Utorak, 16.07.2019.

09:33

Tužne slike s mora: Potpuno prazni brodovi plove usred sezone

Ovogodišnja turistička sezona u Hrvatskoj gora je nego ikada, a skoro potpuno prazni hoteli, restorani, kafići i plaže deluju skoro sablasno.

Izvor: B92

Tužne slike s mora: Potpuno prazni brodovi plove usred sezone IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

78 Komentari

Sortiraj po:

Vladimir

pre 4 godine

Trenutno se nalazim na Bracu. Trajekt koji je isao do Bola na Bracu je bio krcat. Smestaj jedva nasli dva meseca unapred. Turista ima, sve vrvi od Nemaca, Engleza u Spanaca. Ali sezona jeste slabija od onoga kako je prethodnih godina bilo, bar po kometarima mestana.

Licno iskustvo

pre 4 godine

Sad sa Visa. Tesko je bilo naci manji apartman mjesec i po prije ljetovanja. U Komizi uvece kad se izadje vidis prazan sto u restoranu, pozuris, a ono tablica- rezervisano. Sve puno. Konobari i osoblje mijesani, dosta iz Srbije i iz Bosne. Na Bisevu redovi za Plavu Spilju ogromni, kao da je daju za dzaba. U Splitu oko stanice guzva kao uvijek. Na aerodromu otvorili mislim osam ceking mjesta ekstra, vani pod nadatresnicom da bi mogli da posluze sve putnike, ne mogu svi da stanu u aerodromsku zgradu. Aerodrom je bolji pokazatelj od stanja nekog trajekta kod Sucurca, Rogaca ili nekog drugog mjesta, u neko doba dana kad eto nema guzve,
Cijene...skuplje je nego prije sedam godina, ne znam kako to lokalni podnose, a jos cudnije mi je kako to plate ljudi iz Srbije kojih sam sreo prilicno, cak i dosta mladjih djevojaka od oko 25 godina. Valjda iam poslova gdje se u Srbiji moze dosta zaraditi.

Paja Patak

pre 4 godine

Hrvatsko pučanstvo, bar većina, ne priznaje da je sezona loša jer se tome raduju svi oko njih. Vidimo da Italija i Austrija pomalo ponovo pokreću pitanje čiji je Jadran. Istina je da sve što vredi u Hrvatskoj nije delo hrvatske "tisućuljetne historije" već Italije i Austrije, a da ne pominjemo Rim. Masa turista i dalje jede na parkinzima a velika većina ih kupuje u Lidlu , Spar-u i ostalim stranim lancima, gde ih ima. Vrhunski, elitni turizam nije ako se tu i tamo pojavi nekakav zvezda iz Amerike. Takav turizam zahteva vrhunske kadrove (hoteli, restorani i sl.) koje Hrvatska nema, zahteva vrhunsku ponudu a ne fekalije po Plitvicama, rasturen Stradun i smrdljiva luka Gruž i druge. Zahreva domaće pučanstvo koje je raspoloženo prema turistima a ne da ih po Rivi juri a ovi da beže u more. Kao i u doba YU, u toku je velika krađa para od strane privatnika koji izdaju sobe i apartmane. Najbolnije je pitanje gde ustvari ide novac od turizma? Ko su vlasnici hotela, apartmana... koliko toga ostaje u Hrvatskoj a koliko ode u beli svet? U Hrvatskoj se nije mnogo toga promenilo za poslednjih 30 godina, osim što je "država" stekla epitet najgore ekonomije u EU, etnički se očistila i mašta da bude neko bitan u EU, dok hiljade mladih beže glavom bez obzira. Istina, neki se i vrate, ali oni najkvalitetniji ostaju tamo gde su, tj. van Hrvatske.

Beoman

pre 4 godine

@Хрватска зарађује од туризма 10ак милијарди долара, а сам град Амстердам - седам пута више. Очигледно је да Хрвати не користе ни делић својих могућности.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (aco, 16. jul 2019 19:31)
Ne, Holandija zaradjuje sedam puta vise a austrija cetiri puta! Hrvatska mora povecati standard, povecati cene, zatvoriti jednu trecinu hotela uporezovati sa 50% one sto iznajmuju sobe i stanove a jos veci porez opaliti onim koji iznajmljuju kuce. moraju zaustavljati svabske automobile i oduzimati im hranu iz auta uz velike kazne! treba vise golf igralista i boljih parkova da privuces bogate a ne radnike i bedu sto na gram seru i na gram jedu. tako nesto i kod nas!

Smuleco

pre 4 godine

"Tužne slike" sa mora, većina Srbistanaca gleda iz lavora! Pprazna je činjenica, ali vrlo malo mojih sunarodnika (oko 10%), može da priušti letovanje na moru.

Gledam_Ne_Vjerujem

pre 4 godine

Bože, pun internet ovakvih novosti o hrvatskom turizmu, a nema veze s vezom. Turista itekako ima, a sada kreće i prava špica.

Priče o cijenama isto više nisu normalne. Ispada da je sve debelo preskupo pa sada odjednom postaje strašno skupo platiti apartman s pogledom na more 70€ po danu, ali normalno je u Minhenu ili Firenci platiti 70-80€ za noćenje u nekakvom stanu.

Jadran nije i ne treba biti "sve po par eura" lokacija, a skupe restorane ćete lako pronaći u svakoj zemlji ako se samo na to fokusirate.

Što bi moj pokojni djed rekao - ljudi, man'te se ćoravog posla :)

aco

pre 4 godine

Хрватска зарађује од туризма 10ак милијарди долара, а сам град Амстердам - седам пута више. Очигледно је да Хрвати не користе ни делић својих могућности.

Norveska

pre 4 godine

@Davor, u Norveskoj ta pica košta isto svuda i ne igra nikakvu ulogu da li je kupljena u Oslu, Hammerfestu ili nekom selu. Košta 20 eura jer niko u toj piceriji jer najmanje plaćeni radnik ima platu bruto 3000 eura. Pica majstor naravno mnogo vecu. U Norveskoj na toj pici od 20 eura je zarada minimalna, dok je na toj u Hrvatskoj mnogostruko veća. Potpuno sam saglasan da cene u turističkim mestima i popularnim destinacijama imaju pravo i potrebu da imaju veće cene nego u ostatku države, ali ne može u Zagrebu da bude 8 eura ta ista pica. Pritom govorimo o najobičnijoj piceriji, a ne nekoj ekskluzivi. Hrvatska polako izdvaja elitni turizam kao bitan i tu profitiraju hoteli i vanserijski sadržaj, ali zato trpe apartmani, privatni smeštaji i restorani čija su klijentela srednja klasa Evrope kojoj oni žele da naplate kao da su ekskluzivni turisti. Ne ide to tako. Na primeru Spanije se najbolje može videti kako je moguće ostati čvrsto na zemlji postujuci srednju klasu, ali i imati segment za bogatu klijentelu. Dok god budu pojedinci na primorju razmišljali kako da se obogate za tri meseca visoke sezone neće biti napretka za njih.

vito na rabu

pre 4 godine

Floskula o praznim hotelima je potpuno promasena jer su odlicno popunjeni. Losije popunjeni su apartmani(kojih ove godine ima mnogo vise), ali ne toliko da ce to bitno uplivisati na uspesnost sezone

Samo realno

pre 4 godine

Nešto mi nije jasno. Ako vam neko u hladnoj Norveškoj naplati picu 20 eura to je normalno a ako vam u Hrvatskoj naplate 18 to je onda dranje kože. Što? Eto mi nemamo naftu i hoćemo da živimo dobro od mora i turizma.
(Davor, 16. jul 2019 16:44)

Zato što u Norveškoj šampinjoni koštaju 15 eura, a u Hrvatskoj 3 eura...zato što Norvežanin ima platu 10.000 eur, a Hrvat 1.500 eura...zato što je standard u Norveškoj mnogo veći nego u Hrvatskoj. Zašto? Zato što oni ne žive od turizma, nego od tehnologije....zato on mora da plati picu 20 eura tamo gde živi jer nema drugu opciju, ali ne mora i neće da je plati 18 eura u Hrvatskoj...jer može da letuje bilo gde..
Ako hoćeš da živiš od turizma, onda se porediš sa turističkim zemljama, a nikako sa Norveškom...pa tu vidi dal' je 18 eur mnogo ili malo.

Васа

pre 4 godine

Kiksnuli su, kako su strance oladili na Ultri čašica tekile 8-9 € a posle im zavrnuli slavine sa vodom da kupuju skupu flaširanu...Idite na TripAdvisor šta misle o njima.Udarili cene kao da su Sen Trope ili Mikonos. Istra 2 ležaljke i sunocbran 15€, hamburger 7-8€, parking 7-8 €.
(bro, 16. jul 2019 10:10)

У Башкој 2 лежаљке и сунцобран 180 куна илити 27 евра на дан. Додуше лежаљке стварно добре, модерне., сунцобран исто. Запослени више него љубазни.
ПС. Морао сам да резервишем дан раније.

Davor

pre 4 godine

Nešto mi nije jasno. Ako vam neko u hladnoj Norveškoj naplati picu 20 eura to je normalno a ako vam u Hrvatskoj naplate 18 to je onda dranje kože. Što? Eto mi nemamo naftu i hoćemo da živimo dobro od mora i turizma. Da im je skupo ne bi svake godine Hrvatska ubijala od turizma 10 i više milijardi eura. Kome je skupo neka ide gde nije. I meni je Kapri i Mikonos skup pa ne letujem tamo.

Pomorac Kotor

pre 4 godine

Kad bih mogao da saljem slike u komentarima pa da vidite recimo danas 4 kruzera u kotorskom zalivu i rijeke ljudi...ali ako vi kazete da nema onda ok.

Vladimir Rolovic

pre 4 godine

Najjači su mi ovi što su usli u 8 kafića i restorana i na osnovu toga daju stručno mišljenje o količini turista na celoj obali nama susedne države.
Znači ako odem u Strahinjića bana mogu da zaključim da je u Beogradu više turista nego u recimo Beču ili, ne daj Bože, Parizu. Ili nije bas tako?

cika pera

pre 4 godine

u nekoj tako simpa konobi kod sibenika nista posebno...100€ vecera za dvoje...samo sam pogledao jelovnik...i nasmesio se i pozdravio konobare...

cobo

pre 4 godine

Kad se neko bavi turizmom on mora sam da se postavi u kozu turiste a ne u svoju kozu-derikoze i stalno dodavati neke dadzbine.Turistima se moraju ispujavati zelje i to se isplati ali ako neko nije sam bio turista tesko on moze to da razume.Primer,2015 u Trogiru,luksuzni apartman 1A kategorije a u kupatilu ni jedne kuke na zidu,jedna obicna kuka koja puno znaci :( Od tad sam u Antaliji svakog leta,Turci ti citaju misli i pitaju za zelje dok Hrvate zelje turista nista ne znace.Sitnice zivot znace i budi musko pa upisi sve u cenu a ne,oh,hocete li klimu,pa eto 5€ dnevno.Ej,pa znas da hocu,sto se pravis lud ali to naznaci a ne da lovis u mutnom,nikada ti vise necu doci gazda i sad stucaj i razmisljaj gde si pogresio,ti krvopijo!
Nisam skrt al me nemoj praviti budalom :(

stop apartmanizaciji

pre 4 godine

Samo deri, muski i hrabro! Ne moze bahat stav u turizmu otjerat toliko turista, koliko njih ima u svijetu. Neki se nikada vise nece vratit, umjesto njih, doci ce oni koji nikad nisu bili. Prije ce ove katastroficne klimatske prilike, novi ratovi na balkanu (koji ce sigurno opet biti, pitanje vremena) upropastit HR turizam, nego li ce to bezobrazno visoke cijene i nedostatak radne snage. Nema radne snage? Pa nemoj onda ulazit u biznis. Zasto u nekom mjestu mora biti 12 ugostiteljskih radnji i 150 apartmana? Sto ih ne moze biti upola manje? Onoliko koliko ih je bilo prije 10 godina. Zasto taxista mora biti 50, a ne 17?Treba pod hitno limitirati/reducirati broj turista, zaustaviti ovo ludilo betoniranja obale dok je jos na vrijeme. A ne da ti se desi Venecija ili Amsterdam, pa onda pocet trazit rijesenje. Ali, tko ce sada zaustaviti ovu masu koja je u zadnjih par godina nanjusila da nema lakse zaradjene love nego od turizma? i svi sad investiraju svaki dinar, ponajvise u apartmane. Pa dokle?? Cak i stranci kupuju nekretnine na Jadranu i oni se dali u biznis! Taxisti iz drugih djelova zemlje dolaze na primorje. U Istri recimo, vlasnici tisuca lokala nisu domaci ljudi. Eno ih, tuku se metalnim stangama po ulici. Fekalije plutaju oko Dubrovnika. Ministri pogoduju raznim kriminalcima da kupe poljoprivedna zemljista, a onda se ta ista zemljista, preko noci, pretvore u gradjevinska. Zaustavimo to ludilo, tu propast! Nemojmo vise ljetovati, a niti sezonski raditi, na hr Jadranu!

Trawk

pre 4 godine

Svaka od zemalja koje imaju turizam iz godine u godinu biljeze rast broja turista,i daleko da sezona nekom propada..Propadaji pojedini ugostitelji koji su cijene digli u nebesa..I takvi i treba da propadnu.

marko

pre 4 godine

Prošle godine sam prvi put letovao u Hrvatskoj (Pula) i ove naravno opet idem. Bio sa u privatnim smeštaj i ne verujem da bi puno ljudi tako dočekalo u Srbiji kao ti Hrvati. Po njihovom rečima svake godine ima sve više turista tako da ne znam bas sta tačno pokušavate da ovim tekstovima svake nedelje ali jednostavno nisu tačni.

sasa

pre 4 godine

imaju oni radnika ali cijene nisu normalne. Palačinke prošle sezone bile su 10 kuna a sada 15. itd. Za ovo para koliko se potroši u Hr. Turska ultra ol inkluziv sa avionskim prevozom. A što se tiče ljubaznosti postali su gori od crnogoraca

Boro iz Pobede

pre 4 godine

Ja došao juče sa Krka. Kafići svi prepuni često nam se dešavalo da moramo sačekati ispred kafića 10-15 minuta dok neko ne ustane!

Marinela

pre 4 godine

Sezona je odlična. Nezadovoljni su oni koji pokušavaju zaraditi, a ne nude kvalitetu. Takve su turisti prozreli i kod njih ne dolaze. Ima ih i u mom mjestu - od pizzerije koja nudi neukusne pizze po 10 eura do kafića s kavom za 3 eura, a posljednju renovaciju vidio 80-ih. Takvi propadaju i zato je turizam na solidnoj osnovi. Moja obitelj živi od turizma kao dodatnog prihoda. Svake godine trećinu zarade ulažemo u poboljšanja i zato smo sve popunjeniji i ide nam da ne može bolje.
Marinela, Rabac.

Hipohonder

pre 4 godine

Pa da nisu digli cene kao da su Bahami i kada bi podigli plate ugostiteljskim radnicima,situacija bi bila drugacija.
Mada ja bas ne verujem da nema turista i da je sezona pukla.Mozda je nesto slabija nego obicno ali da su bas prazni,nisam ubedjen a i bas me briga.Letovao sam tamo kao klinac i nauzivao se posteno.Sada biram sigurne destinacije.A i njih bas briga za turiste iz Srbije.Tako da smo na istom.

Milos

pre 4 godine

Da bi bilo jasnije, srbin sam iz Bg, devojka je hrvatica iz Splita. Znaci, niti sam nacionalno opterecen niti sam "da komsiji crkne krava" fazon. Ima kucu sa 4 apartmana koje izdaje preko bookinga i airbnb-a. Gosti su 100 procentno stranci, nemci, holandjani, danci, irci...
Ove godine joj je popunjenost 20 posto slaboja nego prosle godine. Nije lose, zadovoljni su jer imaju neki svoj fazon, izolovana kuca, privatna plaza itd... ali je to cinjenica. Generalno i ona i njeni roditelji kazu da je sezona sve ukupno banana. Jer ljudi nece da placaju preskupu uslugu. Rucak u Trogiru za dvoje 80-100 evra, taksisti sad za ultra festival traze 50 evra za voznjukoja kosta 3-5 evra, domace nisu hteli ni da voze. Kafici naplacivali ulaz 50 kuna(7 evra) samo da bi sedeo kod njih i pio pice... znaci celokupan fazon je a la Crna Gora. Zasto bi neko isao da ga prave budalom? Ocigledno dok sve ne ode u k...c ljudi se nece opametiti. Ne mislim pritom samo na hrvatski turizam, vec generalno na sve sa ovih prostora. Kako kazu, lep pozdrav.

BL

pre 4 godine

Skupo, preskupo za ono što nude. Preskupe putarine. Izražena ksenofobija. Uvozna smrznuta riba se reklamira kao domaća. Mahom osrednji apartmani koji mnogo koštaju. Kad padne kiša, ubiješ se od dosade.
Za te pare ljudi idu u Grčku, Italiju, Tursku ...

ivan

pre 4 godine

Ja stalno ponavljam da njihovo more i Jadran nisu Karibi. Krstarenje Jadranom za 7 dana im je oko 700 i više eura, a ako covek doda još toliko može da krstari Karibima. Neka malo spuste cene, pa će imati goste.

Joca

pre 4 godine

@Bobi

Potpisujem. Totalno fake. Upravo dolazim iz HR, krcato je sve, gužve na putu, restorani prepuni, moraš ispred da čekaš mesto, dakle sve je kao i u svakom jeku sezone na moru tamo.

Goran

pre 4 godine

Turizam nigdje u Europi ne može propasti. Sve projekcije pokazuju stalni rast na godišnjoj razini iznad 5 %.U Hrvatskoj, u tekućoj sezoni, hoteli imaju minus na nivou statističke greške, 0.8 %, a to ni najmanje ne utiče na prihode. Dok u Hrvatskoj hoteli ostvare samo 27 % noćenja, ali i oko 2 trećine prihoda, u drugim zemljama je drastična razlika. Tako Grčka u hotelima ostvari oko 82 % noćenja, Crna Gora 93 %, Španjolska 73 %.Dok je u Crnoj Gori PDV nula, zapravo 7 % zvanično, što znači da mogu prodavati i 4 puta skuplju hranu i piće ,u Hrvatskoj je 25 + 3 %. Uvjerljivo najskuplji u Europi. Zato, kao i zbog nedostatka strategije, većina privatnika ide u privatne iznajmljivače, gdje je porez na nivou nekih 2-3 % od utrženih para. Taj sektor je nemilo narastao, samo ove godine preko 100 000 postelja!
Apsurd je da upravo toliko fali hotelskih postelja. I zato će taj sektor imati minus oko 5 %. Nedovoljno da bi se neke stvari izmijenile. Mogao bi se smanjiti PDV u turizmu, ali takvih naznaka nema.
To vam je i objašnjenje viših cijena, ali i nedostatka radne snage. Treba je platiti, a to je teško kada vam država u startu uzme oko trećine zarade (na PDV idu još razna druga davanja). I na radnike 50 % plaće ide njima, a 50% državi.Ukratko, minus kod privatnih iznajmljivača država neće osjetiti, a samim time neće doći ni do nekih bitnih strukturnih i cjenovnih promjena. Kada bi bio minus prihoda barem 10 % možda bi se nešto i počelo rješavati, no nasreću ili nažalost neće ga biti.

Djordje NS

pre 4 godine

Ovo apsolutno nije istina. I Hrvatska i Grčka su super rešenje, treba izbegavati samo Crnu Goru.
(Sanja, 16. jul 2019 10:42)

Ja već 4 godine zaredom letujem u Crnoj Gori iako sam pre 10-ak godina mislio da neću više nikad. Namestio mi se neki posao dole i oduševio sam se promenama i evo četvrtu sezonu idem dole. U Hrvatsku ne idem iz više razloga koji su svima poznati. A svi vi koji niste letovali u Crnoj Gori u poslednjih 10-ak godina ćete se samo pozitivno iznenaditi. Putevi fenomenalni čak i kroz "vukojebine", smeće nigde nećete naći razbacano ni oko kontejnera. A izgradnja hotela svetske klase je na svakom koraku. Uklonjene vašarske tezge i diskoteke sa obale mora se sledeće godine dislociraju.

Beograd011

pre 4 godine

Priroda turizma je takva - jedne godine istorijski uspeh, naredne godine totalni promašaj. Drugo, ne mogu Turska i Hrvatska istovremeno da imaju uspešne sezone. Turska je bila "prazna" kada je Hrvatska bila "puna". Sada je, vidimo, obrnuto. Tu su još Grčka, Crna Gora, Bugarska, Albanija, jeftini letovi do Tunisa, Egipta, Malte, Španije... velika je konkurencija, a Hrvati tradicionalno pate od arogancije - to je ubedljivo najskuplja glupost koja može da se dogodi čoveku i društvu.

Bobi

pre 4 godine

Sinoć sam se vratio iz Splita i grad je krcat turistima. Išao sam na kraći vikend i u subotu sam se od Zg do St vozio 5 i pol sati po autoputu kolika je bila gužva i kolona. Auti iz cijele Europe. Švedska, Poljska , Nizozemska, Belgija, Njemačka, Francuska, Estonija, Ukrajina, Italija, Austrija pa i dosta iz Srbije. Čak sam vidio i par ruskih registracija što je zbilja neuobičajeno. Inače mi treba 3 i pol sata od Zg do St ali ovu subotu 5 i pol sati. Restorani, barovi, plaže sve je puno turista iz cijelog svijeta (jako puno azijata je bilo). Cijene jesu jače nego u Zg ali ništa strašno niti čudno. Ako ideš jesti ribu i morske plodove to košta. Ovakvi članci su fake news a razlog njima ne želim komentirati. Najbolje bi bilo kad bi svatko mogao provjeriti stvarno stanje stvari.

Swed

pre 4 godine

Vec sam pisao na ovu temu ali evo opet da se ponovim.
Naime svake godine su skuplji+ kuna svake godina jaca u odnosu na sve valute tako da je to postao problem.
Veci restorani imaju mogucnost placanja karticom( zivim u Svedskoj i sve placam karticom) tako da mi to najvise odgovara,ali manji restorani i ostali nece da uvedu placanje karticama.
Zasto to toliko napominjem?!
Pa svi u Evropi imaju naviku da placaju karticom jer je brze i jednostavnije.
E sad bankomata na svakih 20 metara( prim. Makarske).
Provizija je prosle godine bila 30 eura na 2000 kuna gotovine sto je ludnica.
Mnogi turisti to ne primete sve dok ne saberu racune.
Mozes zeznuti turistu jednom ali vec sledece godine tesko.
Na plazi lezaljke kostaju oko 50 kuna u sezoni ali nema suncobrana( on kosta na crno 30) i normalno nema fiskalnog racuna sto me posebno iritira.
Sve u svemu sve skuplje svake godine sto se posebno odrazava na sezonu.

Brada

pre 4 godine

Hrvati kao i svi balkanci, gledaju da te oderu, a ne razmisljaju da li ces da se vratis sledece godine, vec da se zgrne instant lova. E zato su daleko od Spanije recimo, koja sce radi planski i dugorocno...

Poguberović

pre 4 godine

Isti link navodi odgovor Jadrolinije da je povećanje broja putnika na toj liniji veći 15% nego prošle godine.
To je slikano na dan Ultre kad su svi želeli da budu u Splitu (160.000 posetioca u 3 dana).
Isto ima vest da je sinoć evakuisano 10.000 ppsetioca klubova na Zrču ...
Svašta!

igor

pre 4 godine

Prvo to je katamaran ubedljivo najskuplji vid prevoza pored hidro glisera, tu svi placaju kartu znaci i deca do 5 godina. Da je turista manje istina je a da jedan prazan preskupi katamaran znaci propalu sezonu je daleko od istine.

ja, 90210

pre 4 godine

pozdrav iz Istre, tačno je. moj kamp je dosta losiji, naoko isto nema gužve. Glavno je da su obilaznicu kod Zagreba sa 1 kune poskupili na 4. Da o putu Zagreb-Split ne govorim. Cene su previsoke. tako da je i moj odmor skračen, a dalje Grčka ili Turska. Osim ako ne pojeftine.

Xxxxxx kuvar

pre 4 godine

Me palite svake godine narod. Ima puno kuvara, konobara i sobarica iz Srbije. Voleo bi da manje radimo ali posla ima puno. Tačno je ima jedno 10% manje gostiju nego 2018-e. Ali to je bila najjača godina u istoriji. A rekordi se ne ruše svake godine. Ove godine će recimo zaraditi od turizma oko 10 milijardi eura. A Srbija ima rekord od nešto preko jedne milijarde. Ne fale nabrojani radnici našem turizmu nego njihovom. O platama da i ne govorim zato sam na radu u Hrvatakoj. A najviše mi je krivo jer ću taj novac potrošiti u Srbiji pa će opet predsednik da se hvali doznakama iz inostranstva i rastom potrosnje. E Srbiji kad je za rast našeg standarda delom zaslužna hrvatska, i kad u hrvatsku idemo da zaradimo, sta si dočekala.

Sećam se smsa

pre 4 godine

Imalo se to u osećaju da će za par godina biti tako.
Još pre 10-ak godina kada smo zadnji put letovali u Hrvatskoj, cene smeštaja, hrana po restoranima i nonsalantnost nekih domaćina je sve to uticalo.
Nisu turisti toliko glupi da umesto Španije i Grčke gde je sve jeftinije i bolje, idu u Hrvatskoj.
Naravno da se to ne oseća odmah ali polako i sigurno gube se turisti.
Volim Hrvatsku i sa perspektive turista vam poručujem sa se ugledate malo na recimo Španiju, gledajte njihove cene i turističku filozofiju koja je dugoročna a ne smo da se zaradi brza lova i zdravo.
Pozdrav sa Kipra.

kaljkuljator

pre 4 godine

Ne kapiram kako nedostatak radne snage utiče da prva sezona bude loša.
Hoteli su polu-prazni, a u hotelskoj ponudi za nemačke turističke agencije sigurno nije stajalo "e, fali nam radne snage, nemojte dolaziti".
Jedino ako su vlasnici hotela pre sezone odlučili da neke kapacitete namenski ne popune, što čisto sumnjam.
Pre će biti da je prošao hajp, ili da je odnos cena-kvalitet bio nesrazmerno veliki i ljudi su se odlučili za nešto skromnije (zapadnjaci jesu dobrostojeći, ali ne vole baš da preplaćuju).

znalac

pre 4 godine

nije mi zao, "gospoda" umislila da imaju sto drugi niko nema. A situacija je takva, da drugi imaju cak i mnogo vise, a sve to nude po najvisim standardima i korektnim cenama. Malo spustanja na zemlju treba deckima i bice sve ok

bro

pre 4 godine

Kiksnuli su, kako su strance oladili na Ultri čašica tekile 8-9 € a posle im zavrnuli slavine sa vodom da kupuju skupu flaširanu...Idite na TripAdvisor šta misle o njima.
Udarili cene kao da su Sen Trope ili Mikonos. Istra 2 ležaljke i sunocbran 15€, hamburger 7-8€, parking 7-8 €.

miliman

pre 4 godine

zato sto su podigli cene do neba, nisu ljudi vise glupi, za dosta manje para moze da se ide u Tursku ili Grcku, a da ne spominjem sto idalje ima huligana koji mogu da te napadnu iz cistog mira, ne samo nas nego i strance

Mrmot

pre 4 godine

Evo plačem!
Da se na Balkanu ovom lepom i tužnom nismo svađali i delili u proteklih 30 godina a umesto toga da smo pametno se razvijali i sarađivali ovakve stvari ne bi se desavale.

Ime

pre 4 godine

"Ovogodišnja turistička sezona u Hrvatskoj gora je nego ikada, a skoro potpuno prazni hoteli, restorani, kafići i plaže deluju skoro sablasno."

Ne mogu ni opisat koliko je ovo pretjerivanje i senzacionalizam. Sezona mozda bude nesto slabija od prosle (rekordne), ali je daleko od lose a kamoli da je sve "sablasno prazno".

Ali naravno Index ko Index a neki ih rado prenose jer eto komsijama crce krava.

borivoje surdilovic

pre 4 godine

ma kakvi radnici.... vreme je katastrofa....kao i kod nas....ko je lud da dodje na more po kisi.....avgust ce zato da bude krcat....

Jas

pre 4 godine

Ne znam kako je na ovoj liniji, ali krajem juna bilo je sasvim dovoljno putnika za sve Jadrolinijine pravce, a Split je bio krcat turistima kao i svake godine, znam pošto idem dole poslednjih pet godina. Tekst je prenaduvan, as usual.

Xxxxxx kuvar

pre 4 godine

Me palite svake godine narod. Ima puno kuvara, konobara i sobarica iz Srbije. Voleo bi da manje radimo ali posla ima puno. Tačno je ima jedno 10% manje gostiju nego 2018-e. Ali to je bila najjača godina u istoriji. A rekordi se ne ruše svake godine. Ove godine će recimo zaraditi od turizma oko 10 milijardi eura. A Srbija ima rekord od nešto preko jedne milijarde. Ne fale nabrojani radnici našem turizmu nego njihovom. O platama da i ne govorim zato sam na radu u Hrvatakoj. A najviše mi je krivo jer ću taj novac potrošiti u Srbiji pa će opet predsednik da se hvali doznakama iz inostranstva i rastom potrosnje. E Srbiji kad je za rast našeg standarda delom zaslužna hrvatska, i kad u hrvatsku idemo da zaradimo, sta si dočekala.

Jas

pre 4 godine

Ne znam kako je na ovoj liniji, ali krajem juna bilo je sasvim dovoljno putnika za sve Jadrolinijine pravce, a Split je bio krcat turistima kao i svake godine, znam pošto idem dole poslednjih pet godina. Tekst je prenaduvan, as usual.

bro

pre 4 godine

Kiksnuli su, kako su strance oladili na Ultri čašica tekile 8-9 € a posle im zavrnuli slavine sa vodom da kupuju skupu flaširanu...Idite na TripAdvisor šta misle o njima.
Udarili cene kao da su Sen Trope ili Mikonos. Istra 2 ležaljke i sunocbran 15€, hamburger 7-8€, parking 7-8 €.

Ime

pre 4 godine

"Ovogodišnja turistička sezona u Hrvatskoj gora je nego ikada, a skoro potpuno prazni hoteli, restorani, kafići i plaže deluju skoro sablasno."

Ne mogu ni opisat koliko je ovo pretjerivanje i senzacionalizam. Sezona mozda bude nesto slabija od prosle (rekordne), ali je daleko od lose a kamoli da je sve "sablasno prazno".

Ali naravno Index ko Index a neki ih rado prenose jer eto komsijama crce krava.

kaljkuljator

pre 4 godine

Ne kapiram kako nedostatak radne snage utiče da prva sezona bude loša.
Hoteli su polu-prazni, a u hotelskoj ponudi za nemačke turističke agencije sigurno nije stajalo "e, fali nam radne snage, nemojte dolaziti".
Jedino ako su vlasnici hotela pre sezone odlučili da neke kapacitete namenski ne popune, što čisto sumnjam.
Pre će biti da je prošao hajp, ili da je odnos cena-kvalitet bio nesrazmerno veliki i ljudi su se odlučili za nešto skromnije (zapadnjaci jesu dobrostojeći, ali ne vole baš da preplaćuju).

Boro iz Pobede

pre 4 godine

Ja došao juče sa Krka. Kafići svi prepuni često nam se dešavalo da moramo sačekati ispred kafića 10-15 minuta dok neko ne ustane!

Bobi

pre 4 godine

Sinoć sam se vratio iz Splita i grad je krcat turistima. Išao sam na kraći vikend i u subotu sam se od Zg do St vozio 5 i pol sati po autoputu kolika je bila gužva i kolona. Auti iz cijele Europe. Švedska, Poljska , Nizozemska, Belgija, Njemačka, Francuska, Estonija, Ukrajina, Italija, Austrija pa i dosta iz Srbije. Čak sam vidio i par ruskih registracija što je zbilja neuobičajeno. Inače mi treba 3 i pol sata od Zg do St ali ovu subotu 5 i pol sati. Restorani, barovi, plaže sve je puno turista iz cijelog svijeta (jako puno azijata je bilo). Cijene jesu jače nego u Zg ali ništa strašno niti čudno. Ako ideš jesti ribu i morske plodove to košta. Ovakvi članci su fake news a razlog njima ne želim komentirati. Najbolje bi bilo kad bi svatko mogao provjeriti stvarno stanje stvari.

znalac

pre 4 godine

nije mi zao, "gospoda" umislila da imaju sto drugi niko nema. A situacija je takva, da drugi imaju cak i mnogo vise, a sve to nude po najvisim standardima i korektnim cenama. Malo spustanja na zemlju treba deckima i bice sve ok

Marinela

pre 4 godine

Sezona je odlična. Nezadovoljni su oni koji pokušavaju zaraditi, a ne nude kvalitetu. Takve su turisti prozreli i kod njih ne dolaze. Ima ih i u mom mjestu - od pizzerije koja nudi neukusne pizze po 10 eura do kafića s kavom za 3 eura, a posljednju renovaciju vidio 80-ih. Takvi propadaju i zato je turizam na solidnoj osnovi. Moja obitelj živi od turizma kao dodatnog prihoda. Svake godine trećinu zarade ulažemo u poboljšanja i zato smo sve popunjeniji i ide nam da ne može bolje.
Marinela, Rabac.

igor

pre 4 godine

Prvo to je katamaran ubedljivo najskuplji vid prevoza pored hidro glisera, tu svi placaju kartu znaci i deca do 5 godina. Da je turista manje istina je a da jedan prazan preskupi katamaran znaci propalu sezonu je daleko od istine.

Milos

pre 4 godine

Da bi bilo jasnije, srbin sam iz Bg, devojka je hrvatica iz Splita. Znaci, niti sam nacionalno opterecen niti sam "da komsiji crkne krava" fazon. Ima kucu sa 4 apartmana koje izdaje preko bookinga i airbnb-a. Gosti su 100 procentno stranci, nemci, holandjani, danci, irci...
Ove godine joj je popunjenost 20 posto slaboja nego prosle godine. Nije lose, zadovoljni su jer imaju neki svoj fazon, izolovana kuca, privatna plaza itd... ali je to cinjenica. Generalno i ona i njeni roditelji kazu da je sezona sve ukupno banana. Jer ljudi nece da placaju preskupu uslugu. Rucak u Trogiru za dvoje 80-100 evra, taksisti sad za ultra festival traze 50 evra za voznjukoja kosta 3-5 evra, domace nisu hteli ni da voze. Kafici naplacivali ulaz 50 kuna(7 evra) samo da bi sedeo kod njih i pio pice... znaci celokupan fazon je a la Crna Gora. Zasto bi neko isao da ga prave budalom? Ocigledno dok sve ne ode u k...c ljudi se nece opametiti. Ne mislim pritom samo na hrvatski turizam, vec generalno na sve sa ovih prostora. Kako kazu, lep pozdrav.

Joca

pre 4 godine

@Bobi

Potpisujem. Totalno fake. Upravo dolazim iz HR, krcato je sve, gužve na putu, restorani prepuni, moraš ispred da čekaš mesto, dakle sve je kao i u svakom jeku sezone na moru tamo.

Sećam se smsa

pre 4 godine

Imalo se to u osećaju da će za par godina biti tako.
Još pre 10-ak godina kada smo zadnji put letovali u Hrvatskoj, cene smeštaja, hrana po restoranima i nonsalantnost nekih domaćina je sve to uticalo.
Nisu turisti toliko glupi da umesto Španije i Grčke gde je sve jeftinije i bolje, idu u Hrvatskoj.
Naravno da se to ne oseća odmah ali polako i sigurno gube se turisti.
Volim Hrvatsku i sa perspektive turista vam poručujem sa se ugledate malo na recimo Španiju, gledajte njihove cene i turističku filozofiju koja je dugoročna a ne smo da se zaradi brza lova i zdravo.
Pozdrav sa Kipra.

BL

pre 4 godine

Skupo, preskupo za ono što nude. Preskupe putarine. Izražena ksenofobija. Uvozna smrznuta riba se reklamira kao domaća. Mahom osrednji apartmani koji mnogo koštaju. Kad padne kiša, ubiješ se od dosade.
Za te pare ljudi idu u Grčku, Italiju, Tursku ...

Mrmot

pre 4 godine

Evo plačem!
Da se na Balkanu ovom lepom i tužnom nismo svađali i delili u proteklih 30 godina a umesto toga da smo pametno se razvijali i sarađivali ovakve stvari ne bi se desavale.

Vladimir Rolovic

pre 4 godine

Najjači su mi ovi što su usli u 8 kafića i restorana i na osnovu toga daju stručno mišljenje o količini turista na celoj obali nama susedne države.
Znači ako odem u Strahinjića bana mogu da zaključim da je u Beogradu više turista nego u recimo Beču ili, ne daj Bože, Parizu. Ili nije bas tako?

ivan

pre 4 godine

Ja stalno ponavljam da njihovo more i Jadran nisu Karibi. Krstarenje Jadranom za 7 dana im je oko 700 i više eura, a ako covek doda još toliko može da krstari Karibima. Neka malo spuste cene, pa će imati goste.

Poguberović

pre 4 godine

Isti link navodi odgovor Jadrolinije da je povećanje broja putnika na toj liniji veći 15% nego prošle godine.
To je slikano na dan Ultre kad su svi želeli da budu u Splitu (160.000 posetioca u 3 dana).
Isto ima vest da je sinoć evakuisano 10.000 ppsetioca klubova na Zrču ...
Svašta!

Beograd011

pre 4 godine

Priroda turizma je takva - jedne godine istorijski uspeh, naredne godine totalni promašaj. Drugo, ne mogu Turska i Hrvatska istovremeno da imaju uspešne sezone. Turska je bila "prazna" kada je Hrvatska bila "puna". Sada je, vidimo, obrnuto. Tu su još Grčka, Crna Gora, Bugarska, Albanija, jeftini letovi do Tunisa, Egipta, Malte, Španije... velika je konkurencija, a Hrvati tradicionalno pate od arogancije - to je ubedljivo najskuplja glupost koja može da se dogodi čoveku i društvu.

sasa

pre 4 godine

imaju oni radnika ali cijene nisu normalne. Palačinke prošle sezone bile su 10 kuna a sada 15. itd. Za ovo para koliko se potroši u Hr. Turska ultra ol inkluziv sa avionskim prevozom. A što se tiče ljubaznosti postali su gori od crnogoraca

Swed

pre 4 godine

Vec sam pisao na ovu temu ali evo opet da se ponovim.
Naime svake godine su skuplji+ kuna svake godina jaca u odnosu na sve valute tako da je to postao problem.
Veci restorani imaju mogucnost placanja karticom( zivim u Svedskoj i sve placam karticom) tako da mi to najvise odgovara,ali manji restorani i ostali nece da uvedu placanje karticama.
Zasto to toliko napominjem?!
Pa svi u Evropi imaju naviku da placaju karticom jer je brze i jednostavnije.
E sad bankomata na svakih 20 metara( prim. Makarske).
Provizija je prosle godine bila 30 eura na 2000 kuna gotovine sto je ludnica.
Mnogi turisti to ne primete sve dok ne saberu racune.
Mozes zeznuti turistu jednom ali vec sledece godine tesko.
Na plazi lezaljke kostaju oko 50 kuna u sezoni ali nema suncobrana( on kosta na crno 30) i normalno nema fiskalnog racuna sto me posebno iritira.
Sve u svemu sve skuplje svake godine sto se posebno odrazava na sezonu.

Brada

pre 4 godine

Hrvati kao i svi balkanci, gledaju da te oderu, a ne razmisljaju da li ces da se vratis sledece godine, vec da se zgrne instant lova. E zato su daleko od Spanije recimo, koja sce radi planski i dugorocno...

Goran

pre 4 godine

Turizam nigdje u Europi ne može propasti. Sve projekcije pokazuju stalni rast na godišnjoj razini iznad 5 %.U Hrvatskoj, u tekućoj sezoni, hoteli imaju minus na nivou statističke greške, 0.8 %, a to ni najmanje ne utiče na prihode. Dok u Hrvatskoj hoteli ostvare samo 27 % noćenja, ali i oko 2 trećine prihoda, u drugim zemljama je drastična razlika. Tako Grčka u hotelima ostvari oko 82 % noćenja, Crna Gora 93 %, Španjolska 73 %.Dok je u Crnoj Gori PDV nula, zapravo 7 % zvanično, što znači da mogu prodavati i 4 puta skuplju hranu i piće ,u Hrvatskoj je 25 + 3 %. Uvjerljivo najskuplji u Europi. Zato, kao i zbog nedostatka strategije, većina privatnika ide u privatne iznajmljivače, gdje je porez na nivou nekih 2-3 % od utrženih para. Taj sektor je nemilo narastao, samo ove godine preko 100 000 postelja!
Apsurd je da upravo toliko fali hotelskih postelja. I zato će taj sektor imati minus oko 5 %. Nedovoljno da bi se neke stvari izmijenile. Mogao bi se smanjiti PDV u turizmu, ali takvih naznaka nema.
To vam je i objašnjenje viših cijena, ali i nedostatka radne snage. Treba je platiti, a to je teško kada vam država u startu uzme oko trećine zarade (na PDV idu još razna druga davanja). I na radnike 50 % plaće ide njima, a 50% državi.Ukratko, minus kod privatnih iznajmljivača država neće osjetiti, a samim time neće doći ni do nekih bitnih strukturnih i cjenovnih promjena. Kada bi bio minus prihoda barem 10 % možda bi se nešto i počelo rješavati, no nasreću ili nažalost neće ga biti.

Hipohonder

pre 4 godine

Pa da nisu digli cene kao da su Bahami i kada bi podigli plate ugostiteljskim radnicima,situacija bi bila drugacija.
Mada ja bas ne verujem da nema turista i da je sezona pukla.Mozda je nesto slabija nego obicno ali da su bas prazni,nisam ubedjen a i bas me briga.Letovao sam tamo kao klinac i nauzivao se posteno.Sada biram sigurne destinacije.A i njih bas briga za turiste iz Srbije.Tako da smo na istom.

Djordje NS

pre 4 godine

Ovo apsolutno nije istina. I Hrvatska i Grčka su super rešenje, treba izbegavati samo Crnu Goru.
(Sanja, 16. jul 2019 10:42)

Ja već 4 godine zaredom letujem u Crnoj Gori iako sam pre 10-ak godina mislio da neću više nikad. Namestio mi se neki posao dole i oduševio sam se promenama i evo četvrtu sezonu idem dole. U Hrvatsku ne idem iz više razloga koji su svima poznati. A svi vi koji niste letovali u Crnoj Gori u poslednjih 10-ak godina ćete se samo pozitivno iznenaditi. Putevi fenomenalni čak i kroz "vukojebine", smeće nigde nećete naći razbacano ni oko kontejnera. A izgradnja hotela svetske klase je na svakom koraku. Uklonjene vašarske tezge i diskoteke sa obale mora se sledeće godine dislociraju.

Trawk

pre 4 godine

Svaka od zemalja koje imaju turizam iz godine u godinu biljeze rast broja turista,i daleko da sezona nekom propada..Propadaji pojedini ugostitelji koji su cijene digli u nebesa..I takvi i treba da propadnu.

Davor

pre 4 godine

Nešto mi nije jasno. Ako vam neko u hladnoj Norveškoj naplati picu 20 eura to je normalno a ako vam u Hrvatskoj naplate 18 to je onda dranje kože. Što? Eto mi nemamo naftu i hoćemo da živimo dobro od mora i turizma. Da im je skupo ne bi svake godine Hrvatska ubijala od turizma 10 i više milijardi eura. Kome je skupo neka ide gde nije. I meni je Kapri i Mikonos skup pa ne letujem tamo.

borivoje surdilovic

pre 4 godine

ma kakvi radnici.... vreme je katastrofa....kao i kod nas....ko je lud da dodje na more po kisi.....avgust ce zato da bude krcat....

marko

pre 4 godine

Prošle godine sam prvi put letovao u Hrvatskoj (Pula) i ove naravno opet idem. Bio sa u privatnim smeštaj i ne verujem da bi puno ljudi tako dočekalo u Srbiji kao ti Hrvati. Po njihovom rečima svake godine ima sve više turista tako da ne znam bas sta tačno pokušavate da ovim tekstovima svake nedelje ali jednostavno nisu tačni.

stop apartmanizaciji

pre 4 godine

Samo deri, muski i hrabro! Ne moze bahat stav u turizmu otjerat toliko turista, koliko njih ima u svijetu. Neki se nikada vise nece vratit, umjesto njih, doci ce oni koji nikad nisu bili. Prije ce ove katastroficne klimatske prilike, novi ratovi na balkanu (koji ce sigurno opet biti, pitanje vremena) upropastit HR turizam, nego li ce to bezobrazno visoke cijene i nedostatak radne snage. Nema radne snage? Pa nemoj onda ulazit u biznis. Zasto u nekom mjestu mora biti 12 ugostiteljskih radnji i 150 apartmana? Sto ih ne moze biti upola manje? Onoliko koliko ih je bilo prije 10 godina. Zasto taxista mora biti 50, a ne 17?Treba pod hitno limitirati/reducirati broj turista, zaustaviti ovo ludilo betoniranja obale dok je jos na vrijeme. A ne da ti se desi Venecija ili Amsterdam, pa onda pocet trazit rijesenje. Ali, tko ce sada zaustaviti ovu masu koja je u zadnjih par godina nanjusila da nema lakse zaradjene love nego od turizma? i svi sad investiraju svaki dinar, ponajvise u apartmane. Pa dokle?? Cak i stranci kupuju nekretnine na Jadranu i oni se dali u biznis! Taxisti iz drugih djelova zemlje dolaze na primorje. U Istri recimo, vlasnici tisuca lokala nisu domaci ljudi. Eno ih, tuku se metalnim stangama po ulici. Fekalije plutaju oko Dubrovnika. Ministri pogoduju raznim kriminalcima da kupe poljoprivedna zemljista, a onda se ta ista zemljista, preko noci, pretvore u gradjevinska. Zaustavimo to ludilo, tu propast! Nemojmo vise ljetovati, a niti sezonski raditi, na hr Jadranu!

miliman

pre 4 godine

zato sto su podigli cene do neba, nisu ljudi vise glupi, za dosta manje para moze da se ide u Tursku ili Grcku, a da ne spominjem sto idalje ima huligana koji mogu da te napadnu iz cistog mira, ne samo nas nego i strance

cika pera

pre 4 godine

u nekoj tako simpa konobi kod sibenika nista posebno...100€ vecera za dvoje...samo sam pogledao jelovnik...i nasmesio se i pozdravio konobare...

Pomorac Kotor

pre 4 godine

Kad bih mogao da saljem slike u komentarima pa da vidite recimo danas 4 kruzera u kotorskom zalivu i rijeke ljudi...ali ako vi kazete da nema onda ok.

cobo

pre 4 godine

Kad se neko bavi turizmom on mora sam da se postavi u kozu turiste a ne u svoju kozu-derikoze i stalno dodavati neke dadzbine.Turistima se moraju ispujavati zelje i to se isplati ali ako neko nije sam bio turista tesko on moze to da razume.Primer,2015 u Trogiru,luksuzni apartman 1A kategorije a u kupatilu ni jedne kuke na zidu,jedna obicna kuka koja puno znaci :( Od tad sam u Antaliji svakog leta,Turci ti citaju misli i pitaju za zelje dok Hrvate zelje turista nista ne znace.Sitnice zivot znace i budi musko pa upisi sve u cenu a ne,oh,hocete li klimu,pa eto 5€ dnevno.Ej,pa znas da hocu,sto se pravis lud ali to naznaci a ne da lovis u mutnom,nikada ti vise necu doci gazda i sad stucaj i razmisljaj gde si pogresio,ti krvopijo!
Nisam skrt al me nemoj praviti budalom :(

ja, 90210

pre 4 godine

pozdrav iz Istre, tačno je. moj kamp je dosta losiji, naoko isto nema gužve. Glavno je da su obilaznicu kod Zagreba sa 1 kune poskupili na 4. Da o putu Zagreb-Split ne govorim. Cene su previsoke. tako da je i moj odmor skračen, a dalje Grčka ili Turska. Osim ako ne pojeftine.

Samo realno

pre 4 godine

Nešto mi nije jasno. Ako vam neko u hladnoj Norveškoj naplati picu 20 eura to je normalno a ako vam u Hrvatskoj naplate 18 to je onda dranje kože. Što? Eto mi nemamo naftu i hoćemo da živimo dobro od mora i turizma.
(Davor, 16. jul 2019 16:44)

Zato što u Norveškoj šampinjoni koštaju 15 eura, a u Hrvatskoj 3 eura...zato što Norvežanin ima platu 10.000 eur, a Hrvat 1.500 eura...zato što je standard u Norveškoj mnogo veći nego u Hrvatskoj. Zašto? Zato što oni ne žive od turizma, nego od tehnologije....zato on mora da plati picu 20 eura tamo gde živi jer nema drugu opciju, ali ne mora i neće da je plati 18 eura u Hrvatskoj...jer može da letuje bilo gde..
Ako hoćeš da živiš od turizma, onda se porediš sa turističkim zemljama, a nikako sa Norveškom...pa tu vidi dal' je 18 eur mnogo ili malo.

Norveska

pre 4 godine

@Davor, u Norveskoj ta pica košta isto svuda i ne igra nikakvu ulogu da li je kupljena u Oslu, Hammerfestu ili nekom selu. Košta 20 eura jer niko u toj piceriji jer najmanje plaćeni radnik ima platu bruto 3000 eura. Pica majstor naravno mnogo vecu. U Norveskoj na toj pici od 20 eura je zarada minimalna, dok je na toj u Hrvatskoj mnogostruko veća. Potpuno sam saglasan da cene u turističkim mestima i popularnim destinacijama imaju pravo i potrebu da imaju veće cene nego u ostatku države, ali ne može u Zagrebu da bude 8 eura ta ista pica. Pritom govorimo o najobičnijoj piceriji, a ne nekoj ekskluzivi. Hrvatska polako izdvaja elitni turizam kao bitan i tu profitiraju hoteli i vanserijski sadržaj, ali zato trpe apartmani, privatni smeštaji i restorani čija su klijentela srednja klasa Evrope kojoj oni žele da naplate kao da su ekskluzivni turisti. Ne ide to tako. Na primeru Spanije se najbolje može videti kako je moguće ostati čvrsto na zemlji postujuci srednju klasu, ali i imati segment za bogatu klijentelu. Dok god budu pojedinci na primorju razmišljali kako da se obogate za tri meseca visoke sezone neće biti napretka za njih.

Gledam_Ne_Vjerujem

pre 4 godine

Bože, pun internet ovakvih novosti o hrvatskom turizmu, a nema veze s vezom. Turista itekako ima, a sada kreće i prava špica.

Priče o cijenama isto više nisu normalne. Ispada da je sve debelo preskupo pa sada odjednom postaje strašno skupo platiti apartman s pogledom na more 70€ po danu, ali normalno je u Minhenu ili Firenci platiti 70-80€ za noćenje u nekakvom stanu.

Jadran nije i ne treba biti "sve po par eura" lokacija, a skupe restorane ćete lako pronaći u svakoj zemlji ako se samo na to fokusirate.

Što bi moj pokojni djed rekao - ljudi, man'te se ćoravog posla :)

Васа

pre 4 godine

Kiksnuli su, kako su strance oladili na Ultri čašica tekile 8-9 € a posle im zavrnuli slavine sa vodom da kupuju skupu flaširanu...Idite na TripAdvisor šta misle o njima.Udarili cene kao da su Sen Trope ili Mikonos. Istra 2 ležaljke i sunocbran 15€, hamburger 7-8€, parking 7-8 €.
(bro, 16. jul 2019 10:10)

У Башкој 2 лежаљке и сунцобран 180 куна илити 27 евра на дан. Додуше лежаљке стварно добре, модерне., сунцобран исто. Запослени више него љубазни.
ПС. Морао сам да резервишем дан раније.

Smuleco

pre 4 godine

"Tužne slike" sa mora, većina Srbistanaca gleda iz lavora! Pprazna je činjenica, ali vrlo malo mojih sunarodnika (oko 10%), može da priušti letovanje na moru.

vito na rabu

pre 4 godine

Floskula o praznim hotelima je potpuno promasena jer su odlicno popunjeni. Losije popunjeni su apartmani(kojih ove godine ima mnogo vise), ali ne toliko da ce to bitno uplivisati na uspesnost sezone

aco

pre 4 godine

Хрватска зарађује од туризма 10ак милијарди долара, а сам град Амстердам - седам пута више. Очигледно је да Хрвати не користе ни делић својих могућности.

Beoman

pre 4 godine

@Хрватска зарађује од туризма 10ак милијарди долара, а сам град Амстердам - седам пута више. Очигледно је да Хрвати не користе ни делић својих могућности.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (aco, 16. jul 2019 19:31)
Ne, Holandija zaradjuje sedam puta vise a austrija cetiri puta! Hrvatska mora povecati standard, povecati cene, zatvoriti jednu trecinu hotela uporezovati sa 50% one sto iznajmuju sobe i stanove a jos veci porez opaliti onim koji iznajmljuju kuce. moraju zaustavljati svabske automobile i oduzimati im hranu iz auta uz velike kazne! treba vise golf igralista i boljih parkova da privuces bogate a ne radnike i bedu sto na gram seru i na gram jedu. tako nesto i kod nas!

Paja Patak

pre 4 godine

Hrvatsko pučanstvo, bar većina, ne priznaje da je sezona loša jer se tome raduju svi oko njih. Vidimo da Italija i Austrija pomalo ponovo pokreću pitanje čiji je Jadran. Istina je da sve što vredi u Hrvatskoj nije delo hrvatske "tisućuljetne historije" već Italije i Austrije, a da ne pominjemo Rim. Masa turista i dalje jede na parkinzima a velika većina ih kupuje u Lidlu , Spar-u i ostalim stranim lancima, gde ih ima. Vrhunski, elitni turizam nije ako se tu i tamo pojavi nekakav zvezda iz Amerike. Takav turizam zahteva vrhunske kadrove (hoteli, restorani i sl.) koje Hrvatska nema, zahteva vrhunsku ponudu a ne fekalije po Plitvicama, rasturen Stradun i smrdljiva luka Gruž i druge. Zahreva domaće pučanstvo koje je raspoloženo prema turistima a ne da ih po Rivi juri a ovi da beže u more. Kao i u doba YU, u toku je velika krađa para od strane privatnika koji izdaju sobe i apartmane. Najbolnije je pitanje gde ustvari ide novac od turizma? Ko su vlasnici hotela, apartmana... koliko toga ostaje u Hrvatskoj a koliko ode u beli svet? U Hrvatskoj se nije mnogo toga promenilo za poslednjih 30 godina, osim što je "država" stekla epitet najgore ekonomije u EU, etnički se očistila i mašta da bude neko bitan u EU, dok hiljade mladih beže glavom bez obzira. Istina, neki se i vrate, ali oni najkvalitetniji ostaju tamo gde su, tj. van Hrvatske.

Licno iskustvo

pre 4 godine

Sad sa Visa. Tesko je bilo naci manji apartman mjesec i po prije ljetovanja. U Komizi uvece kad se izadje vidis prazan sto u restoranu, pozuris, a ono tablica- rezervisano. Sve puno. Konobari i osoblje mijesani, dosta iz Srbije i iz Bosne. Na Bisevu redovi za Plavu Spilju ogromni, kao da je daju za dzaba. U Splitu oko stanice guzva kao uvijek. Na aerodromu otvorili mislim osam ceking mjesta ekstra, vani pod nadatresnicom da bi mogli da posluze sve putnike, ne mogu svi da stanu u aerodromsku zgradu. Aerodrom je bolji pokazatelj od stanja nekog trajekta kod Sucurca, Rogaca ili nekog drugog mjesta, u neko doba dana kad eto nema guzve,
Cijene...skuplje je nego prije sedam godina, ne znam kako to lokalni podnose, a jos cudnije mi je kako to plate ljudi iz Srbije kojih sam sreo prilicno, cak i dosta mladjih djevojaka od oko 25 godina. Valjda iam poslova gdje se u Srbiji moze dosta zaraditi.

Vladimir

pre 4 godine

Trenutno se nalazim na Bracu. Trajekt koji je isao do Bola na Bracu je bio krcat. Smestaj jedva nasli dva meseca unapred. Turista ima, sve vrvi od Nemaca, Engleza u Spanaca. Ali sezona jeste slabija od onoga kako je prethodnih godina bilo, bar po kometarima mestana.

Djordje NS

pre 4 godine

Ovo apsolutno nije istina. I Hrvatska i Grčka su super rešenje, treba izbegavati samo Crnu Goru.
(Sanja, 16. jul 2019 10:42)

Ja već 4 godine zaredom letujem u Crnoj Gori iako sam pre 10-ak godina mislio da neću više nikad. Namestio mi se neki posao dole i oduševio sam se promenama i evo četvrtu sezonu idem dole. U Hrvatsku ne idem iz više razloga koji su svima poznati. A svi vi koji niste letovali u Crnoj Gori u poslednjih 10-ak godina ćete se samo pozitivno iznenaditi. Putevi fenomenalni čak i kroz "vukojebine", smeće nigde nećete naći razbacano ni oko kontejnera. A izgradnja hotela svetske klase je na svakom koraku. Uklonjene vašarske tezge i diskoteke sa obale mora se sledeće godine dislociraju.

znalac

pre 4 godine

nije mi zao, "gospoda" umislila da imaju sto drugi niko nema. A situacija je takva, da drugi imaju cak i mnogo vise, a sve to nude po najvisim standardima i korektnim cenama. Malo spustanja na zemlju treba deckima i bice sve ok

Xxxxxx kuvar

pre 4 godine

Me palite svake godine narod. Ima puno kuvara, konobara i sobarica iz Srbije. Voleo bi da manje radimo ali posla ima puno. Tačno je ima jedno 10% manje gostiju nego 2018-e. Ali to je bila najjača godina u istoriji. A rekordi se ne ruše svake godine. Ove godine će recimo zaraditi od turizma oko 10 milijardi eura. A Srbija ima rekord od nešto preko jedne milijarde. Ne fale nabrojani radnici našem turizmu nego njihovom. O platama da i ne govorim zato sam na radu u Hrvatakoj. A najviše mi je krivo jer ću taj novac potrošiti u Srbiji pa će opet predsednik da se hvali doznakama iz inostranstva i rastom potrosnje. E Srbiji kad je za rast našeg standarda delom zaslužna hrvatska, i kad u hrvatsku idemo da zaradimo, sta si dočekala.

ivan

pre 4 godine

Ja stalno ponavljam da njihovo more i Jadran nisu Karibi. Krstarenje Jadranom za 7 dana im je oko 700 i više eura, a ako covek doda još toliko može da krstari Karibima. Neka malo spuste cene, pa će imati goste.

BL

pre 4 godine

Skupo, preskupo za ono što nude. Preskupe putarine. Izražena ksenofobija. Uvozna smrznuta riba se reklamira kao domaća. Mahom osrednji apartmani koji mnogo koštaju. Kad padne kiša, ubiješ se od dosade.
Za te pare ljudi idu u Grčku, Italiju, Tursku ...

Boro iz Pobede

pre 4 godine

Ja došao juče sa Krka. Kafići svi prepuni često nam se dešavalo da moramo sačekati ispred kafića 10-15 minuta dok neko ne ustane!

Mrmot

pre 4 godine

Evo plačem!
Da se na Balkanu ovom lepom i tužnom nismo svađali i delili u proteklih 30 godina a umesto toga da smo pametno se razvijali i sarađivali ovakve stvari ne bi se desavale.

Jas

pre 4 godine

Ne znam kako je na ovoj liniji, ali krajem juna bilo je sasvim dovoljno putnika za sve Jadrolinijine pravce, a Split je bio krcat turistima kao i svake godine, znam pošto idem dole poslednjih pet godina. Tekst je prenaduvan, as usual.

Bobi

pre 4 godine

Sinoć sam se vratio iz Splita i grad je krcat turistima. Išao sam na kraći vikend i u subotu sam se od Zg do St vozio 5 i pol sati po autoputu kolika je bila gužva i kolona. Auti iz cijele Europe. Švedska, Poljska , Nizozemska, Belgija, Njemačka, Francuska, Estonija, Ukrajina, Italija, Austrija pa i dosta iz Srbije. Čak sam vidio i par ruskih registracija što je zbilja neuobičajeno. Inače mi treba 3 i pol sata od Zg do St ali ovu subotu 5 i pol sati. Restorani, barovi, plaže sve je puno turista iz cijelog svijeta (jako puno azijata je bilo). Cijene jesu jače nego u Zg ali ništa strašno niti čudno. Ako ideš jesti ribu i morske plodove to košta. Ovakvi članci su fake news a razlog njima ne želim komentirati. Najbolje bi bilo kad bi svatko mogao provjeriti stvarno stanje stvari.

Davor

pre 4 godine

Nešto mi nije jasno. Ako vam neko u hladnoj Norveškoj naplati picu 20 eura to je normalno a ako vam u Hrvatskoj naplate 18 to je onda dranje kože. Što? Eto mi nemamo naftu i hoćemo da živimo dobro od mora i turizma. Da im je skupo ne bi svake godine Hrvatska ubijala od turizma 10 i više milijardi eura. Kome je skupo neka ide gde nije. I meni je Kapri i Mikonos skup pa ne letujem tamo.

Joca

pre 4 godine

@Bobi

Potpisujem. Totalno fake. Upravo dolazim iz HR, krcato je sve, gužve na putu, restorani prepuni, moraš ispred da čekaš mesto, dakle sve je kao i u svakom jeku sezone na moru tamo.

Sećam se smsa

pre 4 godine

Imalo se to u osećaju da će za par godina biti tako.
Još pre 10-ak godina kada smo zadnji put letovali u Hrvatskoj, cene smeštaja, hrana po restoranima i nonsalantnost nekih domaćina je sve to uticalo.
Nisu turisti toliko glupi da umesto Španije i Grčke gde je sve jeftinije i bolje, idu u Hrvatskoj.
Naravno da se to ne oseća odmah ali polako i sigurno gube se turisti.
Volim Hrvatsku i sa perspektive turista vam poručujem sa se ugledate malo na recimo Španiju, gledajte njihove cene i turističku filozofiju koja je dugoročna a ne smo da se zaradi brza lova i zdravo.
Pozdrav sa Kipra.

bro

pre 4 godine

Kiksnuli su, kako su strance oladili na Ultri čašica tekile 8-9 € a posle im zavrnuli slavine sa vodom da kupuju skupu flaširanu...Idite na TripAdvisor šta misle o njima.
Udarili cene kao da su Sen Trope ili Mikonos. Istra 2 ležaljke i sunocbran 15€, hamburger 7-8€, parking 7-8 €.

Beograd011

pre 4 godine

Priroda turizma je takva - jedne godine istorijski uspeh, naredne godine totalni promašaj. Drugo, ne mogu Turska i Hrvatska istovremeno da imaju uspešne sezone. Turska je bila "prazna" kada je Hrvatska bila "puna". Sada je, vidimo, obrnuto. Tu su još Grčka, Crna Gora, Bugarska, Albanija, jeftini letovi do Tunisa, Egipta, Malte, Španije... velika je konkurencija, a Hrvati tradicionalno pate od arogancije - to je ubedljivo najskuplja glupost koja može da se dogodi čoveku i društvu.

Beoman

pre 4 godine

@Хрватска зарађује од туризма 10ак милијарди долара, а сам град Амстердам - седам пута више. Очигледно је да Хрвати не користе ни делић својих могућности.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (aco, 16. jul 2019 19:31)
Ne, Holandija zaradjuje sedam puta vise a austrija cetiri puta! Hrvatska mora povecati standard, povecati cene, zatvoriti jednu trecinu hotela uporezovati sa 50% one sto iznajmuju sobe i stanove a jos veci porez opaliti onim koji iznajmljuju kuce. moraju zaustavljati svabske automobile i oduzimati im hranu iz auta uz velike kazne! treba vise golf igralista i boljih parkova da privuces bogate a ne radnike i bedu sto na gram seru i na gram jedu. tako nesto i kod nas!

marko

pre 4 godine

Prošle godine sam prvi put letovao u Hrvatskoj (Pula) i ove naravno opet idem. Bio sa u privatnim smeštaj i ne verujem da bi puno ljudi tako dočekalo u Srbiji kao ti Hrvati. Po njihovom rečima svake godine ima sve više turista tako da ne znam bas sta tačno pokušavate da ovim tekstovima svake nedelje ali jednostavno nisu tačni.

Brada

pre 4 godine

Hrvati kao i svi balkanci, gledaju da te oderu, a ne razmisljaju da li ces da se vratis sledece godine, vec da se zgrne instant lova. E zato su daleko od Spanije recimo, koja sce radi planski i dugorocno...

Milos

pre 4 godine

Da bi bilo jasnije, srbin sam iz Bg, devojka je hrvatica iz Splita. Znaci, niti sam nacionalno opterecen niti sam "da komsiji crkne krava" fazon. Ima kucu sa 4 apartmana koje izdaje preko bookinga i airbnb-a. Gosti su 100 procentno stranci, nemci, holandjani, danci, irci...
Ove godine joj je popunjenost 20 posto slaboja nego prosle godine. Nije lose, zadovoljni su jer imaju neki svoj fazon, izolovana kuca, privatna plaza itd... ali je to cinjenica. Generalno i ona i njeni roditelji kazu da je sezona sve ukupno banana. Jer ljudi nece da placaju preskupu uslugu. Rucak u Trogiru za dvoje 80-100 evra, taksisti sad za ultra festival traze 50 evra za voznjukoja kosta 3-5 evra, domace nisu hteli ni da voze. Kafici naplacivali ulaz 50 kuna(7 evra) samo da bi sedeo kod njih i pio pice... znaci celokupan fazon je a la Crna Gora. Zasto bi neko isao da ga prave budalom? Ocigledno dok sve ne ode u k...c ljudi se nece opametiti. Ne mislim pritom samo na hrvatski turizam, vec generalno na sve sa ovih prostora. Kako kazu, lep pozdrav.

ja, 90210

pre 4 godine

pozdrav iz Istre, tačno je. moj kamp je dosta losiji, naoko isto nema gužve. Glavno je da su obilaznicu kod Zagreba sa 1 kune poskupili na 4. Da o putu Zagreb-Split ne govorim. Cene su previsoke. tako da je i moj odmor skračen, a dalje Grčka ili Turska. Osim ako ne pojeftine.

Swed

pre 4 godine

Vec sam pisao na ovu temu ali evo opet da se ponovim.
Naime svake godine su skuplji+ kuna svake godina jaca u odnosu na sve valute tako da je to postao problem.
Veci restorani imaju mogucnost placanja karticom( zivim u Svedskoj i sve placam karticom) tako da mi to najvise odgovara,ali manji restorani i ostali nece da uvedu placanje karticama.
Zasto to toliko napominjem?!
Pa svi u Evropi imaju naviku da placaju karticom jer je brze i jednostavnije.
E sad bankomata na svakih 20 metara( prim. Makarske).
Provizija je prosle godine bila 30 eura na 2000 kuna gotovine sto je ludnica.
Mnogi turisti to ne primete sve dok ne saberu racune.
Mozes zeznuti turistu jednom ali vec sledece godine tesko.
Na plazi lezaljke kostaju oko 50 kuna u sezoni ali nema suncobrana( on kosta na crno 30) i normalno nema fiskalnog racuna sto me posebno iritira.
Sve u svemu sve skuplje svake godine sto se posebno odrazava na sezonu.

sasa

pre 4 godine

imaju oni radnika ali cijene nisu normalne. Palačinke prošle sezone bile su 10 kuna a sada 15. itd. Za ovo para koliko se potroši u Hr. Turska ultra ol inkluziv sa avionskim prevozom. A što se tiče ljubaznosti postali su gori od crnogoraca

Ime

pre 4 godine

"Ovogodišnja turistička sezona u Hrvatskoj gora je nego ikada, a skoro potpuno prazni hoteli, restorani, kafići i plaže deluju skoro sablasno."

Ne mogu ni opisat koliko je ovo pretjerivanje i senzacionalizam. Sezona mozda bude nesto slabija od prosle (rekordne), ali je daleko od lose a kamoli da je sve "sablasno prazno".

Ali naravno Index ko Index a neki ih rado prenose jer eto komsijama crce krava.

Goran

pre 4 godine

Turizam nigdje u Europi ne može propasti. Sve projekcije pokazuju stalni rast na godišnjoj razini iznad 5 %.U Hrvatskoj, u tekućoj sezoni, hoteli imaju minus na nivou statističke greške, 0.8 %, a to ni najmanje ne utiče na prihode. Dok u Hrvatskoj hoteli ostvare samo 27 % noćenja, ali i oko 2 trećine prihoda, u drugim zemljama je drastična razlika. Tako Grčka u hotelima ostvari oko 82 % noćenja, Crna Gora 93 %, Španjolska 73 %.Dok je u Crnoj Gori PDV nula, zapravo 7 % zvanično, što znači da mogu prodavati i 4 puta skuplju hranu i piće ,u Hrvatskoj je 25 + 3 %. Uvjerljivo najskuplji u Europi. Zato, kao i zbog nedostatka strategije, većina privatnika ide u privatne iznajmljivače, gdje je porez na nivou nekih 2-3 % od utrženih para. Taj sektor je nemilo narastao, samo ove godine preko 100 000 postelja!
Apsurd je da upravo toliko fali hotelskih postelja. I zato će taj sektor imati minus oko 5 %. Nedovoljno da bi se neke stvari izmijenile. Mogao bi se smanjiti PDV u turizmu, ali takvih naznaka nema.
To vam je i objašnjenje viših cijena, ali i nedostatka radne snage. Treba je platiti, a to je teško kada vam država u startu uzme oko trećine zarade (na PDV idu još razna druga davanja). I na radnike 50 % plaće ide njima, a 50% državi.Ukratko, minus kod privatnih iznajmljivača država neće osjetiti, a samim time neće doći ni do nekih bitnih strukturnih i cjenovnih promjena. Kada bi bio minus prihoda barem 10 % možda bi se nešto i počelo rješavati, no nasreću ili nažalost neće ga biti.

miliman

pre 4 godine

zato sto su podigli cene do neba, nisu ljudi vise glupi, za dosta manje para moze da se ide u Tursku ili Grcku, a da ne spominjem sto idalje ima huligana koji mogu da te napadnu iz cistog mira, ne samo nas nego i strance

Hipohonder

pre 4 godine

Pa da nisu digli cene kao da su Bahami i kada bi podigli plate ugostiteljskim radnicima,situacija bi bila drugacija.
Mada ja bas ne verujem da nema turista i da je sezona pukla.Mozda je nesto slabija nego obicno ali da su bas prazni,nisam ubedjen a i bas me briga.Letovao sam tamo kao klinac i nauzivao se posteno.Sada biram sigurne destinacije.A i njih bas briga za turiste iz Srbije.Tako da smo na istom.

Pomorac Kotor

pre 4 godine

Kad bih mogao da saljem slike u komentarima pa da vidite recimo danas 4 kruzera u kotorskom zalivu i rijeke ljudi...ali ako vi kazete da nema onda ok.

Paja Patak

pre 4 godine

Hrvatsko pučanstvo, bar većina, ne priznaje da je sezona loša jer se tome raduju svi oko njih. Vidimo da Italija i Austrija pomalo ponovo pokreću pitanje čiji je Jadran. Istina je da sve što vredi u Hrvatskoj nije delo hrvatske "tisućuljetne historije" već Italije i Austrije, a da ne pominjemo Rim. Masa turista i dalje jede na parkinzima a velika većina ih kupuje u Lidlu , Spar-u i ostalim stranim lancima, gde ih ima. Vrhunski, elitni turizam nije ako se tu i tamo pojavi nekakav zvezda iz Amerike. Takav turizam zahteva vrhunske kadrove (hoteli, restorani i sl.) koje Hrvatska nema, zahteva vrhunsku ponudu a ne fekalije po Plitvicama, rasturen Stradun i smrdljiva luka Gruž i druge. Zahreva domaće pučanstvo koje je raspoloženo prema turistima a ne da ih po Rivi juri a ovi da beže u more. Kao i u doba YU, u toku je velika krađa para od strane privatnika koji izdaju sobe i apartmane. Najbolnije je pitanje gde ustvari ide novac od turizma? Ko su vlasnici hotela, apartmana... koliko toga ostaje u Hrvatskoj a koliko ode u beli svet? U Hrvatskoj se nije mnogo toga promenilo za poslednjih 30 godina, osim što je "država" stekla epitet najgore ekonomije u EU, etnički se očistila i mašta da bude neko bitan u EU, dok hiljade mladih beže glavom bez obzira. Istina, neki se i vrate, ali oni najkvalitetniji ostaju tamo gde su, tj. van Hrvatske.

Vladimir Rolovic

pre 4 godine

Najjači su mi ovi što su usli u 8 kafića i restorana i na osnovu toga daju stručno mišljenje o količini turista na celoj obali nama susedne države.
Znači ako odem u Strahinjića bana mogu da zaključim da je u Beogradu više turista nego u recimo Beču ili, ne daj Bože, Parizu. Ili nije bas tako?

Васа

pre 4 godine

Kiksnuli su, kako su strance oladili na Ultri čašica tekile 8-9 € a posle im zavrnuli slavine sa vodom da kupuju skupu flaširanu...Idite na TripAdvisor šta misle o njima.Udarili cene kao da su Sen Trope ili Mikonos. Istra 2 ležaljke i sunocbran 15€, hamburger 7-8€, parking 7-8 €.
(bro, 16. jul 2019 10:10)

У Башкој 2 лежаљке и сунцобран 180 куна илити 27 евра на дан. Додуше лежаљке стварно добре, модерне., сунцобран исто. Запослени више него љубазни.
ПС. Морао сам да резервишем дан раније.

igor

pre 4 godine

Prvo to je katamaran ubedljivo najskuplji vid prevoza pored hidro glisera, tu svi placaju kartu znaci i deca do 5 godina. Da je turista manje istina je a da jedan prazan preskupi katamaran znaci propalu sezonu je daleko od istine.

Poguberović

pre 4 godine

Isti link navodi odgovor Jadrolinije da je povećanje broja putnika na toj liniji veći 15% nego prošle godine.
To je slikano na dan Ultre kad su svi želeli da budu u Splitu (160.000 posetioca u 3 dana).
Isto ima vest da je sinoć evakuisano 10.000 ppsetioca klubova na Zrču ...
Svašta!

stop apartmanizaciji

pre 4 godine

Samo deri, muski i hrabro! Ne moze bahat stav u turizmu otjerat toliko turista, koliko njih ima u svijetu. Neki se nikada vise nece vratit, umjesto njih, doci ce oni koji nikad nisu bili. Prije ce ove katastroficne klimatske prilike, novi ratovi na balkanu (koji ce sigurno opet biti, pitanje vremena) upropastit HR turizam, nego li ce to bezobrazno visoke cijene i nedostatak radne snage. Nema radne snage? Pa nemoj onda ulazit u biznis. Zasto u nekom mjestu mora biti 12 ugostiteljskih radnji i 150 apartmana? Sto ih ne moze biti upola manje? Onoliko koliko ih je bilo prije 10 godina. Zasto taxista mora biti 50, a ne 17?Treba pod hitno limitirati/reducirati broj turista, zaustaviti ovo ludilo betoniranja obale dok je jos na vrijeme. A ne da ti se desi Venecija ili Amsterdam, pa onda pocet trazit rijesenje. Ali, tko ce sada zaustaviti ovu masu koja je u zadnjih par godina nanjusila da nema lakse zaradjene love nego od turizma? i svi sad investiraju svaki dinar, ponajvise u apartmane. Pa dokle?? Cak i stranci kupuju nekretnine na Jadranu i oni se dali u biznis! Taxisti iz drugih djelova zemlje dolaze na primorje. U Istri recimo, vlasnici tisuca lokala nisu domaci ljudi. Eno ih, tuku se metalnim stangama po ulici. Fekalije plutaju oko Dubrovnika. Ministri pogoduju raznim kriminalcima da kupe poljoprivedna zemljista, a onda se ta ista zemljista, preko noci, pretvore u gradjevinska. Zaustavimo to ludilo, tu propast! Nemojmo vise ljetovati, a niti sezonski raditi, na hr Jadranu!

Smuleco

pre 4 godine

"Tužne slike" sa mora, većina Srbistanaca gleda iz lavora! Pprazna je činjenica, ali vrlo malo mojih sunarodnika (oko 10%), može da priušti letovanje na moru.

kaljkuljator

pre 4 godine

Ne kapiram kako nedostatak radne snage utiče da prva sezona bude loša.
Hoteli su polu-prazni, a u hotelskoj ponudi za nemačke turističke agencije sigurno nije stajalo "e, fali nam radne snage, nemojte dolaziti".
Jedino ako su vlasnici hotela pre sezone odlučili da neke kapacitete namenski ne popune, što čisto sumnjam.
Pre će biti da je prošao hajp, ili da je odnos cena-kvalitet bio nesrazmerno veliki i ljudi su se odlučili za nešto skromnije (zapadnjaci jesu dobrostojeći, ali ne vole baš da preplaćuju).

Samo realno

pre 4 godine

Nešto mi nije jasno. Ako vam neko u hladnoj Norveškoj naplati picu 20 eura to je normalno a ako vam u Hrvatskoj naplate 18 to je onda dranje kože. Što? Eto mi nemamo naftu i hoćemo da živimo dobro od mora i turizma.
(Davor, 16. jul 2019 16:44)

Zato što u Norveškoj šampinjoni koštaju 15 eura, a u Hrvatskoj 3 eura...zato što Norvežanin ima platu 10.000 eur, a Hrvat 1.500 eura...zato što je standard u Norveškoj mnogo veći nego u Hrvatskoj. Zašto? Zato što oni ne žive od turizma, nego od tehnologije....zato on mora da plati picu 20 eura tamo gde živi jer nema drugu opciju, ali ne mora i neće da je plati 18 eura u Hrvatskoj...jer može da letuje bilo gde..
Ako hoćeš da živiš od turizma, onda se porediš sa turističkim zemljama, a nikako sa Norveškom...pa tu vidi dal' je 18 eur mnogo ili malo.

Gledam_Ne_Vjerujem

pre 4 godine

Bože, pun internet ovakvih novosti o hrvatskom turizmu, a nema veze s vezom. Turista itekako ima, a sada kreće i prava špica.

Priče o cijenama isto više nisu normalne. Ispada da je sve debelo preskupo pa sada odjednom postaje strašno skupo platiti apartman s pogledom na more 70€ po danu, ali normalno je u Minhenu ili Firenci platiti 70-80€ za noćenje u nekakvom stanu.

Jadran nije i ne treba biti "sve po par eura" lokacija, a skupe restorane ćete lako pronaći u svakoj zemlji ako se samo na to fokusirate.

Što bi moj pokojni djed rekao - ljudi, man'te se ćoravog posla :)

aco

pre 4 godine

Хрватска зарађује од туризма 10ак милијарди долара, а сам град Амстердам - седам пута више. Очигледно је да Хрвати не користе ни делић својих могућности.

borivoje surdilovic

pre 4 godine

ma kakvi radnici.... vreme je katastrofa....kao i kod nas....ko je lud da dodje na more po kisi.....avgust ce zato da bude krcat....

cobo

pre 4 godine

Kad se neko bavi turizmom on mora sam da se postavi u kozu turiste a ne u svoju kozu-derikoze i stalno dodavati neke dadzbine.Turistima se moraju ispujavati zelje i to se isplati ali ako neko nije sam bio turista tesko on moze to da razume.Primer,2015 u Trogiru,luksuzni apartman 1A kategorije a u kupatilu ni jedne kuke na zidu,jedna obicna kuka koja puno znaci :( Od tad sam u Antaliji svakog leta,Turci ti citaju misli i pitaju za zelje dok Hrvate zelje turista nista ne znace.Sitnice zivot znace i budi musko pa upisi sve u cenu a ne,oh,hocete li klimu,pa eto 5€ dnevno.Ej,pa znas da hocu,sto se pravis lud ali to naznaci a ne da lovis u mutnom,nikada ti vise necu doci gazda i sad stucaj i razmisljaj gde si pogresio,ti krvopijo!
Nisam skrt al me nemoj praviti budalom :(

cika pera

pre 4 godine

u nekoj tako simpa konobi kod sibenika nista posebno...100€ vecera za dvoje...samo sam pogledao jelovnik...i nasmesio se i pozdravio konobare...

Marinela

pre 4 godine

Sezona je odlična. Nezadovoljni su oni koji pokušavaju zaraditi, a ne nude kvalitetu. Takve su turisti prozreli i kod njih ne dolaze. Ima ih i u mom mjestu - od pizzerije koja nudi neukusne pizze po 10 eura do kafića s kavom za 3 eura, a posljednju renovaciju vidio 80-ih. Takvi propadaju i zato je turizam na solidnoj osnovi. Moja obitelj živi od turizma kao dodatnog prihoda. Svake godine trećinu zarade ulažemo u poboljšanja i zato smo sve popunjeniji i ide nam da ne može bolje.
Marinela, Rabac.

Trawk

pre 4 godine

Svaka od zemalja koje imaju turizam iz godine u godinu biljeze rast broja turista,i daleko da sezona nekom propada..Propadaji pojedini ugostitelji koji su cijene digli u nebesa..I takvi i treba da propadnu.

Norveska

pre 4 godine

@Davor, u Norveskoj ta pica košta isto svuda i ne igra nikakvu ulogu da li je kupljena u Oslu, Hammerfestu ili nekom selu. Košta 20 eura jer niko u toj piceriji jer najmanje plaćeni radnik ima platu bruto 3000 eura. Pica majstor naravno mnogo vecu. U Norveskoj na toj pici od 20 eura je zarada minimalna, dok je na toj u Hrvatskoj mnogostruko veća. Potpuno sam saglasan da cene u turističkim mestima i popularnim destinacijama imaju pravo i potrebu da imaju veće cene nego u ostatku države, ali ne može u Zagrebu da bude 8 eura ta ista pica. Pritom govorimo o najobičnijoj piceriji, a ne nekoj ekskluzivi. Hrvatska polako izdvaja elitni turizam kao bitan i tu profitiraju hoteli i vanserijski sadržaj, ali zato trpe apartmani, privatni smeštaji i restorani čija su klijentela srednja klasa Evrope kojoj oni žele da naplate kao da su ekskluzivni turisti. Ne ide to tako. Na primeru Spanije se najbolje može videti kako je moguće ostati čvrsto na zemlji postujuci srednju klasu, ali i imati segment za bogatu klijentelu. Dok god budu pojedinci na primorju razmišljali kako da se obogate za tri meseca visoke sezone neće biti napretka za njih.

vito na rabu

pre 4 godine

Floskula o praznim hotelima je potpuno promasena jer su odlicno popunjeni. Losije popunjeni su apartmani(kojih ove godine ima mnogo vise), ali ne toliko da ce to bitno uplivisati na uspesnost sezone

Licno iskustvo

pre 4 godine

Sad sa Visa. Tesko je bilo naci manji apartman mjesec i po prije ljetovanja. U Komizi uvece kad se izadje vidis prazan sto u restoranu, pozuris, a ono tablica- rezervisano. Sve puno. Konobari i osoblje mijesani, dosta iz Srbije i iz Bosne. Na Bisevu redovi za Plavu Spilju ogromni, kao da je daju za dzaba. U Splitu oko stanice guzva kao uvijek. Na aerodromu otvorili mislim osam ceking mjesta ekstra, vani pod nadatresnicom da bi mogli da posluze sve putnike, ne mogu svi da stanu u aerodromsku zgradu. Aerodrom je bolji pokazatelj od stanja nekog trajekta kod Sucurca, Rogaca ili nekog drugog mjesta, u neko doba dana kad eto nema guzve,
Cijene...skuplje je nego prije sedam godina, ne znam kako to lokalni podnose, a jos cudnije mi je kako to plate ljudi iz Srbije kojih sam sreo prilicno, cak i dosta mladjih djevojaka od oko 25 godina. Valjda iam poslova gdje se u Srbiji moze dosta zaraditi.

Vladimir

pre 4 godine

Trenutno se nalazim na Bracu. Trajekt koji je isao do Bola na Bracu je bio krcat. Smestaj jedva nasli dva meseca unapred. Turista ima, sve vrvi od Nemaca, Engleza u Spanaca. Ali sezona jeste slabija od onoga kako je prethodnih godina bilo, bar po kometarima mestana.