Ponedeljak, 10.05.2010.

01:23

Autoput spaja "dva oka u glavi"

U svakoj predizbornoj kampanji mahali su političari projektom koji sa šest traka povezuje Srbiju sa Crnom Gorom. Uz drumski Koridor 10, to je prioritet zemlje.

Izvor: Novosti

Autoput spaja "dva oka u glavi" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

68 Komentari

Sortiraj po:

drecun

pre 13 godina

@CaseStudyBoljari> Nekompetentnost je direktno proporcionalna prodavanju pameti. Niko nije službeno pametniji zato što u nečemo što se zove „komentar“ svoju argumentaciju potkrepljuje navođenjem svog domaćeg zadatka iz škole, kakva god da je, OŠ "Meksiko" u Baru ili Stanford. A da je smešno uopšte raditi studije na tu temu kad su studije odradile profesionalne kuće (i ima ih na netu), zaključak je da je Neko samo maznuo tu građu da brzo i lako sklepa svoju „studiju“, jer američko iskustvo svima nalaže da pravi pregaoci istražuju i predstavljaju njima nepoznatu materiju, a ne put između dve varošice u svojoj zemlji koji bezbeli teško da će ikad biti izgrađen. Tema "politički uticaj na autoput" je nešto kao TLN-ovo "auspuh za dalekovode". Saobraćajno najizolovanija država Evrope radi studiju da joj ne treba autoput. Srbija pak zaključuje da joj autoput treba, i tu su svi saglasni, samo je pitanje prioriteta - pošto para nema, taj pravac treba da bude među poslednjima.

balša

pre 13 godina

@VladoBD> Hvala, od sad samo tebe slušamo, sam reče da nikad nisi pogrešio. Nego, pičite preko Dubrovnika u Evropu, samo da ne bude kao 1991. Mnogo ste skloni preletima i naletima, da možda ipak malo predahnete. Komentari su negativni, jer iskustva sa vašom zemljom nisu pozitivna. A izgradnja autoputa prema Crnoj Gori je lepa stvar, ali sve buni kako ona može biti prioritet u odnosu na K10, moravsku trasu, autoput prema Rumuniji, BiH i Kosovu pogotovo ako se zna minimalan ekonomski potencijal Crne Gore. Turizam je prošao svoj zenit, bar iz ovog smera i postojeći kapaciteti su dovoljni.

za pala alta

pre 13 godina

@palo alto little tomorrow

Political Economy, Case Study: political influences on major infrastructure projects (highway Bar-Boljari, Montenegro)
Sources: Ministry of Maritime Affairs,Transportation and Telecommunication of Montenegro (http://www.gov.me)
State University of Montenegro (http://www.ucg.ac.me/cg/).
Case supervisor: PhD John B. Taylor (Monetary Economy,Political Economy)
Imam par internih izvora... I znam vise nego sto ces ti ikada znati o ovome prijatelju ;)

dragan

pre 13 godina

Mnogi komentari su tipa ‚‚da komšiji crkne krava''. Nas treba da zanima samo napredak i ravnomerni razvoj Srbije.Zbog toga sam za istočnu varijantu.
Taj deo srbije je toliko nerazvijen, da je ovo sada istorijska prilika da se pomogne tim krajevima.

Vlado bd

pre 13 godina

Prvo ne pravite Vi nama izlaz u Evropu Srbi jer mi imamo od Dubrovnika autoput. Drugo ovaj autoput treba da se grad jer bi Srbiji obezbjedio brz izlazak na more. Sto znaci VECI I BRZI izvoz ka Italiji a od Italije i ka cijeloj Planeti. Zivnite malo. Citam ove komentare i zaista je vecina jako negativna. Cak sta vise na svaki tekst koji B92 izbaci nebitno je li o CG SRB HRV itd itd samo negativni komentari. Mozda se varam ako kazem da u Srbiji vlada neka psiholoska kriza. ZIVNITE MALO BRE SRBI Vjerujte mi dolaze bolja vremena!!! Pamtite ovo sto sam rekao. :) Nisam grijesio pa necu ni sad!

Sima

pre 13 godina

Prestanite više sa plasiranjem ove 'vesti'. Izlizala se!!!
Ništa se ne radi samo se priča i to zarad raznih imena i prezimena.

STOP REKLAMAMA POLITIČARA!!!

Raša

pre 13 godina

Sramota je što beograđani i oni oko Beograda daju sebi za pravo da oni misle da znaju što je za Srbiju najbolje. Ljudi, vi koji ovaj autoput povezujete s crnogorskim lobijem koji i ja verujem deluje u pitanju mnogo čega u ovoj državi, ali shvatite već jednom nije Srbija samo Beograd i Šumadija i ne daj Bože da jednog dana samo to i bude. Pa ovde se govori o deonici tog autoputa kroz SRBIJU a ne o nameri da neko iz Srbije pravi deonicu kroz Crnu Goru. Crnogorci nek rade što god žele, a mogu i da ne rade uopšte tu njihovu deonicu. Kakve to ima veze s nama?? Zar stanovnik Nove Varoši, Priboja, Ivanjice ili Tutina ne zaslužuje isto ko i onaj iz nekog mesta kraj ili nedaleko od koridora 10? Ovo je sramota kako se ponižavaju ti ljudi tamo dole koji takođe plaćaju poreze ovoj državi. I sramota je ako je istina ovo što je napisao jedan Crnogorac ovde da nemaju mnogi u tom delu Srbije ni mogućnost da prate naše programe. Užasno. Stvarno sam postiđen kad vidim kako mi tretiramo te ljude na jugu, zapadu i istoku Srbije. Dokle s tom suludom politikom?...

Djape

pre 13 godina

Dokle bre ispumpavanje srpskog novca za potrebe CG ***?

Dokle cemo biti ovce da nas muze ko kako hoce?

Zar nemamo prvi prioritet taj KORIDOR 10? Kad se na njemu zavrshi ukupno 6 traka celom trasom, onda moze dalje.

A sto se jugozapada tice, trebalo bi napraviti dva kraka tog autoputa, tako da i Uzice i Zlatibor budu povezani sa glavnom trasom!

Umesto sto ulazemo u CG koja nam neprestalno zabija noz u ledja, shto ne bi napravili autoput ka Rumuniji?

Sto ne bi smo popravili magistralne puteve i razdvojili im pravce kako bi se smanjio broj nesreca?

***

TREBA NAMA JEDAN 6. OKTOBAR POD HITNO!

John Smith

pre 13 godina

@ante
"Biograd"???
WTF?
Beograd je naziv grada,
znam da dok gradite svoj identitet, pokusavajuci da ne budete Srbi, odbacujete sve Srpsko ali
Beograd je naziv mnogo velikog grada, skoro pa kao 4 tvoje drzave, i taj naziv ne mozes menjati....
btw
od autopouta nema nista,
tako da nemoj da se primas...

boban,nis

pre 13 godina

Nemojte vise sa clancima o Crnoj Gori.Ne zato sto neko voli ili ne voli CG,vec zbog toga sto obicno pocnu prepucavanja i uvrede sa obe strane.Nisu uredu ni nase uvrede,ali ajd da kazem da je ovo nas sajt i da "imamo pravo" da iznesemo i po koju uvredu,ali mi ovde dozivesmo da nas neki tamo u potpisu crnogorac izvredja na nasem sopstvenom sajtu.Idi prijatelju na svoj sajt pa se igraj.

Stevan

pre 13 godina

***Mogu crnogorci i preko Jadranske magistrale u Evropu, ali kako ce 280 000 crnogoraca iz Srbije da ide u njihovu, preko Zagreba? Nislije su im platile avione da besplatno lete do svoje otadzbine, sad jos Beograd treba da im izgradi autoput, da se ljudi ne cimaju po vrletima. Ma idite gde hocete, samo idite, nece ovi vasi jos dugo.

pešikan

pre 13 godina

@Crnogorac&BorisCG: To što ste napisali je apsurd. Prvo, za ekonomiju su bitniji luke i železnica nego autoput. A luka Bar jedino može da živi ako živi trasa Beograd-Bar. Ako ne, onda može da bude jedna fina marina i pristanište za feribot do Barija (što je suštinski sada). Luka Bar ima smisla samo ako je jedna od alternativa za centralnu Evropu (via Srbija i Beograd, jer za drugo imamo na Jadranu Drač, Ploče, Split, Rijeku). Dalje, jadransko-jonska magistrala je utopija taman koliko i autoput prema Srbiji, jer postojeće realne potrebe u ovom trenutku nema, imajući u vidu obim ekonomske trgovine. Grčka ima morsku vezu sa ostatkom EU, a svakako joj je Koridor 10 jača veza sa ostatkom kontinenta (sam K10 nije odredila Srbija, već Evropa, a niti jedan koridor ka i kroz CG nije panevropski). Srbijin "izlaz na more" je floskula iz neke 1912. i višestruko je neaktuelna (to što g. Mrkonjić priča priču, treba ga pitati zašto je priča). Konačno, Srbija treba da bude premrežena autoputevima, uključujući i onaj ka Sandžaku. A budući da CG ima svoj plan da gradi autoput (koji realno ne može biti završen u sledećih 20 godina), onda mogu, ali ne moraju da se spoje. U Srbiji je sve to neupitno, ali je upitno zašto neko uporno gura autoput prema najmanjem i najzabitijem tržištu Balkana u prvi plan. Konačno, 'fala Bogu da je Crna Gora, pogotovo sever, razvijena da ne zna gde će sa parama. Realno ispada da su vaše glavne investicije u turizam bile kokainske i za to vam realno treba skinuti kapu - jer za sad nema nikakvih političkih posledica, što znači da vam je premijer svakako sposoban čovek. A realno budite sretni ako u sledećih 15 godina dobijete autoput Bar-Podgorica. To je moguće, a sve preko toga je priča. Razlike između Srbije i CG je što ovde priče i pričice političara nailaze na kritiku, ustanovljen je sistem zamenjivosti što je dugoročno bitan kvalitet. Vama je super i ovako, ponosni ste na ekonomska dostignuća rasprodate obale i urbanističkog rasula, pa uživajte.

Bez_Cenzure

pre 13 godina

Šta to Crna Gora ima u Srbiji?

Crna Gora u Srbiji ima sijaset pripadnika podobnog stranačkog kadra još iz doba KPJ koji su se uhljebili na svim vodećim direktorskim pozicijama i koji su svojom nesposobnošću u velikoj mjeri doprinijeli upropaštavanju tih firmi. I još uvijek ih ima. Ima ih čak i u ovoj vladi Srbije. Čak je i kapitalni ministar je Crnogorac. Zato se ovako i lobira. Umjesto Crne Gore alternativni put trebao bi ići preko istočnog dijela Bosne, Hercegovine i spojiti se na budući koridor Vc preko Trebinja. Prema Crnoj Gori eventualno otvoriti krak ka Herceg-Novom i Boki Kotorskoj i to je sve što se Crne Gore tiče.

Socijaldemokratska partija Crne Gore

pre 13 godina

Gornji desni ugao slike..Jedan od rijetkih istinskih suverenista,koji se od pocetka zalagao za istorijski san zajedno sa Liberalnim Savezom...To pece pojednice!!

Palo Alto Little Tomorrow

pre 13 godina

@Put u propast: I, koju si ocjenu dobio za Case Study na Stanfordu? Koji je to predmet bio i koliko je to profesora iskazalo želju da čita o tom autoputu i ko su i čega ti profesori? Koje si izvore koristio - Mrku, Lompara, Google Earth, članke iz "Pobjede"?

adje

pre 13 godina

ja nemam pojma kakvih nepismenih ljudi ima ovde,kakve veze ima autoput sa bombardovanjem i vojskom na kosovu,ljudi promasili ste temu.prica je o autoputu gde treba da ide preko najsiromasnijih opstina u srbiji,i da se te opstine i taj deo podigne na noge,ljudi ako se ne napravi taj autoput preko pesteri ja cu i dalje iz evrope avionom za pristinu i iz pristine za novi pazar,i punicu budzet tako kosovu.iz pristine do novog pazara,tutina i sve druge okolne opstine je iz pristine jednu sat ipo,kada bi se napravio taj autoput koji se planira, ja sam iz beograda za dva sata do mog mesta,znaci budzet bi punio i ostao u srbiji,ovako do daljnjeg ostaje na kosovu.a grcka me ne interesuje,ona da je dobra i pametna zemlja nebi bankrotirala,okrenite se zemljama gde cete da imate interese a ne propalim zemljama.

put u propast

pre 13 godina

@CRNOGORAC

Skidam kapu na komentaru. Sijemo ih vec i u standardu i u integracijama, i sada trebamo da se povezujemo sa crnom ovcom Balkana..po cijeni od 3 MILIJARDE EURA!!?? Jadransko-Jonska magistrala je put u Evropu,ovo je samo put u propast!!
Gledam komentare i ne vjerujem...pa 80% uvoza nam je vezano za Srbiju,sto je odliv novca iz Crne Gore i priliv u Srbiju. Pa ako vec moramo da uvozimo namirnice, postoji sijaset drugih,jeftinijih i boljih proizvodjaca,ali tako je to kada se interesi pojedinaca isprijece ispred interesa drzave. Na Stanfordu sam radio case study autoputa Bar-Boljari i svi profesori su se slozili da ce to Crnu Goru da povede u ekonomsku propast. Iskreno se nadam da se ta suluda ideja nece realizovati.. A posebno me oblije znoj kad cujem da Srbi ''prave put crnogorcima??!!''..pa ljudi,jeste li normalni?! Sta to Crna Gora ima u Srbiji sem terazijskih crnogoraca?!
Ajmo sad mi da udremo peticiju za Jadransko-Jonsku magistralu,umijesto ovog ekonomskog samoubistva!
Pustite te demagoske price za isprane mozgove o ''ocima u glavi'',i jedni i drugi znamo da se vise podnijet' izmedju sebe ne mozemo,mada citajuci komentare odje,nije ni cudo...

јел поштено

pre 13 godina

најбоље да ови који се вечито буне против равномерног развоја, против аутопута кроз централну и западну Србију, који тај народ чека деценијама, НЕКА НЕ ИДУ КАД СЕ АУТОПУТ ЗАВРШИ, него нека се клацкају по брдима, пошто су принципијелни, или нека оду већ једном у ту Јевропу,преко Батроваца, аутопутем,тгрубили су о тим визама годинама, па браћо, Холивуд само вас чека, срећан пту.

Stevan

pre 13 godina

Dva oka razroka. Samo mlate praznu slamu, ni jedna drzava nema novca za ovaj autoput, strani koncesionari znaju da taj autoput nije isplativ, ali, nista ne kosta da malo pale raju. Osnovni kriterijumi za gradnju nekog autoputa su, cena izgradnje i ocekivani broj vozila. Kada mi neko iznese ova dva podatka mogu da razgovaram na tu temu, sve ostalo je cista politika i stoti pokusaj da se Srbija uvuce u jalovi posao koji koristi samo onom drugom razrokom oku.

posmatrac

pre 13 godina

Da, dva oka razroka, oduvek bila. Uvek se sa krvlju srpske dece gradio cin nekog delije iz crne gore. za neupucene, srpska vojska imala je najmanje gubitaka na kosovu, znate li zasto? nije bilo crnogoraca u komandnom kadru.

ILIC VLADIMIR

pre 13 godina

'Neovisna drzava' Crna gora Moze graditi sama koridore njima je to potrebnije nego nam Zato shto je njima to u koristi vishe nego nama...Cucemo razna obrazlozenjaq; luka Bar je potrebna srbiji za razvoj itd .... To je Crnogorski lobi Koji pokushava da natovari njihove ifrastrukturne projekte na magare zvano srpski poreski obveznici. Mislim da nam je prioritet jug Srbije koji je vazniji od crne gore koja vodi prikrivenu ali otvoreno neprijateljsku politiku prema interesima Srbije, (Asimiluje)Srbe u Crnoj Gori i Poreskih obveznika Srbije u ovom slucaju. Ziveli Srbija interesi svih Gradjna Srbije koji placaju porez i misle u pravcu boljeg zivota svih naroda u Srbiji.... :)

Meteoropata

pre 13 godina

Jos jednom pozivam nase politicare da se okrenemo Grcima, koji su se borili i protestovali za nas u vreme muckog bombardovanja. Solun ima divnu luku i Srbija treba da ide tim putem. Vreme je da braco Srbi se bar malo oduzimo. do Soluna imamo i prugu u dobar put. Uz vrlo mala ulaganja ovo moze bit trajno resenje. Kakva bre Crna gora.
ako vec pravimo auto put, sredimo onaj do Grcke i napravimo put do Srpskih gradova. Ako jednog dana CG pozeli da se poveze na Srpsku putnu mrezu nek plati put do prvog veceg mesta u Srbiji.
Srbija je siromasna i sada treba da prvo gleda sebe i svoje interese, a kad se jednog dana oporavi moze i da pomogne drugima. CG je zabila noz sa priznavanjem Kosova, ne treba ih jos ohrabrivati.

Boris CG

pre 13 godina

Da nije tužno bilo bi smiješno…Komšije Srbi, ko vama uopšte traži da vi pravite autoput prema CG? Nađite mi izjavu makar jednog crnogorskog političara koji je izrazio želju I očekivanje da Srbija gradi vezu s budućim autoputom kroz CG? Gdje ste to čuli? Nigdje! Kakav to put CG vodi prema Evropi kroz Srbiju. Za gdje? Za Minsk I Varšavu?Za vašu informaciju sva CG gleda u pravcu Hrvatske jer je jadransko-jonski autoput došao već nadomak Dubrovnika i u CG se mnogo više pažnje poklanja trasi tog puta koji preko CG treba da prođe za Albaniju I Grčku. Ovaj put prema sjeveru CG nama treba da uvežemo bespuća sjevera države I integrišemo mnoge tamošnje sada mahom prosrpske opštine. Dakle, priče o tome kako u CG to neko radi da bi se vezivao sa Srbijom veze nemaju sa životom. I za ovo ne treba mudrost. Samo treba stati I razmisliti šta će Crnogorcima taj put. Uzgred, vama je taj dio Srbije uz granicu sa CG jedan od najnerazvijenijih I ako ne želite – ne morate ga razvijati. Da li vi znate da u mnogim prijepoljskim I pešterskim selima ljudi čak tamo nemaju ni signal bilo koje srpske TV već primaju samo signale crnogorskih televizija sa naših repetitora? Ko ne vjeruje nek provjeri a vaše priče o tome da neko iz CG izgore od želje da Srbija gradi autoput prema CGupućenim ljudima nisu čak ni duhovite.

Boris CG

pre 13 godina

Da nije tužno bilo bi smiješno…Komšije Srbi, ko vama uopšte traži da vi pravite autoput prema CG? Nađite mi izjavu makar jednog crnogorskog političara koji je izrazio želju I očekivanje da Srbija gradi vezu s budućim autoputom kroz CG? Gdje ste to čuli? Nigdje! Kakav to put CG vodi prema Evropi kroz Srbiju. Za gdje? Za Minsk I Varšavu?Za vašu informaciju sva CG gleda u pravcu Hrvatske jer je jadransko-jonski autoput došao već nadomak Dubrovnika i u CG se mnogo više pažnje poklanja trasi tog puta koji preko CG treba da prođe za Albaniju I Grčku. Ovaj put prema sjeveru CG nama treba da uvežemo bespuća sjevera države I integrišemo mnoge tamošnje sada mahom prosrpske opštine. Dakle, priče o tome kako u CG to neko radi da bi se vezivao sa Srbijom veze nemaju sa životom. I za ovo ne treba mudrost. Samo treba stati I razmisliti šta će Crnogorcima taj put. Uzgred, vama je taj dio Srbije uz granicu sa CG jedan od najnerazvijenijih I ako ne želite – ne morate ga razvijati. Da li vi znate da u mnogim prijepoljskim I pešterskim selima ljudi čak tamo nemaju ni signal bilo koje srpske TV već primaju samo signale crnogorskih televizija sa naših repetitora? Ko ne vjeruje nek provjeri a vaše priče o tome da neko iz CG izgore od želje da Srbija gradi autoput prema CGupućenim ljudima nisu čak ni duhovite.

igor

pre 13 godina

istocna varijanta nece biti prohodna od novembra do aprila-ko je proveo jednu zimu na pesteru zna o cemu pricam.
magistralni pravac od cacka do zlatibora je preopterecen cele godine-i bice prometniji od novog autoputa

Van Helsing

pre 13 godina

Bolje da te pare iskoriste da pokriju budžetski deficit i da država isplati građanima i privredi sve što im duguje. Ako ostane para za infrastrukturu, neka završe prvo koridor 10 i neka srede železnicu da vozovi svuda idu bar 80kmh.

Nikad Sigurnije?

pre 13 godina

Jeste u pravu su nikada javnost nije bila sigurnija 94.3% gradjana Srbije nikada nije bila sigurnija da ne zele prodaju Telekoma niti izgradnju puta do neprijateljske zemlje u okruzenju!

Ulaganje u infrastrukturu dovelo je Grcku u bankrot i kolaps, dosta tih lazi vise!

Tako su Grke ubedjivali ulazite u infrastrukturu vratice vam se novac ne sekirajte se, narod je sa osmehom prihvatio izgradnju infrastrukture za olimpijadu, i tako su sebi potpisali kraj!
Ulaganje u infrastrukturu je kraj drzave!
Ulaganje u infrastrukturu je opravdano ukoliko imamo visak profita pa drzava nema sta pametnije sa parama!

U ovako krucijalnom momentu za zemlju SRbiju sahranjivati je jos dublje, pa to je strasno!

Ne lazite vise ovaj narod, fokusirajte se na izvoz i to je to, nema drugog izlaza osim izvoza iskljucivo.

Jednostavno potrebno je doneti zakone o privremenoj zabrani poslovanja stranih firmi koje trguju u Srbiji, i ne lazite vise narod!

Zamislite non-sens prodajemo Telekom koji glatko donosi profit od 300-500 miliona godisnje, kako bi svake godine imali 300-500 miliona u budzetu manje,
i kako bi finasirali posao koji donosi najmanji profit na planeti Zemlji, koji pritom vodi u najneprofitniju i najneprijateljskiju drzavu u regionu, osvedocene neprijatelje Srbije i to u Zemlju koja nas je opljackala, i koju smo mi u totalu izgradili!

To im je valjda poklon sto su nas opljackali, nema drugog objasnjenja!
kakvi crni izlazi na more!
Taj kome treba izlaz na more , ruku u dzep pa nek gradi!


Gde ce vam dusa gospodo!

sima

pre 13 godina

Dosta ovde argumenata se iznosi kako se put pravi crnogorcima,a namerno se zaboravlja da je taj put spas ijedino resenje za razvoj zapadne Srbije,a sto je Crna Gora tu gde jeste,sta da radimo!?Pa nismo valja zasluzili da se celog zivota vozimo Ibarskom magistralom.

euroskeptik

pre 13 godina

Neka se prave svi mogući pravci ka svim državama. I neka odmah potroše pare na autoputeve, jer ako odmah ne krenu, sve će pare proćerdati na gluposti i kupovinu socijalnog mira.
A kada se ti putevi završe za nekih 10-15god. neće više biti ove političke situacije i biće bitno samo da se bude što bolje umrežen u bilo kom pravcu.

Vladimir

pre 13 godina

Ovaj put se pravi da Crnogorci koji zive u Srbiji lakse mogu da odu kuci da se loze kako su face u BeograD. Bolje da naprave puteve ka Rumuniji i Bugarskoj, Grckoj, Madjarskoj...

nale

pre 13 godina

ufff ne znam odakle da pocnem, zamislite samo koliko puta ce samo biti pustan u promet, svakih 500-1000 metara, vec mi je muka.
onda zasto bismo pravili auto-put crnoj gori? to je toliko mala i nebitna tackica (mrlja) u evropi da je ovo sto imamo sasvim dovoljno. uopste ne vidim nikakav interes srbije u tome vec samo crnogorski, a to je da ce jos vise i lakse ti isti crnogorci dolaziti u beograd kao da ih je malo ovde. ovaj komentar crnogorca je tipican primer koliko oni nemaju blage veze i koliko brkaju loncice tj. koliko nemaju predstavu o onome sto pricaju, ali ipak je za jedno je u pravu, ne treba ni nama put ka crnoj gori tj. "izlaz na more", I DA vise vam treba ta jonska veza ipak ste mnogo blizi albaniji pa neka tako i ostane i umesto u beograd slobodno nas izbojkotujte i idite u tiranu mnogo ste bliskiji sa njima i kao drzava i kao narod. unapred vam hvala. sto se odlaska na odmore tice valjda vam je do sada postalo jasno da niko normalan odavde vise nece da ide kod vas. ja konkretno nemam nameru da vodim decu *** da mi se deca umesto u pesku na plazi igraju u pikavcima. hvala ali NE hvala ipak ima toliko boljih i lepsih destinacija. iako izgleda da ovo i nema direktne veze sa auto putem zapravo ima, ne zelim da se trace pare na nesto nepotrebno a to je pravljenje auto puta prema crnoj gori. jesam za razvoj i napredak izgradnju i veze ali uozbiljimo I se povezujmo se sa drzavama koje su BITNE NA MAPI SVETA. oslobodimo se tereta proslosti i hajmo napred a ne nazad pogotovo sto mnogo kosta

DO i OD Čačka

pre 13 godina

Vlada mora da odredi faze gradnje i prioritete, istovremeno sa otklanjanjem uskih grla (obilaznica Bgd i Niš-Sofija) na Koridoru 10. Prvo HITNO Auto put Beograd - Čačak DVE TRAKE, a dalje JEDNA TRAKA (polu autoput) prema:
1. Užice, Višegrad i BiH
2. Ivanjica, Pešter i Crna Gora
3. Kraljevo, Raška i Kosovska Mitrovica.
Da li će se na tim pravcima, graditi i druga traka, zavisi od gustine saobraćaja.

Anto

pre 13 godina

"..pravimo crnogorcima izlaz u evropu"

Daj nemijte nas vishe pomagat kad vas molimo.
Pomognite malo sebe, treba vam.
Proshlo je vrijeme Biograda i svesrpstva, sad su neki drugi horizonti u fazonu.
Vidimo se u Evropu

Mashinovodja

pre 13 godina

Hahahha, "ova trasa, ona trasa", "ova varijanta, ona avarijanta"!
Dosta, bre! Po ko zna koji put samo prazne priče i zamajavanje dokone pučine. Stvar je u tome da autoputa u dogledno vreme neće biti. Nikakvog. Ni po jednoj trasi. Jer suština je u drugom delu poslednje rečenice iz teksta: "...ali, da bi preko Peštera krenula vozila, mora da se ZAVRŠI kompletan autoput."
Reč ZAVRŠITI je za naše političare nepoznat pojam. Sve što umeju je da gromoglasno najavljuju "biće ovo, biće ono" (a šišanje i brijanje besplatno) i da se slikaju po sto puta na "svečanom otvaranju" jednog te istog gradilišta. Ali ništa što započnu ne umeju da ZAVRŠE. Savim je nebitno da li izabrana trasa ekonomski isplativa ili je čisti idiotluk, autoputa-neće-biti! Je li jasno! (rekao bi Koštunica :-))
A neće ga biti jer mi nismo u stanju ništa da završimo.
Najvažniji objeki putne i komunikacione infrastrukture i danas su nam oni koje nam je rahmetli Tile ostavio još pre 40-50 godina! Svaki dalji komentar je izlišan.

Alexandar

pre 13 godina

I dalje se uz ovaj auto-put vezuje nesto sto zapravo nije tacno. Ovo nije izlaz Crne Gore u svet, vec povezivanje citave Zapadne Srbije sa svetom.

pijetro

pre 13 godina

Ovo je neverovatno. Crnogorski i srpski narod neće ovaj put,samo ga hoće crnogorski lobi u Beogradu. Srpski političari, ako vas igde ima, zaštitite Zlatibir i Pešter i ne gradite taj put. Koridor 10 gradite samo do Niša, pa onda kroz Bugarsku. Do Soluna hoćemo brzu prugu i hoćemo auto-put za Rumuniju, da bi što više kamiona prolazilo i zagadjivalo neku drugu zemlju a na našu lepu Srbiju. Tako rade pametni Slovenci.

vladf

pre 13 godina

***
necu da crnogorcima pravim auto put do crne gore od prodaje telekoma
vlada srbije namerava da novcem gradjana srbije od prodaje telekoma pravi auto put do crne gore i kupi propalu luku bar koja nista ne vredi i najplica je u evropi.i to sve pod uticajem crnogorskog lobija koji godinam odvlaci nas novac u crnu goru.***

Mc Donald

pre 13 godina

E moj brate crnogorče, Knjaz Nikola je rekao: Ta naša braća zapadne vjere, krivo nam zbore,krivo nas mjere. Ti hoće autoput do Istambula i do Slovenije pa dalje. Ne znam čemu ti to. Kad tamo dodješ možeš samo da trošiš pare koje su ti ostavili braća Srbi, a autoput bi ti stvarno pomogao da što pre odande pobegneš. Samo ne zaboravi da je na autoputu zabranjeno stopiranje. Da nije Srbije ne bi bilo ni crnogorskog turizma jer smo vas hranili medom i mlekom, do danas mi nije vrcen zajam za zemljotgres da i ne govorim o celoj plati koju sam darovao da ne umrete žedni i gladni. 6elim ti sreću ali ne zaboravi bludnog sina.

realista

pre 13 godina

Srbija treba da pravi autoput Nis - Pristina i samim tim imace izlaz na Jadransko more jer je autoput Pristina -Drac zavrsen. Ovo sada zvuci kao jeres ali u ujedinjenoj Evropi ce biti takva realnost.

Vladimir

pre 13 godina

E, stvarno niste normalni. retko komentarisem, ali vise ne mogu da citam komentare kako mi cinimo uslugu Crnoj Gori. Pa da li ste vi svesni da ce biti opsluzeno nekoliko puta vise ljudi u Ssrbiji, nego sto ih ima CG? Taj put treba da poveze delove SRBIJE, sa Beogradom i preko koridora 10 sa ostalim delovima Srbije i Evrope, da im omogui brzi i bolji plasman robe, da poveca priliv turista, itd. Cilj je da se poveze zapadna Srbija, a ne CG. To sto i njima odgovara da se taj put izgradi je samo plus u celoj prici.

pera

pre 13 godina

Dva oka, koja ne mogu da se gledaju!!!
Ama pustite ih već jednom.
Ja se još uvek nadam početku radova kod Dimitrovgrada, ali još uvek ništa. Najverovatnije treba da se preseče trakica i treći put za sreću.

sladjan

pre 13 godina

@Sa Rusijom i satelitima smo završili.
crnogorac

Niste zavrsili, no ste tek poceli. Pokupovase vam sve, ali slazem se da je taj autoput unapred propala investicija. Ne treba nam autoput do vaseg mora koje redovno obogacujete kanalizacijom. Pre dve godine sam u HN licno video kanalizacionu cev na 15m od mene pored plaze koju jos i naplacujete!

Антисноб

pre 13 godina

Без обзира на трасу аутопута Бг-Пожега-југ , најбитније је да почнуда граде тај аутопут.Аутопут има и Ниш и Нови Сад и Шид(ка хрватској), па би после деценија чекања ваљда био реда да аутопут добију и региони Чачка-Краљева-Ужица , где живи више од 800000 становника. Трасу од Пожеге треба да утврде стручњаци а не политичари, и да урачунају већа места,јаче правце,и крак ка републици Српској,Вишеграду-Фоча-Требиње......Снобови који се буне , сада имају ВИЗЕ и аутопут пуног профила Београд-Батровци(хрватска граница),па срерћан пут у Јевропу.

Nikad Sigurnije?

pre 13 godina

Jeste u pravu su nikada javnost nije bila sigurnija 94.3% gradjana Srbije nikada nije bila sigurnija da ne zele prodaju Telekoma niti izgradnju puta do neprijateljske zemlje u okruzenju!

Ulaganje u infrastrukturu dovelo je Grcku u bankrot i kolaps, dosta tih lazi vise!

Tako su Grke ubedjivali ulazite u infrastrukturu vratice vam se novac ne sekirajte se, narod je sa osmehom prihvatio izgradnju infrastrukture za olimpijadu, i tako su sebi potpisali kraj!
Ulaganje u infrastrukturu je kraj drzave!
Ulaganje u infrastrukturu je opravdano ukoliko imamo visak profita pa drzava nema sta pametnije sa parama!

U ovako krucijalnom momentu za zemlju SRbiju sahranjivati je jos dublje, pa to je strasno!

Ne lazite vise ovaj narod, fokusirajte se na izvoz i to je to, nema drugog izlaza osim izvoza iskljucivo.

Jednostavno potrebno je doneti zakone o privremenoj zabrani poslovanja stranih firmi koje trguju u Srbiji, i ne lazite vise narod!

Zamislite non-sens prodajemo Telekom koji glatko donosi profit od 300-500 miliona godisnje, kako bi svake godine imali 300-500 miliona u budzetu manje,
i kako bi finasirali posao koji donosi najmanji profit na planeti Zemlji, koji pritom vodi u najneprofitniju i najneprijateljskiju drzavu u regionu, osvedocene neprijatelje Srbije i to u Zemlju koja nas je opljackala, i koju smo mi u totalu izgradili!

To im je valjda poklon sto su nas opljackali, nema drugog objasnjenja!
kakvi crni izlazi na more!
Taj kome treba izlaz na more , ruku u dzep pa nek gradi!


Gde ce vam dusa gospodo!

Џонтраволта

pre 13 godina

Трасирати аутопут од Београда до Прељине(Чачак), даље направити аутопут од Крушевца ка Трстенику-В.Бањи-Краљеву-Чачку(Прељина)- Пожеги-Ужицу-Вишеграду-Фочи-Требињу(раскрсница ка Боки Которској-Х.Новом и ка Дубровнику...). И решен проблем и сви задовољни.

sasa

pre 13 godina

Srbija treba da finansira autoput do Zlatibora a za protok saobracaja za Prijepolje, Novu Varos i Zlatar je dovoljan magistralni put bez rupa. Neka braca finansiraju auto put do mora. Luka Bar je nedovoljna za Srbiju i jedino Solun i Rijeka su pravci koji trebaju industriji (ako je ima).

Srbin

pre 13 godina

A sto ce nama autoput ka CG?Bolje raditi autoput ka Makedoniji,popravljati i osavremeniti ka Madjarskoj,Hrvatskoj,RS,Rumuniji,Bugarskoj,napraviti da budu kao cuveni Autoban u Nemackoj,jer tranzit je isplativa investicija!!! Sta to ima bitno u CG?

milan

pre 13 godina

Srbija nije samo Cacak,Kragujevac i Uzice.Ako tako razmisljamo imacemo i u buducnosti podele.Ovde se ne radi o Crnoj Gori vec Srbiji koja mora da ima mrezu puteva po celoj teritoriji.Osim autoputa postoji i varijanta dobrih magistralnih puteva.Uzice moze da dobije aerodrom,Sandzak moje da dobije put sa 3 ili 4 trake,koji ce ljude sandzaka pribliziti centralnoj Srbiji.Ne grade se putevi u kotlinama reka,kao sto je slucaj sa Dunavskom magistralom,koja je vecito u odronima.Osim koridora 10 koji je tranzitni put,ostali putevi mogu biti odlicni magistralni putevi sa 4 trake,sto sam video cak i u Rumuniji.

Crnogorac

pre 13 godina

Neka Srbi prave u svojoj zemlji šta im je drago i sretno im bilo, ali narod Crne Gore ne želi ovaj put. Nama je potrebna Jadransko-jonska magistrala koja će nas povezati s jedne strane sa razvijenim svijetom - Slovenijom, sjevernom Italijom, a s druge sa Grčkom, Turskom i tržištima Orijenta. Kakav sad put u Nedođiju!? Zar da narod CG koji je krvavo platio razne "državne zajednice" sa Srbijom u sred krize odvoji preko TRI MILIJARDE koliko traži Aktor da bi Srbija dobila izlaz na more!? Taj put vodi Srbiju u Evropu a CG u bankrotstvo - nama nije u interesu da se povezujemo sa zemljama koje nemaju prijateljski odnos prema CG. Gledajmo na naše saveznike u NATO i EU i povezujmo se s njima jer smo sada i pridružena članica EU. Sa Rusijom i satelitima smo završili.

SRBIN iz CG

pre 13 godina

Dragi,čitatelji,obratite pažnju u desni gorni ćošak slike...….. ,pa to je R.Krivokapić
(raknko, 10. maj 2010 01:08)

Ranko - ..ranko! Bruka i sramota.

zzzzz

pre 13 godina

Hm, a sta bi sa ponudom Grka za obnovu ugovora o besplatnom koriscenju luke Solun? Mozda je dalje, ali s obzirom na to koliko vremena i para treba uloziti za autoput Beograd-Bar, makar kao privremeno resenje (minimum desetak godina, cenim) deluje mi sasvim realno, pod jedan, posto se tako ne trose ogromne pare na sporoisplativi autoput, pod dva, sama luka je besplatna i, pod tri, koriscenje pocinje odmah. Samo treba naciniti dogovor sa Makedonijom i koriscenje luke Solun bi moglo poceti u veoma kratkom roku. A svi znamo koliko traje izgradnja puteva u Srbiji (Crnu Goru bolje da ne pominjem).

Dragan

pre 13 godina

Umesto ovog autoputa, pametnije bi bilo praviti jedan drugi. Republika Srpska ovog leta zapocinje izgradnju autoputa od Banja Luke prema Srbiji. Zar ne bi bilo najnormalnije da i Srbija pocne izgradnju puta od Sremske Mitrovice preko Bijeljine prema Banja Luci. Otprilike negde kod Brckog ove dve deonice bi mogle da se spoje. Ovaj put bi povezivao vazne industrijske centre, velike naseljene gradove pa bi prema tome bio neuporedivo isplativiji i sa mnogo vecim eksternim efektima od onog prema Crnoj Gori. Ne treba zaboraviti da je u pitanju jedan isti narod vestacki podeljen u dve drzave i pored referendumskog opredeljenja gradjana Republike Srpske za ujedinjenje. Kako su se opredelile dame i gospoda iz Crne Gore, svima je odavno poznato.

MUKNAVI

pre 13 godina

Ta dzada je od "zivotne vaznosti" za moju,i Vasu, otazbinu Srbiju,a pogotovo je vazno jer se tu radi o spajanju organa za vid,Crnogoraca koji sa njom vladaju,jer mi drugi ..vele` oni..ne umemo..zato oni "moraju"..

Nikola

pre 13 godina

1) Ako Crnogorci misle da imaju udoban tranzit preko Srbije, neka sami plate to zadovoljstvo, inace nek idu kroz Hrvatsku, il nek skupe strpljenje pa ovim putem. Ne vidim da nama u Srbiji treba autoput ka crnoj gori. Bolje prema Makedoniji.

2) Neka se Uzicani ne nerviraju oko izbora trase. Ionako nikakvog autoputa nece ni biti. To je prica dok se proda Telekom, posle cemo svi u istoj jami da budemo.

Petar

pre 13 godina

Od nasih para (moramo da prodamo Telekom i da se zaduzimo u svetu) cemo praviti izlaz crnogorcima u Evropu ????

Ma ovo mora neko da se sali .....

Na ovakve ideje nije mogao doci ni sam Milosevic, ovo je prava ekonomska katastrofa u koju nas gura crnogorski lobi u Srbiji ....

Petar

pre 13 godina

Od nasih para (moramo da prodamo Telekom i da se zaduzimo u svetu) cemo praviti izlaz crnogorcima u Evropu ????

Ma ovo mora neko da se sali .....

Na ovakve ideje nije mogao doci ni sam Milosevic, ovo je prava ekonomska katastrofa u koju nas gura crnogorski lobi u Srbiji ....

Dragan

pre 13 godina

Umesto ovog autoputa, pametnije bi bilo praviti jedan drugi. Republika Srpska ovog leta zapocinje izgradnju autoputa od Banja Luke prema Srbiji. Zar ne bi bilo najnormalnije da i Srbija pocne izgradnju puta od Sremske Mitrovice preko Bijeljine prema Banja Luci. Otprilike negde kod Brckog ove dve deonice bi mogle da se spoje. Ovaj put bi povezivao vazne industrijske centre, velike naseljene gradove pa bi prema tome bio neuporedivo isplativiji i sa mnogo vecim eksternim efektima od onog prema Crnoj Gori. Ne treba zaboraviti da je u pitanju jedan isti narod vestacki podeljen u dve drzave i pored referendumskog opredeljenja gradjana Republike Srpske za ujedinjenje. Kako su se opredelile dame i gospoda iz Crne Gore, svima je odavno poznato.

Nikola

pre 13 godina

1) Ako Crnogorci misle da imaju udoban tranzit preko Srbije, neka sami plate to zadovoljstvo, inace nek idu kroz Hrvatsku, il nek skupe strpljenje pa ovim putem. Ne vidim da nama u Srbiji treba autoput ka crnoj gori. Bolje prema Makedoniji.

2) Neka se Uzicani ne nerviraju oko izbora trase. Ionako nikakvog autoputa nece ni biti. To je prica dok se proda Telekom, posle cemo svi u istoj jami da budemo.

Crnogorac

pre 13 godina

Neka Srbi prave u svojoj zemlji šta im je drago i sretno im bilo, ali narod Crne Gore ne želi ovaj put. Nama je potrebna Jadransko-jonska magistrala koja će nas povezati s jedne strane sa razvijenim svijetom - Slovenijom, sjevernom Italijom, a s druge sa Grčkom, Turskom i tržištima Orijenta. Kakav sad put u Nedođiju!? Zar da narod CG koji je krvavo platio razne "državne zajednice" sa Srbijom u sred krize odvoji preko TRI MILIJARDE koliko traži Aktor da bi Srbija dobila izlaz na more!? Taj put vodi Srbiju u Evropu a CG u bankrotstvo - nama nije u interesu da se povezujemo sa zemljama koje nemaju prijateljski odnos prema CG. Gledajmo na naše saveznike u NATO i EU i povezujmo se s njima jer smo sada i pridružena članica EU. Sa Rusijom i satelitima smo završili.

MUKNAVI

pre 13 godina

Ta dzada je od "zivotne vaznosti" za moju,i Vasu, otazbinu Srbiju,a pogotovo je vazno jer se tu radi o spajanju organa za vid,Crnogoraca koji sa njom vladaju,jer mi drugi ..vele` oni..ne umemo..zato oni "moraju"..

zzzzz

pre 13 godina

Hm, a sta bi sa ponudom Grka za obnovu ugovora o besplatnom koriscenju luke Solun? Mozda je dalje, ali s obzirom na to koliko vremena i para treba uloziti za autoput Beograd-Bar, makar kao privremeno resenje (minimum desetak godina, cenim) deluje mi sasvim realno, pod jedan, posto se tako ne trose ogromne pare na sporoisplativi autoput, pod dva, sama luka je besplatna i, pod tri, koriscenje pocinje odmah. Samo treba naciniti dogovor sa Makedonijom i koriscenje luke Solun bi moglo poceti u veoma kratkom roku. A svi znamo koliko traje izgradnja puteva u Srbiji (Crnu Goru bolje da ne pominjem).

SRBIN iz CG

pre 13 godina

Dragi,čitatelji,obratite pažnju u desni gorni ćošak slike...….. ,pa to je R.Krivokapić
(raknko, 10. maj 2010 01:08)

Ranko - ..ranko! Bruka i sramota.

Nikad Sigurnije?

pre 13 godina

Jeste u pravu su nikada javnost nije bila sigurnija 94.3% gradjana Srbije nikada nije bila sigurnija da ne zele prodaju Telekoma niti izgradnju puta do neprijateljske zemlje u okruzenju!

Ulaganje u infrastrukturu dovelo je Grcku u bankrot i kolaps, dosta tih lazi vise!

Tako su Grke ubedjivali ulazite u infrastrukturu vratice vam se novac ne sekirajte se, narod je sa osmehom prihvatio izgradnju infrastrukture za olimpijadu, i tako su sebi potpisali kraj!
Ulaganje u infrastrukturu je kraj drzave!
Ulaganje u infrastrukturu je opravdano ukoliko imamo visak profita pa drzava nema sta pametnije sa parama!

U ovako krucijalnom momentu za zemlju SRbiju sahranjivati je jos dublje, pa to je strasno!

Ne lazite vise ovaj narod, fokusirajte se na izvoz i to je to, nema drugog izlaza osim izvoza iskljucivo.

Jednostavno potrebno je doneti zakone o privremenoj zabrani poslovanja stranih firmi koje trguju u Srbiji, i ne lazite vise narod!

Zamislite non-sens prodajemo Telekom koji glatko donosi profit od 300-500 miliona godisnje, kako bi svake godine imali 300-500 miliona u budzetu manje,
i kako bi finasirali posao koji donosi najmanji profit na planeti Zemlji, koji pritom vodi u najneprofitniju i najneprijateljskiju drzavu u regionu, osvedocene neprijatelje Srbije i to u Zemlju koja nas je opljackala, i koju smo mi u totalu izgradili!

To im je valjda poklon sto su nas opljackali, nema drugog objasnjenja!
kakvi crni izlazi na more!
Taj kome treba izlaz na more , ruku u dzep pa nek gradi!


Gde ce vam dusa gospodo!

Vladimir

pre 13 godina

E, stvarno niste normalni. retko komentarisem, ali vise ne mogu da citam komentare kako mi cinimo uslugu Crnoj Gori. Pa da li ste vi svesni da ce biti opsluzeno nekoliko puta vise ljudi u Ssrbiji, nego sto ih ima CG? Taj put treba da poveze delove SRBIJE, sa Beogradom i preko koridora 10 sa ostalim delovima Srbije i Evrope, da im omogui brzi i bolji plasman robe, da poveca priliv turista, itd. Cilj je da se poveze zapadna Srbija, a ne CG. To sto i njima odgovara da se taj put izgradi je samo plus u celoj prici.

sladjan

pre 13 godina

@Sa Rusijom i satelitima smo završili.
crnogorac

Niste zavrsili, no ste tek poceli. Pokupovase vam sve, ali slazem se da je taj autoput unapred propala investicija. Ne treba nam autoput do vaseg mora koje redovno obogacujete kanalizacijom. Pre dve godine sam u HN licno video kanalizacionu cev na 15m od mene pored plaze koju jos i naplacujete!

Mc Donald

pre 13 godina

E moj brate crnogorče, Knjaz Nikola je rekao: Ta naša braća zapadne vjere, krivo nam zbore,krivo nas mjere. Ti hoće autoput do Istambula i do Slovenije pa dalje. Ne znam čemu ti to. Kad tamo dodješ možeš samo da trošiš pare koje su ti ostavili braća Srbi, a autoput bi ti stvarno pomogao da što pre odande pobegneš. Samo ne zaboravi da je na autoputu zabranjeno stopiranje. Da nije Srbije ne bi bilo ni crnogorskog turizma jer smo vas hranili medom i mlekom, do danas mi nije vrcen zajam za zemljotgres da i ne govorim o celoj plati koju sam darovao da ne umrete žedni i gladni. 6elim ti sreću ali ne zaboravi bludnog sina.

realista

pre 13 godina

Srbija treba da pravi autoput Nis - Pristina i samim tim imace izlaz na Jadransko more jer je autoput Pristina -Drac zavrsen. Ovo sada zvuci kao jeres ali u ujedinjenoj Evropi ce biti takva realnost.

Vladimir

pre 13 godina

Ovaj put se pravi da Crnogorci koji zive u Srbiji lakse mogu da odu kuci da se loze kako su face u BeograD. Bolje da naprave puteve ka Rumuniji i Bugarskoj, Grckoj, Madjarskoj...

Srbin

pre 13 godina

A sto ce nama autoput ka CG?Bolje raditi autoput ka Makedoniji,popravljati i osavremeniti ka Madjarskoj,Hrvatskoj,RS,Rumuniji,Bugarskoj,napraviti da budu kao cuveni Autoban u Nemackoj,jer tranzit je isplativa investicija!!! Sta to ima bitno u CG?

Mashinovodja

pre 13 godina

Hahahha, "ova trasa, ona trasa", "ova varijanta, ona avarijanta"!
Dosta, bre! Po ko zna koji put samo prazne priče i zamajavanje dokone pučine. Stvar je u tome da autoputa u dogledno vreme neće biti. Nikakvog. Ni po jednoj trasi. Jer suština je u drugom delu poslednje rečenice iz teksta: "...ali, da bi preko Peštera krenula vozila, mora da se ZAVRŠI kompletan autoput."
Reč ZAVRŠITI je za naše političare nepoznat pojam. Sve što umeju je da gromoglasno najavljuju "biće ovo, biće ono" (a šišanje i brijanje besplatno) i da se slikaju po sto puta na "svečanom otvaranju" jednog te istog gradilišta. Ali ništa što započnu ne umeju da ZAVRŠE. Savim je nebitno da li izabrana trasa ekonomski isplativa ili je čisti idiotluk, autoputa-neće-biti! Je li jasno! (rekao bi Koštunica :-))
A neće ga biti jer mi nismo u stanju ništa da završimo.
Najvažniji objeki putne i komunikacione infrastrukture i danas su nam oni koje nam je rahmetli Tile ostavio još pre 40-50 godina! Svaki dalji komentar je izlišan.

pera

pre 13 godina

Dva oka, koja ne mogu da se gledaju!!!
Ama pustite ih već jednom.
Ja se još uvek nadam početku radova kod Dimitrovgrada, ali još uvek ništa. Najverovatnije treba da se preseče trakica i treći put za sreću.

Џонтраволта

pre 13 godina

Трасирати аутопут од Београда до Прељине(Чачак), даље направити аутопут од Крушевца ка Трстенику-В.Бањи-Краљеву-Чачку(Прељина)- Пожеги-Ужицу-Вишеграду-Фочи-Требињу(раскрсница ка Боки Которској-Х.Новом и ка Дубровнику...). И решен проблем и сви задовољни.

Антисноб

pre 13 godina

Без обзира на трасу аутопута Бг-Пожега-југ , најбитније је да почнуда граде тај аутопут.Аутопут има и Ниш и Нови Сад и Шид(ка хрватској), па би после деценија чекања ваљда био реда да аутопут добију и региони Чачка-Краљева-Ужица , где живи више од 800000 становника. Трасу од Пожеге треба да утврде стручњаци а не политичари, и да урачунају већа места,јаче правце,и крак ка републици Српској,Вишеграду-Фоча-Требиње......Снобови који се буне , сада имају ВИЗЕ и аутопут пуног профила Београд-Батровци(хрватска граница),па срерћан пут у Јевропу.

sima

pre 13 godina

Dosta ovde argumenata se iznosi kako se put pravi crnogorcima,a namerno se zaboravlja da je taj put spas ijedino resenje za razvoj zapadne Srbije,a sto je Crna Gora tu gde jeste,sta da radimo!?Pa nismo valja zasluzili da se celog zivota vozimo Ibarskom magistralom.

Nikad Sigurnije?

pre 13 godina

Jeste u pravu su nikada javnost nije bila sigurnija 94.3% gradjana Srbije nikada nije bila sigurnija da ne zele prodaju Telekoma niti izgradnju puta do neprijateljske zemlje u okruzenju!

Ulaganje u infrastrukturu dovelo je Grcku u bankrot i kolaps, dosta tih lazi vise!

Tako su Grke ubedjivali ulazite u infrastrukturu vratice vam se novac ne sekirajte se, narod je sa osmehom prihvatio izgradnju infrastrukture za olimpijadu, i tako su sebi potpisali kraj!
Ulaganje u infrastrukturu je kraj drzave!
Ulaganje u infrastrukturu je opravdano ukoliko imamo visak profita pa drzava nema sta pametnije sa parama!

U ovako krucijalnom momentu za zemlju SRbiju sahranjivati je jos dublje, pa to je strasno!

Ne lazite vise ovaj narod, fokusirajte se na izvoz i to je to, nema drugog izlaza osim izvoza iskljucivo.

Jednostavno potrebno je doneti zakone o privremenoj zabrani poslovanja stranih firmi koje trguju u Srbiji, i ne lazite vise narod!

Zamislite non-sens prodajemo Telekom koji glatko donosi profit od 300-500 miliona godisnje, kako bi svake godine imali 300-500 miliona u budzetu manje,
i kako bi finasirali posao koji donosi najmanji profit na planeti Zemlji, koji pritom vodi u najneprofitniju i najneprijateljskiju drzavu u regionu, osvedocene neprijatelje Srbije i to u Zemlju koja nas je opljackala, i koju smo mi u totalu izgradili!

To im je valjda poklon sto su nas opljackali, nema drugog objasnjenja!
kakvi crni izlazi na more!
Taj kome treba izlaz na more , ruku u dzep pa nek gradi!


Gde ce vam dusa gospodo!

pešikan

pre 13 godina

@Crnogorac&BorisCG: To što ste napisali je apsurd. Prvo, za ekonomiju su bitniji luke i železnica nego autoput. A luka Bar jedino može da živi ako živi trasa Beograd-Bar. Ako ne, onda može da bude jedna fina marina i pristanište za feribot do Barija (što je suštinski sada). Luka Bar ima smisla samo ako je jedna od alternativa za centralnu Evropu (via Srbija i Beograd, jer za drugo imamo na Jadranu Drač, Ploče, Split, Rijeku). Dalje, jadransko-jonska magistrala je utopija taman koliko i autoput prema Srbiji, jer postojeće realne potrebe u ovom trenutku nema, imajući u vidu obim ekonomske trgovine. Grčka ima morsku vezu sa ostatkom EU, a svakako joj je Koridor 10 jača veza sa ostatkom kontinenta (sam K10 nije odredila Srbija, već Evropa, a niti jedan koridor ka i kroz CG nije panevropski). Srbijin "izlaz na more" je floskula iz neke 1912. i višestruko je neaktuelna (to što g. Mrkonjić priča priču, treba ga pitati zašto je priča). Konačno, Srbija treba da bude premrežena autoputevima, uključujući i onaj ka Sandžaku. A budući da CG ima svoj plan da gradi autoput (koji realno ne može biti završen u sledećih 20 godina), onda mogu, ali ne moraju da se spoje. U Srbiji je sve to neupitno, ali je upitno zašto neko uporno gura autoput prema najmanjem i najzabitijem tržištu Balkana u prvi plan. Konačno, 'fala Bogu da je Crna Gora, pogotovo sever, razvijena da ne zna gde će sa parama. Realno ispada da su vaše glavne investicije u turizam bile kokainske i za to vam realno treba skinuti kapu - jer za sad nema nikakvih političkih posledica, što znači da vam je premijer svakako sposoban čovek. A realno budite sretni ako u sledećih 15 godina dobijete autoput Bar-Podgorica. To je moguće, a sve preko toga je priča. Razlike između Srbije i CG je što ovde priče i pričice političara nailaze na kritiku, ustanovljen je sistem zamenjivosti što je dugoročno bitan kvalitet. Vama je super i ovako, ponosni ste na ekonomska dostignuća rasprodate obale i urbanističkog rasula, pa uživajte.

milan

pre 13 godina

Srbija nije samo Cacak,Kragujevac i Uzice.Ako tako razmisljamo imacemo i u buducnosti podele.Ovde se ne radi o Crnoj Gori vec Srbiji koja mora da ima mrezu puteva po celoj teritoriji.Osim autoputa postoji i varijanta dobrih magistralnih puteva.Uzice moze da dobije aerodrom,Sandzak moje da dobije put sa 3 ili 4 trake,koji ce ljude sandzaka pribliziti centralnoj Srbiji.Ne grade se putevi u kotlinama reka,kao sto je slucaj sa Dunavskom magistralom,koja je vecito u odronima.Osim koridora 10 koji je tranzitni put,ostali putevi mogu biti odlicni magistralni putevi sa 4 trake,sto sam video cak i u Rumuniji.

sasa

pre 13 godina

Srbija treba da finansira autoput do Zlatibora a za protok saobracaja za Prijepolje, Novu Varos i Zlatar je dovoljan magistralni put bez rupa. Neka braca finansiraju auto put do mora. Luka Bar je nedovoljna za Srbiju i jedino Solun i Rijeka su pravci koji trebaju industriji (ako je ima).

igor

pre 13 godina

istocna varijanta nece biti prohodna od novembra do aprila-ko je proveo jednu zimu na pesteru zna o cemu pricam.
magistralni pravac od cacka do zlatibora je preopterecen cele godine-i bice prometniji od novog autoputa

Meteoropata

pre 13 godina

Jos jednom pozivam nase politicare da se okrenemo Grcima, koji su se borili i protestovali za nas u vreme muckog bombardovanja. Solun ima divnu luku i Srbija treba da ide tim putem. Vreme je da braco Srbi se bar malo oduzimo. do Soluna imamo i prugu u dobar put. Uz vrlo mala ulaganja ovo moze bit trajno resenje. Kakva bre Crna gora.
ako vec pravimo auto put, sredimo onaj do Grcke i napravimo put do Srpskih gradova. Ako jednog dana CG pozeli da se poveze na Srpsku putnu mrezu nek plati put do prvog veceg mesta u Srbiji.
Srbija je siromasna i sada treba da prvo gleda sebe i svoje interese, a kad se jednog dana oporavi moze i da pomogne drugima. CG je zabila noz sa priznavanjem Kosova, ne treba ih jos ohrabrivati.

Alexandar

pre 13 godina

I dalje se uz ovaj auto-put vezuje nesto sto zapravo nije tacno. Ovo nije izlaz Crne Gore u svet, vec povezivanje citave Zapadne Srbije sa svetom.

Palo Alto Little Tomorrow

pre 13 godina

@Put u propast: I, koju si ocjenu dobio za Case Study na Stanfordu? Koji je to predmet bio i koliko je to profesora iskazalo želju da čita o tom autoputu i ko su i čega ti profesori? Koje si izvore koristio - Mrku, Lompara, Google Earth, članke iz "Pobjede"?

vladf

pre 13 godina

***
necu da crnogorcima pravim auto put do crne gore od prodaje telekoma
vlada srbije namerava da novcem gradjana srbije od prodaje telekoma pravi auto put do crne gore i kupi propalu luku bar koja nista ne vredi i najplica je u evropi.i to sve pod uticajem crnogorskog lobija koji godinam odvlaci nas novac u crnu goru.***

posmatrac

pre 13 godina

Da, dva oka razroka, oduvek bila. Uvek se sa krvlju srpske dece gradio cin nekog delije iz crne gore. za neupucene, srpska vojska imala je najmanje gubitaka na kosovu, znate li zasto? nije bilo crnogoraca u komandnom kadru.

ILIC VLADIMIR

pre 13 godina

'Neovisna drzava' Crna gora Moze graditi sama koridore njima je to potrebnije nego nam Zato shto je njima to u koristi vishe nego nama...Cucemo razna obrazlozenjaq; luka Bar je potrebna srbiji za razvoj itd .... To je Crnogorski lobi Koji pokushava da natovari njihove ifrastrukturne projekte na magare zvano srpski poreski obveznici. Mislim da nam je prioritet jug Srbije koji je vazniji od crne gore koja vodi prikrivenu ali otvoreno neprijateljsku politiku prema interesima Srbije, (Asimiluje)Srbe u Crnoj Gori i Poreskih obveznika Srbije u ovom slucaju. Ziveli Srbija interesi svih Gradjna Srbije koji placaju porez i misle u pravcu boljeg zivota svih naroda u Srbiji.... :)

Stevan

pre 13 godina

Dva oka razroka. Samo mlate praznu slamu, ni jedna drzava nema novca za ovaj autoput, strani koncesionari znaju da taj autoput nije isplativ, ali, nista ne kosta da malo pale raju. Osnovni kriterijumi za gradnju nekog autoputa su, cena izgradnje i ocekivani broj vozila. Kada mi neko iznese ova dva podatka mogu da razgovaram na tu temu, sve ostalo je cista politika i stoti pokusaj da se Srbija uvuce u jalovi posao koji koristi samo onom drugom razrokom oku.

Bez_Cenzure

pre 13 godina

Šta to Crna Gora ima u Srbiji?

Crna Gora u Srbiji ima sijaset pripadnika podobnog stranačkog kadra još iz doba KPJ koji su se uhljebili na svim vodećim direktorskim pozicijama i koji su svojom nesposobnošću u velikoj mjeri doprinijeli upropaštavanju tih firmi. I još uvijek ih ima. Ima ih čak i u ovoj vladi Srbije. Čak je i kapitalni ministar je Crnogorac. Zato se ovako i lobira. Umjesto Crne Gore alternativni put trebao bi ići preko istočnog dijela Bosne, Hercegovine i spojiti se na budući koridor Vc preko Trebinja. Prema Crnoj Gori eventualno otvoriti krak ka Herceg-Novom i Boki Kotorskoj i to je sve što se Crne Gore tiče.

DO i OD Čačka

pre 13 godina

Vlada mora da odredi faze gradnje i prioritete, istovremeno sa otklanjanjem uskih grla (obilaznica Bgd i Niš-Sofija) na Koridoru 10. Prvo HITNO Auto put Beograd - Čačak DVE TRAKE, a dalje JEDNA TRAKA (polu autoput) prema:
1. Užice, Višegrad i BiH
2. Ivanjica, Pešter i Crna Gora
3. Kraljevo, Raška i Kosovska Mitrovica.
Da li će se na tim pravcima, graditi i druga traka, zavisi od gustine saobraćaja.

Stevan

pre 13 godina

***Mogu crnogorci i preko Jadranske magistrale u Evropu, ali kako ce 280 000 crnogoraca iz Srbije da ide u njihovu, preko Zagreba? Nislije su im platile avione da besplatno lete do svoje otadzbine, sad jos Beograd treba da im izgradi autoput, da se ljudi ne cimaju po vrletima. Ma idite gde hocete, samo idite, nece ovi vasi jos dugo.

pijetro

pre 13 godina

Ovo je neverovatno. Crnogorski i srpski narod neće ovaj put,samo ga hoće crnogorski lobi u Beogradu. Srpski političari, ako vas igde ima, zaštitite Zlatibir i Pešter i ne gradite taj put. Koridor 10 gradite samo do Niša, pa onda kroz Bugarsku. Do Soluna hoćemo brzu prugu i hoćemo auto-put za Rumuniju, da bi što više kamiona prolazilo i zagadjivalo neku drugu zemlju a na našu lepu Srbiju. Tako rade pametni Slovenci.

euroskeptik

pre 13 godina

Neka se prave svi mogući pravci ka svim državama. I neka odmah potroše pare na autoputeve, jer ako odmah ne krenu, sve će pare proćerdati na gluposti i kupovinu socijalnog mira.
A kada se ti putevi završe za nekih 10-15god. neće više biti ove političke situacije i biće bitno samo da se bude što bolje umrežen u bilo kom pravcu.

Van Helsing

pre 13 godina

Bolje da te pare iskoriste da pokriju budžetski deficit i da država isplati građanima i privredi sve što im duguje. Ako ostane para za infrastrukturu, neka završe prvo koridor 10 i neka srede železnicu da vozovi svuda idu bar 80kmh.

nale

pre 13 godina

ufff ne znam odakle da pocnem, zamislite samo koliko puta ce samo biti pustan u promet, svakih 500-1000 metara, vec mi je muka.
onda zasto bismo pravili auto-put crnoj gori? to je toliko mala i nebitna tackica (mrlja) u evropi da je ovo sto imamo sasvim dovoljno. uopste ne vidim nikakav interes srbije u tome vec samo crnogorski, a to je da ce jos vise i lakse ti isti crnogorci dolaziti u beograd kao da ih je malo ovde. ovaj komentar crnogorca je tipican primer koliko oni nemaju blage veze i koliko brkaju loncice tj. koliko nemaju predstavu o onome sto pricaju, ali ipak je za jedno je u pravu, ne treba ni nama put ka crnoj gori tj. "izlaz na more", I DA vise vam treba ta jonska veza ipak ste mnogo blizi albaniji pa neka tako i ostane i umesto u beograd slobodno nas izbojkotujte i idite u tiranu mnogo ste bliskiji sa njima i kao drzava i kao narod. unapred vam hvala. sto se odlaska na odmore tice valjda vam je do sada postalo jasno da niko normalan odavde vise nece da ide kod vas. ja konkretno nemam nameru da vodim decu *** da mi se deca umesto u pesku na plazi igraju u pikavcima. hvala ali NE hvala ipak ima toliko boljih i lepsih destinacija. iako izgleda da ovo i nema direktne veze sa auto putem zapravo ima, ne zelim da se trace pare na nesto nepotrebno a to je pravljenje auto puta prema crnoj gori. jesam za razvoj i napredak izgradnju i veze ali uozbiljimo I se povezujmo se sa drzavama koje su BITNE NA MAPI SVETA. oslobodimo se tereta proslosti i hajmo napred a ne nazad pogotovo sto mnogo kosta

Djape

pre 13 godina

Dokle bre ispumpavanje srpskog novca za potrebe CG ***?

Dokle cemo biti ovce da nas muze ko kako hoce?

Zar nemamo prvi prioritet taj KORIDOR 10? Kad se na njemu zavrshi ukupno 6 traka celom trasom, onda moze dalje.

A sto se jugozapada tice, trebalo bi napraviti dva kraka tog autoputa, tako da i Uzice i Zlatibor budu povezani sa glavnom trasom!

Umesto sto ulazemo u CG koja nam neprestalno zabija noz u ledja, shto ne bi napravili autoput ka Rumuniji?

Sto ne bi smo popravili magistralne puteve i razdvojili im pravce kako bi se smanjio broj nesreca?

***

TREBA NAMA JEDAN 6. OKTOBAR POD HITNO!

јел поштено

pre 13 godina

најбоље да ови који се вечито буне против равномерног развоја, против аутопута кроз централну и западну Србију, који тај народ чека деценијама, НЕКА НЕ ИДУ КАД СЕ АУТОПУТ ЗАВРШИ, него нека се клацкају по брдима, пошто су принципијелни, или нека оду већ једном у ту Јевропу,преко Батроваца, аутопутем,тгрубили су о тим визама годинама, па браћо, Холивуд само вас чека, срећан пту.

put u propast

pre 13 godina

@CRNOGORAC

Skidam kapu na komentaru. Sijemo ih vec i u standardu i u integracijama, i sada trebamo da se povezujemo sa crnom ovcom Balkana..po cijeni od 3 MILIJARDE EURA!!?? Jadransko-Jonska magistrala je put u Evropu,ovo je samo put u propast!!
Gledam komentare i ne vjerujem...pa 80% uvoza nam je vezano za Srbiju,sto je odliv novca iz Crne Gore i priliv u Srbiju. Pa ako vec moramo da uvozimo namirnice, postoji sijaset drugih,jeftinijih i boljih proizvodjaca,ali tako je to kada se interesi pojedinaca isprijece ispred interesa drzave. Na Stanfordu sam radio case study autoputa Bar-Boljari i svi profesori su se slozili da ce to Crnu Goru da povede u ekonomsku propast. Iskreno se nadam da se ta suluda ideja nece realizovati.. A posebno me oblije znoj kad cujem da Srbi ''prave put crnogorcima??!!''..pa ljudi,jeste li normalni?! Sta to Crna Gora ima u Srbiji sem terazijskih crnogoraca?!
Ajmo sad mi da udremo peticiju za Jadransko-Jonsku magistralu,umijesto ovog ekonomskog samoubistva!
Pustite te demagoske price za isprane mozgove o ''ocima u glavi'',i jedni i drugi znamo da se vise podnijet' izmedju sebe ne mozemo,mada citajuci komentare odje,nije ni cudo...

John Smith

pre 13 godina

@ante
"Biograd"???
WTF?
Beograd je naziv grada,
znam da dok gradite svoj identitet, pokusavajuci da ne budete Srbi, odbacujete sve Srpsko ali
Beograd je naziv mnogo velikog grada, skoro pa kao 4 tvoje drzave, i taj naziv ne mozes menjati....
btw
od autopouta nema nista,
tako da nemoj da se primas...

Anto

pre 13 godina

"..pravimo crnogorcima izlaz u evropu"

Daj nemijte nas vishe pomagat kad vas molimo.
Pomognite malo sebe, treba vam.
Proshlo je vrijeme Biograda i svesrpstva, sad su neki drugi horizonti u fazonu.
Vidimo se u Evropu

boban,nis

pre 13 godina

Nemojte vise sa clancima o Crnoj Gori.Ne zato sto neko voli ili ne voli CG,vec zbog toga sto obicno pocnu prepucavanja i uvrede sa obe strane.Nisu uredu ni nase uvrede,ali ajd da kazem da je ovo nas sajt i da "imamo pravo" da iznesemo i po koju uvredu,ali mi ovde dozivesmo da nas neki tamo u potpisu crnogorac izvredja na nasem sopstvenom sajtu.Idi prijatelju na svoj sajt pa se igraj.

Boris CG

pre 13 godina

Da nije tužno bilo bi smiješno…Komšije Srbi, ko vama uopšte traži da vi pravite autoput prema CG? Nađite mi izjavu makar jednog crnogorskog političara koji je izrazio želju I očekivanje da Srbija gradi vezu s budućim autoputom kroz CG? Gdje ste to čuli? Nigdje! Kakav to put CG vodi prema Evropi kroz Srbiju. Za gdje? Za Minsk I Varšavu?Za vašu informaciju sva CG gleda u pravcu Hrvatske jer je jadransko-jonski autoput došao već nadomak Dubrovnika i u CG se mnogo više pažnje poklanja trasi tog puta koji preko CG treba da prođe za Albaniju I Grčku. Ovaj put prema sjeveru CG nama treba da uvežemo bespuća sjevera države I integrišemo mnoge tamošnje sada mahom prosrpske opštine. Dakle, priče o tome kako u CG to neko radi da bi se vezivao sa Srbijom veze nemaju sa životom. I za ovo ne treba mudrost. Samo treba stati I razmisliti šta će Crnogorcima taj put. Uzgred, vama je taj dio Srbije uz granicu sa CG jedan od najnerazvijenijih I ako ne želite – ne morate ga razvijati. Da li vi znate da u mnogim prijepoljskim I pešterskim selima ljudi čak tamo nemaju ni signal bilo koje srpske TV već primaju samo signale crnogorskih televizija sa naših repetitora? Ko ne vjeruje nek provjeri a vaše priče o tome da neko iz CG izgore od želje da Srbija gradi autoput prema CGupućenim ljudima nisu čak ni duhovite.

Raša

pre 13 godina

Sramota je što beograđani i oni oko Beograda daju sebi za pravo da oni misle da znaju što je za Srbiju najbolje. Ljudi, vi koji ovaj autoput povezujete s crnogorskim lobijem koji i ja verujem deluje u pitanju mnogo čega u ovoj državi, ali shvatite već jednom nije Srbija samo Beograd i Šumadija i ne daj Bože da jednog dana samo to i bude. Pa ovde se govori o deonici tog autoputa kroz SRBIJU a ne o nameri da neko iz Srbije pravi deonicu kroz Crnu Goru. Crnogorci nek rade što god žele, a mogu i da ne rade uopšte tu njihovu deonicu. Kakve to ima veze s nama?? Zar stanovnik Nove Varoši, Priboja, Ivanjice ili Tutina ne zaslužuje isto ko i onaj iz nekog mesta kraj ili nedaleko od koridora 10? Ovo je sramota kako se ponižavaju ti ljudi tamo dole koji takođe plaćaju poreze ovoj državi. I sramota je ako je istina ovo što je napisao jedan Crnogorac ovde da nemaju mnogi u tom delu Srbije ni mogućnost da prate naše programe. Užasno. Stvarno sam postiđen kad vidim kako mi tretiramo te ljude na jugu, zapadu i istoku Srbije. Dokle s tom suludom politikom?...

balša

pre 13 godina

@VladoBD> Hvala, od sad samo tebe slušamo, sam reče da nikad nisi pogrešio. Nego, pičite preko Dubrovnika u Evropu, samo da ne bude kao 1991. Mnogo ste skloni preletima i naletima, da možda ipak malo predahnete. Komentari su negativni, jer iskustva sa vašom zemljom nisu pozitivna. A izgradnja autoputa prema Crnoj Gori je lepa stvar, ali sve buni kako ona može biti prioritet u odnosu na K10, moravsku trasu, autoput prema Rumuniji, BiH i Kosovu pogotovo ako se zna minimalan ekonomski potencijal Crne Gore. Turizam je prošao svoj zenit, bar iz ovog smera i postojeći kapaciteti su dovoljni.

Boris CG

pre 13 godina

Da nije tužno bilo bi smiješno…Komšije Srbi, ko vama uopšte traži da vi pravite autoput prema CG? Nađite mi izjavu makar jednog crnogorskog političara koji je izrazio želju I očekivanje da Srbija gradi vezu s budućim autoputom kroz CG? Gdje ste to čuli? Nigdje! Kakav to put CG vodi prema Evropi kroz Srbiju. Za gdje? Za Minsk I Varšavu?Za vašu informaciju sva CG gleda u pravcu Hrvatske jer je jadransko-jonski autoput došao već nadomak Dubrovnika i u CG se mnogo više pažnje poklanja trasi tog puta koji preko CG treba da prođe za Albaniju I Grčku. Ovaj put prema sjeveru CG nama treba da uvežemo bespuća sjevera države I integrišemo mnoge tamošnje sada mahom prosrpske opštine. Dakle, priče o tome kako u CG to neko radi da bi se vezivao sa Srbijom veze nemaju sa životom. I za ovo ne treba mudrost. Samo treba stati I razmisliti šta će Crnogorcima taj put. Uzgred, vama je taj dio Srbije uz granicu sa CG jedan od najnerazvijenijih I ako ne želite – ne morate ga razvijati. Da li vi znate da u mnogim prijepoljskim I pešterskim selima ljudi čak tamo nemaju ni signal bilo koje srpske TV već primaju samo signale crnogorskih televizija sa naših repetitora? Ko ne vjeruje nek provjeri a vaše priče o tome da neko iz CG izgore od želje da Srbija gradi autoput prema CGupućenim ljudima nisu čak ni duhovite.

adje

pre 13 godina

ja nemam pojma kakvih nepismenih ljudi ima ovde,kakve veze ima autoput sa bombardovanjem i vojskom na kosovu,ljudi promasili ste temu.prica je o autoputu gde treba da ide preko najsiromasnijih opstina u srbiji,i da se te opstine i taj deo podigne na noge,ljudi ako se ne napravi taj autoput preko pesteri ja cu i dalje iz evrope avionom za pristinu i iz pristine za novi pazar,i punicu budzet tako kosovu.iz pristine do novog pazara,tutina i sve druge okolne opstine je iz pristine jednu sat ipo,kada bi se napravio taj autoput koji se planira, ja sam iz beograda za dva sata do mog mesta,znaci budzet bi punio i ostao u srbiji,ovako do daljnjeg ostaje na kosovu.a grcka me ne interesuje,ona da je dobra i pametna zemlja nebi bankrotirala,okrenite se zemljama gde cete da imate interese a ne propalim zemljama.

Sima

pre 13 godina

Prestanite više sa plasiranjem ove 'vesti'. Izlizala se!!!
Ništa se ne radi samo se priča i to zarad raznih imena i prezimena.

STOP REKLAMAMA POLITIČARA!!!

dragan

pre 13 godina

Mnogi komentari su tipa ‚‚da komšiji crkne krava''. Nas treba da zanima samo napredak i ravnomerni razvoj Srbije.Zbog toga sam za istočnu varijantu.
Taj deo srbije je toliko nerazvijen, da je ovo sada istorijska prilika da se pomogne tim krajevima.

drecun

pre 13 godina

@CaseStudyBoljari> Nekompetentnost je direktno proporcionalna prodavanju pameti. Niko nije službeno pametniji zato što u nečemo što se zove „komentar“ svoju argumentaciju potkrepljuje navođenjem svog domaćeg zadatka iz škole, kakva god da je, OŠ "Meksiko" u Baru ili Stanford. A da je smešno uopšte raditi studije na tu temu kad su studije odradile profesionalne kuće (i ima ih na netu), zaključak je da je Neko samo maznuo tu građu da brzo i lako sklepa svoju „studiju“, jer američko iskustvo svima nalaže da pravi pregaoci istražuju i predstavljaju njima nepoznatu materiju, a ne put između dve varošice u svojoj zemlji koji bezbeli teško da će ikad biti izgrađen. Tema "politički uticaj na autoput" je nešto kao TLN-ovo "auspuh za dalekovode". Saobraćajno najizolovanija država Evrope radi studiju da joj ne treba autoput. Srbija pak zaključuje da joj autoput treba, i tu su svi saglasni, samo je pitanje prioriteta - pošto para nema, taj pravac treba da bude među poslednjima.

Socijaldemokratska partija Crne Gore

pre 13 godina

Gornji desni ugao slike..Jedan od rijetkih istinskih suverenista,koji se od pocetka zalagao za istorijski san zajedno sa Liberalnim Savezom...To pece pojednice!!

Vlado bd

pre 13 godina

Prvo ne pravite Vi nama izlaz u Evropu Srbi jer mi imamo od Dubrovnika autoput. Drugo ovaj autoput treba da se grad jer bi Srbiji obezbjedio brz izlazak na more. Sto znaci VECI I BRZI izvoz ka Italiji a od Italije i ka cijeloj Planeti. Zivnite malo. Citam ove komentare i zaista je vecina jako negativna. Cak sta vise na svaki tekst koji B92 izbaci nebitno je li o CG SRB HRV itd itd samo negativni komentari. Mozda se varam ako kazem da u Srbiji vlada neka psiholoska kriza. ZIVNITE MALO BRE SRBI Vjerujte mi dolaze bolja vremena!!! Pamtite ovo sto sam rekao. :) Nisam grijesio pa necu ni sad!

za pala alta

pre 13 godina

@palo alto little tomorrow

Political Economy, Case Study: political influences on major infrastructure projects (highway Bar-Boljari, Montenegro)
Sources: Ministry of Maritime Affairs,Transportation and Telecommunication of Montenegro (http://www.gov.me)
State University of Montenegro (http://www.ucg.ac.me/cg/).
Case supervisor: PhD John B. Taylor (Monetary Economy,Political Economy)
Imam par internih izvora... I znam vise nego sto ces ti ikada znati o ovome prijatelju ;)

Crnogorac

pre 13 godina

Neka Srbi prave u svojoj zemlji šta im je drago i sretno im bilo, ali narod Crne Gore ne želi ovaj put. Nama je potrebna Jadransko-jonska magistrala koja će nas povezati s jedne strane sa razvijenim svijetom - Slovenijom, sjevernom Italijom, a s druge sa Grčkom, Turskom i tržištima Orijenta. Kakav sad put u Nedođiju!? Zar da narod CG koji je krvavo platio razne "državne zajednice" sa Srbijom u sred krize odvoji preko TRI MILIJARDE koliko traži Aktor da bi Srbija dobila izlaz na more!? Taj put vodi Srbiju u Evropu a CG u bankrotstvo - nama nije u interesu da se povezujemo sa zemljama koje nemaju prijateljski odnos prema CG. Gledajmo na naše saveznike u NATO i EU i povezujmo se s njima jer smo sada i pridružena članica EU. Sa Rusijom i satelitima smo završili.

Anto

pre 13 godina

"..pravimo crnogorcima izlaz u evropu"

Daj nemijte nas vishe pomagat kad vas molimo.
Pomognite malo sebe, treba vam.
Proshlo je vrijeme Biograda i svesrpstva, sad su neki drugi horizonti u fazonu.
Vidimo se u Evropu

Petar

pre 13 godina

Od nasih para (moramo da prodamo Telekom i da se zaduzimo u svetu) cemo praviti izlaz crnogorcima u Evropu ????

Ma ovo mora neko da se sali .....

Na ovakve ideje nije mogao doci ni sam Milosevic, ovo je prava ekonomska katastrofa u koju nas gura crnogorski lobi u Srbiji ....

Dragan

pre 13 godina

Umesto ovog autoputa, pametnije bi bilo praviti jedan drugi. Republika Srpska ovog leta zapocinje izgradnju autoputa od Banja Luke prema Srbiji. Zar ne bi bilo najnormalnije da i Srbija pocne izgradnju puta od Sremske Mitrovice preko Bijeljine prema Banja Luci. Otprilike negde kod Brckog ove dve deonice bi mogle da se spoje. Ovaj put bi povezivao vazne industrijske centre, velike naseljene gradove pa bi prema tome bio neuporedivo isplativiji i sa mnogo vecim eksternim efektima od onog prema Crnoj Gori. Ne treba zaboraviti da je u pitanju jedan isti narod vestacki podeljen u dve drzave i pored referendumskog opredeljenja gradjana Republike Srpske za ujedinjenje. Kako su se opredelile dame i gospoda iz Crne Gore, svima je odavno poznato.

Nikad Sigurnije?

pre 13 godina

Jeste u pravu su nikada javnost nije bila sigurnija 94.3% gradjana Srbije nikada nije bila sigurnija da ne zele prodaju Telekoma niti izgradnju puta do neprijateljske zemlje u okruzenju!

Ulaganje u infrastrukturu dovelo je Grcku u bankrot i kolaps, dosta tih lazi vise!

Tako su Grke ubedjivali ulazite u infrastrukturu vratice vam se novac ne sekirajte se, narod je sa osmehom prihvatio izgradnju infrastrukture za olimpijadu, i tako su sebi potpisali kraj!
Ulaganje u infrastrukturu je kraj drzave!
Ulaganje u infrastrukturu je opravdano ukoliko imamo visak profita pa drzava nema sta pametnije sa parama!

U ovako krucijalnom momentu za zemlju SRbiju sahranjivati je jos dublje, pa to je strasno!

Ne lazite vise ovaj narod, fokusirajte se na izvoz i to je to, nema drugog izlaza osim izvoza iskljucivo.

Jednostavno potrebno je doneti zakone o privremenoj zabrani poslovanja stranih firmi koje trguju u Srbiji, i ne lazite vise narod!

Zamislite non-sens prodajemo Telekom koji glatko donosi profit od 300-500 miliona godisnje, kako bi svake godine imali 300-500 miliona u budzetu manje,
i kako bi finasirali posao koji donosi najmanji profit na planeti Zemlji, koji pritom vodi u najneprofitniju i najneprijateljskiju drzavu u regionu, osvedocene neprijatelje Srbije i to u Zemlju koja nas je opljackala, i koju smo mi u totalu izgradili!

To im je valjda poklon sto su nas opljackali, nema drugog objasnjenja!
kakvi crni izlazi na more!
Taj kome treba izlaz na more , ruku u dzep pa nek gradi!


Gde ce vam dusa gospodo!

Boris CG

pre 13 godina

Da nije tužno bilo bi smiješno…Komšije Srbi, ko vama uopšte traži da vi pravite autoput prema CG? Nađite mi izjavu makar jednog crnogorskog političara koji je izrazio želju I očekivanje da Srbija gradi vezu s budućim autoputom kroz CG? Gdje ste to čuli? Nigdje! Kakav to put CG vodi prema Evropi kroz Srbiju. Za gdje? Za Minsk I Varšavu?Za vašu informaciju sva CG gleda u pravcu Hrvatske jer je jadransko-jonski autoput došao već nadomak Dubrovnika i u CG se mnogo više pažnje poklanja trasi tog puta koji preko CG treba da prođe za Albaniju I Grčku. Ovaj put prema sjeveru CG nama treba da uvežemo bespuća sjevera države I integrišemo mnoge tamošnje sada mahom prosrpske opštine. Dakle, priče o tome kako u CG to neko radi da bi se vezivao sa Srbijom veze nemaju sa životom. I za ovo ne treba mudrost. Samo treba stati I razmisliti šta će Crnogorcima taj put. Uzgred, vama je taj dio Srbije uz granicu sa CG jedan od najnerazvijenijih I ako ne želite – ne morate ga razvijati. Da li vi znate da u mnogim prijepoljskim I pešterskim selima ljudi čak tamo nemaju ni signal bilo koje srpske TV već primaju samo signale crnogorskih televizija sa naših repetitora? Ko ne vjeruje nek provjeri a vaše priče o tome da neko iz CG izgore od želje da Srbija gradi autoput prema CGupućenim ljudima nisu čak ni duhovite.

put u propast

pre 13 godina

@CRNOGORAC

Skidam kapu na komentaru. Sijemo ih vec i u standardu i u integracijama, i sada trebamo da se povezujemo sa crnom ovcom Balkana..po cijeni od 3 MILIJARDE EURA!!?? Jadransko-Jonska magistrala je put u Evropu,ovo je samo put u propast!!
Gledam komentare i ne vjerujem...pa 80% uvoza nam je vezano za Srbiju,sto je odliv novca iz Crne Gore i priliv u Srbiju. Pa ako vec moramo da uvozimo namirnice, postoji sijaset drugih,jeftinijih i boljih proizvodjaca,ali tako je to kada se interesi pojedinaca isprijece ispred interesa drzave. Na Stanfordu sam radio case study autoputa Bar-Boljari i svi profesori su se slozili da ce to Crnu Goru da povede u ekonomsku propast. Iskreno se nadam da se ta suluda ideja nece realizovati.. A posebno me oblije znoj kad cujem da Srbi ''prave put crnogorcima??!!''..pa ljudi,jeste li normalni?! Sta to Crna Gora ima u Srbiji sem terazijskih crnogoraca?!
Ajmo sad mi da udremo peticiju za Jadransko-Jonsku magistralu,umijesto ovog ekonomskog samoubistva!
Pustite te demagoske price za isprane mozgove o ''ocima u glavi'',i jedni i drugi znamo da se vise podnijet' izmedju sebe ne mozemo,mada citajuci komentare odje,nije ni cudo...

Boris CG

pre 13 godina

Da nije tužno bilo bi smiješno…Komšije Srbi, ko vama uopšte traži da vi pravite autoput prema CG? Nađite mi izjavu makar jednog crnogorskog političara koji je izrazio želju I očekivanje da Srbija gradi vezu s budućim autoputom kroz CG? Gdje ste to čuli? Nigdje! Kakav to put CG vodi prema Evropi kroz Srbiju. Za gdje? Za Minsk I Varšavu?Za vašu informaciju sva CG gleda u pravcu Hrvatske jer je jadransko-jonski autoput došao već nadomak Dubrovnika i u CG se mnogo više pažnje poklanja trasi tog puta koji preko CG treba da prođe za Albaniju I Grčku. Ovaj put prema sjeveru CG nama treba da uvežemo bespuća sjevera države I integrišemo mnoge tamošnje sada mahom prosrpske opštine. Dakle, priče o tome kako u CG to neko radi da bi se vezivao sa Srbijom veze nemaju sa životom. I za ovo ne treba mudrost. Samo treba stati I razmisliti šta će Crnogorcima taj put. Uzgred, vama je taj dio Srbije uz granicu sa CG jedan od najnerazvijenijih I ako ne želite – ne morate ga razvijati. Da li vi znate da u mnogim prijepoljskim I pešterskim selima ljudi čak tamo nemaju ni signal bilo koje srpske TV već primaju samo signale crnogorskih televizija sa naših repetitora? Ko ne vjeruje nek provjeri a vaše priče o tome da neko iz CG izgore od želje da Srbija gradi autoput prema CGupućenim ljudima nisu čak ni duhovite.

Nikola

pre 13 godina

1) Ako Crnogorci misle da imaju udoban tranzit preko Srbije, neka sami plate to zadovoljstvo, inace nek idu kroz Hrvatsku, il nek skupe strpljenje pa ovim putem. Ne vidim da nama u Srbiji treba autoput ka crnoj gori. Bolje prema Makedoniji.

2) Neka se Uzicani ne nerviraju oko izbora trase. Ionako nikakvog autoputa nece ni biti. To je prica dok se proda Telekom, posle cemo svi u istoj jami da budemo.

Vladimir

pre 13 godina

E, stvarno niste normalni. retko komentarisem, ali vise ne mogu da citam komentare kako mi cinimo uslugu Crnoj Gori. Pa da li ste vi svesni da ce biti opsluzeno nekoliko puta vise ljudi u Ssrbiji, nego sto ih ima CG? Taj put treba da poveze delove SRBIJE, sa Beogradom i preko koridora 10 sa ostalim delovima Srbije i Evrope, da im omogui brzi i bolji plasman robe, da poveca priliv turista, itd. Cilj je da se poveze zapadna Srbija, a ne CG. To sto i njima odgovara da se taj put izgradi je samo plus u celoj prici.

Vladimir

pre 13 godina

Ovaj put se pravi da Crnogorci koji zive u Srbiji lakse mogu da odu kuci da se loze kako su face u BeograD. Bolje da naprave puteve ka Rumuniji i Bugarskoj, Grckoj, Madjarskoj...

pijetro

pre 13 godina

Ovo je neverovatno. Crnogorski i srpski narod neće ovaj put,samo ga hoće crnogorski lobi u Beogradu. Srpski političari, ako vas igde ima, zaštitite Zlatibir i Pešter i ne gradite taj put. Koridor 10 gradite samo do Niša, pa onda kroz Bugarsku. Do Soluna hoćemo brzu prugu i hoćemo auto-put za Rumuniju, da bi što više kamiona prolazilo i zagadjivalo neku drugu zemlju a na našu lepu Srbiju. Tako rade pametni Slovenci.

Alexandar

pre 13 godina

I dalje se uz ovaj auto-put vezuje nesto sto zapravo nije tacno. Ovo nije izlaz Crne Gore u svet, vec povezivanje citave Zapadne Srbije sa svetom.

Mc Donald

pre 13 godina

E moj brate crnogorče, Knjaz Nikola je rekao: Ta naša braća zapadne vjere, krivo nam zbore,krivo nas mjere. Ti hoće autoput do Istambula i do Slovenije pa dalje. Ne znam čemu ti to. Kad tamo dodješ možeš samo da trošiš pare koje su ti ostavili braća Srbi, a autoput bi ti stvarno pomogao da što pre odande pobegneš. Samo ne zaboravi da je na autoputu zabranjeno stopiranje. Da nije Srbije ne bi bilo ni crnogorskog turizma jer smo vas hranili medom i mlekom, do danas mi nije vrcen zajam za zemljotgres da i ne govorim o celoj plati koju sam darovao da ne umrete žedni i gladni. 6elim ti sreću ali ne zaboravi bludnog sina.

Vlado bd

pre 13 godina

Prvo ne pravite Vi nama izlaz u Evropu Srbi jer mi imamo od Dubrovnika autoput. Drugo ovaj autoput treba da se grad jer bi Srbiji obezbjedio brz izlazak na more. Sto znaci VECI I BRZI izvoz ka Italiji a od Italije i ka cijeloj Planeti. Zivnite malo. Citam ove komentare i zaista je vecina jako negativna. Cak sta vise na svaki tekst koji B92 izbaci nebitno je li o CG SRB HRV itd itd samo negativni komentari. Mozda se varam ako kazem da u Srbiji vlada neka psiholoska kriza. ZIVNITE MALO BRE SRBI Vjerujte mi dolaze bolja vremena!!! Pamtite ovo sto sam rekao. :) Nisam grijesio pa necu ni sad!

adje

pre 13 godina

ja nemam pojma kakvih nepismenih ljudi ima ovde,kakve veze ima autoput sa bombardovanjem i vojskom na kosovu,ljudi promasili ste temu.prica je o autoputu gde treba da ide preko najsiromasnijih opstina u srbiji,i da se te opstine i taj deo podigne na noge,ljudi ako se ne napravi taj autoput preko pesteri ja cu i dalje iz evrope avionom za pristinu i iz pristine za novi pazar,i punicu budzet tako kosovu.iz pristine do novog pazara,tutina i sve druge okolne opstine je iz pristine jednu sat ipo,kada bi se napravio taj autoput koji se planira, ja sam iz beograda za dva sata do mog mesta,znaci budzet bi punio i ostao u srbiji,ovako do daljnjeg ostaje na kosovu.a grcka me ne interesuje,ona da je dobra i pametna zemlja nebi bankrotirala,okrenite se zemljama gde cete da imate interese a ne propalim zemljama.

realista

pre 13 godina

Srbija treba da pravi autoput Nis - Pristina i samim tim imace izlaz na Jadransko more jer je autoput Pristina -Drac zavrsen. Ovo sada zvuci kao jeres ali u ujedinjenoj Evropi ce biti takva realnost.

sima

pre 13 godina

Dosta ovde argumenata se iznosi kako se put pravi crnogorcima,a namerno se zaboravlja da je taj put spas ijedino resenje za razvoj zapadne Srbije,a sto je Crna Gora tu gde jeste,sta da radimo!?Pa nismo valja zasluzili da se celog zivota vozimo Ibarskom magistralom.

Srbin

pre 13 godina

A sto ce nama autoput ka CG?Bolje raditi autoput ka Makedoniji,popravljati i osavremeniti ka Madjarskoj,Hrvatskoj,RS,Rumuniji,Bugarskoj,napraviti da budu kao cuveni Autoban u Nemackoj,jer tranzit je isplativa investicija!!! Sta to ima bitno u CG?

Socijaldemokratska partija Crne Gore

pre 13 godina

Gornji desni ugao slike..Jedan od rijetkih istinskih suverenista,koji se od pocetka zalagao za istorijski san zajedno sa Liberalnim Savezom...To pece pojednice!!

MUKNAVI

pre 13 godina

Ta dzada je od "zivotne vaznosti" za moju,i Vasu, otazbinu Srbiju,a pogotovo je vazno jer se tu radi o spajanju organa za vid,Crnogoraca koji sa njom vladaju,jer mi drugi ..vele` oni..ne umemo..zato oni "moraju"..

posmatrac

pre 13 godina

Da, dva oka razroka, oduvek bila. Uvek se sa krvlju srpske dece gradio cin nekog delije iz crne gore. za neupucene, srpska vojska imala je najmanje gubitaka na kosovu, znate li zasto? nije bilo crnogoraca u komandnom kadru.

Nikad Sigurnije?

pre 13 godina

Jeste u pravu su nikada javnost nije bila sigurnija 94.3% gradjana Srbije nikada nije bila sigurnija da ne zele prodaju Telekoma niti izgradnju puta do neprijateljske zemlje u okruzenju!

Ulaganje u infrastrukturu dovelo je Grcku u bankrot i kolaps, dosta tih lazi vise!

Tako su Grke ubedjivali ulazite u infrastrukturu vratice vam se novac ne sekirajte se, narod je sa osmehom prihvatio izgradnju infrastrukture za olimpijadu, i tako su sebi potpisali kraj!
Ulaganje u infrastrukturu je kraj drzave!
Ulaganje u infrastrukturu je opravdano ukoliko imamo visak profita pa drzava nema sta pametnije sa parama!

U ovako krucijalnom momentu za zemlju SRbiju sahranjivati je jos dublje, pa to je strasno!

Ne lazite vise ovaj narod, fokusirajte se na izvoz i to je to, nema drugog izlaza osim izvoza iskljucivo.

Jednostavno potrebno je doneti zakone o privremenoj zabrani poslovanja stranih firmi koje trguju u Srbiji, i ne lazite vise narod!

Zamislite non-sens prodajemo Telekom koji glatko donosi profit od 300-500 miliona godisnje, kako bi svake godine imali 300-500 miliona u budzetu manje,
i kako bi finasirali posao koji donosi najmanji profit na planeti Zemlji, koji pritom vodi u najneprofitniju i najneprijateljskiju drzavu u regionu, osvedocene neprijatelje Srbije i to u Zemlju koja nas je opljackala, i koju smo mi u totalu izgradili!

To im je valjda poklon sto su nas opljackali, nema drugog objasnjenja!
kakvi crni izlazi na more!
Taj kome treba izlaz na more , ruku u dzep pa nek gradi!


Gde ce vam dusa gospodo!

vladf

pre 13 godina

***
necu da crnogorcima pravim auto put do crne gore od prodaje telekoma
vlada srbije namerava da novcem gradjana srbije od prodaje telekoma pravi auto put do crne gore i kupi propalu luku bar koja nista ne vredi i najplica je u evropi.i to sve pod uticajem crnogorskog lobija koji godinam odvlaci nas novac u crnu goru.***

јел поштено

pre 13 godina

најбоље да ови који се вечито буне против равномерног развоја, против аутопута кроз централну и западну Србију, који тај народ чека деценијама, НЕКА НЕ ИДУ КАД СЕ АУТОПУТ ЗАВРШИ, него нека се клацкају по брдима, пошто су принципијелни, или нека оду већ једном у ту Јевропу,преко Батроваца, аутопутем,тгрубили су о тим визама годинама, па браћо, Холивуд само вас чека, срећан пту.

sladjan

pre 13 godina

@Sa Rusijom i satelitima smo završili.
crnogorac

Niste zavrsili, no ste tek poceli. Pokupovase vam sve, ali slazem se da je taj autoput unapred propala investicija. Ne treba nam autoput do vaseg mora koje redovno obogacujete kanalizacijom. Pre dve godine sam u HN licno video kanalizacionu cev na 15m od mene pored plaze koju jos i naplacujete!

Van Helsing

pre 13 godina

Bolje da te pare iskoriste da pokriju budžetski deficit i da država isplati građanima i privredi sve što im duguje. Ako ostane para za infrastrukturu, neka završe prvo koridor 10 i neka srede železnicu da vozovi svuda idu bar 80kmh.

Meteoropata

pre 13 godina

Jos jednom pozivam nase politicare da se okrenemo Grcima, koji su se borili i protestovali za nas u vreme muckog bombardovanja. Solun ima divnu luku i Srbija treba da ide tim putem. Vreme je da braco Srbi se bar malo oduzimo. do Soluna imamo i prugu u dobar put. Uz vrlo mala ulaganja ovo moze bit trajno resenje. Kakva bre Crna gora.
ako vec pravimo auto put, sredimo onaj do Grcke i napravimo put do Srpskih gradova. Ako jednog dana CG pozeli da se poveze na Srpsku putnu mrezu nek plati put do prvog veceg mesta u Srbiji.
Srbija je siromasna i sada treba da prvo gleda sebe i svoje interese, a kad se jednog dana oporavi moze i da pomogne drugima. CG je zabila noz sa priznavanjem Kosova, ne treba ih jos ohrabrivati.

pešikan

pre 13 godina

@Crnogorac&BorisCG: To što ste napisali je apsurd. Prvo, za ekonomiju su bitniji luke i železnica nego autoput. A luka Bar jedino može da živi ako živi trasa Beograd-Bar. Ako ne, onda može da bude jedna fina marina i pristanište za feribot do Barija (što je suštinski sada). Luka Bar ima smisla samo ako je jedna od alternativa za centralnu Evropu (via Srbija i Beograd, jer za drugo imamo na Jadranu Drač, Ploče, Split, Rijeku). Dalje, jadransko-jonska magistrala je utopija taman koliko i autoput prema Srbiji, jer postojeće realne potrebe u ovom trenutku nema, imajući u vidu obim ekonomske trgovine. Grčka ima morsku vezu sa ostatkom EU, a svakako joj je Koridor 10 jača veza sa ostatkom kontinenta (sam K10 nije odredila Srbija, već Evropa, a niti jedan koridor ka i kroz CG nije panevropski). Srbijin "izlaz na more" je floskula iz neke 1912. i višestruko je neaktuelna (to što g. Mrkonjić priča priču, treba ga pitati zašto je priča). Konačno, Srbija treba da bude premrežena autoputevima, uključujući i onaj ka Sandžaku. A budući da CG ima svoj plan da gradi autoput (koji realno ne može biti završen u sledećih 20 godina), onda mogu, ali ne moraju da se spoje. U Srbiji je sve to neupitno, ali je upitno zašto neko uporno gura autoput prema najmanjem i najzabitijem tržištu Balkana u prvi plan. Konačno, 'fala Bogu da je Crna Gora, pogotovo sever, razvijena da ne zna gde će sa parama. Realno ispada da su vaše glavne investicije u turizam bile kokainske i za to vam realno treba skinuti kapu - jer za sad nema nikakvih političkih posledica, što znači da vam je premijer svakako sposoban čovek. A realno budite sretni ako u sledećih 15 godina dobijete autoput Bar-Podgorica. To je moguće, a sve preko toga je priča. Razlike između Srbije i CG je što ovde priče i pričice političara nailaze na kritiku, ustanovljen je sistem zamenjivosti što je dugoročno bitan kvalitet. Vama je super i ovako, ponosni ste na ekonomska dostignuća rasprodate obale i urbanističkog rasula, pa uživajte.

John Smith

pre 13 godina

@ante
"Biograd"???
WTF?
Beograd je naziv grada,
znam da dok gradite svoj identitet, pokusavajuci da ne budete Srbi, odbacujete sve Srpsko ali
Beograd je naziv mnogo velikog grada, skoro pa kao 4 tvoje drzave, i taj naziv ne mozes menjati....
btw
od autopouta nema nista,
tako da nemoj da se primas...

za pala alta

pre 13 godina

@palo alto little tomorrow

Political Economy, Case Study: political influences on major infrastructure projects (highway Bar-Boljari, Montenegro)
Sources: Ministry of Maritime Affairs,Transportation and Telecommunication of Montenegro (http://www.gov.me)
State University of Montenegro (http://www.ucg.ac.me/cg/).
Case supervisor: PhD John B. Taylor (Monetary Economy,Political Economy)
Imam par internih izvora... I znam vise nego sto ces ti ikada znati o ovome prijatelju ;)

zzzzz

pre 13 godina

Hm, a sta bi sa ponudom Grka za obnovu ugovora o besplatnom koriscenju luke Solun? Mozda je dalje, ali s obzirom na to koliko vremena i para treba uloziti za autoput Beograd-Bar, makar kao privremeno resenje (minimum desetak godina, cenim) deluje mi sasvim realno, pod jedan, posto se tako ne trose ogromne pare na sporoisplativi autoput, pod dva, sama luka je besplatna i, pod tri, koriscenje pocinje odmah. Samo treba naciniti dogovor sa Makedonijom i koriscenje luke Solun bi moglo poceti u veoma kratkom roku. A svi znamo koliko traje izgradnja puteva u Srbiji (Crnu Goru bolje da ne pominjem).

ILIC VLADIMIR

pre 13 godina

'Neovisna drzava' Crna gora Moze graditi sama koridore njima je to potrebnije nego nam Zato shto je njima to u koristi vishe nego nama...Cucemo razna obrazlozenjaq; luka Bar je potrebna srbiji za razvoj itd .... To je Crnogorski lobi Koji pokushava da natovari njihove ifrastrukturne projekte na magare zvano srpski poreski obveznici. Mislim da nam je prioritet jug Srbije koji je vazniji od crne gore koja vodi prikrivenu ali otvoreno neprijateljsku politiku prema interesima Srbije, (Asimiluje)Srbe u Crnoj Gori i Poreskih obveznika Srbije u ovom slucaju. Ziveli Srbija interesi svih Gradjna Srbije koji placaju porez i misle u pravcu boljeg zivota svih naroda u Srbiji.... :)

boban,nis

pre 13 godina

Nemojte vise sa clancima o Crnoj Gori.Ne zato sto neko voli ili ne voli CG,vec zbog toga sto obicno pocnu prepucavanja i uvrede sa obe strane.Nisu uredu ni nase uvrede,ali ajd da kazem da je ovo nas sajt i da "imamo pravo" da iznesemo i po koju uvredu,ali mi ovde dozivesmo da nas neki tamo u potpisu crnogorac izvredja na nasem sopstvenom sajtu.Idi prijatelju na svoj sajt pa se igraj.

sasa

pre 13 godina

Srbija treba da finansira autoput do Zlatibora a za protok saobracaja za Prijepolje, Novu Varos i Zlatar je dovoljan magistralni put bez rupa. Neka braca finansiraju auto put do mora. Luka Bar je nedovoljna za Srbiju i jedino Solun i Rijeka su pravci koji trebaju industriji (ako je ima).

pera

pre 13 godina

Dva oka, koja ne mogu da se gledaju!!!
Ama pustite ih već jednom.
Ja se još uvek nadam početku radova kod Dimitrovgrada, ali još uvek ništa. Najverovatnije treba da se preseče trakica i treći put za sreću.

euroskeptik

pre 13 godina

Neka se prave svi mogući pravci ka svim državama. I neka odmah potroše pare na autoputeve, jer ako odmah ne krenu, sve će pare proćerdati na gluposti i kupovinu socijalnog mira.
A kada se ti putevi završe za nekih 10-15god. neće više biti ove političke situacije i biće bitno samo da se bude što bolje umrežen u bilo kom pravcu.

Bez_Cenzure

pre 13 godina

Šta to Crna Gora ima u Srbiji?

Crna Gora u Srbiji ima sijaset pripadnika podobnog stranačkog kadra još iz doba KPJ koji su se uhljebili na svim vodećim direktorskim pozicijama i koji su svojom nesposobnošću u velikoj mjeri doprinijeli upropaštavanju tih firmi. I još uvijek ih ima. Ima ih čak i u ovoj vladi Srbije. Čak je i kapitalni ministar je Crnogorac. Zato se ovako i lobira. Umjesto Crne Gore alternativni put trebao bi ići preko istočnog dijela Bosne, Hercegovine i spojiti se na budući koridor Vc preko Trebinja. Prema Crnoj Gori eventualno otvoriti krak ka Herceg-Novom i Boki Kotorskoj i to je sve što se Crne Gore tiče.

SRBIN iz CG

pre 13 godina

Dragi,čitatelji,obratite pažnju u desni gorni ćošak slike...….. ,pa to je R.Krivokapić
(raknko, 10. maj 2010 01:08)

Ranko - ..ranko! Bruka i sramota.

nale

pre 13 godina

ufff ne znam odakle da pocnem, zamislite samo koliko puta ce samo biti pustan u promet, svakih 500-1000 metara, vec mi je muka.
onda zasto bismo pravili auto-put crnoj gori? to je toliko mala i nebitna tackica (mrlja) u evropi da je ovo sto imamo sasvim dovoljno. uopste ne vidim nikakav interes srbije u tome vec samo crnogorski, a to je da ce jos vise i lakse ti isti crnogorci dolaziti u beograd kao da ih je malo ovde. ovaj komentar crnogorca je tipican primer koliko oni nemaju blage veze i koliko brkaju loncice tj. koliko nemaju predstavu o onome sto pricaju, ali ipak je za jedno je u pravu, ne treba ni nama put ka crnoj gori tj. "izlaz na more", I DA vise vam treba ta jonska veza ipak ste mnogo blizi albaniji pa neka tako i ostane i umesto u beograd slobodno nas izbojkotujte i idite u tiranu mnogo ste bliskiji sa njima i kao drzava i kao narod. unapred vam hvala. sto se odlaska na odmore tice valjda vam je do sada postalo jasno da niko normalan odavde vise nece da ide kod vas. ja konkretno nemam nameru da vodim decu *** da mi se deca umesto u pesku na plazi igraju u pikavcima. hvala ali NE hvala ipak ima toliko boljih i lepsih destinacija. iako izgleda da ovo i nema direktne veze sa auto putem zapravo ima, ne zelim da se trace pare na nesto nepotrebno a to je pravljenje auto puta prema crnoj gori. jesam za razvoj i napredak izgradnju i veze ali uozbiljimo I se povezujmo se sa drzavama koje su BITNE NA MAPI SVETA. oslobodimo se tereta proslosti i hajmo napred a ne nazad pogotovo sto mnogo kosta

Stevan

pre 13 godina

Dva oka razroka. Samo mlate praznu slamu, ni jedna drzava nema novca za ovaj autoput, strani koncesionari znaju da taj autoput nije isplativ, ali, nista ne kosta da malo pale raju. Osnovni kriterijumi za gradnju nekog autoputa su, cena izgradnje i ocekivani broj vozila. Kada mi neko iznese ova dva podatka mogu da razgovaram na tu temu, sve ostalo je cista politika i stoti pokusaj da se Srbija uvuce u jalovi posao koji koristi samo onom drugom razrokom oku.

Palo Alto Little Tomorrow

pre 13 godina

@Put u propast: I, koju si ocjenu dobio za Case Study na Stanfordu? Koji je to predmet bio i koliko je to profesora iskazalo želju da čita o tom autoputu i ko su i čega ti profesori? Koje si izvore koristio - Mrku, Lompara, Google Earth, članke iz "Pobjede"?

Stevan

pre 13 godina

***Mogu crnogorci i preko Jadranske magistrale u Evropu, ali kako ce 280 000 crnogoraca iz Srbije da ide u njihovu, preko Zagreba? Nislije su im platile avione da besplatno lete do svoje otadzbine, sad jos Beograd treba da im izgradi autoput, da se ljudi ne cimaju po vrletima. Ma idite gde hocete, samo idite, nece ovi vasi jos dugo.

Djape

pre 13 godina

Dokle bre ispumpavanje srpskog novca za potrebe CG ***?

Dokle cemo biti ovce da nas muze ko kako hoce?

Zar nemamo prvi prioritet taj KORIDOR 10? Kad se na njemu zavrshi ukupno 6 traka celom trasom, onda moze dalje.

A sto se jugozapada tice, trebalo bi napraviti dva kraka tog autoputa, tako da i Uzice i Zlatibor budu povezani sa glavnom trasom!

Umesto sto ulazemo u CG koja nam neprestalno zabija noz u ledja, shto ne bi napravili autoput ka Rumuniji?

Sto ne bi smo popravili magistralne puteve i razdvojili im pravce kako bi se smanjio broj nesreca?

***

TREBA NAMA JEDAN 6. OKTOBAR POD HITNO!

balša

pre 13 godina

@VladoBD> Hvala, od sad samo tebe slušamo, sam reče da nikad nisi pogrešio. Nego, pičite preko Dubrovnika u Evropu, samo da ne bude kao 1991. Mnogo ste skloni preletima i naletima, da možda ipak malo predahnete. Komentari su negativni, jer iskustva sa vašom zemljom nisu pozitivna. A izgradnja autoputa prema Crnoj Gori je lepa stvar, ali sve buni kako ona može biti prioritet u odnosu na K10, moravsku trasu, autoput prema Rumuniji, BiH i Kosovu pogotovo ako se zna minimalan ekonomski potencijal Crne Gore. Turizam je prošao svoj zenit, bar iz ovog smera i postojeći kapaciteti su dovoljni.

Антисноб

pre 13 godina

Без обзира на трасу аутопута Бг-Пожега-југ , најбитније је да почнуда граде тај аутопут.Аутопут има и Ниш и Нови Сад и Шид(ка хрватској), па би после деценија чекања ваљда био реда да аутопут добију и региони Чачка-Краљева-Ужица , где живи више од 800000 становника. Трасу од Пожеге треба да утврде стручњаци а не политичари, и да урачунају већа места,јаче правце,и крак ка републици Српској,Вишеграду-Фоча-Требиње......Снобови који се буне , сада имају ВИЗЕ и аутопут пуног профила Београд-Батровци(хрватска граница),па срерћан пут у Јевропу.

DO i OD Čačka

pre 13 godina

Vlada mora da odredi faze gradnje i prioritete, istovremeno sa otklanjanjem uskih grla (obilaznica Bgd i Niš-Sofija) na Koridoru 10. Prvo HITNO Auto put Beograd - Čačak DVE TRAKE, a dalje JEDNA TRAKA (polu autoput) prema:
1. Užice, Višegrad i BiH
2. Ivanjica, Pešter i Crna Gora
3. Kraljevo, Raška i Kosovska Mitrovica.
Da li će se na tim pravcima, graditi i druga traka, zavisi od gustine saobraćaja.

igor

pre 13 godina

istocna varijanta nece biti prohodna od novembra do aprila-ko je proveo jednu zimu na pesteru zna o cemu pricam.
magistralni pravac od cacka do zlatibora je preopterecen cele godine-i bice prometniji od novog autoputa

Raša

pre 13 godina

Sramota je što beograđani i oni oko Beograda daju sebi za pravo da oni misle da znaju što je za Srbiju najbolje. Ljudi, vi koji ovaj autoput povezujete s crnogorskim lobijem koji i ja verujem deluje u pitanju mnogo čega u ovoj državi, ali shvatite već jednom nije Srbija samo Beograd i Šumadija i ne daj Bože da jednog dana samo to i bude. Pa ovde se govori o deonici tog autoputa kroz SRBIJU a ne o nameri da neko iz Srbije pravi deonicu kroz Crnu Goru. Crnogorci nek rade što god žele, a mogu i da ne rade uopšte tu njihovu deonicu. Kakve to ima veze s nama?? Zar stanovnik Nove Varoši, Priboja, Ivanjice ili Tutina ne zaslužuje isto ko i onaj iz nekog mesta kraj ili nedaleko od koridora 10? Ovo je sramota kako se ponižavaju ti ljudi tamo dole koji takođe plaćaju poreze ovoj državi. I sramota je ako je istina ovo što je napisao jedan Crnogorac ovde da nemaju mnogi u tom delu Srbije ni mogućnost da prate naše programe. Užasno. Stvarno sam postiđen kad vidim kako mi tretiramo te ljude na jugu, zapadu i istoku Srbije. Dokle s tom suludom politikom?...

milan

pre 13 godina

Srbija nije samo Cacak,Kragujevac i Uzice.Ako tako razmisljamo imacemo i u buducnosti podele.Ovde se ne radi o Crnoj Gori vec Srbiji koja mora da ima mrezu puteva po celoj teritoriji.Osim autoputa postoji i varijanta dobrih magistralnih puteva.Uzice moze da dobije aerodrom,Sandzak moje da dobije put sa 3 ili 4 trake,koji ce ljude sandzaka pribliziti centralnoj Srbiji.Ne grade se putevi u kotlinama reka,kao sto je slucaj sa Dunavskom magistralom,koja je vecito u odronima.Osim koridora 10 koji je tranzitni put,ostali putevi mogu biti odlicni magistralni putevi sa 4 trake,sto sam video cak i u Rumuniji.

Џонтраволта

pre 13 godina

Трасирати аутопут од Београда до Прељине(Чачак), даље направити аутопут од Крушевца ка Трстенику-В.Бањи-Краљеву-Чачку(Прељина)- Пожеги-Ужицу-Вишеграду-Фочи-Требињу(раскрсница ка Боки Которској-Х.Новом и ка Дубровнику...). И решен проблем и сви задовољни.

Mashinovodja

pre 13 godina

Hahahha, "ova trasa, ona trasa", "ova varijanta, ona avarijanta"!
Dosta, bre! Po ko zna koji put samo prazne priče i zamajavanje dokone pučine. Stvar je u tome da autoputa u dogledno vreme neće biti. Nikakvog. Ni po jednoj trasi. Jer suština je u drugom delu poslednje rečenice iz teksta: "...ali, da bi preko Peštera krenula vozila, mora da se ZAVRŠI kompletan autoput."
Reč ZAVRŠITI je za naše političare nepoznat pojam. Sve što umeju je da gromoglasno najavljuju "biće ovo, biće ono" (a šišanje i brijanje besplatno) i da se slikaju po sto puta na "svečanom otvaranju" jednog te istog gradilišta. Ali ništa što započnu ne umeju da ZAVRŠE. Savim je nebitno da li izabrana trasa ekonomski isplativa ili je čisti idiotluk, autoputa-neće-biti! Je li jasno! (rekao bi Koštunica :-))
A neće ga biti jer mi nismo u stanju ništa da završimo.
Najvažniji objeki putne i komunikacione infrastrukture i danas su nam oni koje nam je rahmetli Tile ostavio još pre 40-50 godina! Svaki dalji komentar je izlišan.

Sima

pre 13 godina

Prestanite više sa plasiranjem ove 'vesti'. Izlizala se!!!
Ništa se ne radi samo se priča i to zarad raznih imena i prezimena.

STOP REKLAMAMA POLITIČARA!!!

dragan

pre 13 godina

Mnogi komentari su tipa ‚‚da komšiji crkne krava''. Nas treba da zanima samo napredak i ravnomerni razvoj Srbije.Zbog toga sam za istočnu varijantu.
Taj deo srbije je toliko nerazvijen, da je ovo sada istorijska prilika da se pomogne tim krajevima.

drecun

pre 13 godina

@CaseStudyBoljari> Nekompetentnost je direktno proporcionalna prodavanju pameti. Niko nije službeno pametniji zato što u nečemo što se zove „komentar“ svoju argumentaciju potkrepljuje navođenjem svog domaćeg zadatka iz škole, kakva god da je, OŠ "Meksiko" u Baru ili Stanford. A da je smešno uopšte raditi studije na tu temu kad su studije odradile profesionalne kuće (i ima ih na netu), zaključak je da je Neko samo maznuo tu građu da brzo i lako sklepa svoju „studiju“, jer američko iskustvo svima nalaže da pravi pregaoci istražuju i predstavljaju njima nepoznatu materiju, a ne put između dve varošice u svojoj zemlji koji bezbeli teško da će ikad biti izgrađen. Tema "politički uticaj na autoput" je nešto kao TLN-ovo "auspuh za dalekovode". Saobraćajno najizolovanija država Evrope radi studiju da joj ne treba autoput. Srbija pak zaključuje da joj autoput treba, i tu su svi saglasni, samo je pitanje prioriteta - pošto para nema, taj pravac treba da bude među poslednjima.