Petak, 30.09.2016.

08:11

Najbogatiji čovek Kine: Neće ovo na dobro izaći

Najbogatiji čovek u Kini, magnat u sektoru nekretnina Vang Đenlin, upozorio je da je kinesko tržište nekretnina "najveći mehur u istoriji".

Izvor: Tanjug

Najbogatiji èovek Kine: Neæe ovo na dobro izaæi IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

36 Komentari

Sortiraj po:

Ivan

pre 7 godina

I u Evropi ce da porastu cene nekretnina u narednih 5-6 godina bar duplo, jer je nastampano toliko evra da je to strasno.

Zivi bili pa videli.

raci

pre 7 godina

u vankuveru raste i brze, naravno opet zbog kineza. dolaze i kuluju kuce, stanove i ne pitaju za cenu. k
od 2000 na ovamo kuce su otisle i po 500 %...

Ce Gevara?

pre 7 godina

Istina, ali se Island i da bi isplatio depozitare propalih banaka zaduzio sa duga od 30% BDP-a na preko 110%... Koliko ce generacija Islandjana placati taj dug nastao propadanjem banaka to nitko ne zna.
(Defin, 30. septembar 2016

Imam 2 pitanja ...

1.Kome Island duguje novac?
2.Da li drzava treba da stiti interes banaka ili gradjana?

crno belo, uvek idu zajedno

pre 7 godina

sve sto ide gore, mora da ide i dole. Kod nas u evropi se tako kaze. U srbiji kolo srece se okrece. A kinezi bi od svih to trebali bolje da znaju jer imaju jing jang sistem.

Neko iz mase

pre 7 godina

Upravo sam na kraju tronedeljne posete Kini. Nece ovaj mehur skoro puci.
Putovao sam malo i po evropi ali srecnijeg naroda nisam video.

bosko

pre 7 godina

Mislim da je veoma diskutabilna kupovna moc racunata preko world bank GPD data, evo i zasto
Racunajte u Kini se godisnje kupi 25 miliona automobila, u Srbiji 20.000,
To je znaci 1250 puta vise u Kini, iako Kina ima 200 puta vise stanovnika, znaci kupovna moc je preko 6 puta veca. Isto vazi i kad poredite Srbiju i Rusiju sa 1.6 miliona prodatih, to je 80 puta vise od Srbije, iako ima 20 puta vise stanovnika, znaci 4 puta veca kupovna moc.
Ako bismo poredili prodaju stanova onda je jos veca razlika u odnosu razvijenosti Srbije i Kine po glavi stanovnika.
Elem, savetovao bih svima da posete Kinu, kako obalu, tako i unutrasnjost, videcete o cemu pricam, njihova je unutrasnjost razvijenija od srpske.

Ja

pre 7 godina

Vladimir
Jel ti stvarno misliš da Srbija ima 13000 $ godišnje dohodak po stanovniku.. To je više od 1000 eura mesečno po stanovniku a sa obzirom da imamo 1.7 miliona zaposlenih tj tek svaki peti znaci da prosečan zaposleni ima dohodak veći od 5000 eura mesečno.. Gde mu nesta onih 4600 eura .. Kako da nije Hahaha

Defin

pre 7 godina

(prosto ako nisi u sprezi sa bankama, 30. septembar 2016 11:13)

Istina, ali se Island i da bi isplatio depozitare propalih banaka zaduzio sa duga od 30% BDP-a na preko 110%... Koliko ce generacija Islandjana placati taj dug nastao propadanjem banaka to nitko ne zna.

Vlada

pre 7 godina

Pucanje bilo kog mehura ne znaci krizu vec vracanje u realnost. Nije kriza u trzistu nekretnina, nekretnine su penapumpane jer se kupuju kreditima odnosno parama koje ne postoje.

Voodoo

pre 7 godina

Postoji drugi razlog zasto je potreba za nekretninama u pojedinim delovima velika, a u malim gradovima je nema uopste. Kina nije postepeno razvijala svoje regione i manje oblasti vec vecinu vecih fabrika i privrede koncentrise na 5,6 najvecih gradova, i u njima se zivi bolje, ima mnogo vise posla i plate su jace. Sada to izaziva jos vecu migraciju iz manjih sredina ka tim gradovima, pogotovo od kada se odlazak stanovnistva iz zemlje sirom sveta smanjio jer u tim vecim gradovima imaju slicne uslove kao i bilo gde u svetu, razlika je opala, pa ljudi iz ruralnih delova ne idu vise toliko u neku zabit u Srbiji npr nego u velike gradove u Kini.

Nenad-EU

pre 7 godina

Cene nekretnina su balon generalno u razvijenim zemljama. Imate sličnu situaciju u EU gde su niske kamate na hipotekarne kredite povećale potražnju a samim tim i cene. S druge strane, mogućnost da se napravi novac je sve manja. Ukoliko u nekom periodu kamate ponovo budu skočile, imaćemo veliki problem jer ljudi jednostavno neće moći da plaćaju visoke rate kredita a vrednost će svakako padati.

EU Citizen

pre 7 godina

Najveći problem sa Kinom (vrlo sličan po motivima i načinu rešavanja situacije problemu koje zapadne socijalističko-birokratske satrapije prave još od krize 2008. spasavanjem trulih giganata, oslabljivanjem tržišne odgovornosti i štampanjem bezvrednog novca, samo sa nešto drukčijim parametrima i sredstvima) predstavlja odbijanje komunističke vrhuške da tržišna privreda ima cikličnu prirodu, i da su krize, odnosno korekcije njen neodvojiv, neophodan i zdrav deo. Naravno, u diktaturi, čija je totalitarna kleptokratska kamarila legitimaciju svoje vlasti davno sa ubilačke marksističko-maoističke ideologije prebacila na mantru rasta i prosperiteta logično je da se ta kamarila po svaku cenu trudi da odloži tu korekciju, ali što se više odlaže, to problemi postaju dublji i toksičniji, i kada jednom pukne, rekao bih da će to biti daleko ozbiljnije od onoga što se sa sličnim suludim intervencionističkim i kejnzijanskim receptima umesto radikalne liberalizacije privrede, tržišta i društva dešava već dve decenije u Japanu a sedam-osam godina u EU i SAD. Svakako ne buh savetovao investicije u Kini ili zemljama zavisnim od nje sledećih godinu-dve, posle toha, biće jeftine kupovine koliko hoćete, ako budete imali kapitala :))

prosto ako nisi u sprezi sa bankama

pre 7 godina

Island je sjajno rešio te probleme kada je banke pustio niz vodu da propadnu, a kupce stanova zaštitio.
Praktično su ugušili uzrok krize - pohlepno zelenašenje.

Nikola

pre 7 godina

Hahaha slab tempo rasta.. Pa 6.7% na kinesku ekonomiju je rast od skoro trilion dolara godišnje... Pri tome i dalje nemaju državni dug a već imaju više autoputeva nego ostatak sveta zajedno..u kini se proda 25 miliona automobila godišnje.. U Celoj EU sa sve Britanijom 12 miliona

Ispravljač krivina

pre 7 godina

@Ja
Takvi ljudi misle isključivo o svom egu i sebi, ostali su potrošna nevažna statistika, kao statisti njihovog životnog filma. Njihovo sirimaštvo, problemi, i beda, jednostavno ih ne dotiče. Vidim da ti sebe tražiš i kotiraš vrlo ambciozno i visoko u takvom sistemu, u kojem vidiš sebe i svoju šansu.

Aleksandar

pre 7 godina

Ja trenutno zivim u Šangaju, cene stanova na svakih 6 meseci rastu za 10%. Na primer, pre godinu dana, soba je mogla da se iznajmi za 400 evra mesečno, sad jedva da moze za 550evra. Mojim prijateljima kinezima to već predstavlja problem...

Vladimir

pre 7 godina

Kina ima BDP po glavi stanovnika skoro osti kao Srbija. (14107$ naspram 13671$) i ima jos mnogo prostora za napredak. Trenutno je prosecan Kinez na 84-om mestu u svetu.
Svoju ogromnu ekonomsku snagu, Kina vuce iz ogromnog broja stanovnika ali realno, drzava ima mnogo problema sa korupcijom i neobrazovanom radnom snagom.
Ima Kina jos mnogo prepreka da savlada pre nego sto postane vodeca svetska sila a prilicno sam siguran da sve ostale sile svojski rade da to sabotiraju.

ja

pre 7 godina

@ (Ispravljač krivina, 30. septembar 2016 09:03)

Pa da, šta je tu čudno? Čovek je potpuno normalan i ponaša se kao zreo biznismen. On je svestan toga da bi pucanje tog balona najveću štetu napravio upravo njemu - em se tržište ne bi oporavilo duže vreme (a čak iako bi se oporavilo, prodaja stanova bila bi daleko manja nego sada), em bi privreda upala u ozbiljnu krizu (smanjio bi se standard stanovništva, dosta banaka koje ga finansiraju bi propale), a njemu je gradnja stanova primaran biznis, što znači da bi izgubio ogroman deo bogatstva jer bi vrednost njegove kompanije potonula...

Zen

pre 7 godina

Finansijski gubitak i kriza su neizbežni. Nije bitno koliko su nam dragi braća Kinezi, činjenica je da im se ekonomski principi ne razlikuju od američkih ili recimo na primer Japanskih (koji je takodje imao krizu nekretnina krajem osamdesetih tzv "lost decade" )
Mogu se svi stanovi pokloniti gradjanima po starom komunističkom šablonu što bi prouzrokovalo pad cene nekretnina i vraćanje ekonomije na rast i novi ekspanziju , ali bi tada pojedinci iz vrha partije morali da se oproste svojih milijardi. Ili ,verovatnije, da se pristupi američkom šablonu spasavanja najbogatijih i izazivača krize a prepustiti tržište da preuzme udar . Poznavajući ljudsku prirodu već znamo kako se završava pričica. Već vidjeno

dragan

pre 7 godina

Biće kako mora biti. Jedno od resenja je pokloniti stanove milionima koji stanove ne mogu da kupe. Time se racunovodstveno ti stanovi razduze.

Ispravljač krivina

pre 7 godina

Reče onaj što je pumpajući taj balon, pumpao svoje račune.
Pa se još i brine, i rešava potencijalne probleme po svoje bogatstvo i monopol.

Domaćin

pre 7 godina

Pre 3 godine prosečna cena m2 stana u Šenzenu je bila 1.400$. Trenutno je 6.000$. Itekako može biti problem ako se ponovi situacija iz USA kao 2008.

Domaćin

pre 7 godina

Pre 3 godine prosečna cena m2 stana u Šenzenu je bila 1.400$. Trenutno je 6.000$. Itekako može biti problem ako se ponovi situacija iz USA kao 2008.

Ispravljač krivina

pre 7 godina

Reče onaj što je pumpajući taj balon, pumpao svoje račune.
Pa se još i brine, i rešava potencijalne probleme po svoje bogatstvo i monopol.

prosto ako nisi u sprezi sa bankama

pre 7 godina

Island je sjajno rešio te probleme kada je banke pustio niz vodu da propadnu, a kupce stanova zaštitio.
Praktično su ugušili uzrok krize - pohlepno zelenašenje.

Aleksandar

pre 7 godina

Ja trenutno zivim u Šangaju, cene stanova na svakih 6 meseci rastu za 10%. Na primer, pre godinu dana, soba je mogla da se iznajmi za 400 evra mesečno, sad jedva da moze za 550evra. Mojim prijateljima kinezima to već predstavlja problem...

dragan

pre 7 godina

Biće kako mora biti. Jedno od resenja je pokloniti stanove milionima koji stanove ne mogu da kupe. Time se racunovodstveno ti stanovi razduze.

Nikola

pre 7 godina

Hahaha slab tempo rasta.. Pa 6.7% na kinesku ekonomiju je rast od skoro trilion dolara godišnje... Pri tome i dalje nemaju državni dug a već imaju više autoputeva nego ostatak sveta zajedno..u kini se proda 25 miliona automobila godišnje.. U Celoj EU sa sve Britanijom 12 miliona

bosko

pre 7 godina

Mislim da je veoma diskutabilna kupovna moc racunata preko world bank GPD data, evo i zasto
Racunajte u Kini se godisnje kupi 25 miliona automobila, u Srbiji 20.000,
To je znaci 1250 puta vise u Kini, iako Kina ima 200 puta vise stanovnika, znaci kupovna moc je preko 6 puta veca. Isto vazi i kad poredite Srbiju i Rusiju sa 1.6 miliona prodatih, to je 80 puta vise od Srbije, iako ima 20 puta vise stanovnika, znaci 4 puta veca kupovna moc.
Ako bismo poredili prodaju stanova onda je jos veca razlika u odnosu razvijenosti Srbije i Kine po glavi stanovnika.
Elem, savetovao bih svima da posete Kinu, kako obalu, tako i unutrasnjost, videcete o cemu pricam, njihova je unutrasnjost razvijenija od srpske.

ja

pre 7 godina

@ (Ispravljač krivina, 30. septembar 2016 09:03)

Pa da, šta je tu čudno? Čovek je potpuno normalan i ponaša se kao zreo biznismen. On je svestan toga da bi pucanje tog balona najveću štetu napravio upravo njemu - em se tržište ne bi oporavilo duže vreme (a čak iako bi se oporavilo, prodaja stanova bila bi daleko manja nego sada), em bi privreda upala u ozbiljnu krizu (smanjio bi se standard stanovništva, dosta banaka koje ga finansiraju bi propale), a njemu je gradnja stanova primaran biznis, što znači da bi izgubio ogroman deo bogatstva jer bi vrednost njegove kompanije potonula...

Zen

pre 7 godina

Finansijski gubitak i kriza su neizbežni. Nije bitno koliko su nam dragi braća Kinezi, činjenica je da im se ekonomski principi ne razlikuju od američkih ili recimo na primer Japanskih (koji je takodje imao krizu nekretnina krajem osamdesetih tzv "lost decade" )
Mogu se svi stanovi pokloniti gradjanima po starom komunističkom šablonu što bi prouzrokovalo pad cene nekretnina i vraćanje ekonomije na rast i novi ekspanziju , ali bi tada pojedinci iz vrha partije morali da se oproste svojih milijardi. Ili ,verovatnije, da se pristupi američkom šablonu spasavanja najbogatijih i izazivača krize a prepustiti tržište da preuzme udar . Poznavajući ljudsku prirodu već znamo kako se završava pričica. Već vidjeno

Vladimir

pre 7 godina

Kina ima BDP po glavi stanovnika skoro osti kao Srbija. (14107$ naspram 13671$) i ima jos mnogo prostora za napredak. Trenutno je prosecan Kinez na 84-om mestu u svetu.
Svoju ogromnu ekonomsku snagu, Kina vuce iz ogromnog broja stanovnika ali realno, drzava ima mnogo problema sa korupcijom i neobrazovanom radnom snagom.
Ima Kina jos mnogo prepreka da savlada pre nego sto postane vodeca svetska sila a prilicno sam siguran da sve ostale sile svojski rade da to sabotiraju.

Nenad-EU

pre 7 godina

Cene nekretnina su balon generalno u razvijenim zemljama. Imate sličnu situaciju u EU gde su niske kamate na hipotekarne kredite povećale potražnju a samim tim i cene. S druge strane, mogućnost da se napravi novac je sve manja. Ukoliko u nekom periodu kamate ponovo budu skočile, imaćemo veliki problem jer ljudi jednostavno neće moći da plaćaju visoke rate kredita a vrednost će svakako padati.

Voodoo

pre 7 godina

Postoji drugi razlog zasto je potreba za nekretninama u pojedinim delovima velika, a u malim gradovima je nema uopste. Kina nije postepeno razvijala svoje regione i manje oblasti vec vecinu vecih fabrika i privrede koncentrise na 5,6 najvecih gradova, i u njima se zivi bolje, ima mnogo vise posla i plate su jace. Sada to izaziva jos vecu migraciju iz manjih sredina ka tim gradovima, pogotovo od kada se odlazak stanovnistva iz zemlje sirom sveta smanjio jer u tim vecim gradovima imaju slicne uslove kao i bilo gde u svetu, razlika je opala, pa ljudi iz ruralnih delova ne idu vise toliko u neku zabit u Srbiji npr nego u velike gradove u Kini.

Vlada

pre 7 godina

Pucanje bilo kog mehura ne znaci krizu vec vracanje u realnost. Nije kriza u trzistu nekretnina, nekretnine su penapumpane jer se kupuju kreditima odnosno parama koje ne postoje.

EU Citizen

pre 7 godina

Najveći problem sa Kinom (vrlo sličan po motivima i načinu rešavanja situacije problemu koje zapadne socijalističko-birokratske satrapije prave još od krize 2008. spasavanjem trulih giganata, oslabljivanjem tržišne odgovornosti i štampanjem bezvrednog novca, samo sa nešto drukčijim parametrima i sredstvima) predstavlja odbijanje komunističke vrhuške da tržišna privreda ima cikličnu prirodu, i da su krize, odnosno korekcije njen neodvojiv, neophodan i zdrav deo. Naravno, u diktaturi, čija je totalitarna kleptokratska kamarila legitimaciju svoje vlasti davno sa ubilačke marksističko-maoističke ideologije prebacila na mantru rasta i prosperiteta logično je da se ta kamarila po svaku cenu trudi da odloži tu korekciju, ali što se više odlaže, to problemi postaju dublji i toksičniji, i kada jednom pukne, rekao bih da će to biti daleko ozbiljnije od onoga što se sa sličnim suludim intervencionističkim i kejnzijanskim receptima umesto radikalne liberalizacije privrede, tržišta i društva dešava već dve decenije u Japanu a sedam-osam godina u EU i SAD. Svakako ne buh savetovao investicije u Kini ili zemljama zavisnim od nje sledećih godinu-dve, posle toha, biće jeftine kupovine koliko hoćete, ako budete imali kapitala :))

Ja

pre 7 godina

Vladimir
Jel ti stvarno misliš da Srbija ima 13000 $ godišnje dohodak po stanovniku.. To je više od 1000 eura mesečno po stanovniku a sa obzirom da imamo 1.7 miliona zaposlenih tj tek svaki peti znaci da prosečan zaposleni ima dohodak veći od 5000 eura mesečno.. Gde mu nesta onih 4600 eura .. Kako da nije Hahaha

Neko iz mase

pre 7 godina

Upravo sam na kraju tronedeljne posete Kini. Nece ovaj mehur skoro puci.
Putovao sam malo i po evropi ali srecnijeg naroda nisam video.

crno belo, uvek idu zajedno

pre 7 godina

sve sto ide gore, mora da ide i dole. Kod nas u evropi se tako kaze. U srbiji kolo srece se okrece. A kinezi bi od svih to trebali bolje da znaju jer imaju jing jang sistem.

Ce Gevara?

pre 7 godina

Istina, ali se Island i da bi isplatio depozitare propalih banaka zaduzio sa duga od 30% BDP-a na preko 110%... Koliko ce generacija Islandjana placati taj dug nastao propadanjem banaka to nitko ne zna.
(Defin, 30. septembar 2016

Imam 2 pitanja ...

1.Kome Island duguje novac?
2.Da li drzava treba da stiti interes banaka ili gradjana?

Ispravljač krivina

pre 7 godina

@Ja
Takvi ljudi misle isključivo o svom egu i sebi, ostali su potrošna nevažna statistika, kao statisti njihovog životnog filma. Njihovo sirimaštvo, problemi, i beda, jednostavno ih ne dotiče. Vidim da ti sebe tražiš i kotiraš vrlo ambciozno i visoko u takvom sistemu, u kojem vidiš sebe i svoju šansu.

Defin

pre 7 godina

(prosto ako nisi u sprezi sa bankama, 30. septembar 2016 11:13)

Istina, ali se Island i da bi isplatio depozitare propalih banaka zaduzio sa duga od 30% BDP-a na preko 110%... Koliko ce generacija Islandjana placati taj dug nastao propadanjem banaka to nitko ne zna.

raci

pre 7 godina

u vankuveru raste i brze, naravno opet zbog kineza. dolaze i kuluju kuce, stanove i ne pitaju za cenu. k
od 2000 na ovamo kuce su otisle i po 500 %...

Ivan

pre 7 godina

I u Evropi ce da porastu cene nekretnina u narednih 5-6 godina bar duplo, jer je nastampano toliko evra da je to strasno.

Zivi bili pa videli.

EU Citizen

pre 7 godina

Najveći problem sa Kinom (vrlo sličan po motivima i načinu rešavanja situacije problemu koje zapadne socijalističko-birokratske satrapije prave još od krize 2008. spasavanjem trulih giganata, oslabljivanjem tržišne odgovornosti i štampanjem bezvrednog novca, samo sa nešto drukčijim parametrima i sredstvima) predstavlja odbijanje komunističke vrhuške da tržišna privreda ima cikličnu prirodu, i da su krize, odnosno korekcije njen neodvojiv, neophodan i zdrav deo. Naravno, u diktaturi, čija je totalitarna kleptokratska kamarila legitimaciju svoje vlasti davno sa ubilačke marksističko-maoističke ideologije prebacila na mantru rasta i prosperiteta logično je da se ta kamarila po svaku cenu trudi da odloži tu korekciju, ali što se više odlaže, to problemi postaju dublji i toksičniji, i kada jednom pukne, rekao bih da će to biti daleko ozbiljnije od onoga što se sa sličnim suludim intervencionističkim i kejnzijanskim receptima umesto radikalne liberalizacije privrede, tržišta i društva dešava već dve decenije u Japanu a sedam-osam godina u EU i SAD. Svakako ne buh savetovao investicije u Kini ili zemljama zavisnim od nje sledećih godinu-dve, posle toha, biće jeftine kupovine koliko hoćete, ako budete imali kapitala :))

Nikola

pre 7 godina

Hahaha slab tempo rasta.. Pa 6.7% na kinesku ekonomiju je rast od skoro trilion dolara godišnje... Pri tome i dalje nemaju državni dug a već imaju više autoputeva nego ostatak sveta zajedno..u kini se proda 25 miliona automobila godišnje.. U Celoj EU sa sve Britanijom 12 miliona

Ispravljač krivina

pre 7 godina

Reče onaj što je pumpajući taj balon, pumpao svoje račune.
Pa se još i brine, i rešava potencijalne probleme po svoje bogatstvo i monopol.

prosto ako nisi u sprezi sa bankama

pre 7 godina

Island je sjajno rešio te probleme kada je banke pustio niz vodu da propadnu, a kupce stanova zaštitio.
Praktično su ugušili uzrok krize - pohlepno zelenašenje.

dragan

pre 7 godina

Biće kako mora biti. Jedno od resenja je pokloniti stanove milionima koji stanove ne mogu da kupe. Time se racunovodstveno ti stanovi razduze.

Defin

pre 7 godina

(prosto ako nisi u sprezi sa bankama, 30. septembar 2016 11:13)

Istina, ali se Island i da bi isplatio depozitare propalih banaka zaduzio sa duga od 30% BDP-a na preko 110%... Koliko ce generacija Islandjana placati taj dug nastao propadanjem banaka to nitko ne zna.

Neko iz mase

pre 7 godina

Upravo sam na kraju tronedeljne posete Kini. Nece ovaj mehur skoro puci.
Putovao sam malo i po evropi ali srecnijeg naroda nisam video.

Vladimir

pre 7 godina

Kina ima BDP po glavi stanovnika skoro osti kao Srbija. (14107$ naspram 13671$) i ima jos mnogo prostora za napredak. Trenutno je prosecan Kinez na 84-om mestu u svetu.
Svoju ogromnu ekonomsku snagu, Kina vuce iz ogromnog broja stanovnika ali realno, drzava ima mnogo problema sa korupcijom i neobrazovanom radnom snagom.
Ima Kina jos mnogo prepreka da savlada pre nego sto postane vodeca svetska sila a prilicno sam siguran da sve ostale sile svojski rade da to sabotiraju.

ja

pre 7 godina

@ (Ispravljač krivina, 30. septembar 2016 09:03)

Pa da, šta je tu čudno? Čovek je potpuno normalan i ponaša se kao zreo biznismen. On je svestan toga da bi pucanje tog balona najveću štetu napravio upravo njemu - em se tržište ne bi oporavilo duže vreme (a čak iako bi se oporavilo, prodaja stanova bila bi daleko manja nego sada), em bi privreda upala u ozbiljnu krizu (smanjio bi se standard stanovništva, dosta banaka koje ga finansiraju bi propale), a njemu je gradnja stanova primaran biznis, što znači da bi izgubio ogroman deo bogatstva jer bi vrednost njegove kompanije potonula...

bosko

pre 7 godina

Mislim da je veoma diskutabilna kupovna moc racunata preko world bank GPD data, evo i zasto
Racunajte u Kini se godisnje kupi 25 miliona automobila, u Srbiji 20.000,
To je znaci 1250 puta vise u Kini, iako Kina ima 200 puta vise stanovnika, znaci kupovna moc je preko 6 puta veca. Isto vazi i kad poredite Srbiju i Rusiju sa 1.6 miliona prodatih, to je 80 puta vise od Srbije, iako ima 20 puta vise stanovnika, znaci 4 puta veca kupovna moc.
Ako bismo poredili prodaju stanova onda je jos veca razlika u odnosu razvijenosti Srbije i Kine po glavi stanovnika.
Elem, savetovao bih svima da posete Kinu, kako obalu, tako i unutrasnjost, videcete o cemu pricam, njihova je unutrasnjost razvijenija od srpske.

Ja

pre 7 godina

Vladimir
Jel ti stvarno misliš da Srbija ima 13000 $ godišnje dohodak po stanovniku.. To je više od 1000 eura mesečno po stanovniku a sa obzirom da imamo 1.7 miliona zaposlenih tj tek svaki peti znaci da prosečan zaposleni ima dohodak veći od 5000 eura mesečno.. Gde mu nesta onih 4600 eura .. Kako da nije Hahaha

Domaćin

pre 7 godina

Pre 3 godine prosečna cena m2 stana u Šenzenu je bila 1.400$. Trenutno je 6.000$. Itekako može biti problem ako se ponovi situacija iz USA kao 2008.

Ispravljač krivina

pre 7 godina

@Ja
Takvi ljudi misle isključivo o svom egu i sebi, ostali su potrošna nevažna statistika, kao statisti njihovog životnog filma. Njihovo sirimaštvo, problemi, i beda, jednostavno ih ne dotiče. Vidim da ti sebe tražiš i kotiraš vrlo ambciozno i visoko u takvom sistemu, u kojem vidiš sebe i svoju šansu.

Ce Gevara?

pre 7 godina

Istina, ali se Island i da bi isplatio depozitare propalih banaka zaduzio sa duga od 30% BDP-a na preko 110%... Koliko ce generacija Islandjana placati taj dug nastao propadanjem banaka to nitko ne zna.
(Defin, 30. septembar 2016

Imam 2 pitanja ...

1.Kome Island duguje novac?
2.Da li drzava treba da stiti interes banaka ili gradjana?

Aleksandar

pre 7 godina

Ja trenutno zivim u Šangaju, cene stanova na svakih 6 meseci rastu za 10%. Na primer, pre godinu dana, soba je mogla da se iznajmi za 400 evra mesečno, sad jedva da moze za 550evra. Mojim prijateljima kinezima to već predstavlja problem...

Nenad-EU

pre 7 godina

Cene nekretnina su balon generalno u razvijenim zemljama. Imate sličnu situaciju u EU gde su niske kamate na hipotekarne kredite povećale potražnju a samim tim i cene. S druge strane, mogućnost da se napravi novac je sve manja. Ukoliko u nekom periodu kamate ponovo budu skočile, imaćemo veliki problem jer ljudi jednostavno neće moći da plaćaju visoke rate kredita a vrednost će svakako padati.

Voodoo

pre 7 godina

Postoji drugi razlog zasto je potreba za nekretninama u pojedinim delovima velika, a u malim gradovima je nema uopste. Kina nije postepeno razvijala svoje regione i manje oblasti vec vecinu vecih fabrika i privrede koncentrise na 5,6 najvecih gradova, i u njima se zivi bolje, ima mnogo vise posla i plate su jace. Sada to izaziva jos vecu migraciju iz manjih sredina ka tim gradovima, pogotovo od kada se odlazak stanovnistva iz zemlje sirom sveta smanjio jer u tim vecim gradovima imaju slicne uslove kao i bilo gde u svetu, razlika je opala, pa ljudi iz ruralnih delova ne idu vise toliko u neku zabit u Srbiji npr nego u velike gradove u Kini.

Zen

pre 7 godina

Finansijski gubitak i kriza su neizbežni. Nije bitno koliko su nam dragi braća Kinezi, činjenica je da im se ekonomski principi ne razlikuju od američkih ili recimo na primer Japanskih (koji je takodje imao krizu nekretnina krajem osamdesetih tzv "lost decade" )
Mogu se svi stanovi pokloniti gradjanima po starom komunističkom šablonu što bi prouzrokovalo pad cene nekretnina i vraćanje ekonomije na rast i novi ekspanziju , ali bi tada pojedinci iz vrha partije morali da se oproste svojih milijardi. Ili ,verovatnije, da se pristupi američkom šablonu spasavanja najbogatijih i izazivača krize a prepustiti tržište da preuzme udar . Poznavajući ljudsku prirodu već znamo kako se završava pričica. Već vidjeno

Vlada

pre 7 godina

Pucanje bilo kog mehura ne znaci krizu vec vracanje u realnost. Nije kriza u trzistu nekretnina, nekretnine su penapumpane jer se kupuju kreditima odnosno parama koje ne postoje.

crno belo, uvek idu zajedno

pre 7 godina

sve sto ide gore, mora da ide i dole. Kod nas u evropi se tako kaze. U srbiji kolo srece se okrece. A kinezi bi od svih to trebali bolje da znaju jer imaju jing jang sistem.

raci

pre 7 godina

u vankuveru raste i brze, naravno opet zbog kineza. dolaze i kuluju kuce, stanove i ne pitaju za cenu. k
od 2000 na ovamo kuce su otisle i po 500 %...

Ivan

pre 7 godina

I u Evropi ce da porastu cene nekretnina u narednih 5-6 godina bar duplo, jer je nastampano toliko evra da je to strasno.

Zivi bili pa videli.