Četvrtak, 20.08.2015.

11:40

Sedam tipova vozača - da li ste jedan od njih?

Izvor: B92

Sedam tipova vozaèa - da li ste jedan od njih? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

87 Komentari

Sortiraj po:

olo

pre 8 godina

Zbog posla prelazim 2+ hiljade km nedeljno. I sto se Srbije tice iskustvo je sledece, najvise se stresiram kada prolazim kroz NS. Zasto? Pa evo :
1. Prvo ukoce, skrenu pa daju zmigavac.
2. Putpuno odsustvo osecaja za druge ucesnike u saobracaju
3. Cudne reakcije na moje BG table ?!??(turiranje na semaforu, namerno isecanje, ablendovanje i srednji prsti dok stojim na semaforu i cekam zeleno)

Elem, ne napadam ja NS niti ljude koje zive tamo, ali ovo odsusto ili naknadno paljenje zmigavaca me izludjuje kao i zakucavanje u mestu 10m pre parking mesta kao da su pointeri....
U Beogradu je divljina i tu sam odma na "bas me briga" podesavanjima i trudim se da budem bezbedan za sebe i druge ali ove prve nisam ocekivao (jer ih inace volim kao sagovornike).

Ausweiß bitte

pre 8 godina

Ne, ne Nikola, grešiš, pravi kopač nosa mora biti za volanom nemačkog vozila iz premijum segmenta (zimske Barum u Julu ili "ol sison")...zatim imamo i kategoriju Fiat/Alfa jtd/jtdm remap kod Žike (mapa iz švabije-kopa u trećoj bate, četvrte se zentam...). Zavičajni kod na licu obavezan.
I jedan i drugi ne daju žmigavce jer im smeta dok šaltuju ili "šamaraju" po autoputu od/do zavičaja

Ausweiß bitte

pre 8 godina

Pera Kojot Genije - bravo čovek, svaka ti je na mestu...
Stalno sebi nabijam u mozak da treba da otkuliram kompleksaše, imbecile, seljobere, nepriznate sinčiće trkače, taksiste - mada sam ih već spomenuo...uglavnom mi uspeva ali može to bolje. Šta ću, vozim Golf :D

sanskrit i tao ceti

pre 8 godina

Sve u svemu saobracajna kultura je kao kultura uopste. To se samo prenosi iz kuce u auto.

Od kopanja nosa do vristanja,svadjanja, neodgovornosti,naglog kocenja,zaustavljanja gde pozelis.

Ljudi su odavno zaboravili pravila voznje, a lepo ponasanje ne poznaju jer nisu i nauceni.

Kruzni tokovi su najjaci. Tu prolazi onaj koji se prvi snadje a da ne izazove haos.


Nije ovo nista cudno - pogledajte samo tv i shvaticete kulturu bilo koje zemlje pa samim tim i kulturu saobracaja.

Kada se na tv bude godinama slusao mozart,bah,ucile tajne univerzuma, meditacija, kako zaraditi novac , onda ce se promeniti situacija i u saobracaju jer ce se promeniti svest.

Ovako dok su cece,severine,brege,parovi,bratovi,cigani,hronika,politika,destrukcija- tako ce i ostati.

Ne mogu vas nista nauciti - samo me na semaforu pustite bar 2 sekunde kada se upali zeleno jer ima ljudi koji pocnu da mi sviraju jos na zutom.

zoki falcon

pre 8 godina

Nedavna situacija na autoputu kod aerodroma:
Vozim brzom trakom oko 110 km/h i jedan idiot sa bečkim tablama naglo koči u brzoj traci jer je video ortaka koji ga čeka u zaustavnoj traci!
Kako nije izazvan lančani sudar, Bog sveti zna!

Kira

pre 8 godina

Nema najčešće kategorije ( barem kod nas) - vozač koji nikad ne staje na pešačkom (osim ako ne vidi saobraćajnu u blizini).

ljubisa

pre 8 godina

Nisam video da ima NESIGURAN.Iako sam pravi baja,nisam bas siguran za volanom trema,strah,usporena motorika bogme i slab vid ucinili su svoje.

Zagor

pre 8 godina

Vozaci vozila koja nemaju startnost, a koji su zeljni preticanja zasluzuju honorable mention. To je ono kad se na duplim trakama kamion sa ugljem upusti u preticanje nakrivljenog autobusa, a zapravo idu istom brzinom.
Ja spadam u grupu antidefanzivac. Vozim normalno, ali se mnogo lako dam isprovocirati i sve shvatam previse licno.

bluez

pre 8 godina

Ima još par tipova:
1.Vozač dostavnog vozila, obično nema svoj auto pa je Senna u kombiju
2. Vikend vozač - naziv sve govori
3. Vozač Lade, u novije vreme mnogo njih se kamufliralo u Dačiju
4. Žena - indirekno izazove bar 10 udesa godišnje, i radi totalno neverovatne stvari sa autom na parkingu.
5. Vozači sa tablicama po šablonu 000-A-000, vozim uvek bar 100m ispred ili iza njih.

Ne dajem signal vise

pre 8 godina

U SAD (bar dobar deo istocne obale ako ne svuda) 99% ne pusta nikog ispred ...znaci voze sporo ali cum vide zmigavac nagare....bolest.

hiavata

pre 8 godina

(scout, 20. avgust 2015 13:32)

Ja bih da sam na vasem mestu pod hitno polagao testove voznje pa makar i online, jer izazvacete neku nesrecu nepoznavanjem propisa a vidim da insistirate da ste u pravu jer ste "nadvozac". Trake u "bulevare" su sve iste, znaci nema zaobilazne trake te ne postoji preticanje i zaobilazenje. Kladim se da ne znate ni pravila kruznog toga ali to kod nas mislim da minimum 70% vozaca ne zna. Npr. kad se ide unutrasnjom a kad spoljnom trakom kruznog toga sa vise traka. Mislim da bi clanci koji povremeno podsecaju citaoce na ovakva pravila bili odlicni.

Stranac

pre 8 godina

Iz iskustva posle voznje Srbijom i po vecini komentara zakljucujem da je broj udesa sa fatalnim ishodom u Srbiji zacudjujuce mali. Nisam prosao mnogo evropskih zemalja ali od ovih kroz koje sam vozio, nigde nema vise egoizma, bahatosti, manje kurtuazije nego kod srpskih vozaca. Ne, ne smatram da sam ja bezgresan vozac, ali ne mogu da shvatim toliku netrpeljivost medju nasim ljudima kad sednu za volan. I niko ali NIKO od vas "super vozaca" sebi ne postavi pitanje: "Da li sam ja bas UVEK u pravu"?
I dok je tako pored srpskih puteva nicace mermerne ploce ukrasene sintetickim cvecem.

Srecan vam put dragi zemljaci.

nikson

pre 8 godina

Појава нарочито карактеристична за путеве на Фрушкој Гори у време викенда. Тип возила - нов Пунто или Дачија. Волан држи чврсто стегнут са обе руке. У летњим месецима ставља пешкир око врата. Ретко када вози брже од 60. У свакој кривини стиска кочницу без обзира на њену оштрину, успон или низбрдицу. Прилично опасан у близини раскрсница, с обзиром да прво скреће с пута, па тек онда даје знак. Уколико је у питању жена, обично вози неку старамајку и има плишане меде и остале играчкице изнад гепека. Код осталих учесника у саобраћају изазива напад нервозе и жељу за претицањем по сваку цену.
(Иван Грозни, 20. avgust 2015 21:21)

Ispada da je svaki drugi-treci taksista vikend vozac budući na zastupljenost Dacija kod ove populacije :))) Ne bih ovu kategoriju vozaca vezivao striktno za bilo koji tip vozila, prosto jer ih zaista ima raznih. Ali je opis demo-profila jako dobar. Ipak, ovo kočenje i zaustavljanje, pa tek onda paljenje žmigavaca, je masovna pojava kod nas, naročito na putevina u zoni naselja, i nije nikakva ekskluzivna osobenost vikend vozača, već odlika kulture u saobraćaju. Konačno, mislim da je klasifikacija u tekstu predetaljna, neka dva-tri osnovna tipa su ok, sve je ostalo generalisanje koje se lako može osporiti. I, naravno, u zavisnosti od okolnosti (saputnici, tip puta, vremenska dimenzija, raspoloženje...), nekad možete više iskazivati osobine jednog tipa, a nekad drugog.

Иван Грозни

pre 8 godina

Осми тип - Викенд возач

Појава нарочито карактеристична за путеве на Фрушкој Гори у време викенда. Тип возила - нов Пунто или Дачија. Волан држи чврсто стегнут са обе руке. У летњим месецима ставља пешкир око врата. Ретко када вози брже од 60. У свакој кривини стиска кочницу без обзира на њену оштрину, успон или низбрдицу. Прилично опасан у близини раскрсница, с обзиром да прво скреће с пута, па тек онда даје знак. Уколико је у питању жена, обично вози неку старамајку и има плишане меде и остале играчкице изнад гепека. Код осталих учесника у саобраћају изазива напад нервозе и жељу за претицањем по сваку цену.

Milosav

pre 8 godina

Ovi "nadvozaci" i ovi odmah iza njega sto moraju da budu prvi me dovode do ludila, najgore je kada mi se ugura ispred, jedva ukocim da ga ne udarim, a on jos pokaze srednjaka, u tom trrenutku zazalim sto nemam auto tipa Dzejms Bonda pa da mu ispalim jednu raketu u guzicu :)
Gledam juce, velika raskrsnica, dve linije za levo skretanje, ja idm pravo tip ispred mene umesto pravo skrece levo i naravno odseca one druge sto skrecu levo, sviraju mu, ode on ...

vlada

pre 8 godina

Uh ja sam žešći miks ovih tipova.
Pre svega sam po gradu Vozač instruktor, da tako kažem. Ne propuštam priliku da istrubim nekoga ko napravi neki kuršlus u saobraćaju a tek posle mi dodje do glave "hej pa možda nije iz ovog kraja, možda ne zna gde će, možda je mlad vozač, možda je nesiguran itd...", a sa druge strane kad vidim da neko pokušava da se uključi iz neke sporedne ulice u glavnu u špicu ili da se prestroji (uredno sa migavcem) obično ih pustim uz osmeh (a sa onima koji se naguravaju, tj sa bahatom stokom neretko idem do same granice kontakta da ih ne bi pustio da se iz krajnje leve prestroje u kranju densu i na taj način preteknu kolonu od 50ak vozila).
Takodje i tek kako spadam u onu grupu vozača koja ne voli da ima nekog ispred sebe. Ako idem magistralom 80 i sustignem nekoga ko ide 79na sat, ja ću ga preteći pre ili kasnije. Mada isto tako kada me neko sustigne na nekom krivudavom i nepreglednom putu, gde nema mnogo mesta za obilaženje uvek gledam da mu se sklonim na neko proširenje da prodje, da ga ne usporavam.

Organski ne podnosim vozače koji ne umeju da prave odstojanje i njih znam da kažnjavam ponekad, tako što malo naglije usporim, pa onda klepim po gasu, čisto da ih sklonim iz repa. Takodje ne volim bezobzirne vozače koji misle da je cela cesta samo za njih pravljena i njih gledam da istrubim kada god mi daju povoda za to.

Tako da sam ja u susštini blago degradirani (u pozitivnom smeru) beogradski vozač!

SveOdNavedenog

pre 8 godina

Zaboravili ste tip: "Vozac dostavnog vozila".

Vozi kao manijak jer mu se sve vrti oko toga da sto prije odradi turu, uglavnom kombijem ili pikapom, a iskljucivo u toliko raspalom stanju da se zapitas kako uopste prodje tehnicki pregled.

Parkira gdje mu se cefne i kako mu se cefne, cesto tako da blokira bar troje vec parkiranih. Ako nije parkiran na ulici, onda je parkiran na trotoaru, jer parking mjesta su "demode".

Takodje, mora da mijenja sijalice za zmigavce 2973x cesce nego ostali vozaci, iako ih ne koristi kao pokazivace pravca, nego kao pokazivace mirovanja na mjestu koje za to nije predvidjeno.

Laki

pre 8 godina

Meni je životni san da provozam tenk po gradu, zbog svih onih koji "ne znaju":
- da posle žutog dolazi crveno (ne zeleno) svetlo na semaforu,
- za pravilo desne strane,
- da se ne parkira ("samo 2min") u desnoj kolovoznoj traci, ili u jednosmernoj ulici,
- da je blicanje od pozadi nepristojno i da se u nekim zemljama (Nemačka) za to dobija kazna oko vrata i oduzimaju bodovi,
- da mi što vozimo vozila niže i srednje klase nismo ljudi niže klase,
- da se ne uleće u makazice u ulici u kojoj je prepreka u njihovoj kolovoznoj traci (bez obzira na smer),
- da na semaforu, prilikom skretanja u poprečnu ulicu, mora da se propusti vozilo koje ide pravo iz suprotnog smera,
- da oni koji idu uz brdo imaju prednost nad onima koji idu niz brdo, ako postoji seženje u ulici,
- ...

Inače, najviše mi smetaju vozači (muški i ženski) koji naprave grešku i smeju mi se u lice, ili mi čak pokažu nepristojan gest, kada moram zvučnom signalizacijom da im dam do znanja da još neko postoji u saobraćaju i da su opasni po ostale.

Ljudi moji, ja nisam živ za sve nas kada jednog dana elektro automobili budu bili normalna pojava na ulicama. Kada se "poslovično poštovanje" saobraćajnih propisa spoji sa odsustvom zvuka motora, mi ćemo tada sami sebe da istrebimo.

Matrix

pre 8 godina

Poseban tip su vozači Golfa. Nikad migavac, nikad kočnica, nikad ne poštuju prednost. Kad voze iz tebe, prvo se nervozno zalepe na metar iza pa ih pustiš da te preteknu da ne bi ubio nekog pešaka ako izleti a ne možeš od njih da zakočiš. Posle ih stigneš na semaforu gde uvek traže nešto po kaseti pa moraš da im sviraš kad se upali zeleno. Ali odličan je to auto menjaš kočnice na 100 hijada pošto ih ne koristiš.

Robby

pre 8 godina

Jutros me,na putu za Grcku,jedan lik obilazio na auto putu posle Evzonija sa desne strane,zaustavnom trakom jedno 150km/h...zena i ja sacekali da vidimo...kad tipcina ima tablice Srbije. Ej,najgori su ovi nasi kao i svi Balkanci.Uzas i sramota.

Nenad-EU

pre 8 godina

Generalno sam veoma smiren za volanom dok me neko ne izbaci iz takta. Najčešće su to oni koji namerno koriste trake za skretanje da bi preticali i nasilnici koji se lepe za branik i blicaju iako je ispred mene kolona.

hiavata

pre 8 godina

Vozac-instruktor. Ali ne zato sto mi svaka sitnica smeta vec zato ljudi kod nas nemaju osnovno vaspitanje u saobracaju , ne daju zmigavac, puste nekog da se ukljuci u sabracaj, signaliziraju kad hoce da stanu, ne menjaju trake kao da im je zadnje, ne prestrojavaju se u raskrsnici i to dok skrecu, a sve bez zmigavca.

Kaiim

pre 8 godina

A vozac taksista? :-) Samo gleda kako da te z....e ako nisi iz Beograda. Srecom poznajem Beograd pa ne moze bas toliko da me osuri, ali su mnogo skuplji od taksista u Novom Sadu ili Subotici.

Zoran

pre 8 godina

A vozac zena? :)
(MarkoNS, 20. avgust 2015 14:22)

Ima dve vrste:

Ona koja pogledom govori "Otkud ja ovde!?".
I druga koja nije zainteresovana ni za sta oko sebe, ako neko nece sudar sa njom, neka on pazi.

Debelo brdo, kazneno-popravni dom

pre 8 godina

Mene najvise nerviraju oni sto su zaboravili cemu sluzi zmigavac.
(Vesna, 20. avgust 2015 14:57) .

Tačno, takvi verovatno ne peru ruke nakon velike nužde. Osnovna kultura.
Kada sam prvi put bio na pravom odmoru, na lepim i pustim plažama, u zemlji gde je toleracija i strpljenje način života, gde se na drskost i nervozu reaguje preciznim udarcem tajlandskog boksa, primetio sam da sam 3 nedelje vozio kao beba. Osmeh, ljubaznost, razumevanje za ludake bez mozga. Sve.
Inače, kada vozači kažu da su taksisti najgori medju njima, onda znam da ne poznaju saobrađajna pravila, da su plašljivi da ih koriste kada njima idu u prilog, i da mor or les nemaju pojma sa vožnjom.
Koliko je takvih medju beogradjanima ? Pa, 98 procenata

Pera

pre 8 godina

@sofronije: Izvinite molim vas vozaču Toyote/Forda! (s obzirom da si sve osim Toyote nabrojao siguran sam da voziš ili nju ili Ford)

scout

pre 8 godina

@misao@
Da znas za ubuduce da se prolazenje drugom trakom koja je u smeru kretanja ne smatra "preticanjem" vec "prolazenjem" pored drugog vozila ja nisam ni napisao "preticanje".

mc

pre 8 godina

ja sam pomalo mix svega zavisi od raspolozenja. kad pogresim, dignem ruku izvinim se, cesto pustim druge, al kad me neko isece odmah duga svetla. kad se nabije na metar na autoputu palim zadnje maglinke... ne trpim bahate vozace.
gumeni cekic pored sedista za svaki slucaj... salim se :)
zaboravili su osmu grupu, one koji imaju dozvolu a ne znaju da voze ili se ne snalaze... ima ih previse...

bejzik instikt

pre 8 godina

Pokušavam da budem smiren do trenutka kada vidim osobu koja nesvesno značajno usporava dok priča mobilnim. Ako ne možeš da radiš više radnji u isto vreme onda stani sa strane pa pričaj koliko želiš. Evo, opet sam se iznervirao.

Alexa

pre 8 godina

Sve sve ali kada sam prvi u traci za recimo pravo i desno i desno je uslovno zeleno a ja cekam zeleno za pravo a dodje mi iza lik i pocne da trubi jer valjda ako on ide desno svi moraju desno... ne znam kako ostati u grupi smiren vozac? Druga varijanta, spustam se od Slavije pa pored Hrama Sv. Save levom trakom a lik zalepljen pola metra iza mene pocne da ablenduje jer misli da je na auto putu? Znaci u mnogim varijantama sam smiren ali kad naidje klasicni kreten...

MM

pre 8 godina

Miks poslednja dva, mada ponekad planem, ali jako retko.
Bezbednosni rizik pada koncentracije kod pripadnika poslednje grupe se uklanja držanjem propisnog rastojanja. Većina profesionalaca pripada ovoj grupi, posebno kamiondžije.

Kis

pre 8 godina

Ja sam tip "Vozi kao covek i pusti druge da voze kao ljudi". Znaci mrzim agresiju, neopreznost, bahatost i silovanje pravila ali mrzim i sebicne autisticne daveze na putu.

pera kojot genije

pre 8 godina

Za sve koji smatraju da je ova grupa neopravdano izostavljena http://www.theguardian.com/commentisfree/2014/jul/08/the-age-of-entitlement-how-wealth-breeds-narcissism

NekoIzMase

pre 8 godina

Gledam da vozim po pravilima koliko je god moguće (ako je moguće onda koji km brže, ali samo ako je bezbedno), Iznerviram se kada vidim bahatu vožnju, takvih se ježim, naravno svi mi napravimo neku grešku jer ne postoji savršen vozač. O Alkoholu i sl. ne bih ni da pričam jer za mene oni nisu vozači nego potencijalne ubice (zbog ovog zadnjeg što sam napisao verovatno ima minusi da pljušte, ali baš me briga)

Samo bih Dodao opšte poznate poruke
"NE BRŽE OD ŽIVOTA !!!"
"Bolje i 30 min KASNIJE nego 20 god Ranije !!! "

:/

pre 8 godina

Ja sam definitvno kombinacija "nadvozača" i onog koji ne trpi nikoga ispred sebe, mada sam "nadvozač" kada me neko stvarno iseče ili mi se "zalepi" i sl., a hoću da budem ispred nekoga ko vozi čas 120km/h pa onda 60km/h tačnije ne vozi konstantnom brzinom nego stalno ubrzava i usporava. Ja volim da vozim 80 na sat bez obzira da li je krivina ili pravac i te brzine se držim...

sofronije

pre 8 godina

Kod nas postoji još jedna kategorija sa dijagnozom,vozači bmw-a,merca,audija i folcike(golf i pasat uglavnom),vozači džipova,rame uz rame s njima siromašnija varijanta psihotičnih,a to su vozači nakićenih krševa(fijat stilo trovrati,raspali kadeti i golfovi 2 i 3)

vlada

pre 8 godina

Ja sam onaj sto voli da je ispred svih, znam gde sam posao i koncentrisan sam na cilj...da sto pre dodjem od tacke A do tacke B. Pazim kako vozim i sve potencijalne smetnje zaobilazim i to sto pre. Cim vidim voazaca ispred sebe da davi, da mu telefon viri iz uveta, ili zeva levo desno odmah ga zaobilazim.Zato i imam auto, da ustedim vreme, u protivnom da sam onaj poslednji tip vozaca, ja bih se vozio autobusom-pa kad stignem stignem.

scout

pre 8 godina

Ima jos najmanje dva tipa vozaca: 1.Oni koji su kupili dozvolu i ne postuju propise jer ih ne poznaju a za 10 godina nisu izasli iz svog sela pa znaju da voze samo napamet naucenim ulicama u svom okruzenju od 50 kilometara. 2.Oni koji su nabubali propise i uspesno polozili vozacki ispit iz prvog puta ali smisao za voznju i osecaj za prostor i procena im je ravna nuli jer kada treba da parkiraju vozilo traze barem 3 slobodna parking mesta i obavezno zauzmu barem dva, voznju unazad nikada ni ne pokusavaju jer se okrecu preko ramena pa cimnu volan. Sebe prepoznajem u tipu tog vaseg "nadvozaca" ali ne bas u svim odrednicama jako me "nerviraju" vozaci koji nehaju za druge, sami su u svom svetu dok voze, oni nigde ne zure... Jer iz iskustva znam da su takvi cesci ucesnici saobracajnih nezgoda nego ovi koji zure, jer oni koji zure vise obracaju paznju na desavanja na putu ispred njih dok ovi "sporaci" imaju zakasnele ili iznenadjujuce manevre tipa bespotrebnog stiskanja kocnice iako nema nikakvih desavanja ispred njih, voznja bulevarom krajnjom levom trakom brzinom 50km/h kao da su sami na putu, iako su srednja i leva traka slobodne pa se onda cude kada ih neko prodje vecom brzinom srednjom trakom. Razumljivo mi je da treba biti obazriv i pazljiv prilikom voznje ali ako se plase onda ne bi trebalo ni da voze jer imam osecaj kao da je takvima neko rekao ako se pridrzavas propisa nista ne moze da ti se desi i oni se slepo drze propisa nezainteresovani za desavanja iza i ispred njih.

Nikola

pre 8 godina

Ovde fali jos jedna bitna kategorija svojstvena ovom podneblju - kopači nosa.

To je kategorija vozača koji stoje (najčešće prvi) na semaforu, čačkaju nos i zadovoljno gledaju kuglice koje prave palcem i kažiprstom dok se crveno menja u zeleno. Kreću kada barem tri automobila iza zasviraju kako bi bili sigurni da se zeleno upalilo i da mogu da se pokrenu.

pera kojot genije

pre 8 godina

Smiren/defanzivac, što pre shvatiš da živiš u gradu i da će uvek biti makar jedan bolid sa nekim lešom ili neki sa vozilom od 50k+ koji boluje od "asshole effect" - a, da će uvek biti morona na motoru koji vozi slalom između automobila, biciklista koji su umislili da su na motoru i naravno pešaka kojima je jedini uslov za prelazak ulice to što su pogledali levo desno, bez obzira na to što im je crveno na semaforu... Kada se sa svime gore navedenim koliko toliko pomiriš, prilično je cool. Nije uopšte lako, ali je posle divno, sedneš i uživaš u vožnji...

Urbanijak

pre 8 godina

Надвозач апсолутно, али не зато што сам ја бољи, него су у огромној већини лошији возачи около. Не сви, има одличних возача, али већином тантузи. :)

dukiVrs

pre 8 godina

Najgori su oni sto imaju oci na ledjima pa te iznenade reakcijom iz cista mira, ili te isece, ili zakoci, ili uradineki manevar njemu svojstven. Takvih se jezim.

Ајмо Ноле!!!!

pre 8 godina

Мене нема у овим типовима. Мој тип би се звао Лауда. Возим брзо ал не преко граница пута и возика, претичем давеже, оне који даве или причају на телефон, и пратим шта се дешава око мене.

sofronije

pre 8 godina

Kod nas postoji još jedna kategorija sa dijagnozom,vozači bmw-a,merca,audija i folcike(golf i pasat uglavnom),vozači džipova,rame uz rame s njima siromašnija varijanta psihotičnih,a to su vozači nakićenih krševa(fijat stilo trovrati,raspali kadeti i golfovi 2 i 3)

Alexa

pre 8 godina

Sve sve ali kada sam prvi u traci za recimo pravo i desno i desno je uslovno zeleno a ja cekam zeleno za pravo a dodje mi iza lik i pocne da trubi jer valjda ako on ide desno svi moraju desno... ne znam kako ostati u grupi smiren vozac? Druga varijanta, spustam se od Slavije pa pored Hrama Sv. Save levom trakom a lik zalepljen pola metra iza mene pocne da ablenduje jer misli da je na auto putu? Znaci u mnogim varijantama sam smiren ali kad naidje klasicni kreten...

Nikola

pre 8 godina

Ovde fali jos jedna bitna kategorija svojstvena ovom podneblju - kopači nosa.

To je kategorija vozača koji stoje (najčešće prvi) na semaforu, čačkaju nos i zadovoljno gledaju kuglice koje prave palcem i kažiprstom dok se crveno menja u zeleno. Kreću kada barem tri automobila iza zasviraju kako bi bili sigurni da se zeleno upalilo i da mogu da se pokrenu.

NekoIzMase

pre 8 godina

Gledam da vozim po pravilima koliko je god moguće (ako je moguće onda koji km brže, ali samo ako je bezbedno), Iznerviram se kada vidim bahatu vožnju, takvih se ježim, naravno svi mi napravimo neku grešku jer ne postoji savršen vozač. O Alkoholu i sl. ne bih ni da pričam jer za mene oni nisu vozači nego potencijalne ubice (zbog ovog zadnjeg što sam napisao verovatno ima minusi da pljušte, ali baš me briga)

Samo bih Dodao opšte poznate poruke
"NE BRŽE OD ŽIVOTA !!!"
"Bolje i 30 min KASNIJE nego 20 god Ranije !!! "

Kis

pre 8 godina

Ja sam tip "Vozi kao covek i pusti druge da voze kao ljudi". Znaci mrzim agresiju, neopreznost, bahatost i silovanje pravila ali mrzim i sebicne autisticne daveze na putu.

Иван Грозни

pre 8 godina

Осми тип - Викенд возач

Појава нарочито карактеристична за путеве на Фрушкој Гори у време викенда. Тип возила - нов Пунто или Дачија. Волан држи чврсто стегнут са обе руке. У летњим месецима ставља пешкир око врата. Ретко када вози брже од 60. У свакој кривини стиска кочницу без обзира на њену оштрину, успон или низбрдицу. Прилично опасан у близини раскрсница, с обзиром да прво скреће с пута, па тек онда даје знак. Уколико је у питању жена, обично вози неку старамајку и има плишане меде и остале играчкице изнад гепека. Код осталих учесника у саобраћају изазива напад нервозе и жељу за претицањем по сваку цену.

Ајмо Ноле!!!!

pre 8 godina

Мене нема у овим типовима. Мој тип би се звао Лауда. Возим брзо ал не преко граница пута и возика, претичем давеже, оне који даве или причају на телефон, и пратим шта се дешава око мене.

pera kojot genije

pre 8 godina

Smiren/defanzivac, što pre shvatiš da živiš u gradu i da će uvek biti makar jedan bolid sa nekim lešom ili neki sa vozilom od 50k+ koji boluje od "asshole effect" - a, da će uvek biti morona na motoru koji vozi slalom između automobila, biciklista koji su umislili da su na motoru i naravno pešaka kojima je jedini uslov za prelazak ulice to što su pogledali levo desno, bez obzira na to što im je crveno na semaforu... Kada se sa svime gore navedenim koliko toliko pomiriš, prilično je cool. Nije uopšte lako, ali je posle divno, sedneš i uživaš u vožnji...

dukiVrs

pre 8 godina

Najgori su oni sto imaju oci na ledjima pa te iznenade reakcijom iz cista mira, ili te isece, ili zakoci, ili uradineki manevar njemu svojstven. Takvih se jezim.

SveOdNavedenog

pre 8 godina

Zaboravili ste tip: "Vozac dostavnog vozila".

Vozi kao manijak jer mu se sve vrti oko toga da sto prije odradi turu, uglavnom kombijem ili pikapom, a iskljucivo u toliko raspalom stanju da se zapitas kako uopste prodje tehnicki pregled.

Parkira gdje mu se cefne i kako mu se cefne, cesto tako da blokira bar troje vec parkiranih. Ako nije parkiran na ulici, onda je parkiran na trotoaru, jer parking mjesta su "demode".

Takodje, mora da mijenja sijalice za zmigavce 2973x cesce nego ostali vozaci, iako ih ne koristi kao pokazivace pravca, nego kao pokazivace mirovanja na mjestu koje za to nije predvidjeno.

Matrix

pre 8 godina

Poseban tip su vozači Golfa. Nikad migavac, nikad kočnica, nikad ne poštuju prednost. Kad voze iz tebe, prvo se nervozno zalepe na metar iza pa ih pustiš da te preteknu da ne bi ubio nekog pešaka ako izleti a ne možeš od njih da zakočiš. Posle ih stigneš na semaforu gde uvek traže nešto po kaseti pa moraš da im sviraš kad se upali zeleno. Ali odličan je to auto menjaš kočnice na 100 hijada pošto ih ne koristiš.

Laki

pre 8 godina

Meni je životni san da provozam tenk po gradu, zbog svih onih koji "ne znaju":
- da posle žutog dolazi crveno (ne zeleno) svetlo na semaforu,
- za pravilo desne strane,
- da se ne parkira ("samo 2min") u desnoj kolovoznoj traci, ili u jednosmernoj ulici,
- da je blicanje od pozadi nepristojno i da se u nekim zemljama (Nemačka) za to dobija kazna oko vrata i oduzimaju bodovi,
- da mi što vozimo vozila niže i srednje klase nismo ljudi niže klase,
- da se ne uleće u makazice u ulici u kojoj je prepreka u njihovoj kolovoznoj traci (bez obzira na smer),
- da na semaforu, prilikom skretanja u poprečnu ulicu, mora da se propusti vozilo koje ide pravo iz suprotnog smera,
- da oni koji idu uz brdo imaju prednost nad onima koji idu niz brdo, ako postoji seženje u ulici,
- ...

Inače, najviše mi smetaju vozači (muški i ženski) koji naprave grešku i smeju mi se u lice, ili mi čak pokažu nepristojan gest, kada moram zvučnom signalizacijom da im dam do znanja da još neko postoji u saobraćaju i da su opasni po ostale.

Ljudi moji, ja nisam živ za sve nas kada jednog dana elektro automobili budu bili normalna pojava na ulicama. Kada se "poslovično poštovanje" saobraćajnih propisa spoji sa odsustvom zvuka motora, mi ćemo tada sami sebe da istrebimo.

Urbanijak

pre 8 godina

Надвозач апсолутно, али не зато што сам ја бољи, него су у огромној већини лошији возачи около. Не сви, има одличних возача, али већином тантузи. :)

scout

pre 8 godina

Ima jos najmanje dva tipa vozaca: 1.Oni koji su kupili dozvolu i ne postuju propise jer ih ne poznaju a za 10 godina nisu izasli iz svog sela pa znaju da voze samo napamet naucenim ulicama u svom okruzenju od 50 kilometara. 2.Oni koji su nabubali propise i uspesno polozili vozacki ispit iz prvog puta ali smisao za voznju i osecaj za prostor i procena im je ravna nuli jer kada treba da parkiraju vozilo traze barem 3 slobodna parking mesta i obavezno zauzmu barem dva, voznju unazad nikada ni ne pokusavaju jer se okrecu preko ramena pa cimnu volan. Sebe prepoznajem u tipu tog vaseg "nadvozaca" ali ne bas u svim odrednicama jako me "nerviraju" vozaci koji nehaju za druge, sami su u svom svetu dok voze, oni nigde ne zure... Jer iz iskustva znam da su takvi cesci ucesnici saobracajnih nezgoda nego ovi koji zure, jer oni koji zure vise obracaju paznju na desavanja na putu ispred njih dok ovi "sporaci" imaju zakasnele ili iznenadjujuce manevre tipa bespotrebnog stiskanja kocnice iako nema nikakvih desavanja ispred njih, voznja bulevarom krajnjom levom trakom brzinom 50km/h kao da su sami na putu, iako su srednja i leva traka slobodne pa se onda cude kada ih neko prodje vecom brzinom srednjom trakom. Razumljivo mi je da treba biti obazriv i pazljiv prilikom voznje ali ako se plase onda ne bi trebalo ni da voze jer imam osecaj kao da je takvima neko rekao ako se pridrzavas propisa nista ne moze da ti se desi i oni se slepo drze propisa nezainteresovani za desavanja iza i ispred njih.

bluez

pre 8 godina

Ima još par tipova:
1.Vozač dostavnog vozila, obično nema svoj auto pa je Senna u kombiju
2. Vikend vozač - naziv sve govori
3. Vozač Lade, u novije vreme mnogo njih se kamufliralo u Dačiju
4. Žena - indirekno izazove bar 10 udesa godišnje, i radi totalno neverovatne stvari sa autom na parkingu.
5. Vozači sa tablicama po šablonu 000-A-000, vozim uvek bar 100m ispred ili iza njih.

vlada

pre 8 godina

Uh ja sam žešći miks ovih tipova.
Pre svega sam po gradu Vozač instruktor, da tako kažem. Ne propuštam priliku da istrubim nekoga ko napravi neki kuršlus u saobraćaju a tek posle mi dodje do glave "hej pa možda nije iz ovog kraja, možda ne zna gde će, možda je mlad vozač, možda je nesiguran itd...", a sa druge strane kad vidim da neko pokušava da se uključi iz neke sporedne ulice u glavnu u špicu ili da se prestroji (uredno sa migavcem) obično ih pustim uz osmeh (a sa onima koji se naguravaju, tj sa bahatom stokom neretko idem do same granice kontakta da ih ne bi pustio da se iz krajnje leve prestroje u kranju densu i na taj način preteknu kolonu od 50ak vozila).
Takodje i tek kako spadam u onu grupu vozača koja ne voli da ima nekog ispred sebe. Ako idem magistralom 80 i sustignem nekoga ko ide 79na sat, ja ću ga preteći pre ili kasnije. Mada isto tako kada me neko sustigne na nekom krivudavom i nepreglednom putu, gde nema mnogo mesta za obilaženje uvek gledam da mu se sklonim na neko proširenje da prodje, da ga ne usporavam.

Organski ne podnosim vozače koji ne umeju da prave odstojanje i njih znam da kažnjavam ponekad, tako što malo naglije usporim, pa onda klepim po gasu, čisto da ih sklonim iz repa. Takodje ne volim bezobzirne vozače koji misle da je cela cesta samo za njih pravljena i njih gledam da istrubim kada god mi daju povoda za to.

Tako da sam ja u susštini blago degradirani (u pozitivnom smeru) beogradski vozač!

Robby

pre 8 godina

Jutros me,na putu za Grcku,jedan lik obilazio na auto putu posle Evzonija sa desne strane,zaustavnom trakom jedno 150km/h...zena i ja sacekali da vidimo...kad tipcina ima tablice Srbije. Ej,najgori su ovi nasi kao i svi Balkanci.Uzas i sramota.

vlada

pre 8 godina

Ja sam onaj sto voli da je ispred svih, znam gde sam posao i koncentrisan sam na cilj...da sto pre dodjem od tacke A do tacke B. Pazim kako vozim i sve potencijalne smetnje zaobilazim i to sto pre. Cim vidim voazaca ispred sebe da davi, da mu telefon viri iz uveta, ili zeva levo desno odmah ga zaobilazim.Zato i imam auto, da ustedim vreme, u protivnom da sam onaj poslednji tip vozaca, ja bih se vozio autobusom-pa kad stignem stignem.

bejzik instikt

pre 8 godina

Pokušavam da budem smiren do trenutka kada vidim osobu koja nesvesno značajno usporava dok priča mobilnim. Ako ne možeš da radiš više radnji u isto vreme onda stani sa strane pa pričaj koliko želiš. Evo, opet sam se iznervirao.

Stranac

pre 8 godina

Iz iskustva posle voznje Srbijom i po vecini komentara zakljucujem da je broj udesa sa fatalnim ishodom u Srbiji zacudjujuce mali. Nisam prosao mnogo evropskih zemalja ali od ovih kroz koje sam vozio, nigde nema vise egoizma, bahatosti, manje kurtuazije nego kod srpskih vozaca. Ne, ne smatram da sam ja bezgresan vozac, ali ne mogu da shvatim toliku netrpeljivost medju nasim ljudima kad sednu za volan. I niko ali NIKO od vas "super vozaca" sebi ne postavi pitanje: "Da li sam ja bas UVEK u pravu"?
I dok je tako pored srpskih puteva nicace mermerne ploce ukrasene sintetickim cvecem.

Srecan vam put dragi zemljaci.

Zoran

pre 8 godina

A vozac zena? :)
(MarkoNS, 20. avgust 2015 14:22)

Ima dve vrste:

Ona koja pogledom govori "Otkud ja ovde!?".
I druga koja nije zainteresovana ni za sta oko sebe, ako neko nece sudar sa njom, neka on pazi.

Milosav

pre 8 godina

Ovi "nadvozaci" i ovi odmah iza njega sto moraju da budu prvi me dovode do ludila, najgore je kada mi se ugura ispred, jedva ukocim da ga ne udarim, a on jos pokaze srednjaka, u tom trrenutku zazalim sto nemam auto tipa Dzejms Bonda pa da mu ispalim jednu raketu u guzicu :)
Gledam juce, velika raskrsnica, dve linije za levo skretanje, ja idm pravo tip ispred mene umesto pravo skrece levo i naravno odseca one druge sto skrecu levo, sviraju mu, ode on ...

hiavata

pre 8 godina

(scout, 20. avgust 2015 13:32)

Ja bih da sam na vasem mestu pod hitno polagao testove voznje pa makar i online, jer izazvacete neku nesrecu nepoznavanjem propisa a vidim da insistirate da ste u pravu jer ste "nadvozac". Trake u "bulevare" su sve iste, znaci nema zaobilazne trake te ne postoji preticanje i zaobilazenje. Kladim se da ne znate ni pravila kruznog toga ali to kod nas mislim da minimum 70% vozaca ne zna. Npr. kad se ide unutrasnjom a kad spoljnom trakom kruznog toga sa vise traka. Mislim da bi clanci koji povremeno podsecaju citaoce na ovakva pravila bili odlicni.

Kaiim

pre 8 godina

A vozac taksista? :-) Samo gleda kako da te z....e ako nisi iz Beograda. Srecom poznajem Beograd pa ne moze bas toliko da me osuri, ali su mnogo skuplji od taksista u Novom Sadu ili Subotici.

Zagor

pre 8 godina

Vozaci vozila koja nemaju startnost, a koji su zeljni preticanja zasluzuju honorable mention. To je ono kad se na duplim trakama kamion sa ugljem upusti u preticanje nakrivljenog autobusa, a zapravo idu istom brzinom.
Ja spadam u grupu antidefanzivac. Vozim normalno, ali se mnogo lako dam isprovocirati i sve shvatam previse licno.

hiavata

pre 8 godina

Vozac-instruktor. Ali ne zato sto mi svaka sitnica smeta vec zato ljudi kod nas nemaju osnovno vaspitanje u saobracaju , ne daju zmigavac, puste nekog da se ukljuci u sabracaj, signaliziraju kad hoce da stanu, ne menjaju trake kao da im je zadnje, ne prestrojavaju se u raskrsnici i to dok skrecu, a sve bez zmigavca.

pera kojot genije

pre 8 godina

Za sve koji smatraju da je ova grupa neopravdano izostavljena http://www.theguardian.com/commentisfree/2014/jul/08/the-age-of-entitlement-how-wealth-breeds-narcissism

MM

pre 8 godina

Miks poslednja dva, mada ponekad planem, ali jako retko.
Bezbednosni rizik pada koncentracije kod pripadnika poslednje grupe se uklanja držanjem propisnog rastojanja. Većina profesionalaca pripada ovoj grupi, posebno kamiondžije.

mc

pre 8 godina

ja sam pomalo mix svega zavisi od raspolozenja. kad pogresim, dignem ruku izvinim se, cesto pustim druge, al kad me neko isece odmah duga svetla. kad se nabije na metar na autoputu palim zadnje maglinke... ne trpim bahate vozace.
gumeni cekic pored sedista za svaki slucaj... salim se :)
zaboravili su osmu grupu, one koji imaju dozvolu a ne znaju da voze ili se ne snalaze... ima ih previse...

Debelo brdo, kazneno-popravni dom

pre 8 godina

Mene najvise nerviraju oni sto su zaboravili cemu sluzi zmigavac.
(Vesna, 20. avgust 2015 14:57) .

Tačno, takvi verovatno ne peru ruke nakon velike nužde. Osnovna kultura.
Kada sam prvi put bio na pravom odmoru, na lepim i pustim plažama, u zemlji gde je toleracija i strpljenje način života, gde se na drskost i nervozu reaguje preciznim udarcem tajlandskog boksa, primetio sam da sam 3 nedelje vozio kao beba. Osmeh, ljubaznost, razumevanje za ludake bez mozga. Sve.
Inače, kada vozači kažu da su taksisti najgori medju njima, onda znam da ne poznaju saobrađajna pravila, da su plašljivi da ih koriste kada njima idu u prilog, i da mor or les nemaju pojma sa vožnjom.
Koliko je takvih medju beogradjanima ? Pa, 98 procenata

Nenad-EU

pre 8 godina

Generalno sam veoma smiren za volanom dok me neko ne izbaci iz takta. Najčešće su to oni koji namerno koriste trake za skretanje da bi preticali i nasilnici koji se lepe za branik i blicaju iako je ispred mene kolona.

:/

pre 8 godina

Ja sam definitvno kombinacija "nadvozača" i onog koji ne trpi nikoga ispred sebe, mada sam "nadvozač" kada me neko stvarno iseče ili mi se "zalepi" i sl., a hoću da budem ispred nekoga ko vozi čas 120km/h pa onda 60km/h tačnije ne vozi konstantnom brzinom nego stalno ubrzava i usporava. Ja volim da vozim 80 na sat bez obzira da li je krivina ili pravac i te brzine se držim...

ljubisa

pre 8 godina

Nisam video da ima NESIGURAN.Iako sam pravi baja,nisam bas siguran za volanom trema,strah,usporena motorika bogme i slab vid ucinili su svoje.

Ne dajem signal vise

pre 8 godina

U SAD (bar dobar deo istocne obale ako ne svuda) 99% ne pusta nikog ispred ...znaci voze sporo ali cum vide zmigavac nagare....bolest.

scout

pre 8 godina

@misao@
Da znas za ubuduce da se prolazenje drugom trakom koja je u smeru kretanja ne smatra "preticanjem" vec "prolazenjem" pored drugog vozila ja nisam ni napisao "preticanje".

Pera

pre 8 godina

@sofronije: Izvinite molim vas vozaču Toyote/Forda! (s obzirom da si sve osim Toyote nabrojao siguran sam da voziš ili nju ili Ford)

nikson

pre 8 godina

Појава нарочито карактеристична за путеве на Фрушкој Гори у време викенда. Тип возила - нов Пунто или Дачија. Волан држи чврсто стегнут са обе руке. У летњим месецима ставља пешкир око врата. Ретко када вози брже од 60. У свакој кривини стиска кочницу без обзира на њену оштрину, успон или низбрдицу. Прилично опасан у близини раскрсница, с обзиром да прво скреће с пута, па тек онда даје знак. Уколико је у питању жена, обично вози неку старамајку и има плишане меде и остале играчкице изнад гепека. Код осталих учесника у саобраћају изазива напад нервозе и жељу за претицањем по сваку цену.
(Иван Грозни, 20. avgust 2015 21:21)

Ispada da je svaki drugi-treci taksista vikend vozac budući na zastupljenost Dacija kod ove populacije :))) Ne bih ovu kategoriju vozaca vezivao striktno za bilo koji tip vozila, prosto jer ih zaista ima raznih. Ali je opis demo-profila jako dobar. Ipak, ovo kočenje i zaustavljanje, pa tek onda paljenje žmigavaca, je masovna pojava kod nas, naročito na putevina u zoni naselja, i nije nikakva ekskluzivna osobenost vikend vozača, već odlika kulture u saobraćaju. Konačno, mislim da je klasifikacija u tekstu predetaljna, neka dva-tri osnovna tipa su ok, sve je ostalo generalisanje koje se lako može osporiti. I, naravno, u zavisnosti od okolnosti (saputnici, tip puta, vremenska dimenzija, raspoloženje...), nekad možete više iskazivati osobine jednog tipa, a nekad drugog.

sanskrit i tao ceti

pre 8 godina

Sve u svemu saobracajna kultura je kao kultura uopste. To se samo prenosi iz kuce u auto.

Od kopanja nosa do vristanja,svadjanja, neodgovornosti,naglog kocenja,zaustavljanja gde pozelis.

Ljudi su odavno zaboravili pravila voznje, a lepo ponasanje ne poznaju jer nisu i nauceni.

Kruzni tokovi su najjaci. Tu prolazi onaj koji se prvi snadje a da ne izazove haos.


Nije ovo nista cudno - pogledajte samo tv i shvaticete kulturu bilo koje zemlje pa samim tim i kulturu saobracaja.

Kada se na tv bude godinama slusao mozart,bah,ucile tajne univerzuma, meditacija, kako zaraditi novac , onda ce se promeniti situacija i u saobracaju jer ce se promeniti svest.

Ovako dok su cece,severine,brege,parovi,bratovi,cigani,hronika,politika,destrukcija- tako ce i ostati.

Ne mogu vas nista nauciti - samo me na semaforu pustite bar 2 sekunde kada se upali zeleno jer ima ljudi koji pocnu da mi sviraju jos na zutom.

Kira

pre 8 godina

Nema najčešće kategorije ( barem kod nas) - vozač koji nikad ne staje na pešačkom (osim ako ne vidi saobraćajnu u blizini).

zoki falcon

pre 8 godina

Nedavna situacija na autoputu kod aerodroma:
Vozim brzom trakom oko 110 km/h i jedan idiot sa bečkim tablama naglo koči u brzoj traci jer je video ortaka koji ga čeka u zaustavnoj traci!
Kako nije izazvan lančani sudar, Bog sveti zna!

Ausweiß bitte

pre 8 godina

Ne, ne Nikola, grešiš, pravi kopač nosa mora biti za volanom nemačkog vozila iz premijum segmenta (zimske Barum u Julu ili "ol sison")...zatim imamo i kategoriju Fiat/Alfa jtd/jtdm remap kod Žike (mapa iz švabije-kopa u trećoj bate, četvrte se zentam...). Zavičajni kod na licu obavezan.
I jedan i drugi ne daju žmigavce jer im smeta dok šaltuju ili "šamaraju" po autoputu od/do zavičaja

olo

pre 8 godina

Zbog posla prelazim 2+ hiljade km nedeljno. I sto se Srbije tice iskustvo je sledece, najvise se stresiram kada prolazim kroz NS. Zasto? Pa evo :
1. Prvo ukoce, skrenu pa daju zmigavac.
2. Putpuno odsustvo osecaja za druge ucesnike u saobracaju
3. Cudne reakcije na moje BG table ?!??(turiranje na semaforu, namerno isecanje, ablendovanje i srednji prsti dok stojim na semaforu i cekam zeleno)

Elem, ne napadam ja NS niti ljude koje zive tamo, ali ovo odsusto ili naknadno paljenje zmigavaca me izludjuje kao i zakucavanje u mestu 10m pre parking mesta kao da su pointeri....
U Beogradu je divljina i tu sam odma na "bas me briga" podesavanjima i trudim se da budem bezbedan za sebe i druge ali ove prve nisam ocekivao (jer ih inace volim kao sagovornike).

Ausweiß bitte

pre 8 godina

Pera Kojot Genije - bravo čovek, svaka ti je na mestu...
Stalno sebi nabijam u mozak da treba da otkuliram kompleksaše, imbecile, seljobere, nepriznate sinčiće trkače, taksiste - mada sam ih već spomenuo...uglavnom mi uspeva ali može to bolje. Šta ću, vozim Golf :D

Ајмо Ноле!!!!

pre 8 godina

Мене нема у овим типовима. Мој тип би се звао Лауда. Возим брзо ал не преко граница пута и возика, претичем давеже, оне који даве или причају на телефон, и пратим шта се дешава око мене.

scout

pre 8 godina

Ima jos najmanje dva tipa vozaca: 1.Oni koji su kupili dozvolu i ne postuju propise jer ih ne poznaju a za 10 godina nisu izasli iz svog sela pa znaju da voze samo napamet naucenim ulicama u svom okruzenju od 50 kilometara. 2.Oni koji su nabubali propise i uspesno polozili vozacki ispit iz prvog puta ali smisao za voznju i osecaj za prostor i procena im je ravna nuli jer kada treba da parkiraju vozilo traze barem 3 slobodna parking mesta i obavezno zauzmu barem dva, voznju unazad nikada ni ne pokusavaju jer se okrecu preko ramena pa cimnu volan. Sebe prepoznajem u tipu tog vaseg "nadvozaca" ali ne bas u svim odrednicama jako me "nerviraju" vozaci koji nehaju za druge, sami su u svom svetu dok voze, oni nigde ne zure... Jer iz iskustva znam da su takvi cesci ucesnici saobracajnih nezgoda nego ovi koji zure, jer oni koji zure vise obracaju paznju na desavanja na putu ispred njih dok ovi "sporaci" imaju zakasnele ili iznenadjujuce manevre tipa bespotrebnog stiskanja kocnice iako nema nikakvih desavanja ispred njih, voznja bulevarom krajnjom levom trakom brzinom 50km/h kao da su sami na putu, iako su srednja i leva traka slobodne pa se onda cude kada ih neko prodje vecom brzinom srednjom trakom. Razumljivo mi je da treba biti obazriv i pazljiv prilikom voznje ali ako se plase onda ne bi trebalo ni da voze jer imam osecaj kao da je takvima neko rekao ako se pridrzavas propisa nista ne moze da ti se desi i oni se slepo drze propisa nezainteresovani za desavanja iza i ispred njih.

:/

pre 8 godina

Ja sam definitvno kombinacija "nadvozača" i onog koji ne trpi nikoga ispred sebe, mada sam "nadvozač" kada me neko stvarno iseče ili mi se "zalepi" i sl., a hoću da budem ispred nekoga ko vozi čas 120km/h pa onda 60km/h tačnije ne vozi konstantnom brzinom nego stalno ubrzava i usporava. Ja volim da vozim 80 na sat bez obzira da li je krivina ili pravac i te brzine se držim...

vlada

pre 8 godina

Ja sam onaj sto voli da je ispred svih, znam gde sam posao i koncentrisan sam na cilj...da sto pre dodjem od tacke A do tacke B. Pazim kako vozim i sve potencijalne smetnje zaobilazim i to sto pre. Cim vidim voazaca ispred sebe da davi, da mu telefon viri iz uveta, ili zeva levo desno odmah ga zaobilazim.Zato i imam auto, da ustedim vreme, u protivnom da sam onaj poslednji tip vozaca, ja bih se vozio autobusom-pa kad stignem stignem.

sofronije

pre 8 godina

Kod nas postoji još jedna kategorija sa dijagnozom,vozači bmw-a,merca,audija i folcike(golf i pasat uglavnom),vozači džipova,rame uz rame s njima siromašnija varijanta psihotičnih,a to su vozači nakićenih krševa(fijat stilo trovrati,raspali kadeti i golfovi 2 i 3)

Urbanijak

pre 8 godina

Надвозач апсолутно, али не зато што сам ја бољи, него су у огромној већини лошији возачи около. Не сви, има одличних возача, али већином тантузи. :)

Alexa

pre 8 godina

Sve sve ali kada sam prvi u traci za recimo pravo i desno i desno je uslovno zeleno a ja cekam zeleno za pravo a dodje mi iza lik i pocne da trubi jer valjda ako on ide desno svi moraju desno... ne znam kako ostati u grupi smiren vozac? Druga varijanta, spustam se od Slavije pa pored Hrama Sv. Save levom trakom a lik zalepljen pola metra iza mene pocne da ablenduje jer misli da je na auto putu? Znaci u mnogim varijantama sam smiren ali kad naidje klasicni kreten...

Nikola

pre 8 godina

Ovde fali jos jedna bitna kategorija svojstvena ovom podneblju - kopači nosa.

To je kategorija vozača koji stoje (najčešće prvi) na semaforu, čačkaju nos i zadovoljno gledaju kuglice koje prave palcem i kažiprstom dok se crveno menja u zeleno. Kreću kada barem tri automobila iza zasviraju kako bi bili sigurni da se zeleno upalilo i da mogu da se pokrenu.

Pera

pre 8 godina

@sofronije: Izvinite molim vas vozaču Toyote/Forda! (s obzirom da si sve osim Toyote nabrojao siguran sam da voziš ili nju ili Ford)

pera kojot genije

pre 8 godina

Smiren/defanzivac, što pre shvatiš da živiš u gradu i da će uvek biti makar jedan bolid sa nekim lešom ili neki sa vozilom od 50k+ koji boluje od "asshole effect" - a, da će uvek biti morona na motoru koji vozi slalom između automobila, biciklista koji su umislili da su na motoru i naravno pešaka kojima je jedini uslov za prelazak ulice to što su pogledali levo desno, bez obzira na to što im je crveno na semaforu... Kada se sa svime gore navedenim koliko toliko pomiriš, prilično je cool. Nije uopšte lako, ali je posle divno, sedneš i uživaš u vožnji...

Debelo brdo, kazneno-popravni dom

pre 8 godina

Mene najvise nerviraju oni sto su zaboravili cemu sluzi zmigavac.
(Vesna, 20. avgust 2015 14:57) .

Tačno, takvi verovatno ne peru ruke nakon velike nužde. Osnovna kultura.
Kada sam prvi put bio na pravom odmoru, na lepim i pustim plažama, u zemlji gde je toleracija i strpljenje način života, gde se na drskost i nervozu reaguje preciznim udarcem tajlandskog boksa, primetio sam da sam 3 nedelje vozio kao beba. Osmeh, ljubaznost, razumevanje za ludake bez mozga. Sve.
Inače, kada vozači kažu da su taksisti najgori medju njima, onda znam da ne poznaju saobrađajna pravila, da su plašljivi da ih koriste kada njima idu u prilog, i da mor or les nemaju pojma sa vožnjom.
Koliko je takvih medju beogradjanima ? Pa, 98 procenata

Kis

pre 8 godina

Ja sam tip "Vozi kao covek i pusti druge da voze kao ljudi". Znaci mrzim agresiju, neopreznost, bahatost i silovanje pravila ali mrzim i sebicne autisticne daveze na putu.

NekoIzMase

pre 8 godina

Gledam da vozim po pravilima koliko je god moguće (ako je moguće onda koji km brže, ali samo ako je bezbedno), Iznerviram se kada vidim bahatu vožnju, takvih se ježim, naravno svi mi napravimo neku grešku jer ne postoji savršen vozač. O Alkoholu i sl. ne bih ni da pričam jer za mene oni nisu vozači nego potencijalne ubice (zbog ovog zadnjeg što sam napisao verovatno ima minusi da pljušte, ali baš me briga)

Samo bih Dodao opšte poznate poruke
"NE BRŽE OD ŽIVOTA !!!"
"Bolje i 30 min KASNIJE nego 20 god Ranije !!! "

Nenad-EU

pre 8 godina

Generalno sam veoma smiren za volanom dok me neko ne izbaci iz takta. Najčešće su to oni koji namerno koriste trake za skretanje da bi preticali i nasilnici koji se lepe za branik i blicaju iako je ispred mene kolona.

Kaiim

pre 8 godina

A vozac taksista? :-) Samo gleda kako da te z....e ako nisi iz Beograda. Srecom poznajem Beograd pa ne moze bas toliko da me osuri, ali su mnogo skuplji od taksista u Novom Sadu ili Subotici.

vlada

pre 8 godina

Uh ja sam žešći miks ovih tipova.
Pre svega sam po gradu Vozač instruktor, da tako kažem. Ne propuštam priliku da istrubim nekoga ko napravi neki kuršlus u saobraćaju a tek posle mi dodje do glave "hej pa možda nije iz ovog kraja, možda ne zna gde će, možda je mlad vozač, možda je nesiguran itd...", a sa druge strane kad vidim da neko pokušava da se uključi iz neke sporedne ulice u glavnu u špicu ili da se prestroji (uredno sa migavcem) obično ih pustim uz osmeh (a sa onima koji se naguravaju, tj sa bahatom stokom neretko idem do same granice kontakta da ih ne bi pustio da se iz krajnje leve prestroje u kranju densu i na taj način preteknu kolonu od 50ak vozila).
Takodje i tek kako spadam u onu grupu vozača koja ne voli da ima nekog ispred sebe. Ako idem magistralom 80 i sustignem nekoga ko ide 79na sat, ja ću ga preteći pre ili kasnije. Mada isto tako kada me neko sustigne na nekom krivudavom i nepreglednom putu, gde nema mnogo mesta za obilaženje uvek gledam da mu se sklonim na neko proširenje da prodje, da ga ne usporavam.

Organski ne podnosim vozače koji ne umeju da prave odstojanje i njih znam da kažnjavam ponekad, tako što malo naglije usporim, pa onda klepim po gasu, čisto da ih sklonim iz repa. Takodje ne volim bezobzirne vozače koji misle da je cela cesta samo za njih pravljena i njih gledam da istrubim kada god mi daju povoda za to.

Tako da sam ja u susštini blago degradirani (u pozitivnom smeru) beogradski vozač!

Иван Грозни

pre 8 godina

Осми тип - Викенд возач

Појава нарочито карактеристична за путеве на Фрушкој Гори у време викенда. Тип возила - нов Пунто или Дачија. Волан држи чврсто стегнут са обе руке. У летњим месецима ставља пешкир око врата. Ретко када вози брже од 60. У свакој кривини стиска кочницу без обзира на њену оштрину, успон или низбрдицу. Прилично опасан у близини раскрсница, с обзиром да прво скреће с пута, па тек онда даје знак. Уколико је у питању жена, обично вози неку старамајку и има плишане меде и остале играчкице изнад гепека. Код осталих учесника у саобраћају изазива напад нервозе и жељу за претицањем по сваку цену.

MM

pre 8 godina

Miks poslednja dva, mada ponekad planem, ali jako retko.
Bezbednosni rizik pada koncentracije kod pripadnika poslednje grupe se uklanja držanjem propisnog rastojanja. Većina profesionalaca pripada ovoj grupi, posebno kamiondžije.

Robby

pre 8 godina

Jutros me,na putu za Grcku,jedan lik obilazio na auto putu posle Evzonija sa desne strane,zaustavnom trakom jedno 150km/h...zena i ja sacekali da vidimo...kad tipcina ima tablice Srbije. Ej,najgori su ovi nasi kao i svi Balkanci.Uzas i sramota.

Zoran

pre 8 godina

A vozac zena? :)
(MarkoNS, 20. avgust 2015 14:22)

Ima dve vrste:

Ona koja pogledom govori "Otkud ja ovde!?".
I druga koja nije zainteresovana ni za sta oko sebe, ako neko nece sudar sa njom, neka on pazi.

pera kojot genije

pre 8 godina

Za sve koji smatraju da je ova grupa neopravdano izostavljena http://www.theguardian.com/commentisfree/2014/jul/08/the-age-of-entitlement-how-wealth-breeds-narcissism

Matrix

pre 8 godina

Poseban tip su vozači Golfa. Nikad migavac, nikad kočnica, nikad ne poštuju prednost. Kad voze iz tebe, prvo se nervozno zalepe na metar iza pa ih pustiš da te preteknu da ne bi ubio nekog pešaka ako izleti a ne možeš od njih da zakočiš. Posle ih stigneš na semaforu gde uvek traže nešto po kaseti pa moraš da im sviraš kad se upali zeleno. Ali odličan je to auto menjaš kočnice na 100 hijada pošto ih ne koristiš.

Milosav

pre 8 godina

Ovi "nadvozaci" i ovi odmah iza njega sto moraju da budu prvi me dovode do ludila, najgore je kada mi se ugura ispred, jedva ukocim da ga ne udarim, a on jos pokaze srednjaka, u tom trrenutku zazalim sto nemam auto tipa Dzejms Bonda pa da mu ispalim jednu raketu u guzicu :)
Gledam juce, velika raskrsnica, dve linije za levo skretanje, ja idm pravo tip ispred mene umesto pravo skrece levo i naravno odseca one druge sto skrecu levo, sviraju mu, ode on ...

Stranac

pre 8 godina

Iz iskustva posle voznje Srbijom i po vecini komentara zakljucujem da je broj udesa sa fatalnim ishodom u Srbiji zacudjujuce mali. Nisam prosao mnogo evropskih zemalja ali od ovih kroz koje sam vozio, nigde nema vise egoizma, bahatosti, manje kurtuazije nego kod srpskih vozaca. Ne, ne smatram da sam ja bezgresan vozac, ali ne mogu da shvatim toliku netrpeljivost medju nasim ljudima kad sednu za volan. I niko ali NIKO od vas "super vozaca" sebi ne postavi pitanje: "Da li sam ja bas UVEK u pravu"?
I dok je tako pored srpskih puteva nicace mermerne ploce ukrasene sintetickim cvecem.

Srecan vam put dragi zemljaci.

Ne dajem signal vise

pre 8 godina

U SAD (bar dobar deo istocne obale ako ne svuda) 99% ne pusta nikog ispred ...znaci voze sporo ali cum vide zmigavac nagare....bolest.

bluez

pre 8 godina

Ima još par tipova:
1.Vozač dostavnog vozila, obično nema svoj auto pa je Senna u kombiju
2. Vikend vozač - naziv sve govori
3. Vozač Lade, u novije vreme mnogo njih se kamufliralo u Dačiju
4. Žena - indirekno izazove bar 10 udesa godišnje, i radi totalno neverovatne stvari sa autom na parkingu.
5. Vozači sa tablicama po šablonu 000-A-000, vozim uvek bar 100m ispred ili iza njih.

dukiVrs

pre 8 godina

Najgori su oni sto imaju oci na ledjima pa te iznenade reakcijom iz cista mira, ili te isece, ili zakoci, ili uradineki manevar njemu svojstven. Takvih se jezim.

Laki

pre 8 godina

Meni je životni san da provozam tenk po gradu, zbog svih onih koji "ne znaju":
- da posle žutog dolazi crveno (ne zeleno) svetlo na semaforu,
- za pravilo desne strane,
- da se ne parkira ("samo 2min") u desnoj kolovoznoj traci, ili u jednosmernoj ulici,
- da je blicanje od pozadi nepristojno i da se u nekim zemljama (Nemačka) za to dobija kazna oko vrata i oduzimaju bodovi,
- da mi što vozimo vozila niže i srednje klase nismo ljudi niže klase,
- da se ne uleće u makazice u ulici u kojoj je prepreka u njihovoj kolovoznoj traci (bez obzira na smer),
- da na semaforu, prilikom skretanja u poprečnu ulicu, mora da se propusti vozilo koje ide pravo iz suprotnog smera,
- da oni koji idu uz brdo imaju prednost nad onima koji idu niz brdo, ako postoji seženje u ulici,
- ...

Inače, najviše mi smetaju vozači (muški i ženski) koji naprave grešku i smeju mi se u lice, ili mi čak pokažu nepristojan gest, kada moram zvučnom signalizacijom da im dam do znanja da još neko postoji u saobraćaju i da su opasni po ostale.

Ljudi moji, ja nisam živ za sve nas kada jednog dana elektro automobili budu bili normalna pojava na ulicama. Kada se "poslovično poštovanje" saobraćajnih propisa spoji sa odsustvom zvuka motora, mi ćemo tada sami sebe da istrebimo.

Ausweiß bitte

pre 8 godina

Ne, ne Nikola, grešiš, pravi kopač nosa mora biti za volanom nemačkog vozila iz premijum segmenta (zimske Barum u Julu ili "ol sison")...zatim imamo i kategoriju Fiat/Alfa jtd/jtdm remap kod Žike (mapa iz švabije-kopa u trećoj bate, četvrte se zentam...). Zavičajni kod na licu obavezan.
I jedan i drugi ne daju žmigavce jer im smeta dok šaltuju ili "šamaraju" po autoputu od/do zavičaja

scout

pre 8 godina

@misao@
Da znas za ubuduce da se prolazenje drugom trakom koja je u smeru kretanja ne smatra "preticanjem" vec "prolazenjem" pored drugog vozila ja nisam ni napisao "preticanje".

mc

pre 8 godina

ja sam pomalo mix svega zavisi od raspolozenja. kad pogresim, dignem ruku izvinim se, cesto pustim druge, al kad me neko isece odmah duga svetla. kad se nabije na metar na autoputu palim zadnje maglinke... ne trpim bahate vozace.
gumeni cekic pored sedista za svaki slucaj... salim se :)
zaboravili su osmu grupu, one koji imaju dozvolu a ne znaju da voze ili se ne snalaze... ima ih previse...

hiavata

pre 8 godina

Vozac-instruktor. Ali ne zato sto mi svaka sitnica smeta vec zato ljudi kod nas nemaju osnovno vaspitanje u saobracaju , ne daju zmigavac, puste nekog da se ukljuci u sabracaj, signaliziraju kad hoce da stanu, ne menjaju trake kao da im je zadnje, ne prestrojavaju se u raskrsnici i to dok skrecu, a sve bez zmigavca.

hiavata

pre 8 godina

(scout, 20. avgust 2015 13:32)

Ja bih da sam na vasem mestu pod hitno polagao testove voznje pa makar i online, jer izazvacete neku nesrecu nepoznavanjem propisa a vidim da insistirate da ste u pravu jer ste "nadvozac". Trake u "bulevare" su sve iste, znaci nema zaobilazne trake te ne postoji preticanje i zaobilazenje. Kladim se da ne znate ni pravila kruznog toga ali to kod nas mislim da minimum 70% vozaca ne zna. Npr. kad se ide unutrasnjom a kad spoljnom trakom kruznog toga sa vise traka. Mislim da bi clanci koji povremeno podsecaju citaoce na ovakva pravila bili odlicni.

bejzik instikt

pre 8 godina

Pokušavam da budem smiren do trenutka kada vidim osobu koja nesvesno značajno usporava dok priča mobilnim. Ako ne možeš da radiš više radnji u isto vreme onda stani sa strane pa pričaj koliko želiš. Evo, opet sam se iznervirao.

SveOdNavedenog

pre 8 godina

Zaboravili ste tip: "Vozac dostavnog vozila".

Vozi kao manijak jer mu se sve vrti oko toga da sto prije odradi turu, uglavnom kombijem ili pikapom, a iskljucivo u toliko raspalom stanju da se zapitas kako uopste prodje tehnicki pregled.

Parkira gdje mu se cefne i kako mu se cefne, cesto tako da blokira bar troje vec parkiranih. Ako nije parkiran na ulici, onda je parkiran na trotoaru, jer parking mjesta su "demode".

Takodje, mora da mijenja sijalice za zmigavce 2973x cesce nego ostali vozaci, iako ih ne koristi kao pokazivace pravca, nego kao pokazivace mirovanja na mjestu koje za to nije predvidjeno.

nikson

pre 8 godina

Појава нарочито карактеристична за путеве на Фрушкој Гори у време викенда. Тип возила - нов Пунто или Дачија. Волан држи чврсто стегнут са обе руке. У летњим месецима ставља пешкир око врата. Ретко када вози брже од 60. У свакој кривини стиска кочницу без обзира на њену оштрину, успон или низбрдицу. Прилично опасан у близини раскрсница, с обзиром да прво скреће с пута, па тек онда даје знак. Уколико је у питању жена, обично вози неку старамајку и има плишане меде и остале играчкице изнад гепека. Код осталих учесника у саобраћају изазива напад нервозе и жељу за претицањем по сваку цену.
(Иван Грозни, 20. avgust 2015 21:21)

Ispada da je svaki drugi-treci taksista vikend vozac budući na zastupljenost Dacija kod ove populacije :))) Ne bih ovu kategoriju vozaca vezivao striktno za bilo koji tip vozila, prosto jer ih zaista ima raznih. Ali je opis demo-profila jako dobar. Ipak, ovo kočenje i zaustavljanje, pa tek onda paljenje žmigavaca, je masovna pojava kod nas, naročito na putevina u zoni naselja, i nije nikakva ekskluzivna osobenost vikend vozača, već odlika kulture u saobraćaju. Konačno, mislim da je klasifikacija u tekstu predetaljna, neka dva-tri osnovna tipa su ok, sve je ostalo generalisanje koje se lako može osporiti. I, naravno, u zavisnosti od okolnosti (saputnici, tip puta, vremenska dimenzija, raspoloženje...), nekad možete više iskazivati osobine jednog tipa, a nekad drugog.

Zagor

pre 8 godina

Vozaci vozila koja nemaju startnost, a koji su zeljni preticanja zasluzuju honorable mention. To je ono kad se na duplim trakama kamion sa ugljem upusti u preticanje nakrivljenog autobusa, a zapravo idu istom brzinom.
Ja spadam u grupu antidefanzivac. Vozim normalno, ali se mnogo lako dam isprovocirati i sve shvatam previse licno.

ljubisa

pre 8 godina

Nisam video da ima NESIGURAN.Iako sam pravi baja,nisam bas siguran za volanom trema,strah,usporena motorika bogme i slab vid ucinili su svoje.

Kira

pre 8 godina

Nema najčešće kategorije ( barem kod nas) - vozač koji nikad ne staje na pešačkom (osim ako ne vidi saobraćajnu u blizini).

zoki falcon

pre 8 godina

Nedavna situacija na autoputu kod aerodroma:
Vozim brzom trakom oko 110 km/h i jedan idiot sa bečkim tablama naglo koči u brzoj traci jer je video ortaka koji ga čeka u zaustavnoj traci!
Kako nije izazvan lančani sudar, Bog sveti zna!

sanskrit i tao ceti

pre 8 godina

Sve u svemu saobracajna kultura je kao kultura uopste. To se samo prenosi iz kuce u auto.

Od kopanja nosa do vristanja,svadjanja, neodgovornosti,naglog kocenja,zaustavljanja gde pozelis.

Ljudi su odavno zaboravili pravila voznje, a lepo ponasanje ne poznaju jer nisu i nauceni.

Kruzni tokovi su najjaci. Tu prolazi onaj koji se prvi snadje a da ne izazove haos.


Nije ovo nista cudno - pogledajte samo tv i shvaticete kulturu bilo koje zemlje pa samim tim i kulturu saobracaja.

Kada se na tv bude godinama slusao mozart,bah,ucile tajne univerzuma, meditacija, kako zaraditi novac , onda ce se promeniti situacija i u saobracaju jer ce se promeniti svest.

Ovako dok su cece,severine,brege,parovi,bratovi,cigani,hronika,politika,destrukcija- tako ce i ostati.

Ne mogu vas nista nauciti - samo me na semaforu pustite bar 2 sekunde kada se upali zeleno jer ima ljudi koji pocnu da mi sviraju jos na zutom.

olo

pre 8 godina

Zbog posla prelazim 2+ hiljade km nedeljno. I sto se Srbije tice iskustvo je sledece, najvise se stresiram kada prolazim kroz NS. Zasto? Pa evo :
1. Prvo ukoce, skrenu pa daju zmigavac.
2. Putpuno odsustvo osecaja za druge ucesnike u saobracaju
3. Cudne reakcije na moje BG table ?!??(turiranje na semaforu, namerno isecanje, ablendovanje i srednji prsti dok stojim na semaforu i cekam zeleno)

Elem, ne napadam ja NS niti ljude koje zive tamo, ali ovo odsusto ili naknadno paljenje zmigavaca me izludjuje kao i zakucavanje u mestu 10m pre parking mesta kao da su pointeri....
U Beogradu je divljina i tu sam odma na "bas me briga" podesavanjima i trudim se da budem bezbedan za sebe i druge ali ove prve nisam ocekivao (jer ih inace volim kao sagovornike).

Ausweiß bitte

pre 8 godina

Pera Kojot Genije - bravo čovek, svaka ti je na mestu...
Stalno sebi nabijam u mozak da treba da otkuliram kompleksaše, imbecile, seljobere, nepriznate sinčiće trkače, taksiste - mada sam ih već spomenuo...uglavnom mi uspeva ali može to bolje. Šta ću, vozim Golf :D