Gaga
pre 7 godina
Da li se ova subvencija za gradnju nuća dodeljuje i kod nas?
Petak, 02.12.2016.
12:04
Nemačka vlada donela je odluku da subvencioniše kupovinu nekretnine sa 20.000 evra.
Izvor: SEEbiz
pre 7 godina
Da li se ova subvencija za gradnju nuća dodeljuje i kod nas?
pre 7 godina
Za sve koji pitaju "a nasa drzava..." da vas podsetim da ste za kupovinu PRVOG stana oslobodjeni placanja PDVa... Ne znam da li tih 20% bude dovoljno za wc, kuhinju ili hodnik ali nikako nije malo...
pre 7 godina
Od kolevke pa do groba ! placaj bato ..... spusti glavu stedi i radi kao konj i placaj ! Zahvaljujuci jacini valute jednom godisnje odes u neku zemlju, recimo Srbiju i odigras bogatog Nemca ili nek og iz neke druge bogate zemlje ???? U kapitalizmu te siluju zakonski, braco moja
pre 7 godina
Ne znam u kojoj Nemackoj su stanovi 500-1500€ kvadrat. Ovde nema pristojnog stana od 60ak kvadrata ispod 200.000€ (mali grad) tj. 450.000€ (veliki grad). Izgradnja kuce od 140-150m2 kosta oko 500.000€ (kljuc u ruke, plus plac), ako cete dobar deo posla raditi u svojoj reziji, trebace vam bar 350.000. Za ucesce vam uglavnom treba 20% od cene nekretnine. Krediti se mahom uzimaju na vise od 20 godina i kao sto neko napisa, ukoliko ostanete bez posla, razvedete se, banka automatski dovodi u pitanje vasu daljnju sposobnost otplate.
Pozdrav iz Bavarske.
pre 7 godina
E ljudi moji Minhen, Keln kvadrat 4000€ - 5000€ pa ti kupi stan.
Nisu ludi Nemci što većina njih renta stan.
pre 7 godina
(Supervizor, 2. decembar 2016 12:55)
Nasi ljudi cesto ne kapiraju da cenu stanova u zapadnim gradovima ne odredjuju samo goli kvadrati, kao u Beogradu, vec i druga, mnogo vaznija stvar: stanje same stambene zgrade i visina servisnih troskova, koji variraju izmedju 50 evra mesecno (novogradnje) i 300-400 evra (stare zgrade u losem stanju). Te pare idu skupstini vlasnika stanova u zgradi i koriste se za tekuce odrzavanje, iznenadne popravke itd. Zato stan iste kvadrature u istom kvartu moze da kosta 1000-4000 evra/m2. Sto je zgrada novija i cena odrzavanja niza, stan je skuplji i obrnuto! I zato nema smesnih rasprava oko kvadrature sa prodavcem kao u Beogradu, tipa: je li, da li si uracunao lodje i vesernicu u tih 100 m2 ili ne? I da li ta soba stvarno ima 20 m2 ili me ti malcice lazes? I slicne gluposti. Prodavac ti samo kaze: stan je taj, kosta toliko, a ti se cenkaj ako hoces, ako neces gubi se napolje, jer imam i druge kupce!
pre 7 godina
Pa dobro i kod nas se priprema zakon da se ministrima omogući kupovina državnih stanova na 20 godina bez kamate. Plus, verovatno su stanovi procenjeni na pola realne vrednosti. Ne razumem šta se hvale ovi Nemci...
pre 7 godina
Prosečna cena kvadrata u Nemačkoj 500evra???
Okolina Minhena nije uopšte jeftina
U Berlinu cene idu gore ispod1500 faktički nema ništa
pre 7 godina
Kada bi se u Srbiji placao porez u istom procentu kao u Nemackoj, to bi moglo i u Srbiji.
A do tada, nastavimo sa kukanjem...
pre 7 godina
Odlicna stvar. Ako se uzme u obzir da je cena kvadrata u Nemackoj prosecno oko 500 evra drzava vam kupuje oko 40 kvadrata. Vi dodate jos 30.000 evra i imate stan od 100 kvadrata. Napisao sam komentar cisto da pojedini shvate da vam ne kupuju WC nego skoro pola stana. Razlog je taj sto u Nemackoj vec godinama niko ne kupuje stanove. Niti mladi ljudi zele stanove. Ni kola. Ni namestaj. Tu je problem jer sve to smanjuje ekonomski potencijal zemlje. Oni zele da se svako zaduzuje do maksimuma a mladi ovde to ne zele. Nemci zive jako lepe i ne zele stres (kein stress).
pre 7 godina
Ajde sada na stranu strasti, ali proputovao sam celu Evropu uzduz i popreko i glavu na panj stavljam-u Srbiji je daleko NAJGORE.
Najgore zdravstvo
Najgore sudstvo
Najgore obrazovanje
Najgora policija
Najugrozenija bezbednost i ljudske slobode
Najgora putna infrastruktura
Najgori kvalitet zivota
Zapadnonod Sibira, Srbija je najgore mesto za zivot na severnoj zemljinoj polulopti.
pre 7 godina
Što nas bombardujete sa tim vestima iz drugih zemalja, što bi to nas trebalo da zanima... jel se vi to nama ovde rugate i dosipate so na ranu? Sram vas bilo!
pre 7 godina
Nije to bas tako jednostavno. Da bi kupili stan u Njemackoj u dzepu trebate imati 10 000 do 20 000 eura kesa. Da se plate nameti u vidu notara,poreza drzavi...Ako bi za to htjeli dici dodatni kredit tada vam rejting pada i tesko da bi dobili kredit za stan ako nemate primanja u kuci barem 4000 mjesecno.Ne otplacuje se nikad cijeli iznos kredita vec dvije trecine ali si obavezan upisati mjesecnu stednju tako da bi preostali iznos isplatio jednokratno od toga kad isplatis predposljednju ratu za kredit.To je kao u vidu smanjenja kamate na godine otplacivanja. Ima tu milion stavki. Moj prijatelj je kupio stan zajedno sa zenom na otplatu na 20 godina. Prosle su se godine rastali. Kredit su placali 5 godina. Sada banka zeli njemu kao nosiocu kredita oduzeti stan jer on sam predstavlja rizik za otplacivanje. Mjesecno placa 900 eura,nije mu problem ali s obzirom da mu bivsa zena zaradjuje manje od njega on njoj mora doplacivati 350 eura mjesecno nekakvu rentu kao uzdrzavanje iako nemaju djece. Tih 350 eura pak rusi njemu rejting u kalkulacijama banke i sad je na pragu da sve izgubi.Sudskim putem pokusava nesto, i to kosta puno a sad koliki je uspjeh u parnicenju s bankama.....
pre 7 godina
@ bijeli
Najavljena PRIVREMENA mjera je osuđena na propast. Naivci mogu samo izgubiti polog i uvalit se u neviđene probleme.
pre 7 godina
Ma, daleko je ta Evropa...i sta ce nama bilo kako uskladjivanje sa EU, sta ce nam pristupni fondovi...jedino kome ne bi odgovarao ulazak u EU su ovi sa vlasti. A patriJote ce opet da tvrde kako je EU robovlasnicko drustvo, kako nam ne trebaju i kako nam je super gde smo. Ili cemo svi zajedno u Evropu ili ja odo sam.
pre 7 godina
Nesto slicno postoji vec decenijama u Holandiji. Kada kupis kucu ili stan na kredit, drzava ti svake godine od poreza na prihode vrati deo kamate koju si uplatio banci za kredit. To se radi tako sto na kraju godine od ukupne bruto plate oduzmes ukupnu kamatu uplacenu banci i na tu sumu obracunas porez koji treba da platis. Na primer ako imas platu od 50,000 evra bruto godisnje (oko 2800 evra neto mesecno), kredit u visini 250,000 na koji placas 4% kamate godisnje (10000 evra godisnje = 833 evra mesecno), svake godine ces od uplacenog poreza dobijati oko 5000 evra nazad. Ideja tog zakona je bila da se ljudima olaksa otplata glavnice duga, ali te klauzule u zakonu nema. Samo pise da ljudima sleduje povracaj od poreza, a za sta ce oni koristiti taj novac - njihova stvar. Mnogi mladji Holandjani su to shvatili kao svojevrsni bonus od drzave, pa su te pare trosili na provod, putovanja, luksuz itd. To je dovelo do nacionalne hipotekarne krize za koju niko nema resenje. Sada se razmislja o reviziji tog zakona, gde bi novim duznicima drzava te pare direktno uplacivala na orocen stedni racun, koji bi mogli da ugase tek ako prodaju kucu ili na kraju kreditnog ciklusa od 30 godina.
pre 7 godina
@ Minja
A stanovi poskupe za 20 godina, taman kad uštediš 70 treba ti 140. Gdje da stanuješ 20 godina besplatno, gdje da jedeš 20 god. besplatno, gdje da obavljaš higijenu 20 god. besplatno, da bi štedio čitavu plaću? Čista iluzija. I ovi po Evropama ne kupuju stan olako jer boje se da će ga izgubiti čim ne plate jednu ratu kredita. A posao nikom nije siguran, ni zdravlje nije sigurno. Zato ljudi tadije štede novac pa ako šta krene po zlu sa tom ušteđevinom se vraćaju u matićnu državu da bi se liječili i imali niže troškove života. 1000€ u Srbiji nije isto kao 1000€ u Švedskoj ili Njemačkoj (troskovi stana, benzina, osiguranja auta, popravak auta, frizera, zubara, kina, birtije su višestruko veći).
pre 7 godina
Moram se pohvaliti da je u Hrvatskoj cak i bolje od 01.01.2017. Kcer ce mi kupiti stan (61m2-98000€) i 4 godine ce pola rate placati drzava. Ukoliko dobiju dijete, to se produzava jos 2 godine i za svako sljedece takodjer...posto planiraju 2 djece plan joj je da joj 8 godina (od 15) drzava placa pola rate i to ce sveukupno iznositi oko 24000€...Ako im se "zalomi" jos djece to onda jos raste...i to je zagarantirano i odnosi se i na rabljene stanove posto je u HR puno nekretnina...Za sada 9 drzava u EU ima ili uvodi ovakve ili slicne poticaje a spremaju se jos neke...Valjda ce svi to uvesti. Nadam se, i oni koji nisu u EU...ako se moze za radno mjesto investitoru placati 10000€, onda valjda mogu i ovo. Iako, ovdje sigurno nema "curiik" sheme..
pre 7 godina
Само да мало појасним текст, 70.000€ годишњих примања су бруто (у Немачкој се увек говори о бруту пре свих дажбина), тј око 3.500€ нето на рачуну породице сваког месеца што и није баш превише пара, макар не за Немачку и ако хоћете сопствени кров изнад главе. И пре 10так година је постојао сличан програм и сума се исплаћивала у пет годишњих рата, што дође да се ствари заврше око куће. Цена стана у новограњи у Баварској је тренутно између 3.000 и 4.000€/квадрату, а четворочлана породица и не успе да се смести у 100квадрата. А гаража је минимално око 12.000€. Ако све ово срачунате, породица са 70.000€ бруто годишњих примања без помоћи од родитеља и не креће да гледа некретнине.
pre 7 godina
Hm, slicne subvencije su bile u Holandiji i desilo se to da su ljudi poceli kupovati stanove kao nenormalni. Trzisna cena je toliko skocila da im se na kraju vise isplatilo da su kupili bez subvencija po staroj ceni. Dobra namera ne ispadne uvak najbolja...
pre 7 godina
Pa ko ima godisnja primanja od 70.000€.Samo lopovi.Izvinite ako ste pogresili
(denisko, 02. decembar 2016 13:21)
Ocigledno ili nisi procitao vest kako treba ili ne shvatas,odnosi se na primanja porodice,npr.zena,muz i dvoje punoletne dece da imaju ukupna mjesecna primanja 6.000e, vec predju godisnje preko 70.000e. 6000e je 4 plate po 1.500e,a nasi ljudi na dobrim poslovima izlaze preko 2.000e lagano u Njemackoj.
pre 7 godina
@gluposti
U Minhenu recima za 200k kupis garsonjeru
(istina, 02. decembar 2016 13:30)
Naravno,ali zasto kupovati u Minhenu kada okolo Minhena ima manjih mesta za ziveti i platiti skoro pa duplo manje cene?To sto neko hoce u Minhenu da zivi to je vec luksuz.
pre 7 godina
Braco Srbi, pre nego krenete da se palite, da vam lepo objasnim, da u nemackoj porodica sa 70000€ bruto plate nemoze ni da kupi kucu ili stan ako ne unese bar 30% sopstvenog kapitala. Na stan u berlinu koji kosta od prilike 200000 evra to znaci da prvo mora da imas 60000€ da mozes da krenes. A subvencija koja drzava daja, na kraju uzima izvodjac objekta ;-) pozdrav iz raja
pre 7 godina
Odmah se javili stranci da kazu kako su kod njih skupi stanovi. Prosecna plata u Srbiji (ko je ima) je 300€. Da nista ne trosite za 20 godina imate 70.000 evra. Dovoljno za stan. Prosecna plata u Svajcarskoj/Luksemburgu 5.000 evra. Za 20 godina 1.200.000 evra. Dovoljno za dva top stana. Prijatno stranci.
pre 7 godina
U Berlinu blizini Kudamma zgrada građena 1959., friško renovirana, stan od 40m2 u toj zgradi 169 000€, to je 4225€/m2, bez poreza.
pre 7 godina
@ supervizor
"Cena nekretnine po kvadratu u Nemackoj, konkretno Berlin, je izmedju 1400€ i 2100€, "
Koja agencija prodaje stanove u Berlinu po tim cijenama?
Zar bi itko unajmljivao stan kad bi bile te cijene za kupnju?
Stan 50m2 x 1400€ = 70 000€. To bi značilo da se stan isplatio za 6-7 godina. To nije nikad bilo niti će biti.
pre 7 godina
Naslov je totalni promasaj! Prvo na pogresan "mamite" čitaoce a drugo urusavate reputaciju pogresnim naslovima koji ne odgovaraju sadrzaju. Prema naslovu koji sam pročitao ocekivao sam da se ovo odnosi na našu državu.
pre 7 godina
U Srbiji : drzava uzima 20.000 hiljada eura za kupovinu kuce ili stana.
pre 7 godina
Moj burazer u sveckoj posle 2 godine uzeo stan na kredit (oko 100 000evra na 20 godina). Placa ratu mesecno, ako je redovan platisa posle otplate polovine stana drzava mu otplati drugu polovinu. Tako mi je on rekao, ja nisam proverio. Ali ako je zaista takav sistem, mislim da bolji ne postoji (gadafija su ubili i unistili libiju, tamo se stan DOBIJAO kada odes da studiras).
pre 7 godina
Tekovine socijalizma, privatni stanovi.
pre 7 godina
Ne mraci ljudi bar daju 10% a tvoj veiliki vodja sta on daje????
(Miodrag Janicijevic, 02. decembar 2016 12:47)
On uzima 10%,vec vidjeno :)
pre 7 godina
evo l kod nas ce da daju samo ce onda jos 5 puta toliko da ti otmu
pre 7 godina
Ja živim u Luksemburgu. Ovde ti opština u kojoj kupiš svoju prvu nekretninu, osnovnu(znači ne drugi ili treći stan itd) plaća 33.3% kredita koji si uzeo za njega. Prosečna cena nekretnine u Luksemburgu je 810.000€, pa sad vidite koliko je to...
pre 7 godina
Pa ko ima godisnja primanja od 70.000€.Samo lopovi.Izvinite ako ste pogresili
pre 7 godina
Cena nekretnine po kvadratu u Nemackoj, konkretno Berlin, je izmedju 1400€ i 2100€, u zavisnosti od lokacije, istocni deo Berlina je jeftiniji od zapadog.
(Supervizor, 02. decembar 2016 12:55)
Slazem se,zato nasi ljudi koji su u mogucnosti uzimaju stanove i kuce u okolnim mestima sto je i pametno,platis manje a imas svoj mir,sto u gradu nemas.A nije bitno gde kupujes,pomoc drzave ces svakako dobiti.
pre 7 godina
E ovo je konstruktivno resenje za problem nedostatka nekretnina a ne ono sto su udatili hajku na AirBnB hostove. Svaka cast za Svabe.
pre 7 godina
Stan u Svajcarskoj se tesko ispod pola miliona franaka moze naci, eventualno kakav raskantan za 300'000 koji morate renovirati, a jedno parking mesto u zajednickoj garazi kosta 30'000. Ovde ne bi znacila puno subvencija od 20'000
pre 7 godina
kakav naslov, sto bi nam ovakva vest bila od koristi?
pre 7 godina
E to je država koja pomaže građane!
pre 7 godina
@gluposti
U Minhenu recima za 200k kupis garsonjeru
pre 7 godina
dakle nemacka vam kupuje wc i kupatilo..sto je nekih 10 %od vrednosti iole normalnog stana u nemackoj
(tony, 02. decembar 2016 12:37)
I de mi samo reci,kad si tako pametan,koja je cena kvadrature "iole normalnog" stana u Beogradu?
pre 7 godina
dakle nemacka vam kupuje wc i kupatilo..sto je nekih 10 %od vrednosti iole normalnog stana u nemackoj
pre 7 godina
dakle nemacka vam kupuje wc i kupatilo..sto je nekih 10 %od vrednosti iole normalnog stana u nemackoj
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (tony, 2. decembar 2016
Ne mraci ljudi bar daju 10% a tvoj veiliki vodja sta on daje????
pre 7 godina
@Tony
A ti si kupio par stanova u njemackoj pa znas?
Ja zivim u Italiji u Gorizia i opremljen stan(nisu luksuzne stvari) sam platio 63000eura za 65 kvadrata i dobio sam pomoc drzave od 24000eura.Ti sad hoces reci da npr takav stan u Njemackoj kosta 200 000eura? Posto je samo kupatilo 20.000e.
A verujem da zivis u Srbiji i cekas maminu penziju dok pises komentare na portalima.Izadji iz kuce.
pozz
pre 7 godina
dakle nemacka vam kupuje wc i kupatilo..sto je nekih 10 %od vrednosti iole normalnog stana u nemackoj
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (tony, 2. decembar 2016 12:37)
Tako je, a ovde vam drzava za stan KOJI STE VI KUPILI skida kozu sa ledja od poreza, mesecnog odrzavanja (dupliranog), grejanja koje je neverovatno skupo, skoro nemoguceg otkazivanja istog ako niste zadovoljni, papreno visoke cene gasa za kucnu upotrebu, bezobrazno visoke cene struje i ne znam kako visokih racuna za stanove sa dva potrosaca, bojler i sporet. Jel tako?
pre 7 godina
Cena nekretnine po kvadratu u Nemackoj, konkretno Berlin, je izmedju 1400€ i 2100€, u zavisnosti od lokacije, istocni deo Berlina je jeftiniji od zapadog.
pre 7 godina
A koliko daje nasa drzava?
pre 7 godina
I u Nemačkoj banke kolo vode. Uživajte ljudi. Odosmo svi u ...
pre 7 godina
dakle nemacka vam kupuje wc i kupatilo..sto je nekih 10 %od vrednosti iole normalnog stana u nemackoj
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (tony, 2. decembar 2016
Ne mraci ljudi bar daju 10% a tvoj veiliki vodja sta on daje????
pre 7 godina
dakle nemacka vam kupuje wc i kupatilo..sto je nekih 10 %od vrednosti iole normalnog stana u nemackoj
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (tony, 2. decembar 2016 12:37)
Tako je, a ovde vam drzava za stan KOJI STE VI KUPILI skida kozu sa ledja od poreza, mesecnog odrzavanja (dupliranog), grejanja koje je neverovatno skupo, skoro nemoguceg otkazivanja istog ako niste zadovoljni, papreno visoke cene gasa za kucnu upotrebu, bezobrazno visoke cene struje i ne znam kako visokih racuna za stanove sa dva potrosaca, bojler i sporet. Jel tako?
pre 7 godina
Naslov je totalni promasaj! Prvo na pogresan "mamite" čitaoce a drugo urusavate reputaciju pogresnim naslovima koji ne odgovaraju sadrzaju. Prema naslovu koji sam pročitao ocekivao sam da se ovo odnosi na našu državu.
pre 7 godina
@Tony
A ti si kupio par stanova u njemackoj pa znas?
Ja zivim u Italiji u Gorizia i opremljen stan(nisu luksuzne stvari) sam platio 63000eura za 65 kvadrata i dobio sam pomoc drzave od 24000eura.Ti sad hoces reci da npr takav stan u Njemackoj kosta 200 000eura? Posto je samo kupatilo 20.000e.
A verujem da zivis u Srbiji i cekas maminu penziju dok pises komentare na portalima.Izadji iz kuce.
pozz
pre 7 godina
A koliko daje nasa drzava?
pre 7 godina
Ne mraci ljudi bar daju 10% a tvoj veiliki vodja sta on daje????
(Miodrag Janicijevic, 02. decembar 2016 12:47)
On uzima 10%,vec vidjeno :)
pre 7 godina
U Srbiji : drzava uzima 20.000 hiljada eura za kupovinu kuce ili stana.
pre 7 godina
Ajde sada na stranu strasti, ali proputovao sam celu Evropu uzduz i popreko i glavu na panj stavljam-u Srbiji je daleko NAJGORE.
Najgore zdravstvo
Najgore sudstvo
Najgore obrazovanje
Najgora policija
Najugrozenija bezbednost i ljudske slobode
Najgora putna infrastruktura
Najgori kvalitet zivota
Zapadnonod Sibira, Srbija je najgore mesto za zivot na severnoj zemljinoj polulopti.
pre 7 godina
Moj burazer u sveckoj posle 2 godine uzeo stan na kredit (oko 100 000evra na 20 godina). Placa ratu mesecno, ako je redovan platisa posle otplate polovine stana drzava mu otplati drugu polovinu. Tako mi je on rekao, ja nisam proverio. Ali ako je zaista takav sistem, mislim da bolji ne postoji (gadafija su ubili i unistili libiju, tamo se stan DOBIJAO kada odes da studiras).
pre 7 godina
Što nas bombardujete sa tim vestima iz drugih zemalja, što bi to nas trebalo da zanima... jel se vi to nama ovde rugate i dosipate so na ranu? Sram vas bilo!
pre 7 godina
Cena nekretnine po kvadratu u Nemackoj, konkretno Berlin, je izmedju 1400€ i 2100€, u zavisnosti od lokacije, istocni deo Berlina je jeftiniji od zapadog.
pre 7 godina
Moram se pohvaliti da je u Hrvatskoj cak i bolje od 01.01.2017. Kcer ce mi kupiti stan (61m2-98000€) i 4 godine ce pola rate placati drzava. Ukoliko dobiju dijete, to se produzava jos 2 godine i za svako sljedece takodjer...posto planiraju 2 djece plan joj je da joj 8 godina (od 15) drzava placa pola rate i to ce sveukupno iznositi oko 24000€...Ako im se "zalomi" jos djece to onda jos raste...i to je zagarantirano i odnosi se i na rabljene stanove posto je u HR puno nekretnina...Za sada 9 drzava u EU ima ili uvodi ovakve ili slicne poticaje a spremaju se jos neke...Valjda ce svi to uvesti. Nadam se, i oni koji nisu u EU...ako se moze za radno mjesto investitoru placati 10000€, onda valjda mogu i ovo. Iako, ovdje sigurno nema "curiik" sheme..
pre 7 godina
Odmah se javili stranci da kazu kako su kod njih skupi stanovi. Prosecna plata u Srbiji (ko je ima) je 300€. Da nista ne trosite za 20 godina imate 70.000 evra. Dovoljno za stan. Prosecna plata u Svajcarskoj/Luksemburgu 5.000 evra. Za 20 godina 1.200.000 evra. Dovoljno za dva top stana. Prijatno stranci.
pre 7 godina
Ja živim u Luksemburgu. Ovde ti opština u kojoj kupiš svoju prvu nekretninu, osnovnu(znači ne drugi ili treći stan itd) plaća 33.3% kredita koji si uzeo za njega. Prosečna cena nekretnine u Luksemburgu je 810.000€, pa sad vidite koliko je to...
pre 7 godina
Cena nekretnine po kvadratu u Nemackoj, konkretno Berlin, je izmedju 1400€ i 2100€, u zavisnosti od lokacije, istocni deo Berlina je jeftiniji od zapadog.
(Supervizor, 02. decembar 2016 12:55)
Slazem se,zato nasi ljudi koji su u mogucnosti uzimaju stanove i kuce u okolnim mestima sto je i pametno,platis manje a imas svoj mir,sto u gradu nemas.A nije bitno gde kupujes,pomoc drzave ces svakako dobiti.
pre 7 godina
dakle nemacka vam kupuje wc i kupatilo..sto je nekih 10 %od vrednosti iole normalnog stana u nemackoj
(tony, 02. decembar 2016 12:37)
I de mi samo reci,kad si tako pametan,koja je cena kvadrature "iole normalnog" stana u Beogradu?
pre 7 godina
kakav naslov, sto bi nam ovakva vest bila od koristi?
pre 7 godina
@gluposti
U Minhenu recima za 200k kupis garsonjeru
(istina, 02. decembar 2016 13:30)
Naravno,ali zasto kupovati u Minhenu kada okolo Minhena ima manjih mesta za ziveti i platiti skoro pa duplo manje cene?To sto neko hoce u Minhenu da zivi to je vec luksuz.
pre 7 godina
E to je država koja pomaže građane!
pre 7 godina
Nije to bas tako jednostavno. Da bi kupili stan u Njemackoj u dzepu trebate imati 10 000 do 20 000 eura kesa. Da se plate nameti u vidu notara,poreza drzavi...Ako bi za to htjeli dici dodatni kredit tada vam rejting pada i tesko da bi dobili kredit za stan ako nemate primanja u kuci barem 4000 mjesecno.Ne otplacuje se nikad cijeli iznos kredita vec dvije trecine ali si obavezan upisati mjesecnu stednju tako da bi preostali iznos isplatio jednokratno od toga kad isplatis predposljednju ratu za kredit.To je kao u vidu smanjenja kamate na godine otplacivanja. Ima tu milion stavki. Moj prijatelj je kupio stan zajedno sa zenom na otplatu na 20 godina. Prosle su se godine rastali. Kredit su placali 5 godina. Sada banka zeli njemu kao nosiocu kredita oduzeti stan jer on sam predstavlja rizik za otplacivanje. Mjesecno placa 900 eura,nije mu problem ali s obzirom da mu bivsa zena zaradjuje manje od njega on njoj mora doplacivati 350 eura mjesecno nekakvu rentu kao uzdrzavanje iako nemaju djece. Tih 350 eura pak rusi njemu rejting u kalkulacijama banke i sad je na pragu da sve izgubi.Sudskim putem pokusava nesto, i to kosta puno a sad koliki je uspjeh u parnicenju s bankama.....
pre 7 godina
evo l kod nas ce da daju samo ce onda jos 5 puta toliko da ti otmu
pre 7 godina
Pa ko ima godisnja primanja od 70.000€.Samo lopovi.Izvinite ako ste pogresili
(denisko, 02. decembar 2016 13:21)
Ocigledno ili nisi procitao vest kako treba ili ne shvatas,odnosi se na primanja porodice,npr.zena,muz i dvoje punoletne dece da imaju ukupna mjesecna primanja 6.000e, vec predju godisnje preko 70.000e. 6000e je 4 plate po 1.500e,a nasi ljudi na dobrim poslovima izlaze preko 2.000e lagano u Njemackoj.
pre 7 godina
@ Minja
A stanovi poskupe za 20 godina, taman kad uštediš 70 treba ti 140. Gdje da stanuješ 20 godina besplatno, gdje da jedeš 20 god. besplatno, gdje da obavljaš higijenu 20 god. besplatno, da bi štedio čitavu plaću? Čista iluzija. I ovi po Evropama ne kupuju stan olako jer boje se da će ga izgubiti čim ne plate jednu ratu kredita. A posao nikom nije siguran, ni zdravlje nije sigurno. Zato ljudi tadije štede novac pa ako šta krene po zlu sa tom ušteđevinom se vraćaju u matićnu državu da bi se liječili i imali niže troškove života. 1000€ u Srbiji nije isto kao 1000€ u Švedskoj ili Njemačkoj (troskovi stana, benzina, osiguranja auta, popravak auta, frizera, zubara, kina, birtije su višestruko veći).
pre 7 godina
Само да мало појасним текст, 70.000€ годишњих примања су бруто (у Немачкој се увек говори о бруту пре свих дажбина), тј око 3.500€ нето на рачуну породице сваког месеца што и није баш превише пара, макар не за Немачку и ако хоћете сопствени кров изнад главе. И пре 10так година је постојао сличан програм и сума се исплаћивала у пет годишњих рата, што дође да се ствари заврше око куће. Цена стана у новограњи у Баварској је тренутно између 3.000 и 4.000€/квадрату, а четворочлана породица и не успе да се смести у 100квадрата. А гаража је минимално око 12.000€. Ако све ово срачунате, породица са 70.000€ бруто годишњих примања без помоћи од родитеља и не креће да гледа некретнине.
pre 7 godina
Nesto slicno postoji vec decenijama u Holandiji. Kada kupis kucu ili stan na kredit, drzava ti svake godine od poreza na prihode vrati deo kamate koju si uplatio banci za kredit. To se radi tako sto na kraju godine od ukupne bruto plate oduzmes ukupnu kamatu uplacenu banci i na tu sumu obracunas porez koji treba da platis. Na primer ako imas platu od 50,000 evra bruto godisnje (oko 2800 evra neto mesecno), kredit u visini 250,000 na koji placas 4% kamate godisnje (10000 evra godisnje = 833 evra mesecno), svake godine ces od uplacenog poreza dobijati oko 5000 evra nazad. Ideja tog zakona je bila da se ljudima olaksa otplata glavnice duga, ali te klauzule u zakonu nema. Samo pise da ljudima sleduje povracaj od poreza, a za sta ce oni koristiti taj novac - njihova stvar. Mnogi mladji Holandjani su to shvatili kao svojevrsni bonus od drzave, pa su te pare trosili na provod, putovanja, luksuz itd. To je dovelo do nacionalne hipotekarne krize za koju niko nema resenje. Sada se razmislja o reviziji tog zakona, gde bi novim duznicima drzava te pare direktno uplacivala na orocen stedni racun, koji bi mogli da ugase tek ako prodaju kucu ili na kraju kreditnog ciklusa od 30 godina.
pre 7 godina
Stan u Svajcarskoj se tesko ispod pola miliona franaka moze naci, eventualno kakav raskantan za 300'000 koji morate renovirati, a jedno parking mesto u zajednickoj garazi kosta 30'000. Ovde ne bi znacila puno subvencija od 20'000
pre 7 godina
@ supervizor
"Cena nekretnine po kvadratu u Nemackoj, konkretno Berlin, je izmedju 1400€ i 2100€, "
Koja agencija prodaje stanove u Berlinu po tim cijenama?
Zar bi itko unajmljivao stan kad bi bile te cijene za kupnju?
Stan 50m2 x 1400€ = 70 000€. To bi značilo da se stan isplatio za 6-7 godina. To nije nikad bilo niti će biti.
pre 7 godina
Tekovine socijalizma, privatni stanovi.
pre 7 godina
U Berlinu blizini Kudamma zgrada građena 1959., friško renovirana, stan od 40m2 u toj zgradi 169 000€, to je 4225€/m2, bez poreza.
pre 7 godina
Hm, slicne subvencije su bile u Holandiji i desilo se to da su ljudi poceli kupovati stanove kao nenormalni. Trzisna cena je toliko skocila da im se na kraju vise isplatilo da su kupili bez subvencija po staroj ceni. Dobra namera ne ispadne uvak najbolja...
pre 7 godina
@gluposti
U Minhenu recima za 200k kupis garsonjeru
pre 7 godina
Braco Srbi, pre nego krenete da se palite, da vam lepo objasnim, da u nemackoj porodica sa 70000€ bruto plate nemoze ni da kupi kucu ili stan ako ne unese bar 30% sopstvenog kapitala. Na stan u berlinu koji kosta od prilike 200000 evra to znaci da prvo mora da imas 60000€ da mozes da krenes. A subvencija koja drzava daja, na kraju uzima izvodjac objekta ;-) pozdrav iz raja
pre 7 godina
I u Nemačkoj banke kolo vode. Uživajte ljudi. Odosmo svi u ...
pre 7 godina
Ma, daleko je ta Evropa...i sta ce nama bilo kako uskladjivanje sa EU, sta ce nam pristupni fondovi...jedino kome ne bi odgovarao ulazak u EU su ovi sa vlasti. A patriJote ce opet da tvrde kako je EU robovlasnicko drustvo, kako nam ne trebaju i kako nam je super gde smo. Ili cemo svi zajedno u Evropu ili ja odo sam.
pre 7 godina
Pa dobro i kod nas se priprema zakon da se ministrima omogući kupovina državnih stanova na 20 godina bez kamate. Plus, verovatno su stanovi procenjeni na pola realne vrednosti. Ne razumem šta se hvale ovi Nemci...
pre 7 godina
E ovo je konstruktivno resenje za problem nedostatka nekretnina a ne ono sto su udatili hajku na AirBnB hostove. Svaka cast za Svabe.
pre 7 godina
Odlicna stvar. Ako se uzme u obzir da je cena kvadrata u Nemackoj prosecno oko 500 evra drzava vam kupuje oko 40 kvadrata. Vi dodate jos 30.000 evra i imate stan od 100 kvadrata. Napisao sam komentar cisto da pojedini shvate da vam ne kupuju WC nego skoro pola stana. Razlog je taj sto u Nemackoj vec godinama niko ne kupuje stanove. Niti mladi ljudi zele stanove. Ni kola. Ni namestaj. Tu je problem jer sve to smanjuje ekonomski potencijal zemlje. Oni zele da se svako zaduzuje do maksimuma a mladi ovde to ne zele. Nemci zive jako lepe i ne zele stres (kein stress).
pre 7 godina
Ne znam u kojoj Nemackoj su stanovi 500-1500€ kvadrat. Ovde nema pristojnog stana od 60ak kvadrata ispod 200.000€ (mali grad) tj. 450.000€ (veliki grad). Izgradnja kuce od 140-150m2 kosta oko 500.000€ (kljuc u ruke, plus plac), ako cete dobar deo posla raditi u svojoj reziji, trebace vam bar 350.000. Za ucesce vam uglavnom treba 20% od cene nekretnine. Krediti se mahom uzimaju na vise od 20 godina i kao sto neko napisa, ukoliko ostanete bez posla, razvedete se, banka automatski dovodi u pitanje vasu daljnju sposobnost otplate.
Pozdrav iz Bavarske.
pre 7 godina
dakle nemacka vam kupuje wc i kupatilo..sto je nekih 10 %od vrednosti iole normalnog stana u nemackoj
pre 7 godina
Prosečna cena kvadrata u Nemačkoj 500evra???
Okolina Minhena nije uopšte jeftina
U Berlinu cene idu gore ispod1500 faktički nema ništa
pre 7 godina
E ljudi moji Minhen, Keln kvadrat 4000€ - 5000€ pa ti kupi stan.
Nisu ludi Nemci što većina njih renta stan.
pre 7 godina
Kada bi se u Srbiji placao porez u istom procentu kao u Nemackoj, to bi moglo i u Srbiji.
A do tada, nastavimo sa kukanjem...
pre 7 godina
(Supervizor, 2. decembar 2016 12:55)
Nasi ljudi cesto ne kapiraju da cenu stanova u zapadnim gradovima ne odredjuju samo goli kvadrati, kao u Beogradu, vec i druga, mnogo vaznija stvar: stanje same stambene zgrade i visina servisnih troskova, koji variraju izmedju 50 evra mesecno (novogradnje) i 300-400 evra (stare zgrade u losem stanju). Te pare idu skupstini vlasnika stanova u zgradi i koriste se za tekuce odrzavanje, iznenadne popravke itd. Zato stan iste kvadrature u istom kvartu moze da kosta 1000-4000 evra/m2. Sto je zgrada novija i cena odrzavanja niza, stan je skuplji i obrnuto! I zato nema smesnih rasprava oko kvadrature sa prodavcem kao u Beogradu, tipa: je li, da li si uracunao lodje i vesernicu u tih 100 m2 ili ne? I da li ta soba stvarno ima 20 m2 ili me ti malcice lazes? I slicne gluposti. Prodavac ti samo kaze: stan je taj, kosta toliko, a ti se cenkaj ako hoces, ako neces gubi se napolje, jer imam i druge kupce!
pre 7 godina
Pa ko ima godisnja primanja od 70.000€.Samo lopovi.Izvinite ako ste pogresili
pre 7 godina
@ bijeli
Najavljena PRIVREMENA mjera je osuđena na propast. Naivci mogu samo izgubiti polog i uvalit se u neviđene probleme.
pre 7 godina
Od kolevke pa do groba ! placaj bato ..... spusti glavu stedi i radi kao konj i placaj ! Zahvaljujuci jacini valute jednom godisnje odes u neku zemlju, recimo Srbiju i odigras bogatog Nemca ili nek og iz neke druge bogate zemlje ???? U kapitalizmu te siluju zakonski, braco moja
pre 7 godina
Za sve koji pitaju "a nasa drzava..." da vas podsetim da ste za kupovinu PRVOG stana oslobodjeni placanja PDVa... Ne znam da li tih 20% bude dovoljno za wc, kuhinju ili hodnik ali nikako nije malo...
pre 7 godina
Da li se ova subvencija za gradnju nuća dodeljuje i kod nas?
pre 7 godina
dakle nemacka vam kupuje wc i kupatilo..sto je nekih 10 %od vrednosti iole normalnog stana u nemackoj
pre 7 godina
Pa ko ima godisnja primanja od 70.000€.Samo lopovi.Izvinite ako ste pogresili
pre 7 godina
Odlicna stvar. Ako se uzme u obzir da je cena kvadrata u Nemackoj prosecno oko 500 evra drzava vam kupuje oko 40 kvadrata. Vi dodate jos 30.000 evra i imate stan od 100 kvadrata. Napisao sam komentar cisto da pojedini shvate da vam ne kupuju WC nego skoro pola stana. Razlog je taj sto u Nemackoj vec godinama niko ne kupuje stanove. Niti mladi ljudi zele stanove. Ni kola. Ni namestaj. Tu je problem jer sve to smanjuje ekonomski potencijal zemlje. Oni zele da se svako zaduzuje do maksimuma a mladi ovde to ne zele. Nemci zive jako lepe i ne zele stres (kein stress).
pre 7 godina
Kada bi se u Srbiji placao porez u istom procentu kao u Nemackoj, to bi moglo i u Srbiji.
A do tada, nastavimo sa kukanjem...
pre 7 godina
Ajde sada na stranu strasti, ali proputovao sam celu Evropu uzduz i popreko i glavu na panj stavljam-u Srbiji je daleko NAJGORE.
Najgore zdravstvo
Najgore sudstvo
Najgore obrazovanje
Najgora policija
Najugrozenija bezbednost i ljudske slobode
Najgora putna infrastruktura
Najgori kvalitet zivota
Zapadnonod Sibira, Srbija je najgore mesto za zivot na severnoj zemljinoj polulopti.
pre 7 godina
I u Nemačkoj banke kolo vode. Uživajte ljudi. Odosmo svi u ...
pre 7 godina
Stan u Svajcarskoj se tesko ispod pola miliona franaka moze naci, eventualno kakav raskantan za 300'000 koji morate renovirati, a jedno parking mesto u zajednickoj garazi kosta 30'000. Ovde ne bi znacila puno subvencija od 20'000
pre 7 godina
@gluposti
U Minhenu recima za 200k kupis garsonjeru
pre 7 godina
@Tony
A ti si kupio par stanova u njemackoj pa znas?
Ja zivim u Italiji u Gorizia i opremljen stan(nisu luksuzne stvari) sam platio 63000eura za 65 kvadrata i dobio sam pomoc drzave od 24000eura.Ti sad hoces reci da npr takav stan u Njemackoj kosta 200 000eura? Posto je samo kupatilo 20.000e.
A verujem da zivis u Srbiji i cekas maminu penziju dok pises komentare na portalima.Izadji iz kuce.
pozz
pre 7 godina
Odmah se javili stranci da kazu kako su kod njih skupi stanovi. Prosecna plata u Srbiji (ko je ima) je 300€. Da nista ne trosite za 20 godina imate 70.000 evra. Dovoljno za stan. Prosecna plata u Svajcarskoj/Luksemburgu 5.000 evra. Za 20 godina 1.200.000 evra. Dovoljno za dva top stana. Prijatno stranci.
pre 7 godina
Što nas bombardujete sa tim vestima iz drugih zemalja, što bi to nas trebalo da zanima... jel se vi to nama ovde rugate i dosipate so na ranu? Sram vas bilo!
pre 7 godina
@ Minja
A stanovi poskupe za 20 godina, taman kad uštediš 70 treba ti 140. Gdje da stanuješ 20 godina besplatno, gdje da jedeš 20 god. besplatno, gdje da obavljaš higijenu 20 god. besplatno, da bi štedio čitavu plaću? Čista iluzija. I ovi po Evropama ne kupuju stan olako jer boje se da će ga izgubiti čim ne plate jednu ratu kredita. A posao nikom nije siguran, ni zdravlje nije sigurno. Zato ljudi tadije štede novac pa ako šta krene po zlu sa tom ušteđevinom se vraćaju u matićnu državu da bi se liječili i imali niže troškove života. 1000€ u Srbiji nije isto kao 1000€ u Švedskoj ili Njemačkoj (troskovi stana, benzina, osiguranja auta, popravak auta, frizera, zubara, kina, birtije su višestruko veći).
pre 7 godina
dakle nemacka vam kupuje wc i kupatilo..sto je nekih 10 %od vrednosti iole normalnog stana u nemackoj
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (tony, 2. decembar 2016
Ne mraci ljudi bar daju 10% a tvoj veiliki vodja sta on daje????
pre 7 godina
Moj burazer u sveckoj posle 2 godine uzeo stan na kredit (oko 100 000evra na 20 godina). Placa ratu mesecno, ako je redovan platisa posle otplate polovine stana drzava mu otplati drugu polovinu. Tako mi je on rekao, ja nisam proverio. Ali ako je zaista takav sistem, mislim da bolji ne postoji (gadafija su ubili i unistili libiju, tamo se stan DOBIJAO kada odes da studiras).
pre 7 godina
Pa ko ima godisnja primanja od 70.000€.Samo lopovi.Izvinite ako ste pogresili
(denisko, 02. decembar 2016 13:21)
Ocigledno ili nisi procitao vest kako treba ili ne shvatas,odnosi se na primanja porodice,npr.zena,muz i dvoje punoletne dece da imaju ukupna mjesecna primanja 6.000e, vec predju godisnje preko 70.000e. 6000e je 4 plate po 1.500e,a nasi ljudi na dobrim poslovima izlaze preko 2.000e lagano u Njemackoj.
pre 7 godina
Nije to bas tako jednostavno. Da bi kupili stan u Njemackoj u dzepu trebate imati 10 000 do 20 000 eura kesa. Da se plate nameti u vidu notara,poreza drzavi...Ako bi za to htjeli dici dodatni kredit tada vam rejting pada i tesko da bi dobili kredit za stan ako nemate primanja u kuci barem 4000 mjesecno.Ne otplacuje se nikad cijeli iznos kredita vec dvije trecine ali si obavezan upisati mjesecnu stednju tako da bi preostali iznos isplatio jednokratno od toga kad isplatis predposljednju ratu za kredit.To je kao u vidu smanjenja kamate na godine otplacivanja. Ima tu milion stavki. Moj prijatelj je kupio stan zajedno sa zenom na otplatu na 20 godina. Prosle su se godine rastali. Kredit su placali 5 godina. Sada banka zeli njemu kao nosiocu kredita oduzeti stan jer on sam predstavlja rizik za otplacivanje. Mjesecno placa 900 eura,nije mu problem ali s obzirom da mu bivsa zena zaradjuje manje od njega on njoj mora doplacivati 350 eura mjesecno nekakvu rentu kao uzdrzavanje iako nemaju djece. Tih 350 eura pak rusi njemu rejting u kalkulacijama banke i sad je na pragu da sve izgubi.Sudskim putem pokusava nesto, i to kosta puno a sad koliki je uspjeh u parnicenju s bankama.....
pre 7 godina
dakle nemacka vam kupuje wc i kupatilo..sto je nekih 10 %od vrednosti iole normalnog stana u nemackoj
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (tony, 2. decembar 2016 12:37)
Tako je, a ovde vam drzava za stan KOJI STE VI KUPILI skida kozu sa ledja od poreza, mesecnog odrzavanja (dupliranog), grejanja koje je neverovatno skupo, skoro nemoguceg otkazivanja istog ako niste zadovoljni, papreno visoke cene gasa za kucnu upotrebu, bezobrazno visoke cene struje i ne znam kako visokih racuna za stanove sa dva potrosaca, bojler i sporet. Jel tako?
pre 7 godina
@gluposti
U Minhenu recima za 200k kupis garsonjeru
(istina, 02. decembar 2016 13:30)
Naravno,ali zasto kupovati u Minhenu kada okolo Minhena ima manjih mesta za ziveti i platiti skoro pa duplo manje cene?To sto neko hoce u Minhenu da zivi to je vec luksuz.
pre 7 godina
Ma, daleko je ta Evropa...i sta ce nama bilo kako uskladjivanje sa EU, sta ce nam pristupni fondovi...jedino kome ne bi odgovarao ulazak u EU su ovi sa vlasti. A patriJote ce opet da tvrde kako je EU robovlasnicko drustvo, kako nam ne trebaju i kako nam je super gde smo. Ili cemo svi zajedno u Evropu ili ja odo sam.
pre 7 godina
Само да мало појасним текст, 70.000€ годишњих примања су бруто (у Немачкој се увек говори о бруту пре свих дажбина), тј око 3.500€ нето на рачуну породице сваког месеца што и није баш превише пара, макар не за Немачку и ако хоћете сопствени кров изнад главе. И пре 10так година је постојао сличан програм и сума се исплаћивала у пет годишњих рата, што дође да се ствари заврше око куће. Цена стана у новограњи у Баварској је тренутно између 3.000 и 4.000€/квадрату, а четворочлана породица и не успе да се смести у 100квадрата. А гаража је минимално око 12.000€. Ако све ово срачунате, породица са 70.000€ бруто годишњих примања без помоћи од родитеља и не креће да гледа некретнине.
pre 7 godina
Ne znam u kojoj Nemackoj su stanovi 500-1500€ kvadrat. Ovde nema pristojnog stana od 60ak kvadrata ispod 200.000€ (mali grad) tj. 450.000€ (veliki grad). Izgradnja kuce od 140-150m2 kosta oko 500.000€ (kljuc u ruke, plus plac), ako cete dobar deo posla raditi u svojoj reziji, trebace vam bar 350.000. Za ucesce vam uglavnom treba 20% od cene nekretnine. Krediti se mahom uzimaju na vise od 20 godina i kao sto neko napisa, ukoliko ostanete bez posla, razvedete se, banka automatski dovodi u pitanje vasu daljnju sposobnost otplate.
Pozdrav iz Bavarske.
pre 7 godina
Braco Srbi, pre nego krenete da se palite, da vam lepo objasnim, da u nemackoj porodica sa 70000€ bruto plate nemoze ni da kupi kucu ili stan ako ne unese bar 30% sopstvenog kapitala. Na stan u berlinu koji kosta od prilike 200000 evra to znaci da prvo mora da imas 60000€ da mozes da krenes. A subvencija koja drzava daja, na kraju uzima izvodjac objekta ;-) pozdrav iz raja
pre 7 godina
Cena nekretnine po kvadratu u Nemackoj, konkretno Berlin, je izmedju 1400€ i 2100€, u zavisnosti od lokacije, istocni deo Berlina je jeftiniji od zapadog.
pre 7 godina
E to je država koja pomaže građane!
pre 7 godina
kakav naslov, sto bi nam ovakva vest bila od koristi?
pre 7 godina
@ supervizor
"Cena nekretnine po kvadratu u Nemackoj, konkretno Berlin, je izmedju 1400€ i 2100€, "
Koja agencija prodaje stanove u Berlinu po tim cijenama?
Zar bi itko unajmljivao stan kad bi bile te cijene za kupnju?
Stan 50m2 x 1400€ = 70 000€. To bi značilo da se stan isplatio za 6-7 godina. To nije nikad bilo niti će biti.
pre 7 godina
U Berlinu blizini Kudamma zgrada građena 1959., friško renovirana, stan od 40m2 u toj zgradi 169 000€, to je 4225€/m2, bez poreza.
pre 7 godina
@ bijeli
Najavljena PRIVREMENA mjera je osuđena na propast. Naivci mogu samo izgubiti polog i uvalit se u neviđene probleme.
pre 7 godina
Od kolevke pa do groba ! placaj bato ..... spusti glavu stedi i radi kao konj i placaj ! Zahvaljujuci jacini valute jednom godisnje odes u neku zemlju, recimo Srbiju i odigras bogatog Nemca ili nek og iz neke druge bogate zemlje ???? U kapitalizmu te siluju zakonski, braco moja
pre 7 godina
A koliko daje nasa drzava?
pre 7 godina
Naslov je totalni promasaj! Prvo na pogresan "mamite" čitaoce a drugo urusavate reputaciju pogresnim naslovima koji ne odgovaraju sadrzaju. Prema naslovu koji sam pročitao ocekivao sam da se ovo odnosi na našu državu.
pre 7 godina
dakle nemacka vam kupuje wc i kupatilo..sto je nekih 10 %od vrednosti iole normalnog stana u nemackoj
(tony, 02. decembar 2016 12:37)
I de mi samo reci,kad si tako pametan,koja je cena kvadrature "iole normalnog" stana u Beogradu?
pre 7 godina
U Srbiji : drzava uzima 20.000 hiljada eura za kupovinu kuce ili stana.
pre 7 godina
Ja živim u Luksemburgu. Ovde ti opština u kojoj kupiš svoju prvu nekretninu, osnovnu(znači ne drugi ili treći stan itd) plaća 33.3% kredita koji si uzeo za njega. Prosečna cena nekretnine u Luksemburgu je 810.000€, pa sad vidite koliko je to...
pre 7 godina
Tekovine socijalizma, privatni stanovi.
pre 7 godina
Moram se pohvaliti da je u Hrvatskoj cak i bolje od 01.01.2017. Kcer ce mi kupiti stan (61m2-98000€) i 4 godine ce pola rate placati drzava. Ukoliko dobiju dijete, to se produzava jos 2 godine i za svako sljedece takodjer...posto planiraju 2 djece plan joj je da joj 8 godina (od 15) drzava placa pola rate i to ce sveukupno iznositi oko 24000€...Ako im se "zalomi" jos djece to onda jos raste...i to je zagarantirano i odnosi se i na rabljene stanove posto je u HR puno nekretnina...Za sada 9 drzava u EU ima ili uvodi ovakve ili slicne poticaje a spremaju se jos neke...Valjda ce svi to uvesti. Nadam se, i oni koji nisu u EU...ako se moze za radno mjesto investitoru placati 10000€, onda valjda mogu i ovo. Iako, ovdje sigurno nema "curiik" sheme..
pre 7 godina
Ne mraci ljudi bar daju 10% a tvoj veiliki vodja sta on daje????
(Miodrag Janicijevic, 02. decembar 2016 12:47)
On uzima 10%,vec vidjeno :)
pre 7 godina
Hm, slicne subvencije su bile u Holandiji i desilo se to da su ljudi poceli kupovati stanove kao nenormalni. Trzisna cena je toliko skocila da im se na kraju vise isplatilo da su kupili bez subvencija po staroj ceni. Dobra namera ne ispadne uvak najbolja...
pre 7 godina
Nesto slicno postoji vec decenijama u Holandiji. Kada kupis kucu ili stan na kredit, drzava ti svake godine od poreza na prihode vrati deo kamate koju si uplatio banci za kredit. To se radi tako sto na kraju godine od ukupne bruto plate oduzmes ukupnu kamatu uplacenu banci i na tu sumu obracunas porez koji treba da platis. Na primer ako imas platu od 50,000 evra bruto godisnje (oko 2800 evra neto mesecno), kredit u visini 250,000 na koji placas 4% kamate godisnje (10000 evra godisnje = 833 evra mesecno), svake godine ces od uplacenog poreza dobijati oko 5000 evra nazad. Ideja tog zakona je bila da se ljudima olaksa otplata glavnice duga, ali te klauzule u zakonu nema. Samo pise da ljudima sleduje povracaj od poreza, a za sta ce oni koristiti taj novac - njihova stvar. Mnogi mladji Holandjani su to shvatili kao svojevrsni bonus od drzave, pa su te pare trosili na provod, putovanja, luksuz itd. To je dovelo do nacionalne hipotekarne krize za koju niko nema resenje. Sada se razmislja o reviziji tog zakona, gde bi novim duznicima drzava te pare direktno uplacivala na orocen stedni racun, koji bi mogli da ugase tek ako prodaju kucu ili na kraju kreditnog ciklusa od 30 godina.
pre 7 godina
Pa dobro i kod nas se priprema zakon da se ministrima omogući kupovina državnih stanova na 20 godina bez kamate. Plus, verovatno su stanovi procenjeni na pola realne vrednosti. Ne razumem šta se hvale ovi Nemci...
pre 7 godina
E ljudi moji Minhen, Keln kvadrat 4000€ - 5000€ pa ti kupi stan.
Nisu ludi Nemci što većina njih renta stan.
pre 7 godina
E ovo je konstruktivno resenje za problem nedostatka nekretnina a ne ono sto su udatili hajku na AirBnB hostove. Svaka cast za Svabe.
pre 7 godina
Prosečna cena kvadrata u Nemačkoj 500evra???
Okolina Minhena nije uopšte jeftina
U Berlinu cene idu gore ispod1500 faktički nema ništa
pre 7 godina
(Supervizor, 2. decembar 2016 12:55)
Nasi ljudi cesto ne kapiraju da cenu stanova u zapadnim gradovima ne odredjuju samo goli kvadrati, kao u Beogradu, vec i druga, mnogo vaznija stvar: stanje same stambene zgrade i visina servisnih troskova, koji variraju izmedju 50 evra mesecno (novogradnje) i 300-400 evra (stare zgrade u losem stanju). Te pare idu skupstini vlasnika stanova u zgradi i koriste se za tekuce odrzavanje, iznenadne popravke itd. Zato stan iste kvadrature u istom kvartu moze da kosta 1000-4000 evra/m2. Sto je zgrada novija i cena odrzavanja niza, stan je skuplji i obrnuto! I zato nema smesnih rasprava oko kvadrature sa prodavcem kao u Beogradu, tipa: je li, da li si uracunao lodje i vesernicu u tih 100 m2 ili ne? I da li ta soba stvarno ima 20 m2 ili me ti malcice lazes? I slicne gluposti. Prodavac ti samo kaze: stan je taj, kosta toliko, a ti se cenkaj ako hoces, ako neces gubi se napolje, jer imam i druge kupce!
pre 7 godina
evo l kod nas ce da daju samo ce onda jos 5 puta toliko da ti otmu
pre 7 godina
Cena nekretnine po kvadratu u Nemackoj, konkretno Berlin, je izmedju 1400€ i 2100€, u zavisnosti od lokacije, istocni deo Berlina je jeftiniji od zapadog.
(Supervizor, 02. decembar 2016 12:55)
Slazem se,zato nasi ljudi koji su u mogucnosti uzimaju stanove i kuce u okolnim mestima sto je i pametno,platis manje a imas svoj mir,sto u gradu nemas.A nije bitno gde kupujes,pomoc drzave ces svakako dobiti.
pre 7 godina
Za sve koji pitaju "a nasa drzava..." da vas podsetim da ste za kupovinu PRVOG stana oslobodjeni placanja PDVa... Ne znam da li tih 20% bude dovoljno za wc, kuhinju ili hodnik ali nikako nije malo...
pre 7 godina
Da li se ova subvencija za gradnju nuća dodeljuje i kod nas?
48 Komentari
Sortiraj po: