Ponedeljak, 05.12.2016.

14:45

Kini prekipelo: SAD - prestanite

Kina je tražila od Vašingtona da prestane da ometa strane kompanije da kupuju preduzeća u SAD.

Izvor: Beta

Kini prekipelo: SAD - prestanite IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

17 Komentari

Sortiraj po:

marko

pre 7 godina

Blizu 20% kineskog izvoza ide na američko tržište, kineski suficit u trgovini sa SAD je oko 250 hiljada milijardi dolara godišnje. Ti američki automobili koji se pominju su proizvedeni u Kini za kinesko tržište, u kineskim fabrikama gde Amerikanci imaju manje od 50% vlasništva.
(Zoki, 5. decembar 2016 23:55) # Link komentara
Preporučujem (+34)
Ne preporučujem (-6)

Молим, али створно молим модераторе да погледају мало овакве коментаре пре него што их сви видимо, посебно из разлога јер крену да добијају много више препоручујем него не, па ће нам се смејати свако ко и мало познаје српски. Еј бре, 250 ХИЉАДА милијарди са земљом чији је БДП највећи на свету од неких 20 хиљада милијарди.

А ти пријатељу савладај ту разлику између њиховог и нашег билиона и трилиона, наш је већи.

Zoki

pre 7 godina

Blizu 20% kineskog izvoza ide na američko tržište, kineski suficit u trgovini sa SAD je oko 250 hiljada milijardi dolara godišnje. Ti američki automobili koji se pominju su proizvedeni u Kini za kinesko tržište, u kineskim fabrikama gde Amerikanci imaju manje od 50% vlasništva.

iluzija se raspada, nema nazad

pre 7 godina

jedini stradalnik ekonomskog rata Kine i USA bio bi
njegovo 'veličanstvo' $

cela igra je oko $, čija sudbina se nalazi u kineskim rukama i koji, mada su dugoročno jasno odustali od njega shvatajući da je na duge staze kult neodrživ, ipak još uvek koriste pogodnosti tržišta koje neminovno izumire u obliku u kojem je postojalo poslednjih 100+ god, od privatizacije američkih rezervi, naročito poslednjih 50, od napuštanja zlatnog standarda

za dezintegraciju $ Kina odavno sprema alternative, a poslednjih 5 godina vidno intenzivno, skupa sa Rusijom tj BRIKSom

Istine radi

pre 7 godina

@Marko,
Za Amerikance i Nemce ne mnogo, Kinezi kupuju mahom domace...
(Stefan, 5. decembar 2016 17:33)

Da, Kinezi kupuju domace u smislu automobile proizvedene u Kini. Medjutim, to su mahom strani brendovi - najvise japanski i nemacki. U Pekingu i Sangaju se jako malo voze kineski brendovi...

parkingman

pre 7 godina

Problem je u tome što za strance u Kini ne važe ista pravila igre, ne mogu da kontrolišu više od 49% kompanije. Kinesko domaće tržište nije dovoljno veliko da bi moglo da primi sve ono što proizvede njena privreda, koja je izuzetno orjentisana na izvoz. Trgovinski rat između SAD i Kine je teško moguć, zato što postoji svojevrsna simbioza. Ukoliko bi došlo do njega, napravio bi puno štete na obe strane, ali bi Kina izvukla deblji kraj. Američko tržište je jednostavno toliko veliko da se bez njega ne može.(Zoki, 05. decembar 2016 17:31)To je odličan zakon,jer država ima garancuje da investitor neće lako napustiti.Samo što mislim da taj zakon više ne postoji.U slučaju ekonomskog rata SAD-Kina najviše bi stradale velike američke multinacionalne kompanije,jer većina njih ima proizvidnju u Kini,koja je u isto vreme i njihovo najveće tržište.Tako da od nekog zahlađenja nema ništa.

Washington

pre 7 godina

@marko
Kina to uveliko radi kroz abnormalne takse i poreze za strana i luksuzna kola. Ne vidim nista sporno u tome da, ako drzava prepozna bezbednosni rizik ili gubitak tehnoloske prednosti, blokira prodaju neke firme konkurentskoj drzavi. Kina to radi mnogo otvorenije, zabranom prodaje domacih firmi bilo kom stranom investitoru
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (bozza, 5. decembar 2016 17:38)

Ne vidim nija nista lose u tome takodje, ali ajde da vidimo da to neka druga drzava uradi americi. Covek ce biti proglasen za tiranina, krsilaca ljudskih prava i plus nagomilace mu par skandala sa zenama ili tako nesto slicno.

Dzoni

pre 7 godina

Trgovinski rat između SAD i Kine je teško moguć, zato što postoji svojevrsna simbioza. Ukoliko bi došlo do njega, napravio bi puno štete na obe strane, ali bi Kina izvukla deblji kraj. Američko tržište je jednostavno toliko veliko da se bez njega ne može.
(Zoki, 5. decembar 2016 17:31)

Americko trziste je veliko ali realnost kaze da je sada najvece trziste Kinesko..jedan GM najveci americki proizvodjac automobila proda vise auta u Kini nego u Americi ..prosle su prodali 3.6 milione ove mozda i cak 4 miliona automobila u Kini..zamisli sad da Kina im uvede sankcije kako bi prosla ta firma ..to bi bio nevidjen sok ..isto vazi i za ostale...Iphone bez Kine ne bi ni postojao itd..u nekom trgovackom ratu vise bi izgubila amerika ..izvoz Kine u ameriku im je bitan ali ne i najbitniji na svetu ..Kineska ekonomija raste za skoro trilion godisnje a izvoz u ameriku je 400 milijardi godisnje

Marko

pre 7 godina

@Marko, Za Amerikance i Nemce ne mnogo, Kinezi kupuju mahom domace, mnogo gore bi bilo po Kinu zatavranje trzista Amerike za njih jer oni izvezu jedno 350 milijardi proizvoda vise nego sto uvezu iz Amerike, naravno ovo je teska fikcija jer bi uslo u neverovatan ekonomski rat i udarilo bi na sve principe ekonomije. A moram jos da napomenem na ovo Rusija i Kina ... to "i" postoji samo u glavama Srba, to su dve drzave koje su udaljene jedna od druge koliko su udaljene Kina i Amerika jedna od druge u politickom smislu u ekonomskom partnerstvo Kinom i US je svakako bitnije daleko.
Do 2020 godine kina će imati tržište automobila kao USA i EU zajedno 60% tržišta automobila drži zapad sa svojim lokalnim partnerima.Zapad je u tehnološkom smislu još uvek zanemarljivo jači samim tim mora da reaguje kako bih obuzdao kinu ali cifre ekonomske prognoze neidu u enventualni sukob sa kinom snažne rezerve i glomazno investiranje kineza širom planete istiskaju nepovratno zapad iz svere uticaja.Eu je poslednje mesto gde USA ima nekakav uticaj u ostatku sveta gotovo da nepovratno gubi.

Dulens

pre 7 godina

Ovo je sasvim logican potez Obame. Kina sve sto moze kopira sto dobro znaju i Ameri a i Rusi, jedino naivni Evropljani tek sad se setili...nije samo vojna spinunaza nego i industrijska. Ono sto izgleda kao dobar posao i priliv kineskog kapitala u tehnoloske firme dugorocno ce dosta da kosta Evropu.

Neko iz mase

pre 7 godina

@svi
Nije tacno da u kini stranci ne mogu da imaju firme. Mogu, ali se viza i registracija obnavljaju na dve godine. I porezi su veci nego za domace stanovnistvo.

Zoki

pre 7 godina

@Marko - Problem je u tome što za strance u Kini ne važe ista pravila igre, ne mogu da kontrolišu više od 49% kompanije. Kinesko domaće tržište nije dovoljno veliko da bi moglo da primi sve ono što proizvede njena privreda, koja je izuzetno orjentisana na izvoz. Trgovinski rat između SAD i Kine je teško moguć, zato što postoji svojevrsna simbioza. Ukoliko bi došlo do njega, napravio bi puno štete na obe strane, ali bi Kina izvukla deblji kraj. Američko tržište je jednostavno toliko veliko da se bez njega ne može.

bozza

pre 7 godina

@marko
Kina to uveliko radi kroz abnormalne takse i poreze za strana i luksuzna kola. Ne vidim nista sporno u tome da, ako drzava prepozna bezbednosni rizik ili gubitak tehnoloske prednosti, blokira prodaju neke firme konkurentskoj drzavi. Kina to radi mnogo otvorenije, zabranom prodaje domacih firmi bilo kom stranom investitoru

Stefan

pre 7 godina

@Marko,
Za Amerikance i Nemce ne mnogo, Kinezi kupuju mahom domace, mnogo gore bi bilo po Kinu zatavranje trzista Amerike za njih jer oni izvezu jedno 350 milijardi proizvoda vise nego sto uvezu iz Amerike, naravno ovo je teska fikcija jer bi uslo u neverovatan ekonomski rat i udarilo bi na sve principe ekonomije. A moram jos da napomenem na ovo Rusija i Kina ... to "i" postoji samo u glavama Srba, to su dve drzave koje su udaljene jedna od druge koliko su udaljene Kina i Amerika jedna od druge u politickom smislu u ekonomskom partnerstvo Kine i US je svakako bitnije daleko.

Cali

pre 7 godina

@Marko, amerikanci i evropljani proizvode svoje automobile i ne uvoze ih iz kine, tako da kinezi mogu da brane koliko hoce, imaće nula uticaja.
inace, ovo je kljucno u tekstu:
"Ovo je treći put u 30 godina da američki predsednik iz bezbednosnih razloga blokira da neka kineska kompanija preuzme američku"

Marko

pre 7 godina

A šta ako kina ograniči prodaju automobila nemcima i amerikancima?Biće interesantan ovaj trgovački rat očigledno da zapad gubi uticaj pa pokušava da opstruira Kinu i Rusiju.Jasno je da novi hladni rat počinje samo ovoga puta se i kina uključila u obračun sa zapadom.

Marko

pre 7 godina

A šta ako kina ograniči prodaju automobila nemcima i amerikancima?Biće interesantan ovaj trgovački rat očigledno da zapad gubi uticaj pa pokušava da opstruira Kinu i Rusiju.Jasno je da novi hladni rat počinje samo ovoga puta se i kina uključila u obračun sa zapadom.

Stefan

pre 7 godina

@Marko,
Za Amerikance i Nemce ne mnogo, Kinezi kupuju mahom domace, mnogo gore bi bilo po Kinu zatavranje trzista Amerike za njih jer oni izvezu jedno 350 milijardi proizvoda vise nego sto uvezu iz Amerike, naravno ovo je teska fikcija jer bi uslo u neverovatan ekonomski rat i udarilo bi na sve principe ekonomije. A moram jos da napomenem na ovo Rusija i Kina ... to "i" postoji samo u glavama Srba, to su dve drzave koje su udaljene jedna od druge koliko su udaljene Kina i Amerika jedna od druge u politickom smislu u ekonomskom partnerstvo Kine i US je svakako bitnije daleko.

Zoki

pre 7 godina

@Marko - Problem je u tome što za strance u Kini ne važe ista pravila igre, ne mogu da kontrolišu više od 49% kompanije. Kinesko domaće tržište nije dovoljno veliko da bi moglo da primi sve ono što proizvede njena privreda, koja je izuzetno orjentisana na izvoz. Trgovinski rat između SAD i Kine je teško moguć, zato što postoji svojevrsna simbioza. Ukoliko bi došlo do njega, napravio bi puno štete na obe strane, ali bi Kina izvukla deblji kraj. Američko tržište je jednostavno toliko veliko da se bez njega ne može.

Washington

pre 7 godina

@marko
Kina to uveliko radi kroz abnormalne takse i poreze za strana i luksuzna kola. Ne vidim nista sporno u tome da, ako drzava prepozna bezbednosni rizik ili gubitak tehnoloske prednosti, blokira prodaju neke firme konkurentskoj drzavi. Kina to radi mnogo otvorenije, zabranom prodaje domacih firmi bilo kom stranom investitoru
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (bozza, 5. decembar 2016 17:38)

Ne vidim nija nista lose u tome takodje, ali ajde da vidimo da to neka druga drzava uradi americi. Covek ce biti proglasen za tiranina, krsilaca ljudskih prava i plus nagomilace mu par skandala sa zenama ili tako nesto slicno.

bozza

pre 7 godina

@marko
Kina to uveliko radi kroz abnormalne takse i poreze za strana i luksuzna kola. Ne vidim nista sporno u tome da, ako drzava prepozna bezbednosni rizik ili gubitak tehnoloske prednosti, blokira prodaju neke firme konkurentskoj drzavi. Kina to radi mnogo otvorenije, zabranom prodaje domacih firmi bilo kom stranom investitoru

Dulens

pre 7 godina

Ovo je sasvim logican potez Obame. Kina sve sto moze kopira sto dobro znaju i Ameri a i Rusi, jedino naivni Evropljani tek sad se setili...nije samo vojna spinunaza nego i industrijska. Ono sto izgleda kao dobar posao i priliv kineskog kapitala u tehnoloske firme dugorocno ce dosta da kosta Evropu.

Dzoni

pre 7 godina

Trgovinski rat između SAD i Kine je teško moguć, zato što postoji svojevrsna simbioza. Ukoliko bi došlo do njega, napravio bi puno štete na obe strane, ali bi Kina izvukla deblji kraj. Američko tržište je jednostavno toliko veliko da se bez njega ne može.
(Zoki, 5. decembar 2016 17:31)

Americko trziste je veliko ali realnost kaze da je sada najvece trziste Kinesko..jedan GM najveci americki proizvodjac automobila proda vise auta u Kini nego u Americi ..prosle su prodali 3.6 milione ove mozda i cak 4 miliona automobila u Kini..zamisli sad da Kina im uvede sankcije kako bi prosla ta firma ..to bi bio nevidjen sok ..isto vazi i za ostale...Iphone bez Kine ne bi ni postojao itd..u nekom trgovackom ratu vise bi izgubila amerika ..izvoz Kine u ameriku im je bitan ali ne i najbitniji na svetu ..Kineska ekonomija raste za skoro trilion godisnje a izvoz u ameriku je 400 milijardi godisnje

Cali

pre 7 godina

@Marko, amerikanci i evropljani proizvode svoje automobile i ne uvoze ih iz kine, tako da kinezi mogu da brane koliko hoce, imaće nula uticaja.
inace, ovo je kljucno u tekstu:
"Ovo je treći put u 30 godina da američki predsednik iz bezbednosnih razloga blokira da neka kineska kompanija preuzme američku"

Neko iz mase

pre 7 godina

@svi
Nije tacno da u kini stranci ne mogu da imaju firme. Mogu, ali se viza i registracija obnavljaju na dve godine. I porezi su veci nego za domace stanovnistvo.

Marko

pre 7 godina

@Marko, Za Amerikance i Nemce ne mnogo, Kinezi kupuju mahom domace, mnogo gore bi bilo po Kinu zatavranje trzista Amerike za njih jer oni izvezu jedno 350 milijardi proizvoda vise nego sto uvezu iz Amerike, naravno ovo je teska fikcija jer bi uslo u neverovatan ekonomski rat i udarilo bi na sve principe ekonomije. A moram jos da napomenem na ovo Rusija i Kina ... to "i" postoji samo u glavama Srba, to su dve drzave koje su udaljene jedna od druge koliko su udaljene Kina i Amerika jedna od druge u politickom smislu u ekonomskom partnerstvo Kinom i US je svakako bitnije daleko.
Do 2020 godine kina će imati tržište automobila kao USA i EU zajedno 60% tržišta automobila drži zapad sa svojim lokalnim partnerima.Zapad je u tehnološkom smislu još uvek zanemarljivo jači samim tim mora da reaguje kako bih obuzdao kinu ali cifre ekonomske prognoze neidu u enventualni sukob sa kinom snažne rezerve i glomazno investiranje kineza širom planete istiskaju nepovratno zapad iz svere uticaja.Eu je poslednje mesto gde USA ima nekakav uticaj u ostatku sveta gotovo da nepovratno gubi.

iluzija se raspada, nema nazad

pre 7 godina

jedini stradalnik ekonomskog rata Kine i USA bio bi
njegovo 'veličanstvo' $

cela igra je oko $, čija sudbina se nalazi u kineskim rukama i koji, mada su dugoročno jasno odustali od njega shvatajući da je na duge staze kult neodrživ, ipak još uvek koriste pogodnosti tržišta koje neminovno izumire u obliku u kojem je postojalo poslednjih 100+ god, od privatizacije američkih rezervi, naročito poslednjih 50, od napuštanja zlatnog standarda

za dezintegraciju $ Kina odavno sprema alternative, a poslednjih 5 godina vidno intenzivno, skupa sa Rusijom tj BRIKSom

parkingman

pre 7 godina

Problem je u tome što za strance u Kini ne važe ista pravila igre, ne mogu da kontrolišu više od 49% kompanije. Kinesko domaće tržište nije dovoljno veliko da bi moglo da primi sve ono što proizvede njena privreda, koja je izuzetno orjentisana na izvoz. Trgovinski rat između SAD i Kine je teško moguć, zato što postoji svojevrsna simbioza. Ukoliko bi došlo do njega, napravio bi puno štete na obe strane, ali bi Kina izvukla deblji kraj. Američko tržište je jednostavno toliko veliko da se bez njega ne može.(Zoki, 05. decembar 2016 17:31)To je odličan zakon,jer država ima garancuje da investitor neće lako napustiti.Samo što mislim da taj zakon više ne postoji.U slučaju ekonomskog rata SAD-Kina najviše bi stradale velike američke multinacionalne kompanije,jer većina njih ima proizvidnju u Kini,koja je u isto vreme i njihovo najveće tržište.Tako da od nekog zahlađenja nema ništa.

Istine radi

pre 7 godina

@Marko,
Za Amerikance i Nemce ne mnogo, Kinezi kupuju mahom domace...
(Stefan, 5. decembar 2016 17:33)

Da, Kinezi kupuju domace u smislu automobile proizvedene u Kini. Medjutim, to su mahom strani brendovi - najvise japanski i nemacki. U Pekingu i Sangaju se jako malo voze kineski brendovi...

Zoki

pre 7 godina

Blizu 20% kineskog izvoza ide na američko tržište, kineski suficit u trgovini sa SAD je oko 250 hiljada milijardi dolara godišnje. Ti američki automobili koji se pominju su proizvedeni u Kini za kinesko tržište, u kineskim fabrikama gde Amerikanci imaju manje od 50% vlasništva.

marko

pre 7 godina

Blizu 20% kineskog izvoza ide na američko tržište, kineski suficit u trgovini sa SAD je oko 250 hiljada milijardi dolara godišnje. Ti američki automobili koji se pominju su proizvedeni u Kini za kinesko tržište, u kineskim fabrikama gde Amerikanci imaju manje od 50% vlasništva.
(Zoki, 5. decembar 2016 23:55) # Link komentara
Preporučujem (+34)
Ne preporučujem (-6)

Молим, али створно молим модераторе да погледају мало овакве коментаре пре него што их сви видимо, посебно из разлога јер крену да добијају много више препоручујем него не, па ће нам се смејати свако ко и мало познаје српски. Еј бре, 250 ХИЉАДА милијарди са земљом чији је БДП највећи на свету од неких 20 хиљада милијарди.

А ти пријатељу савладај ту разлику између њиховог и нашег билиона и трилиона, наш је већи.

Marko

pre 7 godina

A šta ako kina ograniči prodaju automobila nemcima i amerikancima?Biće interesantan ovaj trgovački rat očigledno da zapad gubi uticaj pa pokušava da opstruira Kinu i Rusiju.Jasno je da novi hladni rat počinje samo ovoga puta se i kina uključila u obračun sa zapadom.

Washington

pre 7 godina

@marko
Kina to uveliko radi kroz abnormalne takse i poreze za strana i luksuzna kola. Ne vidim nista sporno u tome da, ako drzava prepozna bezbednosni rizik ili gubitak tehnoloske prednosti, blokira prodaju neke firme konkurentskoj drzavi. Kina to radi mnogo otvorenije, zabranom prodaje domacih firmi bilo kom stranom investitoru
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (bozza, 5. decembar 2016 17:38)

Ne vidim nija nista lose u tome takodje, ali ajde da vidimo da to neka druga drzava uradi americi. Covek ce biti proglasen za tiranina, krsilaca ljudskih prava i plus nagomilace mu par skandala sa zenama ili tako nesto slicno.

iluzija se raspada, nema nazad

pre 7 godina

jedini stradalnik ekonomskog rata Kine i USA bio bi
njegovo 'veličanstvo' $

cela igra je oko $, čija sudbina se nalazi u kineskim rukama i koji, mada su dugoročno jasno odustali od njega shvatajući da je na duge staze kult neodrživ, ipak još uvek koriste pogodnosti tržišta koje neminovno izumire u obliku u kojem je postojalo poslednjih 100+ god, od privatizacije američkih rezervi, naročito poslednjih 50, od napuštanja zlatnog standarda

za dezintegraciju $ Kina odavno sprema alternative, a poslednjih 5 godina vidno intenzivno, skupa sa Rusijom tj BRIKSom

Marko

pre 7 godina

@Marko, Za Amerikance i Nemce ne mnogo, Kinezi kupuju mahom domace, mnogo gore bi bilo po Kinu zatavranje trzista Amerike za njih jer oni izvezu jedno 350 milijardi proizvoda vise nego sto uvezu iz Amerike, naravno ovo je teska fikcija jer bi uslo u neverovatan ekonomski rat i udarilo bi na sve principe ekonomije. A moram jos da napomenem na ovo Rusija i Kina ... to "i" postoji samo u glavama Srba, to su dve drzave koje su udaljene jedna od druge koliko su udaljene Kina i Amerika jedna od druge u politickom smislu u ekonomskom partnerstvo Kinom i US je svakako bitnije daleko.
Do 2020 godine kina će imati tržište automobila kao USA i EU zajedno 60% tržišta automobila drži zapad sa svojim lokalnim partnerima.Zapad je u tehnološkom smislu još uvek zanemarljivo jači samim tim mora da reaguje kako bih obuzdao kinu ali cifre ekonomske prognoze neidu u enventualni sukob sa kinom snažne rezerve i glomazno investiranje kineza širom planete istiskaju nepovratno zapad iz svere uticaja.Eu je poslednje mesto gde USA ima nekakav uticaj u ostatku sveta gotovo da nepovratno gubi.

Stefan

pre 7 godina

@Marko,
Za Amerikance i Nemce ne mnogo, Kinezi kupuju mahom domace, mnogo gore bi bilo po Kinu zatavranje trzista Amerike za njih jer oni izvezu jedno 350 milijardi proizvoda vise nego sto uvezu iz Amerike, naravno ovo je teska fikcija jer bi uslo u neverovatan ekonomski rat i udarilo bi na sve principe ekonomije. A moram jos da napomenem na ovo Rusija i Kina ... to "i" postoji samo u glavama Srba, to su dve drzave koje su udaljene jedna od druge koliko su udaljene Kina i Amerika jedna od druge u politickom smislu u ekonomskom partnerstvo Kine i US je svakako bitnije daleko.

Dzoni

pre 7 godina

Trgovinski rat između SAD i Kine je teško moguć, zato što postoji svojevrsna simbioza. Ukoliko bi došlo do njega, napravio bi puno štete na obe strane, ali bi Kina izvukla deblji kraj. Američko tržište je jednostavno toliko veliko da se bez njega ne može.
(Zoki, 5. decembar 2016 17:31)

Americko trziste je veliko ali realnost kaze da je sada najvece trziste Kinesko..jedan GM najveci americki proizvodjac automobila proda vise auta u Kini nego u Americi ..prosle su prodali 3.6 milione ove mozda i cak 4 miliona automobila u Kini..zamisli sad da Kina im uvede sankcije kako bi prosla ta firma ..to bi bio nevidjen sok ..isto vazi i za ostale...Iphone bez Kine ne bi ni postojao itd..u nekom trgovackom ratu vise bi izgubila amerika ..izvoz Kine u ameriku im je bitan ali ne i najbitniji na svetu ..Kineska ekonomija raste za skoro trilion godisnje a izvoz u ameriku je 400 milijardi godisnje

Zoki

pre 7 godina

@Marko - Problem je u tome što za strance u Kini ne važe ista pravila igre, ne mogu da kontrolišu više od 49% kompanije. Kinesko domaće tržište nije dovoljno veliko da bi moglo da primi sve ono što proizvede njena privreda, koja je izuzetno orjentisana na izvoz. Trgovinski rat između SAD i Kine je teško moguć, zato što postoji svojevrsna simbioza. Ukoliko bi došlo do njega, napravio bi puno štete na obe strane, ali bi Kina izvukla deblji kraj. Američko tržište je jednostavno toliko veliko da se bez njega ne može.

bozza

pre 7 godina

@marko
Kina to uveliko radi kroz abnormalne takse i poreze za strana i luksuzna kola. Ne vidim nista sporno u tome da, ako drzava prepozna bezbednosni rizik ili gubitak tehnoloske prednosti, blokira prodaju neke firme konkurentskoj drzavi. Kina to radi mnogo otvorenije, zabranom prodaje domacih firmi bilo kom stranom investitoru

Cali

pre 7 godina

@Marko, amerikanci i evropljani proizvode svoje automobile i ne uvoze ih iz kine, tako da kinezi mogu da brane koliko hoce, imaće nula uticaja.
inace, ovo je kljucno u tekstu:
"Ovo je treći put u 30 godina da američki predsednik iz bezbednosnih razloga blokira da neka kineska kompanija preuzme američku"

Dulens

pre 7 godina

Ovo je sasvim logican potez Obame. Kina sve sto moze kopira sto dobro znaju i Ameri a i Rusi, jedino naivni Evropljani tek sad se setili...nije samo vojna spinunaza nego i industrijska. Ono sto izgleda kao dobar posao i priliv kineskog kapitala u tehnoloske firme dugorocno ce dosta da kosta Evropu.

parkingman

pre 7 godina

Problem je u tome što za strance u Kini ne važe ista pravila igre, ne mogu da kontrolišu više od 49% kompanije. Kinesko domaće tržište nije dovoljno veliko da bi moglo da primi sve ono što proizvede njena privreda, koja je izuzetno orjentisana na izvoz. Trgovinski rat između SAD i Kine je teško moguć, zato što postoji svojevrsna simbioza. Ukoliko bi došlo do njega, napravio bi puno štete na obe strane, ali bi Kina izvukla deblji kraj. Američko tržište je jednostavno toliko veliko da se bez njega ne može.(Zoki, 05. decembar 2016 17:31)To je odličan zakon,jer država ima garancuje da investitor neće lako napustiti.Samo što mislim da taj zakon više ne postoji.U slučaju ekonomskog rata SAD-Kina najviše bi stradale velike američke multinacionalne kompanije,jer većina njih ima proizvidnju u Kini,koja je u isto vreme i njihovo najveće tržište.Tako da od nekog zahlađenja nema ništa.

Zoki

pre 7 godina

Blizu 20% kineskog izvoza ide na američko tržište, kineski suficit u trgovini sa SAD je oko 250 hiljada milijardi dolara godišnje. Ti američki automobili koji se pominju su proizvedeni u Kini za kinesko tržište, u kineskim fabrikama gde Amerikanci imaju manje od 50% vlasništva.

Neko iz mase

pre 7 godina

@svi
Nije tacno da u kini stranci ne mogu da imaju firme. Mogu, ali se viza i registracija obnavljaju na dve godine. I porezi su veci nego za domace stanovnistvo.

Istine radi

pre 7 godina

@Marko,
Za Amerikance i Nemce ne mnogo, Kinezi kupuju mahom domace...
(Stefan, 5. decembar 2016 17:33)

Da, Kinezi kupuju domace u smislu automobile proizvedene u Kini. Medjutim, to su mahom strani brendovi - najvise japanski i nemacki. U Pekingu i Sangaju se jako malo voze kineski brendovi...

marko

pre 7 godina

Blizu 20% kineskog izvoza ide na američko tržište, kineski suficit u trgovini sa SAD je oko 250 hiljada milijardi dolara godišnje. Ti američki automobili koji se pominju su proizvedeni u Kini za kinesko tržište, u kineskim fabrikama gde Amerikanci imaju manje od 50% vlasništva.
(Zoki, 5. decembar 2016 23:55) # Link komentara
Preporučujem (+34)
Ne preporučujem (-6)

Молим, али створно молим модераторе да погледају мало овакве коментаре пре него што их сви видимо, посебно из разлога јер крену да добијају много више препоручујем него не, па ће нам се смејати свако ко и мало познаје српски. Еј бре, 250 ХИЉАДА милијарди са земљом чији је БДП највећи на свету од неких 20 хиљада милијарди.

А ти пријатељу савладај ту разлику између њиховог и нашег билиона и трилиона, наш је већи.