Sreda, 14.01.2015.

13:35

Da li je moguća nova automobilska marka iz Srbije?

Izvor: B92

Da li je moguæa nova automobilska marka iz Srbije? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

55 Komentari

Sortiraj po:

darko

pre 9 godina

podržavam svakog ko u zemlji Srbiji želji nešto da proizvodi i mislim da bi trebalo da to svi čine. nadam se da će uspeti u svojim namerama. kao mašinski inženjer mislim da je izvodiva proizvodnja u maloj seriji 25 - 100 komada godišnje. karoserija bi bila od ugljenih i staklenih vlakana, menahičke komponente bi se preuzele od nekog serijskog modela sličnih performansi. za pogon predlažem paralelni hibrid: nazad centralno turbo benzinac sa direktnim ubrizgavanjem i 250 - 350 ks sa menjačem sa dvostrukom spojnicom ili slično i dodatim generatorom, napred elektromotor sa sklopom baterija. plug-in mogućnost se podrazumeva. vozilo bi se pri manjim brzinama kretalo samo na baterije, pri putnim brzimama na benzin sa uključivanjem elektromotora u situacijama kada je potrebno ubrzanje ili ako proklizaju zadnji točkovi

Mirko

pre 9 godina

Izgleda kao da je na nekom zidiću ispred zgrade slikao automobilčić iz kineske prodavnice.. ne mogu da shvatim da neko ko se posveti ovakvoj lepoj branši , uopšte nema ukusa. Sva podrška našem timu, ali molim Vas , menjajte dizajn pre nego što napravite maketu u prirodnoj veličini :)

miroslav, negotin

pre 9 godina

Evo opet ja,oko dizajna se ne treba muciti,imamo svetski priznatg Marka Lukovica pa covek saradjivao sa PININFARINOM, aradio i za PEZO i ima dosta svetskih priznanja,mislim da saradnja nebi skodila , naprotiv dala bi projektu ozbiljnost i znacaj,a to dovodi finansijere i donatore.Dalje pretpostavite sta bi to znacilo usvakom slucaju cestitke za ideju.

Bar se vozi

pre 9 godina

Evo ga jedan Zoragy na bazi Chevrolet Camara - http://www.auctionsamerica.com/events/feature-lots.cfm?SaleCode=AF11&ID=r107

Aleksa

pre 9 godina

Sa osnovnim kapitalom od 100 dinara, siguran sam da ce daleko dogurati...ovo je klasican primer samopromocije, I velike reklame za relativno male novce...u svakom slucaju svaka cast na ideji, ne na automobile...

Radovan

pre 9 godina

Iz mog iskustva:
- ljudi koji su pravili maketice i imali "pričicu" bolje su prolazili prilikom zapošljavanja i dobijanja rukovodećih mesta nego iskusni i sposobni mašinski inženjeri koji su nam potrebniji, a radili su kancelarijsko-birokratske poslove.
Zato nam je i propala industrija jer su je vodili ljudi bez smisla za tehniku.
Današnji studenti imaju mizerna tehnička znanja jer su ih učili profesori koji za našu industriju nisu valjano uradili poslove za šta ih je industrija i angažovala. Nekima smo se pre vremena zahvalili i otkazali saradnju.

Mašinogradnja je veoma komplikovana i skupa delatnost za to kako zamišlja mali đokica. Auto industrija je najkomplikovanija delatnost u okviru klasičnog mašinstva. Aero i nuklearna tehnika su još komplikovanije.
Firme FERRARI, MASERATI,LOTUS i ostale koje proizvode unikatne i premijum modele, na višem su naučno-tehnološkom-proizvodnom nivou nego što su konfekcijske firme MERCEDES,BMW,VW,TOYOTA,itd. Nije mi jasno o čemu dotični priča.

Joca 011

pre 9 godina

@ (Iv., 10:04)

Evo da Vas razuverim jednim primerom.
Dosetio se 1 i zasnovao proizvodnju nečega veoma kurentnog za šta je uvozio izvesne komponente.
Ali, taj uvoz biva zapažen od nekog moćnog, i jednostavno i brutalno, posao mu bude preotet.
I, kome da se žali, i da li uopšte sme? Jer vlast nema želje da štiti i stimuliše preduzetničke projekte.
* * *
Prvo što treba urediti u Srbiji jeste pravno poslovna sigurnost. Tek tako će poslovne inicijative imati uslove da zažive i razvijaju se, kako sam razumeo da je dole rekao i @ (muljaju u mulju, 16:58). A zadatak vlade je upravo to, i ništa više od toga – da omogući slobodu i razvitak poslovnih inicijativa svih građana.
.

Iv.

pre 9 godina

@ (Milos, 15. januar 2015 08:17)

Ne, to uopste tako ne ide... Ukoliko imas dovoljno dobru ideju,zatim projekat i feasibility study, lako je pronaci investitora za prototype, a zatim i proizvodnju jednog dana...¨

Lako je kriviti nedostatak novca, roditelje, ucitelje, drzavu, socijalno, poresko, policiju, Boga, sudbinu itd za nedostatak inicijative, (revolucionarnih) ideja ili projekata, obrazovanja...

Ako njihova kola budu dovoljno dobra, lako ce se poceti proizvodnja, nabaviti adekvatne masine, kvalitena radna snaga. Medjutim, u koliko niko drugi ne bude spreman da ih podrzi, trebalo bi da se zapitaju da li je njihov proizvod zaista bolji ili samo jos jedan u nizu slicnih ili istih...

Veruj mi, novca je na pretek, manjka kvalitetnih projekata

Saa

pre 9 godina

Vau, kakva lutka od automobila...svidja mi se i auto i dizajner...Sasa zelim ti od srca uspeh, kao i tvom timu...i nadam se da ces nam doneti mnogo radosti u narednom periodu :)
Kao i da cemo moci da priustimo ove automobile u nasoj zemlji...auto izgleda u isto vreme i moderno i retro...SVAKA CAST

Joca 011

pre 9 godina

@ (Yugosloven, 17:42)

Za sve ste u pravu kada bi ovo bila pravna država sa patriotskim političarima,
ali... mi poslujemo drugačije. Po principu IMT (znate onu sasvim solidnu i
izvozno uspešnu fabriku traktora koja se zvala tako).
Princip IMT sada znači Ima l' Mene Tu.
.

mile33

pre 9 godina

Iz perspektive dizajna ovaj auto se komotno moze smestiti u kraj 90ih godina. Misljenja sam da ako ovakav automobil nema nesto bas inovativno da ponudi, sto konkurencija nema, nece imati nikakvog uspeha.

Milos

pre 9 godina

Citam ovakve vesti vec godinama, a ova zamajavanja su na ovim prostorima prisutna decenijama, ali hajde da poredjamo stvari po redu. Da bi ste proizvodili avione, kamione, automobile i slicne proizvode koji su tehnoliski zahtevni, najpre morate da imate tehnologiju, koja ce biti sposobna da se stalno unapredjuje i razvija, a za sta je potrebno da imate jake skolske i naucne institucije, a za sta su potrebne pare! E sad ono glavno - da bi ste mogli da imate pare, morate da radite ono sto umete, ili prodajete ono sto imate, a jedinos to srbija ima (i Bogu hvala na tome)i moze, ali ocigledno nece, jeste poljoprivreda, i stocarstvo, odnosno potencijal za pomenute grane! Dakle, ne moze precicom. Moramo najpre da iskoristimo svoje potencijale koji su nam na izvolte, pa onda redom, kao sto sam na pocetku napisao...

seljadin

pre 9 godina

bilo bi moguce mnogo stvari napraviti u Srbiji, ali jep roblem sto su pogresni ljudi dosli do novca, oni koji neznaju nista o biznisu i o automobilima. Dok god bude takva situacija, boljitku se ne nadajte.

shajlok

pre 9 godina

Dokaz zasto nam je ovako kako nam je,najvecim je delom zato sto vecina stanovnika razmislja ovako kao ovi komentari svi znaju da to nema sanse da uspe,da je tu nas omiljeni razlog ne moze nista od drzave onda naravno srpski najomiljeniji samopotcenjivacki koji se granici sa samoprezirom mi nista ne znamo ne umemo itd.Dok se ovako bude razmisljalo NIKAD necete viditi b od boljeg zivota a sad pustite ljude da rade i nemojte im prenositi vasu izrazito negativnu energiju kad vec ne pruzate bar virtuelnu podrsku na kraju krajeva oni investiraju svoj novac ili su nasli sponzora a to je sto ovoj drzavi treba u svakoj grani u svakom mogucem poslu a ne cekam posao da mi drzava da i tako ceo zivot.

Problem projekcije

pre 9 godina

Kao prvo, treba rešiti prikaz perspektive na dizajnerskoj studiji. Skraćenje dalje stranice je neodgovarajuće. Dakle, korak po korak. Posle obično biva lakše...

12345

pre 9 godina

Mislim da nam nije potrebna nova automobilska marka,mi smo trenutno napravili "bum" u svetu sa novom klasom autobusa-treba da se fokusiramo na to a ne da rasipamo kapacitete jer ljudi iz Ikarbusa ne mogu da postignun ni zadovoljenje svih osnovih potreba trzista...

Beesee

pre 9 godina

Zanimljivo izgleda, ali je potpuno nepraktican. Vrlo nizak, tesko bi se ulazilo unutra, nepregledan sa dugackom i previsokom haubom, vozac ne bi sedeo nego bi lezao, zadnja sedista ne postoje jer ko bi mogao tamo nazad da se uglavi, gepek mali. A dizajner na slici izgleda kao da je svu pamet ovog sveta pokupio.

cogito ergo...

pre 9 godina

Puno priča,a ništa ne kaze...Počev od Henrija Forda pa na ovamo toliko jakih igrača do dana današnjeg,sad ćeš ti da ih učiš kako se prave kola.Srpska posla. Mlati praznu slamu.

daner

pre 9 godina

mi odavno imamo superautomobil. gledao sam jos davno na internetu. covek sam napravio . isao u zastavu da vidi za serijsku proizvodnju oni se sprdali sa njim . auto se zove .'zorragy"

Milan

pre 9 godina

Čitam i odmah klik da pošaljem komentar, naravno prvo pročitao ostale i vidim da su @Djoshica i @Već viđeno....Zar je neko lud? Sve rekli, pozdrav!

shumadinac

pre 9 godina

Prednje levo krilo nije isto sa desnim je jedna od vise, direktno uocljivih gresaka, da ne pricamo o "tockicima" koji kao da su pozajmljeni od peglice....A o izgledu.....tj. ukusima se ne prica :))))
U svakom slucaju puno uspeha u daljem "dizajniranju".

miroslav,negotin

pre 9 godina

SVE CESTITKE ZA POKUSAJ izelim VAM da uspete,izgleda da je RIMAC iz Hrvatske uspeo.Imam samo jednu molbu,ako moze neki normalan motor sa 6 i vise cilindara,manite se novotarija tipa 1.0-1.5 turbo,pa ako je super sportski auto neka je i motor takav.A ciji cete staviti to verovatno zavisi od budzeta,mada bi me veoma potresao podatak da je izbor pao na onaj BMWov 3.0 triturbo dizel,bila bi luda kombinacija,tom motoru upravo fali jedna ovakva karoserija.Jos jednom SRECNO !!!!!

fc

pre 9 godina

U Srbiji nije moguce. Sasvim sigurno da nije.
Ipak, jako mi je drago da neko u Srbiji preuzima konkretne korake ka ostvarenju svog sna. konkretni koraci sigurno vode u tom pravcu. Zato je ovo sjajna vest

Yugosloven

pre 9 godina

Jedini automobil koji mi mozemo proizvesti i plasirati na inostrano trziste jeste JEFTINI automobil.
Kako ce se zvati nije bitno, bitno je da je jeftin i da na testovima sigurnosti dobije solidnu ocenu. Nije Yugo doziveo uspeh sto je bio visokog kvaliteta i dizajna nego sto je bio za ono sto nudi izuzetno jeftin.
Da bi se uopste mogao napraviti jedan takav automobil potrebno je malo vise od lepog crteza. Potrebna je citava ekipa ljudi i pomoc drzave da na pravi nacin stimulise jedan ovakav projekat.
Zivimo u vremenu ekspanzije alternativnih oblika energije. Zasto ne bi smo mi napravili takav automobil?
Ja znam da strucnjaka imamo, doduse sirom sveta nazalost ali sam siguran da bi se mnogi odazvali na poziv drzave.
Znam da bi bilo mnogo onih koji bi investirali u proizvodnji delova ali isto tako mnogo dobro znam da se nesto ovako nemoze dogoditi u Srbiji dok tajkuni rukovode bitnim sektorima.
Ne zaboravite, Yugo je doziveo uspeh zbog odlicnog starta ali je pukao zbog NE usavrsavanja.
Pogledajte gde je danas Skoda, Dacia i obratite paznju na Koreance. Svi su oni u vremenu naseg Yuga bili mnogo iza nas.

nekst

pre 9 godina

Podrska ideji, ali ovo ruzno izgleda. Nekako zgrceno i prenaglaseno. Gde je tu srazmera prozora i sasije? Pa nije dizajnirao olovku, vec prostor i lagodan pristup potpunom uzitku. A i marka auta mu je bas bezveze. Nema tu zvokost, niti ilustruje ideju auta.

ivan

pre 9 godina

Bravo za dizajnera..bravo za Srbiju..auto izgleda odlicno i originalan koncept..inace sam veliki ljubitelj automobila, tako da skidam kapu Sasi za sve sto je uradio ovih godina...svi pozdravi za ovakav uspeh, jedva cekam da vidimo tvoj auto na LeManu...to ce biti i nasa pobeda!

Huan Pablo Don Fernando

pre 9 godina

kako da nije,mi nismo 20 i kusur godina mogli od juga da napravimo auto,od prvog proizvedenog modela pa do poslednjeg nikakvih razlika nema,a da pravimo super luksuzne automobile!!!srbija je zemlja gde jedino cveta kriminal,korupcija i lopovluk...kakva crna tehnologija,kakvi bakraci!!!

muljaju u mulju

pre 9 godina

Probajte da prozvedete autic-igracku u Srbiji. Pa cete videti da li je moguce i zasto ne. Cak i da ne pricamo o ceni (koju vam ni lud ne bi platio).
Pa nisu ljudi ovde odustali od proizvodnje zato sto ih mrzi da rade vec zato sto je nemoguce

tuvaluu

pre 9 godina

zanimljiv koncept, ali sa tom visinom bi se mogao voziti samo na pojedinim trkačkim stazama, nikako po nemačkim putevima, a o našim da i ne govorimo.

Frodo

pre 9 godina

Izvinjavam se što ne padam na foru "naše je, srpsko je, dakle najbolje je", ali meni ovo izgleda poprilično ružno, neskladno, čak i amaterski. U svakom slučaju, biro Pininfarina može mirno da spava jer zasad nema razloga da sa boji konkurencije iz Srbije.

U svet superautomobila se ne ulazi tako lako, bez bzira na volju i talenat. Ne znam ko stoji iza tog AQOS-a, ali moraće da uloži (čitaj: da u početku izgubi) stravičnu količinu novca i vremena pre prvih simboličnih uspeha.

Ali barem imamo maketu, što se kod nas u Srbiji računa kao da je 80% posla je već urađeno, zar ne?

Petronije

pre 9 godina

Cak i da napravimo OVAKAV automobil kao sa slike, plasiramo ga, prodaja krene fantasticno, nasi politicari bi.....prodali fabriku za saku dolara. U nasoj zemlji ocigledno vlada narkomanski sindrom, prodaj sve sto mozes da ugrabis brzu lovu.

Kraljevčanin

pre 9 godina

Moguća je nova marka ako se premijer uhvati sa tim u koštac, dovede arape sa par milijardi (ne)povratnih sredstva i nema problema. Pravićemo i avione ako treba i kamione. Ma pravićemo i brodove! A vratićemo i dugove, ali za par godina kad bude malo bolje. Sad možemo samo da uzimamo.

Srbije i automobili

pre 9 godina

Dizajn je jedno, a imati dobre inzenjere koji razumeju modernu tehnologiju i kako je upakovati u taj dizaj je druga stvar. Da ne pricamo o firmama koje su sposobne da naprave odgovarajuce komponente postujuci moderne standarde. Cak se i srpska dika 500L SKLAPA u Kragujevcu.

Joca 011

pre 9 godina

U našim, srpskim uslovim privređivanja, gde dominiraju politički aspekti nekog poslovnog poduhvata nad tehno-ekonomskim, male su šanse za uspeh. Vrlo male. Takav nam je sistem, i sve dok se on ne uredi – mrka kapa. Uspeti može samo sa ekstremno smelom postavkom i podrškom ''relevantnih faktora''. Verovatno je Saša sve to sagledao – pa onda srećno!
.

Gedža

pre 9 godina

Mislim da u dizajerskom smislu tržište ne pokazujem zamor u smislu ideja, nego prilagođava dizajn onome za šta su sigurni da će prodati. Siguran sam da dizajneri svih većih automobilskih kuća imaju interno i te kako smela dizajnerska rešenja, ali poslovna odluka je takva da se ide na sigurno, jer se projektovane cifre moraju ispuniti. Svi se oni plaše stagnacije, preuzimanja i prodaje te jako, jako retko ko hoće da napravi bum i digne prašinu, jer takve smele modele kao potencijalni kupac ili voliš ili mrziš, nema sredine i sigurice.

Djoshica

pre 9 godina

Zašto da ne? Već imamo dosta uspešnih pilot projekata, s kojima smo već utrli put, i postavili standarde, navikli presito, i razmaženo svetsko tržište, na našu prisutnost, i nepromenljiv pouzdan, kvalitet, uz rokove, i ispoštovane uslove... Zašto to ne bi moglo biti, i najjače polje industrije?
Ako vam ovo gore deluje realno, i moguće, onda nam stavrno nema spasa.

Već viđeno....Zar je neko lud?

pre 9 godina

www.021.rs/.../Na-Le-Manu-2013-prvi-srpski-sportski-automobil.html

I šta?Svake 3-4 godine će se javljati ovaj lik i govoriti o trci "24 časa Le Mana" gde će se pojaviti ovaj "automobil" u narednih 2 ili 3 godine?

Već viđeno....Zar je neko lud?

pre 9 godina

www.021.rs/.../Na-Le-Manu-2013-prvi-srpski-sportski-automobil.html

I šta?Svake 3-4 godine će se javljati ovaj lik i govoriti o trci "24 časa Le Mana" gde će se pojaviti ovaj "automobil" u narednih 2 ili 3 godine?

Djoshica

pre 9 godina

Zašto da ne? Već imamo dosta uspešnih pilot projekata, s kojima smo već utrli put, i postavili standarde, navikli presito, i razmaženo svetsko tržište, na našu prisutnost, i nepromenljiv pouzdan, kvalitet, uz rokove, i ispoštovane uslove... Zašto to ne bi moglo biti, i najjače polje industrije?
Ako vam ovo gore deluje realno, i moguće, onda nam stavrno nema spasa.

Gedža

pre 9 godina

Mislim da u dizajerskom smislu tržište ne pokazujem zamor u smislu ideja, nego prilagođava dizajn onome za šta su sigurni da će prodati. Siguran sam da dizajneri svih većih automobilskih kuća imaju interno i te kako smela dizajnerska rešenja, ali poslovna odluka je takva da se ide na sigurno, jer se projektovane cifre moraju ispuniti. Svi se oni plaše stagnacije, preuzimanja i prodaje te jako, jako retko ko hoće da napravi bum i digne prašinu, jer takve smele modele kao potencijalni kupac ili voliš ili mrziš, nema sredine i sigurice.

Joca 011

pre 9 godina

U našim, srpskim uslovim privređivanja, gde dominiraju politički aspekti nekog poslovnog poduhvata nad tehno-ekonomskim, male su šanse za uspeh. Vrlo male. Takav nam je sistem, i sve dok se on ne uredi – mrka kapa. Uspeti može samo sa ekstremno smelom postavkom i podrškom ''relevantnih faktora''. Verovatno je Saša sve to sagledao – pa onda srećno!
.

Milos

pre 9 godina

Citam ovakve vesti vec godinama, a ova zamajavanja su na ovim prostorima prisutna decenijama, ali hajde da poredjamo stvari po redu. Da bi ste proizvodili avione, kamione, automobile i slicne proizvode koji su tehnoliski zahtevni, najpre morate da imate tehnologiju, koja ce biti sposobna da se stalno unapredjuje i razvija, a za sta je potrebno da imate jake skolske i naucne institucije, a za sta su potrebne pare! E sad ono glavno - da bi ste mogli da imate pare, morate da radite ono sto umete, ili prodajete ono sto imate, a jedinos to srbija ima (i Bogu hvala na tome)i moze, ali ocigledno nece, jeste poljoprivreda, i stocarstvo, odnosno potencijal za pomenute grane! Dakle, ne moze precicom. Moramo najpre da iskoristimo svoje potencijale koji su nam na izvolte, pa onda redom, kao sto sam na pocetku napisao...

Radovan

pre 9 godina

Iz mog iskustva:
- ljudi koji su pravili maketice i imali "pričicu" bolje su prolazili prilikom zapošljavanja i dobijanja rukovodećih mesta nego iskusni i sposobni mašinski inženjeri koji su nam potrebniji, a radili su kancelarijsko-birokratske poslove.
Zato nam je i propala industrija jer su je vodili ljudi bez smisla za tehniku.
Današnji studenti imaju mizerna tehnička znanja jer su ih učili profesori koji za našu industriju nisu valjano uradili poslove za šta ih je industrija i angažovala. Nekima smo se pre vremena zahvalili i otkazali saradnju.

Mašinogradnja je veoma komplikovana i skupa delatnost za to kako zamišlja mali đokica. Auto industrija je najkomplikovanija delatnost u okviru klasičnog mašinstva. Aero i nuklearna tehnika su još komplikovanije.
Firme FERRARI, MASERATI,LOTUS i ostale koje proizvode unikatne i premijum modele, na višem su naučno-tehnološkom-proizvodnom nivou nego što su konfekcijske firme MERCEDES,BMW,VW,TOYOTA,itd. Nije mi jasno o čemu dotični priča.

Frodo

pre 9 godina

Izvinjavam se što ne padam na foru "naše je, srpsko je, dakle najbolje je", ali meni ovo izgleda poprilično ružno, neskladno, čak i amaterski. U svakom slučaju, biro Pininfarina može mirno da spava jer zasad nema razloga da sa boji konkurencije iz Srbije.

U svet superautomobila se ne ulazi tako lako, bez bzira na volju i talenat. Ne znam ko stoji iza tog AQOS-a, ali moraće da uloži (čitaj: da u početku izgubi) stravičnu količinu novca i vremena pre prvih simboličnih uspeha.

Ali barem imamo maketu, što se kod nas u Srbiji računa kao da je 80% posla je već urađeno, zar ne?

mile33

pre 9 godina

Iz perspektive dizajna ovaj auto se komotno moze smestiti u kraj 90ih godina. Misljenja sam da ako ovakav automobil nema nesto bas inovativno da ponudi, sto konkurencija nema, nece imati nikakvog uspeha.

cogito ergo...

pre 9 godina

Puno priča,a ništa ne kaze...Počev od Henrija Forda pa na ovamo toliko jakih igrača do dana današnjeg,sad ćeš ti da ih učiš kako se prave kola.Srpska posla. Mlati praznu slamu.

nekst

pre 9 godina

Podrska ideji, ali ovo ruzno izgleda. Nekako zgrceno i prenaglaseno. Gde je tu srazmera prozora i sasije? Pa nije dizajnirao olovku, vec prostor i lagodan pristup potpunom uzitku. A i marka auta mu je bas bezveze. Nema tu zvokost, niti ilustruje ideju auta.

Beesee

pre 9 godina

Zanimljivo izgleda, ali je potpuno nepraktican. Vrlo nizak, tesko bi se ulazilo unutra, nepregledan sa dugackom i previsokom haubom, vozac ne bi sedeo nego bi lezao, zadnja sedista ne postoje jer ko bi mogao tamo nazad da se uglavi, gepek mali. A dizajner na slici izgleda kao da je svu pamet ovog sveta pokupio.

Joca 011

pre 9 godina

@ (Iv., 10:04)

Evo da Vas razuverim jednim primerom.
Dosetio se 1 i zasnovao proizvodnju nečega veoma kurentnog za šta je uvozio izvesne komponente.
Ali, taj uvoz biva zapažen od nekog moćnog, i jednostavno i brutalno, posao mu bude preotet.
I, kome da se žali, i da li uopšte sme? Jer vlast nema želje da štiti i stimuliše preduzetničke projekte.
* * *
Prvo što treba urediti u Srbiji jeste pravno poslovna sigurnost. Tek tako će poslovne inicijative imati uslove da zažive i razvijaju se, kako sam razumeo da je dole rekao i @ (muljaju u mulju, 16:58). A zadatak vlade je upravo to, i ništa više od toga – da omogući slobodu i razvitak poslovnih inicijativa svih građana.
.

Yugosloven

pre 9 godina

Jedini automobil koji mi mozemo proizvesti i plasirati na inostrano trziste jeste JEFTINI automobil.
Kako ce se zvati nije bitno, bitno je da je jeftin i da na testovima sigurnosti dobije solidnu ocenu. Nije Yugo doziveo uspeh sto je bio visokog kvaliteta i dizajna nego sto je bio za ono sto nudi izuzetno jeftin.
Da bi se uopste mogao napraviti jedan takav automobil potrebno je malo vise od lepog crteza. Potrebna je citava ekipa ljudi i pomoc drzave da na pravi nacin stimulise jedan ovakav projekat.
Zivimo u vremenu ekspanzije alternativnih oblika energije. Zasto ne bi smo mi napravili takav automobil?
Ja znam da strucnjaka imamo, doduse sirom sveta nazalost ali sam siguran da bi se mnogi odazvali na poziv drzave.
Znam da bi bilo mnogo onih koji bi investirali u proizvodnji delova ali isto tako mnogo dobro znam da se nesto ovako nemoze dogoditi u Srbiji dok tajkuni rukovode bitnim sektorima.
Ne zaboravite, Yugo je doziveo uspeh zbog odlicnog starta ali je pukao zbog NE usavrsavanja.
Pogledajte gde je danas Skoda, Dacia i obratite paznju na Koreance. Svi su oni u vremenu naseg Yuga bili mnogo iza nas.

muljaju u mulju

pre 9 godina

Probajte da prozvedete autic-igracku u Srbiji. Pa cete videti da li je moguce i zasto ne. Cak i da ne pricamo o ceni (koju vam ni lud ne bi platio).
Pa nisu ljudi ovde odustali od proizvodnje zato sto ih mrzi da rade vec zato sto je nemoguce

Petronije

pre 9 godina

Cak i da napravimo OVAKAV automobil kao sa slike, plasiramo ga, prodaja krene fantasticno, nasi politicari bi.....prodali fabriku za saku dolara. U nasoj zemlji ocigledno vlada narkomanski sindrom, prodaj sve sto mozes da ugrabis brzu lovu.

Huan Pablo Don Fernando

pre 9 godina

kako da nije,mi nismo 20 i kusur godina mogli od juga da napravimo auto,od prvog proizvedenog modela pa do poslednjeg nikakvih razlika nema,a da pravimo super luksuzne automobile!!!srbija je zemlja gde jedino cveta kriminal,korupcija i lopovluk...kakva crna tehnologija,kakvi bakraci!!!

12345

pre 9 godina

Mislim da nam nije potrebna nova automobilska marka,mi smo trenutno napravili "bum" u svetu sa novom klasom autobusa-treba da se fokusiramo na to a ne da rasipamo kapacitete jer ljudi iz Ikarbusa ne mogu da postignun ni zadovoljenje svih osnovih potreba trzista...

tuvaluu

pre 9 godina

zanimljiv koncept, ali sa tom visinom bi se mogao voziti samo na pojedinim trkačkim stazama, nikako po nemačkim putevima, a o našim da i ne govorimo.

Kraljevčanin

pre 9 godina

Moguća je nova marka ako se premijer uhvati sa tim u koštac, dovede arape sa par milijardi (ne)povratnih sredstva i nema problema. Pravićemo i avione ako treba i kamione. Ma pravićemo i brodove! A vratićemo i dugove, ali za par godina kad bude malo bolje. Sad možemo samo da uzimamo.

daner

pre 9 godina

mi odavno imamo superautomobil. gledao sam jos davno na internetu. covek sam napravio . isao u zastavu da vidi za serijsku proizvodnju oni se sprdali sa njim . auto se zove .'zorragy"

Srbije i automobili

pre 9 godina

Dizajn je jedno, a imati dobre inzenjere koji razumeju modernu tehnologiju i kako je upakovati u taj dizaj je druga stvar. Da ne pricamo o firmama koje su sposobne da naprave odgovarajuce komponente postujuci moderne standarde. Cak se i srpska dika 500L SKLAPA u Kragujevcu.

shumadinac

pre 9 godina

Prednje levo krilo nije isto sa desnim je jedna od vise, direktno uocljivih gresaka, da ne pricamo o "tockicima" koji kao da su pozajmljeni od peglice....A o izgledu.....tj. ukusima se ne prica :))))
U svakom slucaju puno uspeha u daljem "dizajniranju".

seljadin

pre 9 godina

bilo bi moguce mnogo stvari napraviti u Srbiji, ali jep roblem sto su pogresni ljudi dosli do novca, oni koji neznaju nista o biznisu i o automobilima. Dok god bude takva situacija, boljitku se ne nadajte.

Joca 011

pre 9 godina

@ (Yugosloven, 17:42)

Za sve ste u pravu kada bi ovo bila pravna država sa patriotskim političarima,
ali... mi poslujemo drugačije. Po principu IMT (znate onu sasvim solidnu i
izvozno uspešnu fabriku traktora koja se zvala tako).
Princip IMT sada znači Ima l' Mene Tu.
.

Aleksa

pre 9 godina

Sa osnovnim kapitalom od 100 dinara, siguran sam da ce daleko dogurati...ovo je klasican primer samopromocije, I velike reklame za relativno male novce...u svakom slucaju svaka cast na ideji, ne na automobile...

Problem projekcije

pre 9 godina

Kao prvo, treba rešiti prikaz perspektive na dizajnerskoj studiji. Skraćenje dalje stranice je neodgovarajuće. Dakle, korak po korak. Posle obično biva lakše...

shajlok

pre 9 godina

Dokaz zasto nam je ovako kako nam je,najvecim je delom zato sto vecina stanovnika razmislja ovako kao ovi komentari svi znaju da to nema sanse da uspe,da je tu nas omiljeni razlog ne moze nista od drzave onda naravno srpski najomiljeniji samopotcenjivacki koji se granici sa samoprezirom mi nista ne znamo ne umemo itd.Dok se ovako bude razmisljalo NIKAD necete viditi b od boljeg zivota a sad pustite ljude da rade i nemojte im prenositi vasu izrazito negativnu energiju kad vec ne pruzate bar virtuelnu podrsku na kraju krajeva oni investiraju svoj novac ili su nasli sponzora a to je sto ovoj drzavi treba u svakoj grani u svakom mogucem poslu a ne cekam posao da mi drzava da i tako ceo zivot.

Saa

pre 9 godina

Vau, kakva lutka od automobila...svidja mi se i auto i dizajner...Sasa zelim ti od srca uspeh, kao i tvom timu...i nadam se da ces nam doneti mnogo radosti u narednom periodu :)
Kao i da cemo moci da priustimo ove automobile u nasoj zemlji...auto izgleda u isto vreme i moderno i retro...SVAKA CAST

Milan

pre 9 godina

Čitam i odmah klik da pošaljem komentar, naravno prvo pročitao ostale i vidim da su @Djoshica i @Već viđeno....Zar je neko lud? Sve rekli, pozdrav!

Iv.

pre 9 godina

@ (Milos, 15. januar 2015 08:17)

Ne, to uopste tako ne ide... Ukoliko imas dovoljno dobru ideju,zatim projekat i feasibility study, lako je pronaci investitora za prototype, a zatim i proizvodnju jednog dana...¨

Lako je kriviti nedostatak novca, roditelje, ucitelje, drzavu, socijalno, poresko, policiju, Boga, sudbinu itd za nedostatak inicijative, (revolucionarnih) ideja ili projekata, obrazovanja...

Ako njihova kola budu dovoljno dobra, lako ce se poceti proizvodnja, nabaviti adekvatne masine, kvalitena radna snaga. Medjutim, u koliko niko drugi ne bude spreman da ih podrzi, trebalo bi da se zapitaju da li je njihov proizvod zaista bolji ili samo jos jedan u nizu slicnih ili istih...

Veruj mi, novca je na pretek, manjka kvalitetnih projekata

ivan

pre 9 godina

Bravo za dizajnera..bravo za Srbiju..auto izgleda odlicno i originalan koncept..inace sam veliki ljubitelj automobila, tako da skidam kapu Sasi za sve sto je uradio ovih godina...svi pozdravi za ovakav uspeh, jedva cekam da vidimo tvoj auto na LeManu...to ce biti i nasa pobeda!

fc

pre 9 godina

U Srbiji nije moguce. Sasvim sigurno da nije.
Ipak, jako mi je drago da neko u Srbiji preuzima konkretne korake ka ostvarenju svog sna. konkretni koraci sigurno vode u tom pravcu. Zato je ovo sjajna vest

miroslav,negotin

pre 9 godina

SVE CESTITKE ZA POKUSAJ izelim VAM da uspete,izgleda da je RIMAC iz Hrvatske uspeo.Imam samo jednu molbu,ako moze neki normalan motor sa 6 i vise cilindara,manite se novotarija tipa 1.0-1.5 turbo,pa ako je super sportski auto neka je i motor takav.A ciji cete staviti to verovatno zavisi od budzeta,mada bi me veoma potresao podatak da je izbor pao na onaj BMWov 3.0 triturbo dizel,bila bi luda kombinacija,tom motoru upravo fali jedna ovakva karoserija.Jos jednom SRECNO !!!!!

Mirko

pre 9 godina

Izgleda kao da je na nekom zidiću ispred zgrade slikao automobilčić iz kineske prodavnice.. ne mogu da shvatim da neko ko se posveti ovakvoj lepoj branši , uopšte nema ukusa. Sva podrška našem timu, ali molim Vas , menjajte dizajn pre nego što napravite maketu u prirodnoj veličini :)

Bar se vozi

pre 9 godina

Evo ga jedan Zoragy na bazi Chevrolet Camara - http://www.auctionsamerica.com/events/feature-lots.cfm?SaleCode=AF11&ID=r107

miroslav, negotin

pre 9 godina

Evo opet ja,oko dizajna se ne treba muciti,imamo svetski priznatg Marka Lukovica pa covek saradjivao sa PININFARINOM, aradio i za PEZO i ima dosta svetskih priznanja,mislim da saradnja nebi skodila , naprotiv dala bi projektu ozbiljnost i znacaj,a to dovodi finansijere i donatore.Dalje pretpostavite sta bi to znacilo usvakom slucaju cestitke za ideju.

darko

pre 9 godina

podržavam svakog ko u zemlji Srbiji želji nešto da proizvodi i mislim da bi trebalo da to svi čine. nadam se da će uspeti u svojim namerama. kao mašinski inženjer mislim da je izvodiva proizvodnja u maloj seriji 25 - 100 komada godišnje. karoserija bi bila od ugljenih i staklenih vlakana, menahičke komponente bi se preuzele od nekog serijskog modela sličnih performansi. za pogon predlažem paralelni hibrid: nazad centralno turbo benzinac sa direktnim ubrizgavanjem i 250 - 350 ks sa menjačem sa dvostrukom spojnicom ili slično i dodatim generatorom, napred elektromotor sa sklopom baterija. plug-in mogućnost se podrazumeva. vozilo bi se pri manjim brzinama kretalo samo na baterije, pri putnim brzimama na benzin sa uključivanjem elektromotora u situacijama kada je potrebno ubrzanje ili ako proklizaju zadnji točkovi

Djoshica

pre 9 godina

Zašto da ne? Već imamo dosta uspešnih pilot projekata, s kojima smo već utrli put, i postavili standarde, navikli presito, i razmaženo svetsko tržište, na našu prisutnost, i nepromenljiv pouzdan, kvalitet, uz rokove, i ispoštovane uslove... Zašto to ne bi moglo biti, i najjače polje industrije?
Ako vam ovo gore deluje realno, i moguće, onda nam stavrno nema spasa.

Saa

pre 9 godina

Vau, kakva lutka od automobila...svidja mi se i auto i dizajner...Sasa zelim ti od srca uspeh, kao i tvom timu...i nadam se da ces nam doneti mnogo radosti u narednom periodu :)
Kao i da cemo moci da priustimo ove automobile u nasoj zemlji...auto izgleda u isto vreme i moderno i retro...SVAKA CAST

ivan

pre 9 godina

Bravo za dizajnera..bravo za Srbiju..auto izgleda odlicno i originalan koncept..inace sam veliki ljubitelj automobila, tako da skidam kapu Sasi za sve sto je uradio ovih godina...svi pozdravi za ovakav uspeh, jedva cekam da vidimo tvoj auto na LeManu...to ce biti i nasa pobeda!

shajlok

pre 9 godina

Dokaz zasto nam je ovako kako nam je,najvecim je delom zato sto vecina stanovnika razmislja ovako kao ovi komentari svi znaju da to nema sanse da uspe,da je tu nas omiljeni razlog ne moze nista od drzave onda naravno srpski najomiljeniji samopotcenjivacki koji se granici sa samoprezirom mi nista ne znamo ne umemo itd.Dok se ovako bude razmisljalo NIKAD necete viditi b od boljeg zivota a sad pustite ljude da rade i nemojte im prenositi vasu izrazito negativnu energiju kad vec ne pruzate bar virtuelnu podrsku na kraju krajeva oni investiraju svoj novac ili su nasli sponzora a to je sto ovoj drzavi treba u svakoj grani u svakom mogucem poslu a ne cekam posao da mi drzava da i tako ceo zivot.

Gedža

pre 9 godina

Mislim da u dizajerskom smislu tržište ne pokazujem zamor u smislu ideja, nego prilagođava dizajn onome za šta su sigurni da će prodati. Siguran sam da dizajneri svih većih automobilskih kuća imaju interno i te kako smela dizajnerska rešenja, ali poslovna odluka je takva da se ide na sigurno, jer se projektovane cifre moraju ispuniti. Svi se oni plaše stagnacije, preuzimanja i prodaje te jako, jako retko ko hoće da napravi bum i digne prašinu, jer takve smele modele kao potencijalni kupac ili voliš ili mrziš, nema sredine i sigurice.

Iv.

pre 9 godina

@ (Milos, 15. januar 2015 08:17)

Ne, to uopste tako ne ide... Ukoliko imas dovoljno dobru ideju,zatim projekat i feasibility study, lako je pronaci investitora za prototype, a zatim i proizvodnju jednog dana...¨

Lako je kriviti nedostatak novca, roditelje, ucitelje, drzavu, socijalno, poresko, policiju, Boga, sudbinu itd za nedostatak inicijative, (revolucionarnih) ideja ili projekata, obrazovanja...

Ako njihova kola budu dovoljno dobra, lako ce se poceti proizvodnja, nabaviti adekvatne masine, kvalitena radna snaga. Medjutim, u koliko niko drugi ne bude spreman da ih podrzi, trebalo bi da se zapitaju da li je njihov proizvod zaista bolji ili samo jos jedan u nizu slicnih ili istih...

Veruj mi, novca je na pretek, manjka kvalitetnih projekata

Joca 011

pre 9 godina

U našim, srpskim uslovim privređivanja, gde dominiraju politički aspekti nekog poslovnog poduhvata nad tehno-ekonomskim, male su šanse za uspeh. Vrlo male. Takav nam je sistem, i sve dok se on ne uredi – mrka kapa. Uspeti može samo sa ekstremno smelom postavkom i podrškom ''relevantnih faktora''. Verovatno je Saša sve to sagledao – pa onda srećno!
.

miroslav,negotin

pre 9 godina

SVE CESTITKE ZA POKUSAJ izelim VAM da uspete,izgleda da je RIMAC iz Hrvatske uspeo.Imam samo jednu molbu,ako moze neki normalan motor sa 6 i vise cilindara,manite se novotarija tipa 1.0-1.5 turbo,pa ako je super sportski auto neka je i motor takav.A ciji cete staviti to verovatno zavisi od budzeta,mada bi me veoma potresao podatak da je izbor pao na onaj BMWov 3.0 triturbo dizel,bila bi luda kombinacija,tom motoru upravo fali jedna ovakva karoserija.Jos jednom SRECNO !!!!!

Već viđeno....Zar je neko lud?

pre 9 godina

www.021.rs/.../Na-Le-Manu-2013-prvi-srpski-sportski-automobil.html

I šta?Svake 3-4 godine će se javljati ovaj lik i govoriti o trci "24 časa Le Mana" gde će se pojaviti ovaj "automobil" u narednih 2 ili 3 godine?

Radovan

pre 9 godina

Iz mog iskustva:
- ljudi koji su pravili maketice i imali "pričicu" bolje su prolazili prilikom zapošljavanja i dobijanja rukovodećih mesta nego iskusni i sposobni mašinski inženjeri koji su nam potrebniji, a radili su kancelarijsko-birokratske poslove.
Zato nam je i propala industrija jer su je vodili ljudi bez smisla za tehniku.
Današnji studenti imaju mizerna tehnička znanja jer su ih učili profesori koji za našu industriju nisu valjano uradili poslove za šta ih je industrija i angažovala. Nekima smo se pre vremena zahvalili i otkazali saradnju.

Mašinogradnja je veoma komplikovana i skupa delatnost za to kako zamišlja mali đokica. Auto industrija je najkomplikovanija delatnost u okviru klasičnog mašinstva. Aero i nuklearna tehnika su još komplikovanije.
Firme FERRARI, MASERATI,LOTUS i ostale koje proizvode unikatne i premijum modele, na višem su naučno-tehnološkom-proizvodnom nivou nego što su konfekcijske firme MERCEDES,BMW,VW,TOYOTA,itd. Nije mi jasno o čemu dotični priča.

12345

pre 9 godina

Mislim da nam nije potrebna nova automobilska marka,mi smo trenutno napravili "bum" u svetu sa novom klasom autobusa-treba da se fokusiramo na to a ne da rasipamo kapacitete jer ljudi iz Ikarbusa ne mogu da postignun ni zadovoljenje svih osnovih potreba trzista...

mile33

pre 9 godina

Iz perspektive dizajna ovaj auto se komotno moze smestiti u kraj 90ih godina. Misljenja sam da ako ovakav automobil nema nesto bas inovativno da ponudi, sto konkurencija nema, nece imati nikakvog uspeha.

Beesee

pre 9 godina

Zanimljivo izgleda, ali je potpuno nepraktican. Vrlo nizak, tesko bi se ulazilo unutra, nepregledan sa dugackom i previsokom haubom, vozac ne bi sedeo nego bi lezao, zadnja sedista ne postoje jer ko bi mogao tamo nazad da se uglavi, gepek mali. A dizajner na slici izgleda kao da je svu pamet ovog sveta pokupio.

Aleksa

pre 9 godina

Sa osnovnim kapitalom od 100 dinara, siguran sam da ce daleko dogurati...ovo je klasican primer samopromocije, I velike reklame za relativno male novce...u svakom slucaju svaka cast na ideji, ne na automobile...

Petronije

pre 9 godina

Cak i da napravimo OVAKAV automobil kao sa slike, plasiramo ga, prodaja krene fantasticno, nasi politicari bi.....prodali fabriku za saku dolara. U nasoj zemlji ocigledno vlada narkomanski sindrom, prodaj sve sto mozes da ugrabis brzu lovu.

Yugosloven

pre 9 godina

Jedini automobil koji mi mozemo proizvesti i plasirati na inostrano trziste jeste JEFTINI automobil.
Kako ce se zvati nije bitno, bitno je da je jeftin i da na testovima sigurnosti dobije solidnu ocenu. Nije Yugo doziveo uspeh sto je bio visokog kvaliteta i dizajna nego sto je bio za ono sto nudi izuzetno jeftin.
Da bi se uopste mogao napraviti jedan takav automobil potrebno je malo vise od lepog crteza. Potrebna je citava ekipa ljudi i pomoc drzave da na pravi nacin stimulise jedan ovakav projekat.
Zivimo u vremenu ekspanzije alternativnih oblika energije. Zasto ne bi smo mi napravili takav automobil?
Ja znam da strucnjaka imamo, doduse sirom sveta nazalost ali sam siguran da bi se mnogi odazvali na poziv drzave.
Znam da bi bilo mnogo onih koji bi investirali u proizvodnji delova ali isto tako mnogo dobro znam da se nesto ovako nemoze dogoditi u Srbiji dok tajkuni rukovode bitnim sektorima.
Ne zaboravite, Yugo je doziveo uspeh zbog odlicnog starta ali je pukao zbog NE usavrsavanja.
Pogledajte gde je danas Skoda, Dacia i obratite paznju na Koreance. Svi su oni u vremenu naseg Yuga bili mnogo iza nas.

nekst

pre 9 godina

Podrska ideji, ali ovo ruzno izgleda. Nekako zgrceno i prenaglaseno. Gde je tu srazmera prozora i sasije? Pa nije dizajnirao olovku, vec prostor i lagodan pristup potpunom uzitku. A i marka auta mu je bas bezveze. Nema tu zvokost, niti ilustruje ideju auta.

fc

pre 9 godina

U Srbiji nije moguce. Sasvim sigurno da nije.
Ipak, jako mi je drago da neko u Srbiji preuzima konkretne korake ka ostvarenju svog sna. konkretni koraci sigurno vode u tom pravcu. Zato je ovo sjajna vest

daner

pre 9 godina

mi odavno imamo superautomobil. gledao sam jos davno na internetu. covek sam napravio . isao u zastavu da vidi za serijsku proizvodnju oni se sprdali sa njim . auto se zove .'zorragy"

cogito ergo...

pre 9 godina

Puno priča,a ništa ne kaze...Počev od Henrija Forda pa na ovamo toliko jakih igrača do dana današnjeg,sad ćeš ti da ih učiš kako se prave kola.Srpska posla. Mlati praznu slamu.

Problem projekcije

pre 9 godina

Kao prvo, treba rešiti prikaz perspektive na dizajnerskoj studiji. Skraćenje dalje stranice je neodgovarajuće. Dakle, korak po korak. Posle obično biva lakše...

Milos

pre 9 godina

Citam ovakve vesti vec godinama, a ova zamajavanja su na ovim prostorima prisutna decenijama, ali hajde da poredjamo stvari po redu. Da bi ste proizvodili avione, kamione, automobile i slicne proizvode koji su tehnoliski zahtevni, najpre morate da imate tehnologiju, koja ce biti sposobna da se stalno unapredjuje i razvija, a za sta je potrebno da imate jake skolske i naucne institucije, a za sta su potrebne pare! E sad ono glavno - da bi ste mogli da imate pare, morate da radite ono sto umete, ili prodajete ono sto imate, a jedinos to srbija ima (i Bogu hvala na tome)i moze, ali ocigledno nece, jeste poljoprivreda, i stocarstvo, odnosno potencijal za pomenute grane! Dakle, ne moze precicom. Moramo najpre da iskoristimo svoje potencijale koji su nam na izvolte, pa onda redom, kao sto sam na pocetku napisao...

Bar se vozi

pre 9 godina

Evo ga jedan Zoragy na bazi Chevrolet Camara - http://www.auctionsamerica.com/events/feature-lots.cfm?SaleCode=AF11&ID=r107

Frodo

pre 9 godina

Izvinjavam se što ne padam na foru "naše je, srpsko je, dakle najbolje je", ali meni ovo izgleda poprilično ružno, neskladno, čak i amaterski. U svakom slučaju, biro Pininfarina može mirno da spava jer zasad nema razloga da sa boji konkurencije iz Srbije.

U svet superautomobila se ne ulazi tako lako, bez bzira na volju i talenat. Ne znam ko stoji iza tog AQOS-a, ali moraće da uloži (čitaj: da u početku izgubi) stravičnu količinu novca i vremena pre prvih simboličnih uspeha.

Ali barem imamo maketu, što se kod nas u Srbiji računa kao da je 80% posla je već urađeno, zar ne?

Huan Pablo Don Fernando

pre 9 godina

kako da nije,mi nismo 20 i kusur godina mogli od juga da napravimo auto,od prvog proizvedenog modela pa do poslednjeg nikakvih razlika nema,a da pravimo super luksuzne automobile!!!srbija je zemlja gde jedino cveta kriminal,korupcija i lopovluk...kakva crna tehnologija,kakvi bakraci!!!

shumadinac

pre 9 godina

Prednje levo krilo nije isto sa desnim je jedna od vise, direktno uocljivih gresaka, da ne pricamo o "tockicima" koji kao da su pozajmljeni od peglice....A o izgledu.....tj. ukusima se ne prica :))))
U svakom slucaju puno uspeha u daljem "dizajniranju".

Joca 011

pre 9 godina

@ (Yugosloven, 17:42)

Za sve ste u pravu kada bi ovo bila pravna država sa patriotskim političarima,
ali... mi poslujemo drugačije. Po principu IMT (znate onu sasvim solidnu i
izvozno uspešnu fabriku traktora koja se zvala tako).
Princip IMT sada znači Ima l' Mene Tu.
.

Joca 011

pre 9 godina

@ (Iv., 10:04)

Evo da Vas razuverim jednim primerom.
Dosetio se 1 i zasnovao proizvodnju nečega veoma kurentnog za šta je uvozio izvesne komponente.
Ali, taj uvoz biva zapažen od nekog moćnog, i jednostavno i brutalno, posao mu bude preotet.
I, kome da se žali, i da li uopšte sme? Jer vlast nema želje da štiti i stimuliše preduzetničke projekte.
* * *
Prvo što treba urediti u Srbiji jeste pravno poslovna sigurnost. Tek tako će poslovne inicijative imati uslove da zažive i razvijaju se, kako sam razumeo da je dole rekao i @ (muljaju u mulju, 16:58). A zadatak vlade je upravo to, i ništa više od toga – da omogući slobodu i razvitak poslovnih inicijativa svih građana.
.

miroslav, negotin

pre 9 godina

Evo opet ja,oko dizajna se ne treba muciti,imamo svetski priznatg Marka Lukovica pa covek saradjivao sa PININFARINOM, aradio i za PEZO i ima dosta svetskih priznanja,mislim da saradnja nebi skodila , naprotiv dala bi projektu ozbiljnost i znacaj,a to dovodi finansijere i donatore.Dalje pretpostavite sta bi to znacilo usvakom slucaju cestitke za ideju.

Mirko

pre 9 godina

Izgleda kao da je na nekom zidiću ispred zgrade slikao automobilčić iz kineske prodavnice.. ne mogu da shvatim da neko ko se posveti ovakvoj lepoj branši , uopšte nema ukusa. Sva podrška našem timu, ali molim Vas , menjajte dizajn pre nego što napravite maketu u prirodnoj veličini :)

Srbije i automobili

pre 9 godina

Dizajn je jedno, a imati dobre inzenjere koji razumeju modernu tehnologiju i kako je upakovati u taj dizaj je druga stvar. Da ne pricamo o firmama koje su sposobne da naprave odgovarajuce komponente postujuci moderne standarde. Cak se i srpska dika 500L SKLAPA u Kragujevcu.

tuvaluu

pre 9 godina

zanimljiv koncept, ali sa tom visinom bi se mogao voziti samo na pojedinim trkačkim stazama, nikako po nemačkim putevima, a o našim da i ne govorimo.

Kraljevčanin

pre 9 godina

Moguća je nova marka ako se premijer uhvati sa tim u koštac, dovede arape sa par milijardi (ne)povratnih sredstva i nema problema. Pravićemo i avione ako treba i kamione. Ma pravićemo i brodove! A vratićemo i dugove, ali za par godina kad bude malo bolje. Sad možemo samo da uzimamo.

muljaju u mulju

pre 9 godina

Probajte da prozvedete autic-igracku u Srbiji. Pa cete videti da li je moguce i zasto ne. Cak i da ne pricamo o ceni (koju vam ni lud ne bi platio).
Pa nisu ljudi ovde odustali od proizvodnje zato sto ih mrzi da rade vec zato sto je nemoguce

Milan

pre 9 godina

Čitam i odmah klik da pošaljem komentar, naravno prvo pročitao ostale i vidim da su @Djoshica i @Već viđeno....Zar je neko lud? Sve rekli, pozdrav!

seljadin

pre 9 godina

bilo bi moguce mnogo stvari napraviti u Srbiji, ali jep roblem sto su pogresni ljudi dosli do novca, oni koji neznaju nista o biznisu i o automobilima. Dok god bude takva situacija, boljitku se ne nadajte.

darko

pre 9 godina

podržavam svakog ko u zemlji Srbiji želji nešto da proizvodi i mislim da bi trebalo da to svi čine. nadam se da će uspeti u svojim namerama. kao mašinski inženjer mislim da je izvodiva proizvodnja u maloj seriji 25 - 100 komada godišnje. karoserija bi bila od ugljenih i staklenih vlakana, menahičke komponente bi se preuzele od nekog serijskog modela sličnih performansi. za pogon predlažem paralelni hibrid: nazad centralno turbo benzinac sa direktnim ubrizgavanjem i 250 - 350 ks sa menjačem sa dvostrukom spojnicom ili slično i dodatim generatorom, napred elektromotor sa sklopom baterija. plug-in mogućnost se podrazumeva. vozilo bi se pri manjim brzinama kretalo samo na baterije, pri putnim brzimama na benzin sa uključivanjem elektromotora u situacijama kada je potrebno ubrzanje ili ako proklizaju zadnji točkovi