Subota, 21.01.2017.

14:17

Ko kaže da je mrtva: Nokija razgrabljena za minut

Novi Nokijin smartfon koji je pušten u prodaju u Kini i košta oko 245 dolara rasprodat je za manje od dva minuta.

Izvor: B92

Ko kaže da je mrtva: Nokija razgrabljena za minut IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

120 Komentari

Sortiraj po:

Bilo ko

pre 7 godina

Moja supruga je kupila CoolPad MAX, sve isto kao i ova Nokia ali CoolPad ima SD617.
Ja sam kupio XIAOMI REDMI PRO.
10-core CPU na 2.52GHz. Oba telefona su dosta dobri modeli. Ista cena sva tri telefona pa ko voli nek izvoli. Po mom mišljenju, XiaoMi ima najbolji displej, CoolPad MAX ima najbolji CPU.

peya

pre 7 godina

Ne znam tacno cemu vredi rasprava android vs. win.
Android je, na zalost,odavno odneo pobedu i ne vidim ikakvu sansu da Microsoft poveca udeo na trzistu.
Imam Lumiu 640 XL i telefon je fenomenalan. Windows radi besprekorno.
Broj aplikacija jeste mnooogo manji za win sto meni licno nije vazno ali ne vidim da drugari sa androidom i iphonom koriste mnogto vise razlicitih aplikacija. 90% ljudi (u Srbiji) koristi manje-više iste aplikacije.

Nikola

pre 7 godina

Foxconn i TLC su ekvivalent Nokie i Alcatela. Tj Nokia se vodi kao većinski vlasnik prethodne 3 zbog proizvodnog plana koji je ugovoren, dakle dok se ne ostvari kvota, oni se pitaju. Da podsetim, TLC je kompanija koja trenutno proizvodi i BlackBerry telefone sa Android platformom.

Nokia kompanija se bavi većinskim delom izradom patenata i proizvodnje uredjaja i pomagala za one sa smetnjama u razvoju, hodanju, invalidskih kolica, dizalica, ultrazvuk mašina, i ostalih medicinskih orudja i ko zna još čega, oni ciljaju druge sfere trzista, a mobilna industrija je ostavljena drugima, odnosno ti drugi su u stvari svi bivši zaposleni nokie, one stare.

Dakle, prodaje se ime Nokia sa solidnim karakteristikama, malo precenjenim, ali treba videti šta je sve tačno ispod haube, pogotovo da li je kamera neka sa losim senzorom. A ovo je midrange telefon, videcemo šta će im biti flagship i po kojoj ceni.

Polako....

Južna Pruga

pre 7 godina

Ко то каже, ко то лаже
Нокиа је стара
Није стара, није стара
Већ се распродала!

maxi

pre 7 godina

vidim da se vodi polemika win vs and...pa mislim da imam da kazem nesto. moj prvi win I uopste smartphone je sumsung sa win,pa htc 8s,pa htc8x,pa lumija 920, I lumija 930
nema I nije bilo veceg fana od mene, nagovorio sam preko 30 ljudi da se prebace na tu platformu, da su imali vise takvih po svetu ne bi I m trebao nikakav marketing.
moj poslednji telefon je huawei p9 lite, recicu vam svima nesto moja windows braco, trenutno android jede windows, najiskrenije. toliko je ispeglan da to vise nema veze sa bagovitim andoridom. moram I da kazem da je android potpuno iskopiran ios,do te mera da je to smesno, ali oduvek su bili slicni I to je jasno oduvek. windows za mene I dalje ostaje najlepse izdizajniran os kome dajete svoj licni pecat, koji je za mene mnogo vise uradjen kao dzepni kompjuter nego ios I android ako me razumete ios android to je kao nastavak simbijana dok je win nesto novo od 0. sto se tice podesavanja na samoj platformi I rada same platforme ne kaska win uopste ali jasno je aplikacija nema pa nema. moram reci mojoj windows braci: jako je lep osecaj kad odete u store I kucate ime aplikacije I znate da ce da vam iskoci original aplikacija I da nema sanse da je nema. ko ovo okusi shvatice I stavice prakticnost ispred svih simpatija prema dizajnu. jos jedna stvar je da su aplikacije mnogo kvalitetnije evo kad smo vec na b92,recimo na winu b92 ne prikazuje fotke sa instagrama,a ni video sa youtuba ne pusta u samom apu, ovde to sve jako lepo radi I tako na svakoj aplikaciji. nemojte reci da je zanemarljivo. itd itd..mogao bih jos mnogo da kazem...najsmesnije je sto me ubise drugari sa pricom izdao si windows a moj odgovor je a mislim da je potpuno na mestu: ja izdao windows? ne druze izdao je on mene I sve nas. tako da mozda jednog dana opet...ali za sada je koriscenje te platforme cist entuzijazam. pozdrav mojoj windows braci.zelim vam sve najbolje ako ne najbolje onda barem bolje.

Lincoln

pre 7 godina

Tanak procesor, cena malo jača za ono što nudi ali ajd da sacekamo kako telefon radi u svakodnevnoj upotrebi pa da donosimo sud. Jedino što mi je drago je da su odustali od ove dosadasnje Windows platforme za telefone jer sam u 95% slučajeva cuo samo žalbe od ljudi koji ih koriste. Nadam se da ce Nokia + Android biti dobra kombinacija.

vlada

pre 7 godina

Jedini nedostatak na ovom telefonu je spora i glupa android platforma sa milijardu beskorisnih aplikacija.Koristio sam android 2godine,dok jednog dana nisam kupio nokia lumia 920,od tada nisam ni pomislio na androida.Android je za tinejdžere i decu,windows i ios su za odrasle ljude kojima telefon može da olakša obavljanje posla.Nokia kupljena u kini je Finska,ona kupljena kod nas u mts,vip ili telenor je iz Kine.Pre par dana mi je telefon zablokirao ,a ja sam shvatio da ga bukvalno nisam ugasio 28 meseci.28 meseci bez sekunde pauze,to može samo Nokia.

Maximus Decimus Meridius

pre 7 godina

Glupo je da se zove Nokia 6,ja bih krenuo sa Nokia 3310,5110…i sve tako oznake od ranije a premijum modeli sa "N "

Igor

pre 7 godina

Taj telefon nema veze sa NOKIA kompanijom niti tehnologijom. Sve patente i tehnologiju preuzeo je Microsoft kada je kupio NOKIA odsek za mobilnu tehnologiju.
Ovaj telefon niti su dizajnirali ljudi iz NOKIA, niti je napravljen po standardima NOKIA kompanije koja više ne postoji. Ovo je Kinez na kojeg je nalepljno ime NOKIA koje sada koristi neka treća kompanija (samo su platili da koriste ime, znači prodavanje magle)...

Stefan

pre 7 godina

Koristim i android i windows, ubijte me ali ja i dalje vise volim windows. Da je microsoft izdvojio vise sredstava, i da su bili voljni investirati u windows phone i da je google razvio svoje aplikacije windows phone bi daleko dogurao. Inace ovo je kinseka firma bez i jednog jedinog patenta nokie.

Ekonomista

pre 7 godina

Najjače kad pročitam da je osnovni nedostatak Windowsa što nema aplikacije, ali pozivi poruke I sl radi besprekorno. Pa onda kupi 3310 i na njemu to radi :-)

Adriano_Galliani

pre 7 godina

Da li je ova Nokia i dalje u vlasnistvu Microsofta ili su Kinezi samo kupili ime?
(Strasna zabaa, 21. januar 2017 23:14)

Власници ове Nokie су ФИНЦИ, бивши акциониари и запослени у старој фирми. Microsoft јесте купио производне капацитете и патенте али је само изнајмио бренд од матичне фирме.

Кинези са овиме немају никакве везе, осим са тиме што се склапа на истим линијама где и iPhone, у Foxconnu.

TecHiFi

pre 7 godina

Ovo je Nokia originalna (Finska) a ne Microsoft Lumia. Microsoft veze nema sa ovim telefonom.

Bas mi je drago da su konacno krenuli.(Goxy, 21. januar 2017 22:34)

Ovo je Nokia koliko je i Ikarbus Mercedes. Ili Tesla srpski telefon. Kinezi kupili pravo na brend i nalepili NOKIA na neko serijsko smeće kao što radi Tesla, Elephone i sl. Snapdragon 430 u plastikaneru za 245$, prevara veka. Poslednji Nokia telefon je bila Lumia 930.

Veliki brat

pre 7 godina

Ljudi, dokle više priča kako je Nokia propala zbog Win Phone????

Pa propali na ovom polju i mnogi drugi (Motorola, Sagem, Ericsson...), i razlog nije bio OS, nego potpuno druga priča.

Nokia je bila na vrhu dok nije bilo ažuriranja OS-a i većine aplikacija.
Na primer, čim je izašao Symbian Belle, čak je i Nokia N8, koja je do tada perfektno radila, postala maltene duplo sporiji telefon.

Tada su napravili dva tima, da rade novi Symbian i MeeGo, pa ko bude bolji - suludo! Za to vreme, drugi su RADILI, a Nokia gubila vreme.


I kad su kasnili već 2 godine, da bi se razlikovali od drugih (da ne bi ispalo da ih kopiraju), oni su umesto Android-a uzeli Win Phone (pošto su već pukli sa oba svoja projekta, MeeGo i Symbian).



Ali, taj Win nije bio greška, nego su se ljudi napalili kako je Android Open Source, kako ima milion aplikacija za njega, kako ovo, kako ono...
I tržište je naselo!

99.9% ljudi koristi aplikacije koje su postojale i na Symbian-u (Gmail, facebook, office, calendar, nešto za 'Notes' i sl.)...

Najbolji su oni koji kažu da su kupili Android telefon jer za njega ima milion aplikacija, a NIKADA nisu instalirali ništa van onoga što im je već došlo instalirano na telefonu!



Daleko od toga da branim MS ili Win Phone, ali pošteno rečeno nije to razlog za propas Nokie, već to što su spiskali pare na druge stvari pa za MARKETING nije ostalo dovoljno love!

A Apple i Samsung su imali za marketing maltene neograničen budžet!

zoran mrđa

pre 7 godina

Posle godina korištenja Samsung i LG flag ship androida dobijem na poklon od poslovnog partnera Xiaomi Mi5. Apsolutna nepoznanica, odmah me kupio premium dizajnom, keramičkim kućištem i os MIUI. Koristim ga već 8 meseci i apsolutno sam prezadovoljan. Ne vidim po čemu su S7 i G5 eventualno bolji. Uzevši u obzir performanse, cene i kvalitet, ne znam kako nova Nokia može konkurisati npr. Xisomi-ju Redmi 4.

Sasa

pre 7 godina

Ne znam ljudi stvarno sto toliko hejtujete windows? Mislim realno, da li je windows phone uopste dobio priliku, ili svi po diktatu, svi vajni szrucnjaci, a ne koriste vise od vibera, faceboka i fotoaparata, svi unisono napadaju windows kao da im je nesto skrivio. Ja imam Nokiu 930 sa windows-om 8.1 i stvarno sam zadovoljan. Glavna mana windowsa je sto nema aplikacije, ali realno nista losiji od androida nije. I sto se tice brzine i stabilnosti i potrosnje baterije, windows je sasvim ok. Ja ne pipkam tel svaki cas nisam ovisnik, a sa mojim wp-om mogu apsolutno sve sto mi treba, pa i vise od toga. Imao sam i android pre i osim nedostatka nekih aplikacija, ja zaista (ali zaista) nisam primetio nikakvu razliku.

Trump Pence

pre 7 godina

@Trifourz
2O boze, ne radi se o kinseskoj kompaniji, vec se telefon, kao i 90% telefona, proizvodi u Kini! Rec je o kompaniji koja je nastala u Finskoj,
a koju su osnovali bivsi radnici Nokie."
Kakvo neznanje, pa to je strašno.Znači Tesla je više srpski telefon od od ove kineske Nokia, jel im je CEO Vesa, a za razliku od Nokia možeš ga kupiti i u Srbiji.Kinezi su zakupili Nokia logo, prone liniju telefona, ali ne i Lumia tehnologiju i patente koji su u vlasništvu Microsofta.
Znači nema ništa od dobre kamere, nema inovacija, čist copy/paste sličnih telefona iz fabrike Foxconn-a, samo po paprenoj ceni.

NoName

pre 7 godina

@Adriano

To sto je samo iedan model imao to ne znaci ista. Postojala je Lumia is 41mpx senzorom. Ali, za male pare dobijas odlicne kineske telefone i brendove koji su se probili na trzistu samo tako. 21mpx kamera je standard, a sta po standardu dobijes uz telefon je druga prica. Mozes i da skines aplikaciju koja radi bolje od fabricke. Da li ti mislis da su svi telefoni bukvalno made US i sl.? Retki su. Ali, svi njihovi cipovi, pocevs od audio, do video, preko RAM su Tajvan, Kina, Koreja i Japan. Najvecim delom udela su prva dva. Ne ide Intel, AMD, nVidia, kao US korporacije da pravi cipove sa nm tehnologijom smanjivanja u EU ili US. Ide u TSMC za to. Jer i oni su razvili tehnologiju. Cak i sam proces dizajna (kad kaze neko Apple je razvio), se ne radi nprm u US. Microsoft l, Apple, Intel, nVidia, Realtek, SIS, ma bilo koji proizvodjac ima outsourcing (posto volite da se frljate sa eng. pa da lakse razumete), gde razni dev timovi rade na OS, programima, firmware, dizajnu, projektovanju...itd.
Kad nekog cujem da je made in US ili najbolja je iz Finske, odmah mi u glavi "facepalm". Pa i etiketa na Dolce odelu nije ize je ito iz nekih Indo zemalja. Ko zna odakle su i materijali.
Ono sto je bitno, da retko ko slusa kupce. Huawei, Xiaomi i da se dobija dobro za jeftine pare ili maniu cenu od drugih. I pokazuje da se moze. Apple, Microsoft, ma svi koji lupe ime "marke", odmah dizu cenu na to. A drugo, kad generalno sagledas, niko nije najbolji. Svi jure profit, na ustrb evolucije i napretka. Posto je ovakav svet u ovakvom degenerickom sistemu upravljanja, onda, definitivno su Kinezi preuzeli vodjstvo.

Sofronije

pre 7 godina

Zasto pominjete windos? Pa to je nokiju sahranilo. Da je valjalo nije to svi znamo... Vi kojima je windos valjao mora da objasnite da ste tel. koristili za pozive,poruke i fotografije...

petarczv

pre 7 godina

Zasto android? Nikad drugi tel osim nokije nisam imao,Lumiu ne menjam dok ne pocnu kod nas novi modeli Nokie. Ali,ajd nek mi neko objasni,zasto android pre windows-a?
(nex, 21. januar 2017 16:05)

Aj da ti na pitanje odgovorim pitanjem. Zasto windows pre androida??
Jel znas zasto je nokia propala a imala je 19 od 20 najprodavanijih modela telefona na svetu? Zato sto nije htela da preuzme android.

politikologapsolvent

pre 7 godina

@Dejca iz LE, Šteta što ne mogu da ti okačim sliku ovde, ali moja N70 je bila napravljena u Mađarskoj. Ne saćam se gde je pravljena moja N97m, a ova je, cenim kai 99% ostalih telefona, iz Kine. Tim koji je dizajnirao telefon i radio adaptaciju androida je u Finskoj. U čemu je problem?

AleX

pre 7 godina

Moja Lumia 1520 tri godine i kusur stara, i dalje je flagship pa vi vidite... Ne znam kakav tačno vi problem imate sa Win 10 ali na mom fonu leti i besprekorno radi. Nikada ga ne bih menjao za ovaj lažnjak.

gledajte šire

pre 7 godina

vindous i jeste budućnost samo što je to velika i rigidan firma koja nije fleksibilna. ali sutra ćete imati telefone koji ćete samo priokaćiti za veći ekran i to je to. komp ćete nositi u džepu. android to nikad neće postati.

bozza

pre 7 godina

1. ovo je Nokia koliko i Xiaomi, Redmi i ostali kinezi
2. ne lozite se na specifikacije i brzinu, danas je Android postao kao nekad PC. Svako moze da nabavi najnoviji chipset, ubaci jos memorije i prodaje ga sto jeftinije. Razlike u brzini su trivijalne, na nivou 1-3%, sto se u svakodnevnom radu ne oseti
3. danas se premium brendovi odvajaju od konkurencije od kineskih brendova po kvalitetu ekrana, kamere i dizajna, posto je sve ostalo svima dostupno.
Poenta je: niti su kupci premium modela glupe ovce, niti su kineski telefoni djubre, samo je pitanje ko sta ocekuje od telefona i koliko moze da priusti

Dusan

pre 7 godina

ljudi, ne lozite se na specifikacije i brzinu, android telefoni su postali kao PC... svako moze da napravi telefon sa najnovijim chipsetom.

targus

pre 7 godina

Od kako su neke aplikacije, koje koristim, prestale da podrzavaju Android 4.2.2, sklon sam da Android smatram lose (bezobrazno?) koncipiranim sistemom, simpaticnom i neozbiljnom aplikacijom.
(Vasilije, 21. januar 2017 19:31)

To sto pricas nema ama bas nikakve veze sa samim androidom vec sa firmama i pojedincima koje prave aplikacije (osim ako nisu googleove). Zamisli imas firmu koja zaradjuje lebac tako sto prodaje reklamni prostor u igrici za android. Svaka nova verzija ili dorada igrice zahteva velike resurse a jedan od zahteva kad je android u pitanju je da sama igrica podrzava gomilu razlicitih verzija androida i mobilnih uredjaja. Odlucite da smanjite ulaganje u odrzavanje i prvo sto uradite ukinete podrsku za android koji se najmanje koristi, tj recimo 0.5% vasih korisnika je koriste. I onako si sav taj software dobio besplatno, platio si samo uredjaj. Red je da kupis mladji od 5 godina.

Mogli

pre 7 godina

@ AlexM

Potpuna istina. Mi smo zemlja treceg sveta, tu nema sta da se prica. Bavim se specijalnim efektima u filmovima, modelovanjem itd. Potreban mi je nesto jaci prenosivi racunar za rad. Ozbiljno sam stedeo novac da bih uzeo nesto bolje i to samo zahvaljujuci sto zaradjujem od toga. I onda pozoves nekoga iz iste struke preko bare, pricate o toj temi i shvatis da on to menja cim izadje poboljsanje performansi u novom modelu dok ti arcis onaj dok mu ne izvadis dusu. Stvarno nije realno koliko smo jadni. Nismo na nivou kvartova iz Indije, ali definitivno idemo ka tome.

Dragan

pre 7 godina

Telefoni se sada dele prema operativnom sistemu, a ne po proizvodjaču. Android je najlošiji OS i nije bitno da li je Nokija ili neki drugi proizvodjač, problem je Android.

Android je polako,ali sigurno po svemu stigao i lrestigao IOS.
Imao sam iphone 6s i nikad vise.
Android flagship melje svaki iphone.

Banjalučanin

pre 7 godina

@(Zoran, 21. januar 2017 17:31)

Windows je koncepcijom bliži iOS-u nego Androidu, s tim da je iOS prvi utrčao tamo (na dio tržišta gdje to ljudi preferiraju). Mnoge stvari imaš onako kako ih je MS zamislio i nema da mijenjaš. Tastatura npr. Povezivanje na hotspot može, ali ne možeš da postavljaš IP adresu. I slično. Aplikacije koje se koriste svakodnevno mnoge ni ne postoje za Win, a one koje postoje su često ograničene i/ili nisu redovno održavane (čak MS ima bolji odnos prema svojim programima za Android nego za Windows). Kome to sve odgovara - OK (a to je nešto preko 1% tržišta).

Vasilije

pre 7 godina

Od kako su neke aplikacije, koje koristim, prestale da podrzavaju Android 4.2.2, sklon sam da Android smatram lose (bezobrazno?) koncipiranim sistemom, simpaticnom i neozbiljnom aplikacijom.

Miki

pre 7 godina

Vlasnik sam jedne od Nokia telefona sa Windows 10...katastrofa! 
Za sve one koji su eventualno razmisljali da kupe W10 telefon, nemojte.
(Bojan, 21. januar 2017 17:22)



POTPISUJEM!!! ODVRATNO!!! MS bi trebalo da objavi ukidanje Win Phone i svima nam učini uslugu. Štaviše, Win8Phone radi mbogo bolje od Win10, a i on je odvratan :-(

Igor

pre 7 godina

Telefoni se sada dele prema operativnom sistemu, a ne po proizvodjaču. Android je najlošiji OS i nije bitno da li je Nokija ili neki drugi proizvodjač, problem je Android.

Adriano_Galliani

pre 7 godina

Nit' koci, niti blokira. Jedno sto moze da ga zezne, a to je kao i za svaki telefon - lose napisana aplikacija.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (NoName, 21. januar 2017 18:03)

Далеко бољи PRO мод камере је имала свака Lumia још 2014. Све те остале функције што си набројао нису привилегија произвођача, већ Androida у новијим варијантама.

Што се камере тиче, ту је ретко ко на нивоу Nokie, па још 1520 модел је, чини ми се, имао не само 4К снимање видеа већ и снимање звука у 5.1 јер је имао четири микрофона!

Штета што је Windows платформа мртва, али хардверски Nokia је била и више него равноправна.

Кажем, код нас се људи одувек ложе на перформансе за мањи новац јер смо сиротиња раја, али на Западу се зна шта се купује а то би се куповало и код нас. Не кажем, први такође имам "кинески" телефон и задовољан сам али да су безвезног дизајна, то није питање. Мени је ово савршено дизајниран телефон, са све овим "коцкицама".

https://www.windowscentral.com/sites/wpcentral.com/files/styles/larger_wm_brw/public/field/image/2014/07/Lumia_930_lede_holding2.jpg?itok=WQXdOzQB

Vare

pre 7 godina

Imam Nokia lumia 735, to je poslednji model pre nego je Microsoft zamenio logo. telefon je odličan sada ima WIN 10 jedini nedostatak je to što nrma razvoja aplikacija za tu platformu ali osnovne funkcije smart telefona rade pesprekorno(E-mail, pozivi, SMS ...). Znači nema restartovanja, resetovanja i tako čega. Koliko znam pun Windows 10 se već testira na SD 820 procesorima tako da uskoro možete očekivati da vam sve što imate na vašem kućnom računaru bude dostupno i na mobilnom telefonu.

MTK

pre 7 godina

Odličan odnos kvaliteta i cene.
(But, 21. januar 2017 15:05)

- Pa i nije bas, za 30 eura vise moze da se uzme Xiaomi Mi5 ili Zuk Z2 sa novim SD 820 procesorom sve sa isitim i vecim (Zuk) kapacitetom baterije u 5" i 5.2" ;-)

Onda npr Huawei Honor 8, Huawei P9 lite, Xiami Redmi 4 Pro 200 dolara sa SD 652, Lenovo K4 i K5 note, Lenovo P2, ZTE Nubia Z9, Z11 mini sa SD617 i 652 i tako dalje koliko hoces...

Serija 4 iz SD-a se do sad nije pokazala kao pouzdana, poslije 3,4 mjeseca koriscenja pocne da 'stuca' mada je ovaj 430 novija generacija iz te serije pa ajde da ga ne grdimo odma :)

windows10best

pre 7 godina

@Veliki brat
Na lumiama 550,650 i 950 se mogu snimati telefonski razgovori,znaci samo na modelima koji fabricki dolaze sa windows 10.

NoName

pre 7 godina

@Adriano_Galliani

Vidi, posedujem Huawei Honor 7. Kao i svaki telefon, razlicitih proizvodjaca, ima iste funkcije. Ali, ima jos nesto sto mnogi telefoni nemaju. IR Blaster, Pro Camera mod (pravi neverovatne fotografije i video snimke), da ga glasom pozoves ako si ga negde zaturio, da sakrijes nepotrebne aplikacije, menjanje tema iz njihove ponude i custom biranje delova tema, blokiranje aplikacija na nivou da ne moze da ti pristupi sms, pozivima, imeniku, wifi, mobile data...itd. I jos mnogo toga. Nit' koci, niti blokira. Jedno sto moze da ga zezne, a to je kao i za svaki telefon - lose napisana aplikacija.

Filip

pre 7 godina

Ovde upliv ima i Alcatel odnosno TLC kompanija jer su se Alcatel i Nokia fuzionisali u nadi da ce tako biti jaci a i da ce Nokia spasiti sebe od propasti.

Grogi

pre 7 godina

Telefon nije skup za ono sto pruza a obzirom da je Nokia imala vrhunske kamere...ne sumnjam da ce kamera biti ubica...e sad,kod nas ce verovatno biti sto kazu oko 400+€ jer smo trulez...

N4

pre 7 godina

Solidan telefon, slazem se da je slab procesor, ali za svakodnevne stvari ce sljakati sasvim ok. Ovo bi mojoj zeni bila super kombinaciaja, samo je veliko pitanje kakva je kamera. Ako je ona solidna, ovo moze biti dobar prvi korak.

amigo

pre 7 godina

čudno kako niko u komentarima nije podsetio na glavne razloge propasti ovog brenda, zbog čega ranije nisu prešli na android a ne sad kad su već propali zbog forsiranja windowsa

vs

pre 7 godina

Xiaomi Redmi note 3 SE je mnogo bolji izbor za manje para... Bolji procesor, bolja baterija (4000mah), malo manje RAM(3 Gb) i veoma pouzdan proizvodjač... Ja, za sada, uživam.

Matrix

pre 7 godina

Vau! Mocan telefon za male novce! U cemu je caka?
(Das, 21. januar 2017 14:46)

Caka je u tome da je 245 dolara papreno skupo u odnosu na tehnologiju i novac koji je utrosen za izradu ovog telefona i ne samo ovog! I sto neko napisa, kada dodje kod nas, kostace 400e!

Adriano_Galliani

pre 7 godina

Naravno da je mrtva. Ovo više nije finska Nokia koju znamo, ovo je kineska kompanija koja je kupila pravo korišćenja imena Nokia.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (kupujte dok su još niske cene, 21. januar 2017 15:18)

Нетачно, ево и линк: https://en.wikipedia.org/wiki/HMD_Global

Они ће дизајнирати уређаје, производња ће бити у Кини (Foxconn, иста фабрика у којој се производи и iPhone). Ако је добро за Apple, добро је и за Nokiu. Дакле, квалитет уопште није упитан, само да пораде на дизајну, као уређаја тако и интерфејса и успех је неизбежан.

А та кинеска сокоћала су занимљива само сиротињи као што смо ми. Ем ружна имена, ем су и сами телефону ружног дизајна.

Trifourz

pre 7 godina

O boze, ne radi se o kinseskoj kompaniji, vec se telefon, kao i 90% telefona, proizvodi u Kini! Rec je o kompaniji koja je nastala u Finskoj, a koju su osnovali bivsi radnici Nokie. Tako da, bez brige, the king is back.

pepe

pre 7 godina

Napravili su katastrofalan potez ubacivanjem Windows u njihove prethodne verzije telefona, sto se odrazilo na prodaju. Sada im je sansa da prinju konkurenciji.

bananamen

pre 7 godina

Caka je u tome da dobinaš najslabiji mogući SoC snapdragon 430 i da je to cena u Kini gde se i proizvodi pa može toliko i da košta. A uzgred samo će se tamo i prodavati i to ekskluzivno jedan sajt prodaje. Evo pitanja za one koji su mislili da je Nokia bila pristojnija sa cenama od Samsunga i Apple! Koliko je prosečno koštala 8000 serija? Ne pominjem 3000 jer je to bila budžetska.

nex

pre 7 godina

Zasto android? Nikad drugi tel osim nokije nisam imao,Lumiu ne menjam dok ne pocnu kod nas novi modeli Nokie. Ali,ajd nek mi neko objasni,zasto android pre windows-a?

Vladimir

pre 7 godina

Da su od samog pojavljivanja Android sistema u svoje telefone instalirali isti, ne bi nikada ni došli u poziciju da se bore za opstanak. Ali oni su hteli da to po svaku cenu izbegnu. Pa su prvo nastavili da koriste Symbian, a onda prešli na Windows. Izgleda da je šef Nokije imao neke teške komplekse...

Silicon

pre 7 godina

Caka je u tome sto ih nije ni 100.000 komada proizvedeno i prodano,ista im je potraznja sad kao i nekad pod microsoftom,imate net pred sobom mozete sami pronaci tacne cifre,ko uzme sebi ovaj mob uvijerit ce se da je samo Jos ime ostalo od Nokie i Nista vise..

stalker

pre 7 godina

Bas sam mislio da ce da pruze sansu cyanogen-u, ali dobro sad im je potrebno da povrate trziste pa moraju biti i vise nego konkurentni sa kvalitetom.

djoka

pre 7 godina

A kad sam ja pričao da je Nokia napravila katastrofalnu grešku kad su onomad izabrali Windows umesto Androida (i to pre nego da ih kupi Microsoft) svi komentari su bili "šta će im drndoid", "windows je čudo" itd.
Da su od početka izabrali Android sad bi bili u ravni sa Apple-om i Samsung-om.

misa

pre 7 godina

Vau! Mocan telefon za male novce! U cemu je caka?
 (Das, 21. januar 2017 14:46)
nema neke posebne cake, toliko inače kostaju telefoni te klase u Kini, ovaj telefon spada u neku srednju klasu

Veliki brat

pre 7 godina

Neka ga naprave tako da mogu sam da instaliram i Windows Phone, plus neka omoguće Continuum.

Jesu neke stvari urađene glupo, posebno što je apsolutno onemogućeno snimanje razgovora na telefonu (jer je na nivou sistema aplikacijama blokiran pristup mikrofonu) i sl., ali je zato za neke stvari neuporedivo bolji i brži od Androida.

Od aplikacija mi je stvarno jedino nedostajala aplikacija za plaćanje parkiranja, i to je pre neku godinu objavljeno, tako da mi sada apsolutno ništa od aplikacija nedostaje, a Office online koji koristimo u firmi radi perfektno, za razliku od verzije za Andorid sa kojom kolege stalno imaju nekih problema.

Uglavnom 99% korisnika kupiće pre Andorid nego Win telefon jer su ČULI da je Android bolji i da za njega ima više aplikacija - to što za jedan uređaj ima nekoliko hiljada ili desetina hiljada aplikacija, a za drugi nekoliko miliona, uopšte ne mora da znači da je to za korisnika bolje, jer 99% aplikacija za taj Android je neupotrebljivo, isto kao i 90% aplikacija za Win Phone ili za iOS.

RzBrzotrz

pre 7 godina

Vau! Mocan telefon za male novce! U cemu je caka?
(Das, 21. januar 2017 14:46)

Druže, ako je tebi SD 430 moćan, svaka ti čast. Trebali su makar SD 625 da stave.

XXL

pre 7 godina

A je l` ima brojčanik na okretanje - nema. Eto još niko nije osmislio klasičan brojčanik kao aplikaciju pa da se brojevi biraju okretanjem po ekranu.

lorenzo

pre 7 godina

sad će Apple napraviti novi iphone, 5 cm duži i širi, novi filter za intagram i cijenu od 2000 eura i ovce ima da polete bez razmišljanja...

Adriano_Galliani

pre 7 godina

Што се мене тиче, само нека направе нешто што личи на Lumiu 930 са Андроидом и имају моје новце.

kupujte dok su još niske cene

pre 7 godina

Naravno da je mrtva. Ovo više nije finska Nokia koju znamo, ovo je kineska kompanija koja je kupila pravo korišćenja imena Nokia. Kompanija Nokia koja je proizvodila telefone, imala patente i sve ostalo je apsolutno mrtva i rasformirana zauvek. I to neka bude lekcija ostalima koji misle da su Bogom dani i da ne moraju da slušaju potrošače. Trenutno su neke kompanije upravo na Nokijinom putu, npr. HTC, LG i mnoge druge kompanije trenutno za 300e nude telefone koji su prevaziđeni još pre 4 godine, a njihove flegšipe koji koštaju po 700-900e kompanije poput Xiaomija, Leeca itd. prodaju za 300 dolara. Jedini razlog zašto su ove prve kompanije ostale je što kineske proizvođače često nije zanimalo tržište van Kine, ali to se promenilo i sada uzimaju sve veći deo kolača (apsolutno zasluženo).

Ja sam kupio preko sajta U SRBIJI nov originalni u fabričkom pakovanju Xiaomi Mi 5 sa Snapdragon 820 i specifikacijama flegšipa za 260 evra. Oduševljen sam kako telefon radi i izgleda. Kineski bloatware? Davno prošlo vreme. Van Kine se prodaje sa internacionalnim ROM-om samo sa dodatim Xiaomi aplikacijama koje možete da obrišete! Skoro stock Android. Ako doplatite još malo imate Leeco Le pro 3 ili Xiaomi Mi5S koji su trenutno najbrži telefoni na planeti. Verujte ljudi nije ovo više kinesko đubre koje ste znali pre 5 godina, ovo su telefoni u rangu ili iznad flegšipa Samsunga, HTC-a, LG-a itd. od 700-1.000 dolara. Po 2-3 puta nižoj ceni. Kupujte dok nisu podigli cene kao Huawei ili nekada odavno Samsung. Ova Nokia nije nimalo povoljna sa tim procesorom.

Klagi

pre 7 godina

"Vau! Mocan telefon za male novce! U cemu je caka?"

Caka je u tome sto ima izuzetno slab procesor, iako ima 4 GB i full HD. 245 dolara nije mala cena. Ima dosta Kineza za te pare. A i LG G3, npr, kosta isto, a u svemu je bolji, osim sto ima 3 GB, a ne 4 kao ovaj telefon. Dakle, ne previse povoljno, ali ocigledno ime Nokia nesto znaci, iako je telefon kineski.

lorenzo

pre 7 godina

sad će Apple napraviti novi iphone, 5 cm duži i širi, novi filter za intagram i cijenu od 2000 eura i ovce ima da polete bez razmišljanja...

Vladimir

pre 7 godina

Da su od samog pojavljivanja Android sistema u svoje telefone instalirali isti, ne bi nikada ni došli u poziciju da se bore za opstanak. Ali oni su hteli da to po svaku cenu izbegnu. Pa su prvo nastavili da koriste Symbian, a onda prešli na Windows. Izgleda da je šef Nokije imao neke teške komplekse...

djoka

pre 7 godina

A kad sam ja pričao da je Nokia napravila katastrofalnu grešku kad su onomad izabrali Windows umesto Androida (i to pre nego da ih kupi Microsoft) svi komentari su bili "šta će im drndoid", "windows je čudo" itd.
Da su od početka izabrali Android sad bi bili u ravni sa Apple-om i Samsung-om.

kupujte dok su još niske cene

pre 7 godina

Naravno da je mrtva. Ovo više nije finska Nokia koju znamo, ovo je kineska kompanija koja je kupila pravo korišćenja imena Nokia. Kompanija Nokia koja je proizvodila telefone, imala patente i sve ostalo je apsolutno mrtva i rasformirana zauvek. I to neka bude lekcija ostalima koji misle da su Bogom dani i da ne moraju da slušaju potrošače. Trenutno su neke kompanije upravo na Nokijinom putu, npr. HTC, LG i mnoge druge kompanije trenutno za 300e nude telefone koji su prevaziđeni još pre 4 godine, a njihove flegšipe koji koštaju po 700-900e kompanije poput Xiaomija, Leeca itd. prodaju za 300 dolara. Jedini razlog zašto su ove prve kompanije ostale je što kineske proizvođače često nije zanimalo tržište van Kine, ali to se promenilo i sada uzimaju sve veći deo kolača (apsolutno zasluženo).

Ja sam kupio preko sajta U SRBIJI nov originalni u fabričkom pakovanju Xiaomi Mi 5 sa Snapdragon 820 i specifikacijama flegšipa za 260 evra. Oduševljen sam kako telefon radi i izgleda. Kineski bloatware? Davno prošlo vreme. Van Kine se prodaje sa internacionalnim ROM-om samo sa dodatim Xiaomi aplikacijama koje možete da obrišete! Skoro stock Android. Ako doplatite još malo imate Leeco Le pro 3 ili Xiaomi Mi5S koji su trenutno najbrži telefoni na planeti. Verujte ljudi nije ovo više kinesko đubre koje ste znali pre 5 godina, ovo su telefoni u rangu ili iznad flegšipa Samsunga, HTC-a, LG-a itd. od 700-1.000 dolara. Po 2-3 puta nižoj ceni. Kupujte dok nisu podigli cene kao Huawei ili nekada odavno Samsung. Ova Nokia nije nimalo povoljna sa tim procesorom.

Matrix

pre 7 godina

Vau! Mocan telefon za male novce! U cemu je caka?
(Das, 21. januar 2017 14:46)

Caka je u tome da je 245 dolara papreno skupo u odnosu na tehnologiju i novac koji je utrosen za izradu ovog telefona i ne samo ovog! I sto neko napisa, kada dodje kod nas, kostace 400e!

bozza

pre 7 godina

1. ovo je Nokia koliko i Xiaomi, Redmi i ostali kinezi
2. ne lozite se na specifikacije i brzinu, danas je Android postao kao nekad PC. Svako moze da nabavi najnoviji chipset, ubaci jos memorije i prodaje ga sto jeftinije. Razlike u brzini su trivijalne, na nivou 1-3%, sto se u svakodnevnom radu ne oseti
3. danas se premium brendovi odvajaju od konkurencije od kineskih brendova po kvalitetu ekrana, kamere i dizajna, posto je sve ostalo svima dostupno.
Poenta je: niti su kupci premium modela glupe ovce, niti su kineski telefoni djubre, samo je pitanje ko sta ocekuje od telefona i koliko moze da priusti

Mogli

pre 7 godina

@ AlexM

Potpuna istina. Mi smo zemlja treceg sveta, tu nema sta da se prica. Bavim se specijalnim efektima u filmovima, modelovanjem itd. Potreban mi je nesto jaci prenosivi racunar za rad. Ozbiljno sam stedeo novac da bih uzeo nesto bolje i to samo zahvaljujuci sto zaradjujem od toga. I onda pozoves nekoga iz iste struke preko bare, pricate o toj temi i shvatis da on to menja cim izadje poboljsanje performansi u novom modelu dok ti arcis onaj dok mu ne izvadis dusu. Stvarno nije realno koliko smo jadni. Nismo na nivou kvartova iz Indije, ali definitivno idemo ka tome.

Trifourz

pre 7 godina

O boze, ne radi se o kinseskoj kompaniji, vec se telefon, kao i 90% telefona, proizvodi u Kini! Rec je o kompaniji koja je nastala u Finskoj, a koju su osnovali bivsi radnici Nokie. Tako da, bez brige, the king is back.

Sasa

pre 7 godina

Ne znam ljudi stvarno sto toliko hejtujete windows? Mislim realno, da li je windows phone uopste dobio priliku, ili svi po diktatu, svi vajni szrucnjaci, a ne koriste vise od vibera, faceboka i fotoaparata, svi unisono napadaju windows kao da im je nesto skrivio. Ja imam Nokiu 930 sa windows-om 8.1 i stvarno sam zadovoljan. Glavna mana windowsa je sto nema aplikacije, ali realno nista losiji od androida nije. I sto se tice brzine i stabilnosti i potrosnje baterije, windows je sasvim ok. Ja ne pipkam tel svaki cas nisam ovisnik, a sa mojim wp-om mogu apsolutno sve sto mi treba, pa i vise od toga. Imao sam i android pre i osim nedostatka nekih aplikacija, ja zaista (ali zaista) nisam primetio nikakvu razliku.

NoName

pre 7 godina

@Adriano_Galliani

Vidi, posedujem Huawei Honor 7. Kao i svaki telefon, razlicitih proizvodjaca, ima iste funkcije. Ali, ima jos nesto sto mnogi telefoni nemaju. IR Blaster, Pro Camera mod (pravi neverovatne fotografije i video snimke), da ga glasom pozoves ako si ga negde zaturio, da sakrijes nepotrebne aplikacije, menjanje tema iz njihove ponude i custom biranje delova tema, blokiranje aplikacija na nivou da ne moze da ti pristupi sms, pozivima, imeniku, wifi, mobile data...itd. I jos mnogo toga. Nit' koci, niti blokira. Jedno sto moze da ga zezne, a to je kao i za svaki telefon - lose napisana aplikacija.

Klagi

pre 7 godina

"Vau! Mocan telefon za male novce! U cemu je caka?"

Caka je u tome sto ima izuzetno slab procesor, iako ima 4 GB i full HD. 245 dolara nije mala cena. Ima dosta Kineza za te pare. A i LG G3, npr, kosta isto, a u svemu je bolji, osim sto ima 3 GB, a ne 4 kao ovaj telefon. Dakle, ne previse povoljno, ali ocigledno ime Nokia nesto znaci, iako je telefon kineski.

NoName

pre 7 godina

@Adriano

To sto je samo iedan model imao to ne znaci ista. Postojala je Lumia is 41mpx senzorom. Ali, za male pare dobijas odlicne kineske telefone i brendove koji su se probili na trzistu samo tako. 21mpx kamera je standard, a sta po standardu dobijes uz telefon je druga prica. Mozes i da skines aplikaciju koja radi bolje od fabricke. Da li ti mislis da su svi telefoni bukvalno made US i sl.? Retki su. Ali, svi njihovi cipovi, pocevs od audio, do video, preko RAM su Tajvan, Kina, Koreja i Japan. Najvecim delom udela su prva dva. Ne ide Intel, AMD, nVidia, kao US korporacije da pravi cipove sa nm tehnologijom smanjivanja u EU ili US. Ide u TSMC za to. Jer i oni su razvili tehnologiju. Cak i sam proces dizajna (kad kaze neko Apple je razvio), se ne radi nprm u US. Microsoft l, Apple, Intel, nVidia, Realtek, SIS, ma bilo koji proizvodjac ima outsourcing (posto volite da se frljate sa eng. pa da lakse razumete), gde razni dev timovi rade na OS, programima, firmware, dizajnu, projektovanju...itd.
Kad nekog cujem da je made in US ili najbolja je iz Finske, odmah mi u glavi "facepalm". Pa i etiketa na Dolce odelu nije ize je ito iz nekih Indo zemalja. Ko zna odakle su i materijali.
Ono sto je bitno, da retko ko slusa kupce. Huawei, Xiaomi i da se dobija dobro za jeftine pare ili maniu cenu od drugih. I pokazuje da se moze. Apple, Microsoft, ma svi koji lupe ime "marke", odmah dizu cenu na to. A drugo, kad generalno sagledas, niko nije najbolji. Svi jure profit, na ustrb evolucije i napretka. Posto je ovakav svet u ovakvom degenerickom sistemu upravljanja, onda, definitivno su Kinezi preuzeli vodjstvo.

XXL

pre 7 godina

A je l` ima brojčanik na okretanje - nema. Eto još niko nije osmislio klasičan brojčanik kao aplikaciju pa da se brojevi biraju okretanjem po ekranu.

petarczv

pre 7 godina

Zasto android? Nikad drugi tel osim nokije nisam imao,Lumiu ne menjam dok ne pocnu kod nas novi modeli Nokie. Ali,ajd nek mi neko objasni,zasto android pre windows-a?
(nex, 21. januar 2017 16:05)

Aj da ti na pitanje odgovorim pitanjem. Zasto windows pre androida??
Jel znas zasto je nokia propala a imala je 19 od 20 najprodavanijih modela telefona na svetu? Zato sto nije htela da preuzme android.

amigo

pre 7 godina

čudno kako niko u komentarima nije podsetio na glavne razloge propasti ovog brenda, zbog čega ranije nisu prešli na android a ne sad kad su već propali zbog forsiranja windowsa

Grogi

pre 7 godina

Telefon nije skup za ono sto pruza a obzirom da je Nokia imala vrhunske kamere...ne sumnjam da ce kamera biti ubica...e sad,kod nas ce verovatno biti sto kazu oko 400+€ jer smo trulez...

pepe

pre 7 godina

Napravili su katastrofalan potez ubacivanjem Windows u njihove prethodne verzije telefona, sto se odrazilo na prodaju. Sada im je sansa da prinju konkurenciji.

Dusan

pre 7 godina

ljudi, ne lozite se na specifikacije i brzinu, android telefoni su postali kao PC... svako moze da napravi telefon sa najnovijim chipsetom.

Veliki brat

pre 7 godina

Neka ga naprave tako da mogu sam da instaliram i Windows Phone, plus neka omoguće Continuum.

Jesu neke stvari urađene glupo, posebno što je apsolutno onemogućeno snimanje razgovora na telefonu (jer je na nivou sistema aplikacijama blokiran pristup mikrofonu) i sl., ali je zato za neke stvari neuporedivo bolji i brži od Androida.

Od aplikacija mi je stvarno jedino nedostajala aplikacija za plaćanje parkiranja, i to je pre neku godinu objavljeno, tako da mi sada apsolutno ništa od aplikacija nedostaje, a Office online koji koristimo u firmi radi perfektno, za razliku od verzije za Andorid sa kojom kolege stalno imaju nekih problema.

Uglavnom 99% korisnika kupiće pre Andorid nego Win telefon jer su ČULI da je Android bolji i da za njega ima više aplikacija - to što za jedan uređaj ima nekoliko hiljada ili desetina hiljada aplikacija, a za drugi nekoliko miliona, uopšte ne mora da znači da je to za korisnika bolje, jer 99% aplikacija za taj Android je neupotrebljivo, isto kao i 90% aplikacija za Win Phone ili za iOS.

RzBrzotrz

pre 7 godina

Vau! Mocan telefon za male novce! U cemu je caka?
(Das, 21. januar 2017 14:46)

Druže, ako je tebi SD 430 moćan, svaka ti čast. Trebali su makar SD 625 da stave.

Dragan

pre 7 godina

Telefoni se sada dele prema operativnom sistemu, a ne po proizvodjaču. Android je najlošiji OS i nije bitno da li je Nokija ili neki drugi proizvodjač, problem je Android.

Android je polako,ali sigurno po svemu stigao i lrestigao IOS.
Imao sam iphone 6s i nikad vise.
Android flagship melje svaki iphone.

Miki

pre 7 godina

Vlasnik sam jedne od Nokia telefona sa Windows 10...katastrofa! 
Za sve one koji su eventualno razmisljali da kupe W10 telefon, nemojte.
(Bojan, 21. januar 2017 17:22)



POTPISUJEM!!! ODVRATNO!!! MS bi trebalo da objavi ukidanje Win Phone i svima nam učini uslugu. Štaviše, Win8Phone radi mbogo bolje od Win10, a i on je odvratan :-(

misa

pre 7 godina

Vau! Mocan telefon za male novce! U cemu je caka?
 (Das, 21. januar 2017 14:46)
nema neke posebne cake, toliko inače kostaju telefoni te klase u Kini, ovaj telefon spada u neku srednju klasu

gledajte šire

pre 7 godina

vindous i jeste budućnost samo što je to velika i rigidan firma koja nije fleksibilna. ali sutra ćete imati telefone koji ćete samo priokaćiti za veći ekran i to je to. komp ćete nositi u džepu. android to nikad neće postati.

Vare

pre 7 godina

Imam Nokia lumia 735, to je poslednji model pre nego je Microsoft zamenio logo. telefon je odličan sada ima WIN 10 jedini nedostatak je to što nrma razvoja aplikacija za tu platformu ali osnovne funkcije smart telefona rade pesprekorno(E-mail, pozivi, SMS ...). Znači nema restartovanja, resetovanja i tako čega. Koliko znam pun Windows 10 se već testira na SD 820 procesorima tako da uskoro možete očekivati da vam sve što imate na vašem kućnom računaru bude dostupno i na mobilnom telefonu.

AleX

pre 7 godina

Moja Lumia 1520 tri godine i kusur stara, i dalje je flagship pa vi vidite... Ne znam kakav tačno vi problem imate sa Win 10 ali na mom fonu leti i besprekorno radi. Nikada ga ne bih menjao za ovaj lažnjak.

Igor

pre 7 godina

Telefoni se sada dele prema operativnom sistemu, a ne po proizvodjaču. Android je najlošiji OS i nije bitno da li je Nokija ili neki drugi proizvodjač, problem je Android.

bananamen

pre 7 godina

Caka je u tome da dobinaš najslabiji mogući SoC snapdragon 430 i da je to cena u Kini gde se i proizvodi pa može toliko i da košta. A uzgred samo će se tamo i prodavati i to ekskluzivno jedan sajt prodaje. Evo pitanja za one koji su mislili da je Nokia bila pristojnija sa cenama od Samsunga i Apple! Koliko je prosečno koštala 8000 serija? Ne pominjem 3000 jer je to bila budžetska.

Adriano_Galliani

pre 7 godina

Naravno da je mrtva. Ovo više nije finska Nokia koju znamo, ovo je kineska kompanija koja je kupila pravo korišćenja imena Nokia.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (kupujte dok su još niske cene, 21. januar 2017 15:18)

Нетачно, ево и линк: https://en.wikipedia.org/wiki/HMD_Global

Они ће дизајнирати уређаје, производња ће бити у Кини (Foxconn, иста фабрика у којој се производи и iPhone). Ако је добро за Apple, добро је и за Nokiu. Дакле, квалитет уопште није упитан, само да пораде на дизајну, као уређаја тако и интерфејса и успех је неизбежан.

А та кинеска сокоћала су занимљива само сиротињи као што смо ми. Ем ружна имена, ем су и сами телефону ружног дизајна.

Filip

pre 7 godina

Ovde upliv ima i Alcatel odnosno TLC kompanija jer su se Alcatel i Nokia fuzionisali u nadi da ce tako biti jaci a i da ce Nokia spasiti sebe od propasti.

Adriano_Galliani

pre 7 godina

Што се мене тиче, само нека направе нешто што личи на Lumiu 930 са Андроидом и имају моје новце.

Južna Pruga

pre 7 godina

Ко то каже, ко то лаже
Нокиа је стара
Није стара, није стара
Већ се распродала!

nex

pre 7 godina

Zasto android? Nikad drugi tel osim nokije nisam imao,Lumiu ne menjam dok ne pocnu kod nas novi modeli Nokie. Ali,ajd nek mi neko objasni,zasto android pre windows-a?

targus

pre 7 godina

Od kako su neke aplikacije, koje koristim, prestale da podrzavaju Android 4.2.2, sklon sam da Android smatram lose (bezobrazno?) koncipiranim sistemom, simpaticnom i neozbiljnom aplikacijom.
(Vasilije, 21. januar 2017 19:31)

To sto pricas nema ama bas nikakve veze sa samim androidom vec sa firmama i pojedincima koje prave aplikacije (osim ako nisu googleove). Zamisli imas firmu koja zaradjuje lebac tako sto prodaje reklamni prostor u igrici za android. Svaka nova verzija ili dorada igrice zahteva velike resurse a jedan od zahteva kad je android u pitanju je da sama igrica podrzava gomilu razlicitih verzija androida i mobilnih uredjaja. Odlucite da smanjite ulaganje u odrzavanje i prvo sto uradite ukinete podrsku za android koji se najmanje koristi, tj recimo 0.5% vasih korisnika je koriste. I onako si sav taj software dobio besplatno, platio si samo uredjaj. Red je da kupis mladji od 5 godina.

Silicon

pre 7 godina

Caka je u tome sto ih nije ni 100.000 komada proizvedeno i prodano,ista im je potraznja sad kao i nekad pod microsoftom,imate net pred sobom mozete sami pronaci tacne cifre,ko uzme sebi ovaj mob uvijerit ce se da je samo Jos ime ostalo od Nokie i Nista vise..

N4

pre 7 godina

Solidan telefon, slazem se da je slab procesor, ali za svakodnevne stvari ce sljakati sasvim ok. Ovo bi mojoj zeni bila super kombinaciaja, samo je veliko pitanje kakva je kamera. Ako je ona solidna, ovo moze biti dobar prvi korak.

politikologapsolvent

pre 7 godina

@Dejca iz LE, Šteta što ne mogu da ti okačim sliku ovde, ali moja N70 je bila napravljena u Mađarskoj. Ne saćam se gde je pravljena moja N97m, a ova je, cenim kai 99% ostalih telefona, iz Kine. Tim koji je dizajnirao telefon i radio adaptaciju androida je u Finskoj. U čemu je problem?

Sofronije

pre 7 godina

Zasto pominjete windos? Pa to je nokiju sahranilo. Da je valjalo nije to svi znamo... Vi kojima je windos valjao mora da objasnite da ste tel. koristili za pozive,poruke i fotografije...

Igor

pre 7 godina

Taj telefon nema veze sa NOKIA kompanijom niti tehnologijom. Sve patente i tehnologiju preuzeo je Microsoft kada je kupio NOKIA odsek za mobilnu tehnologiju.
Ovaj telefon niti su dizajnirali ljudi iz NOKIA, niti je napravljen po standardima NOKIA kompanije koja više ne postoji. Ovo je Kinez na kojeg je nalepljno ime NOKIA koje sada koristi neka treća kompanija (samo su platili da koriste ime, znači prodavanje magle)...

Ekonomista

pre 7 godina

Najjače kad pročitam da je osnovni nedostatak Windowsa što nema aplikacije, ali pozivi poruke I sl radi besprekorno. Pa onda kupi 3310 i na njemu to radi :-)

Veliki brat

pre 7 godina

Ljudi, dokle više priča kako je Nokia propala zbog Win Phone????

Pa propali na ovom polju i mnogi drugi (Motorola, Sagem, Ericsson...), i razlog nije bio OS, nego potpuno druga priča.

Nokia je bila na vrhu dok nije bilo ažuriranja OS-a i većine aplikacija.
Na primer, čim je izašao Symbian Belle, čak je i Nokia N8, koja je do tada perfektno radila, postala maltene duplo sporiji telefon.

Tada su napravili dva tima, da rade novi Symbian i MeeGo, pa ko bude bolji - suludo! Za to vreme, drugi su RADILI, a Nokia gubila vreme.


I kad su kasnili već 2 godine, da bi se razlikovali od drugih (da ne bi ispalo da ih kopiraju), oni su umesto Android-a uzeli Win Phone (pošto su već pukli sa oba svoja projekta, MeeGo i Symbian).



Ali, taj Win nije bio greška, nego su se ljudi napalili kako je Android Open Source, kako ima milion aplikacija za njega, kako ovo, kako ono...
I tržište je naselo!

99.9% ljudi koristi aplikacije koje su postojale i na Symbian-u (Gmail, facebook, office, calendar, nešto za 'Notes' i sl.)...

Najbolji su oni koji kažu da su kupili Android telefon jer za njega ima milion aplikacija, a NIKADA nisu instalirali ništa van onoga što im je već došlo instalirano na telefonu!



Daleko od toga da branim MS ili Win Phone, ali pošteno rečeno nije to razlog za propas Nokie, već to što su spiskali pare na druge stvari pa za MARKETING nije ostalo dovoljno love!

A Apple i Samsung su imali za marketing maltene neograničen budžet!

vs

pre 7 godina

Xiaomi Redmi note 3 SE je mnogo bolji izbor za manje para... Bolji procesor, bolja baterija (4000mah), malo manje RAM(3 Gb) i veoma pouzdan proizvodjač... Ja, za sada, uživam.

Banjalučanin

pre 7 godina

@(Zoran, 21. januar 2017 17:31)

Windows je koncepcijom bliži iOS-u nego Androidu, s tim da je iOS prvi utrčao tamo (na dio tržišta gdje to ljudi preferiraju). Mnoge stvari imaš onako kako ih je MS zamislio i nema da mijenjaš. Tastatura npr. Povezivanje na hotspot može, ali ne možeš da postavljaš IP adresu. I slično. Aplikacije koje se koriste svakodnevno mnoge ni ne postoje za Win, a one koje postoje su često ograničene i/ili nisu redovno održavane (čak MS ima bolji odnos prema svojim programima za Android nego za Windows). Kome to sve odgovara - OK (a to je nešto preko 1% tržišta).

Vasilije

pre 7 godina

Od kako su neke aplikacije, koje koristim, prestale da podrzavaju Android 4.2.2, sklon sam da Android smatram lose (bezobrazno?) koncipiranim sistemom, simpaticnom i neozbiljnom aplikacijom.

Trump Pence

pre 7 godina

@Trifourz
2O boze, ne radi se o kinseskoj kompaniji, vec se telefon, kao i 90% telefona, proizvodi u Kini! Rec je o kompaniji koja je nastala u Finskoj,
a koju su osnovali bivsi radnici Nokie."
Kakvo neznanje, pa to je strašno.Znači Tesla je više srpski telefon od od ove kineske Nokia, jel im je CEO Vesa, a za razliku od Nokia možeš ga kupiti i u Srbiji.Kinezi su zakupili Nokia logo, prone liniju telefona, ali ne i Lumia tehnologiju i patente koji su u vlasništvu Microsofta.
Znači nema ništa od dobre kamere, nema inovacija, čist copy/paste sličnih telefona iz fabrike Foxconn-a, samo po paprenoj ceni.

MTK

pre 7 godina

Odličan odnos kvaliteta i cene.
(But, 21. januar 2017 15:05)

- Pa i nije bas, za 30 eura vise moze da se uzme Xiaomi Mi5 ili Zuk Z2 sa novim SD 820 procesorom sve sa isitim i vecim (Zuk) kapacitetom baterije u 5" i 5.2" ;-)

Onda npr Huawei Honor 8, Huawei P9 lite, Xiami Redmi 4 Pro 200 dolara sa SD 652, Lenovo K4 i K5 note, Lenovo P2, ZTE Nubia Z9, Z11 mini sa SD617 i 652 i tako dalje koliko hoces...

Serija 4 iz SD-a se do sad nije pokazala kao pouzdana, poslije 3,4 mjeseca koriscenja pocne da 'stuca' mada je ovaj 430 novija generacija iz te serije pa ajde da ga ne grdimo odma :)

TecHiFi

pre 7 godina

Ovo je Nokia originalna (Finska) a ne Microsoft Lumia. Microsoft veze nema sa ovim telefonom.

Bas mi je drago da su konacno krenuli.(Goxy, 21. januar 2017 22:34)

Ovo je Nokia koliko je i Ikarbus Mercedes. Ili Tesla srpski telefon. Kinezi kupili pravo na brend i nalepili NOKIA na neko serijsko smeće kao što radi Tesla, Elephone i sl. Snapdragon 430 u plastikaneru za 245$, prevara veka. Poslednji Nokia telefon je bila Lumia 930.

vlada

pre 7 godina

Jedini nedostatak na ovom telefonu je spora i glupa android platforma sa milijardu beskorisnih aplikacija.Koristio sam android 2godine,dok jednog dana nisam kupio nokia lumia 920,od tada nisam ni pomislio na androida.Android je za tinejdžere i decu,windows i ios su za odrasle ljude kojima telefon može da olakša obavljanje posla.Nokia kupljena u kini je Finska,ona kupljena kod nas u mts,vip ili telenor je iz Kine.Pre par dana mi je telefon zablokirao ,a ja sam shvatio da ga bukvalno nisam ugasio 28 meseci.28 meseci bez sekunde pauze,to može samo Nokia.

windows10best

pre 7 godina

@Veliki brat
Na lumiama 550,650 i 950 se mogu snimati telefonski razgovori,znaci samo na modelima koji fabricki dolaze sa windows 10.

Adriano_Galliani

pre 7 godina

Nit' koci, niti blokira. Jedno sto moze da ga zezne, a to je kao i za svaki telefon - lose napisana aplikacija.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (NoName, 21. januar 2017 18:03)

Далеко бољи PRO мод камере је имала свака Lumia још 2014. Све те остале функције што си набројао нису привилегија произвођача, већ Androida у новијим варијантама.

Што се камере тиче, ту је ретко ко на нивоу Nokie, па још 1520 модел је, чини ми се, имао не само 4К снимање видеа већ и снимање звука у 5.1 јер је имао четири микрофона!

Штета што је Windows платформа мртва, али хардверски Nokia је била и више него равноправна.

Кажем, код нас се људи одувек ложе на перформансе за мањи новац јер смо сиротиња раја, али на Западу се зна шта се купује а то би се куповало и код нас. Не кажем, први такође имам "кинески" телефон и задовољан сам али да су безвезног дизајна, то није питање. Мени је ово савршено дизајниран телефон, са све овим "коцкицама".

https://www.windowscentral.com/sites/wpcentral.com/files/styles/larger_wm_brw/public/field/image/2014/07/Lumia_930_lede_holding2.jpg?itok=WQXdOzQB

maxi

pre 7 godina

vidim da se vodi polemika win vs and...pa mislim da imam da kazem nesto. moj prvi win I uopste smartphone je sumsung sa win,pa htc 8s,pa htc8x,pa lumija 920, I lumija 930
nema I nije bilo veceg fana od mene, nagovorio sam preko 30 ljudi da se prebace na tu platformu, da su imali vise takvih po svetu ne bi I m trebao nikakav marketing.
moj poslednji telefon je huawei p9 lite, recicu vam svima nesto moja windows braco, trenutno android jede windows, najiskrenije. toliko je ispeglan da to vise nema veze sa bagovitim andoridom. moram I da kazem da je android potpuno iskopiran ios,do te mera da je to smesno, ali oduvek su bili slicni I to je jasno oduvek. windows za mene I dalje ostaje najlepse izdizajniran os kome dajete svoj licni pecat, koji je za mene mnogo vise uradjen kao dzepni kompjuter nego ios I android ako me razumete ios android to je kao nastavak simbijana dok je win nesto novo od 0. sto se tice podesavanja na samoj platformi I rada same platforme ne kaska win uopste ali jasno je aplikacija nema pa nema. moram reci mojoj windows braci: jako je lep osecaj kad odete u store I kucate ime aplikacije I znate da ce da vam iskoci original aplikacija I da nema sanse da je nema. ko ovo okusi shvatice I stavice prakticnost ispred svih simpatija prema dizajnu. jos jedna stvar je da su aplikacije mnogo kvalitetnije evo kad smo vec na b92,recimo na winu b92 ne prikazuje fotke sa instagrama,a ni video sa youtuba ne pusta u samom apu, ovde to sve jako lepo radi I tako na svakoj aplikaciji. nemojte reci da je zanemarljivo. itd itd..mogao bih jos mnogo da kazem...najsmesnije je sto me ubise drugari sa pricom izdao si windows a moj odgovor je a mislim da je potpuno na mestu: ja izdao windows? ne druze izdao je on mene I sve nas. tako da mozda jednog dana opet...ali za sada je koriscenje te platforme cist entuzijazam. pozdrav mojoj windows braci.zelim vam sve najbolje ako ne najbolje onda barem bolje.

peya

pre 7 godina

Ne znam tacno cemu vredi rasprava android vs. win.
Android je, na zalost,odavno odneo pobedu i ne vidim ikakvu sansu da Microsoft poveca udeo na trzistu.
Imam Lumiu 640 XL i telefon je fenomenalan. Windows radi besprekorno.
Broj aplikacija jeste mnooogo manji za win sto meni licno nije vazno ali ne vidim da drugari sa androidom i iphonom koriste mnogto vise razlicitih aplikacija. 90% ljudi (u Srbiji) koristi manje-više iste aplikacije.

stalker

pre 7 godina

Bas sam mislio da ce da pruze sansu cyanogen-u, ali dobro sad im je potrebno da povrate trziste pa moraju biti i vise nego konkurentni sa kvalitetom.

Stefan

pre 7 godina

Koristim i android i windows, ubijte me ali ja i dalje vise volim windows. Da je microsoft izdvojio vise sredstava, i da su bili voljni investirati u windows phone i da je google razvio svoje aplikacije windows phone bi daleko dogurao. Inace ovo je kinseka firma bez i jednog jedinog patenta nokie.

zoran mrđa

pre 7 godina

Posle godina korištenja Samsung i LG flag ship androida dobijem na poklon od poslovnog partnera Xiaomi Mi5. Apsolutna nepoznanica, odmah me kupio premium dizajnom, keramičkim kućištem i os MIUI. Koristim ga već 8 meseci i apsolutno sam prezadovoljan. Ne vidim po čemu su S7 i G5 eventualno bolji. Uzevši u obzir performanse, cene i kvalitet, ne znam kako nova Nokia može konkurisati npr. Xisomi-ju Redmi 4.

Adriano_Galliani

pre 7 godina

Da li je ova Nokia i dalje u vlasnistvu Microsofta ili su Kinezi samo kupili ime?
(Strasna zabaa, 21. januar 2017 23:14)

Власници ове Nokie су ФИНЦИ, бивши акциониари и запослени у старој фирми. Microsoft јесте купио производне капацитете и патенте али је само изнајмио бренд од матичне фирме.

Кинези са овиме немају никакве везе, осим са тиме што се склапа на истим линијама где и iPhone, у Foxconnu.

Maximus Decimus Meridius

pre 7 godina

Glupo je da se zove Nokia 6,ja bih krenuo sa Nokia 3310,5110…i sve tako oznake od ranije a premijum modeli sa "N "

Lincoln

pre 7 godina

Tanak procesor, cena malo jača za ono što nudi ali ajd da sacekamo kako telefon radi u svakodnevnoj upotrebi pa da donosimo sud. Jedino što mi je drago je da su odustali od ove dosadasnje Windows platforme za telefone jer sam u 95% slučajeva cuo samo žalbe od ljudi koji ih koriste. Nadam se da ce Nokia + Android biti dobra kombinacija.

Nikola

pre 7 godina

Foxconn i TLC su ekvivalent Nokie i Alcatela. Tj Nokia se vodi kao većinski vlasnik prethodne 3 zbog proizvodnog plana koji je ugovoren, dakle dok se ne ostvari kvota, oni se pitaju. Da podsetim, TLC je kompanija koja trenutno proizvodi i BlackBerry telefone sa Android platformom.

Nokia kompanija se bavi većinskim delom izradom patenata i proizvodnje uredjaja i pomagala za one sa smetnjama u razvoju, hodanju, invalidskih kolica, dizalica, ultrazvuk mašina, i ostalih medicinskih orudja i ko zna još čega, oni ciljaju druge sfere trzista, a mobilna industrija je ostavljena drugima, odnosno ti drugi su u stvari svi bivši zaposleni nokie, one stare.

Dakle, prodaje se ime Nokia sa solidnim karakteristikama, malo precenjenim, ali treba videti šta je sve tačno ispod haube, pogotovo da li je kamera neka sa losim senzorom. A ovo je midrange telefon, videcemo šta će im biti flagship i po kojoj ceni.

Polako....

Bilo ko

pre 7 godina

Moja supruga je kupila CoolPad MAX, sve isto kao i ova Nokia ali CoolPad ima SD617.
Ja sam kupio XIAOMI REDMI PRO.
10-core CPU na 2.52GHz. Oba telefona su dosta dobri modeli. Ista cena sva tri telefona pa ko voli nek izvoli. Po mom mišljenju, XiaoMi ima najbolji displej, CoolPad MAX ima najbolji CPU.

Igor

pre 7 godina

Telefoni se sada dele prema operativnom sistemu, a ne po proizvodjaču. Android je najlošiji OS i nije bitno da li je Nokija ili neki drugi proizvodjač, problem je Android.

nex

pre 7 godina

Zasto android? Nikad drugi tel osim nokije nisam imao,Lumiu ne menjam dok ne pocnu kod nas novi modeli Nokie. Ali,ajd nek mi neko objasni,zasto android pre windows-a?

vlada

pre 7 godina

Jedini nedostatak na ovom telefonu je spora i glupa android platforma sa milijardu beskorisnih aplikacija.Koristio sam android 2godine,dok jednog dana nisam kupio nokia lumia 920,od tada nisam ni pomislio na androida.Android je za tinejdžere i decu,windows i ios su za odrasle ljude kojima telefon može da olakša obavljanje posla.Nokia kupljena u kini je Finska,ona kupljena kod nas u mts,vip ili telenor je iz Kine.Pre par dana mi je telefon zablokirao ,a ja sam shvatio da ga bukvalno nisam ugasio 28 meseci.28 meseci bez sekunde pauze,to može samo Nokia.

lorenzo

pre 7 godina

sad će Apple napraviti novi iphone, 5 cm duži i širi, novi filter za intagram i cijenu od 2000 eura i ovce ima da polete bez razmišljanja...

AleX

pre 7 godina

Moja Lumia 1520 tri godine i kusur stara, i dalje je flagship pa vi vidite... Ne znam kakav tačno vi problem imate sa Win 10 ali na mom fonu leti i besprekorno radi. Nikada ga ne bih menjao za ovaj lažnjak.

gledajte šire

pre 7 godina

vindous i jeste budućnost samo što je to velika i rigidan firma koja nije fleksibilna. ali sutra ćete imati telefone koji ćete samo priokaćiti za veći ekran i to je to. komp ćete nositi u džepu. android to nikad neće postati.

Miki

pre 7 godina

Vlasnik sam jedne od Nokia telefona sa Windows 10...katastrofa! 
Za sve one koji su eventualno razmisljali da kupe W10 telefon, nemojte.
(Bojan, 21. januar 2017 17:22)



POTPISUJEM!!! ODVRATNO!!! MS bi trebalo da objavi ukidanje Win Phone i svima nam učini uslugu. Štaviše, Win8Phone radi mbogo bolje od Win10, a i on je odvratan :-(

Veliki brat

pre 7 godina

Neka ga naprave tako da mogu sam da instaliram i Windows Phone, plus neka omoguće Continuum.

Jesu neke stvari urađene glupo, posebno što je apsolutno onemogućeno snimanje razgovora na telefonu (jer je na nivou sistema aplikacijama blokiran pristup mikrofonu) i sl., ali je zato za neke stvari neuporedivo bolji i brži od Androida.

Od aplikacija mi je stvarno jedino nedostajala aplikacija za plaćanje parkiranja, i to je pre neku godinu objavljeno, tako da mi sada apsolutno ništa od aplikacija nedostaje, a Office online koji koristimo u firmi radi perfektno, za razliku od verzije za Andorid sa kojom kolege stalno imaju nekih problema.

Uglavnom 99% korisnika kupiće pre Andorid nego Win telefon jer su ČULI da je Android bolji i da za njega ima više aplikacija - to što za jedan uređaj ima nekoliko hiljada ili desetina hiljada aplikacija, a za drugi nekoliko miliona, uopšte ne mora da znači da je to za korisnika bolje, jer 99% aplikacija za taj Android je neupotrebljivo, isto kao i 90% aplikacija za Win Phone ili za iOS.

djoka

pre 7 godina

A kad sam ja pričao da je Nokia napravila katastrofalnu grešku kad su onomad izabrali Windows umesto Androida (i to pre nego da ih kupi Microsoft) svi komentari su bili "šta će im drndoid", "windows je čudo" itd.
Da su od početka izabrali Android sad bi bili u ravni sa Apple-om i Samsung-om.

Trifourz

pre 7 godina

O boze, ne radi se o kinseskoj kompaniji, vec se telefon, kao i 90% telefona, proizvodi u Kini! Rec je o kompaniji koja je nastala u Finskoj, a koju su osnovali bivsi radnici Nokie. Tako da, bez brige, the king is back.

kupujte dok su još niske cene

pre 7 godina

Naravno da je mrtva. Ovo više nije finska Nokia koju znamo, ovo je kineska kompanija koja je kupila pravo korišćenja imena Nokia. Kompanija Nokia koja je proizvodila telefone, imala patente i sve ostalo je apsolutno mrtva i rasformirana zauvek. I to neka bude lekcija ostalima koji misle da su Bogom dani i da ne moraju da slušaju potrošače. Trenutno su neke kompanije upravo na Nokijinom putu, npr. HTC, LG i mnoge druge kompanije trenutno za 300e nude telefone koji su prevaziđeni još pre 4 godine, a njihove flegšipe koji koštaju po 700-900e kompanije poput Xiaomija, Leeca itd. prodaju za 300 dolara. Jedini razlog zašto su ove prve kompanije ostale je što kineske proizvođače često nije zanimalo tržište van Kine, ali to se promenilo i sada uzimaju sve veći deo kolača (apsolutno zasluženo).

Ja sam kupio preko sajta U SRBIJI nov originalni u fabričkom pakovanju Xiaomi Mi 5 sa Snapdragon 820 i specifikacijama flegšipa za 260 evra. Oduševljen sam kako telefon radi i izgleda. Kineski bloatware? Davno prošlo vreme. Van Kine se prodaje sa internacionalnim ROM-om samo sa dodatim Xiaomi aplikacijama koje možete da obrišete! Skoro stock Android. Ako doplatite još malo imate Leeco Le pro 3 ili Xiaomi Mi5S koji su trenutno najbrži telefoni na planeti. Verujte ljudi nije ovo više kinesko đubre koje ste znali pre 5 godina, ovo su telefoni u rangu ili iznad flegšipa Samsunga, HTC-a, LG-a itd. od 700-1.000 dolara. Po 2-3 puta nižoj ceni. Kupujte dok nisu podigli cene kao Huawei ili nekada odavno Samsung. Ova Nokia nije nimalo povoljna sa tim procesorom.

Dragan

pre 7 godina

Telefoni se sada dele prema operativnom sistemu, a ne po proizvodjaču. Android je najlošiji OS i nije bitno da li je Nokija ili neki drugi proizvodjač, problem je Android.

Android je polako,ali sigurno po svemu stigao i lrestigao IOS.
Imao sam iphone 6s i nikad vise.
Android flagship melje svaki iphone.

Sofronije

pre 7 godina

Zasto pominjete windos? Pa to je nokiju sahranilo. Da je valjalo nije to svi znamo... Vi kojima je windos valjao mora da objasnite da ste tel. koristili za pozive,poruke i fotografije...

XXL

pre 7 godina

A je l` ima brojčanik na okretanje - nema. Eto još niko nije osmislio klasičan brojčanik kao aplikaciju pa da se brojevi biraju okretanjem po ekranu.

Adriano_Galliani

pre 7 godina

Naravno da je mrtva. Ovo više nije finska Nokia koju znamo, ovo je kineska kompanija koja je kupila pravo korišćenja imena Nokia.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (kupujte dok su još niske cene, 21. januar 2017 15:18)

Нетачно, ево и линк: https://en.wikipedia.org/wiki/HMD_Global

Они ће дизајнирати уређаје, производња ће бити у Кини (Foxconn, иста фабрика у којој се производи и iPhone). Ако је добро за Apple, добро је и за Nokiu. Дакле, квалитет уопште није упитан, само да пораде на дизајну, као уређаја тако и интерфејса и успех је неизбежан.

А та кинеска сокоћала су занимљива само сиротињи као што смо ми. Ем ружна имена, ем су и сами телефону ружног дизајна.

petarczv

pre 7 godina

Zasto android? Nikad drugi tel osim nokije nisam imao,Lumiu ne menjam dok ne pocnu kod nas novi modeli Nokie. Ali,ajd nek mi neko objasni,zasto android pre windows-a?
(nex, 21. januar 2017 16:05)

Aj da ti na pitanje odgovorim pitanjem. Zasto windows pre androida??
Jel znas zasto je nokia propala a imala je 19 od 20 najprodavanijih modela telefona na svetu? Zato sto nije htela da preuzme android.

Sasa

pre 7 godina

Ne znam ljudi stvarno sto toliko hejtujete windows? Mislim realno, da li je windows phone uopste dobio priliku, ili svi po diktatu, svi vajni szrucnjaci, a ne koriste vise od vibera, faceboka i fotoaparata, svi unisono napadaju windows kao da im je nesto skrivio. Ja imam Nokiu 930 sa windows-om 8.1 i stvarno sam zadovoljan. Glavna mana windowsa je sto nema aplikacije, ali realno nista losiji od androida nije. I sto se tice brzine i stabilnosti i potrosnje baterije, windows je sasvim ok. Ja ne pipkam tel svaki cas nisam ovisnik, a sa mojim wp-om mogu apsolutno sve sto mi treba, pa i vise od toga. Imao sam i android pre i osim nedostatka nekih aplikacija, ja zaista (ali zaista) nisam primetio nikakvu razliku.

pepe

pre 7 godina

Napravili su katastrofalan potez ubacivanjem Windows u njihove prethodne verzije telefona, sto se odrazilo na prodaju. Sada im je sansa da prinju konkurenciji.

bozza

pre 7 godina

1. ovo je Nokia koliko i Xiaomi, Redmi i ostali kinezi
2. ne lozite se na specifikacije i brzinu, danas je Android postao kao nekad PC. Svako moze da nabavi najnoviji chipset, ubaci jos memorije i prodaje ga sto jeftinije. Razlike u brzini su trivijalne, na nivou 1-3%, sto se u svakodnevnom radu ne oseti
3. danas se premium brendovi odvajaju od konkurencije od kineskih brendova po kvalitetu ekrana, kamere i dizajna, posto je sve ostalo svima dostupno.
Poenta je: niti su kupci premium modela glupe ovce, niti su kineski telefoni djubre, samo je pitanje ko sta ocekuje od telefona i koliko moze da priusti

Trump Pence

pre 7 godina

@Trifourz
2O boze, ne radi se o kinseskoj kompaniji, vec se telefon, kao i 90% telefona, proizvodi u Kini! Rec je o kompaniji koja je nastala u Finskoj,
a koju su osnovali bivsi radnici Nokie."
Kakvo neznanje, pa to je strašno.Znači Tesla je više srpski telefon od od ove kineske Nokia, jel im je CEO Vesa, a za razliku od Nokia možeš ga kupiti i u Srbiji.Kinezi su zakupili Nokia logo, prone liniju telefona, ali ne i Lumia tehnologiju i patente koji su u vlasništvu Microsofta.
Znači nema ništa od dobre kamere, nema inovacija, čist copy/paste sličnih telefona iz fabrike Foxconn-a, samo po paprenoj ceni.

Vasilije

pre 7 godina

Od kako su neke aplikacije, koje koristim, prestale da podrzavaju Android 4.2.2, sklon sam da Android smatram lose (bezobrazno?) koncipiranim sistemom, simpaticnom i neozbiljnom aplikacijom.

Vladimir

pre 7 godina

Da su od samog pojavljivanja Android sistema u svoje telefone instalirali isti, ne bi nikada ni došli u poziciju da se bore za opstanak. Ali oni su hteli da to po svaku cenu izbegnu. Pa su prvo nastavili da koriste Symbian, a onda prešli na Windows. Izgleda da je šef Nokije imao neke teške komplekse...

NoName

pre 7 godina

@Adriano

To sto je samo iedan model imao to ne znaci ista. Postojala je Lumia is 41mpx senzorom. Ali, za male pare dobijas odlicne kineske telefone i brendove koji su se probili na trzistu samo tako. 21mpx kamera je standard, a sta po standardu dobijes uz telefon je druga prica. Mozes i da skines aplikaciju koja radi bolje od fabricke. Da li ti mislis da su svi telefoni bukvalno made US i sl.? Retki su. Ali, svi njihovi cipovi, pocevs od audio, do video, preko RAM su Tajvan, Kina, Koreja i Japan. Najvecim delom udela su prva dva. Ne ide Intel, AMD, nVidia, kao US korporacije da pravi cipove sa nm tehnologijom smanjivanja u EU ili US. Ide u TSMC za to. Jer i oni su razvili tehnologiju. Cak i sam proces dizajna (kad kaze neko Apple je razvio), se ne radi nprm u US. Microsoft l, Apple, Intel, nVidia, Realtek, SIS, ma bilo koji proizvodjac ima outsourcing (posto volite da se frljate sa eng. pa da lakse razumete), gde razni dev timovi rade na OS, programima, firmware, dizajnu, projektovanju...itd.
Kad nekog cujem da je made in US ili najbolja je iz Finske, odmah mi u glavi "facepalm". Pa i etiketa na Dolce odelu nije ize je ito iz nekih Indo zemalja. Ko zna odakle su i materijali.
Ono sto je bitno, da retko ko slusa kupce. Huawei, Xiaomi i da se dobija dobro za jeftine pare ili maniu cenu od drugih. I pokazuje da se moze. Apple, Microsoft, ma svi koji lupe ime "marke", odmah dizu cenu na to. A drugo, kad generalno sagledas, niko nije najbolji. Svi jure profit, na ustrb evolucije i napretka. Posto je ovakav svet u ovakvom degenerickom sistemu upravljanja, onda, definitivno su Kinezi preuzeli vodjstvo.

Vare

pre 7 godina

Imam Nokia lumia 735, to je poslednji model pre nego je Microsoft zamenio logo. telefon je odličan sada ima WIN 10 jedini nedostatak je to što nrma razvoja aplikacija za tu platformu ali osnovne funkcije smart telefona rade pesprekorno(E-mail, pozivi, SMS ...). Znači nema restartovanja, resetovanja i tako čega. Koliko znam pun Windows 10 se već testira na SD 820 procesorima tako da uskoro možete očekivati da vam sve što imate na vašem kućnom računaru bude dostupno i na mobilnom telefonu.

windows10best

pre 7 godina

@Veliki brat
Na lumiama 550,650 i 950 se mogu snimati telefonski razgovori,znaci samo na modelima koji fabricki dolaze sa windows 10.

N4

pre 7 godina

Solidan telefon, slazem se da je slab procesor, ali za svakodnevne stvari ce sljakati sasvim ok. Ovo bi mojoj zeni bila super kombinaciaja, samo je veliko pitanje kakva je kamera. Ako je ona solidna, ovo moze biti dobar prvi korak.

amigo

pre 7 godina

čudno kako niko u komentarima nije podsetio na glavne razloge propasti ovog brenda, zbog čega ranije nisu prešli na android a ne sad kad su već propali zbog forsiranja windowsa

vs

pre 7 godina

Xiaomi Redmi note 3 SE je mnogo bolji izbor za manje para... Bolji procesor, bolja baterija (4000mah), malo manje RAM(3 Gb) i veoma pouzdan proizvodjač... Ja, za sada, uživam.

Adriano_Galliani

pre 7 godina

Nit' koci, niti blokira. Jedno sto moze da ga zezne, a to je kao i za svaki telefon - lose napisana aplikacija.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (NoName, 21. januar 2017 18:03)

Далеко бољи PRO мод камере је имала свака Lumia још 2014. Све те остале функције што си набројао нису привилегија произвођача, већ Androida у новијим варијантама.

Што се камере тиче, ту је ретко ко на нивоу Nokie, па још 1520 модел је, чини ми се, имао не само 4К снимање видеа већ и снимање звука у 5.1 јер је имао четири микрофона!

Штета што је Windows платформа мртва, али хардверски Nokia је била и више него равноправна.

Кажем, код нас се људи одувек ложе на перформансе за мањи новац јер смо сиротиња раја, али на Западу се зна шта се купује а то би се куповало и код нас. Не кажем, први такође имам "кинески" телефон и задовољан сам али да су безвезног дизајна, то није питање. Мени је ово савршено дизајниран телефон, са све овим "коцкицама".

https://www.windowscentral.com/sites/wpcentral.com/files/styles/larger_wm_brw/public/field/image/2014/07/Lumia_930_lede_holding2.jpg?itok=WQXdOzQB

Mogli

pre 7 godina

@ AlexM

Potpuna istina. Mi smo zemlja treceg sveta, tu nema sta da se prica. Bavim se specijalnim efektima u filmovima, modelovanjem itd. Potreban mi je nesto jaci prenosivi racunar za rad. Ozbiljno sam stedeo novac da bih uzeo nesto bolje i to samo zahvaljujuci sto zaradjujem od toga. I onda pozoves nekoga iz iste struke preko bare, pricate o toj temi i shvatis da on to menja cim izadje poboljsanje performansi u novom modelu dok ti arcis onaj dok mu ne izvadis dusu. Stvarno nije realno koliko smo jadni. Nismo na nivou kvartova iz Indije, ali definitivno idemo ka tome.

Silicon

pre 7 godina

Caka je u tome sto ih nije ni 100.000 komada proizvedeno i prodano,ista im je potraznja sad kao i nekad pod microsoftom,imate net pred sobom mozete sami pronaci tacne cifre,ko uzme sebi ovaj mob uvijerit ce se da je samo Jos ime ostalo od Nokie i Nista vise..

Grogi

pre 7 godina

Telefon nije skup za ono sto pruza a obzirom da je Nokia imala vrhunske kamere...ne sumnjam da ce kamera biti ubica...e sad,kod nas ce verovatno biti sto kazu oko 400+€ jer smo trulez...

Ekonomista

pre 7 godina

Najjače kad pročitam da je osnovni nedostatak Windowsa što nema aplikacije, ali pozivi poruke I sl radi besprekorno. Pa onda kupi 3310 i na njemu to radi :-)

Matrix

pre 7 godina

Vau! Mocan telefon za male novce! U cemu je caka?
(Das, 21. januar 2017 14:46)

Caka je u tome da je 245 dolara papreno skupo u odnosu na tehnologiju i novac koji je utrosen za izradu ovog telefona i ne samo ovog! I sto neko napisa, kada dodje kod nas, kostace 400e!

Banjalučanin

pre 7 godina

@(Zoran, 21. januar 2017 17:31)

Windows je koncepcijom bliži iOS-u nego Androidu, s tim da je iOS prvi utrčao tamo (na dio tržišta gdje to ljudi preferiraju). Mnoge stvari imaš onako kako ih je MS zamislio i nema da mijenjaš. Tastatura npr. Povezivanje na hotspot može, ali ne možeš da postavljaš IP adresu. I slično. Aplikacije koje se koriste svakodnevno mnoge ni ne postoje za Win, a one koje postoje su često ograničene i/ili nisu redovno održavane (čak MS ima bolji odnos prema svojim programima za Android nego za Windows). Kome to sve odgovara - OK (a to je nešto preko 1% tržišta).

Stefan

pre 7 godina

Koristim i android i windows, ubijte me ali ja i dalje vise volim windows. Da je microsoft izdvojio vise sredstava, i da su bili voljni investirati u windows phone i da je google razvio svoje aplikacije windows phone bi daleko dogurao. Inace ovo je kinseka firma bez i jednog jedinog patenta nokie.

Lincoln

pre 7 godina

Tanak procesor, cena malo jača za ono što nudi ali ajd da sacekamo kako telefon radi u svakodnevnoj upotrebi pa da donosimo sud. Jedino što mi je drago je da su odustali od ove dosadasnje Windows platforme za telefone jer sam u 95% slučajeva cuo samo žalbe od ljudi koji ih koriste. Nadam se da ce Nokia + Android biti dobra kombinacija.

RzBrzotrz

pre 7 godina

Vau! Mocan telefon za male novce! U cemu je caka?
(Das, 21. januar 2017 14:46)

Druže, ako je tebi SD 430 moćan, svaka ti čast. Trebali su makar SD 625 da stave.

Veliki brat

pre 7 godina

Ljudi, dokle više priča kako je Nokia propala zbog Win Phone????

Pa propali na ovom polju i mnogi drugi (Motorola, Sagem, Ericsson...), i razlog nije bio OS, nego potpuno druga priča.

Nokia je bila na vrhu dok nije bilo ažuriranja OS-a i većine aplikacija.
Na primer, čim je izašao Symbian Belle, čak je i Nokia N8, koja je do tada perfektno radila, postala maltene duplo sporiji telefon.

Tada su napravili dva tima, da rade novi Symbian i MeeGo, pa ko bude bolji - suludo! Za to vreme, drugi su RADILI, a Nokia gubila vreme.


I kad su kasnili već 2 godine, da bi se razlikovali od drugih (da ne bi ispalo da ih kopiraju), oni su umesto Android-a uzeli Win Phone (pošto su već pukli sa oba svoja projekta, MeeGo i Symbian).



Ali, taj Win nije bio greška, nego su se ljudi napalili kako je Android Open Source, kako ima milion aplikacija za njega, kako ovo, kako ono...
I tržište je naselo!

99.9% ljudi koristi aplikacije koje su postojale i na Symbian-u (Gmail, facebook, office, calendar, nešto za 'Notes' i sl.)...

Najbolji su oni koji kažu da su kupili Android telefon jer za njega ima milion aplikacija, a NIKADA nisu instalirali ništa van onoga što im je već došlo instalirano na telefonu!



Daleko od toga da branim MS ili Win Phone, ali pošteno rečeno nije to razlog za propas Nokie, već to što su spiskali pare na druge stvari pa za MARKETING nije ostalo dovoljno love!

A Apple i Samsung su imali za marketing maltene neograničen budžet!

Klagi

pre 7 godina

"Vau! Mocan telefon za male novce! U cemu je caka?"

Caka je u tome sto ima izuzetno slab procesor, iako ima 4 GB i full HD. 245 dolara nije mala cena. Ima dosta Kineza za te pare. A i LG G3, npr, kosta isto, a u svemu je bolji, osim sto ima 3 GB, a ne 4 kao ovaj telefon. Dakle, ne previse povoljno, ali ocigledno ime Nokia nesto znaci, iako je telefon kineski.

MTK

pre 7 godina

Odličan odnos kvaliteta i cene.
(But, 21. januar 2017 15:05)

- Pa i nije bas, za 30 eura vise moze da se uzme Xiaomi Mi5 ili Zuk Z2 sa novim SD 820 procesorom sve sa isitim i vecim (Zuk) kapacitetom baterije u 5" i 5.2" ;-)

Onda npr Huawei Honor 8, Huawei P9 lite, Xiami Redmi 4 Pro 200 dolara sa SD 652, Lenovo K4 i K5 note, Lenovo P2, ZTE Nubia Z9, Z11 mini sa SD617 i 652 i tako dalje koliko hoces...

Serija 4 iz SD-a se do sad nije pokazala kao pouzdana, poslije 3,4 mjeseca koriscenja pocne da 'stuca' mada je ovaj 430 novija generacija iz te serije pa ajde da ga ne grdimo odma :)

targus

pre 7 godina

Od kako su neke aplikacije, koje koristim, prestale da podrzavaju Android 4.2.2, sklon sam da Android smatram lose (bezobrazno?) koncipiranim sistemom, simpaticnom i neozbiljnom aplikacijom.
(Vasilije, 21. januar 2017 19:31)

To sto pricas nema ama bas nikakve veze sa samim androidom vec sa firmama i pojedincima koje prave aplikacije (osim ako nisu googleove). Zamisli imas firmu koja zaradjuje lebac tako sto prodaje reklamni prostor u igrici za android. Svaka nova verzija ili dorada igrice zahteva velike resurse a jedan od zahteva kad je android u pitanju je da sama igrica podrzava gomilu razlicitih verzija androida i mobilnih uredjaja. Odlucite da smanjite ulaganje u odrzavanje i prvo sto uradite ukinete podrsku za android koji se najmanje koristi, tj recimo 0.5% vasih korisnika je koriste. I onako si sav taj software dobio besplatno, platio si samo uredjaj. Red je da kupis mladji od 5 godina.

zoran mrđa

pre 7 godina

Posle godina korištenja Samsung i LG flag ship androida dobijem na poklon od poslovnog partnera Xiaomi Mi5. Apsolutna nepoznanica, odmah me kupio premium dizajnom, keramičkim kućištem i os MIUI. Koristim ga već 8 meseci i apsolutno sam prezadovoljan. Ne vidim po čemu su S7 i G5 eventualno bolji. Uzevši u obzir performanse, cene i kvalitet, ne znam kako nova Nokia može konkurisati npr. Xisomi-ju Redmi 4.

TecHiFi

pre 7 godina

Ovo je Nokia originalna (Finska) a ne Microsoft Lumia. Microsoft veze nema sa ovim telefonom.

Bas mi je drago da su konacno krenuli.(Goxy, 21. januar 2017 22:34)

Ovo je Nokia koliko je i Ikarbus Mercedes. Ili Tesla srpski telefon. Kinezi kupili pravo na brend i nalepili NOKIA na neko serijsko smeće kao što radi Tesla, Elephone i sl. Snapdragon 430 u plastikaneru za 245$, prevara veka. Poslednji Nokia telefon je bila Lumia 930.

Nikola

pre 7 godina

Foxconn i TLC su ekvivalent Nokie i Alcatela. Tj Nokia se vodi kao većinski vlasnik prethodne 3 zbog proizvodnog plana koji je ugovoren, dakle dok se ne ostvari kvota, oni se pitaju. Da podsetim, TLC je kompanija koja trenutno proizvodi i BlackBerry telefone sa Android platformom.

Nokia kompanija se bavi većinskim delom izradom patenata i proizvodnje uredjaja i pomagala za one sa smetnjama u razvoju, hodanju, invalidskih kolica, dizalica, ultrazvuk mašina, i ostalih medicinskih orudja i ko zna još čega, oni ciljaju druge sfere trzista, a mobilna industrija je ostavljena drugima, odnosno ti drugi su u stvari svi bivši zaposleni nokie, one stare.

Dakle, prodaje se ime Nokia sa solidnim karakteristikama, malo precenjenim, ali treba videti šta je sve tačno ispod haube, pogotovo da li je kamera neka sa losim senzorom. A ovo je midrange telefon, videcemo šta će im biti flagship i po kojoj ceni.

Polako....

Adriano_Galliani

pre 7 godina

Што се мене тиче, само нека направе нешто што личи на Lumiu 930 са Андроидом и имају моје новце.

Igor

pre 7 godina

Taj telefon nema veze sa NOKIA kompanijom niti tehnologijom. Sve patente i tehnologiju preuzeo je Microsoft kada je kupio NOKIA odsek za mobilnu tehnologiju.
Ovaj telefon niti su dizajnirali ljudi iz NOKIA, niti je napravljen po standardima NOKIA kompanije koja više ne postoji. Ovo je Kinez na kojeg je nalepljno ime NOKIA koje sada koristi neka treća kompanija (samo su platili da koriste ime, znači prodavanje magle)...

maxi

pre 7 godina

vidim da se vodi polemika win vs and...pa mislim da imam da kazem nesto. moj prvi win I uopste smartphone je sumsung sa win,pa htc 8s,pa htc8x,pa lumija 920, I lumija 930
nema I nije bilo veceg fana od mene, nagovorio sam preko 30 ljudi da se prebace na tu platformu, da su imali vise takvih po svetu ne bi I m trebao nikakav marketing.
moj poslednji telefon je huawei p9 lite, recicu vam svima nesto moja windows braco, trenutno android jede windows, najiskrenije. toliko je ispeglan da to vise nema veze sa bagovitim andoridom. moram I da kazem da je android potpuno iskopiran ios,do te mera da je to smesno, ali oduvek su bili slicni I to je jasno oduvek. windows za mene I dalje ostaje najlepse izdizajniran os kome dajete svoj licni pecat, koji je za mene mnogo vise uradjen kao dzepni kompjuter nego ios I android ako me razumete ios android to je kao nastavak simbijana dok je win nesto novo od 0. sto se tice podesavanja na samoj platformi I rada same platforme ne kaska win uopste ali jasno je aplikacija nema pa nema. moram reci mojoj windows braci: jako je lep osecaj kad odete u store I kucate ime aplikacije I znate da ce da vam iskoci original aplikacija I da nema sanse da je nema. ko ovo okusi shvatice I stavice prakticnost ispred svih simpatija prema dizajnu. jos jedna stvar je da su aplikacije mnogo kvalitetnije evo kad smo vec na b92,recimo na winu b92 ne prikazuje fotke sa instagrama,a ni video sa youtuba ne pusta u samom apu, ovde to sve jako lepo radi I tako na svakoj aplikaciji. nemojte reci da je zanemarljivo. itd itd..mogao bih jos mnogo da kazem...najsmesnije je sto me ubise drugari sa pricom izdao si windows a moj odgovor je a mislim da je potpuno na mestu: ja izdao windows? ne druze izdao je on mene I sve nas. tako da mozda jednog dana opet...ali za sada je koriscenje te platforme cist entuzijazam. pozdrav mojoj windows braci.zelim vam sve najbolje ako ne najbolje onda barem bolje.

NoName

pre 7 godina

@Adriano_Galliani

Vidi, posedujem Huawei Honor 7. Kao i svaki telefon, razlicitih proizvodjaca, ima iste funkcije. Ali, ima jos nesto sto mnogi telefoni nemaju. IR Blaster, Pro Camera mod (pravi neverovatne fotografije i video snimke), da ga glasom pozoves ako si ga negde zaturio, da sakrijes nepotrebne aplikacije, menjanje tema iz njihove ponude i custom biranje delova tema, blokiranje aplikacija na nivou da ne moze da ti pristupi sms, pozivima, imeniku, wifi, mobile data...itd. I jos mnogo toga. Nit' koci, niti blokira. Jedno sto moze da ga zezne, a to je kao i za svaki telefon - lose napisana aplikacija.

Filip

pre 7 godina

Ovde upliv ima i Alcatel odnosno TLC kompanija jer su se Alcatel i Nokia fuzionisali u nadi da ce tako biti jaci a i da ce Nokia spasiti sebe od propasti.

politikologapsolvent

pre 7 godina

@Dejca iz LE, Šteta što ne mogu da ti okačim sliku ovde, ali moja N70 je bila napravljena u Mađarskoj. Ne saćam se gde je pravljena moja N97m, a ova je, cenim kai 99% ostalih telefona, iz Kine. Tim koji je dizajnirao telefon i radio adaptaciju androida je u Finskoj. U čemu je problem?

Adriano_Galliani

pre 7 godina

Da li je ova Nokia i dalje u vlasnistvu Microsofta ili su Kinezi samo kupili ime?
(Strasna zabaa, 21. januar 2017 23:14)

Власници ове Nokie су ФИНЦИ, бивши акциониари и запослени у старој фирми. Microsoft јесте купио производне капацитете и патенте али је само изнајмио бренд од матичне фирме.

Кинези са овиме немају никакве везе, осим са тиме што се склапа на истим линијама где и iPhone, у Foxconnu.

Maximus Decimus Meridius

pre 7 godina

Glupo je da se zove Nokia 6,ja bih krenuo sa Nokia 3310,5110…i sve tako oznake od ranije a premijum modeli sa "N "

bananamen

pre 7 godina

Caka je u tome da dobinaš najslabiji mogući SoC snapdragon 430 i da je to cena u Kini gde se i proizvodi pa može toliko i da košta. A uzgred samo će se tamo i prodavati i to ekskluzivno jedan sajt prodaje. Evo pitanja za one koji su mislili da je Nokia bila pristojnija sa cenama od Samsunga i Apple! Koliko je prosečno koštala 8000 serija? Ne pominjem 3000 jer je to bila budžetska.

Dusan

pre 7 godina

ljudi, ne lozite se na specifikacije i brzinu, android telefoni su postali kao PC... svako moze da napravi telefon sa najnovijim chipsetom.

Južna Pruga

pre 7 godina

Ко то каже, ко то лаже
Нокиа је стара
Није стара, није стара
Већ се распродала!

misa

pre 7 godina

Vau! Mocan telefon za male novce! U cemu je caka?
 (Das, 21. januar 2017 14:46)
nema neke posebne cake, toliko inače kostaju telefoni te klase u Kini, ovaj telefon spada u neku srednju klasu

stalker

pre 7 godina

Bas sam mislio da ce da pruze sansu cyanogen-u, ali dobro sad im je potrebno da povrate trziste pa moraju biti i vise nego konkurentni sa kvalitetom.

peya

pre 7 godina

Ne znam tacno cemu vredi rasprava android vs. win.
Android je, na zalost,odavno odneo pobedu i ne vidim ikakvu sansu da Microsoft poveca udeo na trzistu.
Imam Lumiu 640 XL i telefon je fenomenalan. Windows radi besprekorno.
Broj aplikacija jeste mnooogo manji za win sto meni licno nije vazno ali ne vidim da drugari sa androidom i iphonom koriste mnogto vise razlicitih aplikacija. 90% ljudi (u Srbiji) koristi manje-više iste aplikacije.

Bilo ko

pre 7 godina

Moja supruga je kupila CoolPad MAX, sve isto kao i ova Nokia ali CoolPad ima SD617.
Ja sam kupio XIAOMI REDMI PRO.
10-core CPU na 2.52GHz. Oba telefona su dosta dobri modeli. Ista cena sva tri telefona pa ko voli nek izvoli. Po mom mišljenju, XiaoMi ima najbolji displej, CoolPad MAX ima najbolji CPU.