Ponedeljak, 05.12.2016.

12:46

"Zbog ovakvog zakona građani ostaju bez stanova"

Predlog Zakona o stanovanju i održavanju zgrada mora biti hitno povučen iz procedure jer je na štetu građana kao vlasnika stanova.

Izvor: Danas

"Zbog ovakvog zakona graðani ostaju bez stanova" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

48 Komentari

Sortiraj po:

veterinarBG

pre 7 godina

Ima ljudi koji žive kod prijatelja, poznanika, plaćaju režije za stan, ali ne plaćaju nikakvu kiriju.Znači,žive u tom stanu kao podstanari, ali besplatno.Znači,nema poreza za državu. Država može da uzme porez samo u slučaju da i stanodavac i podstanar to žele, njihova dobra volja. A ako neće, tu država ne može ništa. Kako će da dokaže da podstanar plaća vlasniku stana? Nikako. Jednostavno, svaki podstanar može da kaže da stanuje besplatno.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Bilja, 6. decembar 2016 00:16)

U tom slucaju drzava naplacuje porez na "visak stambenog prostora" tj. na nekretninu koja se ne koristi,ne znam kako se to strucno zove, ali je znatno veci porez, pa mu dodje na isto, jer vlasnik ostvaruje dobit tako sto mu drugi placa racune i odrzava kucu. Na zapadu ne mozete dati ili izdati stan ako skupstina stanara to ne dozvoli.

Bilja

pre 7 godina

Ima ljudi koji žive kod prijatelja, poznanika, plaćaju režije za stan, ali ne plaćaju nikakvu kiriju.Znači,žive u tom stanu kao podstanari, ali besplatno.Znači,nema poreza za državu. Država može da uzme porez samo u slučaju da i stanodavac i podstanar to žele, njihova dobra volja. A ako neće, tu država ne može ništa. Kako će da dokaže da podstanar plaća vlasniku stana? Nikako. Jednostavno, svaki podstanar može da kaže da stanuje besplatno.

Tie_brake

pre 7 godina

Kao i kod svakog zakona koji dovodi do drasticnih promena stecenih, a u ovom slucaju i nasledjenih navika, dolazi do izrazaja snazan animozitet prema svemu sto ugrozava do sada vazeci neciji sistem vrednosti. Nista novo, i do sada vidjeno nebrojano puta. Ono sto iritira u celoj situaciji je to sto do izrazaja pokusavaju da dodju ljudi ciji intelektualni horizonti zavrsavaju na spoljnim zidovima njihovog stana i po svaku cenu svoj licni nedostatak elementarne kulture zivljenja u zajednickom objektu, pokusavaju da prikriju pod plastom nekih velikih politickih zavera i prevara. Jer eto uzivamo u savrsenom sistemu stanovanja, gde je sve jasno definisano i gde mozemo komotno da se pravimo nezainteresovani sve do trenutka dok ne postanemo direktno ugrozeni i zabrinuti za licni komfor. A onda prozivamo one koji su nesto ranije prozivali nas kada nismo imali motiv da ucestvujemo u resavanju "njegovog" problema.
Cast izuzecima, ali kao neko sa 40 godina zivota po razlicitim stambenim jedinicama, mislim da je ovo sablon koji vlada u vecini zgrada. I sada, kada se pokusava napraviti bilo kakav iskorak, otklon od lose prakse, najlakse je odmah poceti sa kritikom, a da pri tome ni jednog trenutka ne pomislis da li od toga mozda i moze da ispadne na kraju nesto dobro.
Ja sam uvek za varijantu da se da sansa promeni, pa neka se usput rade neke dorade, korekcije dok se ne nadje definitivno resenje. Najlakse je sedeti i ne talasati, sve dok nisi ugrozen, a onda traziti krivca u svakome osim u sebi samom.

vasa

pre 7 godina

Ako ste kupili stan, platili porez to je jednostavno lična privatna svojina, u Sloveniji se ne plaća godišnji porez na stan, apsolutno normalno, jednom plaćeno, a mi plaćamo redovno nešto što je naše zar nije pljačka i otimačina, a za ove pametnjakoviće što kažu da ko ne može da priušti veći stan u centru treba da ode u manji ili na selo, šta reći sem da su botovi, imate primer gde neko živi ceo život u tom većem stanu, doživi neke godine i ostane bez bračnog druga samim tim primanja su drastično manja potrebe postaju veće jer troškovi lečenja nisu mali i dali mislite da tek tako treba da se proda taj stan da se ostave uspomene, navike da stariji ljudi menjaju sredinu i da ih teramo da se bakću u nekim godinama sa agencijama, birokratijom, pritom kod nas tržište nekretnina jedva da postoji, u nekim zemljama imate državne agencije kod kojih momentalno prodate stan ovde naravno nije tako.

sale

pre 7 godina

Kako vam to podstanari ne plaćaju pola godine, pa nestanu da mi je znati? Živim kao podstanar i svaki mesec uz kiriju predam dokaze o uplati struje i infostana (jedino što se vodi na vlasnika), a imate i mogućnost da proverite uplate na vaše ime.

dragan

pre 7 godina

ovde je glavni argument da podstanari toboze ne placaju racune i nece da ucestvuju u zajednickim troskovima.
Pa i ne moraju.
Tu je gazda da to plati, a racun posle ispostavi podstanaru kroz povecanu kiriju ako zeli.. Ako podstanar nece da plati, neka trazi drugi stan.
Ja ako planiram u nekom stanu da budem 6 meseci npr, ne zelim i necu da ulazem u krov te zgrade jer to nije moje. To treba da radi vlasnik. Moje je samo da odaberem stan koji mi odgovara cenovno.
Vlasnik treba da izracuna koliko treba da bude kirija a da pokriva sva ulaganja itd.

navijac

pre 7 godina

@Ovaj zakon je u skladu sa slicnim zakonima u svim normalnim dtzavama. Ja imam tri stana u tri zgrade u Chicagu. U svakoj zgradi moram da dostavim polisu osiguranja ba minimum koji je odredila skupstina stanara....
(Dejan, 05. decembar 2016 16:19)

Ovde kod nas odavno su se sve obaveze i cene izjednacile sa onima na zapadu, jedino su nam plate i dalje africke!!

Dejan

pre 7 godina

@Pera
"...ali me zanima sta se desava kad stanar u Vasem stanu ne plati struju, vodu, itd?"
svaki stanar prijavljuje struju, telefon, kablovsku, internet sta god vec hoce na svoje ime, iako nebude placao, on snosi sve troskove i to nema veze sa stanodavcem. Ja kao stanodavac, kroz "Infostan" placam vodu (voda/kanalizacija/djubre) jer je to zajednicki trosak cele zgrade, i taj trosak placam na osnovu procenta vlasnistva.

Q

pre 7 godina

Naravno da svako ima pravo da ostane da živi gde želi, pod uslovom da izmiruje svoje obaveze za struju, grejanje, održavanje itd..Što se slobode izbora(stanovanja) tiče, ona je takođe nesporana, pod uslovom da se ne realizuje o trošku drugih. Tu sve počinje i tu se sve završava.

nemoj da voziš Mercedes ako nemaš za gorivo

pre 7 godina

(Silver Surfer, 5. decembar 2016 17:03)

Ti živiš u zabludi. Nikoa, zapamti niko, nije izdvojio u stambeni fond onoliko para koliko vredi stan koji je dobio. To ti govorim kao neko ko se bavio tom problematikom. Ne sumnjam da će vlast ovo iskoristiti da svoje kadrove postavi kao prinudne upravitelje ipak i za to postoji lek. Stanari izaberu predsednika skupštine stanara i mirna Bačka. Međutim, ne ide baš to tako. Navikli ljudi da im drugi napravi stan, da im drugi održava pa sad kad treba da se to promeni - kuku majko. Podelili ste gomilu minusa ljudima koji su vam objasnili kako stoje stvari u inostranstvu a ljudi vam sve lepo objasnili.

luki

pre 7 godina

super. jedva cekam. zgrada u kojoj zivim ima sopstvenu kotlarnicu na mazut. zbog nekolicine stanara koji nece da ucestvuju u troskovima nabavke energenta (ostali su nam duzni par stotina hiljada dinara) ostatak stanara je resio da ne placa umesto njih te se sada grejemo na struju. pri tome, limiteri su na svega 16 ampera.

Q

pre 7 godina

"Hej"- U mom tekstu je, između ostalog, reč o vlasnicima stanova koji ne izmiruju obaveze koje bi morali. Dakle, oni imaju tezaurisanu vrednost, i po tom kriterijumu oni nikako nisu siromašni. Oni mogu izaći iz problema i podići kvalitet života prodajom imovine i preseljenjem u skromniji smeštaj. Vi govorite o siromašnim građanima bez alternative. Njima država mora pomoći i to nije sporno. Hvala.

Q

pre 7 godina

Samo zahvaljujući ovako haotičnom ambijentu i potpunom nemaru države, građani mogu živeti u stanovima koji su ili veći, ili su na boljim lokacijama nego što oni realno to sebi mogu da priušte. Sigurno je da ima i onih koji čak žive i u gradu čije troškove života ne mogu podneti.

Q

pre 7 godina

Previše je građana koji poseduju imovinu velike vrednosti od koje ne žele da se odvoje, iako nemaju novca za njeno održavanje. Ovi oblici ponašanja se retko sreću u uređenim državama gde je pred građanima izbor – ili se obaveze izmiruju, ili se stan prodaje i sledi preseljenje u jeftiniji deo grada, manji stan, pa i na selo. U ovoj kategoriji su najčešće penzioneri. Razliku u vrednosti dobijenoj prodajom vrednije imovine i kupovinom „manje vredne“, koriste za podizanje kvaliteta života.Cena struje u Srbiji je neodrživo potcenjena, komunalije (sem možda grejanja) su takođe veoma niske, iznosi za održavanje zgrada su neodrživo mali. Na sve to treba dodati i hroničnu nedisciplinu u plaćanju i ovako niskih obaveza. I oni koji danas kupuju stanove, čine to očekujući da će se ovakva antipolitika nastaviti. Oni precenjuju svoje mogućnosti kupujući stanove koje sutra možda neće moći da izdržavaju, pogotovo kada budu pogođeni istovremenim rastom troškova stanovanja i rata za kredit.

Silver Surfer

pre 7 godina

@ drvobradi

Da je manjina dobila stanove ne bi se samo u Beogradu svojevremeno zidalo 10 000 stanova godisnje? Ko je naselio Novi Beograd, Brace Jerkovic ili neko slicno naselje sagradjeno u Beogradu? Nece biti da je manjina.
Naglasio sam da ima i onih koji su ceo radni vek izdvajali novac a da do stana nisu dosli. Ali, za to je kriva sklonost ka muljanju. Sistem jeste bio odlican ali sklonost ovdasnjih ljudi da sistem izigraju kostala je neke ljude. Da postoji odgovornost drzave prema gradjaninu jasno je moglo da se utvrdi koliko su ti ljudi izdvojili novca u stambeni fond (konvertovano u dolar ili nemacku marku) i da se potom obestete u adekvatnom novcanom iznosu ili stambenoj jedinici koja odgovara uplacenoj sumi. Medjutim, niti drzava ima odgovornost prema obicnom gradjaninu niti taj obican gradjanin ima svest da treba da se bori za svoja prava.
Ako je neko "dobio" stan i taj stan placao ceo radni vek da li bi bilo u redu da ponovo plati ono sto je vec platio? Na stranu sto je Milosevicev potez bio cisto populisticki.
Bez obzira na manjkavosti tog sistema koje je proizveo sam covek gramzivoscu, pohlepom i podmitljivoscu to je bio dobar plan kako da ljudi dodju do stana. Danas, ne da taj plan ne postoji vec drzava ni u jednoj oblasti nije zainteresovana za sudbinu pojedinca. On je ovom sistemu potreban da bi placao raznorazne namete.

Vladimir

pre 7 godina

...
...
da za to izdvoje srazmerna sredstva, i ako je to njihova zakonska obaveza, jer je imovina zajednička, a država nema kapaciteta da ih na to primora?

Odgovor:
Ako zakonska obaveza postoji a država nema kapaciteta, znači da država nema volju ili kapacitet da vrši svoju funkciju. Drugim rečima, ne treba uvoditi nove još restriktivnije zakone, nego država treba da postupi po postojećem zakonu, i kazni stanare koji izbegavaju zakonsku obavezu.

Svrha postojanja države je održavanje reda, ali ova država ima sasvim drugu namenu (bogaćenje vlastodržaca), a održavanje reda nije bitno. Bilo da je to sređivanje krovova što prokišnjavaju, ili sprečavanje prolaska kroz crveno svetlo. Država se bavi isključivo onim što joj omogućava da poveća imovinu onih što su na vlasti.

Q

pre 7 godina

U Srbiji postoji ogroman skriveni problem koji će, pre ili kasnije, promeniti sliku tržišta nekretnina – prevelik broj građana danas poseduje stanove koje dugoročno neće moći da zadrži.Stan nije samo imovina, već je i obaveza. Troškovi stanovanja se moraju postupno povećavati da bi se doveli na nivo koji će omogućiti i tekuće i investiciono održavanje zgrada. Proces propadanja zgrada i ruiniranje gradova se mora zaustaviti. Građani moraju razumeti da se obaveze prema zgradi koju sa drugima dele ne završavaju na unutrašnjoj strani ulaznih vrata njihovog stana.

mirjana

pre 7 godina

cim su stigli na vlast, SNSovci su krenuli u otimanje i bilo je odmah jasno da ce , kad nestane para, poci po kucama....u skoli smo ucili , zgrazavajuci se, kako su nam Turci uzimali desetak , pa danas mozemo zavapiti:"Turci, vratite se, sve vam je oprosteno!!!!ovakvih razbojnika SRbija do sada nije imala...

Muskarac35

pre 7 godina

Pitam sve one koji su protiv ovog zakona - kako naterati 2/3 stanara, koji ne žele da učestvuju u tekućem i investicionom održavanju stanbenih zgrada u kojima žive i na taj način drže kao taoce onu 1/3 odgovornih stanara, koji žele da održavaju i da investiraju u zgradu u kojoj žive? Da li ste svesni u kakvim se problemima nalaze stanari npr. koji stanuju na poslednjim spratovima zgrada sa ravnim krovovima i muku muče sa prokišnjavanjem samo zato što ostali sanari ne žele da učestvuju na sanaciji krova, i da za to izdvoje srazmerna sredstva, i ako je to njihova zakonska obaveza, jer je imovina zajednička, a država nema kapaciteta da ih na to primora?

Gille

pre 7 godina

Kako drugačije tumačiti ovakav Zakon o stanovanju koji je na štetu građana, a u korist države, pita se Jovanović

Tumacenje:"Zivela drzava, dole narod"

Dejan

pre 7 godina

Ovaj zakon je u skladu sa slicnim zakonima u svim normalnim dtzavama. Ja imam tri stana u tri zgrade u Chicagu. U svakoj zgradi moram da dostavim polisu osiguranja ba minimum koji je odredila skupstina stanara. Svaki novi ugovor o izdavanju moram da dostavim "menadzmentu" pre nego se stanari usele. Na osnovu velicine syana osredjuje se postotak "vlasnistva" nad zajednickim delom zgrade i samim tim nad troskovima. Ukoliko se ne pridrzavam pravila kucnog reda, uprava ima pravo da me novcano kazni. Ukoliko neplacam svoj deo, zgrada ima pravo da pokrene sudski postupak prinudne naplate. Takodje stan se nemoze uknjiziti samim tim ni prodati ukoliko uprava ne povrdi da su svi troskovi namireni. Zgrade su registrovane kao preduzeca i mogu poslovati kao i sva ostala preduzeca u toj drzavi.

Pera

pre 7 godina

(Dejan, 5. decembar 2016 16:19)
Ja se slazem sa ovim sto je napisano, ali me zanima sta se desava kad stanar u Vasem stanu ne plati struju, vodu, itd? Kako je to regulisano u zakonu normalne drzave. Kod nas nije nikako. Stanar ne placa pola godine, samo nestane i stanodavcu ostaju dugovi da plati. Ili pak ako podstanar nece da izadje iz stana kad mu date otkaz u roku predvidjenom ugovorom.

zekonja

pre 7 godina

Porez na imovinu neka placa onaj ko je od drzave dobio stan u ono srecnije vreme. Ja sam svoj stan zaradio krvavim radom sa svojih 10 prstiju. Da li mi je drzava nabavila stan? Nije ga cak ni sagradila nego je to uradio privatnik, koji je pritom poplacao sve sto se moglo i nije moglo i sad ja jos da placam do kraja zivota i moja deca nekome porez na taj stan? Ljudi porez na imovinu je neustavan potpuno za vecinu nas.

Zoran

pre 7 godina

Nema više mog dede (po kome sam dobio ime) i i strikana (sa kojim delim prezime) da poklanja stanove.Kupili stanove za par desetina DM (čast izuzecima) pa sada kao ko će da uđe u moj đedovinu.Postoji i druga strana vrata , može da ti se desi da ne možeš da iziđeš.
(Josip Milošević, 5. decembar 2016 13:33)

Josipe, dušo, (mada znam da ti to nije ime), moj deda (35 g. staža) otac (35), majka, (30), brat (10 do odlaska u Australiju 1988.), njegova supruga(10g. do odlaska) moja prva supruga(10 g. staža) druga supruga (12 g. staža), ja (30 g. staža). Sve ovo staž iz Titovog socijalizma.

Ja živim u stanu koji sam nasledio od dede a koji je iz perioda između I i II Sv. rata i koji je on tada kupio. Znači, 127 godina rada i izdvajanja u tzv. stambene fondove za 0(nula) kvadrata o Broza & Comp.

A Milošević što je omogućio kao fol neki otkup vlasništva i to za 5...10...15... DEM. to je bilo populističko politikanstvo par exelance! I on je bio prevarant i demagog taman koliko i tvoj prezimenjak ali ih je ovaj što je po drugi put u zadnje dve decenije zajašio, prevazišao za tri dužine!

knjaz Miloš

pre 7 godina

Potpuno ispravno. Ko ne može da živi u gradu i poštuje pravila zajedničkog življenja neka živi na nekom drugom mestu ili bar, za život, jeftinijem gradu. Tako je svagde u svetu.

Corto

pre 7 godina

Koja grupa lopova se javlja ovde objašnjva zašto je dobro plaćati porez.

Oni ovde ne diskutuju da li je porez prevelik ili ne - oni ovde objašnjavaju da je iznajmljivanje njihovo bogom dano pravo i da nema država i bilo ko da traži ništa tu.

Porezi služe da se napravi društvo u kojoj zajednica i osoba mogu da prosperiraju. Očigledno je da neke zajednice rade to bolje ili lošije po uticajem istorije, obrazovanja, trenutnih uslova i potrebno je stalno preispitivati kako se te pare prikupljaju i troše. Kod nas je to rupa bez dna. Isto tako stvar je izbora ako ce neko izbjegavati porez - to je lični izbor.

Ali biti toliko bahat i javno tvrditi da je u redu biti bogat imati stan i zaradjivat na njemu i ne platiti porez na zaradu kao što drugi plaćaju na njihovu, e to je više od lopovluka, to je degenerativno stanje uma koje je drži ovu zemlju u stanju u kojem je sve ove godine.

drvobradi

pre 7 godina

"zašto se predstavnicima stambenih zgrada u Srbiji nameće obaveza da rade ono što bi morale da rade državne institucije"
U poslednje vreme sam imao prilike da radim sa BIA i MUP kadrom, i potpuno mi je jasno zašto. Oni imaju jedan patološki nagon za kontrolom a nemaju kapacitet, sto intelektualni što tehnički da ga podmire, pa onda smisle sistem kako da drugi obavljaju njihov posao, umesto da naprave neko pametno rešenje.
@Silver surfer
U tom odličnom rešenju su svi plaćali, manjina je dobila stanove, neki su dobili i više stanova (razvodili se, muljali sa papirima itd). Drugi deo priče sa otkupom je isto zanimljiv, pošto niko nije platio cenu koju je trebao već su otkupljeni za male pare, za vreme hiperinflacije, kao što je Bogoljub vratio milionske kredite sa 100DM, gde je sa 2DM častio državu.

XXL

pre 7 godina

To i jeste primarni cilj ovoga Režima da do kapitala dođe preko imovine građana. Odmah je bilo jasno čim su se ustoličili u prvom mandatu, a kroz nekakvu kvazi monetarnu politiku koju vode kao po nalogu MMF-a svodi se da ta institucija upire prstom u imovinu građana kroz visoke poreze i namete, visoku novčanu kaznenu politiku i sve što bi obuhvatilo ukoliko građanin nije, a neće biti platežno sposoban da bude meta izvršitelja. Da se ne ponavljam ovaj experiment MMF nekome će doneti futelju u svetskoj banci ili MMF-u kako je već pisano u medijima al' to sam već komentarisao.

samo licemeri se cude

pre 7 godina

Nece gradjani ostajati bez stanova zbog nekakvog zakona, nego zato sto vec 25 godina glasaju za proverene lopove, lazove i prevarante.

A1

pre 7 godina

Nije istina da u HR ostaju bez stanova tek tako... U HR je jasno od kad su prodani stanovi, tko upravlja zgradama, tko je predstavnik stanara, kako se biraju članovi vijeća suvlasnika, ili skupština stanara...U Hr je svim vlasnicima poznato kolika je pričuva koja ide na održavanje zajedničkih dijelova zgrade, svake godine se dobije izvještaj o troškovima, zna se stanje na računu jer svaka zgrada ima svoj račun, svake godine se objavljuje usvojeni plan održavanja za iduću godinu, postoje kod nekih i planovi za 5 godina... Inspektori prolaze kontroliraju sve i svašta od rasvjete i rasvjetljenosti zajedničkih hodnika, od pristupačnosti osobama s invaliditetom (obaveza je da svaka zgrada sa više od 10 stanova mora imati rampu za invalide, parkirno mjesto za invalide...), provjerava se svake godine ispravnost liftova, svake godine se provjerava i ispituje hidrantska mreža i vatrogasni aparati,...
Normalno je da se kontrolira, u neboderu gdje ja stanujem inspektor je zabranio korištenje lifta (zgrada sa 25 kata) uz dogovr sa upraviteljem i predstavnikom stanara uz pomoć banke napravljen je novi lift za manje od 10 dana... i normalno je da se vlasnici brinu o svojoj imovini i da ih inspektori i ovlaštene osobe kontroliraju jer zakon vrijedi jednako za sve, ali nije normalno da se predstavnik stanara bavi tko je gdje podstanar, to oko legitimiranja i kontrole radi ipak POLICIJA.
http://www.udruga-stanara.hr/

Silver Surfer

pre 7 godina

@ Josip Milošević

Pricate neistine. Jer, u doba SFRJ svi zaposleni su bili obavezni da tokom radnog veka svakog meseca izdvajaju novac u stambeni fond (moguce je da se to u nekim preduzecima drugacije zvalo). Recimo, moj otac je izdvajao novac u taj fond i onda kada je stan "dobio". Ti po Vama, poklonjeni stanovi, i te kako su placeni. Onda su, gradjani otkupom stanova morali drugi put da plate ono sto su vec platili. Cinjenica je da su neki novac izdvajali ceo radni vek a da do stana nisu dosli. Takodje, cinjenica je i da su neki uspeli da se domognu dva, tri stana. Ali, to govori o nama. Zloupotrebljen je odlican sistem koji je obicnom coveku omogucavao da dodje do krova nad glavom, da zasnuje porodicu na jedan zdrav nacin. Tadasnji rezim vodio je vise racuna o pojedincu nego sto to cini, ovaj, demokratski. Niko u poslednjih 15 godina nije zeleo da kreira uslove da pre svega mladi pa i svi ostali do krova nad glavom dodju na povoljan nacin vec su prepusteni hajduciji i zelenasenju banaka. Pretpostavljam da je to pozeljan model.
Mozemo da polemisemo da li je odredjeni sistem dobar ili ne ali je porazavajuce da je u SFRJ vise cinjeno za obicnog coveka nego sto se to cini u danasnjem demokratskom sistemu.

Zlatko

pre 7 godina

Pogledajte u literaturi kako kancer razara organizam. Po takvom modelu politikanti na vlasti i opoziciji, u kontinuitetu, razaraju ovo pojedinca, porodicu, društvo i državu. Ne postoji zakon koji je donet na zadovoljstvo običnog čoveka. Pronađite ga i demantujte me.

M.

pre 7 godina

@Zašto bi neko to radio?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (gavrilo, 5. decembar 2016 12:56)

Kao i uvek, zato sto moze. Nije mi jasno sta je tu nejasno.

Josip Milošević

pre 7 godina

Nema više mog dede (po kome sam dobio ime) i i strikana (sa kojim delim prezime) da poklanja stanove.Kupili stanove za par desetina DM (čast izuzecima) pa sada kao ko će da uđe u moj đedovinu.Postoji i druga strana vrata , može da ti se desi da ne možeš da iziđeš.

Pera

pre 7 godina

(Stefan, 5. decembar 2016 13:28)
Slazem se, ali nakon izglasavanja ovog zakona moracemo da placamo taj porez posto ce nas predsednici stanarske skupstine prijavljivati. Bez obzira sto opet ni stanodavci ni podstanari nece imati nikakve zastite.

Stefan

pre 7 godina

Oko izdavanja stanova stvar je jednostavna.Svako ko izdaje stan,platio bi porez,ako bi ga drzava zastitila od potencijalne stete ili dugovanja koji zakupci naprave.
U ovom slucaju,drzava bi htela da uzima 20% a vlasnik nema nikakvu zastitu npr.dug za struju ili infostan vec nosi ceo rizik.
Slobodno pitajte MMF kako se na zapadu tretira privatna svojina (restitucija ili zasticeni stanari) pa tek kada to ova drzava bude resila,moze da razmislja o oporezivanju.
Uzmanje dodatnih para od siromasnog naroda sve tera u sivu zonu.

Dick

pre 7 godina

Većina naroda Srbije nema šta da jede, odakle im para za fasade i kojekakve kuluke i harače komunjara koje vladaju Srbijom. Valjda se prvo razvije ekonomija donesu zakoni za razvoj malih i sredjih preduzeća, rastereti se i olakša otvaranje firmi i zapošljavanje, a posle ide sve ostalo. To su ipak baš najosnovnije stvari, nije valjda da ti silni super stručnjaci koji rade po državnim organima sa super silnim diplomama Srbije ne znaju osnovne stvari. Ako je tako, prvi korak je onda raspuštanje i rasformiranje svih tih organa koji očigledno ne služe ničemu.

Kale*

pre 7 godina

Otpor narode!
Da vidim tog upravnika koji će me naterati da mu otvorim vrata!
Da vidim, ko može da me natera da razgovaram sa nekim, ako ja to ne želim!

Mr. No

pre 7 godina

Vlada pokusava da nametne harac u poslovima gde nema nikakav udeo kao sto je naprimer izdavanje stanova. Niti ih i jedna strana nesto pita, niti trazi, niti oni ikako doprinose poboljsanju tog posla. I gle cuda, sve to funkcionise prilicno dobro. Sada su smislili da nas okrenu jedne protiv drugih i da sitnim parama kupuju drukare. Ovo im nece proci...

masak

pre 7 godina

Meni nije jasno kako ce taj upravnik da zna ko je podstanar? Kako on da zna ko je vlasnik stana? Bilo ko da zivi u stanu nema obavezu nikoga da pusti u stan osim policije (i to sa nalogom) i nema obaveze da daje bilo kakve informacije bilo kome...osim MUPu...a opet MUP nema pravo da koristi te informacije i daje drugima.

Milutin

pre 7 godina

Iseljavanja ljudi, zaplena imovine,... Kao da slusam o ustasama u proteklim ratovima. Nisam ocekivao da drzava vrsi genocid nad sopstvenim narodom

Milutin

pre 7 godina

Iseljavanja ljudi, zaplena imovine,... Kao da slusam o ustasama u proteklim ratovima. Nisam ocekivao da drzava vrsi genocid nad sopstvenim narodom

Kale*

pre 7 godina

Otpor narode!
Da vidim tog upravnika koji će me naterati da mu otvorim vrata!
Da vidim, ko može da me natera da razgovaram sa nekim, ako ja to ne želim!

Mr. No

pre 7 godina

Vlada pokusava da nametne harac u poslovima gde nema nikakav udeo kao sto je naprimer izdavanje stanova. Niti ih i jedna strana nesto pita, niti trazi, niti oni ikako doprinose poboljsanju tog posla. I gle cuda, sve to funkcionise prilicno dobro. Sada su smislili da nas okrenu jedne protiv drugih i da sitnim parama kupuju drukare. Ovo im nece proci...

Stefan

pre 7 godina

Oko izdavanja stanova stvar je jednostavna.Svako ko izdaje stan,platio bi porez,ako bi ga drzava zastitila od potencijalne stete ili dugovanja koji zakupci naprave.
U ovom slucaju,drzava bi htela da uzima 20% a vlasnik nema nikakvu zastitu npr.dug za struju ili infostan vec nosi ceo rizik.
Slobodno pitajte MMF kako se na zapadu tretira privatna svojina (restitucija ili zasticeni stanari) pa tek kada to ova drzava bude resila,moze da razmislja o oporezivanju.
Uzmanje dodatnih para od siromasnog naroda sve tera u sivu zonu.

masak

pre 7 godina

Meni nije jasno kako ce taj upravnik da zna ko je podstanar? Kako on da zna ko je vlasnik stana? Bilo ko da zivi u stanu nema obavezu nikoga da pusti u stan osim policije (i to sa nalogom) i nema obaveze da daje bilo kakve informacije bilo kome...osim MUPu...a opet MUP nema pravo da koristi te informacije i daje drugima.

samo licemeri se cude

pre 7 godina

Nece gradjani ostajati bez stanova zbog nekakvog zakona, nego zato sto vec 25 godina glasaju za proverene lopove, lazove i prevarante.

Dick

pre 7 godina

Većina naroda Srbije nema šta da jede, odakle im para za fasade i kojekakve kuluke i harače komunjara koje vladaju Srbijom. Valjda se prvo razvije ekonomija donesu zakoni za razvoj malih i sredjih preduzeća, rastereti se i olakša otvaranje firmi i zapošljavanje, a posle ide sve ostalo. To su ipak baš najosnovnije stvari, nije valjda da ti silni super stručnjaci koji rade po državnim organima sa super silnim diplomama Srbije ne znaju osnovne stvari. Ako je tako, prvi korak je onda raspuštanje i rasformiranje svih tih organa koji očigledno ne služe ničemu.

Silver Surfer

pre 7 godina

@ Josip Milošević

Pricate neistine. Jer, u doba SFRJ svi zaposleni su bili obavezni da tokom radnog veka svakog meseca izdvajaju novac u stambeni fond (moguce je da se to u nekim preduzecima drugacije zvalo). Recimo, moj otac je izdvajao novac u taj fond i onda kada je stan "dobio". Ti po Vama, poklonjeni stanovi, i te kako su placeni. Onda su, gradjani otkupom stanova morali drugi put da plate ono sto su vec platili. Cinjenica je da su neki novac izdvajali ceo radni vek a da do stana nisu dosli. Takodje, cinjenica je i da su neki uspeli da se domognu dva, tri stana. Ali, to govori o nama. Zloupotrebljen je odlican sistem koji je obicnom coveku omogucavao da dodje do krova nad glavom, da zasnuje porodicu na jedan zdrav nacin. Tadasnji rezim vodio je vise racuna o pojedincu nego sto to cini, ovaj, demokratski. Niko u poslednjih 15 godina nije zeleo da kreira uslove da pre svega mladi pa i svi ostali do krova nad glavom dodju na povoljan nacin vec su prepusteni hajduciji i zelenasenju banaka. Pretpostavljam da je to pozeljan model.
Mozemo da polemisemo da li je odredjeni sistem dobar ili ne ali je porazavajuce da je u SFRJ vise cinjeno za obicnog coveka nego sto se to cini u danasnjem demokratskom sistemu.

mirjana

pre 7 godina

cim su stigli na vlast, SNSovci su krenuli u otimanje i bilo je odmah jasno da ce , kad nestane para, poci po kucama....u skoli smo ucili , zgrazavajuci se, kako su nam Turci uzimali desetak , pa danas mozemo zavapiti:"Turci, vratite se, sve vam je oprosteno!!!!ovakvih razbojnika SRbija do sada nije imala...

zekonja

pre 7 godina

Porez na imovinu neka placa onaj ko je od drzave dobio stan u ono srecnije vreme. Ja sam svoj stan zaradio krvavim radom sa svojih 10 prstiju. Da li mi je drzava nabavila stan? Nije ga cak ni sagradila nego je to uradio privatnik, koji je pritom poplacao sve sto se moglo i nije moglo i sad ja jos da placam do kraja zivota i moja deca nekome porez na taj stan? Ljudi porez na imovinu je neustavan potpuno za vecinu nas.

Zlatko

pre 7 godina

Pogledajte u literaturi kako kancer razara organizam. Po takvom modelu politikanti na vlasti i opoziciji, u kontinuitetu, razaraju ovo pojedinca, porodicu, društvo i državu. Ne postoji zakon koji je donet na zadovoljstvo običnog čoveka. Pronađite ga i demantujte me.

M.

pre 7 godina

@Zašto bi neko to radio?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (gavrilo, 5. decembar 2016 12:56)

Kao i uvek, zato sto moze. Nije mi jasno sta je tu nejasno.

Muskarac35

pre 7 godina

Pitam sve one koji su protiv ovog zakona - kako naterati 2/3 stanara, koji ne žele da učestvuju u tekućem i investicionom održavanju stanbenih zgrada u kojima žive i na taj način drže kao taoce onu 1/3 odgovornih stanara, koji žele da održavaju i da investiraju u zgradu u kojoj žive? Da li ste svesni u kakvim se problemima nalaze stanari npr. koji stanuju na poslednjim spratovima zgrada sa ravnim krovovima i muku muče sa prokišnjavanjem samo zato što ostali sanari ne žele da učestvuju na sanaciji krova, i da za to izdvoje srazmerna sredstva, i ako je to njihova zakonska obaveza, jer je imovina zajednička, a država nema kapaciteta da ih na to primora?

A1

pre 7 godina

Nije istina da u HR ostaju bez stanova tek tako... U HR je jasno od kad su prodani stanovi, tko upravlja zgradama, tko je predstavnik stanara, kako se biraju članovi vijeća suvlasnika, ili skupština stanara...U Hr je svim vlasnicima poznato kolika je pričuva koja ide na održavanje zajedničkih dijelova zgrade, svake godine se dobije izvještaj o troškovima, zna se stanje na računu jer svaka zgrada ima svoj račun, svake godine se objavljuje usvojeni plan održavanja za iduću godinu, postoje kod nekih i planovi za 5 godina... Inspektori prolaze kontroliraju sve i svašta od rasvjete i rasvjetljenosti zajedničkih hodnika, od pristupačnosti osobama s invaliditetom (obaveza je da svaka zgrada sa više od 10 stanova mora imati rampu za invalide, parkirno mjesto za invalide...), provjerava se svake godine ispravnost liftova, svake godine se provjerava i ispituje hidrantska mreža i vatrogasni aparati,...
Normalno je da se kontrolira, u neboderu gdje ja stanujem inspektor je zabranio korištenje lifta (zgrada sa 25 kata) uz dogovr sa upraviteljem i predstavnikom stanara uz pomoć banke napravljen je novi lift za manje od 10 dana... i normalno je da se vlasnici brinu o svojoj imovini i da ih inspektori i ovlaštene osobe kontroliraju jer zakon vrijedi jednako za sve, ali nije normalno da se predstavnik stanara bavi tko je gdje podstanar, to oko legitimiranja i kontrole radi ipak POLICIJA.
http://www.udruga-stanara.hr/

navijac

pre 7 godina

@Ovaj zakon je u skladu sa slicnim zakonima u svim normalnim dtzavama. Ja imam tri stana u tri zgrade u Chicagu. U svakoj zgradi moram da dostavim polisu osiguranja ba minimum koji je odredila skupstina stanara....
(Dejan, 05. decembar 2016 16:19)

Ovde kod nas odavno su se sve obaveze i cene izjednacile sa onima na zapadu, jedino su nam plate i dalje africke!!

XXL

pre 7 godina

To i jeste primarni cilj ovoga Režima da do kapitala dođe preko imovine građana. Odmah je bilo jasno čim su se ustoličili u prvom mandatu, a kroz nekakvu kvazi monetarnu politiku koju vode kao po nalogu MMF-a svodi se da ta institucija upire prstom u imovinu građana kroz visoke poreze i namete, visoku novčanu kaznenu politiku i sve što bi obuhvatilo ukoliko građanin nije, a neće biti platežno sposoban da bude meta izvršitelja. Da se ne ponavljam ovaj experiment MMF nekome će doneti futelju u svetskoj banci ili MMF-u kako je već pisano u medijima al' to sam već komentarisao.

Zoran

pre 7 godina

Nema više mog dede (po kome sam dobio ime) i i strikana (sa kojim delim prezime) da poklanja stanove.Kupili stanove za par desetina DM (čast izuzecima) pa sada kao ko će da uđe u moj đedovinu.Postoji i druga strana vrata , može da ti se desi da ne možeš da iziđeš.
(Josip Milošević, 5. decembar 2016 13:33)

Josipe, dušo, (mada znam da ti to nije ime), moj deda (35 g. staža) otac (35), majka, (30), brat (10 do odlaska u Australiju 1988.), njegova supruga(10g. do odlaska) moja prva supruga(10 g. staža) druga supruga (12 g. staža), ja (30 g. staža). Sve ovo staž iz Titovog socijalizma.

Ja živim u stanu koji sam nasledio od dede a koji je iz perioda između I i II Sv. rata i koji je on tada kupio. Znači, 127 godina rada i izdvajanja u tzv. stambene fondove za 0(nula) kvadrata o Broza & Comp.

A Milošević što je omogućio kao fol neki otkup vlasništva i to za 5...10...15... DEM. to je bilo populističko politikanstvo par exelance! I on je bio prevarant i demagog taman koliko i tvoj prezimenjak ali ih je ovaj što je po drugi put u zadnje dve decenije zajašio, prevazišao za tri dužine!

Pera

pre 7 godina

(Stefan, 5. decembar 2016 13:28)
Slazem se, ali nakon izglasavanja ovog zakona moracemo da placamo taj porez posto ce nas predsednici stanarske skupstine prijavljivati. Bez obzira sto opet ni stanodavci ni podstanari nece imati nikakve zastite.

Gille

pre 7 godina

Kako drugačije tumačiti ovakav Zakon o stanovanju koji je na štetu građana, a u korist države, pita se Jovanović

Tumacenje:"Zivela drzava, dole narod"

vasa

pre 7 godina

Ako ste kupili stan, platili porez to je jednostavno lična privatna svojina, u Sloveniji se ne plaća godišnji porez na stan, apsolutno normalno, jednom plaćeno, a mi plaćamo redovno nešto što je naše zar nije pljačka i otimačina, a za ove pametnjakoviće što kažu da ko ne može da priušti veći stan u centru treba da ode u manji ili na selo, šta reći sem da su botovi, imate primer gde neko živi ceo život u tom većem stanu, doživi neke godine i ostane bez bračnog druga samim tim primanja su drastično manja potrebe postaju veće jer troškovi lečenja nisu mali i dali mislite da tek tako treba da se proda taj stan da se ostave uspomene, navike da stariji ljudi menjaju sredinu i da ih teramo da se bakću u nekim godinama sa agencijama, birokratijom, pritom kod nas tržište nekretnina jedva da postoji, u nekim zemljama imate državne agencije kod kojih momentalno prodate stan ovde naravno nije tako.

dragan

pre 7 godina

ovde je glavni argument da podstanari toboze ne placaju racune i nece da ucestvuju u zajednickim troskovima.
Pa i ne moraju.
Tu je gazda da to plati, a racun posle ispostavi podstanaru kroz povecanu kiriju ako zeli.. Ako podstanar nece da plati, neka trazi drugi stan.
Ja ako planiram u nekom stanu da budem 6 meseci npr, ne zelim i necu da ulazem u krov te zgrade jer to nije moje. To treba da radi vlasnik. Moje je samo da odaberem stan koji mi odgovara cenovno.
Vlasnik treba da izracuna koliko treba da bude kirija a da pokriva sva ulaganja itd.

Vladimir

pre 7 godina

...
...
da za to izdvoje srazmerna sredstva, i ako je to njihova zakonska obaveza, jer je imovina zajednička, a država nema kapaciteta da ih na to primora?

Odgovor:
Ako zakonska obaveza postoji a država nema kapaciteta, znači da država nema volju ili kapacitet da vrši svoju funkciju. Drugim rečima, ne treba uvoditi nove još restriktivnije zakone, nego država treba da postupi po postojećem zakonu, i kazni stanare koji izbegavaju zakonsku obavezu.

Svrha postojanja države je održavanje reda, ali ova država ima sasvim drugu namenu (bogaćenje vlastodržaca), a održavanje reda nije bitno. Bilo da je to sređivanje krovova što prokišnjavaju, ili sprečavanje prolaska kroz crveno svetlo. Država se bavi isključivo onim što joj omogućava da poveća imovinu onih što su na vlasti.

Pera

pre 7 godina

(Dejan, 5. decembar 2016 16:19)
Ja se slazem sa ovim sto je napisano, ali me zanima sta se desava kad stanar u Vasem stanu ne plati struju, vodu, itd? Kako je to regulisano u zakonu normalne drzave. Kod nas nije nikako. Stanar ne placa pola godine, samo nestane i stanodavcu ostaju dugovi da plati. Ili pak ako podstanar nece da izadje iz stana kad mu date otkaz u roku predvidjenom ugovorom.

Dejan

pre 7 godina

Ovaj zakon je u skladu sa slicnim zakonima u svim normalnim dtzavama. Ja imam tri stana u tri zgrade u Chicagu. U svakoj zgradi moram da dostavim polisu osiguranja ba minimum koji je odredila skupstina stanara. Svaki novi ugovor o izdavanju moram da dostavim "menadzmentu" pre nego se stanari usele. Na osnovu velicine syana osredjuje se postotak "vlasnistva" nad zajednickim delom zgrade i samim tim nad troskovima. Ukoliko se ne pridrzavam pravila kucnog reda, uprava ima pravo da me novcano kazni. Ukoliko neplacam svoj deo, zgrada ima pravo da pokrene sudski postupak prinudne naplate. Takodje stan se nemoze uknjiziti samim tim ni prodati ukoliko uprava ne povrdi da su svi troskovi namireni. Zgrade su registrovane kao preduzeca i mogu poslovati kao i sva ostala preduzeca u toj drzavi.

Q

pre 7 godina

U Srbiji postoji ogroman skriveni problem koji će, pre ili kasnije, promeniti sliku tržišta nekretnina – prevelik broj građana danas poseduje stanove koje dugoročno neće moći da zadrži.Stan nije samo imovina, već je i obaveza. Troškovi stanovanja se moraju postupno povećavati da bi se doveli na nivo koji će omogućiti i tekuće i investiciono održavanje zgrada. Proces propadanja zgrada i ruiniranje gradova se mora zaustaviti. Građani moraju razumeti da se obaveze prema zgradi koju sa drugima dele ne završavaju na unutrašnjoj strani ulaznih vrata njihovog stana.

Silver Surfer

pre 7 godina

@ drvobradi

Da je manjina dobila stanove ne bi se samo u Beogradu svojevremeno zidalo 10 000 stanova godisnje? Ko je naselio Novi Beograd, Brace Jerkovic ili neko slicno naselje sagradjeno u Beogradu? Nece biti da je manjina.
Naglasio sam da ima i onih koji su ceo radni vek izdvajali novac a da do stana nisu dosli. Ali, za to je kriva sklonost ka muljanju. Sistem jeste bio odlican ali sklonost ovdasnjih ljudi da sistem izigraju kostala je neke ljude. Da postoji odgovornost drzave prema gradjaninu jasno je moglo da se utvrdi koliko su ti ljudi izdvojili novca u stambeni fond (konvertovano u dolar ili nemacku marku) i da se potom obestete u adekvatnom novcanom iznosu ili stambenoj jedinici koja odgovara uplacenoj sumi. Medjutim, niti drzava ima odgovornost prema obicnom gradjaninu niti taj obican gradjanin ima svest da treba da se bori za svoja prava.
Ako je neko "dobio" stan i taj stan placao ceo radni vek da li bi bilo u redu da ponovo plati ono sto je vec platio? Na stranu sto je Milosevicev potez bio cisto populisticki.
Bez obzira na manjkavosti tog sistema koje je proizveo sam covek gramzivoscu, pohlepom i podmitljivoscu to je bio dobar plan kako da ljudi dodju do stana. Danas, ne da taj plan ne postoji vec drzava ni u jednoj oblasti nije zainteresovana za sudbinu pojedinca. On je ovom sistemu potreban da bi placao raznorazne namete.

luki

pre 7 godina

super. jedva cekam. zgrada u kojoj zivim ima sopstvenu kotlarnicu na mazut. zbog nekolicine stanara koji nece da ucestvuju u troskovima nabavke energenta (ostali su nam duzni par stotina hiljada dinara) ostatak stanara je resio da ne placa umesto njih te se sada grejemo na struju. pri tome, limiteri su na svega 16 ampera.

knjaz Miloš

pre 7 godina

Potpuno ispravno. Ko ne može da živi u gradu i poštuje pravila zajedničkog življenja neka živi na nekom drugom mestu ili bar, za život, jeftinijem gradu. Tako je svagde u svetu.

Q

pre 7 godina

Previše je građana koji poseduju imovinu velike vrednosti od koje ne žele da se odvoje, iako nemaju novca za njeno održavanje. Ovi oblici ponašanja se retko sreću u uređenim državama gde je pred građanima izbor – ili se obaveze izmiruju, ili se stan prodaje i sledi preseljenje u jeftiniji deo grada, manji stan, pa i na selo. U ovoj kategoriji su najčešće penzioneri. Razliku u vrednosti dobijenoj prodajom vrednije imovine i kupovinom „manje vredne“, koriste za podizanje kvaliteta života.Cena struje u Srbiji je neodrživo potcenjena, komunalije (sem možda grejanja) su takođe veoma niske, iznosi za održavanje zgrada su neodrživo mali. Na sve to treba dodati i hroničnu nedisciplinu u plaćanju i ovako niskih obaveza. I oni koji danas kupuju stanove, čine to očekujući da će se ovakva antipolitika nastaviti. Oni precenjuju svoje mogućnosti kupujući stanove koje sutra možda neće moći da izdržavaju, pogotovo kada budu pogođeni istovremenim rastom troškova stanovanja i rata za kredit.

nemoj da voziš Mercedes ako nemaš za gorivo

pre 7 godina

(Silver Surfer, 5. decembar 2016 17:03)

Ti živiš u zabludi. Nikoa, zapamti niko, nije izdvojio u stambeni fond onoliko para koliko vredi stan koji je dobio. To ti govorim kao neko ko se bavio tom problematikom. Ne sumnjam da će vlast ovo iskoristiti da svoje kadrove postavi kao prinudne upravitelje ipak i za to postoji lek. Stanari izaberu predsednika skupštine stanara i mirna Bačka. Međutim, ne ide baš to tako. Navikli ljudi da im drugi napravi stan, da im drugi održava pa sad kad treba da se to promeni - kuku majko. Podelili ste gomilu minusa ljudima koji su vam objasnili kako stoje stvari u inostranstvu a ljudi vam sve lepo objasnili.

Josip Milošević

pre 7 godina

Nema više mog dede (po kome sam dobio ime) i i strikana (sa kojim delim prezime) da poklanja stanove.Kupili stanove za par desetina DM (čast izuzecima) pa sada kao ko će da uđe u moj đedovinu.Postoji i druga strana vrata , može da ti se desi da ne možeš da iziđeš.

drvobradi

pre 7 godina

"zašto se predstavnicima stambenih zgrada u Srbiji nameće obaveza da rade ono što bi morale da rade državne institucije"
U poslednje vreme sam imao prilike da radim sa BIA i MUP kadrom, i potpuno mi je jasno zašto. Oni imaju jedan patološki nagon za kontrolom a nemaju kapacitet, sto intelektualni što tehnički da ga podmire, pa onda smisle sistem kako da drugi obavljaju njihov posao, umesto da naprave neko pametno rešenje.
@Silver surfer
U tom odličnom rešenju su svi plaćali, manjina je dobila stanove, neki su dobili i više stanova (razvodili se, muljali sa papirima itd). Drugi deo priče sa otkupom je isto zanimljiv, pošto niko nije platio cenu koju je trebao već su otkupljeni za male pare, za vreme hiperinflacije, kao što je Bogoljub vratio milionske kredite sa 100DM, gde je sa 2DM častio državu.

sale

pre 7 godina

Kako vam to podstanari ne plaćaju pola godine, pa nestanu da mi je znati? Živim kao podstanar i svaki mesec uz kiriju predam dokaze o uplati struje i infostana (jedino što se vodi na vlasnika), a imate i mogućnost da proverite uplate na vaše ime.

Corto

pre 7 godina

Koja grupa lopova se javlja ovde objašnjva zašto je dobro plaćati porez.

Oni ovde ne diskutuju da li je porez prevelik ili ne - oni ovde objašnjavaju da je iznajmljivanje njihovo bogom dano pravo i da nema država i bilo ko da traži ništa tu.

Porezi služe da se napravi društvo u kojoj zajednica i osoba mogu da prosperiraju. Očigledno je da neke zajednice rade to bolje ili lošije po uticajem istorije, obrazovanja, trenutnih uslova i potrebno je stalno preispitivati kako se te pare prikupljaju i troše. Kod nas je to rupa bez dna. Isto tako stvar je izbora ako ce neko izbjegavati porez - to je lični izbor.

Ali biti toliko bahat i javno tvrditi da je u redu biti bogat imati stan i zaradjivat na njemu i ne platiti porez na zaradu kao što drugi plaćaju na njihovu, e to je više od lopovluka, to je degenerativno stanje uma koje je drži ovu zemlju u stanju u kojem je sve ove godine.

Q

pre 7 godina

Naravno da svako ima pravo da ostane da živi gde želi, pod uslovom da izmiruje svoje obaveze za struju, grejanje, održavanje itd..Što se slobode izbora(stanovanja) tiče, ona je takođe nesporana, pod uslovom da se ne realizuje o trošku drugih. Tu sve počinje i tu se sve završava.

Q

pre 7 godina

Samo zahvaljujući ovako haotičnom ambijentu i potpunom nemaru države, građani mogu živeti u stanovima koji su ili veći, ili su na boljim lokacijama nego što oni realno to sebi mogu da priušte. Sigurno je da ima i onih koji čak žive i u gradu čije troškove života ne mogu podneti.

Dejan

pre 7 godina

@Pera
"...ali me zanima sta se desava kad stanar u Vasem stanu ne plati struju, vodu, itd?"
svaki stanar prijavljuje struju, telefon, kablovsku, internet sta god vec hoce na svoje ime, iako nebude placao, on snosi sve troskove i to nema veze sa stanodavcem. Ja kao stanodavac, kroz "Infostan" placam vodu (voda/kanalizacija/djubre) jer je to zajednicki trosak cele zgrade, i taj trosak placam na osnovu procenta vlasnistva.

Q

pre 7 godina

"Hej"- U mom tekstu je, između ostalog, reč o vlasnicima stanova koji ne izmiruju obaveze koje bi morali. Dakle, oni imaju tezaurisanu vrednost, i po tom kriterijumu oni nikako nisu siromašni. Oni mogu izaći iz problema i podići kvalitet života prodajom imovine i preseljenjem u skromniji smeštaj. Vi govorite o siromašnim građanima bez alternative. Njima država mora pomoći i to nije sporno. Hvala.

Tie_brake

pre 7 godina

Kao i kod svakog zakona koji dovodi do drasticnih promena stecenih, a u ovom slucaju i nasledjenih navika, dolazi do izrazaja snazan animozitet prema svemu sto ugrozava do sada vazeci neciji sistem vrednosti. Nista novo, i do sada vidjeno nebrojano puta. Ono sto iritira u celoj situaciji je to sto do izrazaja pokusavaju da dodju ljudi ciji intelektualni horizonti zavrsavaju na spoljnim zidovima njihovog stana i po svaku cenu svoj licni nedostatak elementarne kulture zivljenja u zajednickom objektu, pokusavaju da prikriju pod plastom nekih velikih politickih zavera i prevara. Jer eto uzivamo u savrsenom sistemu stanovanja, gde je sve jasno definisano i gde mozemo komotno da se pravimo nezainteresovani sve do trenutka dok ne postanemo direktno ugrozeni i zabrinuti za licni komfor. A onda prozivamo one koji su nesto ranije prozivali nas kada nismo imali motiv da ucestvujemo u resavanju "njegovog" problema.
Cast izuzecima, ali kao neko sa 40 godina zivota po razlicitim stambenim jedinicama, mislim da je ovo sablon koji vlada u vecini zgrada. I sada, kada se pokusava napraviti bilo kakav iskorak, otklon od lose prakse, najlakse je odmah poceti sa kritikom, a da pri tome ni jednog trenutka ne pomislis da li od toga mozda i moze da ispadne na kraju nesto dobro.
Ja sam uvek za varijantu da se da sansa promeni, pa neka se usput rade neke dorade, korekcije dok se ne nadje definitivno resenje. Najlakse je sedeti i ne talasati, sve dok nisi ugrozen, a onda traziti krivca u svakome osim u sebi samom.

Bilja

pre 7 godina

Ima ljudi koji žive kod prijatelja, poznanika, plaćaju režije za stan, ali ne plaćaju nikakvu kiriju.Znači,žive u tom stanu kao podstanari, ali besplatno.Znači,nema poreza za državu. Država može da uzme porez samo u slučaju da i stanodavac i podstanar to žele, njihova dobra volja. A ako neće, tu država ne može ništa. Kako će da dokaže da podstanar plaća vlasniku stana? Nikako. Jednostavno, svaki podstanar može da kaže da stanuje besplatno.

veterinarBG

pre 7 godina

Ima ljudi koji žive kod prijatelja, poznanika, plaćaju režije za stan, ali ne plaćaju nikakvu kiriju.Znači,žive u tom stanu kao podstanari, ali besplatno.Znači,nema poreza za državu. Država može da uzme porez samo u slučaju da i stanodavac i podstanar to žele, njihova dobra volja. A ako neće, tu država ne može ništa. Kako će da dokaže da podstanar plaća vlasniku stana? Nikako. Jednostavno, svaki podstanar može da kaže da stanuje besplatno.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Bilja, 6. decembar 2016 00:16)

U tom slucaju drzava naplacuje porez na "visak stambenog prostora" tj. na nekretninu koja se ne koristi,ne znam kako se to strucno zove, ali je znatno veci porez, pa mu dodje na isto, jer vlasnik ostvaruje dobit tako sto mu drugi placa racune i odrzava kucu. Na zapadu ne mozete dati ili izdati stan ako skupstina stanara to ne dozvoli.

knjaz Miloš

pre 7 godina

Potpuno ispravno. Ko ne može da živi u gradu i poštuje pravila zajedničkog življenja neka živi na nekom drugom mestu ili bar, za život, jeftinijem gradu. Tako je svagde u svetu.

Q

pre 7 godina

Previše je građana koji poseduju imovinu velike vrednosti od koje ne žele da se odvoje, iako nemaju novca za njeno održavanje. Ovi oblici ponašanja se retko sreću u uređenim državama gde je pred građanima izbor – ili se obaveze izmiruju, ili se stan prodaje i sledi preseljenje u jeftiniji deo grada, manji stan, pa i na selo. U ovoj kategoriji su najčešće penzioneri. Razliku u vrednosti dobijenoj prodajom vrednije imovine i kupovinom „manje vredne“, koriste za podizanje kvaliteta života.Cena struje u Srbiji je neodrživo potcenjena, komunalije (sem možda grejanja) su takođe veoma niske, iznosi za održavanje zgrada su neodrživo mali. Na sve to treba dodati i hroničnu nedisciplinu u plaćanju i ovako niskih obaveza. I oni koji danas kupuju stanove, čine to očekujući da će se ovakva antipolitika nastaviti. Oni precenjuju svoje mogućnosti kupujući stanove koje sutra možda neće moći da izdržavaju, pogotovo kada budu pogođeni istovremenim rastom troškova stanovanja i rata za kredit.

Josip Milošević

pre 7 godina

Nema više mog dede (po kome sam dobio ime) i i strikana (sa kojim delim prezime) da poklanja stanove.Kupili stanove za par desetina DM (čast izuzecima) pa sada kao ko će da uđe u moj đedovinu.Postoji i druga strana vrata , može da ti se desi da ne možeš da iziđeš.

Dejan

pre 7 godina

Ovaj zakon je u skladu sa slicnim zakonima u svim normalnim dtzavama. Ja imam tri stana u tri zgrade u Chicagu. U svakoj zgradi moram da dostavim polisu osiguranja ba minimum koji je odredila skupstina stanara. Svaki novi ugovor o izdavanju moram da dostavim "menadzmentu" pre nego se stanari usele. Na osnovu velicine syana osredjuje se postotak "vlasnistva" nad zajednickim delom zgrade i samim tim nad troskovima. Ukoliko se ne pridrzavam pravila kucnog reda, uprava ima pravo da me novcano kazni. Ukoliko neplacam svoj deo, zgrada ima pravo da pokrene sudski postupak prinudne naplate. Takodje stan se nemoze uknjiziti samim tim ni prodati ukoliko uprava ne povrdi da su svi troskovi namireni. Zgrade su registrovane kao preduzeca i mogu poslovati kao i sva ostala preduzeca u toj drzavi.

Corto

pre 7 godina

Koja grupa lopova se javlja ovde objašnjva zašto je dobro plaćati porez.

Oni ovde ne diskutuju da li je porez prevelik ili ne - oni ovde objašnjavaju da je iznajmljivanje njihovo bogom dano pravo i da nema država i bilo ko da traži ništa tu.

Porezi služe da se napravi društvo u kojoj zajednica i osoba mogu da prosperiraju. Očigledno je da neke zajednice rade to bolje ili lošije po uticajem istorije, obrazovanja, trenutnih uslova i potrebno je stalno preispitivati kako se te pare prikupljaju i troše. Kod nas je to rupa bez dna. Isto tako stvar je izbora ako ce neko izbjegavati porez - to je lični izbor.

Ali biti toliko bahat i javno tvrditi da je u redu biti bogat imati stan i zaradjivat na njemu i ne platiti porez na zaradu kao što drugi plaćaju na njihovu, e to je više od lopovluka, to je degenerativno stanje uma koje je drži ovu zemlju u stanju u kojem je sve ove godine.

Q

pre 7 godina

U Srbiji postoji ogroman skriveni problem koji će, pre ili kasnije, promeniti sliku tržišta nekretnina – prevelik broj građana danas poseduje stanove koje dugoročno neće moći da zadrži.Stan nije samo imovina, već je i obaveza. Troškovi stanovanja se moraju postupno povećavati da bi se doveli na nivo koji će omogućiti i tekuće i investiciono održavanje zgrada. Proces propadanja zgrada i ruiniranje gradova se mora zaustaviti. Građani moraju razumeti da se obaveze prema zgradi koju sa drugima dele ne završavaju na unutrašnjoj strani ulaznih vrata njihovog stana.

Q

pre 7 godina

Samo zahvaljujući ovako haotičnom ambijentu i potpunom nemaru države, građani mogu živeti u stanovima koji su ili veći, ili su na boljim lokacijama nego što oni realno to sebi mogu da priušte. Sigurno je da ima i onih koji čak žive i u gradu čije troškove života ne mogu podneti.

Tie_brake

pre 7 godina

Kao i kod svakog zakona koji dovodi do drasticnih promena stecenih, a u ovom slucaju i nasledjenih navika, dolazi do izrazaja snazan animozitet prema svemu sto ugrozava do sada vazeci neciji sistem vrednosti. Nista novo, i do sada vidjeno nebrojano puta. Ono sto iritira u celoj situaciji je to sto do izrazaja pokusavaju da dodju ljudi ciji intelektualni horizonti zavrsavaju na spoljnim zidovima njihovog stana i po svaku cenu svoj licni nedostatak elementarne kulture zivljenja u zajednickom objektu, pokusavaju da prikriju pod plastom nekih velikih politickih zavera i prevara. Jer eto uzivamo u savrsenom sistemu stanovanja, gde je sve jasno definisano i gde mozemo komotno da se pravimo nezainteresovani sve do trenutka dok ne postanemo direktno ugrozeni i zabrinuti za licni komfor. A onda prozivamo one koji su nesto ranije prozivali nas kada nismo imali motiv da ucestvujemo u resavanju "njegovog" problema.
Cast izuzecima, ali kao neko sa 40 godina zivota po razlicitim stambenim jedinicama, mislim da je ovo sablon koji vlada u vecini zgrada. I sada, kada se pokusava napraviti bilo kakav iskorak, otklon od lose prakse, najlakse je odmah poceti sa kritikom, a da pri tome ni jednog trenutka ne pomislis da li od toga mozda i moze da ispadne na kraju nesto dobro.
Ja sam uvek za varijantu da se da sansa promeni, pa neka se usput rade neke dorade, korekcije dok se ne nadje definitivno resenje. Najlakse je sedeti i ne talasati, sve dok nisi ugrozen, a onda traziti krivca u svakome osim u sebi samom.

Kale*

pre 7 godina

Otpor narode!
Da vidim tog upravnika koji će me naterati da mu otvorim vrata!
Da vidim, ko može da me natera da razgovaram sa nekim, ako ja to ne želim!

Q

pre 7 godina

"Hej"- U mom tekstu je, između ostalog, reč o vlasnicima stanova koji ne izmiruju obaveze koje bi morali. Dakle, oni imaju tezaurisanu vrednost, i po tom kriterijumu oni nikako nisu siromašni. Oni mogu izaći iz problema i podići kvalitet života prodajom imovine i preseljenjem u skromniji smeštaj. Vi govorite o siromašnim građanima bez alternative. Njima država mora pomoći i to nije sporno. Hvala.

Silver Surfer

pre 7 godina

@ Josip Milošević

Pricate neistine. Jer, u doba SFRJ svi zaposleni su bili obavezni da tokom radnog veka svakog meseca izdvajaju novac u stambeni fond (moguce je da se to u nekim preduzecima drugacije zvalo). Recimo, moj otac je izdvajao novac u taj fond i onda kada je stan "dobio". Ti po Vama, poklonjeni stanovi, i te kako su placeni. Onda su, gradjani otkupom stanova morali drugi put da plate ono sto su vec platili. Cinjenica je da su neki novac izdvajali ceo radni vek a da do stana nisu dosli. Takodje, cinjenica je i da su neki uspeli da se domognu dva, tri stana. Ali, to govori o nama. Zloupotrebljen je odlican sistem koji je obicnom coveku omogucavao da dodje do krova nad glavom, da zasnuje porodicu na jedan zdrav nacin. Tadasnji rezim vodio je vise racuna o pojedincu nego sto to cini, ovaj, demokratski. Niko u poslednjih 15 godina nije zeleo da kreira uslove da pre svega mladi pa i svi ostali do krova nad glavom dodju na povoljan nacin vec su prepusteni hajduciji i zelenasenju banaka. Pretpostavljam da je to pozeljan model.
Mozemo da polemisemo da li je odredjeni sistem dobar ili ne ali je porazavajuce da je u SFRJ vise cinjeno za obicnog coveka nego sto se to cini u danasnjem demokratskom sistemu.

zekonja

pre 7 godina

Porez na imovinu neka placa onaj ko je od drzave dobio stan u ono srecnije vreme. Ja sam svoj stan zaradio krvavim radom sa svojih 10 prstiju. Da li mi je drzava nabavila stan? Nije ga cak ni sagradila nego je to uradio privatnik, koji je pritom poplacao sve sto se moglo i nije moglo i sad ja jos da placam do kraja zivota i moja deca nekome porez na taj stan? Ljudi porez na imovinu je neustavan potpuno za vecinu nas.

nemoj da voziš Mercedes ako nemaš za gorivo

pre 7 godina

(Silver Surfer, 5. decembar 2016 17:03)

Ti živiš u zabludi. Nikoa, zapamti niko, nije izdvojio u stambeni fond onoliko para koliko vredi stan koji je dobio. To ti govorim kao neko ko se bavio tom problematikom. Ne sumnjam da će vlast ovo iskoristiti da svoje kadrove postavi kao prinudne upravitelje ipak i za to postoji lek. Stanari izaberu predsednika skupštine stanara i mirna Bačka. Međutim, ne ide baš to tako. Navikli ljudi da im drugi napravi stan, da im drugi održava pa sad kad treba da se to promeni - kuku majko. Podelili ste gomilu minusa ljudima koji su vam objasnili kako stoje stvari u inostranstvu a ljudi vam sve lepo objasnili.

Dick

pre 7 godina

Većina naroda Srbije nema šta da jede, odakle im para za fasade i kojekakve kuluke i harače komunjara koje vladaju Srbijom. Valjda se prvo razvije ekonomija donesu zakoni za razvoj malih i sredjih preduzeća, rastereti se i olakša otvaranje firmi i zapošljavanje, a posle ide sve ostalo. To su ipak baš najosnovnije stvari, nije valjda da ti silni super stručnjaci koji rade po državnim organima sa super silnim diplomama Srbije ne znaju osnovne stvari. Ako je tako, prvi korak je onda raspuštanje i rasformiranje svih tih organa koji očigledno ne služe ničemu.

Milutin

pre 7 godina

Iseljavanja ljudi, zaplena imovine,... Kao da slusam o ustasama u proteklim ratovima. Nisam ocekivao da drzava vrsi genocid nad sopstvenim narodom

Mr. No

pre 7 godina

Vlada pokusava da nametne harac u poslovima gde nema nikakav udeo kao sto je naprimer izdavanje stanova. Niti ih i jedna strana nesto pita, niti trazi, niti oni ikako doprinose poboljsanju tog posla. I gle cuda, sve to funkcionise prilicno dobro. Sada su smislili da nas okrenu jedne protiv drugih i da sitnim parama kupuju drukare. Ovo im nece proci...

Dejan

pre 7 godina

@Pera
"...ali me zanima sta se desava kad stanar u Vasem stanu ne plati struju, vodu, itd?"
svaki stanar prijavljuje struju, telefon, kablovsku, internet sta god vec hoce na svoje ime, iako nebude placao, on snosi sve troskove i to nema veze sa stanodavcem. Ja kao stanodavac, kroz "Infostan" placam vodu (voda/kanalizacija/djubre) jer je to zajednicki trosak cele zgrade, i taj trosak placam na osnovu procenta vlasnistva.

Muskarac35

pre 7 godina

Pitam sve one koji su protiv ovog zakona - kako naterati 2/3 stanara, koji ne žele da učestvuju u tekućem i investicionom održavanju stanbenih zgrada u kojima žive i na taj način drže kao taoce onu 1/3 odgovornih stanara, koji žele da održavaju i da investiraju u zgradu u kojoj žive? Da li ste svesni u kakvim se problemima nalaze stanari npr. koji stanuju na poslednjim spratovima zgrada sa ravnim krovovima i muku muče sa prokišnjavanjem samo zato što ostali sanari ne žele da učestvuju na sanaciji krova, i da za to izdvoje srazmerna sredstva, i ako je to njihova zakonska obaveza, jer je imovina zajednička, a država nema kapaciteta da ih na to primora?

Zoran

pre 7 godina

Nema više mog dede (po kome sam dobio ime) i i strikana (sa kojim delim prezime) da poklanja stanove.Kupili stanove za par desetina DM (čast izuzecima) pa sada kao ko će da uđe u moj đedovinu.Postoji i druga strana vrata , može da ti se desi da ne možeš da iziđeš.
(Josip Milošević, 5. decembar 2016 13:33)

Josipe, dušo, (mada znam da ti to nije ime), moj deda (35 g. staža) otac (35), majka, (30), brat (10 do odlaska u Australiju 1988.), njegova supruga(10g. do odlaska) moja prva supruga(10 g. staža) druga supruga (12 g. staža), ja (30 g. staža). Sve ovo staž iz Titovog socijalizma.

Ja živim u stanu koji sam nasledio od dede a koji je iz perioda između I i II Sv. rata i koji je on tada kupio. Znači, 127 godina rada i izdvajanja u tzv. stambene fondove za 0(nula) kvadrata o Broza & Comp.

A Milošević što je omogućio kao fol neki otkup vlasništva i to za 5...10...15... DEM. to je bilo populističko politikanstvo par exelance! I on je bio prevarant i demagog taman koliko i tvoj prezimenjak ali ih je ovaj što je po drugi put u zadnje dve decenije zajašio, prevazišao za tri dužine!

mirjana

pre 7 godina

cim su stigli na vlast, SNSovci su krenuli u otimanje i bilo je odmah jasno da ce , kad nestane para, poci po kucama....u skoli smo ucili , zgrazavajuci se, kako su nam Turci uzimali desetak , pa danas mozemo zavapiti:"Turci, vratite se, sve vam je oprosteno!!!!ovakvih razbojnika SRbija do sada nije imala...

XXL

pre 7 godina

To i jeste primarni cilj ovoga Režima da do kapitala dođe preko imovine građana. Odmah je bilo jasno čim su se ustoličili u prvom mandatu, a kroz nekakvu kvazi monetarnu politiku koju vode kao po nalogu MMF-a svodi se da ta institucija upire prstom u imovinu građana kroz visoke poreze i namete, visoku novčanu kaznenu politiku i sve što bi obuhvatilo ukoliko građanin nije, a neće biti platežno sposoban da bude meta izvršitelja. Da se ne ponavljam ovaj experiment MMF nekome će doneti futelju u svetskoj banci ili MMF-u kako je već pisano u medijima al' to sam već komentarisao.

masak

pre 7 godina

Meni nije jasno kako ce taj upravnik da zna ko je podstanar? Kako on da zna ko je vlasnik stana? Bilo ko da zivi u stanu nema obavezu nikoga da pusti u stan osim policije (i to sa nalogom) i nema obaveze da daje bilo kakve informacije bilo kome...osim MUPu...a opet MUP nema pravo da koristi te informacije i daje drugima.

vasa

pre 7 godina

Ako ste kupili stan, platili porez to je jednostavno lična privatna svojina, u Sloveniji se ne plaća godišnji porez na stan, apsolutno normalno, jednom plaćeno, a mi plaćamo redovno nešto što je naše zar nije pljačka i otimačina, a za ove pametnjakoviće što kažu da ko ne može da priušti veći stan u centru treba da ode u manji ili na selo, šta reći sem da su botovi, imate primer gde neko živi ceo život u tom većem stanu, doživi neke godine i ostane bez bračnog druga samim tim primanja su drastično manja potrebe postaju veće jer troškovi lečenja nisu mali i dali mislite da tek tako treba da se proda taj stan da se ostave uspomene, navike da stariji ljudi menjaju sredinu i da ih teramo da se bakću u nekim godinama sa agencijama, birokratijom, pritom kod nas tržište nekretnina jedva da postoji, u nekim zemljama imate državne agencije kod kojih momentalno prodate stan ovde naravno nije tako.

Gille

pre 7 godina

Kako drugačije tumačiti ovakav Zakon o stanovanju koji je na štetu građana, a u korist države, pita se Jovanović

Tumacenje:"Zivela drzava, dole narod"

Q

pre 7 godina

Naravno da svako ima pravo da ostane da živi gde želi, pod uslovom da izmiruje svoje obaveze za struju, grejanje, održavanje itd..Što se slobode izbora(stanovanja) tiče, ona je takođe nesporana, pod uslovom da se ne realizuje o trošku drugih. Tu sve počinje i tu se sve završava.

Stefan

pre 7 godina

Oko izdavanja stanova stvar je jednostavna.Svako ko izdaje stan,platio bi porez,ako bi ga drzava zastitila od potencijalne stete ili dugovanja koji zakupci naprave.
U ovom slucaju,drzava bi htela da uzima 20% a vlasnik nema nikakvu zastitu npr.dug za struju ili infostan vec nosi ceo rizik.
Slobodno pitajte MMF kako se na zapadu tretira privatna svojina (restitucija ili zasticeni stanari) pa tek kada to ova drzava bude resila,moze da razmislja o oporezivanju.
Uzmanje dodatnih para od siromasnog naroda sve tera u sivu zonu.

samo licemeri se cude

pre 7 godina

Nece gradjani ostajati bez stanova zbog nekakvog zakona, nego zato sto vec 25 godina glasaju za proverene lopove, lazove i prevarante.

sale

pre 7 godina

Kako vam to podstanari ne plaćaju pola godine, pa nestanu da mi je znati? Živim kao podstanar i svaki mesec uz kiriju predam dokaze o uplati struje i infostana (jedino što se vodi na vlasnika), a imate i mogućnost da proverite uplate na vaše ime.

M.

pre 7 godina

@Zašto bi neko to radio?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (gavrilo, 5. decembar 2016 12:56)

Kao i uvek, zato sto moze. Nije mi jasno sta je tu nejasno.

Pera

pre 7 godina

(Stefan, 5. decembar 2016 13:28)
Slazem se, ali nakon izglasavanja ovog zakona moracemo da placamo taj porez posto ce nas predsednici stanarske skupstine prijavljivati. Bez obzira sto opet ni stanodavci ni podstanari nece imati nikakve zastite.

drvobradi

pre 7 godina

"zašto se predstavnicima stambenih zgrada u Srbiji nameće obaveza da rade ono što bi morale da rade državne institucije"
U poslednje vreme sam imao prilike da radim sa BIA i MUP kadrom, i potpuno mi je jasno zašto. Oni imaju jedan patološki nagon za kontrolom a nemaju kapacitet, sto intelektualni što tehnički da ga podmire, pa onda smisle sistem kako da drugi obavljaju njihov posao, umesto da naprave neko pametno rešenje.
@Silver surfer
U tom odličnom rešenju su svi plaćali, manjina je dobila stanove, neki su dobili i više stanova (razvodili se, muljali sa papirima itd). Drugi deo priče sa otkupom je isto zanimljiv, pošto niko nije platio cenu koju je trebao već su otkupljeni za male pare, za vreme hiperinflacije, kao što je Bogoljub vratio milionske kredite sa 100DM, gde je sa 2DM častio državu.

Pera

pre 7 godina

(Dejan, 5. decembar 2016 16:19)
Ja se slazem sa ovim sto je napisano, ali me zanima sta se desava kad stanar u Vasem stanu ne plati struju, vodu, itd? Kako je to regulisano u zakonu normalne drzave. Kod nas nije nikako. Stanar ne placa pola godine, samo nestane i stanodavcu ostaju dugovi da plati. Ili pak ako podstanar nece da izadje iz stana kad mu date otkaz u roku predvidjenom ugovorom.

Silver Surfer

pre 7 godina

@ drvobradi

Da je manjina dobila stanove ne bi se samo u Beogradu svojevremeno zidalo 10 000 stanova godisnje? Ko je naselio Novi Beograd, Brace Jerkovic ili neko slicno naselje sagradjeno u Beogradu? Nece biti da je manjina.
Naglasio sam da ima i onih koji su ceo radni vek izdvajali novac a da do stana nisu dosli. Ali, za to je kriva sklonost ka muljanju. Sistem jeste bio odlican ali sklonost ovdasnjih ljudi da sistem izigraju kostala je neke ljude. Da postoji odgovornost drzave prema gradjaninu jasno je moglo da se utvrdi koliko su ti ljudi izdvojili novca u stambeni fond (konvertovano u dolar ili nemacku marku) i da se potom obestete u adekvatnom novcanom iznosu ili stambenoj jedinici koja odgovara uplacenoj sumi. Medjutim, niti drzava ima odgovornost prema obicnom gradjaninu niti taj obican gradjanin ima svest da treba da se bori za svoja prava.
Ako je neko "dobio" stan i taj stan placao ceo radni vek da li bi bilo u redu da ponovo plati ono sto je vec platio? Na stranu sto je Milosevicev potez bio cisto populisticki.
Bez obzira na manjkavosti tog sistema koje je proizveo sam covek gramzivoscu, pohlepom i podmitljivoscu to je bio dobar plan kako da ljudi dodju do stana. Danas, ne da taj plan ne postoji vec drzava ni u jednoj oblasti nije zainteresovana za sudbinu pojedinca. On je ovom sistemu potreban da bi placao raznorazne namete.

dragan

pre 7 godina

ovde je glavni argument da podstanari toboze ne placaju racune i nece da ucestvuju u zajednickim troskovima.
Pa i ne moraju.
Tu je gazda da to plati, a racun posle ispostavi podstanaru kroz povecanu kiriju ako zeli.. Ako podstanar nece da plati, neka trazi drugi stan.
Ja ako planiram u nekom stanu da budem 6 meseci npr, ne zelim i necu da ulazem u krov te zgrade jer to nije moje. To treba da radi vlasnik. Moje je samo da odaberem stan koji mi odgovara cenovno.
Vlasnik treba da izracuna koliko treba da bude kirija a da pokriva sva ulaganja itd.

Zlatko

pre 7 godina

Pogledajte u literaturi kako kancer razara organizam. Po takvom modelu politikanti na vlasti i opoziciji, u kontinuitetu, razaraju ovo pojedinca, porodicu, društvo i državu. Ne postoji zakon koji je donet na zadovoljstvo običnog čoveka. Pronađite ga i demantujte me.

Vladimir

pre 7 godina

...
...
da za to izdvoje srazmerna sredstva, i ako je to njihova zakonska obaveza, jer je imovina zajednička, a država nema kapaciteta da ih na to primora?

Odgovor:
Ako zakonska obaveza postoji a država nema kapaciteta, znači da država nema volju ili kapacitet da vrši svoju funkciju. Drugim rečima, ne treba uvoditi nove još restriktivnije zakone, nego država treba da postupi po postojećem zakonu, i kazni stanare koji izbegavaju zakonsku obavezu.

Svrha postojanja države je održavanje reda, ali ova država ima sasvim drugu namenu (bogaćenje vlastodržaca), a održavanje reda nije bitno. Bilo da je to sređivanje krovova što prokišnjavaju, ili sprečavanje prolaska kroz crveno svetlo. Država se bavi isključivo onim što joj omogućava da poveća imovinu onih što su na vlasti.

navijac

pre 7 godina

@Ovaj zakon je u skladu sa slicnim zakonima u svim normalnim dtzavama. Ja imam tri stana u tri zgrade u Chicagu. U svakoj zgradi moram da dostavim polisu osiguranja ba minimum koji je odredila skupstina stanara....
(Dejan, 05. decembar 2016 16:19)

Ovde kod nas odavno su se sve obaveze i cene izjednacile sa onima na zapadu, jedino su nam plate i dalje africke!!

veterinarBG

pre 7 godina

Ima ljudi koji žive kod prijatelja, poznanika, plaćaju režije za stan, ali ne plaćaju nikakvu kiriju.Znači,žive u tom stanu kao podstanari, ali besplatno.Znači,nema poreza za državu. Država može da uzme porez samo u slučaju da i stanodavac i podstanar to žele, njihova dobra volja. A ako neće, tu država ne može ništa. Kako će da dokaže da podstanar plaća vlasniku stana? Nikako. Jednostavno, svaki podstanar može da kaže da stanuje besplatno.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Bilja, 6. decembar 2016 00:16)

U tom slucaju drzava naplacuje porez na "visak stambenog prostora" tj. na nekretninu koja se ne koristi,ne znam kako se to strucno zove, ali je znatno veci porez, pa mu dodje na isto, jer vlasnik ostvaruje dobit tako sto mu drugi placa racune i odrzava kucu. Na zapadu ne mozete dati ili izdati stan ako skupstina stanara to ne dozvoli.

A1

pre 7 godina

Nije istina da u HR ostaju bez stanova tek tako... U HR je jasno od kad su prodani stanovi, tko upravlja zgradama, tko je predstavnik stanara, kako se biraju članovi vijeća suvlasnika, ili skupština stanara...U Hr je svim vlasnicima poznato kolika je pričuva koja ide na održavanje zajedničkih dijelova zgrade, svake godine se dobije izvještaj o troškovima, zna se stanje na računu jer svaka zgrada ima svoj račun, svake godine se objavljuje usvojeni plan održavanja za iduću godinu, postoje kod nekih i planovi za 5 godina... Inspektori prolaze kontroliraju sve i svašta od rasvjete i rasvjetljenosti zajedničkih hodnika, od pristupačnosti osobama s invaliditetom (obaveza je da svaka zgrada sa više od 10 stanova mora imati rampu za invalide, parkirno mjesto za invalide...), provjerava se svake godine ispravnost liftova, svake godine se provjerava i ispituje hidrantska mreža i vatrogasni aparati,...
Normalno je da se kontrolira, u neboderu gdje ja stanujem inspektor je zabranio korištenje lifta (zgrada sa 25 kata) uz dogovr sa upraviteljem i predstavnikom stanara uz pomoć banke napravljen je novi lift za manje od 10 dana... i normalno je da se vlasnici brinu o svojoj imovini i da ih inspektori i ovlaštene osobe kontroliraju jer zakon vrijedi jednako za sve, ali nije normalno da se predstavnik stanara bavi tko je gdje podstanar, to oko legitimiranja i kontrole radi ipak POLICIJA.
http://www.udruga-stanara.hr/

Bilja

pre 7 godina

Ima ljudi koji žive kod prijatelja, poznanika, plaćaju režije za stan, ali ne plaćaju nikakvu kiriju.Znači,žive u tom stanu kao podstanari, ali besplatno.Znači,nema poreza za državu. Država može da uzme porez samo u slučaju da i stanodavac i podstanar to žele, njihova dobra volja. A ako neće, tu država ne može ništa. Kako će da dokaže da podstanar plaća vlasniku stana? Nikako. Jednostavno, svaki podstanar može da kaže da stanuje besplatno.

luki

pre 7 godina

super. jedva cekam. zgrada u kojoj zivim ima sopstvenu kotlarnicu na mazut. zbog nekolicine stanara koji nece da ucestvuju u troskovima nabavke energenta (ostali su nam duzni par stotina hiljada dinara) ostatak stanara je resio da ne placa umesto njih te se sada grejemo na struju. pri tome, limiteri su na svega 16 ampera.