Ponedeljak, 23.05.2016.

16:37

BG: Umesto GSP-om, do grada možete taksijem

Stanovnike Mirijeva, koji čekaju autobus gradskog prevoza, iznenadile su sve češće ponude njihovih komšija da ih povezu do grada. I to besplatno.

Izvor: Veèernje novosti

BG: Umesto GSP-om, do grada možete taksijem IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

69 Komentari

Sortiraj po:

Neophodno

pre 7 godina

Sta je sa minibusom E4 koji je na odlican nacin povezivao i pomenuto Mirijevo sa centrom grada NBG plus Bezanijskom kosom??? Zaista odlicna linija koja spaja sve a buseva od zimus nema uopste ni na pola sata ni na sat ???To je bila SIGURNOST , niko se nije plasio da udje.

PERA

pre 7 godina

Đoko Vještica je nekada dao dobar predlog. Na trafici kupiš kartu od recimo 200, 400, 500 din stopiraš i platiš vozaču neku sumu za međugradsku relaciju,vozač kasnije isto na trafici unovči karticu.

boza pub

pre 7 godina

i sam uvek kada se vracam iz malo daljih delova grada i uputim se ka centru, pitam ljude na stanici da li zele da ih povezem do grada. retko ko se usudi, kada sam poslom van beograda, situacija je drugacija, skoro uvek udju u auto.

pool it

pre 7 godina

Carpooling (also car-sharing, ride-sharing, lift-sharing and covoiturage) - jer bez toga bi od ekonomske krize već 2009. godine svet morao da hoda i Francuzi bi ostali bez goriva.

BOTinator

pre 7 godina

A ovaj što kaže da taksisti nenormalno zaradjuju, neka objasni koliko je to u novcu, čisto da preispitam svoje poslovanje!

Evo ja cu ti objasnim.
Snizi cenu pa ces bolje zaradjivati.
(Mile, 23. maj 2016 20:03)

Ne moze da snizi cenu, jer je grad propisao kolika cena moze da bude.

leeloo

pre 7 godina

@D ok, i ja mislim da je covek malo preterao, niko ne smrdi bas toliko i koja je verovatnoca da ces naleteti na budnog narkomana u 7 am. Ne kaze se za dzabe sta spavas do podne kao narkoman. Kada sam to rekla, ima istine u jednom delu, jer svi znamo kako se ponasamo kada nam se nesto daje besplatno, pokusavamo to da iskoristimo maksimalno. Verujem da ce se u 10% slucajeva desavati da neko trazi da se stane do pekare ili trafike, mozda ako moze samo par metara dalje i slicno. Naravno vase je pravo da kazete ne, ali mislim da to nije bas tako jednostavno. Jos gore, upadnete u guzvu, ne mozete da idete zutom trakom kao autobus pa krene pljuvanje kako ce zakasniti zbog vas. Jednostavno, takvi smo i mislim da su ovo neke realne situacije koje mogu da se dogode.

Zvezda

pre 7 godina

Svasta, sta necu da cujem ovde od kvazi-patriota i laznih moralista ovde koji ukljucuju keps-lok. Ja bas zivim na Mirijevu u Matice Srpske i kad sretnem kolegu s faxa uvek ga povezem kad idem ka centru i sta sad, ja sam dobar covek? Onda, kad idem za Krusevac za vikend i kad povezem jos 2-3 coveka do tamo ja sam ljudina? Pa to sam ja onda odavno vec izmislio, nije ovo nista novo.
E a sada lazni moralisti, pogledajte ovo iz drugog ugla: sta ako mi je komsija narkoman (bas preko puta mene zive dva brata takva) i povezem ga i krene da me smara za neku kintu za krek ili koks? Sta ako povezem komsiju koji se nije tusirao i nenormalno smrdi? Sta ako povezem komsiju koji me zamoli da stanem do neke trafike da cas kupi nesto (ne pada mi na pamet u beogradskim ulicama da stanem za cas tek tako), pa ako necu odmah se stvori losa atmosfera?? Dakle, ako sam kupio auto od svog zaradjenog rada necu niko da mi rusi mir koji zelim da imam dok se prevozim do negde jer sam ja to zasluzio. Auto sam kupio da bih se JA vozio a ne da bih izigravao LJUDINU po raznim portalima i ubedjivao lazne moraliste ovde. Ako me zamoli neko da ga povezem cu da ga povezem sto da ne, ali da ja po stanicama jurim druge ljude da vozim da bih bio covek...

Kilo Lima

pre 7 godina

Ovaj tekst je pravi test za funkcionalnu nepismenost korisnika interneta. Dokaz da posedovanje PC Desktopa ili mobilnog uredjaja ne podrazumeva bilo kakav stepen obrazovanja i inteligencije. Time se i rukovode tvorci tih istih uredjaja. Otuda i enormna zarada.
Nego jedna molba redakciji da sprovede istrazivanje na temu kako isti ti korisnici uspevaju da prebrode problem dodatne verifikacije na dnu stranice za komentarisanje !

D

pre 7 godina

Ako niste u stanju da razumete jedan obican tekst,onda me stvarno nista ne cudi u ovoj drzavi."Ovo nema nigde" i sl,kao da niko nikad nije izasao u svet,pa ce jedno tendenciono pisanje da nas ubedi.
Svaka cast za Mirijevo,u Srbiji se odavno rasipa na sve strane,malo zajednistva nije na odmet.

vase ime upisite

pre 7 godina

Srbija je odavno preskupa zemlja gde su mala primanja. Milosevici, Seseljevci, Tadicevci i Vucici razni su nas bre upropastili, tako da me ne bi iznenadilo da ako bi se ovaj sjajan gest prosirio po Bg i ostalim gradovima da im inspekcije zaskoce na vrat

SrdjanSPb

pre 7 godina

Ovo je potpuno normalno u Sankt Peterburgu ali na malo drugaciji nacin. Ljudi kojima treba prevoz dignu ruku i cekaju da se neko zaustavi. Cak i predlazu neku sicu, mozda to neko i uzima, ja nikada nisam uzeo. Vozac naravno moze uvek da kaze da mu nije usput, ili da ide u drugom pravcu, niko se ne ljuti. Medjutim, nepisano pravilo je da osoba koja je zaustavila kola prica i, da tako kazemo, izigrava radio u kolima.
Jednom su mi tako dve bakice ponudile da se upoznam sa jednom od njihovih unuka :) Pricale su 45 minuta, nisam mogao da ih zaustavim.
Neko je spomenuo Blablacar. Ima ga i u Rusiji, ali mi se cini da nije popularan. Poenta je ista - postavite relaciju i vreme kad krecete. Samo mora da se postavi i cena (pre je bilo 30 rublji, tj cena jedne karte za metro). I ljudi se javljaju i dogovaraju.
Pozdrav it Sankt Peterburga

OK

pre 7 godina

Da to postoji u Severnoj Americi i zove se car pool. Postoje parkinzi na kojima se ljudi sreću i nastavljaju prema grada zajedno istim vozilom. Štedi se gorivo a posebna traka na autoputu omogućava bržu vožnju, high occupancy lane. Pametno?

Ksenija

pre 7 godina

Gsp-pukao,gradska cistoca-pukla,bg put pukao,drzava pukla,samo se stvara lazna slika napretka i slikanja gradonacelnika ispred par novih autobusa-kamiona!
(bla, 23. maj 2016 20:35)

Ovo je cista laz, niko nije pukao, konkretno moj komsija je vozac GSP sa 18 godina staza izlazi oko 65.000 dinara mesecno sa shihtama. Mislim ko je ovde pukao? Pa verovatno onaj ko nece ili ne zeli da radi ili mozda izvoljeva tipa ja hocu da radim u struci. Ne znam za Srbiju ali je Beograd pun uobrazenih osoba koje samo hoce da rade u struci, naravno to je put ka neuspehu i losem zivotu njih i njihovih porodica. U glavnom intelektualci pate od nekog posla koji nema veze sa strukom i najlakse im je nezaposlenima da smisljaju krivce za sve to. Nekada je smetao Sloba, pa Djindjic,Kostunica,Tadic sada i Vucic...Narod smo za medalju a intelektualci ili su naivni ili zavitlavaju ostatak populacije, pa oni su bar citali knjige, kako je moguce da prevaranti uvek uspeju da ubede intelektualce u neke stvari i preko njih kasnije ostvaruju ciljevi. Ispada da su intelektualci u Srbiji ciljna grupa zarad ostvarenja licnih interesa :(

Mrle

pre 7 godina

Sjajna ideja i onda mi se cetvoro neznanaca utrpa u auto sa sve cegerima i kaljavim cizmama, ili u letnjoj varijanti okupani znojem a ti tupane vozi. Pa kad odu lezajevi, amortizeri unakaze ti enterijer ko ce da placa verovatno komsija pa jer to posteno. Ako idemo u istom pravcu i u isto vreme na posao, moze komso prevoz ja ove nedelje vozim ti sledece i mirna Backa. Za dzaba prevoz svi su tu svima je ekstra ideja svi podrzavaju, e pa neka se jave isti ti kada treba da se iskesira npr. 500€ za veliki servis komsiji da mu pomognu. Hoce al juce.

Lošmi

pre 7 godina

Zivim u Mirijevu i znacila bi mi informacija gde se nalaze stajalista "Prijateljskih taksija" .
(Mina, 23. maj 2016 18:45)

Pročitaj ponovo tekst i molim te probaj da ga razumeš.

Jul Briner

pre 7 godina

Car pooling, prilagodjena verzija. Svaka cast, podrzavam! U USA postoje posebne trake i poseban rezim saobracaja za car pooling.

Lošmi

pre 7 godina

Naslov ne odgovara temi! To nije nikakav taksi, već obično stopiranje i ja kao taksista zaista nemam ništa protiv ovoga, jer me realno ne dotiče! To su putnici koji inače idu autobusom i ne koriste moje usluge! A ovaj što kaže da taksisti nenormalno zaradjuju, neka objasni koliko je to u novcu, čisto da preispitam svoje poslovanje!
(tx, 23. maj 2016 19:26)

Ne znam zašto su te neki napali, po meni je ovo sasvim realno razmišljanje i svaka čast na tome. Ti ljudi se inače ne voze taksijem i ne ugrožavaju poslovanje legalnih taksista kojima verujem i ti pripadaš. A za sve one koji misle da taksisti (pošteni i legalni) previše zaradjuju, verovatno nemaju komšiju ili prijatelja koji su život izgubili taksirajući. Samo oni znaju kako je kada radiš celu noć i voziš pijane i drogirane osobe. Ima toga i u Hitnoj pomoći ali da ne širim priču nadam se da ste razumeli da ni taksistima (opet kažem legalnim) nije ni malo lako.

Nije izmišljena topla voda

pre 7 godina

Nije ovo mirijevski (beogradski) izum. Ima toga, već poodavno, u zemljama nekadašnjeg Sovjetskog saveza. Pri tome, putnik učestvuje u ceni goriva u iznosu od par dolara (naravno u lolkalnoj valuti), u zavisnosti od distance. Taksisti u tim zemljama se ne bune protiv toga; prvo, ne mogu jer je to opšta, tradicionalno ukorenjena pojava; drugo, građani koji koriste takav način prevoza u velikoj većini nisu mušterije zvaničnog taksija, koji ima i zvanične ili polu-zvanične, relativno visoke cene.

PS: Bilo je toga i kod nas, 60-ih i 70-ih, po manjim mestima i selima. Ko god se tada motorizovao, bio je prvi u svom selu i bilo je očekivano da poveze usput, makar donekle, ko god ga zaustavi-jer svi su se poznavali ili bili neki rod. Ljudi su tada još uvek živeli u tradicionalnoj patrijarhalnoj zajednici, ispomagali se međusobno, mobama i zajedničkim radovima i protivuslugama, ili robnom razmenom.

Zoran

pre 7 godina

Zivim u Mirijevu i znacila bi mi informacija gde se nalaze stajalista "Prijateljskih taksija" .
(Mina, 23. maj 2016 18:45)

Da li je moguce da toliko ne razumete tekst? Ne postoje njihova stajalista, taksi stanice, itd... Jednostavno cekate autobus na stanici, i mozda imate srece da ljudi stanu bas pored Vase stanice i pitaju da li Vam treba prevoz do neke tacke koja im je usputna.

Pera Magic Mitic

pre 7 godina

I koja je svrha ovoga? Kako tu moze da se zaradi? Ovo ti isto kao kad bi me komsija sreo na parkingu pre nego sto krenem na posao i zamolio da ga povezem usput donekle
(Zvezda, 23. maj 2016 18:24)
Kakve komentare procitah ovde...zastrasujuce. Poenta je da ne treba on tebe da zamoli, nego da se ti, kao covek, sam ponudis da ga povezes.
A, onaj sto trazi da plate porez- bravo, majstore. Malo nam ovi otimaju, treba da nam naplacuju i kad pomognemo babi da predje ulicu.
Ali porez na 0 dinara je opet: 0.

Pariz

pre 7 godina

postoji ovde u Francuskoj! ja krenem autom iz Pariza za Lion, pa preko sajta Bla-Bla-Car nadjem saputnika, sa kojim podelim troškove puta. Isto vazi i za kratke relacije

Liga šampiona

pre 7 godina

Sada kad stignu ovi sa fantomkama u Mirjevo pa krenu da traze automobile sa nalepnicama, plus nekoliko vozaca dobije batine od putnika. Takvi nam vode drzavu tako da je dazaba ovo fenomenalna stvar.

Mile

pre 7 godina

A ovaj što kaže da taksisti nenormalno zaradjuju, neka objasni koliko je to u novcu, čisto da preispitam svoje poslovanje!

Evo ja cu ti objasnim.
Snizi cenu pa ces bolje zaradjivati.

Tanja

pre 7 godina

to ne postoji nigde.
postoji stopiranje ali ne kao organizovana aktivnost.
na taj nacin se dolazi do toga da bi lekari, advokati, arhitekte, konobari mogli "prijateljski" da rade, a to se zove rad na crno.
I na kompenzacije i prijateljske usluge mora da se plati porez.
(milan, 23. maj 2016 17:07)

Sve i da ne postoji nigde (a postoji, valja se malo informisati), zasto Vam smeta? Ideja je lepa, ljudska i osvezavajuca u moru losih i apsurdnih vesti.
Logika kojom se vodite u drugom delu komentara je u najboljem slucaju pogresna, a u najgorem zlonamerna. Ne mozete povlaciti analogiju izmedju ljudi koji ionako idu do grada pa usput nekog i povezu, i profesionalaca u svom poslu (sto bi u ovom slucaju bili taksisti).

Zoran

pre 7 godina

To na Kubi imate odavno. Bio vise puta. Niko ne krece kolima sam, a usput i poveze ko ceka.

Daleko ste stigli. Al posto je to deo zapadnih vrednosti, onda je dobro, da je neko pomenuo Kubu, to bi bila pljuvacina do 101 i nazad.

Petar

pre 7 godina

na ovo bi se sada jako dobro nadovezalo pravilo da ako imas 3-4 osobe u kolima mozes zutom trakom da vozis... kao u usa
(dare, 23. maj 2016 19:26)

Slazem se i podrzavam i evo ga sprski mentalitet i mozak,odmah mi se upalila lampica da pocnem da prodajem lutke za naduvavanje koje bi se koristile u te svrhe,da popunjavaju sedista.

Zeljko

pre 7 godina

Ovo ti isto kao kad bi me komsija sreo na parkingu pre nego sto krenem na posao i zamolio da ga povezem usput donekle
(Zvezda, 23. maj 2016 18:24)

DA, to je apsolutno isto.
Povezi nekad komsiju.

Jovana

pre 7 godina

Volim ovakve vesti. Svaka čast, Mirijevci! Pozivam da po ugledu na Mirijevo i moja Banjica uradi isto. Da imam auto ja bih ovo odmah uradila.

bla

pre 7 godina

Gsp-pukao,gradska cistoca-pukla,bg put pukao,drzava pukla,samo se stvara lazna slika napretka i slikanja gradonacelnika ispred par novih autobusa-kamiona!

DOKTOR

pre 7 godina

Izvinjavam se možda sam propustio, a ko finansira gorivo? Prijateljski taksisti? Pa to je za njih bankrot u roku od mesec dana...
(Pera, 23. maj 2016 18:10)

Nisi propustio,nego ne razmisljas. Ovo funkcionise na sledeci nacin: npr dogovorio si se da se nadjes sa nekom devojkom"kod konja"i kreces svojim kolima iz doticnog Mirijeva. Dakle,ti si svakako krenuo svojim poslom,da odvozis tu rutu,i npr prolazis pored Olimpa,pa bulevarom,pored vukovog spomenika itd do"konja". I npr,vidis momka i devojku kako cekaju autobus. Zastanes i pitas ih dokle idu,oni kazu npr"do vukovog spomenika". I ti ako si covek,i ako si dobre volje,povezes ih,JER SVAKAKO PROLAZIS TUDA!!! Shvatas,nema tu finansiranja goriva,vec samo ljubaznosti,ljudskosti i lepog ponasanja. Sto tebi ocigledno fali,kad mislis o gorivu,kao i ovi sto baljezgaju o nekom porezu i ostalom. Pozz za Mirijevce

SAMO BAHATO

pre 7 godina

@Pera, ne znam da li si skapirao poentu, nije da ce neko nekoga ceo dan da vozi, ali ako mu je usput do posla sto da ne.
Ovoga ima u Moskvi na primer ili je bar bilo, mozete da zaustavite bilo koga i da pitate za prevoz, ako im je usput rado bi vas povezli. Od ljudi koji voze Moskvic do ljudi koji voze Aston Martin.

tx

pre 7 godina

Naslov ne odgovara temi! To nije nikakav taksi, već obično stopiranje i ja kao taksista zaista nemam ništa protiv ovoga, jer me realno ne dotiče! To su putnici koji inače idu autobusom i ne koriste moje usluge! A ovaj što kaže da taksisti nenormalno zaradjuju, neka objasni koliko je to u novcu, čisto da preispitam svoje poslovanje!

1892

pre 7 godina

Auuu koliko funkcionalno nepismenih ljudi u komentarima. Da ne kažem glup.h. Krenuo sam ka gradu i jednostavno povezem komšiju ili komšinicu (koje ne moram da poznajem ali su mi kao stanovnici Mirijeva komšije) i ne deli se gorivo niti naplaćuje bilo šta jer bih ja u sv. sl. to gorivo potrošio vozeći sebe. Odgovor na pitanje vezano za stajališta: "Kakva crna stajališta, lepo u tekstu piše, sa autobuskih GSP stanica ljude pitaš i povezeš." Jel sad malo jasnije?

Sasa

pre 7 godina

Izadju ljudi sa dobrom idejom i to sada nekom smeta sto to neko radi bez naplate i dobrovoljno.Lepa ideja i za pohvalu.Drzite se mirijevci i nemojte da Vas ovi komentari pokolebaju.Singapur je grad gde da bi usao kolima u centar moras da imas najmanje jos dva saputnika ili da platis mesecnu taksu za ulazak u centar ako si sam u autu. To kod njih odavno postoji da pokupe saputnike.

Gradjanin

pre 7 godina

Da su gradjani normalni ovo bi bila standardna pojava svuda ! Stopirao sam često na obodu 011 ka severu, koliko automobila prodje samo sa vozačem I niko da stane, a ide ka mom mestu ! Greota !

@milan

pre 7 godina

@ Milan
Ne može biti rad na crno ako ne zarađuješ. Po tvojoj logici onda je svaki rad - rad na crno. Nasečeš komšinici drva = rad na crno, počistiš po svom trotoaru, prevezeš decu kumova iz škole = rad na crno. Svašta. Rad na crno je ako radiš radi novca i ostvaruješ zaradu. Ako neko vozi za džabe komšije do posla, ili do cene utrošenog benzina, to nije rad na crno, već zajednička vožnja sa podeljenim troškovima.

Zabluda

pre 7 godina

Oni koji ne citaju ceo tekst obicno promase temu. Ovde se radi prijateljska voznja u jednom pravcu a ne ceo dan da taksisti voze besplatno.

Zoran

pre 7 godina

"to ne postoji nigde. postoji stopiranje ali ne kao organizovana aktivnost.na taj nacin se dolazi do toga da bi lekari, advokati, arhitekte, konobari mogli "prijateljski" da rade, a to se zove rad na crno.I na kompenzacije i prijateljske usluge mora da se plati porez.
(milan, 23. maj 2016 17:07)"
U SAD se ove carpooling ali nema veze. Šta li je vaš motiv za ostavljanje ovakve poruke samo vi znate. Ovde ne postoji kompenzacija jer je to u Srbiji prebijanje dugovanja između poznatih partnera, niti ovo spada kroz taksi delatnost da bi se plaćao porez pošto "prijatelj" ne mora da vozi nikoga već se voze zajedno do jedne tačke u gradu, niti u Srbiji postoji porez na prijateljske usluge. Rad na crno je kada poslodavac ne prijavi i ne napravi Ugovor sa zaposlenim pa lekar, pekar i ostali mogu svoju uslugu dati besplatno. A ideja je stara, u Srbiji postoji kao blabla car (i aplikacija za mobilni) a to je deljenje zajedničkih troškova putovanja.

Zvezda

pre 7 godina

I koja je svrha ovoga? Kako tu moze da se zaradi? Ovo ti isto kao kad bi me komsija sreo na parkingu pre nego sto krenem na posao i zamolio da ga povezem usput donekle

Kale*

pre 7 godina

Ovo je samo dokaz, da je država pukla, jer ljudi počinju sami da se organizuju u svim segmentima društva, a u cilju obezbeđivanja, kakvog takvog normalnog života!
Pitanje je samo, a zašto da plaćamo poreze i doprinose državi, koja ne funkcioniše!

Lošmi

pre 7 godina

Izvinjavam se možda sam propustio, a ko finansira gorivo? Prijateljski taksisti? Pa to je za njih bankrot u roku od mesec dana...
(Pera, 23. maj 2016 18:10

Koliko sam ja shvatio, ne rade oni kao taxi služba nego neko od njih krene svojim kolima na posao, ima još 2-3-4 mesta u kolima i poveze komšije pošto je već krenuo kolima do grada. Samo što ne treba prethodno da se čuje sa komšijom nego jednostavno stane na stanicu i pita ko želi do grada. Tako da gorivo koje ja trošim pošto već idem kolima ne treba da mi plaćaju ostali. Možda sam pogrešno razumeo ali mislim da na tom principu funkcioniše ovo udruženje. I ako je tako podržavam i nadam se da će i ostala naselja van centra poktenuti istu priču.

DDD

pre 7 godina

to ne postoji nigde.
postoji stopiranje ali ne kao organizovana aktivnost.

na taj nacin se dolazi do toga da bi lekari, advokati, arhitekte, konobari mogli "prijateljski" da rade, a to se zove rad na crno.

I na kompenzacije i prijateljske usluge mora da se plati porez.
(milan, 23. maj 2016 17:07)

Koju konkretnu uslugu smatras da je drzava ovde pruzila, pa da zasluzuje odredjeni deo za sebe? I deo od cega tacno?

au

pre 7 godina

@milan - transakcije izmedju fizickih lica nisu predmet oporezivanja, a narocito ako se ne razmenjuje novac, osim u definisanim aktivnostima (majstor je preduzetnik a na fizicko lice). pretpostavljam da ti smatras da ovaj sto vozi treba da vozi jos 2 sata drzavne organe svaki dan ili kakvu ideju imas...
Nije problem ni u porezu vec u tome sta dobijamo za njega. Srbija je izuzetno skupa zemlja kad se tako posmatra. Placas porez, socijalno i zdravstveno a kao gradjanin osim puke fizicke sigurnosti ne dobijas nista. Nesto/Nista je mnogo veliko - beskonacno

milan

pre 7 godina

to ne postoji nigde.
postoji stopiranje ali ne kao organizovana aktivnost.

na taj nacin se dolazi do toga da bi lekari, advokati, arhitekte, konobari mogli "prijateljski" da rade, a to se zove rad na crno.

I na kompenzacije i prijateljske usluge mora da se plati porez.

Kale*

pre 7 godina

Ovo je samo dokaz, da je država pukla, jer ljudi počinju sami da se organizuju u svim segmentima društva, a u cilju obezbeđivanja, kakvog takvog normalnog života!
Pitanje je samo, a zašto da plaćamo poreze i doprinose državi, koja ne funkcioniše!

Lošmi

pre 7 godina

Izvinjavam se možda sam propustio, a ko finansira gorivo? Prijateljski taksisti? Pa to je za njih bankrot u roku od mesec dana...
(Pera, 23. maj 2016 18:10

Koliko sam ja shvatio, ne rade oni kao taxi služba nego neko od njih krene svojim kolima na posao, ima još 2-3-4 mesta u kolima i poveze komšije pošto je već krenuo kolima do grada. Samo što ne treba prethodno da se čuje sa komšijom nego jednostavno stane na stanicu i pita ko želi do grada. Tako da gorivo koje ja trošim pošto već idem kolima ne treba da mi plaćaju ostali. Možda sam pogrešno razumeo ali mislim da na tom principu funkcioniše ovo udruženje. I ako je tako podržavam i nadam se da će i ostala naselja van centra poktenuti istu priču.

DOKTOR

pre 7 godina

Izvinjavam se možda sam propustio, a ko finansira gorivo? Prijateljski taksisti? Pa to je za njih bankrot u roku od mesec dana...
(Pera, 23. maj 2016 18:10)

Nisi propustio,nego ne razmisljas. Ovo funkcionise na sledeci nacin: npr dogovorio si se da se nadjes sa nekom devojkom"kod konja"i kreces svojim kolima iz doticnog Mirijeva. Dakle,ti si svakako krenuo svojim poslom,da odvozis tu rutu,i npr prolazis pored Olimpa,pa bulevarom,pored vukovog spomenika itd do"konja". I npr,vidis momka i devojku kako cekaju autobus. Zastanes i pitas ih dokle idu,oni kazu npr"do vukovog spomenika". I ti ako si covek,i ako si dobre volje,povezes ih,JER SVAKAKO PROLAZIS TUDA!!! Shvatas,nema tu finansiranja goriva,vec samo ljubaznosti,ljudskosti i lepog ponasanja. Sto tebi ocigledno fali,kad mislis o gorivu,kao i ovi sto baljezgaju o nekom porezu i ostalom. Pozz za Mirijevce

DDD

pre 7 godina

to ne postoji nigde.
postoji stopiranje ali ne kao organizovana aktivnost.

na taj nacin se dolazi do toga da bi lekari, advokati, arhitekte, konobari mogli "prijateljski" da rade, a to se zove rad na crno.

I na kompenzacije i prijateljske usluge mora da se plati porez.
(milan, 23. maj 2016 17:07)

Koju konkretnu uslugu smatras da je drzava ovde pruzila, pa da zasluzuje odredjeni deo za sebe? I deo od cega tacno?

au

pre 7 godina

@milan - transakcije izmedju fizickih lica nisu predmet oporezivanja, a narocito ako se ne razmenjuje novac, osim u definisanim aktivnostima (majstor je preduzetnik a na fizicko lice). pretpostavljam da ti smatras da ovaj sto vozi treba da vozi jos 2 sata drzavne organe svaki dan ili kakvu ideju imas...
Nije problem ni u porezu vec u tome sta dobijamo za njega. Srbija je izuzetno skupa zemlja kad se tako posmatra. Placas porez, socijalno i zdravstveno a kao gradjanin osim puke fizicke sigurnosti ne dobijas nista. Nesto/Nista je mnogo veliko - beskonacno

Zeljko

pre 7 godina

Ovo ti isto kao kad bi me komsija sreo na parkingu pre nego sto krenem na posao i zamolio da ga povezem usput donekle
(Zvezda, 23. maj 2016 18:24)

DA, to je apsolutno isto.
Povezi nekad komsiju.

1892

pre 7 godina

Auuu koliko funkcionalno nepismenih ljudi u komentarima. Da ne kažem glup.h. Krenuo sam ka gradu i jednostavno povezem komšiju ili komšinicu (koje ne moram da poznajem ali su mi kao stanovnici Mirijeva komšije) i ne deli se gorivo niti naplaćuje bilo šta jer bih ja u sv. sl. to gorivo potrošio vozeći sebe. Odgovor na pitanje vezano za stajališta: "Kakva crna stajališta, lepo u tekstu piše, sa autobuskih GSP stanica ljude pitaš i povezeš." Jel sad malo jasnije?

@milan

pre 7 godina

@ Milan
Ne može biti rad na crno ako ne zarađuješ. Po tvojoj logici onda je svaki rad - rad na crno. Nasečeš komšinici drva = rad na crno, počistiš po svom trotoaru, prevezeš decu kumova iz škole = rad na crno. Svašta. Rad na crno je ako radiš radi novca i ostvaruješ zaradu. Ako neko vozi za džabe komšije do posla, ili do cene utrošenog benzina, to nije rad na crno, već zajednička vožnja sa podeljenim troškovima.

Zabluda

pre 7 godina

Oni koji ne citaju ceo tekst obicno promase temu. Ovde se radi prijateljska voznja u jednom pravcu a ne ceo dan da taksisti voze besplatno.

Liga šampiona

pre 7 godina

Sada kad stignu ovi sa fantomkama u Mirjevo pa krenu da traze automobile sa nalepnicama, plus nekoliko vozaca dobije batine od putnika. Takvi nam vode drzavu tako da je dazaba ovo fenomenalna stvar.

Sasa

pre 7 godina

Izadju ljudi sa dobrom idejom i to sada nekom smeta sto to neko radi bez naplate i dobrovoljno.Lepa ideja i za pohvalu.Drzite se mirijevci i nemojte da Vas ovi komentari pokolebaju.Singapur je grad gde da bi usao kolima u centar moras da imas najmanje jos dva saputnika ili da platis mesecnu taksu za ulazak u centar ako si sam u autu. To kod njih odavno postoji da pokupe saputnike.

bla

pre 7 godina

Gsp-pukao,gradska cistoca-pukla,bg put pukao,drzava pukla,samo se stvara lazna slika napretka i slikanja gradonacelnika ispred par novih autobusa-kamiona!

Tanja

pre 7 godina

to ne postoji nigde.
postoji stopiranje ali ne kao organizovana aktivnost.
na taj nacin se dolazi do toga da bi lekari, advokati, arhitekte, konobari mogli "prijateljski" da rade, a to se zove rad na crno.
I na kompenzacije i prijateljske usluge mora da se plati porez.
(milan, 23. maj 2016 17:07)

Sve i da ne postoji nigde (a postoji, valja se malo informisati), zasto Vam smeta? Ideja je lepa, ljudska i osvezavajuca u moru losih i apsurdnih vesti.
Logika kojom se vodite u drugom delu komentara je u najboljem slucaju pogresna, a u najgorem zlonamerna. Ne mozete povlaciti analogiju izmedju ljudi koji ionako idu do grada pa usput nekog i povezu, i profesionalaca u svom poslu (sto bi u ovom slucaju bili taksisti).

tx

pre 7 godina

Naslov ne odgovara temi! To nije nikakav taksi, već obično stopiranje i ja kao taksista zaista nemam ništa protiv ovoga, jer me realno ne dotiče! To su putnici koji inače idu autobusom i ne koriste moje usluge! A ovaj što kaže da taksisti nenormalno zaradjuju, neka objasni koliko je to u novcu, čisto da preispitam svoje poslovanje!

Pera Magic Mitic

pre 7 godina

I koja je svrha ovoga? Kako tu moze da se zaradi? Ovo ti isto kao kad bi me komsija sreo na parkingu pre nego sto krenem na posao i zamolio da ga povezem usput donekle
(Zvezda, 23. maj 2016 18:24)
Kakve komentare procitah ovde...zastrasujuce. Poenta je da ne treba on tebe da zamoli, nego da se ti, kao covek, sam ponudis da ga povezes.
A, onaj sto trazi da plate porez- bravo, majstore. Malo nam ovi otimaju, treba da nam naplacuju i kad pomognemo babi da predje ulicu.
Ali porez na 0 dinara je opet: 0.

Jovana

pre 7 godina

Volim ovakve vesti. Svaka čast, Mirijevci! Pozivam da po ugledu na Mirijevo i moja Banjica uradi isto. Da imam auto ja bih ovo odmah uradila.

Petar

pre 7 godina

na ovo bi se sada jako dobro nadovezalo pravilo da ako imas 3-4 osobe u kolima mozes zutom trakom da vozis... kao u usa
(dare, 23. maj 2016 19:26)

Slazem se i podrzavam i evo ga sprski mentalitet i mozak,odmah mi se upalila lampica da pocnem da prodajem lutke za naduvavanje koje bi se koristile u te svrhe,da popunjavaju sedista.

Zoran

pre 7 godina

Zivim u Mirijevu i znacila bi mi informacija gde se nalaze stajalista "Prijateljskih taksija" .
(Mina, 23. maj 2016 18:45)

Da li je moguce da toliko ne razumete tekst? Ne postoje njihova stajalista, taksi stanice, itd... Jednostavno cekate autobus na stanici, i mozda imate srece da ljudi stanu bas pored Vase stanice i pitaju da li Vam treba prevoz do neke tacke koja im je usputna.

Zoran

pre 7 godina

"to ne postoji nigde. postoji stopiranje ali ne kao organizovana aktivnost.na taj nacin se dolazi do toga da bi lekari, advokati, arhitekte, konobari mogli "prijateljski" da rade, a to se zove rad na crno.I na kompenzacije i prijateljske usluge mora da se plati porez.
(milan, 23. maj 2016 17:07)"
U SAD se ove carpooling ali nema veze. Šta li je vaš motiv za ostavljanje ovakve poruke samo vi znate. Ovde ne postoji kompenzacija jer je to u Srbiji prebijanje dugovanja između poznatih partnera, niti ovo spada kroz taksi delatnost da bi se plaćao porez pošto "prijatelj" ne mora da vozi nikoga već se voze zajedno do jedne tačke u gradu, niti u Srbiji postoji porez na prijateljske usluge. Rad na crno je kada poslodavac ne prijavi i ne napravi Ugovor sa zaposlenim pa lekar, pekar i ostali mogu svoju uslugu dati besplatno. A ideja je stara, u Srbiji postoji kao blabla car (i aplikacija za mobilni) a to je deljenje zajedničkih troškova putovanja.

Mile

pre 7 godina

A ovaj što kaže da taksisti nenormalno zaradjuju, neka objasni koliko je to u novcu, čisto da preispitam svoje poslovanje!

Evo ja cu ti objasnim.
Snizi cenu pa ces bolje zaradjivati.

SAMO BAHATO

pre 7 godina

@Pera, ne znam da li si skapirao poentu, nije da ce neko nekoga ceo dan da vozi, ali ako mu je usput do posla sto da ne.
Ovoga ima u Moskvi na primer ili je bar bilo, mozete da zaustavite bilo koga i da pitate za prevoz, ako im je usput rado bi vas povezli. Od ljudi koji voze Moskvic do ljudi koji voze Aston Martin.

Zoran

pre 7 godina

To na Kubi imate odavno. Bio vise puta. Niko ne krece kolima sam, a usput i poveze ko ceka.

Daleko ste stigli. Al posto je to deo zapadnih vrednosti, onda je dobro, da je neko pomenuo Kubu, to bi bila pljuvacina do 101 i nazad.

Gradjanin

pre 7 godina

Da su gradjani normalni ovo bi bila standardna pojava svuda ! Stopirao sam često na obodu 011 ka severu, koliko automobila prodje samo sa vozačem I niko da stane, a ide ka mom mestu ! Greota !

Pariz

pre 7 godina

postoji ovde u Francuskoj! ja krenem autom iz Pariza za Lion, pa preko sajta Bla-Bla-Car nadjem saputnika, sa kojim podelim troškove puta. Isto vazi i za kratke relacije

Zvezda

pre 7 godina

Svasta, sta necu da cujem ovde od kvazi-patriota i laznih moralista ovde koji ukljucuju keps-lok. Ja bas zivim na Mirijevu u Matice Srpske i kad sretnem kolegu s faxa uvek ga povezem kad idem ka centru i sta sad, ja sam dobar covek? Onda, kad idem za Krusevac za vikend i kad povezem jos 2-3 coveka do tamo ja sam ljudina? Pa to sam ja onda odavno vec izmislio, nije ovo nista novo.
E a sada lazni moralisti, pogledajte ovo iz drugog ugla: sta ako mi je komsija narkoman (bas preko puta mene zive dva brata takva) i povezem ga i krene da me smara za neku kintu za krek ili koks? Sta ako povezem komsiju koji se nije tusirao i nenormalno smrdi? Sta ako povezem komsiju koji me zamoli da stanem do neke trafike da cas kupi nesto (ne pada mi na pamet u beogradskim ulicama da stanem za cas tek tako), pa ako necu odmah se stvori losa atmosfera?? Dakle, ako sam kupio auto od svog zaradjenog rada necu niko da mi rusi mir koji zelim da imam dok se prevozim do negde jer sam ja to zasluzio. Auto sam kupio da bih se JA vozio a ne da bih izigravao LJUDINU po raznim portalima i ubedjivao lazne moraliste ovde. Ako me zamoli neko da ga povezem cu da ga povezem sto da ne, ali da ja po stanicama jurim druge ljude da vozim da bih bio covek...

D

pre 7 godina

Ako niste u stanju da razumete jedan obican tekst,onda me stvarno nista ne cudi u ovoj drzavi."Ovo nema nigde" i sl,kao da niko nikad nije izasao u svet,pa ce jedno tendenciono pisanje da nas ubedi.
Svaka cast za Mirijevo,u Srbiji se odavno rasipa na sve strane,malo zajednistva nije na odmet.

Kilo Lima

pre 7 godina

Ovaj tekst je pravi test za funkcionalnu nepismenost korisnika interneta. Dokaz da posedovanje PC Desktopa ili mobilnog uredjaja ne podrazumeva bilo kakav stepen obrazovanja i inteligencije. Time se i rukovode tvorci tih istih uredjaja. Otuda i enormna zarada.
Nego jedna molba redakciji da sprovede istrazivanje na temu kako isti ti korisnici uspevaju da prebrode problem dodatne verifikacije na dnu stranice za komentarisanje !

Lošmi

pre 7 godina

Naslov ne odgovara temi! To nije nikakav taksi, već obično stopiranje i ja kao taksista zaista nemam ništa protiv ovoga, jer me realno ne dotiče! To su putnici koji inače idu autobusom i ne koriste moje usluge! A ovaj što kaže da taksisti nenormalno zaradjuju, neka objasni koliko je to u novcu, čisto da preispitam svoje poslovanje!
(tx, 23. maj 2016 19:26)

Ne znam zašto su te neki napali, po meni je ovo sasvim realno razmišljanje i svaka čast na tome. Ti ljudi se inače ne voze taksijem i ne ugrožavaju poslovanje legalnih taksista kojima verujem i ti pripadaš. A za sve one koji misle da taksisti (pošteni i legalni) previše zaradjuju, verovatno nemaju komšiju ili prijatelja koji su život izgubili taksirajući. Samo oni znaju kako je kada radiš celu noć i voziš pijane i drogirane osobe. Ima toga i u Hitnoj pomoći ali da ne širim priču nadam se da ste razumeli da ni taksistima (opet kažem legalnim) nije ni malo lako.

Lošmi

pre 7 godina

Zivim u Mirijevu i znacila bi mi informacija gde se nalaze stajalista "Prijateljskih taksija" .
(Mina, 23. maj 2016 18:45)

Pročitaj ponovo tekst i molim te probaj da ga razumeš.

OK

pre 7 godina

Da to postoji u Severnoj Americi i zove se car pool. Postoje parkinzi na kojima se ljudi sreću i nastavljaju prema grada zajedno istim vozilom. Štedi se gorivo a posebna traka na autoputu omogućava bržu vožnju, high occupancy lane. Pametno?

vase ime upisite

pre 7 godina

Srbija je odavno preskupa zemlja gde su mala primanja. Milosevici, Seseljevci, Tadicevci i Vucici razni su nas bre upropastili, tako da me ne bi iznenadilo da ako bi se ovaj sjajan gest prosirio po Bg i ostalim gradovima da im inspekcije zaskoce na vrat

SrdjanSPb

pre 7 godina

Ovo je potpuno normalno u Sankt Peterburgu ali na malo drugaciji nacin. Ljudi kojima treba prevoz dignu ruku i cekaju da se neko zaustavi. Cak i predlazu neku sicu, mozda to neko i uzima, ja nikada nisam uzeo. Vozac naravno moze uvek da kaze da mu nije usput, ili da ide u drugom pravcu, niko se ne ljuti. Medjutim, nepisano pravilo je da osoba koja je zaustavila kola prica i, da tako kazemo, izigrava radio u kolima.
Jednom su mi tako dve bakice ponudile da se upoznam sa jednom od njihovih unuka :) Pricale su 45 minuta, nisam mogao da ih zaustavim.
Neko je spomenuo Blablacar. Ima ga i u Rusiji, ali mi se cini da nije popularan. Poenta je ista - postavite relaciju i vreme kad krecete. Samo mora da se postavi i cena (pre je bilo 30 rublji, tj cena jedne karte za metro). I ljudi se javljaju i dogovaraju.
Pozdrav it Sankt Peterburga

milan

pre 7 godina

to ne postoji nigde.
postoji stopiranje ali ne kao organizovana aktivnost.

na taj nacin se dolazi do toga da bi lekari, advokati, arhitekte, konobari mogli "prijateljski" da rade, a to se zove rad na crno.

I na kompenzacije i prijateljske usluge mora da se plati porez.

Mrle

pre 7 godina

Sjajna ideja i onda mi se cetvoro neznanaca utrpa u auto sa sve cegerima i kaljavim cizmama, ili u letnjoj varijanti okupani znojem a ti tupane vozi. Pa kad odu lezajevi, amortizeri unakaze ti enterijer ko ce da placa verovatno komsija pa jer to posteno. Ako idemo u istom pravcu i u isto vreme na posao, moze komso prevoz ja ove nedelje vozim ti sledece i mirna Backa. Za dzaba prevoz svi su tu svima je ekstra ideja svi podrzavaju, e pa neka se jave isti ti kada treba da se iskesira npr. 500€ za veliki servis komsiji da mu pomognu. Hoce al juce.

Zvezda

pre 7 godina

I koja je svrha ovoga? Kako tu moze da se zaradi? Ovo ti isto kao kad bi me komsija sreo na parkingu pre nego sto krenem na posao i zamolio da ga povezem usput donekle

Nije izmišljena topla voda

pre 7 godina

Nije ovo mirijevski (beogradski) izum. Ima toga, već poodavno, u zemljama nekadašnjeg Sovjetskog saveza. Pri tome, putnik učestvuje u ceni goriva u iznosu od par dolara (naravno u lolkalnoj valuti), u zavisnosti od distance. Taksisti u tim zemljama se ne bune protiv toga; prvo, ne mogu jer je to opšta, tradicionalno ukorenjena pojava; drugo, građani koji koriste takav način prevoza u velikoj većini nisu mušterije zvaničnog taksija, koji ima i zvanične ili polu-zvanične, relativno visoke cene.

PS: Bilo je toga i kod nas, 60-ih i 70-ih, po manjim mestima i selima. Ko god se tada motorizovao, bio je prvi u svom selu i bilo je očekivano da poveze usput, makar donekle, ko god ga zaustavi-jer svi su se poznavali ili bili neki rod. Ljudi su tada još uvek živeli u tradicionalnoj patrijarhalnoj zajednici, ispomagali se međusobno, mobama i zajedničkim radovima i protivuslugama, ili robnom razmenom.

Jul Briner

pre 7 godina

Car pooling, prilagodjena verzija. Svaka cast, podrzavam! U USA postoje posebne trake i poseban rezim saobracaja za car pooling.

leeloo

pre 7 godina

@D ok, i ja mislim da je covek malo preterao, niko ne smrdi bas toliko i koja je verovatnoca da ces naleteti na budnog narkomana u 7 am. Ne kaze se za dzabe sta spavas do podne kao narkoman. Kada sam to rekla, ima istine u jednom delu, jer svi znamo kako se ponasamo kada nam se nesto daje besplatno, pokusavamo to da iskoristimo maksimalno. Verujem da ce se u 10% slucajeva desavati da neko trazi da se stane do pekare ili trafike, mozda ako moze samo par metara dalje i slicno. Naravno vase je pravo da kazete ne, ali mislim da to nije bas tako jednostavno. Jos gore, upadnete u guzvu, ne mozete da idete zutom trakom kao autobus pa krene pljuvanje kako ce zakasniti zbog vas. Jednostavno, takvi smo i mislim da su ovo neke realne situacije koje mogu da se dogode.

BOTinator

pre 7 godina

A ovaj što kaže da taksisti nenormalno zaradjuju, neka objasni koliko je to u novcu, čisto da preispitam svoje poslovanje!

Evo ja cu ti objasnim.
Snizi cenu pa ces bolje zaradjivati.
(Mile, 23. maj 2016 20:03)

Ne moze da snizi cenu, jer je grad propisao kolika cena moze da bude.

Ksenija

pre 7 godina

Gsp-pukao,gradska cistoca-pukla,bg put pukao,drzava pukla,samo se stvara lazna slika napretka i slikanja gradonacelnika ispred par novih autobusa-kamiona!
(bla, 23. maj 2016 20:35)

Ovo je cista laz, niko nije pukao, konkretno moj komsija je vozac GSP sa 18 godina staza izlazi oko 65.000 dinara mesecno sa shihtama. Mislim ko je ovde pukao? Pa verovatno onaj ko nece ili ne zeli da radi ili mozda izvoljeva tipa ja hocu da radim u struci. Ne znam za Srbiju ali je Beograd pun uobrazenih osoba koje samo hoce da rade u struci, naravno to je put ka neuspehu i losem zivotu njih i njihovih porodica. U glavnom intelektualci pate od nekog posla koji nema veze sa strukom i najlakse im je nezaposlenima da smisljaju krivce za sve to. Nekada je smetao Sloba, pa Djindjic,Kostunica,Tadic sada i Vucic...Narod smo za medalju a intelektualci ili su naivni ili zavitlavaju ostatak populacije, pa oni su bar citali knjige, kako je moguce da prevaranti uvek uspeju da ubede intelektualce u neke stvari i preko njih kasnije ostvaruju ciljevi. Ispada da su intelektualci u Srbiji ciljna grupa zarad ostvarenja licnih interesa :(

pool it

pre 7 godina

Carpooling (also car-sharing, ride-sharing, lift-sharing and covoiturage) - jer bez toga bi od ekonomske krize već 2009. godine svet morao da hoda i Francuzi bi ostali bez goriva.

boza pub

pre 7 godina

i sam uvek kada se vracam iz malo daljih delova grada i uputim se ka centru, pitam ljude na stanici da li zele da ih povezem do grada. retko ko se usudi, kada sam poslom van beograda, situacija je drugacija, skoro uvek udju u auto.

PERA

pre 7 godina

Đoko Vještica je nekada dao dobar predlog. Na trafici kupiš kartu od recimo 200, 400, 500 din stopiraš i platiš vozaču neku sumu za međugradsku relaciju,vozač kasnije isto na trafici unovči karticu.

Neophodno

pre 7 godina

Sta je sa minibusom E4 koji je na odlican nacin povezivao i pomenuto Mirijevo sa centrom grada NBG plus Bezanijskom kosom??? Zaista odlicna linija koja spaja sve a buseva od zimus nema uopste ni na pola sata ni na sat ???To je bila SIGURNOST , niko se nije plasio da udje.

milan

pre 7 godina

to ne postoji nigde.
postoji stopiranje ali ne kao organizovana aktivnost.

na taj nacin se dolazi do toga da bi lekari, advokati, arhitekte, konobari mogli "prijateljski" da rade, a to se zove rad na crno.

I na kompenzacije i prijateljske usluge mora da se plati porez.

Zvezda

pre 7 godina

I koja je svrha ovoga? Kako tu moze da se zaradi? Ovo ti isto kao kad bi me komsija sreo na parkingu pre nego sto krenem na posao i zamolio da ga povezem usput donekle

Zvezda

pre 7 godina

Svasta, sta necu da cujem ovde od kvazi-patriota i laznih moralista ovde koji ukljucuju keps-lok. Ja bas zivim na Mirijevu u Matice Srpske i kad sretnem kolegu s faxa uvek ga povezem kad idem ka centru i sta sad, ja sam dobar covek? Onda, kad idem za Krusevac za vikend i kad povezem jos 2-3 coveka do tamo ja sam ljudina? Pa to sam ja onda odavno vec izmislio, nije ovo nista novo.
E a sada lazni moralisti, pogledajte ovo iz drugog ugla: sta ako mi je komsija narkoman (bas preko puta mene zive dva brata takva) i povezem ga i krene da me smara za neku kintu za krek ili koks? Sta ako povezem komsiju koji se nije tusirao i nenormalno smrdi? Sta ako povezem komsiju koji me zamoli da stanem do neke trafike da cas kupi nesto (ne pada mi na pamet u beogradskim ulicama da stanem za cas tek tako), pa ako necu odmah se stvori losa atmosfera?? Dakle, ako sam kupio auto od svog zaradjenog rada necu niko da mi rusi mir koji zelim da imam dok se prevozim do negde jer sam ja to zasluzio. Auto sam kupio da bih se JA vozio a ne da bih izigravao LJUDINU po raznim portalima i ubedjivao lazne moraliste ovde. Ako me zamoli neko da ga povezem cu da ga povezem sto da ne, ali da ja po stanicama jurim druge ljude da vozim da bih bio covek...

Ksenija

pre 7 godina

Gsp-pukao,gradska cistoca-pukla,bg put pukao,drzava pukla,samo se stvara lazna slika napretka i slikanja gradonacelnika ispred par novih autobusa-kamiona!
(bla, 23. maj 2016 20:35)

Ovo je cista laz, niko nije pukao, konkretno moj komsija je vozac GSP sa 18 godina staza izlazi oko 65.000 dinara mesecno sa shihtama. Mislim ko je ovde pukao? Pa verovatno onaj ko nece ili ne zeli da radi ili mozda izvoljeva tipa ja hocu da radim u struci. Ne znam za Srbiju ali je Beograd pun uobrazenih osoba koje samo hoce da rade u struci, naravno to je put ka neuspehu i losem zivotu njih i njihovih porodica. U glavnom intelektualci pate od nekog posla koji nema veze sa strukom i najlakse im je nezaposlenima da smisljaju krivce za sve to. Nekada je smetao Sloba, pa Djindjic,Kostunica,Tadic sada i Vucic...Narod smo za medalju a intelektualci ili su naivni ili zavitlavaju ostatak populacije, pa oni su bar citali knjige, kako je moguce da prevaranti uvek uspeju da ubede intelektualce u neke stvari i preko njih kasnije ostvaruju ciljevi. Ispada da su intelektualci u Srbiji ciljna grupa zarad ostvarenja licnih interesa :(

Kale*

pre 7 godina

Ovo je samo dokaz, da je država pukla, jer ljudi počinju sami da se organizuju u svim segmentima društva, a u cilju obezbeđivanja, kakvog takvog normalnog života!
Pitanje je samo, a zašto da plaćamo poreze i doprinose državi, koja ne funkcioniše!

tx

pre 7 godina

Naslov ne odgovara temi! To nije nikakav taksi, već obično stopiranje i ja kao taksista zaista nemam ništa protiv ovoga, jer me realno ne dotiče! To su putnici koji inače idu autobusom i ne koriste moje usluge! A ovaj što kaže da taksisti nenormalno zaradjuju, neka objasni koliko je to u novcu, čisto da preispitam svoje poslovanje!

Mile

pre 7 godina

A ovaj što kaže da taksisti nenormalno zaradjuju, neka objasni koliko je to u novcu, čisto da preispitam svoje poslovanje!

Evo ja cu ti objasnim.
Snizi cenu pa ces bolje zaradjivati.

Zoran

pre 7 godina

To na Kubi imate odavno. Bio vise puta. Niko ne krece kolima sam, a usput i poveze ko ceka.

Daleko ste stigli. Al posto je to deo zapadnih vrednosti, onda je dobro, da je neko pomenuo Kubu, to bi bila pljuvacina do 101 i nazad.

Petar

pre 7 godina

na ovo bi se sada jako dobro nadovezalo pravilo da ako imas 3-4 osobe u kolima mozes zutom trakom da vozis... kao u usa
(dare, 23. maj 2016 19:26)

Slazem se i podrzavam i evo ga sprski mentalitet i mozak,odmah mi se upalila lampica da pocnem da prodajem lutke za naduvavanje koje bi se koristile u te svrhe,da popunjavaju sedista.

Mrle

pre 7 godina

Sjajna ideja i onda mi se cetvoro neznanaca utrpa u auto sa sve cegerima i kaljavim cizmama, ili u letnjoj varijanti okupani znojem a ti tupane vozi. Pa kad odu lezajevi, amortizeri unakaze ti enterijer ko ce da placa verovatno komsija pa jer to posteno. Ako idemo u istom pravcu i u isto vreme na posao, moze komso prevoz ja ove nedelje vozim ti sledece i mirna Backa. Za dzaba prevoz svi su tu svima je ekstra ideja svi podrzavaju, e pa neka se jave isti ti kada treba da se iskesira npr. 500€ za veliki servis komsiji da mu pomognu. Hoce al juce.

Pariz

pre 7 godina

postoji ovde u Francuskoj! ja krenem autom iz Pariza za Lion, pa preko sajta Bla-Bla-Car nadjem saputnika, sa kojim podelim troškove puta. Isto vazi i za kratke relacije

Gradjanin

pre 7 godina

Da su gradjani normalni ovo bi bila standardna pojava svuda ! Stopirao sam često na obodu 011 ka severu, koliko automobila prodje samo sa vozačem I niko da stane, a ide ka mom mestu ! Greota !

Liga šampiona

pre 7 godina

Sada kad stignu ovi sa fantomkama u Mirjevo pa krenu da traze automobile sa nalepnicama, plus nekoliko vozaca dobije batine od putnika. Takvi nam vode drzavu tako da je dazaba ovo fenomenalna stvar.

bla

pre 7 godina

Gsp-pukao,gradska cistoca-pukla,bg put pukao,drzava pukla,samo se stvara lazna slika napretka i slikanja gradonacelnika ispred par novih autobusa-kamiona!

DOKTOR

pre 7 godina

Izvinjavam se možda sam propustio, a ko finansira gorivo? Prijateljski taksisti? Pa to je za njih bankrot u roku od mesec dana...
(Pera, 23. maj 2016 18:10)

Nisi propustio,nego ne razmisljas. Ovo funkcionise na sledeci nacin: npr dogovorio si se da se nadjes sa nekom devojkom"kod konja"i kreces svojim kolima iz doticnog Mirijeva. Dakle,ti si svakako krenuo svojim poslom,da odvozis tu rutu,i npr prolazis pored Olimpa,pa bulevarom,pored vukovog spomenika itd do"konja". I npr,vidis momka i devojku kako cekaju autobus. Zastanes i pitas ih dokle idu,oni kazu npr"do vukovog spomenika". I ti ako si covek,i ako si dobre volje,povezes ih,JER SVAKAKO PROLAZIS TUDA!!! Shvatas,nema tu finansiranja goriva,vec samo ljubaznosti,ljudskosti i lepog ponasanja. Sto tebi ocigledno fali,kad mislis o gorivu,kao i ovi sto baljezgaju o nekom porezu i ostalom. Pozz za Mirijevce

Jovana

pre 7 godina

Volim ovakve vesti. Svaka čast, Mirijevci! Pozivam da po ugledu na Mirijevo i moja Banjica uradi isto. Da imam auto ja bih ovo odmah uradila.

Zabluda

pre 7 godina

Oni koji ne citaju ceo tekst obicno promase temu. Ovde se radi prijateljska voznja u jednom pravcu a ne ceo dan da taksisti voze besplatno.

Tanja

pre 7 godina

to ne postoji nigde.
postoji stopiranje ali ne kao organizovana aktivnost.
na taj nacin se dolazi do toga da bi lekari, advokati, arhitekte, konobari mogli "prijateljski" da rade, a to se zove rad na crno.
I na kompenzacije i prijateljske usluge mora da se plati porez.
(milan, 23. maj 2016 17:07)

Sve i da ne postoji nigde (a postoji, valja se malo informisati), zasto Vam smeta? Ideja je lepa, ljudska i osvezavajuca u moru losih i apsurdnih vesti.
Logika kojom se vodite u drugom delu komentara je u najboljem slucaju pogresna, a u najgorem zlonamerna. Ne mozete povlaciti analogiju izmedju ljudi koji ionako idu do grada pa usput nekog i povezu, i profesionalaca u svom poslu (sto bi u ovom slucaju bili taksisti).

Zeljko

pre 7 godina

Ovo ti isto kao kad bi me komsija sreo na parkingu pre nego sto krenem na posao i zamolio da ga povezem usput donekle
(Zvezda, 23. maj 2016 18:24)

DA, to je apsolutno isto.
Povezi nekad komsiju.

DDD

pre 7 godina

to ne postoji nigde.
postoji stopiranje ali ne kao organizovana aktivnost.

na taj nacin se dolazi do toga da bi lekari, advokati, arhitekte, konobari mogli "prijateljski" da rade, a to se zove rad na crno.

I na kompenzacije i prijateljske usluge mora da se plati porez.
(milan, 23. maj 2016 17:07)

Koju konkretnu uslugu smatras da je drzava ovde pruzila, pa da zasluzuje odredjeni deo za sebe? I deo od cega tacno?

1892

pre 7 godina

Auuu koliko funkcionalno nepismenih ljudi u komentarima. Da ne kažem glup.h. Krenuo sam ka gradu i jednostavno povezem komšiju ili komšinicu (koje ne moram da poznajem ali su mi kao stanovnici Mirijeva komšije) i ne deli se gorivo niti naplaćuje bilo šta jer bih ja u sv. sl. to gorivo potrošio vozeći sebe. Odgovor na pitanje vezano za stajališta: "Kakva crna stajališta, lepo u tekstu piše, sa autobuskih GSP stanica ljude pitaš i povezeš." Jel sad malo jasnije?

Pera Magic Mitic

pre 7 godina

I koja je svrha ovoga? Kako tu moze da se zaradi? Ovo ti isto kao kad bi me komsija sreo na parkingu pre nego sto krenem na posao i zamolio da ga povezem usput donekle
(Zvezda, 23. maj 2016 18:24)
Kakve komentare procitah ovde...zastrasujuce. Poenta je da ne treba on tebe da zamoli, nego da se ti, kao covek, sam ponudis da ga povezes.
A, onaj sto trazi da plate porez- bravo, majstore. Malo nam ovi otimaju, treba da nam naplacuju i kad pomognemo babi da predje ulicu.
Ali porez na 0 dinara je opet: 0.

BOTinator

pre 7 godina

A ovaj što kaže da taksisti nenormalno zaradjuju, neka objasni koliko je to u novcu, čisto da preispitam svoje poslovanje!

Evo ja cu ti objasnim.
Snizi cenu pa ces bolje zaradjivati.
(Mile, 23. maj 2016 20:03)

Ne moze da snizi cenu, jer je grad propisao kolika cena moze da bude.

au

pre 7 godina

@milan - transakcije izmedju fizickih lica nisu predmet oporezivanja, a narocito ako se ne razmenjuje novac, osim u definisanim aktivnostima (majstor je preduzetnik a na fizicko lice). pretpostavljam da ti smatras da ovaj sto vozi treba da vozi jos 2 sata drzavne organe svaki dan ili kakvu ideju imas...
Nije problem ni u porezu vec u tome sta dobijamo za njega. Srbija je izuzetno skupa zemlja kad se tako posmatra. Placas porez, socijalno i zdravstveno a kao gradjanin osim puke fizicke sigurnosti ne dobijas nista. Nesto/Nista je mnogo veliko - beskonacno

Lošmi

pre 7 godina

Izvinjavam se možda sam propustio, a ko finansira gorivo? Prijateljski taksisti? Pa to je za njih bankrot u roku od mesec dana...
(Pera, 23. maj 2016 18:10

Koliko sam ja shvatio, ne rade oni kao taxi služba nego neko od njih krene svojim kolima na posao, ima još 2-3-4 mesta u kolima i poveze komšije pošto je već krenuo kolima do grada. Samo što ne treba prethodno da se čuje sa komšijom nego jednostavno stane na stanicu i pita ko želi do grada. Tako da gorivo koje ja trošim pošto već idem kolima ne treba da mi plaćaju ostali. Možda sam pogrešno razumeo ali mislim da na tom principu funkcioniše ovo udruženje. I ako je tako podržavam i nadam se da će i ostala naselja van centra poktenuti istu priču.

@milan

pre 7 godina

@ Milan
Ne može biti rad na crno ako ne zarađuješ. Po tvojoj logici onda je svaki rad - rad na crno. Nasečeš komšinici drva = rad na crno, počistiš po svom trotoaru, prevezeš decu kumova iz škole = rad na crno. Svašta. Rad na crno je ako radiš radi novca i ostvaruješ zaradu. Ako neko vozi za džabe komšije do posla, ili do cene utrošenog benzina, to nije rad na crno, već zajednička vožnja sa podeljenim troškovima.

SAMO BAHATO

pre 7 godina

@Pera, ne znam da li si skapirao poentu, nije da ce neko nekoga ceo dan da vozi, ali ako mu je usput do posla sto da ne.
Ovoga ima u Moskvi na primer ili je bar bilo, mozete da zaustavite bilo koga i da pitate za prevoz, ako im je usput rado bi vas povezli. Od ljudi koji voze Moskvic do ljudi koji voze Aston Martin.

Zoran

pre 7 godina

Zivim u Mirijevu i znacila bi mi informacija gde se nalaze stajalista "Prijateljskih taksija" .
(Mina, 23. maj 2016 18:45)

Da li je moguce da toliko ne razumete tekst? Ne postoje njihova stajalista, taksi stanice, itd... Jednostavno cekate autobus na stanici, i mozda imate srece da ljudi stanu bas pored Vase stanice i pitaju da li Vam treba prevoz do neke tacke koja im je usputna.

Kilo Lima

pre 7 godina

Ovaj tekst je pravi test za funkcionalnu nepismenost korisnika interneta. Dokaz da posedovanje PC Desktopa ili mobilnog uredjaja ne podrazumeva bilo kakav stepen obrazovanja i inteligencije. Time se i rukovode tvorci tih istih uredjaja. Otuda i enormna zarada.
Nego jedna molba redakciji da sprovede istrazivanje na temu kako isti ti korisnici uspevaju da prebrode problem dodatne verifikacije na dnu stranice za komentarisanje !

leeloo

pre 7 godina

@D ok, i ja mislim da je covek malo preterao, niko ne smrdi bas toliko i koja je verovatnoca da ces naleteti na budnog narkomana u 7 am. Ne kaze se za dzabe sta spavas do podne kao narkoman. Kada sam to rekla, ima istine u jednom delu, jer svi znamo kako se ponasamo kada nam se nesto daje besplatno, pokusavamo to da iskoristimo maksimalno. Verujem da ce se u 10% slucajeva desavati da neko trazi da se stane do pekare ili trafike, mozda ako moze samo par metara dalje i slicno. Naravno vase je pravo da kazete ne, ali mislim da to nije bas tako jednostavno. Jos gore, upadnete u guzvu, ne mozete da idete zutom trakom kao autobus pa krene pljuvanje kako ce zakasniti zbog vas. Jednostavno, takvi smo i mislim da su ovo neke realne situacije koje mogu da se dogode.

Sasa

pre 7 godina

Izadju ljudi sa dobrom idejom i to sada nekom smeta sto to neko radi bez naplate i dobrovoljno.Lepa ideja i za pohvalu.Drzite se mirijevci i nemojte da Vas ovi komentari pokolebaju.Singapur je grad gde da bi usao kolima u centar moras da imas najmanje jos dva saputnika ili da platis mesecnu taksu za ulazak u centar ako si sam u autu. To kod njih odavno postoji da pokupe saputnike.

vase ime upisite

pre 7 godina

Srbija je odavno preskupa zemlja gde su mala primanja. Milosevici, Seseljevci, Tadicevci i Vucici razni su nas bre upropastili, tako da me ne bi iznenadilo da ako bi se ovaj sjajan gest prosirio po Bg i ostalim gradovima da im inspekcije zaskoce na vrat

PERA

pre 7 godina

Đoko Vještica je nekada dao dobar predlog. Na trafici kupiš kartu od recimo 200, 400, 500 din stopiraš i platiš vozaču neku sumu za međugradsku relaciju,vozač kasnije isto na trafici unovči karticu.

Jul Briner

pre 7 godina

Car pooling, prilagodjena verzija. Svaka cast, podrzavam! U USA postoje posebne trake i poseban rezim saobracaja za car pooling.

Nije izmišljena topla voda

pre 7 godina

Nije ovo mirijevski (beogradski) izum. Ima toga, već poodavno, u zemljama nekadašnjeg Sovjetskog saveza. Pri tome, putnik učestvuje u ceni goriva u iznosu od par dolara (naravno u lolkalnoj valuti), u zavisnosti od distance. Taksisti u tim zemljama se ne bune protiv toga; prvo, ne mogu jer je to opšta, tradicionalno ukorenjena pojava; drugo, građani koji koriste takav način prevoza u velikoj većini nisu mušterije zvaničnog taksija, koji ima i zvanične ili polu-zvanične, relativno visoke cene.

PS: Bilo je toga i kod nas, 60-ih i 70-ih, po manjim mestima i selima. Ko god se tada motorizovao, bio je prvi u svom selu i bilo je očekivano da poveze usput, makar donekle, ko god ga zaustavi-jer svi su se poznavali ili bili neki rod. Ljudi su tada još uvek živeli u tradicionalnoj patrijarhalnoj zajednici, ispomagali se međusobno, mobama i zajedničkim radovima i protivuslugama, ili robnom razmenom.

Lošmi

pre 7 godina

Naslov ne odgovara temi! To nije nikakav taksi, već obično stopiranje i ja kao taksista zaista nemam ništa protiv ovoga, jer me realno ne dotiče! To su putnici koji inače idu autobusom i ne koriste moje usluge! A ovaj što kaže da taksisti nenormalno zaradjuju, neka objasni koliko je to u novcu, čisto da preispitam svoje poslovanje!
(tx, 23. maj 2016 19:26)

Ne znam zašto su te neki napali, po meni je ovo sasvim realno razmišljanje i svaka čast na tome. Ti ljudi se inače ne voze taksijem i ne ugrožavaju poslovanje legalnih taksista kojima verujem i ti pripadaš. A za sve one koji misle da taksisti (pošteni i legalni) previše zaradjuju, verovatno nemaju komšiju ili prijatelja koji su život izgubili taksirajući. Samo oni znaju kako je kada radiš celu noć i voziš pijane i drogirane osobe. Ima toga i u Hitnoj pomoći ali da ne širim priču nadam se da ste razumeli da ni taksistima (opet kažem legalnim) nije ni malo lako.

boza pub

pre 7 godina

i sam uvek kada se vracam iz malo daljih delova grada i uputim se ka centru, pitam ljude na stanici da li zele da ih povezem do grada. retko ko se usudi, kada sam poslom van beograda, situacija je drugacija, skoro uvek udju u auto.

Zoran

pre 7 godina

"to ne postoji nigde. postoji stopiranje ali ne kao organizovana aktivnost.na taj nacin se dolazi do toga da bi lekari, advokati, arhitekte, konobari mogli "prijateljski" da rade, a to se zove rad na crno.I na kompenzacije i prijateljske usluge mora da se plati porez.
(milan, 23. maj 2016 17:07)"
U SAD se ove carpooling ali nema veze. Šta li je vaš motiv za ostavljanje ovakve poruke samo vi znate. Ovde ne postoji kompenzacija jer je to u Srbiji prebijanje dugovanja između poznatih partnera, niti ovo spada kroz taksi delatnost da bi se plaćao porez pošto "prijatelj" ne mora da vozi nikoga već se voze zajedno do jedne tačke u gradu, niti u Srbiji postoji porez na prijateljske usluge. Rad na crno je kada poslodavac ne prijavi i ne napravi Ugovor sa zaposlenim pa lekar, pekar i ostali mogu svoju uslugu dati besplatno. A ideja je stara, u Srbiji postoji kao blabla car (i aplikacija za mobilni) a to je deljenje zajedničkih troškova putovanja.

OK

pre 7 godina

Da to postoji u Severnoj Americi i zove se car pool. Postoje parkinzi na kojima se ljudi sreću i nastavljaju prema grada zajedno istim vozilom. Štedi se gorivo a posebna traka na autoputu omogućava bržu vožnju, high occupancy lane. Pametno?

Neophodno

pre 7 godina

Sta je sa minibusom E4 koji je na odlican nacin povezivao i pomenuto Mirijevo sa centrom grada NBG plus Bezanijskom kosom??? Zaista odlicna linija koja spaja sve a buseva od zimus nema uopste ni na pola sata ni na sat ???To je bila SIGURNOST , niko se nije plasio da udje.

Lošmi

pre 7 godina

Zivim u Mirijevu i znacila bi mi informacija gde se nalaze stajalista "Prijateljskih taksija" .
(Mina, 23. maj 2016 18:45)

Pročitaj ponovo tekst i molim te probaj da ga razumeš.

SrdjanSPb

pre 7 godina

Ovo je potpuno normalno u Sankt Peterburgu ali na malo drugaciji nacin. Ljudi kojima treba prevoz dignu ruku i cekaju da se neko zaustavi. Cak i predlazu neku sicu, mozda to neko i uzima, ja nikada nisam uzeo. Vozac naravno moze uvek da kaze da mu nije usput, ili da ide u drugom pravcu, niko se ne ljuti. Medjutim, nepisano pravilo je da osoba koja je zaustavila kola prica i, da tako kazemo, izigrava radio u kolima.
Jednom su mi tako dve bakice ponudile da se upoznam sa jednom od njihovih unuka :) Pricale su 45 minuta, nisam mogao da ih zaustavim.
Neko je spomenuo Blablacar. Ima ga i u Rusiji, ali mi se cini da nije popularan. Poenta je ista - postavite relaciju i vreme kad krecete. Samo mora da se postavi i cena (pre je bilo 30 rublji, tj cena jedne karte za metro). I ljudi se javljaju i dogovaraju.
Pozdrav it Sankt Peterburga

D

pre 7 godina

Ako niste u stanju da razumete jedan obican tekst,onda me stvarno nista ne cudi u ovoj drzavi."Ovo nema nigde" i sl,kao da niko nikad nije izasao u svet,pa ce jedno tendenciono pisanje da nas ubedi.
Svaka cast za Mirijevo,u Srbiji se odavno rasipa na sve strane,malo zajednistva nije na odmet.

pool it

pre 7 godina

Carpooling (also car-sharing, ride-sharing, lift-sharing and covoiturage) - jer bez toga bi od ekonomske krize već 2009. godine svet morao da hoda i Francuzi bi ostali bez goriva.