Petak, 15.10.2021.

09:12

Ford predstavio Focus za 2022. FOTO

Izvor: B92

Ford predstavio Focus za 2022. FOTO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

97 Komentari

Sortiraj po:

Mita

pre 1 godinu

Bolji je auto od Golfa,definitivno.Jedina mu je mana što nema multilink u svim modelima,nego samo od 150KS i više i u St line-u i u većim paketima opreme.

Beogradjanin

pre 2 godine

Vozim Fokus MK 2,5 12 godina, pre toga Fiestu 2005.sve dizel. Fokus sa multilinkom. Išao da gledam i kupim novog Fokusa. Sa strane me izbocine na krilima podsećaju na Escorta iz 72,ko se seca tog automobila. Inače, glavni zaključak i razlog odustajanja od kupovine je osećaj malog prostora u kolima, manji svakako nego u mom fokusu, i nategnuta veličina prtljažnika. Deluje mi kao povećana Fiesta. Inače, MK 2,5 1,8tdci koji vozim za ovaj deluje kao ladja što se tiče veličine. To mi je i jedan od osećaja, da su nešto sabili. Ne tvrdim da jesu ali govorim o osećaju.

Beogradjanin

pre 2 godine

Vozim Fokus MK 2,5 12 godina, pre toga Fiestu 2005.sve dizel. Fokus sa multilinkom. Išao da gledam i kupim novog Fokusa. Sa strane me izbocine na krilima podsećaju na Escorta iz 72,ko se seca tog automobila. Inače, glavni zaključak i razlog odustajanja od kupovine je osećaj malog prostora u kolima, manji svakako nego u mom fokusu, i nategnuta veličina prtljažnika. Deluje mi kao povećana Fiesta. Inače, MK 2,5 1,8tdci koji vozim za ovaj deluje kao ladja što se tiče veličine. To mi je i jedan od osećaja, da su nešto sabili. Ne tvrdim da jesu ali govorim o osećaju.

Spgkdria

pre 2 godine

@(Molder, 17. oktobar 2021 14:59)

Ajde paljevino iskuliraj. Prodaja im definitivno ne ide ove godine. Ne kazem da su to losi automobili, bas naprotiv, ali eto u Evropi su u velikom padu trenutno. Drzi ih Ranger i komercijalni program, a u SAD F-150, 250...
Bronco kad krene im je svetla tacka, barem po rezervacijama.

Milan

pre 2 godine

@Molder
Očigledno ti znaš bolje nego car sales database? Svi imaju rast u prvoj polovini godine jer se zbog lokdauna nije ni prodavalo u Q2 prošle godine. Pravo merilo je 2019 a Ford ima pad i nikad manji tržišni udeo u evropi. Nikad nisu bili iza Toyote i Hjundai+Kia a sad jesu. Ako ti je za utehu u srbiji nisu ni u prvih 15 po prodaji, udeo u evropi ispod 5%, u SAD prvi put u istoriji ispod 14%. Briljiraju na svim poljima.
Autoindustrija se menja, svidelo se nekom ili ne. Ko bi pre 20 godina rekao da će japanci nestati iz potrošačke elektronike pa nestadoše. Može se sutra desiti i njihovoj autoindustriji.

Molder

pre 2 godine

@Milan
"Ozbiljni analiticari",kada to neko kaze ide mi se u toalet!Navedi jednog,zivota ti...Ne umeju ni vreme da pogode sutra a kamoli nesto drugo.Fascinatno je koliko pojma nemas o auto industriji,vec se oslanjas na "youtjubersku" statistiku,a o ekonomskim pojmovima tipa kriza rasta od krize opadanja da i ne govorimo!Nisu propali u mnogo tezim trenucima, takav brend,kvalitet,tradicija i mnogo stosta sto cini auto se ne gubi lako.I ne siri dezinformacije,samo u prvoj polovini 2021 su prodali preko 500000 vozila,cak 22.6% vise nego prethodne godine,i ne prodaje se samo Puma dobro vec i Kuga,Tranzit,Ranger.Nije lepo lupetati...

Milan

pre 2 godine

@Molder
Ne kaže to Milan ili Dragan već ozbiljni analitičari koji preporučuju prodaju njihovih akcija, i još više njihovi finansijski rezultati. Ford je u evropi spao na jedan uspešan model - pumu, prodao za osam meseci jedva 400.000 automobila, ima najmanje tržišno učešće od kada postoji i nema nijedan perspektivni model. Nestaće iz evrope kao i GM

Molder

pre 2 godine

@Milan
Uh, sto volim ove "analiticare" sto predvidjaju buducnost,na osnovu "velikih intelektualnih i obrazovnih" sposobnosti...Prijatelju,nisu ti Ford i GM radionice kao Zastava,a i Kodak i Nokia su samo kancelarije za njih.To su multinacionalne korporacije,koje bezmalo traju vec vise od 100 godina,prezivele ratove,ekonomske,naftne krize sta sve ne,imaju strahovite ljudske resurse i kapitala,upravo ulazu 11 milijardi u elektrifikaciju,ali se zeznuli jer nisu pitali Milana da im kaze gde grese i kako ce propasti...Zemljo,otvori se...

Znam

pre 2 godine

znate zašto se pravi Ford?
(kibo, 15. oktobar 2021 21:36)

Zato sto je gospodin Henry Ford dosao na sjajnu ideju da proizvodi automobile. I prvi je maknuo vozacko sediste na levu stranu, ostali proizvodjaci su to posle kopirali.

Milan

pre 2 godine

@znalac
Neće samo tesla, već svi oni koji se prilagode. Biće tu puno novih, kineskih i američkih proizvođača, nešto tradicionalnih će preživeti ali veliki broj će nestati ili će biti samo brend nekog drugog proizvođača. Ford kamionet ima brend, neko će ga preuzeti kao i mustang.
Kodak i Nokia su pokazatelji šta biva kada se neko ne prilagodi vremenu.

Zivadin

pre 2 godine

Meni je pre 7 godina neki slepac skinuo original metlice sa golfa 2 i nakacio neke njegove kineske. Ne mogu da opisem vrhunac tog bezobrazluka i koliko loseg zelim toj osobi. Golf mi puni 40 godina naredne godine i zvanicno postaje oldtajmer. Sredio sam ga tip top, kozna sedista i sve u fulu, nova farba pre 2 godine. Garazirao sam ga pre par meseci i samo jednom mesecno ga provozam da oseti put. Taj auto je presao preko 700 hiljada km i osecam da moze jos toliko jer takvog kvaliteta vise nece biti. Da se razumemo vec 15 godina koristim druga auta ali ovaj sam koristio u najgore i u najbolje vreme. Prosao sam sa njim i rat i stotine svadbi, prevozio kokoske i ranjenike, zenu kad se poradjala i jednostavno postoji ogromna sentimentalna vrednost. I onda mi neki slepac skine metlice jer takve vise ne prave.

kaboom

pre 2 godine

Za multimediju su iskoristili isti ekran iz mach-e i ostalih vecih novijih Fordova sto nikako ne ide sa ovim manjim focusom. Svuda pise da ce novi sync 4 (koji ja zasnovan na google os sto je sjajno) raditi i na ekranima od 8 inča, ne znam zasto nisu zadržali 8 inca na focusu, mozda i jesu u nekoj osnovnoj varijanti a ovaj veći ekran je za neku najskuplju verziju. U svakom slucaju prosle nedelje sam odradio probnu voznju kuge phev st-line i zatrazio ponudu za isti taj model sa malo dodatne opreme, jer sam st-line donosi dosta opreme kao standard, i cena je ukupno izasla na 50k?!?! Hej Kuga!!! Cena kao da je premijum segment a auto, iako spolja zaista meni lično lep i atraktivan, unutra je copy/paste focusa, bukvalno. Jeftina tanka plastika na sve strane, dugmici klimavi samo sto ne ispadnu, drske na vratima samo sto ne otpadnu kad zatvoris vrata. Bas sam se razocarao sa ujutrasnjoscu ali cena me je potpuno oduvala.

Комша

pre 2 godine

znate zašto se pravi Ford?
(kibo, 15. oktobar 2021 21:36)
Да би ти покушао да бациш фору стару две деценије мислећи да си тиме духовит?

znalac

pre 2 godine

@milan
twsla će da ugrozi ford i gm?
hajde da i taj film vidimo da neko sa skroz limitiranim kapacitetom proizvodnje igrozi globalne gigante...
(na stranu što je evropski ford potpuno autonoman već godinama, a ti pominješ američku filijalu...)
inače, samo čekam da struja poslupi 2-3 puta i da države i na nju uvedu akcize (a hoće budi uveren), pa da vidim onda vizionare koji predviđaju tako skor nestanak tradicionalnih proizvođača

Dobar je

pre 2 godine

@Brada BG
Moje iskustvo sa Focus karavanom 1.5.
Izvanredno se vozi i vrlo umereno troši.
Meni je mana prostor pozadi. Za naše uslove malo niži prednji kraj ( možda sam ja nedovoljno pažljiv).
Ne dopada mi se instrument tabla što drugima ne mora značiti.

Čeki opinionista del cazzo

pre 2 godine

Da ne dužim mnogo, ali "Ford" je zadnji lep auto napravio krajem prošlog veka!
Mislim naravno na "Escort" 4.-te generacije.
Još kada je u indigo plavoj boji sa "škrgama" na haubi i zadnjim spojlerom koji je toliko masivan da mu treba podupirač... jasno je da pričam o "Coswortu".
Ovaj "Fokus" koji predstavljaju u članku je pljunuti "Audi A3 "!
Više i ne znam iz koje godine jer zadnjih 15 godina izgledaju isto.Uglavnom,
"Fordov" dizajner treba da očekuje tužbu za plagijat.
Što se tiče tableta na konzoli koji počinju da liče na televizore,pretpostavljam da će trku dobiti oni koji uguraju ekran od 55 inča...

Stranac

pre 2 godine

Vozio sam 6 godina Focus dizel 150KS Titanium X. Puna oprema, automatski mjenjac, koza, navigacija, mijenjanje brzina na volanu, automatska kuka… bukvalno sve. Ljudi moji, kakav je to automobil bio. Niti jedna greska ili kvar za 6 godina. Uzeli ga u Tesli kao zamjenu kad sam kupovao Model 3. Prodali su ga isti dan.

Milan

pre 2 godine

@Capriolo R- Line
vašu priču sa prodavcem treba ponavljati na svakom seminaru o prodaji - sa naslovom kako ne prodavati. U mom poslu nikada nisam dobio takav odgovor, sve parole o proizvodu ispričaju pre završnih pregovora o ceni a onda na kraju uvek sledi do 2% popusta ili uključivanje u cenu dodatnih stavki.
BTW, o fordu generalno dovoljno govori podatak da su od drugog najvećeg proizvođača u svetu stigli do firme koja preživljava od kamioneta. Ako teslin sajbertrak bude uspešan - ford odlazi u istoriju do 2030 kao i GM

axon

pre 2 godine

Vozim jedan iz 2000g i odlično me služi.A ovaj novi,pusta mašta.
(Love, 15. oktobar 2021 20:07)

Imao sam davno golfa 4 2003 godište kupljenog sa 110.000km (nije vozila baba samo do groblja , nego uzeo od prijatelja koji ga kupio novog) prodao posle 3 godine , pa uzeo fokusa. Iskreno, bilo je na silu jer mi trebale pare, a fokus bio 2 godine stariji i više nego duplo jeftiniji. Prešao sam skoro 200.000 sa fokusom, udobniji, više opreme, a ni jedan jedini kvar osim redovnog održavanja. I dan danas se taj fokus vozi kod mene u komšiluku

Srđan BL

pre 2 godine

Pera Srbin
I kod sedmice je napred na vratima gornji dio od meke plastike, a na zadnjim tvrda... Tako da tu nema neke razlike... Samo na sesticama je bilo jednako na svim vratima...

Pera Srbin

pre 2 godine

Meni je u ovoj klasi zakon nova 308 i spolja i iznutra. Megan je odličan dizajnerski, unutra vrlo moderan sa uspravnim centralnim ekranom.
Na Golfu 8 su prednja vrata obložena mekanim gumiranim materijalom, a zadnja tvrdom plastikom. Smatram da tek treba da se dokaže posle solidne 7 mice. Ford je mehanički solidan, ali u enterijeru su "socijala" znači siva plastika.

Lars

pre 2 godine

Mislim da grešite oko ovog tableta.. ako malo bolje pogledate maltene je u nivou instrument table. Ukoliko je rezolucija dobra i ako su boje dobro izabrane ne vidim da velika dijagonala moze da smeta.. i ja vise volim kad je ekran ugradjen u konzolu, uostalom sam imam ekran od 8 inča u toj konfiguraciji i ništa mi ne bi smetalo sa da je dva inča veći. Super su multimedije, olaksavaju vožnju značajno.. naravno da ima loših primera ali realno ne mogu i ne želim da se vratim na analogne sisteme ako se bas ne radi o nekoj 911. iz 80ih godina. Živeo 21. vek!

Veliki brat

pre 2 godine

Sećam se kad su na akciji za 16.990 mogli da se kupe Ford Kuga, Hyundai ix35/Tucson ili Kia Sportage, Hyundai i Kia su nešto malo poskupljali, sad su tipa 22-23k evra, ali Kuga je 26k evra, i to na akciji, inače redovna cena 33k.
Jeste da je u pitanju 1.5 Ecoboost motor umesto atmosferca, ali to ne opravdava DUPLO veću cenu.

Ford je kao nov auto zato i nestao sa srpskih puteva, ne znam kako je u ostatku Evrope, ali ovde mogu da zatvore salone, jer po ovim cenama ga niko normalan neće kupovati.

Pravedni

pre 2 godine

Meni se dizajnerski svidja mnogo vise od sterilnog Golfa 8, koji je sve, samo ne Golf. Do Golfa 6 priznajem, nema boljeg u klasi, posle 7. i 8. generacija, 150 kg lakse od 6-ice, dno dna stednje na svakom koraku

Pantelija

pre 2 godine

Ne odaje neki kvalitet.Dizajn koji ce vrlo brzo biti prevazidjen.Motorizacija cini mi se siromasna,malo paleta motora u ponudi....Sto ze dizajna tice,reno megan mi ostavlja mnogo bolji utisak.E sad koliko je kvalitetniji od forda pitanje je,verovatno da jeste.Svakako po meni najkreativniji auto srednje klase-megan.Golf,pezo,astra mi izgledaju bezlicni
(Kiza, 15. oktobar 2021 16:48)

Megan kvalitetniji od Fokusa. Sta sve ljudi nece napisati. Pa Megan je na dnu lestvice pouzdanosti a o voznim karakteristikama ne moze da se poredi sa Fokusom. Ti ili se prodavac Renault vozila ili nemas pojma o automobilima.

MiCkeyAlneMause

pre 2 godine

Ford focus je odlican auto. Imam benzinca 1.8 16 v 116 ks. Izuzetno pouzdan automobil, pravo uzivanje u voznji po krivinama.Preferiram hecbek ! Focus ?

Boki

pre 2 godine

Malo šminke a u suštini ništa novo. Dovoljno da mu dignu cenu za 2-3000 € pa se dolazi u apsurdnu situaciju da bez 20000€ ne treba ni ulaziti u auto salon da neko da za klot Fokusa.

ja

pre 2 godine

Zašto tako mali tablet? Ne , ne, ne, tablet treba da bude veći od šoferke, pa zar ne znate šta sve tamo tako neophodno treba da se nalazi? Bezveze je što uopšte i ima šoferku, kome to još treba, a i čemu služi, a i naporno je da se na nju ponekad skrene pogled, jer tabletčina je ono što nama treba...

Fiesta

pre 2 godine

Prethodna varijanta je imala odvojene kontrole za klimu što je daleko bolje rešenje. Slažem se negativnim komentarom o uvozniku, njihov stav se može opisati otprilike kao da mi kupci treba da im budemo zahvalni što su nam ukazali čast da kupimo auto od njih - i zato moj sledeći (nov) automobil verovatno neće biti Ford.

SAMO SLOGA SRBINA SPAŠAVA

pre 2 godine

Odličan! Ford je uvek pravio lepe aute, pogotovo Mondeo i Focus. Zato VW napravi sve super, al imaju dizajnere koji lenjirom dizajniraju. Video juče Golf 8. Zadnji kraj još nekako al prednji... Katastrofa!

Kiza

pre 2 godine

Ne odaje neki kvalitet.Dizajn koji ce vrlo brzo biti prevazidjen.Motorizacija cini mi se siromasna,malo paleta motora u ponudi....Sto ze dizajna tice,reno megan mi ostavlja mnogo bolji utisak.E sad koliko je kvalitetniji od forda pitanje je,verovatno da jeste.Svakako po meni najkreativniji auto srednje klase-megan.Golf,pezo,astra mi izgledaju bezlicni

Ivan ZG

pre 2 godine

Ford uvijek nekako na pola odradi zadatak. I pri ovom redizajnu nisu htjeli mijenjati mjesto za ekran pa je on previsoko. Stari, manji ekran je mogao biti na tom mjestu, ali ovaj skoro duplo veći je previsoko.
Sa druge strane ova podignuta maska je puno ljepša od one stare spuštene. Općenito taj trend spuštanja "nosa" mi se ne sviđa pa mi tako stari i30 izgleda bolje od novog od naprijed.
Focus je izgubio dobar dio svoje popularnosti zbog prošle generacije i iako je ova puno prostranija, cijena ju je učinila slabo popularnom.
Jednostavno Ford traži previše. Focus Active ne možete naći ispod 20.000 eura sa najslabijim motorom i opremom, a u slučaju karavana, bolje opreme i malo jačeg motora sve ode na 26-27.000 eura, a za te novce imate barem 30 modela na izbor.

Saša

pre 2 godine

Nekako mi facelift prethodne generacije (mk 3.5) izgleda više sportski, nekako mi je više svoj, od ove nove! Ne sumnjam da je veoma dobar, ali se utopio u masu ostalih marki i modela!

Vozač

pre 2 godine

Deca mi neće verovati da je Fokus pre samo 4 godine bio jeftiniji od sadašnje Fieste, a Mondeo i Kuga sa 1.5t 160 ks od Sadašnjeg Fokusa 1.0 125.

Đoko

pre 2 godine

Premal mi je ovaj televizor, mogli su ove rešetke ventilacije dole ispod maknuti pa ovaj ekran prema dole još produžiti e to bi već bilo ok.

gradjaninX

pre 2 godine

Dizajn je vec par godina Aston Martin fazon, posto su drzali bili Aston Marton, naravno da su preuzeli sta valja. Nije tu nista osvezeno sto se dizajna tice, samo nastavljeno i pokvareno (po mom misljenju). Lepsi je bio dizajn dok su se drzali Astonovog recepta, sad opet neko iz Forda nesto forsira da se menja i ovo ono...bice to ruzxni automobili ponovo za par godina.

mr.wolf

pre 2 godine

Ono sto mi se izmedju ostalog svidja kod Forda, koje vozim evo vec nekih 16 godina, jeste to sto uvek izbacuju za svaku generaciju po jednu restajling verziju, bilo to neke mini izmene uradjenje na farovima, opet odradi se to neko osvezenje, i ne bude isti automobil proizveden 2013. i sad 2021. npr. , a radi se o modelu iz iste generacije.
(f, 15. oktobar 2021 10:29)

Inace, ostali brendovi to ne rade. To je samo Ford "izmislio".....

3210

pre 2 godine

U autu imam najsavremeniju multimediju veličine 8 inča, mislim da je to optimalna veličina i sve preko toga može se nazvati velikim tabletom koji samo smeta u vožnji i narušava izgled centralne konzole.

Capriolo R-Line

pre 2 godine

"Na bunite se bezveze za tablet on dolazi u visem stepenu opreme koji kao takav niko ovde nece kupiti a tesko ce biti u uvezen za par godina kod nas od preko u znacajnom broju. E sto se tice da je ford vozacki auto ima jedna zackopljica od prosle serije osnovni model ne dolazi sa poznatim fordovim vesanjem u svim nivojima opreme. Tj ako kupite najjeftinij ford dobijata krutu osovinu nazad ako se otvorite uzivace te u ubedljivo najboljem osecaju voznje u klasi pogotovo po krivudavom putu."
(Iz Busa, 15. oktobar 2021 13:52)

Ali, ako kupite focus karavan čak i sa najslabnijim motorom (npr. TDCI 95) i u najnižem paketu opreme, dobićete pozadi multilink.
Za HB je tačno to što se napisali.

Locutus

pre 2 godine

tablet je ok samo treba da se spusti dole. kako je moguce da ga balvani stave tako visoko. pokusali da imitiraju teslu i zeznuli. u tesli ekran je spusten skroz dole.
(dome, 15. oktobar 2021 11:54)

Pretpostavljam da u Fordu ipak znaju zašto su tako uradili. Mislim, nije moguće da su baš svi u Fordu balvani.

Tablet postavljen nisko je nesreća u najavi. Visoko postavljen tablet omogućava vozaču da bar perifernim vidom prati šta se dešava na putu. Tesla je druga priča, oni furaju autopilota.

бананамен

pre 2 godine

Па не свиђа ми се маска некако је корејска сва. Остало је ок подсећа на кеца !

Iz Busa

pre 2 godine

Na bunite se bezveze za tablet on dolazi u visem stepenu opreme koji kao takav niko ovde nece kupiti a tesko ce biti u uvezen za par godina kod nas od preko u znacajnom broju. E sto se tice da je ford vozacki auto ima jedna zackopljica od prosle serije osnovni model ne dolazi sa poznatim fordovim vesanjem u svim nivojima opreme. Tj ako kupite najjeftinij ford dobijata krutu osovinu nazad ako se otvorite uzivace te u ubedljivo najboljem osecaju voznje u klasi pogotovo po krivudavom putu.

ranzo

pre 2 godine

Šteta što se ova marka vozila kod nas "izgubila".Čujem da su tome kumovali zvanični uvoznici, servisna politika...
(Slavko, 15. oktobar 2021 11:03)
Rezervni dijelovi jako skupi

samo jaretina

pre 2 godine

Meni izgleda potpuno "generički" ... I aktuelna motorizacija je bez veze.
(Al, 15. oktobar 2021 12:09)

pusti ti izgled, samo ti uzmi novo i ne sekiraj se za ovaj izgled, dovoljno je dobar. dokle više ti leševi sa dušom.

a što se tiče motorizacije, pa računaj da je u sledećem fokusu nećeš ni imati u obliku na koji si navikao, stoga kupuj ovo sada što se nudi i ne pitaj za cenu.

dome

pre 2 godine

problem je sto vise ovakvi automobili ne kostaju €12,000 vec €22,000. u americi prosecna cena novog automobila skocila sa $35,000 prosle godine na $45,000 ove godine. poredjenja radi, ove godine je u Srbiji prodato manje od 1000 automobila preko €50,000. imamo 2000 prodatih mercedesa, bmw, audija i porsea zajedno, a prosecna cena im je €30,000.

Volim i ja vas

pre 2 godine

Što se upravjlivosti tiče, bez konkurencije u klasi. Ko voli da vozi ne treba da traži dalje.
O ostalom može da se diskutuje.

Djunta

pre 2 godine

Imam verziju iz 2019. sa 1.5 Ecoboostom. Karavan. Odvalio sam na njega ko Stevo Zigon samo sto moj nije bas tako cist. Elem, ruzna mi je centralna konzola ali ovome novom toliko da ne bi mogao da ga vozim. Zasto bre kad je sve drugo savrseno. Ok skoro pa savrseno :)

miki

pre 2 godine

Sve, sve... Ali kad vidim ovaj natakareni tablet na sred konzole... Mnogo velika glupost sto se takmice ciji ce veci da bude. Napravi kompaktno i ugradi u tablu. Ovako samo odvlaci paznju vozaca. Pa necu ja da gledam filmome i spotove dok vozim. Glupost!!!

abv

pre 2 godine

@Slavko

Servisi ( osim Granda) su sasvim povoljni i Ok. . Preporucujem onaj u Cacku. Delovi nisu skupi.
Ali nervira me nedostatak ideja za dizajn i insistiranje na "televizorima" u autu

Al

pre 2 godine

Meni izgleda potpuno "generički". Kao hjundai i30, na primer. Korejcima to i da oprostiš, ali Fordu...
Nikad mi fokus nije ništa značio, ali kad vidim ovog, zažalim za njegovom prvom, pa čak i drugom generacijom. I aktuelna motorizacija je bez veze.

Mita

pre 2 godine

100 ljudi, 100 cudi, ali meni Ford nikada nije bio, za oko, privlacan auto. Pricam o dizajnu, nekako mi je previse obican- prosecan, necu da kazem ruzan.

Sto se mehanike tice, danas su automobili vrlo slicni sto se kvarova tice, na kraju se sve svodi na projektovanje alata koji proizvode delove za motore. Jer kada iz fabrike izadje deo koji za manje od milimetra odstupa od planova, to ce se kasnije, posle XYZ... kilometara odraziti na neki veci ili manji kvar.

Tako da se moze desiti da vozite Alfu 20 godina bez kvara, a BMW posle 100k km da napravi stetu na motoru, menjacu... od 5k evra...

Desavaju se i serijski propusti, kada cela serija delova za motor bude skart, ali takve probleme resava proizvodjac.

dome

pre 2 godine

tablet je ok samo treba da se spusti dole. kako je moguce da ga balvani stave tako visoko. pokusali da imitiraju teslu i zeznuli. u tesli ekran je spusten skroz dole.

fergazer

pre 2 godine

Коме бре требају оволики таблети, поготово кад овако штрче
(Valdens,

Ja bi zabranio sve sto je na struju. Stari dobri karburator i vozi.

J4ZZ3R

pre 2 godine

Da ne vozim Civic, vozio bih Mazdu 3. Treci izbor bi bio Focus, ali me jeftini enterijer toliko nervira da bih mozda ipak pre uzeo 308, ali definitvno Focus ore Golfa

Lars

pre 2 godine

@Ono sto mi se izmedju ostalog svidja kod Forda, koje vozim evo vec nekih 16 godina, jeste to sto uvek izbacuju za svaku generaciju po jednu restajling verziju, bilo to neke mini izmene uradjenje na farovima, opet odradi se to neko osvezenje, i ne bude isti automobil proizveden 2013. i sad 2021. npr. , a radi se o modelu iz iste generacije.
(f, 15. oktobar 2021 10:29

Sjajno, onda bi trebalo da ti se svidjaju svi brendovi automobila jer ne postoji nijedan koji to ne radi :)

Kobaja Grande

pre 2 godine

Focus je odlican auto. Kvalitetan, dobro se vozi.
Koliko vidim,.u majnovijoj inkarnaciji izbacise svr motore osim malog od 1000 kubila. Ko hoce jace, moze samo ST od 2300cm3 ili 1.5 dizel (a znamo da ih miko nece kupovati).
Moj izbor pao bi na karavan, definitivno. Odlicne vozne karakteristike i ogroman gepek.
A cenu necu da komentarisem. Prethodni Focus 1.0 ecoboost startovao je na 12000eur, ovaj novi na 18000eur.

f

pre 2 godine

Ono sto mi se izmedju ostalog svidja kod Forda, koje vozim evo vec nekih 16 godina, jeste to sto uvek izbacuju za svaku generaciju po jednu restajling verziju, bilo to neke mini izmene uradjenje na farovima, opet odradi se to neko osvezenje, i ne bude isti automobil proizveden 2013. i sad 2021. npr. , a radi se o modelu iz iste generacije.

Capriolo R-Line

pre 2 godine

Malo su preterali sa veličinom ovog televizora, ali, meni se Focus jako dopada. Spolja. Iznutra. Ergonomija savršena.
Pre oko dve godine sam bio u ozbiljnim pregovorima da kupim jedan karavanski primerak, ali u svetlu brzine pada vrednosti forda nerviralo me je što su mi za njega tražili isto koliko i Toyota za karavansku Corollu sa 1,2T (oko 26,5k, uz fiktivne „popuste“, oba). Bilo je to „Focus po ceni Corolle“, ali i uz istinu da je meni komfor ta dva vozila neuporediv (Focus SW je daleko iznad svakog proseka C segmenta, a Corolla TS je ponudom prostora bukvalno dno C segmenta).
A kada zamolih prodavca Forda za neki stvarni popust, odgovor je bio:
„Kupovinom Focusa ne kupujete samo automobil od XY sume novca, nego kupujete nesto mnogo više. Kupujete uživanje u vožnji i u svakom pređenom kilometru, kupujete vozilo koje je jedinstveno i koje ste konfigurisali po svojoj želji. Za takve stvari nije bitno da li je 1.000 EUR visa ili niža cena. “

Te reči mi i danas odzvanjaju u glavi … Jer, čovek je načelno potpuno u pravu. Jednom se živi i nema smisla samo zbog “popusta” ili “dobre cene” kupiti nešto što će vas kasnije godinama “žuljati”.
I zato zavidim kupcu onog salonskog karavanskog Mondea sa cenom od 35.490 … Mada, greh je i što se čovek ipak malo stis'o pa nije doplatio i za panoramu.

A Fordu svaka sreća. Pa i sa Focusom, jer danas pročitah da njegova prodaja prestaje i na tržištu Australije. Niko ga izgleda neće.

Vozač

pre 2 godine

Deca mi neće verovati da je Fokus pre samo 4 godine bio jeftiniji od sadašnje Fieste, a Mondeo i Kuga sa 1.5t 160 ks od Sadašnjeg Fokusa 1.0 125.

Lars

pre 2 godine

@Ono sto mi se izmedju ostalog svidja kod Forda, koje vozim evo vec nekih 16 godina, jeste to sto uvek izbacuju za svaku generaciju po jednu restajling verziju, bilo to neke mini izmene uradjenje na farovima, opet odradi se to neko osvezenje, i ne bude isti automobil proizveden 2013. i sad 2021. npr. , a radi se o modelu iz iste generacije.
(f, 15. oktobar 2021 10:29

Sjajno, onda bi trebalo da ti se svidjaju svi brendovi automobila jer ne postoji nijedan koji to ne radi :)

Capriolo R-Line

pre 2 godine

Malo su preterali sa veličinom ovog televizora, ali, meni se Focus jako dopada. Spolja. Iznutra. Ergonomija savršena.
Pre oko dve godine sam bio u ozbiljnim pregovorima da kupim jedan karavanski primerak, ali u svetlu brzine pada vrednosti forda nerviralo me je što su mi za njega tražili isto koliko i Toyota za karavansku Corollu sa 1,2T (oko 26,5k, uz fiktivne „popuste“, oba). Bilo je to „Focus po ceni Corolle“, ali i uz istinu da je meni komfor ta dva vozila neuporediv (Focus SW je daleko iznad svakog proseka C segmenta, a Corolla TS je ponudom prostora bukvalno dno C segmenta).
A kada zamolih prodavca Forda za neki stvarni popust, odgovor je bio:
„Kupovinom Focusa ne kupujete samo automobil od XY sume novca, nego kupujete nesto mnogo više. Kupujete uživanje u vožnji i u svakom pređenom kilometru, kupujete vozilo koje je jedinstveno i koje ste konfigurisali po svojoj želji. Za takve stvari nije bitno da li je 1.000 EUR visa ili niža cena. “

Te reči mi i danas odzvanjaju u glavi … Jer, čovek je načelno potpuno u pravu. Jednom se živi i nema smisla samo zbog “popusta” ili “dobre cene” kupiti nešto što će vas kasnije godinama “žuljati”.
I zato zavidim kupcu onog salonskog karavanskog Mondea sa cenom od 35.490 … Mada, greh je i što se čovek ipak malo stis'o pa nije doplatio i za panoramu.

A Fordu svaka sreća. Pa i sa Focusom, jer danas pročitah da njegova prodaja prestaje i na tržištu Australije. Niko ga izgleda neće.

Kobaja Grande

pre 2 godine

Focus je odlican auto. Kvalitetan, dobro se vozi.
Koliko vidim,.u majnovijoj inkarnaciji izbacise svr motore osim malog od 1000 kubila. Ko hoce jace, moze samo ST od 2300cm3 ili 1.5 dizel (a znamo da ih miko nece kupovati).
Moj izbor pao bi na karavan, definitivno. Odlicne vozne karakteristike i ogroman gepek.
A cenu necu da komentarisem. Prethodni Focus 1.0 ecoboost startovao je na 12000eur, ovaj novi na 18000eur.

Volim i ja vas

pre 2 godine

Što se upravjlivosti tiče, bez konkurencije u klasi. Ko voli da vozi ne treba da traži dalje.
O ostalom može da se diskutuje.

f

pre 2 godine

Ono sto mi se izmedju ostalog svidja kod Forda, koje vozim evo vec nekih 16 godina, jeste to sto uvek izbacuju za svaku generaciju po jednu restajling verziju, bilo to neke mini izmene uradjenje na farovima, opet odradi se to neko osvezenje, i ne bude isti automobil proizveden 2013. i sad 2021. npr. , a radi se o modelu iz iste generacije.

Pantelija

pre 2 godine

Ne odaje neki kvalitet.Dizajn koji ce vrlo brzo biti prevazidjen.Motorizacija cini mi se siromasna,malo paleta motora u ponudi....Sto ze dizajna tice,reno megan mi ostavlja mnogo bolji utisak.E sad koliko je kvalitetniji od forda pitanje je,verovatno da jeste.Svakako po meni najkreativniji auto srednje klase-megan.Golf,pezo,astra mi izgledaju bezlicni
(Kiza, 15. oktobar 2021 16:48)

Megan kvalitetniji od Fokusa. Sta sve ljudi nece napisati. Pa Megan je na dnu lestvice pouzdanosti a o voznim karakteristikama ne moze da se poredi sa Fokusom. Ti ili se prodavac Renault vozila ili nemas pojma o automobilima.

J4ZZ3R

pre 2 godine

Da ne vozim Civic, vozio bih Mazdu 3. Treci izbor bi bio Focus, ali me jeftini enterijer toliko nervira da bih mozda ipak pre uzeo 308, ali definitvno Focus ore Golfa

miki

pre 2 godine

Sve, sve... Ali kad vidim ovaj natakareni tablet na sred konzole... Mnogo velika glupost sto se takmice ciji ce veci da bude. Napravi kompaktno i ugradi u tablu. Ovako samo odvlaci paznju vozaca. Pa necu ja da gledam filmome i spotove dok vozim. Glupost!!!

dome

pre 2 godine

problem je sto vise ovakvi automobili ne kostaju €12,000 vec €22,000. u americi prosecna cena novog automobila skocila sa $35,000 prosle godine na $45,000 ove godine. poredjenja radi, ove godine je u Srbiji prodato manje od 1000 automobila preko €50,000. imamo 2000 prodatih mercedesa, bmw, audija i porsea zajedno, a prosecna cena im je €30,000.

Al

pre 2 godine

Meni izgleda potpuno "generički". Kao hjundai i30, na primer. Korejcima to i da oprostiš, ali Fordu...
Nikad mi fokus nije ništa značio, ali kad vidim ovog, zažalim za njegovom prvom, pa čak i drugom generacijom. I aktuelna motorizacija je bez veze.

Veliki brat

pre 2 godine

Sećam se kad su na akciji za 16.990 mogli da se kupe Ford Kuga, Hyundai ix35/Tucson ili Kia Sportage, Hyundai i Kia su nešto malo poskupljali, sad su tipa 22-23k evra, ali Kuga je 26k evra, i to na akciji, inače redovna cena 33k.
Jeste da je u pitanju 1.5 Ecoboost motor umesto atmosferca, ali to ne opravdava DUPLO veću cenu.

Ford je kao nov auto zato i nestao sa srpskih puteva, ne znam kako je u ostatku Evrope, ali ovde mogu da zatvore salone, jer po ovim cenama ga niko normalan neće kupovati.

Stranac

pre 2 godine

Vozio sam 6 godina Focus dizel 150KS Titanium X. Puna oprema, automatski mjenjac, koza, navigacija, mijenjanje brzina na volanu, automatska kuka… bukvalno sve. Ljudi moji, kakav je to automobil bio. Niti jedna greska ili kvar za 6 godina. Uzeli ga u Tesli kao zamjenu kad sam kupovao Model 3. Prodali su ga isti dan.

Djunta

pre 2 godine

Imam verziju iz 2019. sa 1.5 Ecoboostom. Karavan. Odvalio sam na njega ko Stevo Zigon samo sto moj nije bas tako cist. Elem, ruzna mi je centralna konzola ali ovome novom toliko da ne bi mogao da ga vozim. Zasto bre kad je sve drugo savrseno. Ok skoro pa savrseno :)

Iz Busa

pre 2 godine

Na bunite se bezveze za tablet on dolazi u visem stepenu opreme koji kao takav niko ovde nece kupiti a tesko ce biti u uvezen za par godina kod nas od preko u znacajnom broju. E sto se tice da je ford vozacki auto ima jedna zackopljica od prosle serije osnovni model ne dolazi sa poznatim fordovim vesanjem u svim nivojima opreme. Tj ako kupite najjeftinij ford dobijata krutu osovinu nazad ako se otvorite uzivace te u ubedljivo najboljem osecaju voznje u klasi pogotovo po krivudavom putu.

mr.wolf

pre 2 godine

Ono sto mi se izmedju ostalog svidja kod Forda, koje vozim evo vec nekih 16 godina, jeste to sto uvek izbacuju za svaku generaciju po jednu restajling verziju, bilo to neke mini izmene uradjenje na farovima, opet odradi se to neko osvezenje, i ne bude isti automobil proizveden 2013. i sad 2021. npr. , a radi se o modelu iz iste generacije.
(f, 15. oktobar 2021 10:29)

Inace, ostali brendovi to ne rade. To je samo Ford "izmislio".....

axon

pre 2 godine

Vozim jedan iz 2000g i odlično me služi.A ovaj novi,pusta mašta.
(Love, 15. oktobar 2021 20:07)

Imao sam davno golfa 4 2003 godište kupljenog sa 110.000km (nije vozila baba samo do groblja , nego uzeo od prijatelja koji ga kupio novog) prodao posle 3 godine , pa uzeo fokusa. Iskreno, bilo je na silu jer mi trebale pare, a fokus bio 2 godine stariji i više nego duplo jeftiniji. Prešao sam skoro 200.000 sa fokusom, udobniji, više opreme, a ni jedan jedini kvar osim redovnog održavanja. I dan danas se taj fokus vozi kod mene u komšiluku

Locutus

pre 2 godine

tablet je ok samo treba da se spusti dole. kako je moguce da ga balvani stave tako visoko. pokusali da imitiraju teslu i zeznuli. u tesli ekran je spusten skroz dole.
(dome, 15. oktobar 2021 11:54)

Pretpostavljam da u Fordu ipak znaju zašto su tako uradili. Mislim, nije moguće da su baš svi u Fordu balvani.

Tablet postavljen nisko je nesreća u najavi. Visoko postavljen tablet omogućava vozaču da bar perifernim vidom prati šta se dešava na putu. Tesla je druga priča, oni furaju autopilota.

MiCkeyAlneMause

pre 2 godine

Ford focus je odlican auto. Imam benzinca 1.8 16 v 116 ks. Izuzetno pouzdan automobil, pravo uzivanje u voznji po krivinama.Preferiram hecbek ! Focus ?

Boki

pre 2 godine

Malo šminke a u suštini ništa novo. Dovoljno da mu dignu cenu za 2-3000 € pa se dolazi u apsurdnu situaciju da bez 20000€ ne treba ni ulaziti u auto salon da neko da za klot Fokusa.

dome

pre 2 godine

tablet je ok samo treba da se spusti dole. kako je moguce da ga balvani stave tako visoko. pokusali da imitiraju teslu i zeznuli. u tesli ekran je spusten skroz dole.

SAMO SLOGA SRBINA SPAŠAVA

pre 2 godine

Odličan! Ford je uvek pravio lepe aute, pogotovo Mondeo i Focus. Zato VW napravi sve super, al imaju dizajnere koji lenjirom dizajniraju. Video juče Golf 8. Zadnji kraj još nekako al prednji... Katastrofa!

3210

pre 2 godine

U autu imam najsavremeniju multimediju veličine 8 inča, mislim da je to optimalna veličina i sve preko toga može se nazvati velikim tabletom koji samo smeta u vožnji i narušava izgled centralne konzole.

Комша

pre 2 godine

znate zašto se pravi Ford?
(kibo, 15. oktobar 2021 21:36)
Да би ти покушао да бациш фору стару две деценије мислећи да си тиме духовит?

Capriolo R-Line

pre 2 godine

"Na bunite se bezveze za tablet on dolazi u visem stepenu opreme koji kao takav niko ovde nece kupiti a tesko ce biti u uvezen za par godina kod nas od preko u znacajnom broju. E sto se tice da je ford vozacki auto ima jedna zackopljica od prosle serije osnovni model ne dolazi sa poznatim fordovim vesanjem u svim nivojima opreme. Tj ako kupite najjeftinij ford dobijata krutu osovinu nazad ako se otvorite uzivace te u ubedljivo najboljem osecaju voznje u klasi pogotovo po krivudavom putu."
(Iz Busa, 15. oktobar 2021 13:52)

Ali, ako kupite focus karavan čak i sa najslabnijim motorom (npr. TDCI 95) i u najnižem paketu opreme, dobićete pozadi multilink.
Za HB je tačno to što se napisali.

Fiesta

pre 2 godine

Prethodna varijanta je imala odvojene kontrole za klimu što je daleko bolje rešenje. Slažem se negativnim komentarom o uvozniku, njihov stav se može opisati otprilike kao da mi kupci treba da im budemo zahvalni što su nam ukazali čast da kupimo auto od njih - i zato moj sledeći (nov) automobil verovatno neće biti Ford.

ja

pre 2 godine

Zašto tako mali tablet? Ne , ne, ne, tablet treba da bude veći od šoferke, pa zar ne znate šta sve tamo tako neophodno treba da se nalazi? Bezveze je što uopšte i ima šoferku, kome to još treba, a i čemu služi, a i naporno je da se na nju ponekad skrene pogled, jer tabletčina je ono što nama treba...

Pravedni

pre 2 godine

Meni se dizajnerski svidja mnogo vise od sterilnog Golfa 8, koji je sve, samo ne Golf. Do Golfa 6 priznajem, nema boljeg u klasi, posle 7. i 8. generacija, 150 kg lakse od 6-ice, dno dna stednje na svakom koraku

abv

pre 2 godine

@Slavko

Servisi ( osim Granda) su sasvim povoljni i Ok. . Preporucujem onaj u Cacku. Delovi nisu skupi.
Ali nervira me nedostatak ideja za dizajn i insistiranje na "televizorima" u autu

Mita

pre 2 godine

100 ljudi, 100 cudi, ali meni Ford nikada nije bio, za oko, privlacan auto. Pricam o dizajnu, nekako mi je previse obican- prosecan, necu da kazem ruzan.

Sto se mehanike tice, danas su automobili vrlo slicni sto se kvarova tice, na kraju se sve svodi na projektovanje alata koji proizvode delove za motore. Jer kada iz fabrike izadje deo koji za manje od milimetra odstupa od planova, to ce se kasnije, posle XYZ... kilometara odraziti na neki veci ili manji kvar.

Tako da se moze desiti da vozite Alfu 20 godina bez kvara, a BMW posle 100k km da napravi stetu na motoru, menjacu... od 5k evra...

Desavaju se i serijski propusti, kada cela serija delova za motor bude skart, ali takve probleme resava proizvodjac.

Đoko

pre 2 godine

Premal mi je ovaj televizor, mogli su ove rešetke ventilacije dole ispod maknuti pa ovaj ekran prema dole još produžiti e to bi već bilo ok.

fergazer

pre 2 godine

Коме бре требају оволики таблети, поготово кад овако штрче
(Valdens,

Ja bi zabranio sve sto je na struju. Stari dobri karburator i vozi.

Milan

pre 2 godine

@Capriolo R- Line
vašu priču sa prodavcem treba ponavljati na svakom seminaru o prodaji - sa naslovom kako ne prodavati. U mom poslu nikada nisam dobio takav odgovor, sve parole o proizvodu ispričaju pre završnih pregovora o ceni a onda na kraju uvek sledi do 2% popusta ili uključivanje u cenu dodatnih stavki.
BTW, o fordu generalno dovoljno govori podatak da su od drugog najvećeg proizvođača u svetu stigli do firme koja preživljava od kamioneta. Ako teslin sajbertrak bude uspešan - ford odlazi u istoriju do 2030 kao i GM

Čeki opinionista del cazzo

pre 2 godine

Da ne dužim mnogo, ali "Ford" je zadnji lep auto napravio krajem prošlog veka!
Mislim naravno na "Escort" 4.-te generacije.
Još kada je u indigo plavoj boji sa "škrgama" na haubi i zadnjim spojlerom koji je toliko masivan da mu treba podupirač... jasno je da pričam o "Coswortu".
Ovaj "Fokus" koji predstavljaju u članku je pljunuti "Audi A3 "!
Više i ne znam iz koje godine jer zadnjih 15 godina izgledaju isto.Uglavnom,
"Fordov" dizajner treba da očekuje tužbu za plagijat.
Što se tiče tableta na konzoli koji počinju da liče na televizore,pretpostavljam da će trku dobiti oni koji uguraju ekran od 55 inča...

Saša

pre 2 godine

Nekako mi facelift prethodne generacije (mk 3.5) izgleda više sportski, nekako mi je više svoj, od ove nove! Ne sumnjam da je veoma dobar, ali se utopio u masu ostalih marki i modela!

Ivan ZG

pre 2 godine

Ford uvijek nekako na pola odradi zadatak. I pri ovom redizajnu nisu htjeli mijenjati mjesto za ekran pa je on previsoko. Stari, manji ekran je mogao biti na tom mjestu, ali ovaj skoro duplo veći je previsoko.
Sa druge strane ova podignuta maska je puno ljepša od one stare spuštene. Općenito taj trend spuštanja "nosa" mi se ne sviđa pa mi tako stari i30 izgleda bolje od novog od naprijed.
Focus je izgubio dobar dio svoje popularnosti zbog prošle generacije i iako je ova puno prostranija, cijena ju je učinila slabo popularnom.
Jednostavno Ford traži previše. Focus Active ne možete naći ispod 20.000 eura sa najslabijim motorom i opremom, a u slučaju karavana, bolje opreme i malo jačeg motora sve ode na 26-27.000 eura, a za te novce imate barem 30 modela na izbor.

Zivadin

pre 2 godine

Meni je pre 7 godina neki slepac skinuo original metlice sa golfa 2 i nakacio neke njegove kineske. Ne mogu da opisem vrhunac tog bezobrazluka i koliko loseg zelim toj osobi. Golf mi puni 40 godina naredne godine i zvanicno postaje oldtajmer. Sredio sam ga tip top, kozna sedista i sve u fulu, nova farba pre 2 godine. Garazirao sam ga pre par meseci i samo jednom mesecno ga provozam da oseti put. Taj auto je presao preko 700 hiljada km i osecam da moze jos toliko jer takvog kvaliteta vise nece biti. Da se razumemo vec 15 godina koristim druga auta ali ovaj sam koristio u najgore i u najbolje vreme. Prosao sam sa njim i rat i stotine svadbi, prevozio kokoske i ranjenike, zenu kad se poradjala i jednostavno postoji ogromna sentimentalna vrednost. I onda mi neki slepac skine metlice jer takve vise ne prave.

Lars

pre 2 godine

Mislim da grešite oko ovog tableta.. ako malo bolje pogledate maltene je u nivou instrument table. Ukoliko je rezolucija dobra i ako su boje dobro izabrane ne vidim da velika dijagonala moze da smeta.. i ja vise volim kad je ekran ugradjen u konzolu, uostalom sam imam ekran od 8 inča u toj konfiguraciji i ništa mi ne bi smetalo sa da je dva inča veći. Super su multimedije, olaksavaju vožnju značajno.. naravno da ima loših primera ali realno ne mogu i ne želim da se vratim na analogne sisteme ako se bas ne radi o nekoj 911. iz 80ih godina. Živeo 21. vek!

kaboom

pre 2 godine

Za multimediju su iskoristili isti ekran iz mach-e i ostalih vecih novijih Fordova sto nikako ne ide sa ovim manjim focusom. Svuda pise da ce novi sync 4 (koji ja zasnovan na google os sto je sjajno) raditi i na ekranima od 8 inča, ne znam zasto nisu zadržali 8 inca na focusu, mozda i jesu u nekoj osnovnoj varijanti a ovaj veći ekran je za neku najskuplju verziju. U svakom slucaju prosle nedelje sam odradio probnu voznju kuge phev st-line i zatrazio ponudu za isti taj model sa malo dodatne opreme, jer sam st-line donosi dosta opreme kao standard, i cena je ukupno izasla na 50k?!?! Hej Kuga!!! Cena kao da je premijum segment a auto, iako spolja zaista meni lično lep i atraktivan, unutra je copy/paste focusa, bukvalno. Jeftina tanka plastika na sve strane, dugmici klimavi samo sto ne ispadnu, drske na vratima samo sto ne otpadnu kad zatvoris vrata. Bas sam se razocarao sa ujutrasnjoscu ali cena me je potpuno oduvala.

Pera Srbin

pre 2 godine

Meni je u ovoj klasi zakon nova 308 i spolja i iznutra. Megan je odličan dizajnerski, unutra vrlo moderan sa uspravnim centralnim ekranom.
Na Golfu 8 su prednja vrata obložena mekanim gumiranim materijalom, a zadnja tvrdom plastikom. Smatram da tek treba da se dokaže posle solidne 7 mice. Ford je mehanički solidan, ali u enterijeru su "socijala" znači siva plastika.

ranzo

pre 2 godine

Šteta što se ova marka vozila kod nas "izgubila".Čujem da su tome kumovali zvanični uvoznici, servisna politika...
(Slavko, 15. oktobar 2021 11:03)
Rezervni dijelovi jako skupi

znalac

pre 2 godine

@milan
twsla će da ugrozi ford i gm?
hajde da i taj film vidimo da neko sa skroz limitiranim kapacitetom proizvodnje igrozi globalne gigante...
(na stranu što je evropski ford potpuno autonoman već godinama, a ti pominješ američku filijalu...)
inače, samo čekam da struja poslupi 2-3 puta i da države i na nju uvedu akcize (a hoće budi uveren), pa da vidim onda vizionare koji predviđaju tako skor nestanak tradicionalnih proizvođača

Molder

pre 2 godine

@Milan
Uh, sto volim ove "analiticare" sto predvidjaju buducnost,na osnovu "velikih intelektualnih i obrazovnih" sposobnosti...Prijatelju,nisu ti Ford i GM radionice kao Zastava,a i Kodak i Nokia su samo kancelarije za njih.To su multinacionalne korporacije,koje bezmalo traju vec vise od 100 godina,prezivele ratove,ekonomske,naftne krize sta sve ne,imaju strahovite ljudske resurse i kapitala,upravo ulazu 11 milijardi u elektrifikaciju,ali se zeznuli jer nisu pitali Milana da im kaze gde grese i kako ce propasti...Zemljo,otvori se...

Znam

pre 2 godine

znate zašto se pravi Ford?
(kibo, 15. oktobar 2021 21:36)

Zato sto je gospodin Henry Ford dosao na sjajnu ideju da proizvodi automobile. I prvi je maknuo vozacko sediste na levu stranu, ostali proizvodjaci su to posle kopirali.

Dobar je

pre 2 godine

@Brada BG
Moje iskustvo sa Focus karavanom 1.5.
Izvanredno se vozi i vrlo umereno troši.
Meni je mana prostor pozadi. Za naše uslove malo niži prednji kraj ( možda sam ja nedovoljno pažljiv).
Ne dopada mi se instrument tabla što drugima ne mora značiti.

бананамен

pre 2 godine

Па не свиђа ми се маска некако је корејска сва. Остало је ок подсећа на кеца !

Srđan BL

pre 2 godine

Pera Srbin
I kod sedmice je napred na vratima gornji dio od meke plastike, a na zadnjim tvrda... Tako da tu nema neke razlike... Samo na sesticama je bilo jednako na svim vratima...

Kiza

pre 2 godine

Ne odaje neki kvalitet.Dizajn koji ce vrlo brzo biti prevazidjen.Motorizacija cini mi se siromasna,malo paleta motora u ponudi....Sto ze dizajna tice,reno megan mi ostavlja mnogo bolji utisak.E sad koliko je kvalitetniji od forda pitanje je,verovatno da jeste.Svakako po meni najkreativniji auto srednje klase-megan.Golf,pezo,astra mi izgledaju bezlicni

samo jaretina

pre 2 godine

Meni izgleda potpuno "generički" ... I aktuelna motorizacija je bez veze.
(Al, 15. oktobar 2021 12:09)

pusti ti izgled, samo ti uzmi novo i ne sekiraj se za ovaj izgled, dovoljno je dobar. dokle više ti leševi sa dušom.

a što se tiče motorizacije, pa računaj da je u sledećem fokusu nećeš ni imati u obliku na koji si navikao, stoga kupuj ovo sada što se nudi i ne pitaj za cenu.

gradjaninX

pre 2 godine

Dizajn je vec par godina Aston Martin fazon, posto su drzali bili Aston Marton, naravno da su preuzeli sta valja. Nije tu nista osvezeno sto se dizajna tice, samo nastavljeno i pokvareno (po mom misljenju). Lepsi je bio dizajn dok su se drzali Astonovog recepta, sad opet neko iz Forda nesto forsira da se menja i ovo ono...bice to ruzxni automobili ponovo za par godina.

Molder

pre 2 godine

@Milan
"Ozbiljni analiticari",kada to neko kaze ide mi se u toalet!Navedi jednog,zivota ti...Ne umeju ni vreme da pogode sutra a kamoli nesto drugo.Fascinatno je koliko pojma nemas o auto industriji,vec se oslanjas na "youtjubersku" statistiku,a o ekonomskim pojmovima tipa kriza rasta od krize opadanja da i ne govorimo!Nisu propali u mnogo tezim trenucima, takav brend,kvalitet,tradicija i mnogo stosta sto cini auto se ne gubi lako.I ne siri dezinformacije,samo u prvoj polovini 2021 su prodali preko 500000 vozila,cak 22.6% vise nego prethodne godine,i ne prodaje se samo Puma dobro vec i Kuga,Tranzit,Ranger.Nije lepo lupetati...

Milan

pre 2 godine

@Molder
Očigledno ti znaš bolje nego car sales database? Svi imaju rast u prvoj polovini godine jer se zbog lokdauna nije ni prodavalo u Q2 prošle godine. Pravo merilo je 2019 a Ford ima pad i nikad manji tržišni udeo u evropi. Nikad nisu bili iza Toyote i Hjundai+Kia a sad jesu. Ako ti je za utehu u srbiji nisu ni u prvih 15 po prodaji, udeo u evropi ispod 5%, u SAD prvi put u istoriji ispod 14%. Briljiraju na svim poljima.
Autoindustrija se menja, svidelo se nekom ili ne. Ko bi pre 20 godina rekao da će japanci nestati iz potrošačke elektronike pa nestadoše. Može se sutra desiti i njihovoj autoindustriji.

Milan

pre 2 godine

@znalac
Neće samo tesla, već svi oni koji se prilagode. Biće tu puno novih, kineskih i američkih proizvođača, nešto tradicionalnih će preživeti ali veliki broj će nestati ili će biti samo brend nekog drugog proizvođača. Ford kamionet ima brend, neko će ga preuzeti kao i mustang.
Kodak i Nokia su pokazatelji šta biva kada se neko ne prilagodi vremenu.

Milan

pre 2 godine

@Molder
Ne kaže to Milan ili Dragan već ozbiljni analitičari koji preporučuju prodaju njihovih akcija, i još više njihovi finansijski rezultati. Ford je u evropi spao na jedan uspešan model - pumu, prodao za osam meseci jedva 400.000 automobila, ima najmanje tržišno učešće od kada postoji i nema nijedan perspektivni model. Nestaće iz evrope kao i GM

Beogradjanin

pre 2 godine

Vozim Fokus MK 2,5 12 godina, pre toga Fiestu 2005.sve dizel. Fokus sa multilinkom. Išao da gledam i kupim novog Fokusa. Sa strane me izbocine na krilima podsećaju na Escorta iz 72,ko se seca tog automobila. Inače, glavni zaključak i razlog odustajanja od kupovine je osećaj malog prostora u kolima, manji svakako nego u mom fokusu, i nategnuta veličina prtljažnika. Deluje mi kao povećana Fiesta. Inače, MK 2,5 1,8tdci koji vozim za ovaj deluje kao ladja što se tiče veličine. To mi je i jedan od osećaja, da su nešto sabili. Ne tvrdim da jesu ali govorim o osećaju.

Spgkdria

pre 2 godine

@(Molder, 17. oktobar 2021 14:59)

Ajde paljevino iskuliraj. Prodaja im definitivno ne ide ove godine. Ne kazem da su to losi automobili, bas naprotiv, ali eto u Evropi su u velikom padu trenutno. Drzi ih Ranger i komercijalni program, a u SAD F-150, 250...
Bronco kad krene im je svetla tacka, barem po rezervacijama.

Beogradjanin

pre 2 godine

Vozim Fokus MK 2,5 12 godina, pre toga Fiestu 2005.sve dizel. Fokus sa multilinkom. Išao da gledam i kupim novog Fokusa. Sa strane me izbocine na krilima podsećaju na Escorta iz 72,ko se seca tog automobila. Inače, glavni zaključak i razlog odustajanja od kupovine je osećaj malog prostora u kolima, manji svakako nego u mom fokusu, i nategnuta veličina prtljažnika. Deluje mi kao povećana Fiesta. Inače, MK 2,5 1,8tdci koji vozim za ovaj deluje kao ladja što se tiče veličine. To mi je i jedan od osećaja, da su nešto sabili. Ne tvrdim da jesu ali govorim o osećaju.

Mita

pre 1 godinu

Bolji je auto od Golfa,definitivno.Jedina mu je mana što nema multilink u svim modelima,nego samo od 150KS i više i u St line-u i u većim paketima opreme.

Kiza

pre 2 godine

Ne odaje neki kvalitet.Dizajn koji ce vrlo brzo biti prevazidjen.Motorizacija cini mi se siromasna,malo paleta motora u ponudi....Sto ze dizajna tice,reno megan mi ostavlja mnogo bolji utisak.E sad koliko je kvalitetniji od forda pitanje je,verovatno da jeste.Svakako po meni najkreativniji auto srednje klase-megan.Golf,pezo,astra mi izgledaju bezlicni

Čeki opinionista del cazzo

pre 2 godine

Da ne dužim mnogo, ali "Ford" je zadnji lep auto napravio krajem prošlog veka!
Mislim naravno na "Escort" 4.-te generacije.
Još kada je u indigo plavoj boji sa "škrgama" na haubi i zadnjim spojlerom koji je toliko masivan da mu treba podupirač... jasno je da pričam o "Coswortu".
Ovaj "Fokus" koji predstavljaju u članku je pljunuti "Audi A3 "!
Više i ne znam iz koje godine jer zadnjih 15 godina izgledaju isto.Uglavnom,
"Fordov" dizajner treba da očekuje tužbu za plagijat.
Što se tiče tableta na konzoli koji počinju da liče na televizore,pretpostavljam da će trku dobiti oni koji uguraju ekran od 55 inča...

f

pre 2 godine

Ono sto mi se izmedju ostalog svidja kod Forda, koje vozim evo vec nekih 16 godina, jeste to sto uvek izbacuju za svaku generaciju po jednu restajling verziju, bilo to neke mini izmene uradjenje na farovima, opet odradi se to neko osvezenje, i ne bude isti automobil proizveden 2013. i sad 2021. npr. , a radi se o modelu iz iste generacije.

fergazer

pre 2 godine

Коме бре требају оволики таблети, поготово кад овако штрче
(Valdens,

Ja bi zabranio sve sto je na struju. Stari dobri karburator i vozi.

бананамен

pre 2 godine

Па не свиђа ми се маска некако је корејска сва. Остало је ок подсећа на кеца !

Al

pre 2 godine

Meni izgleda potpuno "generički". Kao hjundai i30, na primer. Korejcima to i da oprostiš, ali Fordu...
Nikad mi fokus nije ništa značio, ali kad vidim ovog, zažalim za njegovom prvom, pa čak i drugom generacijom. I aktuelna motorizacija je bez veze.

ranzo

pre 2 godine

Šteta što se ova marka vozila kod nas "izgubila".Čujem da su tome kumovali zvanični uvoznici, servisna politika...
(Slavko, 15. oktobar 2021 11:03)
Rezervni dijelovi jako skupi

Mita

pre 2 godine

100 ljudi, 100 cudi, ali meni Ford nikada nije bio, za oko, privlacan auto. Pricam o dizajnu, nekako mi je previse obican- prosecan, necu da kazem ruzan.

Sto se mehanike tice, danas su automobili vrlo slicni sto se kvarova tice, na kraju se sve svodi na projektovanje alata koji proizvode delove za motore. Jer kada iz fabrike izadje deo koji za manje od milimetra odstupa od planova, to ce se kasnije, posle XYZ... kilometara odraziti na neki veci ili manji kvar.

Tako da se moze desiti da vozite Alfu 20 godina bez kvara, a BMW posle 100k km da napravi stetu na motoru, menjacu... od 5k evra...

Desavaju se i serijski propusti, kada cela serija delova za motor bude skart, ali takve probleme resava proizvodjac.

J4ZZ3R

pre 2 godine

Da ne vozim Civic, vozio bih Mazdu 3. Treci izbor bi bio Focus, ali me jeftini enterijer toliko nervira da bih mozda ipak pre uzeo 308, ali definitvno Focus ore Golfa

Capriolo R-Line

pre 2 godine

Malo su preterali sa veličinom ovog televizora, ali, meni se Focus jako dopada. Spolja. Iznutra. Ergonomija savršena.
Pre oko dve godine sam bio u ozbiljnim pregovorima da kupim jedan karavanski primerak, ali u svetlu brzine pada vrednosti forda nerviralo me je što su mi za njega tražili isto koliko i Toyota za karavansku Corollu sa 1,2T (oko 26,5k, uz fiktivne „popuste“, oba). Bilo je to „Focus po ceni Corolle“, ali i uz istinu da je meni komfor ta dva vozila neuporediv (Focus SW je daleko iznad svakog proseka C segmenta, a Corolla TS je ponudom prostora bukvalno dno C segmenta).
A kada zamolih prodavca Forda za neki stvarni popust, odgovor je bio:
„Kupovinom Focusa ne kupujete samo automobil od XY sume novca, nego kupujete nesto mnogo više. Kupujete uživanje u vožnji i u svakom pređenom kilometru, kupujete vozilo koje je jedinstveno i koje ste konfigurisali po svojoj želji. Za takve stvari nije bitno da li je 1.000 EUR visa ili niža cena. “

Te reči mi i danas odzvanjaju u glavi … Jer, čovek je načelno potpuno u pravu. Jednom se živi i nema smisla samo zbog “popusta” ili “dobre cene” kupiti nešto što će vas kasnije godinama “žuljati”.
I zato zavidim kupcu onog salonskog karavanskog Mondea sa cenom od 35.490 … Mada, greh je i što se čovek ipak malo stis'o pa nije doplatio i za panoramu.

A Fordu svaka sreća. Pa i sa Focusom, jer danas pročitah da njegova prodaja prestaje i na tržištu Australije. Niko ga izgleda neće.

Pantelija

pre 2 godine

Ne odaje neki kvalitet.Dizajn koji ce vrlo brzo biti prevazidjen.Motorizacija cini mi se siromasna,malo paleta motora u ponudi....Sto ze dizajna tice,reno megan mi ostavlja mnogo bolji utisak.E sad koliko je kvalitetniji od forda pitanje je,verovatno da jeste.Svakako po meni najkreativniji auto srednje klase-megan.Golf,pezo,astra mi izgledaju bezlicni
(Kiza, 15. oktobar 2021 16:48)

Megan kvalitetniji od Fokusa. Sta sve ljudi nece napisati. Pa Megan je na dnu lestvice pouzdanosti a o voznim karakteristikama ne moze da se poredi sa Fokusom. Ti ili se prodavac Renault vozila ili nemas pojma o automobilima.

Pera Srbin

pre 2 godine

Meni je u ovoj klasi zakon nova 308 i spolja i iznutra. Megan je odličan dizajnerski, unutra vrlo moderan sa uspravnim centralnim ekranom.
Na Golfu 8 su prednja vrata obložena mekanim gumiranim materijalom, a zadnja tvrdom plastikom. Smatram da tek treba da se dokaže posle solidne 7 mice. Ford je mehanički solidan, ali u enterijeru su "socijala" znači siva plastika.

dome

pre 2 godine

tablet je ok samo treba da se spusti dole. kako je moguce da ga balvani stave tako visoko. pokusali da imitiraju teslu i zeznuli. u tesli ekran je spusten skroz dole.

miki

pre 2 godine

Sve, sve... Ali kad vidim ovaj natakareni tablet na sred konzole... Mnogo velika glupost sto se takmice ciji ce veci da bude. Napravi kompaktno i ugradi u tablu. Ovako samo odvlaci paznju vozaca. Pa necu ja da gledam filmome i spotove dok vozim. Glupost!!!

Kobaja Grande

pre 2 godine

Focus je odlican auto. Kvalitetan, dobro se vozi.
Koliko vidim,.u majnovijoj inkarnaciji izbacise svr motore osim malog od 1000 kubila. Ko hoce jace, moze samo ST od 2300cm3 ili 1.5 dizel (a znamo da ih miko nece kupovati).
Moj izbor pao bi na karavan, definitivno. Odlicne vozne karakteristike i ogroman gepek.
A cenu necu da komentarisem. Prethodni Focus 1.0 ecoboost startovao je na 12000eur, ovaj novi na 18000eur.

Lars

pre 2 godine

Mislim da grešite oko ovog tableta.. ako malo bolje pogledate maltene je u nivou instrument table. Ukoliko je rezolucija dobra i ako su boje dobro izabrane ne vidim da velika dijagonala moze da smeta.. i ja vise volim kad je ekran ugradjen u konzolu, uostalom sam imam ekran od 8 inča u toj konfiguraciji i ništa mi ne bi smetalo sa da je dva inča veći. Super su multimedije, olaksavaju vožnju značajno.. naravno da ima loših primera ali realno ne mogu i ne želim da se vratim na analogne sisteme ako se bas ne radi o nekoj 911. iz 80ih godina. Živeo 21. vek!

abv

pre 2 godine

@Slavko

Servisi ( osim Granda) su sasvim povoljni i Ok. . Preporucujem onaj u Cacku. Delovi nisu skupi.
Ali nervira me nedostatak ideja za dizajn i insistiranje na "televizorima" u autu

Milan

pre 2 godine

@Capriolo R- Line
vašu priču sa prodavcem treba ponavljati na svakom seminaru o prodaji - sa naslovom kako ne prodavati. U mom poslu nikada nisam dobio takav odgovor, sve parole o proizvodu ispričaju pre završnih pregovora o ceni a onda na kraju uvek sledi do 2% popusta ili uključivanje u cenu dodatnih stavki.
BTW, o fordu generalno dovoljno govori podatak da su od drugog najvećeg proizvođača u svetu stigli do firme koja preživljava od kamioneta. Ako teslin sajbertrak bude uspešan - ford odlazi u istoriju do 2030 kao i GM

Zivadin

pre 2 godine

Meni je pre 7 godina neki slepac skinuo original metlice sa golfa 2 i nakacio neke njegove kineske. Ne mogu da opisem vrhunac tog bezobrazluka i koliko loseg zelim toj osobi. Golf mi puni 40 godina naredne godine i zvanicno postaje oldtajmer. Sredio sam ga tip top, kozna sedista i sve u fulu, nova farba pre 2 godine. Garazirao sam ga pre par meseci i samo jednom mesecno ga provozam da oseti put. Taj auto je presao preko 700 hiljada km i osecam da moze jos toliko jer takvog kvaliteta vise nece biti. Da se razumemo vec 15 godina koristim druga auta ali ovaj sam koristio u najgore i u najbolje vreme. Prosao sam sa njim i rat i stotine svadbi, prevozio kokoske i ranjenike, zenu kad se poradjala i jednostavno postoji ogromna sentimentalna vrednost. I onda mi neki slepac skine metlice jer takve vise ne prave.

Ivan ZG

pre 2 godine

Ford uvijek nekako na pola odradi zadatak. I pri ovom redizajnu nisu htjeli mijenjati mjesto za ekran pa je on previsoko. Stari, manji ekran je mogao biti na tom mjestu, ali ovaj skoro duplo veći je previsoko.
Sa druge strane ova podignuta maska je puno ljepša od one stare spuštene. Općenito taj trend spuštanja "nosa" mi se ne sviđa pa mi tako stari i30 izgleda bolje od novog od naprijed.
Focus je izgubio dobar dio svoje popularnosti zbog prošle generacije i iako je ova puno prostranija, cijena ju je učinila slabo popularnom.
Jednostavno Ford traži previše. Focus Active ne možete naći ispod 20.000 eura sa najslabijim motorom i opremom, a u slučaju karavana, bolje opreme i malo jačeg motora sve ode na 26-27.000 eura, a za te novce imate barem 30 modela na izbor.

ja

pre 2 godine

Zašto tako mali tablet? Ne , ne, ne, tablet treba da bude veći od šoferke, pa zar ne znate šta sve tamo tako neophodno treba da se nalazi? Bezveze je što uopšte i ima šoferku, kome to još treba, a i čemu služi, a i naporno je da se na nju ponekad skrene pogled, jer tabletčina je ono što nama treba...

Pravedni

pre 2 godine

Meni se dizajnerski svidja mnogo vise od sterilnog Golfa 8, koji je sve, samo ne Golf. Do Golfa 6 priznajem, nema boljeg u klasi, posle 7. i 8. generacija, 150 kg lakse od 6-ice, dno dna stednje na svakom koraku

Volim i ja vas

pre 2 godine

Što se upravjlivosti tiče, bez konkurencije u klasi. Ko voli da vozi ne treba da traži dalje.
O ostalom može da se diskutuje.

samo jaretina

pre 2 godine

Meni izgleda potpuno "generički" ... I aktuelna motorizacija je bez veze.
(Al, 15. oktobar 2021 12:09)

pusti ti izgled, samo ti uzmi novo i ne sekiraj se za ovaj izgled, dovoljno je dobar. dokle više ti leševi sa dušom.

a što se tiče motorizacije, pa računaj da je u sledećem fokusu nećeš ni imati u obliku na koji si navikao, stoga kupuj ovo sada što se nudi i ne pitaj za cenu.

Lars

pre 2 godine

@Ono sto mi se izmedju ostalog svidja kod Forda, koje vozim evo vec nekih 16 godina, jeste to sto uvek izbacuju za svaku generaciju po jednu restajling verziju, bilo to neke mini izmene uradjenje na farovima, opet odradi se to neko osvezenje, i ne bude isti automobil proizveden 2013. i sad 2021. npr. , a radi se o modelu iz iste generacije.
(f, 15. oktobar 2021 10:29

Sjajno, onda bi trebalo da ti se svidjaju svi brendovi automobila jer ne postoji nijedan koji to ne radi :)

Locutus

pre 2 godine

tablet je ok samo treba da se spusti dole. kako je moguce da ga balvani stave tako visoko. pokusali da imitiraju teslu i zeznuli. u tesli ekran je spusten skroz dole.
(dome, 15. oktobar 2021 11:54)

Pretpostavljam da u Fordu ipak znaju zašto su tako uradili. Mislim, nije moguće da su baš svi u Fordu balvani.

Tablet postavljen nisko je nesreća u najavi. Visoko postavljen tablet omogućava vozaču da bar perifernim vidom prati šta se dešava na putu. Tesla je druga priča, oni furaju autopilota.

3210

pre 2 godine

U autu imam najsavremeniju multimediju veličine 8 inča, mislim da je to optimalna veličina i sve preko toga može se nazvati velikim tabletom koji samo smeta u vožnji i narušava izgled centralne konzole.

SAMO SLOGA SRBINA SPAŠAVA

pre 2 godine

Odličan! Ford je uvek pravio lepe aute, pogotovo Mondeo i Focus. Zato VW napravi sve super, al imaju dizajnere koji lenjirom dizajniraju. Video juče Golf 8. Zadnji kraj još nekako al prednji... Katastrofa!

Boki

pre 2 godine

Malo šminke a u suštini ništa novo. Dovoljno da mu dignu cenu za 2-3000 € pa se dolazi u apsurdnu situaciju da bez 20000€ ne treba ni ulaziti u auto salon da neko da za klot Fokusa.

Stranac

pre 2 godine

Vozio sam 6 godina Focus dizel 150KS Titanium X. Puna oprema, automatski mjenjac, koza, navigacija, mijenjanje brzina na volanu, automatska kuka… bukvalno sve. Ljudi moji, kakav je to automobil bio. Niti jedna greska ili kvar za 6 godina. Uzeli ga u Tesli kao zamjenu kad sam kupovao Model 3. Prodali su ga isti dan.

kaboom

pre 2 godine

Za multimediju su iskoristili isti ekran iz mach-e i ostalih vecih novijih Fordova sto nikako ne ide sa ovim manjim focusom. Svuda pise da ce novi sync 4 (koji ja zasnovan na google os sto je sjajno) raditi i na ekranima od 8 inča, ne znam zasto nisu zadržali 8 inca na focusu, mozda i jesu u nekoj osnovnoj varijanti a ovaj veći ekran je za neku najskuplju verziju. U svakom slucaju prosle nedelje sam odradio probnu voznju kuge phev st-line i zatrazio ponudu za isti taj model sa malo dodatne opreme, jer sam st-line donosi dosta opreme kao standard, i cena je ukupno izasla na 50k?!?! Hej Kuga!!! Cena kao da je premijum segment a auto, iako spolja zaista meni lično lep i atraktivan, unutra je copy/paste focusa, bukvalno. Jeftina tanka plastika na sve strane, dugmici klimavi samo sto ne ispadnu, drske na vratima samo sto ne otpadnu kad zatvoris vrata. Bas sam se razocarao sa ujutrasnjoscu ali cena me je potpuno oduvala.

Milan

pre 2 godine

@Molder
Ne kaže to Milan ili Dragan već ozbiljni analitičari koji preporučuju prodaju njihovih akcija, i još više njihovi finansijski rezultati. Ford je u evropi spao na jedan uspešan model - pumu, prodao za osam meseci jedva 400.000 automobila, ima najmanje tržišno učešće od kada postoji i nema nijedan perspektivni model. Nestaće iz evrope kao i GM

MiCkeyAlneMause

pre 2 godine

Ford focus je odlican auto. Imam benzinca 1.8 16 v 116 ks. Izuzetno pouzdan automobil, pravo uzivanje u voznji po krivinama.Preferiram hecbek ! Focus ?

Veliki brat

pre 2 godine

Sećam se kad su na akciji za 16.990 mogli da se kupe Ford Kuga, Hyundai ix35/Tucson ili Kia Sportage, Hyundai i Kia su nešto malo poskupljali, sad su tipa 22-23k evra, ali Kuga je 26k evra, i to na akciji, inače redovna cena 33k.
Jeste da je u pitanju 1.5 Ecoboost motor umesto atmosferca, ali to ne opravdava DUPLO veću cenu.

Ford je kao nov auto zato i nestao sa srpskih puteva, ne znam kako je u ostatku Evrope, ali ovde mogu da zatvore salone, jer po ovim cenama ga niko normalan neće kupovati.

dome

pre 2 godine

problem je sto vise ovakvi automobili ne kostaju €12,000 vec €22,000. u americi prosecna cena novog automobila skocila sa $35,000 prosle godine na $45,000 ove godine. poredjenja radi, ove godine je u Srbiji prodato manje od 1000 automobila preko €50,000. imamo 2000 prodatih mercedesa, bmw, audija i porsea zajedno, a prosecna cena im je €30,000.

Đoko

pre 2 godine

Premal mi je ovaj televizor, mogli su ove rešetke ventilacije dole ispod maknuti pa ovaj ekran prema dole još produžiti e to bi već bilo ok.

gradjaninX

pre 2 godine

Dizajn je vec par godina Aston Martin fazon, posto su drzali bili Aston Marton, naravno da su preuzeli sta valja. Nije tu nista osvezeno sto se dizajna tice, samo nastavljeno i pokvareno (po mom misljenju). Lepsi je bio dizajn dok su se drzali Astonovog recepta, sad opet neko iz Forda nesto forsira da se menja i ovo ono...bice to ruzxni automobili ponovo za par godina.

Saša

pre 2 godine

Nekako mi facelift prethodne generacije (mk 3.5) izgleda više sportski, nekako mi je više svoj, od ove nove! Ne sumnjam da je veoma dobar, ali se utopio u masu ostalih marki i modela!

Комша

pre 2 godine

znate zašto se pravi Ford?
(kibo, 15. oktobar 2021 21:36)
Да би ти покушао да бациш фору стару две деценије мислећи да си тиме духовит?

Milan

pre 2 godine

@znalac
Neće samo tesla, već svi oni koji se prilagode. Biće tu puno novih, kineskih i američkih proizvođača, nešto tradicionalnih će preživeti ali veliki broj će nestati ili će biti samo brend nekog drugog proizvođača. Ford kamionet ima brend, neko će ga preuzeti kao i mustang.
Kodak i Nokia su pokazatelji šta biva kada se neko ne prilagodi vremenu.

Molder

pre 2 godine

@Milan
Uh, sto volim ove "analiticare" sto predvidjaju buducnost,na osnovu "velikih intelektualnih i obrazovnih" sposobnosti...Prijatelju,nisu ti Ford i GM radionice kao Zastava,a i Kodak i Nokia su samo kancelarije za njih.To su multinacionalne korporacije,koje bezmalo traju vec vise od 100 godina,prezivele ratove,ekonomske,naftne krize sta sve ne,imaju strahovite ljudske resurse i kapitala,upravo ulazu 11 milijardi u elektrifikaciju,ali se zeznuli jer nisu pitali Milana da im kaze gde grese i kako ce propasti...Zemljo,otvori se...

Djunta

pre 2 godine

Imam verziju iz 2019. sa 1.5 Ecoboostom. Karavan. Odvalio sam na njega ko Stevo Zigon samo sto moj nije bas tako cist. Elem, ruzna mi je centralna konzola ali ovome novom toliko da ne bi mogao da ga vozim. Zasto bre kad je sve drugo savrseno. Ok skoro pa savrseno :)

Iz Busa

pre 2 godine

Na bunite se bezveze za tablet on dolazi u visem stepenu opreme koji kao takav niko ovde nece kupiti a tesko ce biti u uvezen za par godina kod nas od preko u znacajnom broju. E sto se tice da je ford vozacki auto ima jedna zackopljica od prosle serije osnovni model ne dolazi sa poznatim fordovim vesanjem u svim nivojima opreme. Tj ako kupite najjeftinij ford dobijata krutu osovinu nazad ako se otvorite uzivace te u ubedljivo najboljem osecaju voznje u klasi pogotovo po krivudavom putu.

mr.wolf

pre 2 godine

Ono sto mi se izmedju ostalog svidja kod Forda, koje vozim evo vec nekih 16 godina, jeste to sto uvek izbacuju za svaku generaciju po jednu restajling verziju, bilo to neke mini izmene uradjenje na farovima, opet odradi se to neko osvezenje, i ne bude isti automobil proizveden 2013. i sad 2021. npr. , a radi se o modelu iz iste generacije.
(f, 15. oktobar 2021 10:29)

Inace, ostali brendovi to ne rade. To je samo Ford "izmislio".....

Capriolo R-Line

pre 2 godine

"Na bunite se bezveze za tablet on dolazi u visem stepenu opreme koji kao takav niko ovde nece kupiti a tesko ce biti u uvezen za par godina kod nas od preko u znacajnom broju. E sto se tice da je ford vozacki auto ima jedna zackopljica od prosle serije osnovni model ne dolazi sa poznatim fordovim vesanjem u svim nivojima opreme. Tj ako kupite najjeftinij ford dobijata krutu osovinu nazad ako se otvorite uzivace te u ubedljivo najboljem osecaju voznje u klasi pogotovo po krivudavom putu."
(Iz Busa, 15. oktobar 2021 13:52)

Ali, ako kupite focus karavan čak i sa najslabnijim motorom (npr. TDCI 95) i u najnižem paketu opreme, dobićete pozadi multilink.
Za HB je tačno to što se napisali.

axon

pre 2 godine

Vozim jedan iz 2000g i odlično me služi.A ovaj novi,pusta mašta.
(Love, 15. oktobar 2021 20:07)

Imao sam davno golfa 4 2003 godište kupljenog sa 110.000km (nije vozila baba samo do groblja , nego uzeo od prijatelja koji ga kupio novog) prodao posle 3 godine , pa uzeo fokusa. Iskreno, bilo je na silu jer mi trebale pare, a fokus bio 2 godine stariji i više nego duplo jeftiniji. Prešao sam skoro 200.000 sa fokusom, udobniji, više opreme, a ni jedan jedini kvar osim redovnog održavanja. I dan danas se taj fokus vozi kod mene u komšiluku

Spgkdria

pre 2 godine

@(Molder, 17. oktobar 2021 14:59)

Ajde paljevino iskuliraj. Prodaja im definitivno ne ide ove godine. Ne kazem da su to losi automobili, bas naprotiv, ali eto u Evropi su u velikom padu trenutno. Drzi ih Ranger i komercijalni program, a u SAD F-150, 250...
Bronco kad krene im je svetla tacka, barem po rezervacijama.

Vozač

pre 2 godine

Deca mi neće verovati da je Fokus pre samo 4 godine bio jeftiniji od sadašnje Fieste, a Mondeo i Kuga sa 1.5t 160 ks od Sadašnjeg Fokusa 1.0 125.

Fiesta

pre 2 godine

Prethodna varijanta je imala odvojene kontrole za klimu što je daleko bolje rešenje. Slažem se negativnim komentarom o uvozniku, njihov stav se može opisati otprilike kao da mi kupci treba da im budemo zahvalni što su nam ukazali čast da kupimo auto od njih - i zato moj sledeći (nov) automobil verovatno neće biti Ford.

Srđan BL

pre 2 godine

Pera Srbin
I kod sedmice je napred na vratima gornji dio od meke plastike, a na zadnjim tvrda... Tako da tu nema neke razlike... Samo na sesticama je bilo jednako na svim vratima...

znalac

pre 2 godine

@milan
twsla će da ugrozi ford i gm?
hajde da i taj film vidimo da neko sa skroz limitiranim kapacitetom proizvodnje igrozi globalne gigante...
(na stranu što je evropski ford potpuno autonoman već godinama, a ti pominješ američku filijalu...)
inače, samo čekam da struja poslupi 2-3 puta i da države i na nju uvedu akcize (a hoće budi uveren), pa da vidim onda vizionare koji predviđaju tako skor nestanak tradicionalnih proizvođača

Znam

pre 2 godine

znate zašto se pravi Ford?
(kibo, 15. oktobar 2021 21:36)

Zato sto je gospodin Henry Ford dosao na sjajnu ideju da proizvodi automobile. I prvi je maknuo vozacko sediste na levu stranu, ostali proizvodjaci su to posle kopirali.

Milan

pre 2 godine

@Molder
Očigledno ti znaš bolje nego car sales database? Svi imaju rast u prvoj polovini godine jer se zbog lokdauna nije ni prodavalo u Q2 prošle godine. Pravo merilo je 2019 a Ford ima pad i nikad manji tržišni udeo u evropi. Nikad nisu bili iza Toyote i Hjundai+Kia a sad jesu. Ako ti je za utehu u srbiji nisu ni u prvih 15 po prodaji, udeo u evropi ispod 5%, u SAD prvi put u istoriji ispod 14%. Briljiraju na svim poljima.
Autoindustrija se menja, svidelo se nekom ili ne. Ko bi pre 20 godina rekao da će japanci nestati iz potrošačke elektronike pa nestadoše. Može se sutra desiti i njihovoj autoindustriji.

Dobar je

pre 2 godine

@Brada BG
Moje iskustvo sa Focus karavanom 1.5.
Izvanredno se vozi i vrlo umereno troši.
Meni je mana prostor pozadi. Za naše uslove malo niži prednji kraj ( možda sam ja nedovoljno pažljiv).
Ne dopada mi se instrument tabla što drugima ne mora značiti.

Molder

pre 2 godine

@Milan
"Ozbiljni analiticari",kada to neko kaze ide mi se u toalet!Navedi jednog,zivota ti...Ne umeju ni vreme da pogode sutra a kamoli nesto drugo.Fascinatno je koliko pojma nemas o auto industriji,vec se oslanjas na "youtjubersku" statistiku,a o ekonomskim pojmovima tipa kriza rasta od krize opadanja da i ne govorimo!Nisu propali u mnogo tezim trenucima, takav brend,kvalitet,tradicija i mnogo stosta sto cini auto se ne gubi lako.I ne siri dezinformacije,samo u prvoj polovini 2021 su prodali preko 500000 vozila,cak 22.6% vise nego prethodne godine,i ne prodaje se samo Puma dobro vec i Kuga,Tranzit,Ranger.Nije lepo lupetati...

Beogradjanin

pre 2 godine

Vozim Fokus MK 2,5 12 godina, pre toga Fiestu 2005.sve dizel. Fokus sa multilinkom. Išao da gledam i kupim novog Fokusa. Sa strane me izbocine na krilima podsećaju na Escorta iz 72,ko se seca tog automobila. Inače, glavni zaključak i razlog odustajanja od kupovine je osećaj malog prostora u kolima, manji svakako nego u mom fokusu, i nategnuta veličina prtljažnika. Deluje mi kao povećana Fiesta. Inače, MK 2,5 1,8tdci koji vozim za ovaj deluje kao ladja što se tiče veličine. To mi je i jedan od osećaja, da su nešto sabili. Ne tvrdim da jesu ali govorim o osećaju.

Beogradjanin

pre 2 godine

Vozim Fokus MK 2,5 12 godina, pre toga Fiestu 2005.sve dizel. Fokus sa multilinkom. Išao da gledam i kupim novog Fokusa. Sa strane me izbocine na krilima podsećaju na Escorta iz 72,ko se seca tog automobila. Inače, glavni zaključak i razlog odustajanja od kupovine je osećaj malog prostora u kolima, manji svakako nego u mom fokusu, i nategnuta veličina prtljažnika. Deluje mi kao povećana Fiesta. Inače, MK 2,5 1,8tdci koji vozim za ovaj deluje kao ladja što se tiče veličine. To mi je i jedan od osećaja, da su nešto sabili. Ne tvrdim da jesu ali govorim o osećaju.

Mita

pre 1 godinu

Bolji je auto od Golfa,definitivno.Jedina mu je mana što nema multilink u svim modelima,nego samo od 150KS i više i u St line-u i u većim paketima opreme.