Petak, 11.08.2017.

15:11

Kanađanin rešio: Uvodim red u srpske zgrade

Kanađanin Karl Džordž Land, koji od 2007. živi u Srbiji, jedan je od profesionalnih upravnika zgrada, koji su prošli obuku i obezbedili licencu za taj posao.

Izvor: Tanjug

Kanaðanin rešio: Uvodim red u srpske zgrade IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

86 Komentari

Sortiraj po:

vulemurda

pre 6 godina

koliko sam ja upucen od coveka koji je polagao za tu licencu...1000-1500 din. po stanu ce se naplacivati...300-400 din. konkretno njemu a ostatak je za nasu prelepu drzavu Srbiju...tako da nemojte se zavaravati da cete placati 300 din. toliko...

Ii

pre 6 godina

"Ali sve je to neuporedivo sa Srbijom- primer- za moju majku koja sama zivi u BG u 60 kvadrata i ima centralno grejanje- placam (kada se preracunaju valute)- 50% iznosa koji zena i ja placamo ovde za struju, sa sve klimom centralnom klimom koju skoro da ne gasimo leti!!!?
A moja plata je vise od 12 puta veca od prosecne plate u SRB...
Pa ko je tu lud?!"

(Cika Ranko, 12. avgust 2017 00:18)

A mozda to ima veze sa cenom goriva, poznato mi je da je cena benzina u USA 2-3 puta jeftinija od cene istog u mnogim evropskim zemljama pa i Srbiji. Za Kanadu su mi cene nepoznate ali Vi to sigurno znate pa preracunajte. Jedno je sigurno, Srbija nema jeftino gorivo.

Laki

pre 6 godina

@ Komša

Znate kako, Suviše je danas problema u našoj Srbiji,poput ovog sa nekretninama i većih,da bi se svi oni sagledavali i "popravljali" parcijalno.Takav pristup rešavanju problema ne vodi nikuda i neće imati rezultate.
Srbija je jedna jako neuređena država i društvo koje zahteva sistemska rešenja i promene.Znači temeljne promene i zamenu postojećih sistema i rešenja a ne nikakva polovična rešenja i eksperimentisanje.
Gde je problem ?
Politička elita u Srbiji decenijama unazad nije sposobna da izvede takve sistemske promene a delimično i ne želi jer je postojeće ili zatečeno stanje uslov njihove egzistencije i parazitiranja.
Ne može Srbija i njena politička elita izmisliti nijedno novo i efikasno rešenje u bilo kojoj oblasti niti je potrebno da takva rešenja izmišlja.
Za većinu ključnih problema u funkcionisanju države Srbije,društva, institucija, poreske i fiskalne politike rešenja već postoje i primenjuju se širom sveta.
U Srbiji moraju prestati da izmišljaju toplu vodu i početi da primenjuju ta rešenja u skladu sa potrebama i mogućnostima srpskog društva.
Kao recimo u oblasti poreza na nekretnine i održavanje zgrada.
Usvojiti model koji već negde postoji i daje rezultate.
Ali srpska politička elite ni za toliko nije sposobna.

keba

pre 6 godina

Nisu uredili drzavu na vrhu, svakakav harac udaraju i lazu nas svakodnevno kako nam je dobro, ne mozemo da PREZIVIMO sa 30.000 rsd a ne da skolujemo decu, itd itd...

Sta vise hoce?
Da se svi odselimo?

T.

pre 6 godina

Neko reče u Kanadi su plate 2000 dolara, a u Srbiji 350-400... zato u Kanadi neće plaćati 2-3$ po stanu nego mnogo vise ... u odnosu na naše zarade, 200-300 din po stanu nije strasno a placas da bi održavao ono sto je tvoje

Komša

pre 6 godina

@Laki
Ne,u pravu je čovek - porez na imovinu je nebuloza.Porez bi morao da se naplaćuje samo na profit.Nameti imaju logiku (recimo naknada za uredjenje prostora...) ali isključivo ako se novac tako prikuplnen troši za to a ne za popunjavanje rupa u budžetu.
Najveći naš problem je što zapošljavamo 800000 ljudi (država) i onda novac ide za bruto plate ,za penzije koje su davno opljačkane -polo ina cene goriva npr. sivurno ne ide na ono na šta bi trebalo,akcize od cigareta...doprinosi za vode,šume...
Ni jedna vlast ne sme da dirne u ja ni sektor,državnu upravu,upravne odbore...Ne sme jer je to glasačka mašina koja bi ih oduvala sa vlasti dok si rekao keks.I onda- kada ne možeš da ih pobediš,pridruži im se.
I onda- potrošili smo pare pa nek plati neko...Opet gradjani.
Pogledaj neki od starih snimaka Beograda - Terazije,Trg N.Pašića,Slaviju,prostor kod palate Albanija...Skromno ali čisto,cveće uredjeno i zelenilo,fontane čiste.
Takve su nam i zgrade bile.
Sve to u komunizmu,sistemu poznarom po neekonomičnosti.Znači da smo zaglibili debelo.

Nada

pre 6 godina

Ja nikako ne mogu da shvatim, što svi prčaju u Srbiji, da zakoni, uredbe nemogu da se prepišu iz zemalja gde to funkcioniše, neko ljudi lepo kažu da treba biti našem mentalitetu prilagođeni, a šta smo videli do sada, u svima je ugrađena rupa za korupciju. I ja se pitam kako hoćemo da idemo napred.
INFOSTAN, kao komunistička organizacija treba što pre da se ugasi. Upravnik zgrade ako treba nešto da se uradi traži ponude, savako od stanara može i sam da donese i onda većina odluči ko izvodi radove, a za finasiranje je isto lako ako se nema para, uzme se kredit od banke namensi i biće cela priča jeftinija i efikasnija, i ne samo to to je zaposliti dosta i imaćemo šanase da se pridružimo svetu, jer ćemo konačno učiti kulturu stanovanja

milojko

pre 6 godina

Hahahaha...hahaha! Džorđe, dušo, učio sam stoku 40 godina. Uzalud, dao sam im sve a oni su mi vratili najgorim. Proanaliziraj romane Pearl S. Buck.

josif iz trbušnice

pre 6 godina

jednu stvar svi zaborave kad porede neke navike ili kulturu u srbiji sa razvijenim zemljama sveta. U srbiji je plata 350 do 400 evra, u kanadi vise od 2000. Pitao bih ja ovog kanadjanina kako su sredjene zgrade u kanadi gde zive crnci koji imaju male plate ( 800 do 1000 evra) pa nek onda prica o kulturi stanovanja

Laki

pre 6 godina

@ Dr, 

Prijatelju,ja u potpunosti razumem tvoju frustraciju i način razmišljanja o ovom problemu,imajući u vidu ekonomske uslove,administrativnu neuređenost i sveukupno loše stanje u Srbiji.
Pomešao si porez na promet i porez na imovinu.
Ja sam govorio o porezu na imovinu,u ovom slučaju nekretnine.To je jako bitna stavka u finansijskom sistemu svake uređene države.Za 14 godina koliko ga lično plaćam na svoju nekretninu u Kaliforniji nikada nisam mislio da je otimačina,iako bi mi taj novac dobrodošao za druge svrhe.
Od poreza na nekretnine se konkretno finansiraju škole u toj sredini gde se naplaćuje,izgradnja ulica,puteva i infrastrukture od zajedničkog interesa za sve građane u datoj sredini.
Poreska stopa na nekretnine u Kaliforniji je oko 1.2 % gidišnje,od vrednosti nekretnine koja se procenjuje svake godine nanovo.
I nigde u svetu ljudi koji u vlasništvu imaju jedan ili dva potpuno otplaćena stana se ne smatraju siromašnima,osim u Srbiji.
U Srbiji će pre ili kasnije morati početi da se naplaćuju realne poreske stope na nekretnine,zato što je to jedna od osnovnih stavki poreskog sistema svake uređenje i tržišne ekonomije,i još puno toga.A ako ne,to samo znači da će Srbija zauvek ostati država utopijskog socijalizma bez ikakve nade za napredak.

Saša

pre 6 godina

@nidje veze, stan jeste privatno vlasništvo ali ovde se prijatelju ne radi o održavanju stanova. Po meni, pri ovakvoj trenutnoj svesti ljudi, veliki uspeh cele akcije i ovog zakona će biti sprečavanje lomljenja, bacanja djubreta po i oko zgrade, urlanje i buka po i oko zgrada, pišanje po ulazima, lomljava sandučića i drogiranje po podrumima zgrada... puna kapa.

eh

pre 6 godina

Živim u centru grada, u zgradi u čijem dvorištu su stanari nekada zajednički sadili lipe, gde se nekada znala kultura i red.
Danas su došli novi stanari. Oni neće da plaćaju održavanje lifta, jer kako kažu komšija ga koristi više. Ali oni bi da se voze istim tim liftom. Kada se trošak od lifta podelio na šačicu stanara koji ga plaćaju, i kad je uveden automat sa šifrom, oni su počeli da kvare lift. Oni znaju da je starija komšinica sa poslednjeg sprata platila održavanje za celu godinu da ne bi išla peške, oni verovatno žele da mi ostali njima plaćamo i druge račune...
On je krupan, grlat i nasilan čovek, ima i decu.
Ta deca će jednog dana da porastu i ponašaće se kao i njihov tata.

Nažalost ovako umiru kultura i vaspitanje, a što je najgore ovaj čovek misli da je kulturan, jer se uredno javlja komšijama, i misli da ima sva prava da maltretira druge i da ne plaća troškove održavanja zajedničkih prostorija.
Voleo bih da se nešto menja nabolje, ali ovde sve ide samo gore, i nemojte reći da je to beda i nemaština, jer je nekada bila mnogo veća beda, ali se znao red i poštovali su se ljudi!

Demos

pre 6 godina

@Demos - Zaboravio si da kažeš da je u te troškove obično uključeno grejanje, voda, topla voda i plin. Tamo gde imaš domara/vratara i security, i oni su uključeni.
(Canuck, 11. avgust 2017 19:21)

Bilo nekada. Poslednjih godina u većini zgrada (u Torontu i Mississauga-i, barem) ove stavke, osim vode i odnošenja djubreta, su izuzete iz održavanja, kao i el.energija. Takodje, za sve velike popravke, tipa zamena prozora i sl. dodatno se plaća. U stvari, svi radovi i popravke unutar zidova stana plaća vlasnik posebno. Kao što rekoh, održavanje je postalo veoma skupo u Torontu, da se gotovo i ne isplati kupovati stan. Trenutno, ko nema novca za kuću (u dobrom kraju nema jeftinije od $700.000, a u poslednje vreme i to je malo) najbolja solucija je town house.

Sima Strahota

pre 6 godina

Nije samo upravnik u pitanju. Tu su i ugovori a i placanje svega toga. Tek tu pljacku da vidite, nema sanse to da zazivi u srbijici.

Dowla

pre 6 godina

Stambeni fond u Srbiji je dosta propao.Mnoge stanare interesuje samo svoj stan a ne interesuje ih zgrada kao celina sto je katastrofa.Potpuno podrzavam dolazak upravnika.

loko

pre 6 godina

Au druze, Srbija je drzava u kojoj nece ljudi da plate autobusku kartu, a ti ces da im trazis oko 50 eura mesecno za odrzavanje zgrade. Bice to jako interesantno.

Ali covek je definitivno upravu, zgrade u Srbiji su u katastrofalnom stanju, pogotovo one koje su starije od 15 godina. Mnogo novca je potrebno da se one dovedu u red.
(Washington, 11. avgust 2017 19:20)

Ma kakvih bre 50e, ljudi rade za 25.000 a za odrzavanje zgrade 1/5, o cemu bre ti pricas? Ma ne bre bar 150e! MINIMUM!!! I to nedeljno!

Cika Ranko

pre 6 godina

Prosle godine sam kupio stan u Torontu.
Mesecno odrzavanje (tzv. Maintenance) za stan od 90 kvadrata je oko 850 dolara (prosecna Kanadska neto plata je oko 2500 dolara, grubo) u mojoj zgradi, ali to (cena) zavisi od mnogo faktora kao sto je npr. lokacija zgrade. Lokacija moje zgrade u odnosu na centar grada- otprilike kao Autokomanda od centra.
U ovih 850 dolara je ukljuceno odrzavanje, smece, voda, grejanje, klima, uredjenje dvorista (cvece, zimi- ciscenje snega), zajednicke prostorije za proslave, soba za zabavu stanara, itd. NE struja i porez, porez (godisnji je oko 3000 za ovaj stan) se placaju posebno.
Nismo hteli zgradu sa bazenom jer tada odrzavanje vrtoglavo raste.
I da- najvaznije: NIKO NE MOZE DA STANARU ODUZME STAN ako ne placa- menadzment zgrade moze da tuzi stanara, obicno stave "LIEN" na stan onog koji ne placa odrzavanje- LIEN znaci da ne mozete da prodate svoj stan dok ne namirite dug za odrzavanje. Mada jos nisam cuo da neko ne placa odrzavanje...
Ali sve je to neuporedivo sa Srbijom- primer- za moju majku koja sama zivi u BG u 60 kvadrata i ima centralno grejanje- placam (kada se preracunaju valute)- 50% iznosa koji zena i ja placamo ovde za struju, sa sve klimom centralnom klimom koju skoro da ne gasimo leti!!!?
A moja plata je vise od 12 puta veca od prosecne plate u SRB...
Pa ko je tu lud?!
Slazem se da se mora naci neko resenje za odrzavanje zgrada u SRB, ali samo preslikati pravila sa Zapada- pa to je suludo i neodgovorno...

NIKOLA

pre 6 godina

Samo pročitajte zakon.Profesionalni upravnik da bi obavljao posao mora da je zaposlen u firmi ili kod preduzetnika ili da je sam preduzetnik a onda zgrada sa tim pravnim licem zaključuje ugovor,njegova odgovornost i obaveze su ogromne.I tu se krije fora,profesionalni upravnik jedne zgrade od par stotina dinara po stanu jedva doprinose i računovodju da plati,pa je potrebno nekoliko zgrada zauzeti.Za nekoliko zgrada treba ozbiljna logistika pa onda više ne igra ni nekoliko zgrada već povelik broj, a ko to može da obezbedi, pa veliki igrači koji se već bave sličnim poslom i koji će samo ove licencirane da zaposle kod sebe ako već i nisu, daju im platu i zaradjuju.Ovaj Kanadjanin je ili u zabludi obzirom da nije sve baš najjasnije regulisano ili pravi neku ozbiljniju priču.Da svaki dan pregleda zgradu,prijavljuje kvarove,da je dostupan 24 časa, da zove policiju i druge hitne službe, da podnosi tužbe kod šteta i to u roku od dva meseca,da daje izveštaje,da se stara o naplati za svoje usluge,da vrši komunikaciju sa JKP,državnim organima i još brdo obaveza su njegova zaduženja,ko će to da radi, običan čovek koji je dobio licencu, kako da ne a onda je mrmot zavio čokoladu.

cx

pre 6 godina

Vidim ovde se kuka da narod nema para. E pa nije bas tako. Fasada i lift mozda jesu skupi, ali to se radi jednom u 25 godina, i vise, pa moze da se plati na rate. Ali sijalica u hodniku, popravka interfona, da se prekreci hodnik u belo jednom u 15 godina, da se popravi razbijeno staklo na ulaznim vratima? Ocete da mi kazete da i za to nema para? Cela zgrada ne moze da skupi? Neee. Nece da daju. Nauceni su da ne daju. U zgradi gde imam stan, 200 din nece da daju. A imaju i mobilne, i kablovsku, i vise dnevno daju za cigare. Al za ciscenje nece. Za sijalicu nece.

SMRT FASIZMU!

pre 6 godina

@Aleksa po toj racunici tebi je godisnji porez 3k jura? Druze, ti ili imas viska para, ili mislis da si stvarno nesto dobio kroz taj porez, pa ti nije problem.

Смена Страже

pre 6 godina

(Laki, 11. avgust 2017 21:49)
По Вама испада да су комунисти били у праву.Капитализам је огромна пљачка ако ствари стоје како сте објаснили.Код њих смо стекли станове,а капиталисти би сада да нас опљачкају и то отму или узимају харач.

Petar

pre 6 godina

Svi hoće u taj beton i na BG asfalt.
Skučene stančiće,buku, prljavštinu......
A ne vide svu lepotu prirode u neposrednoj blizini BG.
A nije da baš svi moraju da žive u gradskoj zoni.Čudna je ta opsednutost ljudi u Srbiji stanom,centrom grada......
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Ratković, 11. avgust 2017 20:33)

ne zive svi ljudi za to da u papucama crevom polivaju okucnicu i rashladjuju domace zivotinje. Neko id eu restoran,pozoriste,galeriju,bioskop,koncert, itd.

Dr

pre 6 godina

Gospodo i moji dragi zemljaci u Srbiji, 
mora da shvatite jednu činjenicu: 
U današnjem svetu ne postoji nikakvo pravo na stan,pravo na svoj "krov nad glavom",nečija obaveza da vam stan dodeli niti da o njemu brine. 
Vlasništvo stana i nekretnine u demokratskom svetu i tržišnoj ekonomiji je investicija,privilegija,čast. 
Ta privilegija ima svoju cenu, podrazumeva prava i obaveze.Ona košta. 
Ta cena je izražena u plaćanju visokih poreza na nekretnine,plaćanju troškova održavanja i povrh svega odgovornost za sredinu u kojoj se živi. 
Za one koji ih ne poštuju podrazumevaju se sankcije. 
Nezamislivo je i ekonomski neodrživo da neko ima stan u centru grada za koji plaća smešan iznos poreza,skoro ništa u budžet za održavanje i očekuje od grada ili nekog drugog da vodi računa o njegovoj investiciji. 
Takav sistem ne može da opstane.On samo preživljavanja,urušava se i na kraju potpuno kolapsira,zajedno sa državom koja ga toleriše. 
Pozdrav sa "trulog" zapada.
(Laki, 11. avgust 2017 21:49)
___Ok Laki
ali,može i drugačije
ako smo glupi i lenji ajde da se promenimo pa i da pogledamo tuđe zakone i RAZMISLIMO malo.
plaća se porez na nešto što se već platio i platio porez pri kupovini -hajde recimo da ostane samo plaćanje poreza pri kupovini ili zaradi na rentiranje ,A Korišćenje NE MO¯E da se oporezuje to je već lordovski princip =mafijaški=velmoški=knezovski itd. sistem
Hajde da mućnemo malo glavom i doteramo šrafove i klipove da rade i da se ljudi puste da rade i zarade. Hajde
Pa će ljudi da plaćamo porez pri prometu svih vrsta, trgovini
Reci mi zašto ima neko pravo da oporezuje kapital u kom živim i platio sam i platio porez pri kupovini. Ako ne izdajem = naravno podrazumeva realno regulisanje izdavanja nekretnina. Da li imaš odgovor na to
Odakle mu pravo. Meni je potpuno logično da kažem da je to otimačina.
Po tebi mi treba da plaćamo porez i plus da plaćamo održavanje _ to je glupost makar dolazila i sa zapada
SAMO jedno od ta 2 može - ja sam da plaćam održavanje , to je moje i ja ću da održavam. Ko nema prodaja i marš tamo kupi stan -kuću gde možeš da održavaš.
A kome da verujem gradsko stambeno!!!Šta je grad uradio za naše parkove , klupe,sportke terene, ulaze - ŠTA SU URADILI
A MI SMO PLAĆALI
Vodu plaćam i porez na taj promet i trgovinu uslgom - popravite kad se pokvari
itd itd itd
besni smo jer nista ne funkcionise
Ima para

bibica

pre 6 godina

...pre svega i svih ^ Kanadjanina ^, treba imati novac, citaj , posao da bi se sve ovo moglo platiti! Ja hocu da platim odrzavanje u zgradi / u kuci ! / gde god., ali u Republici Majci Srbiji se radi za 200 eur., Sta ocekujete da se tim ^ novcem ^ plati?!?

nadja....

pre 6 godina

Vlast izmislja notare, izvrsitelje, komunalnu policiju, a sad i upravnike zgrada...pa ce uskoro AV da izjavi da je stopa nezaposlenosti najmanja za poslednjih 30 godina!

A sva ta nova radna mesta placaju ... gradjani!!!!

Xfakat

pre 6 godina

A u zajedničkom dvorištu moje zgrade nalazi se privatna kuća, i upravo njen vlasnik teroriše sve redom, a po tom novom zakonu njemu upravnik ne može ništa jer ne živi u zgradi. E to su vam zakoni kad se pišu napredno.

Xfakat

pre 6 godina

Najviše volim one komšije koji se odjednom sete da očiste hodnik ili zajedničko dvorište, ali objavljujući to na sav glas, glasno kritikujući kako eto niko ne čisti. E pa komšije što niste još juče očistili? Šta da sam juče ja čistio i naglas kritikovao vas? Srpska posla...

jadnicko

pre 6 godina

Ne postoji Mister,neko ko ce Srbe dovesti u red,pa ni ti.Zelim ti uspeh ali poznajemm nas mentalitet.Setih se situacije pre 50tak godina,hteo grad najzad da nam ulicu alsfartira,gazili smo blato kao u najudaljenijem selu.
No grad hoce i neko ucesce od svake kuce,simbolicno.Pola ljudi nije htelo da plati pa su ovi "dobri" za njih platili! Kapiras nesto?

Lajavi krelac

pre 6 godina

Moja zgrada je toliko stara i zapuštena da je jedino rešenje rušenje i izgradnja nove. Kako će to da mi naplati? Ja ne mogu da uložim u stan onoliko koliko stan vredi jer čak i posle toga cena za taj stan na tržištu nije ni mrdnula. Gde je tu rešenje?

Goran

pre 6 godina

Ne radi se o energiji i zelji. Radi se pre svega o tome da je narod doveden na ivicu egzistencije. Da su komunalije preskupe u odnosu na zaradu i da je za veliki broj ljudi 200-300 dinara mesecno velika obaveza. Svi mi volimo da zivimo u lepim i urednim uslovima ali za veliki broj stanara i krecenje je prevelika obaveza. Lepo je sto drzava uredjuje ovo pitanje ali mislim da prvo treba da uskladimo prosecnu platu sa potrosackom korpom. Ljudi nemaju ni za leba....

Laki

pre 6 godina

Gospodo i moji dragi zemljaci u Srbiji,
mora da shvatite jednu činjenicu:
U današnjem svetu ne postoji nikakvo pravo na stan,pravo na svoj "krov nad glavom",nečija obaveza da vam stan dodeli niti da o njemu brine.
Vlasništvo stana i nekretnine u demokratskom svetu i tržišnoj ekonomiji je investicija,privilegija,čast.
Ta privilegija ima svoju cenu, podrazumeva prava i obaveze.Ona košta.
Ta cena je izražena u plaćanju visokih poreza na nekretnine,plaćanju troškova održavanja i povrh svega odgovornost za sredinu u kojoj se živi.
Za one koji ih ne poštuju podrazumevaju se sankcije.
Nezamislivo je i ekonomski neodrživo da neko ima stan u centru grada za koji plaća smešan iznos poreza,skoro ništa u budžet za održavanje i očekuje od grada ili nekog drugog da vodi računa o njegovoj investiciji.
Takav sistem ne može da opstane.On samo preživljavanja,urušava se i na kraju potpuno kolapsira,zajedno sa državom koja ga toleriše.
Pozdrav sa "trulog" zapada.

Shomi

pre 6 godina

Odakle bese ono riba smrdi?
Od glave, zar ne?
Ne postoji nacin, sem cssnih izuzetaka kada se stanari udruze, da se promeni na bolje (pise se odvojeno kao cinjenicno stanje), sem ukoliko vrhuska ne pruzi primer.
2006 godine, svedska ministarka kulture je podnela ostavku zbog neplacanja TV pretplate....
Doduse, mi nismo civilizovana drzava....

Sale

pre 6 godina

Au druze, Srbija je drzava u kojoj nece ljudi da plate autobusku kartu, a ti ces da im trazis oko 50 eura mesecno za odrzavanje zgrade. Bice to jako interesantno. 

Ali covek je definitivno upravu, zgrade u Srbiji su u katastrofalnom stanju, pogotovo one koje su starije od 15 godina. Mnogo novca je potrebno da se one dovedu u red.
(Washington, 11. avgust 2017 19:20)

50e? U mojoj zgradi nece da izdvoje ni 1000 dinara za interfon,a kamoli mesecno da izdvajaju 50e..

Stefan

pre 6 godina

U mojoj zgradi koja ima 25 stanova 12 nema da plati struju na kraju meseca. Da li stvarno mislitr da ce placati bilo sta da se sredjuje oko zgrade ili u zgradi? O cemu bre pricate jel ste normalni?

Kakve kanade kakve francuske. Pa jel neko krocio u kanadi ili francuskoj u kvartove gde zivi socijala? Sta i tamo je sve kao u centru pariza?

Ma dajte bre

Vito

pre 6 godina

Odrzavanje je oko 1000 dolara u Kanadi po stanu mjesecno ako si vlasnik i to je odrzavanje zgrade/condominiuma na nivou luksuznog hotela u kojem je najzabacejija prostorija u podrumu klimatizomana i cista 24 sata. Ako rentas samo rentun platis, ali ima profesionalni superintendant u zgradi.I te zgrade su privatne i imaju profesionalni menadzment.

banja luka

pre 6 godina

Kod nas u bl je to poprilicno dobro organizovano. Nemamo te upravnike ali imam kucni savjet I predsjednika I pozamasan fond u koji se uplacuje mjesecno. Istina to je bar u mom naselju ne znam da li je bas u cijelom gradu ali mislim da jeste. Recimo nemoguce je da nema sijalice danima...

gerero

pre 6 godina

Kao i sve ostalo, propada u samom startu zbog neuredjenog pravnog sistema i pravne države.
Opet i opet se nažalost ide od repa, a ne glave...
BITNO JE SAMO DA SE UZMU PARE ZA TZV. LICENCE I DA OD TOGA NEKO NAPUNI DZEPOVE...
BAS ČUDNO DA SE SVE TAKO NEŠTO DEŠAVA U ZADNJIH 5 GODINA....
STAVITE PRST NA ČELO, SVI...

Raca

pre 6 godina

U Kaliforniji SAD, svi vlasnici stanova u zgradi su obavezni da plaćaju određenu mesečnu nadoknadu u budžet asocijacije stanara.
U okrugu Los Anđeles ta nadoknada iznosi od $200 do $1000 mesečno po stanu.U proseku oko $400 za stanove u pristojnim zgradama i delovima grada.
Iz tog budžeta se finansira:
održavanje zgrade,popravke,šišanje trave,održavanje bazena,osiguranje,minimalna plata za nekog od vlasnika koji se izabere za menadžera zgrade.
Plaćanje ove nadoknade je obavezno,u suprotnom asocijacija stanara ima zakonsku mogućnost da stavi hipoteku na stan koji je ne plaća.
Zgrade koje kao cele imaju jednog vlasnika i u kojima se svi stanovi izdaju (a takvih ima puno) angažuju profesionalnu kompaniju za menadžment zgrada ili imaju menadžera koji radi za platu i besplatnu stanarinu u jednom od stanova zgrade.
Znači,mora da se plati i odgovornost,svest i kultura vlasnika stanova je na visokom nivou.
Imati svoj stan i nekretninu je pre svega investicija,koja prilično košta,čak i kada je potpuno otplaćena.Jer održavanje i porez,koji su prilično skupi,uvek ostaju.

Ratković

pre 6 godina

@ Petar
Tako je Petre legendo !!!!
Svi hoće u taj beton i na BG asfalt.
Skučene stančiće,buku, prljavštinu......
A ne vide svu lepotu prirode u neposrednoj blizini BG.
A nije da baš svi moraju da žive u gradskoj zoni.Čudna je ta opsednutost ljudi u Srbiji stanom,centrom grada......

Dijasporac iz Pariza

pre 6 godina

JADAN COVEK,bas mi ga je zao.
Mi,"gastosi" smo odavnop digli ruke od ljudi iz matice Srbije,saljemo nesto malo novca rodbini koliko da UMIRIMo SVOJU SAVEST i da nas malo manje rodbina ogovara i to je to,niti nam pada vise na pamet da se bilo gde "vracamo" a jos manje da "ulazemo" novac direktno u dzepove lopova i secikesa,ucenjivaca i zavidljivaca jer svaki put kad odemo na odmor nam je lepo prvih nedelju dana pa nam onda sve PRESEDNE i jedva cekamo da se vratimo na zapad na koji usput malo kukamo tek da nam rodbina ne bi uvek trazila novac na zajam.

Toronto

pre 6 godina

Pa sve je to lepo ljudi ali ja u Toronto placam stan 1300$ sto nije uopste nesto fensi ali je sve uključeno, voda, struja, odrzavanje zgrade. i tk je moguce ovde jer se zaradjuje toliko da mozes sve to da platis. Sta trazite vi u Srbiji, pa ljudi nece dati nj tih 1000 din mesecno za odrzavanje zgrade jer NEMAJU viska! Ne znam, srecno mu bilo.

Katarina

pre 6 godina

Lepo, moci ce da prenese iskustva iz svoje malade zemlje. Ipak, ima li taj strani drzavljanin radnu dozvolu za Srbiju, ili opet onako, burazerski. Nije nevazno, strani drzavljanin ce posedovati rezervne kljuceve od stanova... ne znam gde je jos u svetu dozvoljeno.

što te biju ovi dobri ljudi

pre 6 godina

12.avgust.Uselili smo se u naš novi stan u Srbiji.Tako sam uzbuđen!Ovde je tako lepo.Beograd je prekrasan.Jedva čekam da ga vidim prekrivenog snegom.
14.avgust.Srbija to je najlepša zemlja na svetu.Lišće je poprimilo sve one divne nijanse...........

NikolaC

pre 6 godina

Ako nekom plaćaš neku uslugu i nisi zadovoljan, to znači da možeš da ga tužiš. A mi smo u Srbiji specijalci po tom pitanju.
Samo razmišljam...

Washington

pre 6 godina

Au druze, Srbija je drzava u kojoj nece ljudi da plate autobusku kartu, a ti ces da im trazis oko 50 eura mesecno za odrzavanje zgrade. Bice to jako interesantno.

Ali covek je definitivno upravu, zgrade u Srbiji su u katastrofalnom stanju, pogotovo one koje su starije od 15 godina. Mnogo novca je potrebno da se one dovedu u red.

Aca

pre 6 godina

Selim se ja iz solitera u cetvorospratnicu. Manje stanara u zgradi sto znaci manje i budala. Nema upravnika zgrade sto znaci nema ni placanja haraca. Nema ni lifta sto znaci i jeftinije odrzavanje zgrade.

UmiremOdSmeJa

pre 6 godina

Nema sanse da organizujes stanare zgrade a tek fond za odrzavanje zgrade N E M A S A N S E . Pogotovu sto su zgrade u ocajnom stanju tako da kolicina para koja je potrebna u startu je mnogo veca nego kasnije u stabilnom stanju kad se zgrada odrzava. A da ne pricam tek o problemima u Kanadi sa tim fondovima kad zgrade predju nekih 20ak godina prvo i osnovno sto pitas kad kupujes stan je koliko je para ostalo u fondu da te ne bi iza krivine sacekao ogroman skok u condo fee-u :) No srecno u svakom slucaju :)

nidje veze

pre 6 godina

Stan je privatno vlasništvo, kako neko može da upravlja tudjim privatnim vlasništvom? Prinudno?
Na zapadu postoji facility management, sistem održavanja zgrada. Prilikom kupovine stana u ugovoru stoji iznos za ovaj trošak.
Naknadno bez pristanka vlasnika, stanara nije moguće uvesti ovakav trošak.
U zdravlje :-)

Canuck

pre 6 godina

@Demos - Zaboravio si da kažeš da je u te troškove obično uključeno grejanje, voda, topla voda i plin. Tamo gde imaš domara/vratara i security, i oni su uključeni.

Djoka Superindendant Zgrade

pre 6 godina

A to za te upravnike...jel' moram da zavrsim tu kao skolu ili samo da sam clan SNS-a? Mislim nije sporno, ako treba zavrsicu i fakultet pa i doktorat ako treba samo da postanem upravnik zgrade. Ima jedna komsinica sa treceg, nju 'ocu da preslisam.
Mora bre da se zna ko tu zivi, ko za koga glasa, ko nece da izadje na izbore, gde moze neki stan drzava da oduzme i dodeli gradjanima koji se bore za nasu stvar.

Milos

pre 6 godina

Niko do sada nije napisao ono sto prethodi svakoj daljoj prici o upravnicima zgrada, a to je da je ova ideja populisticki cin vlasti da zaposli svoje kadrove, kao sto je bio slucaj sa izvrsiteljima i notarima, a da cemo njihove troskove snositi mi

likota

pre 6 godina

Cenim optimizam doticnog..
U slicnom poslu sam unazad par godina..u NS..
I ubedjen sam da kulturu stanovanja, cistocu, reziklazu, i ostale "navike" evropejaca....NIKADA NECEMO IMATI..
pa da zgradom upravljaju i mali zeleni

techa

pre 6 godina

Mrka kapa, zla prilika. Kod mene u zgradi, jedini kosim travu, zivu ogradu, orezujem vocke i odrzavam dvoriste. Moja keva jedina cisti hodnik jer niko nece. Pregorela pre sijalica na prvom spratu, niko da kupi nece, svi sa telefonima prolaze, niko da zameni. Nama kao narodu nema spasa, definitivno.

Sinisa

pre 6 godina

Zivim u Kanadi i stanovao sam po zgradama, sada imam dva stana za izdavanje. Bilo bi lepo da se kanadski model upravljanja zgradama prenese u Srbiju. Iznenadili bi ste se koliko bi kostalo da se zgrada potpuno odrzava u skladu sa propisima. Verovatno vise od prosecne plate mesecno. Inace, ovde je zloupotreba i kradja novca od strane onih koji upravljaju zgradama prilicno rasprostranjena. Alo, drzava je bogata, ljudi imaju para, pa se moze. Bolje i to nego da se zgrade zapuste.

Pera

pre 6 godina

Ne znam, svako ko je proveo zivot u stambenoj zgradi (narocito socijalistickoj betonskoj), u 50 kvadrata, slusajuci galamu komsija, i udisicu mirise njihovih ruckova, i prolazeci kroz oronule hodnike i liftove, i nije imao neki zivot. Ja sam stambene zgrade uvek dozivljavao kao neke zajednicke spavaonice, zatvore, privremena resenja samo za zivotarenje... Uvek sam na stanove gledao kao na sobe od 50 kv, malo vece sobe pod kljucem, a iza sobnih vrata prolaze neki nepoznati ljudi, kao u kosmaru.

zoki

pre 6 godina

@ Nenad EU
U velikoj većini zgrada treba održati stanarima kurs pod nazivom "Nije teško biti civilizovan". Za početak da ne ostavljaju đubre ispred vrata, da skupljaju fekalije i urin za svojim ljubimcima, da klinci iz obesti ne lome inventar, da ne razbijaju ogledala po liftovima i tako dalje. Kad to savladamo, onda ćemo razmišljati i o parama o kojima pričaš. Za polovinu naših problema ne treba ni dinar, ne treba ni EU, ništa slično. Samo da se mi sami sa sobom dogovorimo da li hoćemo da živimo kao normalan svet ili ne.

Ovde felna tamo krilo, izmedju bure za kupus !

pre 6 godina

I svima koji stanuju po kucama trebalo bi odrediti upravnike, zasto oni da budu u privilegovanom polozaju ? Oni prave jos veci nered i ne odrzavaju svoje kuce i dvoriste, i taj nacin zakidaju drustvu PDV !

Aleksa

pre 6 godina

@ petar
ima nas koji Beogradu živimo u bašti sa cvećem i drvećem. Jeste da je porez ogroman, 55 para svakog minuta, ali nismo svi okovani betonom. Svako mesto ima prednosti i nedostatke, pa i Vaš raj.

Demos

pre 6 godina

Da, samo Kanadjanin nije računao na jednu stvar. U Kanadi, vlasnici stanova plaćaju održavanje na mesečnom nivou koje je jako skupo, čak i za kanadske "uslove" i iznosi od $700 pa debelo preko $1000 CAD. Sa tim novcem je lako imat uslove kakvi su u Kanadi. U Srbiji je to prosto nemoguće.

Nenad-EU

pre 6 godina

Da bi se zgrada redovno održavala, pored dobre volje, potreban je i novac, koga kod većine stanara nema dovoljno. Velika većina zgrada u Srbiji bi prvo trebala komplet da se sanira jer nisu sistematski održavane godinama a sad zamislite koliko penzionera ili naslednika koji rade za 40k dinara, ima para da plati svoj deo u komplet sanaciji fasade, krova, ulaza i lifta. Jedno je sigurno, taj trošak bi ih naterao da se odgovornije ponašaju prema zajedničkim prostorijama.

Petar

pre 6 godina

To gde zivi najveci broj Beogradjana nije stambena zgrada, nije ni stala(da znate kakvih stala ima!), vec deponija. Dzaba vam bilo vasih zgrada, betona, kvadrata, fontana, bg na vodi, pored vode,... Ne bih pristao da zazidam sebe u bg beton, pa da mi neko pokloni stan u bg. Odvratan nacin da provedete svoj zivot. Ako zagrobni zivot mora u betonu, vala ovaj zemaljski cu u dvoristu, u vocnjaku, medju cvecem.

turbo

pre 6 godina

Pa neko mora da uvede red kad nas zakonodavac nije u stanju da regulise prava i obaveze suvlasnika zgrade /vlasnika stanova/, kao ni mehanizme kojima bi se neodgovorni primorali da ispostuju svoje obaveze izvan njihova 4 zida. Zato nam je i neophodna uprava zgradama

Petar

pre 6 godina

To gde zivi najveci broj Beogradjana nije stambena zgrada, nije ni stala(da znate kakvih stala ima!), vec deponija. Dzaba vam bilo vasih zgrada, betona, kvadrata, fontana, bg na vodi, pored vode,... Ne bih pristao da zazidam sebe u bg beton, pa da mi neko pokloni stan u bg. Odvratan nacin da provedete svoj zivot. Ako zagrobni zivot mora u betonu, vala ovaj zemaljski cu u dvoristu, u vocnjaku, medju cvecem.

zoki

pre 6 godina

@ Nenad EU
U velikoj većini zgrada treba održati stanarima kurs pod nazivom "Nije teško biti civilizovan". Za početak da ne ostavljaju đubre ispred vrata, da skupljaju fekalije i urin za svojim ljubimcima, da klinci iz obesti ne lome inventar, da ne razbijaju ogledala po liftovima i tako dalje. Kad to savladamo, onda ćemo razmišljati i o parama o kojima pričaš. Za polovinu naših problema ne treba ni dinar, ne treba ni EU, ništa slično. Samo da se mi sami sa sobom dogovorimo da li hoćemo da živimo kao normalan svet ili ne.

Demos

pre 6 godina

Da, samo Kanadjanin nije računao na jednu stvar. U Kanadi, vlasnici stanova plaćaju održavanje na mesečnom nivou koje je jako skupo, čak i za kanadske "uslove" i iznosi od $700 pa debelo preko $1000 CAD. Sa tim novcem je lako imat uslove kakvi su u Kanadi. U Srbiji je to prosto nemoguće.

Pera

pre 6 godina

Ne znam, svako ko je proveo zivot u stambenoj zgradi (narocito socijalistickoj betonskoj), u 50 kvadrata, slusajuci galamu komsija, i udisicu mirise njihovih ruckova, i prolazeci kroz oronule hodnike i liftove, i nije imao neki zivot. Ja sam stambene zgrade uvek dozivljavao kao neke zajednicke spavaonice, zatvore, privremena resenja samo za zivotarenje... Uvek sam na stanove gledao kao na sobe od 50 kv, malo vece sobe pod kljucem, a iza sobnih vrata prolaze neki nepoznati ljudi, kao u kosmaru.

Stefan

pre 6 godina

U mojoj zgradi koja ima 25 stanova 12 nema da plati struju na kraju meseca. Da li stvarno mislitr da ce placati bilo sta da se sredjuje oko zgrade ili u zgradi? O cemu bre pricate jel ste normalni?

Kakve kanade kakve francuske. Pa jel neko krocio u kanadi ili francuskoj u kvartove gde zivi socijala? Sta i tamo je sve kao u centru pariza?

Ma dajte bre

Nenad-EU

pre 6 godina

Da bi se zgrada redovno održavala, pored dobre volje, potreban je i novac, koga kod većine stanara nema dovoljno. Velika većina zgrada u Srbiji bi prvo trebala komplet da se sanira jer nisu sistematski održavane godinama a sad zamislite koliko penzionera ili naslednika koji rade za 40k dinara, ima para da plati svoj deo u komplet sanaciji fasade, krova, ulaza i lifta. Jedno je sigurno, taj trošak bi ih naterao da se odgovornije ponašaju prema zajedničkim prostorijama.

Aleksa

pre 6 godina

@ petar
ima nas koji Beogradu živimo u bašti sa cvećem i drvećem. Jeste da je porez ogroman, 55 para svakog minuta, ali nismo svi okovani betonom. Svako mesto ima prednosti i nedostatke, pa i Vaš raj.

Sale

pre 6 godina

Au druze, Srbija je drzava u kojoj nece ljudi da plate autobusku kartu, a ti ces da im trazis oko 50 eura mesecno za odrzavanje zgrade. Bice to jako interesantno. 

Ali covek je definitivno upravu, zgrade u Srbiji su u katastrofalnom stanju, pogotovo one koje su starije od 15 godina. Mnogo novca je potrebno da se one dovedu u red.
(Washington, 11. avgust 2017 19:20)

50e? U mojoj zgradi nece da izdvoje ni 1000 dinara za interfon,a kamoli mesecno da izdvajaju 50e..

nadja....

pre 6 godina

Vlast izmislja notare, izvrsitelje, komunalnu policiju, a sad i upravnike zgrada...pa ce uskoro AV da izjavi da je stopa nezaposlenosti najmanja za poslednjih 30 godina!

A sva ta nova radna mesta placaju ... gradjani!!!!

Dijasporac iz Pariza

pre 6 godina

JADAN COVEK,bas mi ga je zao.
Mi,"gastosi" smo odavnop digli ruke od ljudi iz matice Srbije,saljemo nesto malo novca rodbini koliko da UMIRIMo SVOJU SAVEST i da nas malo manje rodbina ogovara i to je to,niti nam pada vise na pamet da se bilo gde "vracamo" a jos manje da "ulazemo" novac direktno u dzepove lopova i secikesa,ucenjivaca i zavidljivaca jer svaki put kad odemo na odmor nam je lepo prvih nedelju dana pa nam onda sve PRESEDNE i jedva cekamo da se vratimo na zapad na koji usput malo kukamo tek da nam rodbina ne bi uvek trazila novac na zajam.

techa

pre 6 godina

Mrka kapa, zla prilika. Kod mene u zgradi, jedini kosim travu, zivu ogradu, orezujem vocke i odrzavam dvoriste. Moja keva jedina cisti hodnik jer niko nece. Pregorela pre sijalica na prvom spratu, niko da kupi nece, svi sa telefonima prolaze, niko da zameni. Nama kao narodu nema spasa, definitivno.

Goran

pre 6 godina

Ne radi se o energiji i zelji. Radi se pre svega o tome da je narod doveden na ivicu egzistencije. Da su komunalije preskupe u odnosu na zaradu i da je za veliki broj ljudi 200-300 dinara mesecno velika obaveza. Svi mi volimo da zivimo u lepim i urednim uslovima ali za veliki broj stanara i krecenje je prevelika obaveza. Lepo je sto drzava uredjuje ovo pitanje ali mislim da prvo treba da uskladimo prosecnu platu sa potrosackom korpom. Ljudi nemaju ni za leba....

Dr

pre 6 godina

Gospodo i moji dragi zemljaci u Srbiji, 
mora da shvatite jednu činjenicu: 
U današnjem svetu ne postoji nikakvo pravo na stan,pravo na svoj "krov nad glavom",nečija obaveza da vam stan dodeli niti da o njemu brine. 
Vlasništvo stana i nekretnine u demokratskom svetu i tržišnoj ekonomiji je investicija,privilegija,čast. 
Ta privilegija ima svoju cenu, podrazumeva prava i obaveze.Ona košta. 
Ta cena je izražena u plaćanju visokih poreza na nekretnine,plaćanju troškova održavanja i povrh svega odgovornost za sredinu u kojoj se živi. 
Za one koji ih ne poštuju podrazumevaju se sankcije. 
Nezamislivo je i ekonomski neodrživo da neko ima stan u centru grada za koji plaća smešan iznos poreza,skoro ništa u budžet za održavanje i očekuje od grada ili nekog drugog da vodi računa o njegovoj investiciji. 
Takav sistem ne može da opstane.On samo preživljavanja,urušava se i na kraju potpuno kolapsira,zajedno sa državom koja ga toleriše. 
Pozdrav sa "trulog" zapada.
(Laki, 11. avgust 2017 21:49)
___Ok Laki
ali,može i drugačije
ako smo glupi i lenji ajde da se promenimo pa i da pogledamo tuđe zakone i RAZMISLIMO malo.
plaća se porez na nešto što se već platio i platio porez pri kupovini -hajde recimo da ostane samo plaćanje poreza pri kupovini ili zaradi na rentiranje ,A Korišćenje NE MO¯E da se oporezuje to je već lordovski princip =mafijaški=velmoški=knezovski itd. sistem
Hajde da mućnemo malo glavom i doteramo šrafove i klipove da rade i da se ljudi puste da rade i zarade. Hajde
Pa će ljudi da plaćamo porez pri prometu svih vrsta, trgovini
Reci mi zašto ima neko pravo da oporezuje kapital u kom živim i platio sam i platio porez pri kupovini. Ako ne izdajem = naravno podrazumeva realno regulisanje izdavanja nekretnina. Da li imaš odgovor na to
Odakle mu pravo. Meni je potpuno logično da kažem da je to otimačina.
Po tebi mi treba da plaćamo porez i plus da plaćamo održavanje _ to je glupost makar dolazila i sa zapada
SAMO jedno od ta 2 može - ja sam da plaćam održavanje , to je moje i ja ću da održavam. Ko nema prodaja i marš tamo kupi stan -kuću gde možeš da održavaš.
A kome da verujem gradsko stambeno!!!Šta je grad uradio za naše parkove , klupe,sportke terene, ulaze - ŠTA SU URADILI
A MI SMO PLAĆALI
Vodu plaćam i porez na taj promet i trgovinu uslgom - popravite kad se pokvari
itd itd itd
besni smo jer nista ne funkcionise
Ima para

turbo

pre 6 godina

Pa neko mora da uvede red kad nas zakonodavac nije u stanju da regulise prava i obaveze suvlasnika zgrade /vlasnika stanova/, kao ni mehanizme kojima bi se neodgovorni primorali da ispostuju svoje obaveze izvan njihova 4 zida. Zato nam je i neophodna uprava zgradama

Djoka Superindendant Zgrade

pre 6 godina

A to za te upravnike...jel' moram da zavrsim tu kao skolu ili samo da sam clan SNS-a? Mislim nije sporno, ako treba zavrsicu i fakultet pa i doktorat ako treba samo da postanem upravnik zgrade. Ima jedna komsinica sa treceg, nju 'ocu da preslisam.
Mora bre da se zna ko tu zivi, ko za koga glasa, ko nece da izadje na izbore, gde moze neki stan drzava da oduzme i dodeli gradjanima koji se bore za nasu stvar.

Ovde felna tamo krilo, izmedju bure za kupus !

pre 6 godina

I svima koji stanuju po kucama trebalo bi odrediti upravnike, zasto oni da budu u privilegovanom polozaju ? Oni prave jos veci nered i ne odrzavaju svoje kuce i dvoriste, i taj nacin zakidaju drustvu PDV !

Toronto

pre 6 godina

Pa sve je to lepo ljudi ali ja u Toronto placam stan 1300$ sto nije uopste nesto fensi ali je sve uključeno, voda, struja, odrzavanje zgrade. i tk je moguce ovde jer se zaradjuje toliko da mozes sve to da platis. Sta trazite vi u Srbiji, pa ljudi nece dati nj tih 1000 din mesecno za odrzavanje zgrade jer NEMAJU viska! Ne znam, srecno mu bilo.

Xfakat

pre 6 godina

A u zajedničkom dvorištu moje zgrade nalazi se privatna kuća, i upravo njen vlasnik teroriše sve redom, a po tom novom zakonu njemu upravnik ne može ništa jer ne živi u zgradi. E to su vam zakoni kad se pišu napredno.

Milos

pre 6 godina

Niko do sada nije napisao ono sto prethodi svakoj daljoj prici o upravnicima zgrada, a to je da je ova ideja populisticki cin vlasti da zaposli svoje kadrove, kao sto je bio slucaj sa izvrsiteljima i notarima, a da cemo njihove troskove snositi mi

Sinisa

pre 6 godina

Zivim u Kanadi i stanovao sam po zgradama, sada imam dva stana za izdavanje. Bilo bi lepo da se kanadski model upravljanja zgradama prenese u Srbiju. Iznenadili bi ste se koliko bi kostalo da se zgrada potpuno odrzava u skladu sa propisima. Verovatno vise od prosecne plate mesecno. Inace, ovde je zloupotreba i kradja novca od strane onih koji upravljaju zgradama prilicno rasprostranjena. Alo, drzava je bogata, ljudi imaju para, pa se moze. Bolje i to nego da se zgrade zapuste.

Shomi

pre 6 godina

Odakle bese ono riba smrdi?
Od glave, zar ne?
Ne postoji nacin, sem cssnih izuzetaka kada se stanari udruze, da se promeni na bolje (pise se odvojeno kao cinjenicno stanje), sem ukoliko vrhuska ne pruzi primer.
2006 godine, svedska ministarka kulture je podnela ostavku zbog neplacanja TV pretplate....
Doduse, mi nismo civilizovana drzava....

bibica

pre 6 godina

...pre svega i svih ^ Kanadjanina ^, treba imati novac, citaj , posao da bi se sve ovo moglo platiti! Ja hocu da platim odrzavanje u zgradi / u kuci ! / gde god., ali u Republici Majci Srbiji se radi za 200 eur., Sta ocekujete da se tim ^ novcem ^ plati?!?

što te biju ovi dobri ljudi

pre 6 godina

12.avgust.Uselili smo se u naš novi stan u Srbiji.Tako sam uzbuđen!Ovde je tako lepo.Beograd je prekrasan.Jedva čekam da ga vidim prekrivenog snegom.
14.avgust.Srbija to je najlepša zemlja na svetu.Lišće je poprimilo sve one divne nijanse...........

jadnicko

pre 6 godina

Ne postoji Mister,neko ko ce Srbe dovesti u red,pa ni ti.Zelim ti uspeh ali poznajemm nas mentalitet.Setih se situacije pre 50tak godina,hteo grad najzad da nam ulicu alsfartira,gazili smo blato kao u najudaljenijem selu.
No grad hoce i neko ucesce od svake kuce,simbolicno.Pola ljudi nije htelo da plati pa su ovi "dobri" za njih platili! Kapiras nesto?

gerero

pre 6 godina

Kao i sve ostalo, propada u samom startu zbog neuredjenog pravnog sistema i pravne države.
Opet i opet se nažalost ide od repa, a ne glave...
BITNO JE SAMO DA SE UZMU PARE ZA TZV. LICENCE I DA OD TOGA NEKO NAPUNI DZEPOVE...
BAS ČUDNO DA SE SVE TAKO NEŠTO DEŠAVA U ZADNJIH 5 GODINA....
STAVITE PRST NA ČELO, SVI...

Aca

pre 6 godina

Selim se ja iz solitera u cetvorospratnicu. Manje stanara u zgradi sto znaci manje i budala. Nema upravnika zgrade sto znaci nema ni placanja haraca. Nema ni lifta sto znaci i jeftinije odrzavanje zgrade.

nidje veze

pre 6 godina

Stan je privatno vlasništvo, kako neko može da upravlja tudjim privatnim vlasništvom? Prinudno?
Na zapadu postoji facility management, sistem održavanja zgrada. Prilikom kupovine stana u ugovoru stoji iznos za ovaj trošak.
Naknadno bez pristanka vlasnika, stanara nije moguće uvesti ovakav trošak.
U zdravlje :-)

likota

pre 6 godina

Cenim optimizam doticnog..
U slicnom poslu sam unazad par godina..u NS..
I ubedjen sam da kulturu stanovanja, cistocu, reziklazu, i ostale "navike" evropejaca....NIKADA NECEMO IMATI..
pa da zgradom upravljaju i mali zeleni

Lajavi krelac

pre 6 godina

Moja zgrada je toliko stara i zapuštena da je jedino rešenje rušenje i izgradnja nove. Kako će to da mi naplati? Ja ne mogu da uložim u stan onoliko koliko stan vredi jer čak i posle toga cena za taj stan na tržištu nije ni mrdnula. Gde je tu rešenje?

Laki

pre 6 godina

Gospodo i moji dragi zemljaci u Srbiji,
mora da shvatite jednu činjenicu:
U današnjem svetu ne postoji nikakvo pravo na stan,pravo na svoj "krov nad glavom",nečija obaveza da vam stan dodeli niti da o njemu brine.
Vlasništvo stana i nekretnine u demokratskom svetu i tržišnoj ekonomiji je investicija,privilegija,čast.
Ta privilegija ima svoju cenu, podrazumeva prava i obaveze.Ona košta.
Ta cena je izražena u plaćanju visokih poreza na nekretnine,plaćanju troškova održavanja i povrh svega odgovornost za sredinu u kojoj se živi.
Za one koji ih ne poštuju podrazumevaju se sankcije.
Nezamislivo je i ekonomski neodrživo da neko ima stan u centru grada za koji plaća smešan iznos poreza,skoro ništa u budžet za održavanje i očekuje od grada ili nekog drugog da vodi računa o njegovoj investiciji.
Takav sistem ne može da opstane.On samo preživljavanja,urušava se i na kraju potpuno kolapsira,zajedno sa državom koja ga toleriše.
Pozdrav sa "trulog" zapada.

Raca

pre 6 godina

U Kaliforniji SAD, svi vlasnici stanova u zgradi su obavezni da plaćaju određenu mesečnu nadoknadu u budžet asocijacije stanara.
U okrugu Los Anđeles ta nadoknada iznosi od $200 do $1000 mesečno po stanu.U proseku oko $400 za stanove u pristojnim zgradama i delovima grada.
Iz tog budžeta se finansira:
održavanje zgrade,popravke,šišanje trave,održavanje bazena,osiguranje,minimalna plata za nekog od vlasnika koji se izabere za menadžera zgrade.
Plaćanje ove nadoknade je obavezno,u suprotnom asocijacija stanara ima zakonsku mogućnost da stavi hipoteku na stan koji je ne plaća.
Zgrade koje kao cele imaju jednog vlasnika i u kojima se svi stanovi izdaju (a takvih ima puno) angažuju profesionalnu kompaniju za menadžment zgrada ili imaju menadžera koji radi za platu i besplatnu stanarinu u jednom od stanova zgrade.
Znači,mora da se plati i odgovornost,svest i kultura vlasnika stanova je na visokom nivou.
Imati svoj stan i nekretninu je pre svega investicija,koja prilično košta,čak i kada je potpuno otplaćena.Jer održavanje i porez,koji su prilično skupi,uvek ostaju.

Katarina

pre 6 godina

Lepo, moci ce da prenese iskustva iz svoje malade zemlje. Ipak, ima li taj strani drzavljanin radnu dozvolu za Srbiju, ili opet onako, burazerski. Nije nevazno, strani drzavljanin ce posedovati rezervne kljuceve od stanova... ne znam gde je jos u svetu dozvoljeno.

Ratković

pre 6 godina

@ Petar
Tako je Petre legendo !!!!
Svi hoće u taj beton i na BG asfalt.
Skučene stančiće,buku, prljavštinu......
A ne vide svu lepotu prirode u neposrednoj blizini BG.
A nije da baš svi moraju da žive u gradskoj zoni.Čudna je ta opsednutost ljudi u Srbiji stanom,centrom grada......

banja luka

pre 6 godina

Kod nas u bl je to poprilicno dobro organizovano. Nemamo te upravnike ali imam kucni savjet I predsjednika I pozamasan fond u koji se uplacuje mjesecno. Istina to je bar u mom naselju ne znam da li je bas u cijelom gradu ali mislim da jeste. Recimo nemoguce je da nema sijalice danima...

Washington

pre 6 godina

Au druze, Srbija je drzava u kojoj nece ljudi da plate autobusku kartu, a ti ces da im trazis oko 50 eura mesecno za odrzavanje zgrade. Bice to jako interesantno.

Ali covek je definitivno upravu, zgrade u Srbiji su u katastrofalnom stanju, pogotovo one koje su starije od 15 godina. Mnogo novca je potrebno da se one dovedu u red.

Xfakat

pre 6 godina

Najviše volim one komšije koji se odjednom sete da očiste hodnik ili zajedničko dvorište, ali objavljujući to na sav glas, glasno kritikujući kako eto niko ne čisti. E pa komšije što niste još juče očistili? Šta da sam juče ja čistio i naglas kritikovao vas? Srpska posla...

eh

pre 6 godina

Živim u centru grada, u zgradi u čijem dvorištu su stanari nekada zajednički sadili lipe, gde se nekada znala kultura i red.
Danas su došli novi stanari. Oni neće da plaćaju održavanje lifta, jer kako kažu komšija ga koristi više. Ali oni bi da se voze istim tim liftom. Kada se trošak od lifta podelio na šačicu stanara koji ga plaćaju, i kad je uveden automat sa šifrom, oni su počeli da kvare lift. Oni znaju da je starija komšinica sa poslednjeg sprata platila održavanje za celu godinu da ne bi išla peške, oni verovatno žele da mi ostali njima plaćamo i druge račune...
On je krupan, grlat i nasilan čovek, ima i decu.
Ta deca će jednog dana da porastu i ponašaće se kao i njihov tata.

Nažalost ovako umiru kultura i vaspitanje, a što je najgore ovaj čovek misli da je kulturan, jer se uredno javlja komšijama, i misli da ima sva prava da maltretira druge i da ne plaća troškove održavanja zajedničkih prostorija.
Voleo bih da se nešto menja nabolje, ali ovde sve ide samo gore, i nemojte reći da je to beda i nemaština, jer je nekada bila mnogo veća beda, ali se znao red i poštovali su se ljudi!

UmiremOdSmeJa

pre 6 godina

Nema sanse da organizujes stanare zgrade a tek fond za odrzavanje zgrade N E M A S A N S E . Pogotovu sto su zgrade u ocajnom stanju tako da kolicina para koja je potrebna u startu je mnogo veca nego kasnije u stabilnom stanju kad se zgrada odrzava. A da ne pricam tek o problemima u Kanadi sa tim fondovima kad zgrade predju nekih 20ak godina prvo i osnovno sto pitas kad kupujes stan je koliko je para ostalo u fondu da te ne bi iza krivine sacekao ogroman skok u condo fee-u :) No srecno u svakom slucaju :)

Vito

pre 6 godina

Odrzavanje je oko 1000 dolara u Kanadi po stanu mjesecno ako si vlasnik i to je odrzavanje zgrade/condominiuma na nivou luksuznog hotela u kojem je najzabacejija prostorija u podrumu klimatizomana i cista 24 sata. Ako rentas samo rentun platis, ali ima profesionalni superintendant u zgradi.I te zgrade su privatne i imaju profesionalni menadzment.

Canuck

pre 6 godina

@Demos - Zaboravio si da kažeš da je u te troškove obično uključeno grejanje, voda, topla voda i plin. Tamo gde imaš domara/vratara i security, i oni su uključeni.

cx

pre 6 godina

Vidim ovde se kuka da narod nema para. E pa nije bas tako. Fasada i lift mozda jesu skupi, ali to se radi jednom u 25 godina, i vise, pa moze da se plati na rate. Ali sijalica u hodniku, popravka interfona, da se prekreci hodnik u belo jednom u 15 godina, da se popravi razbijeno staklo na ulaznim vratima? Ocete da mi kazete da i za to nema para? Cela zgrada ne moze da skupi? Neee. Nece da daju. Nauceni su da ne daju. U zgradi gde imam stan, 200 din nece da daju. A imaju i mobilne, i kablovsku, i vise dnevno daju za cigare. Al za ciscenje nece. Za sijalicu nece.

NikolaC

pre 6 godina

Ako nekom plaćaš neku uslugu i nisi zadovoljan, to znači da možeš da ga tužiš. A mi smo u Srbiji specijalci po tom pitanju.
Samo razmišljam...

Cika Ranko

pre 6 godina

Prosle godine sam kupio stan u Torontu.
Mesecno odrzavanje (tzv. Maintenance) za stan od 90 kvadrata je oko 850 dolara (prosecna Kanadska neto plata je oko 2500 dolara, grubo) u mojoj zgradi, ali to (cena) zavisi od mnogo faktora kao sto je npr. lokacija zgrade. Lokacija moje zgrade u odnosu na centar grada- otprilike kao Autokomanda od centra.
U ovih 850 dolara je ukljuceno odrzavanje, smece, voda, grejanje, klima, uredjenje dvorista (cvece, zimi- ciscenje snega), zajednicke prostorije za proslave, soba za zabavu stanara, itd. NE struja i porez, porez (godisnji je oko 3000 za ovaj stan) se placaju posebno.
Nismo hteli zgradu sa bazenom jer tada odrzavanje vrtoglavo raste.
I da- najvaznije: NIKO NE MOZE DA STANARU ODUZME STAN ako ne placa- menadzment zgrade moze da tuzi stanara, obicno stave "LIEN" na stan onog koji ne placa odrzavanje- LIEN znaci da ne mozete da prodate svoj stan dok ne namirite dug za odrzavanje. Mada jos nisam cuo da neko ne placa odrzavanje...
Ali sve je to neuporedivo sa Srbijom- primer- za moju majku koja sama zivi u BG u 60 kvadrata i ima centralno grejanje- placam (kada se preracunaju valute)- 50% iznosa koji zena i ja placamo ovde za struju, sa sve klimom centralnom klimom koju skoro da ne gasimo leti!!!?
A moja plata je vise od 12 puta veca od prosecne plate u SRB...
Pa ko je tu lud?!
Slazem se da se mora naci neko resenje za odrzavanje zgrada u SRB, ali samo preslikati pravila sa Zapada- pa to je suludo i neodgovorno...

NIKOLA

pre 6 godina

Samo pročitajte zakon.Profesionalni upravnik da bi obavljao posao mora da je zaposlen u firmi ili kod preduzetnika ili da je sam preduzetnik a onda zgrada sa tim pravnim licem zaključuje ugovor,njegova odgovornost i obaveze su ogromne.I tu se krije fora,profesionalni upravnik jedne zgrade od par stotina dinara po stanu jedva doprinose i računovodju da plati,pa je potrebno nekoliko zgrada zauzeti.Za nekoliko zgrada treba ozbiljna logistika pa onda više ne igra ni nekoliko zgrada već povelik broj, a ko to može da obezbedi, pa veliki igrači koji se već bave sličnim poslom i koji će samo ove licencirane da zaposle kod sebe ako već i nisu, daju im platu i zaradjuju.Ovaj Kanadjanin je ili u zabludi obzirom da nije sve baš najjasnije regulisano ili pravi neku ozbiljniju priču.Da svaki dan pregleda zgradu,prijavljuje kvarove,da je dostupan 24 časa, da zove policiju i druge hitne službe, da podnosi tužbe kod šteta i to u roku od dva meseca,da daje izveštaje,da se stara o naplati za svoje usluge,da vrši komunikaciju sa JKP,državnim organima i još brdo obaveza su njegova zaduženja,ko će to da radi, običan čovek koji je dobio licencu, kako da ne a onda je mrmot zavio čokoladu.

Saša

pre 6 godina

@nidje veze, stan jeste privatno vlasništvo ali ovde se prijatelju ne radi o održavanju stanova. Po meni, pri ovakvoj trenutnoj svesti ljudi, veliki uspeh cele akcije i ovog zakona će biti sprečavanje lomljenja, bacanja djubreta po i oko zgrade, urlanje i buka po i oko zgrada, pišanje po ulazima, lomljava sandučića i drogiranje po podrumima zgrada... puna kapa.

josif iz trbušnice

pre 6 godina

jednu stvar svi zaborave kad porede neke navike ili kulturu u srbiji sa razvijenim zemljama sveta. U srbiji je plata 350 do 400 evra, u kanadi vise od 2000. Pitao bih ja ovog kanadjanina kako su sredjene zgrade u kanadi gde zive crnci koji imaju male plate ( 800 do 1000 evra) pa nek onda prica o kulturi stanovanja

Petar

pre 6 godina

Svi hoće u taj beton i na BG asfalt.
Skučene stančiće,buku, prljavštinu......
A ne vide svu lepotu prirode u neposrednoj blizini BG.
A nije da baš svi moraju da žive u gradskoj zoni.Čudna je ta opsednutost ljudi u Srbiji stanom,centrom grada......
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Ratković, 11. avgust 2017 20:33)

ne zive svi ljudi za to da u papucama crevom polivaju okucnicu i rashladjuju domace zivotinje. Neko id eu restoran,pozoriste,galeriju,bioskop,koncert, itd.

milojko

pre 6 godina

Hahahaha...hahaha! Džorđe, dušo, učio sam stoku 40 godina. Uzalud, dao sam im sve a oni su mi vratili najgorim. Proanaliziraj romane Pearl S. Buck.

Dowla

pre 6 godina

Stambeni fond u Srbiji je dosta propao.Mnoge stanare interesuje samo svoj stan a ne interesuje ih zgrada kao celina sto je katastrofa.Potpuno podrzavam dolazak upravnika.

Смена Страже

pre 6 godina

(Laki, 11. avgust 2017 21:49)
По Вама испада да су комунисти били у праву.Капитализам је огромна пљачка ако ствари стоје како сте објаснили.Код њих смо стекли станове,а капиталисти би сада да нас опљачкају и то отму или узимају харач.

keba

pre 6 godina

Nisu uredili drzavu na vrhu, svakakav harac udaraju i lazu nas svakodnevno kako nam je dobro, ne mozemo da PREZIVIMO sa 30.000 rsd a ne da skolujemo decu, itd itd...

Sta vise hoce?
Da se svi odselimo?

Laki

pre 6 godina

@ Dr, 

Prijatelju,ja u potpunosti razumem tvoju frustraciju i način razmišljanja o ovom problemu,imajući u vidu ekonomske uslove,administrativnu neuređenost i sveukupno loše stanje u Srbiji.
Pomešao si porez na promet i porez na imovinu.
Ja sam govorio o porezu na imovinu,u ovom slučaju nekretnine.To je jako bitna stavka u finansijskom sistemu svake uređene države.Za 14 godina koliko ga lično plaćam na svoju nekretninu u Kaliforniji nikada nisam mislio da je otimačina,iako bi mi taj novac dobrodošao za druge svrhe.
Od poreza na nekretnine se konkretno finansiraju škole u toj sredini gde se naplaćuje,izgradnja ulica,puteva i infrastrukture od zajedničkog interesa za sve građane u datoj sredini.
Poreska stopa na nekretnine u Kaliforniji je oko 1.2 % gidišnje,od vrednosti nekretnine koja se procenjuje svake godine nanovo.
I nigde u svetu ljudi koji u vlasništvu imaju jedan ili dva potpuno otplaćena stana se ne smatraju siromašnima,osim u Srbiji.
U Srbiji će pre ili kasnije morati početi da se naplaćuju realne poreske stope na nekretnine,zato što je to jedna od osnovnih stavki poreskog sistema svake uređenje i tržišne ekonomije,i još puno toga.A ako ne,to samo znači da će Srbija zauvek ostati država utopijskog socijalizma bez ikakve nade za napredak.

Nada

pre 6 godina

Ja nikako ne mogu da shvatim, što svi prčaju u Srbiji, da zakoni, uredbe nemogu da se prepišu iz zemalja gde to funkcioniše, neko ljudi lepo kažu da treba biti našem mentalitetu prilagođeni, a šta smo videli do sada, u svima je ugrađena rupa za korupciju. I ja se pitam kako hoćemo da idemo napred.
INFOSTAN, kao komunistička organizacija treba što pre da se ugasi. Upravnik zgrade ako treba nešto da se uradi traži ponude, savako od stanara može i sam da donese i onda većina odluči ko izvodi radove, a za finasiranje je isto lako ako se nema para, uzme se kredit od banke namensi i biće cela priča jeftinija i efikasnija, i ne samo to to je zaposliti dosta i imaćemo šanase da se pridružimo svetu, jer ćemo konačno učiti kulturu stanovanja

Komša

pre 6 godina

@Laki
Ne,u pravu je čovek - porez na imovinu je nebuloza.Porez bi morao da se naplaćuje samo na profit.Nameti imaju logiku (recimo naknada za uredjenje prostora...) ali isključivo ako se novac tako prikuplnen troši za to a ne za popunjavanje rupa u budžetu.
Najveći naš problem je što zapošljavamo 800000 ljudi (država) i onda novac ide za bruto plate ,za penzije koje su davno opljačkane -polo ina cene goriva npr. sivurno ne ide na ono na šta bi trebalo,akcize od cigareta...doprinosi za vode,šume...
Ni jedna vlast ne sme da dirne u ja ni sektor,državnu upravu,upravne odbore...Ne sme jer je to glasačka mašina koja bi ih oduvala sa vlasti dok si rekao keks.I onda- kada ne možeš da ih pobediš,pridruži im se.
I onda- potrošili smo pare pa nek plati neko...Opet gradjani.
Pogledaj neki od starih snimaka Beograda - Terazije,Trg N.Pašića,Slaviju,prostor kod palate Albanija...Skromno ali čisto,cveće uredjeno i zelenilo,fontane čiste.
Takve su nam i zgrade bile.
Sve to u komunizmu,sistemu poznarom po neekonomičnosti.Znači da smo zaglibili debelo.

loko

pre 6 godina

Au druze, Srbija je drzava u kojoj nece ljudi da plate autobusku kartu, a ti ces da im trazis oko 50 eura mesecno za odrzavanje zgrade. Bice to jako interesantno.

Ali covek je definitivno upravu, zgrade u Srbiji su u katastrofalnom stanju, pogotovo one koje su starije od 15 godina. Mnogo novca je potrebno da se one dovedu u red.
(Washington, 11. avgust 2017 19:20)

Ma kakvih bre 50e, ljudi rade za 25.000 a za odrzavanje zgrade 1/5, o cemu bre ti pricas? Ma ne bre bar 150e! MINIMUM!!! I to nedeljno!

Sima Strahota

pre 6 godina

Nije samo upravnik u pitanju. Tu su i ugovori a i placanje svega toga. Tek tu pljacku da vidite, nema sanse to da zazivi u srbijici.

T.

pre 6 godina

Neko reče u Kanadi su plate 2000 dolara, a u Srbiji 350-400... zato u Kanadi neće plaćati 2-3$ po stanu nego mnogo vise ... u odnosu na naše zarade, 200-300 din po stanu nije strasno a placas da bi održavao ono sto je tvoje

vulemurda

pre 6 godina

koliko sam ja upucen od coveka koji je polagao za tu licencu...1000-1500 din. po stanu ce se naplacivati...300-400 din. konkretno njemu a ostatak je za nasu prelepu drzavu Srbiju...tako da nemojte se zavaravati da cete placati 300 din. toliko...

Demos

pre 6 godina

@Demos - Zaboravio si da kažeš da je u te troškove obično uključeno grejanje, voda, topla voda i plin. Tamo gde imaš domara/vratara i security, i oni su uključeni.
(Canuck, 11. avgust 2017 19:21)

Bilo nekada. Poslednjih godina u većini zgrada (u Torontu i Mississauga-i, barem) ove stavke, osim vode i odnošenja djubreta, su izuzete iz održavanja, kao i el.energija. Takodje, za sve velike popravke, tipa zamena prozora i sl. dodatno se plaća. U stvari, svi radovi i popravke unutar zidova stana plaća vlasnik posebno. Kao što rekoh, održavanje je postalo veoma skupo u Torontu, da se gotovo i ne isplati kupovati stan. Trenutno, ko nema novca za kuću (u dobrom kraju nema jeftinije od $700.000, a u poslednje vreme i to je malo) najbolja solucija je town house.

Laki

pre 6 godina

@ Komša

Znate kako, Suviše je danas problema u našoj Srbiji,poput ovog sa nekretninama i većih,da bi se svi oni sagledavali i "popravljali" parcijalno.Takav pristup rešavanju problema ne vodi nikuda i neće imati rezultate.
Srbija je jedna jako neuređena država i društvo koje zahteva sistemska rešenja i promene.Znači temeljne promene i zamenu postojećih sistema i rešenja a ne nikakva polovična rešenja i eksperimentisanje.
Gde je problem ?
Politička elita u Srbiji decenijama unazad nije sposobna da izvede takve sistemske promene a delimično i ne želi jer je postojeće ili zatečeno stanje uslov njihove egzistencije i parazitiranja.
Ne može Srbija i njena politička elita izmisliti nijedno novo i efikasno rešenje u bilo kojoj oblasti niti je potrebno da takva rešenja izmišlja.
Za većinu ključnih problema u funkcionisanju države Srbije,društva, institucija, poreske i fiskalne politike rešenja već postoje i primenjuju se širom sveta.
U Srbiji moraju prestati da izmišljaju toplu vodu i početi da primenjuju ta rešenja u skladu sa potrebama i mogućnostima srpskog društva.
Kao recimo u oblasti poreza na nekretnine i održavanje zgrada.
Usvojiti model koji već negde postoji i daje rezultate.
Ali srpska politička elite ni za toliko nije sposobna.

SMRT FASIZMU!

pre 6 godina

@Aleksa po toj racunici tebi je godisnji porez 3k jura? Druze, ti ili imas viska para, ili mislis da si stvarno nesto dobio kroz taj porez, pa ti nije problem.

Ii

pre 6 godina

"Ali sve je to neuporedivo sa Srbijom- primer- za moju majku koja sama zivi u BG u 60 kvadrata i ima centralno grejanje- placam (kada se preracunaju valute)- 50% iznosa koji zena i ja placamo ovde za struju, sa sve klimom centralnom klimom koju skoro da ne gasimo leti!!!?
A moja plata je vise od 12 puta veca od prosecne plate u SRB...
Pa ko je tu lud?!"

(Cika Ranko, 12. avgust 2017 00:18)

A mozda to ima veze sa cenom goriva, poznato mi je da je cena benzina u USA 2-3 puta jeftinija od cene istog u mnogim evropskim zemljama pa i Srbiji. Za Kanadu su mi cene nepoznate ali Vi to sigurno znate pa preracunajte. Jedno je sigurno, Srbija nema jeftino gorivo.

Petar

pre 6 godina

To gde zivi najveci broj Beogradjana nije stambena zgrada, nije ni stala(da znate kakvih stala ima!), vec deponija. Dzaba vam bilo vasih zgrada, betona, kvadrata, fontana, bg na vodi, pored vode,... Ne bih pristao da zazidam sebe u bg beton, pa da mi neko pokloni stan u bg. Odvratan nacin da provedete svoj zivot. Ako zagrobni zivot mora u betonu, vala ovaj zemaljski cu u dvoristu, u vocnjaku, medju cvecem.

Laki

pre 6 godina

Gospodo i moji dragi zemljaci u Srbiji,
mora da shvatite jednu činjenicu:
U današnjem svetu ne postoji nikakvo pravo na stan,pravo na svoj "krov nad glavom",nečija obaveza da vam stan dodeli niti da o njemu brine.
Vlasništvo stana i nekretnine u demokratskom svetu i tržišnoj ekonomiji je investicija,privilegija,čast.
Ta privilegija ima svoju cenu, podrazumeva prava i obaveze.Ona košta.
Ta cena je izražena u plaćanju visokih poreza na nekretnine,plaćanju troškova održavanja i povrh svega odgovornost za sredinu u kojoj se živi.
Za one koji ih ne poštuju podrazumevaju se sankcije.
Nezamislivo je i ekonomski neodrživo da neko ima stan u centru grada za koji plaća smešan iznos poreza,skoro ništa u budžet za održavanje i očekuje od grada ili nekog drugog da vodi računa o njegovoj investiciji.
Takav sistem ne može da opstane.On samo preživljavanja,urušava se i na kraju potpuno kolapsira,zajedno sa državom koja ga toleriše.
Pozdrav sa "trulog" zapada.

Ovde felna tamo krilo, izmedju bure za kupus !

pre 6 godina

I svima koji stanuju po kucama trebalo bi odrediti upravnike, zasto oni da budu u privilegovanom polozaju ? Oni prave jos veci nered i ne odrzavaju svoje kuce i dvoriste, i taj nacin zakidaju drustvu PDV !

Pera

pre 6 godina

Ne znam, svako ko je proveo zivot u stambenoj zgradi (narocito socijalistickoj betonskoj), u 50 kvadrata, slusajuci galamu komsija, i udisicu mirise njihovih ruckova, i prolazeci kroz oronule hodnike i liftove, i nije imao neki zivot. Ja sam stambene zgrade uvek dozivljavao kao neke zajednicke spavaonice, zatvore, privremena resenja samo za zivotarenje... Uvek sam na stanove gledao kao na sobe od 50 kv, malo vece sobe pod kljucem, a iza sobnih vrata prolaze neki nepoznati ljudi, kao u kosmaru.

turbo

pre 6 godina

Pa neko mora da uvede red kad nas zakonodavac nije u stanju da regulise prava i obaveze suvlasnika zgrade /vlasnika stanova/, kao ni mehanizme kojima bi se neodgovorni primorali da ispostuju svoje obaveze izvan njihova 4 zida. Zato nam je i neophodna uprava zgradama

Demos

pre 6 godina

Da, samo Kanadjanin nije računao na jednu stvar. U Kanadi, vlasnici stanova plaćaju održavanje na mesečnom nivou koje je jako skupo, čak i za kanadske "uslove" i iznosi od $700 pa debelo preko $1000 CAD. Sa tim novcem je lako imat uslove kakvi su u Kanadi. U Srbiji je to prosto nemoguće.

Vito

pre 6 godina

Odrzavanje je oko 1000 dolara u Kanadi po stanu mjesecno ako si vlasnik i to je odrzavanje zgrade/condominiuma na nivou luksuznog hotela u kojem je najzabacejija prostorija u podrumu klimatizomana i cista 24 sata. Ako rentas samo rentun platis, ali ima profesionalni superintendant u zgradi.I te zgrade su privatne i imaju profesionalni menadzment.

Xfakat

pre 6 godina

Najviše volim one komšije koji se odjednom sete da očiste hodnik ili zajedničko dvorište, ali objavljujući to na sav glas, glasno kritikujući kako eto niko ne čisti. E pa komšije što niste još juče očistili? Šta da sam juče ja čistio i naglas kritikovao vas? Srpska posla...

Katarina

pre 6 godina

Lepo, moci ce da prenese iskustva iz svoje malade zemlje. Ipak, ima li taj strani drzavljanin radnu dozvolu za Srbiju, ili opet onako, burazerski. Nije nevazno, strani drzavljanin ce posedovati rezervne kljuceve od stanova... ne znam gde je jos u svetu dozvoljeno.

Sinisa

pre 6 godina

Zivim u Kanadi i stanovao sam po zgradama, sada imam dva stana za izdavanje. Bilo bi lepo da se kanadski model upravljanja zgradama prenese u Srbiju. Iznenadili bi ste se koliko bi kostalo da se zgrada potpuno odrzava u skladu sa propisima. Verovatno vise od prosecne plate mesecno. Inace, ovde je zloupotreba i kradja novca od strane onih koji upravljaju zgradama prilicno rasprostranjena. Alo, drzava je bogata, ljudi imaju para, pa se moze. Bolje i to nego da se zgrade zapuste.

Dijasporac iz Pariza

pre 6 godina

JADAN COVEK,bas mi ga je zao.
Mi,"gastosi" smo odavnop digli ruke od ljudi iz matice Srbije,saljemo nesto malo novca rodbini koliko da UMIRIMo SVOJU SAVEST i da nas malo manje rodbina ogovara i to je to,niti nam pada vise na pamet da se bilo gde "vracamo" a jos manje da "ulazemo" novac direktno u dzepove lopova i secikesa,ucenjivaca i zavidljivaca jer svaki put kad odemo na odmor nam je lepo prvih nedelju dana pa nam onda sve PRESEDNE i jedva cekamo da se vratimo na zapad na koji usput malo kukamo tek da nam rodbina ne bi uvek trazila novac na zajam.

Stefan

pre 6 godina

U mojoj zgradi koja ima 25 stanova 12 nema da plati struju na kraju meseca. Da li stvarno mislitr da ce placati bilo sta da se sredjuje oko zgrade ili u zgradi? O cemu bre pricate jel ste normalni?

Kakve kanade kakve francuske. Pa jel neko krocio u kanadi ili francuskoj u kvartove gde zivi socijala? Sta i tamo je sve kao u centru pariza?

Ma dajte bre

Dr

pre 6 godina

Gospodo i moji dragi zemljaci u Srbiji, 
mora da shvatite jednu činjenicu: 
U današnjem svetu ne postoji nikakvo pravo na stan,pravo na svoj "krov nad glavom",nečija obaveza da vam stan dodeli niti da o njemu brine. 
Vlasništvo stana i nekretnine u demokratskom svetu i tržišnoj ekonomiji je investicija,privilegija,čast. 
Ta privilegija ima svoju cenu, podrazumeva prava i obaveze.Ona košta. 
Ta cena je izražena u plaćanju visokih poreza na nekretnine,plaćanju troškova održavanja i povrh svega odgovornost za sredinu u kojoj se živi. 
Za one koji ih ne poštuju podrazumevaju se sankcije. 
Nezamislivo je i ekonomski neodrživo da neko ima stan u centru grada za koji plaća smešan iznos poreza,skoro ništa u budžet za održavanje i očekuje od grada ili nekog drugog da vodi računa o njegovoj investiciji. 
Takav sistem ne može da opstane.On samo preživljavanja,urušava se i na kraju potpuno kolapsira,zajedno sa državom koja ga toleriše. 
Pozdrav sa "trulog" zapada.
(Laki, 11. avgust 2017 21:49)
___Ok Laki
ali,može i drugačije
ako smo glupi i lenji ajde da se promenimo pa i da pogledamo tuđe zakone i RAZMISLIMO malo.
plaća se porez na nešto što se već platio i platio porez pri kupovini -hajde recimo da ostane samo plaćanje poreza pri kupovini ili zaradi na rentiranje ,A Korišćenje NE MO¯E da se oporezuje to je već lordovski princip =mafijaški=velmoški=knezovski itd. sistem
Hajde da mućnemo malo glavom i doteramo šrafove i klipove da rade i da se ljudi puste da rade i zarade. Hajde
Pa će ljudi da plaćamo porez pri prometu svih vrsta, trgovini
Reci mi zašto ima neko pravo da oporezuje kapital u kom živim i platio sam i platio porez pri kupovini. Ako ne izdajem = naravno podrazumeva realno regulisanje izdavanja nekretnina. Da li imaš odgovor na to
Odakle mu pravo. Meni je potpuno logično da kažem da je to otimačina.
Po tebi mi treba da plaćamo porez i plus da plaćamo održavanje _ to je glupost makar dolazila i sa zapada
SAMO jedno od ta 2 može - ja sam da plaćam održavanje , to je moje i ja ću da održavam. Ko nema prodaja i marš tamo kupi stan -kuću gde možeš da održavaš.
A kome da verujem gradsko stambeno!!!Šta je grad uradio za naše parkove , klupe,sportke terene, ulaze - ŠTA SU URADILI
A MI SMO PLAĆALI
Vodu plaćam i porez na taj promet i trgovinu uslgom - popravite kad se pokvari
itd itd itd
besni smo jer nista ne funkcionise
Ima para

Aleksa

pre 6 godina

@ petar
ima nas koji Beogradu živimo u bašti sa cvećem i drvećem. Jeste da je porez ogroman, 55 para svakog minuta, ali nismo svi okovani betonom. Svako mesto ima prednosti i nedostatke, pa i Vaš raj.

Goran

pre 6 godina

Ne radi se o energiji i zelji. Radi se pre svega o tome da je narod doveden na ivicu egzistencije. Da su komunalije preskupe u odnosu na zaradu i da je za veliki broj ljudi 200-300 dinara mesecno velika obaveza. Svi mi volimo da zivimo u lepim i urednim uslovima ali za veliki broj stanara i krecenje je prevelika obaveza. Lepo je sto drzava uredjuje ovo pitanje ali mislim da prvo treba da uskladimo prosecnu platu sa potrosackom korpom. Ljudi nemaju ni za leba....

nidje veze

pre 6 godina

Stan je privatno vlasništvo, kako neko može da upravlja tudjim privatnim vlasništvom? Prinudno?
Na zapadu postoji facility management, sistem održavanja zgrada. Prilikom kupovine stana u ugovoru stoji iznos za ovaj trošak.
Naknadno bez pristanka vlasnika, stanara nije moguće uvesti ovakav trošak.
U zdravlje :-)

Petar

pre 6 godina

Svi hoće u taj beton i na BG asfalt.
Skučene stančiće,buku, prljavštinu......
A ne vide svu lepotu prirode u neposrednoj blizini BG.
A nije da baš svi moraju da žive u gradskoj zoni.Čudna je ta opsednutost ljudi u Srbiji stanom,centrom grada......
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Ratković, 11. avgust 2017 20:33)

ne zive svi ljudi za to da u papucama crevom polivaju okucnicu i rashladjuju domace zivotinje. Neko id eu restoran,pozoriste,galeriju,bioskop,koncert, itd.

zoki

pre 6 godina

@ Nenad EU
U velikoj većini zgrada treba održati stanarima kurs pod nazivom "Nije teško biti civilizovan". Za početak da ne ostavljaju đubre ispred vrata, da skupljaju fekalije i urin za svojim ljubimcima, da klinci iz obesti ne lome inventar, da ne razbijaju ogledala po liftovima i tako dalje. Kad to savladamo, onda ćemo razmišljati i o parama o kojima pričaš. Za polovinu naših problema ne treba ni dinar, ne treba ni EU, ništa slično. Samo da se mi sami sa sobom dogovorimo da li hoćemo da živimo kao normalan svet ili ne.

Ratković

pre 6 godina

@ Petar
Tako je Petre legendo !!!!
Svi hoće u taj beton i na BG asfalt.
Skučene stančiće,buku, prljavštinu......
A ne vide svu lepotu prirode u neposrednoj blizini BG.
A nije da baš svi moraju da žive u gradskoj zoni.Čudna je ta opsednutost ljudi u Srbiji stanom,centrom grada......

banja luka

pre 6 godina

Kod nas u bl je to poprilicno dobro organizovano. Nemamo te upravnike ali imam kucni savjet I predsjednika I pozamasan fond u koji se uplacuje mjesecno. Istina to je bar u mom naselju ne znam da li je bas u cijelom gradu ali mislim da jeste. Recimo nemoguce je da nema sijalice danima...

Raca

pre 6 godina

U Kaliforniji SAD, svi vlasnici stanova u zgradi su obavezni da plaćaju određenu mesečnu nadoknadu u budžet asocijacije stanara.
U okrugu Los Anđeles ta nadoknada iznosi od $200 do $1000 mesečno po stanu.U proseku oko $400 za stanove u pristojnim zgradama i delovima grada.
Iz tog budžeta se finansira:
održavanje zgrade,popravke,šišanje trave,održavanje bazena,osiguranje,minimalna plata za nekog od vlasnika koji se izabere za menadžera zgrade.
Plaćanje ove nadoknade je obavezno,u suprotnom asocijacija stanara ima zakonsku mogućnost da stavi hipoteku na stan koji je ne plaća.
Zgrade koje kao cele imaju jednog vlasnika i u kojima se svi stanovi izdaju (a takvih ima puno) angažuju profesionalnu kompaniju za menadžment zgrada ili imaju menadžera koji radi za platu i besplatnu stanarinu u jednom od stanova zgrade.
Znači,mora da se plati i odgovornost,svest i kultura vlasnika stanova je na visokom nivou.
Imati svoj stan i nekretninu je pre svega investicija,koja prilično košta,čak i kada je potpuno otplaćena.Jer održavanje i porez,koji su prilično skupi,uvek ostaju.

T.

pre 6 godina

Neko reče u Kanadi su plate 2000 dolara, a u Srbiji 350-400... zato u Kanadi neće plaćati 2-3$ po stanu nego mnogo vise ... u odnosu na naše zarade, 200-300 din po stanu nije strasno a placas da bi održavao ono sto je tvoje

bibica

pre 6 godina

...pre svega i svih ^ Kanadjanina ^, treba imati novac, citaj , posao da bi se sve ovo moglo platiti! Ja hocu da platim odrzavanje u zgradi / u kuci ! / gde god., ali u Republici Majci Srbiji se radi za 200 eur., Sta ocekujete da se tim ^ novcem ^ plati?!?

Laki

pre 6 godina

@ Dr, 

Prijatelju,ja u potpunosti razumem tvoju frustraciju i način razmišljanja o ovom problemu,imajući u vidu ekonomske uslove,administrativnu neuređenost i sveukupno loše stanje u Srbiji.
Pomešao si porez na promet i porez na imovinu.
Ja sam govorio o porezu na imovinu,u ovom slučaju nekretnine.To je jako bitna stavka u finansijskom sistemu svake uređene države.Za 14 godina koliko ga lično plaćam na svoju nekretninu u Kaliforniji nikada nisam mislio da je otimačina,iako bi mi taj novac dobrodošao za druge svrhe.
Od poreza na nekretnine se konkretno finansiraju škole u toj sredini gde se naplaćuje,izgradnja ulica,puteva i infrastrukture od zajedničkog interesa za sve građane u datoj sredini.
Poreska stopa na nekretnine u Kaliforniji je oko 1.2 % gidišnje,od vrednosti nekretnine koja se procenjuje svake godine nanovo.
I nigde u svetu ljudi koji u vlasništvu imaju jedan ili dva potpuno otplaćena stana se ne smatraju siromašnima,osim u Srbiji.
U Srbiji će pre ili kasnije morati početi da se naplaćuju realne poreske stope na nekretnine,zato što je to jedna od osnovnih stavki poreskog sistema svake uređenje i tržišne ekonomije,i još puno toga.A ako ne,to samo znači da će Srbija zauvek ostati država utopijskog socijalizma bez ikakve nade za napredak.

Aca

pre 6 godina

Selim se ja iz solitera u cetvorospratnicu. Manje stanara u zgradi sto znaci manje i budala. Nema upravnika zgrade sto znaci nema ni placanja haraca. Nema ni lifta sto znaci i jeftinije odrzavanje zgrade.

Toronto

pre 6 godina

Pa sve je to lepo ljudi ali ja u Toronto placam stan 1300$ sto nije uopste nesto fensi ali je sve uključeno, voda, struja, odrzavanje zgrade. i tk je moguce ovde jer se zaradjuje toliko da mozes sve to da platis. Sta trazite vi u Srbiji, pa ljudi nece dati nj tih 1000 din mesecno za odrzavanje zgrade jer NEMAJU viska! Ne znam, srecno mu bilo.

Xfakat

pre 6 godina

A u zajedničkom dvorištu moje zgrade nalazi se privatna kuća, i upravo njen vlasnik teroriše sve redom, a po tom novom zakonu njemu upravnik ne može ništa jer ne živi u zgradi. E to su vam zakoni kad se pišu napredno.

Nenad-EU

pre 6 godina

Da bi se zgrada redovno održavala, pored dobre volje, potreban je i novac, koga kod većine stanara nema dovoljno. Velika većina zgrada u Srbiji bi prvo trebala komplet da se sanira jer nisu sistematski održavane godinama a sad zamislite koliko penzionera ili naslednika koji rade za 40k dinara, ima para da plati svoj deo u komplet sanaciji fasade, krova, ulaza i lifta. Jedno je sigurno, taj trošak bi ih naterao da se odgovornije ponašaju prema zajedničkim prostorijama.

techa

pre 6 godina

Mrka kapa, zla prilika. Kod mene u zgradi, jedini kosim travu, zivu ogradu, orezujem vocke i odrzavam dvoriste. Moja keva jedina cisti hodnik jer niko nece. Pregorela pre sijalica na prvom spratu, niko da kupi nece, svi sa telefonima prolaze, niko da zameni. Nama kao narodu nema spasa, definitivno.

što te biju ovi dobri ljudi

pre 6 godina

12.avgust.Uselili smo se u naš novi stan u Srbiji.Tako sam uzbuđen!Ovde je tako lepo.Beograd je prekrasan.Jedva čekam da ga vidim prekrivenog snegom.
14.avgust.Srbija to je najlepša zemlja na svetu.Lišće je poprimilo sve one divne nijanse...........

josif iz trbušnice

pre 6 godina

jednu stvar svi zaborave kad porede neke navike ili kulturu u srbiji sa razvijenim zemljama sveta. U srbiji je plata 350 do 400 evra, u kanadi vise od 2000. Pitao bih ja ovog kanadjanina kako su sredjene zgrade u kanadi gde zive crnci koji imaju male plate ( 800 do 1000 evra) pa nek onda prica o kulturi stanovanja

Djoka Superindendant Zgrade

pre 6 godina

A to za te upravnike...jel' moram da zavrsim tu kao skolu ili samo da sam clan SNS-a? Mislim nije sporno, ako treba zavrsicu i fakultet pa i doktorat ako treba samo da postanem upravnik zgrade. Ima jedna komsinica sa treceg, nju 'ocu da preslisam.
Mora bre da se zna ko tu zivi, ko za koga glasa, ko nece da izadje na izbore, gde moze neki stan drzava da oduzme i dodeli gradjanima koji se bore za nasu stvar.

Lajavi krelac

pre 6 godina

Moja zgrada je toliko stara i zapuštena da je jedino rešenje rušenje i izgradnja nove. Kako će to da mi naplati? Ja ne mogu da uložim u stan onoliko koliko stan vredi jer čak i posle toga cena za taj stan na tržištu nije ni mrdnula. Gde je tu rešenje?

jadnicko

pre 6 godina

Ne postoji Mister,neko ko ce Srbe dovesti u red,pa ni ti.Zelim ti uspeh ali poznajemm nas mentalitet.Setih se situacije pre 50tak godina,hteo grad najzad da nam ulicu alsfartira,gazili smo blato kao u najudaljenijem selu.
No grad hoce i neko ucesce od svake kuce,simbolicno.Pola ljudi nije htelo da plati pa su ovi "dobri" za njih platili! Kapiras nesto?

likota

pre 6 godina

Cenim optimizam doticnog..
U slicnom poslu sam unazad par godina..u NS..
I ubedjen sam da kulturu stanovanja, cistocu, reziklazu, i ostale "navike" evropejaca....NIKADA NECEMO IMATI..
pa da zgradom upravljaju i mali zeleni

Sale

pre 6 godina

Au druze, Srbija je drzava u kojoj nece ljudi da plate autobusku kartu, a ti ces da im trazis oko 50 eura mesecno za odrzavanje zgrade. Bice to jako interesantno. 

Ali covek je definitivno upravu, zgrade u Srbiji su u katastrofalnom stanju, pogotovo one koje su starije od 15 godina. Mnogo novca je potrebno da se one dovedu u red.
(Washington, 11. avgust 2017 19:20)

50e? U mojoj zgradi nece da izdvoje ni 1000 dinara za interfon,a kamoli mesecno da izdvajaju 50e..

nadja....

pre 6 godina

Vlast izmislja notare, izvrsitelje, komunalnu policiju, a sad i upravnike zgrada...pa ce uskoro AV da izjavi da je stopa nezaposlenosti najmanja za poslednjih 30 godina!

A sva ta nova radna mesta placaju ... gradjani!!!!

Canuck

pre 6 godina

@Demos - Zaboravio si da kažeš da je u te troškove obično uključeno grejanje, voda, topla voda i plin. Tamo gde imaš domara/vratara i security, i oni su uključeni.

Milos

pre 6 godina

Niko do sada nije napisao ono sto prethodi svakoj daljoj prici o upravnicima zgrada, a to je da je ova ideja populisticki cin vlasti da zaposli svoje kadrove, kao sto je bio slucaj sa izvrsiteljima i notarima, a da cemo njihove troskove snositi mi

gerero

pre 6 godina

Kao i sve ostalo, propada u samom startu zbog neuredjenog pravnog sistema i pravne države.
Opet i opet se nažalost ide od repa, a ne glave...
BITNO JE SAMO DA SE UZMU PARE ZA TZV. LICENCE I DA OD TOGA NEKO NAPUNI DZEPOVE...
BAS ČUDNO DA SE SVE TAKO NEŠTO DEŠAVA U ZADNJIH 5 GODINA....
STAVITE PRST NA ČELO, SVI...

NikolaC

pre 6 godina

Ako nekom plaćaš neku uslugu i nisi zadovoljan, to znači da možeš da ga tužiš. A mi smo u Srbiji specijalci po tom pitanju.
Samo razmišljam...

Shomi

pre 6 godina

Odakle bese ono riba smrdi?
Od glave, zar ne?
Ne postoji nacin, sem cssnih izuzetaka kada se stanari udruze, da se promeni na bolje (pise se odvojeno kao cinjenicno stanje), sem ukoliko vrhuska ne pruzi primer.
2006 godine, svedska ministarka kulture je podnela ostavku zbog neplacanja TV pretplate....
Doduse, mi nismo civilizovana drzava....

milojko

pre 6 godina

Hahahaha...hahaha! Džorđe, dušo, učio sam stoku 40 godina. Uzalud, dao sam im sve a oni su mi vratili najgorim. Proanaliziraj romane Pearl S. Buck.

Washington

pre 6 godina

Au druze, Srbija je drzava u kojoj nece ljudi da plate autobusku kartu, a ti ces da im trazis oko 50 eura mesecno za odrzavanje zgrade. Bice to jako interesantno.

Ali covek je definitivno upravu, zgrade u Srbiji su u katastrofalnom stanju, pogotovo one koje su starije od 15 godina. Mnogo novca je potrebno da se one dovedu u red.

Dowla

pre 6 godina

Stambeni fond u Srbiji je dosta propao.Mnoge stanare interesuje samo svoj stan a ne interesuje ih zgrada kao celina sto je katastrofa.Potpuno podrzavam dolazak upravnika.

Смена Страже

pre 6 godina

(Laki, 11. avgust 2017 21:49)
По Вама испада да су комунисти били у праву.Капитализам је огромна пљачка ако ствари стоје како сте објаснили.Код њих смо стекли станове,а капиталисти би сада да нас опљачкају и то отму или узимају харач.

Nada

pre 6 godina

Ja nikako ne mogu da shvatim, što svi prčaju u Srbiji, da zakoni, uredbe nemogu da se prepišu iz zemalja gde to funkcioniše, neko ljudi lepo kažu da treba biti našem mentalitetu prilagođeni, a šta smo videli do sada, u svima je ugrađena rupa za korupciju. I ja se pitam kako hoćemo da idemo napred.
INFOSTAN, kao komunistička organizacija treba što pre da se ugasi. Upravnik zgrade ako treba nešto da se uradi traži ponude, savako od stanara može i sam da donese i onda većina odluči ko izvodi radove, a za finasiranje je isto lako ako se nema para, uzme se kredit od banke namensi i biće cela priča jeftinija i efikasnija, i ne samo to to je zaposliti dosta i imaćemo šanase da se pridružimo svetu, jer ćemo konačno učiti kulturu stanovanja

UmiremOdSmeJa

pre 6 godina

Nema sanse da organizujes stanare zgrade a tek fond za odrzavanje zgrade N E M A S A N S E . Pogotovu sto su zgrade u ocajnom stanju tako da kolicina para koja je potrebna u startu je mnogo veca nego kasnije u stabilnom stanju kad se zgrada odrzava. A da ne pricam tek o problemima u Kanadi sa tim fondovima kad zgrade predju nekih 20ak godina prvo i osnovno sto pitas kad kupujes stan je koliko je para ostalo u fondu da te ne bi iza krivine sacekao ogroman skok u condo fee-u :) No srecno u svakom slucaju :)

SMRT FASIZMU!

pre 6 godina

@Aleksa po toj racunici tebi je godisnji porez 3k jura? Druze, ti ili imas viska para, ili mislis da si stvarno nesto dobio kroz taj porez, pa ti nije problem.

Cika Ranko

pre 6 godina

Prosle godine sam kupio stan u Torontu.
Mesecno odrzavanje (tzv. Maintenance) za stan od 90 kvadrata je oko 850 dolara (prosecna Kanadska neto plata je oko 2500 dolara, grubo) u mojoj zgradi, ali to (cena) zavisi od mnogo faktora kao sto je npr. lokacija zgrade. Lokacija moje zgrade u odnosu na centar grada- otprilike kao Autokomanda od centra.
U ovih 850 dolara je ukljuceno odrzavanje, smece, voda, grejanje, klima, uredjenje dvorista (cvece, zimi- ciscenje snega), zajednicke prostorije za proslave, soba za zabavu stanara, itd. NE struja i porez, porez (godisnji je oko 3000 za ovaj stan) se placaju posebno.
Nismo hteli zgradu sa bazenom jer tada odrzavanje vrtoglavo raste.
I da- najvaznije: NIKO NE MOZE DA STANARU ODUZME STAN ako ne placa- menadzment zgrade moze da tuzi stanara, obicno stave "LIEN" na stan onog koji ne placa odrzavanje- LIEN znaci da ne mozete da prodate svoj stan dok ne namirite dug za odrzavanje. Mada jos nisam cuo da neko ne placa odrzavanje...
Ali sve je to neuporedivo sa Srbijom- primer- za moju majku koja sama zivi u BG u 60 kvadrata i ima centralno grejanje- placam (kada se preracunaju valute)- 50% iznosa koji zena i ja placamo ovde za struju, sa sve klimom centralnom klimom koju skoro da ne gasimo leti!!!?
A moja plata je vise od 12 puta veca od prosecne plate u SRB...
Pa ko je tu lud?!
Slazem se da se mora naci neko resenje za odrzavanje zgrada u SRB, ali samo preslikati pravila sa Zapada- pa to je suludo i neodgovorno...

cx

pre 6 godina

Vidim ovde se kuka da narod nema para. E pa nije bas tako. Fasada i lift mozda jesu skupi, ali to se radi jednom u 25 godina, i vise, pa moze da se plati na rate. Ali sijalica u hodniku, popravka interfona, da se prekreci hodnik u belo jednom u 15 godina, da se popravi razbijeno staklo na ulaznim vratima? Ocete da mi kazete da i za to nema para? Cela zgrada ne moze da skupi? Neee. Nece da daju. Nauceni su da ne daju. U zgradi gde imam stan, 200 din nece da daju. A imaju i mobilne, i kablovsku, i vise dnevno daju za cigare. Al za ciscenje nece. Za sijalicu nece.

Sima Strahota

pre 6 godina

Nije samo upravnik u pitanju. Tu su i ugovori a i placanje svega toga. Tek tu pljacku da vidite, nema sanse to da zazivi u srbijici.

eh

pre 6 godina

Živim u centru grada, u zgradi u čijem dvorištu su stanari nekada zajednički sadili lipe, gde se nekada znala kultura i red.
Danas su došli novi stanari. Oni neće da plaćaju održavanje lifta, jer kako kažu komšija ga koristi više. Ali oni bi da se voze istim tim liftom. Kada se trošak od lifta podelio na šačicu stanara koji ga plaćaju, i kad je uveden automat sa šifrom, oni su počeli da kvare lift. Oni znaju da je starija komšinica sa poslednjeg sprata platila održavanje za celu godinu da ne bi išla peške, oni verovatno žele da mi ostali njima plaćamo i druge račune...
On je krupan, grlat i nasilan čovek, ima i decu.
Ta deca će jednog dana da porastu i ponašaće se kao i njihov tata.

Nažalost ovako umiru kultura i vaspitanje, a što je najgore ovaj čovek misli da je kulturan, jer se uredno javlja komšijama, i misli da ima sva prava da maltretira druge i da ne plaća troškove održavanja zajedničkih prostorija.
Voleo bih da se nešto menja nabolje, ali ovde sve ide samo gore, i nemojte reći da je to beda i nemaština, jer je nekada bila mnogo veća beda, ali se znao red i poštovali su se ljudi!

Laki

pre 6 godina

@ Komša

Znate kako, Suviše je danas problema u našoj Srbiji,poput ovog sa nekretninama i većih,da bi se svi oni sagledavali i "popravljali" parcijalno.Takav pristup rešavanju problema ne vodi nikuda i neće imati rezultate.
Srbija je jedna jako neuređena država i društvo koje zahteva sistemska rešenja i promene.Znači temeljne promene i zamenu postojećih sistema i rešenja a ne nikakva polovična rešenja i eksperimentisanje.
Gde je problem ?
Politička elita u Srbiji decenijama unazad nije sposobna da izvede takve sistemske promene a delimično i ne želi jer je postojeće ili zatečeno stanje uslov njihove egzistencije i parazitiranja.
Ne može Srbija i njena politička elita izmisliti nijedno novo i efikasno rešenje u bilo kojoj oblasti niti je potrebno da takva rešenja izmišlja.
Za većinu ključnih problema u funkcionisanju države Srbije,društva, institucija, poreske i fiskalne politike rešenja već postoje i primenjuju se širom sveta.
U Srbiji moraju prestati da izmišljaju toplu vodu i početi da primenjuju ta rešenja u skladu sa potrebama i mogućnostima srpskog društva.
Kao recimo u oblasti poreza na nekretnine i održavanje zgrada.
Usvojiti model koji već negde postoji i daje rezultate.
Ali srpska politička elite ni za toliko nije sposobna.

Ii

pre 6 godina

"Ali sve je to neuporedivo sa Srbijom- primer- za moju majku koja sama zivi u BG u 60 kvadrata i ima centralno grejanje- placam (kada se preracunaju valute)- 50% iznosa koji zena i ja placamo ovde za struju, sa sve klimom centralnom klimom koju skoro da ne gasimo leti!!!?
A moja plata je vise od 12 puta veca od prosecne plate u SRB...
Pa ko je tu lud?!"

(Cika Ranko, 12. avgust 2017 00:18)

A mozda to ima veze sa cenom goriva, poznato mi je da je cena benzina u USA 2-3 puta jeftinija od cene istog u mnogim evropskim zemljama pa i Srbiji. Za Kanadu su mi cene nepoznate ali Vi to sigurno znate pa preracunajte. Jedno je sigurno, Srbija nema jeftino gorivo.

NIKOLA

pre 6 godina

Samo pročitajte zakon.Profesionalni upravnik da bi obavljao posao mora da je zaposlen u firmi ili kod preduzetnika ili da je sam preduzetnik a onda zgrada sa tim pravnim licem zaključuje ugovor,njegova odgovornost i obaveze su ogromne.I tu se krije fora,profesionalni upravnik jedne zgrade od par stotina dinara po stanu jedva doprinose i računovodju da plati,pa je potrebno nekoliko zgrada zauzeti.Za nekoliko zgrada treba ozbiljna logistika pa onda više ne igra ni nekoliko zgrada već povelik broj, a ko to može da obezbedi, pa veliki igrači koji se već bave sličnim poslom i koji će samo ove licencirane da zaposle kod sebe ako već i nisu, daju im platu i zaradjuju.Ovaj Kanadjanin je ili u zabludi obzirom da nije sve baš najjasnije regulisano ili pravi neku ozbiljniju priču.Da svaki dan pregleda zgradu,prijavljuje kvarove,da je dostupan 24 časa, da zove policiju i druge hitne službe, da podnosi tužbe kod šteta i to u roku od dva meseca,da daje izveštaje,da se stara o naplati za svoje usluge,da vrši komunikaciju sa JKP,državnim organima i još brdo obaveza su njegova zaduženja,ko će to da radi, običan čovek koji je dobio licencu, kako da ne a onda je mrmot zavio čokoladu.

Saša

pre 6 godina

@nidje veze, stan jeste privatno vlasništvo ali ovde se prijatelju ne radi o održavanju stanova. Po meni, pri ovakvoj trenutnoj svesti ljudi, veliki uspeh cele akcije i ovog zakona će biti sprečavanje lomljenja, bacanja djubreta po i oko zgrade, urlanje i buka po i oko zgrada, pišanje po ulazima, lomljava sandučića i drogiranje po podrumima zgrada... puna kapa.

Komša

pre 6 godina

@Laki
Ne,u pravu je čovek - porez na imovinu je nebuloza.Porez bi morao da se naplaćuje samo na profit.Nameti imaju logiku (recimo naknada za uredjenje prostora...) ali isključivo ako se novac tako prikuplnen troši za to a ne za popunjavanje rupa u budžetu.
Najveći naš problem je što zapošljavamo 800000 ljudi (država) i onda novac ide za bruto plate ,za penzije koje su davno opljačkane -polo ina cene goriva npr. sivurno ne ide na ono na šta bi trebalo,akcize od cigareta...doprinosi za vode,šume...
Ni jedna vlast ne sme da dirne u ja ni sektor,državnu upravu,upravne odbore...Ne sme jer je to glasačka mašina koja bi ih oduvala sa vlasti dok si rekao keks.I onda- kada ne možeš da ih pobediš,pridruži im se.
I onda- potrošili smo pare pa nek plati neko...Opet gradjani.
Pogledaj neki od starih snimaka Beograda - Terazije,Trg N.Pašića,Slaviju,prostor kod palate Albanija...Skromno ali čisto,cveće uredjeno i zelenilo,fontane čiste.
Takve su nam i zgrade bile.
Sve to u komunizmu,sistemu poznarom po neekonomičnosti.Znači da smo zaglibili debelo.

keba

pre 6 godina

Nisu uredili drzavu na vrhu, svakakav harac udaraju i lazu nas svakodnevno kako nam je dobro, ne mozemo da PREZIVIMO sa 30.000 rsd a ne da skolujemo decu, itd itd...

Sta vise hoce?
Da se svi odselimo?

loko

pre 6 godina

Au druze, Srbija je drzava u kojoj nece ljudi da plate autobusku kartu, a ti ces da im trazis oko 50 eura mesecno za odrzavanje zgrade. Bice to jako interesantno.

Ali covek je definitivno upravu, zgrade u Srbiji su u katastrofalnom stanju, pogotovo one koje su starije od 15 godina. Mnogo novca je potrebno da se one dovedu u red.
(Washington, 11. avgust 2017 19:20)

Ma kakvih bre 50e, ljudi rade za 25.000 a za odrzavanje zgrade 1/5, o cemu bre ti pricas? Ma ne bre bar 150e! MINIMUM!!! I to nedeljno!

Demos

pre 6 godina

@Demos - Zaboravio si da kažeš da je u te troškove obično uključeno grejanje, voda, topla voda i plin. Tamo gde imaš domara/vratara i security, i oni su uključeni.
(Canuck, 11. avgust 2017 19:21)

Bilo nekada. Poslednjih godina u većini zgrada (u Torontu i Mississauga-i, barem) ove stavke, osim vode i odnošenja djubreta, su izuzete iz održavanja, kao i el.energija. Takodje, za sve velike popravke, tipa zamena prozora i sl. dodatno se plaća. U stvari, svi radovi i popravke unutar zidova stana plaća vlasnik posebno. Kao što rekoh, održavanje je postalo veoma skupo u Torontu, da se gotovo i ne isplati kupovati stan. Trenutno, ko nema novca za kuću (u dobrom kraju nema jeftinije od $700.000, a u poslednje vreme i to je malo) najbolja solucija je town house.

vulemurda

pre 6 godina

koliko sam ja upucen od coveka koji je polagao za tu licencu...1000-1500 din. po stanu ce se naplacivati...300-400 din. konkretno njemu a ostatak je za nasu prelepu drzavu Srbiju...tako da nemojte se zavaravati da cete placati 300 din. toliko...