tehničar
pre 3 godine
Volim tehniku ali ne u automobilu,preferiram kola sa što manje džidža-midža.
Utorak, 04.08.2020.
15:30
Izvor: B92
pre 3 godine
Volim tehniku ali ne u automobilu,preferiram kola sa što manje džidža-midža.
pre 3 godine
ja se u kolima ispričam sa mobilnim i završim neki lakši posao.
(vruća jaretina, topi se u ustima, 5. avgust 2020 11:42)
Ti si naša lutka, priznaj da cepaš audiobooks Deobe i Seobe i komuniciraš sa piscem putem glasovnih komandi
pre 3 godine
Problem je što u Tesli preteruju sa ukidanjem fizičkih tastera i guraju skoro sve na ekran. Pitanje je da li to rade zbog smanjivanja troškova, dizajna ili praktičnosti, a praktično nije.
pre 3 godine
Bajo moj, danas sam na 5km 10 puta morao da menjam brzinu brisaca, kakva je nenormalna kisa padala. Sitna, pa krupna, brze, sporije, ne pomaze nikakva automatika. Dok se on seti, meni je mutno. Tacno bih izasao iz kola i isao peske da sam morao po ekranu da pipkam svaki put ili da vodim konverzaciju sa automobilom.
pre 3 godine
Jedino model x ima da kazemo kilometar sat i ovaj veliki ekran. Svi ostali samo ovaj veliki ekran
pre 3 godine
Nije nikakav problem za proizvodjace - jednostavno, vratite nam dugmice. Nisam seo u bioskop vec u automobil.
pre 3 godine
ukinuti tac,nikad ruznija unutrasnjost vozila
pre 3 godine
Imam auto sa TS i definitivno utice na paznju, pogled se, hteli ili ne, cesto skrece sa puta na ekran : da naamestis klimu, muziku itd.
A sto se glasovnih komandi tice, ima onaj vic od pre 40 godina, kada je tip iznajmio kamilu. Vlasnik ga pouci : ako zelis da krene kazes "Uf", da kasa "Uf, Uf", da trci "Uf, Uf,Uf", ako zelis da stane : "Alah". Kada je isporobao hod i kas, tip odluci da isproba i galop, ali je, naravno, zaboravio kako se kamila zaustavlja. A kamila kao kamila, trci ravno ka provaliji. Posto se pomolio pred smrt, tip spomene i Alaha i kamila stane, metar pred provalijom. A tip obrise hladan znoj sa cela i veli "Ufff" :-)
Mislite o tome pre nego sto koristite glasovne komande!
pre 3 godine
Ја ти лепо када седнем у моју Dacia Logan MCV спојим телефон преко ВТ са радио уређајем (замисли, ово је нешто што иде са радио уређајем, нема потребе да се доплаћује, коментар за власнике VW групе, где су до скора морали да доплаћују за ВТ ако су хтели), поставим 8" таблен на средину да ми буде навигација и вози и то све за мање од 10 000 еврића за ново, још 300 евра ако ми се баш хоће да имам и фабрички екран да додир. И замисли, доведеме од тачке "А" до тачке "В" исто као и ове из Тесле, а како изгледа Dacia може да буде и узор по квалитету производње и поузданости аута овима у Тесли :)
pre 3 godine
Sve se može promeniti, ali OSNOVNE komande, potrebne za bezbednu vožnju se još uvek, a verujem i zauvek, nalaze iza volana (ili na volanu). Izmedju ostalog i Tesla 3 ih ima. I sve dok je tako, vožnja je bezbedna u pogledu displeja i osnovnih funkcija. To što je ovaj lik hteo da se malo poigra displejom, ili je seo da vozi ne znajući kako da manipuliše brisačima i jeste njegova krivica. U krajnjem slučaju, šta to ima da pogadja proizvodjače i autoindustriju, pa nisu oni platili kaznu.
pre 3 godine
Ti da voziš Model 3 ne bi ostaljao komentare ba B92.
(Z.KG, 4. avgust 2020 16:21)
A sto ne bi!? Nije rekao da vozi RR pa da mislis da je nekakav prezauzeti biznismen. Ovde po Holandiji ih ima kao pleve, puno ljudi ih uzima na lizing preko firme.
Ja licno teram svoju Hondu CR-V koja je tu negde po ceni ako ne i skuplja od modela 3 pa ostavljam komentare ponekad, nisam milijarder samo imam vrlo dobru zaradu za Holandske pojmove.
I da cesto vidim vozace Tesli da prve gluposti u saobracaju cackajuci po touch screen-u. Slazem se da bazicne komande, poput brzine brisaca, treba da budu tako rasporedjene da moze da se manipulise njima bez odvracanja paznje. I ne mislim da je prepoznavanje glasa dovoljjo napredovalo tehnoloski da potpuno zameni taktilne komande.
Nadam se da ce i ovde i drugde slicno da se desi kao u Nemackoj.
pre 3 godine
@Nemanja, 04. avgust 2020 22:10
Čuj kako... Op, op, op, još malo, dooobar!
pre 3 godine
Jedno od prvih stvari što ti kaže instruktor vožnje je da ne smeš da gledaš u menjač dok menjaš brzinu, jer odvlači pogled sa puta i dovodi do zakasnele reakcije. Zašto bi bilo drugačije i kod drugih funkcija u autu, radio, navigacija, touchscreen??
pre 3 godine
Lično se uverio u loš rad glasovnih komandi u vozilu...
Ne nisam ja izgovarao komande...
(P-76ers, 05. avgust 2020 10:52)
kaži tom tipu da baci to smeće i uzme nešto gde funkcioniše, kao na primer teslu.
ja se u kolima ispričam sa mobilnim i završim neki lakši posao.
to jednostavno funkcioniše ako nije neki junk u pitanju, ma koliko vi besneli zbog toga.
pre 3 godine
Ovo je pogresno postavljeno.
Vidi, zna se sta je bezbedno, a sta nije bezbedno. Ukljucivanje/iskljucivanje brisaca radi kao i u svakom drugom automobilu. PODESAVANJA automobila se ne smeju raditi ni na jednom automobilu u toku voznje, bez obzira da li je to preko touch screena, ili preko prekidaca!
Moj drug je sleteo pre nekoliko godina jer je isto podesavao auto u voznji, i gledao u dugmice pored menjaca. Nije imao touch screen. Ili ... je li normalno da otvoris onu kutiju izmedju vozaca i suvozaca, i onda gledas u kutiju umesto u put ispred sebe, i okrivis proizvodjaca i zahtevas da se sve kutije izbace iz svih auta, jer zaboga ugrozavaju bezbednost! Brate, svasta moze da se ugradi u kola, i TV, i razni tableti, infotainment, raznorazni ukrasi, satovi, itd... Zasto to ugrozava bezbednost? Jer ce vozac da gleda u to nesto umesto u put? Pa hajde onda da izbacimo sve iz auta, i muziku, i klimu, i kutije, ventilaciju, jer sve to moze da skrene paznju (ne znam kakvom) vozacu i da napravi udes. Ili je mozda bolje da se podigne kriterijum kome se sve daje dozvola!
pre 3 godine
Jedan bitan delić slagalice: ta Tesla ima fizičku ručicu za kontrolu brisača koja je nadohvat ruke vozaču, potpuno isto kao i svaki "normalan" auto. Utoliko nije bilo potrebe da vozač "brlja" po tačskrinu da bi aktivirao ili podesio brisače. Samim tim, ovo zaista liči na slučaj u kom se vozač igrao svojom "novom fensi spravicom" dok je bio za volanom. Tako da, nit' je sudija lud, niti je za udes kriv Tesla, nego vozač.
pre 3 godine
I dobro šta je bilo u kutiji? I ko je ta Pandora koja se samo u naslovu pominje, a posle nigde u tekstu?
pre 3 godine
браво за суд
браво за судију
pre 3 godine
Cekam samo kad ce gas i kocnicu na ekran da prebace.
(Kaboom, 4. avgust 2020 20:21
Gas je vec godinama "drive by wire" samo sto ne pritiskas prstom ekran nego nogom papucicu. A kocnice rade non stop, ni ne znas da rade, koriguju sve sto mozes da zamislis (i po nesto sto ne mozes...)
pre 3 godine
Тачскрин би требао бити максимално поједостављен а не да морам да стајем да видим где да стиснем...
'бо вас тачскрин...
pre 3 godine
Lično se uverio u loš rad glasovnih komandi u vozilu...
Ne nisam ja izgovarao komande...
pre 3 godine
svaki automobil mlađi od 10 godina koji ima tačskrin sistem kontrole ima i automatizovane funkcije uključenja brisala, svetala klime. Zašto je ovaj Nemac hteo to da čačka pri punoj brzini?!!
pre 3 godine
Kakav enterijer ovde na slici, kao mini Moris iz 1960 sa ugrađenim Čajavec televizorom...
pre 3 godine
Agresivni IT sektor, navikao na večni rast prihoda svuda gura kompjutere.
pre 3 godine
Veliki sam pobornik tehnologije, ali i veliki protivnik u ovom slučaju. Sa displeja eventualno neka obavještenja, i to uz govornu asistenciju. Da ja čačkam po ekranu tokom vožnje, to nikako. Komande na volanu za određene funkcije i navigacija sa govorom, više od toga ne bih dozvoljavao. Uostalom, ako će to da uđe u masovnu upotrebu, treba da bude i dio vozačke obuke, pa da se vidi ko je u stanju to da koristi, a ko ne. Lično mislim niko uspješno.
pre 3 godine
Ta Tesla nema glasovne komande?
pre 3 godine
@igor
Slazem se da je dugme dugme, i da je to dugme skupo za popravku, ali da li su dipeji za automobile Vecni i da li ce oni trajati 30 godina?
Kada ti crkne dugme, zamenis samo njega ili mozes da funkcionises bez njega (barem neces ugrozavati druge u saobracaju ako ti crkne dugme za klimu, nor.). Kda ti crkne displej, ti u slucaju Tesle ostanes bez 70-80% funkcija u automobilu.
Sto se tice cene zamene, ako uzmes da se ekrani za automobile izraduju po dimenzijama i specifikacijama proizvodjaca, dakle nisu standardizovani, onda mozes misliti kolika ce im biti cena u nabavci. To nisu ekrani kao npr. kod kaptopova ili TV, gde postoji standard u dimenzijama i konektorima, pa se izraduju u ogromnim brojevima i samim tim im je cena relativno niska, pristupacna. Za 10 godina, kada nekom bude crkao ekran na Tesli ili bilo kom automobilu gde se veliki broj vitalnih podesavanja kontrolise preko ekrana, cena popravke ce biti skuplja nego cuvenom srpskoj bolesti, plivajucem zamajcu ;)
pre 3 godine
Pa ne funkcioniše kontinentalno pravo na taj način pobogu, pa da jedna presuda automatski znači presude na isti način kasnije. To je anglosaksonsko pravo, ne kontinentalno
pre 3 godine
Na Aliju sam za pola evra kupio magnetni drzac za telefon za kola.. Zakacio fon na ventilaciju na sredini table i sluzi mi da, ako je bas neka hica da nekog zovem ili mene zovu, za sekund se javim, prebacim na speakerphone i tako se dernjam i taj neko i ja, ali je fon bezbedno zakacen.. I tako se jednom javljam pritiskom na slusalicu kad sargarepaaaaaa.. Kaze drug u plavom da sam koristio mobilni u voznji i da ida kazna.. Ja ga pogledam belo i upitam sta mobilni, kakav mobilni.. Pokazuje mi prstom na fon i vadi blokce. Ja mu rekoh 'nije to fon, to je moj touchscreen koji sada ima 95% novih modernih automobila'.. Stade on zbunjen, pa onako sokiran na izjavu mi kaze 'ali ovo nit je nov nit je moderan auto, ovo je Jugo!'.. 'Pa? Ali ja sam koristio ekran, ne telefon.. I ti u toj svojoj Skodi imas ekran, pa ga cackas dok vozis, zar ne? Ako nista, palis i gasis rotaciju i sirenu'... Ostade covek zbunjen i rece 'aj vozi'... Tako da, kolege vozaci, pazite sta radite za volanom :)
pre 3 godine
(Igor, 5. avgust 2020 08:55)
Pa to i jeste problem,što to NE TREBA da radi 30 godina...Budimo realni,ali
Srbija nije centar sveta i automobili se ne prave da traju 30 godina da bi Srbi mogli da ih voze. Najčešće je to period između 8-12 godina i auto je već za promenu (Takva kola najčešće i završe kod nas u Srbiji). Možda ako je premium klasa 15 godina. Ali 30 godina? Pa dođavola niko ne pravi kola da traju 30 godina u današnje vreme,a nisu ih pravili ni pre ako ćemo iskreno. Treba da naprave deo koji će da traje recimo 7-10 godina,pa i da se polomi posle 10 godina nek se zameni za 100 evra nije smak sveta 100 evra po deceniji platiti. Nisu ručkice za brisače "Avio and Space technology" ,zaista nije toliko skupo ni komplikovano,na kraju krajeva uvek se pravilo i nikad nije bilo problem,ali poenta je u tom "marketinškom triku" koji si ti pomenuo,njima jeftinije a i bolji marketing,iz tog razloga i treba zabraniti,predatorsko ponašanje na štetu potrošača.
pre 3 godine
Proci ce i ovo ludilo, pa ce takvim polovnjacima cena biti u bunaru. Smejace se ljudi jednog dana ovom glupom i neprakticnom trendu.
pre 3 godine
@Vala i neka ih prisele da izbace touchscreens. Napraviše kompjuter na točkovima od automobila. Sve veći i veći ekrani. "Podešavao brisače na touchscreenu"... jer je napraviti dugme sa 3-5 režima brzina brisanja previše "staromodno".
(Legend, 4. avgust 2020 16:05)
Nije staromodno nego skupo. Polovne palice za zmigavce i brisace za moj auto star 30 godina kostaju i po 80e. Sta mislis koliko tako nesto kosta kao novo u proizvodnji? Koliko kvalitetni i skupi treba da budu materijali od kojih se to pravi da to moze da radi pouzdano 30 godina i da se pritom svakog dana ko zna koliko puta aktivira? Pa konektori, kablovi... A sta treba da ima u displeju? Par novih linija koda nekog programera i eto nove funkcije. Nema ni kablova, ni konektora, nista. I onda ti lepo uviju g***o u oblandu i prodaju kao napolitanku, satro nova tehnologija, moderno, palice zastarele, nepouzdane, glupe. I majmuni naravno nasednu na marketinski trik i najedu se napolitanki. Dugme je dugme, uvek bilo, uvek ce biti.
pre 3 godine
@Perun
Totalno je nebitno da li je Tesla ili bilo koji drugi automobil svi danas imaju te ekrančine koji više štete nego što koriste. Navigacija ok, ostalo skroz besmisleno.
pre 3 godine
Valjda ce d.bili iz autoindustrije da shvate da ekran ima ogranicenu primenu.
(duki, 04. avgust 2020 16:06)
D.bili iz autoindustrije nece da shvate nista dok im zakon ne propise.
Tako je bilo jedno vreme sa zamenom sijalice oborenog svetla. Svaki zakon te je obavezivao da imas rezervne sijalice u kolima, a oni su u jednom trenutku toliko zakomplikovali da ti je u uputstvu za upotrebu automobila u odeljku zamena sijalice oborenog svetla pisalo posetite najblizu ovlascenu servisnu radionicu. Morao si pola auta da rastavis da zamenis sijalicu. I onda je narod krenuo da se buni po istom principu, zasto me zakon obavezuje da imam rezervnu sijalicu i kaznjava ako je nemam ili ako vozim sa pregorelom sijalicom ako u fabrickom uputstvu zvanicno stoji da je ne mogu zameniti ja vec moram u servis. Onda je automobilskoj industriji propisano da pitanje zamene sijalica moraju tehnicki resiti tako da vozac moze da je zameni za manjeod 10 minuta pored puta bez ikakvog alata. I da vidis kako su resili, ja sam na svom autu koji je proizveden nakon te uredbe obe sijalice u paru zamenio za nesto vise od 10 min i to sam prvi put menjao sijalice na tom autu, ali je sve toliko uprosceno i intuitivno reseno da sve zavrsis u tri poteza. Tako i ovo, dok im se ne propise sta od komandi sme da bude na ekranu a sta mora ostati na fizickim komandama nece se oni zaustaviti.
pre 3 godine
To kao kod nas kada platiš kaznu 200 din...
pre 3 godine
... nije problem kad si kreten, ako nisi staćeš pa ćeš da podešavaš šta hoćeš na touchscreen - u, mislim.
pre 3 godine
@zex
Sirenu mozes bez skretanja pogleda.
Podesavanje touch screen-a ne.
pre 3 godine
Mazda ukinula TS
Razmišljate o tome.
pre 3 godine
cisto sumnjam da je to bio razlog sletanja sa puta, to je verovatno bio izgovor i zato je doticni popio kaznu.
pre 3 godine
Pričam o ovome već duže vreme, konačno jedan normalan sudija. Trebalo bi nekako rešiti šta je dozvoljeno na ekranu, a šta nije jer je ekran gori od telefona. Telefon je moguće približiti glavi (ne opravdavam), a za ekran pogled mora skroz da se skrene sa puta. I jedno i drugo je opasna distrakcija.
pre 3 godine
da li je upotreba screena u kolima opasna, i da li je zato treba zakonom zabraniti?
(Milos Radunkovic, 04. avgust 2020 22:59)
opasnija je cigara u kolima od displeja. znam, pre 15 godina sam pušio. kada ti ispadne dole, kreće panično traženje i ako ti bog pomogne, nećeš ubiti nekog nedužnog.
garantujem da je zbog cigare više izginulo i da će više ginuti nego zbog displeja. i braćo srbistanci, hoćemo li zabraniti cigare u kolima? nećemo? volimo da ginemo zbog cigara? onda da ćutite jer ste se uhvatili za najmanji problem samo zato što ste bedni, ali za cigare ipak imate.
pre 3 godine
na osnovu mog licnog iskustva..svako pipkanje po nekom ekranu odvlaci pažnju sa puta..kad tad mora biti kobno.. ako ne sada onda ce biti za koju godinu.
svaki tehnološki napredak ili pomoc vozacu slabi naše vozacko umijeće, bar u mom slučaju..to vam dodje isto kao sa pametnim telefonom.
niko od nas ne zna vise od 5 tel.brojeva na pamet. prije 20 godina smo znali brojeve cijele familije i svih prijatelja.
tehnologija koliko pomaže toliko i odmaze..
sve smo gluplji i nesposobniji.
pre 3 godine
Hvala milom bogu da se polako otvara i ovo pitanje. Prvi dan sam sa novim autom usao u radar dok sa nesto ceprkao po ekranu.
Bio sam izgubljen jedno nedelju dana dok se nisam navikao.
Uzas i debilana.
pre 3 godine
Mislim da bi svima nama pametnije bilo kada bi automobili ponovo postali ono za sta su namenjeni, a ne neke tehnoloske igracke, koje sluze za zaglupljivanje, za zatupljivanje i za gubljenje vozackih sposobnosti! Primecujem da su ljudi postali tupavi za voznju. Ne umeju vise da se parkiraju bez parking senzora i kamere, potrebno je da im auto sam koci, drzi pravac, da izbegava one severne jelene, da radi ovo, ono! Pa, gde si ti u svemu tome, covece? Gde je uzivanje u voznji, u okolini, gleda li iko vise devojke iz kola? Prolaze nam zivoti gledajuci u telefone, tablete u kolima, televizore itd. Uzas!
pre 3 godine
Vozac modela 3 , a sirena? jel i ona na tač ili glasovnoj komandi? Ili dok se snadjes ,vise ti i ne treba... cisto da te iskoristimo i saznamo nesto posto si u materiji...
pre 3 godine
A moj buraz i prijatelji, kad kupuju automobil, gledaju koji ima vecu navigaciju i ekran! To je sad najvaznije, osim naravno da nema plivajuci zamajac i da nije automatik, jer se to kvari!
pre 3 godine
Potpuno ispravno, jer nema nikakve razlike izmedju "rada" na mobilnom telefonu i screens u kolima. Uzgred, pošto je mirroring moguć, onda vozač koristi svoj mobilni na ovaj način. Šta je rešenje, ili da sve bude dozvoljeno, ili ništa.
pre 3 godine
Ekran na dodir u automobilu je mnogo opasniji od telefona, jer se manje koristi i u principu je lošiji odziv ekrana. Što se tiče Tesle model 3, nerealno ružan i nepraktičan enterijer, krunisan onim nakačenim tabletom. Nevjerovatno koliko jeftino djeluje
pre 3 godine
Poenta nije u tome da bi sada raspravljali o Tesli 3!!! Alo, kako uvek, ali bukvalno uvek, pričate o nečemu što nema veze sa onim na šta člankom želi da se ukaže? A to je, nažalost neophodno je podsetiti, da li je upotreba screena u kolima opasna, i da li je zato treba zakonom zabraniti?
pre 3 godine
@ Dok vozite pritisnete i držite desno, komandno, dugme na ekranu i kažete šta želite.
Možete podešavati i retrovizore po želji, da ne pričam o ostalim stvarima.
Za sve što će sada da prosipaju pamet, vozim Model 3 više od godinu dana, i znam o čemu pričam.
(Perun, 04. avgust 2020 15:38)
Zaista? Kako se podesavaju retrovizori glasovnim komandama, bas me zanima? Kazete hocu desni retrovizor da se pomeri malo na gore i desno? Ili malkice na gore i delimicno desno? Kolila je skala podesavanja moguca odnosno kako se glasom definise nekadasnji pritisak na dugme. Svi znaju razliku kada se to dugke drzi 2 sekunde i kada se samo takne pa me bas zanima kako su to resili...
pre 3 godine
samo glasovne komande.
bez dugmića, tablet kao alternativa dok stojiš, u pokretu zaključan.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (vruća jaretina, topi se u ustima, 4. avgust 2020 16:20)
Sure, do you speak English well enough? You might, but the majority of population does not. Then it comes to the questions of which languages are supported by Tesla (or any other brand) voice command interface? Even if Serbian language was supported, the voice command feature more often does not work that it does.
pre 3 godine
Za sve što će sada da prosipaju pamet, vozim Model 3 više od godinu dana, i znam o čemu pričam.
(Perun, 04. avgust 2020 15:38)
Ti da voziš Model 3 ne bi ostaljao komentare ba B92.
(Z.KG, 04. avgust 2020 16:21)
A zasto mislis da ne bi? Ja vozim skuplji auto od Tesla 3 i redovno ostavljam komentare. Nebitno je sta neko vozi. Moze i da nema auto, ili da pedala biciklu, i opet je dobro dosao da komentarise. Kakav je to stereotip?
pre 3 godine
Tesla, posebno model 3 ima glasovne komande i nema potrebe dirati bilo šta po ekranu ;)
Dok vozite pritisnete i držite desno, komandno, dugme na ekranu i kažete šta želite.
Možete podešavati i 8 retrovizore po želji, da ne pričam o ostalim stvarima.
Za sve što će sada da prosipaju pamet, vozim Model 3 više od godinu dana, i znam o čemu pričam.
(Perun, 04. avgust 2020 15:38)
Prijatelju, žena mi se zove Ruška, a sestra Duška... zato sam obrisao na telefonu opciju glasovne komande... kapiraš, ili da ti dalje objašnjavam? Jer i ja znam o čemu pričam...
pre 3 godine
Ja instalirao televizor, pa dok vozim gledam serije... jer nemam taj tač skrin... Još koristim dugmiće, navikao sam i u mraku ih lako nalazim... jer svetle.
P. S. Pišem dugo da je taj tač skrin opasniji od mobilnog i samo minuse dobijam!
Šta je jednostavnije, da prstom pomerim ručicu za brisače, ili da desnom rukom pustim volan, udjem u meni, odaberem opciju "brisači", pa onda brzinu, ili interval... pa zavšim u kanalu...
pre 3 godine
A koriscenje gugl-naocara da l je nezakonito?
pre 3 godine
Dok vozite pritisnete i držite desno, komandno, dugme na ekranu i kažete šta želite.
Možete podešavati i retrovizore po želji, da ne pričam o ostalim stvarima.
Za sve što će sada da prosipaju pamet, vozim Model 3 više od godinu dana, i znam o čemu pričam.
(Perun, 04. avgust 2020 15:38)
Znaci i ti ne gledas put dog trazis to dugme na ekranu.
Mnogi stavljaju ekrane a tesla je bas preterala sa kucnim TV u kolima i bez prakticno i jedne mehanicke komande.
Cekam samo kad ce gas i kocnicu na ekran da prebace.
pre 3 godine
Xa, xa, xa KO je svojevremeno ovo komentarisao kada prsti klize po pleksiglasu ili već čemu tražeći softverske opcije za obične brisače? A tek kad naš srbadin prebaci na glasovne komande pa počne da govori engleski koji je naučio preko Googlea i da brlja po glasovnim komandama te se iznervira i kaže kompjuteru u kolima "... du ju spik ingliš ... du ju anderstend mi ...", a ovaj mu odgovori "... fuck you ..."... srećom pa je ovo u Nemačkoj kod nas je još uvek sleteo sa puta iz 'nepoznatih razloga i udario u drvo'...
pre 3 godine
Da ne bude zabune, ovaj nije ukljucivao brisace, za to u Tesli postoji rucica kao na svakom automobilu, ovaj je podesavao neka napredna setovanja.
pre 3 godine
Opasniji su touch elrani od drzanja telefona u ruci... ali treba prodati handsfree pakete....
pre 3 godine
Tesla, posebno model 3 ima glasovne komande i nema potrebe dirati bilo šta po ekranu ;)
Dok vozite pritisnete i držite desno, komandno, dugme na ekranu i kažete šta želite.
Možete podešavati i retrovizore po želji, da ne pričam o ostalim stvarima.
Za sve što će sada da prosipaju pamet, vozim Model 3 više od godinu dana, i znam o čemu pričam.
(Perun, 04. avgust 2020 15:38)
ne vidim sta fali prekudacu brisaca na volanu ili tockicu za pojacavanje muzike,ili tockicima za podesavanje klime ili...sve to cime se ti hvalis da imas u toj konzervi je za retarde
pre 3 godine
Ne vozim Teslu, ali koliko znam brisače može da podesi i tasterom na levoj ručici. Zavisno od broja pritisaka podešava se brzina rada. Ajde ovaj što vozi Model 3 da nam proveri. A kažu i da automatika radi sasvim korektno.
pre 3 godine
Od svakog udesa tesla pravi reklamu.
pre 3 godine
Najzad. Nije zlato sve što sija.
pre 3 godine
Tesla, posebno model 3 ima glasovne komande i nema potrebe dirati bilo šta po ekranu ;)
Dok vozite pritisnete i držite desno, komandno, dugme na ekranu i kažete šta želite.
Možete podešavati i retrovizore po želji, da ne pričam o ostalim stvarima.
Za sve što će sada da prosipaju pamet, vozim Model 3 više od godinu dana, i znam o čemu pričam.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Perun, 4. avgust 2020 15:38)
glasovne komande za navigaciju i slicne stvari razni proizvodjaci ugradjuju u svoje automobile jos pre nego sto je tesla 3 izasao, i ne rade uvek najbolje, a slicna je stvar i sa proizvodjacima mobilnih telefona koji glasovne komande ugradjuju jos duze. Nema nikakve potrebe da se komplikuju komande za retrovizor, brisace, klimu i slicne stvari samo radi minorne finansijske ustede proizvodjaca.Iskreno iz mog ugla najveća mana kod Tesle su enterijeri, to nije dobar primer minimalistickog dizajna nego primer kako unistiti ergonomiju
pre 3 godine
Čovek lagao, igrao se. U Tesli se sve može podesiti glasovnim komandama, nema potrebe drljati po ekranu.
pre 3 godine
(Perun, 4. avgust 2020 15:38)
Зашто бих морао да причам у колима да бих активирао неке команде ???
pre 3 godine
Pa sta su mislili proizvodjaci automobila kad su sve komante trpali u touchscreen, da do ovoga nece dolaziti? Veoma los i opasan trend.
pre 3 godine
Nekie stvari mogu na ekran a neke ne mogu. Problem je sto se proizvodjaci utrkuju ko ce da izgleda vise hi tech i onda zaborave sta je najbitije ~ bezbednost. Komande klime, svetlosne signalizacije, brisaca, sirene i sl. moraju da budu lako dstupne i da sa njima moze da se rukuje bez gledanja konkretno sta se radi. To sa ekranom nikako ne radi, previse dugo traje i covek nema nikakav osecaj kad nesto namesta sta se desava. Ja u mom BMW-u namestam temperaturu u kolima pritiskom na dugme i potraje vecnost dok se ne podesi pa u voznji to nikad i ne radim. A koliko je to ne prakrticno, mozda najbolje opisuje podatak da je u svim narednim modelima BMW vratio podesava na tockice.
@ Perun
Mozda tebi lepo radi, ali ljudi imaju razlicite akcente, mucaju, ne razgovetno govore i sl. I njima to nikako ne radi. Ja imam kolegu koji muca i ponekad pojma nemam o cemu prica.
pre 3 godine
Ja bih zabranio upotrebu komandi koje zahtevaju skretanje pogleda za puta u toku vožnje.
Grejanje, radio, brisači, menjač moraju biti fizički objekat koji nudi povratnu informaciju preko dodira.
pre 3 godine
auto treba da bude auto a ne mobilni telefon, fizicki taster ce uvek biti bolje, dugovecnije i prakticnije resenje, uvaljuju ove ekrane jer izadje 5 puta jeftinije za proizvodnju, pa vam jos i naplate vise, satro nova tehnologija! brisac stoji iza volana, imate 2 pokreta gore - dole da reguliste i kraj..
pre 3 godine
Gluposti. Ljudi konstantno izazivaju nesrece tako sto cakaju radio, klimu ili sta god.
pre 3 godine
@perun
U dogledno vreme planiram da kupim Teslu 3.
Kazes da za aktiviranje komande glasom moras da pritisnes dugme, kako sam razumeo, na ekranu? Znaci ipak moras da koristis TS?
Da li je moguce izdavati glasovne komande na srpskom jeziku (ne govorim ni jedan drugi, mozda sam glup i neobrazovan, ali... tako je). Ako ne moze, znaci opet moram da tipkam po ekranu da bih npr. pustio brisace u pogon, dao migavac, prebacio svetla i sl... a pri tom ne znam jezik. Ako to obavljam glasom, da li opet moram prethodno da stisnem to dugme na TS?
pre 3 godine
a sta je falilo podesavanju rada brzine brisaca na rucici iza volana. Plus fino podesavanje preko saltera na istoj rucici. Namestish a da ne morash pogled da skrenesh. Ali jeftinije je sve staviti na tablet sa 5 podmenija. Ok, samo onda treba da se podesava samo ako auto stoji.
pre 3 godine
Za sve što će sada da prosipaju pamet, vozim Model 3 više od godinu dana, i znam o čemu pričam.
(Perun, 04. avgust 2020 15:38)
Ti da voziš Model 3 ne bi ostaljao komentare ba B92.
pre 3 godine
Vala i neka ih prisele da izbace touchscreens. Napraviše kompjuter na točkovima od automobila. Sve veći i veći ekrani. "Podešavao brisače na touchscreenu"... jer je napraviti dugme sa 3-5 režima brzina brisanja previše "staromodno".
pre 3 godine
Ni Germanija ne ide u korak sa tehnikom!
pre 3 godine
samo glasovne komande.
bez dugmića, tablet kao alternativa dok stojiš, u pokretu zaključan.
pre 3 godine
trebalo bi videti celu presudu a ne samo jednu recenicu. Mozda je namestao brisace a nije bilo potrebe za to.... ili je mogao glasovno da ih ukljuci....
pre 3 godine
Meni je izgled enterijera ove Tesle u najmanju ruku ružan.
To veze nema sa automobilom, ovo je nešto veštačko, nešto skroz bzv.
Možda će ove mlade generacije da se naviknu na sve to i da skroz zaborave kakvi su pravi automobili bili, sitnice koje su nas smarale ali činile vožnju i vlasništvo nad automobilom interesantnim.
Pazi, podešavanje brisača sa touch screenom???
Šta, ne zna da okrene polugu brisača u krug za stepen dva, nego mu treba 5 dodira prstom najmanje da dođe do tog mesta.
To je kao lakše?
Sve ono što je sad staro je imalo svoje lepe strane, klasičan brzinomer i obrtomer, sve one klasične lampice, pokazivači.
Na stranu što nije moglo da se hakuje, nije moglo da crkava kao elektronika.
Ma sve je bilo mnogo bolje i kvalitetnije nekad, da su ovoliko energije i znanja, koliko su uložili u razvoj elektronike uložili u razvoj tih dokazano dobrih stvari, sad bi imali vrhunske automobile koji bi se retko kvarili ali to očigledno nikome nije bilo u interesu.
Osim nama vozačima, a koga briga za nas.
Nedavno pročitam da je WV koncern dužan 200 milijardi dolara....
pre 3 godine
Totalni je idiotizam prebaciti SVE da se podešava prekom touchscreen-a, ali totalni! To samo firme poput Tesle, bez tradicije, mogu da osmisle i implementiraju, sve bi ja to kaznio i oterao u zatvor!
pre 3 godine
Bravo. To je drzava. Valjda ce d.bili iz autoindustrije da shvate da ekran ima ogranicenu primenu. Cilj voznje je da se stigne od tacke A do tacke B, a ne da se prcka po ekranu i da se zabavlja usput. Um na drum.
pre 3 godine
@Perun ,svaka cast prijatelju ,sto imas prilike da vozis Teslu . Samo mi objasni jel glasovne komande dajes na srpskom jeziku ? Ili English ....zapitaj se samo koliko nasih ljudi tecno prica engleski ili jeki drugi evropski jezik ,da bi vestacka intelingecija shvatila sta zelis da pokrenes , koliko njih zna kako se kaze na engleskom brisac ? I ako ne izgovori pravilno ,umesto brisaca otvori prozor ....hahhahah,ili ukljuci grejanje dupeta umesto grejanje retrovizora ....moj prijatelju
pre 3 godine
Ne razume nemački, još neki piroćanski-nemački. Verovatno kad je hteo brisače da uključi, katapultirao suvozača :-)
pre 3 godine
Neke komande i podešavanja na LCD ekranu su prihvatljiva, ali većina nije. Gledanje u ekran i bavljenje njime tokom vožnje isto je što i kucanje poruka na telefonu. Fizičke prekidače vozač oseti pod prstima, uvek su na istom mestu i u njih se ne mora gledati dok se koriste.
pre 3 godine
Зашто то раде,јефтиније им да набију све на екран,уместо прекидача.Ја бих то забранио
pre 3 godine
Tesla, posebno model 3 ima glasovne komande i nema potrebe dirati bilo šta po ekranu ;)
Dok vozite pritisnete i držite desno, komandno, dugme na ekranu i kažete šta želite.
Možete podešavati i retrovizore po želji, da ne pričam o ostalim stvarima.
Za sve što će sada da prosipaju pamet, vozim Model 3 više od godinu dana, i znam o čemu pričam.
pre 3 godine
Neke komande i podešavanja na LCD ekranu su prihvatljiva, ali većina nije. Gledanje u ekran i bavljenje njime tokom vožnje isto je što i kucanje poruka na telefonu. Fizičke prekidače vozač oseti pod prstima, uvek su na istom mestu i u njih se ne mora gledati dok se koriste.
pre 3 godine
Зашто то раде,јефтиније им да набију све на екран,уместо прекидача.Ја бих то забранио
pre 3 godine
@Perun ,svaka cast prijatelju ,sto imas prilike da vozis Teslu . Samo mi objasni jel glasovne komande dajes na srpskom jeziku ? Ili English ....zapitaj se samo koliko nasih ljudi tecno prica engleski ili jeki drugi evropski jezik ,da bi vestacka intelingecija shvatila sta zelis da pokrenes , koliko njih zna kako se kaze na engleskom brisac ? I ako ne izgovori pravilno ,umesto brisaca otvori prozor ....hahhahah,ili ukljuci grejanje dupeta umesto grejanje retrovizora ....moj prijatelju
pre 3 godine
Tesla, posebno model 3 ima glasovne komande i nema potrebe dirati bilo šta po ekranu ;)
Dok vozite pritisnete i držite desno, komandno, dugme na ekranu i kažete šta želite.
Možete podešavati i retrovizore po želji, da ne pričam o ostalim stvarima.
Za sve što će sada da prosipaju pamet, vozim Model 3 više od godinu dana, i znam o čemu pričam.
(Perun, 04. avgust 2020 15:38)
ne vidim sta fali prekudacu brisaca na volanu ili tockicu za pojacavanje muzike,ili tockicima za podesavanje klime ili...sve to cime se ti hvalis da imas u toj konzervi je za retarde
pre 3 godine
Vala i neka ih prisele da izbace touchscreens. Napraviše kompjuter na točkovima od automobila. Sve veći i veći ekrani. "Podešavao brisače na touchscreenu"... jer je napraviti dugme sa 3-5 režima brzina brisanja previše "staromodno".
pre 3 godine
auto treba da bude auto a ne mobilni telefon, fizicki taster ce uvek biti bolje, dugovecnije i prakticnije resenje, uvaljuju ove ekrane jer izadje 5 puta jeftinije za proizvodnju, pa vam jos i naplate vise, satro nova tehnologija! brisac stoji iza volana, imate 2 pokreta gore - dole da reguliste i kraj..
pre 3 godine
Mislim da bi svima nama pametnije bilo kada bi automobili ponovo postali ono za sta su namenjeni, a ne neke tehnoloske igracke, koje sluze za zaglupljivanje, za zatupljivanje i za gubljenje vozackih sposobnosti! Primecujem da su ljudi postali tupavi za voznju. Ne umeju vise da se parkiraju bez parking senzora i kamere, potrebno je da im auto sam koci, drzi pravac, da izbegava one severne jelene, da radi ovo, ono! Pa, gde si ti u svemu tome, covece? Gde je uzivanje u voznji, u okolini, gleda li iko vise devojke iz kola? Prolaze nam zivoti gledajuci u telefone, tablete u kolima, televizore itd. Uzas!
pre 3 godine
(Perun, 4. avgust 2020 15:38)
Зашто бих морао да причам у колима да бих активирао неке команде ???
pre 3 godine
Valjda ce d.bili iz autoindustrije da shvate da ekran ima ogranicenu primenu.
(duki, 04. avgust 2020 16:06)
D.bili iz autoindustrije nece da shvate nista dok im zakon ne propise.
Tako je bilo jedno vreme sa zamenom sijalice oborenog svetla. Svaki zakon te je obavezivao da imas rezervne sijalice u kolima, a oni su u jednom trenutku toliko zakomplikovali da ti je u uputstvu za upotrebu automobila u odeljku zamena sijalice oborenog svetla pisalo posetite najblizu ovlascenu servisnu radionicu. Morao si pola auta da rastavis da zamenis sijalicu. I onda je narod krenuo da se buni po istom principu, zasto me zakon obavezuje da imam rezervnu sijalicu i kaznjava ako je nemam ili ako vozim sa pregorelom sijalicom ako u fabrickom uputstvu zvanicno stoji da je ne mogu zameniti ja vec moram u servis. Onda je automobilskoj industriji propisano da pitanje zamene sijalica moraju tehnicki resiti tako da vozac moze da je zameni za manjeod 10 minuta pored puta bez ikakvog alata. I da vidis kako su resili, ja sam na svom autu koji je proizveden nakon te uredbe obe sijalice u paru zamenio za nesto vise od 10 min i to sam prvi put menjao sijalice na tom autu, ali je sve toliko uprosceno i intuitivno reseno da sve zavrsis u tri poteza. Tako i ovo, dok im se ne propise sta od komandi sme da bude na ekranu a sta mora ostati na fizickim komandama nece se oni zaustaviti.
pre 3 godine
Totalni je idiotizam prebaciti SVE da se podešava prekom touchscreen-a, ali totalni! To samo firme poput Tesle, bez tradicije, mogu da osmisle i implementiraju, sve bi ja to kaznio i oterao u zatvor!
pre 3 godine
Nekie stvari mogu na ekran a neke ne mogu. Problem je sto se proizvodjaci utrkuju ko ce da izgleda vise hi tech i onda zaborave sta je najbitije ~ bezbednost. Komande klime, svetlosne signalizacije, brisaca, sirene i sl. moraju da budu lako dstupne i da sa njima moze da se rukuje bez gledanja konkretno sta se radi. To sa ekranom nikako ne radi, previse dugo traje i covek nema nikakav osecaj kad nesto namesta sta se desava. Ja u mom BMW-u namestam temperaturu u kolima pritiskom na dugme i potraje vecnost dok se ne podesi pa u voznji to nikad i ne radim. A koliko je to ne prakrticno, mozda najbolje opisuje podatak da je u svim narednim modelima BMW vratio podesava na tockice.
@ Perun
Mozda tebi lepo radi, ali ljudi imaju razlicite akcente, mucaju, ne razgovetno govore i sl. I njima to nikako ne radi. Ja imam kolegu koji muca i ponekad pojma nemam o cemu prica.
pre 3 godine
a sta je falilo podesavanju rada brzine brisaca na rucici iza volana. Plus fino podesavanje preko saltera na istoj rucici. Namestish a da ne morash pogled da skrenesh. Ali jeftinije je sve staviti na tablet sa 5 podmenija. Ok, samo onda treba da se podesava samo ako auto stoji.
pre 3 godine
Bravo. To je drzava. Valjda ce d.bili iz autoindustrije da shvate da ekran ima ogranicenu primenu. Cilj voznje je da se stigne od tacke A do tacke B, a ne da se prcka po ekranu i da se zabavlja usput. Um na drum.
pre 3 godine
Pa sta su mislili proizvodjaci automobila kad su sve komante trpali u touchscreen, da do ovoga nece dolaziti? Veoma los i opasan trend.
pre 3 godine
Ja bih zabranio upotrebu komandi koje zahtevaju skretanje pogleda za puta u toku vožnje.
Grejanje, radio, brisači, menjač moraju biti fizički objekat koji nudi povratnu informaciju preko dodira.
pre 3 godine
Za sve što će sada da prosipaju pamet, vozim Model 3 više od godinu dana, i znam o čemu pričam.
(Perun, 04. avgust 2020 15:38)
Ti da voziš Model 3 ne bi ostaljao komentare ba B92.
(Z.KG, 04. avgust 2020 16:21)
A zasto mislis da ne bi? Ja vozim skuplji auto od Tesla 3 i redovno ostavljam komentare. Nebitno je sta neko vozi. Moze i da nema auto, ili da pedala biciklu, i opet je dobro dosao da komentarise. Kakav je to stereotip?
pre 3 godine
Ja instalirao televizor, pa dok vozim gledam serije... jer nemam taj tač skrin... Još koristim dugmiće, navikao sam i u mraku ih lako nalazim... jer svetle.
P. S. Pišem dugo da je taj tač skrin opasniji od mobilnog i samo minuse dobijam!
Šta je jednostavnije, da prstom pomerim ručicu za brisače, ili da desnom rukom pustim volan, udjem u meni, odaberem opciju "brisači", pa onda brzinu, ili interval... pa zavšim u kanalu...
pre 3 godine
Tesla, posebno model 3 ima glasovne komande i nema potrebe dirati bilo šta po ekranu ;)
Dok vozite pritisnete i držite desno, komandno, dugme na ekranu i kažete šta želite.
Možete podešavati i 8 retrovizore po želji, da ne pričam o ostalim stvarima.
Za sve što će sada da prosipaju pamet, vozim Model 3 više od godinu dana, i znam o čemu pričam.
(Perun, 04. avgust 2020 15:38)
Prijatelju, žena mi se zove Ruška, a sestra Duška... zato sam obrisao na telefonu opciju glasovne komande... kapiraš, ili da ti dalje objašnjavam? Jer i ja znam o čemu pričam...
pre 3 godine
Meni je izgled enterijera ove Tesle u najmanju ruku ružan.
To veze nema sa automobilom, ovo je nešto veštačko, nešto skroz bzv.
Možda će ove mlade generacije da se naviknu na sve to i da skroz zaborave kakvi su pravi automobili bili, sitnice koje su nas smarale ali činile vožnju i vlasništvo nad automobilom interesantnim.
Pazi, podešavanje brisača sa touch screenom???
Šta, ne zna da okrene polugu brisača u krug za stepen dva, nego mu treba 5 dodira prstom najmanje da dođe do tog mesta.
To je kao lakše?
Sve ono što je sad staro je imalo svoje lepe strane, klasičan brzinomer i obrtomer, sve one klasične lampice, pokazivači.
Na stranu što nije moglo da se hakuje, nije moglo da crkava kao elektronika.
Ma sve je bilo mnogo bolje i kvalitetnije nekad, da su ovoliko energije i znanja, koliko su uložili u razvoj elektronike uložili u razvoj tih dokazano dobrih stvari, sad bi imali vrhunske automobile koji bi se retko kvarili ali to očigledno nikome nije bilo u interesu.
Osim nama vozačima, a koga briga za nas.
Nedavno pročitam da je WV koncern dužan 200 milijardi dolara....
pre 3 godine
Dok vozite pritisnete i držite desno, komandno, dugme na ekranu i kažete šta želite.
Možete podešavati i retrovizore po želji, da ne pričam o ostalim stvarima.
Za sve što će sada da prosipaju pamet, vozim Model 3 više od godinu dana, i znam o čemu pričam.
(Perun, 04. avgust 2020 15:38)
Znaci i ti ne gledas put dog trazis to dugme na ekranu.
Mnogi stavljaju ekrane a tesla je bas preterala sa kucnim TV u kolima i bez prakticno i jedne mehanicke komande.
Cekam samo kad ce gas i kocnicu na ekran da prebace.
pre 3 godine
@Perun
Totalno je nebitno da li je Tesla ili bilo koji drugi automobil svi danas imaju te ekrančine koji više štete nego što koriste. Navigacija ok, ostalo skroz besmisleno.
pre 3 godine
Jedno od prvih stvari što ti kaže instruktor vožnje je da ne smeš da gledaš u menjač dok menjaš brzinu, jer odvlači pogled sa puta i dovodi do zakasnele reakcije. Zašto bi bilo drugačije i kod drugih funkcija u autu, radio, navigacija, touchscreen??
pre 3 godine
Da ne bude zabune, ovaj nije ukljucivao brisace, za to u Tesli postoji rucica kao na svakom automobilu, ovaj je podesavao neka napredna setovanja.
pre 3 godine
A moj buraz i prijatelji, kad kupuju automobil, gledaju koji ima vecu navigaciju i ekran! To je sad najvaznije, osim naravno da nema plivajuci zamajac i da nije automatik, jer se to kvari!
pre 3 godine
na osnovu mog licnog iskustva..svako pipkanje po nekom ekranu odvlaci pažnju sa puta..kad tad mora biti kobno.. ako ne sada onda ce biti za koju godinu.
svaki tehnološki napredak ili pomoc vozacu slabi naše vozacko umijeće, bar u mom slučaju..to vam dodje isto kao sa pametnim telefonom.
niko od nas ne zna vise od 5 tel.brojeva na pamet. prije 20 godina smo znali brojeve cijele familije i svih prijatelja.
tehnologija koliko pomaže toliko i odmaze..
sve smo gluplji i nesposobniji.
pre 3 godine
samo glasovne komande.
bez dugmića, tablet kao alternativa dok stojiš, u pokretu zaključan.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (vruća jaretina, topi se u ustima, 4. avgust 2020 16:20)
Sure, do you speak English well enough? You might, but the majority of population does not. Then it comes to the questions of which languages are supported by Tesla (or any other brand) voice command interface? Even if Serbian language was supported, the voice command feature more often does not work that it does.
pre 3 godine
@ Dok vozite pritisnete i držite desno, komandno, dugme na ekranu i kažete šta želite.
Možete podešavati i retrovizore po želji, da ne pričam o ostalim stvarima.
Za sve što će sada da prosipaju pamet, vozim Model 3 više od godinu dana, i znam o čemu pričam.
(Perun, 04. avgust 2020 15:38)
Zaista? Kako se podesavaju retrovizori glasovnim komandama, bas me zanima? Kazete hocu desni retrovizor da se pomeri malo na gore i desno? Ili malkice na gore i delimicno desno? Kolila je skala podesavanja moguca odnosno kako se glasom definise nekadasnji pritisak na dugme. Svi znaju razliku kada se to dugke drzi 2 sekunde i kada se samo takne pa me bas zanima kako su to resili...
pre 3 godine
@Vala i neka ih prisele da izbace touchscreens. Napraviše kompjuter na točkovima od automobila. Sve veći i veći ekrani. "Podešavao brisače na touchscreenu"... jer je napraviti dugme sa 3-5 režima brzina brisanja previše "staromodno".
(Legend, 4. avgust 2020 16:05)
Nije staromodno nego skupo. Polovne palice za zmigavce i brisace za moj auto star 30 godina kostaju i po 80e. Sta mislis koliko tako nesto kosta kao novo u proizvodnji? Koliko kvalitetni i skupi treba da budu materijali od kojih se to pravi da to moze da radi pouzdano 30 godina i da se pritom svakog dana ko zna koliko puta aktivira? Pa konektori, kablovi... A sta treba da ima u displeju? Par novih linija koda nekog programera i eto nove funkcije. Nema ni kablova, ni konektora, nista. I onda ti lepo uviju g***o u oblandu i prodaju kao napolitanku, satro nova tehnologija, moderno, palice zastarele, nepouzdane, glupe. I majmuni naravno nasednu na marketinski trik i najedu se napolitanki. Dugme je dugme, uvek bilo, uvek ce biti.
pre 3 godine
Proci ce i ovo ludilo, pa ce takvim polovnjacima cena biti u bunaru. Smejace se ljudi jednog dana ovom glupom i neprakticnom trendu.
pre 3 godine
Za sve što će sada da prosipaju pamet, vozim Model 3 više od godinu dana, i znam o čemu pričam.
(Perun, 04. avgust 2020 15:38)
Ti da voziš Model 3 ne bi ostaljao komentare ba B92.
pre 3 godine
@perun
U dogledno vreme planiram da kupim Teslu 3.
Kazes da za aktiviranje komande glasom moras da pritisnes dugme, kako sam razumeo, na ekranu? Znaci ipak moras da koristis TS?
Da li je moguce izdavati glasovne komande na srpskom jeziku (ne govorim ni jedan drugi, mozda sam glup i neobrazovan, ali... tako je). Ako ne moze, znaci opet moram da tipkam po ekranu da bih npr. pustio brisace u pogon, dao migavac, prebacio svetla i sl... a pri tom ne znam jezik. Ako to obavljam glasom, da li opet moram prethodno da stisnem to dugme na TS?
pre 3 godine
Ne razume nemački, još neki piroćanski-nemački. Verovatno kad je hteo brisače da uključi, katapultirao suvozača :-)
pre 3 godine
Tesla, posebno model 3 ima glasovne komande i nema potrebe dirati bilo šta po ekranu ;)
Dok vozite pritisnete i držite desno, komandno, dugme na ekranu i kažete šta želite.
Možete podešavati i retrovizore po želji, da ne pričam o ostalim stvarima.
Za sve što će sada da prosipaju pamet, vozim Model 3 više od godinu dana, i znam o čemu pričam.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Perun, 4. avgust 2020 15:38)
glasovne komande za navigaciju i slicne stvari razni proizvodjaci ugradjuju u svoje automobile jos pre nego sto je tesla 3 izasao, i ne rade uvek najbolje, a slicna je stvar i sa proizvodjacima mobilnih telefona koji glasovne komande ugradjuju jos duze. Nema nikakve potrebe da se komplikuju komande za retrovizor, brisace, klimu i slicne stvari samo radi minorne finansijske ustede proizvodjaca.Iskreno iz mog ugla najveća mana kod Tesle su enterijeri, to nije dobar primer minimalistickog dizajna nego primer kako unistiti ergonomiju
pre 3 godine
Pričam o ovome već duže vreme, konačno jedan normalan sudija. Trebalo bi nekako rešiti šta je dozvoljeno na ekranu, a šta nije jer je ekran gori od telefona. Telefon je moguće približiti glavi (ne opravdavam), a za ekran pogled mora skroz da se skrene sa puta. I jedno i drugo je opasna distrakcija.
pre 3 godine
Тачскрин би требао бити максимално поједостављен а не да морам да стајем да видим где да стиснем...
'бо вас тачскрин...
pre 3 godine
Jedan bitan delić slagalice: ta Tesla ima fizičku ručicu za kontrolu brisača koja je nadohvat ruke vozaču, potpuno isto kao i svaki "normalan" auto. Utoliko nije bilo potrebe da vozač "brlja" po tačskrinu da bi aktivirao ili podesio brisače. Samim tim, ovo zaista liči na slučaj u kom se vozač igrao svojom "novom fensi spravicom" dok je bio za volanom. Tako da, nit' je sudija lud, niti je za udes kriv Tesla, nego vozač.
pre 3 godine
Opasniji su touch elrani od drzanja telefona u ruci... ali treba prodati handsfree pakete....
pre 3 godine
Najzad. Nije zlato sve što sija.
pre 3 godine
Na Aliju sam za pola evra kupio magnetni drzac za telefon za kola.. Zakacio fon na ventilaciju na sredini table i sluzi mi da, ako je bas neka hica da nekog zovem ili mene zovu, za sekund se javim, prebacim na speakerphone i tako se dernjam i taj neko i ja, ali je fon bezbedno zakacen.. I tako se jednom javljam pritiskom na slusalicu kad sargarepaaaaaa.. Kaze drug u plavom da sam koristio mobilni u voznji i da ida kazna.. Ja ga pogledam belo i upitam sta mobilni, kakav mobilni.. Pokazuje mi prstom na fon i vadi blokce. Ja mu rekoh 'nije to fon, to je moj touchscreen koji sada ima 95% novih modernih automobila'.. Stade on zbunjen, pa onako sokiran na izjavu mi kaze 'ali ovo nit je nov nit je moderan auto, ovo je Jugo!'.. 'Pa? Ali ja sam koristio ekran, ne telefon.. I ti u toj svojoj Skodi imas ekran, pa ga cackas dok vozis, zar ne? Ako nista, palis i gasis rotaciju i sirenu'... Ostade covek zbunjen i rece 'aj vozi'... Tako da, kolege vozaci, pazite sta radite za volanom :)
pre 3 godine
Ekran na dodir u automobilu je mnogo opasniji od telefona, jer se manje koristi i u principu je lošiji odziv ekrana. Što se tiče Tesle model 3, nerealno ružan i nepraktičan enterijer, krunisan onim nakačenim tabletom. Nevjerovatno koliko jeftino djeluje
pre 3 godine
Mazda ukinula TS
Razmišljate o tome.
pre 3 godine
Tesla, posebno model 3 ima glasovne komande i nema potrebe dirati bilo šta po ekranu ;)
Dok vozite pritisnete i držite desno, komandno, dugme na ekranu i kažete šta želite.
Možete podešavati i retrovizore po želji, da ne pričam o ostalim stvarima.
Za sve što će sada da prosipaju pamet, vozim Model 3 više od godinu dana, i znam o čemu pričam.
pre 3 godine
Vozac modela 3 , a sirena? jel i ona na tač ili glasovnoj komandi? Ili dok se snadjes ,vise ti i ne treba... cisto da te iskoristimo i saznamo nesto posto si u materiji...
pre 3 godine
Kakav enterijer ovde na slici, kao mini Moris iz 1960 sa ugrađenim Čajavec televizorom...
pre 3 godine
Xa, xa, xa KO je svojevremeno ovo komentarisao kada prsti klize po pleksiglasu ili već čemu tražeći softverske opcije za obične brisače? A tek kad naš srbadin prebaci na glasovne komande pa počne da govori engleski koji je naučio preko Googlea i da brlja po glasovnim komandama te se iznervira i kaže kompjuteru u kolima "... du ju spik ingliš ... du ju anderstend mi ...", a ovaj mu odgovori "... fuck you ..."... srećom pa je ovo u Nemačkoj kod nas je još uvek sleteo sa puta iz 'nepoznatih razloga i udario u drvo'...
pre 3 godine
ukinuti tac,nikad ruznija unutrasnjost vozila
pre 3 godine
Hvala milom bogu da se polako otvara i ovo pitanje. Prvi dan sam sa novim autom usao u radar dok sa nesto ceprkao po ekranu.
Bio sam izgubljen jedno nedelju dana dok se nisam navikao.
Uzas i debilana.
pre 3 godine
браво за суд
браво за судију
pre 3 godine
Potpuno ispravno, jer nema nikakve razlike izmedju "rada" na mobilnom telefonu i screens u kolima. Uzgred, pošto je mirroring moguć, onda vozač koristi svoj mobilni na ovaj način. Šta je rešenje, ili da sve bude dozvoljeno, ili ništa.
pre 3 godine
Imam auto sa TS i definitivno utice na paznju, pogled se, hteli ili ne, cesto skrece sa puta na ekran : da naamestis klimu, muziku itd.
A sto se glasovnih komandi tice, ima onaj vic od pre 40 godina, kada je tip iznajmio kamilu. Vlasnik ga pouci : ako zelis da krene kazes "Uf", da kasa "Uf, Uf", da trci "Uf, Uf,Uf", ako zelis da stane : "Alah". Kada je isporobao hod i kas, tip odluci da isproba i galop, ali je, naravno, zaboravio kako se kamila zaustavlja. A kamila kao kamila, trci ravno ka provaliji. Posto se pomolio pred smrt, tip spomene i Alaha i kamila stane, metar pred provalijom. A tip obrise hladan znoj sa cela i veli "Ufff" :-)
Mislite o tome pre nego sto koristite glasovne komande!
pre 3 godine
Poenta nije u tome da bi sada raspravljali o Tesli 3!!! Alo, kako uvek, ali bukvalno uvek, pričate o nečemu što nema veze sa onim na šta člankom želi da se ukaže? A to je, nažalost neophodno je podsetiti, da li je upotreba screena u kolima opasna, i da li je zato treba zakonom zabraniti?
pre 3 godine
Agresivni IT sektor, navikao na večni rast prihoda svuda gura kompjutere.
pre 3 godine
Od svakog udesa tesla pravi reklamu.
pre 3 godine
@igor
Slazem se da je dugme dugme, i da je to dugme skupo za popravku, ali da li su dipeji za automobile Vecni i da li ce oni trajati 30 godina?
Kada ti crkne dugme, zamenis samo njega ili mozes da funkcionises bez njega (barem neces ugrozavati druge u saobracaju ako ti crkne dugme za klimu, nor.). Kda ti crkne displej, ti u slucaju Tesle ostanes bez 70-80% funkcija u automobilu.
Sto se tice cene zamene, ako uzmes da se ekrani za automobile izraduju po dimenzijama i specifikacijama proizvodjaca, dakle nisu standardizovani, onda mozes misliti kolika ce im biti cena u nabavci. To nisu ekrani kao npr. kod kaptopova ili TV, gde postoji standard u dimenzijama i konektorima, pa se izraduju u ogromnim brojevima i samim tim im je cena relativno niska, pristupacna. Za 10 godina, kada nekom bude crkao ekran na Tesli ili bilo kom automobilu gde se veliki broj vitalnih podesavanja kontrolise preko ekrana, cena popravke ce biti skuplja nego cuvenom srpskoj bolesti, plivajucem zamajcu ;)
pre 3 godine
Ја ти лепо када седнем у моју Dacia Logan MCV спојим телефон преко ВТ са радио уређајем (замисли, ово је нешто што иде са радио уређајем, нема потребе да се доплаћује, коментар за власнике VW групе, где су до скора морали да доплаћују за ВТ ако су хтели), поставим 8" таблен на средину да ми буде навигација и вози и то све за мање од 10 000 еврића за ново, још 300 евра ако ми се баш хоће да имам и фабрички екран да додир. И замисли, доведеме од тачке "А" до тачке "В" исто као и ове из Тесле, а како изгледа Dacia може да буде и узор по квалитету производње и поузданости аута овима у Тесли :)
pre 3 godine
Nije nikakav problem za proizvodjace - jednostavno, vratite nam dugmice. Nisam seo u bioskop vec u automobil.
pre 3 godine
Veliki sam pobornik tehnologije, ali i veliki protivnik u ovom slučaju. Sa displeja eventualno neka obavještenja, i to uz govornu asistenciju. Da ja čačkam po ekranu tokom vožnje, to nikako. Komande na volanu za određene funkcije i navigacija sa govorom, više od toga ne bih dozvoljavao. Uostalom, ako će to da uđe u masovnu upotrebu, treba da bude i dio vozačke obuke, pa da se vidi ko je u stanju to da koristi, a ko ne. Lično mislim niko uspješno.
pre 3 godine
(Igor, 5. avgust 2020 08:55)
Pa to i jeste problem,što to NE TREBA da radi 30 godina...Budimo realni,ali
Srbija nije centar sveta i automobili se ne prave da traju 30 godina da bi Srbi mogli da ih voze. Najčešće je to period između 8-12 godina i auto je već za promenu (Takva kola najčešće i završe kod nas u Srbiji). Možda ako je premium klasa 15 godina. Ali 30 godina? Pa dođavola niko ne pravi kola da traju 30 godina u današnje vreme,a nisu ih pravili ni pre ako ćemo iskreno. Treba da naprave deo koji će da traje recimo 7-10 godina,pa i da se polomi posle 10 godina nek se zameni za 100 evra nije smak sveta 100 evra po deceniji platiti. Nisu ručkice za brisače "Avio and Space technology" ,zaista nije toliko skupo ni komplikovano,na kraju krajeva uvek se pravilo i nikad nije bilo problem,ali poenta je u tom "marketinškom triku" koji si ti pomenuo,njima jeftinije a i bolji marketing,iz tog razloga i treba zabraniti,predatorsko ponašanje na štetu potrošača.
pre 3 godine
Bajo moj, danas sam na 5km 10 puta morao da menjam brzinu brisaca, kakva je nenormalna kisa padala. Sitna, pa krupna, brze, sporije, ne pomaze nikakva automatika. Dok se on seti, meni je mutno. Tacno bih izasao iz kola i isao peske da sam morao po ekranu da pipkam svaki put ili da vodim konverzaciju sa automobilom.
pre 3 godine
Ne vozim Teslu, ali koliko znam brisače može da podesi i tasterom na levoj ručici. Zavisno od broja pritisaka podešava se brzina rada. Ajde ovaj što vozi Model 3 da nam proveri. A kažu i da automatika radi sasvim korektno.
pre 3 godine
Ni Germanija ne ide u korak sa tehnikom!
pre 3 godine
Ti da voziš Model 3 ne bi ostaljao komentare ba B92.
(Z.KG, 4. avgust 2020 16:21)
A sto ne bi!? Nije rekao da vozi RR pa da mislis da je nekakav prezauzeti biznismen. Ovde po Holandiji ih ima kao pleve, puno ljudi ih uzima na lizing preko firme.
Ja licno teram svoju Hondu CR-V koja je tu negde po ceni ako ne i skuplja od modela 3 pa ostavljam komentare ponekad, nisam milijarder samo imam vrlo dobru zaradu za Holandske pojmove.
I da cesto vidim vozace Tesli da prve gluposti u saobracaju cackajuci po touch screen-u. Slazem se da bazicne komande, poput brzine brisaca, treba da budu tako rasporedjene da moze da se manipulise njima bez odvracanja paznje. I ne mislim da je prepoznavanje glasa dovoljjo napredovalo tehnoloski da potpuno zameni taktilne komande.
Nadam se da ce i ovde i drugde slicno da se desi kao u Nemackoj.
pre 3 godine
Problem je što u Tesli preteruju sa ukidanjem fizičkih tastera i guraju skoro sve na ekran. Pitanje je da li to rade zbog smanjivanja troškova, dizajna ili praktičnosti, a praktično nije.
pre 3 godine
da li je upotreba screena u kolima opasna, i da li je zato treba zakonom zabraniti?
(Milos Radunkovic, 04. avgust 2020 22:59)
opasnija je cigara u kolima od displeja. znam, pre 15 godina sam pušio. kada ti ispadne dole, kreće panično traženje i ako ti bog pomogne, nećeš ubiti nekog nedužnog.
garantujem da je zbog cigare više izginulo i da će više ginuti nego zbog displeja. i braćo srbistanci, hoćemo li zabraniti cigare u kolima? nećemo? volimo da ginemo zbog cigara? onda da ćutite jer ste se uhvatili za najmanji problem samo zato što ste bedni, ali za cigare ipak imate.
pre 3 godine
@zex
Sirenu mozes bez skretanja pogleda.
Podesavanje touch screen-a ne.
pre 3 godine
Pa ne funkcioniše kontinentalno pravo na taj način pobogu, pa da jedna presuda automatski znači presude na isti način kasnije. To je anglosaksonsko pravo, ne kontinentalno
pre 3 godine
Ovo je pogresno postavljeno.
Vidi, zna se sta je bezbedno, a sta nije bezbedno. Ukljucivanje/iskljucivanje brisaca radi kao i u svakom drugom automobilu. PODESAVANJA automobila se ne smeju raditi ni na jednom automobilu u toku voznje, bez obzira da li je to preko touch screena, ili preko prekidaca!
Moj drug je sleteo pre nekoliko godina jer je isto podesavao auto u voznji, i gledao u dugmice pored menjaca. Nije imao touch screen. Ili ... je li normalno da otvoris onu kutiju izmedju vozaca i suvozaca, i onda gledas u kutiju umesto u put ispred sebe, i okrivis proizvodjaca i zahtevas da se sve kutije izbace iz svih auta, jer zaboga ugrozavaju bezbednost! Brate, svasta moze da se ugradi u kola, i TV, i razni tableti, infotainment, raznorazni ukrasi, satovi, itd... Zasto to ugrozava bezbednost? Jer ce vozac da gleda u to nesto umesto u put? Pa hajde onda da izbacimo sve iz auta, i muziku, i klimu, i kutije, ventilaciju, jer sve to moze da skrene paznju (ne znam kakvom) vozacu i da napravi udes. Ili je mozda bolje da se podigne kriterijum kome se sve daje dozvola!
pre 3 godine
Sve se može promeniti, ali OSNOVNE komande, potrebne za bezbednu vožnju se još uvek, a verujem i zauvek, nalaze iza volana (ili na volanu). Izmedju ostalog i Tesla 3 ih ima. I sve dok je tako, vožnja je bezbedna u pogledu displeja i osnovnih funkcija. To što je ovaj lik hteo da se malo poigra displejom, ili je seo da vozi ne znajući kako da manipuliše brisačima i jeste njegova krivica. U krajnjem slučaju, šta to ima da pogadja proizvodjače i autoindustriju, pa nisu oni platili kaznu.
pre 3 godine
Čovek lagao, igrao se. U Tesli se sve može podesiti glasovnim komandama, nema potrebe drljati po ekranu.
pre 3 godine
Cekam samo kad ce gas i kocnicu na ekran da prebace.
(Kaboom, 4. avgust 2020 20:21
Gas je vec godinama "drive by wire" samo sto ne pritiskas prstom ekran nego nogom papucicu. A kocnice rade non stop, ni ne znas da rade, koriguju sve sto mozes da zamislis (i po nesto sto ne mozes...)
pre 3 godine
I dobro šta je bilo u kutiji? I ko je ta Pandora koja se samo u naslovu pominje, a posle nigde u tekstu?
pre 3 godine
svaki automobil mlađi od 10 godina koji ima tačskrin sistem kontrole ima i automatizovane funkcije uključenja brisala, svetala klime. Zašto je ovaj Nemac hteo to da čačka pri punoj brzini?!!
pre 3 godine
samo glasovne komande.
bez dugmića, tablet kao alternativa dok stojiš, u pokretu zaključan.
pre 3 godine
Gluposti. Ljudi konstantno izazivaju nesrece tako sto cakaju radio, klimu ili sta god.
pre 3 godine
To kao kod nas kada platiš kaznu 200 din...
pre 3 godine
Ta Tesla nema glasovne komande?
pre 3 godine
@Nemanja, 04. avgust 2020 22:10
Čuj kako... Op, op, op, još malo, dooobar!
pre 3 godine
A koriscenje gugl-naocara da l je nezakonito?
pre 3 godine
ja se u kolima ispričam sa mobilnim i završim neki lakši posao.
(vruća jaretina, topi se u ustima, 5. avgust 2020 11:42)
Ti si naša lutka, priznaj da cepaš audiobooks Deobe i Seobe i komuniciraš sa piscem putem glasovnih komandi
pre 3 godine
trebalo bi videti celu presudu a ne samo jednu recenicu. Mozda je namestao brisace a nije bilo potrebe za to.... ili je mogao glasovno da ih ukljuci....
pre 3 godine
... nije problem kad si kreten, ako nisi staćeš pa ćeš da podešavaš šta hoćeš na touchscreen - u, mislim.
pre 3 godine
Lično se uverio u loš rad glasovnih komandi u vozilu...
Ne nisam ja izgovarao komande...
(P-76ers, 05. avgust 2020 10:52)
kaži tom tipu da baci to smeće i uzme nešto gde funkcioniše, kao na primer teslu.
ja se u kolima ispričam sa mobilnim i završim neki lakši posao.
to jednostavno funkcioniše ako nije neki junk u pitanju, ma koliko vi besneli zbog toga.
pre 3 godine
cisto sumnjam da je to bio razlog sletanja sa puta, to je verovatno bio izgovor i zato je doticni popio kaznu.
pre 3 godine
Lično se uverio u loš rad glasovnih komandi u vozilu...
Ne nisam ja izgovarao komande...
pre 3 godine
Jedino model x ima da kazemo kilometar sat i ovaj veliki ekran. Svi ostali samo ovaj veliki ekran
pre 3 godine
Volim tehniku ali ne u automobilu,preferiram kola sa što manje džidža-midža.
pre 3 godine
Tesla, posebno model 3 ima glasovne komande i nema potrebe dirati bilo šta po ekranu ;)
Dok vozite pritisnete i držite desno, komandno, dugme na ekranu i kažete šta želite.
Možete podešavati i retrovizore po želji, da ne pričam o ostalim stvarima.
Za sve što će sada da prosipaju pamet, vozim Model 3 više od godinu dana, i znam o čemu pričam.
pre 3 godine
da li je upotreba screena u kolima opasna, i da li je zato treba zakonom zabraniti?
(Milos Radunkovic, 04. avgust 2020 22:59)
opasnija je cigara u kolima od displeja. znam, pre 15 godina sam pušio. kada ti ispadne dole, kreće panično traženje i ako ti bog pomogne, nećeš ubiti nekog nedužnog.
garantujem da je zbog cigare više izginulo i da će više ginuti nego zbog displeja. i braćo srbistanci, hoćemo li zabraniti cigare u kolima? nećemo? volimo da ginemo zbog cigara? onda da ćutite jer ste se uhvatili za najmanji problem samo zato što ste bedni, ali za cigare ipak imate.
pre 3 godine
Čovek lagao, igrao se. U Tesli se sve može podesiti glasovnim komandama, nema potrebe drljati po ekranu.
pre 3 godine
Ја ти лепо када седнем у моју Dacia Logan MCV спојим телефон преко ВТ са радио уређајем (замисли, ово је нешто што иде са радио уређајем, нема потребе да се доплаћује, коментар за власнике VW групе, где су до скора морали да доплаћују за ВТ ако су хтели), поставим 8" таблен на средину да ми буде навигација и вози и то све за мање од 10 000 еврића за ново, још 300 евра ако ми се баш хоће да имам и фабрички екран да додир. И замисли, доведеме од тачке "А" до тачке "В" исто као и ове из Тесле, а како изгледа Dacia може да буде и узор по квалитету производње и поузданости аута овима у Тесли :)
pre 3 godine
Za sve što će sada da prosipaju pamet, vozim Model 3 više od godinu dana, i znam o čemu pričam.
(Perun, 04. avgust 2020 15:38)
Ti da voziš Model 3 ne bi ostaljao komentare ba B92.
pre 3 godine
samo glasovne komande.
bez dugmića, tablet kao alternativa dok stojiš, u pokretu zaključan.
pre 3 godine
Gluposti. Ljudi konstantno izazivaju nesrece tako sto cakaju radio, klimu ili sta god.
pre 3 godine
Tesla, posebno model 3 ima glasovne komande i nema potrebe dirati bilo šta po ekranu ;)
Dok vozite pritisnete i držite desno, komandno, dugme na ekranu i kažete šta želite.
Možete podešavati i retrovizore po želji, da ne pričam o ostalim stvarima.
Za sve što će sada da prosipaju pamet, vozim Model 3 više od godinu dana, i znam o čemu pričam.
(Perun, 04. avgust 2020 15:38)
ne vidim sta fali prekudacu brisaca na volanu ili tockicu za pojacavanje muzike,ili tockicima za podesavanje klime ili...sve to cime se ti hvalis da imas u toj konzervi je za retarde
pre 3 godine
Lično se uverio u loš rad glasovnih komandi u vozilu...
Ne nisam ja izgovarao komande...
(P-76ers, 05. avgust 2020 10:52)
kaži tom tipu da baci to smeće i uzme nešto gde funkcioniše, kao na primer teslu.
ja se u kolima ispričam sa mobilnim i završim neki lakši posao.
to jednostavno funkcioniše ako nije neki junk u pitanju, ma koliko vi besneli zbog toga.
pre 3 godine
I dobro šta je bilo u kutiji? I ko je ta Pandora koja se samo u naslovu pominje, a posle nigde u tekstu?
pre 3 godine
Mislim da bi svima nama pametnije bilo kada bi automobili ponovo postali ono za sta su namenjeni, a ne neke tehnoloske igracke, koje sluze za zaglupljivanje, za zatupljivanje i za gubljenje vozackih sposobnosti! Primecujem da su ljudi postali tupavi za voznju. Ne umeju vise da se parkiraju bez parking senzora i kamere, potrebno je da im auto sam koci, drzi pravac, da izbegava one severne jelene, da radi ovo, ono! Pa, gde si ti u svemu tome, covece? Gde je uzivanje u voznji, u okolini, gleda li iko vise devojke iz kola? Prolaze nam zivoti gledajuci u telefone, tablete u kolima, televizore itd. Uzas!
pre 3 godine
cisto sumnjam da je to bio razlog sletanja sa puta, to je verovatno bio izgovor i zato je doticni popio kaznu.
pre 3 godine
@Perun ,svaka cast prijatelju ,sto imas prilike da vozis Teslu . Samo mi objasni jel glasovne komande dajes na srpskom jeziku ? Ili English ....zapitaj se samo koliko nasih ljudi tecno prica engleski ili jeki drugi evropski jezik ,da bi vestacka intelingecija shvatila sta zelis da pokrenes , koliko njih zna kako se kaze na engleskom brisac ? I ako ne izgovori pravilno ,umesto brisaca otvori prozor ....hahhahah,ili ukljuci grejanje dupeta umesto grejanje retrovizora ....moj prijatelju
pre 3 godine
... nije problem kad si kreten, ako nisi staćeš pa ćeš da podešavaš šta hoćeš na touchscreen - u, mislim.
pre 3 godine
@Vala i neka ih prisele da izbace touchscreens. Napraviše kompjuter na točkovima od automobila. Sve veći i veći ekrani. "Podešavao brisače na touchscreenu"... jer je napraviti dugme sa 3-5 režima brzina brisanja previše "staromodno".
(Legend, 4. avgust 2020 16:05)
Nije staromodno nego skupo. Polovne palice za zmigavce i brisace za moj auto star 30 godina kostaju i po 80e. Sta mislis koliko tako nesto kosta kao novo u proizvodnji? Koliko kvalitetni i skupi treba da budu materijali od kojih se to pravi da to moze da radi pouzdano 30 godina i da se pritom svakog dana ko zna koliko puta aktivira? Pa konektori, kablovi... A sta treba da ima u displeju? Par novih linija koda nekog programera i eto nove funkcije. Nema ni kablova, ni konektora, nista. I onda ti lepo uviju g***o u oblandu i prodaju kao napolitanku, satro nova tehnologija, moderno, palice zastarele, nepouzdane, glupe. I majmuni naravno nasednu na marketinski trik i najedu se napolitanki. Dugme je dugme, uvek bilo, uvek ce biti.
pre 3 godine
trebalo bi videti celu presudu a ne samo jednu recenicu. Mozda je namestao brisace a nije bilo potrebe za to.... ili je mogao glasovno da ih ukljuci....
pre 3 godine
To kao kod nas kada platiš kaznu 200 din...
pre 3 godine
A koriscenje gugl-naocara da l je nezakonito?
pre 3 godine
Sve se može promeniti, ali OSNOVNE komande, potrebne za bezbednu vožnju se još uvek, a verujem i zauvek, nalaze iza volana (ili na volanu). Izmedju ostalog i Tesla 3 ih ima. I sve dok je tako, vožnja je bezbedna u pogledu displeja i osnovnih funkcija. To što je ovaj lik hteo da se malo poigra displejom, ili je seo da vozi ne znajući kako da manipuliše brisačima i jeste njegova krivica. U krajnjem slučaju, šta to ima da pogadja proizvodjače i autoindustriju, pa nisu oni platili kaznu.
pre 3 godine
Зашто то раде,јефтиније им да набију све на екран,уместо прекидача.Ја бих то забранио
pre 3 godine
samo glasovne komande.
bez dugmića, tablet kao alternativa dok stojiš, u pokretu zaključan.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (vruća jaretina, topi se u ustima, 4. avgust 2020 16:20)
Sure, do you speak English well enough? You might, but the majority of population does not. Then it comes to the questions of which languages are supported by Tesla (or any other brand) voice command interface? Even if Serbian language was supported, the voice command feature more often does not work that it does.
pre 3 godine
Ekran na dodir u automobilu je mnogo opasniji od telefona, jer se manje koristi i u principu je lošiji odziv ekrana. Što se tiče Tesle model 3, nerealno ružan i nepraktičan enterijer, krunisan onim nakačenim tabletom. Nevjerovatno koliko jeftino djeluje
pre 3 godine
Ovo je pogresno postavljeno.
Vidi, zna se sta je bezbedno, a sta nije bezbedno. Ukljucivanje/iskljucivanje brisaca radi kao i u svakom drugom automobilu. PODESAVANJA automobila se ne smeju raditi ni na jednom automobilu u toku voznje, bez obzira da li je to preko touch screena, ili preko prekidaca!
Moj drug je sleteo pre nekoliko godina jer je isto podesavao auto u voznji, i gledao u dugmice pored menjaca. Nije imao touch screen. Ili ... je li normalno da otvoris onu kutiju izmedju vozaca i suvozaca, i onda gledas u kutiju umesto u put ispred sebe, i okrivis proizvodjaca i zahtevas da se sve kutije izbace iz svih auta, jer zaboga ugrozavaju bezbednost! Brate, svasta moze da se ugradi u kola, i TV, i razni tableti, infotainment, raznorazni ukrasi, satovi, itd... Zasto to ugrozava bezbednost? Jer ce vozac da gleda u to nesto umesto u put? Pa hajde onda da izbacimo sve iz auta, i muziku, i klimu, i kutije, ventilaciju, jer sve to moze da skrene paznju (ne znam kakvom) vozacu i da napravi udes. Ili je mozda bolje da se podigne kriterijum kome se sve daje dozvola!
pre 3 godine
Za sve što će sada da prosipaju pamet, vozim Model 3 više od godinu dana, i znam o čemu pričam.
(Perun, 04. avgust 2020 15:38)
Ti da voziš Model 3 ne bi ostaljao komentare ba B92.
(Z.KG, 04. avgust 2020 16:21)
A zasto mislis da ne bi? Ja vozim skuplji auto od Tesla 3 i redovno ostavljam komentare. Nebitno je sta neko vozi. Moze i da nema auto, ili da pedala biciklu, i opet je dobro dosao da komentarise. Kakav je to stereotip?
pre 3 godine
Totalni je idiotizam prebaciti SVE da se podešava prekom touchscreen-a, ali totalni! To samo firme poput Tesle, bez tradicije, mogu da osmisle i implementiraju, sve bi ja to kaznio i oterao u zatvor!
pre 3 godine
(Perun, 4. avgust 2020 15:38)
Зашто бих морао да причам у колима да бих активирао неке команде ???
pre 3 godine
@ Dok vozite pritisnete i držite desno, komandno, dugme na ekranu i kažete šta želite.
Možete podešavati i retrovizore po želji, da ne pričam o ostalim stvarima.
Za sve što će sada da prosipaju pamet, vozim Model 3 više od godinu dana, i znam o čemu pričam.
(Perun, 04. avgust 2020 15:38)
Zaista? Kako se podesavaju retrovizori glasovnim komandama, bas me zanima? Kazete hocu desni retrovizor da se pomeri malo na gore i desno? Ili malkice na gore i delimicno desno? Kolila je skala podesavanja moguca odnosno kako se glasom definise nekadasnji pritisak na dugme. Svi znaju razliku kada se to dugke drzi 2 sekunde i kada se samo takne pa me bas zanima kako su to resili...
pre 3 godine
Tesla, posebno model 3 ima glasovne komande i nema potrebe dirati bilo šta po ekranu ;)
Dok vozite pritisnete i držite desno, komandno, dugme na ekranu i kažete šta želite.
Možete podešavati i 8 retrovizore po želji, da ne pričam o ostalim stvarima.
Za sve što će sada da prosipaju pamet, vozim Model 3 više od godinu dana, i znam o čemu pričam.
(Perun, 04. avgust 2020 15:38)
Prijatelju, žena mi se zove Ruška, a sestra Duška... zato sam obrisao na telefonu opciju glasovne komande... kapiraš, ili da ti dalje objašnjavam? Jer i ja znam o čemu pričam...
pre 3 godine
Poenta nije u tome da bi sada raspravljali o Tesli 3!!! Alo, kako uvek, ali bukvalno uvek, pričate o nečemu što nema veze sa onim na šta člankom želi da se ukaže? A to je, nažalost neophodno je podsetiti, da li je upotreba screena u kolima opasna, i da li je zato treba zakonom zabraniti?
pre 3 godine
Vozac modela 3 , a sirena? jel i ona na tač ili glasovnoj komandi? Ili dok se snadjes ,vise ti i ne treba... cisto da te iskoristimo i saznamo nesto posto si u materiji...
pre 3 godine
Meni je izgled enterijera ove Tesle u najmanju ruku ružan.
To veze nema sa automobilom, ovo je nešto veštačko, nešto skroz bzv.
Možda će ove mlade generacije da se naviknu na sve to i da skroz zaborave kakvi su pravi automobili bili, sitnice koje su nas smarale ali činile vožnju i vlasništvo nad automobilom interesantnim.
Pazi, podešavanje brisača sa touch screenom???
Šta, ne zna da okrene polugu brisača u krug za stepen dva, nego mu treba 5 dodira prstom najmanje da dođe do tog mesta.
To je kao lakše?
Sve ono što je sad staro je imalo svoje lepe strane, klasičan brzinomer i obrtomer, sve one klasične lampice, pokazivači.
Na stranu što nije moglo da se hakuje, nije moglo da crkava kao elektronika.
Ma sve je bilo mnogo bolje i kvalitetnije nekad, da su ovoliko energije i znanja, koliko su uložili u razvoj elektronike uložili u razvoj tih dokazano dobrih stvari, sad bi imali vrhunske automobile koji bi se retko kvarili ali to očigledno nikome nije bilo u interesu.
Osim nama vozačima, a koga briga za nas.
Nedavno pročitam da je WV koncern dužan 200 milijardi dolara....
pre 3 godine
Da ne bude zabune, ovaj nije ukljucivao brisace, za to u Tesli postoji rucica kao na svakom automobilu, ovaj je podesavao neka napredna setovanja.
pre 3 godine
ukinuti tac,nikad ruznija unutrasnjost vozila
pre 3 godine
Vala i neka ih prisele da izbace touchscreens. Napraviše kompjuter na točkovima od automobila. Sve veći i veći ekrani. "Podešavao brisače na touchscreenu"... jer je napraviti dugme sa 3-5 režima brzina brisanja previše "staromodno".
pre 3 godine
Dok vozite pritisnete i držite desno, komandno, dugme na ekranu i kažete šta želite.
Možete podešavati i retrovizore po želji, da ne pričam o ostalim stvarima.
Za sve što će sada da prosipaju pamet, vozim Model 3 više od godinu dana, i znam o čemu pričam.
(Perun, 04. avgust 2020 15:38)
Znaci i ti ne gledas put dog trazis to dugme na ekranu.
Mnogi stavljaju ekrane a tesla je bas preterala sa kucnim TV u kolima i bez prakticno i jedne mehanicke komande.
Cekam samo kad ce gas i kocnicu na ekran da prebace.
pre 3 godine
Ni Germanija ne ide u korak sa tehnikom!
pre 3 godine
Najzad. Nije zlato sve što sija.
pre 3 godine
Od svakog udesa tesla pravi reklamu.
pre 3 godine
Hvala milom bogu da se polako otvara i ovo pitanje. Prvi dan sam sa novim autom usao u radar dok sa nesto ceprkao po ekranu.
Bio sam izgubljen jedno nedelju dana dok se nisam navikao.
Uzas i debilana.
pre 3 godine
(Igor, 5. avgust 2020 08:55)
Pa to i jeste problem,što to NE TREBA da radi 30 godina...Budimo realni,ali
Srbija nije centar sveta i automobili se ne prave da traju 30 godina da bi Srbi mogli da ih voze. Najčešće je to period između 8-12 godina i auto je već za promenu (Takva kola najčešće i završe kod nas u Srbiji). Možda ako je premium klasa 15 godina. Ali 30 godina? Pa dođavola niko ne pravi kola da traju 30 godina u današnje vreme,a nisu ih pravili ni pre ako ćemo iskreno. Treba da naprave deo koji će da traje recimo 7-10 godina,pa i da se polomi posle 10 godina nek se zameni za 100 evra nije smak sveta 100 evra po deceniji platiti. Nisu ručkice za brisače "Avio and Space technology" ,zaista nije toliko skupo ni komplikovano,na kraju krajeva uvek se pravilo i nikad nije bilo problem,ali poenta je u tom "marketinškom triku" koji si ti pomenuo,njima jeftinije a i bolji marketing,iz tog razloga i treba zabraniti,predatorsko ponašanje na štetu potrošača.
pre 3 godine
svaki automobil mlađi od 10 godina koji ima tačskrin sistem kontrole ima i automatizovane funkcije uključenja brisala, svetala klime. Zašto je ovaj Nemac hteo to da čačka pri punoj brzini?!!
pre 3 godine
Neke komande i podešavanja na LCD ekranu su prihvatljiva, ali većina nije. Gledanje u ekran i bavljenje njime tokom vožnje isto je što i kucanje poruka na telefonu. Fizičke prekidače vozač oseti pod prstima, uvek su na istom mestu i u njih se ne mora gledati dok se koriste.
pre 3 godine
a sta je falilo podesavanju rada brzine brisaca na rucici iza volana. Plus fino podesavanje preko saltera na istoj rucici. Namestish a da ne morash pogled da skrenesh. Ali jeftinije je sve staviti na tablet sa 5 podmenija. Ok, samo onda treba da se podesava samo ako auto stoji.
pre 3 godine
@perun
U dogledno vreme planiram da kupim Teslu 3.
Kazes da za aktiviranje komande glasom moras da pritisnes dugme, kako sam razumeo, na ekranu? Znaci ipak moras da koristis TS?
Da li je moguce izdavati glasovne komande na srpskom jeziku (ne govorim ni jedan drugi, mozda sam glup i neobrazovan, ali... tako je). Ako ne moze, znaci opet moram da tipkam po ekranu da bih npr. pustio brisace u pogon, dao migavac, prebacio svetla i sl... a pri tom ne znam jezik. Ako to obavljam glasom, da li opet moram prethodno da stisnem to dugme na TS?
pre 3 godine
Nekie stvari mogu na ekran a neke ne mogu. Problem je sto se proizvodjaci utrkuju ko ce da izgleda vise hi tech i onda zaborave sta je najbitije ~ bezbednost. Komande klime, svetlosne signalizacije, brisaca, sirene i sl. moraju da budu lako dstupne i da sa njima moze da se rukuje bez gledanja konkretno sta se radi. To sa ekranom nikako ne radi, previse dugo traje i covek nema nikakav osecaj kad nesto namesta sta se desava. Ja u mom BMW-u namestam temperaturu u kolima pritiskom na dugme i potraje vecnost dok se ne podesi pa u voznji to nikad i ne radim. A koliko je to ne prakrticno, mozda najbolje opisuje podatak da je u svim narednim modelima BMW vratio podesava na tockice.
@ Perun
Mozda tebi lepo radi, ali ljudi imaju razlicite akcente, mucaju, ne razgovetno govore i sl. I njima to nikako ne radi. Ja imam kolegu koji muca i ponekad pojma nemam o cemu prica.
pre 3 godine
auto treba da bude auto a ne mobilni telefon, fizicki taster ce uvek biti bolje, dugovecnije i prakticnije resenje, uvaljuju ove ekrane jer izadje 5 puta jeftinije za proizvodnju, pa vam jos i naplate vise, satro nova tehnologija! brisac stoji iza volana, imate 2 pokreta gore - dole da reguliste i kraj..
pre 3 godine
Opasniji su touch elrani od drzanja telefona u ruci... ali treba prodati handsfree pakete....
pre 3 godine
Tesla, posebno model 3 ima glasovne komande i nema potrebe dirati bilo šta po ekranu ;)
Dok vozite pritisnete i držite desno, komandno, dugme na ekranu i kažete šta želite.
Možete podešavati i retrovizore po želji, da ne pričam o ostalim stvarima.
Za sve što će sada da prosipaju pamet, vozim Model 3 više od godinu dana, i znam o čemu pričam.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Perun, 4. avgust 2020 15:38)
glasovne komande za navigaciju i slicne stvari razni proizvodjaci ugradjuju u svoje automobile jos pre nego sto je tesla 3 izasao, i ne rade uvek najbolje, a slicna je stvar i sa proizvodjacima mobilnih telefona koji glasovne komande ugradjuju jos duze. Nema nikakve potrebe da se komplikuju komande za retrovizor, brisace, klimu i slicne stvari samo radi minorne finansijske ustede proizvodjaca.Iskreno iz mog ugla najveća mana kod Tesle su enterijeri, to nije dobar primer minimalistickog dizajna nego primer kako unistiti ergonomiju
pre 3 godine
Ja instalirao televizor, pa dok vozim gledam serije... jer nemam taj tač skrin... Još koristim dugmiće, navikao sam i u mraku ih lako nalazim... jer svetle.
P. S. Pišem dugo da je taj tač skrin opasniji od mobilnog i samo minuse dobijam!
Šta je jednostavnije, da prstom pomerim ručicu za brisače, ili da desnom rukom pustim volan, udjem u meni, odaberem opciju "brisači", pa onda brzinu, ili interval... pa zavšim u kanalu...
pre 3 godine
A moj buraz i prijatelji, kad kupuju automobil, gledaju koji ima vecu navigaciju i ekran! To je sad najvaznije, osim naravno da nema plivajuci zamajac i da nije automatik, jer se to kvari!
pre 3 godine
Mazda ukinula TS
Razmišljate o tome.
pre 3 godine
Pa ne funkcioniše kontinentalno pravo na taj način pobogu, pa da jedna presuda automatski znači presude na isti način kasnije. To je anglosaksonsko pravo, ne kontinentalno
pre 3 godine
Ta Tesla nema glasovne komande?
pre 3 godine
Ja bih zabranio upotrebu komandi koje zahtevaju skretanje pogleda za puta u toku vožnje.
Grejanje, radio, brisači, menjač moraju biti fizički objekat koji nudi povratnu informaciju preko dodira.
pre 3 godine
Pa sta su mislili proizvodjaci automobila kad su sve komante trpali u touchscreen, da do ovoga nece dolaziti? Veoma los i opasan trend.
pre 3 godine
Potpuno ispravno, jer nema nikakve razlike izmedju "rada" na mobilnom telefonu i screens u kolima. Uzgred, pošto je mirroring moguć, onda vozač koristi svoj mobilni na ovaj način. Šta je rešenje, ili da sve bude dozvoljeno, ili ništa.
pre 3 godine
Proci ce i ovo ludilo, pa ce takvim polovnjacima cena biti u bunaru. Smejace se ljudi jednog dana ovom glupom i neprakticnom trendu.
pre 3 godine
@Perun
Totalno je nebitno da li je Tesla ili bilo koji drugi automobil svi danas imaju te ekrančine koji više štete nego što koriste. Navigacija ok, ostalo skroz besmisleno.
pre 3 godine
Na Aliju sam za pola evra kupio magnetni drzac za telefon za kola.. Zakacio fon na ventilaciju na sredini table i sluzi mi da, ako je bas neka hica da nekog zovem ili mene zovu, za sekund se javim, prebacim na speakerphone i tako se dernjam i taj neko i ja, ali je fon bezbedno zakacen.. I tako se jednom javljam pritiskom na slusalicu kad sargarepaaaaaa.. Kaze drug u plavom da sam koristio mobilni u voznji i da ida kazna.. Ja ga pogledam belo i upitam sta mobilni, kakav mobilni.. Pokazuje mi prstom na fon i vadi blokce. Ja mu rekoh 'nije to fon, to je moj touchscreen koji sada ima 95% novih modernih automobila'.. Stade on zbunjen, pa onako sokiran na izjavu mi kaze 'ali ovo nit je nov nit je moderan auto, ovo je Jugo!'.. 'Pa? Ali ja sam koristio ekran, ne telefon.. I ti u toj svojoj Skodi imas ekran, pa ga cackas dok vozis, zar ne? Ako nista, palis i gasis rotaciju i sirenu'... Ostade covek zbunjen i rece 'aj vozi'... Tako da, kolege vozaci, pazite sta radite za volanom :)
pre 3 godine
Kakav enterijer ovde na slici, kao mini Moris iz 1960 sa ugrađenim Čajavec televizorom...
pre 3 godine
Agresivni IT sektor, navikao na večni rast prihoda svuda gura kompjutere.
pre 3 godine
Cekam samo kad ce gas i kocnicu na ekran da prebace.
(Kaboom, 4. avgust 2020 20:21
Gas je vec godinama "drive by wire" samo sto ne pritiskas prstom ekran nego nogom papucicu. A kocnice rade non stop, ni ne znas da rade, koriguju sve sto mozes da zamislis (i po nesto sto ne mozes...)
pre 3 godine
Ti da voziš Model 3 ne bi ostaljao komentare ba B92.
(Z.KG, 4. avgust 2020 16:21)
A sto ne bi!? Nije rekao da vozi RR pa da mislis da je nekakav prezauzeti biznismen. Ovde po Holandiji ih ima kao pleve, puno ljudi ih uzima na lizing preko firme.
Ja licno teram svoju Hondu CR-V koja je tu negde po ceni ako ne i skuplja od modela 3 pa ostavljam komentare ponekad, nisam milijarder samo imam vrlo dobru zaradu za Holandske pojmove.
I da cesto vidim vozace Tesli da prve gluposti u saobracaju cackajuci po touch screen-u. Slazem se da bazicne komande, poput brzine brisaca, treba da budu tako rasporedjene da moze da se manipulise njima bez odvracanja paznje. I ne mislim da je prepoznavanje glasa dovoljjo napredovalo tehnoloski da potpuno zameni taktilne komande.
Nadam se da ce i ovde i drugde slicno da se desi kao u Nemackoj.
pre 3 godine
Nije nikakav problem za proizvodjace - jednostavno, vratite nam dugmice. Nisam seo u bioskop vec u automobil.
pre 3 godine
Bravo. To je drzava. Valjda ce d.bili iz autoindustrije da shvate da ekran ima ogranicenu primenu. Cilj voznje je da se stigne od tacke A do tacke B, a ne da se prcka po ekranu i da se zabavlja usput. Um na drum.
pre 3 godine
Ne razume nemački, još neki piroćanski-nemački. Verovatno kad je hteo brisače da uključi, katapultirao suvozača :-)
pre 3 godine
Ne vozim Teslu, ali koliko znam brisače može da podesi i tasterom na levoj ručici. Zavisno od broja pritisaka podešava se brzina rada. Ajde ovaj što vozi Model 3 da nam proveri. A kažu i da automatika radi sasvim korektno.
pre 3 godine
Pričam o ovome već duže vreme, konačno jedan normalan sudija. Trebalo bi nekako rešiti šta je dozvoljeno na ekranu, a šta nije jer je ekran gori od telefona. Telefon je moguće približiti glavi (ne opravdavam), a za ekran pogled mora skroz da se skrene sa puta. I jedno i drugo je opasna distrakcija.
pre 3 godine
Valjda ce d.bili iz autoindustrije da shvate da ekran ima ogranicenu primenu.
(duki, 04. avgust 2020 16:06)
D.bili iz autoindustrije nece da shvate nista dok im zakon ne propise.
Tako je bilo jedno vreme sa zamenom sijalice oborenog svetla. Svaki zakon te je obavezivao da imas rezervne sijalice u kolima, a oni su u jednom trenutku toliko zakomplikovali da ti je u uputstvu za upotrebu automobila u odeljku zamena sijalice oborenog svetla pisalo posetite najblizu ovlascenu servisnu radionicu. Morao si pola auta da rastavis da zamenis sijalicu. I onda je narod krenuo da se buni po istom principu, zasto me zakon obavezuje da imam rezervnu sijalicu i kaznjava ako je nemam ili ako vozim sa pregorelom sijalicom ako u fabrickom uputstvu zvanicno stoji da je ne mogu zameniti ja vec moram u servis. Onda je automobilskoj industriji propisano da pitanje zamene sijalica moraju tehnicki resiti tako da vozac moze da je zameni za manjeod 10 minuta pored puta bez ikakvog alata. I da vidis kako su resili, ja sam na svom autu koji je proizveden nakon te uredbe obe sijalice u paru zamenio za nesto vise od 10 min i to sam prvi put menjao sijalice na tom autu, ali je sve toliko uprosceno i intuitivno reseno da sve zavrsis u tri poteza. Tako i ovo, dok im se ne propise sta od komandi sme da bude na ekranu a sta mora ostati na fizickim komandama nece se oni zaustaviti.
pre 3 godine
@igor
Slazem se da je dugme dugme, i da je to dugme skupo za popravku, ali da li su dipeji za automobile Vecni i da li ce oni trajati 30 godina?
Kada ti crkne dugme, zamenis samo njega ili mozes da funkcionises bez njega (barem neces ugrozavati druge u saobracaju ako ti crkne dugme za klimu, nor.). Kda ti crkne displej, ti u slucaju Tesle ostanes bez 70-80% funkcija u automobilu.
Sto se tice cene zamene, ako uzmes da se ekrani za automobile izraduju po dimenzijama i specifikacijama proizvodjaca, dakle nisu standardizovani, onda mozes misliti kolika ce im biti cena u nabavci. To nisu ekrani kao npr. kod kaptopova ili TV, gde postoji standard u dimenzijama i konektorima, pa se izraduju u ogromnim brojevima i samim tim im je cena relativno niska, pristupacna. Za 10 godina, kada nekom bude crkao ekran na Tesli ili bilo kom automobilu gde se veliki broj vitalnih podesavanja kontrolise preko ekrana, cena popravke ce biti skuplja nego cuvenom srpskoj bolesti, plivajucem zamajcu ;)
pre 3 godine
Lično se uverio u loš rad glasovnih komandi u vozilu...
Ne nisam ja izgovarao komande...
pre 3 godine
Bajo moj, danas sam na 5km 10 puta morao da menjam brzinu brisaca, kakva je nenormalna kisa padala. Sitna, pa krupna, brze, sporije, ne pomaze nikakva automatika. Dok se on seti, meni je mutno. Tacno bih izasao iz kola i isao peske da sam morao po ekranu da pipkam svaki put ili da vodim konverzaciju sa automobilom.
pre 3 godine
na osnovu mog licnog iskustva..svako pipkanje po nekom ekranu odvlaci pažnju sa puta..kad tad mora biti kobno.. ako ne sada onda ce biti za koju godinu.
svaki tehnološki napredak ili pomoc vozacu slabi naše vozacko umijeće, bar u mom slučaju..to vam dodje isto kao sa pametnim telefonom.
niko od nas ne zna vise od 5 tel.brojeva na pamet. prije 20 godina smo znali brojeve cijele familije i svih prijatelja.
tehnologija koliko pomaže toliko i odmaze..
sve smo gluplji i nesposobniji.
pre 3 godine
@zex
Sirenu mozes bez skretanja pogleda.
Podesavanje touch screen-a ne.
pre 3 godine
Veliki sam pobornik tehnologije, ali i veliki protivnik u ovom slučaju. Sa displeja eventualno neka obavještenja, i to uz govornu asistenciju. Da ja čačkam po ekranu tokom vožnje, to nikako. Komande na volanu za određene funkcije i navigacija sa govorom, više od toga ne bih dozvoljavao. Uostalom, ako će to da uđe u masovnu upotrebu, treba da bude i dio vozačke obuke, pa da se vidi ko je u stanju to da koristi, a ko ne. Lično mislim niko uspješno.
pre 3 godine
браво за суд
браво за судију
pre 3 godine
Тачскрин би требао бити максимално поједостављен а не да морам да стајем да видим где да стиснем...
'бо вас тачскрин...
pre 3 godine
Xa, xa, xa KO je svojevremeno ovo komentarisao kada prsti klize po pleksiglasu ili već čemu tražeći softverske opcije za obične brisače? A tek kad naš srbadin prebaci na glasovne komande pa počne da govori engleski koji je naučio preko Googlea i da brlja po glasovnim komandama te se iznervira i kaže kompjuteru u kolima "... du ju spik ingliš ... du ju anderstend mi ...", a ovaj mu odgovori "... fuck you ..."... srećom pa je ovo u Nemačkoj kod nas je još uvek sleteo sa puta iz 'nepoznatih razloga i udario u drvo'...
pre 3 godine
Jedno od prvih stvari što ti kaže instruktor vožnje je da ne smeš da gledaš u menjač dok menjaš brzinu, jer odvlači pogled sa puta i dovodi do zakasnele reakcije. Zašto bi bilo drugačije i kod drugih funkcija u autu, radio, navigacija, touchscreen??
pre 3 godine
Jedino model x ima da kazemo kilometar sat i ovaj veliki ekran. Svi ostali samo ovaj veliki ekran
pre 3 godine
Jedan bitan delić slagalice: ta Tesla ima fizičku ručicu za kontrolu brisača koja je nadohvat ruke vozaču, potpuno isto kao i svaki "normalan" auto. Utoliko nije bilo potrebe da vozač "brlja" po tačskrinu da bi aktivirao ili podesio brisače. Samim tim, ovo zaista liči na slučaj u kom se vozač igrao svojom "novom fensi spravicom" dok je bio za volanom. Tako da, nit' je sudija lud, niti je za udes kriv Tesla, nego vozač.
pre 3 godine
@Nemanja, 04. avgust 2020 22:10
Čuj kako... Op, op, op, još malo, dooobar!
pre 3 godine
Imam auto sa TS i definitivno utice na paznju, pogled se, hteli ili ne, cesto skrece sa puta na ekran : da naamestis klimu, muziku itd.
A sto se glasovnih komandi tice, ima onaj vic od pre 40 godina, kada je tip iznajmio kamilu. Vlasnik ga pouci : ako zelis da krene kazes "Uf", da kasa "Uf, Uf", da trci "Uf, Uf,Uf", ako zelis da stane : "Alah". Kada je isporobao hod i kas, tip odluci da isproba i galop, ali je, naravno, zaboravio kako se kamila zaustavlja. A kamila kao kamila, trci ravno ka provaliji. Posto se pomolio pred smrt, tip spomene i Alaha i kamila stane, metar pred provalijom. A tip obrise hladan znoj sa cela i veli "Ufff" :-)
Mislite o tome pre nego sto koristite glasovne komande!
pre 3 godine
Problem je što u Tesli preteruju sa ukidanjem fizičkih tastera i guraju skoro sve na ekran. Pitanje je da li to rade zbog smanjivanja troškova, dizajna ili praktičnosti, a praktično nije.
pre 3 godine
ja se u kolima ispričam sa mobilnim i završim neki lakši posao.
(vruća jaretina, topi se u ustima, 5. avgust 2020 11:42)
Ti si naša lutka, priznaj da cepaš audiobooks Deobe i Seobe i komuniciraš sa piscem putem glasovnih komandi
pre 3 godine
Volim tehniku ali ne u automobilu,preferiram kola sa što manje džidža-midža.
86 Komentari
Sortiraj po: