Ponedeljak, 26.06.2017.

12:04

Beograd dobio još jedan punjač za električna vozila

Izvor: B92

Beograd dobio još jedan punjaè za elektrièna vozila IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

25 Komentari

Sortiraj po:

za milsivoja

pre 6 godina

-Koliko košta ta struja? - zavisi po kojoj tarifi punis auto kod snabdevaca el.energijom (u nasem slucaju 99% je EPS). Recimo da punis u crvenoj zoni auto - kilovatcas ti je 15 dinara. Da napunis TESLU model S od 100 kw do max ti treba 100kWh struje, a to ti je 1500 dinara. Sa tim prelazis 500 km. Istu kilometrazu na dizel potrosices izmedju 4500 i 6000 dinara. A sa el.autom nemas izduvnih gasova u gradu, a zna se kako dizel/benzin purnjaju
-Džaba li je? - negde jeste negde nije. Eto, dodjes autom u DELTA Motors salon auta i nakacis se free da dopunis auto. Kuci ces da platis. Na poslu verovatno neces. U nekim garazama hoces, u nekim neces. U IKEI ce biti punjac, verovatno free. Tako da sve zavisi. Na TESLA superchargeru ako imas Model S kupljen do januara 2017 onda imas free punjenje do kraja zivota. Ako si kupio kasnije imas godisnje 1500 km.
-Ko to plaća? - kad kuci punis placas ti. Kad punis negde free placa onaj ko je vlasnik punjaca (grad, megamarket, vlasnik hotela...)

Iron Man

pre 6 godina

@mislivoje

Struja kosta koliko kosta po zvanicnom cenovniku EPS-a, ako ste na to mislili (u suprotnom, vasa prva dva pitanja su ista).

Jeste dzaba za sve vlasnike el. vozila koji ih tu pune. Troskove na svom racunu za struju snosi Delta Motors, u cijem vlasnistvu se punjac nalazi.

http://balkangreenenergynews.com/delta-motors-installs-e-vehicle-charger-bwm-mini/

Srbija generise izmedju 25% i 30% el. energije iz obnovljivih izvora. Tako da su sanse solidne da se energija za punjenje EV baterija dobija iz istih. Takodje, da li ste sigurni da vlasnici EV-a u Srbiji nemaju svoje PV panele, i preko njih pune svoje automobile?

To ponasanje koje ste vi nazvali licemerjem i foliranjem, je u nasem drustvu daleko najmanji odraz licemerja i foliranja. Deluje kao da vama bas smeta to sto ljudi kupuju EV. Ti ljudi su obavili svoj deo posla, i sa njihove strane je voznja ekoloska. Verujem da se mnogi od njih i bore da struja bude cistija.

Ono sto vi radite je da nazivate licemerima i folirantima ljude koji se u stvari jedini i trude da voznja bude cistija, a ona to i jeste, jer ce uvek biti cistija od benzina i dizela, cak i da se energija 100% dobija iz termoelektrana.

@ovo-ono - Ubrzanje i max speed zavise od vozaca. Ako zelite veci domet, sporije ubrzavajte, i nemojte prelaziti 110km/h. Poprilicno je bizarno vase omalovazavanje automobila koji moze da funkcionise upravo tako kako ste trazili. Cemu prisilna ogranicenja?

mislivoje

pre 6 godina

Ima ovde pametnog sveta pa se i svašta nauči iz komentara,samo ne nađoh odgovor
-Koliko košta ta struja ?
-Džaba li je ?
-Ko to plaća ?
Za zemlju koja se bazira na Termoelektranama,nazvati vožnju na struju Ekološkom je....licemerno i folirantski!

lol

pre 6 godina

Elektricno vozilo nije nicim zabranjeno za registraciju, ima radnu zapreminu 0, znaci spada u najjeftiniju kategoriju za registraciju, osigranje ide prema kw i to je to, nek neko izvuce iz zakona gde se to eksplicitno zabranjuje registracija

komsa

pre 6 godina

Blaci@ nisi u pravu.
Registrovanje elektricnih vozila u Srbiji je odavno moguce.
Ali samo elektricnih, vozila koja dolaze iz fabrika.
Tipa vw, bmw, mb itd.
Elektricni auto koje vi sami u garazi prepravljate NIJE moguce registrovati. Proverite vasu neistinutu tvrdnju.

Iron Man

pre 6 godina

@US - Punjenje nije ni priblizno velik problem kolikim se predstavlja. Vise od 90% punjenja se desava kod kuce ili na poslu, pa broj stanica za brzo punjenje ne mora da bude ni blizu broju benzinskih pumpi. Ono sto treba da se desi, i sto se vec desava po Evropi, jeste da se obicna parking mesta na ulicama ili u garazama opremaju uticnicama. Svaka ulicna svetiljka moze da bude punjac preko dana, i to vec polako ulazi u upotrebu.

@Zeljko - Ne verujem da treba uvesti subvencije, mi imamo vaznijih stvari za ulaganje. Bitno je samo ne kociti napredak sirenjem dezinformacija.

@Blake - Da li imate zvanicnu potvrdu iz Delta Motorsa o tome?

@Cinik - ako svi budu imali stav i recnik kao vi, da, to ce se desiti.

@japanac - Ako aludirate na kriminalce i kontroverzne bizmismene koji voze crne "bembare", ne verujem da je i3 namenjen njima. U Srbiji, iako je stanje lose, ima mnogo vlasnika ili zaposlenih u vrhu malih i srednjih preduzeca, skolovanih ljudi sa pristojnim zaradama. Ili zaposlenih u vrhu velikih stranih kompanija za nas sektor. I posteni, vredni, skolovani ljudi voze skupe automobile, samo sto su oni gorepomenuti glasniji, i vise se forsiraju u medijima.

Po meni je bolje da ljudi koji se "loze" na tehnologiju, kao npr. mnogi koji rade u IT sektoru, dobiju sansu da kupe auto kao sto je i3 (jer zele i mogu), pa da se upravo time malo promeni vrsta posetilaca BMW salonima.

Mladen

pre 6 godina

@domaćin
Punjač od 22kW je ništa drugo do trofazni šreker od 3x230V sa osiguračem od 32A (3x230Vx32A=22.000W). Punjač je u vozilu.
Zbog raznih ograničenja ta snaga nikad neće stići do baterije. Npr. struja nikad neće preći 30A, možda i manje, da ne bi izbio osigurač.
Drugi razlog je to što ni jedan punjač nije 100% efikasan, ali su oko 90-95%.
A poslednji razlog je sama hemija baterije. Izuzetno prazna baterija ne sme da se puni brzo jer bi se narušila hemija. Baterija koja je skoro puna takođe ne može da se puni punom brzinom zbog približavanja kritičnom naponu ćelija i BMS-u postaje teško da niveliše ćelije da sve budu jednako popunjene. A BMS to radi tako što višak energije sa ćelije baca i čuva baterije da se ne prepune.

Ali ako se vozilo koristi između 30 i 80% napunjenosti, koristi se 50% kapaciteta. I u tom opsegu punjenje od 50% kapaciteta traje oko pola sata pri 22kW.

A ko dođe sa 2% i puni do 100%, provešće na pinjaču do 3 sata.

wolf30

pre 6 godina

Ovo je cisto guranje opreme koja nije adekvatna za ono sto je potrebno. Ko bi bio na punjenju 5 sati boraveci u gradu u nekoj garazi i koliko bi takvih bilo. Caka je izmenjivosti klijenata. Zato je adekvatno da se umesto sporih punjaca planira mreza brzih punjaca koji imaju vec sada snagu da dopune vozilo za, podatak iz jedne velike kompanije cca. 6min, ali dostupna snaga elektromreže nije moguća na svakom mestu.Punjenj vozila do kraja nije caka vec dopuna vozila. I naravno da vazi ona stara da namamo dovoljno para da kupujemo jeftine stvari. Ovu igru treba voditi kvalitetno, sa ozbiljnim kompanijama u energetici jer su u pitanju mnogi rizici koji mogu dovesti do velike stete...mada sumnjam da neko i razmislja o tome.

dc

pre 6 godina

@Zeljko: Uzeti ovom narodu kojeg pas nema zašta da ujede da bi se dale beneficije vrlo malom broju srećkovića u ovoj zemlji koji ionako imaju pare za nov auto? Jako pametno, kao da smo Švajcarska. No ček malo, to jedna pametna nacija kao što su Švajcarci ne radi.

C i n i k

pre 6 godina

To ce moci jos malo a onda kad dobijete takse i poreze na te punjace ima da vas kosta djavo ipo kao danas ovi sto voze na plin sto ih samaraju po usima sa cenama. A o ceni dizela i da ne pisem, na platu prosecnu, ako pogledate ostale zemlje i prosecne plate,imamo najskuplji dizel na celoj planeti!
Ali tako ce biti ovde i za te automobile na struju,odrace ih, samo jos malo da ih puste da se "namnoze",da ih bide dovoljno za sisanje..

hiavata

pre 6 godina

@ Domacin

Iskazana je maksimalna snaga, u principu max struja koju punjac moze da isporuci. Punjenjne baterije koja se zasniva ne hemijskom procesu (znaci sve baterije) nije nalik sipanja vode u kofu, pa da se gleda protok vode x vreme. Punjenje hemijske baterije je po principu da se baterija napoji visim naponom od onog koji isporucuje i da se ceka da hemijski proces odradi svoje. Kako tehnologija napreduje to vreme se smanjuje, ali polako. :)

dado

pre 6 godina

(Domaćin, 26. jun 2017 13:55)

Jedinica kojom se izražava energetska vrijednost baterija je kWh. Ona označava koliko se teoretski energije može isporučiti u periodu od jednog sata.
Ako imas bacvu vina( jbg. zagorec sam pa mi to palo na pamet) koja ima 10 000 litara vina u teoriji to vino moze isteci iz bacve za jedan sat. Znaci moze i bacva je sposobna dati toliko litara. Ali ti imas malu pipu kroz koju tece 5 000 litara na sat.
Automobil koristi energiju iz baterija tako da ne može početi crpiti cijelu energetsku vrijednost, tj cijelu najveću snagu odmah. Najviše koliko može opteretiti baterije jest da iz njih crpi pola od one energije koju one mogu najviše isporučiti odjednom (najveća snaga).
Sve to je samo iz razloga produzenja zivota baterije.Vrijedi za potrosnju i punjenje. Zbog toga Tesline baterije koje koriste samo pola najvece snage traju deset godina a recimo isti proizvodjac samo model Roadster moze odmah povuci 50 kwh ali baterije traju oko 5 godina.Osim dometa vozila jednim punjenjem bitan je i broj mogucih punjenja jer je ogranicen a baterije su toliko skupe da je bolje kupiti drugi automobil nego mijenjati. Znaci nigdje se ne ide sa maksimalnom teoretskom snagom cisto zbog zivota baterija

Gross

pre 6 godina

@Zeljko a zasto bi uvodila olaksice? Da iz budžeta finansira nečije vozikanje? Kao da nemamo preča posla pa se bavimo pseudoekologijom. Treba svi da pocistimo ispred svojih vrata, ne bacamo smece u reku, ne vozimo neispravan auto koji trosi ulje, ne skidamo DPF... to ce mnogo vise znaciti nego subvencije za automobile koji kostaju preko 50.000€ i ubrzavaju 3s do 100.

Blake

pre 6 godina

@lexaa

Naravno da nisu, ovaj BMW ima i dvocilindricni benziski motor u sebi i samo zbog njega i moze da se registruje. 100% elektricni ne moze.

Zeljko

pre 6 godina

Vlada Srbije treba da uvede olaksice kod kupovine elektro automobila, pogotovu koriscenih a i novih. Kao sledeci potez da omoguci otvaranje privatnih punionica po odredjenim zajednickim kriterijumima i onda ce to samo od sebe da se razvija. Kao najdrasticniju opciju da zabrani uvoz polovnih dizela u isto vreme mada ce sami potrosaci radije uzeti polovni elektro ako imaju podsticaj.

US

pre 6 godina

To je trenutni problem sa čistim električnim automobilima... retko gde imaju da se napune i treba im po 3 sata da se napune... oni su trenutno za "hvaljenje" samo i nista vise ali kako godine prolaze nadam se da ce uspeti da se smanji to vreme punjenja na bar sat vremena

Zeljko

pre 6 godina

Vlada Srbije treba da uvede olaksice kod kupovine elektro automobila, pogotovu koriscenih a i novih. Kao sledeci potez da omoguci otvaranje privatnih punionica po odredjenim zajednickim kriterijumima i onda ce to samo od sebe da se razvija. Kao najdrasticniju opciju da zabrani uvoz polovnih dizela u isto vreme mada ce sami potrosaci radije uzeti polovni elektro ako imaju podsticaj.

Mladen

pre 6 godina

@domaćin
Punjač od 22kW je ništa drugo do trofazni šreker od 3x230V sa osiguračem od 32A (3x230Vx32A=22.000W). Punjač je u vozilu.
Zbog raznih ograničenja ta snaga nikad neće stići do baterije. Npr. struja nikad neće preći 30A, možda i manje, da ne bi izbio osigurač.
Drugi razlog je to što ni jedan punjač nije 100% efikasan, ali su oko 90-95%.
A poslednji razlog je sama hemija baterije. Izuzetno prazna baterija ne sme da se puni brzo jer bi se narušila hemija. Baterija koja je skoro puna takođe ne može da se puni punom brzinom zbog približavanja kritičnom naponu ćelija i BMS-u postaje teško da niveliše ćelije da sve budu jednako popunjene. A BMS to radi tako što višak energije sa ćelije baca i čuva baterije da se ne prepune.

Ali ako se vozilo koristi između 30 i 80% napunjenosti, koristi se 50% kapaciteta. I u tom opsegu punjenje od 50% kapaciteta traje oko pola sata pri 22kW.

A ko dođe sa 2% i puni do 100%, provešće na pinjaču do 3 sata.

US

pre 6 godina

To je trenutni problem sa čistim električnim automobilima... retko gde imaju da se napune i treba im po 3 sata da se napune... oni su trenutno za "hvaljenje" samo i nista vise ali kako godine prolaze nadam se da ce uspeti da se smanji to vreme punjenja na bar sat vremena

Iron Man

pre 6 godina

@US - Punjenje nije ni priblizno velik problem kolikim se predstavlja. Vise od 90% punjenja se desava kod kuce ili na poslu, pa broj stanica za brzo punjenje ne mora da bude ni blizu broju benzinskih pumpi. Ono sto treba da se desi, i sto se vec desava po Evropi, jeste da se obicna parking mesta na ulicama ili u garazama opremaju uticnicama. Svaka ulicna svetiljka moze da bude punjac preko dana, i to vec polako ulazi u upotrebu.

@Zeljko - Ne verujem da treba uvesti subvencije, mi imamo vaznijih stvari za ulaganje. Bitno je samo ne kociti napredak sirenjem dezinformacija.

@Blake - Da li imate zvanicnu potvrdu iz Delta Motorsa o tome?

@Cinik - ako svi budu imali stav i recnik kao vi, da, to ce se desiti.

@japanac - Ako aludirate na kriminalce i kontroverzne bizmismene koji voze crne "bembare", ne verujem da je i3 namenjen njima. U Srbiji, iako je stanje lose, ima mnogo vlasnika ili zaposlenih u vrhu malih i srednjih preduzeca, skolovanih ljudi sa pristojnim zaradama. Ili zaposlenih u vrhu velikih stranih kompanija za nas sektor. I posteni, vredni, skolovani ljudi voze skupe automobile, samo sto su oni gorepomenuti glasniji, i vise se forsiraju u medijima.

Po meni je bolje da ljudi koji se "loze" na tehnologiju, kao npr. mnogi koji rade u IT sektoru, dobiju sansu da kupe auto kao sto je i3 (jer zele i mogu), pa da se upravo time malo promeni vrsta posetilaca BMW salonima.

lol

pre 6 godina

Elektricno vozilo nije nicim zabranjeno za registraciju, ima radnu zapreminu 0, znaci spada u najjeftiniju kategoriju za registraciju, osigranje ide prema kw i to je to, nek neko izvuce iz zakona gde se to eksplicitno zabranjuje registracija

komsa

pre 6 godina

Blaci@ nisi u pravu.
Registrovanje elektricnih vozila u Srbiji je odavno moguce.
Ali samo elektricnih, vozila koja dolaze iz fabrika.
Tipa vw, bmw, mb itd.
Elektricni auto koje vi sami u garazi prepravljate NIJE moguce registrovati. Proverite vasu neistinutu tvrdnju.

hiavata

pre 6 godina

@ Domacin

Iskazana je maksimalna snaga, u principu max struja koju punjac moze da isporuci. Punjenjne baterije koja se zasniva ne hemijskom procesu (znaci sve baterije) nije nalik sipanja vode u kofu, pa da se gleda protok vode x vreme. Punjenje hemijske baterije je po principu da se baterija napoji visim naponom od onog koji isporucuje i da se ceka da hemijski proces odradi svoje. Kako tehnologija napreduje to vreme se smanjuje, ali polako. :)

dc

pre 6 godina

@Zeljko: Uzeti ovom narodu kojeg pas nema zašta da ujede da bi se dale beneficije vrlo malom broju srećkovića u ovoj zemlji koji ionako imaju pare za nov auto? Jako pametno, kao da smo Švajcarska. No ček malo, to jedna pametna nacija kao što su Švajcarci ne radi.

Gross

pre 6 godina

@Zeljko a zasto bi uvodila olaksice? Da iz budžeta finansira nečije vozikanje? Kao da nemamo preča posla pa se bavimo pseudoekologijom. Treba svi da pocistimo ispred svojih vrata, ne bacamo smece u reku, ne vozimo neispravan auto koji trosi ulje, ne skidamo DPF... to ce mnogo vise znaciti nego subvencije za automobile koji kostaju preko 50.000€ i ubrzavaju 3s do 100.

dado

pre 6 godina

(Domaćin, 26. jun 2017 13:55)

Jedinica kojom se izražava energetska vrijednost baterija je kWh. Ona označava koliko se teoretski energije može isporučiti u periodu od jednog sata.
Ako imas bacvu vina( jbg. zagorec sam pa mi to palo na pamet) koja ima 10 000 litara vina u teoriji to vino moze isteci iz bacve za jedan sat. Znaci moze i bacva je sposobna dati toliko litara. Ali ti imas malu pipu kroz koju tece 5 000 litara na sat.
Automobil koristi energiju iz baterija tako da ne može početi crpiti cijelu energetsku vrijednost, tj cijelu najveću snagu odmah. Najviše koliko može opteretiti baterije jest da iz njih crpi pola od one energije koju one mogu najviše isporučiti odjednom (najveća snaga).
Sve to je samo iz razloga produzenja zivota baterije.Vrijedi za potrosnju i punjenje. Zbog toga Tesline baterije koje koriste samo pola najvece snage traju deset godina a recimo isti proizvodjac samo model Roadster moze odmah povuci 50 kwh ali baterije traju oko 5 godina.Osim dometa vozila jednim punjenjem bitan je i broj mogucih punjenja jer je ogranicen a baterije su toliko skupe da je bolje kupiti drugi automobil nego mijenjati. Znaci nigdje se ne ide sa maksimalnom teoretskom snagom cisto zbog zivota baterija

Blake

pre 6 godina

@lexaa

Naravno da nisu, ovaj BMW ima i dvocilindricni benziski motor u sebi i samo zbog njega i moze da se registruje. 100% elektricni ne moze.

C i n i k

pre 6 godina

To ce moci jos malo a onda kad dobijete takse i poreze na te punjace ima da vas kosta djavo ipo kao danas ovi sto voze na plin sto ih samaraju po usima sa cenama. A o ceni dizela i da ne pisem, na platu prosecnu, ako pogledate ostale zemlje i prosecne plate,imamo najskuplji dizel na celoj planeti!
Ali tako ce biti ovde i za te automobile na struju,odrace ih, samo jos malo da ih puste da se "namnoze",da ih bide dovoljno za sisanje..

Iron Man

pre 6 godina

@mislivoje

Struja kosta koliko kosta po zvanicnom cenovniku EPS-a, ako ste na to mislili (u suprotnom, vasa prva dva pitanja su ista).

Jeste dzaba za sve vlasnike el. vozila koji ih tu pune. Troskove na svom racunu za struju snosi Delta Motors, u cijem vlasnistvu se punjac nalazi.

http://balkangreenenergynews.com/delta-motors-installs-e-vehicle-charger-bwm-mini/

Srbija generise izmedju 25% i 30% el. energije iz obnovljivih izvora. Tako da su sanse solidne da se energija za punjenje EV baterija dobija iz istih. Takodje, da li ste sigurni da vlasnici EV-a u Srbiji nemaju svoje PV panele, i preko njih pune svoje automobile?

To ponasanje koje ste vi nazvali licemerjem i foliranjem, je u nasem drustvu daleko najmanji odraz licemerja i foliranja. Deluje kao da vama bas smeta to sto ljudi kupuju EV. Ti ljudi su obavili svoj deo posla, i sa njihove strane je voznja ekoloska. Verujem da se mnogi od njih i bore da struja bude cistija.

Ono sto vi radite je da nazivate licemerima i folirantima ljude koji se u stvari jedini i trude da voznja bude cistija, a ona to i jeste, jer ce uvek biti cistija od benzina i dizela, cak i da se energija 100% dobija iz termoelektrana.

@ovo-ono - Ubrzanje i max speed zavise od vozaca. Ako zelite veci domet, sporije ubrzavajte, i nemojte prelaziti 110km/h. Poprilicno je bizarno vase omalovazavanje automobila koji moze da funkcionise upravo tako kako ste trazili. Cemu prisilna ogranicenja?

wolf30

pre 6 godina

Ovo je cisto guranje opreme koja nije adekvatna za ono sto je potrebno. Ko bi bio na punjenju 5 sati boraveci u gradu u nekoj garazi i koliko bi takvih bilo. Caka je izmenjivosti klijenata. Zato je adekvatno da se umesto sporih punjaca planira mreza brzih punjaca koji imaju vec sada snagu da dopune vozilo za, podatak iz jedne velike kompanije cca. 6min, ali dostupna snaga elektromreže nije moguća na svakom mestu.Punjenj vozila do kraja nije caka vec dopuna vozila. I naravno da vazi ona stara da namamo dovoljno para da kupujemo jeftine stvari. Ovu igru treba voditi kvalitetno, sa ozbiljnim kompanijama u energetici jer su u pitanju mnogi rizici koji mogu dovesti do velike stete...mada sumnjam da neko i razmislja o tome.

za milsivoja

pre 6 godina

-Koliko košta ta struja? - zavisi po kojoj tarifi punis auto kod snabdevaca el.energijom (u nasem slucaju 99% je EPS). Recimo da punis u crvenoj zoni auto - kilovatcas ti je 15 dinara. Da napunis TESLU model S od 100 kw do max ti treba 100kWh struje, a to ti je 1500 dinara. Sa tim prelazis 500 km. Istu kilometrazu na dizel potrosices izmedju 4500 i 6000 dinara. A sa el.autom nemas izduvnih gasova u gradu, a zna se kako dizel/benzin purnjaju
-Džaba li je? - negde jeste negde nije. Eto, dodjes autom u DELTA Motors salon auta i nakacis se free da dopunis auto. Kuci ces da platis. Na poslu verovatno neces. U nekim garazama hoces, u nekim neces. U IKEI ce biti punjac, verovatno free. Tako da sve zavisi. Na TESLA superchargeru ako imas Model S kupljen do januara 2017 onda imas free punjenje do kraja zivota. Ako si kupio kasnije imas godisnje 1500 km.
-Ko to plaća? - kad kuci punis placas ti. Kad punis negde free placa onaj ko je vlasnik punjaca (grad, megamarket, vlasnik hotela...)

mislivoje

pre 6 godina

Ima ovde pametnog sveta pa se i svašta nauči iz komentara,samo ne nađoh odgovor
-Koliko košta ta struja ?
-Džaba li je ?
-Ko to plaća ?
Za zemlju koja se bazira na Termoelektranama,nazvati vožnju na struju Ekološkom je....licemerno i folirantski!

US

pre 6 godina

To je trenutni problem sa čistim električnim automobilima... retko gde imaju da se napune i treba im po 3 sata da se napune... oni su trenutno za "hvaljenje" samo i nista vise ali kako godine prolaze nadam se da ce uspeti da se smanji to vreme punjenja na bar sat vremena

Blake

pre 6 godina

@lexaa

Naravno da nisu, ovaj BMW ima i dvocilindricni benziski motor u sebi i samo zbog njega i moze da se registruje. 100% elektricni ne moze.

Zeljko

pre 6 godina

Vlada Srbije treba da uvede olaksice kod kupovine elektro automobila, pogotovu koriscenih a i novih. Kao sledeci potez da omoguci otvaranje privatnih punionica po odredjenim zajednickim kriterijumima i onda ce to samo od sebe da se razvija. Kao najdrasticniju opciju da zabrani uvoz polovnih dizela u isto vreme mada ce sami potrosaci radije uzeti polovni elektro ako imaju podsticaj.

Gross

pre 6 godina

@Zeljko a zasto bi uvodila olaksice? Da iz budžeta finansira nečije vozikanje? Kao da nemamo preča posla pa se bavimo pseudoekologijom. Treba svi da pocistimo ispred svojih vrata, ne bacamo smece u reku, ne vozimo neispravan auto koji trosi ulje, ne skidamo DPF... to ce mnogo vise znaciti nego subvencije za automobile koji kostaju preko 50.000€ i ubrzavaju 3s do 100.

dc

pre 6 godina

@Zeljko: Uzeti ovom narodu kojeg pas nema zašta da ujede da bi se dale beneficije vrlo malom broju srećkovića u ovoj zemlji koji ionako imaju pare za nov auto? Jako pametno, kao da smo Švajcarska. No ček malo, to jedna pametna nacija kao što su Švajcarci ne radi.

mislivoje

pre 6 godina

Ima ovde pametnog sveta pa se i svašta nauči iz komentara,samo ne nađoh odgovor
-Koliko košta ta struja ?
-Džaba li je ?
-Ko to plaća ?
Za zemlju koja se bazira na Termoelektranama,nazvati vožnju na struju Ekološkom je....licemerno i folirantski!

C i n i k

pre 6 godina

To ce moci jos malo a onda kad dobijete takse i poreze na te punjace ima da vas kosta djavo ipo kao danas ovi sto voze na plin sto ih samaraju po usima sa cenama. A o ceni dizela i da ne pisem, na platu prosecnu, ako pogledate ostale zemlje i prosecne plate,imamo najskuplji dizel na celoj planeti!
Ali tako ce biti ovde i za te automobile na struju,odrace ih, samo jos malo da ih puste da se "namnoze",da ih bide dovoljno za sisanje..

wolf30

pre 6 godina

Ovo je cisto guranje opreme koja nije adekvatna za ono sto je potrebno. Ko bi bio na punjenju 5 sati boraveci u gradu u nekoj garazi i koliko bi takvih bilo. Caka je izmenjivosti klijenata. Zato je adekvatno da se umesto sporih punjaca planira mreza brzih punjaca koji imaju vec sada snagu da dopune vozilo za, podatak iz jedne velike kompanije cca. 6min, ali dostupna snaga elektromreže nije moguća na svakom mestu.Punjenj vozila do kraja nije caka vec dopuna vozila. I naravno da vazi ona stara da namamo dovoljno para da kupujemo jeftine stvari. Ovu igru treba voditi kvalitetno, sa ozbiljnim kompanijama u energetici jer su u pitanju mnogi rizici koji mogu dovesti do velike stete...mada sumnjam da neko i razmislja o tome.

Mladen

pre 6 godina

@domaćin
Punjač od 22kW je ništa drugo do trofazni šreker od 3x230V sa osiguračem od 32A (3x230Vx32A=22.000W). Punjač je u vozilu.
Zbog raznih ograničenja ta snaga nikad neće stići do baterije. Npr. struja nikad neće preći 30A, možda i manje, da ne bi izbio osigurač.
Drugi razlog je to što ni jedan punjač nije 100% efikasan, ali su oko 90-95%.
A poslednji razlog je sama hemija baterije. Izuzetno prazna baterija ne sme da se puni brzo jer bi se narušila hemija. Baterija koja je skoro puna takođe ne može da se puni punom brzinom zbog približavanja kritičnom naponu ćelija i BMS-u postaje teško da niveliše ćelije da sve budu jednako popunjene. A BMS to radi tako što višak energije sa ćelije baca i čuva baterije da se ne prepune.

Ali ako se vozilo koristi između 30 i 80% napunjenosti, koristi se 50% kapaciteta. I u tom opsegu punjenje od 50% kapaciteta traje oko pola sata pri 22kW.

A ko dođe sa 2% i puni do 100%, provešće na pinjaču do 3 sata.

Iron Man

pre 6 godina

@US - Punjenje nije ni priblizno velik problem kolikim se predstavlja. Vise od 90% punjenja se desava kod kuce ili na poslu, pa broj stanica za brzo punjenje ne mora da bude ni blizu broju benzinskih pumpi. Ono sto treba da se desi, i sto se vec desava po Evropi, jeste da se obicna parking mesta na ulicama ili u garazama opremaju uticnicama. Svaka ulicna svetiljka moze da bude punjac preko dana, i to vec polako ulazi u upotrebu.

@Zeljko - Ne verujem da treba uvesti subvencije, mi imamo vaznijih stvari za ulaganje. Bitno je samo ne kociti napredak sirenjem dezinformacija.

@Blake - Da li imate zvanicnu potvrdu iz Delta Motorsa o tome?

@Cinik - ako svi budu imali stav i recnik kao vi, da, to ce se desiti.

@japanac - Ako aludirate na kriminalce i kontroverzne bizmismene koji voze crne "bembare", ne verujem da je i3 namenjen njima. U Srbiji, iako je stanje lose, ima mnogo vlasnika ili zaposlenih u vrhu malih i srednjih preduzeca, skolovanih ljudi sa pristojnim zaradama. Ili zaposlenih u vrhu velikih stranih kompanija za nas sektor. I posteni, vredni, skolovani ljudi voze skupe automobile, samo sto su oni gorepomenuti glasniji, i vise se forsiraju u medijima.

Po meni je bolje da ljudi koji se "loze" na tehnologiju, kao npr. mnogi koji rade u IT sektoru, dobiju sansu da kupe auto kao sto je i3 (jer zele i mogu), pa da se upravo time malo promeni vrsta posetilaca BMW salonima.

komsa

pre 6 godina

Blaci@ nisi u pravu.
Registrovanje elektricnih vozila u Srbiji je odavno moguce.
Ali samo elektricnih, vozila koja dolaze iz fabrika.
Tipa vw, bmw, mb itd.
Elektricni auto koje vi sami u garazi prepravljate NIJE moguce registrovati. Proverite vasu neistinutu tvrdnju.

dado

pre 6 godina

(Domaćin, 26. jun 2017 13:55)

Jedinica kojom se izražava energetska vrijednost baterija je kWh. Ona označava koliko se teoretski energije može isporučiti u periodu od jednog sata.
Ako imas bacvu vina( jbg. zagorec sam pa mi to palo na pamet) koja ima 10 000 litara vina u teoriji to vino moze isteci iz bacve za jedan sat. Znaci moze i bacva je sposobna dati toliko litara. Ali ti imas malu pipu kroz koju tece 5 000 litara na sat.
Automobil koristi energiju iz baterija tako da ne može početi crpiti cijelu energetsku vrijednost, tj cijelu najveću snagu odmah. Najviše koliko može opteretiti baterije jest da iz njih crpi pola od one energije koju one mogu najviše isporučiti odjednom (najveća snaga).
Sve to je samo iz razloga produzenja zivota baterije.Vrijedi za potrosnju i punjenje. Zbog toga Tesline baterije koje koriste samo pola najvece snage traju deset godina a recimo isti proizvodjac samo model Roadster moze odmah povuci 50 kwh ali baterije traju oko 5 godina.Osim dometa vozila jednim punjenjem bitan je i broj mogucih punjenja jer je ogranicen a baterije su toliko skupe da je bolje kupiti drugi automobil nego mijenjati. Znaci nigdje se ne ide sa maksimalnom teoretskom snagom cisto zbog zivota baterija

lol

pre 6 godina

Elektricno vozilo nije nicim zabranjeno za registraciju, ima radnu zapreminu 0, znaci spada u najjeftiniju kategoriju za registraciju, osigranje ide prema kw i to je to, nek neko izvuce iz zakona gde se to eksplicitno zabranjuje registracija

hiavata

pre 6 godina

@ Domacin

Iskazana je maksimalna snaga, u principu max struja koju punjac moze da isporuci. Punjenjne baterije koja se zasniva ne hemijskom procesu (znaci sve baterije) nije nalik sipanja vode u kofu, pa da se gleda protok vode x vreme. Punjenje hemijske baterije je po principu da se baterija napoji visim naponom od onog koji isporucuje i da se ceka da hemijski proces odradi svoje. Kako tehnologija napreduje to vreme se smanjuje, ali polako. :)

Iron Man

pre 6 godina

@mislivoje

Struja kosta koliko kosta po zvanicnom cenovniku EPS-a, ako ste na to mislili (u suprotnom, vasa prva dva pitanja su ista).

Jeste dzaba za sve vlasnike el. vozila koji ih tu pune. Troskove na svom racunu za struju snosi Delta Motors, u cijem vlasnistvu se punjac nalazi.

http://balkangreenenergynews.com/delta-motors-installs-e-vehicle-charger-bwm-mini/

Srbija generise izmedju 25% i 30% el. energije iz obnovljivih izvora. Tako da su sanse solidne da se energija za punjenje EV baterija dobija iz istih. Takodje, da li ste sigurni da vlasnici EV-a u Srbiji nemaju svoje PV panele, i preko njih pune svoje automobile?

To ponasanje koje ste vi nazvali licemerjem i foliranjem, je u nasem drustvu daleko najmanji odraz licemerja i foliranja. Deluje kao da vama bas smeta to sto ljudi kupuju EV. Ti ljudi su obavili svoj deo posla, i sa njihove strane je voznja ekoloska. Verujem da se mnogi od njih i bore da struja bude cistija.

Ono sto vi radite je da nazivate licemerima i folirantima ljude koji se u stvari jedini i trude da voznja bude cistija, a ona to i jeste, jer ce uvek biti cistija od benzina i dizela, cak i da se energija 100% dobija iz termoelektrana.

@ovo-ono - Ubrzanje i max speed zavise od vozaca. Ako zelite veci domet, sporije ubrzavajte, i nemojte prelaziti 110km/h. Poprilicno je bizarno vase omalovazavanje automobila koji moze da funkcionise upravo tako kako ste trazili. Cemu prisilna ogranicenja?

za milsivoja

pre 6 godina

-Koliko košta ta struja? - zavisi po kojoj tarifi punis auto kod snabdevaca el.energijom (u nasem slucaju 99% je EPS). Recimo da punis u crvenoj zoni auto - kilovatcas ti je 15 dinara. Da napunis TESLU model S od 100 kw do max ti treba 100kWh struje, a to ti je 1500 dinara. Sa tim prelazis 500 km. Istu kilometrazu na dizel potrosices izmedju 4500 i 6000 dinara. A sa el.autom nemas izduvnih gasova u gradu, a zna se kako dizel/benzin purnjaju
-Džaba li je? - negde jeste negde nije. Eto, dodjes autom u DELTA Motors salon auta i nakacis se free da dopunis auto. Kuci ces da platis. Na poslu verovatno neces. U nekim garazama hoces, u nekim neces. U IKEI ce biti punjac, verovatno free. Tako da sve zavisi. Na TESLA superchargeru ako imas Model S kupljen do januara 2017 onda imas free punjenje do kraja zivota. Ako si kupio kasnije imas godisnje 1500 km.
-Ko to plaća? - kad kuci punis placas ti. Kad punis negde free placa onaj ko je vlasnik punjaca (grad, megamarket, vlasnik hotela...)