Četvrtak, 09.02.2017.

08:11

Prenesite auto čim prodate, u suprotnom teške muke

Pred sudom je veliki broj slučajeva u kojima su vlasnici automobila tuženi nakon prodaje kola jer se nisu odjavili s evidencije MUP-a, upozorava Damir Okanović.

Izvor: Tanjug

Prenesite auto èim prodate, u suprotnom teške muke IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

78 Komentari

Sortiraj po:

stevan

pre 3 godine

izmenjam auto sa nekim tipom pre 4 meseca medjutim covek se sad javlja hoce da vrati auto covek se navozao i pokvario moj auto nece da prevede kola moze li se tu nesto zakonski uraditi preko suda

stevan

pre 3 godine

izmenjam auto sa nekim tipom pre 4 meseca medjutim covek se sad javlja hoce da vrati auto covek se navozao i pokvario moj auto nece da prevede kola moze li se tu nesto zakonski uraditi preko suda

dule

pre 7 godina

"To je zato što naši propisi obavezuju vlasnika da odgovara za štetu koja je nastala, bez obzira na to da li vlasnik ima veze sa štetnom radnjom ili ne."
KRIMINAL! Najveci kriminalac je drzava pa onda svi ostali. Pozajmite automobil punoletnom licu sa urednom vozackom dozvolom i ako taj tada skrivi nesrecu onda vi snosite posledice?!?! Da nije tragicno bilo bi smesno.
(mikin, 9. februar 2017 10:16)

Ne slažem se. Obrati pažnju da se ne radi o prekršajnoj ili krivičnoj odgovornosti već o nadoknadi štete. Ideja je da se oštećena strana što pre namiri (dal' od ovog čije je vozilo ili od ovog koji je vozio) a onda nek se ta dvojica dalje dogovaraju ko će kome šta da plati kad su već toliko dobri da pozajmljuju vozila.

A što se tiče države ona je samo kriva što cela ta procedura nije mnogo brža i jednostavnija.

Day

pre 7 godina

@Jovke
E crni ti, gde iskopa te podatke. Sa ovlašćenjem možeš da registruješ auto u Sup-u, bez prisustva vlasnika i šta god hoćeš još da uradiš, ukoliko je tako navedeno u ovlašćenju.

parx

pre 7 godina

Samo su Srpske drzavne firme, koje imaju istog poslodavca, u 21. veku nisu povezane vec se nalaze u 19. veku. To je glavni problem zbog koga nas boli glava 1/3 zivota. Tamo gde logika prestaje, pocinje carstvo srpske drzavne uprave.

Bane

pre 7 godina

Ljudi, po nasem poreskom zakonu poreski obveznik je prodavac, odnosno on je taj koji je duzan da obracuna, podnese poresku prijavu i plati porez drzavi. Znaci porez drzavi kada kupujete nov auto, obracunava, prijavljuje i placa salon. E sada prodavac trosak poreza prenosi na kupca pa vi kada kupujete nov auto na fakturi lepo vidite cenu auta kao poresku osnovicu, poresku stopu, iznos poreza i na kraju bruto iznos. Prema tome, nema razloga da se vi kada se nadjete u ulozi prodavca polovnog auta postavite isto tako. Znaci pogodio si se sa kupcem da mu prodas Punto star 10 godina za 2.000 evra, znaci on tebi treba da da 2.000 evra + porez koliko si obracunao. Nije zakon kriv sto vi snosite troskove poreza prilikom kupovine a onda ne umete kao prodavac te troskove da prenesete na kupca.

neko iz mase

pre 7 godina

Ovde se samo pise o problemima koje moze da ima prodavac auta zbog toga sto je kupac napravio neki prekrsaj ili saobracajnu nesrecu.
Iznecu i obrnut slucaj.
Licno sam bio u Mupu kad su coveka koji je dosao da registruje auto, koji je vozio na ovlascenje, vratili jer se na ime vlasnika, znaci prodavca, vode dve neplacene kazne. Posto nije znao gde da nadje vlasnika morao je da plati te kazne umesto njega, koje je uzgred vlasnik napravio sa drugim vozilom u svom vlasnistvu. Tek kad je dokaz o placanju odneo u sud i dobio potvrdu da su kazne izmirene mogao je da zavrsi registraciju.

Dejan

pre 7 godina

@Jare i Pare
Ako neko prođe kroz crveno svetlo i udari Vaš auto star 30 godina onda će Vam od osigaranja biti isplaćeno 300.000 dinara za totalnu štetu na Vašem autu (kataloška vrednost). E sad, ne može Vaš auto da vredi 100 dinara kad treba da platite porez, a 1000 dinara kad Vama treba da se nadoknadi šteta.

Jovke

pre 7 godina

@(Dzoni, 9. februar 2017 11:17)

Samo vlasnik lično može da registruje vozilo tj. produži registraciju... Naravno možeš 10 narednih registracija da voziš i dalje na ovlašćenje, ali samo ako imaš privatan dogovor sa vlasnikom koji ti produžava registraciju ličnim prisustvom, nikako drugačije,... da se razumemo ovlašćenje, punomoćje ili kako god se zvalo je samo običan papir overen u mupu (koji se plaća naravno) čisto da postoji nekakav zvaničan papir da voziš vozilo koje se ne vodi na tvoje ime i ništa više od toga ne predstavlja, nema nikakve pravne veze za samim aktom kupovine auta.... a to kako je taj lik registrovao ladu moram ti kažem da malo zvuči preterana ta tvoja priča 10 god itd... u suprotnom ako je istina onda je imao vezice kod službenika u agenciji i mupu gde je vršio registraciju, ranije je to mnogo više prolazilo nego sad, kažeš desi školski vidi imam ovlašćenje s pečatom i ajd... danas zna se, prođu garantuju samo novci i jače veze.

Ћезо рца

pre 7 godina

(Dejan, 09. februar 2017 15:35)

Значи овако, шмекеру... Купим нов аутомобил и том приликом платим држави одговарајући порез... Кад решим да га продам, онда опет морам да платим порез...!? А при томе држава (општина) оверава печатом ОВЛАШЋЕЊЕ ЗА КОРИШЋЕЊЕ МОТ. ВОЗИЛА, што купцу омогућава да:
-управља мот.воз на терит. Србије и у иностранству
-изврши технички преглед и региструје мот.воз.
-изврши одјаву
-изврши пренос власништва на своје име
-прода мот.воз. и изврши пренос власништва на име купца
-потпише пореску пријаву у моје име
-наплати осигурање настале штете код осигуравајућег друштва
-у случају губитка саобраћајне дозволе извади дупликат у МУП-у
-изврши атест, или реатест ТНГ опреме и остале радње везано с тим.
Наглашено је и да сву одговорност око управљања мот.воз. или евентуалне последице било које врсте везане за возило сноси купац.
Пусти шмекерисање, пријатељу... Укључи мозак.

Pare i Jare

pre 7 godina

"Moram da kažem da kataloška vrednost vozila u stvarnosti zaista odgovara cenama koje su na našem tržištu......." Reče stručnjak Okanović novopečeni političar iz Nebojšinog štaba!

E kad ovako nešto čujem prvo pomislim da zaista ludim..... Auto star 30 god mi je procenjen na skoro 300 000 RSD po tom katalogu! U poreskoj kažu to je "verovatno" zato što je marke BMW! Realna vrednost gospodo je ona TRŽIŠNA a ne ona koju ste vi odredili da bi ste narodu KRALI pare za debilski porez! AKO JE TAKO EVO JA VAM POKLANJAM AUTO UPOLA TE VAŠE """"vrednosti vozila u stvarnosti koja zaista odgovara cenama koje su na našem tržištu"""" pa ga vi preprodajte i dobro zaradite kad ste tako pametni i realni...

Aleksandar

pre 7 godina

Prodao ja auto i pre isteka registracije mi kupac iz Bajine Bašte pošalje tablice i saobraćajnu da platim porez i odjavim auto. Odjavu u MUP Zemun završim za 20 minuta ali plaćanje poreza u Opštini Zemun traje 4 dana. 4 dana sam izlazio s posla, 4 dana su mi odbili od plate. Napominjem da nije bilo nikakvih smetnji u vezi papira ni bilo čega drugog. Jednostavno procedura traje 4 dana i vi svaki dan morate da odete do Opštine između 10 i 13 sati. I mi se nadamo nekom napretku. Blato, ljudi, blato.

Dejan

pre 7 godina

U kojoj se to civilizovanoj zemlji na zapadu kod kupoprodaje auta daje ovlašćenje kupcu da vozi VAŠ (i dalje VAŠ) auto? Sklapa se kupoprodajni ugovor i to je tako i u našoj državi, nema potrebe da se izmišlja topla voda nego da se ne izvrdava zakon. A ako ste odlučili da izvrdavate zakon da ne bi platili porez ili notara ili štagod, onda budite šmekeri pa nemojte da kukate što morate da platite tuđe parking kazne, to Vam je valjda i dalje manja šteta?

Srdjan

pre 7 godina

Drzava je duzna da pripremi zakonsku platformu a prodavac i kupac da je postuju kao u svim civilizovanim zemljama i tacka! Zbog slicnih propusta u zakonu je, na primer, moguce jedan stan prodati vise puta, nezamislivo u ozbiljnim zemljama!!!

j

pre 7 godina

Svi problemi bi bili lako rešeni kada ne bi postojao taj porez na prenos vozila koji nema nikakvog smisla. Porez na auto je plaćen kada je izašao prvi put na ulicu. Sve ostalo je pljačka naroda.

Stefan

pre 7 godina

Kad smo vec pokrali na stotine zakona od zapadnjaka zasto ne uzmemo jedan koji zapravo olaksava ljudima? Prvo ne znam ni zadto je toliko skupo prebaciti vozilo. Deugo zasto se placa porez na prebacivanje polovnog vozila na koje bec vwc placen porez prilikom kupovine ili uvoza u zemlju? I trece zasto se ne uvedu tablice koje se ne menjaju vec svako aktovno.vozilo ima svoju i samo se menja ime ko je odgovoran u sistemu? Time bi saobracajna koju vec imamo postala licna karta vozila sto i treba da bude a onda za 1.000rsd po promeni vlasnika samo se promene adresa i ime u saobracajnoj?

Ali ne ovako je bolje platis porez na isyi stvar 10x.

Marija

pre 7 godina

Pa postoji zakon koji nigde ne postoji, i to kad god prodate polovni auto uvek se plaća porez i zato ljudi krše zakon. Zivim na zapadu, kada menjam auto za novi i prodam stari, nbeplaćam porez, porez je jedanput plaćen kada je auto ušau u CH, a u Srbiji isto, a za proizvedene automobile u Srbiji isto treba da se plati PDV jedanput a ne kad god se menja vlasnik. To je jedan od zakona, koji nema veze sa logikom, a da ne prišem o zakonima koji se prave da su podlo korupcije

Ajde

pre 7 godina

Meni je ukraden motor (sa sobracajnom) i isti taj sa falsifikovanom ponomoci prodat i vise puta registrovan u centralnoj Srbiji iako je bio prijavljen kao kraden. Saznao sam za to kada me je na FB kontaktirao momak koji je hteo da ga prepise...... i onda sam otisao u Policiju i opet nisu nista uradili..... haos.... to je bilo pre vise godina.... motor je vredeo 1500eur i ja sam jednostavno odustao. Kad ovo pricam ljudima kazu mi da sam lud. Znaci dva puta prijavljen kao kraden.

j

pre 7 godina

Kada sam jednom prodao auto, posle nekoliko meseci mi je stigla plava koverta iz suda. Ja odem, a oni me terete za prekršaj da je vozač "mog" vozila vozio a istekla mu vozačka dozvola. To je bio suprug žene kojoj sam prodao auto. Sudija me oslobodio krivice kada sam pokazao kupoprodajni ugovor.
Ali neverovatna stvar je to da su oni morali da plate dva puta po 5000. Čovek nije zaboravio da vozi ako mu je iszekla vozačka a valjda može da vozi ženin auto

Nikola

pre 7 godina

Kod nas kupis nov auto , dodjes u krizu posle mesec dana pa moras da prodas i ponovo platis porez.Auto procenjuje neko ko nema pojma o autima i nikad taj auto nije ni video.Auto moze biti ibez vrata izgreban..to nikog neinteresuje.A cela procedura sa prevodom moze i mesec dana da se oduzi.Da ne govorim o tablicama koje si platio a ostanu MUPUPosle preko 30 godina u Nemackoj mogu samo svaki dan da se cudim ovoj birokratiji.

Dovla

pre 7 godina

Prodao sam 2 auta u poslednje 4 godine. Ono sto me je zacudilo je da auto koji sam prodao 2013god se i dalje vodio na mene. Kuce koje vrse tehnicki pregled i registraciju su registrovali moj auto 3 puta od kada sam ga prodao. Na kraju me zove tip koji je kupio taj auto da odemo da ga prebacimo na njega.
Drugi auto koji sam prodao tipu- on ga nije ni vozio nego neka devojka, koja me zamalo udarila na pesackom, samo je usporila malo, zamalo me udario auto koji se na mene vodio i to na pesackom prelazu, pa bio bih kriv sto sam samog sebe udario :D

toma

pre 7 godina

imate resenje ako ste pogresili i dali nekoj budali ovlascenje .ako vam stigne bilo kakva kazna a nece da plati odmah , odete u opstinu overite izjavu da ponistavate ovlascenje to i to pod brojem tim i tim i tu izjavu odnesete u sup i u napomenu u sistem se stavi da je ovlascenje ponisteno i bez vas kao vlasnika registracije vise NEMA . tako se meni jedan pravio pametan pa kad je za par meseci dosla registracija - eto ga zove pa kuku lele .....

Dikh tu kava

pre 7 godina

"E sad, prema Zakonu o obligacionim odnosima, punomoćje važi jednu godinu. Možete vi u njemu napisati da važi duže, da je neopozivo itd ali to ništa ne važi. Svako punomoćje je opozivo i traje samo godinu dana. Takođe punomoćjem se ne može dati pravo za davanje punomoćja. Znači osoba kojoj ste prodali vozilo ne može dati punomoćje drugom licu da upravlja vozilom čak i da to prvobitno piše.

(Vladan, 9. februar 2017 12:33"

Šta napisa čovek.. Prema čijem ZOO? Prema srpskom (SFRJ) sigurno ne. Još je više zabrinjavajući broj pozitivnih glasova.

U punomoćju navedete koliko važi (najduže do isteka registracije), koja ovlašćenja dajete punomoćniku, i gotovo. I skinite pelcer kupoprodajnog ugovora sa interneta, to bar nije teško, i adaptirajte ga prema sopstvenim potrebama.
Kad već država nema prebijenu ambiciju da brine o vama, red je da brinete sami.
Ili da pogubite sve živce boreći se sa vetrenjačama..

Bash Chelik

pre 7 godina

Ako neko nema dovoljno para da kupi auto i odma' odradi prenos vlasništva, onda to nije auto za njega, i treba da se opredeli za nešto jeftinije.
Imao sam dva loša iskustva, i više nikad' auto neću prodati onome ko me pita da prenos odradi tek kad' istekne registracija.

Aleksandar

pre 7 godina

Prodam pre par godina automobil coveku koji zivi van BG. Overimo ugovor u sudu i ja mu popunim poresku prijavu, predamo je i razidjemo se. Po ugovoru on snosi troskove poreza na prenos, a po zakonu sam ja duzan da taj porez i prijavim, sto sam, kao sto rekoh i uradio. Posle par meseci mi stize od neke advokatske kancelarije opomena pred utuzenje jer je covek dolazio poslom u BG i nije platio parking. Naravno, u tom trenutku nije platio ni porez. Ja pozovem Parking servis i objasnim situaciju. Oni mi kazu da nije problem i da posaljem ugovor mailom. Ja posaljem i krece maltretiranje. Nema pecata da je placen porez, kako oni da znaju, ja da im donesem potvrdu iz poreske da je porez placen (!?) i td. Nista nije vredelo. Potrosili su mi tonu zivaca i na kraju sam odustao. Kaznu nikad nisam platio i oni se vise nisu pojavljivali... Drzava bez jasnih zakona i pravila u kojoj mi imamo samo obaveze i nikakva prava, a drzava ima sva pravo i nema nikakvu obavezu prema svojim gradjanima!

Udri muški

pre 7 godina

A što je to tako pitam ja vas institucijo "Prinudna Komisijo Za Utvrđivanje Budžeta" ? GDE JE TU LOGIKA???? Zašto se odmah ne naprave mehanizmi po kojima če punomoćnik snositi posledice za sve eventualne prekršaje iako nije zvanično vlasnik?.... Oćete da vam ja odgovorim! E pa zbog toga zato što to nekome odgovara da jedan stari auto ako se STO puta proda onda se i STO puta plaća porez na prenos vlasništva!!! Nije vam ni to malo nego pa još toplo preporučujete da se odmah plati po preuzimanju! Pa kupoprodajni u TRI primerka po 1000RSD!.... Za auto 90.god koji tržišno vredi 700-800e sam platio 6000RSD samo porez na prenos, jer je to suma od 2.5% od kataloške procene AMS-a ZAKONOM ODREĐENE od 240 000 RSD!

kole

pre 7 godina

niko nece da prenosi jer prenos kosta,ne radi se ovde o automobilima od par hiljade evra.to sa kaznama nema problema,pokazes ugovor da si auto prodao i to je to...ali je bitno da napravis ugovor da si prodao,uzmes podatke iz licne karte.

Dejan

pre 7 godina

Mislim da drzava moze lako da resi ovaj problem, a ne da apeluje na gradjane da sto pre izvrse preregistraciju.
I ranije je bilo porblema sa duplom prodajom stanova, pa je napravljen neki softver, pa sada notar kroz aplikaciju porveri da li je stan vec prodan.
Slican softver moze da se napravi i za motorna vozila, i da kada neko dodje da overi kupopordajni ugovor u opstinu, da mu daju uplatnicu za porez, i kada plati porez, cinovnik u opstini samo klikne na to vozilo u aplikaciji i promeni vlasnika i da to bude merodavno. Da li ce kupac/prodavac oticiu mup da menjaju vozacku istog dana ili za 5 meseci, je nebitno, sistem je registrovao ko je fakticki novi vlasnik i taj je dalje odgovara za sve.

radarland

pre 7 godina

@ Banderas,nema tu pise ovo pise ono..u CH kod prodaje auta zakon je nedvojbeno jasan,prodas auto i ponistis saobracajnu kako bi novi vlasik ako to zeli i jos vredi tehnici pregled mogao odmah da prepise auto na sebe,od kantona do kanton tehnici pregled vredi i do tri godine kod auta preko deset godina starosti..od dana odjave tvoje osiguranje i porez na registraciju do daljnjega miruju,ako neces u sledecih par dana registrovati drugo auto duzan si vratiti i tablice koje su potom tebe rezervisane do godinu dana ..koliko god da vredi auto izdavanje nove saobracajne kosta 50chf. - amin!

Prekinuti pljacku

pre 7 godina

Samo se u Srbiji porez na polovna vozila placa beskonacno ! Koliko god vozio promeni vlasnika toliko se puta plati porez sto je u najmanju ruku smesno !

Vladan

pre 7 godina

Moj deda je imao ozbiljnih problema. Prodao je auto čoveku iz Beograda. Otišli u opštinu Rakovica i kao pošto je auto registrovan još 6 meseci hajde da prenos urade kad istekne registracija.

Uredno su overili punomoćje u opštini. Lik se od tada nit javio nit pojavio ali su počeli da stižu sudski pozivi. Prvi iz Požarevca, zato što je vlasnik omogućio licu bez dozvole da upravlja njegovim vozilom, pa parking karte, pa još jedna prekršajna (ne sećam se za šta)... Srećom sudije su imale razumevanja i prihvatili su punomoćje kao dokaz.

Auto je u međuvremenu primenio više vlasnika i registracija je produžena (!?).

E sad, prema Zakonu o obligacionim odnosima, punomoćje važi jednu godinu. Možete vi u njemu napisati da važi duže, da je neopozivo itd ali to ništa ne važi. Svako punomoćje je opozivo i traje samo godinu dana. Takođe punomoćjem se ne može dati pravo za davanje punomoćja. Znači osoba kojoj ste prodali vozilo ne može dati punomoćje drugom licu da upravlja vozilom čak i da to prvobitno piše.

Sve se to dogodilo u pomenutom slučaju. Produžena je registracija na osnovu isteklog punomoćja, registraciju je produžilo neovlašćeno lice.

Problem je rešen prijavom u Beogradu u PS Ljermontova. Procedura je suviše komplikovana da bih je opisao ovde ali postoji.

VAŽNO JE DA POSTOJI PROCEDURA ZA ODJAVU I OBAVLJA SE U LJERMONTOVOJ.

Boskic

pre 7 godina

"privatnog izvršioca nalog da uplati odredjeni novčani iznos i neće joj u tom trenutku puno pomoći to što zaista i nije vlasnik, već će protiv nje ići postupak izvršenja i moraće da plati."
Ovo nije tacno, jer na zakljucak moze da uzjavi prigovor, te ce postupak biti vodjen pred sudom, gde ce moci da dokaze da je preneo vladnistvo. Ugovorom ili svedocima, dokazivanje je moguce.

pravo ne postoji

pre 7 godina

Zasto onda postoje punomoci ako ne vaze pred sudom? Koliko puta ljudi daju banki punomoc da srede papire, telekom operaterima da prenesu brojeve ili slicno. Ako si ti dao punomoc nekome i u njoj overio da taj neko odgovara za kazne i sve druge radnje sa vozilom sudu to mora biti dovoljno. Problem je to sto zakon ne sluzi onome cemu je namenjen, a to je zastita gradana.

Ja sam iz hrvatske i bio sam stvarni vlasnik vozila u bosni koje je glasilo na drugu osobu ali sam imao overenu punomoc za raspolaganje tim vozilom i bez problema sam ga prodao i prepisao. Na isti nacin sam i vozio vozilo srpskih tablica i proputovao pola europe sa njime.

Kad putujem negde unajmim i rent a car i kad napravim prekrsaj pa valjda je red da ja platim kaznu a ne firma koja mi je dala vozilo

Drzava je kriva i ona je prva koja mora da provodi zakone a ako joj to ne valja onda u zakon da stavi da se punomocima ne moze upravljati vozilom

nesha

pre 7 godina

ma da je tačno to o čemu priča da kataloška cena odgovara pravoj onda zaista ne bi bilo problem da se plati tih 2.5%. ali svi koji su nekada kupovali, prodavali, uvozili kola znaju da to nije tačno. zna i država, zna i okanović jer mu je to posao. pravite nas na budale sa ovom izjavom kada godinama unazad znamo za kataloške cene i kolike su razlike u odnosu na realne

posmatrac

pre 7 godina

Ukinite porez na promet polovnih motornih vozila od 2,5% jer takav zakon nijedna evropska država nema. Logično bi bilo da se sačini kupoprodajni ugovor i u mestu prebivališta novog vlasnika završi odjava registarski tablica i saobraćajne ( logično je kad postoji umreženi sistem Mup-a).

D.P.

pre 7 godina

Srbija je zemlja prevaranata. Uvedite švedski sitsem pri prodaji auta. Potpisom va vlasnički list kupca i prodavca i njegovim ubacivanjem u poštansko sanduče prestaju sve obaveze prodavca i nastaju obaveze kupca. Isto se može uraditi i brže putem interneta ili Appa na mobilnom. Nema zajebancije ni poreza ni kazni. Kao kada nekom daš snikers!

Dzoni

pre 7 godina

Ovo uposte nije zezanje. Burazer zivi u inostranstvu 20 godina sigurno. Pre nego sto je otisao, prodao stari auto, neki krs, na ovlascenje. Prodje tako sigruno 10 godina i taj autom napravi udes (na svu srecu nista strasno), i pobegao. Neko zapisao tablice, i mojim roditeljima policija zakucala na vrata. I odmah sa vrata "Vas sin je imao udes". Moji se zamalo slogirali, mislili da sam ja :) Nekako dosli sebi, i kad su culi da je u pitanju Lada Samara skapirali da je to bratov stari auto. On pacijent se nije secao ni imena kome je prodao auto, ni otprilike, nista! Sve u svemu, nekako se to ispeglalo, nasli su lika posle, ali mene cudi kako je taj sigurno 10 godina produzavao registraciju sve regularno. Da li zna neko da li ovlascenje moze da se "oroci", mislim da npr. moze da vozi max. do sledece registracije?

To

pre 7 godina

Čitajući komentare pokazuje se po stoti put da građani služe isključivo kao servis Vlasti, umesto da je obrnuto. Neka mi neko pokaže tu Evropu gde sa ovakvim zakonodavstvom i propisima mi činimo kakav takav kompatibilan deo. Dakle, "Idemo u Evropu je dimna zavesa". Nigde mi ne idemo. Ovim lezilebovićima što vladaju odlično je i ovde i ovako, bez Evrope u kojoj bi nešto morali i da rade i da zaista uređuju. A narod? Koja vlast ovde je ikada pitala Narod, od Turaka pa na ovamo!?

Tomy

pre 7 godina

Pa je l' se kažnjava auto ili vozač? Sta ako uzmem vozilo iz rent-a-car i s' njim napravim prekrsaj, da li ću ja platiti ili vlasnik- firma?
(dole pravnici!, 09. februar 2017 10:25)
Ako napraviš prekrsaj ti ćeš platiti bez obzira čiji je auto ali druga je stvar vlasništvo i odjava vozila koju je po zakonu dužan vlasnik da uradi ukoliko vozilo vise nije registrovano iz bilo kpg razloga.

Srbija medju sljivama

pre 7 godina

U Holandiji se prenos vlasnistva radi tako sto vam prodavac da vlasnicki listic od auta, odete u najblizu postu i za 10evra vam izdaju novi listic na vase ime. Zatim nazovete osiguravajucu kuci, date im broj tablice i auto je osigurano.
Znaci cela "papirologija" traje 10 minuta i kosta 10 evra.

danger

pre 7 godina

U Nemackoj nema tog glupog poreza, porez je vec odavno placen. (nema dodatne pljacke naroda od strane drzave). I onda je na dalje sve neobjasnjivo lako i prosto, menjanje automobila je samo malo komplikovanije od menjanja carapa. Nema zloupotreba, problema, komplikacija... Energija i novac se trose na pametnije stvari.

Automobil prestareo i za omladinca

pre 7 godina

"cene u tom katalogu nisu nerealne"

Za starije automobile jesu nerealne. Na primer, za vozilo proizvedeno 1988. godine platio sam porez na prenos vlasništva dvostruko više, jer je kataloška cena bila dvostruko veća od realne, tržišne. Konkretno, automobil je bio prodat za 850, a Poreska uprava je na osnovu tog kataloga odredila cenu od 1700. I uz to su se poreski službenici smeškali i govorili kako su nam učinili uslugu!

Dusan

pre 7 godina

E sad, onda i ja mogu da uzmem svoje vozilo nazad? Posto sam i dalje vlasnik,da li ono moze biti popisano i oduzeto za namirivanje dugova. Ili da prijavim kradju?!

goxi

pre 7 godina

Državi i pojedincima iz Komiteta, agencije, Mup-a, sudova i dr. odgovara bezakonje i javašluk a problem sa prenosom vozila može da se reši na jednostavan i brz način tako da i država ima koristi i sve naplati. Prosto kao u inostranstvu, kupim tablice od MUP-a kad registrujem prvi put kola na moje ime i one su moje dok sam živ samo ih prenosim na naredni auto koji kupim. Kupac kad kupi auto od mene ne dobija kola sa tablicama a da bi imao tablice na tom autu mora da kupi svoje, plati prenos, osiguranje i vozi. Tako bi svi morali da plate državi, imali kola na svoje ime i sedi i vozi

dole pravnici!

pre 7 godina

Pa je l' se kažnjava auto ili vozač? Sta ako uzmem vozilo iz rent-a-car i s' njim napravim prekrsaj, da li ću ja platiti ili vlasnik- firma?

drvobradi

pre 7 godina

Za pocetak, ukinite taj besmisleni porez od 2,5% i uvedite neku fiksnu taksu reda 1000din (mada je i to previse). Vlasnik tog vozila je vec platio PDV pri prvoj kupovini, zasto svaki sledeci vlasnik ili stari vlasnik da placa 2,5%. Ispada da se jedna stvar oporezuje nekoliko puta, sto nema nikakvog smisla.

The Blue

pre 7 godina

Ne razumem razlog zbog koga se Okanović izjašnjava po ovom pitanju obzirom da tema nema veze sa bezbednošću u saobraćaju ali mogu da nagađam da „Komitet Za Bezbednost Saobraćaja“ priprema teren za nove represivne mere odmazde prema vozačima koje će se uz svesrdnu podršku svih organa vlasti, a naročito MUP-a koji trik zasedama puni svoj budžet loveći nesrećnike za pojaseve, upaljena svetla u sred dana, dečija sedišta i besmislena ograničenja brzine biti implementirane kroz novi zakon.
Isto je žalosno što svaki potez tog „komiteta“ služi samo za uspostavljanje novih nameta umesto da svoju funkciju obavlja kroz užasno neophodno unapređivanje kvaliteta puteva, potkači bahate putare zbog neodržavanja, loše signalizacije, nepropisno nabudženih saobraćajnih znakova i rupa zbog kojih strada na stotine vozača uz pričinjenu ogromnu materijalnu štetu kao i da natera policiju da stvarno radi na poboljšanju bezbednosti. Nigde u tom tom dugogodišnjem opusu NIKO OSIM VOZAČA nije odgovarao ni za jedan propust, uključujući i potpuno zaleđeni auto put BG – NS od pre desetak dana sa sva smrtna ishoda, izgorelim vozilom hitne pomoći i desetine lančanih sudara. Naravno, neće biti ni reči i za ubuduće osim magle koja se prosipa pod okriljem novih i novih zakona, ograničenja, drakonskih kazni na evropskom nivou pri afričkim platama.

Zz

pre 7 godina

"Moram da kažem da kataloška vrednost vozila u stvarnosti zaista odgovara cenama koje su na našem tržištu."

Upravo je problem sto ta kataloska vrednost nema veze sa vezom.
Primer: Fiat Punto 10 god. star imao je katalosku vrednost oko 6000 eur i na to je obracunat porez 2,5%. Prodao sam ga za 2000 eur...

gradjanin

pre 7 godina

Meni je stigla od opomena od parking servisa za prodat auto. Ja im odnesen OVEREN KUPOPORODAJNI ugovor koji je datiran pre ali ne prihvaataju jer se u registru MUP-a vodim kao vlasnik vozila. Ne zele da prihvate cinjenicu da se na potvrduo placenom porezu ceka 7 DANA,na izradu nove saobracajne dozvole jos 7 DANA, tako da iako je kupac de fakto vlasnik jer je platio posed i overio ugovor, vas i dalje maltretiraju. Zbog toga ce oni dobiti tuzbu ako nastave.

Misula

pre 7 godina

Kataloska vrednost automobila realna?!! Ja ne znam ko je tu lud, kada sam kupio auto procenjena vrednost je bila malo ispod 4000e a prosek za to godiste je bio 2500 tako da ne znam o cemu pricaju. Naravno kada treba da ti zaplene takav auto zbog neplacenih dugova onda se ne drze tog kataloga vec je vrednost auta onda 1500e.

Igor

pre 7 godina

Znači opet narod kriv? E jesmo, znaš šta... Da se glupi porez ukine to ne treba. Nego pohlepni srbin neće da sa 2.5 % vrednosti auta po katalogu AMSS pomogne jadnu državu i poresku upravu pa oni jadni moraju da angažuju siledžije kako bi došli do svog teškom mukom zarađenog novca. Jadna država sa ovakvim narodom. A čuo sam da mnogo biciklista nastrada jer voze neregistrovane i neosigurane bicikle bez ikakvih dokaza o vlasništvu.

mikin

pre 7 godina

"To je zato što naši propisi obavezuju vlasnika da odgovara za štetu koja je nastala, bez obzira na to da li vlasnik ima veze sa štetnom radnjom ili ne."
KRIMINAL! Najveci kriminalac je drzava pa onda svi ostali. Pozajmite automobil punoletnom licu sa urednom vozackom dozvolom i ako taj tada skrivi nesrecu onda vi snosite posledice?!?! Da nije tragicno bilo bi smesno.

Janko

pre 7 godina

Ja obično vozim na ovlašćenje do isteka registracije. Onda ujedno sve uradim. Jedino ako kupujem ili prodajem preko oglasa, onda mora ugovor odmah! Do sada sam uglavnom kupovao auta od poznanika i prodavao poznanicima, pa o ovim stvarima i ne razmišljam, ali volim da se moj auto vodi na mene!

werp

pre 7 godina

Kad tad ce vam se javiti za prenos vozila jer ne mogu to da urade bez vas.Tada sledi naplata za kazne,pretrpljen stres itd...U suprotnom nema regustracije,prenosa,a mozete cak i da ubrzate proces tako sto ce te otici u sud,opstinu ili mesto u kom se napravili ovlascenje i povuci isto.Tako da nije bas tako bezizlazno kao sto se cini iz teksta.

Ћезо рца

pre 7 godina

Како је ово генијално... Значи можеш ни крив ни дужан да заглавиш и робију, јер ниси одјављен из званичне евиденције МУП-а!? Браво, браво, браво...

111

pre 7 godina

Uredjene zemlje taj su problem resile tako sto su rekli da su tablice svojina,mozes da prodas auto ali ti tablice ostaju kao licna karta,stavljas ih na druga kola koja kupis. Kod nas je problem jer ova drzava strahovito mnogo naplacuje ''prenos'' i za to koristi katalog AMSS koji blage veze nema sa cenama na trzistu! To je namerno uradjeno da bi nam sto vise para uzeli. I uopste,zasto ljudi da placaju dodatne pare za ''prenos'' ??!
Ova drzava,na nekim autima koji su od poznatih brendova uzima strasne cifre narodu jer takav auto ovde promeni bar 5 vlasnika. Pored toga na taj auto je vec pri uvozu placena carina i porez. Nisam cuo ovog Okanovica da je ikada spomenuo taj problem koji ova ''drzava''pravi narodu? Verovatno jer su mu rekli da ako ukinu bespotrebni harac ljudima da ce onda manje para biti za njega iz budzeta,za njegovu NVO?
A kad je u pitanju izvrsitelj za kazne,dovoljno je pokazati overeno punomocje iz opstine gde se vidi kad je auto otudjen i kome.To je jeftinije nego da se placa prosecno 150 e za ''prenos''!

Nemanja

pre 7 godina

Da je kojim slučajem ta overa kod notara kao paklica cigareta, ne bi bilo problema a ovako skupo pa neće niko da dodatno opterećuje džep....!

bahati biciklista

pre 7 godina

100% tačno. JEDVA sam se oprao na sudu zbog lex specialisa. Prodao sam KOMUNALNOM POLICAJCU auto i srećom overio kupoprodajni ugovor. On ga ne samo nije preneo nego i na mufte produžio registraciju na moje ime. Stizale su kazne sve iz okoline Mekenzijeve 27. Ja mu slao on kao plaćao ništa ja da ne brinem. 34.000 samo kazni plus izvršitelj i tri na karte. Srećom sudija je bio razuman i dao preimućstvo Zakonu o obligasionim odnosima nad Vučićevim lex spec. tako da sad imate presedan na koji da se pozivate kad vas PS stisne po montirabom zakonu.

NoName

pre 7 godina

I umesto po automatizmu da se prenese na drugoga, preko ugovora, predjasni vlasnik ili buduci vlasnik moraju da se cimaju oko svega. Nit' notari povezani sa sistemima, nit' opstine i sudovi. Uredjena zemlja do jaja.

Alpha

pre 7 godina

"Moram da kažem da kataloška vrednost vozila u stvarnosti zaista odgovara cenama koje su na našem tržištu" LAZES auto koji sam prodavao 3meseca i prodao za 650e naplacen je porez kao da vredi 2000Eura

dak

pre 7 godina

kada god sam prodavao auto prvo kazem da je prenos obavezan odmah,ako kupac nece odustajem od prodaje,bas da bih izbegao ovo iz texta,par drugara imalo velike probleme jer nisu preneli auto a posebno jedan gde auto posle nekoliko puta prodan a vodi se na njega!

Banderaš

pre 7 godina

Na Švajcarskoj saobraćajnoj piše kratko; Kod koga se nalazi saobraćajna dozvola,taj je vlasnik auta i odgovoran za auto. A kazne imaju datume i ja ne vidim razloga čemu problemi i gužva.

cobo

pre 7 godina

Ako nam je tesko naci put u civilizaciju onda je bolje od nekoga prepisati npr. od Nemacke.Ovde je sve regulisano,vlasnik odjavi auto,sluzbenik za registracije ogrebe plaketu sa tablice,tablice predas u srot kod radnje koja ih pravi i ona je direktno uz zgradu gde je prijava.Sluzba za registrovanje javi osiguranju,osiguranje vredi jos do 00:00 kad automatski prestaje a osiguranje obracuna koliko stari vlasnik treba da dobije nazad i oni mu upute novac na ziro racun.Sa autom mozes da vozis bez tablica do prve radione,do svoje garaze ili do novog vlasnika.Naravno vozilo bez registracije ne sme se ostaviti na javnom parkingu :)

Kolin

pre 7 godina

Vozila se ne prenose jer za prenos auta u Beogradu treba 3 puta da idete u opstinu i jednom u sup i to u razmaku od 6 radnih dana i to u radno vreme! Pa zamislite sad stituaciju da kazete poslodavcu izvinite prodao sam auto, treba mi slobono ponedeljak, sreda i petak da ga prenesem. A o bahatosti ljudi koji rade na prenosu ne zelim ni da govorim jer mi je muka. Inace cesto menjam automobile pa sve ovo pisem iz licnog iakustva, gradjani Srbije koji zive u unutrasnjosti imaju manje problema sa ovim.

milam

pre 7 godina

prenos obavezno ali jos bitnije od tog je da pre kupovine preko sajta APR-a uz pomoc broja sasije proverite da li je vozilo zalozeno jer u tom slučaju ako dodje do oduzimanja vozila ne pomaze ni prenos vlasnistva.

svasta

pre 7 godina

Ima istine.
Moj brat od ujaka,opasno nadrljao.Prodao auto,ali za delove,istekla registracija,auto je cak bio I ostecen.
Zavrsio auto u Leskovcu.Niko ne zna kako?
Neki klinci sa tim autom divljali,napravili opasan udes,osteceno vise vozila,ima i povredjenih, i brat se sudi evo vec vise od godinu dana.Ko zna koliko para je do sada dao advokatu.Promenio dosta automobila,bez odjave,prenosa,prijave.
Svaki 10 dana stizu mu neke kazne.On cesto menja automobile,nisu nista nesto posebno,mislim nista novije,besno,itd.
Ni jedan nije odjavio,niti neki preneo na njega.
Isto tako i Zet.Prodao neki auto,nije ga odjavio,tip napravio veci udes,evo i on se sudi odavno vec.

drvobradi

pre 7 godina

Za pocetak, ukinite taj besmisleni porez od 2,5% i uvedite neku fiksnu taksu reda 1000din (mada je i to previse). Vlasnik tog vozila je vec platio PDV pri prvoj kupovini, zasto svaki sledeci vlasnik ili stari vlasnik da placa 2,5%. Ispada da se jedna stvar oporezuje nekoliko puta, sto nema nikakvog smisla.

Kolin

pre 7 godina

Vozila se ne prenose jer za prenos auta u Beogradu treba 3 puta da idete u opstinu i jednom u sup i to u razmaku od 6 radnih dana i to u radno vreme! Pa zamislite sad stituaciju da kazete poslodavcu izvinite prodao sam auto, treba mi slobono ponedeljak, sreda i petak da ga prenesem. A o bahatosti ljudi koji rade na prenosu ne zelim ni da govorim jer mi je muka. Inace cesto menjam automobile pa sve ovo pisem iz licnog iakustva, gradjani Srbije koji zive u unutrasnjosti imaju manje problema sa ovim.

NoName

pre 7 godina

I umesto po automatizmu da se prenese na drugoga, preko ugovora, predjasni vlasnik ili buduci vlasnik moraju da se cimaju oko svega. Nit' notari povezani sa sistemima, nit' opstine i sudovi. Uredjena zemlja do jaja.

bahati biciklista

pre 7 godina

100% tačno. JEDVA sam se oprao na sudu zbog lex specialisa. Prodao sam KOMUNALNOM POLICAJCU auto i srećom overio kupoprodajni ugovor. On ga ne samo nije preneo nego i na mufte produžio registraciju na moje ime. Stizale su kazne sve iz okoline Mekenzijeve 27. Ja mu slao on kao plaćao ništa ja da ne brinem. 34.000 samo kazni plus izvršitelj i tri na karte. Srećom sudija je bio razuman i dao preimućstvo Zakonu o obligasionim odnosima nad Vučićevim lex spec. tako da sad imate presedan na koji da se pozivate kad vas PS stisne po montirabom zakonu.

cobo

pre 7 godina

Ako nam je tesko naci put u civilizaciju onda je bolje od nekoga prepisati npr. od Nemacke.Ovde je sve regulisano,vlasnik odjavi auto,sluzbenik za registracije ogrebe plaketu sa tablice,tablice predas u srot kod radnje koja ih pravi i ona je direktno uz zgradu gde je prijava.Sluzba za registrovanje javi osiguranju,osiguranje vredi jos do 00:00 kad automatski prestaje a osiguranje obracuna koliko stari vlasnik treba da dobije nazad i oni mu upute novac na ziro racun.Sa autom mozes da vozis bez tablica do prve radione,do svoje garaze ili do novog vlasnika.Naravno vozilo bez registracije ne sme se ostaviti na javnom parkingu :)

Alpha

pre 7 godina

"Moram da kažem da kataloška vrednost vozila u stvarnosti zaista odgovara cenama koje su na našem tržištu" LAZES auto koji sam prodavao 3meseca i prodao za 650e naplacen je porez kao da vredi 2000Eura

Dusan

pre 7 godina

E sad, onda i ja mogu da uzmem svoje vozilo nazad? Posto sam i dalje vlasnik,da li ono moze biti popisano i oduzeto za namirivanje dugova. Ili da prijavim kradju?!

danger

pre 7 godina

U Nemackoj nema tog glupog poreza, porez je vec odavno placen. (nema dodatne pljacke naroda od strane drzave). I onda je na dalje sve neobjasnjivo lako i prosto, menjanje automobila je samo malo komplikovanije od menjanja carapa. Nema zloupotreba, problema, komplikacija... Energija i novac se trose na pametnije stvari.

D.P.

pre 7 godina

Srbija je zemlja prevaranata. Uvedite švedski sitsem pri prodaji auta. Potpisom va vlasnički list kupca i prodavca i njegovim ubacivanjem u poštansko sanduče prestaju sve obaveze prodavca i nastaju obaveze kupca. Isto se može uraditi i brže putem interneta ili Appa na mobilnom. Nema zajebancije ni poreza ni kazni. Kao kada nekom daš snikers!

gradjanin

pre 7 godina

Meni je stigla od opomena od parking servisa za prodat auto. Ja im odnesen OVEREN KUPOPORODAJNI ugovor koji je datiran pre ali ne prihvaataju jer se u registru MUP-a vodim kao vlasnik vozila. Ne zele da prihvate cinjenicu da se na potvrduo placenom porezu ceka 7 DANA,na izradu nove saobracajne dozvole jos 7 DANA, tako da iako je kupac de fakto vlasnik jer je platio posed i overio ugovor, vas i dalje maltretiraju. Zbog toga ce oni dobiti tuzbu ako nastave.

To

pre 7 godina

Čitajući komentare pokazuje se po stoti put da građani služe isključivo kao servis Vlasti, umesto da je obrnuto. Neka mi neko pokaže tu Evropu gde sa ovakvim zakonodavstvom i propisima mi činimo kakav takav kompatibilan deo. Dakle, "Idemo u Evropu je dimna zavesa". Nigde mi ne idemo. Ovim lezilebovićima što vladaju odlično je i ovde i ovako, bez Evrope u kojoj bi nešto morali i da rade i da zaista uređuju. A narod? Koja vlast ovde je ikada pitala Narod, od Turaka pa na ovamo!?

mikin

pre 7 godina

"To je zato što naši propisi obavezuju vlasnika da odgovara za štetu koja je nastala, bez obzira na to da li vlasnik ima veze sa štetnom radnjom ili ne."
KRIMINAL! Najveci kriminalac je drzava pa onda svi ostali. Pozajmite automobil punoletnom licu sa urednom vozackom dozvolom i ako taj tada skrivi nesrecu onda vi snosite posledice?!?! Da nije tragicno bilo bi smesno.

Misula

pre 7 godina

Kataloska vrednost automobila realna?!! Ja ne znam ko je tu lud, kada sam kupio auto procenjena vrednost je bila malo ispod 4000e a prosek za to godiste je bio 2500 tako da ne znam o cemu pricaju. Naravno kada treba da ti zaplene takav auto zbog neplacenih dugova onda se ne drze tog kataloga vec je vrednost auta onda 1500e.

dole pravnici!

pre 7 godina

Pa je l' se kažnjava auto ili vozač? Sta ako uzmem vozilo iz rent-a-car i s' njim napravim prekrsaj, da li ću ja platiti ili vlasnik- firma?

111

pre 7 godina

Uredjene zemlje taj su problem resile tako sto su rekli da su tablice svojina,mozes da prodas auto ali ti tablice ostaju kao licna karta,stavljas ih na druga kola koja kupis. Kod nas je problem jer ova drzava strahovito mnogo naplacuje ''prenos'' i za to koristi katalog AMSS koji blage veze nema sa cenama na trzistu! To je namerno uradjeno da bi nam sto vise para uzeli. I uopste,zasto ljudi da placaju dodatne pare za ''prenos'' ??!
Ova drzava,na nekim autima koji su od poznatih brendova uzima strasne cifre narodu jer takav auto ovde promeni bar 5 vlasnika. Pored toga na taj auto je vec pri uvozu placena carina i porez. Nisam cuo ovog Okanovica da je ikada spomenuo taj problem koji ova ''drzava''pravi narodu? Verovatno jer su mu rekli da ako ukinu bespotrebni harac ljudima da ce onda manje para biti za njega iz budzeta,za njegovu NVO?
A kad je u pitanju izvrsitelj za kazne,dovoljno je pokazati overeno punomocje iz opstine gde se vidi kad je auto otudjen i kome.To je jeftinije nego da se placa prosecno 150 e za ''prenos''!

Dovla

pre 7 godina

Prodao sam 2 auta u poslednje 4 godine. Ono sto me je zacudilo je da auto koji sam prodao 2013god se i dalje vodio na mene. Kuce koje vrse tehnicki pregled i registraciju su registrovali moj auto 3 puta od kada sam ga prodao. Na kraju me zove tip koji je kupio taj auto da odemo da ga prebacimo na njega.
Drugi auto koji sam prodao tipu- on ga nije ni vozio nego neka devojka, koja me zamalo udarila na pesackom, samo je usporila malo, zamalo me udario auto koji se na mene vodio i to na pesackom prelazu, pa bio bih kriv sto sam samog sebe udario :D

Srbija medju sljivama

pre 7 godina

U Holandiji se prenos vlasnistva radi tako sto vam prodavac da vlasnicki listic od auta, odete u najblizu postu i za 10evra vam izdaju novi listic na vase ime. Zatim nazovete osiguravajucu kuci, date im broj tablice i auto je osigurano.
Znaci cela "papirologija" traje 10 minuta i kosta 10 evra.

Igor

pre 7 godina

Znači opet narod kriv? E jesmo, znaš šta... Da se glupi porez ukine to ne treba. Nego pohlepni srbin neće da sa 2.5 % vrednosti auta po katalogu AMSS pomogne jadnu državu i poresku upravu pa oni jadni moraju da angažuju siledžije kako bi došli do svog teškom mukom zarađenog novca. Jadna država sa ovakvim narodom. A čuo sam da mnogo biciklista nastrada jer voze neregistrovane i neosigurane bicikle bez ikakvih dokaza o vlasništvu.

The Blue

pre 7 godina

Ne razumem razlog zbog koga se Okanović izjašnjava po ovom pitanju obzirom da tema nema veze sa bezbednošću u saobraćaju ali mogu da nagađam da „Komitet Za Bezbednost Saobraćaja“ priprema teren za nove represivne mere odmazde prema vozačima koje će se uz svesrdnu podršku svih organa vlasti, a naročito MUP-a koji trik zasedama puni svoj budžet loveći nesrećnike za pojaseve, upaljena svetla u sred dana, dečija sedišta i besmislena ograničenja brzine biti implementirane kroz novi zakon.
Isto je žalosno što svaki potez tog „komiteta“ služi samo za uspostavljanje novih nameta umesto da svoju funkciju obavlja kroz užasno neophodno unapređivanje kvaliteta puteva, potkači bahate putare zbog neodržavanja, loše signalizacije, nepropisno nabudženih saobraćajnih znakova i rupa zbog kojih strada na stotine vozača uz pričinjenu ogromnu materijalnu štetu kao i da natera policiju da stvarno radi na poboljšanju bezbednosti. Nigde u tom tom dugogodišnjem opusu NIKO OSIM VOZAČA nije odgovarao ni za jedan propust, uključujući i potpuno zaleđeni auto put BG – NS od pre desetak dana sa sva smrtna ishoda, izgorelim vozilom hitne pomoći i desetine lančanih sudara. Naravno, neće biti ni reči i za ubuduće osim magle koja se prosipa pod okriljem novih i novih zakona, ograničenja, drakonskih kazni na evropskom nivou pri afričkim platama.

nesha

pre 7 godina

ma da je tačno to o čemu priča da kataloška cena odgovara pravoj onda zaista ne bi bilo problem da se plati tih 2.5%. ali svi koji su nekada kupovali, prodavali, uvozili kola znaju da to nije tačno. zna i država, zna i okanović jer mu je to posao. pravite nas na budale sa ovom izjavom kada godinama unazad znamo za kataloške cene i kolike su razlike u odnosu na realne

Banderaš

pre 7 godina

Na Švajcarskoj saobraćajnoj piše kratko; Kod koga se nalazi saobraćajna dozvola,taj je vlasnik auta i odgovoran za auto. A kazne imaju datume i ja ne vidim razloga čemu problemi i gužva.

goxi

pre 7 godina

Državi i pojedincima iz Komiteta, agencije, Mup-a, sudova i dr. odgovara bezakonje i javašluk a problem sa prenosom vozila može da se reši na jednostavan i brz način tako da i država ima koristi i sve naplati. Prosto kao u inostranstvu, kupim tablice od MUP-a kad registrujem prvi put kola na moje ime i one su moje dok sam živ samo ih prenosim na naredni auto koji kupim. Kupac kad kupi auto od mene ne dobija kola sa tablicama a da bi imao tablice na tom autu mora da kupi svoje, plati prenos, osiguranje i vozi. Tako bi svi morali da plate državi, imali kola na svoje ime i sedi i vozi

Ћезо рца

pre 7 godina

Како је ово генијално... Значи можеш ни крив ни дужан да заглавиш и робију, јер ниси одјављен из званичне евиденције МУП-а!? Браво, браво, браво...

pravo ne postoji

pre 7 godina

Zasto onda postoje punomoci ako ne vaze pred sudom? Koliko puta ljudi daju banki punomoc da srede papire, telekom operaterima da prenesu brojeve ili slicno. Ako si ti dao punomoc nekome i u njoj overio da taj neko odgovara za kazne i sve druge radnje sa vozilom sudu to mora biti dovoljno. Problem je to sto zakon ne sluzi onome cemu je namenjen, a to je zastita gradana.

Ja sam iz hrvatske i bio sam stvarni vlasnik vozila u bosni koje je glasilo na drugu osobu ali sam imao overenu punomoc za raspolaganje tim vozilom i bez problema sam ga prodao i prepisao. Na isti nacin sam i vozio vozilo srpskih tablica i proputovao pola europe sa njime.

Kad putujem negde unajmim i rent a car i kad napravim prekrsaj pa valjda je red da ja platim kaznu a ne firma koja mi je dala vozilo

Drzava je kriva i ona je prva koja mora da provodi zakone a ako joj to ne valja onda u zakon da stavi da se punomocima ne moze upravljati vozilom

Prekinuti pljacku

pre 7 godina

Samo se u Srbiji porez na polovna vozila placa beskonacno ! Koliko god vozio promeni vlasnika toliko se puta plati porez sto je u najmanju ruku smesno !

Nemanja

pre 7 godina

Da je kojim slučajem ta overa kod notara kao paklica cigareta, ne bi bilo problema a ovako skupo pa neće niko da dodatno opterećuje džep....!

Aleksandar

pre 7 godina

Prodao ja auto i pre isteka registracije mi kupac iz Bajine Bašte pošalje tablice i saobraćajnu da platim porez i odjavim auto. Odjavu u MUP Zemun završim za 20 minuta ali plaćanje poreza u Opštini Zemun traje 4 dana. 4 dana sam izlazio s posla, 4 dana su mi odbili od plate. Napominjem da nije bilo nikakvih smetnji u vezi papira ni bilo čega drugog. Jednostavno procedura traje 4 dana i vi svaki dan morate da odete do Opštine između 10 i 13 sati. I mi se nadamo nekom napretku. Blato, ljudi, blato.

j

pre 7 godina

Svi problemi bi bili lako rešeni kada ne bi postojao taj porez na prenos vozila koji nema nikakvog smisla. Porez na auto je plaćen kada je izašao prvi put na ulicu. Sve ostalo je pljačka naroda.

Automobil prestareo i za omladinca

pre 7 godina

"cene u tom katalogu nisu nerealne"

Za starije automobile jesu nerealne. Na primer, za vozilo proizvedeno 1988. godine platio sam porez na prenos vlasništva dvostruko više, jer je kataloška cena bila dvostruko veća od realne, tržišne. Konkretno, automobil je bio prodat za 850, a Poreska uprava je na osnovu tog kataloga odredila cenu od 1700. I uz to su se poreski službenici smeškali i govorili kako su nam učinili uslugu!

Dzoni

pre 7 godina

Ovo uposte nije zezanje. Burazer zivi u inostranstvu 20 godina sigurno. Pre nego sto je otisao, prodao stari auto, neki krs, na ovlascenje. Prodje tako sigruno 10 godina i taj autom napravi udes (na svu srecu nista strasno), i pobegao. Neko zapisao tablice, i mojim roditeljima policija zakucala na vrata. I odmah sa vrata "Vas sin je imao udes". Moji se zamalo slogirali, mislili da sam ja :) Nekako dosli sebi, i kad su culi da je u pitanju Lada Samara skapirali da je to bratov stari auto. On pacijent se nije secao ni imena kome je prodao auto, ni otprilike, nista! Sve u svemu, nekako se to ispeglalo, nasli su lika posle, ali mene cudi kako je taj sigurno 10 godina produzavao registraciju sve regularno. Da li zna neko da li ovlascenje moze da se "oroci", mislim da npr. moze da vozi max. do sledece registracije?

Zz

pre 7 godina

"Moram da kažem da kataloška vrednost vozila u stvarnosti zaista odgovara cenama koje su na našem tržištu."

Upravo je problem sto ta kataloska vrednost nema veze sa vezom.
Primer: Fiat Punto 10 god. star imao je katalosku vrednost oko 6000 eur i na to je obracunat porez 2,5%. Prodao sam ga za 2000 eur...

Ajde

pre 7 godina

Meni je ukraden motor (sa sobracajnom) i isti taj sa falsifikovanom ponomoci prodat i vise puta registrovan u centralnoj Srbiji iako je bio prijavljen kao kraden. Saznao sam za to kada me je na FB kontaktirao momak koji je hteo da ga prepise...... i onda sam otisao u Policiju i opet nisu nista uradili..... haos.... to je bilo pre vise godina.... motor je vredeo 1500eur i ja sam jednostavno odustao. Kad ovo pricam ljudima kazu mi da sam lud. Znaci dva puta prijavljen kao kraden.

dak

pre 7 godina

kada god sam prodavao auto prvo kazem da je prenos obavezan odmah,ako kupac nece odustajem od prodaje,bas da bih izbegao ovo iz texta,par drugara imalo velike probleme jer nisu preneli auto a posebno jedan gde auto posle nekoliko puta prodan a vodi se na njega!

milam

pre 7 godina

prenos obavezno ali jos bitnije od tog je da pre kupovine preko sajta APR-a uz pomoc broja sasije proverite da li je vozilo zalozeno jer u tom slučaju ako dodje do oduzimanja vozila ne pomaze ni prenos vlasnistva.

Marija

pre 7 godina

Pa postoji zakon koji nigde ne postoji, i to kad god prodate polovni auto uvek se plaća porez i zato ljudi krše zakon. Zivim na zapadu, kada menjam auto za novi i prodam stari, nbeplaćam porez, porez je jedanput plaćen kada je auto ušau u CH, a u Srbiji isto, a za proizvedene automobile u Srbiji isto treba da se plati PDV jedanput a ne kad god se menja vlasnik. To je jedan od zakona, koji nema veze sa logikom, a da ne prišem o zakonima koji se prave da su podlo korupcije

posmatrac

pre 7 godina

Ukinite porez na promet polovnih motornih vozila od 2,5% jer takav zakon nijedna evropska država nema. Logično bi bilo da se sačini kupoprodajni ugovor i u mestu prebivališta novog vlasnika završi odjava registarski tablica i saobraćajne ( logično je kad postoji umreženi sistem Mup-a).

Dejan

pre 7 godina

Mislim da drzava moze lako da resi ovaj problem, a ne da apeluje na gradjane da sto pre izvrse preregistraciju.
I ranije je bilo porblema sa duplom prodajom stanova, pa je napravljen neki softver, pa sada notar kroz aplikaciju porveri da li je stan vec prodan.
Slican softver moze da se napravi i za motorna vozila, i da kada neko dodje da overi kupopordajni ugovor u opstinu, da mu daju uplatnicu za porez, i kada plati porez, cinovnik u opstini samo klikne na to vozilo u aplikaciji i promeni vlasnika i da to bude merodavno. Da li ce kupac/prodavac oticiu mup da menjaju vozacku istog dana ili za 5 meseci, je nebitno, sistem je registrovao ko je fakticki novi vlasnik i taj je dalje odgovara za sve.

svasta

pre 7 godina

Ima istine.
Moj brat od ujaka,opasno nadrljao.Prodao auto,ali za delove,istekla registracija,auto je cak bio I ostecen.
Zavrsio auto u Leskovcu.Niko ne zna kako?
Neki klinci sa tim autom divljali,napravili opasan udes,osteceno vise vozila,ima i povredjenih, i brat se sudi evo vec vise od godinu dana.Ko zna koliko para je do sada dao advokatu.Promenio dosta automobila,bez odjave,prenosa,prijave.
Svaki 10 dana stizu mu neke kazne.On cesto menja automobile,nisu nista nesto posebno,mislim nista novije,besno,itd.
Ni jedan nije odjavio,niti neki preneo na njega.
Isto tako i Zet.Prodao neki auto,nije ga odjavio,tip napravio veci udes,evo i on se sudi odavno vec.

werp

pre 7 godina

Kad tad ce vam se javiti za prenos vozila jer ne mogu to da urade bez vas.Tada sledi naplata za kazne,pretrpljen stres itd...U suprotnom nema regustracije,prenosa,a mozete cak i da ubrzate proces tako sto ce te otici u sud,opstinu ili mesto u kom se napravili ovlascenje i povuci isto.Tako da nije bas tako bezizlazno kao sto se cini iz teksta.

Aleksandar

pre 7 godina

Prodam pre par godina automobil coveku koji zivi van BG. Overimo ugovor u sudu i ja mu popunim poresku prijavu, predamo je i razidjemo se. Po ugovoru on snosi troskove poreza na prenos, a po zakonu sam ja duzan da taj porez i prijavim, sto sam, kao sto rekoh i uradio. Posle par meseci mi stize od neke advokatske kancelarije opomena pred utuzenje jer je covek dolazio poslom u BG i nije platio parking. Naravno, u tom trenutku nije platio ni porez. Ja pozovem Parking servis i objasnim situaciju. Oni mi kazu da nije problem i da posaljem ugovor mailom. Ja posaljem i krece maltretiranje. Nema pecata da je placen porez, kako oni da znaju, ja da im donesem potvrdu iz poreske da je porez placen (!?) i td. Nista nije vredelo. Potrosili su mi tonu zivaca i na kraju sam odustao. Kaznu nikad nisam platio i oni se vise nisu pojavljivali... Drzava bez jasnih zakona i pravila u kojoj mi imamo samo obaveze i nikakva prava, a drzava ima sva pravo i nema nikakvu obavezu prema svojim gradjanima!

Boskic

pre 7 godina

"privatnog izvršioca nalog da uplati odredjeni novčani iznos i neće joj u tom trenutku puno pomoći to što zaista i nije vlasnik, već će protiv nje ići postupak izvršenja i moraće da plati."
Ovo nije tacno, jer na zakljucak moze da uzjavi prigovor, te ce postupak biti vodjen pred sudom, gde ce moci da dokaze da je preneo vladnistvo. Ugovorom ili svedocima, dokazivanje je moguce.

Stefan

pre 7 godina

Kad smo vec pokrali na stotine zakona od zapadnjaka zasto ne uzmemo jedan koji zapravo olaksava ljudima? Prvo ne znam ni zadto je toliko skupo prebaciti vozilo. Deugo zasto se placa porez na prebacivanje polovnog vozila na koje bec vwc placen porez prilikom kupovine ili uvoza u zemlju? I trece zasto se ne uvedu tablice koje se ne menjaju vec svako aktovno.vozilo ima svoju i samo se menja ime ko je odgovoran u sistemu? Time bi saobracajna koju vec imamo postala licna karta vozila sto i treba da bude a onda za 1.000rsd po promeni vlasnika samo se promene adresa i ime u saobracajnoj?

Ali ne ovako je bolje platis porez na isyi stvar 10x.

Srdjan

pre 7 godina

Drzava je duzna da pripremi zakonsku platformu a prodavac i kupac da je postuju kao u svim civilizovanim zemljama i tacka! Zbog slicnih propusta u zakonu je, na primer, moguce jedan stan prodati vise puta, nezamislivo u ozbiljnim zemljama!!!

parx

pre 7 godina

Samo su Srpske drzavne firme, koje imaju istog poslodavca, u 21. veku nisu povezane vec se nalaze u 19. veku. To je glavni problem zbog koga nas boli glava 1/3 zivota. Tamo gde logika prestaje, pocinje carstvo srpske drzavne uprave.

radarland

pre 7 godina

@ Banderas,nema tu pise ovo pise ono..u CH kod prodaje auta zakon je nedvojbeno jasan,prodas auto i ponistis saobracajnu kako bi novi vlasik ako to zeli i jos vredi tehnici pregled mogao odmah da prepise auto na sebe,od kantona do kanton tehnici pregled vredi i do tri godine kod auta preko deset godina starosti..od dana odjave tvoje osiguranje i porez na registraciju do daljnjega miruju,ako neces u sledecih par dana registrovati drugo auto duzan si vratiti i tablice koje su potom tebe rezervisane do godinu dana ..koliko god da vredi auto izdavanje nove saobracajne kosta 50chf. - amin!

Pare i Jare

pre 7 godina

"Moram da kažem da kataloška vrednost vozila u stvarnosti zaista odgovara cenama koje su na našem tržištu......." Reče stručnjak Okanović novopečeni političar iz Nebojšinog štaba!

E kad ovako nešto čujem prvo pomislim da zaista ludim..... Auto star 30 god mi je procenjen na skoro 300 000 RSD po tom katalogu! U poreskoj kažu to je "verovatno" zato što je marke BMW! Realna vrednost gospodo je ona TRŽIŠNA a ne ona koju ste vi odredili da bi ste narodu KRALI pare za debilski porez! AKO JE TAKO EVO JA VAM POKLANJAM AUTO UPOLA TE VAŠE """"vrednosti vozila u stvarnosti koja zaista odgovara cenama koje su na našem tržištu"""" pa ga vi preprodajte i dobro zaradite kad ste tako pametni i realni...

Vladan

pre 7 godina

Moj deda je imao ozbiljnih problema. Prodao je auto čoveku iz Beograda. Otišli u opštinu Rakovica i kao pošto je auto registrovan još 6 meseci hajde da prenos urade kad istekne registracija.

Uredno su overili punomoćje u opštini. Lik se od tada nit javio nit pojavio ali su počeli da stižu sudski pozivi. Prvi iz Požarevca, zato što je vlasnik omogućio licu bez dozvole da upravlja njegovim vozilom, pa parking karte, pa još jedna prekršajna (ne sećam se za šta)... Srećom sudije su imale razumevanja i prihvatili su punomoćje kao dokaz.

Auto je u međuvremenu primenio više vlasnika i registracija je produžena (!?).

E sad, prema Zakonu o obligacionim odnosima, punomoćje važi jednu godinu. Možete vi u njemu napisati da važi duže, da je neopozivo itd ali to ništa ne važi. Svako punomoćje je opozivo i traje samo godinu dana. Takođe punomoćjem se ne može dati pravo za davanje punomoćja. Znači osoba kojoj ste prodali vozilo ne može dati punomoćje drugom licu da upravlja vozilom čak i da to prvobitno piše.

Sve se to dogodilo u pomenutom slučaju. Produžena je registracija na osnovu isteklog punomoćja, registraciju je produžilo neovlašćeno lice.

Problem je rešen prijavom u Beogradu u PS Ljermontova. Procedura je suviše komplikovana da bih je opisao ovde ali postoji.

VAŽNO JE DA POSTOJI PROCEDURA ZA ODJAVU I OBAVLJA SE U LJERMONTOVOJ.

Nikola

pre 7 godina

Kod nas kupis nov auto , dodjes u krizu posle mesec dana pa moras da prodas i ponovo platis porez.Auto procenjuje neko ko nema pojma o autima i nikad taj auto nije ni video.Auto moze biti ibez vrata izgreban..to nikog neinteresuje.A cela procedura sa prevodom moze i mesec dana da se oduzi.Da ne govorim o tablicama koje si platio a ostanu MUPUPosle preko 30 godina u Nemackoj mogu samo svaki dan da se cudim ovoj birokratiji.

Udri muški

pre 7 godina

A što je to tako pitam ja vas institucijo "Prinudna Komisijo Za Utvrđivanje Budžeta" ? GDE JE TU LOGIKA???? Zašto se odmah ne naprave mehanizmi po kojima če punomoćnik snositi posledice za sve eventualne prekršaje iako nije zvanično vlasnik?.... Oćete da vam ja odgovorim! E pa zbog toga zato što to nekome odgovara da jedan stari auto ako se STO puta proda onda se i STO puta plaća porez na prenos vlasništva!!! Nije vam ni to malo nego pa još toplo preporučujete da se odmah plati po preuzimanju! Pa kupoprodajni u TRI primerka po 1000RSD!.... Za auto 90.god koji tržišno vredi 700-800e sam platio 6000RSD samo porez na prenos, jer je to suma od 2.5% od kataloške procene AMS-a ZAKONOM ODREĐENE od 240 000 RSD!

toma

pre 7 godina

imate resenje ako ste pogresili i dali nekoj budali ovlascenje .ako vam stigne bilo kakva kazna a nece da plati odmah , odete u opstinu overite izjavu da ponistavate ovlascenje to i to pod brojem tim i tim i tu izjavu odnesete u sup i u napomenu u sistem se stavi da je ovlascenje ponisteno i bez vas kao vlasnika registracije vise NEMA . tako se meni jedan pravio pametan pa kad je za par meseci dosla registracija - eto ga zove pa kuku lele .....

Dejan

pre 7 godina

U kojoj se to civilizovanoj zemlji na zapadu kod kupoprodaje auta daje ovlašćenje kupcu da vozi VAŠ (i dalje VAŠ) auto? Sklapa se kupoprodajni ugovor i to je tako i u našoj državi, nema potrebe da se izmišlja topla voda nego da se ne izvrdava zakon. A ako ste odlučili da izvrdavate zakon da ne bi platili porez ili notara ili štagod, onda budite šmekeri pa nemojte da kukate što morate da platite tuđe parking kazne, to Vam je valjda i dalje manja šteta?

Janko

pre 7 godina

Ja obično vozim na ovlašćenje do isteka registracije. Onda ujedno sve uradim. Jedino ako kupujem ili prodajem preko oglasa, onda mora ugovor odmah! Do sada sam uglavnom kupovao auta od poznanika i prodavao poznanicima, pa o ovim stvarima i ne razmišljam, ali volim da se moj auto vodi na mene!

j

pre 7 godina

Kada sam jednom prodao auto, posle nekoliko meseci mi je stigla plava koverta iz suda. Ja odem, a oni me terete za prekršaj da je vozač "mog" vozila vozio a istekla mu vozačka dozvola. To je bio suprug žene kojoj sam prodao auto. Sudija me oslobodio krivice kada sam pokazao kupoprodajni ugovor.
Ali neverovatna stvar je to da su oni morali da plate dva puta po 5000. Čovek nije zaboravio da vozi ako mu je iszekla vozačka a valjda može da vozi ženin auto

Bash Chelik

pre 7 godina

Ako neko nema dovoljno para da kupi auto i odma' odradi prenos vlasništva, onda to nije auto za njega, i treba da se opredeli za nešto jeftinije.
Imao sam dva loša iskustva, i više nikad' auto neću prodati onome ko me pita da prenos odradi tek kad' istekne registracija.

Dejan

pre 7 godina

@Jare i Pare
Ako neko prođe kroz crveno svetlo i udari Vaš auto star 30 godina onda će Vam od osigaranja biti isplaćeno 300.000 dinara za totalnu štetu na Vašem autu (kataloška vrednost). E sad, ne može Vaš auto da vredi 100 dinara kad treba da platite porez, a 1000 dinara kad Vama treba da se nadoknadi šteta.

neko iz mase

pre 7 godina

Ovde se samo pise o problemima koje moze da ima prodavac auta zbog toga sto je kupac napravio neki prekrsaj ili saobracajnu nesrecu.
Iznecu i obrnut slucaj.
Licno sam bio u Mupu kad su coveka koji je dosao da registruje auto, koji je vozio na ovlascenje, vratili jer se na ime vlasnika, znaci prodavca, vode dve neplacene kazne. Posto nije znao gde da nadje vlasnika morao je da plati te kazne umesto njega, koje je uzgred vlasnik napravio sa drugim vozilom u svom vlasnistvu. Tek kad je dokaz o placanju odneo u sud i dobio potvrdu da su kazne izmirene mogao je da zavrsi registraciju.

kole

pre 7 godina

niko nece da prenosi jer prenos kosta,ne radi se ovde o automobilima od par hiljade evra.to sa kaznama nema problema,pokazes ugovor da si auto prodao i to je to...ali je bitno da napravis ugovor da si prodao,uzmes podatke iz licne karte.

Day

pre 7 godina

@Jovke
E crni ti, gde iskopa te podatke. Sa ovlašćenjem možeš da registruješ auto u Sup-u, bez prisustva vlasnika i šta god hoćeš još da uradiš, ukoliko je tako navedeno u ovlašćenju.

Ћезо рца

pre 7 godina

(Dejan, 09. februar 2017 15:35)

Значи овако, шмекеру... Купим нов аутомобил и том приликом платим држави одговарајући порез... Кад решим да га продам, онда опет морам да платим порез...!? А при томе држава (општина) оверава печатом ОВЛАШЋЕЊЕ ЗА КОРИШЋЕЊЕ МОТ. ВОЗИЛА, што купцу омогућава да:
-управља мот.воз на терит. Србије и у иностранству
-изврши технички преглед и региструје мот.воз.
-изврши одјаву
-изврши пренос власништва на своје име
-прода мот.воз. и изврши пренос власништва на име купца
-потпише пореску пријаву у моје име
-наплати осигурање настале штете код осигуравајућег друштва
-у случају губитка саобраћајне дозволе извади дупликат у МУП-у
-изврши атест, или реатест ТНГ опреме и остале радње везано с тим.
Наглашено је и да сву одговорност око управљања мот.воз. или евентуалне последице било које врсте везане за возило сноси купац.
Пусти шмекерисање, пријатељу... Укључи мозак.

Dikh tu kava

pre 7 godina

"E sad, prema Zakonu o obligacionim odnosima, punomoćje važi jednu godinu. Možete vi u njemu napisati da važi duže, da je neopozivo itd ali to ništa ne važi. Svako punomoćje je opozivo i traje samo godinu dana. Takođe punomoćjem se ne može dati pravo za davanje punomoćja. Znači osoba kojoj ste prodali vozilo ne može dati punomoćje drugom licu da upravlja vozilom čak i da to prvobitno piše.

(Vladan, 9. februar 2017 12:33"

Šta napisa čovek.. Prema čijem ZOO? Prema srpskom (SFRJ) sigurno ne. Još je više zabrinjavajući broj pozitivnih glasova.

U punomoćju navedete koliko važi (najduže do isteka registracije), koja ovlašćenja dajete punomoćniku, i gotovo. I skinite pelcer kupoprodajnog ugovora sa interneta, to bar nije teško, i adaptirajte ga prema sopstvenim potrebama.
Kad već država nema prebijenu ambiciju da brine o vama, red je da brinete sami.
Ili da pogubite sve živce boreći se sa vetrenjačama..

Tomy

pre 7 godina

Pa je l' se kažnjava auto ili vozač? Sta ako uzmem vozilo iz rent-a-car i s' njim napravim prekrsaj, da li ću ja platiti ili vlasnik- firma?
(dole pravnici!, 09. februar 2017 10:25)
Ako napraviš prekrsaj ti ćeš platiti bez obzira čiji je auto ali druga je stvar vlasništvo i odjava vozila koju je po zakonu dužan vlasnik da uradi ukoliko vozilo vise nije registrovano iz bilo kpg razloga.

Bane

pre 7 godina

Ljudi, po nasem poreskom zakonu poreski obveznik je prodavac, odnosno on je taj koji je duzan da obracuna, podnese poresku prijavu i plati porez drzavi. Znaci porez drzavi kada kupujete nov auto, obracunava, prijavljuje i placa salon. E sada prodavac trosak poreza prenosi na kupca pa vi kada kupujete nov auto na fakturi lepo vidite cenu auta kao poresku osnovicu, poresku stopu, iznos poreza i na kraju bruto iznos. Prema tome, nema razloga da se vi kada se nadjete u ulozi prodavca polovnog auta postavite isto tako. Znaci pogodio si se sa kupcem da mu prodas Punto star 10 godina za 2.000 evra, znaci on tebi treba da da 2.000 evra + porez koliko si obracunao. Nije zakon kriv sto vi snosite troskove poreza prilikom kupovine a onda ne umete kao prodavac te troskove da prenesete na kupca.

dule

pre 7 godina

"To je zato što naši propisi obavezuju vlasnika da odgovara za štetu koja je nastala, bez obzira na to da li vlasnik ima veze sa štetnom radnjom ili ne."
KRIMINAL! Najveci kriminalac je drzava pa onda svi ostali. Pozajmite automobil punoletnom licu sa urednom vozackom dozvolom i ako taj tada skrivi nesrecu onda vi snosite posledice?!?! Da nije tragicno bilo bi smesno.
(mikin, 9. februar 2017 10:16)

Ne slažem se. Obrati pažnju da se ne radi o prekršajnoj ili krivičnoj odgovornosti već o nadoknadi štete. Ideja je da se oštećena strana što pre namiri (dal' od ovog čije je vozilo ili od ovog koji je vozio) a onda nek se ta dvojica dalje dogovaraju ko će kome šta da plati kad su već toliko dobri da pozajmljuju vozila.

A što se tiče države ona je samo kriva što cela ta procedura nije mnogo brža i jednostavnija.

Jovke

pre 7 godina

@(Dzoni, 9. februar 2017 11:17)

Samo vlasnik lično može da registruje vozilo tj. produži registraciju... Naravno možeš 10 narednih registracija da voziš i dalje na ovlašćenje, ali samo ako imaš privatan dogovor sa vlasnikom koji ti produžava registraciju ličnim prisustvom, nikako drugačije,... da se razumemo ovlašćenje, punomoćje ili kako god se zvalo je samo običan papir overen u mupu (koji se plaća naravno) čisto da postoji nekakav zvaničan papir da voziš vozilo koje se ne vodi na tvoje ime i ništa više od toga ne predstavlja, nema nikakve pravne veze za samim aktom kupovine auta.... a to kako je taj lik registrovao ladu moram ti kažem da malo zvuči preterana ta tvoja priča 10 god itd... u suprotnom ako je istina onda je imao vezice kod službenika u agenciji i mupu gde je vršio registraciju, ranije je to mnogo više prolazilo nego sad, kažeš desi školski vidi imam ovlašćenje s pečatom i ajd... danas zna se, prođu garantuju samo novci i jače veze.

stevan

pre 3 godine

izmenjam auto sa nekim tipom pre 4 meseca medjutim covek se sad javlja hoce da vrati auto covek se navozao i pokvario moj auto nece da prevede kola moze li se tu nesto zakonski uraditi preko suda

stevan

pre 3 godine

izmenjam auto sa nekim tipom pre 4 meseca medjutim covek se sad javlja hoce da vrati auto covek se navozao i pokvario moj auto nece da prevede kola moze li se tu nesto zakonski uraditi preko suda

Tomy

pre 7 godina

Pa je l' se kažnjava auto ili vozač? Sta ako uzmem vozilo iz rent-a-car i s' njim napravim prekrsaj, da li ću ja platiti ili vlasnik- firma?
(dole pravnici!, 09. februar 2017 10:25)
Ako napraviš prekrsaj ti ćeš platiti bez obzira čiji je auto ali druga je stvar vlasništvo i odjava vozila koju je po zakonu dužan vlasnik da uradi ukoliko vozilo vise nije registrovano iz bilo kpg razloga.

Jovke

pre 7 godina

@(Dzoni, 9. februar 2017 11:17)

Samo vlasnik lično može da registruje vozilo tj. produži registraciju... Naravno možeš 10 narednih registracija da voziš i dalje na ovlašćenje, ali samo ako imaš privatan dogovor sa vlasnikom koji ti produžava registraciju ličnim prisustvom, nikako drugačije,... da se razumemo ovlašćenje, punomoćje ili kako god se zvalo je samo običan papir overen u mupu (koji se plaća naravno) čisto da postoji nekakav zvaničan papir da voziš vozilo koje se ne vodi na tvoje ime i ništa više od toga ne predstavlja, nema nikakve pravne veze za samim aktom kupovine auta.... a to kako je taj lik registrovao ladu moram ti kažem da malo zvuči preterana ta tvoja priča 10 god itd... u suprotnom ako je istina onda je imao vezice kod službenika u agenciji i mupu gde je vršio registraciju, ranije je to mnogo više prolazilo nego sad, kažeš desi školski vidi imam ovlašćenje s pečatom i ajd... danas zna se, prođu garantuju samo novci i jače veze.

Dejan

pre 7 godina

U kojoj se to civilizovanoj zemlji na zapadu kod kupoprodaje auta daje ovlašćenje kupcu da vozi VAŠ (i dalje VAŠ) auto? Sklapa se kupoprodajni ugovor i to je tako i u našoj državi, nema potrebe da se izmišlja topla voda nego da se ne izvrdava zakon. A ako ste odlučili da izvrdavate zakon da ne bi platili porez ili notara ili štagod, onda budite šmekeri pa nemojte da kukate što morate da platite tuđe parking kazne, to Vam je valjda i dalje manja šteta?

Bane

pre 7 godina

Ljudi, po nasem poreskom zakonu poreski obveznik je prodavac, odnosno on je taj koji je duzan da obracuna, podnese poresku prijavu i plati porez drzavi. Znaci porez drzavi kada kupujete nov auto, obracunava, prijavljuje i placa salon. E sada prodavac trosak poreza prenosi na kupca pa vi kada kupujete nov auto na fakturi lepo vidite cenu auta kao poresku osnovicu, poresku stopu, iznos poreza i na kraju bruto iznos. Prema tome, nema razloga da se vi kada se nadjete u ulozi prodavca polovnog auta postavite isto tako. Znaci pogodio si se sa kupcem da mu prodas Punto star 10 godina za 2.000 evra, znaci on tebi treba da da 2.000 evra + porez koliko si obracunao. Nije zakon kriv sto vi snosite troskove poreza prilikom kupovine a onda ne umete kao prodavac te troskove da prenesete na kupca.

Dejan

pre 7 godina

@Jare i Pare
Ako neko prođe kroz crveno svetlo i udari Vaš auto star 30 godina onda će Vam od osigaranja biti isplaćeno 300.000 dinara za totalnu štetu na Vašem autu (kataloška vrednost). E sad, ne može Vaš auto da vredi 100 dinara kad treba da platite porez, a 1000 dinara kad Vama treba da se nadoknadi šteta.

Banderaš

pre 7 godina

Na Švajcarskoj saobraćajnoj piše kratko; Kod koga se nalazi saobraćajna dozvola,taj je vlasnik auta i odgovoran za auto. A kazne imaju datume i ja ne vidim razloga čemu problemi i gužva.

Kolin

pre 7 godina

Vozila se ne prenose jer za prenos auta u Beogradu treba 3 puta da idete u opstinu i jednom u sup i to u razmaku od 6 radnih dana i to u radno vreme! Pa zamislite sad stituaciju da kazete poslodavcu izvinite prodao sam auto, treba mi slobono ponedeljak, sreda i petak da ga prenesem. A o bahatosti ljudi koji rade na prenosu ne zelim ni da govorim jer mi je muka. Inace cesto menjam automobile pa sve ovo pisem iz licnog iakustva, gradjani Srbije koji zive u unutrasnjosti imaju manje problema sa ovim.

Vladan

pre 7 godina

Moj deda je imao ozbiljnih problema. Prodao je auto čoveku iz Beograda. Otišli u opštinu Rakovica i kao pošto je auto registrovan još 6 meseci hajde da prenos urade kad istekne registracija.

Uredno su overili punomoćje u opštini. Lik se od tada nit javio nit pojavio ali su počeli da stižu sudski pozivi. Prvi iz Požarevca, zato što je vlasnik omogućio licu bez dozvole da upravlja njegovim vozilom, pa parking karte, pa još jedna prekršajna (ne sećam se za šta)... Srećom sudije su imale razumevanja i prihvatili su punomoćje kao dokaz.

Auto je u međuvremenu primenio više vlasnika i registracija je produžena (!?).

E sad, prema Zakonu o obligacionim odnosima, punomoćje važi jednu godinu. Možete vi u njemu napisati da važi duže, da je neopozivo itd ali to ništa ne važi. Svako punomoćje je opozivo i traje samo godinu dana. Takođe punomoćjem se ne može dati pravo za davanje punomoćja. Znači osoba kojoj ste prodali vozilo ne može dati punomoćje drugom licu da upravlja vozilom čak i da to prvobitno piše.

Sve se to dogodilo u pomenutom slučaju. Produžena je registracija na osnovu isteklog punomoćja, registraciju je produžilo neovlašćeno lice.

Problem je rešen prijavom u Beogradu u PS Ljermontova. Procedura je suviše komplikovana da bih je opisao ovde ali postoji.

VAŽNO JE DA POSTOJI PROCEDURA ZA ODJAVU I OBAVLJA SE U LJERMONTOVOJ.

svasta

pre 7 godina

Ima istine.
Moj brat od ujaka,opasno nadrljao.Prodao auto,ali za delove,istekla registracija,auto je cak bio I ostecen.
Zavrsio auto u Leskovcu.Niko ne zna kako?
Neki klinci sa tim autom divljali,napravili opasan udes,osteceno vise vozila,ima i povredjenih, i brat se sudi evo vec vise od godinu dana.Ko zna koliko para je do sada dao advokatu.Promenio dosta automobila,bez odjave,prenosa,prijave.
Svaki 10 dana stizu mu neke kazne.On cesto menja automobile,nisu nista nesto posebno,mislim nista novije,besno,itd.
Ni jedan nije odjavio,niti neki preneo na njega.
Isto tako i Zet.Prodao neki auto,nije ga odjavio,tip napravio veci udes,evo i on se sudi odavno vec.

Dejan

pre 7 godina

Mislim da drzava moze lako da resi ovaj problem, a ne da apeluje na gradjane da sto pre izvrse preregistraciju.
I ranije je bilo porblema sa duplom prodajom stanova, pa je napravljen neki softver, pa sada notar kroz aplikaciju porveri da li je stan vec prodan.
Slican softver moze da se napravi i za motorna vozila, i da kada neko dodje da overi kupopordajni ugovor u opstinu, da mu daju uplatnicu za porez, i kada plati porez, cinovnik u opstini samo klikne na to vozilo u aplikaciji i promeni vlasnika i da to bude merodavno. Da li ce kupac/prodavac oticiu mup da menjaju vozacku istog dana ili za 5 meseci, je nebitno, sistem je registrovao ko je fakticki novi vlasnik i taj je dalje odgovara za sve.

dule

pre 7 godina

"To je zato što naši propisi obavezuju vlasnika da odgovara za štetu koja je nastala, bez obzira na to da li vlasnik ima veze sa štetnom radnjom ili ne."
KRIMINAL! Najveci kriminalac je drzava pa onda svi ostali. Pozajmite automobil punoletnom licu sa urednom vozackom dozvolom i ako taj tada skrivi nesrecu onda vi snosite posledice?!?! Da nije tragicno bilo bi smesno.
(mikin, 9. februar 2017 10:16)

Ne slažem se. Obrati pažnju da se ne radi o prekršajnoj ili krivičnoj odgovornosti već o nadoknadi štete. Ideja je da se oštećena strana što pre namiri (dal' od ovog čije je vozilo ili od ovog koji je vozio) a onda nek se ta dvojica dalje dogovaraju ko će kome šta da plati kad su već toliko dobri da pozajmljuju vozila.

A što se tiče države ona je samo kriva što cela ta procedura nije mnogo brža i jednostavnija.

Ћезо рца

pre 7 godina

(Dejan, 09. februar 2017 15:35)

Значи овако, шмекеру... Купим нов аутомобил и том приликом платим држави одговарајући порез... Кад решим да га продам, онда опет морам да платим порез...!? А при томе држава (општина) оверава печатом ОВЛАШЋЕЊЕ ЗА КОРИШЋЕЊЕ МОТ. ВОЗИЛА, што купцу омогућава да:
-управља мот.воз на терит. Србије и у иностранству
-изврши технички преглед и региструје мот.воз.
-изврши одјаву
-изврши пренос власништва на своје име
-прода мот.воз. и изврши пренос власништва на име купца
-потпише пореску пријаву у моје име
-наплати осигурање настале штете код осигуравајућег друштва
-у случају губитка саобраћајне дозволе извади дупликат у МУП-у
-изврши атест, или реатест ТНГ опреме и остале радње везано с тим.
Наглашено је и да сву одговорност око управљања мот.воз. или евентуалне последице било које врсте везане за возило сноси купац.
Пусти шмекерисање, пријатељу... Укључи мозак.

kole

pre 7 godina

niko nece da prenosi jer prenos kosta,ne radi se ovde o automobilima od par hiljade evra.to sa kaznama nema problema,pokazes ugovor da si auto prodao i to je to...ali je bitno da napravis ugovor da si prodao,uzmes podatke iz licne karte.

cobo

pre 7 godina

Ako nam je tesko naci put u civilizaciju onda je bolje od nekoga prepisati npr. od Nemacke.Ovde je sve regulisano,vlasnik odjavi auto,sluzbenik za registracije ogrebe plaketu sa tablice,tablice predas u srot kod radnje koja ih pravi i ona je direktno uz zgradu gde je prijava.Sluzba za registrovanje javi osiguranju,osiguranje vredi jos do 00:00 kad automatski prestaje a osiguranje obracuna koliko stari vlasnik treba da dobije nazad i oni mu upute novac na ziro racun.Sa autom mozes da vozis bez tablica do prve radione,do svoje garaze ili do novog vlasnika.Naravno vozilo bez registracije ne sme se ostaviti na javnom parkingu :)

drvobradi

pre 7 godina

Za pocetak, ukinite taj besmisleni porez od 2,5% i uvedite neku fiksnu taksu reda 1000din (mada je i to previse). Vlasnik tog vozila je vec platio PDV pri prvoj kupovini, zasto svaki sledeci vlasnik ili stari vlasnik da placa 2,5%. Ispada da se jedna stvar oporezuje nekoliko puta, sto nema nikakvog smisla.

dak

pre 7 godina

kada god sam prodavao auto prvo kazem da je prenos obavezan odmah,ako kupac nece odustajem od prodaje,bas da bih izbegao ovo iz texta,par drugara imalo velike probleme jer nisu preneli auto a posebno jedan gde auto posle nekoliko puta prodan a vodi se na njega!

dole pravnici!

pre 7 godina

Pa je l' se kažnjava auto ili vozač? Sta ako uzmem vozilo iz rent-a-car i s' njim napravim prekrsaj, da li ću ja platiti ili vlasnik- firma?

Janko

pre 7 godina

Ja obično vozim na ovlašćenje do isteka registracije. Onda ujedno sve uradim. Jedino ako kupujem ili prodajem preko oglasa, onda mora ugovor odmah! Do sada sam uglavnom kupovao auta od poznanika i prodavao poznanicima, pa o ovim stvarima i ne razmišljam, ali volim da se moj auto vodi na mene!

pravo ne postoji

pre 7 godina

Zasto onda postoje punomoci ako ne vaze pred sudom? Koliko puta ljudi daju banki punomoc da srede papire, telekom operaterima da prenesu brojeve ili slicno. Ako si ti dao punomoc nekome i u njoj overio da taj neko odgovara za kazne i sve druge radnje sa vozilom sudu to mora biti dovoljno. Problem je to sto zakon ne sluzi onome cemu je namenjen, a to je zastita gradana.

Ja sam iz hrvatske i bio sam stvarni vlasnik vozila u bosni koje je glasilo na drugu osobu ali sam imao overenu punomoc za raspolaganje tim vozilom i bez problema sam ga prodao i prepisao. Na isti nacin sam i vozio vozilo srpskih tablica i proputovao pola europe sa njime.

Kad putujem negde unajmim i rent a car i kad napravim prekrsaj pa valjda je red da ja platim kaznu a ne firma koja mi je dala vozilo

Drzava je kriva i ona je prva koja mora da provodi zakone a ako joj to ne valja onda u zakon da stavi da se punomocima ne moze upravljati vozilom

Alpha

pre 7 godina

"Moram da kažem da kataloška vrednost vozila u stvarnosti zaista odgovara cenama koje su na našem tržištu" LAZES auto koji sam prodavao 3meseca i prodao za 650e naplacen je porez kao da vredi 2000Eura

werp

pre 7 godina

Kad tad ce vam se javiti za prenos vozila jer ne mogu to da urade bez vas.Tada sledi naplata za kazne,pretrpljen stres itd...U suprotnom nema regustracije,prenosa,a mozete cak i da ubrzate proces tako sto ce te otici u sud,opstinu ili mesto u kom se napravili ovlascenje i povuci isto.Tako da nije bas tako bezizlazno kao sto se cini iz teksta.

The Blue

pre 7 godina

Ne razumem razlog zbog koga se Okanović izjašnjava po ovom pitanju obzirom da tema nema veze sa bezbednošću u saobraćaju ali mogu da nagađam da „Komitet Za Bezbednost Saobraćaja“ priprema teren za nove represivne mere odmazde prema vozačima koje će se uz svesrdnu podršku svih organa vlasti, a naročito MUP-a koji trik zasedama puni svoj budžet loveći nesrećnike za pojaseve, upaljena svetla u sred dana, dečija sedišta i besmislena ograničenja brzine biti implementirane kroz novi zakon.
Isto je žalosno što svaki potez tog „komiteta“ služi samo za uspostavljanje novih nameta umesto da svoju funkciju obavlja kroz užasno neophodno unapređivanje kvaliteta puteva, potkači bahate putare zbog neodržavanja, loše signalizacije, nepropisno nabudženih saobraćajnih znakova i rupa zbog kojih strada na stotine vozača uz pričinjenu ogromnu materijalnu štetu kao i da natera policiju da stvarno radi na poboljšanju bezbednosti. Nigde u tom tom dugogodišnjem opusu NIKO OSIM VOZAČA nije odgovarao ni za jedan propust, uključujući i potpuno zaleđeni auto put BG – NS od pre desetak dana sa sva smrtna ishoda, izgorelim vozilom hitne pomoći i desetine lančanih sudara. Naravno, neće biti ni reči i za ubuduće osim magle koja se prosipa pod okriljem novih i novih zakona, ograničenja, drakonskih kazni na evropskom nivou pri afričkim platama.

Bash Chelik

pre 7 godina

Ako neko nema dovoljno para da kupi auto i odma' odradi prenos vlasništva, onda to nije auto za njega, i treba da se opredeli za nešto jeftinije.
Imao sam dva loša iskustva, i više nikad' auto neću prodati onome ko me pita da prenos odradi tek kad' istekne registracija.

Pare i Jare

pre 7 godina

"Moram da kažem da kataloška vrednost vozila u stvarnosti zaista odgovara cenama koje su na našem tržištu......." Reče stručnjak Okanović novopečeni političar iz Nebojšinog štaba!

E kad ovako nešto čujem prvo pomislim da zaista ludim..... Auto star 30 god mi je procenjen na skoro 300 000 RSD po tom katalogu! U poreskoj kažu to je "verovatno" zato što je marke BMW! Realna vrednost gospodo je ona TRŽIŠNA a ne ona koju ste vi odredili da bi ste narodu KRALI pare za debilski porez! AKO JE TAKO EVO JA VAM POKLANJAM AUTO UPOLA TE VAŠE """"vrednosti vozila u stvarnosti koja zaista odgovara cenama koje su na našem tržištu"""" pa ga vi preprodajte i dobro zaradite kad ste tako pametni i realni...

milam

pre 7 godina

prenos obavezno ali jos bitnije od tog je da pre kupovine preko sajta APR-a uz pomoc broja sasije proverite da li je vozilo zalozeno jer u tom slučaju ako dodje do oduzimanja vozila ne pomaze ni prenos vlasnistva.

bahati biciklista

pre 7 godina

100% tačno. JEDVA sam se oprao na sudu zbog lex specialisa. Prodao sam KOMUNALNOM POLICAJCU auto i srećom overio kupoprodajni ugovor. On ga ne samo nije preneo nego i na mufte produžio registraciju na moje ime. Stizale su kazne sve iz okoline Mekenzijeve 27. Ja mu slao on kao plaćao ništa ja da ne brinem. 34.000 samo kazni plus izvršitelj i tri na karte. Srećom sudija je bio razuman i dao preimućstvo Zakonu o obligasionim odnosima nad Vučićevim lex spec. tako da sad imate presedan na koji da se pozivate kad vas PS stisne po montirabom zakonu.

mikin

pre 7 godina

"To je zato što naši propisi obavezuju vlasnika da odgovara za štetu koja je nastala, bez obzira na to da li vlasnik ima veze sa štetnom radnjom ili ne."
KRIMINAL! Najveci kriminalac je drzava pa onda svi ostali. Pozajmite automobil punoletnom licu sa urednom vozackom dozvolom i ako taj tada skrivi nesrecu onda vi snosite posledice?!?! Da nije tragicno bilo bi smesno.

Igor

pre 7 godina

Znači opet narod kriv? E jesmo, znaš šta... Da se glupi porez ukine to ne treba. Nego pohlepni srbin neće da sa 2.5 % vrednosti auta po katalogu AMSS pomogne jadnu državu i poresku upravu pa oni jadni moraju da angažuju siledžije kako bi došli do svog teškom mukom zarađenog novca. Jadna država sa ovakvim narodom. A čuo sam da mnogo biciklista nastrada jer voze neregistrovane i neosigurane bicikle bez ikakvih dokaza o vlasništvu.

Prekinuti pljacku

pre 7 godina

Samo se u Srbiji porez na polovna vozila placa beskonacno ! Koliko god vozio promeni vlasnika toliko se puta plati porez sto je u najmanju ruku smesno !

NoName

pre 7 godina

I umesto po automatizmu da se prenese na drugoga, preko ugovora, predjasni vlasnik ili buduci vlasnik moraju da se cimaju oko svega. Nit' notari povezani sa sistemima, nit' opstine i sudovi. Uredjena zemlja do jaja.

Zz

pre 7 godina

"Moram da kažem da kataloška vrednost vozila u stvarnosti zaista odgovara cenama koje su na našem tržištu."

Upravo je problem sto ta kataloska vrednost nema veze sa vezom.
Primer: Fiat Punto 10 god. star imao je katalosku vrednost oko 6000 eur i na to je obracunat porez 2,5%. Prodao sam ga za 2000 eur...

Nikola

pre 7 godina

Kod nas kupis nov auto , dodjes u krizu posle mesec dana pa moras da prodas i ponovo platis porez.Auto procenjuje neko ko nema pojma o autima i nikad taj auto nije ni video.Auto moze biti ibez vrata izgreban..to nikog neinteresuje.A cela procedura sa prevodom moze i mesec dana da se oduzi.Da ne govorim o tablicama koje si platio a ostanu MUPUPosle preko 30 godina u Nemackoj mogu samo svaki dan da se cudim ovoj birokratiji.

j

pre 7 godina

Kada sam jednom prodao auto, posle nekoliko meseci mi je stigla plava koverta iz suda. Ja odem, a oni me terete za prekršaj da je vozač "mog" vozila vozio a istekla mu vozačka dozvola. To je bio suprug žene kojoj sam prodao auto. Sudija me oslobodio krivice kada sam pokazao kupoprodajni ugovor.
Ali neverovatna stvar je to da su oni morali da plate dva puta po 5000. Čovek nije zaboravio da vozi ako mu je iszekla vozačka a valjda može da vozi ženin auto

Nemanja

pre 7 godina

Da je kojim slučajem ta overa kod notara kao paklica cigareta, ne bi bilo problema a ovako skupo pa neće niko da dodatno opterećuje džep....!

Ћезо рца

pre 7 godina

Како је ово генијално... Значи можеш ни крив ни дужан да заглавиш и робију, јер ниси одјављен из званичне евиденције МУП-а!? Браво, браво, браво...

nesha

pre 7 godina

ma da je tačno to o čemu priča da kataloška cena odgovara pravoj onda zaista ne bi bilo problem da se plati tih 2.5%. ali svi koji su nekada kupovali, prodavali, uvozili kola znaju da to nije tačno. zna i država, zna i okanović jer mu je to posao. pravite nas na budale sa ovom izjavom kada godinama unazad znamo za kataloške cene i kolike su razlike u odnosu na realne

danger

pre 7 godina

U Nemackoj nema tog glupog poreza, porez je vec odavno placen. (nema dodatne pljacke naroda od strane drzave). I onda je na dalje sve neobjasnjivo lako i prosto, menjanje automobila je samo malo komplikovanije od menjanja carapa. Nema zloupotreba, problema, komplikacija... Energija i novac se trose na pametnije stvari.

Udri muški

pre 7 godina

A što je to tako pitam ja vas institucijo "Prinudna Komisijo Za Utvrđivanje Budžeta" ? GDE JE TU LOGIKA???? Zašto se odmah ne naprave mehanizmi po kojima če punomoćnik snositi posledice za sve eventualne prekršaje iako nije zvanično vlasnik?.... Oćete da vam ja odgovorim! E pa zbog toga zato što to nekome odgovara da jedan stari auto ako se STO puta proda onda se i STO puta plaća porez na prenos vlasništva!!! Nije vam ni to malo nego pa još toplo preporučujete da se odmah plati po preuzimanju! Pa kupoprodajni u TRI primerka po 1000RSD!.... Za auto 90.god koji tržišno vredi 700-800e sam platio 6000RSD samo porez na prenos, jer je to suma od 2.5% od kataloške procene AMS-a ZAKONOM ODREĐENE od 240 000 RSD!

Dovla

pre 7 godina

Prodao sam 2 auta u poslednje 4 godine. Ono sto me je zacudilo je da auto koji sam prodao 2013god se i dalje vodio na mene. Kuce koje vrse tehnicki pregled i registraciju su registrovali moj auto 3 puta od kada sam ga prodao. Na kraju me zove tip koji je kupio taj auto da odemo da ga prebacimo na njega.
Drugi auto koji sam prodao tipu- on ga nije ni vozio nego neka devojka, koja me zamalo udarila na pesackom, samo je usporila malo, zamalo me udario auto koji se na mene vodio i to na pesackom prelazu, pa bio bih kriv sto sam samog sebe udario :D

Ajde

pre 7 godina

Meni je ukraden motor (sa sobracajnom) i isti taj sa falsifikovanom ponomoci prodat i vise puta registrovan u centralnoj Srbiji iako je bio prijavljen kao kraden. Saznao sam za to kada me je na FB kontaktirao momak koji je hteo da ga prepise...... i onda sam otisao u Policiju i opet nisu nista uradili..... haos.... to je bilo pre vise godina.... motor je vredeo 1500eur i ja sam jednostavno odustao. Kad ovo pricam ljudima kazu mi da sam lud. Znaci dva puta prijavljen kao kraden.

Srdjan

pre 7 godina

Drzava je duzna da pripremi zakonsku platformu a prodavac i kupac da je postuju kao u svim civilizovanim zemljama i tacka! Zbog slicnih propusta u zakonu je, na primer, moguce jedan stan prodati vise puta, nezamislivo u ozbiljnim zemljama!!!

Aleksandar

pre 7 godina

Prodao ja auto i pre isteka registracije mi kupac iz Bajine Bašte pošalje tablice i saobraćajnu da platim porez i odjavim auto. Odjavu u MUP Zemun završim za 20 minuta ali plaćanje poreza u Opštini Zemun traje 4 dana. 4 dana sam izlazio s posla, 4 dana su mi odbili od plate. Napominjem da nije bilo nikakvih smetnji u vezi papira ni bilo čega drugog. Jednostavno procedura traje 4 dana i vi svaki dan morate da odete do Opštine između 10 i 13 sati. I mi se nadamo nekom napretku. Blato, ljudi, blato.

neko iz mase

pre 7 godina

Ovde se samo pise o problemima koje moze da ima prodavac auta zbog toga sto je kupac napravio neki prekrsaj ili saobracajnu nesrecu.
Iznecu i obrnut slucaj.
Licno sam bio u Mupu kad su coveka koji je dosao da registruje auto, koji je vozio na ovlascenje, vratili jer se na ime vlasnika, znaci prodavca, vode dve neplacene kazne. Posto nije znao gde da nadje vlasnika morao je da plati te kazne umesto njega, koje je uzgred vlasnik napravio sa drugim vozilom u svom vlasnistvu. Tek kad je dokaz o placanju odneo u sud i dobio potvrdu da su kazne izmirene mogao je da zavrsi registraciju.

Dusan

pre 7 godina

E sad, onda i ja mogu da uzmem svoje vozilo nazad? Posto sam i dalje vlasnik,da li ono moze biti popisano i oduzeto za namirivanje dugova. Ili da prijavim kradju?!

111

pre 7 godina

Uredjene zemlje taj su problem resile tako sto su rekli da su tablice svojina,mozes da prodas auto ali ti tablice ostaju kao licna karta,stavljas ih na druga kola koja kupis. Kod nas je problem jer ova drzava strahovito mnogo naplacuje ''prenos'' i za to koristi katalog AMSS koji blage veze nema sa cenama na trzistu! To je namerno uradjeno da bi nam sto vise para uzeli. I uopste,zasto ljudi da placaju dodatne pare za ''prenos'' ??!
Ova drzava,na nekim autima koji su od poznatih brendova uzima strasne cifre narodu jer takav auto ovde promeni bar 5 vlasnika. Pored toga na taj auto je vec pri uvozu placena carina i porez. Nisam cuo ovog Okanovica da je ikada spomenuo taj problem koji ova ''drzava''pravi narodu? Verovatno jer su mu rekli da ako ukinu bespotrebni harac ljudima da ce onda manje para biti za njega iz budzeta,za njegovu NVO?
A kad je u pitanju izvrsitelj za kazne,dovoljno je pokazati overeno punomocje iz opstine gde se vidi kad je auto otudjen i kome.To je jeftinije nego da se placa prosecno 150 e za ''prenos''!

posmatrac

pre 7 godina

Ukinite porez na promet polovnih motornih vozila od 2,5% jer takav zakon nijedna evropska država nema. Logično bi bilo da se sačini kupoprodajni ugovor i u mestu prebivališta novog vlasnika završi odjava registarski tablica i saobraćajne ( logično je kad postoji umreženi sistem Mup-a).

Dzoni

pre 7 godina

Ovo uposte nije zezanje. Burazer zivi u inostranstvu 20 godina sigurno. Pre nego sto je otisao, prodao stari auto, neki krs, na ovlascenje. Prodje tako sigruno 10 godina i taj autom napravi udes (na svu srecu nista strasno), i pobegao. Neko zapisao tablice, i mojim roditeljima policija zakucala na vrata. I odmah sa vrata "Vas sin je imao udes". Moji se zamalo slogirali, mislili da sam ja :) Nekako dosli sebi, i kad su culi da je u pitanju Lada Samara skapirali da je to bratov stari auto. On pacijent se nije secao ni imena kome je prodao auto, ni otprilike, nista! Sve u svemu, nekako se to ispeglalo, nasli su lika posle, ali mene cudi kako je taj sigurno 10 godina produzavao registraciju sve regularno. Da li zna neko da li ovlascenje moze da se "oroci", mislim da npr. moze da vozi max. do sledece registracije?

Boskic

pre 7 godina

"privatnog izvršioca nalog da uplati odredjeni novčani iznos i neće joj u tom trenutku puno pomoći to što zaista i nije vlasnik, već će protiv nje ići postupak izvršenja i moraće da plati."
Ovo nije tacno, jer na zakljucak moze da uzjavi prigovor, te ce postupak biti vodjen pred sudom, gde ce moci da dokaze da je preneo vladnistvo. Ugovorom ili svedocima, dokazivanje je moguce.

Dikh tu kava

pre 7 godina

"E sad, prema Zakonu o obligacionim odnosima, punomoćje važi jednu godinu. Možete vi u njemu napisati da važi duže, da je neopozivo itd ali to ništa ne važi. Svako punomoćje je opozivo i traje samo godinu dana. Takođe punomoćjem se ne može dati pravo za davanje punomoćja. Znači osoba kojoj ste prodali vozilo ne može dati punomoćje drugom licu da upravlja vozilom čak i da to prvobitno piše.

(Vladan, 9. februar 2017 12:33"

Šta napisa čovek.. Prema čijem ZOO? Prema srpskom (SFRJ) sigurno ne. Još je više zabrinjavajući broj pozitivnih glasova.

U punomoćju navedete koliko važi (najduže do isteka registracije), koja ovlašćenja dajete punomoćniku, i gotovo. I skinite pelcer kupoprodajnog ugovora sa interneta, to bar nije teško, i adaptirajte ga prema sopstvenim potrebama.
Kad već država nema prebijenu ambiciju da brine o vama, red je da brinete sami.
Ili da pogubite sve živce boreći se sa vetrenjačama..

Marija

pre 7 godina

Pa postoji zakon koji nigde ne postoji, i to kad god prodate polovni auto uvek se plaća porez i zato ljudi krše zakon. Zivim na zapadu, kada menjam auto za novi i prodam stari, nbeplaćam porez, porez je jedanput plaćen kada je auto ušau u CH, a u Srbiji isto, a za proizvedene automobile u Srbiji isto treba da se plati PDV jedanput a ne kad god se menja vlasnik. To je jedan od zakona, koji nema veze sa logikom, a da ne prišem o zakonima koji se prave da su podlo korupcije

Day

pre 7 godina

@Jovke
E crni ti, gde iskopa te podatke. Sa ovlašćenjem možeš da registruješ auto u Sup-u, bez prisustva vlasnika i šta god hoćeš još da uradiš, ukoliko je tako navedeno u ovlašćenju.

parx

pre 7 godina

Samo su Srpske drzavne firme, koje imaju istog poslodavca, u 21. veku nisu povezane vec se nalaze u 19. veku. To je glavni problem zbog koga nas boli glava 1/3 zivota. Tamo gde logika prestaje, pocinje carstvo srpske drzavne uprave.

gradjanin

pre 7 godina

Meni je stigla od opomena od parking servisa za prodat auto. Ja im odnesen OVEREN KUPOPORODAJNI ugovor koji je datiran pre ali ne prihvaataju jer se u registru MUP-a vodim kao vlasnik vozila. Ne zele da prihvate cinjenicu da se na potvrduo placenom porezu ceka 7 DANA,na izradu nove saobracajne dozvole jos 7 DANA, tako da iako je kupac de fakto vlasnik jer je platio posed i overio ugovor, vas i dalje maltretiraju. Zbog toga ce oni dobiti tuzbu ako nastave.

Automobil prestareo i za omladinca

pre 7 godina

"cene u tom katalogu nisu nerealne"

Za starije automobile jesu nerealne. Na primer, za vozilo proizvedeno 1988. godine platio sam porez na prenos vlasništva dvostruko više, jer je kataloška cena bila dvostruko veća od realne, tržišne. Konkretno, automobil je bio prodat za 850, a Poreska uprava je na osnovu tog kataloga odredila cenu od 1700. I uz to su se poreski službenici smeškali i govorili kako su nam učinili uslugu!

Srbija medju sljivama

pre 7 godina

U Holandiji se prenos vlasnistva radi tako sto vam prodavac da vlasnicki listic od auta, odete u najblizu postu i za 10evra vam izdaju novi listic na vase ime. Zatim nazovete osiguravajucu kuci, date im broj tablice i auto je osigurano.
Znaci cela "papirologija" traje 10 minuta i kosta 10 evra.

To

pre 7 godina

Čitajući komentare pokazuje se po stoti put da građani služe isključivo kao servis Vlasti, umesto da je obrnuto. Neka mi neko pokaže tu Evropu gde sa ovakvim zakonodavstvom i propisima mi činimo kakav takav kompatibilan deo. Dakle, "Idemo u Evropu je dimna zavesa". Nigde mi ne idemo. Ovim lezilebovićima što vladaju odlično je i ovde i ovako, bez Evrope u kojoj bi nešto morali i da rade i da zaista uređuju. A narod? Koja vlast ovde je ikada pitala Narod, od Turaka pa na ovamo!?

D.P.

pre 7 godina

Srbija je zemlja prevaranata. Uvedite švedski sitsem pri prodaji auta. Potpisom va vlasnički list kupca i prodavca i njegovim ubacivanjem u poštansko sanduče prestaju sve obaveze prodavca i nastaju obaveze kupca. Isto se može uraditi i brže putem interneta ili Appa na mobilnom. Nema zajebancije ni poreza ni kazni. Kao kada nekom daš snikers!

toma

pre 7 godina

imate resenje ako ste pogresili i dali nekoj budali ovlascenje .ako vam stigne bilo kakva kazna a nece da plati odmah , odete u opstinu overite izjavu da ponistavate ovlascenje to i to pod brojem tim i tim i tu izjavu odnesete u sup i u napomenu u sistem se stavi da je ovlascenje ponisteno i bez vas kao vlasnika registracije vise NEMA . tako se meni jedan pravio pametan pa kad je za par meseci dosla registracija - eto ga zove pa kuku lele .....

Aleksandar

pre 7 godina

Prodam pre par godina automobil coveku koji zivi van BG. Overimo ugovor u sudu i ja mu popunim poresku prijavu, predamo je i razidjemo se. Po ugovoru on snosi troskove poreza na prenos, a po zakonu sam ja duzan da taj porez i prijavim, sto sam, kao sto rekoh i uradio. Posle par meseci mi stize od neke advokatske kancelarije opomena pred utuzenje jer je covek dolazio poslom u BG i nije platio parking. Naravno, u tom trenutku nije platio ni porez. Ja pozovem Parking servis i objasnim situaciju. Oni mi kazu da nije problem i da posaljem ugovor mailom. Ja posaljem i krece maltretiranje. Nema pecata da je placen porez, kako oni da znaju, ja da im donesem potvrdu iz poreske da je porez placen (!?) i td. Nista nije vredelo. Potrosili su mi tonu zivaca i na kraju sam odustao. Kaznu nikad nisam platio i oni se vise nisu pojavljivali... Drzava bez jasnih zakona i pravila u kojoj mi imamo samo obaveze i nikakva prava, a drzava ima sva pravo i nema nikakvu obavezu prema svojim gradjanima!

Stefan

pre 7 godina

Kad smo vec pokrali na stotine zakona od zapadnjaka zasto ne uzmemo jedan koji zapravo olaksava ljudima? Prvo ne znam ni zadto je toliko skupo prebaciti vozilo. Deugo zasto se placa porez na prebacivanje polovnog vozila na koje bec vwc placen porez prilikom kupovine ili uvoza u zemlju? I trece zasto se ne uvedu tablice koje se ne menjaju vec svako aktovno.vozilo ima svoju i samo se menja ime ko je odgovoran u sistemu? Time bi saobracajna koju vec imamo postala licna karta vozila sto i treba da bude a onda za 1.000rsd po promeni vlasnika samo se promene adresa i ime u saobracajnoj?

Ali ne ovako je bolje platis porez na isyi stvar 10x.

goxi

pre 7 godina

Državi i pojedincima iz Komiteta, agencije, Mup-a, sudova i dr. odgovara bezakonje i javašluk a problem sa prenosom vozila može da se reši na jednostavan i brz način tako da i država ima koristi i sve naplati. Prosto kao u inostranstvu, kupim tablice od MUP-a kad registrujem prvi put kola na moje ime i one su moje dok sam živ samo ih prenosim na naredni auto koji kupim. Kupac kad kupi auto od mene ne dobija kola sa tablicama a da bi imao tablice na tom autu mora da kupi svoje, plati prenos, osiguranje i vozi. Tako bi svi morali da plate državi, imali kola na svoje ime i sedi i vozi

j

pre 7 godina

Svi problemi bi bili lako rešeni kada ne bi postojao taj porez na prenos vozila koji nema nikakvog smisla. Porez na auto je plaćen kada je izašao prvi put na ulicu. Sve ostalo je pljačka naroda.

stevan

pre 3 godine

izmenjam auto sa nekim tipom pre 4 meseca medjutim covek se sad javlja hoce da vrati auto covek se navozao i pokvario moj auto nece da prevede kola moze li se tu nesto zakonski uraditi preko suda

Misula

pre 7 godina

Kataloska vrednost automobila realna?!! Ja ne znam ko je tu lud, kada sam kupio auto procenjena vrednost je bila malo ispod 4000e a prosek za to godiste je bio 2500 tako da ne znam o cemu pricaju. Naravno kada treba da ti zaplene takav auto zbog neplacenih dugova onda se ne drze tog kataloga vec je vrednost auta onda 1500e.

radarland

pre 7 godina

@ Banderas,nema tu pise ovo pise ono..u CH kod prodaje auta zakon je nedvojbeno jasan,prodas auto i ponistis saobracajnu kako bi novi vlasik ako to zeli i jos vredi tehnici pregled mogao odmah da prepise auto na sebe,od kantona do kanton tehnici pregled vredi i do tri godine kod auta preko deset godina starosti..od dana odjave tvoje osiguranje i porez na registraciju do daljnjega miruju,ako neces u sledecih par dana registrovati drugo auto duzan si vratiti i tablice koje su potom tebe rezervisane do godinu dana ..koliko god da vredi auto izdavanje nove saobracajne kosta 50chf. - amin!

stevan

pre 3 godine

izmenjam auto sa nekim tipom pre 4 meseca medjutim covek se sad javlja hoce da vrati auto covek se navozao i pokvario moj auto nece da prevede kola moze li se tu nesto zakonski uraditi preko suda