Ponedeljak, 06.07.2015.

11:52

Toma Piketi: Nemci prvi nisu platili dug

Izvor: B92

Toma Piketi: Nemci prvi nisu platili dug IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

55 Komentari

Sortiraj po:

Mali Gasic

pre 8 godina

"Licemerje je cudo! Dve hiljade desete godine je uz svesrdnu pomoc ondasnjeg korumpiranog grckog ministra odbrane Nemacka uspela da "ugura" Grckoj tri podmornice U-214, koje proizvodi TKMS (ThyssenKrupp Marine Systems). Ministar je zbog toga odleteo "zaradivsi" uzput i dvadeset godina robije za primanje mita od osam miliona evra. Od tada Grcka potrazuje sedam milijardi evra odstete, ali se Nemci "prave Englezi".
Ni Francuska nije cista. Ona je pokusala da Grckoj utrapi sest fregate Fremm (2,5 milijarde evra) i petnaest helikoptera EC725. Ukupna vrednost je trebala da bude oko sest milijardi evra.
Prema podacima ONU, Grcka je bila izuzetan klijent prodavcima oruzja:
Od 1992 do 2008, Grcka je kupila 1581 tenk, 1455 blindirana pesadijska vozila, 593 topa, 241 borbeni avion, 20 jurisnih helikoptera, 41 bojni brod kao i 226 raketa i lansirnih rampi.

I sad su svi ti najveci prodavci smrti "uzasnuti" visini grckog duga?!"

Grci su sve to pokupovali kako bi parirqali Turskoj i glumili za Kipar ono sto Srbija glumi/glumila za (pokojnu) Republiku Srpsku Krajinu i Republiku Srpsku. Jedini problem je u tome sto Turska u svakom momentu moze mobilisati vise vojske nego sto Grcka ima stanovnika... Turska podigla svoju privredu, otplatila dugove, a Grci mlatarali zastavom EZ-a. I da Turska podje za dva dana bi bila ne kod Atine vec pred Ljubljanom.

antikomizam nije ideologija vec patologija

pre 8 godina

Odlican clanak, ali da pokaze antikomunisticku psihu i "poznavanje" istorije.

Krece prepisivanje istorije onako kako njima odgovara, a ne onako kako jeste, iako to kazu i istorijske cinjenice na papiru crno na belu, antikomunisti to ignorisu i pisu stvari ne onakvim kakvim jesu, vec kako njima odgovara, uz obavezno vredjanje i nipodostavanje svog protivnika.

Klasicno sociopatsko ponasanje.

Tako je i najveci antikomunista svih vremena, Hitler, radio.

Najveci umovi psihijatrije su odavno dokazali da desnicaranje nije ideologija, vec psihicki poremecaj.

master

pre 8 godina

"Želja za posedovanjem je beskonačna. Postoje dva načina na koji možete pristupiti svom materijalnom životu: smanjiti vaše želje ili povećati vaše prihode."

Sokrat

Dakle ili štednja(smanjenje želja) ili više rada(povećanje prihoda)ili kombinacija.Sve ostalo je demagogija.

Perica

pre 8 godina

U ekonomiji nije sve crno -belo. Grci moraju doci sa svojim planom a poverioci sa svojim. I da se nadju negde na sredini. Poverioci su Grcku krizu doveli do apsurda. Od 100 milijardi pre 6 godina dosli na 300 milijardi. U pitanju su OGROMNE pare, koje su sada virtuelne. Ovaj levicar je dotakao jedan goruci problem- svi su svima duzni i dug raste a niko para nema.

Not-shield

pre 8 godina

Jasno je u kakvom bankokratskom svetu ustvari, živimo...
Velika banka kad propada sve joj se prašta jer je "suviše važna da bi bankrotirala".
Bojim se da bi ovo bankarsko nasilje moglo da dovede i do nekog rata u budućnosti ako se nešto ne promeni, mada se svaki rat i inače vodi iz nekih interesa...

Bojan

pre 8 godina

Piketi, komunisticki ekonomista kojeg kao i komunistickog " mislioca " Comskog Srbi i srpska stampa najvise vole. Ni jedan ni drugi nisu u pravu. Nemacka je itekako vracala svoje dugove i placala ratnu odstetu, Engleska je tek nedavno, pre mesec ili dva, uplatila poslednju ratu svog duga iz Prvog svetskog rata. Ponavljam - iz Prvog svetskog rata -
(Slobodan, 6. jul 2015 14:04

Da, da vracala malo morgen. Mom dedi kada je potrazivao odstetu za smestaj u Hiltonu od 5 zvezdica - citaj - konc. logoru Ausvic, su rekli da nema dovoljno staza da bi mu platili. Medjutim bitno je da su isplatili tu odstetu svojim gradjanima koji su navodno bili protiv rezima. More, treba Nemci jos da plate.
(Filip, 06. jul 2015 15:22)

I moj deda je bio zarobljenik u nemackoj 4,5 godina tako da malo poznajem temu. Problem je u tome sto je Tito posle rata OPROSTIO nemackoj dug (ratnu odstetu) a sve zbog "mira" sa hrvatima koji su takodje bili okupatori i bili su obavezni da plate ratnu odstetu. Sve druge ostecene evropske nacije su naplatile svoju stetu osim srbije.

Cika Jova

pre 8 godina

@dusan
Novinar ne poznaje tematiku, a ti poznajes. Čudo te premijer nije angazovao za savetnika.
Ti znaš da su oni 30 godina pravili dug 200 milijardi. Pa i ovi lazovi iz Evrope ne spore da je Grcki dug porastao tih 200 milijardi od kako im oni pomazu. Tako da... Ima jedna klupa u poslednjem redu ucionice gde sede neznalice.

Racunica

pre 8 godina

I sad su svi ti najveci prodavci smrti "uzasnuti" visini grckog duga?!
(Mozeta proguglati provere radi, 6. jul 2015 14:07)

Tu vojnu opremu nisu ni proizvodile ni prodavale nemacke i francuske vlade, vec privatne kompanije. Grcki ministar nije primio mito od drzavnih sluzbenika, vec od privatnih kompanija.

Dusan

pre 8 godina

Na stranu to sto mislim da je Cipras populista bez jasnog programa, slazem se sa Piketijem dosta. Slazem se i sa time da treba da se sredi neka konferencija za otpis dugova. Kao Nemcima posle rata ili nama otpis vise od pola dugova 2000-te.

Jedna stvar, medjutim, mi nije jasna. Kako moze da poredi situaciju posleratne Nemacke, potpuno unistene i Grcke, koja 30 godina gomila dugove. Slazem se da ne treba deca neodgovornih Grka da ispastaju, ali sta ih sprecava da samo nastave kao i dosad ako prodju bez posledica.

Kako novinar ne zna materiju pa da ga pita kako je moguce porediti nekoga ko u mirnodopskim vremenima nakarika vise od 200% duga u BDP i posleratnu, rasparcanu zemlju sa upropastenom ekonomijom?

Cak i da se otpise pola duga, ostaje pitanje jos 150 milijardi za koje Grci svakako moraju da srede finansije i smanje socijalna davanja i jedno 6-7 godina da vode takvu politiku. Jel zaista mislite da ce je voditi? Ja ne.

Filip

pre 8 godina

Piketi, komunisticki ekonomista kojeg kao i komunistickog " mislioca " Comskog Srbi i srpska stampa najvise vole. Ni jedan ni drugi nisu u pravu. Nemacka je itekako vracala svoje dugove i placala ratnu odstetu, Engleska je tek nedavno, pre mesec ili dva, uplatila poslednju ratu svog duga iz Prvog svetskog rata. Ponavljam - iz Prvog svetskog rata -
(Slobodan, 6. jul 2015 14:04

Da, da vracala malo morgen. Mom dedi kada je potrazivao odstetu za smestaj u Hiltonu od 5 zvezdica - citaj - konc. logoru Ausvic, su rekli da nema dovoljno staza da bi mu platili. Medjutim bitno je da su isplatili tu odstetu svojim gradjanima koji su navodno bili protiv rezima. More, treba Nemci jos da plate.

Kapa dole za tekst

pre 8 godina

Ja se slažem da nikome ne treba praštati dugove.
Nego da mi izračunamo koliko nam Nemačka duguje plus kamate za kašnjenje u plaćanju.
Slično preporučujem i ostalima.

Vanja, Montreal

pre 8 godina

Krajnje je vreme da Evropa dobije svoj SDK, a i Srbija da ga vrati u funkciju. Za neupucene SDK je sluzba drustvenog knjigovodstva, koju je ukinuo Dinkic, a za vreme cijeg delovanja je bilo nemoguce isplatiti licne dohotke, ukoliko nisu uplaceni i svi doprinosi regulisani zakonom. Drugim recima - ozbiljna kontrola finansijskih tokova.

MitoBekrijo

pre 8 godina

Znači, Nemačkoj su oprostili dug jer je morala da obnovi svoju ratom razrušenu privredu. I to je opravdano? Kao da oni nisu izazvali Drugi svetski rat? A Grcima, koji su i sami bili žrtve tog sistema u jednom trenutku, i opet, zahvaljujući američkoj intervenciji za vreme građanskog rata, nisu mogli da formiraju samostalnu ekonomsku politiku, dug ne može da se oprosti... Pa cela grčka elita je sazrela pod američkim uticajem. Jedno vreme su bili pod vlašću ultradesničarske hunte. Ameri se nešto nisu bunili. Zemlja nikad nije bila ekonomski samostalna, niti ih je iko pitao. Ovo je bio pokušaj da se ta situacija konačno sredi. Razumni ljudi bi otpisali dug zarad mira u Evropi, a bogami i svetu. Bojim se da je Grčka samo novi poligon za dolivanje ulja na vatru. Bolje siromašnija Evropa, pa samim tim i Nemačka, nego rat. Pare su zlo.

Mozeta proguglati provere radi

pre 8 godina

Licemerje je cudo! Dve hiljade desete godine je uz svesrdnu pomoc ondasnjeg korumpiranog grckog ministra odbrane Nemacka uspela da "ugura" Grckoj tri podmornice U-214, koje proizvodi TKMS (ThyssenKrupp Marine Systems). Ministar je zbog toga odleteo "zaradivsi" uzput i dvadeset godina robije za primanje mita od osam miliona evra. Od tada Grcka potrazuje sedam milijardi evra odstete, ali se Nemci "prave Englezi".
Ni Francuska nije cista. Ona je pokusala da Grckoj utrapi sest fregate Fremm (2,5 milijarde evra) i petnaest helikoptera EC725. Ukupna vrednost je trebala da bude oko sest milijardi evra.
Prema podacima ONU, Grcka je bila izuzetan klijent prodavcima oruzja:
Od 1992 do 2008, Grcka je kupila 1581 tenk, 1455 blindirana pesadijska vozila, 593 topa, 241 borbeni avion, 20 jurisnih helikoptera, 41 bojni brod kao i 226 raketa i lansirnih rampi.

I sad su svi ti najveci prodavci smrti "uzasnuti" visini grckog duga?!

Termopile

pre 8 godina

Ovakvu odluku nije mogao da donese neki "sitan" narod već onaj sa višehiljada starom istorijom. Juče je ostvarena još jedna pobeda kao ona u onom klancu pre dve hiljada godina! Pljuvali vi njih ili ne treba skinuti kapu pred ovakvom hrabrom odlukom, kojom su pljunuli u lice svim "velesilama" zapada. Kamo sreće da i Srbija jednom iznedri jednog Ciprasa iza koga će stati ceo narod. Nažalost to mi nikada nećemo doživeti.

drvobradi

pre 8 godina

@Slobodan
Da vidimo. Covek napisao bestseler iz ekonomije, doktorirao u 22goj, uradio analizu kapitala u poslednjih 200+g, dobio a potom odbio orden Legije casti i ti imas obraza da ga pljujes.
Odes lepo na internet, i nadjes nesto o Marsalovom planu, Londonskoj konferenciji iz 1953, pa o Dawes-ovom planu iz 1925 i Young-ovom planu iz 1929. Nije puno strana da se procita.

Slobodan

pre 8 godina

Piketi, komunisticki ekonomista kojeg kao i komunistickog " mislioca " Comskog Srbi i srpska stampa najvise vole. Ni jedan ni drugi nisu u pravu. Nemacka je itekako vracala svoje dugove i placala ratnu odstetu, Engleska je tek nedavno, pre mesec ili dva, uplatila poslednju ratu svog duga iz Prvog svetskog rata. Ponavljam - iz Prvog svetskog rata -

Zoran

pre 8 godina

Nisu Nemci čuli ništa jer su najjači i najveći u Evropi. Dobro je poznato da kada je neko najveći i najači on baš nije u stanju da sluša savete slabijih od sebe da takav stav može biti problematičan i čak destruktivan na duži rok. Nemačka vrhuška nesposobna za bilo kakav oblik empatije razmišljaja logikom "Da vodimo pogrešnu politiku ne bi bili ni najjači ni najveći". Neko je dobro rekao da je briga Nemačke za ostatak Evrope, u stvari briga prodavca za kupce svojih proizvoda i ništa više. Onog dana kada budemo pročitali vest da se neki distributivni lanac zabrinuo što je neko od građana upao u strašne dugove kupujući robu iz njihovih suermarketa, e tada će imati smisla verovati u Nemačke iskrene dobre namere za ostatak Evrope.

Cela ova situacija sa Grčkom nije ništa drugo do prikaz beskrupuloznosti i surovosti korporativnog načina razmišljanaja samo sve to podignuto na među-državni nivo.

Yolo@planetearth

pre 8 godina

Lici na propagiranje levih ideja! Zar se nismo opametili?! Taj sistem je znacio "free ride" za decu komunizma I ostale privilegovane. Grci I ostali gradjani unutar EU zive odlicno! Zivi se prilicno dobro I u Srbiji ako me pitate. Nije Nemacka kriva za Grcke dugove.

AnarhoKap

pre 8 godina

Najzad da neko prenese intervju Piketija. Nadam se da su Nemci dobro culi sta je rekao, jer je to jedna istina koja se ignorise i sa cinicnim osmehom tura pod tepih. Prvo neka Nemci plate svoje dugove pa neka onda glume gazde, za mene svakako nisu ni imali nikakav autoritet jer vidim kroz tu laznu sliku discipline i aroganciju. Vec vise puta sam ponovio da arogantnost ne vodi resenju, a sto pre Nemci shvate, bolje zna njih, jer treci put nece ostati tamo kamen na kamenu.

Pera

pre 8 godina

Jedino moguce resenje za opstanak EU. i naravno veca kontrola finansijskog sektora, uvodjenje univerzalnih mera za kontrolu finansija kako bi se sprecile malverzacije kakve provode britanske I americke privatne finansijske firme.

Široko Stopalo

pre 8 godina

Ja kontam sta ovaj lik govori, ali ako se Grčkoj otpise, recimo 80% duga i dozvoli joj se da sada nastavi dalje "olakšana" - neće li penzioni sistem koji je u prošlosti napravio Grčki dug, napraviti isti problem i u budućnosti?! Ko kaze da ce Grčka odjednom postati profitabilna ekonomija? To ne ide tako. Ili povećaš proizvodnju i ulažeš u nove ideje, ili stedis. Hoće li i sve ostale zemlje tražiti otpis dugova?!? Mislim da bi imale pravo - dovoljno je nafurati narod da kaze NE! Druge zemlje bi čak imale i veće pravo na otpis dugova, jer nisu lazirale državni BDP kao Grci i to godinama.

Vitez

pre 8 godina

Njemackoj su oprosteni dugovi da obnove ratom razrusenu zemlju i gopodarstvo. Grci bi htjeli da im oproste da i dalje mogu u mirovinu sa 52 godine. ??

nebo

pre 8 godina

Kad su krstaši nekome platili dug? kad dodje vreme naplate oni pokore tu zemlju... kako su francuzi platili Libiji, revolucijom u Bengaziju, istorija sve govori...

bez_cenzure

pre 8 godina

Kako je precizirao, nova institucija bi bila neophodna da kontroliše i odredi maksimalan budžetski deficit kako bi se sprečilo novo gomilanje dugova.

U Srbiji kao i u zemljama bivše nam domovine takva institucija je prijeko potrebna! Tri vodeće ex yu republike Slovenija, Hrvatska i Srbija unedogled se zadužuju! U Srbiji za svaku sitnicu nesposobna vlast uzima kredit!

Branko 62

pre 8 godina

Svaka čast autoru.
Svaka čast Grcima.
Stezanjem kaiša se još niko nije oporavio.
Nemacka tretira EU kao svoju koloniju, a njihove građane kao nizu vrstu, nikada se neće promeniti.

dragan

pre 8 godina

Ovaj mora da je ekonomiju ucio na Megatrendu.Prilicno je plitak.Nije problem ko se pre vise zaduzio nego da se ubuduce nezaduzuje.Po nacinu kako govori zna se iz koje je partije.A ekonomisti savet- kad si tako "pametan" dodji u Grcku da pomognes "znanjem"

gandra

pre 8 godina

i onda je toma rcima preporucio da glasaju "da" - folirant - on samo pokusava da spasi status quo u nekom odrzivom obliku - jer je dovoljno pametan da u suprotnom nastupa svetska revolucija...

petar k

pre 8 godina

Bravo Thomas...evo me na grčkoj plaži čitajući njegovu de elu knjigu/bestseler i pitajući se da li ću imati prilike da ponovo letujem ovde...

Vrag je, medjutim, u detaljima: različiti istorijski razvoj utiče da nisu sve priče uporedive. Jeste, treba biti mudar zbog većine ali treba delovati i "vaspitno" -> u proteklih desetak godina nikada nisam dobio fiskalni račun od gazde nz letovanju, u pekari itd. To i pored "istine" o dugovima i konz.političarima ne uliva nadu.

U pstalom, slavna kolevka demoskratie je bankrotirala i pre EEZ i EU koji put...budi pametan!?

Ne zajmi i trudi se da drugima zajmiš ;)

Grada

pre 8 godina

Dug moze da otpise onaj koji je dao pare a ne onaj koji je pozajmio. Nemackoj su prastani dugovi (ako je to tacno) od onih koji su im ga dali, I to je njihovo pravo. Ni Srbiji, odnosno bivsoj Jugoslaviji mnoge nesvrstane zemlje nisu vratile svoje dugove (KJuba, Angola, itd)jer smo im mi prolongirali otplate.
Slucaj sa Grckom je potpuno drugaciji, kreditori insistiraju da se vrate dugovi pod uslovima otplate pod kojima su uzeti. Prosto, i po svim pravilima zaduzivanja I obezbedjenja u slucaju neplacanja.

kap

pre 8 godina

Kako ga nije sramota, a toliki Hrvati pohrlili da objasne kako je to zbog toga što su Grci "urbanizovani Balkanci" i neradnici a ne zato što je Nemačka imalo kriva za nešto, čak su to došli i na sajtove drugih država (kod nas za početak) da objašnjavaju

Inače, te selektivne mere štednje ne forsira Nemačka zato što je ekonomski opravdano nego zato što se njoj isplati budući da nemačka privreda zavisi mahom od izvoza u ostale zemlje Evrope. Što više budu druge države ulagale u svoje industrije to je veća opasnost da će se izvoz u te zemlje smanjiti, zato politika "stezanja kaiša" koja podrazumeva povećanje poreza privatnicima i smanjenje subvencija i postoji, isključivo da bi se oslabila privreda. Da im je zaista stalo da smanje javno trošenje tih zemalja prvo bi insistirali na labavljenju fiskalnih nameta i kamata budući da je to ono na šta najviše odlazi novca. Ideja da se od finansijske "pomoći" (pomoći pod navodnicima jer davanje para uz paprene kamate nije pomoć već biznis) brišu dugovi bankama a ne brišu dugovi državama koje, za razliku od banaka, zapravao čine živi ljudi je do koske izopačena i neljudska.

1500

pre 8 godina

Bam, pravo u srediste problema! Kada su Kol i Miteran postavljali temelje ovakve eurozone, upravo tada je zapoceto cekanje na neminovni kolaps koji je sada nastupio.
Sta li cemo samo mi da radimo sa ovim nepismenjacima na celu drzave? Pogledajte samo sta prica nesretna ministraka bez portfelja o dogadjajima u Grckoj: "Mi sve radimo suprotno - da stabilizujemo našu ekonomiju.. Ne očekujem nove uslove već da Srbija bude pohvaljena kao zemlja kandidat koja pokazuje odgovornost, pragmatičan pristup i fokus na javnim finansijama i unutrašnjim reformama". Da se roknes samo, nista drugo:/

Goran

pre 8 godina

Evropa ne shvata da je pod nemačkom okupacijom već duže vreme. Diktiranje nemačkih uslova za sve i svašta postaje zaista nepodnošljivo.

m.v.

pre 8 godina

Jel istorija nasa proslost ili buducnost. Zanimljivo je kad se npr. igra utakmica, a komentator spominje istoriju i kako se igra istorijska utakmica, kao da je vec odigrana i arhivirna, a ne da se igra u sadasnjem vremenu.

mk

pre 8 godina

Za neupucene,Toma Piketi je 2012 bio ekonomski savetnik Holandu u vremenu predsednickih izbora u Franciskoj.Jednom izabran,isti je pogazio sve obecano,i nastavio linijom"Sarkozi".Piketi je odbio mesto ministra finansija u vladi Holanda,koje danas zauzima Emanuel Makron,bivsi savetnik Rodshild financement.Tip je sasvim korektan i O.K.

Branko 62

pre 8 godina

Svaka čast autoru.
Svaka čast Grcima.
Stezanjem kaiša se još niko nije oporavio.
Nemacka tretira EU kao svoju koloniju, a njihove građane kao nizu vrstu, nikada se neće promeniti.

Goran

pre 8 godina

Evropa ne shvata da je pod nemačkom okupacijom već duže vreme. Diktiranje nemačkih uslova za sve i svašta postaje zaista nepodnošljivo.

kap

pre 8 godina

Kako ga nije sramota, a toliki Hrvati pohrlili da objasne kako je to zbog toga što su Grci "urbanizovani Balkanci" i neradnici a ne zato što je Nemačka imalo kriva za nešto, čak su to došli i na sajtove drugih država (kod nas za početak) da objašnjavaju

Inače, te selektivne mere štednje ne forsira Nemačka zato što je ekonomski opravdano nego zato što se njoj isplati budući da nemačka privreda zavisi mahom od izvoza u ostale zemlje Evrope. Što više budu druge države ulagale u svoje industrije to je veća opasnost da će se izvoz u te zemlje smanjiti, zato politika "stezanja kaiša" koja podrazumeva povećanje poreza privatnicima i smanjenje subvencija i postoji, isključivo da bi se oslabila privreda. Da im je zaista stalo da smanje javno trošenje tih zemalja prvo bi insistirali na labavljenju fiskalnih nameta i kamata budući da je to ono na šta najviše odlazi novca. Ideja da se od finansijske "pomoći" (pomoći pod navodnicima jer davanje para uz paprene kamate nije pomoć već biznis) brišu dugovi bankama a ne brišu dugovi državama koje, za razliku od banaka, zapravao čine živi ljudi je do koske izopačena i neljudska.

AnarhoKap

pre 8 godina

Najzad da neko prenese intervju Piketija. Nadam se da su Nemci dobro culi sta je rekao, jer je to jedna istina koja se ignorise i sa cinicnim osmehom tura pod tepih. Prvo neka Nemci plate svoje dugove pa neka onda glume gazde, za mene svakako nisu ni imali nikakav autoritet jer vidim kroz tu laznu sliku discipline i aroganciju. Vec vise puta sam ponovio da arogantnost ne vodi resenju, a sto pre Nemci shvate, bolje zna njih, jer treci put nece ostati tamo kamen na kamenu.

mk

pre 8 godina

Za neupucene,Toma Piketi je 2012 bio ekonomski savetnik Holandu u vremenu predsednickih izbora u Franciskoj.Jednom izabran,isti je pogazio sve obecano,i nastavio linijom"Sarkozi".Piketi je odbio mesto ministra finansija u vladi Holanda,koje danas zauzima Emanuel Makron,bivsi savetnik Rodshild financement.Tip je sasvim korektan i O.K.

Mozeta proguglati provere radi

pre 8 godina

Licemerje je cudo! Dve hiljade desete godine je uz svesrdnu pomoc ondasnjeg korumpiranog grckog ministra odbrane Nemacka uspela da "ugura" Grckoj tri podmornice U-214, koje proizvodi TKMS (ThyssenKrupp Marine Systems). Ministar je zbog toga odleteo "zaradivsi" uzput i dvadeset godina robije za primanje mita od osam miliona evra. Od tada Grcka potrazuje sedam milijardi evra odstete, ali se Nemci "prave Englezi".
Ni Francuska nije cista. Ona je pokusala da Grckoj utrapi sest fregate Fremm (2,5 milijarde evra) i petnaest helikoptera EC725. Ukupna vrednost je trebala da bude oko sest milijardi evra.
Prema podacima ONU, Grcka je bila izuzetan klijent prodavcima oruzja:
Od 1992 do 2008, Grcka je kupila 1581 tenk, 1455 blindirana pesadijska vozila, 593 topa, 241 borbeni avion, 20 jurisnih helikoptera, 41 bojni brod kao i 226 raketa i lansirnih rampi.

I sad su svi ti najveci prodavci smrti "uzasnuti" visini grckog duga?!

nebo

pre 8 godina

Kad su krstaši nekome platili dug? kad dodje vreme naplate oni pokore tu zemlju... kako su francuzi platili Libiji, revolucijom u Bengaziju, istorija sve govori...

Kapa dole za tekst

pre 8 godina

Ja se slažem da nikome ne treba praštati dugove.
Nego da mi izračunamo koliko nam Nemačka duguje plus kamate za kašnjenje u plaćanju.
Slično preporučujem i ostalima.

Termopile

pre 8 godina

Ovakvu odluku nije mogao da donese neki "sitan" narod već onaj sa višehiljada starom istorijom. Juče je ostvarena još jedna pobeda kao ona u onom klancu pre dve hiljada godina! Pljuvali vi njih ili ne treba skinuti kapu pred ovakvom hrabrom odlukom, kojom su pljunuli u lice svim "velesilama" zapada. Kamo sreće da i Srbija jednom iznedri jednog Ciprasa iza koga će stati ceo narod. Nažalost to mi nikada nećemo doživeti.

1500

pre 8 godina

Bam, pravo u srediste problema! Kada su Kol i Miteran postavljali temelje ovakve eurozone, upravo tada je zapoceto cekanje na neminovni kolaps koji je sada nastupio.
Sta li cemo samo mi da radimo sa ovim nepismenjacima na celu drzave? Pogledajte samo sta prica nesretna ministraka bez portfelja o dogadjajima u Grckoj: "Mi sve radimo suprotno - da stabilizujemo našu ekonomiju.. Ne očekujem nove uslove već da Srbija bude pohvaljena kao zemlja kandidat koja pokazuje odgovornost, pragmatičan pristup i fokus na javnim finansijama i unutrašnjim reformama". Da se roknes samo, nista drugo:/

Filip

pre 8 godina

Piketi, komunisticki ekonomista kojeg kao i komunistickog " mislioca " Comskog Srbi i srpska stampa najvise vole. Ni jedan ni drugi nisu u pravu. Nemacka je itekako vracala svoje dugove i placala ratnu odstetu, Engleska je tek nedavno, pre mesec ili dva, uplatila poslednju ratu svog duga iz Prvog svetskog rata. Ponavljam - iz Prvog svetskog rata -
(Slobodan, 6. jul 2015 14:04

Da, da vracala malo morgen. Mom dedi kada je potrazivao odstetu za smestaj u Hiltonu od 5 zvezdica - citaj - konc. logoru Ausvic, su rekli da nema dovoljno staza da bi mu platili. Medjutim bitno je da su isplatili tu odstetu svojim gradjanima koji su navodno bili protiv rezima. More, treba Nemci jos da plate.

Zoran

pre 8 godina

Nisu Nemci čuli ništa jer su najjači i najveći u Evropi. Dobro je poznato da kada je neko najveći i najači on baš nije u stanju da sluša savete slabijih od sebe da takav stav može biti problematičan i čak destruktivan na duži rok. Nemačka vrhuška nesposobna za bilo kakav oblik empatije razmišljaja logikom "Da vodimo pogrešnu politiku ne bi bili ni najjači ni najveći". Neko je dobro rekao da je briga Nemačke za ostatak Evrope, u stvari briga prodavca za kupce svojih proizvoda i ništa više. Onog dana kada budemo pročitali vest da se neki distributivni lanac zabrinuo što je neko od građana upao u strašne dugove kupujući robu iz njihovih suermarketa, e tada će imati smisla verovati u Nemačke iskrene dobre namere za ostatak Evrope.

Cela ova situacija sa Grčkom nije ništa drugo do prikaz beskrupuloznosti i surovosti korporativnog načina razmišljanaja samo sve to podignuto na među-državni nivo.

MitoBekrijo

pre 8 godina

Znači, Nemačkoj su oprostili dug jer je morala da obnovi svoju ratom razrušenu privredu. I to je opravdano? Kao da oni nisu izazvali Drugi svetski rat? A Grcima, koji su i sami bili žrtve tog sistema u jednom trenutku, i opet, zahvaljujući američkoj intervenciji za vreme građanskog rata, nisu mogli da formiraju samostalnu ekonomsku politiku, dug ne može da se oprosti... Pa cela grčka elita je sazrela pod američkim uticajem. Jedno vreme su bili pod vlašću ultradesničarske hunte. Ameri se nešto nisu bunili. Zemlja nikad nije bila ekonomski samostalna, niti ih je iko pitao. Ovo je bio pokušaj da se ta situacija konačno sredi. Razumni ljudi bi otpisali dug zarad mira u Evropi, a bogami i svetu. Bojim se da je Grčka samo novi poligon za dolivanje ulja na vatru. Bolje siromašnija Evropa, pa samim tim i Nemačka, nego rat. Pare su zlo.

petar k

pre 8 godina

Bravo Thomas...evo me na grčkoj plaži čitajući njegovu de elu knjigu/bestseler i pitajući se da li ću imati prilike da ponovo letujem ovde...

Vrag je, medjutim, u detaljima: različiti istorijski razvoj utiče da nisu sve priče uporedive. Jeste, treba biti mudar zbog većine ali treba delovati i "vaspitno" -> u proteklih desetak godina nikada nisam dobio fiskalni račun od gazde nz letovanju, u pekari itd. To i pored "istine" o dugovima i konz.političarima ne uliva nadu.

U pstalom, slavna kolevka demoskratie je bankrotirala i pre EEZ i EU koji put...budi pametan!?

Ne zajmi i trudi se da drugima zajmiš ;)

drvobradi

pre 8 godina

@Slobodan
Da vidimo. Covek napisao bestseler iz ekonomije, doktorirao u 22goj, uradio analizu kapitala u poslednjih 200+g, dobio a potom odbio orden Legije casti i ti imas obraza da ga pljujes.
Odes lepo na internet, i nadjes nesto o Marsalovom planu, Londonskoj konferenciji iz 1953, pa o Dawes-ovom planu iz 1925 i Young-ovom planu iz 1929. Nije puno strana da se procita.

Vanja, Montreal

pre 8 godina

Krajnje je vreme da Evropa dobije svoj SDK, a i Srbija da ga vrati u funkciju. Za neupucene SDK je sluzba drustvenog knjigovodstva, koju je ukinuo Dinkic, a za vreme cijeg delovanja je bilo nemoguce isplatiti licne dohotke, ukoliko nisu uplaceni i svi doprinosi regulisani zakonom. Drugim recima - ozbiljna kontrola finansijskih tokova.

bez_cenzure

pre 8 godina

Kako je precizirao, nova institucija bi bila neophodna da kontroliše i odredi maksimalan budžetski deficit kako bi se sprečilo novo gomilanje dugova.

U Srbiji kao i u zemljama bivše nam domovine takva institucija je prijeko potrebna! Tri vodeće ex yu republike Slovenija, Hrvatska i Srbija unedogled se zadužuju! U Srbiji za svaku sitnicu nesposobna vlast uzima kredit!

Cika Jova

pre 8 godina

@dusan
Novinar ne poznaje tematiku, a ti poznajes. Čudo te premijer nije angazovao za savetnika.
Ti znaš da su oni 30 godina pravili dug 200 milijardi. Pa i ovi lazovi iz Evrope ne spore da je Grcki dug porastao tih 200 milijardi od kako im oni pomazu. Tako da... Ima jedna klupa u poslednjem redu ucionice gde sede neznalice.

Široko Stopalo

pre 8 godina

Ja kontam sta ovaj lik govori, ali ako se Grčkoj otpise, recimo 80% duga i dozvoli joj se da sada nastavi dalje "olakšana" - neće li penzioni sistem koji je u prošlosti napravio Grčki dug, napraviti isti problem i u budućnosti?! Ko kaze da ce Grčka odjednom postati profitabilna ekonomija? To ne ide tako. Ili povećaš proizvodnju i ulažeš u nove ideje, ili stedis. Hoće li i sve ostale zemlje tražiti otpis dugova?!? Mislim da bi imale pravo - dovoljno je nafurati narod da kaze NE! Druge zemlje bi čak imale i veće pravo na otpis dugova, jer nisu lazirale državni BDP kao Grci i to godinama.

Vitez

pre 8 godina

Njemackoj su oprosteni dugovi da obnove ratom razrusenu zemlju i gopodarstvo. Grci bi htjeli da im oproste da i dalje mogu u mirovinu sa 52 godine. ??

Pera

pre 8 godina

Jedino moguce resenje za opstanak EU. i naravno veca kontrola finansijskog sektora, uvodjenje univerzalnih mera za kontrolu finansija kako bi se sprecile malverzacije kakve provode britanske I americke privatne finansijske firme.

Grada

pre 8 godina

Dug moze da otpise onaj koji je dao pare a ne onaj koji je pozajmio. Nemackoj su prastani dugovi (ako je to tacno) od onih koji su im ga dali, I to je njihovo pravo. Ni Srbiji, odnosno bivsoj Jugoslaviji mnoge nesvrstane zemlje nisu vratile svoje dugove (KJuba, Angola, itd)jer smo im mi prolongirali otplate.
Slucaj sa Grckom je potpuno drugaciji, kreditori insistiraju da se vrate dugovi pod uslovima otplate pod kojima su uzeti. Prosto, i po svim pravilima zaduzivanja I obezbedjenja u slucaju neplacanja.

m.v.

pre 8 godina

Jel istorija nasa proslost ili buducnost. Zanimljivo je kad se npr. igra utakmica, a komentator spominje istoriju i kako se igra istorijska utakmica, kao da je vec odigrana i arhivirna, a ne da se igra u sadasnjem vremenu.

gandra

pre 8 godina

i onda je toma rcima preporucio da glasaju "da" - folirant - on samo pokusava da spasi status quo u nekom odrzivom obliku - jer je dovoljno pametan da u suprotnom nastupa svetska revolucija...

Dusan

pre 8 godina

Na stranu to sto mislim da je Cipras populista bez jasnog programa, slazem se sa Piketijem dosta. Slazem se i sa time da treba da se sredi neka konferencija za otpis dugova. Kao Nemcima posle rata ili nama otpis vise od pola dugova 2000-te.

Jedna stvar, medjutim, mi nije jasna. Kako moze da poredi situaciju posleratne Nemacke, potpuno unistene i Grcke, koja 30 godina gomila dugove. Slazem se da ne treba deca neodgovornih Grka da ispastaju, ali sta ih sprecava da samo nastave kao i dosad ako prodju bez posledica.

Kako novinar ne zna materiju pa da ga pita kako je moguce porediti nekoga ko u mirnodopskim vremenima nakarika vise od 200% duga u BDP i posleratnu, rasparcanu zemlju sa upropastenom ekonomijom?

Cak i da se otpise pola duga, ostaje pitanje jos 150 milijardi za koje Grci svakako moraju da srede finansije i smanje socijalna davanja i jedno 6-7 godina da vode takvu politiku. Jel zaista mislite da ce je voditi? Ja ne.

Yolo@planetearth

pre 8 godina

Lici na propagiranje levih ideja! Zar se nismo opametili?! Taj sistem je znacio "free ride" za decu komunizma I ostale privilegovane. Grci I ostali gradjani unutar EU zive odlicno! Zivi se prilicno dobro I u Srbiji ako me pitate. Nije Nemacka kriva za Grcke dugove.

dragan

pre 8 godina

Ovaj mora da je ekonomiju ucio na Megatrendu.Prilicno je plitak.Nije problem ko se pre vise zaduzio nego da se ubuduce nezaduzuje.Po nacinu kako govori zna se iz koje je partije.A ekonomisti savet- kad si tako "pametan" dodji u Grcku da pomognes "znanjem"

Slobodan

pre 8 godina

Piketi, komunisticki ekonomista kojeg kao i komunistickog " mislioca " Comskog Srbi i srpska stampa najvise vole. Ni jedan ni drugi nisu u pravu. Nemacka je itekako vracala svoje dugove i placala ratnu odstetu, Engleska je tek nedavno, pre mesec ili dva, uplatila poslednju ratu svog duga iz Prvog svetskog rata. Ponavljam - iz Prvog svetskog rata -

antikomizam nije ideologija vec patologija

pre 8 godina

Odlican clanak, ali da pokaze antikomunisticku psihu i "poznavanje" istorije.

Krece prepisivanje istorije onako kako njima odgovara, a ne onako kako jeste, iako to kazu i istorijske cinjenice na papiru crno na belu, antikomunisti to ignorisu i pisu stvari ne onakvim kakvim jesu, vec kako njima odgovara, uz obavezno vredjanje i nipodostavanje svog protivnika.

Klasicno sociopatsko ponasanje.

Tako je i najveci antikomunista svih vremena, Hitler, radio.

Najveci umovi psihijatrije su odavno dokazali da desnicaranje nije ideologija, vec psihicki poremecaj.

Racunica

pre 8 godina

I sad su svi ti najveci prodavci smrti "uzasnuti" visini grckog duga?!
(Mozeta proguglati provere radi, 6. jul 2015 14:07)

Tu vojnu opremu nisu ni proizvodile ni prodavale nemacke i francuske vlade, vec privatne kompanije. Grcki ministar nije primio mito od drzavnih sluzbenika, vec od privatnih kompanija.

Not-shield

pre 8 godina

Jasno je u kakvom bankokratskom svetu ustvari, živimo...
Velika banka kad propada sve joj se prašta jer je "suviše važna da bi bankrotirala".
Bojim se da bi ovo bankarsko nasilje moglo da dovede i do nekog rata u budućnosti ako se nešto ne promeni, mada se svaki rat i inače vodi iz nekih interesa...

Perica

pre 8 godina

U ekonomiji nije sve crno -belo. Grci moraju doci sa svojim planom a poverioci sa svojim. I da se nadju negde na sredini. Poverioci su Grcku krizu doveli do apsurda. Od 100 milijardi pre 6 godina dosli na 300 milijardi. U pitanju su OGROMNE pare, koje su sada virtuelne. Ovaj levicar je dotakao jedan goruci problem- svi su svima duzni i dug raste a niko para nema.

Bojan

pre 8 godina

Piketi, komunisticki ekonomista kojeg kao i komunistickog " mislioca " Comskog Srbi i srpska stampa najvise vole. Ni jedan ni drugi nisu u pravu. Nemacka je itekako vracala svoje dugove i placala ratnu odstetu, Engleska je tek nedavno, pre mesec ili dva, uplatila poslednju ratu svog duga iz Prvog svetskog rata. Ponavljam - iz Prvog svetskog rata -
(Slobodan, 6. jul 2015 14:04

Da, da vracala malo morgen. Mom dedi kada je potrazivao odstetu za smestaj u Hiltonu od 5 zvezdica - citaj - konc. logoru Ausvic, su rekli da nema dovoljno staza da bi mu platili. Medjutim bitno je da su isplatili tu odstetu svojim gradjanima koji su navodno bili protiv rezima. More, treba Nemci jos da plate.
(Filip, 06. jul 2015 15:22)

I moj deda je bio zarobljenik u nemackoj 4,5 godina tako da malo poznajem temu. Problem je u tome sto je Tito posle rata OPROSTIO nemackoj dug (ratnu odstetu) a sve zbog "mira" sa hrvatima koji su takodje bili okupatori i bili su obavezni da plate ratnu odstetu. Sve druge ostecene evropske nacije su naplatile svoju stetu osim srbije.

Mali Gasic

pre 8 godina

"Licemerje je cudo! Dve hiljade desete godine je uz svesrdnu pomoc ondasnjeg korumpiranog grckog ministra odbrane Nemacka uspela da "ugura" Grckoj tri podmornice U-214, koje proizvodi TKMS (ThyssenKrupp Marine Systems). Ministar je zbog toga odleteo "zaradivsi" uzput i dvadeset godina robije za primanje mita od osam miliona evra. Od tada Grcka potrazuje sedam milijardi evra odstete, ali se Nemci "prave Englezi".
Ni Francuska nije cista. Ona je pokusala da Grckoj utrapi sest fregate Fremm (2,5 milijarde evra) i petnaest helikoptera EC725. Ukupna vrednost je trebala da bude oko sest milijardi evra.
Prema podacima ONU, Grcka je bila izuzetan klijent prodavcima oruzja:
Od 1992 do 2008, Grcka je kupila 1581 tenk, 1455 blindirana pesadijska vozila, 593 topa, 241 borbeni avion, 20 jurisnih helikoptera, 41 bojni brod kao i 226 raketa i lansirnih rampi.

I sad su svi ti najveci prodavci smrti "uzasnuti" visini grckog duga?!"

Grci su sve to pokupovali kako bi parirqali Turskoj i glumili za Kipar ono sto Srbija glumi/glumila za (pokojnu) Republiku Srpsku Krajinu i Republiku Srpsku. Jedini problem je u tome sto Turska u svakom momentu moze mobilisati vise vojske nego sto Grcka ima stanovnika... Turska podigla svoju privredu, otplatila dugove, a Grci mlatarali zastavom EZ-a. I da Turska podje za dva dana bi bila ne kod Atine vec pred Ljubljanom.

master

pre 8 godina

"Želja za posedovanjem je beskonačna. Postoje dva načina na koji možete pristupiti svom materijalnom životu: smanjiti vaše želje ili povećati vaše prihode."

Sokrat

Dakle ili štednja(smanjenje želja) ili više rada(povećanje prihoda)ili kombinacija.Sve ostalo je demagogija.

Vitez

pre 8 godina

Njemackoj su oprosteni dugovi da obnove ratom razrusenu zemlju i gopodarstvo. Grci bi htjeli da im oproste da i dalje mogu u mirovinu sa 52 godine. ??

dragan

pre 8 godina

Ovaj mora da je ekonomiju ucio na Megatrendu.Prilicno je plitak.Nije problem ko se pre vise zaduzio nego da se ubuduce nezaduzuje.Po nacinu kako govori zna se iz koje je partije.A ekonomisti savet- kad si tako "pametan" dodji u Grcku da pomognes "znanjem"

Grada

pre 8 godina

Dug moze da otpise onaj koji je dao pare a ne onaj koji je pozajmio. Nemackoj su prastani dugovi (ako je to tacno) od onih koji su im ga dali, I to je njihovo pravo. Ni Srbiji, odnosno bivsoj Jugoslaviji mnoge nesvrstane zemlje nisu vratile svoje dugove (KJuba, Angola, itd)jer smo im mi prolongirali otplate.
Slucaj sa Grckom je potpuno drugaciji, kreditori insistiraju da se vrate dugovi pod uslovima otplate pod kojima su uzeti. Prosto, i po svim pravilima zaduzivanja I obezbedjenja u slucaju neplacanja.

Yolo@planetearth

pre 8 godina

Lici na propagiranje levih ideja! Zar se nismo opametili?! Taj sistem je znacio "free ride" za decu komunizma I ostale privilegovane. Grci I ostali gradjani unutar EU zive odlicno! Zivi se prilicno dobro I u Srbiji ako me pitate. Nije Nemacka kriva za Grcke dugove.

Slobodan

pre 8 godina

Piketi, komunisticki ekonomista kojeg kao i komunistickog " mislioca " Comskog Srbi i srpska stampa najvise vole. Ni jedan ni drugi nisu u pravu. Nemacka je itekako vracala svoje dugove i placala ratnu odstetu, Engleska je tek nedavno, pre mesec ili dva, uplatila poslednju ratu svog duga iz Prvog svetskog rata. Ponavljam - iz Prvog svetskog rata -

Široko Stopalo

pre 8 godina

Ja kontam sta ovaj lik govori, ali ako se Grčkoj otpise, recimo 80% duga i dozvoli joj se da sada nastavi dalje "olakšana" - neće li penzioni sistem koji je u prošlosti napravio Grčki dug, napraviti isti problem i u budućnosti?! Ko kaze da ce Grčka odjednom postati profitabilna ekonomija? To ne ide tako. Ili povećaš proizvodnju i ulažeš u nove ideje, ili stedis. Hoće li i sve ostale zemlje tražiti otpis dugova?!? Mislim da bi imale pravo - dovoljno je nafurati narod da kaze NE! Druge zemlje bi čak imale i veće pravo na otpis dugova, jer nisu lazirale državni BDP kao Grci i to godinama.

gandra

pre 8 godina

i onda je toma rcima preporucio da glasaju "da" - folirant - on samo pokusava da spasi status quo u nekom odrzivom obliku - jer je dovoljno pametan da u suprotnom nastupa svetska revolucija...

Racunica

pre 8 godina

I sad su svi ti najveci prodavci smrti "uzasnuti" visini grckog duga?!
(Mozeta proguglati provere radi, 6. jul 2015 14:07)

Tu vojnu opremu nisu ni proizvodile ni prodavale nemacke i francuske vlade, vec privatne kompanije. Grcki ministar nije primio mito od drzavnih sluzbenika, vec od privatnih kompanija.

Dusan

pre 8 godina

Na stranu to sto mislim da je Cipras populista bez jasnog programa, slazem se sa Piketijem dosta. Slazem se i sa time da treba da se sredi neka konferencija za otpis dugova. Kao Nemcima posle rata ili nama otpis vise od pola dugova 2000-te.

Jedna stvar, medjutim, mi nije jasna. Kako moze da poredi situaciju posleratne Nemacke, potpuno unistene i Grcke, koja 30 godina gomila dugove. Slazem se da ne treba deca neodgovornih Grka da ispastaju, ali sta ih sprecava da samo nastave kao i dosad ako prodju bez posledica.

Kako novinar ne zna materiju pa da ga pita kako je moguce porediti nekoga ko u mirnodopskim vremenima nakarika vise od 200% duga u BDP i posleratnu, rasparcanu zemlju sa upropastenom ekonomijom?

Cak i da se otpise pola duga, ostaje pitanje jos 150 milijardi za koje Grci svakako moraju da srede finansije i smanje socijalna davanja i jedno 6-7 godina da vode takvu politiku. Jel zaista mislite da ce je voditi? Ja ne.

Branko 62

pre 8 godina

Svaka čast autoru.
Svaka čast Grcima.
Stezanjem kaiša se još niko nije oporavio.
Nemacka tretira EU kao svoju koloniju, a njihove građane kao nizu vrstu, nikada se neće promeniti.

petar k

pre 8 godina

Bravo Thomas...evo me na grčkoj plaži čitajući njegovu de elu knjigu/bestseler i pitajući se da li ću imati prilike da ponovo letujem ovde...

Vrag je, medjutim, u detaljima: različiti istorijski razvoj utiče da nisu sve priče uporedive. Jeste, treba biti mudar zbog većine ali treba delovati i "vaspitno" -> u proteklih desetak godina nikada nisam dobio fiskalni račun od gazde nz letovanju, u pekari itd. To i pored "istine" o dugovima i konz.političarima ne uliva nadu.

U pstalom, slavna kolevka demoskratie je bankrotirala i pre EEZ i EU koji put...budi pametan!?

Ne zajmi i trudi se da drugima zajmiš ;)

Goran

pre 8 godina

Evropa ne shvata da je pod nemačkom okupacijom već duže vreme. Diktiranje nemačkih uslova za sve i svašta postaje zaista nepodnošljivo.

Termopile

pre 8 godina

Ovakvu odluku nije mogao da donese neki "sitan" narod već onaj sa višehiljada starom istorijom. Juče je ostvarena još jedna pobeda kao ona u onom klancu pre dve hiljada godina! Pljuvali vi njih ili ne treba skinuti kapu pred ovakvom hrabrom odlukom, kojom su pljunuli u lice svim "velesilama" zapada. Kamo sreće da i Srbija jednom iznedri jednog Ciprasa iza koga će stati ceo narod. Nažalost to mi nikada nećemo doživeti.

Filip

pre 8 godina

Piketi, komunisticki ekonomista kojeg kao i komunistickog " mislioca " Comskog Srbi i srpska stampa najvise vole. Ni jedan ni drugi nisu u pravu. Nemacka je itekako vracala svoje dugove i placala ratnu odstetu, Engleska je tek nedavno, pre mesec ili dva, uplatila poslednju ratu svog duga iz Prvog svetskog rata. Ponavljam - iz Prvog svetskog rata -
(Slobodan, 6. jul 2015 14:04

Da, da vracala malo morgen. Mom dedi kada je potrazivao odstetu za smestaj u Hiltonu od 5 zvezdica - citaj - konc. logoru Ausvic, su rekli da nema dovoljno staza da bi mu platili. Medjutim bitno je da su isplatili tu odstetu svojim gradjanima koji su navodno bili protiv rezima. More, treba Nemci jos da plate.

kap

pre 8 godina

Kako ga nije sramota, a toliki Hrvati pohrlili da objasne kako je to zbog toga što su Grci "urbanizovani Balkanci" i neradnici a ne zato što je Nemačka imalo kriva za nešto, čak su to došli i na sajtove drugih država (kod nas za početak) da objašnjavaju

Inače, te selektivne mere štednje ne forsira Nemačka zato što je ekonomski opravdano nego zato što se njoj isplati budući da nemačka privreda zavisi mahom od izvoza u ostale zemlje Evrope. Što više budu druge države ulagale u svoje industrije to je veća opasnost da će se izvoz u te zemlje smanjiti, zato politika "stezanja kaiša" koja podrazumeva povećanje poreza privatnicima i smanjenje subvencija i postoji, isključivo da bi se oslabila privreda. Da im je zaista stalo da smanje javno trošenje tih zemalja prvo bi insistirali na labavljenju fiskalnih nameta i kamata budući da je to ono na šta najviše odlazi novca. Ideja da se od finansijske "pomoći" (pomoći pod navodnicima jer davanje para uz paprene kamate nije pomoć već biznis) brišu dugovi bankama a ne brišu dugovi državama koje, za razliku od banaka, zapravao čine živi ljudi je do koske izopačena i neljudska.

AnarhoKap

pre 8 godina

Najzad da neko prenese intervju Piketija. Nadam se da su Nemci dobro culi sta je rekao, jer je to jedna istina koja se ignorise i sa cinicnim osmehom tura pod tepih. Prvo neka Nemci plate svoje dugove pa neka onda glume gazde, za mene svakako nisu ni imali nikakav autoritet jer vidim kroz tu laznu sliku discipline i aroganciju. Vec vise puta sam ponovio da arogantnost ne vodi resenju, a sto pre Nemci shvate, bolje zna njih, jer treci put nece ostati tamo kamen na kamenu.

Kapa dole za tekst

pre 8 godina

Ja se slažem da nikome ne treba praštati dugove.
Nego da mi izračunamo koliko nam Nemačka duguje plus kamate za kašnjenje u plaćanju.
Slično preporučujem i ostalima.

m.v.

pre 8 godina

Jel istorija nasa proslost ili buducnost. Zanimljivo je kad se npr. igra utakmica, a komentator spominje istoriju i kako se igra istorijska utakmica, kao da je vec odigrana i arhivirna, a ne da se igra u sadasnjem vremenu.

Mozeta proguglati provere radi

pre 8 godina

Licemerje je cudo! Dve hiljade desete godine je uz svesrdnu pomoc ondasnjeg korumpiranog grckog ministra odbrane Nemacka uspela da "ugura" Grckoj tri podmornice U-214, koje proizvodi TKMS (ThyssenKrupp Marine Systems). Ministar je zbog toga odleteo "zaradivsi" uzput i dvadeset godina robije za primanje mita od osam miliona evra. Od tada Grcka potrazuje sedam milijardi evra odstete, ali se Nemci "prave Englezi".
Ni Francuska nije cista. Ona je pokusala da Grckoj utrapi sest fregate Fremm (2,5 milijarde evra) i petnaest helikoptera EC725. Ukupna vrednost je trebala da bude oko sest milijardi evra.
Prema podacima ONU, Grcka je bila izuzetan klijent prodavcima oruzja:
Od 1992 do 2008, Grcka je kupila 1581 tenk, 1455 blindirana pesadijska vozila, 593 topa, 241 borbeni avion, 20 jurisnih helikoptera, 41 bojni brod kao i 226 raketa i lansirnih rampi.

I sad su svi ti najveci prodavci smrti "uzasnuti" visini grckog duga?!

nebo

pre 8 godina

Kad su krstaši nekome platili dug? kad dodje vreme naplate oni pokore tu zemlju... kako su francuzi platili Libiji, revolucijom u Bengaziju, istorija sve govori...

Cika Jova

pre 8 godina

@dusan
Novinar ne poznaje tematiku, a ti poznajes. Čudo te premijer nije angazovao za savetnika.
Ti znaš da su oni 30 godina pravili dug 200 milijardi. Pa i ovi lazovi iz Evrope ne spore da je Grcki dug porastao tih 200 milijardi od kako im oni pomazu. Tako da... Ima jedna klupa u poslednjem redu ucionice gde sede neznalice.

1500

pre 8 godina

Bam, pravo u srediste problema! Kada su Kol i Miteran postavljali temelje ovakve eurozone, upravo tada je zapoceto cekanje na neminovni kolaps koji je sada nastupio.
Sta li cemo samo mi da radimo sa ovim nepismenjacima na celu drzave? Pogledajte samo sta prica nesretna ministraka bez portfelja o dogadjajima u Grckoj: "Mi sve radimo suprotno - da stabilizujemo našu ekonomiju.. Ne očekujem nove uslove već da Srbija bude pohvaljena kao zemlja kandidat koja pokazuje odgovornost, pragmatičan pristup i fokus na javnim finansijama i unutrašnjim reformama". Da se roknes samo, nista drugo:/

mk

pre 8 godina

Za neupucene,Toma Piketi je 2012 bio ekonomski savetnik Holandu u vremenu predsednickih izbora u Franciskoj.Jednom izabran,isti je pogazio sve obecano,i nastavio linijom"Sarkozi".Piketi je odbio mesto ministra finansija u vladi Holanda,koje danas zauzima Emanuel Makron,bivsi savetnik Rodshild financement.Tip je sasvim korektan i O.K.

master

pre 8 godina

"Želja za posedovanjem je beskonačna. Postoje dva načina na koji možete pristupiti svom materijalnom životu: smanjiti vaše želje ili povećati vaše prihode."

Sokrat

Dakle ili štednja(smanjenje želja) ili više rada(povećanje prihoda)ili kombinacija.Sve ostalo je demagogija.

MitoBekrijo

pre 8 godina

Znači, Nemačkoj su oprostili dug jer je morala da obnovi svoju ratom razrušenu privredu. I to je opravdano? Kao da oni nisu izazvali Drugi svetski rat? A Grcima, koji su i sami bili žrtve tog sistema u jednom trenutku, i opet, zahvaljujući američkoj intervenciji za vreme građanskog rata, nisu mogli da formiraju samostalnu ekonomsku politiku, dug ne može da se oprosti... Pa cela grčka elita je sazrela pod američkim uticajem. Jedno vreme su bili pod vlašću ultradesničarske hunte. Ameri se nešto nisu bunili. Zemlja nikad nije bila ekonomski samostalna, niti ih je iko pitao. Ovo je bio pokušaj da se ta situacija konačno sredi. Razumni ljudi bi otpisali dug zarad mira u Evropi, a bogami i svetu. Bojim se da je Grčka samo novi poligon za dolivanje ulja na vatru. Bolje siromašnija Evropa, pa samim tim i Nemačka, nego rat. Pare su zlo.

Zoran

pre 8 godina

Nisu Nemci čuli ništa jer su najjači i najveći u Evropi. Dobro je poznato da kada je neko najveći i najači on baš nije u stanju da sluša savete slabijih od sebe da takav stav može biti problematičan i čak destruktivan na duži rok. Nemačka vrhuška nesposobna za bilo kakav oblik empatije razmišljaja logikom "Da vodimo pogrešnu politiku ne bi bili ni najjači ni najveći". Neko je dobro rekao da je briga Nemačke za ostatak Evrope, u stvari briga prodavca za kupce svojih proizvoda i ništa više. Onog dana kada budemo pročitali vest da se neki distributivni lanac zabrinuo što je neko od građana upao u strašne dugove kupujući robu iz njihovih suermarketa, e tada će imati smisla verovati u Nemačke iskrene dobre namere za ostatak Evrope.

Cela ova situacija sa Grčkom nije ništa drugo do prikaz beskrupuloznosti i surovosti korporativnog načina razmišljanaja samo sve to podignuto na među-državni nivo.

drvobradi

pre 8 godina

@Slobodan
Da vidimo. Covek napisao bestseler iz ekonomije, doktorirao u 22goj, uradio analizu kapitala u poslednjih 200+g, dobio a potom odbio orden Legije casti i ti imas obraza da ga pljujes.
Odes lepo na internet, i nadjes nesto o Marsalovom planu, Londonskoj konferenciji iz 1953, pa o Dawes-ovom planu iz 1925 i Young-ovom planu iz 1929. Nije puno strana da se procita.

antikomizam nije ideologija vec patologija

pre 8 godina

Odlican clanak, ali da pokaze antikomunisticku psihu i "poznavanje" istorije.

Krece prepisivanje istorije onako kako njima odgovara, a ne onako kako jeste, iako to kazu i istorijske cinjenice na papiru crno na belu, antikomunisti to ignorisu i pisu stvari ne onakvim kakvim jesu, vec kako njima odgovara, uz obavezno vredjanje i nipodostavanje svog protivnika.

Klasicno sociopatsko ponasanje.

Tako je i najveci antikomunista svih vremena, Hitler, radio.

Najveci umovi psihijatrije su odavno dokazali da desnicaranje nije ideologija, vec psihicki poremecaj.

Pera

pre 8 godina

Jedino moguce resenje za opstanak EU. i naravno veca kontrola finansijskog sektora, uvodjenje univerzalnih mera za kontrolu finansija kako bi se sprecile malverzacije kakve provode britanske I americke privatne finansijske firme.

bez_cenzure

pre 8 godina

Kako je precizirao, nova institucija bi bila neophodna da kontroliše i odredi maksimalan budžetski deficit kako bi se sprečilo novo gomilanje dugova.

U Srbiji kao i u zemljama bivše nam domovine takva institucija je prijeko potrebna! Tri vodeće ex yu republike Slovenija, Hrvatska i Srbija unedogled se zadužuju! U Srbiji za svaku sitnicu nesposobna vlast uzima kredit!

Bojan

pre 8 godina

Piketi, komunisticki ekonomista kojeg kao i komunistickog " mislioca " Comskog Srbi i srpska stampa najvise vole. Ni jedan ni drugi nisu u pravu. Nemacka je itekako vracala svoje dugove i placala ratnu odstetu, Engleska je tek nedavno, pre mesec ili dva, uplatila poslednju ratu svog duga iz Prvog svetskog rata. Ponavljam - iz Prvog svetskog rata -
(Slobodan, 6. jul 2015 14:04

Da, da vracala malo morgen. Mom dedi kada je potrazivao odstetu za smestaj u Hiltonu od 5 zvezdica - citaj - konc. logoru Ausvic, su rekli da nema dovoljno staza da bi mu platili. Medjutim bitno je da su isplatili tu odstetu svojim gradjanima koji su navodno bili protiv rezima. More, treba Nemci jos da plate.
(Filip, 06. jul 2015 15:22)

I moj deda je bio zarobljenik u nemackoj 4,5 godina tako da malo poznajem temu. Problem je u tome sto je Tito posle rata OPROSTIO nemackoj dug (ratnu odstetu) a sve zbog "mira" sa hrvatima koji su takodje bili okupatori i bili su obavezni da plate ratnu odstetu. Sve druge ostecene evropske nacije su naplatile svoju stetu osim srbije.

Mali Gasic

pre 8 godina

"Licemerje je cudo! Dve hiljade desete godine je uz svesrdnu pomoc ondasnjeg korumpiranog grckog ministra odbrane Nemacka uspela da "ugura" Grckoj tri podmornice U-214, koje proizvodi TKMS (ThyssenKrupp Marine Systems). Ministar je zbog toga odleteo "zaradivsi" uzput i dvadeset godina robije za primanje mita od osam miliona evra. Od tada Grcka potrazuje sedam milijardi evra odstete, ali se Nemci "prave Englezi".
Ni Francuska nije cista. Ona je pokusala da Grckoj utrapi sest fregate Fremm (2,5 milijarde evra) i petnaest helikoptera EC725. Ukupna vrednost je trebala da bude oko sest milijardi evra.
Prema podacima ONU, Grcka je bila izuzetan klijent prodavcima oruzja:
Od 1992 do 2008, Grcka je kupila 1581 tenk, 1455 blindirana pesadijska vozila, 593 topa, 241 borbeni avion, 20 jurisnih helikoptera, 41 bojni brod kao i 226 raketa i lansirnih rampi.

I sad su svi ti najveci prodavci smrti "uzasnuti" visini grckog duga?!"

Grci su sve to pokupovali kako bi parirqali Turskoj i glumili za Kipar ono sto Srbija glumi/glumila za (pokojnu) Republiku Srpsku Krajinu i Republiku Srpsku. Jedini problem je u tome sto Turska u svakom momentu moze mobilisati vise vojske nego sto Grcka ima stanovnika... Turska podigla svoju privredu, otplatila dugove, a Grci mlatarali zastavom EZ-a. I da Turska podje za dva dana bi bila ne kod Atine vec pred Ljubljanom.

Vanja, Montreal

pre 8 godina

Krajnje je vreme da Evropa dobije svoj SDK, a i Srbija da ga vrati u funkciju. Za neupucene SDK je sluzba drustvenog knjigovodstva, koju je ukinuo Dinkic, a za vreme cijeg delovanja je bilo nemoguce isplatiti licne dohotke, ukoliko nisu uplaceni i svi doprinosi regulisani zakonom. Drugim recima - ozbiljna kontrola finansijskih tokova.

Not-shield

pre 8 godina

Jasno je u kakvom bankokratskom svetu ustvari, živimo...
Velika banka kad propada sve joj se prašta jer je "suviše važna da bi bankrotirala".
Bojim se da bi ovo bankarsko nasilje moglo da dovede i do nekog rata u budućnosti ako se nešto ne promeni, mada se svaki rat i inače vodi iz nekih interesa...

Perica

pre 8 godina

U ekonomiji nije sve crno -belo. Grci moraju doci sa svojim planom a poverioci sa svojim. I da se nadju negde na sredini. Poverioci su Grcku krizu doveli do apsurda. Od 100 milijardi pre 6 godina dosli na 300 milijardi. U pitanju su OGROMNE pare, koje su sada virtuelne. Ovaj levicar je dotakao jedan goruci problem- svi su svima duzni i dug raste a niko para nema.