Sreda, 26.10.2016.

14:05

Ni nuklearke ni para - Rusi došli po svoje

Bugarska je pristala da plati Rusiji više od 600 miliona evra odštete zbog otkazivanja planova za izgradnju nuklearne elektrane na Dunavu, izveštava AFP.

Izvor: Tanjug

Ni nuklearke ni para - Rusi došli po svoje IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

44 Komentari

Sortiraj po:

T

pre 7 godina

@inzenjer Za 1GW, po efektivnoj snazi od svega 10W/m2, treba 100 miliona m2, tj. 100 km2 - to je kvadrat do 10x10km. Zvuci mnogo, ali kada se pogleda za jednu hidorelektranu koliko se potrosi zemlje da bi se napravilo jezero ili koliko se zemlje potrosi za termoelektranu, otvoreni kop za ugalj i na kraju za pepeliste, to postaje sasvim uporedivo. S tim da tamo gde je elektrana na sunce ispod panela raste trava, a ispod termoelektrane raste propast (zagadjenje teskim metalima u pepelu i slicno).

Inzenjer

pre 7 godina

Ovaj iz prvog komentara kao da je isao na ftn... Kakvi crni solarni paneli??? Ne mozes porediti solarne sa nuklearkom... Nisam nikako na strani nuklearnih ali koju to snagu daje, morali bi celu vojvodinu staviti u solarne pabele.. Lepo je to i vetrenjace i solarne... Ali ne mogu svugde da se stave... Ja se samo nadam da se nuklearke ne postave u Srbiji, ipak nas premijer je ko zacin C...

Petar

pre 7 godina

Nisam protiv obnovljivih izvora energije, ali za nas je to cist gubitak. Nemamo tehnologije za njihovu proizvodnju a garantujemo cenu kilovata iz tih izvora 10 puta skuplju od klasicnih kilovata. Znaci, svi koji imaju novca ili tehnologiju mogu doci ovde i zaradivati sigurne novce na nasoj grbaci. Nije ni cudo da zapad insistira na njima. Sve je to lepo upakovano, cista priroda bla bla bla a u sustini je jos jedno isisavanje velikog novca iz drzave. hehhe Elektricni automobil je ekoloski a napaja se iz termoelektrane ili nuklearne elektrane. Razmislite samo koliko elektrana nam treba ako svaki drugi stanovnik Srbije kupi elektricni automobil. Zar vam se ne cini da su to sve veoma kvalitetne marketinske price, na koje veoma lako nasedaju neobrazovani ljudi. Da ne spominjem sadenje biljaka i umesto prerade u hranu, proizvoditi benzin iz njih.

Realista

pre 7 godina

@Rabo:
http://www.b92.net/biz/komentari.php?nav_id=1192423#k21802891
Nadam se da ti je poznato da je kWh proizveden iz solarnih panela 3X skuplji od onog sto ga placas EDB-u? I to pod uslovom da nemas apsolutno nikakvu havariju u periodu eksploatacije od 10godina - sto je, da se razumemo, nemoguce.
2kWh, 24-satni sistem za kucu je oko 5000 eura (baterija - 1500eur, paneli 2000eur, inverter - 1000, infrastruktura 500)
Ne nasedajte na te bajke o "besplatnoj" energiji Sunca...

solmi nis

pre 7 godina

ljudi norveska ima naftu a struju proizvodi iz hidroelektrana, i imaju tolko struje da se tamo svi greju na strujne peci, pritom je struja mnogo jeftina, izvoze je, imate mnogo proizvodjaca i cenkate se oko cene kilovata sa njima ko na pijaci, plus dosta njih imaju ribnjake ili daju novac u fondove za prirodu svojevloljno sve, da bi nadoknadili ono sto upropaste u prirodi hidroelektranama. Bio pa uverio se, eto gde treba da se ugledamo, uslove imamo, sve ostalo je ili skupa proizvodnjs, vetar i solar ili previse stetno kao nuklearka

CarloNS

pre 7 godina

Koliko god nuklearke u teoriji bile dobre, one nisu za države kao što je naša. Tu gde vlada partijsko zapošljavanje sa megadens diplomama, za manje od mesec dana otišli bi svi u vazduh.

.

pre 7 godina

@masinac
Gospoda iz EU ne prave probleme Nemackoj, Madjarskoj, Ceskoj i jos nekim EU drzavama koje imaju ugovore o odrzavanju ili izgradnji nuklearnih elektrana sa Rusijom. EU ipak pravi probleme nesposobnim drzavama. Bugarska se pokazala kao nesposobna i OPASNA drzava za posedovanje NE. Kozloduj je decenijama tempirana bomba (nuklearna), a inace je kvalitetno napravljena i nije narocito stara. Ali, nije odrzavana, nije vodjeni racuna o njoj, jer su Bugari imali preca posla, oa je doslo do toga da su bile potrebne hitne intervencije iz Rusije i EU, da bi se sprecila katastrofa visestruko veca i opasnija od onih u Cernobilju ili Fukusimi.
I ko ce onda da da Bugarima novu opasnu igracku da upropaste? Niko normalan.

.

pre 7 godina

@aleks
Bugarska ne sme da ima nuklearke jer je za tu jednu koju imaju morala da trci po Evropi i Rusiji i trazi pomoc pri remontu i odlaganju radioaktivnog otpada, pa su joj svu pritrcali u pomoc da zbog bugarske nesposobnosti ne bi bio unisten Balkan i ozracen citava Evropa.
A Nemacka nikada nije nijednu od svoje 21 nuklearke dovela na ivicu katastrofe niti je trazila pomoc drugih prilikom remonta. U tome je razlika (izmedju ostalog) izmedju Nemacke i Bugarske.

Swarog

pre 7 godina

CATAPA: nije to bas tako, postoje fonovi u koje energetske firme moraju da uplacuju pare. Recimo u Nemackoj. Takodje sada nemacka vlada nudi firmama vlasnicima nuklearnih elektrana (iam ih 8 ja mislim, ne znam koliko tacno blokova) da za (mislim) 28 milijardi EUR izadju iz cele price za sva vremena. Znaci za te pare Nemacka preuzima da se do sudnjeg dana brine o otpadu.

Dovla

pre 7 godina

@M

Kada bi doslo do neke havarije mesec dana bi se svadjali cija je nadleznost. Inace jedan od glavnih razloga zasto ne bih da vidim tako nesto kod nas.

BG

pre 7 godina

@ Nuke,
Ulaganje u vetrenjače i solarne panele kod nas da bi imali struju je farsa. Prvo taj posao su dobili tajkuni poput Koketa i država mu je omogućila da to naplaćuju po desetrostruko većim cenama. Idijitizam prve vrste. Zašto bi ja tim neljudima plaćao harač?
Pravo je pitanje zašto naša država to svima nije omigćila. Ljudi koji imaju solarne panele ili na bilo koji drugi način proizvode struju za sopstvene potrebe ne mogu viškove da plasiraju na tržište.

Da sagradimo nuklearku rešili bi pitanje struje za duži period. Mogli bi na miru da radimo po pitanju obnovljivih izvora energije. Nemojte da mi spominjete Nemačku koja se razvila na uštrb tih tehnologija. Koja je razorila našu državu pa i na kraju učestvovala u bobardovanju naše zemlje.

P.S Da je i najibičniji smrtnik uzeo i trenutno najnepovoljniji kredit kod nas i da mu je država omogućila ono što i Koletu, taj bi posle deset godina bio milioner.

Nuke

pre 7 godina

Radioaktivni otpad je veliki problem i glavni problem sa nuklearkama ne možemo 200 godina sve da trpamo u brda širom sveta.
Kad uđemo u EU onda oni traže da mi imamo veči deo obnovljive energije.
To što neki pišu da solarni parkovi i vetrenjače nisu dovoljne pa za sada nisu ali mora negde da se počne, nije loše bar smanjiti potrošnju fosilnih goriva to je dobro za prirodu i ekonomiju.

CATAPA

pre 7 godina

Zatvaranje nuklearke košta više nego njena izgradnja. Štos je u tome da to ne plaća onaj koji je gradi, nego onaj kod koga je, pa tako to ne ide u cenu struje. Danas nuklearke rade samo zato što nema para za njihovo zatvaranje, jer niko te pare i nije obezbedio unapred. Najpametnije sa nuklearkom je zatvoriti je pre nego što radi jedan jedini dan, upravo ovo što su Bugari uradili.
Po običaju, Srbi uče oca kako se deca prave. Za nuklearku su po pravilu oni koji u neki energetski objekat nisu ni ušli, čak i kad se smatraju stručnima.
Nukelarka je bila opasnost pre četvrt veka. Sada više nije jer i oni koji bi je pravili ovde znaju da ovo nije država i da nikada neće biti. Čak i Rusi, pogotovo Rusi. Jer, čak i da je grade ovde, ona je trideset godina njihova, a ne naša. Naša postane kada joj istekne vek sigurne eksploatacije... ili kada treba da se zatvori.
Ne budalite. Ovde (što neko reče) ni rupu ne umemo da napravimo, bude tesna.

Spartacus

pre 7 godina

@ing: Ćernobil je u Ukrajini ali Fukoshima u Japanu to je Američka tehnologija i gledaj šta se desilo.
Gledao sam dokumentarni film o nesreći u Fukoshimi , neki ventil nije radio kako treba u jedan reaktor i zato su izbegli ogromnu katastrofu mogao je ceo Japan da bude radioaktivan.
Nije ruska tehnologija loša nego održavanje to je sasvim drugo.

Milan Nikolić

pre 7 godina

@loko
Ajd ti pročitaj još jednom, Bugarska je vodila spor i izgubila i po presudi je dužna da plati oko 601 mil. + pripadajuće kamate. Rusi su im oprostili kamate ako iznos uplate do dogovorenog roka, kao što kod nas uveli ako platiš do kazna ti je toliko i toliko a posle kamata....Kada dobiješ da platiš kaznu nema šta da pristaneš, možeš samo da platiš više (kamata) ili da se dogovoriš o nekom reprogramu glavnice (601 mil) i eventualnom otpisu kamate.

Til Ojlenspigel

pre 7 godina

Jel si ti bio u Danskog ikad??!! To da nema noć nije u Danskoj... Sa svim u severnoj Norveškoj, Švedskoj, Finskoj I Rusiji da.. Bože al smo narod bez osnovnog znanja...
(HanSolo, 26. oktobar 2016 16:45)

Da, zapravo i živim u Klitmooller-u i upravo gledam vetrenjače kako staju jer nema vetra, a ovo gore se odnosilo da nerade elektrane na ćelije čim padne noć. I da sva ekološka energija čim zahladni nije dovoljna da pokrije ni 2% ukupne potrošnje energije u Danskoj. Toliko o znanju i nek je sila sa tobom

masinac

pre 7 godina

Bili najveci izvoznici struje na balkanu, a sad im samo 2 od 4 bloka rade. Zasto? Jer su im gospoda iz EU rekli da je nepotrebno. Cena struje im se udvostrucila, cisto da napomenem.

HanSolo

pre 7 godina

(mala nuklearka, 26. oktobar 2016 14:45) 
Da, da, a radi kad radi ili ti, kad ima sunca isto kao i Danskog kad ima sunca i vetra i da nije noć. A preko jeseni i zime sve se puši od elektrana na ugalj, gas pa čak i nuklearne elektrane. Voleo bih da je tako ali situacija je malo surovija.
(til ojlenšpigel, 26. oktobar 2016 15:05)


Jel si ti bio u Danskog ikad??!! To da nema noć nije u Danskoj... Sa svim u severnoj Norveškoj, Švedskoj, Finskoj I Rusiji da.. Bože al smo narod bez osnovnog znanja...

rabo

pre 7 godina

Ne znam kakva je globalna situacija ali znam sigurno da ce moja kuca dobiti solarne panele. Najvise bih voleo da edb potpuno otkacim, ili da im cak prodajem struju.

drekavac

pre 7 godina

Sva paranoja oko nuklearki posledica je uticaja energetskih lobija. Glavna "mana" nuklearne energije je sto je jeftina i dostupna svima. To se naravno ne svidja onima koji vole energetski monopol. Takodje, nuklearna energija je i ekoloski cista, nema cadji, samo obicna vodena para. Nuklearni otpad se moze skladistiti po napustenim rudnicima i sl. Osim toga, sve dosadasnje havarije posledica su ljudskog faktora i mogle su biti sprecene, ali niko nije mario.

loko

pre 7 godina

Milan Nikolic procitaj clanak ponovo. bugarska je PRISTALA platiti 600 miliona do 25. decembra da bi izbegla kamate od 130 hiljada eura dnevno.

Milan Nikolić

pre 7 godina

Bugarska NIJE PRISTALA, nego je izgubila sudski spor. Da je pristala, ne bi došlo do istog...To kao da ja PRISTANEM da platim kaznu...dobro je, dok ima i gorih od nas

aleks

pre 7 godina

Bugarska ne sme da ima nuklearke al zato Nemačka ima 21 nuklearku i izvozi struju i sa tim parama kupuje gas od Rusa. A nama ta Nemačka prodaje priču o ekološkoj energiji!!!! Priča za isprane mozgove

Miki

pre 7 godina

Retko glupi ljudi vladaju Bugarskom. Umesto da milijardu i po da imaju ganc novu nuklearku i budu glavni izvoznik struje na Balkanu, Bugari placaju 600 miliona evra Rusima za nista jer su odustali od ugovora kojeg su potpisali. A Rusi zaradjuju cisto 600 miliona evra bez da su zaboli jedan ekser. Sta rade Bugarima ova Amerika i Nemacka. Cudo.

БГ

pre 7 godina

То је један од најчистијих видова енергије. У атмосферу излази само водена пара тако да загађења ваздуха нема.
Стваран проблем је складиштенје нуклеарног отпада. О томе би требало до аговоре наши стручањаци.
Уколико би саградили једну нукаеарку решили би проблем снабдевањја енергијом за наредних 50 плус 50 година.

Решили би се за дужи период перетеране експропиријације земљишта и ширења угљенокапа, што је јако скупо. Загађења ваздуха и није толики проблем ако се уграде удговрајући филтери у термоелектране.

Kad si glup i jadan

pre 7 godina

Hahahaha medjunarodni sud u Zenevi. Platit ce Bugari na osnovu presude laznog suda, al malo sutra
(Daska, 26. oktobar 2016 14:48)

Platice Bugari svakako cenu da su clanica EU. Centralna evropska banka ce isplatiti Ruse, a Bugari ce svoju glupost isplatiti centralnoj evropskoj banci. Nije EU za sirotinju, a pogotovu ne za glupake.

артиљерац

pre 7 godina

@ daska Теби очигледно недостаје неколико сопствених nick-ova у
глави.што не прочиташ лепо вест,Бугари су ОБЕЋАЛИ да ће платити и то
пр 25.12.2016.Друго,Арбитражни суд у Женеи није никакав лажни суд,
него врховна судска инстанца у међународним трговинским споровима.
Треће,знам колики су били адвокатски трошкови код склапања уговора за "Мистрале",10 милиона$.Могу да мислим колики су за НЕ.А ти људи
који су правили те уговоре нису шалини,него врхунски професионалци.
Четврто,није ми јасно зашто су Бугари одустали.Руске НЕ купује
Мађарска,Чешка,чак се и Немачка интересује.Значи,нема проблема с ЕУ.

til ojlenšpigel

pre 7 godina

(mala nuklearka, 26. oktobar 2016 14:45)
Da, da, a radi kad radi ili ti, kad ima sunca isto kao i Danskog kad ima sunca i vetra i da nije noć. A preko jeseni i zime sve se puši od elektrana na ugalj, gas pa čak i nuklearne elektrane. Voleo bih da je tako ali situacija je malo surovija.

Kvazimodo Sorabius

pre 7 godina

Bez obzira na rasulo u EU, i da li ce preziveti dok mi ne udjemo, a kad udjemo sigurno EU nece preziveti, svako "filozofiranje" o bilo kakvoj drugoj elektro energiji osim nuklearne, vodi Srbiju u energetsko ropstvo!
Vi kojima nije struka, prestanite se mangupirati sa "vetroparkovima", "solarnim panelima", "malim hidrocentralama", zapravo perpetuum mobileima, Srbija mora najhitnije poceti gradnju nuklearke. Lokacija je odabrala samu sebe: paralelno s Kozlodujem, na Dunavu, oko usca Timoka.
Ugalj je na izdisaju, jos ce, verovatno, u predpristupnoj proceduri nam zabraniti termocentrale na lignit, ili nas oporezovati za dim da cemo se pusiti, ali svakako je maloumno pomisliti investiciju u termocentralu.
Dakle, vlada MORA najhitnije da donese odluku o gradnji nuklearke. Ili da spadnemo na prosjacki stap kupujuci elektricnu energiju od drugih, koji ce time otplacivati svoje nuklearke.
Treba reci da na dva-tri lokaliteta imamo delimicno "sirovinu", ali i mesta za odlaganje otpada, i zaboraviti na srpske idiotije, da se u raspadu Jugoslavije "brani svoje ognjiste", ili da autoput prodje pored svacije kuce, a da se ne da dalekovod preko imanja...
Konacno mora u Srbiji da se uradi prostorno planiranje, u koje neizostavno treba uneti prostor za jednu (kompleksnu) ili dve - tri manje nuklearke.

Aca

pre 7 godina

@Daska, 26. oktobar 2016 14:48

Medjunarodni sud u Zenevi iskljucivo je namenjen za oblast "Energetika". Zamolio bih te da kada vec zelis da pises komentar, pre toga dobro istrazi.

Pozdrav

Saul Goodman

pre 7 godina

@mala nuklearka
... Pojma ti nemaš ... Porediš babe i nuklearne žabe... Sve je to lepo... Ekologija, solarna energija... Zapitaj se samo koliko ti je potrebno panela da bi npr radile fabrike Sony, Mitchubishi, Toyota... Da ceo Japan okuješ panelima bilo bi potrebno još. Da nije nuklearki Japan bi odmah mogao da se ukine kao država...

Stamparija

pre 7 godina

Je l' tih 600 miliona od onih 600 milijardi koje ce Evropska centralna banka da ubaci u sistem po 60 milijardi godisnje?
Znaci EU postaje kao SAD - rasprostri valutu, pa stampaj. Kosta te samo farba i papir, a bednici iz celog sveta nek skidaju gace za te dolare. U ovom slucaju sve ide elektronskim transakcijama, tako da nece cak da ih kosta ni farba ni papir.

pitanje

pre 7 godina

Posto su se Bugari odrekli Juznog toka i nove ruske nuklearke, a vec odavno su u EU i NATO, zasto onda i dalje grcaju u bedi? Zar ne bi trebalo da rezultat svega toga bude nezamcen prosperitet?

mala nuklearka

pre 7 godina

Jedno jezgro male nuklearke košta 40 milijarde evra.
Solarni paneli (made in China) po krovovima već posle treće godine postaju isplativi i od treće postaju besplatni.
Nađite "Japan's Solar City of Future"!

pitanje

pre 7 godina

Posto su se Bugari odrekli Juznog toka i nove ruske nuklearke, a vec odavno su u EU i NATO, zasto onda i dalje grcaju u bedi? Zar ne bi trebalo da rezultat svega toga bude nezamcen prosperitet?

Kad si glup i jadan

pre 7 godina

Hahahaha medjunarodni sud u Zenevi. Platit ce Bugari na osnovu presude laznog suda, al malo sutra
(Daska, 26. oktobar 2016 14:48)

Platice Bugari svakako cenu da su clanica EU. Centralna evropska banka ce isplatiti Ruse, a Bugari ce svoju glupost isplatiti centralnoj evropskoj banci. Nije EU za sirotinju, a pogotovu ne za glupake.

aleks

pre 7 godina

Bugarska ne sme da ima nuklearke al zato Nemačka ima 21 nuklearku i izvozi struju i sa tim parama kupuje gas od Rusa. A nama ta Nemačka prodaje priču o ekološkoj energiji!!!! Priča za isprane mozgove

Miki

pre 7 godina

Retko glupi ljudi vladaju Bugarskom. Umesto da milijardu i po da imaju ganc novu nuklearku i budu glavni izvoznik struje na Balkanu, Bugari placaju 600 miliona evra Rusima za nista jer su odustali od ugovora kojeg su potpisali. A Rusi zaradjuju cisto 600 miliona evra bez da su zaboli jedan ekser. Sta rade Bugarima ova Amerika i Nemacka. Cudo.

Saul Goodman

pre 7 godina

@mala nuklearka
... Pojma ti nemaš ... Porediš babe i nuklearne žabe... Sve je to lepo... Ekologija, solarna energija... Zapitaj se samo koliko ti je potrebno panela da bi npr radile fabrike Sony, Mitchubishi, Toyota... Da ceo Japan okuješ panelima bilo bi potrebno još. Da nije nuklearki Japan bi odmah mogao da se ukine kao država...

Kvazimodo Sorabius

pre 7 godina

Bez obzira na rasulo u EU, i da li ce preziveti dok mi ne udjemo, a kad udjemo sigurno EU nece preziveti, svako "filozofiranje" o bilo kakvoj drugoj elektro energiji osim nuklearne, vodi Srbiju u energetsko ropstvo!
Vi kojima nije struka, prestanite se mangupirati sa "vetroparkovima", "solarnim panelima", "malim hidrocentralama", zapravo perpetuum mobileima, Srbija mora najhitnije poceti gradnju nuklearke. Lokacija je odabrala samu sebe: paralelno s Kozlodujem, na Dunavu, oko usca Timoka.
Ugalj je na izdisaju, jos ce, verovatno, u predpristupnoj proceduri nam zabraniti termocentrale na lignit, ili nas oporezovati za dim da cemo se pusiti, ali svakako je maloumno pomisliti investiciju u termocentralu.
Dakle, vlada MORA najhitnije da donese odluku o gradnji nuklearke. Ili da spadnemo na prosjacki stap kupujuci elektricnu energiju od drugih, koji ce time otplacivati svoje nuklearke.
Treba reci da na dva-tri lokaliteta imamo delimicno "sirovinu", ali i mesta za odlaganje otpada, i zaboraviti na srpske idiotije, da se u raspadu Jugoslavije "brani svoje ognjiste", ili da autoput prodje pored svacije kuce, a da se ne da dalekovod preko imanja...
Konacno mora u Srbiji da se uradi prostorno planiranje, u koje neizostavno treba uneti prostor za jednu (kompleksnu) ili dve - tri manje nuklearke.

masinac

pre 7 godina

Bili najveci izvoznici struje na balkanu, a sad im samo 2 od 4 bloka rade. Zasto? Jer su im gospoda iz EU rekli da je nepotrebno. Cena struje im se udvostrucila, cisto da napomenem.

til ojlenšpigel

pre 7 godina

(mala nuklearka, 26. oktobar 2016 14:45)
Da, da, a radi kad radi ili ti, kad ima sunca isto kao i Danskog kad ima sunca i vetra i da nije noć. A preko jeseni i zime sve se puši od elektrana na ugalj, gas pa čak i nuklearne elektrane. Voleo bih da je tako ali situacija je malo surovija.

Til Ojlenspigel

pre 7 godina

Jel si ti bio u Danskog ikad??!! To da nema noć nije u Danskoj... Sa svim u severnoj Norveškoj, Švedskoj, Finskoj I Rusiji da.. Bože al smo narod bez osnovnog znanja...
(HanSolo, 26. oktobar 2016 16:45)

Da, zapravo i živim u Klitmooller-u i upravo gledam vetrenjače kako staju jer nema vetra, a ovo gore se odnosilo da nerade elektrane na ćelije čim padne noć. I da sva ekološka energija čim zahladni nije dovoljna da pokrije ni 2% ukupne potrošnje energije u Danskoj. Toliko o znanju i nek je sila sa tobom

артиљерац

pre 7 godina

@ daska Теби очигледно недостаје неколико сопствених nick-ova у
глави.што не прочиташ лепо вест,Бугари су ОБЕЋАЛИ да ће платити и то
пр 25.12.2016.Друго,Арбитражни суд у Женеи није никакав лажни суд,
него врховна судска инстанца у међународним трговинским споровима.
Треће,знам колики су били адвокатски трошкови код склапања уговора за "Мистрале",10 милиона$.Могу да мислим колики су за НЕ.А ти људи
који су правили те уговоре нису шалини,него врхунски професионалци.
Четврто,није ми јасно зашто су Бугари одустали.Руске НЕ купује
Мађарска,Чешка,чак се и Немачка интересује.Значи,нема проблема с ЕУ.

Stamparija

pre 7 godina

Je l' tih 600 miliona od onih 600 milijardi koje ce Evropska centralna banka da ubaci u sistem po 60 milijardi godisnje?
Znaci EU postaje kao SAD - rasprostri valutu, pa stampaj. Kosta te samo farba i papir, a bednici iz celog sveta nek skidaju gace za te dolare. U ovom slucaju sve ide elektronskim transakcijama, tako da nece cak da ih kosta ni farba ni papir.

drekavac

pre 7 godina

Sva paranoja oko nuklearki posledica je uticaja energetskih lobija. Glavna "mana" nuklearne energije je sto je jeftina i dostupna svima. To se naravno ne svidja onima koji vole energetski monopol. Takodje, nuklearna energija je i ekoloski cista, nema cadji, samo obicna vodena para. Nuklearni otpad se moze skladistiti po napustenim rudnicima i sl. Osim toga, sve dosadasnje havarije posledica su ljudskog faktora i mogle su biti sprecene, ali niko nije mario.

Spartacus

pre 7 godina

@ing: Ćernobil je u Ukrajini ali Fukoshima u Japanu to je Američka tehnologija i gledaj šta se desilo.
Gledao sam dokumentarni film o nesreći u Fukoshimi , neki ventil nije radio kako treba u jedan reaktor i zato su izbegli ogromnu katastrofu mogao je ceo Japan da bude radioaktivan.
Nije ruska tehnologija loša nego održavanje to je sasvim drugo.

BG

pre 7 godina

@ Nuke,
Ulaganje u vetrenjače i solarne panele kod nas da bi imali struju je farsa. Prvo taj posao su dobili tajkuni poput Koketa i država mu je omogućila da to naplaćuju po desetrostruko većim cenama. Idijitizam prve vrste. Zašto bi ja tim neljudima plaćao harač?
Pravo je pitanje zašto naša država to svima nije omigćila. Ljudi koji imaju solarne panele ili na bilo koji drugi način proizvode struju za sopstvene potrebe ne mogu viškove da plasiraju na tržište.

Da sagradimo nuklearku rešili bi pitanje struje za duži period. Mogli bi na miru da radimo po pitanju obnovljivih izvora energije. Nemojte da mi spominjete Nemačku koja se razvila na uštrb tih tehnologija. Koja je razorila našu državu pa i na kraju učestvovala u bobardovanju naše zemlje.

P.S Da je i najibičniji smrtnik uzeo i trenutno najnepovoljniji kredit kod nas i da mu je država omogućila ono što i Koletu, taj bi posle deset godina bio milioner.

rabo

pre 7 godina

Ne znam kakva je globalna situacija ali znam sigurno da ce moja kuca dobiti solarne panele. Najvise bih voleo da edb potpuno otkacim, ili da im cak prodajem struju.

Milan Nikolić

pre 7 godina

Bugarska NIJE PRISTALA, nego je izgubila sudski spor. Da je pristala, ne bi došlo do istog...To kao da ja PRISTANEM da platim kaznu...dobro je, dok ima i gorih od nas

CATAPA

pre 7 godina

Zatvaranje nuklearke košta više nego njena izgradnja. Štos je u tome da to ne plaća onaj koji je gradi, nego onaj kod koga je, pa tako to ne ide u cenu struje. Danas nuklearke rade samo zato što nema para za njihovo zatvaranje, jer niko te pare i nije obezbedio unapred. Najpametnije sa nuklearkom je zatvoriti je pre nego što radi jedan jedini dan, upravo ovo što su Bugari uradili.
Po običaju, Srbi uče oca kako se deca prave. Za nuklearku su po pravilu oni koji u neki energetski objekat nisu ni ušli, čak i kad se smatraju stručnima.
Nukelarka je bila opasnost pre četvrt veka. Sada više nije jer i oni koji bi je pravili ovde znaju da ovo nije država i da nikada neće biti. Čak i Rusi, pogotovo Rusi. Jer, čak i da je grade ovde, ona je trideset godina njihova, a ne naša. Naša postane kada joj istekne vek sigurne eksploatacije... ili kada treba da se zatvori.
Ne budalite. Ovde (što neko reče) ni rupu ne umemo da napravimo, bude tesna.

loko

pre 7 godina

Milan Nikolic procitaj clanak ponovo. bugarska je PRISTALA platiti 600 miliona do 25. decembra da bi izbegla kamate od 130 hiljada eura dnevno.

БГ

pre 7 godina

То је један од најчистијих видова енергије. У атмосферу излази само водена пара тако да загађења ваздуха нема.
Стваран проблем је складиштенје нуклеарног отпада. О томе би требало до аговоре наши стручањаци.
Уколико би саградили једну нукаеарку решили би проблем снабдевањја енергијом за наредних 50 плус 50 година.

Решили би се за дужи период перетеране експропиријације земљишта и ширења угљенокапа, што је јако скупо. Загађења ваздуха и није толики проблем ако се уграде удговрајући филтери у термоелектране.

Milan Nikolić

pre 7 godina

@loko
Ajd ti pročitaj još jednom, Bugarska je vodila spor i izgubila i po presudi je dužna da plati oko 601 mil. + pripadajuće kamate. Rusi su im oprostili kamate ako iznos uplate do dogovorenog roka, kao što kod nas uveli ako platiš do kazna ti je toliko i toliko a posle kamata....Kada dobiješ da platiš kaznu nema šta da pristaneš, možeš samo da platiš više (kamata) ili da se dogovoriš o nekom reprogramu glavnice (601 mil) i eventualnom otpisu kamate.

Dovla

pre 7 godina

@M

Kada bi doslo do neke havarije mesec dana bi se svadjali cija je nadleznost. Inace jedan od glavnih razloga zasto ne bih da vidim tako nesto kod nas.

Aca

pre 7 godina

@Daska, 26. oktobar 2016 14:48

Medjunarodni sud u Zenevi iskljucivo je namenjen za oblast "Energetika". Zamolio bih te da kada vec zelis da pises komentar, pre toga dobro istrazi.

Pozdrav

Nuke

pre 7 godina

Radioaktivni otpad je veliki problem i glavni problem sa nuklearkama ne možemo 200 godina sve da trpamo u brda širom sveta.
Kad uđemo u EU onda oni traže da mi imamo veči deo obnovljive energije.
To što neki pišu da solarni parkovi i vetrenjače nisu dovoljne pa za sada nisu ali mora negde da se počne, nije loše bar smanjiti potrošnju fosilnih goriva to je dobro za prirodu i ekonomiju.

mala nuklearka

pre 7 godina

Jedno jezgro male nuklearke košta 40 milijarde evra.
Solarni paneli (made in China) po krovovima već posle treće godine postaju isplativi i od treće postaju besplatni.
Nađite "Japan's Solar City of Future"!

Swarog

pre 7 godina

CATAPA: nije to bas tako, postoje fonovi u koje energetske firme moraju da uplacuju pare. Recimo u Nemackoj. Takodje sada nemacka vlada nudi firmama vlasnicima nuklearnih elektrana (iam ih 8 ja mislim, ne znam koliko tacno blokova) da za (mislim) 28 milijardi EUR izadju iz cele price za sva vremena. Znaci za te pare Nemacka preuzima da se do sudnjeg dana brine o otpadu.

HanSolo

pre 7 godina

(mala nuklearka, 26. oktobar 2016 14:45) 
Da, da, a radi kad radi ili ti, kad ima sunca isto kao i Danskog kad ima sunca i vetra i da nije noć. A preko jeseni i zime sve se puši od elektrana na ugalj, gas pa čak i nuklearne elektrane. Voleo bih da je tako ali situacija je malo surovija.
(til ojlenšpigel, 26. oktobar 2016 15:05)


Jel si ti bio u Danskog ikad??!! To da nema noć nije u Danskoj... Sa svim u severnoj Norveškoj, Švedskoj, Finskoj I Rusiji da.. Bože al smo narod bez osnovnog znanja...

CarloNS

pre 7 godina

Koliko god nuklearke u teoriji bile dobre, one nisu za države kao što je naša. Tu gde vlada partijsko zapošljavanje sa megadens diplomama, za manje od mesec dana otišli bi svi u vazduh.

Realista

pre 7 godina

@Rabo:
http://www.b92.net/biz/komentari.php?nav_id=1192423#k21802891
Nadam se da ti je poznato da je kWh proizveden iz solarnih panela 3X skuplji od onog sto ga placas EDB-u? I to pod uslovom da nemas apsolutno nikakvu havariju u periodu eksploatacije od 10godina - sto je, da se razumemo, nemoguce.
2kWh, 24-satni sistem za kucu je oko 5000 eura (baterija - 1500eur, paneli 2000eur, inverter - 1000, infrastruktura 500)
Ne nasedajte na te bajke o "besplatnoj" energiji Sunca...

Petar

pre 7 godina

Nisam protiv obnovljivih izvora energije, ali za nas je to cist gubitak. Nemamo tehnologije za njihovu proizvodnju a garantujemo cenu kilovata iz tih izvora 10 puta skuplju od klasicnih kilovata. Znaci, svi koji imaju novca ili tehnologiju mogu doci ovde i zaradivati sigurne novce na nasoj grbaci. Nije ni cudo da zapad insistira na njima. Sve je to lepo upakovano, cista priroda bla bla bla a u sustini je jos jedno isisavanje velikog novca iz drzave. hehhe Elektricni automobil je ekoloski a napaja se iz termoelektrane ili nuklearne elektrane. Razmislite samo koliko elektrana nam treba ako svaki drugi stanovnik Srbije kupi elektricni automobil. Zar vam se ne cini da su to sve veoma kvalitetne marketinske price, na koje veoma lako nasedaju neobrazovani ljudi. Da ne spominjem sadenje biljaka i umesto prerade u hranu, proizvoditi benzin iz njih.

.

pre 7 godina

@masinac
Gospoda iz EU ne prave probleme Nemackoj, Madjarskoj, Ceskoj i jos nekim EU drzavama koje imaju ugovore o odrzavanju ili izgradnji nuklearnih elektrana sa Rusijom. EU ipak pravi probleme nesposobnim drzavama. Bugarska se pokazala kao nesposobna i OPASNA drzava za posedovanje NE. Kozloduj je decenijama tempirana bomba (nuklearna), a inace je kvalitetno napravljena i nije narocito stara. Ali, nije odrzavana, nije vodjeni racuna o njoj, jer su Bugari imali preca posla, oa je doslo do toga da su bile potrebne hitne intervencije iz Rusije i EU, da bi se sprecila katastrofa visestruko veca i opasnija od onih u Cernobilju ili Fukusimi.
I ko ce onda da da Bugarima novu opasnu igracku da upropaste? Niko normalan.

Inzenjer

pre 7 godina

Ovaj iz prvog komentara kao da je isao na ftn... Kakvi crni solarni paneli??? Ne mozes porediti solarne sa nuklearkom... Nisam nikako na strani nuklearnih ali koju to snagu daje, morali bi celu vojvodinu staviti u solarne pabele.. Lepo je to i vetrenjace i solarne... Ali ne mogu svugde da se stave... Ja se samo nadam da se nuklearke ne postave u Srbiji, ipak nas premijer je ko zacin C...

.

pre 7 godina

@aleks
Bugarska ne sme da ima nuklearke jer je za tu jednu koju imaju morala da trci po Evropi i Rusiji i trazi pomoc pri remontu i odlaganju radioaktivnog otpada, pa su joj svu pritrcali u pomoc da zbog bugarske nesposobnosti ne bi bio unisten Balkan i ozracen citava Evropa.
A Nemacka nikada nije nijednu od svoje 21 nuklearke dovela na ivicu katastrofe niti je trazila pomoc drugih prilikom remonta. U tome je razlika (izmedju ostalog) izmedju Nemacke i Bugarske.

solmi nis

pre 7 godina

ljudi norveska ima naftu a struju proizvodi iz hidroelektrana, i imaju tolko struje da se tamo svi greju na strujne peci, pritom je struja mnogo jeftina, izvoze je, imate mnogo proizvodjaca i cenkate se oko cene kilovata sa njima ko na pijaci, plus dosta njih imaju ribnjake ili daju novac u fondove za prirodu svojevloljno sve, da bi nadoknadili ono sto upropaste u prirodi hidroelektranama. Bio pa uverio se, eto gde treba da se ugledamo, uslove imamo, sve ostalo je ili skupa proizvodnjs, vetar i solar ili previse stetno kao nuklearka

T

pre 7 godina

@inzenjer Za 1GW, po efektivnoj snazi od svega 10W/m2, treba 100 miliona m2, tj. 100 km2 - to je kvadrat do 10x10km. Zvuci mnogo, ali kada se pogleda za jednu hidorelektranu koliko se potrosi zemlje da bi se napravilo jezero ili koliko se zemlje potrosi za termoelektranu, otvoreni kop za ugalj i na kraju za pepeliste, to postaje sasvim uporedivo. S tim da tamo gde je elektrana na sunce ispod panela raste trava, a ispod termoelektrane raste propast (zagadjenje teskim metalima u pepelu i slicno).

mala nuklearka

pre 7 godina

Jedno jezgro male nuklearke košta 40 milijarde evra.
Solarni paneli (made in China) po krovovima već posle treće godine postaju isplativi i od treće postaju besplatni.
Nađite "Japan's Solar City of Future"!

HanSolo

pre 7 godina

(mala nuklearka, 26. oktobar 2016 14:45) 
Da, da, a radi kad radi ili ti, kad ima sunca isto kao i Danskog kad ima sunca i vetra i da nije noć. A preko jeseni i zime sve se puši od elektrana na ugalj, gas pa čak i nuklearne elektrane. Voleo bih da je tako ali situacija je malo surovija.
(til ojlenšpigel, 26. oktobar 2016 15:05)


Jel si ti bio u Danskog ikad??!! To da nema noć nije u Danskoj... Sa svim u severnoj Norveškoj, Švedskoj, Finskoj I Rusiji da.. Bože al smo narod bez osnovnog znanja...

pitanje

pre 7 godina

Posto su se Bugari odrekli Juznog toka i nove ruske nuklearke, a vec odavno su u EU i NATO, zasto onda i dalje grcaju u bedi? Zar ne bi trebalo da rezultat svega toga bude nezamcen prosperitet?

Kvazimodo Sorabius

pre 7 godina

Bez obzira na rasulo u EU, i da li ce preziveti dok mi ne udjemo, a kad udjemo sigurno EU nece preziveti, svako "filozofiranje" o bilo kakvoj drugoj elektro energiji osim nuklearne, vodi Srbiju u energetsko ropstvo!
Vi kojima nije struka, prestanite se mangupirati sa "vetroparkovima", "solarnim panelima", "malim hidrocentralama", zapravo perpetuum mobileima, Srbija mora najhitnije poceti gradnju nuklearke. Lokacija je odabrala samu sebe: paralelno s Kozlodujem, na Dunavu, oko usca Timoka.
Ugalj je na izdisaju, jos ce, verovatno, u predpristupnoj proceduri nam zabraniti termocentrale na lignit, ili nas oporezovati za dim da cemo se pusiti, ali svakako je maloumno pomisliti investiciju u termocentralu.
Dakle, vlada MORA najhitnije da donese odluku o gradnji nuklearke. Ili da spadnemo na prosjacki stap kupujuci elektricnu energiju od drugih, koji ce time otplacivati svoje nuklearke.
Treba reci da na dva-tri lokaliteta imamo delimicno "sirovinu", ali i mesta za odlaganje otpada, i zaboraviti na srpske idiotije, da se u raspadu Jugoslavije "brani svoje ognjiste", ili da autoput prodje pored svacije kuce, a da se ne da dalekovod preko imanja...
Konacno mora u Srbiji da se uradi prostorno planiranje, u koje neizostavno treba uneti prostor za jednu (kompleksnu) ili dve - tri manje nuklearke.

CATAPA

pre 7 godina

Zatvaranje nuklearke košta više nego njena izgradnja. Štos je u tome da to ne plaća onaj koji je gradi, nego onaj kod koga je, pa tako to ne ide u cenu struje. Danas nuklearke rade samo zato što nema para za njihovo zatvaranje, jer niko te pare i nije obezbedio unapred. Najpametnije sa nuklearkom je zatvoriti je pre nego što radi jedan jedini dan, upravo ovo što su Bugari uradili.
Po običaju, Srbi uče oca kako se deca prave. Za nuklearku su po pravilu oni koji u neki energetski objekat nisu ni ušli, čak i kad se smatraju stručnima.
Nukelarka je bila opasnost pre četvrt veka. Sada više nije jer i oni koji bi je pravili ovde znaju da ovo nije država i da nikada neće biti. Čak i Rusi, pogotovo Rusi. Jer, čak i da je grade ovde, ona je trideset godina njihova, a ne naša. Naša postane kada joj istekne vek sigurne eksploatacije... ili kada treba da se zatvori.
Ne budalite. Ovde (što neko reče) ni rupu ne umemo da napravimo, bude tesna.

aleks

pre 7 godina

Bugarska ne sme da ima nuklearke al zato Nemačka ima 21 nuklearku i izvozi struju i sa tim parama kupuje gas od Rusa. A nama ta Nemačka prodaje priču o ekološkoj energiji!!!! Priča za isprane mozgove

drekavac

pre 7 godina

Sva paranoja oko nuklearki posledica je uticaja energetskih lobija. Glavna "mana" nuklearne energije je sto je jeftina i dostupna svima. To se naravno ne svidja onima koji vole energetski monopol. Takodje, nuklearna energija je i ekoloski cista, nema cadji, samo obicna vodena para. Nuklearni otpad se moze skladistiti po napustenim rudnicima i sl. Osim toga, sve dosadasnje havarije posledica su ljudskog faktora i mogle su biti sprecene, ali niko nije mario.

Miki

pre 7 godina

Retko glupi ljudi vladaju Bugarskom. Umesto da milijardu i po da imaju ganc novu nuklearku i budu glavni izvoznik struje na Balkanu, Bugari placaju 600 miliona evra Rusima za nista jer su odustali od ugovora kojeg su potpisali. A Rusi zaradjuju cisto 600 miliona evra bez da su zaboli jedan ekser. Sta rade Bugarima ova Amerika i Nemacka. Cudo.

Nuke

pre 7 godina

Radioaktivni otpad je veliki problem i glavni problem sa nuklearkama ne možemo 200 godina sve da trpamo u brda širom sveta.
Kad uđemo u EU onda oni traže da mi imamo veči deo obnovljive energije.
To što neki pišu da solarni parkovi i vetrenjače nisu dovoljne pa za sada nisu ali mora negde da se počne, nije loše bar smanjiti potrošnju fosilnih goriva to je dobro za prirodu i ekonomiju.

til ojlenšpigel

pre 7 godina

(mala nuklearka, 26. oktobar 2016 14:45)
Da, da, a radi kad radi ili ti, kad ima sunca isto kao i Danskog kad ima sunca i vetra i da nije noć. A preko jeseni i zime sve se puši od elektrana na ugalj, gas pa čak i nuklearne elektrane. Voleo bih da je tako ali situacija je malo surovija.

Spartacus

pre 7 godina

@ing: Ćernobil je u Ukrajini ali Fukoshima u Japanu to je Američka tehnologija i gledaj šta se desilo.
Gledao sam dokumentarni film o nesreći u Fukoshimi , neki ventil nije radio kako treba u jedan reaktor i zato su izbegli ogromnu katastrofu mogao je ceo Japan da bude radioaktivan.
Nije ruska tehnologija loša nego održavanje to je sasvim drugo.

masinac

pre 7 godina

Bili najveci izvoznici struje na balkanu, a sad im samo 2 od 4 bloka rade. Zasto? Jer su im gospoda iz EU rekli da je nepotrebno. Cena struje im se udvostrucila, cisto da napomenem.

Stamparija

pre 7 godina

Je l' tih 600 miliona od onih 600 milijardi koje ce Evropska centralna banka da ubaci u sistem po 60 milijardi godisnje?
Znaci EU postaje kao SAD - rasprostri valutu, pa stampaj. Kosta te samo farba i papir, a bednici iz celog sveta nek skidaju gace za te dolare. U ovom slucaju sve ide elektronskim transakcijama, tako da nece cak da ih kosta ni farba ni papir.

Saul Goodman

pre 7 godina

@mala nuklearka
... Pojma ti nemaš ... Porediš babe i nuklearne žabe... Sve je to lepo... Ekologija, solarna energija... Zapitaj se samo koliko ti je potrebno panela da bi npr radile fabrike Sony, Mitchubishi, Toyota... Da ceo Japan okuješ panelima bilo bi potrebno još. Da nije nuklearki Japan bi odmah mogao da se ukine kao država...

Kad si glup i jadan

pre 7 godina

Hahahaha medjunarodni sud u Zenevi. Platit ce Bugari na osnovu presude laznog suda, al malo sutra
(Daska, 26. oktobar 2016 14:48)

Platice Bugari svakako cenu da su clanica EU. Centralna evropska banka ce isplatiti Ruse, a Bugari ce svoju glupost isplatiti centralnoj evropskoj banci. Nije EU za sirotinju, a pogotovu ne za glupake.

BG

pre 7 godina

@ Nuke,
Ulaganje u vetrenjače i solarne panele kod nas da bi imali struju je farsa. Prvo taj posao su dobili tajkuni poput Koketa i država mu je omogućila da to naplaćuju po desetrostruko većim cenama. Idijitizam prve vrste. Zašto bi ja tim neljudima plaćao harač?
Pravo je pitanje zašto naša država to svima nije omigćila. Ljudi koji imaju solarne panele ili na bilo koji drugi način proizvode struju za sopstvene potrebe ne mogu viškove da plasiraju na tržište.

Da sagradimo nuklearku rešili bi pitanje struje za duži period. Mogli bi na miru da radimo po pitanju obnovljivih izvora energije. Nemojte da mi spominjete Nemačku koja se razvila na uštrb tih tehnologija. Koja je razorila našu državu pa i na kraju učestvovala u bobardovanju naše zemlje.

P.S Da je i najibičniji smrtnik uzeo i trenutno najnepovoljniji kredit kod nas i da mu je država omogućila ono što i Koletu, taj bi posle deset godina bio milioner.

Milan Nikolić

pre 7 godina

Bugarska NIJE PRISTALA, nego je izgubila sudski spor. Da je pristala, ne bi došlo do istog...To kao da ja PRISTANEM da platim kaznu...dobro je, dok ima i gorih od nas

БГ

pre 7 godina

То је један од најчистијих видова енергије. У атмосферу излази само водена пара тако да загађења ваздуха нема.
Стваран проблем је складиштенје нуклеарног отпада. О томе би требало до аговоре наши стручањаци.
Уколико би саградили једну нукаеарку решили би проблем снабдевањја енергијом за наредних 50 плус 50 година.

Решили би се за дужи период перетеране експропиријације земљишта и ширења угљенокапа, што је јако скупо. Загађења ваздуха и није толики проблем ако се уграде удговрајући филтери у термоелектране.

Til Ojlenspigel

pre 7 godina

Jel si ti bio u Danskog ikad??!! To da nema noć nije u Danskoj... Sa svim u severnoj Norveškoj, Švedskoj, Finskoj I Rusiji da.. Bože al smo narod bez osnovnog znanja...
(HanSolo, 26. oktobar 2016 16:45)

Da, zapravo i živim u Klitmooller-u i upravo gledam vetrenjače kako staju jer nema vetra, a ovo gore se odnosilo da nerade elektrane na ćelije čim padne noć. I da sva ekološka energija čim zahladni nije dovoljna da pokrije ni 2% ukupne potrošnje energije u Danskoj. Toliko o znanju i nek je sila sa tobom

Milan Nikolić

pre 7 godina

@loko
Ajd ti pročitaj još jednom, Bugarska je vodila spor i izgubila i po presudi je dužna da plati oko 601 mil. + pripadajuće kamate. Rusi su im oprostili kamate ako iznos uplate do dogovorenog roka, kao što kod nas uveli ako platiš do kazna ti je toliko i toliko a posle kamata....Kada dobiješ da platiš kaznu nema šta da pristaneš, možeš samo da platiš više (kamata) ili da se dogovoriš o nekom reprogramu glavnice (601 mil) i eventualnom otpisu kamate.

Dovla

pre 7 godina

@M

Kada bi doslo do neke havarije mesec dana bi se svadjali cija je nadleznost. Inace jedan od glavnih razloga zasto ne bih da vidim tako nesto kod nas.

артиљерац

pre 7 godina

@ daska Теби очигледно недостаје неколико сопствених nick-ova у
глави.што не прочиташ лепо вест,Бугари су ОБЕЋАЛИ да ће платити и то
пр 25.12.2016.Друго,Арбитражни суд у Женеи није никакав лажни суд,
него врховна судска инстанца у међународним трговинским споровима.
Треће,знам колики су били адвокатски трошкови код склапања уговора за "Мистрале",10 милиона$.Могу да мислим колики су за НЕ.А ти људи
који су правили те уговоре нису шалини,него врхунски професионалци.
Четврто,није ми јасно зашто су Бугари одустали.Руске НЕ купује
Мађарска,Чешка,чак се и Немачка интересује.Значи,нема проблема с ЕУ.

rabo

pre 7 godina

Ne znam kakva je globalna situacija ali znam sigurno da ce moja kuca dobiti solarne panele. Najvise bih voleo da edb potpuno otkacim, ili da im cak prodajem struju.

Aca

pre 7 godina

@Daska, 26. oktobar 2016 14:48

Medjunarodni sud u Zenevi iskljucivo je namenjen za oblast "Energetika". Zamolio bih te da kada vec zelis da pises komentar, pre toga dobro istrazi.

Pozdrav

T

pre 7 godina

@inzenjer Za 1GW, po efektivnoj snazi od svega 10W/m2, treba 100 miliona m2, tj. 100 km2 - to je kvadrat do 10x10km. Zvuci mnogo, ali kada se pogleda za jednu hidorelektranu koliko se potrosi zemlje da bi se napravilo jezero ili koliko se zemlje potrosi za termoelektranu, otvoreni kop za ugalj i na kraju za pepeliste, to postaje sasvim uporedivo. S tim da tamo gde je elektrana na sunce ispod panela raste trava, a ispod termoelektrane raste propast (zagadjenje teskim metalima u pepelu i slicno).

Inzenjer

pre 7 godina

Ovaj iz prvog komentara kao da je isao na ftn... Kakvi crni solarni paneli??? Ne mozes porediti solarne sa nuklearkom... Nisam nikako na strani nuklearnih ali koju to snagu daje, morali bi celu vojvodinu staviti u solarne pabele.. Lepo je to i vetrenjace i solarne... Ali ne mogu svugde da se stave... Ja se samo nadam da se nuklearke ne postave u Srbiji, ipak nas premijer je ko zacin C...

loko

pre 7 godina

Milan Nikolic procitaj clanak ponovo. bugarska je PRISTALA platiti 600 miliona do 25. decembra da bi izbegla kamate od 130 hiljada eura dnevno.

Swarog

pre 7 godina

CATAPA: nije to bas tako, postoje fonovi u koje energetske firme moraju da uplacuju pare. Recimo u Nemackoj. Takodje sada nemacka vlada nudi firmama vlasnicima nuklearnih elektrana (iam ih 8 ja mislim, ne znam koliko tacno blokova) da za (mislim) 28 milijardi EUR izadju iz cele price za sva vremena. Znaci za te pare Nemacka preuzima da se do sudnjeg dana brine o otpadu.

solmi nis

pre 7 godina

ljudi norveska ima naftu a struju proizvodi iz hidroelektrana, i imaju tolko struje da se tamo svi greju na strujne peci, pritom je struja mnogo jeftina, izvoze je, imate mnogo proizvodjaca i cenkate se oko cene kilovata sa njima ko na pijaci, plus dosta njih imaju ribnjake ili daju novac u fondove za prirodu svojevloljno sve, da bi nadoknadili ono sto upropaste u prirodi hidroelektranama. Bio pa uverio se, eto gde treba da se ugledamo, uslove imamo, sve ostalo je ili skupa proizvodnjs, vetar i solar ili previse stetno kao nuklearka

Realista

pre 7 godina

@Rabo:
http://www.b92.net/biz/komentari.php?nav_id=1192423#k21802891
Nadam se da ti je poznato da je kWh proizveden iz solarnih panela 3X skuplji od onog sto ga placas EDB-u? I to pod uslovom da nemas apsolutno nikakvu havariju u periodu eksploatacije od 10godina - sto je, da se razumemo, nemoguce.
2kWh, 24-satni sistem za kucu je oko 5000 eura (baterija - 1500eur, paneli 2000eur, inverter - 1000, infrastruktura 500)
Ne nasedajte na te bajke o "besplatnoj" energiji Sunca...

.

pre 7 godina

@masinac
Gospoda iz EU ne prave probleme Nemackoj, Madjarskoj, Ceskoj i jos nekim EU drzavama koje imaju ugovore o odrzavanju ili izgradnji nuklearnih elektrana sa Rusijom. EU ipak pravi probleme nesposobnim drzavama. Bugarska se pokazala kao nesposobna i OPASNA drzava za posedovanje NE. Kozloduj je decenijama tempirana bomba (nuklearna), a inace je kvalitetno napravljena i nije narocito stara. Ali, nije odrzavana, nije vodjeni racuna o njoj, jer su Bugari imali preca posla, oa je doslo do toga da su bile potrebne hitne intervencije iz Rusije i EU, da bi se sprecila katastrofa visestruko veca i opasnija od onih u Cernobilju ili Fukusimi.
I ko ce onda da da Bugarima novu opasnu igracku da upropaste? Niko normalan.

Petar

pre 7 godina

Nisam protiv obnovljivih izvora energije, ali za nas je to cist gubitak. Nemamo tehnologije za njihovu proizvodnju a garantujemo cenu kilovata iz tih izvora 10 puta skuplju od klasicnih kilovata. Znaci, svi koji imaju novca ili tehnologiju mogu doci ovde i zaradivati sigurne novce na nasoj grbaci. Nije ni cudo da zapad insistira na njima. Sve je to lepo upakovano, cista priroda bla bla bla a u sustini je jos jedno isisavanje velikog novca iz drzave. hehhe Elektricni automobil je ekoloski a napaja se iz termoelektrane ili nuklearne elektrane. Razmislite samo koliko elektrana nam treba ako svaki drugi stanovnik Srbije kupi elektricni automobil. Zar vam se ne cini da su to sve veoma kvalitetne marketinske price, na koje veoma lako nasedaju neobrazovani ljudi. Da ne spominjem sadenje biljaka i umesto prerade u hranu, proizvoditi benzin iz njih.

CarloNS

pre 7 godina

Koliko god nuklearke u teoriji bile dobre, one nisu za države kao što je naša. Tu gde vlada partijsko zapošljavanje sa megadens diplomama, za manje od mesec dana otišli bi svi u vazduh.

.

pre 7 godina

@aleks
Bugarska ne sme da ima nuklearke jer je za tu jednu koju imaju morala da trci po Evropi i Rusiji i trazi pomoc pri remontu i odlaganju radioaktivnog otpada, pa su joj svu pritrcali u pomoc da zbog bugarske nesposobnosti ne bi bio unisten Balkan i ozracen citava Evropa.
A Nemacka nikada nije nijednu od svoje 21 nuklearke dovela na ivicu katastrofe niti je trazila pomoc drugih prilikom remonta. U tome je razlika (izmedju ostalog) izmedju Nemacke i Bugarske.