1. Tačno je da suficit, sam po sebi, nije dobra stvar. On samo znači da nemačka država previše globi svoje gradjane i da treba da vrati taj višak svojim poreskim obveznicima. Štednja i investicije, medjutim, jesu osnova svakog napretka.
    Varufakis, koji je čovek otvorenog uma i, iako marksista, nije ideološki rigidan, ipak ne odustaje od ideje da neki "savet sedih mudraca" pravično i pametno treba da rasporedjuje bogatstvo koje stvaraju slobodni gradjani kroz svoje dobrovoljne kooperacije. Problem je u tome što se takve ideje UVEK izjalove. Nasuprot tome, prosperitet uvek nastaje kada oni koji stvaraju, sami raspolažu plodovima svog rada, bez nametanja od strane političkih i birokratskih "eksperata" i bez obzira na to šta traži 50%+1 biračkog tela.
    (Liberty, 14. septembar 2017 12:11)

    # Link komentara

  2. @88888

    moj odgovor nije upucen onome sto prica varufakis, vec besmislenim komentarima o nekakvoj zaveri protiv grcke! ranije su komentatori poput ovih kojima repliciram ovde pisali tirade o planovima da se grcima "otmu" ostrva. koliko ja vidim, za ovih 6,7 godina nijedno ostrvo nije "oteto". stavise, od grcke muke je zasad najvise profitirala kina! cinjenica je da su grci bili alavi, da su varali, predstavljali deficit 7 puta manjim nego sto je zaista bio, na konto toga usli u evrozonu za sta nisu ispunjavali preduslove, zahvaljujuci svemu tome uzimali jeftine kredite, pa onda te kredite trosili na plate u javnom sektoru, umesto na ulaganja u privredu, da im je novcem iz EU fondova izdgradjeno stotine km najkvalitetnijih autoputeva, itd. pravdati sada grcke probleme nekakvim zaverama EU ili MMF-a je umobolno!!! a druga je stvar sto je EU potpuno pala na testu po pitanju grcke! citava evropska ideja, price o jedinstvu i ostala filozofiranja su veliko razocarenje svakom iskrenom coveku koji je verovao u ideju EU. brisel je imao idealnu priliku da na primeru jedne finansijski i moralno posrnule drzave, sa gramzivim stanovnistvom i najkorumpuranijom elitom u evropi, demonstrira da ce bez obzira na greske, uvek pomoci clanici u nevolji. umesto toga, zarad interesa kreditora osudili su ceo jedan narod da u naredne bar dve generacije ispastaju za gluposti svojih roditelja. nakon grcke krize, brisel vise nema nikakvo moralno pravo da govori o evropskoj ideli i zajednistvu.
    (andreas kisser, 14. septembar 2017 12:09)

    # Link komentara

  3. Ova prica je druga strana medalje. Ok, shvatili smo da mjere stednje dovode do smanjenja potrosnje, pucanja balona itd., sto dovodi do suficita.
    S druge strane, neracionalna potrosnja dovodi do deficita, izmedju ostalog.
    Kompromis, braco, kompromis, a ne stednja ili bacanje para!
     (Niksicanin, 14. septembar 2017 11:17)

    # Link komentara

  4. Andreass Kisser , svaka cast na obrazovanju i na upucenosti u finansijske tokove ,ali o ne umanjuje znacaj teksta u kojem nije poenta ekonomija vec odnos elite prema kljucnim temeljma na kojima pociva ekonomija a cija fleksibilnost nije uocena u kako politickim,tako i ekonomskim transferima koje zahteva tok vremena i trzista.to je razlog za pluseve citalaca koji nemaju strucno znanje.a ne uobrazilja da su kompetentni da pricaju o necem sto pojma nemaju.Ali tekst nije smo ekonomske vec pomalo i psiholoske konotacije.Nigde Varufakis ne velica Grcku sposobnoct ,bas naprotv napustio je kada je video s kavim ljudima treba da menja usaljeno neznanje.
    (88888, 14. septembar 2017 10:13)

    # Link komentara

  5. Nije ni cudu sto je ovaj covek ,Janis Varufakis,svojom pojavom na grckoj politickoj sceni odmah izbio u prvi plan jer samo ovim teksom na mene uice pozitivno ,optimisicki ,bez obzira sto ukazuje na slabostti kojima ekonomija rusi sklad ,kako on dijagnostikuje ne ukljucujuci pored ekonomskih znanja i prakicno delovanje ustaljenih formula koje nisu kontanta u primeni na tterenu gde su deficit i suficit moraju procenjivai u sklopu Unije a ne samo kao pojedinacni pokazaelji koji predsavljaju aktivu i pasivu ili plus i minus,a koje i laici razumeju iako ne znaju.Jasan i saze osvr koji pametnom moze znaciti mnogo.
    (esma, 14. septembar 2017 10:00)

    # Link komentara

  6. MMF je poslednji spas drzavama kojima niko vise nece da zajmi, dajte ljudi prestanite sa zaverama. Inace covek je u pravu naravno ali Nemacka moze da krene da trosi vise samo kad ostale zemlje izvedu reforme trzista rada da bi se tu stvari pokrenule i preduzetnici i zsposleni imali nesto od toga! Inace taj tzv Nemacki drustveni ugovor (Deutschland AG) je vecim delom demontiran za vreme Schredera
    (Swarog, 14. septembar 2017 09:26)

    # Link komentara

  7. Baš je ovaj počeo da smara. I kako može da uporedjuje Grčku i Nemačku u bilo kom segmentu? To nije moglo ni u srednjem veku a kamoli sada.
    Sad je zapad kriv za burazersku trange-frange ekonomiju.
    A drugu El Komandanteu imam da poručim da je ta priča mnogo lepa na plaži, noću, uz gitaru i lepe cice...pa svi volimo ravnopravnost, ljubav i mir. Ali, u realnom svetu, onom od koga Srbi beže uporno, ta priča je odavno u kanti za smeće. Levičari imaju jednu gadnu osobinu. Mnogo vole da filozofiraju, a slabo da rade. A kintu volidu k'o lala slaninu. Ništa manje nisu pohlepni od mrskih kapitalista.
    Haug.
    (Negativni, 14. septembar 2017 09:24)

    # Link komentara

  8. Ovaj je isti naš Mlađa, samo što su njega Grci brzo pročitali...
    (Lalo, 14. septembar 2017 09:21)

    # Link komentara

  9. Da se ne gnjavimo sa čitanjem predugačkog teksta, u ovom grmu leži zec: "Sada je na Nemačkoj i na ostalim Evropljanima da stvorimo dobar mehanizam kojim ćemo moći da unutar Evrope pametno raspolažemo našim deficitima i suficitima". Dakle, G. Varufakis bi hteo da on i Grci malo upravljaju nemačkim suficitom, a da Nemcima uvale da se bave grčkim deficitom. Lukav plan, jedino još da nagovore Švabe na to. Ma budale su Švabe, pristaće garant.
    (Dušan, 14. septembar 2017 09:13)

    # Link komentara

  10. Pojedini su već ovde napisali kako je Grčka dobijala kredite, ali i te uzete krdite nije koristila za pospešivanje privrede ili izgradnju infrastruktire, nego u političke svrhe. Recimo, državnim službenicima davani su krediti, bolje reći pozajmice, koje je vraćao samo do pola, dok bi mu druga polovina bila oproštena. Apsurdnost je bila tolika da je državnim službenicima, davan stimulans da bi bolje radili, to jest dolazili na vreme na posao, kao i recimo dodatak zbog ozračenosti od kompjutera ??! Zatim tu su bile penzije veće od polovine država EU uključujući, čak i jednu Holandij ili Dansku ?! Dakle, njima niko nije kriv nego su sami krivi jer se nisu prostirali, što no kažu, koliki im je guber, nego su preterivali u svemu, a sad je to sve došlo na naplatu. Kako kažu ono, nema besplatnog ručka !!!
    (Coco Bill, 14. septembar 2017 09:06)

    # Link komentara

  11. Voleli ili ne voleli ovog coveka on je skroz u pravu. Zivim na relaciji Berlin-Bec i u nekim privrednim tokovima sam - ovo ovako kako ide ili tacnije receno kako se javno predstavlja ne valja nista. Nemacka vlada je jos 2009 godine (samo nekoliko meseci od izbijanja krize) zabranila medijima da apsolviraju posledice krize u javnosti (to je nemacki model ponasanja - da lose stvari ili kriju ili namerno sminkaju - i tako je bilo jos i NS vremna i 3 Reich-a. Nemci - ali bas rodjeni Nemci - masovno napustaju Nemacku i sele se tamo gde Nemacka drzava investira. I to ne samo na odredjeno - vec prodaju sve u Nemackoj sto imaju i kupuju i sasvim se naseljavaju u juznim Evropskim zemljama, juznoj Americi, Aziji. Treba mucnuti malo glavom i razmisliti ozbiljno. U pravu je ovaj Grk.
    (Simon, 14. septembar 2017 08:12)

    # Link komentara

  12. Ne, nego je bolje imati strahovite deficite! Moja Danska je vratila i poslednji "dinar" stranog duga (nije bilo mnogo, 1,5 milijardu evra), a SVAKI mesec pravi trgovinski suficit od 500m do 1 mlrd evra. Inace duguje oko 38 % BDP-a u lokalnoj valuti! Bolje bio bilo da pravi deficit? Da mi neko prica o ekonomiji, pa hajde, a ono se nasao Grk!!!
    (Hygge, 14. septembar 2017 07:59)

    # Link komentara

  13. Ljudi ne trebaju ovakve likove nego ljude koji stvaraju posao a takvih je u Njemačkoj na milijune.
    E moj Varufakis pa naravno da im svi zavide čak eto i jedni Englezi koji nemogu smisliti Njemce i to što su bolji od njih. Vrati se ti u anonimnost nisi trebao ni izlaziti iz nje.
     (Ted ZG, 14. septembar 2017 07:44)

    # Link komentara

  14. Samo jedna stvar koju kaže ovaj komunistički demagog je tačna, nemački suficiti ne svedoče o zdarvlju nemačke ekonomike, jer je, zbog suludog sistema u kome se gomila para neproduktivno troši, a gomila ljudi može da parazitira na radu i pameti svojih sugrađana ili da se od tuđih para čak aktivno bavi ekonomskom i društvenom destrukcijom, njen rast još uvek anemičan a većina ljudi radi sve više za isti ili gori životni standard, dok samo odabrani pokedinci i firme, to jest, oni blisli državi i štampanji jeftinih evra u Frankfurtu profitiraju. Naravno, lekovi koje Varufalis predlaže su još mnogo gori ekonomski otrov od sadaenjeg bolesnog EU-sistema koji bi potpuno pokopao evropsku ekonomiju.
     (EU Citizen, 14. septembar 2017 07:24)

    # Link komentara

  15. Joj što bi bilo dobro da Srbija ima taj truo i opasan suficit u finansijama...
    (Uskok, 14. septembar 2017 07:10)

    # Link komentara

  16. pregledah komentare i mogu samo da zakljucim da je sramota sa kakvim sve komenatrima ljudi izlaze na temu za koju verujem da u srbiji ima jednocifren broj ljudi koji je kvalifikovan da prica. covek iz teksta je dokazan akademac, dokazan konsultant u privredi, dokazan pisac i filozof o ekonomiji, sa spiskom prijatelja koji malo ko na svetu ima pa najmanje zasluzuje da se njegova teorija dodatno istrazi a ne komentarise pijacnim tumacenjima, netacnim i nepovezanim referencama...
     (hmmm, 14. septembar 2017 06:54)

    # Link komentara

  17. Kada neko bolji od tebe uputi kritiku, zapitas se. Kada ova spodoba kritikuje Nemacku, nasmejes se
     (Pera, 14. septembar 2017 06:43)

    # Link komentara

  18. Stid ih je koliko im dobro ide!
     (Saša, 14. septembar 2017 06:37)

    # Link komentara

  19. Varufakis pametno zbori glupo radi.
    (Sava Drugi, 14. septembar 2017 02:58)

    # Link komentara

  20. Janis je pod pritiskom Nemacke smenjn sa ministarskog mesta provalio je sve planove Nemacke u vezi sa porobljavanjem Grcke,Nemackoj nije cilj da se Grcka razduzi vec da je ekonomski porobe,inace nebi im pozajmili 100 milijardi kad su vec znali da duguju 200.Varufakis je jedan od tri najbolja finansijska strucnjaka u svetu i to ne moze niko da porekne.
    (srdjan, 14. septembar 2017 00:02)

    # Link komentara

  21. Nije covek citao Alan Forda...ali ako mogu da citiram Bob Rock-a "Bolje živjeti 100 godina kao milijunaš, nego 7 dana u bijedi!"
    (Java, 13. septembar 2017 23:22)

    # Link komentara

  22. @ernesto che,
    mani se ti tog levicarskog kontrasenja. Da ti je taj Ernesto Che bio vodja i Goli otok bi ti bio lep.
    A sto se Grcke tice, pa nije u narodu izreka DUZAN KO GRCKA bez razloga. I to je davno pre bilo kakve EU.
    Da nema Nemacke evro ne bi bio ovako jak.
    Nego zasuci rukave pa raditi - sistematski, nesto sto Grk nikada nije bio u stanju bas kao ni mi.
    (nase iluzije, 13. septembar 2017 23:21)

    # Link komentara

  23. (Botko, 13. septembar 2017 20:13)
    Ne, nego će ih Zlatna Zora dovesti u red. Manite se deco populizma sa reddita i kojekakvih idiotskih portala. Sad odjednom zaboravljate ko je MMF i šta radi po svetu. Ajde bre na spavanjac.
    (021, 13. septembar 2017 22:00)

    objasni mi molim te ko je MMF i sta je to radio po svetu? evo bas me zanima, a inace nisam dete vec izuzetno obrazovan, odrastao, uspesan u onome cime se bavim, covek! naroicto me zanima sta je MMF radio po irskoj i islandu nedavno, a pre toga recimo po dalekom istoku. evo, molim te da nas prosvetlis.

    a za ovog sto ce potpisuje kao el komandante (gevara), ti ne znas ni elementarna pravila finansija, na osnovu izjave kako su nemci navodno podnosili nekakve lazne izvestaje banaka, a nekom zelis da delis lekcije :-) nedavno si pisao takve nebuloze na vesti o venecueli, da me je prosto bila sramota umesto tebe. za sve vas koji ste mu dali plus jer vam se dopada sta je napisano, a nemate pojma o cemu se radi: grcka je podnosila lazirane izvestaje o sopstvenim finasijama, na osnovu kojih im je odredjivan pogresan - visi - kreditni rejting, a na osnovu cega su lakse dobijali kredite, koje sada moraju da vracaju. dakle el komandante nema pojma o cemu se radi, ali je nesto nacuo i bez elementarnog znanja o stvarima koje zeli da komentarise, spinuje pricu. klasican srpski internet expert.
    (andreas kisser, 13. septembar 2017 23:05)

    # Link komentara

  24. Šarlatan i prevarant. Ali, kul je, vozi motor! Studirao u Engleskoj, žena mu iz one pesme...
    (ružan je!, 13. septembar 2017 22:41)

    # Link komentara

  25. @ernesto che
    Lazne izvestaje u Brisel je 10 godina slala Grcka,frizirajuci realno stanje,a Brisel snosi odgovornost jer im je verovao na rec.MMF ne namece dugove,ako sami vec niste dovoljno zaglibili,da bi oni trebalo da vas 'vade'.
     (Mix, 13. septembar 2017 22:35)

    # Link komentara

  26. Čuo Varufakis da su vampiri i zombiji sada u modi pa reče: "Da i ja ustanem."
    (kakodane, 13. septembar 2017 22:19)

    # Link komentara

  27. (Botko, 13. septembar 2017 20:13)

    Ne, nego će ih Zlatna Zora dovesti u red. Manite se deco populizma sa reddita i kojekakvih idiotskih portala. Sad odjednom zaboravljate ko je MMF i šta radi po svetu. Ajde bre na spavanjac.
     (021, 13. septembar 2017 22:00)

    # Link komentara

  28. @ botko

    nije on doveo grcku u " red" vec nemci i svetska banka ,laznim izvestajima su je uveli u ropstvo , sada rade s njom sta hoce , i tek ce ih dovesce do prosjackog stapa iz mnogo razloga , ali to je druga tema necu sad o tome da ti pricam , na nekom drugom casu .
    (ernesto che, 13. septembar 2017 21:01)

    Ne volim ovakve nedovršene odgovore. Molio bih vas da nam objasnite zašto, kako bismo svi naučili nešto novo.
    (Misterija, 13. septembar 2017 21:56)

    # Link komentara

  29. @ botko

    nije on doveo grcku u " red" vec nemci i svetska banka ,laznim izvestajima su je uveli u ropstvo , sada rade s njom sta hoce , i tek ce ih dovesce do prosjackog stapa iz mnogo razloga , ali to je druga tema necu sad o tome da ti pricam , na nekom drugom casu .
     (ernesto che, 13. septembar 2017 21:01)

    # Link komentara

  30. Mr.Propast bt.2 ili Grcki DRAGAŠ,JEZDA,Ruski MMM.
    (ex, 13. septembar 2017 20:33)

    # Link komentara

  31. Zato živim u Norveskoj da me ne bi opterecivale ovakve stvari...
    (Norge, 13. septembar 2017 20:13)

    # Link komentara

  32. Ovaj je doveo Grčku u red pa bi sada i Nemačku. Oh wait...
     (Botko, 13. septembar 2017 20:13)

    # Link komentara

  33. Volim Varufakisa zato što je takav kakav je, ali... Imao je priliku da sa reči predje na dela. Drugo,niko nema pravo da nemcima drži predavanja o ekonomiji, najmanje jedan grk, pa bio on i Varufakis.
     (Makronov bot, 13. septembar 2017 20:09)

    # Link komentara