Petak, 16.11.2018.

12:34

"Dođite u 6h, plata 900 €"; "Nećemo, previše nam je rano"

Proteklih nedelja mnoge evropske države uputile su Nacionalnoj službi za zapošljavanje zahteve za oglašavanje potreba za radnicima, pre svega zanatlijama.

Izvor: Dnevnik

"Doðite u 6h, plata 900 €"; "Neæemo, previše nam je rano" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

75 Komentari

Sortiraj po:

buci

pre 5 godina

Radio sam kao crnac za jednu od najvecih kompanija u Srbiji mnogo teze fizicke poslove od varilaca uz svo duzno postovanje. Sada sam u Nemackoj u istoj grani industrije, mislio sam da je veci stepen eksploatacije radnika jer je ovo kapitalizam, kad ono cvrc! Uslovi, plata, odnos poslodavca... ne mogu doci sebi ni posle 3 godine! Najblize nesto nasem socijalizmu nekada. Pritom radim kod privatnika. Cujem da je u drzavnoj sluzbi jos bolje! Kako?! Gde smo to pogresili?! Sta se desilo?!

jedan od mnogih

pre 5 godina

Srbi se razbacuju tudjim parama najlakse....daj koju stotinu evra vise, plati prekovremeni, plati ovo, plati ono.....zapitaste li se kad ima li odakle za sve te zelje? samo nemojte o tome da ko ne zna bolje da zatvori firmu jer tako cemo doci do toga da ce svi otici negde da rade za neki minimalac u toj zemlji jer je vecina u tom profilu obrazovanja i ako ti se ne svidi bices pozdravljen jer ce doci neka veca beda od tebe iz Tunguzije kojoj je i to mnogo....zapitajte se prvo sta nudite pa onda trazite vise...zapitajte ste kako ste glasali i koji vam vode zemlju pa onda trazite vise na pravom mestu....i da, Tito i prava radnika su umrli odavno, nazalost, a mi sad i te dugove otplacujemo dodatno uvecane od postojecih grebatora

Tja...

pre 5 godina

"A zar ne može firma da reorganizuje smenski rad-recimo da prva smena počne u 8 pa 8-16,16-24,24-8h ?Inače sve institucije,banke,pošta i servisi počinju u 8 ili 9 h. (zoki, 16. novembar 2018 19:20)"

Ima više razloga (a ima mnogo pametnijih od mene, neka navedu neki koga se nisam setio) - po Zakonu o radu, noćni rad se računa od 22h do 6h ujutro - lakša je kalkulacija plata ako ti radnik radi celu noćnu smenu (nemaju svi softver koji računa automatski niti barataju toliko ekselom). Drugo, transport - kojim prevozom da neko dođe do firme, ako mu smena počinje u ponoć i kako će onaj koji je u ponoć završio da se vrati kući? Treće, porodica - ako ti se noćna smena završava u 8, ko će da vodi decu u vrtić / školu oko 7 ujutro?

Banke počinju kasnije ne zbog nas, već zbog "prekonoćnog" internog pozajmljivanja para, kod koga se raskusuravanje računa ujutro. I nema mnogo smisla da rade od 6 ujutro, kad većina njihovih korisnika tada ne radi - banke prate administraciju, ne prate proizvodno radno vreme.

Servisi - npr. nekad su kafane radile od 5 ujutro, da može radnička klasa da "zvizne" jednu ujutro dok čeka autobus. Sad kad nema fabrika sa masovnim dolaskom na posao, nema potrebe da rade tako rano (kao ni trafike, da se kupe cigare i novine pre posla). Sve je pomeremo par sati unapred. Što rekli Bosanci, drugo vreme, pa drugi i adeti.

mandrak

pre 5 godina

radno vreme od 6 u dvadeset prvom veku nije normalno,ja radim kod srpskog privatnika od 6 do 14 h ili do 16h...nisu losi uslovi,al taj trenutak u 4 i 20 kad ti zazvoni alarm,pucao bi sebi u nogi pogotovo zimi,te price kako imas ceo dan su nebuloze,uvek sam neispavan kad god legao,jos ako utrci radna subota to je pakao,zena i deca pa mora da se radi i cuti...al cim nadjem radno vreme makar od 7...bezim glavom bez obzira!

only fools and horses

pre 5 godina

Omiljena rečenica poslodavaca - ako nećeš ima ko hoće.
E sad polako počinje da im se vraća. Ako nećete da date bolje uslove rada i veće plate, ima ko hoće. Još uvek tek u ponekoj struci, na kašičicu, ali polako, stići će i to na red kod svih.
Samo ne znam dal će Srba i Srbije biti do tada.

zoki

pre 5 godina

A zar ne može firma da reorganizuje smenski rad-recimo da prva smena počne u 8 pa 8-16,16-24,24-8h ?Inače sve institucije,banke,pošta i servisi počinju u 8 ili 9 h.

pravda

pre 5 godina

klasika od 06-18h da se to "izbambusa" do Nove god sto ima do tad naobecava svasta nesto da ce biti posle tog projekta ... a vi osim slomljene kicme i to za male pare ne dobijete nista ... zato i idu svi normalni odavde ... Pogotovu je zavarivac zasticen na zapadu a ovde kao u rudniku da moze 10h da radi aparat i da mu varis i opet bi bilo aliii ....

qwerty

pre 5 godina

Vi ne znate kako je tesko naci kvalitetog TIG zavarivaca u Srbiji. I zasto bi radio za 900e (ako je uopste tolika plata), kad kao frilenser moze da zaradi taj novac za ~10 dana, kod nas a ne u inistranstvu. Znam sta pricam, zato sto jedva nasli jednog coveka da odradi specificno i kvalitetno zavarivanje (ostali ovde jako losi, dobri zapalili preko). Ista prica je u Madjarskoj/Rumuniji, kaze mi covek sto vodi posao za jugoistocnu Evropu da je ostalo kvalitetnih zavarivaca oko 10-15. Tuga.

Corvus

pre 5 godina

Nece da rade za 900 eura od 6 ujutru...
Nije ovaj narod jos spao do dna.
Ja bih radio ali nisam varilac nego glupi magistar fizike. I radim od 9h, za 450 eura.
(lepo, lepo..., 16. novembar 2018 14:09)

Ako ti fizika ne valja, što se ne prekvalifikuješ u varioca (imaš kurseva koliko god hoćeš) pa da uživaš sa elektrodom u ruci od 6 ujutro do 6 uveče, za 900 evra bruto u Kladovu?

Verovatno nisi ni ti još spao do dna...

Ako taj direktor u Kladovu ne može da nađe radnike, sigurno postoji neki debeo razlog za to, a najverovatnije i više razloga, svaki sam za sebe dovoljan. Bolje mu je da ne izigrava naivnu Alisu u zemlji čuda, nego neka lepo sedne i razmisli u čemu je tačno problem, pa će mu se rešenje kasti samo!

yoozla

pre 5 godina

11 год радим од 6h и ништа ми не фали,иначе радим у металној индустрији(алуминијум).само није плата ни близу 400€

Bob

pre 5 godina

Ja sam zavarivac, ali radim sasvim drugi posao. Zasto? Zato sto necu da upropastavam zdravlje za 200 i kusur sati za 500 evra. To je izuzetno tezak posao, pogotovo sto kod nas sevradi u nehumanim uslovima. Nema nikakve ventilacije, gde si prinudjen da udises isparenja. Raditi desetak sati gde je zimi temperatura oko nule, a leti zbog zagrevanja materijala i preko 50 nije normalno za tako malu platu. U inostranstvu je jedan zacarivac placen vise nego profesor na fakultetu, pa cak i tako fale zavarivaci, pa ih uvoze iz zemalja balkana. Toliko od mene.

Sasa

pre 5 godina

Vidim da mnogi ovde pominju inostranstvo, pa da podelim sa vama informaciju iz Kanade: kod mene u firmi radnici MORAJU da pocnu u 7h, a neki dolaze i u 5h da bi izbegli guzve na putu...ali moraju najkasnije u 7h da pocnu. Rdi se 8h + 0.5h za rucak. U tih 8h imaju 2 pauze po 10min za cigaretu. U kancelariju mozes da dodjes kada hoces ali ne kasnije od 9:00h. Prekovremeno se placa 1.5x...vikendom 2x
Ovde je ljudima normalno da idu na spavanje u 22h....23h je vec kasno

argonac

pre 5 godina

U Ravensburgu u Deutsch kao varilac imam 3000 fix. Ne dajte svoje zdravlje , snagu, vreme i mladost nikome, nikome i nikome. A kamoli nekim umisljenim govnarima koji misle da su rodjeni da budu povlasteni zato sto su zbrljavili par ispita vise , a ne znaju eksera zakucati.

Monsterche

pre 5 godina

Čitam i primećujem da ljudi radno vreme od 6h porede sa XIX vekom. To uopšte nije istina,ovde gde radim, u proizvodnji postoji smenski rad,od 06-14h od 14-22h i od 22-06h i to je normalno. Ponekad mi nedostaje ta smena od 06-14h jer imaš posle ceo dan za sebe i porodicu. Iskreno,ova kancelarijska smena nije humana jer iako malo duže spavaš ujutru ona ti pojede ceo dan,dok pokupim klince iz boravka i uz gužvu ja nema šanse pre 18:15 da stignem kući. Živela smena od 06-14h.

Max

pre 5 godina

Ljudi su stoka kukaju nema posla nema para a istina je drugacija.Posla ima samo nije mozda placen koliko mnogi ocekuju.Da se zadrzimo na variocima.Neko ti ponudi recimo 50000 ali sad je problem sto se radi od 6h.Pa vozaci autobusa rade od 4-5h za 35000.Odgovornost vozaca je mnogo veca.Doktori dezuraju po celu noc i primaju 70000 a imaju duplo vise skole od ovih varioca.Ziveo sam sa roditeljima koji su bili imucni i posto sam studirao vanredno a vec posle 2-3 meseca drugari mo se zaposlili tako da mi je palo na pamet zbog dosade da pocnem da radim.Zaposlio sam se kao fizicki radnik u jednoj firmi za platu koja je u to vreme bila mala ali meni je bilo ok za moje potrebe plus su mi roditelji dodavali kad zatreba.Brzo sam dogurao do nekakvog sefa pa posle 5-6 god i direktora pa posle izmenjao brdo firmi jureci novac.Poenta je da nekukas i da pocnes da radis negde a onda trazis bolji posao ili isti ali bolje placen.

Zoran

pre 5 godina

Kada neko tako lepo laže, čovek se prosto oduševi !! Teško ljjudima iz Kladova i okoline da ustaju rano da bi od 6 sati počeli da rade? E direktore, direktore, mora da te za ovako "lepo" laganje, lepo i plaćaju.
Nema direktore Minhauzen, varilaca za 600 evra. Bilo nekad. Probaj da ih potražiš baš u Holandiji, srešćeš ih, vare brodove ali tamo i to za jedno 6x po 600 evra. A i ti Rumuni i Turci, oni ti dolaze za 600 evra?
A vidim, odlično se uklapaš u "vođinu" tezu da smo neradnici..
Malo ti je vremena ostalo, moj direktore, jako malo. Ako brzo ne opametiš te tvoje holanđane i umesto laganja ih nagovoriš da odreše kesu i tvoja će stolica ostati prazna ali ti nećeš u Holandiju, takvi im trebaju samo ovde.

Monty Python

pre 5 godina

Da ali ta prica mora i da ima nastavak odnosno da cujemo i drugu stranu. Na brodogradilistu jeste mozda prosecna plata 900€ gde direktor ima 3000€ a varioc 400€. Niko ne pominje kolika bi plata varioca bila vec samo kolika je prosecna. Sta briga varioca kolika je prosecna plata, njega zanima samo njegova. Klasicna obmana po sistemu citaj prosecnu platu da se ne bi otkrio pravi uzrok nekavljanja na posao
(Buntovnik sa razlogom, 16. novembar 2018 15:38)
Pravo u centar! Meni je iskreno drago što ljudi ne žele da rade jer dobar zavarivač će zaraditi tih 400e za 6-7 dana posla. Alavi tajkuni nek' zaposle filipince pa će proizvoditi podmornice jer će posao biti obavljen "stručno".

Polka

pre 5 godina

28 godina poslodavci u Srbiji izrabljuju radnike. Doslo malo do poboljsanja stanja i oni koji su dobri ne moraju da trpe ucene. I onda novine objavljuju tuznu vest, kako radnici u Srbiji nece da rade navodno od sest, a realno bi radili svaki dan neplaceno prekovremeno dok sunce ne zadje. Poslodavci godinama ne postuju radnike, zasto bi radnici ako ne moraju njih...

Nebitno ili nije bitno

pre 5 godina

Koga briga kolika je prosečna plata. Neka kažu kolika je plata zavarivača i koliko je radno vreme, kakvi su uslovi. A ako je zaista 900 eura to je smejurija. Za mnogo manje zahtevan posao, zavarivanje takodje, i uopšte manje posla dobijam malo manje od te njihove prosečne plate. Mogu jedino uhvatiti neke početnike ili one kojima gori pod nogama pa daj šta daš.

zvezdarac

pre 5 godina

@lepo lepo

Tvojih 450e je netto iznos a onih 900 je bruto (530 netto). Uz to, to je težak fizički posao koji je svugde više plaćen nego tvoj (ne govorim ništa o opravdanosti takve razlike, prosto je tako). Tako da tvoja ozlojeđenost i nema baš neku osnovu.

Sasa Radomirovic

pre 5 godina

Srbiji nije plaćeno prekovremeno i radno vreme preko 10-12 sati,a ''posao mora da se završi'' parola novih ''biznis menadžera''.Pod tim uslovima realno neće niko da radi,a pogotovo što se polako otvara prostor za rad preko.Tako da to da neće niko da radi i nije baš tačno.

Drakče

pre 5 godina

Samo je u komunizmu radnik bio gospodin covek. Na zapadu te niko ne pita da li mozes da ustanes rano, niti da li ti treba kafica kao Surdi da te razbudi. Ako nisi popio usput, slikaj se do pauze. A ako neces, hvala lepo, ima ko hoce.
(sve znaju Srbi, 16. novembar 2018 14:52)

Dodji u Nemačku da objasniš radnicima čija prava brane aždaje od sindikata i koji su zaštićeni kao beli medvedi kako nisu gospoda i kako bi to bili samo u komunizmu. Sva sreća pa nije svaka zapadna država imala Megi Tačer.

Varioc

pre 5 godina

Ako već dolazim u 6h na posao, hoće li mi oni reci u 14h :” radio si 8h, e sad idi kući”. Ne! Ima da me drže do 17-18h uvece dok se ne smrkne. Znaci to je za plata za posao i po. A hoće li mi dati slobodan vikend ili samo nedelju? To nije plata, to je plata sa prekovremenim.

Aleks

pre 5 godina

A da li je iko pomislio da se nigde u normalnom svetu ne radi od 6 sati i da radnici nisu roblje nego ljudi koji neće da unište privatni život. Na kraju će otići u inostranstvo i raditi od 9h u mnogo boljim uslovima i za 10 puta veći platu.
To se zove tržište rada...
(sdned, 16. novembar 2018 13:21)

Radi se na tri smene i normalno je da prva smena počinje u 6 sati ujutru. Taj početak radnog vremena na smene je u svakoj državi oko 5-7 ujutru. I još nešto. Radio sam prilično sa nekoliko firmi koje su sada u Srbiji i niti jedna nije zadovoljna sa radnicima. Svi nešto izvoljevaju i i gledaju kako da što više zabušavaju. Mogu samo da kažem da većina jedva čeka da isteknu ugovori sa državom. E sad vidite da li je nešto sa svetom ili sa Srbima pogrešno.

Buntovnik sa razlogom

pre 5 godina

Da ali ta prica mora i da ima nastavak odnosno da cujemo i drugu stranu. Na brodogradilistu jeste mozda prosecna plata 900€ gde direktor ima 3000€ a varioc 400€. Niko ne pominje kolika bi plata varioca bila vec samo kolika je prosecna. Sta briga varioca kolika je prosecna plata, njega zanima samo njegova. Klasicna obmana po sistemu citaj prosecnu platu da se ne bi otkrio pravi uzrok nekavljanja na posao

DejanM

pre 5 godina

Gledam infoStud i Brodogradiliste iz Splita trazi nase radnike za rad u Hrvatskoj a nasi uzimaju radnike iz Rumunije, turske ... Ko je ovde lud. Zapad trazi radnu snagu zato sto nemaju klasicno strukovno obrazovanje a natalitet im pada a proizvodnja se povecava rapidno te su u manjku i to ozbiljnom sa radnom snagom tako da vlsanici kompanija uvoze radnu snagu po svaku cenu.

Doctor

pre 5 godina

Ne znam njihove razloge, ne verujem da je ustajanje problem u njihovoj priči to su iskoristili kao izgovor, ali mi kao nacija imamo nerealna očekivanja.

drvobradi

pre 5 godina

Moze se puno zakljucaka izvesti iz price, ali direktor smatra da je on u pravu i jos generalizuje to na ostatak naroda.
Za pocetak 900e prosek nista ne govori o poziciji koja se nudi, mozda direktor ima 5000e platu, 2 cistacice 200e a 7 varilaca ima platu 500e. Druga stvar, mozda je plata od 900e mala u odnosu za ono sto se trazi (broj sati rada ili drugi uslovi) ili je mozda mala za tu profesiju (trziste diktira uslove). U svakom slucaju, oni su kratki za 60 varilaca i ako nesto ne promene u ponudi, i ne nadju ih, izgubice poslove i mogu onda da zatvore pogon. Umesto sto kuka po novinama, neka direktor radi svoj posao.

веверица

pre 5 godina

наравно да је реченицу завршио до пола и при томе суштински обмануо све. није проблем што треба да се дође у 6, него што треба да се после и остане до 6-7. е то већ неће нико нормалан. да је радно време од 6 до 2 тукли би се за радно место. па то је најбоље радно врмеме на свету.
нема већих лажова на свету од наших послодаваца. сви су они поштени, сиромашни и заправо се баве бизнисом да би помогли радницима

Mrmot

pre 5 godina

"Neverovatno, ali istinito", istakao je Lepović. "Kada smo većini zainteresovanih kazali da očekujemo da se sutradan u šest sati ujutru jave na posao, većina je odgovorila da im je "previše rano da ustanu u to vreme"".

Ma da, kako da ne, pazi da ti ne poverujemo... Većina ti ne bi ništa rekla, samo se ne bi pojavila ujutru.

U tom brodogradilištu je prosečna plata 900 evra, ali BRUTO. Dakle, prosečna NETO plata je oko 64.000 dinara, što znači da većina radnika radi za 50.000 do 60.000 dinara. Nijedan varilac ti neće raditi za te pare jer je to zanimanje deficitarno i ostali poslodavci ih plaćaju suvim zlatom...
Ali, da, lakše je druge nazivati lenštinama i nelebarima nego sebi priznati da si cicija i izrabljivač...

Deyan X

pre 5 godina

Moj kolega kao varilac radio u trecoj zemlji preko Grka za oko 4000$ mesecno kao povremeni varilac. Radio 6 meseci ove 2018 i radice jos 6 meseci u 2019 i ide u penziju...
Tako se to radi.
A vi u Kladovu ponudite 1000 e cisto za 180 sati rada a svaki prekovremeni sat platite 10e i da vidite kako ce se pojaviti gomila ljudi....

slave

pre 5 godina

Ti koji su se javili sigurno ne zive u Kladovu nego u nekom obliznjem mestu, da bi dosli u 6 na posao moraju ustati u 4. Za 600 evra bruto to je previse. A i zasto se radi od 6, pa nije ovo zemljoradnja i XIX vek.

Lars

pre 5 godina

A zar nije rano??! Zašto u 6??! Dal je taj "direktor" normalan, dal je pročitao jednu knjigu o menadžmentu, nešto o Tejlorovoj teoriji ??! ........"
(joe, 16. novembar 2018 13:26)

Rad od 6 je savrseno normalan, gde ima potrebe za tim. Od 6 do 14h, od 14 do 22, kao i 22h do 06h. To se u mojoj fabrici zove smenski rad. Ljudi, i dalje postoje fabrike, i dalje postoji rad po smenama. Bez potrebe da osporavam sve ovo sto je receno u mnogim komentarima, ali...mi kao da zivimo u razlicitim univerzumima.

IZRABLJivANJE

pre 5 godina

Jedva cekam da Srbija udje u EU pa da vidim onda srpske gazde kako ce da odrzavaju firme kada im svi pobegnu i treba svi da beze iz ove rupe ja radim 12 sati svaki dan, da bas svaki dan i nedeljom i praznicima svaki boziji dan...

Jo Jo

pre 5 godina

Nije plata 900e nego oko 600e kad se odbiju doprinosi. Da,malo je za rad varioca na brodogradilistu.Mozda malo da se raspitate pre nego sto prenesete (netacnu) vest!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Dejan, 16. novembar 2018 13:34)

...600e neto za varioca je sitnica realno gledano tako da ne vidim zasto se cude.To je posao gde ti ugrozavas svoje zdravlje i zasluzuje da bude bar duplo placeno.

Mile DDD

pre 5 godina

Prijatelj bivsi kolega ddd sanitarac izuzetan strucnjak za deratizaciju svih vrsta buba u avgustu otisao za Amsterdam u Holandiji,pocetna plata 3200 eura i placen stan i hrana neka garsonjera mala ali ne buni se.U Srbiji i to u Beogradu je radio citavih 8 godina u jednoj renomiranoj DDD firmi za 28 hiljada dinara/260 eura bez povecanja plate skoro sest godina.Posao u Holandiji je nasao tako sto mu je na zahtev da mu se poveca plata na barem 35 hiljada prethodni vlasnik u Beogradskoj DDD firmi rekao da trazi bolje na drugom mestu ako mu je malo tih 28 hiljada/260 eura plate a radi se od jutra do mraka neretko i svake subote sto je 26 dana u mesecu ili cirka 10 eura od jutra do mraka,zvanicno 8 sati rada dnevno nezvanicno i preko 10 sati bukvalno je radio za 1 euro po satu.

Prijatelj ga pozvao iz Holandije i zahvalio mu se na ime toga sto nije hteo da mu poveca platu sto je i uticalo da shvati nakon kada se raspitao preko EU portala za trazenja posla koliko se njegova struka trazi u Evropi i koliko se placa.

U Srbiji je parola"evo ti 250 eura za hoces neces ima ko hoce."Ima ko ce da radi.Studenti bez dana radnog iskustva koji rade 1 dan i sledeceg dana ih vise ne vidite u zivotu.

Da ne spominjem i drastican pad prometa vlasnika DDD firme u Beogradu usled otkazivanja postojecih klijenata vlasnika lokala koji su jednostavno otkazali mesecne ugovore kad su shvatili da najbolji majstori u firmi vise nisu u Srbiji i da im rade studenti bez ikakvog iskustva i ucinka.

Kolovođa

pre 5 godina

Nije ovde sporno radno vreme. 6 sati uopšte nije toliko rano. Legneš brate ranije i naspavaš se. Ovde je problem što se krivi slika i stvarni uzrok, a to su uslovi rada, visina plate, mogućnost prevoza ili nadoknade troškova prevoza...
Da je plata "malo" viša od ponuđene i da je obezbeđen prevoz radnika ili neki vid nadoknade putnih troškova (u celini ili bar deo) ne vidim razlog zbog čega bi neko odbio posao. Mislim, ima u Srbiji lenština i spavalica, ali mišljenja sam da definitivno nisu u većini.

lepo, lepo...

pre 5 godina

Nece da rade za 900 eura od 6 ujutru...
Nije ovaj narod jos spao do dna.
Ja bih radio ali nisam varilac nego glupi magistar fizike. I radim od 9h, za 450 eura.

Dizeldorf

pre 5 godina

Hahahaa niko ne pita koliko se radi i kada se radi u inostranstvu, aha mozda kad radite na crno ili preko ovih lihvarskih agencija, kada ste redovno prijavljeni radite svoje radno vreme i to je to prekovremeni je preskup za poslodavce i samo u ekstremnim situacija se radi prekovremeno jer nije isplativo, a sce vam je placeno do zadnjeg centa i to vrlo posteno a neretko bude i preko plate kada je poslodavac zadovoljan...

Ahtung

pre 5 godina

Stvarno je rano! Verovatno većina njih i ne živi u Kladovu, nego u okolnim selima, što znači da treba da ustanu u četiri ujutru da bi počeli posao u šest. Uz to, ide zima, ladno, a leti vrućina. Posao varioca je izuzetno težak, čak i kad je sve idealno. Da je slatko, ne bi džaba davali toliku platu.

Goxy

pre 5 godina

Evo ja radim od 6 i potpisujem da je to nehumano radno vreme. Nije to sad kukanje sa moje strane ni lenjost nego kako covek koji ustane u 4:30 da bi stigao na posao bude produktivan , raspolozen i oran za rad ?

ja

pre 5 godina

Kazite tom ,,Lepovicu''da je to sigurno rad po smenama,ili po 12.sati.Cim se radi od 6.a,naravno to nije rekao.Neka idu svi,i treba.Kazu da su poceli poslodavci malo bolje da se ponasaju prama radnicima.Odneo đavo salu.Manjak radne snage,nemogu naci radnike...AKO,TAKO I TREBA!!!!!!!!

sve znaju Srbi

pre 5 godina

Ja sam u Britaniji radio od 6 ujutru za njihov minimalac dok sam bio na studijama. Radim kao obezbedjenje nocnu smenu, vratim se kuci u 5, odspavam 45 min i ponovo na posao. Nadoknadjujem san popodne. I tako mesec dana, dok je trajao raspust, da zaradim za skolarinu za drugi semestar. Ali znao sam da je to privremeno. Ovim ljudima je verovatno drugacije jer bi to bilo stalno tako, a znaju i da mogu da biraju jer je potraznja za njihovom strukom velika. Ali molim vas da ne pricate neistine o pravima radnika na zapadu. To kako vecina ovde zamislja prava radnika dolazi iz komunizma. Samo je u komunizmu radnik bio gospodin covek. Na zapadu te niko ne pita da li mozes da ustanes rano, niti da li ti treba kafica kao Surdi da te razbudi. Ako nisi popio usput, slikaj se do pauze. A ako neces, hvala lepo, ima ko hoce.

realno

pre 5 godina

Hoce li poslodavci shvatiti da radnici nisu roblje ? Taj brod sto je zavaren u 6h ujutro nedaj boze da zaplovi.Ove vesti kako je nemoguce radnike naci za 300 eur, ili da rade od 6, ili da rade deficitarne poslove trebate pustati svaki dan da se smejemo i placemo.Pa ljudi ...na posao ode 2/3 dana...Za sta da dam nekome najbolje godine i najbolje vreme od dana?

ZG80

pre 5 godina

Haha, zamisli od 6h,pa u bivšoj Jugi su svi radili od 6h,u Sloveniji dan danas 60% proizvodnih firmi radi od 6h-14h,posebno ako ima više smjena. Ne razumijem problem, osim toga nakon rada ti ostaje cijeli dan, i za odmor i za kvalitetno provedeno vrijeme do cca. 22h i sl.

ankona

pre 5 godina

Ali niste rekli koliko se radi za tih 900 evra. Ja cenim 12 sati NAJMANJE. Ljudi mogu 700 evra da uzmu ako tezgare i to do 8 sati dnevno, neće da ostavljaju život ako ne moraju. Plate, gospodo, plate povecavajte.

Nizozemljak

pre 5 godina

To uopste nije tacno. Ovde su sindikati izmedju 10 i 50 puta jaci nego u Srbiji zavisno od zemlje o kojoj pricamo. Da dodje ovde neko i dekretom kaze da je radno vreme od 6 umesto od 9 ne samo da se niko ne bi pojavio nego bi ga jos i tuzili.
To Sto se u Srbiji seje nekakva propaganda kako se ovde vise radi i uslovi surovo diktiraju je samo sistematicno ubedjivanje naroda da ostane tu gde je i radi za crkavicu koja ovde nije ni socijalna pomoc.
Potpisujem da 90% ljudi ovde radi manje od 90% zaposlenih u Srbiji i to i za vise para i pod boljim uslovima.

joe

pre 5 godina

A zar nije rano??! Zašto u 6??! Dal je taj "direktor" normalan, dal je pročitao jednu knjigu o menadžmentu, nešto o Tejlorovoj teoriji ??! Mi prolazimo ono što je US prošla početkom prošlog veka. Pa jel PEKAR da počinje u 6, to je ozbiljan fizički posoa, jel treba da se povrede. Oni će da krenu da rmbaju od 6 a on će da to iskontroliše u podne kad se lepo odmori i naspava. Au ko je sve "menadžer". Očigledno da radnici više znaju nego "elita"

Ikarbus Yilong Vucic ELEKTRO AUTOBUSI baron Munchauzen

pre 5 godina

900 eura bruto. Pa vozaci GSP Beograd imaju 100000 osnovu pa opet fali vozaca. Sto bi radili za 100000 kad ih u Nemacku ceka plata od 300000 plus 13 i 14 plata u iznosu od oko 450000? Ajmo svi preko a njima botovi neka vare. Mislim vare oni vec ali sendvice i travu.

Mirko

pre 5 godina

Koliko gluposti hara našim društvom. Početak rada u 6 ujutro je besmislen. Ukoliko se radi u smenama, onda se smena počinje u 7. Ako treba da se radi noću, onda je to noćni rad. Neko treba da ustane, nadje način da u 5 ujutro dođe do posla kada sigurno nema prevoza ili je u najmanju ruku neredovan i izaziva dodatne troškove, a o drugim problemima vezanim za tako ran početak neću ni da govorim. Ako kompaniji trebaju radnici koji rade ne standardno radno vreme neka dodaju još par stotina evra plate pa će ljudi biti voljni da ustanu i ranije. To je ponuda i potražnja.

Dejan

pre 5 godina

Nije plata 900e nego oko 600e kad se odbiju doprinosi. Da,malo je za rad varioca na brodogradilistu.Mozda malo da se raspitate pre nego sto prenesete (netacnu) vest!

Brigate Rosse

pre 5 godina

Znaci krivi su ljudi koji came na birou,a ne NSZ koji ceka da se neko od poslodavaca javi?A oni na NSZ nisu nista drugo do obicnog statistickog zavoda.Primaju platu nizasta.
Ovaj direktor iz Kladova je precutao cinjenicu da ocekuje da neko radi 12h dnevno za bruto platu varioca od 900€.Pa to je 50.000 dun. neto.Pa sta se cudi onda?????
Da je sve bajno kao sto pricaju,ne bi ljudi bezali odavde.
Sve same lazi i prevare poslodavaca u dogovoru sa drzavom.

Zoolok

pre 5 godina

Pa ocigledno da ta (kao dobra) plata nije dovoljna da i ljude bez posla ubedi da dodju i rade taj posao za te pare. Ne znam sta je tu tako cudno, ako u armiji nezaposlenih i dalje ne mozes da nadjes radnika, tesko da je onda problem u svima ostalima, bice da je do tebe i tvoje ponude.

sdned

pre 5 godina

A da li je iko pomislio da se nigde u normalnom svetu ne radi od 6 sati i da radnici nisu roblje nego ljudi koji neće da unište privatni život. Na kraju će otići u inostranstvo i raditi od 9h u mnogo boljim uslovima i za 10 puta veći platu.
To se zove tržište rada...

neko tamo

pre 5 godina

Ma pricam ti pricu.
A prevoz do tamo, a frekventnost autobusa za stici.
Koliko sam ja upucen posao varioca je fizicki naporan posao, konstantno, treba doci odmoran zar ne?
Ali neka, bitno da NSZ kida od posla. evo vidim smanjuju nezaposlenost a znamo i kako, neka novinari zatraze podatak od MUPa Srbije (po Zakonu o slobodnom pristupu podataka inform.od javn.zn) tacnu brojku koliko gradjana Srbije je izaslo iz Srbije i nije se vratilo duze od 3 meseca, pa onda uporediti koliko gradjana Srbije uplacuje mesecno Pio obaveze... Prosta matematika pokazace da su ti % smanjenja nezaposlenosti zapravo svi oni koji su digli ruke od Srbije.

potomak boraca u I i II Svetskom ratu

pre 5 godina

Osma godina mi je na zavodu. Nisam pozvan nijednom od strane zavoda u vezi nekog posla, obuke, prakse. Fakultetski sam obrazovan i specifično mi je zanimanje koje je vezano za državnu upravu. Nudio sam se da radim besplatno, ništa. Nisam kukao, padao u depresiju, nego knjigu u ruke i učio zanimanje sa kojim mogu sada da radim bilo kuda u svetu. Hvala Srbiji što mi nije dala nikakvu šansu, ali ja trebam Srbiji više nego što ona meni. Hvala na pažnji i doviđenja.

Dejan

pre 5 godina

Nije plata 900e nego oko 600e kad se odbiju doprinosi. Da,malo je za rad varioca na brodogradilistu.Mozda malo da se raspitate pre nego sto prenesete (netacnu) vest!

sdned

pre 5 godina

A da li je iko pomislio da se nigde u normalnom svetu ne radi od 6 sati i da radnici nisu roblje nego ljudi koji neće da unište privatni život. Na kraju će otići u inostranstvo i raditi od 9h u mnogo boljim uslovima i za 10 puta veći platu.
To se zove tržište rada...

Mirko

pre 5 godina

Koliko gluposti hara našim društvom. Početak rada u 6 ujutro je besmislen. Ukoliko se radi u smenama, onda se smena počinje u 7. Ako treba da se radi noću, onda je to noćni rad. Neko treba da ustane, nadje način da u 5 ujutro dođe do posla kada sigurno nema prevoza ili je u najmanju ruku neredovan i izaziva dodatne troškove, a o drugim problemima vezanim za tako ran početak neću ni da govorim. Ako kompaniji trebaju radnici koji rade ne standardno radno vreme neka dodaju još par stotina evra plate pa će ljudi biti voljni da ustanu i ranije. To je ponuda i potražnja.

Buntovnik sa razlogom

pre 5 godina

Da ali ta prica mora i da ima nastavak odnosno da cujemo i drugu stranu. Na brodogradilistu jeste mozda prosecna plata 900€ gde direktor ima 3000€ a varioc 400€. Niko ne pominje kolika bi plata varioca bila vec samo kolika je prosecna. Sta briga varioca kolika je prosecna plata, njega zanima samo njegova. Klasicna obmana po sistemu citaj prosecnu platu da se ne bi otkrio pravi uzrok nekavljanja na posao

Mrmot

pre 5 godina

"Neverovatno, ali istinito", istakao je Lepović. "Kada smo većini zainteresovanih kazali da očekujemo da se sutradan u šest sati ujutru jave na posao, većina je odgovorila da im je "previše rano da ustanu u to vreme"".

Ma da, kako da ne, pazi da ti ne poverujemo... Većina ti ne bi ništa rekla, samo se ne bi pojavila ujutru.

U tom brodogradilištu je prosečna plata 900 evra, ali BRUTO. Dakle, prosečna NETO plata je oko 64.000 dinara, što znači da većina radnika radi za 50.000 do 60.000 dinara. Nijedan varilac ti neće raditi za te pare jer je to zanimanje deficitarno i ostali poslodavci ih plaćaju suvim zlatom...
Ali, da, lakše je druge nazivati lenštinama i nelebarima nego sebi priznati da si cicija i izrabljivač...

joe

pre 5 godina

A zar nije rano??! Zašto u 6??! Dal je taj "direktor" normalan, dal je pročitao jednu knjigu o menadžmentu, nešto o Tejlorovoj teoriji ??! Mi prolazimo ono što je US prošla početkom prošlog veka. Pa jel PEKAR da počinje u 6, to je ozbiljan fizički posoa, jel treba da se povrede. Oni će da krenu da rmbaju od 6 a on će da to iskontroliše u podne kad se lepo odmori i naspava. Au ko je sve "menadžer". Očigledno da radnici više znaju nego "elita"

Goxy

pre 5 godina

Evo ja radim od 6 i potpisujem da je to nehumano radno vreme. Nije to sad kukanje sa moje strane ni lenjost nego kako covek koji ustane u 4:30 da bi stigao na posao bude produktivan , raspolozen i oran za rad ?

Brigate Rosse

pre 5 godina

Znaci krivi su ljudi koji came na birou,a ne NSZ koji ceka da se neko od poslodavaca javi?A oni na NSZ nisu nista drugo do obicnog statistickog zavoda.Primaju platu nizasta.
Ovaj direktor iz Kladova je precutao cinjenicu da ocekuje da neko radi 12h dnevno za bruto platu varioca od 900€.Pa to je 50.000 dun. neto.Pa sta se cudi onda?????
Da je sve bajno kao sto pricaju,ne bi ljudi bezali odavde.
Sve same lazi i prevare poslodavaca u dogovoru sa drzavom.

potomak boraca u I i II Svetskom ratu

pre 5 godina

Osma godina mi je na zavodu. Nisam pozvan nijednom od strane zavoda u vezi nekog posla, obuke, prakse. Fakultetski sam obrazovan i specifično mi je zanimanje koje je vezano za državnu upravu. Nudio sam se da radim besplatno, ništa. Nisam kukao, padao u depresiju, nego knjigu u ruke i učio zanimanje sa kojim mogu sada da radim bilo kuda u svetu. Hvala Srbiji što mi nije dala nikakvu šansu, ali ja trebam Srbiji više nego što ona meni. Hvala na pažnji i doviđenja.

веверица

pre 5 godina

наравно да је реченицу завршио до пола и при томе суштински обмануо све. није проблем што треба да се дође у 6, него што треба да се после и остане до 6-7. е то већ неће нико нормалан. да је радно време од 6 до 2 тукли би се за радно место. па то је најбоље радно врмеме на свету.
нема већих лажова на свету од наших послодаваца. сви су они поштени, сиромашни и заправо се баве бизнисом да би помогли радницима

Mile DDD

pre 5 godina

Prijatelj bivsi kolega ddd sanitarac izuzetan strucnjak za deratizaciju svih vrsta buba u avgustu otisao za Amsterdam u Holandiji,pocetna plata 3200 eura i placen stan i hrana neka garsonjera mala ali ne buni se.U Srbiji i to u Beogradu je radio citavih 8 godina u jednoj renomiranoj DDD firmi za 28 hiljada dinara/260 eura bez povecanja plate skoro sest godina.Posao u Holandiji je nasao tako sto mu je na zahtev da mu se poveca plata na barem 35 hiljada prethodni vlasnik u Beogradskoj DDD firmi rekao da trazi bolje na drugom mestu ako mu je malo tih 28 hiljada/260 eura plate a radi se od jutra do mraka neretko i svake subote sto je 26 dana u mesecu ili cirka 10 eura od jutra do mraka,zvanicno 8 sati rada dnevno nezvanicno i preko 10 sati bukvalno je radio za 1 euro po satu.

Prijatelj ga pozvao iz Holandije i zahvalio mu se na ime toga sto nije hteo da mu poveca platu sto je i uticalo da shvati nakon kada se raspitao preko EU portala za trazenja posla koliko se njegova struka trazi u Evropi i koliko se placa.

U Srbiji je parola"evo ti 250 eura za hoces neces ima ko hoce."Ima ko ce da radi.Studenti bez dana radnog iskustva koji rade 1 dan i sledeceg dana ih vise ne vidite u zivotu.

Da ne spominjem i drastican pad prometa vlasnika DDD firme u Beogradu usled otkazivanja postojecih klijenata vlasnika lokala koji su jednostavno otkazali mesecne ugovore kad su shvatili da najbolji majstori u firmi vise nisu u Srbiji i da im rade studenti bez ikakvog iskustva i ucinka.

Sasa Radomirovic

pre 5 godina

Srbiji nije plaćeno prekovremeno i radno vreme preko 10-12 sati,a ''posao mora da se završi'' parola novih ''biznis menadžera''.Pod tim uslovima realno neće niko da radi,a pogotovo što se polako otvara prostor za rad preko.Tako da to da neće niko da radi i nije baš tačno.

Deyan X

pre 5 godina

Moj kolega kao varilac radio u trecoj zemlji preko Grka za oko 4000$ mesecno kao povremeni varilac. Radio 6 meseci ove 2018 i radice jos 6 meseci u 2019 i ide u penziju...
Tako se to radi.
A vi u Kladovu ponudite 1000 e cisto za 180 sati rada a svaki prekovremeni sat platite 10e i da vidite kako ce se pojaviti gomila ljudi....

ankona

pre 5 godina

Ali niste rekli koliko se radi za tih 900 evra. Ja cenim 12 sati NAJMANJE. Ljudi mogu 700 evra da uzmu ako tezgare i to do 8 sati dnevno, neće da ostavljaju život ako ne moraju. Plate, gospodo, plate povecavajte.

Nizozemljak

pre 5 godina

To uopste nije tacno. Ovde su sindikati izmedju 10 i 50 puta jaci nego u Srbiji zavisno od zemlje o kojoj pricamo. Da dodje ovde neko i dekretom kaze da je radno vreme od 6 umesto od 9 ne samo da se niko ne bi pojavio nego bi ga jos i tuzili.
To Sto se u Srbiji seje nekakva propaganda kako se ovde vise radi i uslovi surovo diktiraju je samo sistematicno ubedjivanje naroda da ostane tu gde je i radi za crkavicu koja ovde nije ni socijalna pomoc.
Potpisujem da 90% ljudi ovde radi manje od 90% zaposlenih u Srbiji i to i za vise para i pod boljim uslovima.

ja

pre 5 godina

Kazite tom ,,Lepovicu''da je to sigurno rad po smenama,ili po 12.sati.Cim se radi od 6.a,naravno to nije rekao.Neka idu svi,i treba.Kazu da su poceli poslodavci malo bolje da se ponasaju prama radnicima.Odneo đavo salu.Manjak radne snage,nemogu naci radnike...AKO,TAKO I TREBA!!!!!!!!

IZRABLJivANJE

pre 5 godina

Jedva cekam da Srbija udje u EU pa da vidim onda srpske gazde kako ce da odrzavaju firme kada im svi pobegnu i treba svi da beze iz ove rupe ja radim 12 sati svaki dan, da bas svaki dan i nedeljom i praznicima svaki boziji dan...

drvobradi

pre 5 godina

Moze se puno zakljucaka izvesti iz price, ali direktor smatra da je on u pravu i jos generalizuje to na ostatak naroda.
Za pocetak 900e prosek nista ne govori o poziciji koja se nudi, mozda direktor ima 5000e platu, 2 cistacice 200e a 7 varilaca ima platu 500e. Druga stvar, mozda je plata od 900e mala u odnosu za ono sto se trazi (broj sati rada ili drugi uslovi) ili je mozda mala za tu profesiju (trziste diktira uslove). U svakom slucaju, oni su kratki za 60 varilaca i ako nesto ne promene u ponudi, i ne nadju ih, izgubice poslove i mogu onda da zatvore pogon. Umesto sto kuka po novinama, neka direktor radi svoj posao.

neko tamo

pre 5 godina

Ma pricam ti pricu.
A prevoz do tamo, a frekventnost autobusa za stici.
Koliko sam ja upucen posao varioca je fizicki naporan posao, konstantno, treba doci odmoran zar ne?
Ali neka, bitno da NSZ kida od posla. evo vidim smanjuju nezaposlenost a znamo i kako, neka novinari zatraze podatak od MUPa Srbije (po Zakonu o slobodnom pristupu podataka inform.od javn.zn) tacnu brojku koliko gradjana Srbije je izaslo iz Srbije i nije se vratilo duze od 3 meseca, pa onda uporediti koliko gradjana Srbije uplacuje mesecno Pio obaveze... Prosta matematika pokazace da su ti % smanjenja nezaposlenosti zapravo svi oni koji su digli ruke od Srbije.

Jo Jo

pre 5 godina

Nije plata 900e nego oko 600e kad se odbiju doprinosi. Da,malo je za rad varioca na brodogradilistu.Mozda malo da se raspitate pre nego sto prenesete (netacnu) vest!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Dejan, 16. novembar 2018 13:34)

...600e neto za varioca je sitnica realno gledano tako da ne vidim zasto se cude.To je posao gde ti ugrozavas svoje zdravlje i zasluzuje da bude bar duplo placeno.

Ikarbus Yilong Vucic ELEKTRO AUTOBUSI baron Munchauzen

pre 5 godina

900 eura bruto. Pa vozaci GSP Beograd imaju 100000 osnovu pa opet fali vozaca. Sto bi radili za 100000 kad ih u Nemacku ceka plata od 300000 plus 13 i 14 plata u iznosu od oko 450000? Ajmo svi preko a njima botovi neka vare. Mislim vare oni vec ali sendvice i travu.

Kolovođa

pre 5 godina

Nije ovde sporno radno vreme. 6 sati uopšte nije toliko rano. Legneš brate ranije i naspavaš se. Ovde je problem što se krivi slika i stvarni uzrok, a to su uslovi rada, visina plate, mogućnost prevoza ili nadoknade troškova prevoza...
Da je plata "malo" viša od ponuđene i da je obezbeđen prevoz radnika ili neki vid nadoknade putnih troškova (u celini ili bar deo) ne vidim razlog zbog čega bi neko odbio posao. Mislim, ima u Srbiji lenština i spavalica, ali mišljenja sam da definitivno nisu u većini.

slave

pre 5 godina

Ti koji su se javili sigurno ne zive u Kladovu nego u nekom obliznjem mestu, da bi dosli u 6 na posao moraju ustati u 4. Za 600 evra bruto to je previse. A i zasto se radi od 6, pa nije ovo zemljoradnja i XIX vek.

Ahtung

pre 5 godina

Stvarno je rano! Verovatno većina njih i ne živi u Kladovu, nego u okolnim selima, što znači da treba da ustanu u četiri ujutru da bi počeli posao u šest. Uz to, ide zima, ladno, a leti vrućina. Posao varioca je izuzetno težak, čak i kad je sve idealno. Da je slatko, ne bi džaba davali toliku platu.

Lars

pre 5 godina

A zar nije rano??! Zašto u 6??! Dal je taj "direktor" normalan, dal je pročitao jednu knjigu o menadžmentu, nešto o Tejlorovoj teoriji ??! ........"
(joe, 16. novembar 2018 13:26)

Rad od 6 je savrseno normalan, gde ima potrebe za tim. Od 6 do 14h, od 14 do 22, kao i 22h do 06h. To se u mojoj fabrici zove smenski rad. Ljudi, i dalje postoje fabrike, i dalje postoji rad po smenama. Bez potrebe da osporavam sve ovo sto je receno u mnogim komentarima, ali...mi kao da zivimo u razlicitim univerzumima.

Zoolok

pre 5 godina

Pa ocigledno da ta (kao dobra) plata nije dovoljna da i ljude bez posla ubedi da dodju i rade taj posao za te pare. Ne znam sta je tu tako cudno, ako u armiji nezaposlenih i dalje ne mozes da nadjes radnika, tesko da je onda problem u svima ostalima, bice da je do tebe i tvoje ponude.

realno

pre 5 godina

Hoce li poslodavci shvatiti da radnici nisu roblje ? Taj brod sto je zavaren u 6h ujutro nedaj boze da zaplovi.Ove vesti kako je nemoguce radnike naci za 300 eur, ili da rade od 6, ili da rade deficitarne poslove trebate pustati svaki dan da se smejemo i placemo.Pa ljudi ...na posao ode 2/3 dana...Za sta da dam nekome najbolje godine i najbolje vreme od dana?

DejanM

pre 5 godina

Gledam infoStud i Brodogradiliste iz Splita trazi nase radnike za rad u Hrvatskoj a nasi uzimaju radnike iz Rumunije, turske ... Ko je ovde lud. Zapad trazi radnu snagu zato sto nemaju klasicno strukovno obrazovanje a natalitet im pada a proizvodnja se povecava rapidno te su u manjku i to ozbiljnom sa radnom snagom tako da vlsanici kompanija uvoze radnu snagu po svaku cenu.

only fools and horses

pre 5 godina

Omiljena rečenica poslodavaca - ako nećeš ima ko hoće.
E sad polako počinje da im se vraća. Ako nećete da date bolje uslove rada i veće plate, ima ko hoće. Još uvek tek u ponekoj struci, na kašičicu, ali polako, stići će i to na red kod svih.
Samo ne znam dal će Srba i Srbije biti do tada.

sve znaju Srbi

pre 5 godina

Ja sam u Britaniji radio od 6 ujutru za njihov minimalac dok sam bio na studijama. Radim kao obezbedjenje nocnu smenu, vratim se kuci u 5, odspavam 45 min i ponovo na posao. Nadoknadjujem san popodne. I tako mesec dana, dok je trajao raspust, da zaradim za skolarinu za drugi semestar. Ali znao sam da je to privremeno. Ovim ljudima je verovatno drugacije jer bi to bilo stalno tako, a znaju i da mogu da biraju jer je potraznja za njihovom strukom velika. Ali molim vas da ne pricate neistine o pravima radnika na zapadu. To kako vecina ovde zamislja prava radnika dolazi iz komunizma. Samo je u komunizmu radnik bio gospodin covek. Na zapadu te niko ne pita da li mozes da ustanes rano, niti da li ti treba kafica kao Surdi da te razbudi. Ako nisi popio usput, slikaj se do pauze. A ako neces, hvala lepo, ima ko hoce.

Corvus

pre 5 godina

Nece da rade za 900 eura od 6 ujutru...
Nije ovaj narod jos spao do dna.
Ja bih radio ali nisam varilac nego glupi magistar fizike. I radim od 9h, za 450 eura.
(lepo, lepo..., 16. novembar 2018 14:09)

Ako ti fizika ne valja, što se ne prekvalifikuješ u varioca (imaš kurseva koliko god hoćeš) pa da uživaš sa elektrodom u ruci od 6 ujutro do 6 uveče, za 900 evra bruto u Kladovu?

Verovatno nisi ni ti još spao do dna...

Ako taj direktor u Kladovu ne može da nađe radnike, sigurno postoji neki debeo razlog za to, a najverovatnije i više razloga, svaki sam za sebe dovoljan. Bolje mu je da ne izigrava naivnu Alisu u zemlji čuda, nego neka lepo sedne i razmisli u čemu je tačno problem, pa će mu se rešenje kasti samo!

argonac

pre 5 godina

U Ravensburgu u Deutsch kao varilac imam 3000 fix. Ne dajte svoje zdravlje , snagu, vreme i mladost nikome, nikome i nikome. A kamoli nekim umisljenim govnarima koji misle da su rodjeni da budu povlasteni zato sto su zbrljavili par ispita vise , a ne znaju eksera zakucati.

Dizeldorf

pre 5 godina

Hahahaa niko ne pita koliko se radi i kada se radi u inostranstvu, aha mozda kad radite na crno ili preko ovih lihvarskih agencija, kada ste redovno prijavljeni radite svoje radno vreme i to je to prekovremeni je preskup za poslodavce i samo u ekstremnim situacija se radi prekovremeno jer nije isplativo, a sce vam je placeno do zadnjeg centa i to vrlo posteno a neretko bude i preko plate kada je poslodavac zadovoljan...

Zoran

pre 5 godina

Kada neko tako lepo laže, čovek se prosto oduševi !! Teško ljjudima iz Kladova i okoline da ustaju rano da bi od 6 sati počeli da rade? E direktore, direktore, mora da te za ovako "lepo" laganje, lepo i plaćaju.
Nema direktore Minhauzen, varilaca za 600 evra. Bilo nekad. Probaj da ih potražiš baš u Holandiji, srešćeš ih, vare brodove ali tamo i to za jedno 6x po 600 evra. A i ti Rumuni i Turci, oni ti dolaze za 600 evra?
A vidim, odlično se uklapaš u "vođinu" tezu da smo neradnici..
Malo ti je vremena ostalo, moj direktore, jako malo. Ako brzo ne opametiš te tvoje holanđane i umesto laganja ih nagovoriš da odreše kesu i tvoja će stolica ostati prazna ali ti nećeš u Holandiju, takvi im trebaju samo ovde.

mandrak

pre 5 godina

radno vreme od 6 u dvadeset prvom veku nije normalno,ja radim kod srpskog privatnika od 6 do 14 h ili do 16h...nisu losi uslovi,al taj trenutak u 4 i 20 kad ti zazvoni alarm,pucao bi sebi u nogi pogotovo zimi,te price kako imas ceo dan su nebuloze,uvek sam neispavan kad god legao,jos ako utrci radna subota to je pakao,zena i deca pa mora da se radi i cuti...al cim nadjem radno vreme makar od 7...bezim glavom bez obzira!

Varioc

pre 5 godina

Ako već dolazim u 6h na posao, hoće li mi oni reci u 14h :” radio si 8h, e sad idi kući”. Ne! Ima da me drže do 17-18h uvece dok se ne smrkne. Znaci to je za plata za posao i po. A hoće li mi dati slobodan vikend ili samo nedelju? To nije plata, to je plata sa prekovremenim.

Drakče

pre 5 godina

Samo je u komunizmu radnik bio gospodin covek. Na zapadu te niko ne pita da li mozes da ustanes rano, niti da li ti treba kafica kao Surdi da te razbudi. Ako nisi popio usput, slikaj se do pauze. A ako neces, hvala lepo, ima ko hoce.
(sve znaju Srbi, 16. novembar 2018 14:52)

Dodji u Nemačku da objasniš radnicima čija prava brane aždaje od sindikata i koji su zaštićeni kao beli medvedi kako nisu gospoda i kako bi to bili samo u komunizmu. Sva sreća pa nije svaka zapadna država imala Megi Tačer.

Bob

pre 5 godina

Ja sam zavarivac, ali radim sasvim drugi posao. Zasto? Zato sto necu da upropastavam zdravlje za 200 i kusur sati za 500 evra. To je izuzetno tezak posao, pogotovo sto kod nas sevradi u nehumanim uslovima. Nema nikakve ventilacije, gde si prinudjen da udises isparenja. Raditi desetak sati gde je zimi temperatura oko nule, a leti zbog zagrevanja materijala i preko 50 nije normalno za tako malu platu. U inostranstvu je jedan zacarivac placen vise nego profesor na fakultetu, pa cak i tako fale zavarivaci, pa ih uvoze iz zemalja balkana. Toliko od mene.

Aleks

pre 5 godina

A da li je iko pomislio da se nigde u normalnom svetu ne radi od 6 sati i da radnici nisu roblje nego ljudi koji neće da unište privatni život. Na kraju će otići u inostranstvo i raditi od 9h u mnogo boljim uslovima i za 10 puta veći platu.
To se zove tržište rada...
(sdned, 16. novembar 2018 13:21)

Radi se na tri smene i normalno je da prva smena počinje u 6 sati ujutru. Taj početak radnog vremena na smene je u svakoj državi oko 5-7 ujutru. I još nešto. Radio sam prilično sa nekoliko firmi koje su sada u Srbiji i niti jedna nije zadovoljna sa radnicima. Svi nešto izvoljevaju i i gledaju kako da što više zabušavaju. Mogu samo da kažem da većina jedva čeka da isteknu ugovori sa državom. E sad vidite da li je nešto sa svetom ili sa Srbima pogrešno.

ZG80

pre 5 godina

Haha, zamisli od 6h,pa u bivšoj Jugi su svi radili od 6h,u Sloveniji dan danas 60% proizvodnih firmi radi od 6h-14h,posebno ako ima više smjena. Ne razumijem problem, osim toga nakon rada ti ostaje cijeli dan, i za odmor i za kvalitetno provedeno vrijeme do cca. 22h i sl.

Doctor

pre 5 godina

Ne znam njihove razloge, ne verujem da je ustajanje problem u njihovoj priči to su iskoristili kao izgovor, ali mi kao nacija imamo nerealna očekivanja.

lepo, lepo...

pre 5 godina

Nece da rade za 900 eura od 6 ujutru...
Nije ovaj narod jos spao do dna.
Ja bih radio ali nisam varilac nego glupi magistar fizike. I radim od 9h, za 450 eura.

Monty Python

pre 5 godina

Da ali ta prica mora i da ima nastavak odnosno da cujemo i drugu stranu. Na brodogradilistu jeste mozda prosecna plata 900€ gde direktor ima 3000€ a varioc 400€. Niko ne pominje kolika bi plata varioca bila vec samo kolika je prosecna. Sta briga varioca kolika je prosecna plata, njega zanima samo njegova. Klasicna obmana po sistemu citaj prosecnu platu da se ne bi otkrio pravi uzrok nekavljanja na posao
(Buntovnik sa razlogom, 16. novembar 2018 15:38)
Pravo u centar! Meni je iskreno drago što ljudi ne žele da rade jer dobar zavarivač će zaraditi tih 400e za 6-7 dana posla. Alavi tajkuni nek' zaposle filipince pa će proizvoditi podmornice jer će posao biti obavljen "stručno".

Polka

pre 5 godina

28 godina poslodavci u Srbiji izrabljuju radnike. Doslo malo do poboljsanja stanja i oni koji su dobri ne moraju da trpe ucene. I onda novine objavljuju tuznu vest, kako radnici u Srbiji nece da rade navodno od sest, a realno bi radili svaki dan neplaceno prekovremeno dok sunce ne zadje. Poslodavci godinama ne postuju radnike, zasto bi radnici ako ne moraju njih...

pravda

pre 5 godina

klasika od 06-18h da se to "izbambusa" do Nove god sto ima do tad naobecava svasta nesto da ce biti posle tog projekta ... a vi osim slomljene kicme i to za male pare ne dobijete nista ... zato i idu svi normalni odavde ... Pogotovu je zavarivac zasticen na zapadu a ovde kao u rudniku da moze 10h da radi aparat i da mu varis i opet bi bilo aliii ....

qwerty

pre 5 godina

Vi ne znate kako je tesko naci kvalitetog TIG zavarivaca u Srbiji. I zasto bi radio za 900e (ako je uopste tolika plata), kad kao frilenser moze da zaradi taj novac za ~10 dana, kod nas a ne u inistranstvu. Znam sta pricam, zato sto jedva nasli jednog coveka da odradi specificno i kvalitetno zavarivanje (ostali ovde jako losi, dobri zapalili preko). Ista prica je u Madjarskoj/Rumuniji, kaze mi covek sto vodi posao za jugoistocnu Evropu da je ostalo kvalitetnih zavarivaca oko 10-15. Tuga.

Tja...

pre 5 godina

"A zar ne može firma da reorganizuje smenski rad-recimo da prva smena počne u 8 pa 8-16,16-24,24-8h ?Inače sve institucije,banke,pošta i servisi počinju u 8 ili 9 h. (zoki, 16. novembar 2018 19:20)"

Ima više razloga (a ima mnogo pametnijih od mene, neka navedu neki koga se nisam setio) - po Zakonu o radu, noćni rad se računa od 22h do 6h ujutro - lakša je kalkulacija plata ako ti radnik radi celu noćnu smenu (nemaju svi softver koji računa automatski niti barataju toliko ekselom). Drugo, transport - kojim prevozom da neko dođe do firme, ako mu smena počinje u ponoć i kako će onaj koji je u ponoć završio da se vrati kući? Treće, porodica - ako ti se noćna smena završava u 8, ko će da vodi decu u vrtić / školu oko 7 ujutro?

Banke počinju kasnije ne zbog nas, već zbog "prekonoćnog" internog pozajmljivanja para, kod koga se raskusuravanje računa ujutro. I nema mnogo smisla da rade od 6 ujutro, kad većina njihovih korisnika tada ne radi - banke prate administraciju, ne prate proizvodno radno vreme.

Servisi - npr. nekad su kafane radile od 5 ujutro, da može radnička klasa da "zvizne" jednu ujutro dok čeka autobus. Sad kad nema fabrika sa masovnim dolaskom na posao, nema potrebe da rade tako rano (kao ni trafike, da se kupe cigare i novine pre posla). Sve je pomeremo par sati unapred. Što rekli Bosanci, drugo vreme, pa drugi i adeti.

Sasa

pre 5 godina

Vidim da mnogi ovde pominju inostranstvo, pa da podelim sa vama informaciju iz Kanade: kod mene u firmi radnici MORAJU da pocnu u 7h, a neki dolaze i u 5h da bi izbegli guzve na putu...ali moraju najkasnije u 7h da pocnu. Rdi se 8h + 0.5h za rucak. U tih 8h imaju 2 pauze po 10min za cigaretu. U kancelariju mozes da dodjes kada hoces ali ne kasnije od 9:00h. Prekovremeno se placa 1.5x...vikendom 2x
Ovde je ljudima normalno da idu na spavanje u 22h....23h je vec kasno

zvezdarac

pre 5 godina

@lepo lepo

Tvojih 450e je netto iznos a onih 900 je bruto (530 netto). Uz to, to je težak fizički posao koji je svugde više plaćen nego tvoj (ne govorim ništa o opravdanosti takve razlike, prosto je tako). Tako da tvoja ozlojeđenost i nema baš neku osnovu.

zoki

pre 5 godina

A zar ne može firma da reorganizuje smenski rad-recimo da prva smena počne u 8 pa 8-16,16-24,24-8h ?Inače sve institucije,banke,pošta i servisi počinju u 8 ili 9 h.

Nebitno ili nije bitno

pre 5 godina

Koga briga kolika je prosečna plata. Neka kažu kolika je plata zavarivača i koliko je radno vreme, kakvi su uslovi. A ako je zaista 900 eura to je smejurija. Za mnogo manje zahtevan posao, zavarivanje takodje, i uopšte manje posla dobijam malo manje od te njihove prosečne plate. Mogu jedino uhvatiti neke početnike ili one kojima gori pod nogama pa daj šta daš.

yoozla

pre 5 godina

11 год радим од 6h и ништа ми не фали,иначе радим у металној индустрији(алуминијум).само није плата ни близу 400€

Monsterche

pre 5 godina

Čitam i primećujem da ljudi radno vreme od 6h porede sa XIX vekom. To uopšte nije istina,ovde gde radim, u proizvodnji postoji smenski rad,od 06-14h od 14-22h i od 22-06h i to je normalno. Ponekad mi nedostaje ta smena od 06-14h jer imaš posle ceo dan za sebe i porodicu. Iskreno,ova kancelarijska smena nije humana jer iako malo duže spavaš ujutru ona ti pojede ceo dan,dok pokupim klince iz boravka i uz gužvu ja nema šanse pre 18:15 da stignem kući. Živela smena od 06-14h.

buci

pre 5 godina

Radio sam kao crnac za jednu od najvecih kompanija u Srbiji mnogo teze fizicke poslove od varilaca uz svo duzno postovanje. Sada sam u Nemackoj u istoj grani industrije, mislio sam da je veci stepen eksploatacije radnika jer je ovo kapitalizam, kad ono cvrc! Uslovi, plata, odnos poslodavca... ne mogu doci sebi ni posle 3 godine! Najblize nesto nasem socijalizmu nekada. Pritom radim kod privatnika. Cujem da je u drzavnoj sluzbi jos bolje! Kako?! Gde smo to pogresili?! Sta se desilo?!

jedan od mnogih

pre 5 godina

Srbi se razbacuju tudjim parama najlakse....daj koju stotinu evra vise, plati prekovremeni, plati ovo, plati ono.....zapitaste li se kad ima li odakle za sve te zelje? samo nemojte o tome da ko ne zna bolje da zatvori firmu jer tako cemo doci do toga da ce svi otici negde da rade za neki minimalac u toj zemlji jer je vecina u tom profilu obrazovanja i ako ti se ne svidi bices pozdravljen jer ce doci neka veca beda od tebe iz Tunguzije kojoj je i to mnogo....zapitajte se prvo sta nudite pa onda trazite vise...zapitajte ste kako ste glasali i koji vam vode zemlju pa onda trazite vise na pravom mestu....i da, Tito i prava radnika su umrli odavno, nazalost, a mi sad i te dugove otplacujemo dodatno uvecane od postojecih grebatora

Max

pre 5 godina

Ljudi su stoka kukaju nema posla nema para a istina je drugacija.Posla ima samo nije mozda placen koliko mnogi ocekuju.Da se zadrzimo na variocima.Neko ti ponudi recimo 50000 ali sad je problem sto se radi od 6h.Pa vozaci autobusa rade od 4-5h za 35000.Odgovornost vozaca je mnogo veca.Doktori dezuraju po celu noc i primaju 70000 a imaju duplo vise skole od ovih varioca.Ziveo sam sa roditeljima koji su bili imucni i posto sam studirao vanredno a vec posle 2-3 meseca drugari mo se zaposlili tako da mi je palo na pamet zbog dosade da pocnem da radim.Zaposlio sam se kao fizicki radnik u jednoj firmi za platu koja je u to vreme bila mala ali meni je bilo ok za moje potrebe plus su mi roditelji dodavali kad zatreba.Brzo sam dogurao do nekakvog sefa pa posle 5-6 god i direktora pa posle izmenjao brdo firmi jureci novac.Poenta je da nekukas i da pocnes da radis negde a onda trazis bolji posao ili isti ali bolje placen.

Aleks

pre 5 godina

A da li je iko pomislio da se nigde u normalnom svetu ne radi od 6 sati i da radnici nisu roblje nego ljudi koji neće da unište privatni život. Na kraju će otići u inostranstvo i raditi od 9h u mnogo boljim uslovima i za 10 puta veći platu.
To se zove tržište rada...
(sdned, 16. novembar 2018 13:21)

Radi se na tri smene i normalno je da prva smena počinje u 6 sati ujutru. Taj početak radnog vremena na smene je u svakoj državi oko 5-7 ujutru. I još nešto. Radio sam prilično sa nekoliko firmi koje su sada u Srbiji i niti jedna nije zadovoljna sa radnicima. Svi nešto izvoljevaju i i gledaju kako da što više zabušavaju. Mogu samo da kažem da većina jedva čeka da isteknu ugovori sa državom. E sad vidite da li je nešto sa svetom ili sa Srbima pogrešno.

lepo, lepo...

pre 5 godina

Nece da rade za 900 eura od 6 ujutru...
Nije ovaj narod jos spao do dna.
Ja bih radio ali nisam varilac nego glupi magistar fizike. I radim od 9h, za 450 eura.

Max

pre 5 godina

Ljudi su stoka kukaju nema posla nema para a istina je drugacija.Posla ima samo nije mozda placen koliko mnogi ocekuju.Da se zadrzimo na variocima.Neko ti ponudi recimo 50000 ali sad je problem sto se radi od 6h.Pa vozaci autobusa rade od 4-5h za 35000.Odgovornost vozaca je mnogo veca.Doktori dezuraju po celu noc i primaju 70000 a imaju duplo vise skole od ovih varioca.Ziveo sam sa roditeljima koji su bili imucni i posto sam studirao vanredno a vec posle 2-3 meseca drugari mo se zaposlili tako da mi je palo na pamet zbog dosade da pocnem da radim.Zaposlio sam se kao fizicki radnik u jednoj firmi za platu koja je u to vreme bila mala ali meni je bilo ok za moje potrebe plus su mi roditelji dodavali kad zatreba.Brzo sam dogurao do nekakvog sefa pa posle 5-6 god i direktora pa posle izmenjao brdo firmi jureci novac.Poenta je da nekukas i da pocnes da radis negde a onda trazis bolji posao ili isti ali bolje placen.

sdned

pre 5 godina

A da li je iko pomislio da se nigde u normalnom svetu ne radi od 6 sati i da radnici nisu roblje nego ljudi koji neće da unište privatni život. Na kraju će otići u inostranstvo i raditi od 9h u mnogo boljim uslovima i za 10 puta veći platu.
To se zove tržište rada...

ZG80

pre 5 godina

Haha, zamisli od 6h,pa u bivšoj Jugi su svi radili od 6h,u Sloveniji dan danas 60% proizvodnih firmi radi od 6h-14h,posebno ako ima više smjena. Ne razumijem problem, osim toga nakon rada ti ostaje cijeli dan, i za odmor i za kvalitetno provedeno vrijeme do cca. 22h i sl.

sve znaju Srbi

pre 5 godina

Ja sam u Britaniji radio od 6 ujutru za njihov minimalac dok sam bio na studijama. Radim kao obezbedjenje nocnu smenu, vratim se kuci u 5, odspavam 45 min i ponovo na posao. Nadoknadjujem san popodne. I tako mesec dana, dok je trajao raspust, da zaradim za skolarinu za drugi semestar. Ali znao sam da je to privremeno. Ovim ljudima je verovatno drugacije jer bi to bilo stalno tako, a znaju i da mogu da biraju jer je potraznja za njihovom strukom velika. Ali molim vas da ne pricate neistine o pravima radnika na zapadu. To kako vecina ovde zamislja prava radnika dolazi iz komunizma. Samo je u komunizmu radnik bio gospodin covek. Na zapadu te niko ne pita da li mozes da ustanes rano, niti da li ti treba kafica kao Surdi da te razbudi. Ako nisi popio usput, slikaj se do pauze. A ako neces, hvala lepo, ima ko hoce.

Mirko

pre 5 godina

Koliko gluposti hara našim društvom. Početak rada u 6 ujutro je besmislen. Ukoliko se radi u smenama, onda se smena počinje u 7. Ako treba da se radi noću, onda je to noćni rad. Neko treba da ustane, nadje način da u 5 ujutro dođe do posla kada sigurno nema prevoza ili je u najmanju ruku neredovan i izaziva dodatne troškove, a o drugim problemima vezanim za tako ran početak neću ni da govorim. Ako kompaniji trebaju radnici koji rade ne standardno radno vreme neka dodaju još par stotina evra plate pa će ljudi biti voljni da ustanu i ranije. To je ponuda i potražnja.

Monsterche

pre 5 godina

Čitam i primećujem da ljudi radno vreme od 6h porede sa XIX vekom. To uopšte nije istina,ovde gde radim, u proizvodnji postoji smenski rad,od 06-14h od 14-22h i od 22-06h i to je normalno. Ponekad mi nedostaje ta smena od 06-14h jer imaš posle ceo dan za sebe i porodicu. Iskreno,ova kancelarijska smena nije humana jer iako malo duže spavaš ujutru ona ti pojede ceo dan,dok pokupim klince iz boravka i uz gužvu ja nema šanse pre 18:15 da stignem kući. Živela smena od 06-14h.

jedan od mnogih

pre 5 godina

Srbi se razbacuju tudjim parama najlakse....daj koju stotinu evra vise, plati prekovremeni, plati ovo, plati ono.....zapitaste li se kad ima li odakle za sve te zelje? samo nemojte o tome da ko ne zna bolje da zatvori firmu jer tako cemo doci do toga da ce svi otici negde da rade za neki minimalac u toj zemlji jer je vecina u tom profilu obrazovanja i ako ti se ne svidi bices pozdravljen jer ce doci neka veca beda od tebe iz Tunguzije kojoj je i to mnogo....zapitajte se prvo sta nudite pa onda trazite vise...zapitajte ste kako ste glasali i koji vam vode zemlju pa onda trazite vise na pravom mestu....i da, Tito i prava radnika su umrli odavno, nazalost, a mi sad i te dugove otplacujemo dodatno uvecane od postojecih grebatora

Lars

pre 5 godina

A zar nije rano??! Zašto u 6??! Dal je taj "direktor" normalan, dal je pročitao jednu knjigu o menadžmentu, nešto o Tejlorovoj teoriji ??! ........"
(joe, 16. novembar 2018 13:26)

Rad od 6 je savrseno normalan, gde ima potrebe za tim. Od 6 do 14h, od 14 do 22, kao i 22h do 06h. To se u mojoj fabrici zove smenski rad. Ljudi, i dalje postoje fabrike, i dalje postoji rad po smenama. Bez potrebe da osporavam sve ovo sto je receno u mnogim komentarima, ali...mi kao da zivimo u razlicitim univerzumima.

joe

pre 5 godina

A zar nije rano??! Zašto u 6??! Dal je taj "direktor" normalan, dal je pročitao jednu knjigu o menadžmentu, nešto o Tejlorovoj teoriji ??! Mi prolazimo ono što je US prošla početkom prošlog veka. Pa jel PEKAR da počinje u 6, to je ozbiljan fizički posoa, jel treba da se povrede. Oni će da krenu da rmbaju od 6 a on će da to iskontroliše u podne kad se lepo odmori i naspava. Au ko je sve "menadžer". Očigledno da radnici više znaju nego "elita"

Doctor

pre 5 godina

Ne znam njihove razloge, ne verujem da je ustajanje problem u njihovoj priči to su iskoristili kao izgovor, ali mi kao nacija imamo nerealna očekivanja.

yoozla

pre 5 godina

11 год радим од 6h и ништа ми не фали,иначе радим у металној индустрији(алуминијум).само није плата ни близу 400€

Goxy

pre 5 godina

Evo ja radim od 6 i potpisujem da je to nehumano radno vreme. Nije to sad kukanje sa moje strane ni lenjost nego kako covek koji ustane u 4:30 da bi stigao na posao bude produktivan , raspolozen i oran za rad ?

realno

pre 5 godina

Hoce li poslodavci shvatiti da radnici nisu roblje ? Taj brod sto je zavaren u 6h ujutro nedaj boze da zaplovi.Ove vesti kako je nemoguce radnike naci za 300 eur, ili da rade od 6, ili da rade deficitarne poslove trebate pustati svaki dan da se smejemo i placemo.Pa ljudi ...na posao ode 2/3 dana...Za sta da dam nekome najbolje godine i najbolje vreme od dana?

mandrak

pre 5 godina

radno vreme od 6 u dvadeset prvom veku nije normalno,ja radim kod srpskog privatnika od 6 do 14 h ili do 16h...nisu losi uslovi,al taj trenutak u 4 i 20 kad ti zazvoni alarm,pucao bi sebi u nogi pogotovo zimi,te price kako imas ceo dan su nebuloze,uvek sam neispavan kad god legao,jos ako utrci radna subota to je pakao,zena i deca pa mora da se radi i cuti...al cim nadjem radno vreme makar od 7...bezim glavom bez obzira!

potomak boraca u I i II Svetskom ratu

pre 5 godina

Osma godina mi je na zavodu. Nisam pozvan nijednom od strane zavoda u vezi nekog posla, obuke, prakse. Fakultetski sam obrazovan i specifično mi je zanimanje koje je vezano za državnu upravu. Nudio sam se da radim besplatno, ništa. Nisam kukao, padao u depresiju, nego knjigu u ruke i učio zanimanje sa kojim mogu sada da radim bilo kuda u svetu. Hvala Srbiji što mi nije dala nikakvu šansu, ali ja trebam Srbiji više nego što ona meni. Hvala na pažnji i doviđenja.

IZRABLJivANJE

pre 5 godina

Jedva cekam da Srbija udje u EU pa da vidim onda srpske gazde kako ce da odrzavaju firme kada im svi pobegnu i treba svi da beze iz ove rupe ja radim 12 sati svaki dan, da bas svaki dan i nedeljom i praznicima svaki boziji dan...

zoki

pre 5 godina

A zar ne može firma da reorganizuje smenski rad-recimo da prva smena počne u 8 pa 8-16,16-24,24-8h ?Inače sve institucije,banke,pošta i servisi počinju u 8 ili 9 h.

slave

pre 5 godina

Ti koji su se javili sigurno ne zive u Kladovu nego u nekom obliznjem mestu, da bi dosli u 6 na posao moraju ustati u 4. Za 600 evra bruto to je previse. A i zasto se radi od 6, pa nije ovo zemljoradnja i XIX vek.

Ahtung

pre 5 godina

Stvarno je rano! Verovatno većina njih i ne živi u Kladovu, nego u okolnim selima, što znači da treba da ustanu u četiri ujutru da bi počeli posao u šest. Uz to, ide zima, ladno, a leti vrućina. Posao varioca je izuzetno težak, čak i kad je sve idealno. Da je slatko, ne bi džaba davali toliku platu.

ja

pre 5 godina

Kazite tom ,,Lepovicu''da je to sigurno rad po smenama,ili po 12.sati.Cim se radi od 6.a,naravno to nije rekao.Neka idu svi,i treba.Kazu da su poceli poslodavci malo bolje da se ponasaju prama radnicima.Odneo đavo salu.Manjak radne snage,nemogu naci radnike...AKO,TAKO I TREBA!!!!!!!!

Ikarbus Yilong Vucic ELEKTRO AUTOBUSI baron Munchauzen

pre 5 godina

900 eura bruto. Pa vozaci GSP Beograd imaju 100000 osnovu pa opet fali vozaca. Sto bi radili za 100000 kad ih u Nemacku ceka plata od 300000 plus 13 i 14 plata u iznosu od oko 450000? Ajmo svi preko a njima botovi neka vare. Mislim vare oni vec ali sendvice i travu.

Sasa Radomirovic

pre 5 godina

Srbiji nije plaćeno prekovremeno i radno vreme preko 10-12 sati,a ''posao mora da se završi'' parola novih ''biznis menadžera''.Pod tim uslovima realno neće niko da radi,a pogotovo što se polako otvara prostor za rad preko.Tako da to da neće niko da radi i nije baš tačno.

Mrmot

pre 5 godina

"Neverovatno, ali istinito", istakao je Lepović. "Kada smo većini zainteresovanih kazali da očekujemo da se sutradan u šest sati ujutru jave na posao, većina je odgovorila da im je "previše rano da ustanu u to vreme"".

Ma da, kako da ne, pazi da ti ne poverujemo... Većina ti ne bi ništa rekla, samo se ne bi pojavila ujutru.

U tom brodogradilištu je prosečna plata 900 evra, ali BRUTO. Dakle, prosečna NETO plata je oko 64.000 dinara, što znači da većina radnika radi za 50.000 do 60.000 dinara. Nijedan varilac ti neće raditi za te pare jer je to zanimanje deficitarno i ostali poslodavci ih plaćaju suvim zlatom...
Ali, da, lakše je druge nazivati lenštinama i nelebarima nego sebi priznati da si cicija i izrabljivač...

Kolovođa

pre 5 godina

Nije ovde sporno radno vreme. 6 sati uopšte nije toliko rano. Legneš brate ranije i naspavaš se. Ovde je problem što se krivi slika i stvarni uzrok, a to su uslovi rada, visina plate, mogućnost prevoza ili nadoknade troškova prevoza...
Da je plata "malo" viša od ponuđene i da je obezbeđen prevoz radnika ili neki vid nadoknade putnih troškova (u celini ili bar deo) ne vidim razlog zbog čega bi neko odbio posao. Mislim, ima u Srbiji lenština i spavalica, ali mišljenja sam da definitivno nisu u većini.

веверица

pre 5 godina

наравно да је реченицу завршио до пола и при томе суштински обмануо све. није проблем што треба да се дође у 6, него што треба да се после и остане до 6-7. е то већ неће нико нормалан. да је радно време од 6 до 2 тукли би се за радно место. па то је најбоље радно врмеме на свету.
нема већих лажова на свету од наших послодаваца. сви су они поштени, сиромашни и заправо се баве бизнисом да би помогли радницима

only fools and horses

pre 5 godina

Omiljena rečenica poslodavaca - ako nećeš ima ko hoće.
E sad polako počinje da im se vraća. Ako nećete da date bolje uslove rada i veće plate, ima ko hoće. Još uvek tek u ponekoj struci, na kašičicu, ali polako, stići će i to na red kod svih.
Samo ne znam dal će Srba i Srbije biti do tada.

argonac

pre 5 godina

U Ravensburgu u Deutsch kao varilac imam 3000 fix. Ne dajte svoje zdravlje , snagu, vreme i mladost nikome, nikome i nikome. A kamoli nekim umisljenim govnarima koji misle da su rodjeni da budu povlasteni zato sto su zbrljavili par ispita vise , a ne znaju eksera zakucati.

Nizozemljak

pre 5 godina

To uopste nije tacno. Ovde su sindikati izmedju 10 i 50 puta jaci nego u Srbiji zavisno od zemlje o kojoj pricamo. Da dodje ovde neko i dekretom kaze da je radno vreme od 6 umesto od 9 ne samo da se niko ne bi pojavio nego bi ga jos i tuzili.
To Sto se u Srbiji seje nekakva propaganda kako se ovde vise radi i uslovi surovo diktiraju je samo sistematicno ubedjivanje naroda da ostane tu gde je i radi za crkavicu koja ovde nije ni socijalna pomoc.
Potpisujem da 90% ljudi ovde radi manje od 90% zaposlenih u Srbiji i to i za vise para i pod boljim uslovima.

Deyan X

pre 5 godina

Moj kolega kao varilac radio u trecoj zemlji preko Grka za oko 4000$ mesecno kao povremeni varilac. Radio 6 meseci ove 2018 i radice jos 6 meseci u 2019 i ide u penziju...
Tako se to radi.
A vi u Kladovu ponudite 1000 e cisto za 180 sati rada a svaki prekovremeni sat platite 10e i da vidite kako ce se pojaviti gomila ljudi....

Sasa

pre 5 godina

Vidim da mnogi ovde pominju inostranstvo, pa da podelim sa vama informaciju iz Kanade: kod mene u firmi radnici MORAJU da pocnu u 7h, a neki dolaze i u 5h da bi izbegli guzve na putu...ali moraju najkasnije u 7h da pocnu. Rdi se 8h + 0.5h za rucak. U tih 8h imaju 2 pauze po 10min za cigaretu. U kancelariju mozes da dodjes kada hoces ali ne kasnije od 9:00h. Prekovremeno se placa 1.5x...vikendom 2x
Ovde je ljudima normalno da idu na spavanje u 22h....23h je vec kasno

drvobradi

pre 5 godina

Moze se puno zakljucaka izvesti iz price, ali direktor smatra da je on u pravu i jos generalizuje to na ostatak naroda.
Za pocetak 900e prosek nista ne govori o poziciji koja se nudi, mozda direktor ima 5000e platu, 2 cistacice 200e a 7 varilaca ima platu 500e. Druga stvar, mozda je plata od 900e mala u odnosu za ono sto se trazi (broj sati rada ili drugi uslovi) ili je mozda mala za tu profesiju (trziste diktira uslove). U svakom slucaju, oni su kratki za 60 varilaca i ako nesto ne promene u ponudi, i ne nadju ih, izgubice poslove i mogu onda da zatvore pogon. Umesto sto kuka po novinama, neka direktor radi svoj posao.

Drakče

pre 5 godina

Samo je u komunizmu radnik bio gospodin covek. Na zapadu te niko ne pita da li mozes da ustanes rano, niti da li ti treba kafica kao Surdi da te razbudi. Ako nisi popio usput, slikaj se do pauze. A ako neces, hvala lepo, ima ko hoce.
(sve znaju Srbi, 16. novembar 2018 14:52)

Dodji u Nemačku da objasniš radnicima čija prava brane aždaje od sindikata i koji su zaštićeni kao beli medvedi kako nisu gospoda i kako bi to bili samo u komunizmu. Sva sreća pa nije svaka zapadna država imala Megi Tačer.

Brigate Rosse

pre 5 godina

Znaci krivi su ljudi koji came na birou,a ne NSZ koji ceka da se neko od poslodavaca javi?A oni na NSZ nisu nista drugo do obicnog statistickog zavoda.Primaju platu nizasta.
Ovaj direktor iz Kladova je precutao cinjenicu da ocekuje da neko radi 12h dnevno za bruto platu varioca od 900€.Pa to je 50.000 dun. neto.Pa sta se cudi onda?????
Da je sve bajno kao sto pricaju,ne bi ljudi bezali odavde.
Sve same lazi i prevare poslodavaca u dogovoru sa drzavom.

Dejan

pre 5 godina

Nije plata 900e nego oko 600e kad se odbiju doprinosi. Da,malo je za rad varioca na brodogradilistu.Mozda malo da se raspitate pre nego sto prenesete (netacnu) vest!

Mile DDD

pre 5 godina

Prijatelj bivsi kolega ddd sanitarac izuzetan strucnjak za deratizaciju svih vrsta buba u avgustu otisao za Amsterdam u Holandiji,pocetna plata 3200 eura i placen stan i hrana neka garsonjera mala ali ne buni se.U Srbiji i to u Beogradu je radio citavih 8 godina u jednoj renomiranoj DDD firmi za 28 hiljada dinara/260 eura bez povecanja plate skoro sest godina.Posao u Holandiji je nasao tako sto mu je na zahtev da mu se poveca plata na barem 35 hiljada prethodni vlasnik u Beogradskoj DDD firmi rekao da trazi bolje na drugom mestu ako mu je malo tih 28 hiljada/260 eura plate a radi se od jutra do mraka neretko i svake subote sto je 26 dana u mesecu ili cirka 10 eura od jutra do mraka,zvanicno 8 sati rada dnevno nezvanicno i preko 10 sati bukvalno je radio za 1 euro po satu.

Prijatelj ga pozvao iz Holandije i zahvalio mu se na ime toga sto nije hteo da mu poveca platu sto je i uticalo da shvati nakon kada se raspitao preko EU portala za trazenja posla koliko se njegova struka trazi u Evropi i koliko se placa.

U Srbiji je parola"evo ti 250 eura za hoces neces ima ko hoce."Ima ko ce da radi.Studenti bez dana radnog iskustva koji rade 1 dan i sledeceg dana ih vise ne vidite u zivotu.

Da ne spominjem i drastican pad prometa vlasnika DDD firme u Beogradu usled otkazivanja postojecih klijenata vlasnika lokala koji su jednostavno otkazali mesecne ugovore kad su shvatili da najbolji majstori u firmi vise nisu u Srbiji i da im rade studenti bez ikakvog iskustva i ucinka.

Dizeldorf

pre 5 godina

Hahahaa niko ne pita koliko se radi i kada se radi u inostranstvu, aha mozda kad radite na crno ili preko ovih lihvarskih agencija, kada ste redovno prijavljeni radite svoje radno vreme i to je to prekovremeni je preskup za poslodavce i samo u ekstremnim situacija se radi prekovremeno jer nije isplativo, a sce vam je placeno do zadnjeg centa i to vrlo posteno a neretko bude i preko plate kada je poslodavac zadovoljan...

Jo Jo

pre 5 godina

Nije plata 900e nego oko 600e kad se odbiju doprinosi. Da,malo je za rad varioca na brodogradilistu.Mozda malo da se raspitate pre nego sto prenesete (netacnu) vest!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Dejan, 16. novembar 2018 13:34)

...600e neto za varioca je sitnica realno gledano tako da ne vidim zasto se cude.To je posao gde ti ugrozavas svoje zdravlje i zasluzuje da bude bar duplo placeno.

Corvus

pre 5 godina

Nece da rade za 900 eura od 6 ujutru...
Nije ovaj narod jos spao do dna.
Ja bih radio ali nisam varilac nego glupi magistar fizike. I radim od 9h, za 450 eura.
(lepo, lepo..., 16. novembar 2018 14:09)

Ako ti fizika ne valja, što se ne prekvalifikuješ u varioca (imaš kurseva koliko god hoćeš) pa da uživaš sa elektrodom u ruci od 6 ujutro do 6 uveče, za 900 evra bruto u Kladovu?

Verovatno nisi ni ti još spao do dna...

Ako taj direktor u Kladovu ne može da nađe radnike, sigurno postoji neki debeo razlog za to, a najverovatnije i više razloga, svaki sam za sebe dovoljan. Bolje mu je da ne izigrava naivnu Alisu u zemlji čuda, nego neka lepo sedne i razmisli u čemu je tačno problem, pa će mu se rešenje kasti samo!

Tja...

pre 5 godina

"A zar ne može firma da reorganizuje smenski rad-recimo da prva smena počne u 8 pa 8-16,16-24,24-8h ?Inače sve institucije,banke,pošta i servisi počinju u 8 ili 9 h. (zoki, 16. novembar 2018 19:20)"

Ima više razloga (a ima mnogo pametnijih od mene, neka navedu neki koga se nisam setio) - po Zakonu o radu, noćni rad se računa od 22h do 6h ujutro - lakša je kalkulacija plata ako ti radnik radi celu noćnu smenu (nemaju svi softver koji računa automatski niti barataju toliko ekselom). Drugo, transport - kojim prevozom da neko dođe do firme, ako mu smena počinje u ponoć i kako će onaj koji je u ponoć završio da se vrati kući? Treće, porodica - ako ti se noćna smena završava u 8, ko će da vodi decu u vrtić / školu oko 7 ujutro?

Banke počinju kasnije ne zbog nas, već zbog "prekonoćnog" internog pozajmljivanja para, kod koga se raskusuravanje računa ujutro. I nema mnogo smisla da rade od 6 ujutro, kad većina njihovih korisnika tada ne radi - banke prate administraciju, ne prate proizvodno radno vreme.

Servisi - npr. nekad su kafane radile od 5 ujutro, da može radnička klasa da "zvizne" jednu ujutro dok čeka autobus. Sad kad nema fabrika sa masovnim dolaskom na posao, nema potrebe da rade tako rano (kao ni trafike, da se kupe cigare i novine pre posla). Sve je pomeremo par sati unapred. Što rekli Bosanci, drugo vreme, pa drugi i adeti.

Buntovnik sa razlogom

pre 5 godina

Da ali ta prica mora i da ima nastavak odnosno da cujemo i drugu stranu. Na brodogradilistu jeste mozda prosecna plata 900€ gde direktor ima 3000€ a varioc 400€. Niko ne pominje kolika bi plata varioca bila vec samo kolika je prosecna. Sta briga varioca kolika je prosecna plata, njega zanima samo njegova. Klasicna obmana po sistemu citaj prosecnu platu da se ne bi otkrio pravi uzrok nekavljanja na posao

qwerty

pre 5 godina

Vi ne znate kako je tesko naci kvalitetog TIG zavarivaca u Srbiji. I zasto bi radio za 900e (ako je uopste tolika plata), kad kao frilenser moze da zaradi taj novac za ~10 dana, kod nas a ne u inistranstvu. Znam sta pricam, zato sto jedva nasli jednog coveka da odradi specificno i kvalitetno zavarivanje (ostali ovde jako losi, dobri zapalili preko). Ista prica je u Madjarskoj/Rumuniji, kaze mi covek sto vodi posao za jugoistocnu Evropu da je ostalo kvalitetnih zavarivaca oko 10-15. Tuga.

neko tamo

pre 5 godina

Ma pricam ti pricu.
A prevoz do tamo, a frekventnost autobusa za stici.
Koliko sam ja upucen posao varioca je fizicki naporan posao, konstantno, treba doci odmoran zar ne?
Ali neka, bitno da NSZ kida od posla. evo vidim smanjuju nezaposlenost a znamo i kako, neka novinari zatraze podatak od MUPa Srbije (po Zakonu o slobodnom pristupu podataka inform.od javn.zn) tacnu brojku koliko gradjana Srbije je izaslo iz Srbije i nije se vratilo duze od 3 meseca, pa onda uporediti koliko gradjana Srbije uplacuje mesecno Pio obaveze... Prosta matematika pokazace da su ti % smanjenja nezaposlenosti zapravo svi oni koji su digli ruke od Srbije.

Zoolok

pre 5 godina

Pa ocigledno da ta (kao dobra) plata nije dovoljna da i ljude bez posla ubedi da dodju i rade taj posao za te pare. Ne znam sta je tu tako cudno, ako u armiji nezaposlenih i dalje ne mozes da nadjes radnika, tesko da je onda problem u svima ostalima, bice da je do tebe i tvoje ponude.

DejanM

pre 5 godina

Gledam infoStud i Brodogradiliste iz Splita trazi nase radnike za rad u Hrvatskoj a nasi uzimaju radnike iz Rumunije, turske ... Ko je ovde lud. Zapad trazi radnu snagu zato sto nemaju klasicno strukovno obrazovanje a natalitet im pada a proizvodnja se povecava rapidno te su u manjku i to ozbiljnom sa radnom snagom tako da vlsanici kompanija uvoze radnu snagu po svaku cenu.

Zoran

pre 5 godina

Kada neko tako lepo laže, čovek se prosto oduševi !! Teško ljjudima iz Kladova i okoline da ustaju rano da bi od 6 sati počeli da rade? E direktore, direktore, mora da te za ovako "lepo" laganje, lepo i plaćaju.
Nema direktore Minhauzen, varilaca za 600 evra. Bilo nekad. Probaj da ih potražiš baš u Holandiji, srešćeš ih, vare brodove ali tamo i to za jedno 6x po 600 evra. A i ti Rumuni i Turci, oni ti dolaze za 600 evra?
A vidim, odlično se uklapaš u "vođinu" tezu da smo neradnici..
Malo ti je vremena ostalo, moj direktore, jako malo. Ako brzo ne opametiš te tvoje holanđane i umesto laganja ih nagovoriš da odreše kesu i tvoja će stolica ostati prazna ali ti nećeš u Holandiju, takvi im trebaju samo ovde.

ankona

pre 5 godina

Ali niste rekli koliko se radi za tih 900 evra. Ja cenim 12 sati NAJMANJE. Ljudi mogu 700 evra da uzmu ako tezgare i to do 8 sati dnevno, neće da ostavljaju život ako ne moraju. Plate, gospodo, plate povecavajte.

Nebitno ili nije bitno

pre 5 godina

Koga briga kolika je prosečna plata. Neka kažu kolika je plata zavarivača i koliko je radno vreme, kakvi su uslovi. A ako je zaista 900 eura to je smejurija. Za mnogo manje zahtevan posao, zavarivanje takodje, i uopšte manje posla dobijam malo manje od te njihove prosečne plate. Mogu jedino uhvatiti neke početnike ili one kojima gori pod nogama pa daj šta daš.

Bob

pre 5 godina

Ja sam zavarivac, ali radim sasvim drugi posao. Zasto? Zato sto necu da upropastavam zdravlje za 200 i kusur sati za 500 evra. To je izuzetno tezak posao, pogotovo sto kod nas sevradi u nehumanim uslovima. Nema nikakve ventilacije, gde si prinudjen da udises isparenja. Raditi desetak sati gde je zimi temperatura oko nule, a leti zbog zagrevanja materijala i preko 50 nije normalno za tako malu platu. U inostranstvu je jedan zacarivac placen vise nego profesor na fakultetu, pa cak i tako fale zavarivaci, pa ih uvoze iz zemalja balkana. Toliko od mene.

pravda

pre 5 godina

klasika od 06-18h da se to "izbambusa" do Nove god sto ima do tad naobecava svasta nesto da ce biti posle tog projekta ... a vi osim slomljene kicme i to za male pare ne dobijete nista ... zato i idu svi normalni odavde ... Pogotovu je zavarivac zasticen na zapadu a ovde kao u rudniku da moze 10h da radi aparat i da mu varis i opet bi bilo aliii ....

Varioc

pre 5 godina

Ako već dolazim u 6h na posao, hoće li mi oni reci u 14h :” radio si 8h, e sad idi kući”. Ne! Ima da me drže do 17-18h uvece dok se ne smrkne. Znaci to je za plata za posao i po. A hoće li mi dati slobodan vikend ili samo nedelju? To nije plata, to je plata sa prekovremenim.

buci

pre 5 godina

Radio sam kao crnac za jednu od najvecih kompanija u Srbiji mnogo teze fizicke poslove od varilaca uz svo duzno postovanje. Sada sam u Nemackoj u istoj grani industrije, mislio sam da je veci stepen eksploatacije radnika jer je ovo kapitalizam, kad ono cvrc! Uslovi, plata, odnos poslodavca... ne mogu doci sebi ni posle 3 godine! Najblize nesto nasem socijalizmu nekada. Pritom radim kod privatnika. Cujem da je u drzavnoj sluzbi jos bolje! Kako?! Gde smo to pogresili?! Sta se desilo?!

Polka

pre 5 godina

28 godina poslodavci u Srbiji izrabljuju radnike. Doslo malo do poboljsanja stanja i oni koji su dobri ne moraju da trpe ucene. I onda novine objavljuju tuznu vest, kako radnici u Srbiji nece da rade navodno od sest, a realno bi radili svaki dan neplaceno prekovremeno dok sunce ne zadje. Poslodavci godinama ne postuju radnike, zasto bi radnici ako ne moraju njih...

zvezdarac

pre 5 godina

@lepo lepo

Tvojih 450e je netto iznos a onih 900 je bruto (530 netto). Uz to, to je težak fizički posao koji je svugde više plaćen nego tvoj (ne govorim ništa o opravdanosti takve razlike, prosto je tako). Tako da tvoja ozlojeđenost i nema baš neku osnovu.

Monty Python

pre 5 godina

Da ali ta prica mora i da ima nastavak odnosno da cujemo i drugu stranu. Na brodogradilistu jeste mozda prosecna plata 900€ gde direktor ima 3000€ a varioc 400€. Niko ne pominje kolika bi plata varioca bila vec samo kolika je prosecna. Sta briga varioca kolika je prosecna plata, njega zanima samo njegova. Klasicna obmana po sistemu citaj prosecnu platu da se ne bi otkrio pravi uzrok nekavljanja na posao
(Buntovnik sa razlogom, 16. novembar 2018 15:38)
Pravo u centar! Meni je iskreno drago što ljudi ne žele da rade jer dobar zavarivač će zaraditi tih 400e za 6-7 dana posla. Alavi tajkuni nek' zaposle filipince pa će proizvoditi podmornice jer će posao biti obavljen "stručno".