Sreda, 03.11.2010.

00:08

Svaki radnik izdržava po penzionera

U Srbiji 100 zaposlenih izdržava čak 85 penzionera i 45 nezaposlenih, što je, kažu stručnjaci, postalo neizdrživo. Isplata penzija nemoguća bez para iz budžeta.

Izvor: Press

Svaki radnik izdržava po penzionera IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

48 Komentari

Sortiraj po:

Da, da...

pre 13 godina

Ja izdržavam dva penzionera, jer od crkavice koju dobijaju za pun radni staž ne mogu ni komunalije da poplaćaju, treći nažalost nije stigao da doživi penziju (majka mi je umrla od raka neposredno pred penzionisanje). Teško onom ko zavisi od države i njenog socijalnog sistema.

Fantom

pre 13 godina

Na jednog radnika jedan penzioner...

Znaci taj odnos otprilike izgleda ovako: 2 radnika, 2 penzionera i jedan nezaposlen.

Npr. Srbija ima oko 8-9 miliona stanovnika, neka trecina (a siguran sam da je i mnogo manje) radno nesposobno (deca, skolarci, studenti...)
Znaci otpada 3 miliona tj. ostaje 6 miliona.
Znaci otprilike na 2.5 miliona radnika ima slican broj penzionera (2-2.5 miliona) a na njih dodje nesto preko milion nezaposlenih.

Nemoguce je! Neko je pogresio cifre!!!

VV

pre 13 godina

@ Dr D:
"Ja samo hocu moju penziju kako mi i pripada i kako sam uplacivao."

Ma razumem ja Vas, ne brinite. A ja samo hocu da novac koji odvajam u penzioni fond ide za moju penziju, a ne u Vas dzep. Nadjite onoga ko Vas je pokrao, nemojte stavljati ruku u moj dzep, jer Vas to cini lopovom. I nemojte mi molim Vas o medjugeneracijskoj solidarnosti, videli biste koliko sam solidaran da imam izbora i da novac mogu da ulozim u privatni penzioni fond umesto u Vas dzep. Ovo sto radite je klasicna kradja, nikako "solidarnost". Kukajte Krkobabicu o tome kako ste zaradili, moj novac koji upravo trosite niste Vi zaradili. Krkobabic je koliko znam bio na celu PIO dok su se fondovi topili. Zato sad jadan ne moze pod stare dane da se okane politike, zna da bi zavrsio u zatvoru da nije na vlasti. Lopove koji su zasluzni za krah PIO treba u zatvor, a njihovu kompletnu imovinu i svu (poreklom nepokrivenu) imovinu njihovih porodica treba konfiskovati i podeliti pokradenima. Nadam se da sam Vam bar malo razjasnio zasto skoro svako ko moze- radi na crno. Tako se stiti od lopova. Kako drugacije nazvati one koji zele nesto sto nije njihovo (ma kako smatrali da su ga zasluzili, ali to sta ste grupno zasluzili za Vase cutanje i glasanje za Milosevica je vec druga prica). Zalim sto je tako, ali tako je. Vasa prava biste verovatno trebali da trazite na nekom evropskom ili svetskom sudu, a ne kradjom. Dva zla ne cine jedno dobro.

"Ukinuti benificiran staz."

Stvaaarno? A da li znate da postoje profesije kod kojih bi to bilo ekvivalentno ukidanju penzija?

Dragan

pre 13 godina

U vezi toga ko koga izdrzava, ja kao radnik sa visokom strucnom spremom, sa devetocasovnim radnim vremenom i neophodnim stalnim strucnim usavrsavanjem ali bez bilo kakve primedbe na moj rad i dan danas sam primoran s vremena na vreme da primim pomoc od roditelja penzionera. Svako ko to neko naziva njihovim izdrzavanjem na moj teret, u konfliktu je i sa realnoscu i sa samim sobom.

Dejan

pre 13 godina

Sto se mene tice penzije mogu da budu samo 10% plate ali pod uslovom da drzava retroaktivno sa kamatama vrati penzionerima sve pare preko uplacenih u penzioni fond. Stavljanjem tih para na orocenu stednju, sigurno bi dobili vecu kamatu od sadasnje penzije. Ali, da li drzava ima pare da tako obesteti penzionere? Preko milion penzionera po 100.000 eura u proseku, ... Sigurno nema ni priblizno ovome! Cinjenica je da su ljudi uplacivali u penzioni fond. Cinjenica je i da su pare iz tog fonda odavno procerdane. Cinjenica je i da je tome kumovala drzava i da je nista ne moze amnestirati od obaveze da posteno vrati pare penzionerima. To vam je kao kada uzmete hipotekarni kredit u banci za stan i nakon X godina vam se dogodi ili otpustanje sa posla ili stecaj u preduzecu ili invaliditet ili vas ispali neki rodjak ili prijatelj za pare. Bez obzira koji scenario da vam se dogodi, banku nista ne interesuje. Uzela bi vam kucu odnosno stan na koji ste stavili hipoteku.

lion

pre 13 godina

i dalje mi nije jasno kakve veze ima visina moje plate sa necijom penzijom? zasto penzija mora biti 60% moje plate i to nekih ljudi koje ni ne poznajem.

Dosta zamajavanja

pre 13 godina

Resenje je VEOMA prosto. Ko ne moze da zbrise preko grane i da zivi ko normalan covek, treba da radi na crno (ili vecim delom na crno) i da lepo uplacuje privatnu penziju ili stedi sam za SEBE I SVOJE potrebe. Pa tako sve dotle dok se kao prvo raznorazni "invalidski" penzioneri ne skinu ovom narodu s kicme, potom ne nateraju bas svi da uplacuju doprinose i kao trece ne uvedu NORMALNR penzija ko u okrucenju koje su 30-35% plate.

Babin_zub

pre 13 godina

I ko je kriv?Penzioneri?Pa sta treba da radimo?Jel da pobijemo sve penzionere i nezaposlene tj visak radne snage da bi stanje u Srbiji bilo bolje?
Ovakve izjave koje daju "strucnjaci" bukvalno tako zvuce.A zna se ko je krivac i ko je nesposoban,a to je vlast koja je unistila penzioni fond(tu spadaju svi koji su bili na vlasti od '90-danas).Jacajte ekonomiju,podizite proizvodnju,bazirajte se na izvoz u zemlje kojima mozemo ponuditi svoje proizvode,a ne da unistavate privredu i poljoprivredu gurajuci uvozni lobi koji vam gura koverte u dzepove.

srban

pre 13 godina

Meni svejedno. Taman koliko mi drzava skida doprinos za PIO, toliko moj otac dobija penziju. Zdravstvo ne koristim, ali on da. Porez je porez, ali imam rodjake koji rade u drzavnoj sluzbi. Ako tako posmatras, nema razloga za nervozu.

Mile

pre 13 godina

ne treba ukidati drzavnu upravu nad penzijama vec treba ukinuti partijsku drzavu! doprinosi su otisli nebu pod oblake jer je sistem pun pijavica iz birokratije koje ne proizvode vrednost, a trose i stalno traze jos.privatni fondovi mogu da postoje ali iskljucivo kao alternativa.recimo, radio sam na zapadu i nisam nikako mogao da ne uplacujem u drzavni fond, cak iako bih izabrao privatni. uz penzije, davao sam i za osiguranje u slucaju da izgubim posao (sto mi se i desilo pa sam godinu dana primao oko 70% plate od drzave) kao i za porez. sve skupa 28% plate.normalna drzava je daleko veci i jaci garant nego neki privatni fond. pa zamislite vi da su Beko ili Miskovic gazde takvih fondova (ko drugi u Srbiji da bude?). Leleee...

Dr. D

pre 13 godina

@Biljana, 3. novembar 2010 10:41

Ma kakav bre "pay as you go" sistem !?

Ne lupajte gluposti!

Vi ste od strane drzave naterani da placate PIO doprinos hteli vi to ili ne.

Apsurd je to sto Vas poslodavac placa 11%(doprinos na zaradu) i Vi kao zaposleni placate 11% od zarade, naravno sve to na bruto zaradu. I apsurd je to sto Vam se taj PIO doprinos oporezuje sa 12% poreza na zaradu.

Samim iznosom penzije koji se razlikuje od penzionera do penzionera, obara tu Vasu tvrdnju da je to "pay as you go" sistem. Niti placamo isto niti primamo isto.

To sto je neko u drzavi nesposoban da napravi PIO fond mogucim i odrzivim to je nas problem. To sto su pare penzionera potrosene, pojedene u hiperinflaciji, date za izgradnju odmaralista, ski staza, autoputeva, mostova i slicnih stvari koje se nefinansiraju iz takvih izvora, to je nas problem.

To sto ima 20% invalidskih penzija, porodicnih penzija i slicnih sumnjivih penzija (primer Eva Ras), to je nas problem. To sto je drzava samostalno menjala nacin utvrdjivanja visine penzije kao i nacina obracuna iste pri odlasku u penziju, to je nas problem.

Budite svesni da penzioneri treba da tuze drzavu Srbiju pred sudom u Strazburu, pa da vidite kakve ce posledice biti kad se presude donesu.

Jedini nacin da se uvede red u PIO fond jeste da se osnuje novi PIO fond sa tri fonda osiguranja, fond zaposlenih, fond zanatlija i fond poljoprivrednika.

Osnivanjem novih fondova stari se gasi, otpustaju se lenji radnici iz starog, a primaju se novi radnici u nove fondove i to max. 1/3 brojcano u odnosu na broj starih radnika.

Novim fondovima se pripisuju svi osiguranici sa stazom manjim od 20 godina osiguranja i iz njih ce im se isplacivati penzije. Svi osiguranici uplacuju u nove fondove respektivno, kao oni zaposlene sa 20 i vise godina staza.

Doneti zakon da u penziju se moze ici sa 35 godina staza za zene i 40 godina staza za muskarce, sa minimum 60 godina zivota. Ukoliko ispuni uslov staza pre godina zivota, osloboditi ih placanja pio doprinosa, a dopustiti ostanak u radnom odnosu. Invalidske penzije, porodicne penzije i sve prevremene penzije odobravati iskljucivo uz ostre kriterijume. Ukinuti benificiran staz.


Postojeci penzioneri kao i oni koji imaju 20+ godina staza ostaju kao teret budzeta i tretiraju se kao javni dug.

Uraditi ozbiljnu revizuju penzija, osim starosnih citaj onih koji ispunjavaju pun staz pio osiguranja.

Znaci pretresti sve invalidske, porodicne i ostale sumnjive penzije. Dati mogucnost amnestije onima koji samostalno vrate pravo i priznaju zloupotrebu. Ostalima za koje se utvrdi da koriste pravo penzije bez osnova ili ga zloupotrebljavaju, oduzeti imovinsku korist i krivicno goniti.

E da, jedino sto lici na "pay as you go sistem" jeste zdravstveni fond i zdravstveno osiguranje. Ono Vam je solidarno uredjeno jer i onaj koji ne uplacuje doprinos i onaj koji uplacuje doprinos na minimalnu zaradu, kao i onaj koji uplacuje na najvisu zaradu ima isto pravo za usluge koje koristi.
Inace i ovaj sistem je nepravedan.

Da i za jos nekog koje napisao nesto o licnom dohotku. Licni dohodak jeste zarada, a ne dobit preduzeca (RO, OUR i slicno). Samo je terminologija u pitanju. Ako ste ikad dobili 13., 14., ili neku drugu naknadnu zaradu to Vam je dobit (visak) tog drustvenog preduzeca u toj godini. E sad minuli rad Vam je dividenda na sredstva za rad koja su nastala ulaganjem Vaseg rada u to preduzece.
Ta socijalisticka terminologija, kojom je SFRJ varala kapitalisticki svet da bi se prisila IMF-u, GATT-u, WB, IFC-u i slicnim organizacijama koje Vas prihvataju pod uslovom privatnog vlasnistva (kapitalizam). Pored prisivanja ovim organizacijama, osnovni cilj SFRJ jeste bio i sisanje njihovih posebnih fondova za nerazvijene, tkz. treci i cetvrti salteri.
A u ovom kvazi kapitalizmu danas trpimo ostatke te terminologije citaj: Regres, Topli obrok, Minuli rad, i slicne gluposti.

Ma hau jes no

pre 13 godina

A da nam kazete koliko starih, istrosenih penzionera, koji su u zadnjih pola veka nesto i stvorili (i za drzavu i sebe) - izdrzava danas ove neradnike, nezaposlenu decu i razmazene unuke.

samo pitam

pre 13 godina

Zbog cega kojekakvi pukovnici iz vremena srj i sfrj, kojih ima kao kusih pasa imaju penzije preko 60 000 dok ljudi koji su citav zivot radili u proizvodnji imaju po 15 000? Treba ustanoviti iznos najnize i najvise penzije u odnosu na prosecnu platu, pri cemu razlika izmedju penzija ne bi trebalo da bude vise od 30% jer ih sve isto kosta, i hrana i lekovi i komunalije. Dosta vise sa privilegijama za one koji ih nicim nisu zasluzili a imaju vece prihode sada kad ne rade od nas koji radimo i punimo budzet

Ana

pre 13 godina

Vidi ove sto su otkrili toplu vodu.. Nema para u PIO fondu, ma nemojte?? A di su parice?

Slazem se s ocenom da Press huska na penzionere u pokusaju da se pravi krivci sakriju. Sramota.

Resenje

pre 13 godina

Privatni penzioni fondovi, a sadasnje penzionere neka finansira drzava. Ja stvarno neznam gde ide 70000 dinara doprinosa za penziono i zdravstveno od moje zarade. Ja sigurno toliku penziju neću imati, a jos sigurnije je da je necu primati 40 godina koliko treba da se stekna pravo na penziju.

Iva

pre 13 godina

Hoćete da kažete da penzioneri nisu zaradili svoje penzije nego ih vi, veliki radnici (koji zarađuju lovu blebetanjem, pevanjem, manekenisanjem i piskaranjem) danas izdržavate. Sramota!

duka PPS

pre 13 godina

penzioneri su naši roditelji.državo,želim ti sve najgore...pa ne da mi ne bi objavili komentar,nego bi mi zabranili odlazak na sve planete sunč. sistema,šta bih vam sve rekao

Igor

pre 13 godina

NIJE TACNO, ja sam NEZAPOSLEN na birou ali radim za strance i placaju me preko wester uniona i doprinosim mesecno zemlji tri prosecne plate a nisam prijavljen.

Koliko je nas neprijavljenih da radimo a prijavljeni smo kao nezaposleni.

Ja ne radim u sivoj zoni radim legalno kao freelance i penziju uplacujem privatno sebi.

Ima nas gomile takvih tako da malo treba da se oduzme od svega toga.

kvrc

pre 13 godina

Situacija je JOŠ GORA, relane doprinose uplaćuju samo privatnici i stranci, država i njene JP ne uplaćuju, zamislite uplatu PIO fondu od strane (recimo) radnika pošte - to je kao da ja ženi dam podignutu platu pa sad imamo dve plate u kući !

zabrinut

pre 13 godina

ma sta se nervirate sad kad prodaju telekom bice novaca,ako zafali prodace i EPS nema sekiracije glavu gore,kazu nasi experti uskoro izlazimo iz krize

a sad ozbiljno,zabrinut sam kad prodaju telekom da te pare ne odu za socijalni mir e toga se plasim onda smo ga stvarno pukli,treba pare pametno uloziti,ali ne bih se iznenadio da veci deo kolaca bude spiskano za par meseci socijalnog mira,a sta posle??EPS?i tako redom pa sta cemo ostaviti nasim decama koju buducnost?nadam se da nece biti tako ali nesto u meni govori suprotno,videcemo

Maree

pre 13 godina

Penzije se uplacuju ceo zivot, da bi se na kraju poslednjih par godina zivota imalo od cega da se zivi. O ovakvim stvarima ne treba ni razmisljati, to je kao kad bi stavljali novac u banku i za 40 god kad hocemo da ga podignemo, banka nam kaze, e nema, jbg. Na sta to lici? I onda se dizu granice penzije i razne gluposti. Pitam se samo ko ce iz moje generacije (81) imati penziju? Ikakvu??? Jer ko zna sta ce posle da smisle. Pomerice granicu, smanjice penziju...cemu uopste sve ovo?

radim na crno, marš lopovi

pre 13 godina

Ne treba zaboraviti da ovakav penzioni sistem uopšte ne motiviše ljude da budu zvanično prijavljeni kao zaposleni.

Mene lično, baš briga i za penzije i za poreze. Ne želim da uplaćijem u PIO fond kada znam da će penzije biti komično niske, ako ih uopšte i bude. Država je napravila problem 90-tih godina i sada nek ona iz budžeta formira fond, a mogla je to da učini od novca kojeg je dobila od privatizacije.

No, nije njima do toga, njima je taj novac služio za "javne radove", NIP i slične varijante za lično bogaćenje.

Serious

pre 13 godina

@Zoran ti ocigledno nemas blage veze , ti nezaposleni u 90% slucajeva nemaju nikakvu nadoknadu , jedino pravo na nadoknadu imaju oni sa pozamasnim stazom i to uglavnom par meseci po 11 000 i kraj price ,pravi problem ove zemlje je ogroman birokratski aparat koji nije funkcionalan i rasipnicki se ponasa

placenik

pre 13 godina

Kako je lepo sto se u Srbiji olako prelazi preko ove dvostruke drzavne kradje. Zbog toga sto je pokrala ulozene pare trenutnih penzionera, ta ista drzava daje sebi za pravo da krade pare nas koje mi koji radimo dajemo za svoje penzije i popunjava neciji tudj fond. Nimalo mi nije drago sto su pare koje odvajam u penzioni fond vec unapred potrosene, a za mene ako bude (ako dozivim 65u tj)

dragan

pre 13 godina

Kakav je to naslov.Penzioneri su svoje penzije zaradili i država je dužna da ih na vreme isplaćuje.Iz kojih će fondova ona to da čini to je stvar države.A što se radnika i zaposlenih tiče država je kriva što nije otvorila više radnih mesta.Zašto sukobljavamo radnike i zaposlene sa penzionerima, kome to treba.Svako radi za sebe i za svoju penziju.Gospodo iz Demokratske stranke mislim da vam je loše ktenulo.

tosa

pre 13 godina

ma dosta vise lobiranja.

istina je da penzionera niko ne izdrzava nego dobija onoliko koliko se ugovori a visinom uplata mu je garantovana penzija.

postoje osnovice okacene na zidu svakog zavoda za socijalno osiguranje.

marketing majstor ove vlasti dokazuje koliko je povrsan u sirenju propagande.

OVO JE TAKTIKA ZA PRELAZAK NA PENZIONE FONDOVE PRIVATNIH OSIGURAVAJUCIH DRUSTAVA.

KOLIKO PUTA SU VAS ZVALI ZADNJE DVE NEDELJE IZ NEKE BANKE POVODOM PREZENTACIJE OSIGURANJA?

VIDECETE DA SAM U PRAVU

ne izdrzavaju radnici penzionere nego vlast

GoraN

pre 13 godina

Svojevremeno sam uzeo kredit od poslovne banke. Vracao sam ga 6 meseci posto se nije radilo o nekoj velikoj sumi. Tih 6 meseci dok sam ga otplacivao ja nisam placanjem hranio bankara niti njegovu porodicu niti direktora niti portira u banci. Ja sam vracao ono sto sam prethodno uzeo. Kod penzionera stvar je mnogo jasnija. Za razliku od mene koji sam mogao da biram da li cu da uzmem kredit ili ne i za razliku od banke koja je mogla da bira da li ce da mi taj kredit odobri, penzioner je morao da uplacuje u fond i tom prilikom mu je drzava (Jugoslavija ili njena naslednica Srbija koja je prihvatila sve obaveze bivse drzave) obecala povracaj sredstava kada se penzionise.

Liberal

pre 13 godina

a sta cemo s cinjenicom da je svaka 5. penzija invalidska? kao da su svi radili u minskim poljima, sto kaze Ceda.neodrzivi socijalisticki penzioni sistem plus Krkobabicev zahtev iz koalicionog dogovora rezultira novim argumentima u korist privatnih penzionih fondova.

ReleaseTheFuture

pre 13 godina

Obrnuta demagogija. NE izdržavaju zaposleni penzionere, već ih izdržava ono što im je godinama uplaćivano u PIO fond.

Sad, to što je neko ojadio fond, i što se to i dan danas radi, verovatno će nam neki vrli ekonomista objasniti kao neverovatno dostignuće koje treba još više finansirati na uštrb zaposlenih.

shdd

pre 13 godina

Nisu u ovoj zemlji problem penzioneri,oni su ljudi odradili svoje i zaradili za njihovu penziju a to sto je drzava izgubila ili pokrala te pare je neka druga prica. Problem su silni sluzbenici,zamenici...po opstinama,problem su neradnici po drustvenim firmama i mnogo drugih. Ovde 80% ljudi zivi na ledjima onih 20%. Penzioneri su najmanji problem.

Vlada

pre 13 godina

Pa racunica je po meni jos tuznija, jer od tih zaposlenih polovina je u javnom sektoru, sa relativno visokim platama, i ocajnom produktivnoscu, i oni su na neki nacin izdrzavani od realnog sektora tj. privrede preko poreza.
Pa ispada da na jedan zaposleni u realnom sektoru izdrzava jednog iz javnog sektora, dva penzionera i jednog nezaposlenog?! Pa zar neko misli da to tako moze da funkcionise, OK slazem se ja da su mnogi penzioneri posteno uplacivali svoj staz i radili za ovu zemlju, ali uglavnom pre 1990, i ako nisu iz javnog sektora i ako nisu lazni invalidi i ako imaju puni radni staz, a samo 19% nasih penzionera ima puni radni staz...

Rajko Cvetkovic

pre 13 godina

@Dragan

Svi mi izdržavamo penzionere. Zarade postoje tek 13 godina, prvi put su uvedene 1997. godine, a šta su bili "lični dohoci" - bili su to lični profiti od imovine koja je uzurpirana.

Te lične profite pre bih nazvao hranarine zaposlenih. Da li se penzija ostvaruje na osnovu hranarina?

Znam da je ovo vrlo neprijatna stvar, ali na žalost je istina. Roditelji mladih, koji sav ceh sada treba da plate, su plandovali, bila je to urnebesna žurka. Da dragi prijatelju tako je to bilo.

Biljana

pre 13 godina

Većina komentatora ovde svojom ljutnjom pokazuje elementarno nepoznavanje penzionog sistema u Srbiji. Pa hajde da razjasnimo:

Gospodo penzioneri: NISTE ZARADILI SVOJE PENZIJE!!!

Gospodo koji sada uplacujete u PIO: TO STO UPLAĆUJETE NISU VASE PENZIJE!!!

Penzioni sistem u Srbiji JE pay as you go sistem, zasnovan je na takozvanoj MEĐUGENERACIJSKOJ SOLIDARNOSTI.
Prosto receno: sadasnji zaposleni placaju za sadasnje penzionere.

Takav sistem međutim može samo da funkcioniše ako ima dovoljno zaposlenih i ako su plate dovoljno velike. Međutim losa demografska slika (preveliki broj penzionera u odnosu na zaposlene) i niske zarade smanjuju ukupnu sumu novca koja se izdvaja u fond za penzije, pa samim tim ni penzioneri sada ne mogu da imaju visoke penzije.

Nase uplate prakticno predstavljaju neku vrstu ugovora sa drzavom da ce i ona nama kada budemo penzioneri distribuirati uplate nasih unuka, odnosno nekih buducih generacija.

Pay as you go sistem ima za cilj ocuvanje standarda i u penziji i on se najvise tice visine penzije - tj. to je sistem koji odredjuje da ce visina buduce penzije zaivisit od prethodnih uplata. To bukvalno znaci da ako ste radili 35 godina i toliko placali trebalo bi da imate vecu penziju od nekog ko je radio 10 godina - odnsono da ce te u procentu dobiti vecu penziju od onog drugog. Medjutim pay as you go NE ZNACI da se vama rasporedjuje na mesecne iznose suma koju ste godinama uplacivali. Ako cemo po toj logici neko ko je radio 35 godina trebalo bi da prima penziju 35 godina, a neko ko je radio 10 sledila bi mu penzija za 10 godina - ali znamo da to nije tako.
(Inace, to da suma koju uplacujete pripada vama, vazi samo za privatne penzione fondove gde vase pare prate vas)

deksi

pre 13 godina

Moj poslodavac vec 10 meseci nije uplatio poreze i doprinose za zaposlene(naravno na minimalan iznos zarade), sto znaci da nema para ni u penz.fondu od nasih "plata"! Ovo nije jedini slucaj, DRZAVA sve to zna -sta rade inspektori???

s

pre 13 godina

Radim u firmi koja je lider u u oblasti u kojoj se bavi. Posla i para koliko hoces. Drzi celu bivsu SFRJ i nekoliko zemalja okolo. Ne mogu da kazem ime firme i vrstu delatnosti zato sto bi se odmah znalo koja je ta firma, a i moj ostanak u njoj bi bio uzdrman. Zadovoljan sam platom, ali 3 godine radim preko omladinske, a uopste nisam omladinac po godinama :( . Ima jos 30 kolega koji rade na kojekakve ugovore sa dobrim platama i jos 10 koji rade preko nekih drugih firmi. Znam da i u jednoj kod nas francuskoj banci moras da radis prvo preko HR firme koju drzi direktorova zena, a posle 2-3 godine ako te prime, prime... Da ne pominjem da nijedan kafic, nocni klub u BG-u nema nijednog prijavljenog zaposlenog. Eto odgovora zasto penzioneri sastavljaju kraj sa krajem.

Petar

pre 13 godina

Cekaj, cekaj ooslednja anketa koju je uradio Zavod za statistiku pokazuje sledece
Od 7,5 miliona stanovnika u SRbiji radi samo: 2,4 miliona. To ce reci da svako od nas izdrzava vise od tri osobe. Podaci pokazuju i da ima oko 600 hiljada nezaposlenih i cak 3,3 miliona neaktivnih. Od tih 3,3 miliona 620 hiljada su stariji od 75 godina i pretpostavicemo da ne mogu da rade, a ima i oko 150 hiljada ljudi koji zele,ali ne mogu da rade iz zdravstvenih razloga. Da kazemo da su to oni koje mi zaposleni moramo da izdravamo. Ali porazavuja je informacija da ima vise od 2 miliona ljudi koji mogu da rade, ali ne zele!!!! E to je bagra zbog koje nam puca kicma svaki dan.

Zoran

pre 13 godina

Ja ne izdržavam niti jednog, a nemam ni nameru. Neću da radim i neću da plaćam doprinose. Ako i budem nešto radio, radiću na crno, a ako to ne može, onda sve prodajem i selim se iz Srbije. Povraća mi se kada vidim sistem gde zaposleni u državi imaju ogromna prava i privilegije, na teretu su onih koji nešto proizvode, onih koji nemaju nikakva prava, male i neredovne plate i veoma ponižavajući status. Meni takav život ne treba, u takvom sistemu neću da gradim porodicu i gledaću da ne plaćam račune i izbegavam sve svoje obaveze prema državi i komunalnim preduzećima.

Dr D

pre 13 godina

Po sadasnjem sistemu obracuna penzije, kada Vam se utvrdjuje penzija i njen iznos u odnos se stavljaju Vase godisnje zarade kroz prosecna zarada u Srbiji za tu godinu, respektivno. Zatim se ti svi proseci saberu i podele brojem godina, i dobijete licni koeficijent. Pa se taj koeficijent pomnozi sa brojem godina, pa dobijete broj bodova. Zatim broj bodova pomnozite sa cenom boda i dobijete iznos penzije. E sad kada se to tako izracuna, moj prosek je je 0,99, a obracunali su mi iznos penzije na 19200 dinara. Po mojoj racunici ako mi je prosek 0,99 prosecne zarade. Prosecna zarada je 34570 dinar * 0,99 moj prosek, onda bi moja penzija trebala biti 34224,30 dinara. E sada gde je mojih 15024,30 dinara ? Sta Vise imam 40 godina radnog staza, znaci pun staz. Svi doprinosi uplaceni, s tim da proseci za vreme drustvenog kapitala su znatno manji. Sta vise imam sve platne liste i na primer u glavnom su nam prijavljivali oko 50% od isplacenog neto licnog dohotka.
Ja samo hocu moju penziju kako mi i pripada i kako sam uplacivao. Ne zaboravite da je PIO doprinos 22% od zarade sada. A ranije je bio i visi!

Goran

pre 13 godina

Miskovicev Press huska ljude na penzionere, po sistemu drzte "lopova", dok ja muljam!

U svetu se iz plate radnika izdvaja odredjena suma novca koja ide u penzioni fond, iz kojeg ce mu se jednog dana isplacivati penzija. U Srbiji poslednjih dvadesetak godina taj fond prakticno ne postoji, odnosno on funkcionise samo kao "protocni bojler", koji samo transferira novac, koji se izdvaja iz plata onih koji sada rade, ka onima koji su sada u penziji.

Novca u penzionom fondu nema, jer 70ih i 80ih novac koji je bio u penzionim fondovima trosen nenamenski, a konacni udarac zadao mu je Milosevic. Dobar deo tog novca je zavrsio u rukama tajkuna poput Miskovica. Tako je pocetkom 90ih fond ostao bez prebijene pare. Temelji takvog bolesnog sistema u kome drzava uzima jednima da bi davala drugima su postavljeni pre totalne propasti penzionog fonda.

Npr neko ko ove godine ide u penziju, njegovu penziju ce finansirati ljudi koji sada rade, ali dok je on radio drzava je uzimala deo njegove zarade i tim novcem je finansirala penzionere. Miskovicevi "strucnjaci" za muljazu predlazu da sada njemu ukinemo penziju.

Evo jednog resenja!
Prvo treba konfiskovati Miskovicevu nelegalno stecenu imovinu, a njega poslati u Padinjak. Nakon toga izdati u najam njegove trzne centre i tim novcem delimicno finansirati penzije. Za toliko smanjiti poresko opterecenje sadasnjih plata, sto ce podstaci razvoj i otvaranje novih radnih mesta.
Nakon toga konfiskovati Bekovu nelegalno stecenu imovinu, a njega poslati u Padinjak. Prodati mlekare na aukciji i taj novac prebaciti u pocetni kapital sada nepostojeceg fonda.

Ovo ne bi resilo sve probleme, ali bi mogao da bude dobar pocetak transformacije i ozdravljenja jednog bolesnog sistema.

laza

pre 13 godina

Sadasnji penzioneri su pokradeni ljudi. Pokraden covek nema vise para i ako se nekako ne snadje umire od gladi i tacka. Danasnji radnici ne duguju nista tim pokradenim ljudima i ne treba drzava da ih prisiljava da ih izdrzavaju. Kratko i jasno.

Monopol drzave na penzije, ta strasna, fatalna greska, je u korenu svega ovoga. Najpravednije bi bilo da pokradeni ljudi (sadasnji penzioneri) priznaju svoje zablude i da ih je pokrao onaj u koga su verovali (drzava). I da probaju da se snadju kod svojih familija da nekako prezive ili im sledi smrt od gladi.

Drzavni monopol na penzije treba UKINUTI.

ivica

pre 13 godina

U firmi u kojoj ja radim svi zaposleni muskarci su prijavljeni kao fizicki radnici a zene kafe kuvarice ili nisu prijavljeni uopste. Tako da u preduzecu koje se bavi distribucijom kafe kuvarice rade u racunovodstvu ,finansijski direktor je fizicki radnik ,nema ni vozaca,punog odmora,dnevnica ali ima inspektora koji dodju da se ogrebu i bas ih briga. Kazu tako je u celoj zemlji, drzava dala poslodavcima rasirene ruke ,sta hocete? Gazdi uvek malo i treba da se pomogne ta sirotinja! (svaka cast izuzecima ali malo ih je da bi bilo bolje)

Dragan

pre 13 godina

******
1. Penzionera niko ne izdrzava.
2. Penzioner sam sebe izdrzava od penzije koju prima. Doduse vecina od njih ima problema da prezivi od svoje penzije ali to vise govori o tome kakvu vladu imamo i u kakvoj drzavi zivimo nego o penzionerima.
3. Penzioneri tu penziju primaju kao povracaj sredstava koja su celog svog radnog veka uplacivali u penzioni fond a ne kao neciju milostinju ili dozivotno izdrzavanje.
4. Cinjenica je da je penzioni fond opljackan narocito u proslosti, ali to je ucinjeno od strane drzave ulaganjem u razne uglavnom avanturisticke projekte. Ta ista drzava je garant svima koji su uplacivali u fond i samo njen problem treba da bude kako ce i odakle ce poveriocima (penzionerima) da vrati pare.

Dragan

pre 13 godina

******
1. Penzionera niko ne izdrzava.
2. Penzioner sam sebe izdrzava od penzije koju prima. Doduse vecina od njih ima problema da prezivi od svoje penzije ali to vise govori o tome kakvu vladu imamo i u kakvoj drzavi zivimo nego o penzionerima.
3. Penzioneri tu penziju primaju kao povracaj sredstava koja su celog svog radnog veka uplacivali u penzioni fond a ne kao neciju milostinju ili dozivotno izdrzavanje.
4. Cinjenica je da je penzioni fond opljackan narocito u proslosti, ali to je ucinjeno od strane drzave ulaganjem u razne uglavnom avanturisticke projekte. Ta ista drzava je garant svima koji su uplacivali u fond i samo njen problem treba da bude kako ce i odakle ce poveriocima (penzionerima) da vrati pare.

ivica

pre 13 godina

U firmi u kojoj ja radim svi zaposleni muskarci su prijavljeni kao fizicki radnici a zene kafe kuvarice ili nisu prijavljeni uopste. Tako da u preduzecu koje se bavi distribucijom kafe kuvarice rade u racunovodstvu ,finansijski direktor je fizicki radnik ,nema ni vozaca,punog odmora,dnevnica ali ima inspektora koji dodju da se ogrebu i bas ih briga. Kazu tako je u celoj zemlji, drzava dala poslodavcima rasirene ruke ,sta hocete? Gazdi uvek malo i treba da se pomogne ta sirotinja! (svaka cast izuzecima ali malo ih je da bi bilo bolje)

Goran

pre 13 godina

Miskovicev Press huska ljude na penzionere, po sistemu drzte "lopova", dok ja muljam!

U svetu se iz plate radnika izdvaja odredjena suma novca koja ide u penzioni fond, iz kojeg ce mu se jednog dana isplacivati penzija. U Srbiji poslednjih dvadesetak godina taj fond prakticno ne postoji, odnosno on funkcionise samo kao "protocni bojler", koji samo transferira novac, koji se izdvaja iz plata onih koji sada rade, ka onima koji su sada u penziji.

Novca u penzionom fondu nema, jer 70ih i 80ih novac koji je bio u penzionim fondovima trosen nenamenski, a konacni udarac zadao mu je Milosevic. Dobar deo tog novca je zavrsio u rukama tajkuna poput Miskovica. Tako je pocetkom 90ih fond ostao bez prebijene pare. Temelji takvog bolesnog sistema u kome drzava uzima jednima da bi davala drugima su postavljeni pre totalne propasti penzionog fonda.

Npr neko ko ove godine ide u penziju, njegovu penziju ce finansirati ljudi koji sada rade, ali dok je on radio drzava je uzimala deo njegove zarade i tim novcem je finansirala penzionere. Miskovicevi "strucnjaci" za muljazu predlazu da sada njemu ukinemo penziju.

Evo jednog resenja!
Prvo treba konfiskovati Miskovicevu nelegalno stecenu imovinu, a njega poslati u Padinjak. Nakon toga izdati u najam njegove trzne centre i tim novcem delimicno finansirati penzije. Za toliko smanjiti poresko opterecenje sadasnjih plata, sto ce podstaci razvoj i otvaranje novih radnih mesta.
Nakon toga konfiskovati Bekovu nelegalno stecenu imovinu, a njega poslati u Padinjak. Prodati mlekare na aukciji i taj novac prebaciti u pocetni kapital sada nepostojeceg fonda.

Ovo ne bi resilo sve probleme, ali bi mogao da bude dobar pocetak transformacije i ozdravljenja jednog bolesnog sistema.

s

pre 13 godina

Radim u firmi koja je lider u u oblasti u kojoj se bavi. Posla i para koliko hoces. Drzi celu bivsu SFRJ i nekoliko zemalja okolo. Ne mogu da kazem ime firme i vrstu delatnosti zato sto bi se odmah znalo koja je ta firma, a i moj ostanak u njoj bi bio uzdrman. Zadovoljan sam platom, ali 3 godine radim preko omladinske, a uopste nisam omladinac po godinama :( . Ima jos 30 kolega koji rade na kojekakve ugovore sa dobrim platama i jos 10 koji rade preko nekih drugih firmi. Znam da i u jednoj kod nas francuskoj banci moras da radis prvo preko HR firme koju drzi direktorova zena, a posle 2-3 godine ako te prime, prime... Da ne pominjem da nijedan kafic, nocni klub u BG-u nema nijednog prijavljenog zaposlenog. Eto odgovora zasto penzioneri sastavljaju kraj sa krajem.

shdd

pre 13 godina

Nisu u ovoj zemlji problem penzioneri,oni su ljudi odradili svoje i zaradili za njihovu penziju a to sto je drzava izgubila ili pokrala te pare je neka druga prica. Problem su silni sluzbenici,zamenici...po opstinama,problem su neradnici po drustvenim firmama i mnogo drugih. Ovde 80% ljudi zivi na ledjima onih 20%. Penzioneri su najmanji problem.

Zoran

pre 13 godina

Ja ne izdržavam niti jednog, a nemam ni nameru. Neću da radim i neću da plaćam doprinose. Ako i budem nešto radio, radiću na crno, a ako to ne može, onda sve prodajem i selim se iz Srbije. Povraća mi se kada vidim sistem gde zaposleni u državi imaju ogromna prava i privilegije, na teretu su onih koji nešto proizvode, onih koji nemaju nikakva prava, male i neredovne plate i veoma ponižavajući status. Meni takav život ne treba, u takvom sistemu neću da gradim porodicu i gledaću da ne plaćam račune i izbegavam sve svoje obaveze prema državi i komunalnim preduzećima.

deksi

pre 13 godina

Moj poslodavac vec 10 meseci nije uplatio poreze i doprinose za zaposlene(naravno na minimalan iznos zarade), sto znaci da nema para ni u penz.fondu od nasih "plata"! Ovo nije jedini slucaj, DRZAVA sve to zna -sta rade inspektori???

laza

pre 13 godina

Sadasnji penzioneri su pokradeni ljudi. Pokraden covek nema vise para i ako se nekako ne snadje umire od gladi i tacka. Danasnji radnici ne duguju nista tim pokradenim ljudima i ne treba drzava da ih prisiljava da ih izdrzavaju. Kratko i jasno.

Monopol drzave na penzije, ta strasna, fatalna greska, je u korenu svega ovoga. Najpravednije bi bilo da pokradeni ljudi (sadasnji penzioneri) priznaju svoje zablude i da ih je pokrao onaj u koga su verovali (drzava). I da probaju da se snadju kod svojih familija da nekako prezive ili im sledi smrt od gladi.

Drzavni monopol na penzije treba UKINUTI.

Biljana

pre 13 godina

Većina komentatora ovde svojom ljutnjom pokazuje elementarno nepoznavanje penzionog sistema u Srbiji. Pa hajde da razjasnimo:

Gospodo penzioneri: NISTE ZARADILI SVOJE PENZIJE!!!

Gospodo koji sada uplacujete u PIO: TO STO UPLAĆUJETE NISU VASE PENZIJE!!!

Penzioni sistem u Srbiji JE pay as you go sistem, zasnovan je na takozvanoj MEĐUGENERACIJSKOJ SOLIDARNOSTI.
Prosto receno: sadasnji zaposleni placaju za sadasnje penzionere.

Takav sistem međutim može samo da funkcioniše ako ima dovoljno zaposlenih i ako su plate dovoljno velike. Međutim losa demografska slika (preveliki broj penzionera u odnosu na zaposlene) i niske zarade smanjuju ukupnu sumu novca koja se izdvaja u fond za penzije, pa samim tim ni penzioneri sada ne mogu da imaju visoke penzije.

Nase uplate prakticno predstavljaju neku vrstu ugovora sa drzavom da ce i ona nama kada budemo penzioneri distribuirati uplate nasih unuka, odnosno nekih buducih generacija.

Pay as you go sistem ima za cilj ocuvanje standarda i u penziji i on se najvise tice visine penzije - tj. to je sistem koji odredjuje da ce visina buduce penzije zaivisit od prethodnih uplata. To bukvalno znaci da ako ste radili 35 godina i toliko placali trebalo bi da imate vecu penziju od nekog ko je radio 10 godina - odnsono da ce te u procentu dobiti vecu penziju od onog drugog. Medjutim pay as you go NE ZNACI da se vama rasporedjuje na mesecne iznose suma koju ste godinama uplacivali. Ako cemo po toj logici neko ko je radio 35 godina trebalo bi da prima penziju 35 godina, a neko ko je radio 10 sledila bi mu penzija za 10 godina - ali znamo da to nije tako.
(Inace, to da suma koju uplacujete pripada vama, vazi samo za privatne penzione fondove gde vase pare prate vas)

GoraN

pre 13 godina

Svojevremeno sam uzeo kredit od poslovne banke. Vracao sam ga 6 meseci posto se nije radilo o nekoj velikoj sumi. Tih 6 meseci dok sam ga otplacivao ja nisam placanjem hranio bankara niti njegovu porodicu niti direktora niti portira u banci. Ja sam vracao ono sto sam prethodno uzeo. Kod penzionera stvar je mnogo jasnija. Za razliku od mene koji sam mogao da biram da li cu da uzmem kredit ili ne i za razliku od banke koja je mogla da bira da li ce da mi taj kredit odobri, penzioner je morao da uplacuje u fond i tom prilikom mu je drzava (Jugoslavija ili njena naslednica Srbija koja je prihvatila sve obaveze bivse drzave) obecala povracaj sredstava kada se penzionise.

placenik

pre 13 godina

Kako je lepo sto se u Srbiji olako prelazi preko ove dvostruke drzavne kradje. Zbog toga sto je pokrala ulozene pare trenutnih penzionera, ta ista drzava daje sebi za pravo da krade pare nas koje mi koji radimo dajemo za svoje penzije i popunjava neciji tudj fond. Nimalo mi nije drago sto su pare koje odvajam u penzioni fond vec unapred potrosene, a za mene ako bude (ako dozivim 65u tj)

Dr D

pre 13 godina

Po sadasnjem sistemu obracuna penzije, kada Vam se utvrdjuje penzija i njen iznos u odnos se stavljaju Vase godisnje zarade kroz prosecna zarada u Srbiji za tu godinu, respektivno. Zatim se ti svi proseci saberu i podele brojem godina, i dobijete licni koeficijent. Pa se taj koeficijent pomnozi sa brojem godina, pa dobijete broj bodova. Zatim broj bodova pomnozite sa cenom boda i dobijete iznos penzije. E sad kada se to tako izracuna, moj prosek je je 0,99, a obracunali su mi iznos penzije na 19200 dinara. Po mojoj racunici ako mi je prosek 0,99 prosecne zarade. Prosecna zarada je 34570 dinar * 0,99 moj prosek, onda bi moja penzija trebala biti 34224,30 dinara. E sada gde je mojih 15024,30 dinara ? Sta Vise imam 40 godina radnog staza, znaci pun staz. Svi doprinosi uplaceni, s tim da proseci za vreme drustvenog kapitala su znatno manji. Sta vise imam sve platne liste i na primer u glavnom su nam prijavljivali oko 50% od isplacenog neto licnog dohotka.
Ja samo hocu moju penziju kako mi i pripada i kako sam uplacivao. Ne zaboravite da je PIO doprinos 22% od zarade sada. A ranije je bio i visi!

dragan

pre 13 godina

Kakav je to naslov.Penzioneri su svoje penzije zaradili i država je dužna da ih na vreme isplaćuje.Iz kojih će fondova ona to da čini to je stvar države.A što se radnika i zaposlenih tiče država je kriva što nije otvorila više radnih mesta.Zašto sukobljavamo radnike i zaposlene sa penzionerima, kome to treba.Svako radi za sebe i za svoju penziju.Gospodo iz Demokratske stranke mislim da vam je loše ktenulo.

radim na crno, marš lopovi

pre 13 godina

Ne treba zaboraviti da ovakav penzioni sistem uopšte ne motiviše ljude da budu zvanično prijavljeni kao zaposleni.

Mene lično, baš briga i za penzije i za poreze. Ne želim da uplaćijem u PIO fond kada znam da će penzije biti komično niske, ako ih uopšte i bude. Država je napravila problem 90-tih godina i sada nek ona iz budžeta formira fond, a mogla je to da učini od novca kojeg je dobila od privatizacije.

No, nije njima do toga, njima je taj novac služio za "javne radove", NIP i slične varijante za lično bogaćenje.

Resenje

pre 13 godina

Privatni penzioni fondovi, a sadasnje penzionere neka finansira drzava. Ja stvarno neznam gde ide 70000 dinara doprinosa za penziono i zdravstveno od moje zarade. Ja sigurno toliku penziju neću imati, a jos sigurnije je da je necu primati 40 godina koliko treba da se stekna pravo na penziju.

Petar

pre 13 godina

Cekaj, cekaj ooslednja anketa koju je uradio Zavod za statistiku pokazuje sledece
Od 7,5 miliona stanovnika u SRbiji radi samo: 2,4 miliona. To ce reci da svako od nas izdrzava vise od tri osobe. Podaci pokazuju i da ima oko 600 hiljada nezaposlenih i cak 3,3 miliona neaktivnih. Od tih 3,3 miliona 620 hiljada su stariji od 75 godina i pretpostavicemo da ne mogu da rade, a ima i oko 150 hiljada ljudi koji zele,ali ne mogu da rade iz zdravstvenih razloga. Da kazemo da su to oni koje mi zaposleni moramo da izdravamo. Ali porazavuja je informacija da ima vise od 2 miliona ljudi koji mogu da rade, ali ne zele!!!! E to je bagra zbog koje nam puca kicma svaki dan.

Liberal

pre 13 godina

a sta cemo s cinjenicom da je svaka 5. penzija invalidska? kao da su svi radili u minskim poljima, sto kaze Ceda.neodrzivi socijalisticki penzioni sistem plus Krkobabicev zahtev iz koalicionog dogovora rezultira novim argumentima u korist privatnih penzionih fondova.

Serious

pre 13 godina

@Zoran ti ocigledno nemas blage veze , ti nezaposleni u 90% slucajeva nemaju nikakvu nadoknadu , jedino pravo na nadoknadu imaju oni sa pozamasnim stazom i to uglavnom par meseci po 11 000 i kraj price ,pravi problem ove zemlje je ogroman birokratski aparat koji nije funkcionalan i rasipnicki se ponasa

Rajko Cvetkovic

pre 13 godina

@Dragan

Svi mi izdržavamo penzionere. Zarade postoje tek 13 godina, prvi put su uvedene 1997. godine, a šta su bili "lični dohoci" - bili su to lični profiti od imovine koja je uzurpirana.

Te lične profite pre bih nazvao hranarine zaposlenih. Da li se penzija ostvaruje na osnovu hranarina?

Znam da je ovo vrlo neprijatna stvar, ali na žalost je istina. Roditelji mladih, koji sav ceh sada treba da plate, su plandovali, bila je to urnebesna žurka. Da dragi prijatelju tako je to bilo.

Vlada

pre 13 godina

Pa racunica je po meni jos tuznija, jer od tih zaposlenih polovina je u javnom sektoru, sa relativno visokim platama, i ocajnom produktivnoscu, i oni su na neki nacin izdrzavani od realnog sektora tj. privrede preko poreza.
Pa ispada da na jedan zaposleni u realnom sektoru izdrzava jednog iz javnog sektora, dva penzionera i jednog nezaposlenog?! Pa zar neko misli da to tako moze da funkcionise, OK slazem se ja da su mnogi penzioneri posteno uplacivali svoj staz i radili za ovu zemlju, ali uglavnom pre 1990, i ako nisu iz javnog sektora i ako nisu lazni invalidi i ako imaju puni radni staz, a samo 19% nasih penzionera ima puni radni staz...

Maree

pre 13 godina

Penzije se uplacuju ceo zivot, da bi se na kraju poslednjih par godina zivota imalo od cega da se zivi. O ovakvim stvarima ne treba ni razmisljati, to je kao kad bi stavljali novac u banku i za 40 god kad hocemo da ga podignemo, banka nam kaze, e nema, jbg. Na sta to lici? I onda se dizu granice penzije i razne gluposti. Pitam se samo ko ce iz moje generacije (81) imati penziju? Ikakvu??? Jer ko zna sta ce posle da smisle. Pomerice granicu, smanjice penziju...cemu uopste sve ovo?

tosa

pre 13 godina

ma dosta vise lobiranja.

istina je da penzionera niko ne izdrzava nego dobija onoliko koliko se ugovori a visinom uplata mu je garantovana penzija.

postoje osnovice okacene na zidu svakog zavoda za socijalno osiguranje.

marketing majstor ove vlasti dokazuje koliko je povrsan u sirenju propagande.

OVO JE TAKTIKA ZA PRELAZAK NA PENZIONE FONDOVE PRIVATNIH OSIGURAVAJUCIH DRUSTAVA.

KOLIKO PUTA SU VAS ZVALI ZADNJE DVE NEDELJE IZ NEKE BANKE POVODOM PREZENTACIJE OSIGURANJA?

VIDECETE DA SAM U PRAVU

ne izdrzavaju radnici penzionere nego vlast

Dr. D

pre 13 godina

@Biljana, 3. novembar 2010 10:41

Ma kakav bre "pay as you go" sistem !?

Ne lupajte gluposti!

Vi ste od strane drzave naterani da placate PIO doprinos hteli vi to ili ne.

Apsurd je to sto Vas poslodavac placa 11%(doprinos na zaradu) i Vi kao zaposleni placate 11% od zarade, naravno sve to na bruto zaradu. I apsurd je to sto Vam se taj PIO doprinos oporezuje sa 12% poreza na zaradu.

Samim iznosom penzije koji se razlikuje od penzionera do penzionera, obara tu Vasu tvrdnju da je to "pay as you go" sistem. Niti placamo isto niti primamo isto.

To sto je neko u drzavi nesposoban da napravi PIO fond mogucim i odrzivim to je nas problem. To sto su pare penzionera potrosene, pojedene u hiperinflaciji, date za izgradnju odmaralista, ski staza, autoputeva, mostova i slicnih stvari koje se nefinansiraju iz takvih izvora, to je nas problem.

To sto ima 20% invalidskih penzija, porodicnih penzija i slicnih sumnjivih penzija (primer Eva Ras), to je nas problem. To sto je drzava samostalno menjala nacin utvrdjivanja visine penzije kao i nacina obracuna iste pri odlasku u penziju, to je nas problem.

Budite svesni da penzioneri treba da tuze drzavu Srbiju pred sudom u Strazburu, pa da vidite kakve ce posledice biti kad se presude donesu.

Jedini nacin da se uvede red u PIO fond jeste da se osnuje novi PIO fond sa tri fonda osiguranja, fond zaposlenih, fond zanatlija i fond poljoprivrednika.

Osnivanjem novih fondova stari se gasi, otpustaju se lenji radnici iz starog, a primaju se novi radnici u nove fondove i to max. 1/3 brojcano u odnosu na broj starih radnika.

Novim fondovima se pripisuju svi osiguranici sa stazom manjim od 20 godina osiguranja i iz njih ce im se isplacivati penzije. Svi osiguranici uplacuju u nove fondove respektivno, kao oni zaposlene sa 20 i vise godina staza.

Doneti zakon da u penziju se moze ici sa 35 godina staza za zene i 40 godina staza za muskarce, sa minimum 60 godina zivota. Ukoliko ispuni uslov staza pre godina zivota, osloboditi ih placanja pio doprinosa, a dopustiti ostanak u radnom odnosu. Invalidske penzije, porodicne penzije i sve prevremene penzije odobravati iskljucivo uz ostre kriterijume. Ukinuti benificiran staz.


Postojeci penzioneri kao i oni koji imaju 20+ godina staza ostaju kao teret budzeta i tretiraju se kao javni dug.

Uraditi ozbiljnu revizuju penzija, osim starosnih citaj onih koji ispunjavaju pun staz pio osiguranja.

Znaci pretresti sve invalidske, porodicne i ostale sumnjive penzije. Dati mogucnost amnestije onima koji samostalno vrate pravo i priznaju zloupotrebu. Ostalima za koje se utvrdi da koriste pravo penzije bez osnova ili ga zloupotrebljavaju, oduzeti imovinsku korist i krivicno goniti.

E da, jedino sto lici na "pay as you go sistem" jeste zdravstveni fond i zdravstveno osiguranje. Ono Vam je solidarno uredjeno jer i onaj koji ne uplacuje doprinos i onaj koji uplacuje doprinos na minimalnu zaradu, kao i onaj koji uplacuje na najvisu zaradu ima isto pravo za usluge koje koristi.
Inace i ovaj sistem je nepravedan.

Da i za jos nekog koje napisao nesto o licnom dohotku. Licni dohodak jeste zarada, a ne dobit preduzeca (RO, OUR i slicno). Samo je terminologija u pitanju. Ako ste ikad dobili 13., 14., ili neku drugu naknadnu zaradu to Vam je dobit (visak) tog drustvenog preduzeca u toj godini. E sad minuli rad Vam je dividenda na sredstva za rad koja su nastala ulaganjem Vaseg rada u to preduzece.
Ta socijalisticka terminologija, kojom je SFRJ varala kapitalisticki svet da bi se prisila IMF-u, GATT-u, WB, IFC-u i slicnim organizacijama koje Vas prihvataju pod uslovom privatnog vlasnistva (kapitalizam). Pored prisivanja ovim organizacijama, osnovni cilj SFRJ jeste bio i sisanje njihovih posebnih fondova za nerazvijene, tkz. treci i cetvrti salteri.
A u ovom kvazi kapitalizmu danas trpimo ostatke te terminologije citaj: Regres, Topli obrok, Minuli rad, i slicne gluposti.

Igor

pre 13 godina

NIJE TACNO, ja sam NEZAPOSLEN na birou ali radim za strance i placaju me preko wester uniona i doprinosim mesecno zemlji tri prosecne plate a nisam prijavljen.

Koliko je nas neprijavljenih da radimo a prijavljeni smo kao nezaposleni.

Ja ne radim u sivoj zoni radim legalno kao freelance i penziju uplacujem privatno sebi.

Ima nas gomile takvih tako da malo treba da se oduzme od svega toga.

ReleaseTheFuture

pre 13 godina

Obrnuta demagogija. NE izdržavaju zaposleni penzionere, već ih izdržava ono što im je godinama uplaćivano u PIO fond.

Sad, to što je neko ojadio fond, i što se to i dan danas radi, verovatno će nam neki vrli ekonomista objasniti kao neverovatno dostignuće koje treba još više finansirati na uštrb zaposlenih.

samo pitam

pre 13 godina

Zbog cega kojekakvi pukovnici iz vremena srj i sfrj, kojih ima kao kusih pasa imaju penzije preko 60 000 dok ljudi koji su citav zivot radili u proizvodnji imaju po 15 000? Treba ustanoviti iznos najnize i najvise penzije u odnosu na prosecnu platu, pri cemu razlika izmedju penzija ne bi trebalo da bude vise od 30% jer ih sve isto kosta, i hrana i lekovi i komunalije. Dosta vise sa privilegijama za one koji ih nicim nisu zasluzili a imaju vece prihode sada kad ne rade od nas koji radimo i punimo budzet

Mile

pre 13 godina

ne treba ukidati drzavnu upravu nad penzijama vec treba ukinuti partijsku drzavu! doprinosi su otisli nebu pod oblake jer je sistem pun pijavica iz birokratije koje ne proizvode vrednost, a trose i stalno traze jos.privatni fondovi mogu da postoje ali iskljucivo kao alternativa.recimo, radio sam na zapadu i nisam nikako mogao da ne uplacujem u drzavni fond, cak iako bih izabrao privatni. uz penzije, davao sam i za osiguranje u slucaju da izgubim posao (sto mi se i desilo pa sam godinu dana primao oko 70% plate od drzave) kao i za porez. sve skupa 28% plate.normalna drzava je daleko veci i jaci garant nego neki privatni fond. pa zamislite vi da su Beko ili Miskovic gazde takvih fondova (ko drugi u Srbiji da bude?). Leleee...

kvrc

pre 13 godina

Situacija je JOŠ GORA, relane doprinose uplaćuju samo privatnici i stranci, država i njene JP ne uplaćuju, zamislite uplatu PIO fondu od strane (recimo) radnika pošte - to je kao da ja ženi dam podignutu platu pa sad imamo dve plate u kući !

Ma hau jes no

pre 13 godina

A da nam kazete koliko starih, istrosenih penzionera, koji su u zadnjih pola veka nesto i stvorili (i za drzavu i sebe) - izdrzava danas ove neradnike, nezaposlenu decu i razmazene unuke.

Iva

pre 13 godina

Hoćete da kažete da penzioneri nisu zaradili svoje penzije nego ih vi, veliki radnici (koji zarađuju lovu blebetanjem, pevanjem, manekenisanjem i piskaranjem) danas izdržavate. Sramota!

duka PPS

pre 13 godina

penzioneri su naši roditelji.državo,želim ti sve najgore...pa ne da mi ne bi objavili komentar,nego bi mi zabranili odlazak na sve planete sunč. sistema,šta bih vam sve rekao

Ana

pre 13 godina

Vidi ove sto su otkrili toplu vodu.. Nema para u PIO fondu, ma nemojte?? A di su parice?

Slazem se s ocenom da Press huska na penzionere u pokusaju da se pravi krivci sakriju. Sramota.

Dejan

pre 13 godina

Sto se mene tice penzije mogu da budu samo 10% plate ali pod uslovom da drzava retroaktivno sa kamatama vrati penzionerima sve pare preko uplacenih u penzioni fond. Stavljanjem tih para na orocenu stednju, sigurno bi dobili vecu kamatu od sadasnje penzije. Ali, da li drzava ima pare da tako obesteti penzionere? Preko milion penzionera po 100.000 eura u proseku, ... Sigurno nema ni priblizno ovome! Cinjenica je da su ljudi uplacivali u penzioni fond. Cinjenica je i da su pare iz tog fonda odavno procerdane. Cinjenica je i da je tome kumovala drzava i da je nista ne moze amnestirati od obaveze da posteno vrati pare penzionerima. To vam je kao kada uzmete hipotekarni kredit u banci za stan i nakon X godina vam se dogodi ili otpustanje sa posla ili stecaj u preduzecu ili invaliditet ili vas ispali neki rodjak ili prijatelj za pare. Bez obzira koji scenario da vam se dogodi, banku nista ne interesuje. Uzela bi vam kucu odnosno stan na koji ste stavili hipoteku.

VV

pre 13 godina

@ Dr D:
"Ja samo hocu moju penziju kako mi i pripada i kako sam uplacivao."

Ma razumem ja Vas, ne brinite. A ja samo hocu da novac koji odvajam u penzioni fond ide za moju penziju, a ne u Vas dzep. Nadjite onoga ko Vas je pokrao, nemojte stavljati ruku u moj dzep, jer Vas to cini lopovom. I nemojte mi molim Vas o medjugeneracijskoj solidarnosti, videli biste koliko sam solidaran da imam izbora i da novac mogu da ulozim u privatni penzioni fond umesto u Vas dzep. Ovo sto radite je klasicna kradja, nikako "solidarnost". Kukajte Krkobabicu o tome kako ste zaradili, moj novac koji upravo trosite niste Vi zaradili. Krkobabic je koliko znam bio na celu PIO dok su se fondovi topili. Zato sad jadan ne moze pod stare dane da se okane politike, zna da bi zavrsio u zatvoru da nije na vlasti. Lopove koji su zasluzni za krah PIO treba u zatvor, a njihovu kompletnu imovinu i svu (poreklom nepokrivenu) imovinu njihovih porodica treba konfiskovati i podeliti pokradenima. Nadam se da sam Vam bar malo razjasnio zasto skoro svako ko moze- radi na crno. Tako se stiti od lopova. Kako drugacije nazvati one koji zele nesto sto nije njihovo (ma kako smatrali da su ga zasluzili, ali to sta ste grupno zasluzili za Vase cutanje i glasanje za Milosevica je vec druga prica). Zalim sto je tako, ali tako je. Vasa prava biste verovatno trebali da trazite na nekom evropskom ili svetskom sudu, a ne kradjom. Dva zla ne cine jedno dobro.

"Ukinuti benificiran staz."

Stvaaarno? A da li znate da postoje profesije kod kojih bi to bilo ekvivalentno ukidanju penzija?

Dosta zamajavanja

pre 13 godina

Resenje je VEOMA prosto. Ko ne moze da zbrise preko grane i da zivi ko normalan covek, treba da radi na crno (ili vecim delom na crno) i da lepo uplacuje privatnu penziju ili stedi sam za SEBE I SVOJE potrebe. Pa tako sve dotle dok se kao prvo raznorazni "invalidski" penzioneri ne skinu ovom narodu s kicme, potom ne nateraju bas svi da uplacuju doprinose i kao trece ne uvedu NORMALNR penzija ko u okrucenju koje su 30-35% plate.

lion

pre 13 godina

i dalje mi nije jasno kakve veze ima visina moje plate sa necijom penzijom? zasto penzija mora biti 60% moje plate i to nekih ljudi koje ni ne poznajem.

Dragan

pre 13 godina

U vezi toga ko koga izdrzava, ja kao radnik sa visokom strucnom spremom, sa devetocasovnim radnim vremenom i neophodnim stalnim strucnim usavrsavanjem ali bez bilo kakve primedbe na moj rad i dan danas sam primoran s vremena na vreme da primim pomoc od roditelja penzionera. Svako ko to neko naziva njihovim izdrzavanjem na moj teret, u konfliktu je i sa realnoscu i sa samim sobom.

zabrinut

pre 13 godina

ma sta se nervirate sad kad prodaju telekom bice novaca,ako zafali prodace i EPS nema sekiracije glavu gore,kazu nasi experti uskoro izlazimo iz krize

a sad ozbiljno,zabrinut sam kad prodaju telekom da te pare ne odu za socijalni mir e toga se plasim onda smo ga stvarno pukli,treba pare pametno uloziti,ali ne bih se iznenadio da veci deo kolaca bude spiskano za par meseci socijalnog mira,a sta posle??EPS?i tako redom pa sta cemo ostaviti nasim decama koju buducnost?nadam se da nece biti tako ali nesto u meni govori suprotno,videcemo

srban

pre 13 godina

Meni svejedno. Taman koliko mi drzava skida doprinos za PIO, toliko moj otac dobija penziju. Zdravstvo ne koristim, ali on da. Porez je porez, ali imam rodjake koji rade u drzavnoj sluzbi. Ako tako posmatras, nema razloga za nervozu.

Babin_zub

pre 13 godina

I ko je kriv?Penzioneri?Pa sta treba da radimo?Jel da pobijemo sve penzionere i nezaposlene tj visak radne snage da bi stanje u Srbiji bilo bolje?
Ovakve izjave koje daju "strucnjaci" bukvalno tako zvuce.A zna se ko je krivac i ko je nesposoban,a to je vlast koja je unistila penzioni fond(tu spadaju svi koji su bili na vlasti od '90-danas).Jacajte ekonomiju,podizite proizvodnju,bazirajte se na izvoz u zemlje kojima mozemo ponuditi svoje proizvode,a ne da unistavate privredu i poljoprivredu gurajuci uvozni lobi koji vam gura koverte u dzepove.

Da, da...

pre 13 godina

Ja izdržavam dva penzionera, jer od crkavice koju dobijaju za pun radni staž ne mogu ni komunalije da poplaćaju, treći nažalost nije stigao da doživi penziju (majka mi je umrla od raka neposredno pred penzionisanje). Teško onom ko zavisi od države i njenog socijalnog sistema.

Fantom

pre 13 godina

Na jednog radnika jedan penzioner...

Znaci taj odnos otprilike izgleda ovako: 2 radnika, 2 penzionera i jedan nezaposlen.

Npr. Srbija ima oko 8-9 miliona stanovnika, neka trecina (a siguran sam da je i mnogo manje) radno nesposobno (deca, skolarci, studenti...)
Znaci otpada 3 miliona tj. ostaje 6 miliona.
Znaci otprilike na 2.5 miliona radnika ima slican broj penzionera (2-2.5 miliona) a na njih dodje nesto preko milion nezaposlenih.

Nemoguce je! Neko je pogresio cifre!!!

Rajko Cvetkovic

pre 13 godina

@Dragan

Svi mi izdržavamo penzionere. Zarade postoje tek 13 godina, prvi put su uvedene 1997. godine, a šta su bili "lični dohoci" - bili su to lični profiti od imovine koja je uzurpirana.

Te lične profite pre bih nazvao hranarine zaposlenih. Da li se penzija ostvaruje na osnovu hranarina?

Znam da je ovo vrlo neprijatna stvar, ali na žalost je istina. Roditelji mladih, koji sav ceh sada treba da plate, su plandovali, bila je to urnebesna žurka. Da dragi prijatelju tako je to bilo.

Petar

pre 13 godina

Cekaj, cekaj ooslednja anketa koju je uradio Zavod za statistiku pokazuje sledece
Od 7,5 miliona stanovnika u SRbiji radi samo: 2,4 miliona. To ce reci da svako od nas izdrzava vise od tri osobe. Podaci pokazuju i da ima oko 600 hiljada nezaposlenih i cak 3,3 miliona neaktivnih. Od tih 3,3 miliona 620 hiljada su stariji od 75 godina i pretpostavicemo da ne mogu da rade, a ima i oko 150 hiljada ljudi koji zele,ali ne mogu da rade iz zdravstvenih razloga. Da kazemo da su to oni koje mi zaposleni moramo da izdravamo. Ali porazavuja je informacija da ima vise od 2 miliona ljudi koji mogu da rade, ali ne zele!!!! E to je bagra zbog koje nam puca kicma svaki dan.

laza

pre 13 godina

Sadasnji penzioneri su pokradeni ljudi. Pokraden covek nema vise para i ako se nekako ne snadje umire od gladi i tacka. Danasnji radnici ne duguju nista tim pokradenim ljudima i ne treba drzava da ih prisiljava da ih izdrzavaju. Kratko i jasno.

Monopol drzave na penzije, ta strasna, fatalna greska, je u korenu svega ovoga. Najpravednije bi bilo da pokradeni ljudi (sadasnji penzioneri) priznaju svoje zablude i da ih je pokrao onaj u koga su verovali (drzava). I da probaju da se snadju kod svojih familija da nekako prezive ili im sledi smrt od gladi.

Drzavni monopol na penzije treba UKINUTI.

Zoran

pre 13 godina

Ja ne izdržavam niti jednog, a nemam ni nameru. Neću da radim i neću da plaćam doprinose. Ako i budem nešto radio, radiću na crno, a ako to ne može, onda sve prodajem i selim se iz Srbije. Povraća mi se kada vidim sistem gde zaposleni u državi imaju ogromna prava i privilegije, na teretu su onih koji nešto proizvode, onih koji nemaju nikakva prava, male i neredovne plate i veoma ponižavajući status. Meni takav život ne treba, u takvom sistemu neću da gradim porodicu i gledaću da ne plaćam račune i izbegavam sve svoje obaveze prema državi i komunalnim preduzećima.

Dragan

pre 13 godina

******
1. Penzionera niko ne izdrzava.
2. Penzioner sam sebe izdrzava od penzije koju prima. Doduse vecina od njih ima problema da prezivi od svoje penzije ali to vise govori o tome kakvu vladu imamo i u kakvoj drzavi zivimo nego o penzionerima.
3. Penzioneri tu penziju primaju kao povracaj sredstava koja su celog svog radnog veka uplacivali u penzioni fond a ne kao neciju milostinju ili dozivotno izdrzavanje.
4. Cinjenica je da je penzioni fond opljackan narocito u proslosti, ali to je ucinjeno od strane drzave ulaganjem u razne uglavnom avanturisticke projekte. Ta ista drzava je garant svima koji su uplacivali u fond i samo njen problem treba da bude kako ce i odakle ce poveriocima (penzionerima) da vrati pare.

Iva

pre 13 godina

Hoćete da kažete da penzioneri nisu zaradili svoje penzije nego ih vi, veliki radnici (koji zarađuju lovu blebetanjem, pevanjem, manekenisanjem i piskaranjem) danas izdržavate. Sramota!

Biljana

pre 13 godina

Većina komentatora ovde svojom ljutnjom pokazuje elementarno nepoznavanje penzionog sistema u Srbiji. Pa hajde da razjasnimo:

Gospodo penzioneri: NISTE ZARADILI SVOJE PENZIJE!!!

Gospodo koji sada uplacujete u PIO: TO STO UPLAĆUJETE NISU VASE PENZIJE!!!

Penzioni sistem u Srbiji JE pay as you go sistem, zasnovan je na takozvanoj MEĐUGENERACIJSKOJ SOLIDARNOSTI.
Prosto receno: sadasnji zaposleni placaju za sadasnje penzionere.

Takav sistem međutim može samo da funkcioniše ako ima dovoljno zaposlenih i ako su plate dovoljno velike. Međutim losa demografska slika (preveliki broj penzionera u odnosu na zaposlene) i niske zarade smanjuju ukupnu sumu novca koja se izdvaja u fond za penzije, pa samim tim ni penzioneri sada ne mogu da imaju visoke penzije.

Nase uplate prakticno predstavljaju neku vrstu ugovora sa drzavom da ce i ona nama kada budemo penzioneri distribuirati uplate nasih unuka, odnosno nekih buducih generacija.

Pay as you go sistem ima za cilj ocuvanje standarda i u penziji i on se najvise tice visine penzije - tj. to je sistem koji odredjuje da ce visina buduce penzije zaivisit od prethodnih uplata. To bukvalno znaci da ako ste radili 35 godina i toliko placali trebalo bi da imate vecu penziju od nekog ko je radio 10 godina - odnsono da ce te u procentu dobiti vecu penziju od onog drugog. Medjutim pay as you go NE ZNACI da se vama rasporedjuje na mesecne iznose suma koju ste godinama uplacivali. Ako cemo po toj logici neko ko je radio 35 godina trebalo bi da prima penziju 35 godina, a neko ko je radio 10 sledila bi mu penzija za 10 godina - ali znamo da to nije tako.
(Inace, to da suma koju uplacujete pripada vama, vazi samo za privatne penzione fondove gde vase pare prate vas)

tosa

pre 13 godina

ma dosta vise lobiranja.

istina je da penzionera niko ne izdrzava nego dobija onoliko koliko se ugovori a visinom uplata mu je garantovana penzija.

postoje osnovice okacene na zidu svakog zavoda za socijalno osiguranje.

marketing majstor ove vlasti dokazuje koliko je povrsan u sirenju propagande.

OVO JE TAKTIKA ZA PRELAZAK NA PENZIONE FONDOVE PRIVATNIH OSIGURAVAJUCIH DRUSTAVA.

KOLIKO PUTA SU VAS ZVALI ZADNJE DVE NEDELJE IZ NEKE BANKE POVODOM PREZENTACIJE OSIGURANJA?

VIDECETE DA SAM U PRAVU

ne izdrzavaju radnici penzionere nego vlast

Dr. D

pre 13 godina

@Biljana, 3. novembar 2010 10:41

Ma kakav bre "pay as you go" sistem !?

Ne lupajte gluposti!

Vi ste od strane drzave naterani da placate PIO doprinos hteli vi to ili ne.

Apsurd je to sto Vas poslodavac placa 11%(doprinos na zaradu) i Vi kao zaposleni placate 11% od zarade, naravno sve to na bruto zaradu. I apsurd je to sto Vam se taj PIO doprinos oporezuje sa 12% poreza na zaradu.

Samim iznosom penzije koji se razlikuje od penzionera do penzionera, obara tu Vasu tvrdnju da je to "pay as you go" sistem. Niti placamo isto niti primamo isto.

To sto je neko u drzavi nesposoban da napravi PIO fond mogucim i odrzivim to je nas problem. To sto su pare penzionera potrosene, pojedene u hiperinflaciji, date za izgradnju odmaralista, ski staza, autoputeva, mostova i slicnih stvari koje se nefinansiraju iz takvih izvora, to je nas problem.

To sto ima 20% invalidskih penzija, porodicnih penzija i slicnih sumnjivih penzija (primer Eva Ras), to je nas problem. To sto je drzava samostalno menjala nacin utvrdjivanja visine penzije kao i nacina obracuna iste pri odlasku u penziju, to je nas problem.

Budite svesni da penzioneri treba da tuze drzavu Srbiju pred sudom u Strazburu, pa da vidite kakve ce posledice biti kad se presude donesu.

Jedini nacin da se uvede red u PIO fond jeste da se osnuje novi PIO fond sa tri fonda osiguranja, fond zaposlenih, fond zanatlija i fond poljoprivrednika.

Osnivanjem novih fondova stari se gasi, otpustaju se lenji radnici iz starog, a primaju se novi radnici u nove fondove i to max. 1/3 brojcano u odnosu na broj starih radnika.

Novim fondovima se pripisuju svi osiguranici sa stazom manjim od 20 godina osiguranja i iz njih ce im se isplacivati penzije. Svi osiguranici uplacuju u nove fondove respektivno, kao oni zaposlene sa 20 i vise godina staza.

Doneti zakon da u penziju se moze ici sa 35 godina staza za zene i 40 godina staza za muskarce, sa minimum 60 godina zivota. Ukoliko ispuni uslov staza pre godina zivota, osloboditi ih placanja pio doprinosa, a dopustiti ostanak u radnom odnosu. Invalidske penzije, porodicne penzije i sve prevremene penzije odobravati iskljucivo uz ostre kriterijume. Ukinuti benificiran staz.


Postojeci penzioneri kao i oni koji imaju 20+ godina staza ostaju kao teret budzeta i tretiraju se kao javni dug.

Uraditi ozbiljnu revizuju penzija, osim starosnih citaj onih koji ispunjavaju pun staz pio osiguranja.

Znaci pretresti sve invalidske, porodicne i ostale sumnjive penzije. Dati mogucnost amnestije onima koji samostalno vrate pravo i priznaju zloupotrebu. Ostalima za koje se utvrdi da koriste pravo penzije bez osnova ili ga zloupotrebljavaju, oduzeti imovinsku korist i krivicno goniti.

E da, jedino sto lici na "pay as you go sistem" jeste zdravstveni fond i zdravstveno osiguranje. Ono Vam je solidarno uredjeno jer i onaj koji ne uplacuje doprinos i onaj koji uplacuje doprinos na minimalnu zaradu, kao i onaj koji uplacuje na najvisu zaradu ima isto pravo za usluge koje koristi.
Inace i ovaj sistem je nepravedan.

Da i za jos nekog koje napisao nesto o licnom dohotku. Licni dohodak jeste zarada, a ne dobit preduzeca (RO, OUR i slicno). Samo je terminologija u pitanju. Ako ste ikad dobili 13., 14., ili neku drugu naknadnu zaradu to Vam je dobit (visak) tog drustvenog preduzeca u toj godini. E sad minuli rad Vam je dividenda na sredstva za rad koja su nastala ulaganjem Vaseg rada u to preduzece.
Ta socijalisticka terminologija, kojom je SFRJ varala kapitalisticki svet da bi se prisila IMF-u, GATT-u, WB, IFC-u i slicnim organizacijama koje Vas prihvataju pod uslovom privatnog vlasnistva (kapitalizam). Pored prisivanja ovim organizacijama, osnovni cilj SFRJ jeste bio i sisanje njihovih posebnih fondova za nerazvijene, tkz. treci i cetvrti salteri.
A u ovom kvazi kapitalizmu danas trpimo ostatke te terminologije citaj: Regres, Topli obrok, Minuli rad, i slicne gluposti.

Ana

pre 13 godina

Vidi ove sto su otkrili toplu vodu.. Nema para u PIO fondu, ma nemojte?? A di su parice?

Slazem se s ocenom da Press huska na penzionere u pokusaju da se pravi krivci sakriju. Sramota.

ivica

pre 13 godina

U firmi u kojoj ja radim svi zaposleni muskarci su prijavljeni kao fizicki radnici a zene kafe kuvarice ili nisu prijavljeni uopste. Tako da u preduzecu koje se bavi distribucijom kafe kuvarice rade u racunovodstvu ,finansijski direktor je fizicki radnik ,nema ni vozaca,punog odmora,dnevnica ali ima inspektora koji dodju da se ogrebu i bas ih briga. Kazu tako je u celoj zemlji, drzava dala poslodavcima rasirene ruke ,sta hocete? Gazdi uvek malo i treba da se pomogne ta sirotinja! (svaka cast izuzecima ali malo ih je da bi bilo bolje)

shdd

pre 13 godina

Nisu u ovoj zemlji problem penzioneri,oni su ljudi odradili svoje i zaradili za njihovu penziju a to sto je drzava izgubila ili pokrala te pare je neka druga prica. Problem su silni sluzbenici,zamenici...po opstinama,problem su neradnici po drustvenim firmama i mnogo drugih. Ovde 80% ljudi zivi na ledjima onih 20%. Penzioneri su najmanji problem.

Liberal

pre 13 godina

a sta cemo s cinjenicom da je svaka 5. penzija invalidska? kao da su svi radili u minskim poljima, sto kaze Ceda.neodrzivi socijalisticki penzioni sistem plus Krkobabicev zahtev iz koalicionog dogovora rezultira novim argumentima u korist privatnih penzionih fondova.

Ma hau jes no

pre 13 godina

A da nam kazete koliko starih, istrosenih penzionera, koji su u zadnjih pola veka nesto i stvorili (i za drzavu i sebe) - izdrzava danas ove neradnike, nezaposlenu decu i razmazene unuke.

s

pre 13 godina

Radim u firmi koja je lider u u oblasti u kojoj se bavi. Posla i para koliko hoces. Drzi celu bivsu SFRJ i nekoliko zemalja okolo. Ne mogu da kazem ime firme i vrstu delatnosti zato sto bi se odmah znalo koja je ta firma, a i moj ostanak u njoj bi bio uzdrman. Zadovoljan sam platom, ali 3 godine radim preko omladinske, a uopste nisam omladinac po godinama :( . Ima jos 30 kolega koji rade na kojekakve ugovore sa dobrim platama i jos 10 koji rade preko nekih drugih firmi. Znam da i u jednoj kod nas francuskoj banci moras da radis prvo preko HR firme koju drzi direktorova zena, a posle 2-3 godine ako te prime, prime... Da ne pominjem da nijedan kafic, nocni klub u BG-u nema nijednog prijavljenog zaposlenog. Eto odgovora zasto penzioneri sastavljaju kraj sa krajem.

dragan

pre 13 godina

Kakav je to naslov.Penzioneri su svoje penzije zaradili i država je dužna da ih na vreme isplaćuje.Iz kojih će fondova ona to da čini to je stvar države.A što se radnika i zaposlenih tiče država je kriva što nije otvorila više radnih mesta.Zašto sukobljavamo radnike i zaposlene sa penzionerima, kome to treba.Svako radi za sebe i za svoju penziju.Gospodo iz Demokratske stranke mislim da vam je loše ktenulo.

Goran

pre 13 godina

Miskovicev Press huska ljude na penzionere, po sistemu drzte "lopova", dok ja muljam!

U svetu se iz plate radnika izdvaja odredjena suma novca koja ide u penzioni fond, iz kojeg ce mu se jednog dana isplacivati penzija. U Srbiji poslednjih dvadesetak godina taj fond prakticno ne postoji, odnosno on funkcionise samo kao "protocni bojler", koji samo transferira novac, koji se izdvaja iz plata onih koji sada rade, ka onima koji su sada u penziji.

Novca u penzionom fondu nema, jer 70ih i 80ih novac koji je bio u penzionim fondovima trosen nenamenski, a konacni udarac zadao mu je Milosevic. Dobar deo tog novca je zavrsio u rukama tajkuna poput Miskovica. Tako je pocetkom 90ih fond ostao bez prebijene pare. Temelji takvog bolesnog sistema u kome drzava uzima jednima da bi davala drugima su postavljeni pre totalne propasti penzionog fonda.

Npr neko ko ove godine ide u penziju, njegovu penziju ce finansirati ljudi koji sada rade, ali dok je on radio drzava je uzimala deo njegove zarade i tim novcem je finansirala penzionere. Miskovicevi "strucnjaci" za muljazu predlazu da sada njemu ukinemo penziju.

Evo jednog resenja!
Prvo treba konfiskovati Miskovicevu nelegalno stecenu imovinu, a njega poslati u Padinjak. Nakon toga izdati u najam njegove trzne centre i tim novcem delimicno finansirati penzije. Za toliko smanjiti poresko opterecenje sadasnjih plata, sto ce podstaci razvoj i otvaranje novih radnih mesta.
Nakon toga konfiskovati Bekovu nelegalno stecenu imovinu, a njega poslati u Padinjak. Prodati mlekare na aukciji i taj novac prebaciti u pocetni kapital sada nepostojeceg fonda.

Ovo ne bi resilo sve probleme, ali bi mogao da bude dobar pocetak transformacije i ozdravljenja jednog bolesnog sistema.

ReleaseTheFuture

pre 13 godina

Obrnuta demagogija. NE izdržavaju zaposleni penzionere, već ih izdržava ono što im je godinama uplaćivano u PIO fond.

Sad, to što je neko ojadio fond, i što se to i dan danas radi, verovatno će nam neki vrli ekonomista objasniti kao neverovatno dostignuće koje treba još više finansirati na uštrb zaposlenih.

Mile

pre 13 godina

ne treba ukidati drzavnu upravu nad penzijama vec treba ukinuti partijsku drzavu! doprinosi su otisli nebu pod oblake jer je sistem pun pijavica iz birokratije koje ne proizvode vrednost, a trose i stalno traze jos.privatni fondovi mogu da postoje ali iskljucivo kao alternativa.recimo, radio sam na zapadu i nisam nikako mogao da ne uplacujem u drzavni fond, cak iako bih izabrao privatni. uz penzije, davao sam i za osiguranje u slucaju da izgubim posao (sto mi se i desilo pa sam godinu dana primao oko 70% plate od drzave) kao i za porez. sve skupa 28% plate.normalna drzava je daleko veci i jaci garant nego neki privatni fond. pa zamislite vi da su Beko ili Miskovic gazde takvih fondova (ko drugi u Srbiji da bude?). Leleee...

deksi

pre 13 godina

Moj poslodavac vec 10 meseci nije uplatio poreze i doprinose za zaposlene(naravno na minimalan iznos zarade), sto znaci da nema para ni u penz.fondu od nasih "plata"! Ovo nije jedini slucaj, DRZAVA sve to zna -sta rade inspektori???

GoraN

pre 13 godina

Svojevremeno sam uzeo kredit od poslovne banke. Vracao sam ga 6 meseci posto se nije radilo o nekoj velikoj sumi. Tih 6 meseci dok sam ga otplacivao ja nisam placanjem hranio bankara niti njegovu porodicu niti direktora niti portira u banci. Ja sam vracao ono sto sam prethodno uzeo. Kod penzionera stvar je mnogo jasnija. Za razliku od mene koji sam mogao da biram da li cu da uzmem kredit ili ne i za razliku od banke koja je mogla da bira da li ce da mi taj kredit odobri, penzioner je morao da uplacuje u fond i tom prilikom mu je drzava (Jugoslavija ili njena naslednica Srbija koja je prihvatila sve obaveze bivse drzave) obecala povracaj sredstava kada se penzionise.

placenik

pre 13 godina

Kako je lepo sto se u Srbiji olako prelazi preko ove dvostruke drzavne kradje. Zbog toga sto je pokrala ulozene pare trenutnih penzionera, ta ista drzava daje sebi za pravo da krade pare nas koje mi koji radimo dajemo za svoje penzije i popunjava neciji tudj fond. Nimalo mi nije drago sto su pare koje odvajam u penzioni fond vec unapred potrosene, a za mene ako bude (ako dozivim 65u tj)

samo pitam

pre 13 godina

Zbog cega kojekakvi pukovnici iz vremena srj i sfrj, kojih ima kao kusih pasa imaju penzije preko 60 000 dok ljudi koji su citav zivot radili u proizvodnji imaju po 15 000? Treba ustanoviti iznos najnize i najvise penzije u odnosu na prosecnu platu, pri cemu razlika izmedju penzija ne bi trebalo da bude vise od 30% jer ih sve isto kosta, i hrana i lekovi i komunalije. Dosta vise sa privilegijama za one koji ih nicim nisu zasluzili a imaju vece prihode sada kad ne rade od nas koji radimo i punimo budzet

Igor

pre 13 godina

NIJE TACNO, ja sam NEZAPOSLEN na birou ali radim za strance i placaju me preko wester uniona i doprinosim mesecno zemlji tri prosecne plate a nisam prijavljen.

Koliko je nas neprijavljenih da radimo a prijavljeni smo kao nezaposleni.

Ja ne radim u sivoj zoni radim legalno kao freelance i penziju uplacujem privatno sebi.

Ima nas gomile takvih tako da malo treba da se oduzme od svega toga.

radim na crno, marš lopovi

pre 13 godina

Ne treba zaboraviti da ovakav penzioni sistem uopšte ne motiviše ljude da budu zvanično prijavljeni kao zaposleni.

Mene lično, baš briga i za penzije i za poreze. Ne želim da uplaćijem u PIO fond kada znam da će penzije biti komično niske, ako ih uopšte i bude. Država je napravila problem 90-tih godina i sada nek ona iz budžeta formira fond, a mogla je to da učini od novca kojeg je dobila od privatizacije.

No, nije njima do toga, njima je taj novac služio za "javne radove", NIP i slične varijante za lično bogaćenje.

srban

pre 13 godina

Meni svejedno. Taman koliko mi drzava skida doprinos za PIO, toliko moj otac dobija penziju. Zdravstvo ne koristim, ali on da. Porez je porez, ali imam rodjake koji rade u drzavnoj sluzbi. Ako tako posmatras, nema razloga za nervozu.

Babin_zub

pre 13 godina

I ko je kriv?Penzioneri?Pa sta treba da radimo?Jel da pobijemo sve penzionere i nezaposlene tj visak radne snage da bi stanje u Srbiji bilo bolje?
Ovakve izjave koje daju "strucnjaci" bukvalno tako zvuce.A zna se ko je krivac i ko je nesposoban,a to je vlast koja je unistila penzioni fond(tu spadaju svi koji su bili na vlasti od '90-danas).Jacajte ekonomiju,podizite proizvodnju,bazirajte se na izvoz u zemlje kojima mozemo ponuditi svoje proizvode,a ne da unistavate privredu i poljoprivredu gurajuci uvozni lobi koji vam gura koverte u dzepove.

Dragan

pre 13 godina

U vezi toga ko koga izdrzava, ja kao radnik sa visokom strucnom spremom, sa devetocasovnim radnim vremenom i neophodnim stalnim strucnim usavrsavanjem ali bez bilo kakve primedbe na moj rad i dan danas sam primoran s vremena na vreme da primim pomoc od roditelja penzionera. Svako ko to neko naziva njihovim izdrzavanjem na moj teret, u konfliktu je i sa realnoscu i sa samim sobom.

Dr D

pre 13 godina

Po sadasnjem sistemu obracuna penzije, kada Vam se utvrdjuje penzija i njen iznos u odnos se stavljaju Vase godisnje zarade kroz prosecna zarada u Srbiji za tu godinu, respektivno. Zatim se ti svi proseci saberu i podele brojem godina, i dobijete licni koeficijent. Pa se taj koeficijent pomnozi sa brojem godina, pa dobijete broj bodova. Zatim broj bodova pomnozite sa cenom boda i dobijete iznos penzije. E sad kada se to tako izracuna, moj prosek je je 0,99, a obracunali su mi iznos penzije na 19200 dinara. Po mojoj racunici ako mi je prosek 0,99 prosecne zarade. Prosecna zarada je 34570 dinar * 0,99 moj prosek, onda bi moja penzija trebala biti 34224,30 dinara. E sada gde je mojih 15024,30 dinara ? Sta Vise imam 40 godina radnog staza, znaci pun staz. Svi doprinosi uplaceni, s tim da proseci za vreme drustvenog kapitala su znatno manji. Sta vise imam sve platne liste i na primer u glavnom su nam prijavljivali oko 50% od isplacenog neto licnog dohotka.
Ja samo hocu moju penziju kako mi i pripada i kako sam uplacivao. Ne zaboravite da je PIO doprinos 22% od zarade sada. A ranije je bio i visi!

Vlada

pre 13 godina

Pa racunica je po meni jos tuznija, jer od tih zaposlenih polovina je u javnom sektoru, sa relativno visokim platama, i ocajnom produktivnoscu, i oni su na neki nacin izdrzavani od realnog sektora tj. privrede preko poreza.
Pa ispada da na jedan zaposleni u realnom sektoru izdrzava jednog iz javnog sektora, dva penzionera i jednog nezaposlenog?! Pa zar neko misli da to tako moze da funkcionise, OK slazem se ja da su mnogi penzioneri posteno uplacivali svoj staz i radili za ovu zemlju, ali uglavnom pre 1990, i ako nisu iz javnog sektora i ako nisu lazni invalidi i ako imaju puni radni staz, a samo 19% nasih penzionera ima puni radni staz...

Serious

pre 13 godina

@Zoran ti ocigledno nemas blage veze , ti nezaposleni u 90% slucajeva nemaju nikakvu nadoknadu , jedino pravo na nadoknadu imaju oni sa pozamasnim stazom i to uglavnom par meseci po 11 000 i kraj price ,pravi problem ove zemlje je ogroman birokratski aparat koji nije funkcionalan i rasipnicki se ponasa

Maree

pre 13 godina

Penzije se uplacuju ceo zivot, da bi se na kraju poslednjih par godina zivota imalo od cega da se zivi. O ovakvim stvarima ne treba ni razmisljati, to je kao kad bi stavljali novac u banku i za 40 god kad hocemo da ga podignemo, banka nam kaze, e nema, jbg. Na sta to lici? I onda se dizu granice penzije i razne gluposti. Pitam se samo ko ce iz moje generacije (81) imati penziju? Ikakvu??? Jer ko zna sta ce posle da smisle. Pomerice granicu, smanjice penziju...cemu uopste sve ovo?

kvrc

pre 13 godina

Situacija je JOŠ GORA, relane doprinose uplaćuju samo privatnici i stranci, država i njene JP ne uplaćuju, zamislite uplatu PIO fondu od strane (recimo) radnika pošte - to je kao da ja ženi dam podignutu platu pa sad imamo dve plate u kući !

zabrinut

pre 13 godina

ma sta se nervirate sad kad prodaju telekom bice novaca,ako zafali prodace i EPS nema sekiracije glavu gore,kazu nasi experti uskoro izlazimo iz krize

a sad ozbiljno,zabrinut sam kad prodaju telekom da te pare ne odu za socijalni mir e toga se plasim onda smo ga stvarno pukli,treba pare pametno uloziti,ali ne bih se iznenadio da veci deo kolaca bude spiskano za par meseci socijalnog mira,a sta posle??EPS?i tako redom pa sta cemo ostaviti nasim decama koju buducnost?nadam se da nece biti tako ali nesto u meni govori suprotno,videcemo

duka PPS

pre 13 godina

penzioneri su naši roditelji.državo,želim ti sve najgore...pa ne da mi ne bi objavili komentar,nego bi mi zabranili odlazak na sve planete sunč. sistema,šta bih vam sve rekao

Resenje

pre 13 godina

Privatni penzioni fondovi, a sadasnje penzionere neka finansira drzava. Ja stvarno neznam gde ide 70000 dinara doprinosa za penziono i zdravstveno od moje zarade. Ja sigurno toliku penziju neću imati, a jos sigurnije je da je necu primati 40 godina koliko treba da se stekna pravo na penziju.

Dosta zamajavanja

pre 13 godina

Resenje je VEOMA prosto. Ko ne moze da zbrise preko grane i da zivi ko normalan covek, treba da radi na crno (ili vecim delom na crno) i da lepo uplacuje privatnu penziju ili stedi sam za SEBE I SVOJE potrebe. Pa tako sve dotle dok se kao prvo raznorazni "invalidski" penzioneri ne skinu ovom narodu s kicme, potom ne nateraju bas svi da uplacuju doprinose i kao trece ne uvedu NORMALNR penzija ko u okrucenju koje su 30-35% plate.

Dejan

pre 13 godina

Sto se mene tice penzije mogu da budu samo 10% plate ali pod uslovom da drzava retroaktivno sa kamatama vrati penzionerima sve pare preko uplacenih u penzioni fond. Stavljanjem tih para na orocenu stednju, sigurno bi dobili vecu kamatu od sadasnje penzije. Ali, da li drzava ima pare da tako obesteti penzionere? Preko milion penzionera po 100.000 eura u proseku, ... Sigurno nema ni priblizno ovome! Cinjenica je da su ljudi uplacivali u penzioni fond. Cinjenica je i da su pare iz tog fonda odavno procerdane. Cinjenica je i da je tome kumovala drzava i da je nista ne moze amnestirati od obaveze da posteno vrati pare penzionerima. To vam je kao kada uzmete hipotekarni kredit u banci za stan i nakon X godina vam se dogodi ili otpustanje sa posla ili stecaj u preduzecu ili invaliditet ili vas ispali neki rodjak ili prijatelj za pare. Bez obzira koji scenario da vam se dogodi, banku nista ne interesuje. Uzela bi vam kucu odnosno stan na koji ste stavili hipoteku.

lion

pre 13 godina

i dalje mi nije jasno kakve veze ima visina moje plate sa necijom penzijom? zasto penzija mora biti 60% moje plate i to nekih ljudi koje ni ne poznajem.

VV

pre 13 godina

@ Dr D:
"Ja samo hocu moju penziju kako mi i pripada i kako sam uplacivao."

Ma razumem ja Vas, ne brinite. A ja samo hocu da novac koji odvajam u penzioni fond ide za moju penziju, a ne u Vas dzep. Nadjite onoga ko Vas je pokrao, nemojte stavljati ruku u moj dzep, jer Vas to cini lopovom. I nemojte mi molim Vas o medjugeneracijskoj solidarnosti, videli biste koliko sam solidaran da imam izbora i da novac mogu da ulozim u privatni penzioni fond umesto u Vas dzep. Ovo sto radite je klasicna kradja, nikako "solidarnost". Kukajte Krkobabicu o tome kako ste zaradili, moj novac koji upravo trosite niste Vi zaradili. Krkobabic je koliko znam bio na celu PIO dok su se fondovi topili. Zato sad jadan ne moze pod stare dane da se okane politike, zna da bi zavrsio u zatvoru da nije na vlasti. Lopove koji su zasluzni za krah PIO treba u zatvor, a njihovu kompletnu imovinu i svu (poreklom nepokrivenu) imovinu njihovih porodica treba konfiskovati i podeliti pokradenima. Nadam se da sam Vam bar malo razjasnio zasto skoro svako ko moze- radi na crno. Tako se stiti od lopova. Kako drugacije nazvati one koji zele nesto sto nije njihovo (ma kako smatrali da su ga zasluzili, ali to sta ste grupno zasluzili za Vase cutanje i glasanje za Milosevica je vec druga prica). Zalim sto je tako, ali tako je. Vasa prava biste verovatno trebali da trazite na nekom evropskom ili svetskom sudu, a ne kradjom. Dva zla ne cine jedno dobro.

"Ukinuti benificiran staz."

Stvaaarno? A da li znate da postoje profesije kod kojih bi to bilo ekvivalentno ukidanju penzija?

Fantom

pre 13 godina

Na jednog radnika jedan penzioner...

Znaci taj odnos otprilike izgleda ovako: 2 radnika, 2 penzionera i jedan nezaposlen.

Npr. Srbija ima oko 8-9 miliona stanovnika, neka trecina (a siguran sam da je i mnogo manje) radno nesposobno (deca, skolarci, studenti...)
Znaci otpada 3 miliona tj. ostaje 6 miliona.
Znaci otprilike na 2.5 miliona radnika ima slican broj penzionera (2-2.5 miliona) a na njih dodje nesto preko milion nezaposlenih.

Nemoguce je! Neko je pogresio cifre!!!

Da, da...

pre 13 godina

Ja izdržavam dva penzionera, jer od crkavice koju dobijaju za pun radni staž ne mogu ni komunalije da poplaćaju, treći nažalost nije stigao da doživi penziju (majka mi je umrla od raka neposredno pred penzionisanje). Teško onom ko zavisi od države i njenog socijalnog sistema.