Petak, 19.05.2017.

13:16

Ko izdaje stan na divlje, po džepu 150.000 RSD

Prema gruboj računici, u Srbiji ima 260.000 nekretnina koje se rentiraju, a tek jedan odsto stanodavaca plaća porez na njihovo iznajmljivanje.

Izvor: Veèernje novosti

Ko izdaje stan na divlje, po džepu 150.000 RSD IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

93 Komentari

Sortiraj po:

Brica

pre 6 godina

@nenadEU
Nije problem placanje vec nacin naplate,broj raznih poreza i nameta kao i sta se dobija za uzvrat.
Platis porez pri kupovini
Placas porez na imovinu
Placas porez na rentiranje
Platis pdv 20% na sve sto potrosis
Akcize,naknade,troskove,carine...
Zauzvrat dobijes fantomke,pokusaj ukidanja evolucije,vodju sa sve bratijom i kumovima i 1€najnizu satnicu

Nenad-EU

pre 6 godina

Naravno da porez na prihode (neka su oni i od rente) treba da se plati. Rentiranje je biznis kao i svaki drugi. Dzaba se neki bune da je to NJIHIVO i da zato nece da plate porez. Tom logikom onda niko ne bi trebao da placa porez jer i taksista taksira svojim autom, advokat radi svojim znanjem, ugostitelj je vlasnik svoje kafane itd.

Hocemo da budemo kao razvijene zemlje ali porez neka placa neko drugi. Cinjenica je da se tu okrece ogromna kolicna novca u sivoj zoni. Nema jednog jedinog razloga da se drzava odrekne tog dela koji joj pripada.

Baca

pre 6 godina

Koja banana država...
Svuda u svetu se porez na prihode naplaćuje kada se odbiju svi troškovi.
Kada meni ova fake država prizna sve troškove posedovanja stana, od kamate na kredit, do renovacije istog kada ga podstanar napusti, ako nešto ostane, pa sam u plusu sa izdavanjem, prvi ću da im platim porez na dobit

Jovica

pre 6 godina

Sve ce opet na taret zakupca,skocice cena zakupnina.Mucenici koji tesko zive i koji ne mogu da kupe nekretninu ce jos teze ziveti....

Pavle

pre 6 godina

Zasto bih osecao cak i teoretski potrebu, da drzavi, kojoj sam platio porez, kada sam kupio stan, svake godine placam porez na nesto sto je MOJE i sto sam vec KUPIO i PLATIO POREZ?!
Dok sam ziv, necu platiti porez na izdavanje stana, jer mi ga nije kupila drzava, vec sam ga kupio sam, uprkos svim pokusajima drzave da me opljacka sto vise moze. PALJBA!

Dzaba se nervirate sifra "APP"-"ako prodje prodje" ako ne prodje salili smo se...

pre 6 godina

260 hiljada vlasnika nekretnina koji ne placaju porez puta cetiri clana porodice blize i dalje rodbine minimum istih na sledecim izborima koliko je to glasova protiv sadasnje vlasti?

Sabre

pre 6 godina

Gde mi ljudi moji zivimo. Crncis i rintas ko stoka da bi nesto stvorio, gledaju da te zeznu na svakom koraku. Onda krenes da placas nenormalne (s obzirom na standard) poreze na to sto si INACE sam teskom mukom zaradio. I onda povrh svega sad i ovo, dok se SPC-u svakodnevno vraca NEKA imovina i ne moraju da placaju ni dinara, a ova bagra na vlasti samo smislja nove izbore da jos vise para stavi u dzep. I posle zasto ljudi ni BusPlus nece da plate, da ne pricam o sedenju na birou dok radis za strance. Kako drzava prema nama tako cemo i mi prema njima.

rade

pre 6 godina

Podstanare niko pa ni stanodavac ne drži u pritvoru. Ako nekim slučajem stanodavac neće da sklopi ugovor, slobodni su da stan napuste. Tako da zakon treba obe strane da obaveže na sklapanje istog, ali i hitnost u postupanju organa države u slučaje spora.
Ne bi bilo loše da se od postanara traže garancije ispunjena ugovora(bankarske i sl.)jer stanodavac unosi daleko veću imovinu u odnos. Porez je gospodo službenici, plaćanje za koje se obezbeđuje usluga, sigurnost itd.

Djole

pre 6 godina

kada ce porodica na vlasti i njihova partijska bratija da plati porez na sve što su oteli u zadnjih 5 godina i osiromašili narod
Šta bi sa aferama ne secam se da je iko odgovarao u ovoj korumpiranoj zemlji u vlasti

nebojša

pre 6 godina

Za one neupućene koji kažu da će da sklope ugovor na 20, 30€. Poreska uprava ne funkcioniše tako da naplati porez na ugovornu sumu već ima svoj katalog-registar vrednosti izdavanja za svaku lokaciju u gradu tako da će razrezati realan porez koji će biti stalni jer ćete podstanara pri potpisivanju ugovora morati da vodite kod notara na overu, košta 10.800rsd a kada više ne bude želeo više da živi kod vas tada kod notara i na raskid ugovora, 5.400rsd platiti overu

mup

pre 6 godina

Roditelji imaju neku garsonjeru oko čijeg se izdavanja ja bakćem. Reč je o 100€ i taj novac odmah daju za komunalije u svom stanu, a od očeve penzije oko 28.000 zive i leče se. Zanima me dali će oporezovati i te male iznose od kojih ljudi ne mogu da se bogate već da malo podignu standard i da prežive. MMF je sve to naredio preko svog službenika u našoj vladi i to se mora ispuniti. Narod nek pomre, koga je briga.

Darth Shone

pre 6 godina

@Dex,ima, ima jer ako taj pametnjakovic hoce da ja od njega iznajmim stan, jedan primerak ugovora ide meni, a ja sa tim primerkom pravo u poresko, pa ako na mom primerku pise 200 a na njehovom 20 to je utaja poreza, a za to bi trebalo da se ide u zatvor. Najgora sorta ljudi je srpski land lord, I zato drzavo, makar iza ovoga stajala zelja za pljackom I ko zna sta jos, deri, a za neplaceni porez oduzimaj I crno ispod nokata do desetog kolena. Dok jedan ne padne, svi ce I dalje hteti da zive na tudjoj nesreci.

dex

pre 6 godina

@ Kole..u pravu si za to u vezi ugovora.Ali, obzirom da taj ugovor (na 20 eura) nece biti kod podstanara nego kod stanodavca iskljucivo onda od te tvoje "pameti" nema nista.

Jjj

pre 6 godina

Treba porez da se placa, ali da se ne placa uvecani porez na imovinu, kad vlasnik nije prijavljen na tu adresu. Ali, pre svega, zastititi vlasnike, tj. da svi racuni budu na ime zakupca, pa ako ne placa, da njega drzava juri i salje izvrsitelje. Ako zele da uvedu red u ovoj oblasti, nek urade to kako treba.

Ko je ovdje lud

pre 6 godina

Ostavite podstanare na miru samo im fali jos porez na stan koji iznajmljuju, sasvim im je dovolljna i previse podstanarska beda bez poreza.Ja sam bivsi podstanar sa stazom od 8 godina neponovilo se nikom, tezak je podstanarski zivot u Srbiji. Podstanari su najugrozenija kategorija ljudi u Srbiji samo im na kiriju fali porez.Drzavo propadni odmah ako nema drugog spase sem poreza na podstanare.Ovo je cist porez na nsjugrozenije.

xD

pre 6 godina

Sta drzavu boli dupe sto ja prihodujem od stanarine , je l malo sto placam porez na nekretninu? je l mi drzava na neki nacin pomogla da steknem tu nekretninu, je l idealnih 18% pripada njoj

Vozd

pre 6 godina

A kako ce neko da dokaze da je neko podstanar? Uvek moze da se kaze da su to prijatelji ili rodjaci i da im dato da tu zive, a ako bas zatreba uvek moze da se napravi ugovor na npr 20 ili 50 evra. Ovaj zakon nema sanse da se primeni i toga su svesni i oni koji su ga pisali, ali ocigledno da racunaju na to da ce se neki stanodavci uplasiti pa placati taj porez. Bolje ista nego nista.

nesha

pre 6 godina

pa prošli su izbori. sada ide druga priča. pošto najavljuju novu turu smamjivanja nameta poslodavcima (čitaj tajkunima/kapitalistima), a već su im dali novi zakon da mogu da otpuštaju sa nikad manjim penalima. sirotinju su već otpustili, smanjili plate i penzije, jedino što još može po sirotinji to je doneti zakon po kome će skočiti kirija

bb

pre 6 godina

Koliko drzava lobira da se i iznajmljivanje stanove namesti agencijam koje ce za tu uslugu uzimati lepe pare. Citlai smo pre neku nedelju da se predlaze da se umesto 4 % provizije placa cak 6 % provizije agenicjama kada se prodaje stan.

Dali bocek

pre 6 godina

Privatna kuca, cetiri velika stana, lokacija predratna. Ko je taj ko ce da udje u dvoriste, i da popisuje ko tu i kako zivi? Mislim, moze da pokusa, ali dobermani ziva vatra. Dajte ljudi, ako ucinak bude 20%, to ce biti cudo. A, da, i to opet na ledja nesrecnog podstanara. Zatim, ako i prijavi, ne verujem da za isti stan treba da placa dva poreza; porez na imovinu, i porez na rentiranje. Stan valjda tada postaje neka vrsta sredstva za rad, pa moze da se razmislja i o povracaju PDV-a, od prihoda od izdavanja, pa zasto da ne, i plata za vlasnika koji ga odrzava, pa odbitak za tekuce odrzavanje (crkao bojler, opravke...) ma ima tu nedorecenosti i protivrecnosti koliko hoces.

Dejan74

pre 6 godina

Imao sam stan od 80m2 u Bul,M.Pupina
Izdavao sam ga za 400e mesecno..posle tri god. sam resio da ga prodam jer je steta posle svakog podstanara bila veca od vrednosti izdavanja.
Jedna nasa Svedjanka je ubacila malo.kuce koje je pojelo ugaonu garn. i sobna vrata..drugom je mama zapalila stan dok je kuvala vino... malo zadremala.
Trenutno zivim u Becu,placam prazno potkrovlje od 55m2 bez lifta 620e a 4900e sam morao da platim da bih usao u stan ..i da ovde se porez placa samo.prvog meseca 40%

Kole

pre 6 godina

Napravicu ugovor o izdavanju za 20e mesecno, i platicu porez 2e. I eto ti drzavo
(mar, 19. maj 2017 14:19)

Vrlo pametno. I onda podstanar dođe i plati ti 20 evra kiriju a ti mu ne možeš ništa jer tako piše u ugovoru.

Zoki

pre 6 godina

Taman onih 10% sto nam premijer presednik najavljuje kao epohalno za bolji zivot da spucamo na povecanje stanarine. I jos vise od toga. Bas "bolji zivot" nego sta,ali za partokrate po drzavnim foteljama.

Goran

pre 6 godina

Jos jedan nacin da se sirotinji uzme i crno ispod noktiju. Zar neko normalan misli da ce gazde to da plate a da stanarinu nepovise? A kao podstanari ne zive bogati, oni su svoje stambeno pitanje resili. Visestruko!

Vuk

pre 6 godina

@Tanja Očigledno su Ameriku videla na razglednici, koji stan imaš za 80000 dolara i gde.Bitno je nešto lupati a da li je istina to i nije toliko bitno.

Peter Pan

pre 6 godina

A koje su kazne ili posledice za upravnike ako im nije azurna ta lista ko gde zivi?
Sigurno se nece zaliti skupstina stanara ako mu lista nije azurna lista a ne vidim ko i kako moze da ih proverava? Jedino ako 'rade na procenat' pa da se potrude da savesno to odrzavaju. :)

A tek ovo sto podstanari treba da u 8 dana otrce da pijave mesto boravka... Zamisljam samo kada pocne semester u Bg 10.000 studenata atak na poresku (ili gde se vec prijavljuju). Onda na kraju semestra ista stvar u rednim gradivoma pa sve u krug...

Pedja

pre 6 godina

A oni koji izdaju kuce ili stanove u kucama u privatnom vlasnistvu ce znaci biti privilegovani jer nece imati upravnika da ih prijavljuje?! Kakva je to onda ravnopravnost gradjana?!

TataMata

pre 6 godina

Napravicu ugovor o izdavanju za 20e mesecno, i platicu porez 2e. I eto ti drzavo
(mar, 19. maj 2017 14:19)

I onda cu da tražim od vlade Srbije ( nema veze ko je na vlasti) da zdravstvo i školstvo bude na nivou Švajcarske Paradoks bre

Dok

pre 6 godina

Ali priča o ugovoru za izdavanje stana za 30 eura je toliko smešna da je to neverovatno. Postojaće knjiga kataloške vrednosti stana i minimum cene izdavanja. Pa to je kao kad bi ja prodavao novog audija i rekao u opštini da sam ga prodao za 2 eura i za prenos platim 40 dinara. Ovde svi hoće evropske plate,dobre bolnice i puteve a zakon koji nije stupio na snagu već gledaju kako da izigraju.Kazna je 150,000 pa se vi kockajte.A priča kako dajete novac nepismenim i glupim politicarima?!?!?!? Vi pismeni i pametni pa radite na pumpama, kladionicama i trafikama a oni tako glupi na dobrim funkcijama?!??!Misli te o tome....

Aleksandar

pre 6 godina

U Americi su struja, gas, telefon, internet, kablovska na ime podstanara. Ako ne platiš, lepo te isključe i prijave tvoj dug na kreditni biro. Kad ulaziš u novi stan, sve sam moraš da odradiš kako bi ti aktivirali sve navedene stavke. Ako ranije nisi plaćao na drugoj adresi, prvo prethodni dug moraš da izmiriš. Kulturno sve, nema ljutiš.

od mene tolko

pre 6 godina

ja kao podstanar ocekujem da to opet ja platim, placao sam tv pretplatu kad niko nije placao pa cu sad i ovo. iskreno se nadam skorasnjem bekstvu odavde.

mix

pre 6 godina

Svi podstanari sledeci put da glasaju za Vucica.Nemoj neko da nije izasao na izbore ili zaokruzio nekog drugog.Naravno da se vlasnici stanova nece odreci svog dela,nego ce povecati kirije,a ljudi moraju negde da zive.
Tako je to kad vam bankrotira drzava,pa izmislja i crno ispod nokta da uzme svojim gradjanima.

onako usput, samo da uporedim cene

pre 6 godina

Ako su mogle šećerane da se prodaju za 1 evro,
što ne bi mogao stan da se iznajmljuje za 10 evrocenti mesečno?

marko

pre 6 godina

Svako ko misli da nije fer da se dignu kirije zbog poreza je nerealan. Nisu stanodavci ovde oni koje treba kriviti, vec drzava, zbog koje nema narod leba da jede.
U Cacku se stanarina za stan od 50m2 u centru krece oko 100e. Pa cekajte, zar treba da bude 80e? Zar je to realno? Od tih 80 mora i da se plati odrzavanje stana. Ispada da se stanovi izdaju samo da bi se izbegli troskovi rezije.
Ako ovo stvarno stupi na snagu, a nadam se da nece, mnogi podstanari ce morati napolje, posebno u manjim sredinama, iz prostog razloga sto bi vise kostali stanodavca kroz habanje stana, nego sto bi isti profitirao od kirije.
Ja sam inace i stanodavac i podstanar, i kao jedinog krivca vidim raspalu drzavu.

Stanodavac junior

pre 6 godina

Imam sklopljen ugovor sa zakupcem mog stana na 35 evra mesecno. Mogu da mi pljunu pod prozor, mogu da mi naplate porez slobodno. Razmisljam da ugovor spustim i na 10e mesecno. Polupismeni ljudi vode drzavu i misle da su pametniji od onih koji zaradjuju sve sa svojih 10 prstiju. Smesno.

stan za izdaju

pre 6 godina

Sto sse tice agencija, to je vec ovde vise puta raspravljano, to je posao parazitski da mu slicnog nema. Ko ce me naterati da izdajem svoju imovinu preko agencije ili da unajmljujem preko njih, bas bih volela da vidim. To samo povecava troskove, mozda to funkcionise u Parizu ili negde gde se stan iznajmljuje za 800 evra, pa i tamo je glupo.
NIKADA ne angazovati agenciju, ni za kupoprodaju ni za iznajmljivanje. agencije nisu lojalne nikome, a pare uzimaju za besmislen posao.

Neko tamo

pre 6 godina

Ne ugovor ni u ludilu! U nekoj uređenoj državi da, ali ovde bože sačuvaj. Kada nema ugovora, ukoliko stanar pravi probleme, moguće ga je iseliti po hitnom postupku. Ako postoji ugovor i stanar prestane da plaća i račune i kiriju, jedina mera je tužba protiv njega. Postupci traju desetak godina, ukupna šteta ide i do nekoliko desetina hiljada evra, a za to vreme stanar je zaštićen od iseljenja dok god je sudski postupak u toku, Na kraju stigne presuda, ali se najčešće pokaže da nema imovine niti stalan posao iz čega bi mogla da se sprovede prinudna naplata. Dakle, može državi i taj namet, kao neka vrsta reketa, ali ne sklapati nikakve ni pisane ni usmene ugovore!

MarkoB

pre 6 godina

Po ovoj logici treba oporezovati i sve prodavce iz oglasa. Ili majstore. Prihoduju. Od ovoga nema nista. Moracete da obelezavate novcanice. Ko ce dokazati da podstanar placa kiriju i kako? Eto zivi bez nadoknade. Samo placa rezije...

Tanja

pre 6 godina

Koja je sansa da drzava Srbija postane pravna drzava? Nikakva! U USA se placa 30% ali ne na kiriju nego na dobit. Znaci sve popravke i troskove koje imas, sacuvas racune, onda kazes kolko meseci si izdavao, oduzmes saberes i platis porez na dobit. U srbiji sve naopako pa i to. Stan u Srbiji koji platis 50000 evra izdajes za 100 evra ako si srecan. Kolko godina ti treba da otplatis taj stan? U usa platis 80-100000 dolara stan i izdajes od 700-1500$ ? O kom porezu vise pricaju? Porez na robu u usa od 5-10% u srbiji 18% Pa ne moze narod sve da plati! Alo politicari, mućnite malo glavom, ovo je gore nego u tursko vreme, znalo se platiš toliki harač i gotovo, a ovi harač na harač na harač...Sramota me njih što to rade sopstvenom narodu, a sramota me i naroda koji ćuti i sve to trpi!

Deki

pre 6 godina

Da ali zato se placa dosta veci porez na imovinu ako vlasnik nije prijavljen na adresu stana jer se predpostavlja da ga izdaje pa samim tim je vise oporezovan i sad jos plus dodatni porez.

Vlada

pre 6 godina

Ahahaha, ne znam šta je smešnije, ideja da će postojeći predsednik skupštine stanara smeti da me cinkari, ili da će moj podstanar da nekom eventualno postavljenom sa strane da otvori vrata. Taj film nećete gledati.

Ivica

pre 6 godina

U mom slucaju situacija je da sam besplatno od poznanika dobio stan [4 clana porodice] na koriscenje i to pre 4 godine posto su ljudi u inostranstvu. Dakle ne zaradjuju od mene, osim sto placam infostan i ostale racune da ne bi islo njima na teret. Koja je ovo kategorija - ima li neko objasnjenje?

mala

pre 6 godina

U redu, plaćaću porez. Ali želim da država oformi telo koje će štititi i stanodavca i stanara od kršenja ugovora. Brzo, jednostavno, efikasno. Država bi samo novac i prava za sebe, a nijednu obavezu ne ume da ispuni.

Pera detlic

pre 6 godina

Hocemo da glumimo razvijene evropske zemlje a ne znamo gde smo suplji. Ovaj sistem nece proci ovde, i ne treba! Ima mnogo precih stvari kojima poreska uprava mora da se bavi a ne da izmisljaju nove namete ionako siromasnim gradjanima.

kiseli

pre 6 godina

Kako se ugledate na Evropu kad treba nesto da uzmete od naroda? Zasto nemamo sudove kao Evropa, zasto nemamo nize poreze kao Evropa, plate, administraciju, skolstvo, zdravstvo... Da stanem ovde posto je niz beskonacan!

Bojan

pre 6 godina

Neka uvedu isto kao sto je i na zapadu. Ugovor da se uvede i da svi racuni tog trenukta budu prebaceni na onog ko je iznajmio stan. U slucaju da ne plate racun, izvrsitelji ce mene juriti. Drugo kada vam stanar da otkaz morate u poreskoj da dokazujete da on vise nije tu, da odete sa njim u policiju i da potpisete da on ne stanuje tu. Ako to ne uradite sticice vam i dalje da placate porez. Kao i sve sto su uvveli u ovu zemlju tako i ovo. Zdrastvo, sklolstvo, policija i svi novi zakoni sam su zakoni koji se ne pimenjuju, osim na jadan narod, a svi ostali rade po starom.

Polo

pre 6 godina

Nece se uspeti mnogo sa tim zakonom, zato sto ko izdaje stan za 300€ prijavice u dogovoru sa podstanarom na 50€ tako da drzava nece dobiti 60€ nego samo 10€...
Inace to se vec radi uveliko jer 20% je stvarno previse, plus svi ostali porezi koje drzava uzme na konto neke nekretnine, stana, lokala.

Ovce za šišanje

pre 6 godina

Vlasnici dva i više stanova su već oporezovani,tako što plaćaju porez na imovinu po većoj stopi nego oni koji imaju samo stan za život,drugo stopa od 20 % je među najvećim u regionu,realno bi bilo oko 5-10% pa ako ima u Srbiji 260 000 stanova koji se izdaju to onda to i nije mala para,do hiljadu dinara mesečno hoću da platim porez a nekoliko desetina evra mesečno neću, taj stan mi nije država dala,stanodavci moraju sami da kupe stan,da ga periodično renoviraju, da kupuju nameštaj da plaćaju neplaćene račune i sl. a država bi samo da naplati porez.I treće šta stanodavci dobijaju od države ako redovno plaćaju porez.NIŠTA,sav rad oko izdavanja preuzima stanodavac a država samo uzima pare,to nije porez to je reket.Porez treba da se plati ali razuman a ne 20% da bi se od toga održavala stranačka administracija, sa stanarom ću da napravim ugovor da izdajem stan za 1 evro pa će država ostati bez para,kad je takva.

Slobodan

pre 6 godina

Plaćanje poreza, naplata štete i mesečnog zakupa su u Nemackoj stvar onoga koji izdaje nekretninu. Agencija posreduje u pronalaženju zakupca tj stana, tako da proviziju plaća onaj ko je nalogodavac. Tu se posao agencije završava. Ako vlasnik angažuje agenciju, on će platiti proviziju, a ako je podstanar zaduži da mu traži stan, onda će provizija ići na njegov teret.
Izmirivanje računaje olakšano time što podstanar može odmah da prijavi priključke za struju, telefon i obaveznu TV pretplatu na svoje ime.

I

pre 6 godina

Slazem se da porez treba da se placa ali isto tako drzava treba da odbije sve troskove vezane za investiranje u tu nekretninu I da naplati porez na profit a ne na bruto prihod!

kartmen

pre 6 godina

A imam ja bolju ideju - ukinite porez na imovinu, pa onda tražite PDV od onih koji iznajmljuju nekretnine. Zašto bi neko pristao da plaća porez na izdavanje stana ako je već platio porez što uopšte ima stan? Pare ste već dobili, ajde skinite nam se s vrata.

Olga

pre 6 godina

Skoro 5 godina mi je trebalo da u sudskom postupku izbacim podstanara koji mi nije hteo plaćati zakup. Platio je jednu zakupninu kada sam došla po drugi zakup rekao je: "Ja kad uselim više ne plaćam". Morala sam da ga tužim za iseljenje, da ne bih počinila krivično delo samovlašća i smetanje poseda. Zakon je iz 1980. godine i štiti samo zakupca, trebalo mi je 5 godina 2000. Eura za postupke, a ostavio mi je 1300. Eura neplaćene režije. Država neka naplaćuje od onoga koga štiti. Mene je država izmaltretirala zajedno sa podstanarom.

Slobodan

pre 6 godina

Prihod od izdavanja bi trebalo da se oporezuje, ali ne odvojeno, nego da se sabira sa ostalim prihodima poreskog obveznika.
Npr. ako penzioner sa penzijom od 15.000 dinara izdaje garsonjeru za 20.000 ne bir trebalo da plaća isti procenat poreza kao neko ko već zarađuje 1000 evra i izdaje stan za 400 evra. Takođe bi trebalo uzeti u obzir (kao i u inostranstvu) da se izdaci za održavanje stana, amortizacija i dr. mogu odbiti od osnovice za porez.

022

pre 6 godina

Razvedenu ženu sa dvoje male dece koja je trpela porodično nasilje i ima platu od 30 000 dinara puštam besplatno da žive u stanu mog pokojnog oca i nema te sile koja će mi to zabraniti. Porez na imovinu-stan placa svake godine i ne dam dinar preko toga,imam al ne dam iz principa ako treba i na Sud i do Strbura pa neka dokažu da naplaćujem i prihodujem od toga.
Neka dokažu kako ta žena od 30 000 plate da plati meni kiriju kada su samo režije minimum 10 000 dinara (grejanje 6 000) i kako da prehrani sebe i decu, obučen ih i školuje - neka mi to objasni neki finansijski ekspert.
Njoj da tražim novce neću!!!! i ovako me smatraju ludim jer nekom nešto dajem za džabe a iz svog džepa ne dam iz principa.....

Inače državu rado svakog meseca ja lično oštetim za preko 7-8 000 dinara jer idem u R. Srpsku i svakog meseca naspem tri puna rezervoara - neka me tuže i za to, to je preko 100 000 dinara godišnje.

Alex

pre 6 godina

A na koji način će se određivati koliki je to porez "utajen"?
Jel će izdati neki katalog cena rentiranja? Ako ja ne želim da pokažem ugovor, a ne želim, kako će da znaju da sam stan rentirao? Gde piše da ja ne smem da boravim u tuđem stanu neograničeno vreme?

Cinkaroš

pre 6 godina

Daj 100€ da te ne prijavim ..... Švajcarska ima odličan zakon. Ni jedan stan i lokal ne može da se izda bez posredovanja ovlašćene agencije. Dotična agencija se na dalje brine o naplati kirije, popravkama i održavanju (sem ako stanar sam želi da ga održava), ali isto tako brine i o stanarima(ne moze vlasnik da ih maltretira i izbacuje kada se njemu ćefne i menja visinu kirije kako mu dune vec mora to blagovremeno da najavi preko agencije). Da li ćete da verujete da je posle iseljenja agencija platila troškove krečenja stana koji je zakupac sam okrečio pred iseljenje? Da, agencija je platila troškove a sve to kasnije reguliše sa vlasnikom stana. Ali zato se zna ko šta i za koliko izdaje i na osnovu toga se i naplaćuje porez. A zbog takvih mera u ovoj i drugim oblastima Švajcarska ima PDV od 8% a mi 20%.

Stanodavac

pre 6 godina

U kojoj to zemlji osiguranje nadoknađuju štetu koju stanari naprave dok stanuju? Stanovao sam 15 godina u EU, ali na takvo nešto nisam naišao. Vlasnik stana mora da promeni bojler kad procuri, ali ako ja isflekam zidove, troškovi krečenja idu na moj račun. Zato i postoji obaveza plaćanja 3 stanarine u trenutku ulaska u stan. Prva je stanarina za prvi mesec, druga je stanarina za zadnji mesec (u slučaju da stanar mora da se izbaci zbog nedostatka sredstava za plaćanje stanarine), a treća je za nadoknadu štete koja mora da se popravi nakon izlaska stanara iz stana (krečenje, farbanje i ostali sitni molerski radovi). Ukoliko nema tih troškova (ili nešto para preostane) stanodavac vraća te pare bivšem stanaru...
(Milan_PT, 19. maj 2017 13:57)

A koju cu ja stetu da nadoknadim, od jedne kirije za garsonjeru, koju izdajem za 50 eura? I sta tu ima da preostane?

frfr

pre 6 godina

"S druge strane, kazne za podstanare kreću se od 20.000 do 50.000 dinara."


Podstanar nije obveznika placanja poreza na prihod u ovom smislu jer ne ostvaruje prihod. Na sta se ove kazne odnose?

nemanja s.

pre 6 godina

Prvo se uredi sistem koji treba da štiti i stanodavca i podstanara. Računi da budu na ime podstanara, koji i koristi date usluge. Onda stisnete stanodavce da plaćaju porez. Videćete, ako budu osećali da rentiranje nije rizik, koliki je danas, plaćaće većina!

Milan papulic

pre 6 godina

Mislim da bi B92 trebalo da malo vise ulozi truda kada ovakav clanak objavi. Naime da bi citalastvo moglo da donese neki stav o novom zakonu bilo bi neophodno da taj stav izgradi na osnovu vise cinjenica:

1. Porez se naplacuje kao porez na usluge ili porez na dohodak
2. Da li postoje poreske olaksice i ako postoje, sta je osnov i koliko iznosi
3. Porez prikupljen na ovaj nacin sluzice drzavi za ??? rasporedjivace ga ??? kontrola koristenje sredstava bice dodeljena ??? ( ovo bi trebalo da bude po reciprocitetu, ako drzava ima pravo da nadgleda stanodvce i zakupce, da proverava vrednost usluge i propisuje porez , za ocekivati je da i drzava postupa po istim principima )
4. Kako se drzava dodaje kao treci ucesnik u prometu usluga izdavanja privatnog prostora, i za to napalacuje svoje usluge, porez, sta ce biti njena obaveza, prava je navela kao i sankcije
5. Koji su zakoni koji se primenjuju na stanodavce, koji na zakupce, koja je prosecna brzina resavanja sporova, koji su sudovi nadlezni

itd, itd,

Tema je svakako interesantna, i koliko u ovom trenutku mogu da vidim samo je drzava na dobitku, a to je win-lose kombinacija koja ce neminovno ici na lose-lose kombinaciju i onda ce jos jedan pokusaj uvodjenja reda od nas napraviti hajduke i uskoke kao i neprikosnovene age i knezove.

Jegulja

pre 6 godina

pa dobro ali neka racuni za infostan, struju i sl. dolaze na ime podstanara (dok je podstanar), neka ga drzava ekspresno izbacuje ako ne plati kiriju ili pravi stetu po stanu... naravno nista od toga. drzava po obicaju bi da uzme lovu i ne radi nista.

masak

pre 6 godina

Meni samo nije jasno kako ce taj upravnik da zna ko zivi u stanu? Hoce imati pravo da upada u stan i legitimise stanare ili ce sa policijom to da rade? Ili ce se oslanjati na komsije koje ce da prijavljuju "sumnjive ljude" u zgradi? Jesam za to da se placa porez i da se drzava sredi,ali ovo mi zvuci kao jos jedna glupost koji rade. I ovako su nesposobni za bilo sta.

Pera

pre 6 godina

Drzava ima moralno pravo da naplati porez onda kada zastiti prava i stanodavaca i podstanara u slucaju krsenja odredbi ugovora. To kod nas ne da nije slucaj, nego cak i kada sami trazite zastitu na sudu to traje godinama sto obesmisljava zastitu prava zbog koje ste se obratili sudu tj. drzavi.

Ja

pre 6 godina

A što bi podstanari odgovarali bilo kome dokle god plaćaju kiriju i režije? Ko kad bi mene neko kaznio što nisam poneo fiskalni račun kad završim s kupovinom

Milan_PT

pre 6 godina

U kojoj to zemlji osiguranje nadoknađuju štetu koju stanari naprave dok stanuju? Stanovao sam 15 godina u EU, ali na takvo nešto nisam naišao. Vlasnik stana mora da promeni bojler kad procuri, ali ako ja isflekam zidove, troškovi krečenja idu na moj račun. Zato i postoji obaveza plaćanja 3 stanarine u trenutku ulaska u stan. Prva je stanarina za prvi mesec, druga je stanarina za zadnji mesec (u slučaju da stanar mora da se izbaci zbog nedostatka sredstava za plaćanje stanarine), a treća je za nadoknadu štete koja mora da se popravi nakon izlaska stanara iz stana (krečenje, farbanje i ostali sitni molerski radovi). Ukoliko nema tih troškova (ili nešto para preostane) stanodavac vraća te pare bivšem stanaru...

Jbg

pre 6 godina

Samo da ne ostane opet i ovo samo još jedno mrtvo slovo na papiru ...
I samo molim sve one koji imaju spreman komentar u stilu mamu im ,pljačka ovo ono itd da dobro već jednom razmisle o svemu.
Jer na kraju krajeva time se samo hrani nas nakaradni sistem koga MI održavamo u životu(bez obzira ko je na vlasti taj bedni sistem ostaje takav kakav je zbog nas)
A takvih primera u kome mi narod ove zemlje svesno ili nesvesno hranimo taj sistem vec decenijama ima na hiljade ...

022

pre 6 godina

Razvedenu ženu sa dvoje male dece koja je trpela porodično nasilje i ima platu od 30 000 dinara puštam besplatno da žive u stanu mog pokojnog oca i nema te sile koja će mi to zabraniti. Porez na imovinu-stan placa svake godine i ne dam dinar preko toga,imam al ne dam iz principa ako treba i na Sud i do Strbura pa neka dokažu da naplaćujem i prihodujem od toga.
Neka dokažu kako ta žena od 30 000 plate da plati meni kiriju kada su samo režije minimum 10 000 dinara (grejanje 6 000) i kako da prehrani sebe i decu, obučen ih i školuje - neka mi to objasni neki finansijski ekspert.
Njoj da tražim novce neću!!!! i ovako me smatraju ludim jer nekom nešto dajem za džabe a iz svog džepa ne dam iz principa.....

Inače državu rado svakog meseca ja lično oštetim za preko 7-8 000 dinara jer idem u R. Srpsku i svakog meseca naspem tri puna rezervoara - neka me tuže i za to, to je preko 100 000 dinara godišnje.

Pera

pre 6 godina

Drzava ima moralno pravo da naplati porez onda kada zastiti prava i stanodavaca i podstanara u slucaju krsenja odredbi ugovora. To kod nas ne da nije slucaj, nego cak i kada sami trazite zastitu na sudu to traje godinama sto obesmisljava zastitu prava zbog koje ste se obratili sudu tj. drzavi.

Olga

pre 6 godina

Skoro 5 godina mi je trebalo da u sudskom postupku izbacim podstanara koji mi nije hteo plaćati zakup. Platio je jednu zakupninu kada sam došla po drugi zakup rekao je: "Ja kad uselim više ne plaćam". Morala sam da ga tužim za iseljenje, da ne bih počinila krivično delo samovlašća i smetanje poseda. Zakon je iz 1980. godine i štiti samo zakupca, trebalo mi je 5 godina 2000. Eura za postupke, a ostavio mi je 1300. Eura neplaćene režije. Država neka naplaćuje od onoga koga štiti. Mene je država izmaltretirala zajedno sa podstanarom.

Jegulja

pre 6 godina

pa dobro ali neka racuni za infostan, struju i sl. dolaze na ime podstanara (dok je podstanar), neka ga drzava ekspresno izbacuje ako ne plati kiriju ili pravi stetu po stanu... naravno nista od toga. drzava po obicaju bi da uzme lovu i ne radi nista.

kartmen

pre 6 godina

A imam ja bolju ideju - ukinite porez na imovinu, pa onda tražite PDV od onih koji iznajmljuju nekretnine. Zašto bi neko pristao da plaća porez na izdavanje stana ako je već platio porez što uopšte ima stan? Pare ste već dobili, ajde skinite nam se s vrata.

Neko tamo

pre 6 godina

Ne ugovor ni u ludilu! U nekoj uređenoj državi da, ali ovde bože sačuvaj. Kada nema ugovora, ukoliko stanar pravi probleme, moguće ga je iseliti po hitnom postupku. Ako postoji ugovor i stanar prestane da plaća i račune i kiriju, jedina mera je tužba protiv njega. Postupci traju desetak godina, ukupna šteta ide i do nekoliko desetina hiljada evra, a za to vreme stanar je zaštićen od iseljenja dok god je sudski postupak u toku, Na kraju stigne presuda, ali se najčešće pokaže da nema imovine niti stalan posao iz čega bi mogla da se sprovede prinudna naplata. Dakle, može državi i taj namet, kao neka vrsta reketa, ali ne sklapati nikakve ni pisane ni usmene ugovore!

Ja

pre 6 godina

A što bi podstanari odgovarali bilo kome dokle god plaćaju kiriju i režije? Ko kad bi mene neko kaznio što nisam poneo fiskalni račun kad završim s kupovinom

Stanodavac junior

pre 6 godina

Imam sklopljen ugovor sa zakupcem mog stana na 35 evra mesecno. Mogu da mi pljunu pod prozor, mogu da mi naplate porez slobodno. Razmisljam da ugovor spustim i na 10e mesecno. Polupismeni ljudi vode drzavu i misle da su pametniji od onih koji zaradjuju sve sa svojih 10 prstiju. Smesno.

xD

pre 6 godina

Sta drzavu boli dupe sto ja prihodujem od stanarine , je l malo sto placam porez na nekretninu? je l mi drzava na neki nacin pomogla da steknem tu nekretninu, je l idealnih 18% pripada njoj

mala

pre 6 godina

U redu, plaćaću porez. Ali želim da država oformi telo koje će štititi i stanodavca i stanara od kršenja ugovora. Brzo, jednostavno, efikasno. Država bi samo novac i prava za sebe, a nijednu obavezu ne ume da ispuni.

Tanja

pre 6 godina

Koja je sansa da drzava Srbija postane pravna drzava? Nikakva! U USA se placa 30% ali ne na kiriju nego na dobit. Znaci sve popravke i troskove koje imas, sacuvas racune, onda kazes kolko meseci si izdavao, oduzmes saberes i platis porez na dobit. U srbiji sve naopako pa i to. Stan u Srbiji koji platis 50000 evra izdajes za 100 evra ako si srecan. Kolko godina ti treba da otplatis taj stan? U usa platis 80-100000 dolara stan i izdajes od 700-1500$ ? O kom porezu vise pricaju? Porez na robu u usa od 5-10% u srbiji 18% Pa ne moze narod sve da plati! Alo politicari, mućnite malo glavom, ovo je gore nego u tursko vreme, znalo se platiš toliki harač i gotovo, a ovi harač na harač na harač...Sramota me njih što to rade sopstvenom narodu, a sramota me i naroda koji ćuti i sve to trpi!

kiseli

pre 6 godina

Kako se ugledate na Evropu kad treba nesto da uzmete od naroda? Zasto nemamo sudove kao Evropa, zasto nemamo nize poreze kao Evropa, plate, administraciju, skolstvo, zdravstvo... Da stanem ovde posto je niz beskonacan!

MarkoB

pre 6 godina

Po ovoj logici treba oporezovati i sve prodavce iz oglasa. Ili majstore. Prihoduju. Od ovoga nema nista. Moracete da obelezavate novcanice. Ko ce dokazati da podstanar placa kiriju i kako? Eto zivi bez nadoknade. Samo placa rezije...

Milan papulic

pre 6 godina

Mislim da bi B92 trebalo da malo vise ulozi truda kada ovakav clanak objavi. Naime da bi citalastvo moglo da donese neki stav o novom zakonu bilo bi neophodno da taj stav izgradi na osnovu vise cinjenica:

1. Porez se naplacuje kao porez na usluge ili porez na dohodak
2. Da li postoje poreske olaksice i ako postoje, sta je osnov i koliko iznosi
3. Porez prikupljen na ovaj nacin sluzice drzavi za ??? rasporedjivace ga ??? kontrola koristenje sredstava bice dodeljena ??? ( ovo bi trebalo da bude po reciprocitetu, ako drzava ima pravo da nadgleda stanodvce i zakupce, da proverava vrednost usluge i propisuje porez , za ocekivati je da i drzava postupa po istim principima )
4. Kako se drzava dodaje kao treci ucesnik u prometu usluga izdavanja privatnog prostora, i za to napalacuje svoje usluge, porez, sta ce biti njena obaveza, prava je navela kao i sankcije
5. Koji su zakoni koji se primenjuju na stanodavce, koji na zakupce, koja je prosecna brzina resavanja sporova, koji su sudovi nadlezni

itd, itd,

Tema je svakako interesantna, i koliko u ovom trenutku mogu da vidim samo je drzava na dobitku, a to je win-lose kombinacija koja ce neminovno ici na lose-lose kombinaciju i onda ce jos jedan pokusaj uvodjenja reda od nas napraviti hajduke i uskoke kao i neprikosnovene age i knezove.

Ko je ovdje lud

pre 6 godina

Ostavite podstanare na miru samo im fali jos porez na stan koji iznajmljuju, sasvim im je dovolljna i previse podstanarska beda bez poreza.Ja sam bivsi podstanar sa stazom od 8 godina neponovilo se nikom, tezak je podstanarski zivot u Srbiji. Podstanari su najugrozenija kategorija ljudi u Srbiji samo im na kiriju fali porez.Drzavo propadni odmah ako nema drugog spase sem poreza na podstanare.Ovo je cist porez na nsjugrozenije.

Milan_PT

pre 6 godina

U kojoj to zemlji osiguranje nadoknađuju štetu koju stanari naprave dok stanuju? Stanovao sam 15 godina u EU, ali na takvo nešto nisam naišao. Vlasnik stana mora da promeni bojler kad procuri, ali ako ja isflekam zidove, troškovi krečenja idu na moj račun. Zato i postoji obaveza plaćanja 3 stanarine u trenutku ulaska u stan. Prva je stanarina za prvi mesec, druga je stanarina za zadnji mesec (u slučaju da stanar mora da se izbaci zbog nedostatka sredstava za plaćanje stanarine), a treća je za nadoknadu štete koja mora da se popravi nakon izlaska stanara iz stana (krečenje, farbanje i ostali sitni molerski radovi). Ukoliko nema tih troškova (ili nešto para preostane) stanodavac vraća te pare bivšem stanaru...

Dali bocek

pre 6 godina

Privatna kuca, cetiri velika stana, lokacija predratna. Ko je taj ko ce da udje u dvoriste, i da popisuje ko tu i kako zivi? Mislim, moze da pokusa, ali dobermani ziva vatra. Dajte ljudi, ako ucinak bude 20%, to ce biti cudo. A, da, i to opet na ledja nesrecnog podstanara. Zatim, ako i prijavi, ne verujem da za isti stan treba da placa dva poreza; porez na imovinu, i porez na rentiranje. Stan valjda tada postaje neka vrsta sredstva za rad, pa moze da se razmislja i o povracaju PDV-a, od prihoda od izdavanja, pa zasto da ne, i plata za vlasnika koji ga odrzava, pa odbitak za tekuce odrzavanje (crkao bojler, opravke...) ma ima tu nedorecenosti i protivrecnosti koliko hoces.

Ovce za šišanje

pre 6 godina

Vlasnici dva i više stanova su već oporezovani,tako što plaćaju porez na imovinu po većoj stopi nego oni koji imaju samo stan za život,drugo stopa od 20 % je među najvećim u regionu,realno bi bilo oko 5-10% pa ako ima u Srbiji 260 000 stanova koji se izdaju to onda to i nije mala para,do hiljadu dinara mesečno hoću da platim porez a nekoliko desetina evra mesečno neću, taj stan mi nije država dala,stanodavci moraju sami da kupe stan,da ga periodično renoviraju, da kupuju nameštaj da plaćaju neplaćene račune i sl. a država bi samo da naplati porez.I treće šta stanodavci dobijaju od države ako redovno plaćaju porez.NIŠTA,sav rad oko izdavanja preuzima stanodavac a država samo uzima pare,to nije porez to je reket.Porez treba da se plati ali razuman a ne 20% da bi se od toga održavala stranačka administracija, sa stanarom ću da napravim ugovor da izdajem stan za 1 evro pa će država ostati bez para,kad je takva.

Bojan

pre 6 godina

Neka uvedu isto kao sto je i na zapadu. Ugovor da se uvede i da svi racuni tog trenukta budu prebaceni na onog ko je iznajmio stan. U slucaju da ne plate racun, izvrsitelji ce mene juriti. Drugo kada vam stanar da otkaz morate u poreskoj da dokazujete da on vise nije tu, da odete sa njim u policiju i da potpisete da on ne stanuje tu. Ako to ne uradite sticice vam i dalje da placate porez. Kao i sve sto su uvveli u ovu zemlju tako i ovo. Zdrastvo, sklolstvo, policija i svi novi zakoni sam su zakoni koji se ne pimenjuju, osim na jadan narod, a svi ostali rade po starom.

onako usput, samo da uporedim cene

pre 6 godina

Ako su mogle šećerane da se prodaju za 1 evro,
što ne bi mogao stan da se iznajmljuje za 10 evrocenti mesečno?

frfr

pre 6 godina

"S druge strane, kazne za podstanare kreću se od 20.000 do 50.000 dinara."


Podstanar nije obveznika placanja poreza na prihod u ovom smislu jer ne ostvaruje prihod. Na sta se ove kazne odnose?

Aleksandar

pre 6 godina

U Americi su struja, gas, telefon, internet, kablovska na ime podstanara. Ako ne platiš, lepo te isključe i prijave tvoj dug na kreditni biro. Kad ulaziš u novi stan, sve sam moraš da odradiš kako bi ti aktivirali sve navedene stavke. Ako ranije nisi plaćao na drugoj adresi, prvo prethodni dug moraš da izmiriš. Kulturno sve, nema ljutiš.

Pedja

pre 6 godina

A oni koji izdaju kuce ili stanove u kucama u privatnom vlasnistvu ce znaci biti privilegovani jer nece imati upravnika da ih prijavljuje?! Kakva je to onda ravnopravnost gradjana?!

masak

pre 6 godina

Meni samo nije jasno kako ce taj upravnik da zna ko zivi u stanu? Hoce imati pravo da upada u stan i legitimise stanare ili ce sa policijom to da rade? Ili ce se oslanjati na komsije koje ce da prijavljuju "sumnjive ljude" u zgradi? Jesam za to da se placa porez i da se drzava sredi,ali ovo mi zvuci kao jos jedna glupost koji rade. I ovako su nesposobni za bilo sta.

od mene tolko

pre 6 godina

ja kao podstanar ocekujem da to opet ja platim, placao sam tv pretplatu kad niko nije placao pa cu sad i ovo. iskreno se nadam skorasnjem bekstvu odavde.

Ivica

pre 6 godina

U mom slucaju situacija je da sam besplatno od poznanika dobio stan [4 clana porodice] na koriscenje i to pre 4 godine posto su ljudi u inostranstvu. Dakle ne zaradjuju od mene, osim sto placam infostan i ostale racune da ne bi islo njima na teret. Koja je ovo kategorija - ima li neko objasnjenje?

marko

pre 6 godina

Svako ko misli da nije fer da se dignu kirije zbog poreza je nerealan. Nisu stanodavci ovde oni koje treba kriviti, vec drzava, zbog koje nema narod leba da jede.
U Cacku se stanarina za stan od 50m2 u centru krece oko 100e. Pa cekajte, zar treba da bude 80e? Zar je to realno? Od tih 80 mora i da se plati odrzavanje stana. Ispada da se stanovi izdaju samo da bi se izbegli troskovi rezije.
Ako ovo stvarno stupi na snagu, a nadam se da nece, mnogi podstanari ce morati napolje, posebno u manjim sredinama, iz prostog razloga sto bi vise kostali stanodavca kroz habanje stana, nego sto bi isti profitirao od kirije.
Ja sam inace i stanodavac i podstanar, i kao jedinog krivca vidim raspalu drzavu.

Deki

pre 6 godina

Da ali zato se placa dosta veci porez na imovinu ako vlasnik nije prijavljen na adresu stana jer se predpostavlja da ga izdaje pa samim tim je vise oporezovan i sad jos plus dodatni porez.

Pavle

pre 6 godina

Zasto bih osecao cak i teoretski potrebu, da drzavi, kojoj sam platio porez, kada sam kupio stan, svake godine placam porez na nesto sto je MOJE i sto sam vec KUPIO i PLATIO POREZ?!
Dok sam ziv, necu platiti porez na izdavanje stana, jer mi ga nije kupila drzava, vec sam ga kupio sam, uprkos svim pokusajima drzave da me opljacka sto vise moze. PALJBA!

mup

pre 6 godina

Roditelji imaju neku garsonjeru oko čijeg se izdavanja ja bakćem. Reč je o 100€ i taj novac odmah daju za komunalije u svom stanu, a od očeve penzije oko 28.000 zive i leče se. Zanima me dali će oporezovati i te male iznose od kojih ljudi ne mogu da se bogate već da malo podignu standard i da prežive. MMF je sve to naredio preko svog službenika u našoj vladi i to se mora ispuniti. Narod nek pomre, koga je briga.

Alex

pre 6 godina

A na koji način će se određivati koliki je to porez "utajen"?
Jel će izdati neki katalog cena rentiranja? Ako ja ne želim da pokažem ugovor, a ne želim, kako će da znaju da sam stan rentirao? Gde piše da ja ne smem da boravim u tuđem stanu neograničeno vreme?

stan za izdaju

pre 6 godina

Sto sse tice agencija, to je vec ovde vise puta raspravljano, to je posao parazitski da mu slicnog nema. Ko ce me naterati da izdajem svoju imovinu preko agencije ili da unajmljujem preko njih, bas bih volela da vidim. To samo povecava troskove, mozda to funkcionise u Parizu ili negde gde se stan iznajmljuje za 800 evra, pa i tamo je glupo.
NIKADA ne angazovati agenciju, ni za kupoprodaju ni za iznajmljivanje. agencije nisu lojalne nikome, a pare uzimaju za besmislen posao.

Zoki

pre 6 godina

Taman onih 10% sto nam premijer presednik najavljuje kao epohalno za bolji zivot da spucamo na povecanje stanarine. I jos vise od toga. Bas "bolji zivot" nego sta,ali za partokrate po drzavnim foteljama.

Polo

pre 6 godina

Nece se uspeti mnogo sa tim zakonom, zato sto ko izdaje stan za 300€ prijavice u dogovoru sa podstanarom na 50€ tako da drzava nece dobiti 60€ nego samo 10€...
Inace to se vec radi uveliko jer 20% je stvarno previse, plus svi ostali porezi koje drzava uzme na konto neke nekretnine, stana, lokala.

Sabre

pre 6 godina

Gde mi ljudi moji zivimo. Crncis i rintas ko stoka da bi nesto stvorio, gledaju da te zeznu na svakom koraku. Onda krenes da placas nenormalne (s obzirom na standard) poreze na to sto si INACE sam teskom mukom zaradio. I onda povrh svega sad i ovo, dok se SPC-u svakodnevno vraca NEKA imovina i ne moraju da placaju ni dinara, a ova bagra na vlasti samo smislja nove izbore da jos vise para stavi u dzep. I posle zasto ljudi ni BusPlus nece da plate, da ne pricam o sedenju na birou dok radis za strance. Kako drzava prema nama tako cemo i mi prema njima.

Djole

pre 6 godina

kada ce porodica na vlasti i njihova partijska bratija da plati porez na sve što su oteli u zadnjih 5 godina i osiromašili narod
Šta bi sa aferama ne secam se da je iko odgovarao u ovoj korumpiranoj zemlji u vlasti

Vozd

pre 6 godina

A kako ce neko da dokaze da je neko podstanar? Uvek moze da se kaze da su to prijatelji ili rodjaci i da im dato da tu zive, a ako bas zatreba uvek moze da se napravi ugovor na npr 20 ili 50 evra. Ovaj zakon nema sanse da se primeni i toga su svesni i oni koji su ga pisali, ali ocigledno da racunaju na to da ce se neki stanodavci uplasiti pa placati taj porez. Bolje ista nego nista.

mix

pre 6 godina

Svi podstanari sledeci put da glasaju za Vucica.Nemoj neko da nije izasao na izbore ili zaokruzio nekog drugog.Naravno da se vlasnici stanova nece odreci svog dela,nego ce povecati kirije,a ljudi moraju negde da zive.
Tako je to kad vam bankrotira drzava,pa izmislja i crno ispod nokta da uzme svojim gradjanima.

Pera detlic

pre 6 godina

Hocemo da glumimo razvijene evropske zemlje a ne znamo gde smo suplji. Ovaj sistem nece proci ovde, i ne treba! Ima mnogo precih stvari kojima poreska uprava mora da se bavi a ne da izmisljaju nove namete ionako siromasnim gradjanima.

nesha

pre 6 godina

pa prošli su izbori. sada ide druga priča. pošto najavljuju novu turu smamjivanja nameta poslodavcima (čitaj tajkunima/kapitalistima), a već su im dali novi zakon da mogu da otpuštaju sa nikad manjim penalima. sirotinju su već otpustili, smanjili plate i penzije, jedino što još može po sirotinji to je doneti zakon po kome će skočiti kirija

Jjj

pre 6 godina

Treba porez da se placa, ali da se ne placa uvecani porez na imovinu, kad vlasnik nije prijavljen na tu adresu. Ali, pre svega, zastititi vlasnike, tj. da svi racuni budu na ime zakupca, pa ako ne placa, da njega drzava juri i salje izvrsitelje. Ako zele da uvedu red u ovoj oblasti, nek urade to kako treba.

Vlada

pre 6 godina

Ahahaha, ne znam šta je smešnije, ideja da će postojeći predsednik skupštine stanara smeti da me cinkari, ili da će moj podstanar da nekom eventualno postavljenom sa strane da otvori vrata. Taj film nećete gledati.

I

pre 6 godina

Slazem se da porez treba da se placa ali isto tako drzava treba da odbije sve troskove vezane za investiranje u tu nekretninu I da naplati porez na profit a ne na bruto prihod!

Goran

pre 6 godina

Jos jedan nacin da se sirotinji uzme i crno ispod noktiju. Zar neko normalan misli da ce gazde to da plate a da stanarinu nepovise? A kao podstanari ne zive bogati, oni su svoje stambeno pitanje resili. Visestruko!

bb

pre 6 godina

Koliko drzava lobira da se i iznajmljivanje stanove namesti agencijam koje ce za tu uslugu uzimati lepe pare. Citlai smo pre neku nedelju da se predlaze da se umesto 4 % provizije placa cak 6 % provizije agenicjama kada se prodaje stan.

Dejan74

pre 6 godina

Imao sam stan od 80m2 u Bul,M.Pupina
Izdavao sam ga za 400e mesecno..posle tri god. sam resio da ga prodam jer je steta posle svakog podstanara bila veca od vrednosti izdavanja.
Jedna nasa Svedjanka je ubacila malo.kuce koje je pojelo ugaonu garn. i sobna vrata..drugom je mama zapalila stan dok je kuvala vino... malo zadremala.
Trenutno zivim u Becu,placam prazno potkrovlje od 55m2 bez lifta 620e a 4900e sam morao da platim da bih usao u stan ..i da ovde se porez placa samo.prvog meseca 40%

Slobodan

pre 6 godina

Prihod od izdavanja bi trebalo da se oporezuje, ali ne odvojeno, nego da se sabira sa ostalim prihodima poreskog obveznika.
Npr. ako penzioner sa penzijom od 15.000 dinara izdaje garsonjeru za 20.000 ne bir trebalo da plaća isti procenat poreza kao neko ko već zarađuje 1000 evra i izdaje stan za 400 evra. Takođe bi trebalo uzeti u obzir (kao i u inostranstvu) da se izdaci za održavanje stana, amortizacija i dr. mogu odbiti od osnovice za porez.

nemanja s.

pre 6 godina

Prvo se uredi sistem koji treba da štiti i stanodavca i podstanara. Računi da budu na ime podstanara, koji i koristi date usluge. Onda stisnete stanodavce da plaćaju porez. Videćete, ako budu osećali da rentiranje nije rizik, koliki je danas, plaćaće većina!

nebojša

pre 6 godina

Za one neupućene koji kažu da će da sklope ugovor na 20, 30€. Poreska uprava ne funkcioniše tako da naplati porez na ugovornu sumu već ima svoj katalog-registar vrednosti izdavanja za svaku lokaciju u gradu tako da će razrezati realan porez koji će biti stalni jer ćete podstanara pri potpisivanju ugovora morati da vodite kod notara na overu, košta 10.800rsd a kada više ne bude želeo više da živi kod vas tada kod notara i na raskid ugovora, 5.400rsd platiti overu

Cinkaroš

pre 6 godina

Daj 100€ da te ne prijavim ..... Švajcarska ima odličan zakon. Ni jedan stan i lokal ne može da se izda bez posredovanja ovlašćene agencije. Dotična agencija se na dalje brine o naplati kirije, popravkama i održavanju (sem ako stanar sam želi da ga održava), ali isto tako brine i o stanarima(ne moze vlasnik da ih maltretira i izbacuje kada se njemu ćefne i menja visinu kirije kako mu dune vec mora to blagovremeno da najavi preko agencije). Da li ćete da verujete da je posle iseljenja agencija platila troškove krečenja stana koji je zakupac sam okrečio pred iseljenje? Da, agencija je platila troškove a sve to kasnije reguliše sa vlasnikom stana. Ali zato se zna ko šta i za koliko izdaje i na osnovu toga se i naplaćuje porez. A zbog takvih mera u ovoj i drugim oblastima Švajcarska ima PDV od 8% a mi 20%.

Peter Pan

pre 6 godina

A koje su kazne ili posledice za upravnike ako im nije azurna ta lista ko gde zivi?
Sigurno se nece zaliti skupstina stanara ako mu lista nije azurna lista a ne vidim ko i kako moze da ih proverava? Jedino ako 'rade na procenat' pa da se potrude da savesno to odrzavaju. :)

A tek ovo sto podstanari treba da u 8 dana otrce da pijave mesto boravka... Zamisljam samo kada pocne semester u Bg 10.000 studenata atak na poresku (ili gde se vec prijavljuju). Onda na kraju semestra ista stvar u rednim gradivoma pa sve u krug...

Dzaba se nervirate sifra "APP"-"ako prodje prodje" ako ne prodje salili smo se...

pre 6 godina

260 hiljada vlasnika nekretnina koji ne placaju porez puta cetiri clana porodice blize i dalje rodbine minimum istih na sledecim izborima koliko je to glasova protiv sadasnje vlasti?

Kole

pre 6 godina

Napravicu ugovor o izdavanju za 20e mesecno, i platicu porez 2e. I eto ti drzavo
(mar, 19. maj 2017 14:19)

Vrlo pametno. I onda podstanar dođe i plati ti 20 evra kiriju a ti mu ne možeš ništa jer tako piše u ugovoru.

Stanodavac

pre 6 godina

U kojoj to zemlji osiguranje nadoknađuju štetu koju stanari naprave dok stanuju? Stanovao sam 15 godina u EU, ali na takvo nešto nisam naišao. Vlasnik stana mora da promeni bojler kad procuri, ali ako ja isflekam zidove, troškovi krečenja idu na moj račun. Zato i postoji obaveza plaćanja 3 stanarine u trenutku ulaska u stan. Prva je stanarina za prvi mesec, druga je stanarina za zadnji mesec (u slučaju da stanar mora da se izbaci zbog nedostatka sredstava za plaćanje stanarine), a treća je za nadoknadu štete koja mora da se popravi nakon izlaska stanara iz stana (krečenje, farbanje i ostali sitni molerski radovi). Ukoliko nema tih troškova (ili nešto para preostane) stanodavac vraća te pare bivšem stanaru...
(Milan_PT, 19. maj 2017 13:57)

A koju cu ja stetu da nadoknadim, od jedne kirije za garsonjeru, koju izdajem za 50 eura? I sta tu ima da preostane?

rade

pre 6 godina

Podstanare niko pa ni stanodavac ne drži u pritvoru. Ako nekim slučajem stanodavac neće da sklopi ugovor, slobodni su da stan napuste. Tako da zakon treba obe strane da obaveže na sklapanje istog, ali i hitnost u postupanju organa države u slučaje spora.
Ne bi bilo loše da se od postanara traže garancije ispunjena ugovora(bankarske i sl.)jer stanodavac unosi daleko veću imovinu u odnos. Porez je gospodo službenici, plaćanje za koje se obezbeđuje usluga, sigurnost itd.

Slobodan

pre 6 godina

Plaćanje poreza, naplata štete i mesečnog zakupa su u Nemackoj stvar onoga koji izdaje nekretninu. Agencija posreduje u pronalaženju zakupca tj stana, tako da proviziju plaća onaj ko je nalogodavac. Tu se posao agencije završava. Ako vlasnik angažuje agenciju, on će platiti proviziju, a ako je podstanar zaduži da mu traži stan, onda će provizija ići na njegov teret.
Izmirivanje računaje olakšano time što podstanar može odmah da prijavi priključke za struju, telefon i obaveznu TV pretplatu na svoje ime.

Brica

pre 6 godina

@nenadEU
Nije problem placanje vec nacin naplate,broj raznih poreza i nameta kao i sta se dobija za uzvrat.
Platis porez pri kupovini
Placas porez na imovinu
Placas porez na rentiranje
Platis pdv 20% na sve sto potrosis
Akcize,naknade,troskove,carine...
Zauzvrat dobijes fantomke,pokusaj ukidanja evolucije,vodju sa sve bratijom i kumovima i 1€najnizu satnicu

Jbg

pre 6 godina

Samo da ne ostane opet i ovo samo još jedno mrtvo slovo na papiru ...
I samo molim sve one koji imaju spreman komentar u stilu mamu im ,pljačka ovo ono itd da dobro već jednom razmisle o svemu.
Jer na kraju krajeva time se samo hrani nas nakaradni sistem koga MI održavamo u životu(bez obzira ko je na vlasti taj bedni sistem ostaje takav kakav je zbog nas)
A takvih primera u kome mi narod ove zemlje svesno ili nesvesno hranimo taj sistem vec decenijama ima na hiljade ...

TataMata

pre 6 godina

Napravicu ugovor o izdavanju za 20e mesecno, i platicu porez 2e. I eto ti drzavo
(mar, 19. maj 2017 14:19)

I onda cu da tražim od vlade Srbije ( nema veze ko je na vlasti) da zdravstvo i školstvo bude na nivou Švajcarske Paradoks bre

Baca

pre 6 godina

Koja banana država...
Svuda u svetu se porez na prihode naplaćuje kada se odbiju svi troškovi.
Kada meni ova fake država prizna sve troškove posedovanja stana, od kamate na kredit, do renovacije istog kada ga podstanar napusti, ako nešto ostane, pa sam u plusu sa izdavanjem, prvi ću da im platim porez na dobit

Vuk

pre 6 godina

@Tanja Očigledno su Ameriku videla na razglednici, koji stan imaš za 80000 dolara i gde.Bitno je nešto lupati a da li je istina to i nije toliko bitno.

Dok

pre 6 godina

Ali priča o ugovoru za izdavanje stana za 30 eura je toliko smešna da je to neverovatno. Postojaće knjiga kataloške vrednosti stana i minimum cene izdavanja. Pa to je kao kad bi ja prodavao novog audija i rekao u opštini da sam ga prodao za 2 eura i za prenos platim 40 dinara. Ovde svi hoće evropske plate,dobre bolnice i puteve a zakon koji nije stupio na snagu već gledaju kako da izigraju.Kazna je 150,000 pa se vi kockajte.A priča kako dajete novac nepismenim i glupim politicarima?!?!?!? Vi pismeni i pametni pa radite na pumpama, kladionicama i trafikama a oni tako glupi na dobrim funkcijama?!??!Misli te o tome....

dex

pre 6 godina

@ Kole..u pravu si za to u vezi ugovora.Ali, obzirom da taj ugovor (na 20 eura) nece biti kod podstanara nego kod stanodavca iskljucivo onda od te tvoje "pameti" nema nista.

Darth Shone

pre 6 godina

@Dex,ima, ima jer ako taj pametnjakovic hoce da ja od njega iznajmim stan, jedan primerak ugovora ide meni, a ja sa tim primerkom pravo u poresko, pa ako na mom primerku pise 200 a na njehovom 20 to je utaja poreza, a za to bi trebalo da se ide u zatvor. Najgora sorta ljudi je srpski land lord, I zato drzavo, makar iza ovoga stajala zelja za pljackom I ko zna sta jos, deri, a za neplaceni porez oduzimaj I crno ispod nokata do desetog kolena. Dok jedan ne padne, svi ce I dalje hteti da zive na tudjoj nesreci.

Jovica

pre 6 godina

Sve ce opet na taret zakupca,skocice cena zakupnina.Mucenici koji tesko zive i koji ne mogu da kupe nekretninu ce jos teze ziveti....

Nenad-EU

pre 6 godina

Naravno da porez na prihode (neka su oni i od rente) treba da se plati. Rentiranje je biznis kao i svaki drugi. Dzaba se neki bune da je to NJIHIVO i da zato nece da plate porez. Tom logikom onda niko ne bi trebao da placa porez jer i taksista taksira svojim autom, advokat radi svojim znanjem, ugostitelj je vlasnik svoje kafane itd.

Hocemo da budemo kao razvijene zemlje ali porez neka placa neko drugi. Cinjenica je da se tu okrece ogromna kolicna novca u sivoj zoni. Nema jednog jedinog razloga da se drzava odrekne tog dela koji joj pripada.

Dok

pre 6 godina

Ali priča o ugovoru za izdavanje stana za 30 eura je toliko smešna da je to neverovatno. Postojaće knjiga kataloške vrednosti stana i minimum cene izdavanja. Pa to je kao kad bi ja prodavao novog audija i rekao u opštini da sam ga prodao za 2 eura i za prenos platim 40 dinara. Ovde svi hoće evropske plate,dobre bolnice i puteve a zakon koji nije stupio na snagu već gledaju kako da izigraju.Kazna je 150,000 pa se vi kockajte.A priča kako dajete novac nepismenim i glupim politicarima?!?!?!? Vi pismeni i pametni pa radite na pumpama, kladionicama i trafikama a oni tako glupi na dobrim funkcijama?!??!Misli te o tome....

Jbg

pre 6 godina

Samo da ne ostane opet i ovo samo još jedno mrtvo slovo na papiru ...
I samo molim sve one koji imaju spreman komentar u stilu mamu im ,pljačka ovo ono itd da dobro već jednom razmisle o svemu.
Jer na kraju krajeva time se samo hrani nas nakaradni sistem koga MI održavamo u životu(bez obzira ko je na vlasti taj bedni sistem ostaje takav kakav je zbog nas)
A takvih primera u kome mi narod ove zemlje svesno ili nesvesno hranimo taj sistem vec decenijama ima na hiljade ...

Darth Shone

pre 6 godina

@Dex,ima, ima jer ako taj pametnjakovic hoce da ja od njega iznajmim stan, jedan primerak ugovora ide meni, a ja sa tim primerkom pravo u poresko, pa ako na mom primerku pise 200 a na njehovom 20 to je utaja poreza, a za to bi trebalo da se ide u zatvor. Najgora sorta ljudi je srpski land lord, I zato drzavo, makar iza ovoga stajala zelja za pljackom I ko zna sta jos, deri, a za neplaceni porez oduzimaj I crno ispod nokata do desetog kolena. Dok jedan ne padne, svi ce I dalje hteti da zive na tudjoj nesreci.

TataMata

pre 6 godina

Napravicu ugovor o izdavanju za 20e mesecno, i platicu porez 2e. I eto ti drzavo
(mar, 19. maj 2017 14:19)

I onda cu da tražim od vlade Srbije ( nema veze ko je na vlasti) da zdravstvo i školstvo bude na nivou Švajcarske Paradoks bre

Kole

pre 6 godina

Napravicu ugovor o izdavanju za 20e mesecno, i platicu porez 2e. I eto ti drzavo
(mar, 19. maj 2017 14:19)

Vrlo pametno. I onda podstanar dođe i plati ti 20 evra kiriju a ti mu ne možeš ništa jer tako piše u ugovoru.

Nenad-EU

pre 6 godina

Naravno da porez na prihode (neka su oni i od rente) treba da se plati. Rentiranje je biznis kao i svaki drugi. Dzaba se neki bune da je to NJIHIVO i da zato nece da plate porez. Tom logikom onda niko ne bi trebao da placa porez jer i taksista taksira svojim autom, advokat radi svojim znanjem, ugostitelj je vlasnik svoje kafane itd.

Hocemo da budemo kao razvijene zemlje ali porez neka placa neko drugi. Cinjenica je da se tu okrece ogromna kolicna novca u sivoj zoni. Nema jednog jedinog razloga da se drzava odrekne tog dela koji joj pripada.

Vuk

pre 6 godina

@Tanja Očigledno su Ameriku videla na razglednici, koji stan imaš za 80000 dolara i gde.Bitno je nešto lupati a da li je istina to i nije toliko bitno.

Ja

pre 6 godina

A što bi podstanari odgovarali bilo kome dokle god plaćaju kiriju i režije? Ko kad bi mene neko kaznio što nisam poneo fiskalni račun kad završim s kupovinom

Pavle

pre 6 godina

Zasto bih osecao cak i teoretski potrebu, da drzavi, kojoj sam platio porez, kada sam kupio stan, svake godine placam porez na nesto sto je MOJE i sto sam vec KUPIO i PLATIO POREZ?!
Dok sam ziv, necu platiti porez na izdavanje stana, jer mi ga nije kupila drzava, vec sam ga kupio sam, uprkos svim pokusajima drzave da me opljacka sto vise moze. PALJBA!

xD

pre 6 godina

Sta drzavu boli dupe sto ja prihodujem od stanarine , je l malo sto placam porez na nekretninu? je l mi drzava na neki nacin pomogla da steknem tu nekretninu, je l idealnih 18% pripada njoj

rade

pre 6 godina

Podstanare niko pa ni stanodavac ne drži u pritvoru. Ako nekim slučajem stanodavac neće da sklopi ugovor, slobodni su da stan napuste. Tako da zakon treba obe strane da obaveže na sklapanje istog, ali i hitnost u postupanju organa države u slučaje spora.
Ne bi bilo loše da se od postanara traže garancije ispunjena ugovora(bankarske i sl.)jer stanodavac unosi daleko veću imovinu u odnos. Porez je gospodo službenici, plaćanje za koje se obezbeđuje usluga, sigurnost itd.

Stanodavac junior

pre 6 godina

Imam sklopljen ugovor sa zakupcem mog stana na 35 evra mesecno. Mogu da mi pljunu pod prozor, mogu da mi naplate porez slobodno. Razmisljam da ugovor spustim i na 10e mesecno. Polupismeni ljudi vode drzavu i misle da su pametniji od onih koji zaradjuju sve sa svojih 10 prstiju. Smesno.

Vozd

pre 6 godina

A kako ce neko da dokaze da je neko podstanar? Uvek moze da se kaze da su to prijatelji ili rodjaci i da im dato da tu zive, a ako bas zatreba uvek moze da se napravi ugovor na npr 20 ili 50 evra. Ovaj zakon nema sanse da se primeni i toga su svesni i oni koji su ga pisali, ali ocigledno da racunaju na to da ce se neki stanodavci uplasiti pa placati taj porez. Bolje ista nego nista.

Milan_PT

pre 6 godina

U kojoj to zemlji osiguranje nadoknađuju štetu koju stanari naprave dok stanuju? Stanovao sam 15 godina u EU, ali na takvo nešto nisam naišao. Vlasnik stana mora da promeni bojler kad procuri, ali ako ja isflekam zidove, troškovi krečenja idu na moj račun. Zato i postoji obaveza plaćanja 3 stanarine u trenutku ulaska u stan. Prva je stanarina za prvi mesec, druga je stanarina za zadnji mesec (u slučaju da stanar mora da se izbaci zbog nedostatka sredstava za plaćanje stanarine), a treća je za nadoknadu štete koja mora da se popravi nakon izlaska stanara iz stana (krečenje, farbanje i ostali sitni molerski radovi). Ukoliko nema tih troškova (ili nešto para preostane) stanodavac vraća te pare bivšem stanaru...

022

pre 6 godina

Razvedenu ženu sa dvoje male dece koja je trpela porodično nasilje i ima platu od 30 000 dinara puštam besplatno da žive u stanu mog pokojnog oca i nema te sile koja će mi to zabraniti. Porez na imovinu-stan placa svake godine i ne dam dinar preko toga,imam al ne dam iz principa ako treba i na Sud i do Strbura pa neka dokažu da naplaćujem i prihodujem od toga.
Neka dokažu kako ta žena od 30 000 plate da plati meni kiriju kada su samo režije minimum 10 000 dinara (grejanje 6 000) i kako da prehrani sebe i decu, obučen ih i školuje - neka mi to objasni neki finansijski ekspert.
Njoj da tražim novce neću!!!! i ovako me smatraju ludim jer nekom nešto dajem za džabe a iz svog džepa ne dam iz principa.....

Inače državu rado svakog meseca ja lično oštetim za preko 7-8 000 dinara jer idem u R. Srpsku i svakog meseca naspem tri puna rezervoara - neka me tuže i za to, to je preko 100 000 dinara godišnje.

nebojša

pre 6 godina

Za one neupućene koji kažu da će da sklope ugovor na 20, 30€. Poreska uprava ne funkcioniše tako da naplati porez na ugovornu sumu već ima svoj katalog-registar vrednosti izdavanja za svaku lokaciju u gradu tako da će razrezati realan porez koji će biti stalni jer ćete podstanara pri potpisivanju ugovora morati da vodite kod notara na overu, košta 10.800rsd a kada više ne bude želeo više da živi kod vas tada kod notara i na raskid ugovora, 5.400rsd platiti overu

Tanja

pre 6 godina

Koja je sansa da drzava Srbija postane pravna drzava? Nikakva! U USA se placa 30% ali ne na kiriju nego na dobit. Znaci sve popravke i troskove koje imas, sacuvas racune, onda kazes kolko meseci si izdavao, oduzmes saberes i platis porez na dobit. U srbiji sve naopako pa i to. Stan u Srbiji koji platis 50000 evra izdajes za 100 evra ako si srecan. Kolko godina ti treba da otplatis taj stan? U usa platis 80-100000 dolara stan i izdajes od 700-1500$ ? O kom porezu vise pricaju? Porez na robu u usa od 5-10% u srbiji 18% Pa ne moze narod sve da plati! Alo politicari, mućnite malo glavom, ovo je gore nego u tursko vreme, znalo se platiš toliki harač i gotovo, a ovi harač na harač na harač...Sramota me njih što to rade sopstvenom narodu, a sramota me i naroda koji ćuti i sve to trpi!

marko

pre 6 godina

Svako ko misli da nije fer da se dignu kirije zbog poreza je nerealan. Nisu stanodavci ovde oni koje treba kriviti, vec drzava, zbog koje nema narod leba da jede.
U Cacku se stanarina za stan od 50m2 u centru krece oko 100e. Pa cekajte, zar treba da bude 80e? Zar je to realno? Od tih 80 mora i da se plati odrzavanje stana. Ispada da se stanovi izdaju samo da bi se izbegli troskovi rezije.
Ako ovo stvarno stupi na snagu, a nadam se da nece, mnogi podstanari ce morati napolje, posebno u manjim sredinama, iz prostog razloga sto bi vise kostali stanodavca kroz habanje stana, nego sto bi isti profitirao od kirije.
Ja sam inace i stanodavac i podstanar, i kao jedinog krivca vidim raspalu drzavu.

Dali bocek

pre 6 godina

Privatna kuca, cetiri velika stana, lokacija predratna. Ko je taj ko ce da udje u dvoriste, i da popisuje ko tu i kako zivi? Mislim, moze da pokusa, ali dobermani ziva vatra. Dajte ljudi, ako ucinak bude 20%, to ce biti cudo. A, da, i to opet na ledja nesrecnog podstanara. Zatim, ako i prijavi, ne verujem da za isti stan treba da placa dva poreza; porez na imovinu, i porez na rentiranje. Stan valjda tada postaje neka vrsta sredstva za rad, pa moze da se razmislja i o povracaju PDV-a, od prihoda od izdavanja, pa zasto da ne, i plata za vlasnika koji ga odrzava, pa odbitak za tekuce odrzavanje (crkao bojler, opravke...) ma ima tu nedorecenosti i protivrecnosti koliko hoces.

Sabre

pre 6 godina

Gde mi ljudi moji zivimo. Crncis i rintas ko stoka da bi nesto stvorio, gledaju da te zeznu na svakom koraku. Onda krenes da placas nenormalne (s obzirom na standard) poreze na to sto si INACE sam teskom mukom zaradio. I onda povrh svega sad i ovo, dok se SPC-u svakodnevno vraca NEKA imovina i ne moraju da placaju ni dinara, a ova bagra na vlasti samo smislja nove izbore da jos vise para stavi u dzep. I posle zasto ljudi ni BusPlus nece da plate, da ne pricam o sedenju na birou dok radis za strance. Kako drzava prema nama tako cemo i mi prema njima.

Dejan74

pre 6 godina

Imao sam stan od 80m2 u Bul,M.Pupina
Izdavao sam ga za 400e mesecno..posle tri god. sam resio da ga prodam jer je steta posle svakog podstanara bila veca od vrednosti izdavanja.
Jedna nasa Svedjanka je ubacila malo.kuce koje je pojelo ugaonu garn. i sobna vrata..drugom je mama zapalila stan dok je kuvala vino... malo zadremala.
Trenutno zivim u Becu,placam prazno potkrovlje od 55m2 bez lifta 620e a 4900e sam morao da platim da bih usao u stan ..i da ovde se porez placa samo.prvog meseca 40%

mup

pre 6 godina

Roditelji imaju neku garsonjeru oko čijeg se izdavanja ja bakćem. Reč je o 100€ i taj novac odmah daju za komunalije u svom stanu, a od očeve penzije oko 28.000 zive i leče se. Zanima me dali će oporezovati i te male iznose od kojih ljudi ne mogu da se bogate već da malo podignu standard i da prežive. MMF je sve to naredio preko svog službenika u našoj vladi i to se mora ispuniti. Narod nek pomre, koga je briga.

stan za izdaju

pre 6 godina

Sto sse tice agencija, to je vec ovde vise puta raspravljano, to je posao parazitski da mu slicnog nema. Ko ce me naterati da izdajem svoju imovinu preko agencije ili da unajmljujem preko njih, bas bih volela da vidim. To samo povecava troskove, mozda to funkcionise u Parizu ili negde gde se stan iznajmljuje za 800 evra, pa i tamo je glupo.
NIKADA ne angazovati agenciju, ni za kupoprodaju ni za iznajmljivanje. agencije nisu lojalne nikome, a pare uzimaju za besmislen posao.

Pedja

pre 6 godina

A oni koji izdaju kuce ili stanove u kucama u privatnom vlasnistvu ce znaci biti privilegovani jer nece imati upravnika da ih prijavljuje?! Kakva je to onda ravnopravnost gradjana?!

Cinkaroš

pre 6 godina

Daj 100€ da te ne prijavim ..... Švajcarska ima odličan zakon. Ni jedan stan i lokal ne može da se izda bez posredovanja ovlašćene agencije. Dotična agencija se na dalje brine o naplati kirije, popravkama i održavanju (sem ako stanar sam želi da ga održava), ali isto tako brine i o stanarima(ne moze vlasnik da ih maltretira i izbacuje kada se njemu ćefne i menja visinu kirije kako mu dune vec mora to blagovremeno da najavi preko agencije). Da li ćete da verujete da je posle iseljenja agencija platila troškove krečenja stana koji je zakupac sam okrečio pred iseljenje? Da, agencija je platila troškove a sve to kasnije reguliše sa vlasnikom stana. Ali zato se zna ko šta i za koliko izdaje i na osnovu toga se i naplaćuje porez. A zbog takvih mera u ovoj i drugim oblastima Švajcarska ima PDV od 8% a mi 20%.

Slobodan

pre 6 godina

Prihod od izdavanja bi trebalo da se oporezuje, ali ne odvojeno, nego da se sabira sa ostalim prihodima poreskog obveznika.
Npr. ako penzioner sa penzijom od 15.000 dinara izdaje garsonjeru za 20.000 ne bir trebalo da plaća isti procenat poreza kao neko ko već zarađuje 1000 evra i izdaje stan za 400 evra. Takođe bi trebalo uzeti u obzir (kao i u inostranstvu) da se izdaci za održavanje stana, amortizacija i dr. mogu odbiti od osnovice za porez.

Jjj

pre 6 godina

Treba porez da se placa, ali da se ne placa uvecani porez na imovinu, kad vlasnik nije prijavljen na tu adresu. Ali, pre svega, zastititi vlasnike, tj. da svi racuni budu na ime zakupca, pa ako ne placa, da njega drzava juri i salje izvrsitelje. Ako zele da uvedu red u ovoj oblasti, nek urade to kako treba.

dex

pre 6 godina

@ Kole..u pravu si za to u vezi ugovora.Ali, obzirom da taj ugovor (na 20 eura) nece biti kod podstanara nego kod stanodavca iskljucivo onda od te tvoje "pameti" nema nista.

Pera

pre 6 godina

Drzava ima moralno pravo da naplati porez onda kada zastiti prava i stanodavaca i podstanara u slucaju krsenja odredbi ugovora. To kod nas ne da nije slucaj, nego cak i kada sami trazite zastitu na sudu to traje godinama sto obesmisljava zastitu prava zbog koje ste se obratili sudu tj. drzavi.

Ovce za šišanje

pre 6 godina

Vlasnici dva i više stanova su već oporezovani,tako što plaćaju porez na imovinu po većoj stopi nego oni koji imaju samo stan za život,drugo stopa od 20 % je među najvećim u regionu,realno bi bilo oko 5-10% pa ako ima u Srbiji 260 000 stanova koji se izdaju to onda to i nije mala para,do hiljadu dinara mesečno hoću da platim porez a nekoliko desetina evra mesečno neću, taj stan mi nije država dala,stanodavci moraju sami da kupe stan,da ga periodično renoviraju, da kupuju nameštaj da plaćaju neplaćene račune i sl. a država bi samo da naplati porez.I treće šta stanodavci dobijaju od države ako redovno plaćaju porez.NIŠTA,sav rad oko izdavanja preuzima stanodavac a država samo uzima pare,to nije porez to je reket.Porez treba da se plati ali razuman a ne 20% da bi se od toga održavala stranačka administracija, sa stanarom ću da napravim ugovor da izdajem stan za 1 evro pa će država ostati bez para,kad je takva.

Neko tamo

pre 6 godina

Ne ugovor ni u ludilu! U nekoj uređenoj državi da, ali ovde bože sačuvaj. Kada nema ugovora, ukoliko stanar pravi probleme, moguće ga je iseliti po hitnom postupku. Ako postoji ugovor i stanar prestane da plaća i račune i kiriju, jedina mera je tužba protiv njega. Postupci traju desetak godina, ukupna šteta ide i do nekoliko desetina hiljada evra, a za to vreme stanar je zaštićen od iseljenja dok god je sudski postupak u toku, Na kraju stigne presuda, ali se najčešće pokaže da nema imovine niti stalan posao iz čega bi mogla da se sprovede prinudna naplata. Dakle, može državi i taj namet, kao neka vrsta reketa, ali ne sklapati nikakve ni pisane ni usmene ugovore!

bb

pre 6 godina

Koliko drzava lobira da se i iznajmljivanje stanove namesti agencijam koje ce za tu uslugu uzimati lepe pare. Citlai smo pre neku nedelju da se predlaze da se umesto 4 % provizije placa cak 6 % provizije agenicjama kada se prodaje stan.

Ko je ovdje lud

pre 6 godina

Ostavite podstanare na miru samo im fali jos porez na stan koji iznajmljuju, sasvim im je dovolljna i previse podstanarska beda bez poreza.Ja sam bivsi podstanar sa stazom od 8 godina neponovilo se nikom, tezak je podstanarski zivot u Srbiji. Podstanari su najugrozenija kategorija ljudi u Srbiji samo im na kiriju fali porez.Drzavo propadni odmah ako nema drugog spase sem poreza na podstanare.Ovo je cist porez na nsjugrozenije.

frfr

pre 6 godina

"S druge strane, kazne za podstanare kreću se od 20.000 do 50.000 dinara."


Podstanar nije obveznika placanja poreza na prihod u ovom smislu jer ne ostvaruje prihod. Na sta se ove kazne odnose?

Jegulja

pre 6 godina

pa dobro ali neka racuni za infostan, struju i sl. dolaze na ime podstanara (dok je podstanar), neka ga drzava ekspresno izbacuje ako ne plati kiriju ili pravi stetu po stanu... naravno nista od toga. drzava po obicaju bi da uzme lovu i ne radi nista.

kartmen

pre 6 godina

A imam ja bolju ideju - ukinite porez na imovinu, pa onda tražite PDV od onih koji iznajmljuju nekretnine. Zašto bi neko pristao da plaća porez na izdavanje stana ako je već platio porez što uopšte ima stan? Pare ste već dobili, ajde skinite nam se s vrata.

Slobodan

pre 6 godina

Plaćanje poreza, naplata štete i mesečnog zakupa su u Nemackoj stvar onoga koji izdaje nekretninu. Agencija posreduje u pronalaženju zakupca tj stana, tako da proviziju plaća onaj ko je nalogodavac. Tu se posao agencije završava. Ako vlasnik angažuje agenciju, on će platiti proviziju, a ako je podstanar zaduži da mu traži stan, onda će provizija ići na njegov teret.
Izmirivanje računaje olakšano time što podstanar može odmah da prijavi priključke za struju, telefon i obaveznu TV pretplatu na svoje ime.

Stanodavac

pre 6 godina

U kojoj to zemlji osiguranje nadoknađuju štetu koju stanari naprave dok stanuju? Stanovao sam 15 godina u EU, ali na takvo nešto nisam naišao. Vlasnik stana mora da promeni bojler kad procuri, ali ako ja isflekam zidove, troškovi krečenja idu na moj račun. Zato i postoji obaveza plaćanja 3 stanarine u trenutku ulaska u stan. Prva je stanarina za prvi mesec, druga je stanarina za zadnji mesec (u slučaju da stanar mora da se izbaci zbog nedostatka sredstava za plaćanje stanarine), a treća je za nadoknadu štete koja mora da se popravi nakon izlaska stanara iz stana (krečenje, farbanje i ostali sitni molerski radovi). Ukoliko nema tih troškova (ili nešto para preostane) stanodavac vraća te pare bivšem stanaru...
(Milan_PT, 19. maj 2017 13:57)

A koju cu ja stetu da nadoknadim, od jedne kirije za garsonjeru, koju izdajem za 50 eura? I sta tu ima da preostane?

Goran

pre 6 godina

Jos jedan nacin da se sirotinji uzme i crno ispod noktiju. Zar neko normalan misli da ce gazde to da plate a da stanarinu nepovise? A kao podstanari ne zive bogati, oni su svoje stambeno pitanje resili. Visestruko!

Dzaba se nervirate sifra "APP"-"ako prodje prodje" ako ne prodje salili smo se...

pre 6 godina

260 hiljada vlasnika nekretnina koji ne placaju porez puta cetiri clana porodice blize i dalje rodbine minimum istih na sledecim izborima koliko je to glasova protiv sadasnje vlasti?

Polo

pre 6 godina

Nece se uspeti mnogo sa tim zakonom, zato sto ko izdaje stan za 300€ prijavice u dogovoru sa podstanarom na 50€ tako da drzava nece dobiti 60€ nego samo 10€...
Inace to se vec radi uveliko jer 20% je stvarno previse, plus svi ostali porezi koje drzava uzme na konto neke nekretnine, stana, lokala.

Vlada

pre 6 godina

Ahahaha, ne znam šta je smešnije, ideja da će postojeći predsednik skupštine stanara smeti da me cinkari, ili da će moj podstanar da nekom eventualno postavljenom sa strane da otvori vrata. Taj film nećete gledati.

Alex

pre 6 godina

A na koji način će se određivati koliki je to porez "utajen"?
Jel će izdati neki katalog cena rentiranja? Ako ja ne želim da pokažem ugovor, a ne želim, kako će da znaju da sam stan rentirao? Gde piše da ja ne smem da boravim u tuđem stanu neograničeno vreme?

I

pre 6 godina

Slazem se da porez treba da se placa ali isto tako drzava treba da odbije sve troskove vezane za investiranje u tu nekretninu I da naplati porez na profit a ne na bruto prihod!

mix

pre 6 godina

Svi podstanari sledeci put da glasaju za Vucica.Nemoj neko da nije izasao na izbore ili zaokruzio nekog drugog.Naravno da se vlasnici stanova nece odreci svog dela,nego ce povecati kirije,a ljudi moraju negde da zive.
Tako je to kad vam bankrotira drzava,pa izmislja i crno ispod nokta da uzme svojim gradjanima.

Zoki

pre 6 godina

Taman onih 10% sto nam premijer presednik najavljuje kao epohalno za bolji zivot da spucamo na povecanje stanarine. I jos vise od toga. Bas "bolji zivot" nego sta,ali za partokrate po drzavnim foteljama.

Olga

pre 6 godina

Skoro 5 godina mi je trebalo da u sudskom postupku izbacim podstanara koji mi nije hteo plaćati zakup. Platio je jednu zakupninu kada sam došla po drugi zakup rekao je: "Ja kad uselim više ne plaćam". Morala sam da ga tužim za iseljenje, da ne bih počinila krivično delo samovlašća i smetanje poseda. Zakon je iz 1980. godine i štiti samo zakupca, trebalo mi je 5 godina 2000. Eura za postupke, a ostavio mi je 1300. Eura neplaćene režije. Država neka naplaćuje od onoga koga štiti. Mene je država izmaltretirala zajedno sa podstanarom.

masak

pre 6 godina

Meni samo nije jasno kako ce taj upravnik da zna ko zivi u stanu? Hoce imati pravo da upada u stan i legitimise stanare ili ce sa policijom to da rade? Ili ce se oslanjati na komsije koje ce da prijavljuju "sumnjive ljude" u zgradi? Jesam za to da se placa porez i da se drzava sredi,ali ovo mi zvuci kao jos jedna glupost koji rade. I ovako su nesposobni za bilo sta.

kiseli

pre 6 godina

Kako se ugledate na Evropu kad treba nesto da uzmete od naroda? Zasto nemamo sudove kao Evropa, zasto nemamo nize poreze kao Evropa, plate, administraciju, skolstvo, zdravstvo... Da stanem ovde posto je niz beskonacan!

Bojan

pre 6 godina

Neka uvedu isto kao sto je i na zapadu. Ugovor da se uvede i da svi racuni tog trenukta budu prebaceni na onog ko je iznajmio stan. U slucaju da ne plate racun, izvrsitelji ce mene juriti. Drugo kada vam stanar da otkaz morate u poreskoj da dokazujete da on vise nije tu, da odete sa njim u policiju i da potpisete da on ne stanuje tu. Ako to ne uradite sticice vam i dalje da placate porez. Kao i sve sto su uvveli u ovu zemlju tako i ovo. Zdrastvo, sklolstvo, policija i svi novi zakoni sam su zakoni koji se ne pimenjuju, osim na jadan narod, a svi ostali rade po starom.

Djole

pre 6 godina

kada ce porodica na vlasti i njihova partijska bratija da plati porez na sve što su oteli u zadnjih 5 godina i osiromašili narod
Šta bi sa aferama ne secam se da je iko odgovarao u ovoj korumpiranoj zemlji u vlasti

mala

pre 6 godina

U redu, plaćaću porez. Ali želim da država oformi telo koje će štititi i stanodavca i stanara od kršenja ugovora. Brzo, jednostavno, efikasno. Država bi samo novac i prava za sebe, a nijednu obavezu ne ume da ispuni.

nemanja s.

pre 6 godina

Prvo se uredi sistem koji treba da štiti i stanodavca i podstanara. Računi da budu na ime podstanara, koji i koristi date usluge. Onda stisnete stanodavce da plaćaju porez. Videćete, ako budu osećali da rentiranje nije rizik, koliki je danas, plaćaće većina!

Ivica

pre 6 godina

U mom slucaju situacija je da sam besplatno od poznanika dobio stan [4 clana porodice] na koriscenje i to pre 4 godine posto su ljudi u inostranstvu. Dakle ne zaradjuju od mene, osim sto placam infostan i ostale racune da ne bi islo njima na teret. Koja je ovo kategorija - ima li neko objasnjenje?

Pera detlic

pre 6 godina

Hocemo da glumimo razvijene evropske zemlje a ne znamo gde smo suplji. Ovaj sistem nece proci ovde, i ne treba! Ima mnogo precih stvari kojima poreska uprava mora da se bavi a ne da izmisljaju nove namete ionako siromasnim gradjanima.

MarkoB

pre 6 godina

Po ovoj logici treba oporezovati i sve prodavce iz oglasa. Ili majstore. Prihoduju. Od ovoga nema nista. Moracete da obelezavate novcanice. Ko ce dokazati da podstanar placa kiriju i kako? Eto zivi bez nadoknade. Samo placa rezije...

Deki

pre 6 godina

Da ali zato se placa dosta veci porez na imovinu ako vlasnik nije prijavljen na adresu stana jer se predpostavlja da ga izdaje pa samim tim je vise oporezovan i sad jos plus dodatni porez.

nesha

pre 6 godina

pa prošli su izbori. sada ide druga priča. pošto najavljuju novu turu smamjivanja nameta poslodavcima (čitaj tajkunima/kapitalistima), a već su im dali novi zakon da mogu da otpuštaju sa nikad manjim penalima. sirotinju su već otpustili, smanjili plate i penzije, jedino što još može po sirotinji to je doneti zakon po kome će skočiti kirija

Milan papulic

pre 6 godina

Mislim da bi B92 trebalo da malo vise ulozi truda kada ovakav clanak objavi. Naime da bi citalastvo moglo da donese neki stav o novom zakonu bilo bi neophodno da taj stav izgradi na osnovu vise cinjenica:

1. Porez se naplacuje kao porez na usluge ili porez na dohodak
2. Da li postoje poreske olaksice i ako postoje, sta je osnov i koliko iznosi
3. Porez prikupljen na ovaj nacin sluzice drzavi za ??? rasporedjivace ga ??? kontrola koristenje sredstava bice dodeljena ??? ( ovo bi trebalo da bude po reciprocitetu, ako drzava ima pravo da nadgleda stanodvce i zakupce, da proverava vrednost usluge i propisuje porez , za ocekivati je da i drzava postupa po istim principima )
4. Kako se drzava dodaje kao treci ucesnik u prometu usluga izdavanja privatnog prostora, i za to napalacuje svoje usluge, porez, sta ce biti njena obaveza, prava je navela kao i sankcije
5. Koji su zakoni koji se primenjuju na stanodavce, koji na zakupce, koja je prosecna brzina resavanja sporova, koji su sudovi nadlezni

itd, itd,

Tema je svakako interesantna, i koliko u ovom trenutku mogu da vidim samo je drzava na dobitku, a to je win-lose kombinacija koja ce neminovno ici na lose-lose kombinaciju i onda ce jos jedan pokusaj uvodjenja reda od nas napraviti hajduke i uskoke kao i neprikosnovene age i knezove.

Peter Pan

pre 6 godina

A koje su kazne ili posledice za upravnike ako im nije azurna ta lista ko gde zivi?
Sigurno se nece zaliti skupstina stanara ako mu lista nije azurna lista a ne vidim ko i kako moze da ih proverava? Jedino ako 'rade na procenat' pa da se potrude da savesno to odrzavaju. :)

A tek ovo sto podstanari treba da u 8 dana otrce da pijave mesto boravka... Zamisljam samo kada pocne semester u Bg 10.000 studenata atak na poresku (ili gde se vec prijavljuju). Onda na kraju semestra ista stvar u rednim gradivoma pa sve u krug...

od mene tolko

pre 6 godina

ja kao podstanar ocekujem da to opet ja platim, placao sam tv pretplatu kad niko nije placao pa cu sad i ovo. iskreno se nadam skorasnjem bekstvu odavde.

Baca

pre 6 godina

Koja banana država...
Svuda u svetu se porez na prihode naplaćuje kada se odbiju svi troškovi.
Kada meni ova fake država prizna sve troškove posedovanja stana, od kamate na kredit, do renovacije istog kada ga podstanar napusti, ako nešto ostane, pa sam u plusu sa izdavanjem, prvi ću da im platim porez na dobit

Aleksandar

pre 6 godina

U Americi su struja, gas, telefon, internet, kablovska na ime podstanara. Ako ne platiš, lepo te isključe i prijave tvoj dug na kreditni biro. Kad ulaziš u novi stan, sve sam moraš da odradiš kako bi ti aktivirali sve navedene stavke. Ako ranije nisi plaćao na drugoj adresi, prvo prethodni dug moraš da izmiriš. Kulturno sve, nema ljutiš.

Brica

pre 6 godina

@nenadEU
Nije problem placanje vec nacin naplate,broj raznih poreza i nameta kao i sta se dobija za uzvrat.
Platis porez pri kupovini
Placas porez na imovinu
Placas porez na rentiranje
Platis pdv 20% na sve sto potrosis
Akcize,naknade,troskove,carine...
Zauzvrat dobijes fantomke,pokusaj ukidanja evolucije,vodju sa sve bratijom i kumovima i 1€najnizu satnicu

onako usput, samo da uporedim cene

pre 6 godina

Ako su mogle šećerane da se prodaju za 1 evro,
što ne bi mogao stan da se iznajmljuje za 10 evrocenti mesečno?

Jovica

pre 6 godina

Sve ce opet na taret zakupca,skocice cena zakupnina.Mucenici koji tesko zive i koji ne mogu da kupe nekretninu ce jos teze ziveti....