1. O čemu se ovde uopšte radi? Zašto moramo d čitamo između redova? Šta je sa potpunim, relevantnim informacijama?
    (Đina, 16. jun 2017 12:18)
    (procitati deo 1) Na danasnjem nivou, Rusija i Saudijska Arabija ne mogu da izdrze pritisak americke fracking industrije. Neke od americkih fracking kompanija mogu da posluju profitabilno cak i ako nafta padne na $29. Amerika je ukinula zakon kojim je vazio od 70tih, koji je zabranjivao izvoz americke nafte. Americke firme sada imaju mogucnost da uz podrsku visoke tehnologije i privatnog kapitala, poremete naftni market u svetu. Amerika danas po prvi put izvozi vise nafte nego sto je uvozi. Zakon predvidja sekundarne sankcije i za projekat Sverni Tok. Naime, kongres daje mogucnost administraciji da uvede sankcije firmama koje pomazu rusku prodaj. Ovo bi imalo iste posledice po firme kao i prenos tehnologije. Ne postoji ozbiljna naftna firma koja bi smela da prekrsi americke sankcije bez obzira na to sta njihova vlada misli. Americka strategija je da pojaca izvoz svog gasa i nafte u Evropu ali i da prisli Rusiju da naftu i gas izvozi, kao i do sada, samo preko Ukrajine, Jednostavno se zeli da ruski izvoz nafte zavisi od Ukrajine cime ce njen polozaj u pregovorima sa Rusijom znatno ojacati. Treba pratiti reakcije pojedinih evropskih vlada a ne EU. Normalno Francuska bi bila zestoko protiv ovoga, ali znajuci da je Macron bio izlozen ogromnoj propagandi Rusije koja je podrzavala Le Pen, Francuska ce mozda ostati nema na ove sankcije itd.
    (Lex, Deo 2, 16. jun 2017 18:12)

    # Link komentara

  2. O čemu se ovde uopšte radi? Zašto moramo d čitamo između redova? Šta je sa potpunim, relevantnim informacijama?
    (Đina, 16. jun 2017 12:18)
    Zivim u Americi i citam vesti pa da probam da pojasnim. Pisacu u dva dela jer nece stati u jedan post. Senat je izglasao predlog zakona o sankcijama Rusiji. Senat je bio jednoglasan. Za predlog su zajedno glasali i Republikanci i Demokrate sto je jako bitno. Deo zakona se odnosi na transfer napredne naftne tehnologije Rusiji. Naime, zakon zabranjuje svim firmama da pomognu Rusiji u tehnologiji za narednu generaciju naftne eksploatacije. Rusija ima ogromne rezerve nafte na Arktiku, na primer. Ali Rusija nema tehnologiju, masine, znanje, management ni investicije da to iskoristi. Ruska eksploatacija nafte na Arktiku, u dubokim vodama i cak fracking, je 100% zavisan od zapadne tehnologije i znanja. Senat je uveo nesto sto se zovu sekundarne sankcije. Zabranio je americkim firmama da pomognu Rusiji a svaka zapadna firma koja ucestvuje u ovom transferu ce biti pod americkim sankcijama. Posto zapande firme koje rade sa naftom jako zavise od Amerike, ne samo sto trguju u dolarima nego sto im je i vecina finansija u Americi, svaka firma koja bi se o ovo oglusila bi mogla da zatvori vrata jer bi bila dovedena do bankrota. Nema veze sta kazu vlade EU, pojedinacne firme nikada nece rizikovati da prekrse americke sankcije. Ovim bi se ruska naftna buducnost jednostavno ugasila ostala bi na nivou na kojem je danas.
    (Lex, deo 1, 16. jun 2017 17:51)

    # Link komentara

  3. ako se sad ne opamete, neće nikad
     (obi van, 16. jun 2017 16:03)

    # Link komentara

  4. Uh, uh, što smo se uzjogunili. Kad vrhovni gospodar preko bare krene da sabotira Nemačku i njihovu ekonomiju i moć, onda odjednom "Evropa" nađe kičmu, poziva se na pragmatičnost, ume da se breca i bori za "svoje" interese i nema nikakav problem sa Rusijom. A kad su nemačke kolonije na Balkanu trebale po sličnom principu (Južni kao Severni tok) da direktno i samostalno ostvare makar mrvicu svojih interesa i nekakav napredak ekonomije, e onda se ta ista "Evropa" krvnički obrušila i sabotirala sve uz histeričnu demonizaciju i propagandu protiv te iste Rusije. Sve sam go licemer i imperijalistički tiranin.
    (feudalizam 21veka, 16. jun 2017 15:06)

    # Link komentara

  5. A zasto mora da bude Putinov ?.
    (Bgd, 16. jun 2017 14:56)

    # Link komentara

  6. Pa dobro ste se setili jednom ...
    (Singo, 16. jun 2017 14:53)

    # Link komentara

  7. Nadam se da je ovo pocetak budjenja Evrope. Dace Bog da je tako.
     (miki, 16. jun 2017 14:46)

    # Link komentara

  8. Kad god Evropljani zajune nesto na svoju ruku grune "islamski ili desnicarski"terorizam, zivi bili pa videli!
     (superhik, 16. jun 2017 14:43)

    # Link komentara

  9. Zato i jesu vanredni izbori u Austriji .
     (Trampo, 16. jun 2017 14:10)

    # Link komentara

  10. E, a da mi imamo ovde našu Vladu, a ne ĐinTadVučića, i sve te DeloitCvetkoviće i USwindAne, iskoristili bi ovo da proguramo Južni Tok! Jer Bugari je McCain ucenio - uskraćivanjem evropskih para a sad više toga nema!!!
    (Helios, 16. jun 2017 13:16)

    Sigurno misliš na top quality KoštBulatAcTomić ekipu koja se izlomila da vrhunski uda NIS, u meke bratske ručice
    (Pucpucatentđin, 16. jun 2017 13:52)

    # Link komentara

  11. Vec vidim Dacica kako proziva Bugare.
    (tamo neki, 16. jun 2017 13:51)

    # Link komentara

  12. @
    (rodoljub, 16. jun 2017 12:13)

    Da, a pritom su medjusobno u rodbinskim vezama, odnosno, preko 90% pripada istom narodu. Iako su se doselili iz razlicitih drzava, pre svega iz Britanije i Nemacke. Kako se to moze objasniti?
    (pitanje, 16. jun 2017 13:29)

    # Link komentara

  13. (rodoljub)
    "Tramp se nista ne pita,... Korporativna mafija, pohlepne psihopate,... korumpirani idioti , vladaju Amerikom"
    Pazi bogati, a ja mislio, zaveden izjavama rusofoba, da to ima samo u Rusiji. E sad vidim da se čovek uči dok je živ!
    (Učenje, 16. jun 2017 13:26)

    # Link komentara

  14. Da li je ikada bilo drugačije ?
    (markoni, 16. jun 2017 13:25)

    # Link komentara

  15. Premijer Austrije sa 8 miliona stanovnika i sef diplomatije Nemacke, inace socijalista kao i Kern, nisu bas dovoljni da bi se pricalo o Evropi (pitanje je sta o tome misli Angela Merkel) ali da, to je u skladu sa novinarskim senzacionalizmom koji se neguje u srpskom medijskom prostoru. Inace da me se ne shvati pogresno ja sam za potpunu emancipaciju EU od USA u svim sferama a narocito sto se NATO tice.
    (Swarog, 16. jun 2017 13:24)

    # Link komentara

  16. Dobro jutro!
    (Vlada, 16. jun 2017 13:22)

    # Link komentara

  17. Jeli vam ulila voda u uši? Evropa trpi neviđenu štetu od američke i svoje antiruske politike... i ekonomsku i bezbjednosnu jer je njeno d.... direktno izloženo Rusima a ne američko! Od uvođenja sankcija Amerika je za 20% uvećala obim trgovine sa Rusijom, ******!!!
    (Vladimir Vukajlovic, 16. jun 2017 13:20)

    # Link komentara

  18. "Principijelni" Germani se "ponosito" opiru gle odjednom zlim Amerikancima. A nisu se uopšte opirali kad je "principijelno" naređeno Bugarima - vazda najprincipijelnijima - da principijelno blokiraju Južni Tok. To jerbo bi tako gas "principijelno" ne samo nastavio da ide preko Severnog toka 1 nego bi i ostali, kada zavrnu Ukrajinu, principijelno išao preko Severnog Toka 2, a nemci će i tu da principijelno uzmu pare.
    Sve se intenzivira sad kad više USA neće moći da (pre)prodaje Katarski gas, koji je u princip tj. do Brexita bio njihov. Ali su se Katari oparili pa tako i obezobrazili. Odbili da ga prosleđuju više drugima po damping ceni - i eno ih sada u kavezu za teroriste u roku od odmah. Principijelno. Kao da ne shvataju šta se desilo Gadafiju - demokratija ga udarila da ga više nema, čim je neprincipijelno hteo da kontroliše svoju naftu!
    Jesu dosad austrijanci principijelno kevtali da su sankcije Rusiji zlo - ali sada kada je dirnut Presveti Severni Tok 2 - sada uz većinsku germansku braću mogu principijelno i da laju!
    "Ne možemo prihvatiti pretnju ekstrateritorijalnim sankcijama, suprotnim međunarodnom pravu" - hrabro graknuše usred Senata.
    Da su to npr. sankcije Srbiji - onda bi bilo ne samo OK nego i principijelno. Ali ovako? - pa hajte molim vas.

    E, a da mi imamo ovde našu Vladu, a ne ĐinTadVučića, i sve te DeloitCvetkoviće i USwindAne, iskoristili bi ovo da proguramo Južni Tok! Jer Bugari je McCain ucenio - uskraćivanjem evropskih para a sad više toga nema!!!
    (Helios, 16. jun 2017 13:16)

    # Link komentara

  19. Dok se gas i dalje obračunava u SAD dolarima, kao i nafta...džaba krečite.
    (Kaluđer, 16. jun 2017 13:13)

    # Link komentara

  20. Dovlačiti tečni gas iz USA je obična smejurija! To je toliko skupo i nepraktično u odnosu na klasičan gasovod, da mi je prosto neshvatljivo da se ljudi time uopšte bave! Zamislite da živite u centru grada i žedni ste, uzmete čašu i odete u Sremčicu po vodu, a imate česmu u kući! E to je to!
     (Če, 16. jun 2017 13:04)

    # Link komentara

  21. konacno da se evropa otrgne od americkog pritiska. bilo je krajnje vreme.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (jelena, 16. jun 2017 11:35)

    Nema od tog otrgnuca nista, samo su im Nemci tiho rekli da ne cackaju oko severnog toka i to je to.
    (Goran, 16. jun 2017 12:59)

    # Link komentara

  22. Poljska i USA blokiraju sjeverni tok a USA će lako blokirati južni tok pritiskom na Bugarsku i Grčku.Zato je nastala panika.Ruski gas očito otpada.Poljska i Latvija izgradile LNG terminale,a i na Krku se uveliko radi.
    (Patriot, 16. jun 2017 12:56)

    # Link komentara

  23. @rodoljub

    Komentar ti je kao stih Marlijeve pesme. Samo sto je on to pevao osamdesetih😊
    (Dusan, 16. jun 2017 12:47)

    # Link komentara

  24. Evropa +Rusija = Najveca vojna i ekonomska sila, bitan mozda i vodeci politicki igrac.

    Evropa bez Rusije = Ekonomska stagnacija, periferni vojni i politicki igrac.

    Rusija bez Evrope = Spor razvoj, pad vojne i politicke moci, prelazak pod patronat Azije.

    Pametnom dosta.
     (N4, 16. jun 2017 12:37)

    # Link komentara

  25. O čemu se ovde uopšte radi? Iz vesti se naslućuje da je nešto prošlo, ili predloženo, američkom Senatu - zakon? rezolucija? - što bi podrazumevalo nekakve sankcije evropskim firmama koje uvoze ruski gas? Zašto moramo d čitamo između redova? Šta je sa potpunim, relevantnim informacijama?
     (Đina, 16. jun 2017 12:18)

    # Link komentara

  26. Mozda je ovo pocetak borbe za slobodu EU od neokolonijalistickog jarma SAD. EU je bila na pragu obicnog "kviska" u rukama ove velike sile.
     (Mladen Mladenovic, 16. jun 2017 12:17)

    # Link komentara

  27. "Bitno je da je projekat „Južni tok" zaustavljen onomad. Sad se izgleda neki opamerise kada su shvatili da je to jefrinija varijanta od onog prejo Nemačke. I sad naravno sve dolazi u obzir.
    (Licemeri, 16. jun 2017 11:40)"
    Ne, ne dolazi "sve u obzir", novi "Juzni tok" ce sada biti bez Srbije. Vazno im je da nemamo jeftin gas. Znaci, vazni smo im...
    (Musin jarac, 16. jun 2017 12:15)

    # Link komentara

  28. "Ако смо ми(САД и ЕУ)браћа,кесе нам нису сестре."Пре 2 године,2015,
    бивши CEO Ruhrgas-a је изјавио следеће:Да би ЕУ прешла на амерички
    ТНГ потребне су инвестиције од намање 400 милијарди евра.За градњу
    терминала за пријем гаса,за гасоводну мрежу,за ТАНКЕРЕ који превозе
    ТНГ.Да би се направило довољно танкера СВА светска бродоградилишта
    која могу то да ураде би 5 година правила само танкере за потребе
    ЕУ.Амерички ТНГ је САДА нешто скупљи од руског.Ако би прешли на њега
    цена би наравно отишла у небо.Процена је,најмање 40%.Гасовод из
    Русије ради лети и зими,по свакој клими.Снабдевање танкерима је
    подложно временским утицајима,плови се северним Атлантиком.Просто
    речено ЕУ нема никакву рачуницу да пређе на амерички ТНГ.Напротив.
    Зато и праве Северни ток 2(јуче су све компаније које учествују у
    том послу уплатиле своје учешће),зато је и постао поново актуелан
    Јужни ток.
    (артиљерац, 16. jun 2017 12:15)

    # Link komentara

  29. Tramp se nista ne pita, Deep State je veoma deep . Korporativna mafija-pohlepne psihopate, kongresmeni i senatori - korumpirani idioti , vladaju Amerikom . Razgranali su pipke po celom svetu, ali otpor slobodoljubivih naroda i normalnih ljudi je sve veci .
    (rodoljub, 16. jun 2017 12:13)

    # Link komentara

  30. Oooppsss...
    (Adrian, 16. jun 2017 12:07)

    # Link komentara

  31. Setili se nekako?!
     (rabo, 16. jun 2017 12:05)

    # Link komentara

  32. I dok su Evropljani sankcionisali Rusiju radi Krima, Amerikanci pripremali trasu za gas iz Katara preko Sirije :)
     (cobo, 16. jun 2017 11:59)

    # Link komentara

  33. Heh dobro jutro? Kakvo otkrice! Sa "malim" zakašnjenjem mozda?
    (AleKS, 16. jun 2017 11:52)

    # Link komentara

  34. Uvek se jedna strana sankcionise i uvek je jedan krivac, mi smo tako prosli. Amerika?!
     (Lozan, 16. jun 2017 11:49)

    # Link komentara

  35. Ha ha ha pa politika je od uvek bila instrument ekonomskih interesa!
    (Nauta Brodic, 16. jun 2017 11:48)

    # Link komentara

  36. Ne daju Južni tok, a Severni tok je ok. USA kaže da nije ni Severni tok. Gle sad kako se bagra svađa.
    (Aлександар, 16. jun 2017 11:46)

    # Link komentara

  37. nadam se da ce tako biti
     (trig, 16. jun 2017 11:44)

    # Link komentara

  38. Bitno je da je projekat „Južni tok" zaustavljen onomad. Sad se izgleda neki opamerise kada su shvatili da je to jefrinija varijanta od onog prejo Nemačke. I sad naravno sve dolazi u obzir.
     (Licemeri, 16. jun 2017 11:40)

    # Link komentara

  39. konacno da se evropa otrgne od americkog pritiska. bilo je krajnje vreme.
     (jelena, 16. jun 2017 11:35)

    # Link komentara

  40. Aha, kako da ne. :D
    (Vitez, 16. jun 2017 11:16)

    # Link komentara