Sreda, 29.06.2016.

13:31

Nižu se "pozdravi": Britaniji ode i Vodafon

Telekomunikacioni gigant Vodafon zapretio je da će možda biti prisiljen da iseli svoje sedište iz Londona.

Izvor: B92

Nižu se "pozdravi": Britaniji ode i Vodafon IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

41 Komentari

Sortiraj po:

Aleksandar

pre 7 godina

@(Dejan, 30. jun 2016 04:23)

Ne, nije ucena, od UK se traži isto što i od Švajcarske i Norveške (i Islanda i Lihtenštaja) ako napuste EU - da UK poštuje sve EU zakone koji se tiču trgovine i standarda i da omogući slobodan protok kapitala i ljudi.

Jedina razlika između EU i EEA zemalja je u tome što ove potonje ne plaćaju članarinu (al' zato ih debelo košta prevođenje legislative i usklađivanje sa ostatkom EU) i ne utiču na odluke EU. Za uzvrat - niko im ne 'nameće' zakone koji se tiču unutrašnjih stvari (poslovanje banaka, recimo, što je razlog zašto Švajcarska nije u EU; kvote na eksploataciju prirodnih resursa što je razlog zašto Norveška i Island nisu u EU, itd.).

UK je, bar po rečima njihovih politikanata, imala najviše problema sa slobodnim protokom ljudi (da im ne dolaze Poljaci i Rumuni i uzimaju im poslove koje i onako niko neće da radi); članarinom (i ako su i Norveška i Švajcarska radile računicu i zaključile da bi ih članarina koštala jeftinije od usaglašavanja propisa) i to što se ne pitaju sami oko mnogih propisa i standarda (a dok su u EU barem imaju glas, pravo veta i kol'ko-tol'ko mogu uticati na sve to, EEA zemlje bukvalno moraju da prepišu sve što EU kaže i ugrade u sopstvenu leglislativu bez da se išta pitaju). Pritom, siguran sam da bi bar Norveška i Island sutra ušli u EU kad bi im se ponudili specijalni uslovi kakve je UK imala.

Aleksandar

pre 7 godina

@(sasa, 29. jun 2016 17:04)

UK ima tržište od 65,1 miliona ljudi i nominalni BDP od 2,8 biliona USD
Ostatak EU ima tržište od 443 miliona ljudi i nominalni BDP od 13,4 biliona USD. Čak i bez UK, EU je druga svetska ekonomija (diše za vrat USA) - poređenja radi, Kina ima BDP od 'samo' 10,9 biliona USD.

Dakle, EU (bez UK) ima tržište od skoro 7 puta više ljudi i skoro pet puta više para pa mi ti reci koja to kompanija bi odabrala prve umesto drugih? Plus što se (opravdano) očekuje da će EU da davi UK kao zmija žabu da pokaže šta se dešava sa onima koji su dovoljno arogantni i samozaljubljeni da joj okrenu leđa a kapital je najplašljivija zverka. Što misliš da najveća kuknjava na rezultate referenduma dolazi iz finansijskih i industrijskih sektora?

Britanci su se debelo preračunali. Pucali su sebi u nogu zarad unutarpolitičkih previranja i pokušaja da se izboksuju još bolji uslovi koje UK u EU ima, a sve u nadi da narod ipak nije kompletno lud da se većinski primi na jeftin populizam i demagogiju. Sad bi oni da nekako svi zaborave šta se desilo ali bi i da sačuvaju obraz i ne priznaju svoju grešku. Odnosno, oni bi i jare i pare i sad su u čudu kako im to ovog puta nije pošlo za rukom. Nije najbolji pokeraš dobar blefer već onaj ko zna kad da blefira a kad da baci karte...

Dejan

pre 7 godina

@Obi

"UK je rekla da joj se ti uveti ne dopadaju, ali da bi oni izasli i uzeli samo ono sto njima pase. E nece moci, ove noci!"

Vecina stvari koje kazes bi bile tacne da su ti uslovi isti za sve koji nisu hteli u EU. Ali jednoj Svajcarskoj se dozvoljava da bude izuzeta od EU zakona i da sama donosi svoje zakone, da zadrzi svoju valutu a da i dalje slobodno trguje sa EU, a da pri tome bude okruzena EU zemljama. Slican dogovor ima i Norveska. Pa onda kad Britaniji kazes da ne moze to isto zato sto je izasla, onda je to nego sta nego ucena.

mina

pre 7 godina

i nista od ovoga nije istina. neverovatno koliko su se mediji popalili da pisu samo lose stvari da ce se desiti po izladku britanije iz eu. malo morgen..nisu oni ludi nimalo sve je to unapred dobro isplanirano.

anti botina

pre 7 godina

Vodafonova centrala za celu evropu je u Rumuniji a samo je ostala zgrada sa centralom i malim brojem ljudi u Londonu, deonicari i deo visokog menadzmenta.U Rumuniji su vec 6 godina zbog malog poreza na dohodak, odlicne internet infrastrukture ( spec. zahtev koji im je Vlada Rumunije ispunila a zauzvrat dobila investiciju za FIBER u vecuni Rumunije pa su samim tim i lideri na Balkanu po brzini neta )

Zoran

pre 7 godina

Istorijom se bavim 25 godina. Ako sam u nešto siguran to je da Britanci ne vrlo retko, nego nikada ne greše u svom izboru. Mislim da je ovo davno isplanirano i da je ova opcija sigurno bolja za njih. Kada su oni u pitanju ni pobačaj nije spontani. Gledajte samo šta će se događati.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (devlinjo, 29. jun 2016 17:56)

Ne bavim se istorijom ali imam prilicno godina, tako da sam pun istorije. Britanci da ubace sebe u ovu kljakavu Evropu? Pa to bi bilo skoro kao da se Amerikanci prikljuce EU i slusaju je. Bila bi to katastrofa za Britaniju i Ameriku.

Jos da zamene funtu evrom? Hahahaha.

devlinjo

pre 7 godina

Istorijom se bavim 25 godina. Ako sam u nešto siguran to je da Britanci ne vrlo retko, nego nikada ne greše u svom izboru. Mislim da je ovo davno isplanirano i da je ova opcija sigurno bolja za njih. Kada su oni u pitanju ni pobačaj nije spontani. Gledajte samo šta će se događati.

slobodan

pre 7 godina

Ako i jedna firma ode iz Britanije zbog "Bregzita" pljunite me a i isto i ako Skotska napusti Britaniju. Ovo su fore u fazonu zao nam je, mi nismo kao oni, dozvolite nam molim vas da koristimo vase trziste i dalje. Britanci su to, najveci koristoljubci i licemeri koje je istorija sveta poznavala. Kolonijonalisti koji ne mogu da trpe EU, dakle licemeri!!!

KOCA

pre 7 godina

Ovde ima puno ljudi, kako bi narod rekao plitke pameti, nadam se da su to samo oni koji su kupili diplome ili su za godinu-dve zavrsili visoke skole na fakultetima za koje niko nije cuo i u mestima koje se jedva nadju na karti.

Obi

pre 7 godina

Hteo bi da nesto objasnim ovima koji govore o ucenama. Ulaskom u neku zajednicu, kao sto je EU ili bilo koja druga, imaju neki uveti za pristup toj zajednici, uniji ili kako god da se zvala.
Oni ti se mogu dopadati ili ne dopadati, ali ne mozes samo uzimati a nista ne davati. Ti ih prihvatas ili ne prihvatas i onda jesi ili nisi dio toga.
UK je rekla da joj se ti uveti ne dopadaju, ali da bi oni izasli i uzeli samo ono sto njima pase. E nece moci, ove noci!
UK vise treba uniju, nego unija UK. Trziste 440 miliona vs 60 miliona. Jel ti treba neka matematika da shvatis tko tu gubi?
Sada em nece imati pristup trzistu koje bi hteli, em nece imati povlaste uvete koje su imali.
Sad ce ukratko pojest ono sto su skuhali.
Sto se tice nekih njihovih zahteva za promjenu stanja u EU, Kameron je dobio povlastene uvete i opet su ljudi glasali protiv. Sta oni jos hoce? Pa dobili su uvete koje nitko u EU nije dobio sad u zadnjim pregovorima.
Drugo, Englezi su u pravu sto se tice evropske administracije...ali nema idealne zajednice. Puno bi bolje bilo da su ostali i da budu korektiv evropske unije jer ipak imaju neku moc i tezinu.

Ovo sto kaze @poznavalac je bit kapitalizma. A to je da se prilagodis. Zemlje su kao firme...moraju da privuku druge. Ovo sto britanci rade, je odbijanje. Tko se prilagodi, prezivi, a tko ne...propada.

misa

pre 7 godina

Neka idu .... ima Britanija jedno desetak operatera ... vrlo lako ce podeliti kolac
(Che Guevara, 29. jun 2016 15:09)Nece se oni povuci sa Britanskog trzista kao operater, nego prete da ce, ako Im to bude isplativije, centralu da presele u EU ionako tamo zaradjuju 5 puta vise nego u UK. To znaci hiljade radnih mesta direktno izgubljeno, plus porez cele kompanije nece naplacivati UK nego neka druga drzava. Nije to nikakva pretnja ni bezobrazluk, tako funkcionise kapitalizam, pa I sama Britanija, a pogotovu London, imaju mnogo sedista internacionalnih firmi koje nisu izvorno iz UK nego su tu prebacile sedista zato sto Im se finansijski isplati.

sasha

pre 7 godina

Posle ljudi kažu ne treba im EU... Pogledajte samo kako će ih očerupati i šta im je sve EU donisila do sada. Koliko radnih mesta i koliko novca.

poznavalac

pre 7 godina

"Do sada su cutali...kapital nema drzavu te i na ovom modelu mogu da zarade".
(alkor, 29. jun 2016 15:02)

Varas se. Itekako ima! Nije isto poslovati u Svedskoj koja dere od poreza, Francuskoj koja te odere za nekretninu i u Irskoj koja nudi jevtin prostor i male poreze. I u Srbiji ciji PIO fond nikako da ukapira da jednom mora da sjase sa ledja preduzetnika i radnika i smanji doprinose za penziju koji su rekordno visoki u celoj Evropi.

Takodje nije isto smestiti firmu npr. u Belgiju ili Nemacku gde potrebne radnike mozes da nadjes u celoj EU i Srbiju, gde doduse imas na raspolaganju jevtinu radnu snagu, ali ako ti zatreba neki specijalista sa strane sanse da dobije radne papire za par nedelja su ravne nuli.

Tako treba posmatrati i ovo. Ako se Englezi zainate i uvedu restriktivnu politiku imigracije koja ce firmama onemoguciti da uvoze npr. kineske ili indijske IT strucnjake (sto sada rade) - firme ce otici tamo gde to moze. Pa stavi se u ulogu preduzetnika - proizvodis neke high-tech komponente za npr. ultra-brze vozove ili avione. Potrebni su ti strucnjaci. U Engleskoj ne mozes da nadjes adekvatne iskusne ljude. Iskusan covek sedi npr. u Poljskoj, neko ko je godinama radio za Boing. Ali Englezi ti prave probleme i ne daju ti da zaposlis nekoga ko odmah moze da pocne da radi. Nego ti nude nekog pijanog Skota ili Irca i kazu ti: ah, pa ti ga obuci, sta mu fali, ima diplomu?

Znaci, ovo nije pitanje ciji je veci i ko je veci patriota, vec cista matematika. 2+2.

berliner

pre 7 godina

Nece kompanije izgubiti, vec radnici. Ne budite naivni.
Ako, na primer Telenor, pocne da gubi pare, zar mislite da ce da zatvori/smanji poslovanje u maticnoj zemlji? gasi prvo male. Na primer u Srbiji. E tada cete da shvatite zasto je ovo sto se desilo lose.

Ivan

pre 7 godina

Kako nece Englezi nista da izgube ?
Ko radi u centrali Vodafona ? Vodafonci ili Englezi.
Gomila ljudi ce izgubiti dobro placene poslove jer svi najavljuju selidbu svoji firmi u EU iz Engleske. Bice im ponudjeno da predju u FR ili GER ako hoce. A tek kad Hundai, Honda i Toyota pocnu da traze gde ce da se presele to ce tek biti udar na zaposlene.
Onaj ko je smislio svu ovu zejeb.... sa refendumom nije objasnio ljudima sta ce biti posle referenduma .
Oni nisu nikada ni trebali da prilaze na bilo koji nacin EU , nikada nisu ni zeleli da budu deo nje. Svideo im se pristup ogromnom trzistu i sve ostalo sta im odgovara . Valjda su protvnici EU u Britaniji dobro izracunali i izmerili kolika ce steta da bude a kolika korist.

Goran

pre 7 godina

Ovo me podseca na ucenu ostavljene zene. Samo se ti razvodi, a ja cu ti odneti sve iz kuce! Ih, ima da prasti, jedva cekam da gledam EU reality!

Marko

pre 7 godina

Nisam pristalica britanskog odvajanja ali kad je vec narod dao svoje misljenje treba ga postovati. Ovo saopstenje Vodafona kao i slucna koja su mu predhodila su samo pritisci na vladu VB da ili ignorise referendum ili da ga opet organizuju sve dok ne pobedi opcija za opstanak. Jednom recju ocigledan primer propagande na delu.

Srki

pre 7 godina

Čim se pomene plaćanje poreza da bi mogle da se izgrade škole, bolnice, očiste ulice i slično "najveci" počinju da pričaju o slobodnom kretanju ljudi i kapitala, a kada su zahvaljujući istoj toj VB postali veliki, a ne recimo Rumunija ili Estoniji,onda je sve bilo OK

poznavalac

pre 7 godina

"Do sada su cutali...kapital nema drzavu te i na ovom modelu mogu da zarade".
(alkor, 29. jun 2016 15:02)

Varas se. Itekako ima! Nije isto poslovati u Svedskoj koja dere od poreza, Francuskoj koja te odere za nekretninu i u Irskoj koja nudi jevtin prostor i male poreze. I u Srbiji ciji PIO fond nikako da ukapira da jednom mora da sjase sa ledja preduzetnika i radnika i smanji doprinose za penziju koji su rekordno visoki u celoj Evropi.

Takodje nije isto smestiti firmu npr. u Belgiju ili Nemacku gde potrebne radnike mozes da nadjes u celoj EU i Srbiju, gde doduse imas na raspolaganju jevtinu radnu snagu, ali ako ti zatreba neki specijalista sa strane sanse da dobije radne papire za par nedelja su ravne nuli.

Tako treba posmatrati i ovo. Ako se Englezi zainate i uvedu restriktivnu politiku imigracije koja ce firmama onemoguciti da uvoze npr. kineske ili indijske IT strucnjake (sto sada rade) - firme ce otici tamo gde to moze. Pa stavi se u ulogu preduzetnika - proizvodis neke high-tech komponente za npr. ultra-brze vozove ili avione. Potrebni su ti strucnjaci. U Engleskoj ne mozes da nadjes adekvatne iskusne ljude. Iskusan covek sedi npr. u Poljskoj, neko ko je godinama radio za Boing. Ali Englezi ti prave probleme i ne daju ti da zaposlis nekoga ko odmah moze da pocne da radi. Nego ti nude nekog pijanog Skota ili Irca i kazu ti: ah, pa ti ga obuci, sta mu fali, ima diplomu?

Znaci, ovo nije pitanje ciji je veci i ko je veci patriota, vec cista matematika. 2+2.

slobodan

pre 7 godina

Ako i jedna firma ode iz Britanije zbog "Bregzita" pljunite me a i isto i ako Skotska napusti Britaniju. Ovo su fore u fazonu zao nam je, mi nismo kao oni, dozvolite nam molim vas da koristimo vase trziste i dalje. Britanci su to, najveci koristoljubci i licemeri koje je istorija sveta poznavala. Kolonijonalisti koji ne mogu da trpe EU, dakle licemeri!!!

berliner

pre 7 godina

Nece kompanije izgubiti, vec radnici. Ne budite naivni.
Ako, na primer Telenor, pocne da gubi pare, zar mislite da ce da zatvori/smanji poslovanje u maticnoj zemlji? gasi prvo male. Na primer u Srbiji. E tada cete da shvatite zasto je ovo sto se desilo lose.

Srki

pre 7 godina

Čim se pomene plaćanje poreza da bi mogle da se izgrade škole, bolnice, očiste ulice i slično "najveci" počinju da pričaju o slobodnom kretanju ljudi i kapitala, a kada su zahvaljujući istoj toj VB postali veliki, a ne recimo Rumunija ili Estoniji,onda je sve bilo OK

Ivan

pre 7 godina

Kako nece Englezi nista da izgube ?
Ko radi u centrali Vodafona ? Vodafonci ili Englezi.
Gomila ljudi ce izgubiti dobro placene poslove jer svi najavljuju selidbu svoji firmi u EU iz Engleske. Bice im ponudjeno da predju u FR ili GER ako hoce. A tek kad Hundai, Honda i Toyota pocnu da traze gde ce da se presele to ce tek biti udar na zaposlene.
Onaj ko je smislio svu ovu zejeb.... sa refendumom nije objasnio ljudima sta ce biti posle referenduma .
Oni nisu nikada ni trebali da prilaze na bilo koji nacin EU , nikada nisu ni zeleli da budu deo nje. Svideo im se pristup ogromnom trzistu i sve ostalo sta im odgovara . Valjda su protvnici EU u Britaniji dobro izracunali i izmerili kolika ce steta da bude a kolika korist.

devlinjo

pre 7 godina

Istorijom se bavim 25 godina. Ako sam u nešto siguran to je da Britanci ne vrlo retko, nego nikada ne greše u svom izboru. Mislim da je ovo davno isplanirano i da je ova opcija sigurno bolja za njih. Kada su oni u pitanju ni pobačaj nije spontani. Gledajte samo šta će se događati.

Marko

pre 7 godina

Nisam pristalica britanskog odvajanja ali kad je vec narod dao svoje misljenje treba ga postovati. Ovo saopstenje Vodafona kao i slucna koja su mu predhodila su samo pritisci na vladu VB da ili ignorise referendum ili da ga opet organizuju sve dok ne pobedi opcija za opstanak. Jednom recju ocigledan primer propagande na delu.

misa

pre 7 godina

Neka idu .... ima Britanija jedno desetak operatera ... vrlo lako ce podeliti kolac
(Che Guevara, 29. jun 2016 15:09)Nece se oni povuci sa Britanskog trzista kao operater, nego prete da ce, ako Im to bude isplativije, centralu da presele u EU ionako tamo zaradjuju 5 puta vise nego u UK. To znaci hiljade radnih mesta direktno izgubljeno, plus porez cele kompanije nece naplacivati UK nego neka druga drzava. Nije to nikakva pretnja ni bezobrazluk, tako funkcionise kapitalizam, pa I sama Britanija, a pogotovu London, imaju mnogo sedista internacionalnih firmi koje nisu izvorno iz UK nego su tu prebacile sedista zato sto Im se finansijski isplati.

Obi

pre 7 godina

Hteo bi da nesto objasnim ovima koji govore o ucenama. Ulaskom u neku zajednicu, kao sto je EU ili bilo koja druga, imaju neki uveti za pristup toj zajednici, uniji ili kako god da se zvala.
Oni ti se mogu dopadati ili ne dopadati, ali ne mozes samo uzimati a nista ne davati. Ti ih prihvatas ili ne prihvatas i onda jesi ili nisi dio toga.
UK je rekla da joj se ti uveti ne dopadaju, ali da bi oni izasli i uzeli samo ono sto njima pase. E nece moci, ove noci!
UK vise treba uniju, nego unija UK. Trziste 440 miliona vs 60 miliona. Jel ti treba neka matematika da shvatis tko tu gubi?
Sada em nece imati pristup trzistu koje bi hteli, em nece imati povlaste uvete koje su imali.
Sad ce ukratko pojest ono sto su skuhali.
Sto se tice nekih njihovih zahteva za promjenu stanja u EU, Kameron je dobio povlastene uvete i opet su ljudi glasali protiv. Sta oni jos hoce? Pa dobili su uvete koje nitko u EU nije dobio sad u zadnjim pregovorima.
Drugo, Englezi su u pravu sto se tice evropske administracije...ali nema idealne zajednice. Puno bi bolje bilo da su ostali i da budu korektiv evropske unije jer ipak imaju neku moc i tezinu.

Ovo sto kaze @poznavalac je bit kapitalizma. A to je da se prilagodis. Zemlje su kao firme...moraju da privuku druge. Ovo sto britanci rade, je odbijanje. Tko se prilagodi, prezivi, a tko ne...propada.

Goran

pre 7 godina

Ovo me podseca na ucenu ostavljene zene. Samo se ti razvodi, a ja cu ti odneti sve iz kuce! Ih, ima da prasti, jedva cekam da gledam EU reality!

sasha

pre 7 godina

Posle ljudi kažu ne treba im EU... Pogledajte samo kako će ih očerupati i šta im je sve EU donisila do sada. Koliko radnih mesta i koliko novca.

KOCA

pre 7 godina

Ovde ima puno ljudi, kako bi narod rekao plitke pameti, nadam se da su to samo oni koji su kupili diplome ili su za godinu-dve zavrsili visoke skole na fakultetima za koje niko nije cuo i u mestima koje se jedva nadju na karti.

Zoran

pre 7 godina

Istorijom se bavim 25 godina. Ako sam u nešto siguran to je da Britanci ne vrlo retko, nego nikada ne greše u svom izboru. Mislim da je ovo davno isplanirano i da je ova opcija sigurno bolja za njih. Kada su oni u pitanju ni pobačaj nije spontani. Gledajte samo šta će se događati.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (devlinjo, 29. jun 2016 17:56)

Ne bavim se istorijom ali imam prilicno godina, tako da sam pun istorije. Britanci da ubace sebe u ovu kljakavu Evropu? Pa to bi bilo skoro kao da se Amerikanci prikljuce EU i slusaju je. Bila bi to katastrofa za Britaniju i Ameriku.

Jos da zamene funtu evrom? Hahahaha.

anti botina

pre 7 godina

Vodafonova centrala za celu evropu je u Rumuniji a samo je ostala zgrada sa centralom i malim brojem ljudi u Londonu, deonicari i deo visokog menadzmenta.U Rumuniji su vec 6 godina zbog malog poreza na dohodak, odlicne internet infrastrukture ( spec. zahtev koji im je Vlada Rumunije ispunila a zauzvrat dobila investiciju za FIBER u vecuni Rumunije pa su samim tim i lideri na Balkanu po brzini neta )

Aleksandar

pre 7 godina

@(sasa, 29. jun 2016 17:04)

UK ima tržište od 65,1 miliona ljudi i nominalni BDP od 2,8 biliona USD
Ostatak EU ima tržište od 443 miliona ljudi i nominalni BDP od 13,4 biliona USD. Čak i bez UK, EU je druga svetska ekonomija (diše za vrat USA) - poređenja radi, Kina ima BDP od 'samo' 10,9 biliona USD.

Dakle, EU (bez UK) ima tržište od skoro 7 puta više ljudi i skoro pet puta više para pa mi ti reci koja to kompanija bi odabrala prve umesto drugih? Plus što se (opravdano) očekuje da će EU da davi UK kao zmija žabu da pokaže šta se dešava sa onima koji su dovoljno arogantni i samozaljubljeni da joj okrenu leđa a kapital je najplašljivija zverka. Što misliš da najveća kuknjava na rezultate referenduma dolazi iz finansijskih i industrijskih sektora?

Britanci su se debelo preračunali. Pucali su sebi u nogu zarad unutarpolitičkih previranja i pokušaja da se izboksuju još bolji uslovi koje UK u EU ima, a sve u nadi da narod ipak nije kompletno lud da se većinski primi na jeftin populizam i demagogiju. Sad bi oni da nekako svi zaborave šta se desilo ali bi i da sačuvaju obraz i ne priznaju svoju grešku. Odnosno, oni bi i jare i pare i sad su u čudu kako im to ovog puta nije pošlo za rukom. Nije najbolji pokeraš dobar blefer već onaj ko zna kad da blefira a kad da baci karte...

mina

pre 7 godina

i nista od ovoga nije istina. neverovatno koliko su se mediji popalili da pisu samo lose stvari da ce se desiti po izladku britanije iz eu. malo morgen..nisu oni ludi nimalo sve je to unapred dobro isplanirano.

Dejan

pre 7 godina

@Obi

"UK je rekla da joj se ti uveti ne dopadaju, ali da bi oni izasli i uzeli samo ono sto njima pase. E nece moci, ove noci!"

Vecina stvari koje kazes bi bile tacne da su ti uslovi isti za sve koji nisu hteli u EU. Ali jednoj Svajcarskoj se dozvoljava da bude izuzeta od EU zakona i da sama donosi svoje zakone, da zadrzi svoju valutu a da i dalje slobodno trguje sa EU, a da pri tome bude okruzena EU zemljama. Slican dogovor ima i Norveska. Pa onda kad Britaniji kazes da ne moze to isto zato sto je izasla, onda je to nego sta nego ucena.

Aleksandar

pre 7 godina

@(Dejan, 30. jun 2016 04:23)

Ne, nije ucena, od UK se traži isto što i od Švajcarske i Norveške (i Islanda i Lihtenštaja) ako napuste EU - da UK poštuje sve EU zakone koji se tiču trgovine i standarda i da omogući slobodan protok kapitala i ljudi.

Jedina razlika između EU i EEA zemalja je u tome što ove potonje ne plaćaju članarinu (al' zato ih debelo košta prevođenje legislative i usklađivanje sa ostatkom EU) i ne utiču na odluke EU. Za uzvrat - niko im ne 'nameće' zakone koji se tiču unutrašnjih stvari (poslovanje banaka, recimo, što je razlog zašto Švajcarska nije u EU; kvote na eksploataciju prirodnih resursa što je razlog zašto Norveška i Island nisu u EU, itd.).

UK je, bar po rečima njihovih politikanata, imala najviše problema sa slobodnim protokom ljudi (da im ne dolaze Poljaci i Rumuni i uzimaju im poslove koje i onako niko neće da radi); članarinom (i ako su i Norveška i Švajcarska radile računicu i zaključile da bi ih članarina koštala jeftinije od usaglašavanja propisa) i to što se ne pitaju sami oko mnogih propisa i standarda (a dok su u EU barem imaju glas, pravo veta i kol'ko-tol'ko mogu uticati na sve to, EEA zemlje bukvalno moraju da prepišu sve što EU kaže i ugrade u sopstvenu leglislativu bez da se išta pitaju). Pritom, siguran sam da bi bar Norveška i Island sutra ušli u EU kad bi im se ponudili specijalni uslovi kakve je UK imala.

Srki

pre 7 godina

Čim se pomene plaćanje poreza da bi mogle da se izgrade škole, bolnice, očiste ulice i slično "najveci" počinju da pričaju o slobodnom kretanju ljudi i kapitala, a kada su zahvaljujući istoj toj VB postali veliki, a ne recimo Rumunija ili Estoniji,onda je sve bilo OK

Marko

pre 7 godina

Nisam pristalica britanskog odvajanja ali kad je vec narod dao svoje misljenje treba ga postovati. Ovo saopstenje Vodafona kao i slucna koja su mu predhodila su samo pritisci na vladu VB da ili ignorise referendum ili da ga opet organizuju sve dok ne pobedi opcija za opstanak. Jednom recju ocigledan primer propagande na delu.

devlinjo

pre 7 godina

Istorijom se bavim 25 godina. Ako sam u nešto siguran to je da Britanci ne vrlo retko, nego nikada ne greše u svom izboru. Mislim da je ovo davno isplanirano i da je ova opcija sigurno bolja za njih. Kada su oni u pitanju ni pobačaj nije spontani. Gledajte samo šta će se događati.

sasha

pre 7 godina

Posle ljudi kažu ne treba im EU... Pogledajte samo kako će ih očerupati i šta im je sve EU donisila do sada. Koliko radnih mesta i koliko novca.

Goran

pre 7 godina

Ovo me podseca na ucenu ostavljene zene. Samo se ti razvodi, a ja cu ti odneti sve iz kuce! Ih, ima da prasti, jedva cekam da gledam EU reality!

slobodan

pre 7 godina

Ako i jedna firma ode iz Britanije zbog "Bregzita" pljunite me a i isto i ako Skotska napusti Britaniju. Ovo su fore u fazonu zao nam je, mi nismo kao oni, dozvolite nam molim vas da koristimo vase trziste i dalje. Britanci su to, najveci koristoljubci i licemeri koje je istorija sveta poznavala. Kolonijonalisti koji ne mogu da trpe EU, dakle licemeri!!!

Zoran

pre 7 godina

Istorijom se bavim 25 godina. Ako sam u nešto siguran to je da Britanci ne vrlo retko, nego nikada ne greše u svom izboru. Mislim da je ovo davno isplanirano i da je ova opcija sigurno bolja za njih. Kada su oni u pitanju ni pobačaj nije spontani. Gledajte samo šta će se događati.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (devlinjo, 29. jun 2016 17:56)

Ne bavim se istorijom ali imam prilicno godina, tako da sam pun istorije. Britanci da ubace sebe u ovu kljakavu Evropu? Pa to bi bilo skoro kao da se Amerikanci prikljuce EU i slusaju je. Bila bi to katastrofa za Britaniju i Ameriku.

Jos da zamene funtu evrom? Hahahaha.

Obi

pre 7 godina

Hteo bi da nesto objasnim ovima koji govore o ucenama. Ulaskom u neku zajednicu, kao sto je EU ili bilo koja druga, imaju neki uveti za pristup toj zajednici, uniji ili kako god da se zvala.
Oni ti se mogu dopadati ili ne dopadati, ali ne mozes samo uzimati a nista ne davati. Ti ih prihvatas ili ne prihvatas i onda jesi ili nisi dio toga.
UK je rekla da joj se ti uveti ne dopadaju, ali da bi oni izasli i uzeli samo ono sto njima pase. E nece moci, ove noci!
UK vise treba uniju, nego unija UK. Trziste 440 miliona vs 60 miliona. Jel ti treba neka matematika da shvatis tko tu gubi?
Sada em nece imati pristup trzistu koje bi hteli, em nece imati povlaste uvete koje su imali.
Sad ce ukratko pojest ono sto su skuhali.
Sto se tice nekih njihovih zahteva za promjenu stanja u EU, Kameron je dobio povlastene uvete i opet su ljudi glasali protiv. Sta oni jos hoce? Pa dobili su uvete koje nitko u EU nije dobio sad u zadnjim pregovorima.
Drugo, Englezi su u pravu sto se tice evropske administracije...ali nema idealne zajednice. Puno bi bolje bilo da su ostali i da budu korektiv evropske unije jer ipak imaju neku moc i tezinu.

Ovo sto kaze @poznavalac je bit kapitalizma. A to je da se prilagodis. Zemlje su kao firme...moraju da privuku druge. Ovo sto britanci rade, je odbijanje. Tko se prilagodi, prezivi, a tko ne...propada.

berliner

pre 7 godina

Nece kompanije izgubiti, vec radnici. Ne budite naivni.
Ako, na primer Telenor, pocne da gubi pare, zar mislite da ce da zatvori/smanji poslovanje u maticnoj zemlji? gasi prvo male. Na primer u Srbiji. E tada cete da shvatite zasto je ovo sto se desilo lose.

Ivan

pre 7 godina

Kako nece Englezi nista da izgube ?
Ko radi u centrali Vodafona ? Vodafonci ili Englezi.
Gomila ljudi ce izgubiti dobro placene poslove jer svi najavljuju selidbu svoji firmi u EU iz Engleske. Bice im ponudjeno da predju u FR ili GER ako hoce. A tek kad Hundai, Honda i Toyota pocnu da traze gde ce da se presele to ce tek biti udar na zaposlene.
Onaj ko je smislio svu ovu zejeb.... sa refendumom nije objasnio ljudima sta ce biti posle referenduma .
Oni nisu nikada ni trebali da prilaze na bilo koji nacin EU , nikada nisu ni zeleli da budu deo nje. Svideo im se pristup ogromnom trzistu i sve ostalo sta im odgovara . Valjda su protvnici EU u Britaniji dobro izracunali i izmerili kolika ce steta da bude a kolika korist.

poznavalac

pre 7 godina

"Do sada su cutali...kapital nema drzavu te i na ovom modelu mogu da zarade".
(alkor, 29. jun 2016 15:02)

Varas se. Itekako ima! Nije isto poslovati u Svedskoj koja dere od poreza, Francuskoj koja te odere za nekretninu i u Irskoj koja nudi jevtin prostor i male poreze. I u Srbiji ciji PIO fond nikako da ukapira da jednom mora da sjase sa ledja preduzetnika i radnika i smanji doprinose za penziju koji su rekordno visoki u celoj Evropi.

Takodje nije isto smestiti firmu npr. u Belgiju ili Nemacku gde potrebne radnike mozes da nadjes u celoj EU i Srbiju, gde doduse imas na raspolaganju jevtinu radnu snagu, ali ako ti zatreba neki specijalista sa strane sanse da dobije radne papire za par nedelja su ravne nuli.

Tako treba posmatrati i ovo. Ako se Englezi zainate i uvedu restriktivnu politiku imigracije koja ce firmama onemoguciti da uvoze npr. kineske ili indijske IT strucnjake (sto sada rade) - firme ce otici tamo gde to moze. Pa stavi se u ulogu preduzetnika - proizvodis neke high-tech komponente za npr. ultra-brze vozove ili avione. Potrebni su ti strucnjaci. U Engleskoj ne mozes da nadjes adekvatne iskusne ljude. Iskusan covek sedi npr. u Poljskoj, neko ko je godinama radio za Boing. Ali Englezi ti prave probleme i ne daju ti da zaposlis nekoga ko odmah moze da pocne da radi. Nego ti nude nekog pijanog Skota ili Irca i kazu ti: ah, pa ti ga obuci, sta mu fali, ima diplomu?

Znaci, ovo nije pitanje ciji je veci i ko je veci patriota, vec cista matematika. 2+2.

Dejan

pre 7 godina

@Obi

"UK je rekla da joj se ti uveti ne dopadaju, ali da bi oni izasli i uzeli samo ono sto njima pase. E nece moci, ove noci!"

Vecina stvari koje kazes bi bile tacne da su ti uslovi isti za sve koji nisu hteli u EU. Ali jednoj Svajcarskoj se dozvoljava da bude izuzeta od EU zakona i da sama donosi svoje zakone, da zadrzi svoju valutu a da i dalje slobodno trguje sa EU, a da pri tome bude okruzena EU zemljama. Slican dogovor ima i Norveska. Pa onda kad Britaniji kazes da ne moze to isto zato sto je izasla, onda je to nego sta nego ucena.

mina

pre 7 godina

i nista od ovoga nije istina. neverovatno koliko su se mediji popalili da pisu samo lose stvari da ce se desiti po izladku britanije iz eu. malo morgen..nisu oni ludi nimalo sve je to unapred dobro isplanirano.

KOCA

pre 7 godina

Ovde ima puno ljudi, kako bi narod rekao plitke pameti, nadam se da su to samo oni koji su kupili diplome ili su za godinu-dve zavrsili visoke skole na fakultetima za koje niko nije cuo i u mestima koje se jedva nadju na karti.

misa

pre 7 godina

Neka idu .... ima Britanija jedno desetak operatera ... vrlo lako ce podeliti kolac
(Che Guevara, 29. jun 2016 15:09)Nece se oni povuci sa Britanskog trzista kao operater, nego prete da ce, ako Im to bude isplativije, centralu da presele u EU ionako tamo zaradjuju 5 puta vise nego u UK. To znaci hiljade radnih mesta direktno izgubljeno, plus porez cele kompanije nece naplacivati UK nego neka druga drzava. Nije to nikakva pretnja ni bezobrazluk, tako funkcionise kapitalizam, pa I sama Britanija, a pogotovu London, imaju mnogo sedista internacionalnih firmi koje nisu izvorno iz UK nego su tu prebacile sedista zato sto Im se finansijski isplati.

anti botina

pre 7 godina

Vodafonova centrala za celu evropu je u Rumuniji a samo je ostala zgrada sa centralom i malim brojem ljudi u Londonu, deonicari i deo visokog menadzmenta.U Rumuniji su vec 6 godina zbog malog poreza na dohodak, odlicne internet infrastrukture ( spec. zahtev koji im je Vlada Rumunije ispunila a zauzvrat dobila investiciju za FIBER u vecuni Rumunije pa su samim tim i lideri na Balkanu po brzini neta )

Aleksandar

pre 7 godina

@(sasa, 29. jun 2016 17:04)

UK ima tržište od 65,1 miliona ljudi i nominalni BDP od 2,8 biliona USD
Ostatak EU ima tržište od 443 miliona ljudi i nominalni BDP od 13,4 biliona USD. Čak i bez UK, EU je druga svetska ekonomija (diše za vrat USA) - poređenja radi, Kina ima BDP od 'samo' 10,9 biliona USD.

Dakle, EU (bez UK) ima tržište od skoro 7 puta više ljudi i skoro pet puta više para pa mi ti reci koja to kompanija bi odabrala prve umesto drugih? Plus što se (opravdano) očekuje da će EU da davi UK kao zmija žabu da pokaže šta se dešava sa onima koji su dovoljno arogantni i samozaljubljeni da joj okrenu leđa a kapital je najplašljivija zverka. Što misliš da najveća kuknjava na rezultate referenduma dolazi iz finansijskih i industrijskih sektora?

Britanci su se debelo preračunali. Pucali su sebi u nogu zarad unutarpolitičkih previranja i pokušaja da se izboksuju još bolji uslovi koje UK u EU ima, a sve u nadi da narod ipak nije kompletno lud da se većinski primi na jeftin populizam i demagogiju. Sad bi oni da nekako svi zaborave šta se desilo ali bi i da sačuvaju obraz i ne priznaju svoju grešku. Odnosno, oni bi i jare i pare i sad su u čudu kako im to ovog puta nije pošlo za rukom. Nije najbolji pokeraš dobar blefer već onaj ko zna kad da blefira a kad da baci karte...

Aleksandar

pre 7 godina

@(Dejan, 30. jun 2016 04:23)

Ne, nije ucena, od UK se traži isto što i od Švajcarske i Norveške (i Islanda i Lihtenštaja) ako napuste EU - da UK poštuje sve EU zakone koji se tiču trgovine i standarda i da omogući slobodan protok kapitala i ljudi.

Jedina razlika između EU i EEA zemalja je u tome što ove potonje ne plaćaju članarinu (al' zato ih debelo košta prevođenje legislative i usklađivanje sa ostatkom EU) i ne utiču na odluke EU. Za uzvrat - niko im ne 'nameće' zakone koji se tiču unutrašnjih stvari (poslovanje banaka, recimo, što je razlog zašto Švajcarska nije u EU; kvote na eksploataciju prirodnih resursa što je razlog zašto Norveška i Island nisu u EU, itd.).

UK je, bar po rečima njihovih politikanata, imala najviše problema sa slobodnim protokom ljudi (da im ne dolaze Poljaci i Rumuni i uzimaju im poslove koje i onako niko neće da radi); članarinom (i ako su i Norveška i Švajcarska radile računicu i zaključile da bi ih članarina koštala jeftinije od usaglašavanja propisa) i to što se ne pitaju sami oko mnogih propisa i standarda (a dok su u EU barem imaju glas, pravo veta i kol'ko-tol'ko mogu uticati na sve to, EEA zemlje bukvalno moraju da prepišu sve što EU kaže i ugrade u sopstvenu leglislativu bez da se išta pitaju). Pritom, siguran sam da bi bar Norveška i Island sutra ušli u EU kad bi im se ponudili specijalni uslovi kakve je UK imala.