Ilona Gligoric
pre 5 godina
Moj problem kao upravnika stambene zajednice je nedostatak kvoruma.Isti vlasnici nezaintersovani i samim tim koce dalji rad.Kako vlasnike primorati da dolaze na sastanak?
Četvrtak, 29.06.2017.
08:27
Stanari stambenih zgrada ne mogu više da budu nezainteresovani za poslove održavanja i neophodnih radova.
Izvor: Veèernje novosti
pre 5 godina
Moj problem kao upravnika stambene zajednice je nedostatak kvoruma.Isti vlasnici nezaintersovani i samim tim koce dalji rad.Kako vlasnike primorati da dolaze na sastanak?
pre 5 godina
"Namet na vilajet" ,a bespomocan si Jer imami Infostan ?Ko ga kontrolise.Ko kontrolise njihovne nabavke ,njihove predvidjene obaveze ,cene usluga. I mesto to da se dovede u red i da imamo objedinjenu ustanovu za odrzavanje naseg stambenog prostora postojale su uvek neke osobe "predstavnike " ,a sada upravitelje zgrada koji su radili i koliko vidim i sada rade bez kontrole i ubiraju novac koji se preko Infostana uplacuje za odrzavanje zgrada ,kao, a sto zaista nije slucaj jer je sve moralo dodatno da se plati,Sada imamo jos jednoga koji ce u dilu da im se pridruzi i da nam nametne u "zakonskom" propisu jes veci danak Pa sta je sve to?I dokle? Skoro da je tuzno gledati Komunalnu policiju koja "radi" u glavnom na pijaci. Ja ne videh da je neko od njih prosetao ulicama i skrenup paznju na ves koji visi po prozorima,na decu koja se biju na ulici ili muziku koja tresti kao na vasaru. Ako im skrenete paznju-nisu odgovorni!
pre 5 godina
Kome mozemo da se pbratimo za pomoc i prituzbe?
pre 6 godina
Da li neko ume da protumaci zakon - da li Skupstina stanara moze da nametne placanje fizickog obezbedjenja zgrade stanarima na placanje? Jasno mi je za troskove odrzavanja zgrade i opreme, ali fizicko obezbedjenje??
pre 6 godina
@Nenad, 30. jun 2017 00:28
potpuno se slazem da osoba ima pravo da raspolaze svojom imovino bez obzira na to da li prisustvuje ili ne sastancima kucnog savjeta, ali isto tako ta osoba ne smije svojim nedolazenjem da blokira druge da raspolazu svojom imovinom. pa ako je ta osoba u manjini mora da se povinuje odlukama vecine.
pre 6 godina
@Najveći problem je sprovesti u delo ono što većina izglasa. Npr.skupština stanara donese odluku o popravci interfona, treba da skupimo novac i uvek se nađe pametnjaković koji neće da učestvuje niti ga zanima bilo šta što je vezano za zgradu. Kako će to rešiti upravnik? Poslaće sudske izvršitelje?
(Bgd, 29. jun 2017 11:32)
Sve to ce se naplacivati preko racuna Informatike, pa ce morati da plate svi.
pre 6 godina
@"Ako neko triput uzastopno ne prisustvuje sednici Stambene zajednice..."
A zašto neko mora da PRISUSTVUJE sednici? Zašto upravnik ne bi imao obavezu da pripremi pisani dokument u kome stoji SVE od interesa za pitanja koja se pokreću, a onda to pošalje mail-om na izjašnjavanje - naravno, onima koji se izjasne za takvu komunikaciju. Ostali neka "prisustvuju".
A šta piše u zakonu kada i kako se zakazuju te sednice? Možda upravnik može u sred noći, u npr. 4h18m da zakaže sednicu za 4h20m, pa tako na pet minuta još dve sednice, i oko 5h ujutro SVE stanare proglasi za "nedostupne", i onda zaduži zgradu za npr. 2 miliona evra, za neku besmislenu stvar... Ili samo obavesti sve stanare da su "negde" i "nekada" bile neke tri sednice, i da niko nije hteo da dođe. I šta onda?
Mnogo smo mi gluposti prošli u ovoj našoj bednoj zemlji da ne bi mogli da očekujemo i ovakve smicalice.
(Prle, 29. jun 2017 10:05)
Ne pametuj nego procitaj zakon ako te zanima. Nista od tog tvog pametovanja nije moguce, ukratko. A ako te mrzi da prisustvujes, nek drugi odlucuju o tvojoj imovini...
pre 6 godina
"U slučajevima kada je neko od stanara sprečen da bude na sastanku Stambene zajednice kada se odlučuje, po rečima našeg sagovornika, neophodno je da predoči pismenu izjavu da nije u mogućnosti da prisustvuje, ali mora da se izjasni po tačkama dnevnog reda. "
Ovo nije tačno. Ukoliko je neko sprečen da prisustvuje sednici (prisustvo sednici može da bude lično, ali i ako se pisanim i elektronskim putem glasa po tačkama dnevnog reda), dakle nije u mogućnosti niti da dođe lično, niti da glasa pisano i elektronski, on ne mora da se izjašnjava po tačkama dnevnog reda.
Ono što razlikuje stanara koji ne može da prisustvuje od onoga koji je nedostupan je uzimanje u obzir tog stanara kada se računa kvorum da bi se sednica održala. Tačnije, stanar koji je nedostupan se ne računa u ukupan broj vlasnika stanova prillikom određivanja kvoruma dok se onaj koji ne može da pristustvuje računa.
Primer: zgrada 50 stanova. Kvorum za sednicu je 26 stanara (1/2 + 1 stanar) ako nema nedostupnih. U slučaju da su recimo 2 stanara nedostupna, kvorum je 25.
Kako kod nas obično polovina stanara nikada ne dolazi na sednice, u realnosti bi značilo da bi u ovom primeru kvorum za sednicu bio 13 prisutnih (lično, pisano i elektronski), a odluku bi donelo 7 ljudi.
Zakon tera ljude da učestuju i angazuju se, a ne da samo pametuju kada oni koji brinu o zgradi donesu odluke. Što je odlično.
Daje mogućnost da upravnika izaberete iz svoje zgrade i ne nameće obavezu profesionalnog upravnika
pre 6 godina
Evo mene po poslednji put na ovu temu.
U mojoj zgradi ima 200+ stanara i jedino ja redovno čistim sneg oko zgrade (~100mx2,5m=250kvadrata, najmanje) i to UVEK kada padne sneg. Sam sam kupio alat i ne tražim ništa iz zajedničke kase. Radim i dosta drugih poslova u i oko zgrade, a nisam ni upravnik ni predsednik. Ovde ima nekoliko desetina komentara. Odokativna procena je da sam jedini od svih koji komentarišu ovu temu, koji nešto radi za "zajedničke potrebe zgrade". Dakle, to smo utvrdili, i ne može niko da mi kaže da sam neko ko minira zajedničke poslove jednog stambenog objekta.
Moja kritika cele ove priče je zbog toga što se pod maskom održavanja podmeće osoba koja će ići po kućama i popisivati podstanare, verovatno još mnogo toga, a u bližoj budućnosti i to, ko za koga glasa. Ako vam to nije jasno, probajte da prespavate par noći u nekom manjem mestu i videćete da svako domaćinstvo ima svog "tutora" koji pazi kako se glasa. Zato ovaj zakon važi samo za zgrade, a ne važi za kuće - i tamo ima zajedničkih ograda, ružnih i propalih fasada, zajedničkih instalacija,... Pored "tutora" dobićete u njemu i nekoga ko će moći na razne nedovoljno definisane načine da vas zaduži do mere koju nećete moći da izdržite. Ne kažem da će to biti pravilo, ali zakon (veoma pažljivo sam ga pročitao) vas ne štiti od takve mogućnosti.
Pažljivo pogledajte deo rečenice o zakazivanju sastanka i ono što vam govorim je pod "a u hitnim slučajevima i istog dana" (što nikako ne isključuje noć).
pre 6 godina
Predsednica kućnog saveta u Resavskoj 80 je primer sjajnog menadžera. Zgrada je uvek čista, zamenjena su ulazna vrata, interfon, poplocani prilazi, iscrtana parking mesta, izdejstvovana rampa da bi se sprečilo parkiranje onih koji bi da zaobiđu zone, namestene kamere oko zgrade...Uspela je i da nas organizuje da zamenimo lift koji smo plaćali preko Infostana. Prosle godine smo svi ocistili svoje podrume...Mogla bih da nabrajam do sutra pohvale na račun ove gospođe, ali i stanara koji su spremni na saradnju. Imamo i mi namćore, međutim, zajednički interes je vazniji pa je njihov uticaj neprimetan. Održavanje plaćamo 200 dinara mesečno.
Nama sigurno nisu potrebni nikakvi profesionalni upravnici (kad cujem "profesionalni", želudac mi se prevrne), a još mi je smešnije da bilo koga proglašavamo upravnikom jer je skoro sigurno da i to proglašavanje košta makar neku taksu.
pre 6 godina
Kada lopvska toplana u Jagodini ukine namet od 10% koje uzima nezakonito za grejanje koje nemam, i kada prestanu da bacaju đubre sa viših spratova (što je naučna fantastika) onda će Đoka biti dostupan.tačka
pre 6 godina
Ovom narodu da kazes da je drvo motka slozice se nakon par dana.
pre 6 godina
Taj ceo projekat je zapravo ubacivanje SNS "obaveštajca" u svaki ulaz u Srbiji.
pre 6 godina
Tako sam prosao kao predsednik kucnog saveta ,pet puta smo pravili sastanke ,a u vezi krecenja i farbanja i svaki put sam ih upozoravao da ce odluke biti obavezujuce i za te koji ne dolaze ! Kada je pocelo krecenje cirkussss! Ja sam najgori ,kako me nije sramota ..... Sada sam bio predsednik i nikada vise!
pre 6 godina
Budalastine i hajducija. Covek ima puno pravo raspolaganja svojom imovinom bez obzira dolazi li na sastanke kucnog saveta ili ne.
pre 6 godina
Ko nece da dobije upravnika zgrade, neka u svojoj zgradi odaberu predsednika i resen problem.
pre 6 godina
A sta se desava kad predesdnik uzurpira zgradu. Preuzeo je kasu u svoje ruke falsifikovao potpise kako bi navodno bio ponovo izabran 5 godina nije predao zavrsni racun. U zgradi se nista ne radi samo vice da se nema para zabilo kakve radove i kad ga stanari pitaju da kaze koliko para ima on jednistavno kaze necu a izdaje se stan koji je u vlasnistvu zgrade.
pre 6 godina
Neću bre ništa zajedničko da imam sa komšijama jer su bezobzirni. Bacali su jedno vreme piletinu niz toalet šolju pa nam se u prizemlju vraćao smrad. Svi se pravili blesavi a kad smo doveli ljude da očiste odvod, pilića svuda. Dalje, komšija iznad mene JOŠ UVEK nije izneo svoje stvari iz podruma nalon poplave, niti planira, a meni iz podruma još biju smrad i vlaga. NIKADA neću ni dinara dati.
pre 6 godina
Klasično izvlačenje para od ljudi. LEGALIZOVANO. Ne dam pare. Zimi bacam so oko zgrade, čistim đubre kad vise ne mogu da ga gledam, a da komšija koji je večiti muljator bude upravnik - može, ali bez mojih para.
pre 6 godina
Bice to veoma unosan posao...zamislite samo "saniranja" ravnih krovova i fasada,kolko je to m2 a izvodjace radova vam dovodi Upravnik..
pre 6 godina
Ali brate, to što si ti napisao u svom komentaru je glupost par exelance. Neko će da zakazuje sastanak u 04_18 za 04_20 pa kad pozvani ne dođu on će zgradu da zaduži za 2 milona Eura...
Daj smanji doživljaj, sreće ti!
...
(Zoran, 29. jun 2017 11:07) # Link komentara
A zašto bi to bila glupost (pa još "par exelance") u zemlji u kojoj predsednica skupštine zakazuje sednicu narodne skupštine jedan minut pre početka sednice, da bi opozicija imala samo 1 minut da podnese svoje predloge i amandmane (odnosno da nema vremana da to uradi)? Zakon mora da propiše preciznu i jasnu proceduru, kako bi se zloupotrebe sprečile.
(Miki, 29. jun 2017 12:49)
I ti a ni onaj "Prle" očito niste čitali moj komentar dalje od "smanji doživljaj"!
I ti isto smanji doživljaj!
Da li ste pročitali predlog tog Zakona? Zakon JESTE propisao jasnu i preciznu proceduru!
Sastanak se zakazuje (po Zakonu) sedam dana ranije)!!!!
Upravnik je u obavezi da "u svakom momentu bilo kome od stanara omogući uvid u troškovnik (ulaz-izlaz)
Odluke koje se tiču bilo kakvih ulaganja se izglasavaju prostom većinom!
Itd
Da ste pročitali ceo koment., videli biste da sam i ja skeptik. I to baš iz razloga koji si ti ovde naveo a to je famozni 1 minut! Samo, stambena zgrada nije Parlament. Tu će lakše da proradi degenek nego li u Skupštini.
Inače, moju zgradu to ne kači. Imamo kućni savet koji funkcioniše i fond u koji se redovno uplaćuje. Zgrada je, za naše pojmove, sređena PAR EXELANCE!
pre 6 godina
@Prle
Ako 2/3 stanara ne prisustvuje sastancima dovoljno je 51% od prisutnih sastanku da odluka bude vazeca.
@Milos Ilic
Zgrade koje ne imenuju upravnika dobice upravnika od opstine i placacr ga mnogo vise nego zgrade koje su angazovale upravnike samostalno.
3AR
pre 6 godina
Bas danas pesacim kroz blokove na NBG i mislim se na sta li ce liciti sve te zgrade za 10 godina kada sada vec izgledaju uzasno, a onda procitam ove komentare i shvatim zasto je sve to tako. Ne mogu da verujem da pojedince ne zanima sto im se oko zgrade stvaraju deponije i sto su im zgrade oronule!!!!
pre 6 godina
Evo još jedan JAKO dobar razlog,što nisam kupio stan na kredit,nego kuću.SLOBODA :) Nemam ništa protiv,ako su svi stanari složni,ali uvek mora biti bar jedan PAMETAN,koji zna da to tako ne treba da se radi.Onda kreće isterivanje pravde...Ima para,ali NE DA,iz PRINCIPA....Njemu tako odgovara.NIkad nisam živeo u zgradi,ali poučen iskustvom par ljudi,nikada verovatno i neću.
pre 6 godina
Mene ne zanima nista sto je zajednicko, imam svoj stan a zajenicki hodnici, stepeniste, prostorije i ostale gluposti... Ja to nisam platio i nije moje.
(zakon je jedno, praksa je drugo, 29. jun 2017 16:49)
Ti (tvoja porodica i gosti) ne koristiš lift, stepenice, hodnike, niti noću pališ svetlo kad udješ u zgradu jel' da? Vi direktno slećete i uzlećete sa svoje terase pa Vam ni vrata na stanu nisu potrebna...
pre 6 godina
Kakve gluposti,sta nam ovi rade...
pre 6 godina
prvo su izmislili komunalnu policiju da maltretira zene po pijaci I ljude po prevozu, a sada ce ovi da nas maltretiraju u sobstvenom stanu! jer sve se kod nas poresno protumaci I zloupotrebi! alo bre platio sam svoj stan kakav kurs za upravitelja, kakve firme za upravitelja?
pre 6 godina
Bas lepo ali nigde u zakonu ne vidim KO KONTROLISE RAD PREDSEDNIKA / UPRAVITELJA? Ko kontrolise gde idu zajednicke pare? Ko kontrolise da li je bilo vecine ne sastancima na kojima su donesene neke odluke, jer da bi se donela neka odluka sastanku MORA da prisustvuje 51% stanara? Zakon je OPET donesen na stetu gradjana a u korist lopovima i manipulatorima. Mene ne zanima nista sto je zajednicko, imam svoj stan a zajenicki hodnici, stepeniste, prostorije i ostale gluposti... Ja to nisam platio i nije moje.
pre 6 godina
Nazalost kao i sve druge stvari u Srbiji, ni ova nece funkcionisati. Zbog ljudi, okrizenja, sprovodjenaj zakona i svega... Kao sto mnogi rekose ovde. Ni druge vazne stvari ne funkcionisu. Za zaljenjem se moze konstatovati da smo kao drustvo i narod u slobodnom padu. Ne od juce, ili danas, vec poslednjih 100 godina...
pre 6 godina
A šta piše u zakonu kada i kako se zakazuju te sednice? Možda upravnik može u sred noći, u npr. 4h18m da zakaže sednicu za 4h20m, pa tako na pet minuta još dve sednice, i oko 5h ujutro SVE stanare proglasi za "nedostupne", i onda zaduži zgradu za npr. 2 miliona evra, za neku besmislenu stvar... Ili samo obavesti sve stanare da su "negde" i "nekada" bile neke tri sednice, i da niko nije hteo da dođe. I šta onda?
Mnogo smo mi gluposti prošli u ovoj našoj bednoj zemlji da ne bi mogli da očekujemo i ovakve smicalice.
(Prle, 29. jun 2017 10:05)
Kao neko ko je zainteresovan za celu ovu pricu oko novog zakona, moram da primetim da najvece pluseve na komentarima dobijaju oni koji zakon nisu ni procitali, vec im je cilj da ga ospore i kritikuju.
Da je Prle procitao zakon, znao bi da stoji da se sednica zakazuje 7 dana unapred, znaci 7 dana mora da stoji obavestenje na oglasnoj tabli i na ulaznim vratima zgrade, tako da stanari koji ne dodju, nece imati izgovor kako nisi obavesteni.
Generalno, stanje u vecini zgrada je katastrofa, gore biti ne moze.Mi smo poslednja zemlja u regionu koja donosi ovaj zakon. Prvi su bili Slovenci, jos '96, pa oni zainteresovani neka se malo raspitaju kako danas izgledajh stambene zgrade u Ljubljani, a kako kod nas.
pre 6 godina
@Prle
Sednice kucnog saveta zakazuje preCednik kucnog saveta, nikako upravnik.
pre 6 godina
@Rade
Pažljivo sam pročitao,a sada ti pažljivo pročitaj, pa mi objasni:
Kako ovaj zakon funkcioniše ako 2/3 stanara + 1 stanar nikada ne prisustvuje sastancima i ne učestvuje u odlučivanju?
Da pomognem: Ili nikako ili profesionalni upravnik sam donosi odluke.
Osnovni problem je što je glavni motiv vlasti da popiše podstanare, a ne da se održavaju zgrade. Inače bi bili popisane obaveze u održavanju i zvanični cenovnik tih poslova, pa bi inspekcija izdavala naloge za radove, a plaćanje bi išlo preko infostana. Ali tada niko ne popisuje podstanare, što je glavni posao...
pre 6 godina
Bio sam u opstini da vidim sta sve treba za registraciju upravnika zgrade iz redova stanara. Popuni se formular gde se vidi da je odrzan sastanak stanara i tako dalje, i sve to se nosi u opstinu UZ TAKSU OD 600 din. Hvala lepo.
pre 6 godina
@klkl, molim vas mene ne stavljate u isti kos. Ja sigurno sebe ne vidim kao 'pokvarenu' i naravno da cu da placam odrzavanje zgrade u kojoj zivim.
pre 6 godina
Koja je kazna poslanicima ako ne prisustvuju na 3 uzastopna zasedanja najviseg drzavnog zakonodavnog tela, za sta su, uzgred receno, debelo placeni?
pre 6 godina
Imate za cigare,za benzin i ko zna sta,ali ne date ni po 120 din za odrzavanje zgrade u kojoj zivite..ili je "lopov" komsija ili je "los" covek,ali sve u svemu,nikada nece vama biti bolje dok ne shvatite da kada kupujete stan,morate i da ga odrzavate a ne da se durite da nemate para..ako nemate para,nemoj te ziveti u zgradi ili gradu nego idite na selo,to nije sramota,cak je i bolje u nekim situacijama.
Pozdrav za ljude koji su osvesceni i putuju
Igor BGD-normalan osvescen i svestran 100 posto !
pre 6 godina
@bob
Ako nemate para da živite tamo gde živite, prodajte stan, pa se odselite negde gde ćete imati para. Ostale vlasnike ne mora i ne treba da interesuje to što neko nema novca da plati makar osnovno redovno održavanje, to je samo njegov problem.
pre 6 godina
prvo stvorite normalan zivot u ovoj zemlji pa cemo i ostalo,kako jedna porodica da izdvaja za zgradu sa jednom platom od 25000 dinara?ovi sto ovo po komentarima masovno podrzavaju su verovano buduci profesionalni upravnici,srbija kao drzava ne funkcionira
pre 6 godina
Cela ova prica oko odrzavanja zgrada i upravitelja pruza ogromnu mogucnost zloupotreba u svim mogucim aspektima.
pre 6 godina
@Dusan: Svi zele da Srbija postane "normalna" zemlja ali eto ovo ne zelite i kod nas je uvek tako da neko drugi treba da plati .
Ako ja zivim u zgradi onda znaci da ja imam iste cevi kao svi drugi i sta se desava ako je cev zapusena kod komsije i komsija ne zeli da plati to ce i meni biti problem.
Ako neko hoce da zivi kako zeli neka kupi kucu onda.
pre 6 godina
Bas me briga za sastanke.Takodje i za bilo kakve popravke.Pare ne dam a takodje i bilo kakvu pomoc.Kad je meni trebalo nigde nikog, sam sam ulagao i popravljao.Ova prica nikada nece uspeti u Srbiji, jednostavno pokvareni smo ljudi
pre 6 godina
Jel treba i notar, ajde to lepo mail ili SMS. Mante se od tih komunističko samoupravnih rasprava, odluka i gotovo.
pre 6 godina
Sta bre nije jasno u sta je sporno!?
Ako je sastanak dok ste na poslu, imate opravdanje i mozete da se izjasnite naknadno o tackama dnevnog reda.
Kako ce to upravnik da potrosi sredstva ili namesti nesto? Pa na sastanku si, glasas, mozes da kazes ako je nesto sumljivo!!!!
A to sto mislite da mozete da zivite u zgradi i da vas bas briga za fasadu, za led oko zgrade, za razvaljen trotoar....e pa ne moze!!!!
Kao sto onaj koji zivi u kuci popravlja svoju kucu, cisti sneg ispred nje, tako i stanari zgrade moraju!
I s**e mi se od prica "ja nemam para da popravim fasadu, sredim krov..."! Kao sto nemas para da popravljas mercedesa pa vozis golfa, tako kako mislis da zivis u stanu u gradu i nemas da odrzavas stan. Pa ti ga lepo prodaj i preseli se na periferiju.
Smeta komunizam i drzavna svojina kada pricamo o firmama i parama, ali vam se svidja komunizam kada trazite od grada da vam sredi fasadu, popravi krov.... Pa pazi ovo:ne pada mi napamet da ja od mog poreza finansiram vasu fasadu i vas krov!!!
Posto su vam usta puna Nemacke: u mojoj su zgradi doneli odluku da se fasada sredi. po meni nije bilo neophodno, ali vecina je bila za. samo mi je stigao racun da platim. Niko
pre 6 godina
У Новом Саду је лепо решена наплата средстава за одржавање зграда које иде преко Информатике. Проблем је што београдски Инфостан не жели да преузме на себе посао наплате износа за одржавање зграда (а функција им је управо та, обједињена наплата свих комуналних услуга), па да тај новац пребацују на рачун скупштина зграда. Најефикасније и најнормалније би било да то јавно предузеће, као и друга јавна предузећа по градовима у Србији, преузме ту обавезу, јер је то у јвном интересу, у интересу државе и сваког појединца. То је важнији део приче. А други део се односи на начин одлучивања о трошењу тих средстава, само трошење и контролу трошења.
pre 6 godina
@Prle
Zakon o stanovanju član 43,stav 6 "Obaveštenje o održavanju sednice skupštine mora se istaćinajmanje tri dana pre dana održavanja skupštine, osim u hitnim slučajevima u kojima se obaveštenje može istaći i na dan održavanja skupštine.
http://www.parlament.gov.rs/upload/archive/files/lat/pdf/zakoni/2016/2958-16%20lat.pdf
Takodje pogledajte član 44 i član 45.
pre 6 godina
danger, 29. jun 2017 10:47)sad zamisljam upravnika u Srbiji koji nam popravlja zgradu preko svoje firme i naduvava racune a na sudu mu ne mozes nista. Zivi bili pa videli
pre 6 godina
U Nemackoj ljudi imaju normalne plate nezaposlenima se placaju troskovi zivota i minimalac itd.SrbIja nije Nemacka vec jedna bedna zemlja i nemamo para za fasade,krovove ,liftove itd. vec moramo da krpimo to sto imamo.Nek me proglase nedodtupnim stanarom bas me briga ha da placam firmama koje ce dobijati poslove preko veza,stranke i sl. necu.Jedva cekam da vam dokazem ovo sto pisem.
pre 6 godina
(Zoran, 29. jun 2017 11:07)
Dragi Zorane, šta Upravnika sprečava da sprovede postupak koji sam opisao i da tebe i mene zaduži za ogroman iznos. NIŠTA, NIŠTA i NIŠTA. Dakle, opisani događaj je moguć (tako i izvršitelji prodaju tuđe stanove), i to nije pitanje mog ili bilo čijeg doživljaja. Ako je događaj moguć i nije zakonski regulisan, onda je samo pitanje vremena kada će se to desiti. A kada se desi, onda ćemo da se čudimo. Zakoni (i to dobri) i postoje da se ne bi nakon nastanka štete čudili, nego da znamo šta i zašto nešto radimo. Ali, nismo mi ni zemlja ni narod koji zaslužuje dobre zakone i uređenu zemlju. Mi smo jedan divlji svet u kome zakoni i postoje da bi se neko bogatio na račun drugih.
Želim ti svako dobro, a o smanjivanju doživljaja mi pričaj za 5 godina kada budemo imali primere izbacivanja iz stanova, jer ljudi neće moći da plate ono što im Upravnici natovare na leđa.
pre 6 godina
...
Ali brate, to što si ti napisao u svom komentaru je glupost par exelance. Neko će da zakazuje sastanak u 04_18 za 04_20 pa kad pozvani ne dođu on će zgradu da zaduži za 2 milona Eura...
Daj smanji doživljaj, sreće ti!
...
(Zoran, 29. jun 2017 11:07) # Link komentara
A zašto bi to bila glupost (pa još "par exelance") u zemlji u kojoj predsednica skupštine zakazuje sednicu narodne skupštine jedan minut pre početka sednice, da bi opozicija imala samo 1 minut da podnese svoje predloge i amandmane (odnosno da nema vremana da to uradi)? Zakon mora da propiše preciznu i jasnu proceduru, kako bi se zloupotrebe sprečile.
pre 6 godina
Super, znaci veca je obaveza biti na skupstini stanara nego u skupstini Srbije!!! Neki poslanici dodju samo na glasanje, a mi moramo redovno na skupstinu stanara...
pre 6 godina
(NoName, 29. jun 2017 09:08)
Apsolutno tačno! Kod nas je ne samo što MORAMO da imamo tu Skupštinu, što MORAMO da plaćamo "održavanje", a predsednik (koji radi BEZ DINARA) može da "dubi na glavi", pa ipak nema šanse NIŠTA da ZA ZGADU (stanare) dobiji od gradskog stambenog (ni ODRŽAVANJE, ni POPRAVKE, a kamoli UVID u NALOGE i račune "ODRŽAVANJA)! Povrh toga ZGRADE (STANARI) se računaju kao PRIVREDNICI (mora račun u banci, STRUČNI financijski izveštaj,... NIJE BESPLATNO!) iako NIŠTA ne privređuju, dok gradsko satambeno KASIRA ZA NERAD VEĆ DECENIJAMA. Umesto da ih Zakonom prisile na RAD, menjaju zakone kako i ZAKONSKI ne moraju ništa da rade, naravno za REDOVNU PLATU!
PS. Još uzimaju i proviziju 25% kad "nađu" firmu koja vrši ČAK i NEOPHODNE POPRAVKE (vodovod, kanalizacija, struja,..., NE U STANOVIMA!)
pre 6 godina
(Prle, 29. jun 2017 10:05)
Tačno! Mnoge gluposti smo pročli u ovoj zemlji i slažem se sa tom konstatacijom 100%!
Ali brate, to što si ti napisao u svom komentaru je glupost par exelance. Neko će da zakazuje sastanak u 04_18 za 04_20 pa kad pozvani ne dođu on će zgradu da zaduži za 2 milona Eura...
Daj smanji doživljaj, sreće ti!
Da ne funkcioniše to je nesporno. Da su nam mnoge zgrade kao u najbednijoj Rusiji ili Kubi i to je tačno. Da mora nešto da se preduzme, mora. Da su ovi koji sada kao nešto uvode neke Upravnike (najverovatnije njihovi botovi-udarači pluseva i menusa na diskusijama) poslednji od kojih možemo dobrom da se nadamo i to je tačno.
Šta hoću reči! Svest i odnos građana Srbije prema nečemu što je vlasništvo SVIH NAS je na nivou koji je tako nizak da je to strašno! Dok se to ne promeni, neće ići ni sa Upravnicima ni sa tri žandara po zgradi da postave...
pre 6 godina
Milina za penzionere A mi sto radimo po 12 sata dnevno 6 dana u nedelji? Kako da prisustvujemo tim sednicama?
pre 6 godina
Najveći problem je sprovesti u delo ono što većina izglasa. Npr.skupština stanara donese odluku o popravci interfona, treba da skupimo novac i uvek se nađe pametnjaković koji neće da učestvuje niti ga zanima bilo šta što je vezano za zgradu. Kako će to rešiti upravnik? Poslaće sudske izvršitelje?
pre 6 godina
Boze budalastine.Mozda ce morati i lekarsko uverenje da se donosi. Novi zakon o stanovanju je legalizovao sve oni koji su na hajduciju oteli zajednicke prostorije, nadzidali krov pa sada svi solidarno treba da ucestvuju u popravci krova
pre 6 godina
koliko ljudi živi u inostranstvu, a ima stanove u Srbiji i oni će sada pismeno da se izvinjavaju što ne mogu da budu prisutni?
pre 6 godina
U mojoj zgradi ima 100 stanova, a sala MZ prima 30 ljudi.
Fizicki je nemoguce da se svi okupe. Inace doje njih 5-6, nikad nije bilo vise od 25.
pre 6 godina
@noname "U Nemackoj, npr. tako funkcionise i stanari samo placaju odrzavanje na mesecnom nivou na racun zgrade, imaju u uvid koliko je na racunu i na sta je potroseno uz kopije racuna sredjivanja ili kupovine. Tako da oni nemaju "skupstinu"."
O i te kako imaju, jednom godišnje, saziva upravnik zgrade i predlaže dnevni red u skladu sa stanjem zgrade i sa idejama stanara. Tu se raspravlja o svemu i odlučuje. Svako ima deo od ukupnog broja glasova proporcionalno površinskom udelu. Upravnik podnosi detaljan finansijski izveštaj (već poslao mailom mesec-dva unapred) i predlaže finansijski plan za sledeću godinu. Traži ponude za potrebne radove i šalje sa pozivom unapred.
Ko ne može da prisustvuje, može da da ovlašćenje nekom drugom da umesto njega glasa za sve unapred predložene tačke dnevnog reda - u pozivu je i jedan takav formular. Daš komšiji i on to da upravniku i tvoji glasovi se računaju. Pozdrav od vlasnika stana iz Nemačke.
pre 6 godina
Jos kad bi tako brzo doneli zakon o poreklu imovine, da se procesljaju nasi posteni politicari i tajkuni...Naravno, tu vec nisu tako brzi sa donosenjem odluka..
pre 6 godina
"To znači da ne može da utiče na donete odluke"
Pa naravno da ne može kada je odluka donešena. Ne može niko, ni oni koji su bili prisutni.
pre 6 godina
Nista se nece resiti sve dok se ne uvede prinudna naplata od onih koji ne placaju odrzavanje zgrade. Prva opomena, druga opomena, a onda lepo na sud, pa prinudno izvrsenje.
pre 6 godina
@NoName, sve je ovo tacno sto pisete, ali ovde, u Nemackoj i te kako postoji skupstina vlasnika stanova. Jednom godisnje se sastajemo sa firmom koja odrzava zgradu, na kojoj oni podnose radni i finansijski izvestaj, te se, u zavisnosti od finansijskog "stanja" zgrade, resava koje popravke moraju da se urade sledece godine. Mora da postoji kvorum, a oni koji ne mogu da prisustvuju sastanku, daju pismeno ovlascenje ili direktno firmi ili poznatom komsiji.
pre 6 godina
Slažem se sa predlogom.
U našoj zgradi se samo nas dvoje-troje bavimo problemima zgrade sa 20 stanova, a ostali se ne udostoje ni da pitaju, a kamoli da obaveste Skupštinu stanara o svom nedolasku.
Obaveštenje kačimo nedelju dana ranije na oglasnu tablu zgrade, bira se uvek vreme koje većini odgovora: radni dan oko 19h, kada je i najveća verovatnoća da većina stanara dođe. Ne biramo kasne termine i izbegavamo vikend da ne bismo kvarili ljudima planove. Sve ovo nije dovoljno da se pojedinci odazovu pozivu i barem jednom godišnje prisustvuju sastanku. Kao da je u pitanju neki tihi bunt pojedinaca, meni nejasan. Kao da i oni ne žive u zgradi.
Red se mora zavesti i regulisati zakonom, inače će svi raditi kako hoće.
Stop samovolji pojedinaca.
Sve se radi u interesu većine.
I da ne budemo u zabludi: uvek slovo padne na par entuzijasta koji ne mogu da gledaju kako zgrada i imovina u njoj propada, kako se problemi nagomilavaju. Većina se ne obazire na tekuća pitanja o održavanju zgrade, ali su prvi kada im nešto zatreba i znaju da alarmiraju sve stanare kako bi se rešio problem koji je njima lično bitan.
Sve se svodi, po mom skromnom mišljenju, na sebičnost.
I osdsustvo kolektivne svesti.
pre 6 godina
"Ako neko triput uzastopno ne prisustvuje sednici Stambene zajednice..."
A zašto neko mora da PRISUSTVUJE sednici? Zašto upravnik ne bi imao obavezu da pripremi pisani dokument u kome stoji SVE od interesa za pitanja koja se pokreću, a onda to pošalje mail-om na izjašnjavanje - naravno, onima koji se izjasne za takvu komunikaciju. Ostali neka "prisustvuju".
A šta piše u zakonu kada i kako se zakazuju te sednice? Možda upravnik može u sred noći, u npr. 4h18m da zakaže sednicu za 4h20m, pa tako na pet minuta još dve sednice, i oko 5h ujutro SVE stanare proglasi za "nedostupne", i onda zaduži zgradu za npr. 2 miliona evra, za neku besmislenu stvar... Ili samo obavesti sve stanare da su "negde" i "nekada" bile neke tri sednice, i da niko nije hteo da dođe. I šta onda?
Mnogo smo mi gluposti prošli u ovoj našoj bednoj zemlji da ne bi mogli da očekujemo i ovakve smicalice.
pre 6 godina
Mojoj zgradi niko ne moze da pomogne. Kandidovao se komsija koji je to vec bio, skupljao pare samo, nista za zgradu nije uradio, nikakav izvestaj o radu nije ppdneo. Deo stanara mu je opet dao glas, deo nije. Zelim da dodje neki stranac!
pre 6 godina
U NS to sve lepo funkcionise. Da primenimo isto u Bg, ovako je bas besmisleno, 2/3 zgrada tj. skupstina stanara ne funkcionise.
pre 6 godina
U zgradi postoje problemi koji su svedeni na ovo:
Fasada
Krov
Krecenje
Sijalice
Postansko sanduce
Ulazna vrata
Interfon
Podrum
i mozda jos neka sitnica
Sve to "upravnik/predsednik moze da proveri setnjom jednom nedeljno, a za interfon moze stanar da se obrati istome.
U Nemackoj, npr. tako funkcionise i stanari samo placaju odrzavanje na mesecnom nivou na racun zgrade, imaju u uvid koliko je na racunu i na sta je potroseno uz kopije racuna sredjivanja ili kupovine. Tako da oni nemaju "skupstinu".
pre 6 godina
"Ako neko triput uzastopno ne prisustvuje sednici Stambene zajednice..."
A zašto neko mora da PRISUSTVUJE sednici? Zašto upravnik ne bi imao obavezu da pripremi pisani dokument u kome stoji SVE od interesa za pitanja koja se pokreću, a onda to pošalje mail-om na izjašnjavanje - naravno, onima koji se izjasne za takvu komunikaciju. Ostali neka "prisustvuju".
A šta piše u zakonu kada i kako se zakazuju te sednice? Možda upravnik može u sred noći, u npr. 4h18m da zakaže sednicu za 4h20m, pa tako na pet minuta još dve sednice, i oko 5h ujutro SVE stanare proglasi za "nedostupne", i onda zaduži zgradu za npr. 2 miliona evra, za neku besmislenu stvar... Ili samo obavesti sve stanare da su "negde" i "nekada" bile neke tri sednice, i da niko nije hteo da dođe. I šta onda?
Mnogo smo mi gluposti prošli u ovoj našoj bednoj zemlji da ne bi mogli da očekujemo i ovakve smicalice.
pre 6 godina
Super, znaci veca je obaveza biti na skupstini stanara nego u skupstini Srbije!!! Neki poslanici dodju samo na glasanje, a mi moramo redovno na skupstinu stanara...
pre 6 godina
U zgradi postoje problemi koji su svedeni na ovo:
Fasada
Krov
Krecenje
Sijalice
Postansko sanduce
Ulazna vrata
Interfon
Podrum
i mozda jos neka sitnica
Sve to "upravnik/predsednik moze da proveri setnjom jednom nedeljno, a za interfon moze stanar da se obrati istome.
U Nemackoj, npr. tako funkcionise i stanari samo placaju odrzavanje na mesecnom nivou na racun zgrade, imaju u uvid koliko je na racunu i na sta je potroseno uz kopije racuna sredjivanja ili kupovine. Tako da oni nemaju "skupstinu".
pre 6 godina
Koja je kazna poslanicima ako ne prisustvuju na 3 uzastopna zasedanja najviseg drzavnog zakonodavnog tela, za sta su, uzgred receno, debelo placeni?
pre 6 godina
Milina za penzionere A mi sto radimo po 12 sata dnevno 6 dana u nedelji? Kako da prisustvujemo tim sednicama?
pre 6 godina
Mojoj zgradi niko ne moze da pomogne. Kandidovao se komsija koji je to vec bio, skupljao pare samo, nista za zgradu nije uradio, nikakav izvestaj o radu nije ppdneo. Deo stanara mu je opet dao glas, deo nije. Zelim da dodje neki stranac!
pre 6 godina
danger, 29. jun 2017 10:47)sad zamisljam upravnika u Srbiji koji nam popravlja zgradu preko svoje firme i naduvava racune a na sudu mu ne mozes nista. Zivi bili pa videli
pre 6 godina
Mene ne zanima nista sto je zajednicko, imam svoj stan a zajenicki hodnici, stepeniste, prostorije i ostale gluposti... Ja to nisam platio i nije moje.
(zakon je jedno, praksa je drugo, 29. jun 2017 16:49)
Ti (tvoja porodica i gosti) ne koristiš lift, stepenice, hodnike, niti noću pališ svetlo kad udješ u zgradu jel' da? Vi direktno slećete i uzlećete sa svoje terase pa Vam ni vrata na stanu nisu potrebna...
pre 6 godina
Boze budalastine.Mozda ce morati i lekarsko uverenje da se donosi. Novi zakon o stanovanju je legalizovao sve oni koji su na hajduciju oteli zajednicke prostorije, nadzidali krov pa sada svi solidarno treba da ucestvuju u popravci krova
pre 6 godina
Najveći problem je sprovesti u delo ono što većina izglasa. Npr.skupština stanara donese odluku o popravci interfona, treba da skupimo novac i uvek se nađe pametnjaković koji neće da učestvuje niti ga zanima bilo šta što je vezano za zgradu. Kako će to rešiti upravnik? Poslaće sudske izvršitelje?
pre 6 godina
Slažem se sa predlogom.
U našoj zgradi se samo nas dvoje-troje bavimo problemima zgrade sa 20 stanova, a ostali se ne udostoje ni da pitaju, a kamoli da obaveste Skupštinu stanara o svom nedolasku.
Obaveštenje kačimo nedelju dana ranije na oglasnu tablu zgrade, bira se uvek vreme koje većini odgovora: radni dan oko 19h, kada je i najveća verovatnoća da većina stanara dođe. Ne biramo kasne termine i izbegavamo vikend da ne bismo kvarili ljudima planove. Sve ovo nije dovoljno da se pojedinci odazovu pozivu i barem jednom godišnje prisustvuju sastanku. Kao da je u pitanju neki tihi bunt pojedinaca, meni nejasan. Kao da i oni ne žive u zgradi.
Red se mora zavesti i regulisati zakonom, inače će svi raditi kako hoće.
Stop samovolji pojedinaca.
Sve se radi u interesu većine.
I da ne budemo u zabludi: uvek slovo padne na par entuzijasta koji ne mogu da gledaju kako zgrada i imovina u njoj propada, kako se problemi nagomilavaju. Većina se ne obazire na tekuća pitanja o održavanju zgrade, ali su prvi kada im nešto zatreba i znaju da alarmiraju sve stanare kako bi se rešio problem koji je njima lično bitan.
Sve se svodi, po mom skromnom mišljenju, na sebičnost.
I osdsustvo kolektivne svesti.
pre 6 godina
Cela ova prica oko odrzavanja zgrada i upravitelja pruza ogromnu mogucnost zloupotreba u svim mogucim aspektima.
pre 6 godina
Sta bre nije jasno u sta je sporno!?
Ako je sastanak dok ste na poslu, imate opravdanje i mozete da se izjasnite naknadno o tackama dnevnog reda.
Kako ce to upravnik da potrosi sredstva ili namesti nesto? Pa na sastanku si, glasas, mozes da kazes ako je nesto sumljivo!!!!
A to sto mislite da mozete da zivite u zgradi i da vas bas briga za fasadu, za led oko zgrade, za razvaljen trotoar....e pa ne moze!!!!
Kao sto onaj koji zivi u kuci popravlja svoju kucu, cisti sneg ispred nje, tako i stanari zgrade moraju!
I s**e mi se od prica "ja nemam para da popravim fasadu, sredim krov..."! Kao sto nemas para da popravljas mercedesa pa vozis golfa, tako kako mislis da zivis u stanu u gradu i nemas da odrzavas stan. Pa ti ga lepo prodaj i preseli se na periferiju.
Smeta komunizam i drzavna svojina kada pricamo o firmama i parama, ali vam se svidja komunizam kada trazite od grada da vam sredi fasadu, popravi krov.... Pa pazi ovo:ne pada mi napamet da ja od mog poreza finansiram vasu fasadu i vas krov!!!
Posto su vam usta puna Nemacke: u mojoj su zgradi doneli odluku da se fasada sredi. po meni nije bilo neophodno, ali vecina je bila za. samo mi je stigao racun da platim. Niko
pre 6 godina
prvo stvorite normalan zivot u ovoj zemlji pa cemo i ostalo,kako jedna porodica da izdvaja za zgradu sa jednom platom od 25000 dinara?ovi sto ovo po komentarima masovno podrzavaju su verovano buduci profesionalni upravnici,srbija kao drzava ne funkcionira
pre 6 godina
...
Ali brate, to što si ti napisao u svom komentaru je glupost par exelance. Neko će da zakazuje sastanak u 04_18 za 04_20 pa kad pozvani ne dođu on će zgradu da zaduži za 2 milona Eura...
Daj smanji doživljaj, sreće ti!
...
(Zoran, 29. jun 2017 11:07) # Link komentara
A zašto bi to bila glupost (pa još "par exelance") u zemlji u kojoj predsednica skupštine zakazuje sednicu narodne skupštine jedan minut pre početka sednice, da bi opozicija imala samo 1 minut da podnese svoje predloge i amandmane (odnosno da nema vremana da to uradi)? Zakon mora da propiše preciznu i jasnu proceduru, kako bi se zloupotrebe sprečile.
pre 6 godina
@noname "U Nemackoj, npr. tako funkcionise i stanari samo placaju odrzavanje na mesecnom nivou na racun zgrade, imaju u uvid koliko je na racunu i na sta je potroseno uz kopije racuna sredjivanja ili kupovine. Tako da oni nemaju "skupstinu"."
O i te kako imaju, jednom godišnje, saziva upravnik zgrade i predlaže dnevni red u skladu sa stanjem zgrade i sa idejama stanara. Tu se raspravlja o svemu i odlučuje. Svako ima deo od ukupnog broja glasova proporcionalno površinskom udelu. Upravnik podnosi detaljan finansijski izveštaj (već poslao mailom mesec-dva unapred) i predlaže finansijski plan za sledeću godinu. Traži ponude za potrebne radove i šalje sa pozivom unapred.
Ko ne može da prisustvuje, može da da ovlašćenje nekom drugom da umesto njega glasa za sve unapred predložene tačke dnevnog reda - u pozivu je i jedan takav formular. Daš komšiji i on to da upravniku i tvoji glasovi se računaju. Pozdrav od vlasnika stana iz Nemačke.
pre 6 godina
(Zoran, 29. jun 2017 11:07)
Dragi Zorane, šta Upravnika sprečava da sprovede postupak koji sam opisao i da tebe i mene zaduži za ogroman iznos. NIŠTA, NIŠTA i NIŠTA. Dakle, opisani događaj je moguć (tako i izvršitelji prodaju tuđe stanove), i to nije pitanje mog ili bilo čijeg doživljaja. Ako je događaj moguć i nije zakonski regulisan, onda je samo pitanje vremena kada će se to desiti. A kada se desi, onda ćemo da se čudimo. Zakoni (i to dobri) i postoje da se ne bi nakon nastanka štete čudili, nego da znamo šta i zašto nešto radimo. Ali, nismo mi ni zemlja ni narod koji zaslužuje dobre zakone i uređenu zemlju. Mi smo jedan divlji svet u kome zakoni i postoje da bi se neko bogatio na račun drugih.
Želim ti svako dobro, a o smanjivanju doživljaja mi pričaj za 5 godina kada budemo imali primere izbacivanja iz stanova, jer ljudi neće moći da plate ono što im Upravnici natovare na leđa.
pre 6 godina
U NS to sve lepo funkcionise. Da primenimo isto u Bg, ovako je bas besmisleno, 2/3 zgrada tj. skupstina stanara ne funkcionise.
pre 6 godina
@bob
Ako nemate para da živite tamo gde živite, prodajte stan, pa se odselite negde gde ćete imati para. Ostale vlasnike ne mora i ne treba da interesuje to što neko nema novca da plati makar osnovno redovno održavanje, to je samo njegov problem.
pre 6 godina
U mojoj zgradi ima 100 stanova, a sala MZ prima 30 ljudi.
Fizicki je nemoguce da se svi okupe. Inace doje njih 5-6, nikad nije bilo vise od 25.
pre 6 godina
Imate za cigare,za benzin i ko zna sta,ali ne date ni po 120 din za odrzavanje zgrade u kojoj zivite..ili je "lopov" komsija ili je "los" covek,ali sve u svemu,nikada nece vama biti bolje dok ne shvatite da kada kupujete stan,morate i da ga odrzavate a ne da se durite da nemate para..ako nemate para,nemoj te ziveti u zgradi ili gradu nego idite na selo,to nije sramota,cak je i bolje u nekim situacijama.
Pozdrav za ljude koji su osvesceni i putuju
Igor BGD-normalan osvescen i svestran 100 posto !
pre 6 godina
(Prle, 29. jun 2017 10:05)
Tačno! Mnoge gluposti smo pročli u ovoj zemlji i slažem se sa tom konstatacijom 100%!
Ali brate, to što si ti napisao u svom komentaru je glupost par exelance. Neko će da zakazuje sastanak u 04_18 za 04_20 pa kad pozvani ne dođu on će zgradu da zaduži za 2 milona Eura...
Daj smanji doživljaj, sreće ti!
Da ne funkcioniše to je nesporno. Da su nam mnoge zgrade kao u najbednijoj Rusiji ili Kubi i to je tačno. Da mora nešto da se preduzme, mora. Da su ovi koji sada kao nešto uvode neke Upravnike (najverovatnije njihovi botovi-udarači pluseva i menusa na diskusijama) poslednji od kojih možemo dobrom da se nadamo i to je tačno.
Šta hoću reči! Svest i odnos građana Srbije prema nečemu što je vlasništvo SVIH NAS je na nivou koji je tako nizak da je to strašno! Dok se to ne promeni, neće ići ni sa Upravnicima ni sa tri žandara po zgradi da postave...
pre 6 godina
(NoName, 29. jun 2017 09:08)
Apsolutno tačno! Kod nas je ne samo što MORAMO da imamo tu Skupštinu, što MORAMO da plaćamo "održavanje", a predsednik (koji radi BEZ DINARA) može da "dubi na glavi", pa ipak nema šanse NIŠTA da ZA ZGADU (stanare) dobiji od gradskog stambenog (ni ODRŽAVANJE, ni POPRAVKE, a kamoli UVID u NALOGE i račune "ODRŽAVANJA)! Povrh toga ZGRADE (STANARI) se računaju kao PRIVREDNICI (mora račun u banci, STRUČNI financijski izveštaj,... NIJE BESPLATNO!) iako NIŠTA ne privređuju, dok gradsko satambeno KASIRA ZA NERAD VEĆ DECENIJAMA. Umesto da ih Zakonom prisile na RAD, menjaju zakone kako i ZAKONSKI ne moraju ništa da rade, naravno za REDOVNU PLATU!
PS. Još uzimaju i proviziju 25% kad "nađu" firmu koja vrši ČAK i NEOPHODNE POPRAVKE (vodovod, kanalizacija, struja,..., NE U STANOVIMA!)
pre 6 godina
koliko ljudi živi u inostranstvu, a ima stanove u Srbiji i oni će sada pismeno da se izvinjavaju što ne mogu da budu prisutni?
pre 6 godina
Jos kad bi tako brzo doneli zakon o poreklu imovine, da se procesljaju nasi posteni politicari i tajkuni...Naravno, tu vec nisu tako brzi sa donosenjem odluka..
pre 6 godina
U Nemackoj ljudi imaju normalne plate nezaposlenima se placaju troskovi zivota i minimalac itd.SrbIja nije Nemacka vec jedna bedna zemlja i nemamo para za fasade,krovove ,liftove itd. vec moramo da krpimo to sto imamo.Nek me proglase nedodtupnim stanarom bas me briga ha da placam firmama koje ce dobijati poslove preko veza,stranke i sl. necu.Jedva cekam da vam dokazem ovo sto pisem.
pre 6 godina
@NoName, sve je ovo tacno sto pisete, ali ovde, u Nemackoj i te kako postoji skupstina vlasnika stanova. Jednom godisnje se sastajemo sa firmom koja odrzava zgradu, na kojoj oni podnose radni i finansijski izvestaj, te se, u zavisnosti od finansijskog "stanja" zgrade, resava koje popravke moraju da se urade sledece godine. Mora da postoji kvorum, a oni koji ne mogu da prisustvuju sastanku, daju pismeno ovlascenje ili direktno firmi ili poznatom komsiji.
pre 6 godina
Nista se nece resiti sve dok se ne uvede prinudna naplata od onih koji ne placaju odrzavanje zgrade. Prva opomena, druga opomena, a onda lepo na sud, pa prinudno izvrsenje.
pre 6 godina
Bas me briga za sastanke.Takodje i za bilo kakve popravke.Pare ne dam a takodje i bilo kakvu pomoc.Kad je meni trebalo nigde nikog, sam sam ulagao i popravljao.Ova prica nikada nece uspeti u Srbiji, jednostavno pokvareni smo ljudi
pre 6 godina
Bice to veoma unosan posao...zamislite samo "saniranja" ravnih krovova i fasada,kolko je to m2 a izvodjace radova vam dovodi Upravnik..
pre 6 godina
"To znači da ne može da utiče na donete odluke"
Pa naravno da ne može kada je odluka donešena. Ne može niko, ni oni koji su bili prisutni.
pre 6 godina
У Новом Саду је лепо решена наплата средстава за одржавање зграда које иде преко Информатике. Проблем је што београдски Инфостан не жели да преузме на себе посао наплате износа за одржавање зграда (а функција им је управо та, обједињена наплата свих комуналних услуга), па да тај новац пребацују на рачун скупштина зграда. Најефикасније и најнормалније би било да то јавно предузеће, као и друга јавна предузећа по градовима у Србији, преузме ту обавезу, јер је то у јвном интересу, у интересу државе и сваког појединца. То је важнији део приче. А други део се односи на начин одлучивања о трошењу тих средстава, само трошење и контролу трошења.
pre 6 godina
@Dusan: Svi zele da Srbija postane "normalna" zemlja ali eto ovo ne zelite i kod nas je uvek tako da neko drugi treba da plati .
Ako ja zivim u zgradi onda znaci da ja imam iste cevi kao svi drugi i sta se desava ako je cev zapusena kod komsije i komsija ne zeli da plati to ce i meni biti problem.
Ako neko hoce da zivi kako zeli neka kupi kucu onda.
pre 6 godina
Evo još jedan JAKO dobar razlog,što nisam kupio stan na kredit,nego kuću.SLOBODA :) Nemam ništa protiv,ako su svi stanari složni,ali uvek mora biti bar jedan PAMETAN,koji zna da to tako ne treba da se radi.Onda kreće isterivanje pravde...Ima para,ali NE DA,iz PRINCIPA....Njemu tako odgovara.NIkad nisam živeo u zgradi,ali poučen iskustvom par ljudi,nikada verovatno i neću.
pre 6 godina
Bas danas pesacim kroz blokove na NBG i mislim se na sta li ce liciti sve te zgrade za 10 godina kada sada vec izgledaju uzasno, a onda procitam ove komentare i shvatim zasto je sve to tako. Ne mogu da verujem da pojedince ne zanima sto im se oko zgrade stvaraju deponije i sto su im zgrade oronule!!!!
pre 6 godina
prvo su izmislili komunalnu policiju da maltretira zene po pijaci I ljude po prevozu, a sada ce ovi da nas maltretiraju u sobstvenom stanu! jer sve se kod nas poresno protumaci I zloupotrebi! alo bre platio sam svoj stan kakav kurs za upravitelja, kakve firme za upravitelja?
pre 6 godina
Jel treba i notar, ajde to lepo mail ili SMS. Mante se od tih komunističko samoupravnih rasprava, odluka i gotovo.
pre 6 godina
Nazalost kao i sve druge stvari u Srbiji, ni ova nece funkcionisati. Zbog ljudi, okrizenja, sprovodjenaj zakona i svega... Kao sto mnogi rekose ovde. Ni druge vazne stvari ne funkcionisu. Za zaljenjem se moze konstatovati da smo kao drustvo i narod u slobodnom padu. Ne od juce, ili danas, vec poslednjih 100 godina...
pre 6 godina
A šta piše u zakonu kada i kako se zakazuju te sednice? Možda upravnik može u sred noći, u npr. 4h18m da zakaže sednicu za 4h20m, pa tako na pet minuta još dve sednice, i oko 5h ujutro SVE stanare proglasi za "nedostupne", i onda zaduži zgradu za npr. 2 miliona evra, za neku besmislenu stvar... Ili samo obavesti sve stanare da su "negde" i "nekada" bile neke tri sednice, i da niko nije hteo da dođe. I šta onda?
Mnogo smo mi gluposti prošli u ovoj našoj bednoj zemlji da ne bi mogli da očekujemo i ovakve smicalice.
(Prle, 29. jun 2017 10:05)
Kao neko ko je zainteresovan za celu ovu pricu oko novog zakona, moram da primetim da najvece pluseve na komentarima dobijaju oni koji zakon nisu ni procitali, vec im je cilj da ga ospore i kritikuju.
Da je Prle procitao zakon, znao bi da stoji da se sednica zakazuje 7 dana unapred, znaci 7 dana mora da stoji obavestenje na oglasnoj tabli i na ulaznim vratima zgrade, tako da stanari koji ne dodju, nece imati izgovor kako nisi obavesteni.
Generalno, stanje u vecini zgrada je katastrofa, gore biti ne moze.Mi smo poslednja zemlja u regionu koja donosi ovaj zakon. Prvi su bili Slovenci, jos '96, pa oni zainteresovani neka se malo raspitaju kako danas izgledajh stambene zgrade u Ljubljani, a kako kod nas.
pre 6 godina
@Rade
Pažljivo sam pročitao,a sada ti pažljivo pročitaj, pa mi objasni:
Kako ovaj zakon funkcioniše ako 2/3 stanara + 1 stanar nikada ne prisustvuje sastancima i ne učestvuje u odlučivanju?
Da pomognem: Ili nikako ili profesionalni upravnik sam donosi odluke.
Osnovni problem je što je glavni motiv vlasti da popiše podstanare, a ne da se održavaju zgrade. Inače bi bili popisane obaveze u održavanju i zvanični cenovnik tih poslova, pa bi inspekcija izdavala naloge za radove, a plaćanje bi išlo preko infostana. Ali tada niko ne popisuje podstanare, što je glavni posao...
pre 6 godina
Klasično izvlačenje para od ljudi. LEGALIZOVANO. Ne dam pare. Zimi bacam so oko zgrade, čistim đubre kad vise ne mogu da ga gledam, a da komšija koji je večiti muljator bude upravnik - može, ali bez mojih para.
pre 6 godina
Neću bre ništa zajedničko da imam sa komšijama jer su bezobzirni. Bacali su jedno vreme piletinu niz toalet šolju pa nam se u prizemlju vraćao smrad. Svi se pravili blesavi a kad smo doveli ljude da očiste odvod, pilića svuda. Dalje, komšija iznad mene JOŠ UVEK nije izneo svoje stvari iz podruma nalon poplave, niti planira, a meni iz podruma još biju smrad i vlaga. NIKADA neću ni dinara dati.
pre 6 godina
Kakve gluposti,sta nam ovi rade...
pre 6 godina
@Prle
Zakon o stanovanju član 43,stav 6 "Obaveštenje o održavanju sednice skupštine mora se istaćinajmanje tri dana pre dana održavanja skupštine, osim u hitnim slučajevima u kojima se obaveštenje može istaći i na dan održavanja skupštine.
http://www.parlament.gov.rs/upload/archive/files/lat/pdf/zakoni/2016/2958-16%20lat.pdf
Takodje pogledajte član 44 i član 45.
pre 6 godina
@Prle
Sednice kucnog saveta zakazuje preCednik kucnog saveta, nikako upravnik.
pre 6 godina
Bio sam u opstini da vidim sta sve treba za registraciju upravnika zgrade iz redova stanara. Popuni se formular gde se vidi da je odrzan sastanak stanara i tako dalje, i sve to se nosi u opstinu UZ TAKSU OD 600 din. Hvala lepo.
pre 6 godina
A sta se desava kad predesdnik uzurpira zgradu. Preuzeo je kasu u svoje ruke falsifikovao potpise kako bi navodno bio ponovo izabran 5 godina nije predao zavrsni racun. U zgradi se nista ne radi samo vice da se nema para zabilo kakve radove i kad ga stanari pitaju da kaze koliko para ima on jednistavno kaze necu a izdaje se stan koji je u vlasnistvu zgrade.
pre 6 godina
Taj ceo projekat je zapravo ubacivanje SNS "obaveštajca" u svaki ulaz u Srbiji.
pre 6 godina
Bas lepo ali nigde u zakonu ne vidim KO KONTROLISE RAD PREDSEDNIKA / UPRAVITELJA? Ko kontrolise gde idu zajednicke pare? Ko kontrolise da li je bilo vecine ne sastancima na kojima su donesene neke odluke, jer da bi se donela neka odluka sastanku MORA da prisustvuje 51% stanara? Zakon je OPET donesen na stetu gradjana a u korist lopovima i manipulatorima. Mene ne zanima nista sto je zajednicko, imam svoj stan a zajenicki hodnici, stepeniste, prostorije i ostale gluposti... Ja to nisam platio i nije moje.
pre 6 godina
Ko nece da dobije upravnika zgrade, neka u svojoj zgradi odaberu predsednika i resen problem.
pre 6 godina
@klkl, molim vas mene ne stavljate u isti kos. Ja sigurno sebe ne vidim kao 'pokvarenu' i naravno da cu da placam odrzavanje zgrade u kojoj zivim.
pre 6 godina
Ali brate, to što si ti napisao u svom komentaru je glupost par exelance. Neko će da zakazuje sastanak u 04_18 za 04_20 pa kad pozvani ne dođu on će zgradu da zaduži za 2 milona Eura...
Daj smanji doživljaj, sreće ti!
...
(Zoran, 29. jun 2017 11:07) # Link komentara
A zašto bi to bila glupost (pa još "par exelance") u zemlji u kojoj predsednica skupštine zakazuje sednicu narodne skupštine jedan minut pre početka sednice, da bi opozicija imala samo 1 minut da podnese svoje predloge i amandmane (odnosno da nema vremana da to uradi)? Zakon mora da propiše preciznu i jasnu proceduru, kako bi se zloupotrebe sprečile.
(Miki, 29. jun 2017 12:49)
I ti a ni onaj "Prle" očito niste čitali moj komentar dalje od "smanji doživljaj"!
I ti isto smanji doživljaj!
Da li ste pročitali predlog tog Zakona? Zakon JESTE propisao jasnu i preciznu proceduru!
Sastanak se zakazuje (po Zakonu) sedam dana ranije)!!!!
Upravnik je u obavezi da "u svakom momentu bilo kome od stanara omogući uvid u troškovnik (ulaz-izlaz)
Odluke koje se tiču bilo kakvih ulaganja se izglasavaju prostom većinom!
Itd
Da ste pročitali ceo koment., videli biste da sam i ja skeptik. I to baš iz razloga koji si ti ovde naveo a to je famozni 1 minut! Samo, stambena zgrada nije Parlament. Tu će lakše da proradi degenek nego li u Skupštini.
Inače, moju zgradu to ne kači. Imamo kućni savet koji funkcioniše i fond u koji se redovno uplaćuje. Zgrada je, za naše pojmove, sređena PAR EXELANCE!
pre 6 godina
@Prle
Ako 2/3 stanara ne prisustvuje sastancima dovoljno je 51% od prisutnih sastanku da odluka bude vazeca.
@Milos Ilic
Zgrade koje ne imenuju upravnika dobice upravnika od opstine i placacr ga mnogo vise nego zgrade koje su angazovale upravnike samostalno.
3AR
pre 6 godina
Tako sam prosao kao predsednik kucnog saveta ,pet puta smo pravili sastanke ,a u vezi krecenja i farbanja i svaki put sam ih upozoravao da ce odluke biti obavezujuce i za te koji ne dolaze ! Kada je pocelo krecenje cirkussss! Ja sam najgori ,kako me nije sramota ..... Sada sam bio predsednik i nikada vise!
pre 6 godina
Predsednica kućnog saveta u Resavskoj 80 je primer sjajnog menadžera. Zgrada je uvek čista, zamenjena su ulazna vrata, interfon, poplocani prilazi, iscrtana parking mesta, izdejstvovana rampa da bi se sprečilo parkiranje onih koji bi da zaobiđu zone, namestene kamere oko zgrade...Uspela je i da nas organizuje da zamenimo lift koji smo plaćali preko Infostana. Prosle godine smo svi ocistili svoje podrume...Mogla bih da nabrajam do sutra pohvale na račun ove gospođe, ali i stanara koji su spremni na saradnju. Imamo i mi namćore, međutim, zajednički interes je vazniji pa je njihov uticaj neprimetan. Održavanje plaćamo 200 dinara mesečno.
Nama sigurno nisu potrebni nikakvi profesionalni upravnici (kad cujem "profesionalni", želudac mi se prevrne), a još mi je smešnije da bilo koga proglašavamo upravnikom jer je skoro sigurno da i to proglašavanje košta makar neku taksu.
pre 6 godina
Kada lopvska toplana u Jagodini ukine namet od 10% koje uzima nezakonito za grejanje koje nemam, i kada prestanu da bacaju đubre sa viših spratova (što je naučna fantastika) onda će Đoka biti dostupan.tačka
pre 6 godina
Budalastine i hajducija. Covek ima puno pravo raspolaganja svojom imovinom bez obzira dolazi li na sastanke kucnog saveta ili ne.
pre 6 godina
Ovom narodu da kazes da je drvo motka slozice se nakon par dana.
pre 6 godina
Evo mene po poslednji put na ovu temu.
U mojoj zgradi ima 200+ stanara i jedino ja redovno čistim sneg oko zgrade (~100mx2,5m=250kvadrata, najmanje) i to UVEK kada padne sneg. Sam sam kupio alat i ne tražim ništa iz zajedničke kase. Radim i dosta drugih poslova u i oko zgrade, a nisam ni upravnik ni predsednik. Ovde ima nekoliko desetina komentara. Odokativna procena je da sam jedini od svih koji komentarišu ovu temu, koji nešto radi za "zajedničke potrebe zgrade". Dakle, to smo utvrdili, i ne može niko da mi kaže da sam neko ko minira zajedničke poslove jednog stambenog objekta.
Moja kritika cele ove priče je zbog toga što se pod maskom održavanja podmeće osoba koja će ići po kućama i popisivati podstanare, verovatno još mnogo toga, a u bližoj budućnosti i to, ko za koga glasa. Ako vam to nije jasno, probajte da prespavate par noći u nekom manjem mestu i videćete da svako domaćinstvo ima svog "tutora" koji pazi kako se glasa. Zato ovaj zakon važi samo za zgrade, a ne važi za kuće - i tamo ima zajedničkih ograda, ružnih i propalih fasada, zajedničkih instalacija,... Pored "tutora" dobićete u njemu i nekoga ko će moći na razne nedovoljno definisane načine da vas zaduži do mere koju nećete moći da izdržite. Ne kažem da će to biti pravilo, ali zakon (veoma pažljivo sam ga pročitao) vas ne štiti od takve mogućnosti.
Pažljivo pogledajte deo rečenice o zakazivanju sastanka i ono što vam govorim je pod "a u hitnim slučajevima i istog dana" (što nikako ne isključuje noć).
pre 6 godina
"U slučajevima kada je neko od stanara sprečen da bude na sastanku Stambene zajednice kada se odlučuje, po rečima našeg sagovornika, neophodno je da predoči pismenu izjavu da nije u mogućnosti da prisustvuje, ali mora da se izjasni po tačkama dnevnog reda. "
Ovo nije tačno. Ukoliko je neko sprečen da prisustvuje sednici (prisustvo sednici može da bude lično, ali i ako se pisanim i elektronskim putem glasa po tačkama dnevnog reda), dakle nije u mogućnosti niti da dođe lično, niti da glasa pisano i elektronski, on ne mora da se izjašnjava po tačkama dnevnog reda.
Ono što razlikuje stanara koji ne može da prisustvuje od onoga koji je nedostupan je uzimanje u obzir tog stanara kada se računa kvorum da bi se sednica održala. Tačnije, stanar koji je nedostupan se ne računa u ukupan broj vlasnika stanova prillikom određivanja kvoruma dok se onaj koji ne može da pristustvuje računa.
Primer: zgrada 50 stanova. Kvorum za sednicu je 26 stanara (1/2 + 1 stanar) ako nema nedostupnih. U slučaju da su recimo 2 stanara nedostupna, kvorum je 25.
Kako kod nas obično polovina stanara nikada ne dolazi na sednice, u realnosti bi značilo da bi u ovom primeru kvorum za sednicu bio 13 prisutnih (lično, pisano i elektronski), a odluku bi donelo 7 ljudi.
Zakon tera ljude da učestuju i angazuju se, a ne da samo pametuju kada oni koji brinu o zgradi donesu odluke. Što je odlično.
Daje mogućnost da upravnika izaberete iz svoje zgrade i ne nameće obavezu profesionalnog upravnika
pre 6 godina
@"Ako neko triput uzastopno ne prisustvuje sednici Stambene zajednice..."
A zašto neko mora da PRISUSTVUJE sednici? Zašto upravnik ne bi imao obavezu da pripremi pisani dokument u kome stoji SVE od interesa za pitanja koja se pokreću, a onda to pošalje mail-om na izjašnjavanje - naravno, onima koji se izjasne za takvu komunikaciju. Ostali neka "prisustvuju".
A šta piše u zakonu kada i kako se zakazuju te sednice? Možda upravnik može u sred noći, u npr. 4h18m da zakaže sednicu za 4h20m, pa tako na pet minuta još dve sednice, i oko 5h ujutro SVE stanare proglasi za "nedostupne", i onda zaduži zgradu za npr. 2 miliona evra, za neku besmislenu stvar... Ili samo obavesti sve stanare da su "negde" i "nekada" bile neke tri sednice, i da niko nije hteo da dođe. I šta onda?
Mnogo smo mi gluposti prošli u ovoj našoj bednoj zemlji da ne bi mogli da očekujemo i ovakve smicalice.
(Prle, 29. jun 2017 10:05)
Ne pametuj nego procitaj zakon ako te zanima. Nista od tog tvog pametovanja nije moguce, ukratko. A ako te mrzi da prisustvujes, nek drugi odlucuju o tvojoj imovini...
pre 6 godina
@Nenad, 30. jun 2017 00:28
potpuno se slazem da osoba ima pravo da raspolaze svojom imovino bez obzira na to da li prisustvuje ili ne sastancima kucnog savjeta, ali isto tako ta osoba ne smije svojim nedolazenjem da blokira druge da raspolazu svojom imovinom. pa ako je ta osoba u manjini mora da se povinuje odlukama vecine.
pre 5 godina
Moj problem kao upravnika stambene zajednice je nedostatak kvoruma.Isti vlasnici nezaintersovani i samim tim koce dalji rad.Kako vlasnike primorati da dolaze na sastanak?
pre 6 godina
Da li neko ume da protumaci zakon - da li Skupstina stanara moze da nametne placanje fizickog obezbedjenja zgrade stanarima na placanje? Jasno mi je za troskove odrzavanja zgrade i opreme, ali fizicko obezbedjenje??
pre 6 godina
@Najveći problem je sprovesti u delo ono što većina izglasa. Npr.skupština stanara donese odluku o popravci interfona, treba da skupimo novac i uvek se nađe pametnjaković koji neće da učestvuje niti ga zanima bilo šta što je vezano za zgradu. Kako će to rešiti upravnik? Poslaće sudske izvršitelje?
(Bgd, 29. jun 2017 11:32)
Sve to ce se naplacivati preko racuna Informatike, pa ce morati da plate svi.
pre 5 godina
"Namet na vilajet" ,a bespomocan si Jer imami Infostan ?Ko ga kontrolise.Ko kontrolise njihovne nabavke ,njihove predvidjene obaveze ,cene usluga. I mesto to da se dovede u red i da imamo objedinjenu ustanovu za odrzavanje naseg stambenog prostora postojale su uvek neke osobe "predstavnike " ,a sada upravitelje zgrada koji su radili i koliko vidim i sada rade bez kontrole i ubiraju novac koji se preko Infostana uplacuje za odrzavanje zgrada ,kao, a sto zaista nije slucaj jer je sve moralo dodatno da se plati,Sada imamo jos jednoga koji ce u dilu da im se pridruzi i da nam nametne u "zakonskom" propisu jes veci danak Pa sta je sve to?I dokle? Skoro da je tuzno gledati Komunalnu policiju koja "radi" u glavnom na pijaci. Ja ne videh da je neko od njih prosetao ulicama i skrenup paznju na ves koji visi po prozorima,na decu koja se biju na ulici ili muziku koja tresti kao na vasaru. Ako im skrenete paznju-nisu odgovorni!
pre 5 godina
Kome mozemo da se pbratimo za pomoc i prituzbe?
pre 6 godina
Bas me briga za sastanke.Takodje i za bilo kakve popravke.Pare ne dam a takodje i bilo kakvu pomoc.Kad je meni trebalo nigde nikog, sam sam ulagao i popravljao.Ova prica nikada nece uspeti u Srbiji, jednostavno pokvareni smo ljudi
pre 6 godina
@bob
Ako nemate para da živite tamo gde živite, prodajte stan, pa se odselite negde gde ćete imati para. Ostale vlasnike ne mora i ne treba da interesuje to što neko nema novca da plati makar osnovno redovno održavanje, to je samo njegov problem.
pre 6 godina
"Ako neko triput uzastopno ne prisustvuje sednici Stambene zajednice..."
A zašto neko mora da PRISUSTVUJE sednici? Zašto upravnik ne bi imao obavezu da pripremi pisani dokument u kome stoji SVE od interesa za pitanja koja se pokreću, a onda to pošalje mail-om na izjašnjavanje - naravno, onima koji se izjasne za takvu komunikaciju. Ostali neka "prisustvuju".
A šta piše u zakonu kada i kako se zakazuju te sednice? Možda upravnik može u sred noći, u npr. 4h18m da zakaže sednicu za 4h20m, pa tako na pet minuta još dve sednice, i oko 5h ujutro SVE stanare proglasi za "nedostupne", i onda zaduži zgradu za npr. 2 miliona evra, za neku besmislenu stvar... Ili samo obavesti sve stanare da su "negde" i "nekada" bile neke tri sednice, i da niko nije hteo da dođe. I šta onda?
Mnogo smo mi gluposti prošli u ovoj našoj bednoj zemlji da ne bi mogli da očekujemo i ovakve smicalice.
pre 6 godina
prvo stvorite normalan zivot u ovoj zemlji pa cemo i ostalo,kako jedna porodica da izdvaja za zgradu sa jednom platom od 25000 dinara?ovi sto ovo po komentarima masovno podrzavaju su verovano buduci profesionalni upravnici,srbija kao drzava ne funkcionira
pre 6 godina
Bas lepo ali nigde u zakonu ne vidim KO KONTROLISE RAD PREDSEDNIKA / UPRAVITELJA? Ko kontrolise gde idu zajednicke pare? Ko kontrolise da li je bilo vecine ne sastancima na kojima su donesene neke odluke, jer da bi se donela neka odluka sastanku MORA da prisustvuje 51% stanara? Zakon je OPET donesen na stetu gradjana a u korist lopovima i manipulatorima. Mene ne zanima nista sto je zajednicko, imam svoj stan a zajenicki hodnici, stepeniste, prostorije i ostale gluposti... Ja to nisam platio i nije moje.
pre 6 godina
Imate za cigare,za benzin i ko zna sta,ali ne date ni po 120 din za odrzavanje zgrade u kojoj zivite..ili je "lopov" komsija ili je "los" covek,ali sve u svemu,nikada nece vama biti bolje dok ne shvatite da kada kupujete stan,morate i da ga odrzavate a ne da se durite da nemate para..ako nemate para,nemoj te ziveti u zgradi ili gradu nego idite na selo,to nije sramota,cak je i bolje u nekim situacijama.
Pozdrav za ljude koji su osvesceni i putuju
Igor BGD-normalan osvescen i svestran 100 posto !
pre 6 godina
U Nemackoj ljudi imaju normalne plate nezaposlenima se placaju troskovi zivota i minimalac itd.SrbIja nije Nemacka vec jedna bedna zemlja i nemamo para za fasade,krovove ,liftove itd. vec moramo da krpimo to sto imamo.Nek me proglase nedodtupnim stanarom bas me briga ha da placam firmama koje ce dobijati poslove preko veza,stranke i sl. necu.Jedva cekam da vam dokazem ovo sto pisem.
pre 6 godina
Sta bre nije jasno u sta je sporno!?
Ako je sastanak dok ste na poslu, imate opravdanje i mozete da se izjasnite naknadno o tackama dnevnog reda.
Kako ce to upravnik da potrosi sredstva ili namesti nesto? Pa na sastanku si, glasas, mozes da kazes ako je nesto sumljivo!!!!
A to sto mislite da mozete da zivite u zgradi i da vas bas briga za fasadu, za led oko zgrade, za razvaljen trotoar....e pa ne moze!!!!
Kao sto onaj koji zivi u kuci popravlja svoju kucu, cisti sneg ispred nje, tako i stanari zgrade moraju!
I s**e mi se od prica "ja nemam para da popravim fasadu, sredim krov..."! Kao sto nemas para da popravljas mercedesa pa vozis golfa, tako kako mislis da zivis u stanu u gradu i nemas da odrzavas stan. Pa ti ga lepo prodaj i preseli se na periferiju.
Smeta komunizam i drzavna svojina kada pricamo o firmama i parama, ali vam se svidja komunizam kada trazite od grada da vam sredi fasadu, popravi krov.... Pa pazi ovo:ne pada mi napamet da ja od mog poreza finansiram vasu fasadu i vas krov!!!
Posto su vam usta puna Nemacke: u mojoj su zgradi doneli odluku da se fasada sredi. po meni nije bilo neophodno, ali vecina je bila za. samo mi je stigao racun da platim. Niko
pre 6 godina
Nista se nece resiti sve dok se ne uvede prinudna naplata od onih koji ne placaju odrzavanje zgrade. Prva opomena, druga opomena, a onda lepo na sud, pa prinudno izvrsenje.
pre 6 godina
Milina za penzionere A mi sto radimo po 12 sata dnevno 6 dana u nedelji? Kako da prisustvujemo tim sednicama?
pre 6 godina
(Prle, 29. jun 2017 10:05)
Tačno! Mnoge gluposti smo pročli u ovoj zemlji i slažem se sa tom konstatacijom 100%!
Ali brate, to što si ti napisao u svom komentaru je glupost par exelance. Neko će da zakazuje sastanak u 04_18 za 04_20 pa kad pozvani ne dođu on će zgradu da zaduži za 2 milona Eura...
Daj smanji doživljaj, sreće ti!
Da ne funkcioniše to je nesporno. Da su nam mnoge zgrade kao u najbednijoj Rusiji ili Kubi i to je tačno. Da mora nešto da se preduzme, mora. Da su ovi koji sada kao nešto uvode neke Upravnike (najverovatnije njihovi botovi-udarači pluseva i menusa na diskusijama) poslednji od kojih možemo dobrom da se nadamo i to je tačno.
Šta hoću reči! Svest i odnos građana Srbije prema nečemu što je vlasništvo SVIH NAS je na nivou koji je tako nizak da je to strašno! Dok se to ne promeni, neće ići ni sa Upravnicima ni sa tri žandara po zgradi da postave...
pre 6 godina
Boze budalastine.Mozda ce morati i lekarsko uverenje da se donosi. Novi zakon o stanovanju je legalizovao sve oni koji su na hajduciju oteli zajednicke prostorije, nadzidali krov pa sada svi solidarno treba da ucestvuju u popravci krova
pre 6 godina
Slažem se sa predlogom.
U našoj zgradi se samo nas dvoje-troje bavimo problemima zgrade sa 20 stanova, a ostali se ne udostoje ni da pitaju, a kamoli da obaveste Skupštinu stanara o svom nedolasku.
Obaveštenje kačimo nedelju dana ranije na oglasnu tablu zgrade, bira se uvek vreme koje većini odgovora: radni dan oko 19h, kada je i najveća verovatnoća da većina stanara dođe. Ne biramo kasne termine i izbegavamo vikend da ne bismo kvarili ljudima planove. Sve ovo nije dovoljno da se pojedinci odazovu pozivu i barem jednom godišnje prisustvuju sastanku. Kao da je u pitanju neki tihi bunt pojedinaca, meni nejasan. Kao da i oni ne žive u zgradi.
Red se mora zavesti i regulisati zakonom, inače će svi raditi kako hoće.
Stop samovolji pojedinaca.
Sve se radi u interesu većine.
I da ne budemo u zabludi: uvek slovo padne na par entuzijasta koji ne mogu da gledaju kako zgrada i imovina u njoj propada, kako se problemi nagomilavaju. Većina se ne obazire na tekuća pitanja o održavanju zgrade, ali su prvi kada im nešto zatreba i znaju da alarmiraju sve stanare kako bi se rešio problem koji je njima lično bitan.
Sve se svodi, po mom skromnom mišljenju, na sebičnost.
I osdsustvo kolektivne svesti.
pre 6 godina
Mojoj zgradi niko ne moze da pomogne. Kandidovao se komsija koji je to vec bio, skupljao pare samo, nista za zgradu nije uradio, nikakav izvestaj o radu nije ppdneo. Deo stanara mu je opet dao glas, deo nije. Zelim da dodje neki stranac!
pre 6 godina
...
Ali brate, to što si ti napisao u svom komentaru je glupost par exelance. Neko će da zakazuje sastanak u 04_18 za 04_20 pa kad pozvani ne dođu on će zgradu da zaduži za 2 milona Eura...
Daj smanji doživljaj, sreće ti!
...
(Zoran, 29. jun 2017 11:07) # Link komentara
A zašto bi to bila glupost (pa još "par exelance") u zemlji u kojoj predsednica skupštine zakazuje sednicu narodne skupštine jedan minut pre početka sednice, da bi opozicija imala samo 1 minut da podnese svoje predloge i amandmane (odnosno da nema vremana da to uradi)? Zakon mora da propiše preciznu i jasnu proceduru, kako bi se zloupotrebe sprečile.
pre 6 godina
U zgradi postoje problemi koji su svedeni na ovo:
Fasada
Krov
Krecenje
Sijalice
Postansko sanduce
Ulazna vrata
Interfon
Podrum
i mozda jos neka sitnica
Sve to "upravnik/predsednik moze da proveri setnjom jednom nedeljno, a za interfon moze stanar da se obrati istome.
U Nemackoj, npr. tako funkcionise i stanari samo placaju odrzavanje na mesecnom nivou na racun zgrade, imaju u uvid koliko je na racunu i na sta je potroseno uz kopije racuna sredjivanja ili kupovine. Tako da oni nemaju "skupstinu".
pre 6 godina
prvo su izmislili komunalnu policiju da maltretira zene po pijaci I ljude po prevozu, a sada ce ovi da nas maltretiraju u sobstvenom stanu! jer sve se kod nas poresno protumaci I zloupotrebi! alo bre platio sam svoj stan kakav kurs za upravitelja, kakve firme za upravitelja?
pre 6 godina
Budalastine i hajducija. Covek ima puno pravo raspolaganja svojom imovinom bez obzira dolazi li na sastanke kucnog saveta ili ne.
pre 6 godina
danger, 29. jun 2017 10:47)sad zamisljam upravnika u Srbiji koji nam popravlja zgradu preko svoje firme i naduvava racune a na sudu mu ne mozes nista. Zivi bili pa videli
pre 6 godina
Kakve gluposti,sta nam ovi rade...
pre 6 godina
koliko ljudi živi u inostranstvu, a ima stanove u Srbiji i oni će sada pismeno da se izvinjavaju što ne mogu da budu prisutni?
pre 6 godina
Jel treba i notar, ajde to lepo mail ili SMS. Mante se od tih komunističko samoupravnih rasprava, odluka i gotovo.
pre 6 godina
Cela ova prica oko odrzavanja zgrada i upravitelja pruza ogromnu mogucnost zloupotreba u svim mogucim aspektima.
pre 6 godina
Super, znaci veca je obaveza biti na skupstini stanara nego u skupstini Srbije!!! Neki poslanici dodju samo na glasanje, a mi moramo redovno na skupstinu stanara...
pre 6 godina
Neću bre ništa zajedničko da imam sa komšijama jer su bezobzirni. Bacali su jedno vreme piletinu niz toalet šolju pa nam se u prizemlju vraćao smrad. Svi se pravili blesavi a kad smo doveli ljude da očiste odvod, pilića svuda. Dalje, komšija iznad mene JOŠ UVEK nije izneo svoje stvari iz podruma nalon poplave, niti planira, a meni iz podruma još biju smrad i vlaga. NIKADA neću ni dinara dati.
pre 6 godina
U NS to sve lepo funkcionise. Da primenimo isto u Bg, ovako je bas besmisleno, 2/3 zgrada tj. skupstina stanara ne funkcionise.
pre 6 godina
(Zoran, 29. jun 2017 11:07)
Dragi Zorane, šta Upravnika sprečava da sprovede postupak koji sam opisao i da tebe i mene zaduži za ogroman iznos. NIŠTA, NIŠTA i NIŠTA. Dakle, opisani događaj je moguć (tako i izvršitelji prodaju tuđe stanove), i to nije pitanje mog ili bilo čijeg doživljaja. Ako je događaj moguć i nije zakonski regulisan, onda je samo pitanje vremena kada će se to desiti. A kada se desi, onda ćemo da se čudimo. Zakoni (i to dobri) i postoje da se ne bi nakon nastanka štete čudili, nego da znamo šta i zašto nešto radimo. Ali, nismo mi ni zemlja ni narod koji zaslužuje dobre zakone i uređenu zemlju. Mi smo jedan divlji svet u kome zakoni i postoje da bi se neko bogatio na račun drugih.
Želim ti svako dobro, a o smanjivanju doživljaja mi pričaj za 5 godina kada budemo imali primere izbacivanja iz stanova, jer ljudi neće moći da plate ono što im Upravnici natovare na leđa.
pre 6 godina
@Dusan: Svi zele da Srbija postane "normalna" zemlja ali eto ovo ne zelite i kod nas je uvek tako da neko drugi treba da plati .
Ako ja zivim u zgradi onda znaci da ja imam iste cevi kao svi drugi i sta se desava ako je cev zapusena kod komsije i komsija ne zeli da plati to ce i meni biti problem.
Ako neko hoce da zivi kako zeli neka kupi kucu onda.
pre 6 godina
@Prle
Sednice kucnog saveta zakazuje preCednik kucnog saveta, nikako upravnik.
pre 6 godina
"To znači da ne može da utiče na donete odluke"
Pa naravno da ne može kada je odluka donešena. Ne može niko, ni oni koji su bili prisutni.
pre 6 godina
Klasično izvlačenje para od ljudi. LEGALIZOVANO. Ne dam pare. Zimi bacam so oko zgrade, čistim đubre kad vise ne mogu da ga gledam, a da komšija koji je večiti muljator bude upravnik - može, ali bez mojih para.
pre 6 godina
Najveći problem je sprovesti u delo ono što većina izglasa. Npr.skupština stanara donese odluku o popravci interfona, treba da skupimo novac i uvek se nađe pametnjaković koji neće da učestvuje niti ga zanima bilo šta što je vezano za zgradu. Kako će to rešiti upravnik? Poslaće sudske izvršitelje?
pre 6 godina
Bas danas pesacim kroz blokove na NBG i mislim se na sta li ce liciti sve te zgrade za 10 godina kada sada vec izgledaju uzasno, a onda procitam ove komentare i shvatim zasto je sve to tako. Ne mogu da verujem da pojedince ne zanima sto im se oko zgrade stvaraju deponije i sto su im zgrade oronule!!!!
pre 6 godina
@Prle
Zakon o stanovanju član 43,stav 6 "Obaveštenje o održavanju sednice skupštine mora se istaćinajmanje tri dana pre dana održavanja skupštine, osim u hitnim slučajevima u kojima se obaveštenje može istaći i na dan održavanja skupštine.
http://www.parlament.gov.rs/upload/archive/files/lat/pdf/zakoni/2016/2958-16%20lat.pdf
Takodje pogledajte član 44 i član 45.
pre 6 godina
Bice to veoma unosan posao...zamislite samo "saniranja" ravnih krovova i fasada,kolko je to m2 a izvodjace radova vam dovodi Upravnik..
pre 6 godina
У Новом Саду је лепо решена наплата средстава за одржавање зграда које иде преко Информатике. Проблем је што београдски Инфостан не жели да преузме на себе посао наплате износа за одржавање зграда (а функција им је управо та, обједињена наплата свих комуналних услуга), па да тај новац пребацују на рачун скупштина зграда. Најефикасније и најнормалније би било да то јавно предузеће, као и друга јавна предузећа по градовима у Србији, преузме ту обавезу, јер је то у јвном интересу, у интересу државе и сваког појединца. То је важнији део приче. А други део се односи на начин одлучивања о трошењу тих средстава, само трошење и контролу трошења.
pre 6 godina
@noname "U Nemackoj, npr. tako funkcionise i stanari samo placaju odrzavanje na mesecnom nivou na racun zgrade, imaju u uvid koliko je na racunu i na sta je potroseno uz kopije racuna sredjivanja ili kupovine. Tako da oni nemaju "skupstinu"."
O i te kako imaju, jednom godišnje, saziva upravnik zgrade i predlaže dnevni red u skladu sa stanjem zgrade i sa idejama stanara. Tu se raspravlja o svemu i odlučuje. Svako ima deo od ukupnog broja glasova proporcionalno površinskom udelu. Upravnik podnosi detaljan finansijski izveštaj (već poslao mailom mesec-dva unapred) i predlaže finansijski plan za sledeću godinu. Traži ponude za potrebne radove i šalje sa pozivom unapred.
Ko ne može da prisustvuje, može da da ovlašćenje nekom drugom da umesto njega glasa za sve unapred predložene tačke dnevnog reda - u pozivu je i jedan takav formular. Daš komšiji i on to da upravniku i tvoji glasovi se računaju. Pozdrav od vlasnika stana iz Nemačke.
pre 6 godina
Mene ne zanima nista sto je zajednicko, imam svoj stan a zajenicki hodnici, stepeniste, prostorije i ostale gluposti... Ja to nisam platio i nije moje.
(zakon je jedno, praksa je drugo, 29. jun 2017 16:49)
Ti (tvoja porodica i gosti) ne koristiš lift, stepenice, hodnike, niti noću pališ svetlo kad udješ u zgradu jel' da? Vi direktno slećete i uzlećete sa svoje terase pa Vam ni vrata na stanu nisu potrebna...
pre 6 godina
Jos kad bi tako brzo doneli zakon o poreklu imovine, da se procesljaju nasi posteni politicari i tajkuni...Naravno, tu vec nisu tako brzi sa donosenjem odluka..
pre 6 godina
(NoName, 29. jun 2017 09:08)
Apsolutno tačno! Kod nas je ne samo što MORAMO da imamo tu Skupštinu, što MORAMO da plaćamo "održavanje", a predsednik (koji radi BEZ DINARA) može da "dubi na glavi", pa ipak nema šanse NIŠTA da ZA ZGADU (stanare) dobiji od gradskog stambenog (ni ODRŽAVANJE, ni POPRAVKE, a kamoli UVID u NALOGE i račune "ODRŽAVANJA)! Povrh toga ZGRADE (STANARI) se računaju kao PRIVREDNICI (mora račun u banci, STRUČNI financijski izveštaj,... NIJE BESPLATNO!) iako NIŠTA ne privređuju, dok gradsko satambeno KASIRA ZA NERAD VEĆ DECENIJAMA. Umesto da ih Zakonom prisile na RAD, menjaju zakone kako i ZAKONSKI ne moraju ništa da rade, naravno za REDOVNU PLATU!
PS. Još uzimaju i proviziju 25% kad "nađu" firmu koja vrši ČAK i NEOPHODNE POPRAVKE (vodovod, kanalizacija, struja,..., NE U STANOVIMA!)
pre 6 godina
@Rade
Pažljivo sam pročitao,a sada ti pažljivo pročitaj, pa mi objasni:
Kako ovaj zakon funkcioniše ako 2/3 stanara + 1 stanar nikada ne prisustvuje sastancima i ne učestvuje u odlučivanju?
Da pomognem: Ili nikako ili profesionalni upravnik sam donosi odluke.
Osnovni problem je što je glavni motiv vlasti da popiše podstanare, a ne da se održavaju zgrade. Inače bi bili popisane obaveze u održavanju i zvanični cenovnik tih poslova, pa bi inspekcija izdavala naloge za radove, a plaćanje bi išlo preko infostana. Ali tada niko ne popisuje podstanare, što je glavni posao...
pre 6 godina
Evo još jedan JAKO dobar razlog,što nisam kupio stan na kredit,nego kuću.SLOBODA :) Nemam ništa protiv,ako su svi stanari složni,ali uvek mora biti bar jedan PAMETAN,koji zna da to tako ne treba da se radi.Onda kreće isterivanje pravde...Ima para,ali NE DA,iz PRINCIPA....Njemu tako odgovara.NIkad nisam živeo u zgradi,ali poučen iskustvom par ljudi,nikada verovatno i neću.
pre 6 godina
Ali brate, to što si ti napisao u svom komentaru je glupost par exelance. Neko će da zakazuje sastanak u 04_18 za 04_20 pa kad pozvani ne dođu on će zgradu da zaduži za 2 milona Eura...
Daj smanji doživljaj, sreće ti!
...
(Zoran, 29. jun 2017 11:07) # Link komentara
A zašto bi to bila glupost (pa još "par exelance") u zemlji u kojoj predsednica skupštine zakazuje sednicu narodne skupštine jedan minut pre početka sednice, da bi opozicija imala samo 1 minut da podnese svoje predloge i amandmane (odnosno da nema vremana da to uradi)? Zakon mora da propiše preciznu i jasnu proceduru, kako bi se zloupotrebe sprečile.
(Miki, 29. jun 2017 12:49)
I ti a ni onaj "Prle" očito niste čitali moj komentar dalje od "smanji doživljaj"!
I ti isto smanji doživljaj!
Da li ste pročitali predlog tog Zakona? Zakon JESTE propisao jasnu i preciznu proceduru!
Sastanak se zakazuje (po Zakonu) sedam dana ranije)!!!!
Upravnik je u obavezi da "u svakom momentu bilo kome od stanara omogući uvid u troškovnik (ulaz-izlaz)
Odluke koje se tiču bilo kakvih ulaganja se izglasavaju prostom većinom!
Itd
Da ste pročitali ceo koment., videli biste da sam i ja skeptik. I to baš iz razloga koji si ti ovde naveo a to je famozni 1 minut! Samo, stambena zgrada nije Parlament. Tu će lakše da proradi degenek nego li u Skupštini.
Inače, moju zgradu to ne kači. Imamo kućni savet koji funkcioniše i fond u koji se redovno uplaćuje. Zgrada je, za naše pojmove, sređena PAR EXELANCE!
pre 6 godina
U mojoj zgradi ima 100 stanova, a sala MZ prima 30 ljudi.
Fizicki je nemoguce da se svi okupe. Inace doje njih 5-6, nikad nije bilo vise od 25.
pre 6 godina
Bio sam u opstini da vidim sta sve treba za registraciju upravnika zgrade iz redova stanara. Popuni se formular gde se vidi da je odrzan sastanak stanara i tako dalje, i sve to se nosi u opstinu UZ TAKSU OD 600 din. Hvala lepo.
pre 6 godina
@Nenad, 30. jun 2017 00:28
potpuno se slazem da osoba ima pravo da raspolaze svojom imovino bez obzira na to da li prisustvuje ili ne sastancima kucnog savjeta, ali isto tako ta osoba ne smije svojim nedolazenjem da blokira druge da raspolazu svojom imovinom. pa ako je ta osoba u manjini mora da se povinuje odlukama vecine.
pre 6 godina
Koja je kazna poslanicima ako ne prisustvuju na 3 uzastopna zasedanja najviseg drzavnog zakonodavnog tela, za sta su, uzgred receno, debelo placeni?
pre 6 godina
A šta piše u zakonu kada i kako se zakazuju te sednice? Možda upravnik može u sred noći, u npr. 4h18m da zakaže sednicu za 4h20m, pa tako na pet minuta još dve sednice, i oko 5h ujutro SVE stanare proglasi za "nedostupne", i onda zaduži zgradu za npr. 2 miliona evra, za neku besmislenu stvar... Ili samo obavesti sve stanare da su "negde" i "nekada" bile neke tri sednice, i da niko nije hteo da dođe. I šta onda?
Mnogo smo mi gluposti prošli u ovoj našoj bednoj zemlji da ne bi mogli da očekujemo i ovakve smicalice.
(Prle, 29. jun 2017 10:05)
Kao neko ko je zainteresovan za celu ovu pricu oko novog zakona, moram da primetim da najvece pluseve na komentarima dobijaju oni koji zakon nisu ni procitali, vec im je cilj da ga ospore i kritikuju.
Da je Prle procitao zakon, znao bi da stoji da se sednica zakazuje 7 dana unapred, znaci 7 dana mora da stoji obavestenje na oglasnoj tabli i na ulaznim vratima zgrade, tako da stanari koji ne dodju, nece imati izgovor kako nisi obavesteni.
Generalno, stanje u vecini zgrada je katastrofa, gore biti ne moze.Mi smo poslednja zemlja u regionu koja donosi ovaj zakon. Prvi su bili Slovenci, jos '96, pa oni zainteresovani neka se malo raspitaju kako danas izgledajh stambene zgrade u Ljubljani, a kako kod nas.
pre 6 godina
@Prle
Ako 2/3 stanara ne prisustvuje sastancima dovoljno je 51% od prisutnih sastanku da odluka bude vazeca.
@Milos Ilic
Zgrade koje ne imenuju upravnika dobice upravnika od opstine i placacr ga mnogo vise nego zgrade koje su angazovale upravnike samostalno.
3AR
pre 6 godina
@NoName, sve je ovo tacno sto pisete, ali ovde, u Nemackoj i te kako postoji skupstina vlasnika stanova. Jednom godisnje se sastajemo sa firmom koja odrzava zgradu, na kojoj oni podnose radni i finansijski izvestaj, te se, u zavisnosti od finansijskog "stanja" zgrade, resava koje popravke moraju da se urade sledece godine. Mora da postoji kvorum, a oni koji ne mogu da prisustvuju sastanku, daju pismeno ovlascenje ili direktno firmi ili poznatom komsiji.
pre 6 godina
Nazalost kao i sve druge stvari u Srbiji, ni ova nece funkcionisati. Zbog ljudi, okrizenja, sprovodjenaj zakona i svega... Kao sto mnogi rekose ovde. Ni druge vazne stvari ne funkcionisu. Za zaljenjem se moze konstatovati da smo kao drustvo i narod u slobodnom padu. Ne od juce, ili danas, vec poslednjih 100 godina...
pre 6 godina
Ko nece da dobije upravnika zgrade, neka u svojoj zgradi odaberu predsednika i resen problem.
pre 6 godina
@klkl, molim vas mene ne stavljate u isti kos. Ja sigurno sebe ne vidim kao 'pokvarenu' i naravno da cu da placam odrzavanje zgrade u kojoj zivim.
pre 6 godina
Taj ceo projekat je zapravo ubacivanje SNS "obaveštajca" u svaki ulaz u Srbiji.
pre 6 godina
Ovom narodu da kazes da je drvo motka slozice se nakon par dana.
pre 6 godina
A sta se desava kad predesdnik uzurpira zgradu. Preuzeo je kasu u svoje ruke falsifikovao potpise kako bi navodno bio ponovo izabran 5 godina nije predao zavrsni racun. U zgradi se nista ne radi samo vice da se nema para zabilo kakve radove i kad ga stanari pitaju da kaze koliko para ima on jednistavno kaze necu a izdaje se stan koji je u vlasnistvu zgrade.
pre 6 godina
Predsednica kućnog saveta u Resavskoj 80 je primer sjajnog menadžera. Zgrada je uvek čista, zamenjena su ulazna vrata, interfon, poplocani prilazi, iscrtana parking mesta, izdejstvovana rampa da bi se sprečilo parkiranje onih koji bi da zaobiđu zone, namestene kamere oko zgrade...Uspela je i da nas organizuje da zamenimo lift koji smo plaćali preko Infostana. Prosle godine smo svi ocistili svoje podrume...Mogla bih da nabrajam do sutra pohvale na račun ove gospođe, ali i stanara koji su spremni na saradnju. Imamo i mi namćore, međutim, zajednički interes je vazniji pa je njihov uticaj neprimetan. Održavanje plaćamo 200 dinara mesečno.
Nama sigurno nisu potrebni nikakvi profesionalni upravnici (kad cujem "profesionalni", želudac mi se prevrne), a još mi je smešnije da bilo koga proglašavamo upravnikom jer je skoro sigurno da i to proglašavanje košta makar neku taksu.
pre 6 godina
Kada lopvska toplana u Jagodini ukine namet od 10% koje uzima nezakonito za grejanje koje nemam, i kada prestanu da bacaju đubre sa viših spratova (što je naučna fantastika) onda će Đoka biti dostupan.tačka
pre 6 godina
@"Ako neko triput uzastopno ne prisustvuje sednici Stambene zajednice..."
A zašto neko mora da PRISUSTVUJE sednici? Zašto upravnik ne bi imao obavezu da pripremi pisani dokument u kome stoji SVE od interesa za pitanja koja se pokreću, a onda to pošalje mail-om na izjašnjavanje - naravno, onima koji se izjasne za takvu komunikaciju. Ostali neka "prisustvuju".
A šta piše u zakonu kada i kako se zakazuju te sednice? Možda upravnik može u sred noći, u npr. 4h18m da zakaže sednicu za 4h20m, pa tako na pet minuta još dve sednice, i oko 5h ujutro SVE stanare proglasi za "nedostupne", i onda zaduži zgradu za npr. 2 miliona evra, za neku besmislenu stvar... Ili samo obavesti sve stanare da su "negde" i "nekada" bile neke tri sednice, i da niko nije hteo da dođe. I šta onda?
Mnogo smo mi gluposti prošli u ovoj našoj bednoj zemlji da ne bi mogli da očekujemo i ovakve smicalice.
(Prle, 29. jun 2017 10:05)
Ne pametuj nego procitaj zakon ako te zanima. Nista od tog tvog pametovanja nije moguce, ukratko. A ako te mrzi da prisustvujes, nek drugi odlucuju o tvojoj imovini...
pre 6 godina
Evo mene po poslednji put na ovu temu.
U mojoj zgradi ima 200+ stanara i jedino ja redovno čistim sneg oko zgrade (~100mx2,5m=250kvadrata, najmanje) i to UVEK kada padne sneg. Sam sam kupio alat i ne tražim ništa iz zajedničke kase. Radim i dosta drugih poslova u i oko zgrade, a nisam ni upravnik ni predsednik. Ovde ima nekoliko desetina komentara. Odokativna procena je da sam jedini od svih koji komentarišu ovu temu, koji nešto radi za "zajedničke potrebe zgrade". Dakle, to smo utvrdili, i ne može niko da mi kaže da sam neko ko minira zajedničke poslove jednog stambenog objekta.
Moja kritika cele ove priče je zbog toga što se pod maskom održavanja podmeće osoba koja će ići po kućama i popisivati podstanare, verovatno još mnogo toga, a u bližoj budućnosti i to, ko za koga glasa. Ako vam to nije jasno, probajte da prespavate par noći u nekom manjem mestu i videćete da svako domaćinstvo ima svog "tutora" koji pazi kako se glasa. Zato ovaj zakon važi samo za zgrade, a ne važi za kuće - i tamo ima zajedničkih ograda, ružnih i propalih fasada, zajedničkih instalacija,... Pored "tutora" dobićete u njemu i nekoga ko će moći na razne nedovoljno definisane načine da vas zaduži do mere koju nećete moći da izdržite. Ne kažem da će to biti pravilo, ali zakon (veoma pažljivo sam ga pročitao) vas ne štiti od takve mogućnosti.
Pažljivo pogledajte deo rečenice o zakazivanju sastanka i ono što vam govorim je pod "a u hitnim slučajevima i istog dana" (što nikako ne isključuje noć).
pre 6 godina
"U slučajevima kada je neko od stanara sprečen da bude na sastanku Stambene zajednice kada se odlučuje, po rečima našeg sagovornika, neophodno je da predoči pismenu izjavu da nije u mogućnosti da prisustvuje, ali mora da se izjasni po tačkama dnevnog reda. "
Ovo nije tačno. Ukoliko je neko sprečen da prisustvuje sednici (prisustvo sednici može da bude lično, ali i ako se pisanim i elektronskim putem glasa po tačkama dnevnog reda), dakle nije u mogućnosti niti da dođe lično, niti da glasa pisano i elektronski, on ne mora da se izjašnjava po tačkama dnevnog reda.
Ono što razlikuje stanara koji ne može da prisustvuje od onoga koji je nedostupan je uzimanje u obzir tog stanara kada se računa kvorum da bi se sednica održala. Tačnije, stanar koji je nedostupan se ne računa u ukupan broj vlasnika stanova prillikom određivanja kvoruma dok se onaj koji ne može da pristustvuje računa.
Primer: zgrada 50 stanova. Kvorum za sednicu je 26 stanara (1/2 + 1 stanar) ako nema nedostupnih. U slučaju da su recimo 2 stanara nedostupna, kvorum je 25.
Kako kod nas obično polovina stanara nikada ne dolazi na sednice, u realnosti bi značilo da bi u ovom primeru kvorum za sednicu bio 13 prisutnih (lično, pisano i elektronski), a odluku bi donelo 7 ljudi.
Zakon tera ljude da učestuju i angazuju se, a ne da samo pametuju kada oni koji brinu o zgradi donesu odluke. Što je odlično.
Daje mogućnost da upravnika izaberete iz svoje zgrade i ne nameće obavezu profesionalnog upravnika
pre 6 godina
@Najveći problem je sprovesti u delo ono što većina izglasa. Npr.skupština stanara donese odluku o popravci interfona, treba da skupimo novac i uvek se nađe pametnjaković koji neće da učestvuje niti ga zanima bilo šta što je vezano za zgradu. Kako će to rešiti upravnik? Poslaće sudske izvršitelje?
(Bgd, 29. jun 2017 11:32)
Sve to ce se naplacivati preko racuna Informatike, pa ce morati da plate svi.
pre 5 godina
"Namet na vilajet" ,a bespomocan si Jer imami Infostan ?Ko ga kontrolise.Ko kontrolise njihovne nabavke ,njihove predvidjene obaveze ,cene usluga. I mesto to da se dovede u red i da imamo objedinjenu ustanovu za odrzavanje naseg stambenog prostora postojale su uvek neke osobe "predstavnike " ,a sada upravitelje zgrada koji su radili i koliko vidim i sada rade bez kontrole i ubiraju novac koji se preko Infostana uplacuje za odrzavanje zgrada ,kao, a sto zaista nije slucaj jer je sve moralo dodatno da se plati,Sada imamo jos jednoga koji ce u dilu da im se pridruzi i da nam nametne u "zakonskom" propisu jes veci danak Pa sta je sve to?I dokle? Skoro da je tuzno gledati Komunalnu policiju koja "radi" u glavnom na pijaci. Ja ne videh da je neko od njih prosetao ulicama i skrenup paznju na ves koji visi po prozorima,na decu koja se biju na ulici ili muziku koja tresti kao na vasaru. Ako im skrenete paznju-nisu odgovorni!
pre 6 godina
Da li neko ume da protumaci zakon - da li Skupstina stanara moze da nametne placanje fizickog obezbedjenja zgrade stanarima na placanje? Jasno mi je za troskove odrzavanja zgrade i opreme, ali fizicko obezbedjenje??
pre 5 godina
Moj problem kao upravnika stambene zajednice je nedostatak kvoruma.Isti vlasnici nezaintersovani i samim tim koce dalji rad.Kako vlasnike primorati da dolaze na sastanak?
pre 6 godina
Tako sam prosao kao predsednik kucnog saveta ,pet puta smo pravili sastanke ,a u vezi krecenja i farbanja i svaki put sam ih upozoravao da ce odluke biti obavezujuce i za te koji ne dolaze ! Kada je pocelo krecenje cirkussss! Ja sam najgori ,kako me nije sramota ..... Sada sam bio predsednik i nikada vise!
pre 5 godina
Kome mozemo da se pbratimo za pomoc i prituzbe?
67 Komentari
Sortiraj po: